http://pp-sqb.mantma.co.uk/TommyboyNL schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:51:
Hoe krijg je die silhouettes en vlaggen in VirtualRadar? Hbe je hiervoor Kinetic BaseStation geinstalleerd?
http://www.sbs-resources.com/
http://pp-sqb.mantma.co.uk/TommyboyNL schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:51:
Hoe krijg je die silhouettes en vlaggen in VirtualRadar? Hbe je hiervoor Kinetic BaseStation geinstalleerd?
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Dat ligt eraan wat je er mee wilt gaan doen. De stick uit je link bevat de Elonics E4000 tuner en deze is vrij ongeschikt voor ADS-B (vliegtuigen). Hier zie je een overzicht van de verschillende tuners en hun bereik.MrMilco schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:58:
iemand ervaring met die, de chipset lijkt me goed, maar zie ik iets over het hoofd??
Oke, wil eigenlijk een beetje knooien met van alles en nog watMortalPiso schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:05:
[...]
Dat ligt eraan wat je er mee wilt gaan doen. De stick uit je link bevat de Elonics E4000 tuner en deze is vrij ongeschikt voor ADS-B (vliegtuigen). Hier zie je een overzicht van de verschillende tuners en hun bereik.
Als je ook met ADS-B wilt gaan stoeien kun je beter kijken naar de sticks met een Rafael Micro R820T tuner. Ikzelf gebruik voor ADS-B de mini stick met de R820T tuner. Deze gaf bij mij beter resultaat dan de "grote" stick met R820T tuner.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Ik werd al zo boos dat niemand leest... probeer eens de laatste 5 pagina's, zoveel is dat niet.MrMilco schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:38:
[...]
Oke, wil eigenlijk een beetje knooien met van alles en nog watbeetje kijken wat ik hier kan ontvangen, en of er nog spannende dingen zijn
Maar waar heb jij je mini stick gekocht dan??
ik heb eigenlijk heel dit topic van begin af aan al gevolgdneeecht schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:56:
[...]
Ik werd al zo boos dat niemand leest... probeer eens de laatste 5 pagina's, zoveel is dat niet.
Ja, ik zie het
[ Voor 6% gewijzigd door MrMilco op 24-09-2013 21:18 ]
nice, hier in de kop van overijssel was een oefening KLIK alleen heb mn stick nog nietTommyboyNL schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:20:
Ik ontving in Delft zojuist 3 Nederlandse F16s en een Amerikaanse Hercules. Het vliegtuigspotten wordt zo steeds leuker
Kan binnen 10 dagen al bij je zijn hoor. Hangt er van af hoeveel geluk je hebt.MrMilco schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:41:
Kreeg bevestiging dat hij is verstuurd 35-40 dagen.... beetje lang, maar heb ik er wel voor overdan maar eens kijken hoe en wat, staat nu zoveel in het topic
laten we het hopen dat ik m binnen 14 dagen in huis hebCedricD schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:28:
[...]
Kan binnen 10 dagen al bij je zijn hoor. Hangt er van af hoeveel geluk je hebt.
Mijn gsm van China was na ongeveer 2 weken binnen (als het al niet minder was). Stond nochtans ook tussen de 35-40 dagen
Heb je je RTL & TUNER AGC (auto gain control) wel aan gevinkt bij configureStan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 03:13:
Zo ontzettend vaag;
Ik had al een WinFast TV Dongle Gold, met ongeveer dit probleem.
Ik heb door dit topic een extra dongle besteld (DX.com SKU 170541) met een RTL2832U ADC en R820T tuner. Das toch de goeie?!
Daarbij meteen een extra gain antenne met MCX aansluiting, en een MCX - Coax converter, waarop ik een dubbele uitschuifantenne (oude tv) kan aansluiten.
Met alle drie de antennes heb ik dezelfde ontvangst, namelijk ruis/herrie/vlakke ruislijn (-60), en ik zie geen enkel verschil als ik de antenne loshaal. Het is net of de antenneaansluiting het niet doet?!
(Bij de oude WinFast maken de drie geen verschil voor DVB-T ontvangst, maar als ik m loshaal merk je dat wel)
Wat nu?! Hoe check ik dit?
Tip van het jaar!Technoturk schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:33:
[...]
Heb je je RTL & TUNER AGC (auto gain control) wel aan gevinkt bij configure
[ Voor 14% gewijzigd door Stan op 26-09-2013 13:05 . Reden: Ook bandwidth instellen ]
Mijn ervaring is ook dat het heel erg verschillend is qua verzendtijd. Maar 2-3 weken moet je zeker van uit gaan. De ene stick kwam inderdaad binnen 2 weken binnen en een andere keer duurde het een maand.MrMilco schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:28:
[...]
laten we het hopen dat ik m binnen 14 dagen in huis hebkan ik mooi in de vakantie er me in gaan verdiepen, en er mee spelen
iemand misschien de tijd om een lijstje te maken met software wat je met de sticks kunt gebruiken, want lijkt me wel dat er meer software is dan dat in de startpost staat
iddmarcel-o schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:14:
ik heb deze mod uitgeprobeerd![]()
beste de-noise mod ever.
wat een verschil zeg
ik heb ook al contact gehad met diegene van de startpost, alleen die is er niet meer mee bezig, en zoekt iemand dus om de startpost up to date te houden...MortalPiso schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:45:
[...]
Mijn ervaring is ook dat het heel erg verschillend is qua verzendtijd. Maar 2-3 weken moet je zeker van uit gaan. De ene stick kwam inderdaad binnen 2 weken binnen en een andere keer duurde het een maand.
Een lijst met software heb ik niet voor je maar in de tussentijd kun je je inlezen in de materie en een handige site/blog om mee te beginnen is RTL-SDR.com. En natuurlijk in dit topic kom je ook zat tips en links tegen naar diverse programma's
[ Voor 4% gewijzigd door marcel-o op 26-09-2013 18:27 ]
Ik neem aan dat je met verslechterd, meer ruis bedoeld.Stan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:40:
[...]
Wel raar dat het vinkje FM Stereo (aan) de boel verslechtert!
Making an ass of myself since the 70's
[ Voor 25% gewijzigd door Shaggy op 26-09-2013 20:45 ]
1 download: http://sdrsharp.com/downloads/adsbsharp.zipmarcel-o schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:26:
ben ook s aan t knoeien gegaan met adsb# en radar .
dr zit nog net geen deuk in mn scherm.
nog maar s inlezen. das duidelijk geen out of the box.
heb adsb# die zegt dat ie iets van 50 fps heeft ?
radar die zegt dat ie data ontvangt maar geen planes volgt, zie ook niks op t maps scherm.
moet iets van een database hebben met stations en flags.
houdt je weer bezig
Stan:Stan schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 04:15:
@neeecht; Echt geweldig hoeveel je helpt en bijdraagt aan t topic, wellicht moet jij m maar overnemen?!
Daarnaast de vraag of je ons gelukkig wilt maken met je frequentie-XML uit de SDR directory, want ik zie op je shots dat je er een hoop netjes in hebt staan?
Wat is je locatie??
[ Voor 21% gewijzigd door neeecht op 28-09-2013 02:15 ]
Verwijderd
Die van flightradar24.com met de ingebouwde beaglebone ?shaggy8675 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:44:
Niets
Had me ingeschreven als ontvangststation en kreeg toevallig vandaag bericht dat ik was geselecteerd was en krijg deze apparatuur in bruikleen.
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:42:
[...]
Die van flightradar24.com met de ingebouwde beaglebone ?
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door neeecht op 29-09-2013 22:30 ]
[ Voor 20% gewijzigd door tita_tovenaar op 30-09-2013 20:23 ]
Soms weet ik het ook niet meer.........
Staat het in je huurcontract dat je geen antennes mag plaatsen?Stan schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:46:
@tita; Ja dat is logisch, maar heb je een suggestie dan?
Ik zit helaaaas midden in de stad in een nieuwbouwappartement op de BG tussen veel bebouwing. Huurhuis, en ik kan geen antenne of schotel plaatsen buiten, waar ik zeer van baal (al een kwestie van gemaakt).
Mensenrecht niet, maar je hebt wel het recht op vrije nieuwsgaring binnen de EU (verdrag van Rome).shaggy8675 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:47:
Heb gekeken bij mensenrechten, antennes plaatsen stond er niet bij?
Ik ken het klappen van de zweep als ex zendamateur. Het word mensen gewoon steeds moeilijker gemaakt. Soms wil een licencie nog wel helpen, maar steeds minder als een huiseigenaar niet wil. Om over schoonheidscommisies en aanverwante nog maar te zwijgen...GekkePrutser schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:25:
[...]
Mensenrecht niet, maar je hebt wel het recht op vrije nieuwsgaring binnen de EU (verdrag van Rome).
Daar zijn vroeger wel met succes antenneverboden mee aangevochten, al schijnt het nu moeilijker te verdedigen zijn geworden omdat het ook op andere manieren mogelijk is om nieuws te vergaren (internet bijvoorbeeld).
Hier in kampen, mag je tot 5m hoogte een antenne hebben volgens een wethouder, alleen kom je dan helaas nog niet boven op het dakshaggy8675 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:00:
[...]
Ik ken het klappen van de zweep als ex zendamateur. Het word mensen gewoon steeds moeilijker gemaakt. Soms wil een licencie nog wel helpen, maar steeds minder als een huiseigenaar niet wil. Om over schoonheidscommisies en aanverwante nog maar te zwijgen...
Binnen 5 meter hoogte van het snijpunt met het dak (incl. antenne) is anders omgevingsvergunningsvrij volgens deze folder van het antennebureau. Er zijn wel wat uitzonderingen zoals de voorgevel. En dit gaat inderdaad alleen over een eigen huis natuurlijk, bij een huurhuis is het een heel ander verhaal omdat de mening van de eigenaar dan mee speelt.Stan schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:59:
Hier kun je checken wat je met of zonder vergunning of melding mag, maar meestal mag je vrij weinig, behalve in je tuin of balkon laag en uit t zicht;
https://www.omgevingsloke...init=true&clear-case=true
[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 01-10-2013 15:48 ]
Eitje in de rechtzaak: Ja prima u heeft gelijk, ik heb UPC en ik haal mijn informatie over Syrië vandaan bij thepiratebay.org ... oh https://www.upc.nl/blokkades/2099/20990480.htmlGekkePrutser schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:25:
[...]
Mensenrecht niet, maar je hebt wel het recht op vrije nieuwsgaring binnen de EU (verdrag van Rome).
Daar zijn vroeger wel met succes antenneverboden mee aangevochten, al schijnt het nu moeilijker te verdedigen zijn geworden omdat het ook op andere manieren mogelijk is om nieuws te vergaren (internet bijvoorbeeld).
Ik heb een koophuis en zelfs als het in de koopt akte staat is dit niet geldig, ook niet in de splitsings akte van een apartement. Antennes mag je dus altijd op je balkon of in de tuin plaatsen.Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.
Wavesink SDR (Trial) is a radio decoder app by Michael Feilen and Lothar Stolz (http://www.feilen-stolz.de). Connect a cheap USB dongle and listen to DAB/FM-RDS/DRM+ in HiFi quality. The app includes spectrum plots and channel statistics. The commercial version is coming soon ... |
You need: |
(0) USB host mode support (not all phones have) |
(1) USB dongle with the RTL2832U chip (see: http://rtlsdr.org/) (~10 EUR / Ebay) |
(2) USB OTG cable |
(3) RTL2832U app by Martin Marinov (see: Google Play: RTL2832U driver) |
You can decode: |
* FM/RDS (Excellent stereo quality and RDS reception) |
* DAB/DAB+ (Audio decoding in licensed version) |
* DRM+ (Licensed version) |
This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE |
Questions? Drop us a line on http://www.feilen-stolz.de! |
SDR Touch 1.7 public beta is here for you to try! Almost three months after the intended release date. WARNING - this is not a final release! It is expected to be unstable and experimental and is intended for feedback before doing the final release. Please, please, please provide any feedback you have - positive or negative. |
Why so late? |
Because about 80% of the whole code was completely rewritten. New multi-threaded core, native audio support, experimental x86 support is included as well. Although most changes are under the hood (the release is build for performance boosts), probably the most obvious non-performance enhancement is FM STEREO. |
How? |
If you intend to try the beta you will need to uninstall your existing version SDR Touch so you will loose your presets, if you have any. When the final version 1.7 is released in Google Play, you will need to uninstall the beta and install the 1.7 from Google Play. |
What will 1.7 include? |
If no major bugs are noticed by you guys, the final 1.7 will include a few minor GUI tweaks which are not included in the beta yet. |
You can download the beta from here: |
http://sdr.martinmarinov.info/beta/AndroSDR17beta.apk |
Verwijderd
Ben benieuwd of je hem wel draadloos kunt maken, er zit wel een usb op maar het lijkt mij een gesloten systeem.shaggy8675 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:32:
Nee, weinig. Heb een USB stickje, maar dat is niet echt te vergelijken, plus die staat niet ingesteld voor 1090Mhz FR24.
Maar ziet er idd puik uit. Degelijke kabels, antenne, beugeltje etc. En een presentje in de vorm van de Remove vaandeltje en FR24 op de andere zijde hehe.
Kijken of ik morgen of overmorgen het dak op kan. Dan alleen nog een een accespoint kopen imdat ik de kabel waar ik hem plaats niet in de router kan steken. Moet dus draadloos.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nee, ik bedoelde een draadloze tussenrouter/range extender met een ethernet aansluiting. Maar heb het al anders opgelost als het goed is. Moet alleen nog cat5 kabel trekken en dan kan ie geactiveerd wordenVerwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:02:
[...]
Ben benieuwd of je hem wel draadloos kunt maken, er zit wel een usb op maar het lijkt mij een gesloten systeem.
Want wat jij zegt er zal ook wel geen poort openstaan (b.v. 30003) om te kunnen delen.
Had je dat over mijn ding? Dat is een standalone ontvanger. Enigste wat ie nodig heeft is een aansluiting op het internet, de rest doet ie zelf, zonder computer.tita_tovenaar schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:05:
Ik heb zelfs een groot vermoeden dat het niet een standalone ontvanger is , je zal hem toch waarschijnlijk aan een pc of een ander soort systeem moeten aansluiten.
Maar vraag het voor de zekerheid aan de maker!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $ ./configure ... checking for pkg-config... /usr/bin/pkg-config checking pkg-config is at least version 0.9.0... yes checking for FFTW3... yes checking for LIBRTLSDR... no configure: error: Package requirements (librtlsdr) were not met: No package 'librtlsdr' found Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you installed software in a non-standard prefix. Alternatively, you may set the environment variables LIBRTLSDR_CFLAGS and LIBRTLSDR_LIBS to avoid the need to call pkg-config. See the pkg-config man page for more details. |
[ Voor 25% gewijzigd door Xudonax op 04-10-2013 21:45 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 13:54 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Xudonax op 06-10-2013 21:25 ]
Hier druk aan het meelezen met de tips, ik verwacht de mijne op zeer korte termijn te ontvangen, dus dan zijn dit soort tips altijd handig, zelf heb ik al een mooi metalen blikje gevonden om het stickje in te leggen, en had ook een usb kabel gekocht, alleen is 5m en mn kingston usb stick werkt daar al niet mee, dus ben bang dat de sdr stick ook niet gaat werken met zo'n lange kabelXudonax schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:00:
Ik denk dat je de gain vrij hoog hebt staanAls je die eens omlaag schroeft, valt het gespiegelde stukje dan weg? En probeer eens om tape om de USB stekker te doen en/of het apparaat in aluminiumfolie in te pakken of in een metalen kistje te stoppen? Ten slotte, waar woon je grofweg?
Ik zelf zit bijvoorbeeld in IJsselstein, oftewel vrij dichtbij de Gerbrandytoren waar een hele stapel FM zenders in zitten. Bij mij hielp het inpakken in aluminiumfolie heel veel, en het isoleren van de USB stekker ook een leuk stuk. Ik ontvang nu bijvoorbeeld 100.7MHz met de gain op 0.0 zonder enige storing met de standaard antenne
Waar ik zelf echter tegenaan loop is dat alles onder het FM frequentiegebied 100% ruis is, maar dat kan ook goed komen door de slechte antenne. Waar ik echter wel van sta te kijken is dat ik gewoon geen enkele DVB-T zender ermee kan ontvangen...
EDIT: Nou moet ik toegeven dat SDR# er bij mij ook nog wel eens naast zit... Gisteren ontving ik 100.7MHz op 100.8MHz volgens SDR#, en vandaag zit het op 100.5MHzNet met rtl_fm -f 100700000 -W | play -r 32k -t raw -e signed-integer -b 16 -c 1 -V1 - ging het wel gewoon goed. En die staat dus gewoon op 100.7MHz afgesteld. Probeer eens een ander programma anders?
Een blikje van SMINT kan ook helpen hoor, past een usb stick makkelijk in, en die blikjes zijn ook wel makkelijk aan te komen bij de lokale supermarkt, tankstationXudonax schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:54:
Ik moet zelf nog een stuk blik oid vinden om 'em in te stoppen, de ruis die ik nu nog steeds krijg is vrij stevigEn ik heb geen zin om 10 meter coax kabel om het ding heen te rollen, daar word 'ie zo lomp van... En ik moet nog steeds een fatsoenlijke antenne maken voor de FM band. Binnenkort maar eens kijken of ik ergens nog een mooi stuk coax oid vandaan kan halen om te misbruiken als antenne
Haha, inhoud is altijd makkelijk om kwijt te rakenXudonax schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:28:
En de inhoud daarvan is ook nog redelijk makkelijk van af te komen. Gooi ik wel bij een collega ofzo neerDan kan ik ook meteen een fatsoenlijke antenne aansluiting erop maken. De vraag is dan alleen wat voor aansluiting? SO239 of een "gewone" coax aansluiting?
[ Voor 20% gewijzigd door Xudonax op 07-10-2013 19:54 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Xudonax op 08-10-2013 23:50 ]
Verwijderd
Als F-EHEH1 zekershaggy8675 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:35:
Nou, mijn FR24 box draait volop, ben aangemeld, antenne op tophoogte. Werkt als een tierelier zo te zienWel leuk dat ik nu ook de radarbeelden kan zien
[ Voor 60% gewijzigd door Shaggy op 09-10-2013 21:22 ]
Verwijderd
Dat klopt daarom zijn wij EHTW3 (Twente)shaggy8675 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:23:
[...]
Jij mag niet meer raden.
Nog even nagevraagd omdat hij eigenlijk als locatie Eindhoven staat, maar blijkt dat hij gekoppeld word aan het dichtstbijzijnde grote vliegveld ter referentie.
Loopt iig prima, moet zeggen goede kwaliteit qua bouw en materiaalkeuze. Gebouwd voor degelijkheid en functie. Hou al een paar dagen de temperatuur in de gaten van de box en de adapter, maar worden nog niet warm al had je het graag. Goed over nagedacht voor iets wat 24/7 moet kunnen draaien.
[ Voor 30% gewijzigd door MrMilco op 10-10-2013 21:54 ]
Ze hebben allemaal een afwijkinkje, en die moet je aanpassen in je software (in MHz of in PPM).Xudonax schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:03:
Ik loop met SDR# te spelen nu, maar er klopt geen drol van de afstemming... 100.7FM ontvang ik rond de 100.8FM, en bijvoorbeeld de Taxicentrale Utrecht kan ik rond de bovengenoemde frequentie helemáál niet duidelijk krijgen, hoewel ik de piek in het spectrum wel zie... Draai het overigens via Mono op Fedora 19. Misschien maar eens even kijken wat 'ie met Windows 7 of 8 gaat doen morgen.
Iemand tips, want SDR# werkt wel heerlijk vind ik :-)
[ Voor 40% gewijzigd door Xudonax op 11-10-2013 23:43 ]
Volgens mij waren die stickjes daar oorspronkelijk voor bedoeld, dus denk dat het goed mogelijk zou wezenCedricD schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:39:
Iemad die een stick heeft die goed gewone FM signalen ontvangt?
Degene die ik heb heeft enorm veel ruis bij minder sterke radiozenders.
Op mijn radio die ik op dezelfde plaats staan heb komt er geen ruis bij die zenders.
Stickjes zijn toch gemaakt om naar TV te kijkenMrMilco schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:57:
[...]
Volgens mij waren die stickjes daar oorspronkelijk voor bedoeld, dus denk dat het goed mogelijk zou wezen
Oh, dan heb ik niets gezegdCedricD schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:44:
[...]
Stickjes zijn toch gemaakt om naar TV te kijken?
[ Voor 57% gewijzigd door Xudonax op 12-10-2013 18:56 ]
Gewoon een simpele ross maken van een stukje koperleiding en een pvc buisje, Die dingen ontvangen TOP zelf ook voor mn stereo gemaakt!Xudonax schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:24:
Ik kan gewoon goed FM ontvangen, maar dat ligt denk ik voornamelijk aan mijn locatieAnyway, met een fatsoenlijke antenne (die dus geschikt is voor 88.0MHz~108.0MHz) zou het geen groot probleem mogen zijn. Het zit ruimschoots binnen het frequentiebereik van die dingen
Heb je daar toevallig een foto van?MrMilco schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:34:
[...]
Gewoon een simpele ross maken van een stukje koperleiding en een pvc buisje, Die dingen ontvangen TOP zelf ook voor mn stereo gemaakt!
Waarom koper? Dit ontvangt het beste op de een of andere manier!! zelf ook één van aluminium gemaakt, maar dat ontvangt minder goed!
[ Voor 45% gewijzigd door Uberhood op 13-10-2013 13:34 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq