• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:39
Hallo tweakers,

Ik kwam ineens een USB 3.0 drive van 32GB tegen voor slechts 18 euro in de pricewatch!

Normaal kosten die dingen rond de 45 euro.

pricewatch: Verbatim Store'n'Go USB 3.0 32GB Blauw

Durft iemand ze te bestellen? :9~

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:21
Slecht leverbaar en zo'n prijs.

Zo'n bug is me al vaker opgevallen btw. Of dat aan de PW ligt of de leverancier, dunno
Zou er niet op gokken ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-06 07:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Naah het ligt niet aan de PW, is slechts een stunt van MM, mocht je zo'n stickje zoeken, gewoon bestellen, als t niks is mag je m volgens de wet koop op afstand binnen 2 weken de koop ontbinden ;).

Signature

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

TZC-T1-FX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:35:
[...]
Durft iemand ze te bestellen...
Ik zou niet weten waarom niet, maar ik heb hem niet nodig. Zo heel gek is die prijs niet:
http://tweakers.net/price...RFVSFkkHWVQs_BppDcNwghvAE

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Hehe, ook eentje gekocht, we zullen zien.

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 14:45
Ik overweeg hem ook, wellicht handig om mijn allerlaatste HDD (voor backups) te vervangen voor zo'n stikkie :).

• D_Jeff
30 GB lijkt me toch wat krapjes voor back ups, lijkt me zo.
Afhankelijk van hoe groot je back up zelf is :P

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:18

Perkouw

Moderator General Chat
Testresultaten bij onze buren -> http://nl.hardware.info/p...0-32gb#tab:testresultaten

Werkende link naar MediaMarkt pagina -> http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350591,298771.html

Leuke prijs voor dat formaat en die snelheden! :-)

[Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 25-06-2012 01:07]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij de Aldi had je deze week 1 voor 12 euro...

Anoniem: 428891

ik heb er 2 besteld,ik ben benieuwt :)

• BDHowner
D_Jeff schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:04:
30 GB lijkt me toch wat krapjes voor back ups, lijkt me zo.
Afhankelijk van hoe groot je back up zelf is :P
Ik heb nu 63,5 GB aan data, waarvan 43,7 GB aan Windows ISO's die geen backup nodig hebben (die knal ik als backup wel ff op usenet ofzo, maar het is al veel als ik ze gemiddels 1x gebruikt heb).

Ik download met 7 MB/s, dus *als* mijn SSD sneuvelt is het na een nachtje aan het lijntje hangen weer terug.

Kort samengevat: ik ben vooral een "short term" datagebruiker. Ik weet al snel mijn del knop te vinden. Zo bewaar ik ook nooit films e.d. Onvervangbare media is bij mij al veel als je over 10 GB praat.

[Voor 26% gewijzigd door BDHowner op 25-06-2012 01:13]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Rev! schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:07:
Bij de Aldi had je deze week 1 voor 12 euro...
Ik heb die folder waar dat ding in staat hier toevallig voor mij liggen omdat ik van plan was 'm te halen (uiteindelijk te lui geweest om t daadwerkelijk te doen :) ), maar die is dus 2.0 en geen 3.0

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:07

M2M

medicijnman

De link naar de website van de MM zegt toch wat anders.... maargoed we zullen zien wat we over een dag of 5 in onze bus vinden. In het ergste geval mag de boel weer terug :)

[Voor 49% gewijzigd door M2M op 25-06-2012 01:21]

-_-

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
M2M schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:20:
De link naar de website van de MM zegt toch wat anders....
Anders als wat ?

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
temp00 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:18:
[...]

Ik heb die folder waar dat ding in staat hier toevallig voor mij liggen omdat ik van plan was 'm te halen (uiteindelijk te lui geweest om t daadwerkelijk te doen :) ), maar die is dus 2.0 en geen 3.0
Meer om aan te geven dat die prijs niet onrealistisch is.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:09
Ik heb hem ook besteld. Gisteren al. Is gewoon een 1 dags aanbieding.

Hier heb je er 1 voor 13 euro;

http://www.1dayfly.com/nl-nl/

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Appleman schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:21:

Van die link;
32GB USB STICK
Data transfer snelheid: tot 27MB/Sec.
Aluminium/Kunststof behuizing
Afmeting: 72 x 19 x 10mm
Gesloten: 55 x 19 x 10mm
LED-activiteitsindicator
Zeer compact design
USB 2.0 High Speed
Gewicht: 15g

Dan kan je beter deze halen imho, qua prijs inclusief verzendkosten zit het maar een paar euro van elkaar af. ;)

[Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 25-06-2012 01:23]

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:05
Appleman schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:21:

Is USB2 en van een no-name merk. Appels met peren vergelijken dus.

http://specs.tweak.to/18230

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:09
Volgens mij zie ik nergens staan dat ik ze vergelijk. Ik geef aan dat er nu ook een dagaanbieding is voor een 32gb stick voor 13 euro. Nergens een vergelijking of iets.

• BDHowner
Ik heb hem nu ook besteld :).

Hoop dat hij @ USB 2.0 ook een beetje vooruit wil.

Dat geheugen is wel ernstig goedkoop geworden zeg. :O.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:40:
Slecht leverbaar en zo'n prijs.

Zo'n bug is me al vaker opgevallen btw. Of dat aan de PW ligt of de leverancier, dunno
Zou er niet op gokken ;)
Het is waarschijnlijk gewoon een overtollige partij die door de mediamarkt is opgekocht. De rest van de zaken in de pricewatch update de prijzen niet en hoopt dat iemand het per ongelukt opkoopt (bijv. in de fysieke winkel). Het nieuwe model (v3) is maar 2,37 euro duurder in de pricewatch...
pricewatch: Verbatim Store'n'Go V3 32GB Grijs
TZC-T1-FX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:35:
Normaal kosten die dingen rond de 45 euro.
Dat is dus niet zo :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Rev! schreef op maandagJ 25 juni 2012 @ 01:21:
[...]

Meer om aan te geven dat die prijs niet onrealistisch is.
Tsja 3.0 & 2.0 verschilt nogal wat, niet echt te vergelijken. Maar als ik de reacties zo lees dan zit de TS er naast en is het een 2.0 stick?

Edit:
@hieronder...ja geprobeerd, maar post vanaf mn phone en dat lukte g dus niet. Ben zelf eigenlijk wel geintreseerd of dat stickje een beetje wonderen doet mbt boot-tijden icm readyboost op een usb 3.0 poort. Voor een paar seconden winst zou ik m denk wel kopen :)

[Voor 30% gewijzigd door temp00 op 25-06-2012 01:51]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
temp00 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:45:
[...]

Tsja 3.0 & 2.0 verschilt nogal wat, niet echt te vergelijken. Maar als ik de reacties zo lees dan zit de TS er naast en is het een 2.0 stick?
Het is een 3.0 stick. Als je even de links had aangeklikt en had gekeken dan kon je dit ook prima achterhalen. Haha. ;)

Edit @hierboven, readyboost is imho vrij achterhaald. Wil je echt een performance verschil gaan merken -> SSD enfin laten we niet verder offtopic gaan ;)

[Voor 23% gewijzigd door Perkouw op 25-06-2012 02:05]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:38
Lelijk ding. :( Gelijk maar besteld. :)

_██_
(ಠ_ృ)

Anoniem: 15758

Het is een USB 3.0 stick, maar dat betekent niet dat de snelheden boven USB 2.0 uitkomen. Met name de random I/O snelheden kunnen sterk variëren binnen USB sticks; met factoren die oplopen tot 100 of zelfs 1000. Dat zijn enorm grote verschillen; sommige sticks doen het vreselijk met kleine random writes, gebruikelijk voor metadata updates. Deze stick lijkt daar onder te vallen, dus waarschijnlijk een heel hoge blokgrootte wat alleen goed is voor grote bestanden die je sequentiëel aanspreekt.

Volgens een enkele bron komt deze stick nauwelijks verder dan 17MB/s write en 30MB/s read. Maar ik maak me eigenlijk meer zorgen om de lage random write.

http://www.notebookcheck....-Stick-32-GB.33688.0.html

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 25-06-2012 09:35]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
Anoniem: 15758 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:34:
Volgens een enkele bron komt deze stick nauwelijks verder dan 17MB/s write en 30MB/s read. Maar ik maak me eigenlijk meer zorgen om de lage random write.
Dat betreft (gelukkig, heb hem ook besteld en schrok nogal) een geheel andere Verbatim stick. Waarmee ik niet wil suggereren dat degene die nu te koop is wél razendsnel is :)

Nickname does not reflect reality

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 12:30
Op de MediaMarkt website heeft verschillende informatie gestaan.
De speciale pagina met de 'dagaanbieding' toonde de Verbatim V3 32GB (USB 3.0 maar de slome variant) op de afbeelding, maar als je meer informatie van het product wilde kwam je uit op de pagina van de Verbatim USB-station 32 GB (USB 3.0 en high performance).Ik heb het vermoeden dat er een foutje is gemaakt. Men had de V3 waarschijnlijk voor een paar euro's korting op de gemiddelde € 20 willen geven. Anyways, de productpagina is heel duidelijk, zowel qua vermelding type als specificaties.
Zelf heb ik de stick zaterdag besteld. Ben benieuwd wat er precies geleverd gaat worden. Mocht het de V3 zijn, kan ik hem dan terugsturen op hun kosten?

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• Brad Pitt
gertvdijk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:04:
Zelf heb ik de stick zaterdag besteld. Ben benieuwd wat er precies geleverd gaat worden.
Als je bij je bestellingen kijkt en je klikt op het artikel kom je op deze uit:

Mag dan ook aannemen dat ze dié gaan versturen :)

Meteen even de net binnengekomen stick van MyMemory.com getest en da's ook een snelheidswonder :F

[Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 25-06-2012 10:26]

• gertvdijk
Brad Pitt schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:15:
Als je bij je bestellingen kijkt en je klikt op het artikel kom je op deze uit:
Ja, inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat er op de homepage en dagaanbieding-pagina het andere model stond vermeld. Helaas geen screenshot van genomen.

• Brad Pitt
gertvdijk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:56:
Ja, inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat er op de homepage en dagaanbieding-pagina het andere model stond vermeld. Helaas geen screenshot van genomen.
Deze is toch prima? :)

• sm1ley
Ik hoop dan toch op een V3, op de verpakking staat 120MB/s seq., maar zelfs dat haalt ie bij lange na niet?

ik heb ze maar eens een berichtje gestuurd,welke er word geleverd,ik ga het niet afwachten totdat ik het spul heb.

• Brad Pitt
sm1ley schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:23:
op de verpakking staat 120MB/s seq., maar zelfs dat haalt ie bij lange na niet?
Hoe kom je hierbij, ergens benchmarks gezien? En specificaties zijn altijd/meestal extreem rooskleurig.

• sm1ley
Anoniem: 15758 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:34:
Het is een USB 3.0 stick, maar dat betekent niet dat de snelheden boven USB 2.0 uitkomen. Met name de random I/O snelheden kunnen sterk variëren binnen USB sticks; met factoren die oplopen tot 100 of zelfs 1000. Dat zijn enorm grote verschillen; sommige sticks doen het vreselijk met kleine random writes, gebruikelijk voor metadata updates. Deze stick lijkt daar onder te vallen, dus waarschijnlijk een heel hoge blokgrootte wat alleen goed is voor grote bestanden die je sequentiëel aanspreekt.

http://www.notebookcheck....-Stick-32-GB.33688.0.html

[afbeelding]
Sequentieel is al niet zo veel zeggend voor dagelijks gebruik, maar meestal komt dit overeen met het gegeven dat ik op SSDs zie staan..

Maar dit is dus ook een andere zo te zien :). En overgeslagen, ja, 't was ook een reactie van een moderator :>.

[Voor 9% gewijzigd door sm1ley op 25-06-2012 14:02]

• Brad Pitt
Ja, reactie er onder overgeslagen?
Brad Pitt schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:47:
Dat betreft (gelukkig, heb hem ook besteld en schrok nogal) een geheel andere Verbatim stick.
Welnu nogmaals dus: benchmarks van déze stick ergens gezien waar 'ie extreem traag uit de bus komt?

[Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 25-06-2012 13:59]

Anoniem: 15758

sm1ley schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:57:
Sequentieel is al niet zo veel zeggend voor dagelijks gebruik
Voor een USB stick juist wel; dat is zowat het enige wat je met dat ding doet. Alhoewel je een USB stick ook als OS-drive kunt gebruiken. In dat geval wil je een stick met een veel betere 4K random write, omdat het anders trager aanvoelt dan een floppydrive. Wat voor een hardeschijf 1 minuut duurt, duurt dan 30 minuten voor een USB stick. Dat ga je zeker merken.

Maar de meeste mensen gebruiken een USB stick om grote bestanden (>1MB) op te slaan, als dataschijf dus. Dat betekent 99,9% sequential I/O. De rest is metadata. Door de lagere performance van dat laatste duurt die 0,1% wel veel langer; mogelijk zelfs langer dan de 99,9% aan sequentiële data.
Maar dit is dus ook een andere zo te zien :).
Mja ik probeer ook maar te zoeken; ik zie verder geen typenummers en de site van Verbatim is ook zeer summier met informatie: http://www.verbatim.com/p...ves/store-n-go-sku-96806/

Ook dat model lijkt een andere dan hierboven gepost.

Edit: dit is hem natuurlijk: http://www.verbatim-europ..._6139_0_30853__12090.html
Productgewicht: 17 gram
Productafmetingen: 72 x 22 x 10 mm (L x B x H).
Leessnelheid: 120 MB/sec
Schrijfsnelheid: 70 MB/sec
Gegevensbehoud: 10 jaar
Stroomvoorziening: USB-aansluiting (geen batterijen vereist)
Inhoud verpakking:
USB-station
sm1ley schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:23:
Ik hoop dan toch op een V3, op de verpakking staat 120MB/s seq., maar zelfs dat haalt ie bij lange na niet?
Als dat op de verpakking staat zal die stick daar wel bij in de buurt komen. Het is niet zo moeilijk om hoge sequentiële cijfers te krijgen; gewoon meer NAND-kanalen in RAID0 schakelen. Maar wat wel bijzonder is, is als de stick ook hoge random write heeft. Dat helpt enorm bij kleinere bestanden en metadata. Het schrijven van 512 bytes kost een stick bijvoorbeeld evenveel write cycles en tijd als het schrijven van 16 megabyte. Dat effect heet write amplification en bij vrijwel alle USB sticks is deze heel erg hoog omdat ze grote blokgroottes gebruiken (de erase block size). Sticks die een veel kleinere erase block grootte gebruiken, zullen bij random write ook op 0,1MB/s uitkomen; al een factor 100 beter dan andere sticks. Dat merk je enorm bij het kopiëren van mappen met kleinere bestanden erin. Met name metadata gaat stukken sneller.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 25-06-2012 15:09]

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 18:03

Marando

Muziekje?

Rev! schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:07:
Bij de Aldi had je deze week een extreem trage USB stick voor 12 euro...
fixed it for you

ik heb een mail gehad van mediamarkt,het zou wel gaan om de sticks die stonden beschreven op hun site dus die met de snelheid 120mb/s ,ze kwamen deze week binnen en uiterlijk volgende week zouden ze bij in ieder geval mij thuis moeten arriveren.

Dat zou voor iedereen dus moeten gelden,lijkt mij :)

Dus ik hoop dat die medewerker het goed heeft natuurlijk :)

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 29-06-2012 15:29]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 20:37
Ze waren gisteren verzonden vanuit MM Online NL (GOES) naar mijn lokale MM (Rotterdam) en ik heb ze vlak voor sluitingstijd vandaag opgehaald.

Er zitten V3 sticks in mijn pakket... behoorlijk trage sticks...

Ik zal nu maar even een e-mail gaan tikken, en wie weet bel ik ze morgen ook. Mocht een ander zich geroepen voelen, let us know.

• gertvdijk
Even vanuit mijn post gertvdijk in "Algemeen korting en aanbiedingen topic" maar even een update ook hier. Inmiddels biedt MediaMarkt hem opnieuw aan, nu voor €24,99 (pricewatch: Verbatim Store'n'Go USB 3.0 32GB Blauw).

TWeaKLeGeND heeft hem inmiddels binnen en meldt dat het gaat om een slome V3 en dus niet wordt geleverd wat wordt vermeld op de pakbon, factuur en website productinformatie. post: TWeaKLeGeND in "Algemeen korting en aanbiedingen topic" In dezelfde minuut post TWeaKLeGeND ook hier. :+

Ikzelf wacht nog op uitlevering, heb eind van de middag een verzendmelding gekregen dus verwacht hem morgen binnen.

[Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 04-07-2012 00:46]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Waarom heb je ze alsnog meegenomen? Ik moet ze nog ophalen(R'dam centrum), maar ga ze ter plekke weigeren.

iRacing Profiel

• D_Jeff
pff.. waarom klagen voor 2 tientjes?
Elk mens snapt toch wel dat ie voor een duppie niet op de eerste rang kan zitten?

• gertvdijk
D_Jeff schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:55:
pff.. waarom klagen voor 2 tientjes?
Elk mens snapt toch wel dat ie voor een duppie niet op de eerste rang kan zitten?
De MediaMarkt schreeuwde zelf met *AANBIEDING*. Verder waren (en zijn) de specificaties zeer duidelijk. Mochten ze nou een ander product dan vermeld uitleveren is dat gewoon een fout van de shop, niet van de koper "die wel had kunnen bedenken dat hij niet voor een duppie op de eerste rang kan zitten". Nee. Dan kan je nooit meer weten wat je koopt. De verkopende partij heeft wettelijk gezien (volgens mij) ook gewoon de verplichting de koper van deugdelijke informatie te voorzien bij het aangaan van een koopovereenkomst.

Vergeet ook niet dat er expliciet gevraagd is naar de juistheid van de specificaties en type (hier ergens te vinden in het topic geloof ik).

[Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 04-07-2012 01:06]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
18 euro voor een USB 3.0 stick is verre van voor een dubbie op de eerste rij willen zitten. Het is gewoon een nette aanbieding, mits geleverd wordt als beschreven. Evensnelle USB2.0 sticks worden voor 12-14 euro verkocht. Zeg dan gewoon niets :O

iRacing Profiel

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:31
Als het niet gaat om het product wat aangeboden wordt, gaat hij gewoon terug. Heel simpel.

• TWeaKLeGeND
Waarom meegenomen? Gesloten pakket, pas later uitgepakt.
Duppie op de eerste rang?

1. Mijn high-end usb sticks zijn eerste rang, de verbatim classic is gewoon 'degelijk'.
2. 18 euro zijn heel wat duppies, een 32GB stick vind je vaak zat voor 10-12 euro, een BETER dan deze V3 stick presterende 32GB stick vind je ook rond de 18 euro met een doodnormale prijs en niks geen actie of aanbieding. De aanbieding die MM deed was daarmee dus inderdaad een aanbieding, gezien je er een nog betere stick voor kreeg. Zoals het nu staat, is het verre van een aanbieding. Dus redelijkerwijs valt er zeker te verwachten dat als je groots dagaanbieding schreeuwt dat het aangebodene best eens echt een aanbieding zou kunnen zijn. (en niet een stick die een usb 3.0 aansluiting heeft maar nauwelijks boven de 11 euro USB 2.0 32GB stick uit komt die ik vorige week kocht voor 10,99)

[Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-07-2012 01:08]

• gertvdijk
Iamzero456 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:06:
Als het niet gaat om het product wat aangeboden wordt, gaat hij gewoon terug. Heel simpel.
Probleem met "gewoon terug" vind ik altijd de verzendkosten; moeten wij daar als verkeerd voorgelichte consument voor betalen?

In elk geval lopen we erg op de feiten vooruit vind ik. Volgens mij is er nog maar één tweakert die meldt dat hij hem heeft en de verkeerde heeft ontvangen.

• TWeaKLeGeND
Verkeerde levering is probleem van de leverancier, dus om verzendkosten hoef je je dan mits mediamarkt zich netjes aan de regels houd niet druk om te maken (is ook niet zeker maar laten we er vanuit gaan dat het wel zo is).

Ben inderdaad ook benieuwd of er mensen zijn die wel de juiste stick in huis krijgen.

• Anoniem: 195780
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Op verzoek verwijderd

• iamzero456
De ean-code zou het moeten bewijzen, maar die vind ik niet terug bij het product op MM. Hij ziet er anders uit e de titel is anders, naast het feit dat ie natuurlijk veel minder presteert. Zou het toch een fout geweest zijn van MM en dat ze daarom een goedkope op de bus gedaan hebben?

0023942491736 = Verbatim Store 'n' Go V3 USB 3.0 32GB

0023942438960 = Verbatim USB 3.0 Drive, 32GB

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 08:49

duderuud

Sliden is koel

Ik had er ook 2 besteld, die zullen dus ook vandaag wel binnen komen. Zal eens kijken of de geleverde sticks dezelfde zijn als in de webshop.

Motor-Forum.nl

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:13
Ik heb hem ook binnen, de verbatim store'n'go v3 USB drive. De verkeerde dus. Zou ik gewoon naar de mediamarkt kunnen gaan en hem omruilen voor de juiste stick?

• iamzero456
M3lvinG schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:04:
Ik heb hem ook binnen, de verbatim store'n'go v3 USB drive. De verkeerde dus. Zou ik gewoon naar de mediamarkt kunnen gaan en hem omruilen voor de juiste stick?
Ben bang dat dat niet gaat lukken, proberen kan altijd natuurlijk.

MM ziet hun webshop en hun lokale shop als 2 aparte bedrijven, ik kon ook mijn PS3 niet terugbrengen naar de winkel omdat ik hem besteld had via de webshop. Echt bizar maargoed.

helaas hier ook store 'n go gekregen en niet de snelle versies.Jammer en ook slecht dat de medewerker van MM het gewoon niet goed had.Ik heb er specifiek om gevraagd omwelke types het ging en of deze de 120 mb/s haalden....Jammer!Maar goed ik houd ze gewoon,dat wel

• iamzero456
Maar mensen wat nu dan? Mijn postbode komt meestal na 4 uur, moet ik het pakket gewoon weigeren?
Ik zit niet echt te wachten op de slechte prestaties van de V3, waar een andere usb 3.0 stick het veel beter zou doen voor dezelfde prijs. Is er dan een foute prijskoppeling geweest met de Pricewatch of heeft MM hier ons het verkeerde product gestuurd?

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook hier de el-cheapo slome V3 Cle binnengekregen. Ik zal straks wel eens mailen wat hier de bedoeling van is, aangezien de MM lokaal en de MM webshop blijkbaar 2 verschillende bedrijven zijn.

[Voor 41% gewijzigd door Freekers op 04-07-2012 14:05]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• TWeaKLeGeND
Je kan de zending weigeren inmiddels wetende dat het verkeerde product is toegestuurd, ik weet niet welke gevolgen dat exact heeft.

Wow serieus freaky32? Je gaat de stick gewoon houden? Je beseft je toch wel dat een 32GB 3.0 stick die trager write dan een 'normale' (niet eens een top kwaliteit) USB 2.0 stick echt een heel slecht product is? Weet niet wat voor andere dingen je allemaal aan je hoofd hebt dat je het maar laat zitten:P maar jezelf laten oplichten is toch niet de bedoeling.

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-04 14:38
mijne heren,
u bent net als ik ook misleid door mm met de usb sticks
ook ik heb de goedkope versie gehad
iedereen heeft kunnen zien dat er andere getoond werd dan geleverd
dus lekker retouneren
volgens mm kunnen de aankopen in de webshop ook in de winkel terug gebracht worden of omgeruild
maar helaas is in geen 1 winkel de getoonde usb stick leverbaar
een beetje jammer van mm
dit zegt mm erover om het producht te retouneren:
Wij bieden u 4 mogelijkheden voor retournering / omruil:

Via een Media Markt vestiging

U kunt uw product retourneren of omruilen in een van onze winkels . Neemt u in dit geval het product en de factuur mee. In de winkel kunt u direct het product omruilen of uw geld retour ontvangen.

Aanmelden op www.mediamarkt.nl
U kunt uw retour / omruiling aanmelden via onze website, www.mediamarkt.nl .
U ontvangt van ons per e-mail de retourlabels voor verzending van uw pakket. Vervolgens kunt u het pakket afgeven bij een postkantoor voor verzending.

Verzenden via een postkantoor
U kunt uw retourzending ook afgeven bij een postkantoor. Vult u dan het retour aantal en de gewenste actie in, op de pakbon. De ingevulde pakbon kunt u in het pakket bijvoegen.

Groot witgoed / TV 32 inch en groter
Indien uw product te groot is voor verzending via reguliere post of pakketpost (groot witgoed, TV van 32 inch en groter ) kunt u contact opnemen met ons service center op telefoonnummer 0900-mediamarkt*. Wij zullen dan een afspraak met u maken voor het kosteloos af laten halen van het product.

Retourneren of ruilen via een Media Markt vestiging heeft voordelen:
Het product kan direct worden omgeruild.

Wanneer omruil niet wenselijk is, krijgt u direct uw aankoopbedrag terug.

U hoeft niet voor verpakkingsmateriaal te zorgen om het product te verzenden en geen risico op vervoerschade of vermissing van uw product tijdens het verzenden naar Media Markt-Online.

Voorwaarden zijn:

Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
U dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw bedenktermijn gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Media Markt
:( :( :( :(

• iamzero456
Nou geen probleem lijkt mij, morgen dus even met de bus naar de mediamarkt in Almere en terugbrengen. Ze zetten me maar op de wachtlijst en sturen de goede maar naar mijn huis als hij niet lokaal op voorraad is.

Niemand heeft toevallig nog een screenshot van de aanbieding/advertentie?

• Brad Pitt
Iamzero456 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:12:
Er staat toch gewoon een artikelnummer in je opdrachtbevestiging? Dat is 1161107. Copy/paste op de site en je ziet het product met de hoge snelheden. Die nu 25 Euro moet kosten trouwens.

• iamzero456
Ah bedankt! Ga ik aankaarten bij ze.

• gertvdijk
Iamzero456 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:12:
Nou geen probleem lijkt mij, morgen dus even met de bus naar de mediamarkt in Almere en terugbrengen. Ze zetten me maar op de wachtlijst en sturen de goede maar naar mijn huis als hij niet lokaal op voorraad is.

Ja heb een screenshot genomen van de productpagina op de dag van de dagaanbieding (€18):
Verbatim 32G €18 bij MM

• sm1ley
gertvdijk schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:28:
[...]

Ja heb een screenshot genomen van de productpagina op de dag van de dagaanbieding (€18):
[afbeelding]
Bedankt, moet 'm nog ophalen bij lokale vestiging, maar deze gaat retour. Wet koop op afstand anders maar gebruiken..

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik ga morgen ook naar de winkel met de 2 sticks. Ben heel benieuwd wat ze er aan kunnen doen...

Motor-Forum.nl

• TWeaKLeGeND
Ik heb gisternacht dus MM gemailed, met daarin als slot vraag hoe en wanneer ik de verkeerde producten kan omruilen voor de correcte. Ik laat het jullie uiteraard weten als ik hier antwoord op heb gekregen, ben ook benieuwd naar ervaringen m.b.t. terugbrengen, bellen etc, we horen het wel!

• Niet online
Op verzoek verwijderd

• sjococo
  • Laatst online: 31-12-2022
Iamzero456 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:47:
De ean-code zou het moeten bewijzen, maar die vind ik niet terug bij het product op MM. Hij ziet er anders uit e de titel is anders, naast het feit dat ie natuurlijk veel minder presteert. Zou het toch een fout geweest zijn van MM en dat ze daarom een goedkope op de bus gedaan hebben?

0023942491736 = Verbatim Store 'n' Go V3 USB 3.0 32GB

0023942438960 = Verbatim USB 3.0 Drive, 32GB
Eind van de middag hier geleverd de Verbatim Store 'n Go V3 USB Drive 32 GB. Overigens heb ik pas de dag na de dagaanbieding gekocht en dus is er geen enkele twijfel in mijn geval met fout op de site.... van voor tot achter heb ik de blauwe versie gezien in de produktlijst en niet de V3 met een doorlink naar de blauwe versie. De V3 was toen ook leverbaar en nu niet meer; hoe verwonderlijk... Ook orderbevestiging geeft artikelnummer 1161107 en afbeelding van de blauwe...

Dus mail gestuurd met verzoek juiste produkt te leveren en gevraagd wat ze willen wat ik met verkeerde geleverde produkt doe...

[Voor 9% gewijzigd door sjococo op 06-07-2012 07:22]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de grapjassen gemaild. Ben benieuwd. Er 1,5 week over doen om iets te versturen en dan alsnog het verkeerde versturen... good job MM.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:32
Fraai is dat zeg, ik moet de mijne nog krijgen... Ben er wel vrij zeker van dat ik ook de verkeerde ga krijgen :/

My favorite programming language is solder.

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 14:49

db87

Mach 2 GT modded

Ook hier het zelfde verhaal, verkeerde usb-stick geleverd. :F

Ik heb ze gemaild. Hopelijk komt er een gepaste oplossing.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dat is mooi zeg...

Net naar lokale MM gelopen met de 2 verkeerd geleverde sticks.

Letterlijk:
Ja meneer, als u het goede produkt had gekregen dat had u ze hier in kunnen leveren maar u heeft het verkeerde produkt gekregen. Dus moet u een ticket inschietern via de webshop
WTF :?

[edit]
Gebeld naar de webshop.

Ik was niet de eerste die hiermee kwam, goh :P

Ze kunnen de goede/snelle USB stick helemaal niet leveren. Er zit niks anders op dan het te retourneren (via webshop dus, niet via de winkel!) en je krijgt je geld terug.

[Voor 30% gewijzigd door duderuud op 05-07-2012 12:47]

Motor-Forum.nl

• iamzero456
Maar die snellere usb stick staat gewoon voor paar euro meer WEER op de webshop op voorraad??

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 13:41
Ik heb ook de verkeerde sticks ontvangen, dus ook maar gemaild.

Als MM zegt dat ze zich bewust zijn van de fout, moeten ze de verkeerde advertentie niet nog op hun site laten staan. Daarom ook maar wat screen shots gemaakt. Je moet leveren wat je aanbiedt, daar heb je als consument recht op lijkt me toch.

Ben benieuwd....

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Niet online
Op verzoek verwijderd

• TWeaKLeGeND
Met andere woorden, MM probeerde ons keihard op te lichten door een matige rotstick te verkopen tegen een veel te hoge prijs en te adverteren met 'USB 3.0' ongeacht de verkeerde specs op de site ook nog eens doen alsof de stick sneller is dan 'reguliere' USB 2.0 sticks. Terwijl het gewoon keihard hetzelfde is als een medium kwaliteit USB 2.0 stick. (Top kwaliteit USB 2.0 is namelijk gewoon dik beter). En wanneer houden ze hiermee op? Wie weet, de stick staat er nog altijd, tegen en nu nog belachelijkere prijs indien ze wederom de verkeerde gaan uitleveren.

AANBIEDING!

Nou, mijn geld mogen ze houden, ik wil die sticks die ik besteld heb, en als ze niet kunnen leveren wil ik ze ook wel zelf sourcen, mogen ze wel zelf factuurtje betalen die ongetwijfeld hoger uitvalt dan als ze netjes zelf de sticks nog gaan leveren.

[Voor 16% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-07-2012 15:46]

• Niet online
Op verzoek verwijderd

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 15:12
ondertussen al weer 44...

• TWeaKLeGeND
Maar wel netjes gewoon leverbaar :-)

• gertvdijk
Dinsdagmiddag verzendmelding, maar ook vandaag weer niets bij de post erbij. Misschien krijg ik hem wel helemaal niet.
Hebben jullie heb ontvangen met de pakketdienst of met een envelop?

• TWeaKLeGeND
Ik kreeg een trackingcode pakketzending vanaf MM goes naar MM rotterdam waar ik em daarna af kon halen, gewoon in doosje met bubbelenvelop en pakbon etc net als ze het gewoon naar huisadres zouden sturen gok ik zo. Waren er wel 3.

• Danny the dog
Ik had ze ook gewoon in een doosje met TNT gekregen.
En een werkende tracktrace code.

Eigenlijk stom van MM om de prijs nu aan te passen en het product op de site te houden.
Hiermee bevestigen ze dat ze het juiste product wel degelijk op voorraad hebben.

Benieuwd wanneer de eerste omgeruild gaat worden....

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat is dus niet zo :p
Als je op het linkje van de TS klikt staat er 44,- euro. OK 1 euro verschil..

• NSG
  • Laatst online: 00:32

NSG

Je weet niks!

gertvdijk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:43:
Dinsdagmiddag verzendmelding, maar ook vandaag weer niets bij de post erbij. Misschien krijg ik hem wel helemaal niet.
Zelfde verhaal hier, ook geen trackingcode. Heb er 1 besteld op mijn huisadres.

• Niet online
Op verzoek verwijderd

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-04 14:38
misschien een optie:
de juiste stick bestellen(indien leverbaar)
de verkeerde stick in het doosje retour van de goede stick ;)
dit is maar ff hard op gedacht
gr

• Niet online
Op verzoek verwijderd

• Octium
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:51
Morgen de stick ophalen met het afhaalbericht, en natuurlijk met de print out van art nr. 1161107. Dat wordt lachen morgen met die incompetente kinderen achter de balie. Zal de rechtsbijstand alvast inlichten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:32
gertvdijk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:43:
Hebben jullie heb ontvangen met de pakketdienst of met een envelop?
Same here, nothing yet...

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Thephonehouse weigerde in eerste instantie ook te leveren, pas na veel media-aandacht veranderde te zaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:25:
[...]
Ik kondigde aan dat er actie zou volgen als MM dit standpunt bleef huldigen, omdat deze houding echt erg kort door de bocht is.
En, rechtsbijstand reeds ingeschakeld dus?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:37:
[...]
Zo nodig volgen er dan nieuwe stappen van het stappenplan. 8)
Voor een friggin' USB sticky :? Krijg ik de goede versie: mooi. Krijg ik de trage versie: retour en geld terug,
Zo weinig zin om hier uren aan te gaan besteden. Maar goed, als je het leuk vindt plus de tijd hebt: succes :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:37:
[...]

Je volgt het best een 'stappenplan'.
Er is nu duidelijk aan de boom geschud, nu dus eerst eens kijken wat er naar beneden komt.
Zo nodig volgen er dan nieuwe stappen van het stappenplan. 8)

Rechtsbijstand is de laatste stap.
Je moet bij dit soort dingen nooit van achter naar voren werken. :+
Als je een geschil hebt, is het vaak niet onverstandig de rechstbijstandsverzekering alvast in te lichten.
Het is dan in ieder geval al bekend, mocht het tot verdere stappen komen.

In dit geval echter denk ik niet dat je er wat mee gaat bereiken, aangezien het om lage bedragen gaat en de kosten voor een procedure veel hoger zijn dan de opbrengst. Daarbij biedt MM een 'oplossing' in de zin van 'niet goed, geld terug'... maarja, dat neemt niet het gevoel weg opgelicht te zijn geworden.

Juist omdat MM nog stééds het artikel aanprijst op haar site en nu zelfs voor een normale prijs, is er gewoon geen twijfel over dat het dit artikel moet betreffen. Maar nogmaals, als consument sta je natuurlijk nergens in een discussie als deze. Als MM echter de slechte publiciteit wil voorkomen, kiezen ze beter eieren voor hun geld en leveren de mensen die een klacht hebben ingediend gewoon het goede product.

Zelf heb ik trouwens nog geen reactie gehad op mijn e-mail, wel een ontvangstbevestiging...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijn018
  • Laatst online: 28-05 20:33
Woensdag besteld voor 24.99 + 1,90 verzendkosten --> 26.89 euro
Vandaag ontvangen: deze slome pricewatch: Verbatim Store'n'Go V3 32GB Grijs

Dus ben naar servicecentrum gegaan (in Maastricht) en heb daar gewoon m'n geld teruggekregen zonder problemen. Het inruilen voor de juiste USB stick was niet mogelijk :-(
Ik heb zelfs 26,90 teruggekregen, dus voor het bestellen, kwartier in de rij staan, en een uur fietsen (half uur heen en half uur terug) heb ik maar liefst 1 cent verdient. Dankjewel mediamarkt.
De prijs is nu 44 euro voor diezelfde stick, ben benieuwd of je wel de correcte USB stick krijgt als je dat ervoor betaald. Mensen die 44 betalen en niet weten dat ze de verkeerde krijgen (is immers zelfde merk, ook USB 3, en ook 32 GB) hebben dus een gigantische miskoop (aangezien die stick voor 20 euro in andere winkels te krijgen is).

Vertrouwen in mediamarkt nog meer gekelderd. Dacht echt even dat ik geluk had met het kopen van deze stick.
---
Edit: ik ga hem trouwens niet bestellen voor 44 natuurlijk. Maar ben toch benieuwd wat je dan krijgt :-)

[Voor 5% gewijzigd door Martijn018 op 06-07-2012 15:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Antwoord op mijn MediaMarkt ticket:
Geachte meneer de Tweaker,

Hartelijk dank voor uw contactopname met Media Markt.

Helaas hebben wij de verkeerde specificaties op onze website vermeld. Er was sprake van druk- en zetfouten.
Wij hebben niet de mogelijkheid om het door u bestelde artikel te leveren.

Wanneer het artikel niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u het aan ons retourneren.
Hiervoor kunt u retourlabels aanmaken op onze servicepagina.
Wanneer wij het artikel retour hebben ontvangen in ons magazijn, zullen wij binnen 5 werkdagen overgaan tot restitutie van het aankoopbedrag.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Miss Mediamarkt
Uw Media Markt team
Mijn reactie:
Geachte Miss MediaMarkt.

Er is hier geen sprake van druk- en zetfouten. Dezelfde stick is namelijk op dit moment gewoon nog gewoon verkrijgbaar op uw website, zelfs op voorraad en onder hetzelfde artikelnummer, alleen dan voor de prijs van 44 euro.
Bovendien heeft de stick ruim 2 weken op de site gestaan met volgens u 'de verkeerde specificaties'. In mijn ogen is dat tijdsbestek lang genoeg om als klant aan te nemen dat deze specificaties juist zijn.

Graag zie ik alsnog de juiste stick tegenmoet.

Met vriendelijke groet,

M. de Tweaker
Ik kan het ook nasty gaan spelen als ze willen, zoals pc-mechanic eerder aankaartte in dit topic:
pc-mechanic schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:51:
misschien een optie:
de juiste stick bestellen(indien leverbaar)
de verkeerde stick in het doosje retour van de goede stick ;)
dit is maar ff hard op gedacht
gr
Aangezien 't artikelnummer hetzelfde is moet dat geen probleem zijn.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee