Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 14:22
Nog steeds niks ontvangen, maar wat een sneue oplichtersbende die Mediamarkt.

Wanneer je iets verkoopt ga je een overeenkomst aan met iemand. De MM biedt product A aan voor prijs X, ik zeg akkoord (dan heb je dus een overeenkomst) en maak het geld over. De MM heeft vervolgens de plicht om product A te leveren. Nu denken ze blijkbaar dat ze ook wel product B kunnen opsturen en als ik het niet goed vind, nou dan krijg je toch je geld terug? Easy way out! Nee, zo werk het niet MiserabelMarkt. :(
Freekers schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:05:
Aangezien 't artikelnummer hetzelfde is moet dat geen probleem zijn.
Ding zit in een blisterverpakking, niet in een doosje. Dat je het eruit gehaald hebt, zien ze dus altijd en groot kans dat ze ook even controleren of je wel hetzelfde product hebt teruggestuurd. Dan krijg je natuurlijk je geld niet meer terug. Los daarvan als het wel zou lukken, dan naai je uiteindelijk weer iemand anders ermee, indirect.

[ Voor 34% gewijzigd door Atomsk op 06-07-2012 21:38 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:33:
Nog steeds niks ontvangen, maar wat een sneue oplichtersbende die Mediamarkt.

Wanneer je iets verkoopt ga je een overeenkomst aan met iemand. De MM biedt product A aan voor prijs X, ik zeg akkoord (dan heb je dus een overeenkomst) en maak het geld over. De MM heeft vervolgens de plicht om product A te leveren.
Dat lijkt logisch, maar het is niet zo. Altijd geldt: "druk en zetfouten voorbehouden".

Ik praat het niet goed, maar de mediamarkt is een grootgrutter en ze weten zelf niet eens half wat ze verkopen (ga maar eens langs en stel wat gerichte vragen over iets specifieks, je zal merken die lui hebben echt geen idee).

En dan gaat er wel eens wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 10:43
Ik heb ook deze stick besteld en gezien deze berichten moet ik er niet zo blij mee zijn.

Alleen 1 klein probleem volgens mediamarkt is de stick 2 juli aan PostNL overhandigd maar heb tot op heden niets mogen ontvangen. Heb trouwens ook geen track en trace code gekregen. Zijn er nog meer mensen die verzendbevestiging hebben gehad maar nog niets hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, ik heb ook al dagen terug een verzendbevestiging gehad maar nog altijd geen pakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12

NSG

Je weet niks!

En ook bij mij zat er vandaag weer niks in de brievenbus .. (3 juli verzonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Hebben jullie dan geen tracking code gekregen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:28:
Hebben jullie dan geen tracking code gekregen verder?
Nee. Staat ook in eerdere berichten al.
Heb vandaag ook weer niets ontvangen. Dit stinkt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 07-07-2012 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

db87

Mach 2 GT modded

Geachte meneer ....,

Hartelijk dank voor uw contactopname met Media Markt.

Helaas hebben wij de verkeerde specificaties op onze website vermeld. Het betreft hier een druk- of zetfout. Wij hebben niet de mogelijkheid het genoemde artikel te leveren.

U kunt er voor kiezen om het artikel te houden.
Mocht u dit niet willen, dan kunt u het artikel aan ons retourneren.
Hiervoor kunt u retourlabels aanmaken op onze servicepagina.
Zodra wij het artikel retour hebben in ons magazijn, zullen wij overgaan tot restitutie van het aankoopbedrag.
Of men bedoelt dat ze de dagaanbieding per ongeluk verkeerd hebben aangeprijsd, maar ook dat lijkt mij nogal een sterk verhaal.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Esther ter Hofte
Uw Media Markt team
Dit is het antwoord waar ik het mee moet doen.
Hoe kunnen we hier het beste tegen in actie komen?
Mediamarkt beroept zich op een zet/drukfout maar dat lijkt mij niet echt mogelijk aangezien de volledige specificaties kloppen, afbeeldingen, artikelnummer, alles klopt.

Wat hebben jullie terug gemaild?

[ Voor 7% gewijzigd door db87 op 07-07-2012 00:35 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 07-07-2012 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Waarschijnlijk gaan ze een uiteindelijke antwoord over de 14 dagen na ontvangst tillen, dan heb je geen retourrecht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:41:
[...]

Nu bestel ik twee dagen geleden bij een andere webshop een rol met dik luidsprekerkabel 4mm2/50m voor een tamelijk lage prijs, dat moet gezegd.
Komt vandaag een rol binnen met slechts 25m op de rol, exact de helft dus. ;(
Met dit gedoe erbij, kreeg ik er een beetje de ziekte in, dus ging ik maar meteen bellen.
Erg verbaasd over het pakje dat was bezorgd, maar gewoon vriendelijk en netjes.

"Ok, ik zie het al, een fout in ons systeem meneer".
"Is het goed dat ik u meteen nòg een rol van 25m opstuur op onze kosten, of heeft u liever 1 grotere rol van 50m??"
Uiteraard. Zelf ook wel eens meegemaakt dat achteraf een toezegging van een leverancier niet bleek te kloppen en deze dat netjes weer goed heeft gemaakt. Had deurbeslag besteld en gevraagd of hier ook een deurklink bij zat. Verkoper zei van wel, maar in het doosje zaten uiteindelijk alleen de slotplaten. Melding van gemaakt en de deurknop alsnog gratis erbij geleverd gekregen. :)

Wat de MM hier doet lijkt toch erg veel op kijken of je zo stom bent om een inferieur product te accepteren dat visueel erg lijkt op de beloofde snelle variant. Zo nee, dan is het van "shit, mislukt.. geld terug & no hard feelings, okay?" Als dit niet zo was, hadden ze toch wel contact met iedereen opgenomen nu, om klanten op de hoogte te stellen van de "drukfout". Is teveel moeite zeker. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn018
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 20:24
Volgens mij hebben ze het product gewoon verward met de andere (langzame) 32 GB stick van Verbatim. Wat ik denk dat er gebeurt is: Toen ze erachter kwamen dat ze de dure USB stick voor een te goedkope prijs waren aan het verkopen dan maar de goedkope sticks opsturen en hopen dat mensen het niet merken (=oplichterij) en iedereen die dan klaagd het geld terug geven (om problemen te verkomen) --> minder verlies gedraaid. Mensen die expliciet eisen dat ze de goede USB stick krijgen dan maar vertellen dat het om een ''drukfout'' ging verwijl ze waarschijnlijk gewoon 2 producten verward hebben (=nog meer oplichterij).
Als ze een fout maken moeten ze er ook voor opdraaien vind ik. Ik heb m'n geld al teruggekregen (toen ik vroeg voor een andere USB stick). En toen ik zei dat ik m'n geld niet wou maar juist de goede USB stick kwamen ze dus met: "Ja maar ik heb nu al het geld retourneren in het systeem ingegeven''. Dus ik kan niet eens meer vragen voor omruilen. Ik heb de hele situatie eens via een mail aan mediamarkt uitgelegd (de dubbele fout die dus gemaakt is). Met de vraag of ik de USB stick die nu dus als 44 euro verkocht wordt, kan krijgen voor 24,99. Ben benieuwd - ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06 14:51
Ook ik heb nog steeds geen ophaalbericht gehad, maar wel dat de bestelling is verzonden op 3 juli naar de MM Amsterdam Arena...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octium
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 16:20
Gisteren bij mediamarkt voorbij geweest voor het ophalen van mijn USB stick. Ik was natuurlijk goed voorbereid. De envelop werd geopend en daar zat natuurlijk een verkeerde stick in. Het was zelfs een stick die in een met plakband dichtgeplakte verpakking zat. Mogelijk betrof het een retour product. Ik zeg tegen de medewerker dat het de verkeerde is. Hij heeft het artikel gescand en inderdaad was het een ander artikel. Het zou gaan om artikel nr 1182855. Hij kon verder niets voor me betekenen omdat mediamarkt niet mediamarkt online is... Dus terplekke even met mediamarkt online gebeld. Blabla bla. er werd iets gemeld over een verkeerde levering door hun leverancier, druk en zet fouten enz. Ik zeg er is geen zetfout, artikel 1161107 heb ik besteld ( dat staat op de factuur ) en betaald en die wil ik geleverd krijgen. Ik moest maar een brief schrijven met klacht... Nou ja dat heb ik dus gedaan, geen klacht, maar een net jurisch correct briefje dat ik gisteren nog aangetekend heb gestuurd naar rotterdam. Ik heb de mediamarkt medewerker nog even schriftelijk op de factuur laten bevestigen dat het ontvangen product niet het juiste is, maar dat artikel 1182855 geleverd is, netjes met naam , datum en stempel. Juridisch staat de mediamarkt erg zwak, ze kunnen zich alleen nog beroepen op zet fout in de prijs als die prijs echt onreeel is. Dat is in dit geval niet aan de orde, daar mediamarkt juist vaak stunt aanbiedingen heeft. Heb trouwens ook nog even aangeven dat daar het product verkeerd geleverd is ik het dus niet kan afhalen en dus kan de 7 dagen ophaal ermijn niet aflopen. Heb de stick ook daar gelaten. Omdat ik nu ook nog 7.5eur proto kosten aan de broek heb heb ik mms ook verzocht voor een vergoeding ervan. Tot aan de hogeraad gaat ik met hun als ze zo kinderachtig blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ook mijn sticks zijn met een handmatig labeltje uitgeprint en eromheen geplakt met de vermelding van het productnummer van het product dat we besteld hebben.

Het lijkt er inderdaad heel erg op dat het hier om een keiharde oplichtingspoging gaat.

Heb zojuist ook gebeld en te horen gekregen dat 'ik mag je van het hoofdkantoor alleen geld terug aanbieden incl portokosten etc, via retourlabel (antwoordnummer) geen kosten en verzending geschied dan ook op ons risico'

Als reden wilde hij me nog wel vertellen dat hun (helpdesk) verteld was dat het om verkeerd product op site ging.

Als ik hier verder een klacht over/voor wilde indienen moest dat bij het hoofdkantoor.

Het is een ding als je een foutje maakt, dan kan je dat communiceren naar de klant, en dan zou ik in dit geval nog enig begrip hebben. Maar als ze ons heel bewust na 10 dagen wachten gewoon stilletjes andere sticks opsturen met een nep productlabel erop dan is dat een zeer kwalijke zaak. Honderden zo niet duizenden mensen die de fout oplichtingspoging niet merken.

En retourrecht behoud je gewoon hoor, je maakt geen gebruik van de wet verkoop op afstand, maar mediamarkt heeft gewoon willens en wetens een verkeerd product opgestuurd en het de klant zo moeilijk mogelijk gemaakt dit te ontdekken.

[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-07-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Stick zojuist ontvangen. Ben uiteraard geen uitzondering op de regel. :(

Mail gestuurd met klacht dat ik alsnog het bestelde product wil en tevens overweeg een klacht in te dienen bij http://www.consuwijzer.nl/, en/of ze in gebreke te stellen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
In gebreke stellen, consuwijzer, klacht.nl twitter, facebook etc begin ik pas aan als ik van het hoofdkwartier te horen krijg dat ik ergens anders maar moet gaan janken.

Ze hebben een mailtje van me ontvangen

[ Voor 92% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-07-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 11:21
En jawel, ook ik heb de verkeerde stick ontvangen. Wat een verrassing :+
Wat zijn onze rechten/plichten? Is dit misschien iets voor Arnoud Engelfriet?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 07-07-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
In mijn mail heb ik aangegeven dat:

Iemand binnen mediamarkt vermoedelijk verantwoordelijk is voor de keuze om deze kwestie op te lossen door de consument te misleiden met verkeerd gelabelde producten, dat dit keiharde oplichting betreft, en ik verwacht dat mediamarkt als geheel niet achter deze werkwijze staat.

Alsook dat we mediamarkt een realistische aanbieding heeft gedaan, dat ik daarop ben ingegaan en ze die koopovereenkomst na te komen hebben, op korte termijn. Al helemaal vanwege het gekloot met bovenstaande oplichtings trekjes die de handelswijze van de verantwoordelijken laten zien.

Daarnaast mag je van een enorm electronicaconcern verwachten dat als ze 2 weken lang een lage prijs voor een product hebben dat die prijsstelling gewoon klopt. Het is na zoveel tijd leugens en pogingen tot het neppen/oplichten van de klant toch echt hun probleem als ze de stick met verlies moeten leveren.

Ik heb ook aangekaart dat er geenzins proactieve benadering naar gedupeerde klanten is vanuit hun kant. De consument die minder goed oplet dient ook eerlijk op de hoogte gesteld te worden dat ze niet hebben ontvangen wat ze hebben besteld. Doe je dit niet als bedrijf dan ben je fout en hoogstwaarschijnlijk ONWETTIG/ILLEGAAL bezig. Je zal maar stiekem een 1.8 liter motor labelen als 2.0 en vervolgens in een auto stoppen en die verkopen als zijnde de 2.0 liter uitvoering. (jaja, de auto anologie van ons tweakers)

[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-07-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik heb MM ook maar even een e-mail gestuurd met daarin de vraag hoe ze dit denken te gaan oplossen.
Verder heb ik nog een vraagje aan de Tweakers de de USB-Stick voor de 'nieuwe prijs' hebben gekocht: http://www.mediamarkt.nl/...direct=1&referer=hardware Hebben jullie wel de goede stick gekregen, of krijg je nu alsnog/nogsteeds de verkeerde V3 versie van de stick?

Anders zou je hem nu opnieuw kunnen bestellen en de V3 stick weer terug kunnen sturen, onder het mom van 'Foutje, bedankt! Zet en drukfouten blablabla' if you can't beat them join them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-06 15:44

M2M

medicijnman

Ik heb zonet de V3 stick (23MB/s write speed) in mijn bus gevonden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Jup, hier ook zoals verwacht een V3 ... en inderdaad grote sticker over de achterkant heen waar de specs op zouden moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Laatst online: 06-05 08:52
Ik heb ook de trage ontvangen, had het echter niet door en dus is de verpakking al in 1000 stukken.

Ik neem denk ik gewoon contact op met Media Markt dat ze mij een zeer passend aanbod mogen doen, en anders alsnog de stick retourneer, open of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Het is maar de vraag hoe groot het probleem voor mediamarkt wordt. Ze hebben een verkeerd product geleverd, en doen gewoon of hun neus bloed.
Nu zullen er inderdaad mensen zijn die terecht heel boos worden, en veel hiervan zijn op dit forum te vinden.

Maar misschien is het op het totaal een hele kleine minderheid. De over-over-over grote meederheid heeft de stick ontvangen, en heeft niets in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
M2M schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:35:
Ik heb zonet de V3 stick (23MB/s write speed) in mijn bus gevonden.
Lijkt me trouwens niet dat je 23 MB/s haalt..
Resultaten CrystalDiskMark 3.0.1c voor een Verbatim Store'n'Go V3 32GB Grijs:
           Sequential Read :    31.313 MB/s
          Sequential Write :    18.779 MB/s
         Random Read 512KB :    30.765 MB/s
        Random Write 512KB :     1.178 MB/s
    Random Read 4KB (QD=1) :     4.588 MB/s [  1120.0 IOPS]
   Random Write 4KB (QD=1) :     0.053 MB/s [    12.9 IOPS]
   Random Read 4KB (QD=32) :     4.079 MB/s [   995.9 IOPS]
  Random Write 4KB (QD=32) :     0.070 MB/s [    17.0 IOPS]

Getest op usb2, maar de snelheid blijft toch ruim onder het maximum (theoretisch 60 MB/s, praktisch 34 ofzo, voor read moet test dus over als ik zin heb..).

Als een webshop expres het verkeerde product opstuurt, valt dit dan niet gewoon onder het expres ongevraagd opsturen van producten (oftewel: de ontvanger mag er mee doen wat hij wil zonder te betalen)? :p

[ Voor 5% gewijzigd door pedorus op 08-07-2012 11:53 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Laatst online: 06-05 08:52
pedorus schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Lijkt me trouwens niet dat je 23 MB/s haalt..
Resultaten CrystalDiskMark 3.0.1c voor een Verbatim Store'n'Go V3 32GB Grijs:
           Sequential Read :    31.313 MB/s
          Sequential Write :    18.779 MB/s
         Random Read 512KB :    30.765 MB/s
        Random Write 512KB :     1.178 MB/s
    Random Read 4KB (QD=1) :     4.588 MB/s [  1120.0 IOPS]
   Random Write 4KB (QD=1) :     0.053 MB/s [    12.9 IOPS]
   Random Read 4KB (QD=32) :     4.079 MB/s [   995.9 IOPS]
  Random Write 4KB (QD=32) :     0.070 MB/s [    17.0 IOPS]

Getest op usb2, maar de snelheid blijft toch ruim onder het maximum (theoretisch 60 MB/s, praktisch 34 ofzo, voor read moet test dus over als ik zin heb..).

Als een webshop expres het verkeerde product opstuurt, valt dit dan niet gewoon onder het expres ongevraagd opsturen van producten (oftewel: de ontvanger mag er mee doen wat hij wil zonder te betalen)? :p
Ik neig eerder te zeggen dat het oplichting is. Het bekende verhaaltje ik koop een iPhone maar ontvang een baksteen.

Ik heb net een e-mail gestuurd en ze 2 opties gegeven:

1. De korting (percentage) v/d bestelde stick gaat v/d geleverde stick af (€ 10,59 crediteren voor hun).
2. De hele handel gaat terug en verwacht mijn volledige factuur + mijn verzendkosten terug op mijn rekening.

Best redelijk denk ik zelf. Ik koop geen stick bij hun omdat hij overal zo duur is, ik koop hem omdat het mij een prima deal leek. Een geopend product is lastig voor een webwinkel, maar dat is is mijn geval voor € 10,59 op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door BDHowner op 08-07-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Beetje jammer in dit verband: http://fd.nl/economie-pol...class-action-in-nederland? Hier wordt uiteindelijk gewoon misbruik van gemaakt door zaken als de MM. Klein bedrag, dus de klant gaat waarschijnlijk toch niet moeilijk doen op juridisch gebied. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_X
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 14:52
Ik heb ook de trage versie ontvangen met sticker over de achterkant.

Heb MM gemailed, maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 09-07-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 23:34
Wat heb jij dan teruggestuurd?
...niet kunnen leveren voor de prijs die hier aan gebonden is...
Want ze geven nu gewoon toe dat ze het artikel wél hebben, maar niet WILLEN leveren omdat ze zo stom zijn geweest het artikelnummer aan een 'te lage' prijs te verbinden...

Ik had btw net ook een soortgelijke standaardmail als eerder in dit topic in mijn contactformulier...

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 195780 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:46:
Optie 1: Retourneren, dan krijgt u uw aankoopbedrag gerestitueerd.
Ja... en iets over de verzendkosten om het terug te sturen? Of had jij die niet omdat je het afhaalde?

Ik ga vanavond ook eens een mail sturen. Heb het weekend ook een V3 ontvangen (uiteraard).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nog altijd niet eens een stick ontvangen, zelfs geen slome. Zijn er nog meer mensen die nog steeds wachten of heeft iedereen hem nu al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465772

Beste Mensen,

Ik heb inderdaad ook 2 van deze sticks besteld.
En inderdaad ook de V3 ontvangen.
Ik heb mediamarkt gebeld en zoals hier al vermeld kreeg ik exact het zelfde verhaal te horen.
Inmiddels heb ik de zaak inclusief alle bewijzen gemailed naar Tros Radar!
Die sticks zullen we krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik heb inmiddels van de manager service en logistiek van MM en Saturn NL een mailtje ontvangen met zijn excuses.

Hierin geeft hij ook toe dat ze bewust een ander product hebben geleverd omdat het bestelde door de leverancier niet te leveren viel, hij liet zich verder niet uit over of het tegen een hogere prijs wel te leveren viel of dat er een fout is gemaakt, enkel dus dat er niet te leveren viel. Ook gaat hij niet in op mijn claim dat er bewust het verkeerde product gelabeled is met het productnummer van het bestelde product.

Hij geeft dus aan dat de extra levertijd inderdaad te wijten is aan dit probleem, en het daarna hun bedoeling is geweest een product te leveren met minimaal gelijke of anders hogere specificaties dan hetgeen we besteld hebben. Dat ze er dus niet van bewust waren dat ze een inferieur product leverden.

Hij vraagt mij om hulp, in de vorm van goed aangeven op welke manier deze sticks inferieur zijn aan wat we besteld hebben, zodat ze daar intern onderzoek naar kunnen plegen hoe het fout is gegaan en zodat ze met een oplossing kunnen komen.

Ik ga straks een mailtje terug schrijven waarin ik zal aangeven dat ik het absoluut niet vind kunnen dat het product omgelabeled is en er geen eerlijkheid is over dat er een ander product is toegestuurd. En verder dus de specificaties EN de real world benchmark van de bestelde stick, en de real world prestaties van de troep stick.

Hierna zullen we zien wat ze ermee doen.

Als er mensen nog iets hebben kwa specificaties benchmarks of andere dingen die ik in mail kan verwerken hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 00:32
Hier ook het verkeerde product ontvangen en inmiddels ook een standaardmail ontvangen, waarin men zich beroept op druk- en zetfouten.

Ga mij nog even bezinnen hoe ik hierop ga antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 00:36
Zo doet Mediamarkt dat dus:

Afbeeldingslocatie: http://scorpion77.cjb.net/images/tweakers/verbatimv3_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://scorpion77.cjb.net/images/tweakers/verbatimv3_back.jpg

Wat een jokers, 't is dat ik me niet gek laat maken voor een paar pleuro .... maar anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow ja die sticker kan ej er eenvoudig vanaf halen zonder de achterkant te beschadigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
De clou is dat er 'heel' toevallig de handelsnaam van het beloofde produkt op de sticker staat, dus van een vergissing kan imho geen sprake zijn dit is echt oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://imageshack.us/phot.../4/img20120709155558.jpg/

Zie hierboven de verpakking zonder sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn018
Ik heb antwoord op de mail:
"Hartelijk dank voor uw contactopname met Media Markt.

Allereerst onde excuses voor het feit dat wij u een ander artikel hebben bezorgd dan u besteld heeft. Dit is veroorzaakt door een fout in onze website, waardoor niet het juiste artikel als aanbieding werd gepresenteerd. Ook bieden wij onze verontschuldigingen aan voor de manier waarop u geholpen bent in onze vestiging.

Helaas kunnen wij u de juiste USB stick niet meer leveren tegen de actieprijs van 4 juli jongstleden. Dit betrof een eenmalige actie die wij niet op een later tijdstip alsnog kunnen aanbieden.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Wij zijn u in de toekomst graag beter van dienst."

Ik vind dit eigenlijk wel een goede uitleg (in ieder geval geen bla bla dat het een typfout was, maar echt toegeven dat het een fout op de website was)
Én ze bieden dubbele verontschuldigingen aan. Goed opgelost vindt ik, jammer dat ze geen korting kunnen geven voor ons ''gedupeerden''. Dan zou het helemaal goed zijn. Maar toch ga ik de mediamarkt webshop vermijden vanaf nu.
Iedereen die dicht bij een mediamarkt woont: ga het gewoon terugbrengen in de winkel, dan heb je geen gezeik en sowieso al je geld terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn018 op 09-07-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Blijf vinden dat het stinkt, maar idd ... morgen fiets ik na m'n werk iets om en zal ik ongetwijfeld mijn geld terug krijgen. Soortgelijke A-Data stick is inmiddels besteld voor een paar euro meer, alleen niet bij de Mediamarkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06 12:11
Maar ik moet de mijne nog ophalen. Dus ik kan hem direct teruggeven en mijn geld terug eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 10:43
IceOnFire schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:49:
Ik heb nog altijd niet eens een stick ontvangen, zelfs geen slome. Zijn er nog meer mensen die nog steeds wachten of heeft iedereen hem nu al binnen?
IceOnFire ik heb tot op heden de stick ook nog niet mogen ontvangen. Kreeg wel een mailtje(na navraag van mijn zijde) dat de PostNL moeite had met de spullen verzenden. Ze gingen het in de gaten houden(wat dat ook moge betekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
TWeaKLeGeND schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:20:
.....
Als er mensen nog iets hebben kwa specificaties benchmarks of andere dingen die ik in mail kan verwerken hoor ik dat graag.
Als ik iets mag bijdragen: Mijns inziens moet je niet al te technisch worden in je verhaal. Een manager kan daar toch niks mee. Ik zou me beroepen op de specificaties, dat je een product wilt dat op papier gelijkwaardig of beter is. Benchmarks ed. vragen gaat echt te ver, maar dat is slechts mijn mening natuurlijk.

Vind het wel knap dat ze toe hebben gegeven dat ze moedwillig andere producten hebben geleverd!
Dat is eigenlijk zeggen: "ik heb geprobeerd je te bedonderen, maar je hebt me door"

Kwalijke zaak dit, maar zoals al vaker gezegd zal het uiteindelijk toch uitlopen op je geld terug vragen. Vooral omdat het over een laag bedrag gaat in deze.

Toch mooi dat je de moeite ervoor neemt en opkomt voor onze rechten als consument! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik heb inmiddels aangeven dat ik begrip heb voor de zaken zoals beschreven, maar dat de zaken in praktijk neigen naar minder goede bedoelingen. Dat het buiten dat het niet netjes is een product om te labelen en voor te doen als een ander (duurder en beter product in dit geval) gelijk staat aan een poging tot oplichten en de verantwoordelijke hiervoor geen frisse zaken probeerde te doen.

Hierna heb ik aangegeven dat de bestelde stick specs heeft van 120/70 die in de praktijk misschien 10-20% afwijken naar boven of beneden, en dat de geleverde stick helemaal geen officiele specificaties heeft, maar net zo slecht presteert als een USB 2.0 stick met in optimale omstandigheden 30/10-17 R/W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 15:00
Morgen ga ik de boel terugbrengen met een klacht. Slechte review voor de oplichtingspraktijken van MediaMarkt komt er ook aan.

Miss offtopic maar:

Volgens deze review
http://www.whoratesit.com...e-USB-30-16GB/Rating/1301
Is deze usb 3.0 stick zijn geld meer dan waard:
http://www.ebay.nl/sch/i....rksid=p3286.c0.m270.l1313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Meh, krijg nu ook zo'n reactie bij m'n ticket dat het product helaas niet voorradig is en dat dit fout vermeldt staat op hun website. Waarom passen ze dit dan niet aan? Waarom sturen ze me dan iets anders op :?

Het zou met niet verbazen als het product ineens wel voorradig is wanneer je het nu voor de volle prijs zou bestellen. }:|

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 09-07-2012 18:05 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er niet een mogelijkheid dat we 1 front vormen?
Ik heb na gevraagd hoe dit juridisch zit en zij kunnen zich niet beroepen op druk fouten of op het feit dat wij zelfs hadden kunnen bedenken dat het niet de juiste prijs was.
In dit geval artikel 3.4 van de algemene voorwaarden.
Op de pricewatch staan bij 32 GB USB drives USB3.0 namelijk zat voorbeelden van sticks voor 18 euro.

Zij moeten dus gewoon leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geachte meneer,

Hartelijk dank voor uw contactopname met Media Markt.
Helaas hebben wij de verkeerde specificaties op onze website vermeld. Er was sprake van druk- en zetfouten.

Wij hebben niet de mogelijkheid om het door u bestelde artikel te leveren.
Wanneer het artikel niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u het aan ons retourneren.

Hiervoor kunt u retourlabels aanmaken op onze servicepagina.
Wanneer wij het artikel retour hebben ontvangen in ons magazijn, zullen wij binnen 5 werkdagen overgaan tot restitutie van het aankoopbedrag.
Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Uw Media Markt team
Tja, wat moet je hier nu mee? Zijn er al Tweakers die die dure versie hebben besteld (á €44,-) en de oude terug hebben gestuurd? Welke USB-stick krijg je als je deze nu, opnieuw besteld: http://www.mediamarkt.nl/...direct=1&referer=hardware De 'goede' of weer de V3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Puch-Maxi schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:16:
[...]
Tja, wat moet je hier nu mee? Zijn er al Tweakers die die dure versie hebben besteld (á €44,-) en de oude terug hebben gestuurd? Welke USB-stick krijg je als je deze nu, opnieuw besteld: http://www.mediamarkt.nl/...direct=1&referer=hardware De 'goede' of weer de V3?
Als je nu toch nog stééds de verkeerde krijgt, dan is er echt wat gruwelijk mis bij MM.
Voor die prijs koop je die V3 dik 2x!

Maar een dure bestellen en de goedkope dan retour sturen is zo gek nog niet.
Als je dan commentaar krijgt, zeg je gewoon 'het artikelnummer is toch hetzelfde, kijk maar op de sticker achterop' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Of misschien retouren en laten omruilen voor hetzelfde product, staat achterop de pakbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodlan
  • Laatst online: 10-06 23:27
Hier ook de V3 ontvangen. Besteld tijdens de dagaanbieding. Ik heb ook een mailtje gestuurd dat ik de verkeerde heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn018 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:01:
....
Helaas kunnen wij u de juiste USB stick niet meer leveren tegen de actieprijs van 4 juli jongstleden. Dit betrof een eenmalige actie die wij niet op een later tijdstip alsnog kunnen aanbieden.
....
De dagaanbieding van € 18 was op 23 juni, daarna heeft de prijs tot 4 juli op € 25 gestaan.
Vanaf 4 juli op € 44, en al die tijd hetzelfde artikelnummer en dezelfde specificaties.

Als er sprake was van zet of drukfouten, dan heeft dit er 2 weken opgestaan. Onwaarschijnlijk.

[edit]
Volgens mij las ik in eerdere berichten dat je in de winkel ook de verzendkosten terug krijgt op deze actie.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 09-07-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Bij retour sturen krijg je een antwoord nummer en bij postkantoor een tracking nummer, de zending terug is op hun kosten en risico dus. Zo werd het mij verteld aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn018
Anoniem: 195780 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:37:
[...]

Jij bent echt het makkelijkste 'slachtoffer' ooit. :F
Als iemand je een poot uitdraait en "sorry" zegt, dan is het goed??
Nee, zo werkt het dus niet.
Ik geloof niet dat dit met opzet begonnen is. Volgens mij hebben ze gewoon een domme fout gemaakt op de website en 2 producten met elkaar omgedraaid (zelfde merk, beide USB 3, beide 32GB --> kan me voorstellen dat leken hier fouten mee maken).
Ten eerste hebben ze dus per ongeluk een poot uitgedraaid, en bij de sorry hebben ze ook uitgelegd waarom. En daarom is het goed. Maar dat betekent niet dat ik nog een keer in de mediamarkt webshop iets ga bestellen, dus dat het helemaal goed is kan ik ook niet helemaal zeggen :-)
Anoniem: 195780 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:59:
[...]

Laat vooral voor het grote niet-tweaker publiek, een review achter op Kieskeurig.nl. 8)
Ja dat is een goeie.

Wat mediamarkt eigenlijk zou moeten doen is iedereen die de stick besteld heeft een mail sturen dat de verkeerde waarschijnlijk is opgestuurd met uitleg hoe je erachter komt of je de goede hebt of niet. En als het dan niet de goede is kun je het opsturen voor geld terug, zoiets. Maar dat doen ze waarschijnlijk niet :-(
Dus op kieskeurig toch maar even iets achterlaten inderdaad!

[ Voor 31% gewijzigd door Martijn018 op 09-07-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Anoniem: 49530 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:42:
[...]

De dagaanbieding van € 18 was op 23 juni, daarna heeft de prijs tot 4 juli op € 25 gestaan.
Vanaf 4 juli op € 44, en al die tijd hetzelfde artikelnummer en dezelfde specificaties.

Als er sprake was van zet of drukfouten, dan heeft dit er 2 weken opgestaan. Onwaarschijnlijk.

[edit]
Volgens mij las ik in eerdere berichten dat je in de winkel ook de verzendkosten terug krijgt op deze actie.
De "dagaanbieding" duurde wat langer dan één dag, ik heb hem zelf op 24 juni besteld en heb gezien dat hij tot tenminste de 25e op €18 stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Enes_81 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:14:
[...]
De "dagaanbieding" duurde wat langer dan één dag, ik heb hem zelf op 24 juni besteld en heb gezien dat hij tot tenminste de 25e op €18 stond
Klopt, ik heb m ook pas een dag ná de dagknaller besteld voor 18 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enes_81 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:14:
[...]

Dacht me ook zoiets te herinneren, maar wist het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MediaMarkt blijft volhouden dat het een druk/zetfout betreft en is zich van geen kwaad bewust:
Geachte meneer de Tweaker

Hartelijk dank voor uw reactie.

Helaas hebben er toch verkeerde specificaties op onze site gestaan met betrekking tot deze aanbieding. Onze excuses dat u hierover verkeerd geinformeerd bent. Helaas kunnen wij u als enige optie aanbieden om het artikel te behouden of te retourneren.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Uw Media Markt team
Daar denk ik toch anders over....
Geachte Heer/Mevrouw,
Momenteel staat dezelfde stick nog steeds op de website onder vermelding van hetzelfde artikelnummer. Betekend dit dat de gegevens na 3 weken nog steeds onjuist zijn? M.a.w. als ik dezelfde stick zou bestellen krijg ik dan nog steeds dezelfde, volgens u dus, foute stick geleverd?
Dit riekt naar oplichting. Ik bestel een snelle stick, ik krijg een inferieure slomere stick, mediamarkt houdt vol dat het gaat om een druk/zetfout, maar past deze vervolgens niet aan…

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 10-07-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik laat wel weten wat ik te horen krijg, verwacht eerlijk gezegd nog wel een reactie vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Afhalen in de winkel dient binnen 7 dagen te geschieden.
Indien u de bestelling niet binnen deze termijn afhaalt, zullen we de bestelling retour sturen naar ons magazijn, waarna de aankoop aan u gecrediteerd zal worden.
Prima, is dat ook geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:34:
Volgens de wet mag er van wettelijke koopregels nooit worden afgeweken in het nadeel van de consument.
[/i]
Als je als consument alle kosten + directe onkosten als verzendkosten terugkrijgt, vraag ik me af of je dan bent benadeeld. Ook als er een koopovereenkomst ligt die gunstiger is dan netto quitte spelen.
Kan het mishebben, maar heb je een voorbeeld van jurispundentie o.i.d. daaromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
gertvdijk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Als je als consument alle kosten + directe onkosten als verzendkosten terugkrijgt, vraag ik me af of je dan bent benadeeld. Ook als er een koopovereenkomst ligt die gunstiger is dan netto quitte spelen.
Kan het mishebben, maar heb je een voorbeeld van jurispundentie o.i.d. daaromtrent?
Zo kan ik me nog herinneren dat een winkel (nog voor het internettijdperk) een lokkertje had om mensen binnen te krijgen. Daar stond in de etalage een vrij duur artikel met het bordje "voor een appel en een ei".

Toen stond daar een slimmerik met een appel en een ei en wilde het artikel hebben..... :+

Grapje ging niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

gertvdijk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Jazeker. Je herinnert je vast het Dell XPS 17 + 2x SSD fiasco nog. Dell moest leveren, tenzij je als koper had kunnen weten dat de aanbieding fout was. (het OTTO arrest).

Dan heb je ook nog http://blog.iusmentis.com/2009/09/19/nokia-doet-een-otto/ en http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 10-07-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:53:
Jazeker. Je herinnert je vast het Dell XPS 17 + 2x SSD fiasco nog. Dell moest leveren, tenzij je als koper had kunnen weten dat de aanbieding fout was. (het OTTO arrest).
Ja, inderdaad. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 12:28
Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:25:
[...]
De tegenprestatie van MediaMarkt echter moet nog steeds komen, zij leveren nml. niet wat in de koopovereenkomst is afgesproken.
Inderdaad. Heb dan ook op hun mail geantwoord dat ik geen geld terug wil maar gewoon de bestelde en betaalde stick wil ontvangen en niet nogmaals een door hen manueel gerelabelde langzame stick, hetgeen de indruk wekt dat de aanbieding op zich gewoon klopte anders hadden ze die trage stick wel "zo" opgestuurd, zonder sticker.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 00:32
Inmiddels heb ik ook een reactie verzonden dat het feit dat zij nog steeds met de stick adverteren, mij niet de indruk geeft dat zij het product niet kunnen leveren en ik het product alsnog tegemoet wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:34:
[...]

Update

[Quote site MediaMarkt]
https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=67
klik hier bullet 1 Koopovereenkomst

1 Koopovereenkomst
Wanneer u een product bij Media Markt hebt gekocht, dan hebt u een koopovereenkomst afgesloten met Media Markt. Op het moment dat u 'ja' zegt, hebt u gekocht en hebt u een koopovereenkomst gesloten, die kan niet meer worden teruggedraaid.

Op die koopovereenkomst zijn veelal de wettelijke regels rond consumentenkoop van toepassing. Rond koopregels wordt consumentenkoop door de wet het strengst omschreven.

Volgens de wet mag er van wettelijke koopregels nooit worden afgeweken in het nadeel van de consument.
Volgens mij zeggen hun eigen algemene voorwaarden genoeg... Ze móeten gewoon het juiste product of soortgelijk leveren! Iemand deze algemene voorwaarde al richting MM gecommuniceerd?
Het duurt nl wel eventjes voor je weer een antwoord hebt op je ticket... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nogmaals, ongeacht de dubieuze werkwijze met betrekking tot omlabelen van product, is de officiële statement van het hoofd marketing tot nu toe dat ze MET OPZET een andere stick hebben geleverd en dat het daarom ook LANGER DUURDE en waarvan niet bekend was dat de stick inferieur is. Er is mij gevraagd op welke specificaties de geleverde stick minder is, dit heb ik gedaan, en ik wacht nog op antwoord.

Ik ga er vanuit dat er zeker mensen binnen de MM hiërarchie op de hoogte zijn van deze keiharde oplichting en WEL op de hoogte zijn van de inferioriteit van de geleverde sticks. Maar dit weten we niet 100 procent zeker, wat wel zeker is, is dat het management ervan op de hoogte is dat dit probleem speelt, en ik verwacht niet dat ze zitten te wachten op een oplichtings-schandaal en dit dan maar alsnog op een nette manier oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren om 3 uur ook een mail gestuurd maar inderdaad nog geen antwoord.
We moeten het in een krant zien te krijgen, als er media bij komt kan het ineens wel altijd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Een artikel op de frontpage van Tweakers zou al een begin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou Tweakers.net redactie, wij willen graag een artikel op de frontpage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Nee daar komt alleen een bericht als Aldi een 42" Smart LED TV aanbiedt voor € 700,- :P

[/sarcasm mode] :+

(Het verbaasde me namelijk dat ik dat zelfs op Nu.nl te zien moest krijgen 8)7 )

[ Voor 31% gewijzigd door Danny the dog op 10-07-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

db87

Mach 2 GT modded

Er is duidelijk meer aan de hand dan zomaar een drukfout.

Ik ben zo eigenwijs geweest om afgelopen weekend de USB-stick nogmaals te bestellen maar dan voor de volle 44 euro. Vandaag pakketje aan de deur. 3x raden welke USB-stick ik heb ontvangen? Inderdaad weer de verkeerde usb-stick.

Ben vandaag maar meteen naar het dichtstbijzijnde filiaal gereden om beide usb-sticks te retourneren.
Het is dat ik vriendelijk ben geholpen en zonder enkele discussie mijn geld heb terug gekregen want anders had ik het niet nagelaten om overal online een negatieve noot achter te laten in de shopreviews.

Ook de medewerker van het filiaal kon ook niet goed begrijpen dat dit zo heeft kunnen gebeuren.
Noch van de verschillende prijzen, noch dat het product nog steeds online bestelbaar is en nog steeds resulteert in het leveren van het verkeerde product. Er zijn immers al enige weken verstreken sinds Mediamarkt met 'drukfout' als excuus heeft geschermd.

De onderste steen zal wel niet boven komen want er is echt meer fout gegaan dan zomaar een 'drukfout'.
Beetje triest dat dit de aanpak is geweest die Mediamarkt hanteert. De aanpak is niet anders geweest dan misleiding en de koopovereenkomst niet willen nakomen. Ik hoop dat de Mediamarkt in het vervolg adequater handelt en niet de consument de gedupeerde laat zijn (ook niet op een paar euro verlies)...

[ Voor 0% gewijzigd door db87 op 11-07-2012 00:14 . Reden: typo ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

db87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:22:
Er is duidelijk meer aan de hand dan zomaar een drukfout.

Ik ben zo eigenwijs geweest om afgelopen weekend de USB-stick nogmaals te bestellen maar dan voor de volle 44 euro. Vandaag pakketje aan de deur. 3x raden welke USB-stick ik heb ontvangen? Inderdaad weer de verkeerde usb-stick.

Ben vandaag maar meteen naar het dichtstbijzijnde filiaal gereden om beide usb-sticks te retourneren.
Het is dat ik vriendelijk ben geholpen en zonder enkele discussie mijn geld heb terug gekregen want anders had ik het niet nagelaten om overal online een negatieve noot achter te laten in de shopreviews.

Ook de medewerker van het filiaal kon ook niet goed begrijpen dat dit zo heeft kunnen gebeuren.
Noch van de verschillende prijzen, noch dat het product nog steeds online bestelbaar is en nog steeds resulteert in het leveren van het verkeerde product. Er zijn immers al enige weken verstreken sinds Mediamarkt met 'drukfout' als excuus heeft geschermd.

De onderste steen zal wel niet boven komen want er is echt meer fout gegaan dan zomaar een 'drukfout'.
Beetje triest dat dit de aanpakt is geweest die Mediamarkt hanteert. De aanpak is niet anders geweest dan misleiding en de koopovereenkomst niet willen nakomen. Ik hoop dat de Mediamarkt in het vervolg adequater handelt en niet de consument de gedupeerde laat zijn (ook niet op een paar euro verlies)...
Dat geeft nogal een interessante wending aan dit verhaal! Dit begint idd op een frontpagewaardig nieuwsitem te lijken... 'Major fuckup bij MediaMarkt dupeert Tweakers', alleen dan iets anders verwoordt ;)
Ik bedoel, zet de feiten eens op een rijtje:
- MediaMarkt gooit een USB Stick in de aanbieding.
- MM komt erachter dat ze de aanbieding naar de verkeerde stick hebben laten linken
- Er verstrijkt een week, waarschijnlijk als gevolg van intern overleg bij MM.
- MM komt tot de conclusie dat de duurdere sticks leveren voor de prijs van de aanbiedingsprijs geen optie is omdat ze dan teveel verlies leiden en kiezen ervoor om de foute sticks te voorzien van hetzelfde artikelnummer
- MM levert de foute sticks met het artikelnummer van de snelle sticks en beroept zich op het feit dat het een drukfout betreft maar past intussen zijn site niet aan, alleen de prijs. Indien het een drukfout is wat betreft de specificaties, waar MM zich nu op beroept, is het wel raar dat ze wel de prijs van het product kunnen aanpassen maar niet de specs/foto..
- Het opnieuw bestellen van dezelfde stick, alleen deze keer voor de juist/'echte' prijs van 44 euro resulteert in de levering van dezelfde slomere stick.. (oude voorraad met nog de verkeerde stickers?)

[ Voor 7% gewijzigd door Freekers op 10-07-2012 17:58 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Het zou me niet verbazen als het gewoon stupiditeit en luiheid is.

Situatie: De MM krijgt de verkeerde usbsticks geleverd.

Reactie: Ach maakt niet uit, ze zijn allebei 32GB en op deze staat "V3", dus die zullen wel beter zijn of zo. Plak er maar de oude barcodestickers over, zodat we de inventaris niet hoeven aan te passen, of de hele handel terugsturen. :z

Hoe dan ook, het is absurd dat ze hiermee door blijven gaan en hun fout niet erkennen en/of herstellen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 15:00
Volgens de medewerker in utrecht kost de juiste usb stick (de grote sticker en onze bestelling dus) officieel 90 euro (althans volgens dat systeem) en geen 44, 25 of 18 euro. Dus kan me voorstellen dat ze dit niet voor deze prijs willen verkopen. Toch zie ik graag een nieuwsitem verschijnen om MM in een kwaad daglicht te zetten voor de poging tot oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Mediamarkt is de verkoopprijs heel erg afhankelijk van de inkoopsprijs van datzelfde artikel. Zo kan het voor komen dat een 2 TB harddisk goedkoper is dan eentje van 1 TB uit dezelfde model-serie en van dezelfde fabrikant.

Een normale verkoper zou dan de prijzen aanpassen, maar dat doet de Mediamarkt meestal pas als de 1 TB uit het voorbeeld onverkoopbaar blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octium
Even een update van mijn zijnde. Op vrijdag een aangetekende brief gestuurd naar
MMS Online Nederland B.V.
Prins Alexanderplein 32 -36
3067GC Rotterdam
Geplande bezorg datum maandag. Maandag tracktrace bekeken, toen was het dinsdag, kan gebeuren zeg maar. Echter vandaag blijkt dat ze morgen nog een poging gaan wagen. Mijn snelle conclusie is dat ze gewoon weg geen aangetekende brieven accepteren. Dat is een strategie die volk uit de gootsteen ook hanteren. Het zal toch niet zo'n dramatisch slecht bedrijf zijn? Anyway, de volgende stap is de rechtsbijstand, radar, opgelicht enz. Dit gaat nog een staartje krijgen. Het is trouwens ontzettend dom van mediamarkt, want mij hebben ze definitief als klant verloren bij Saturn (was al het geval), Mediamarkt online en Mediamarkt. Kost hun heel wat meer dan die 22 eur verschil voor die usb stick. Zal ook al starten met veel anti reclame voor hun. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Atomsk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:12:
Het zou me niet verbazen als het gewoon stupiditeit en luiheid is.

Situatie: De MM krijgt de verkeerde usbsticks geleverd.

Reactie: Ach maakt niet uit, ze zijn allebei 32GB en op deze staat "V3", dus die zullen wel beter zijn of zo. Plak er maar de oude barcodestickers over, zodat we de inventaris niet hoeven aan te passen, of de hele handel terugsturen. :z

Hoe dan ook, het is absurd dat ze hiermee door blijven gaan en hun fout niet erkennen en/of herstellen.
Kan me niet voorstellen dat het ze niet is opgevallen.
Ik denk dat we gewoon met z'n allen wat leuke shopreviews moeten achterlaten, msischien dat dat helpt.. sociale media zijn steeds van grotere invloed heb ik gemerkt, dat is ook puur de reden waarom ik Twitter heb. Blijkbaar reageert de ING bank/Vodafone/Bedrijf X daar wel binnen 1 uur.
Iamzero456 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:16:
Volgens de medewerker in utrecht kost de juiste usb stick (de grote sticker en onze bestelling dus) officieel 90 euro (althans volgens dat systeem) en geen 44, 25 of 18 euro. Dus kan me voorstellen dat ze dit niet voor deze prijs willen verkopen. Toch zie ik graag een nieuwsitem verschijnen om MM in een kwaad daglicht te zetten voor de poging tot oplichting
I call bullshit. Dus de rest van de shops in de pricewatch zitten er bijna 50% onder met hun prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octium
Op mijn rekening staat artikelnr 1161107. Dit artikel staat zelfs vandaag nog altijd online, het betreft dus echt geen druk- of zetfouten. Konden we maar gezamelijk een soort van class action starten. Nu zit iedereen individueel te strijden tegen het hopeloze bedrijf met z'n hopeloze helpdesk medewerkers. Eigenlijk moet het op televisie komen, dat heeft de hoogste impact voor mediamarkt. Het afkopen zou een schijntje kosten t.o.v. de anti-reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Net een klacht ingediend bij Consuwjizer over MMS Online Nederland B.V. Zou nog bij ze langs kunnen gaan (Hoofdkantoor zit tegenover winkelcentrum Alexandrium). Denk echter niet dat ik veel verder kom dan de receptie. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Het is misschien een vreemde suggestie, maar is een consumentenprogramma als Kassa misschien iets? Niet bepaald iets voor tweakers, maar het betreft een USB stick een normaal consumentenproduct en een bekende leverancier. Omdat er meerdere 'gedupeerden' zijn is het misschien iets wat ze wel willen oppikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 21:20
ben het ook met sommigen eens dat tweakersnet
ook is wat gaat doen aan dit probleem
volgens mij zijn wij toch de reden dat tweakersnet bestaat
laat tweakersnet maar aan de bel trekken bij mediamarkt voor ons?
ze weten nu ook wel dat mm heeeel veeel klanten gaan kwijtraken
mediamarkt beduvelt tweakers
hmmm klinkt goed zet maar op frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Anoniem: 15758 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 01:09:
Het is misschien een vreemde suggestie, maar is een consumentenprogramma als Kassa misschien iets? Niet bepaald iets voor tweakers, maar het betreft een USB stick een normaal consumentenproduct en een bekende leverancier. Omdat er meerdere 'gedupeerden' zijn is het misschien iets wat ze wel willen oppikken. :)
Kassa en Radar zitten in de zomerstop. Kun je wachten tot september of zo.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste