Ik weet als complete n00b niet of ik in het juiste topic zit, maar ik heb sinds een paar dagen ook zo'n RTL-SDR-stick en heb momenteel fr24feed lopen om ADS-B-broadcasts op te vangen. Ik had de bijgeleverde antenne in een verticale dipool-oriëntatie opgehangen aan de binnenkant van het zolderraam, en kreeg redelijk wat vliegtuigen binnen. Het betreft de antenne uit deze kit: :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mwhgf1YftFTssDMoJe7TiFoN.jpg?f=user_large)
Om te testen heb ik dat ding even aan de buitenkant van het raam gehangen, en opeens pak ik vliegtuigen op boven Duitsland, België en de kust van Engeland met een max range van ongeveer 250km en zie ik de vliegtuigen rond Schiphol als ze boven de 200meter komen. Leuk natuurlijk, maar hoe wijs is het om die antenne daar te laten hangen ivm eventueel onweer? Hij zit verscholen onder een dakgoot van een schuin dak dat nog een meter verder omhoog loopt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mwhgf1YftFTssDMoJe7TiFoN.jpg?f=user_large)
Om te testen heb ik dat ding even aan de buitenkant van het raam gehangen, en opeens pak ik vliegtuigen op boven Duitsland, België en de kust van Engeland met een max range van ongeveer 250km en zie ik de vliegtuigen rond Schiphol als ze boven de 200meter komen. Leuk natuurlijk, maar hoe wijs is het om die antenne daar te laten hangen ivm eventueel onweer? Hij zit verscholen onder een dakgoot van een schuin dak dat nog een meter verder omhoog loopt.
[ Voor 4% gewijzigd door gday op 17-11-2021 15:36 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
/f/image/IEG1zL0GkQ1VNO8fIEIZYA03.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TMLqn9Cy3LCWacVTnR7LYZHr.png?f=user_large)
/f/image/x0AXAzgsfaP6yZn13bmLmEoI.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/xZiYUG9ht1u983HYrQ0Q9DvC.png?f=user_large)
/f/image/YTKSPalePdOPwD2eqgqebD3C.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IhRruTzGLgIjJAmC4p2umIox.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1wKGf1ud7qHrwlWhvVws3IHT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/d8Hv5wTjbA8BDzU6rfa6hvvq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HVoH2yis2vY9x15Fzx2paCf6.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Sm17baSuRVb9uzYwJsEfK2R3.png?f=fotoalbum_tile)