[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een SDR stick gekocht bij een dumpshop. Werkt wel, maar ik miste de 0-30 MHz banden. Ik heb de bekende Direct Sampling mod geprobeerd, maar dat werkte niet.

Daarom bij van Dijken in Groningen zo'n upconverter bouwpakketje gehaald. Die converteert 0-30 MHz naar 100-130 MHz zodat ik LW/MW en alles t/m 65 MHz kan ontvangen op de SDR stick. En meteen maar een RTL Cube erbij gekocht. Dit bouwpakketje: http://www.vandijkenelektronica.nl/ en dan 'Bouwpakket HF converter'.

Prima kwaliteit, dat bouwpakket. Alles verzilverd/verguld en alle onderdelen zaten gesorteerd in minigrip zakjes. En alles was compleet. Dat is bijzonder, zeker als je ooit Velleman kits hebt gekocht ;) Ook de Cube stick werkt prima.

Uurtje solderen, het lastigste was de spoeltjes wikkelen. Stuk draad als antenne. Spanning erop, SDR# starten en meteen ontvangst!

Het meest kritische is de versterking van de SDR pen. Die moet nauwkeurig worden afgeregeld. Ik heb hem vergeleken met een goede wereldontvanger. Alle stations die ik op de ontvanger hoorde, kreeg ik ook via de upconverter binnen.

Nu alles inblikken, want ik woon bijna pal onder zo'n enorme zendmast die met hoog vermogen radio/TV/straalverbindingen enz. de ether in pompt. Dat geeft veel instraling. De voeding via USB geeft nog meer prut, want ik hoor mijn computer over alle banden. Het lijkt me handiger om gewoon een 7805 aan een netvoeding te gebruiken. Ferrietkernen en afschermen zal de meeste storing wel verhelpen.

In ieder geval werkt het, en ik heb er veel plezier van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
Vliegtuigen op de HF, kijk eens naar YouTube: Trackwise - Targeting Risk Within The Shanwick OCA - Complete Video

Extra info voor na het kijken van de video:
Wikipedia: Controller–pilot data link communications
Wikipedia: VHF Data Link
http://prezi.com/7erqio0g...2c71b97729a7aee28254bf9dc
http://www.members.optusnet.com.au/~cjr/CPDLC.htm
Wikipedia: SELCAL

http://freespace.virgin.net/paul.hunt3/radio/ATCCC.HTM
Shanwick Oceanic HF:
2872 2899 2971 3016 3476 4675 5598 5616 5649
6622 8831 8864 8879 8891 8906 11279 11336 13291

Afhankelijk van het moment in de dag en/of storingen welke frequenties gebruikt worden.
Dus de luchtvaart band begint niet vanaf 3400 kHz.

Nog veel meer info en frequenties: http://www.google.nl/url?...Q3p9fMN5zxFiBsjGpXzQomMIA (beetje klote url, maar download direct pdf.)

Extra (nuttige?/nuttelose?) info:
Een miniwhip is leuk, maar vooral in storingsvrije gebieden. En goede aarde.
Een ALA 1530 is ook een erg goede antenne, http://www.wellbrook.uk.c...=product/category&path=35
Maar ja, daar kun je heel wat RTLSDRs van kopen. :P
Ik heb de bovenstaande antenne wel, maar deze is aangesloten op een Microtelecom Perseus.
(En daarop ook weer een FM+ uitbreiding... http://microtelecom.it)

Perseus 800 EUR + FM+ 300 EUR + ALA 1530 AL 250 EUR ... kost wat, maar dan heb je tenminste een echte onvanger met een echte antenne. Vooral voor HF is kwaliteit een must. Voor de FM band ook nog erg merkbaar, maar voor dingen als DAB of de luchtvaart band is een RTLSDR prima, veel minder gevoelig die banden.

[ Voor 12% gewijzigd door neeecht op 06-07-2013 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Die Wellbrook heb ik al eerder bekeken. Maar dan begint het allemaal wel heel erg duur te worden.

Ik probeer het eerst wel allemaal zo :)
Heb er nu al een hoop lol mee.

Ik zit hier inderdaad niet echt storingsvrij. Een andere optie is dan nog het huis van mijn ouders. Vrijstaan op minstens 10 meter van alle buren, een hoge schouw erop,...
Dan zat ik te denken aan een Raspberry Pi. Het ding dan gewoon bij m'n ouders hangen en via rtl_tcp verbinden.

Ben in de tussentijd wat dingen van HAREC aan het bekijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 06-07-2013 06:30 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Dit is een erg interessant topic, Zelf ook nog geinteresseerd in zo;n stick, Leuk dat je er erg veel mee kan ontvangen

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DinX schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 06:27:
Die Wellbrook heb ik al eerder bekeken. Maar dan begint het allemaal wel heel erg duur te worden.

Ik probeer het eerst wel allemaal zo :)
Heb er nu al een hoop lol mee.

Ik zit hier inderdaad niet echt storingsvrij. Een andere optie is dan nog het huis van mijn ouders. Vrijstaan op minstens 10 meter van alle buren, een hoge schouw erop,...
Dan zat ik te denken aan een Raspberry Pi. Het ding dan gewoon bij m'n ouders hangen en via rtl_tcp verbinden.

Ben in de tussentijd wat dingen van HAREC aan het bekijken :)
Hij is niet zuinig over tcp. draadloos(g) hakkelde het behoorlijk. ik geloof dat het bij mij tegen de 40mbit nodig had

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat wordt niks dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat kan ik beamen, ik moest de sample rate behoorlijk terugschroeven. Dus m'n Pi ligt weer werkloos in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem001
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 16:22
Gisteren de MINI FM+DAB+DVB-T+SDR Dongle STICK RTL2832U+R820T Antenna
binnen gekregen en vandaag in de tuin op mijn laptopje uitgeprobeerd. Zat een mini cd-tje bij met daarop
drivers en een PVR programma van Preston. Het stickie blijkt een rtk-001 van Uniko te zijn. Er is niets van een handleiding aanwezig. Heb geprobeerd hem onder Windows 8 aan de praat te krijgen, maar ik ontvang helemaal niets.
Hier heb ik hem gekocht http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1439.l2649

Iemand ervaring met dit stickie of wat tips? Ik wil graag weten of hij werkt voor ik er andere dingen mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 13-09 20:47
Antenne en de hoogte ervan en afscherming zijn de keywords wat regelmatig terugkomt in dit topic!
Wat wil je ontvangen ?

@ rest:Ik ben hier ook even bezig geweest met SDR-J onder w7 64bit en ik krijg ook alleen maar een signaal te zien op de bandscope ,maar decodeert geen signaal :?
Maar ik zit helaas wel in een grensgebied waarbij ik de signalen van 2 dab zenders matig tot zwak ontvang :'( .

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Willem001 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:17:
Gisteren de MINI FM+DAB+DVB-T+SDR Dongle STICK RTL2832U+R820T Antenna
binnen gekregen en vandaag in de tuin op mijn laptopje uitgeprobeerd. Zat een mini cd-tje bij met daarop
drivers en een PVR programma van Preston. Het stickie blijkt een rtk-001 van Uniko te zijn. Er is niets van een handleiding aanwezig. Heb geprobeerd hem onder Windows 8 aan de praat te krijgen, maar ik ontvang helemaal niets.
Hier heb ik hem gekocht http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1439.l2649

Iemand ervaring met dit stickie of wat tips? Ik wil graag weten of hij werkt voor ik er andere dingen mee ga doen.
Wat heb je gedaan dan

nu staat er niets anders dan, help het werkt niet.
vertel wat je hebt gedaan om het werkend te krijgen en wat je werkend probeert te krijgen

ik heb de mijne nooit getest gelijkd rtl software er op geblaft kun je ook mee testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 07-07-2013 19:47 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mag ik vragen wanneer de jouwe was verzonden? Ik had er zelf ook een besteld bij dezelfde verkoper, en die is op 1 juni verzonden maar nog steeds niet binnen. Ik zag al het tabelletje op hun advertentie maar hij zou volgens die tabel allang al binnen moeten zijn. Dus ik probeer een beetje een idee te krijgen hoe lang het in het echt duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem001
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 16:22
GekkePrutser, ik heb hem gekocht op 9 juni. Heeft dus best lang geduurd, maar niet zo lang als bij jou.

Fish, ik heb vanuit de driverdirectorie de setup gedraaid. De driver is toen geïnstalleerd. Hierna heb ik uit de PVR directorie de setup gedraaid en toen heb ik Presto! PVR geïnstalleerd. Je krijgt dan een menu, waarin gevraagd wordt naar het device. Dat heeft hij standaard al ingevuld. Na op ok te hebben gedrukt krijg je een menu, waar Nederland in staat en de laagste en hoogste frequentie die hij kan ontvangen. Om de kanalen te vinden moet je op scannen drukken. Hij scant netjes de hele band af, maar vindt helemaal niets. Als ik het stikje uit de laptop trek, dan geeft hij bij het opstarten van Presto! aan dat hij het device niet kan vinden. Hij ziet hem dus kennelijk wel. Er zit ook nog een afstandsbediening bij, maar als ik daar op druk volgt geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit er een andere opte als nederlanderland

ik kan met herinneren uit het verleden dat ik alles moest scannen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een handige tip voor degenen die voor hun SDR stick een upconverter gebruiken, die de lage banden (0-30 MHz) omzet naar 100-130 MHz.

Als ik over de middengolf draai, b.v. BBC op 1053 KHz dan stem ik af op 101.053 MHz. Maar dan wordt de ontvangst verziekt door de zendmast die ik vanuit mijn raam kan zien. Overal rond de 100 MHz spetteren de breedband-FM zenders doorheen. Niet weg te filteren, want de veldsterkte hier is enorm.

Maar ik kan de upconverter ook horen op de 3e harmonische, dus 300-330 MHz. Daar is het bij mij veel rustiger. Dan stem ik af op 301.053 en krijg dan goede ontvangst. Dat werkt omdat de 3e harmonische nog sterk genoeg is voor de SDR stick. De 2, 4e en hogere harmonischen zijn te zwak.

En zo vinden hobbyisten overal wel een oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Je weet dat je in SDR# je shift kan instellen zodat je gewoon op echte frequentie kan instellen ? :)

Maar dan je shift op 300 000 000 zetten dus

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 07-07-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
Met de standaard spriet die bij de stick geleverd wordt zie ik nu vliegtuigen in mijn provincie. Niet slecht :)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tweakod3x schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:48:
Met de standaard spriet die bij de stick geleverd wordt zie ik nu vliegtuigen in mijn provincie. Niet slecht :)
Nou eigenlijk wel. maak zelf maar eens een spriet

ik pak de rand van noord frankrijk. net tegen engeland aan , boven de waddeneilanden en over de grens van duitsland

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
fish schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:16:
[...]

Nou eigenlijk wel. maak zelf maar eens een spriet

ik pak de rand van noord frankrijk. net tegen engeland aan , boven de waddeneilanden en over de grens van duitsland
Toch maar eens een paar onderdelen bestellen dan voor een betere antenne :)

Moet ik trouwens in Virtual Radar Server nog iets instellen\installeren om die silhouettes en logo's zichtbaar te maken?? Ik zie alleen het callsign en voor de rest niks... Ik kan Silhouettes wel als kolom instellen maar die blijft leeg.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01-2020
neeecht schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:08:
Iedereen hier boven: een RTLSDR R820T mini versie werkt _nog_ beter.
Nog minder spikes en een nog lagere ruisgrens. Maar goed, laatste keer dat ik me zelf herhaal.

Nu weer voor $10,19
http://www.ebay.com/itm/U...Cards&hash=item43bc64b887
Ik heb deze dus na het lezen van jouw reactie besteld. Het blijkt echter een rtl2838U te zijn. Enig idee hoe ik dat ding aan de praat krijg? Want in zowel SDR# op win als linux, als in HDSDR kan ik hem gewoon nieteens selecteren. De stick zelf werkt wel, met de software die erbij zat kon ik tv ontvangen.

Ben nu ook nog gnuradio aan het compilen, maar ik begin het ergste te vrezen.

Edit: in sdr# is bij mij die hele frontend optie nergens te vinden trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Salsario op 10-07-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Hmmz, nu begint het echt vreemd te worden. Ik lees dat die 2838 een 2832 is, maar inmiddels krijg ik de gui van SDR# niet meer te zien. Programma staat wel in de taskmanager. Iemand enig idee wat ik fout aan het doen ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt niet de speciale driver geinstalleerd gok ik ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tweakod3x schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:27:
[...]

Toch maar eens een paar onderdelen bestellen dan voor een betere antenne :)

Moet ik trouwens in Virtual Radar Server nog iets instellen\installeren om die silhouettes en logo's zichtbaar te maken?? Ik zie alleen het callsign en voor de rest niks... Ik kan Silhouettes wel als kolom instellen maar die blijft leeg.
he dat moet ik ook nog uitzoeken maar geen tijd voor gemaakt.

ja dubbel sorry ,,,

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Ik heb eerst de zadig driver geinstalleerd. Daarna SDR#. SDR# startte op, als ik op play drukte kon ik ook ruis horen, maar volgens mij gebruikte hij de geluidskaart als ontvanger. Ik had namelijk nergens echte ontvangst. Na een reboot wilde sdr niet meer starten. Zadig weer gestart en driver gereinstalleerd. Zelfde probleem. Vervolgens de nightly build gedownload van SDR#. Die is ook 1 keer gestart, waarna hij nu weer zichtbaar is in de taskmanager, maar me niet de gui laat zien.

Nu zag ik ook nog rtlsdr plugin staan, die probeer ik nu in de directory te gooien, maar ook dat lijkt nog niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de nighty via het installscript , of met de hand ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Ah! Met het installscript werkt het. Het probleem zat hem waarschijnlijk in de Zadig versie die ik had! Hij doet het nu! Super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
En nu vliegtuigen checken, ik woon onder de aanvliegroute van geilenkirchen en ehbk. Dus veel verkeer hier, de Awacs vliegt altijd mooi de bocht richting landingsbaan boven mijn appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Salsario schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:26:
Ah! Met het installscript werkt het. Het probleem zat hem waarschijnlijk in de Zadig versie die ik had! Hij doet het nu! Super :D
1) ophouden met dubbelposten

2) je hebt gewoon niet alles gelezen. het is geen standaard proggie wat zo werkt
ook met adsb goed lezen ander ga je een zelfde soort fout maken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Geloof me, ik heb de stappen gewoon doorlopen zoals ze er stonden. Pas bij de build die het script download werkte het. Nouja, niet dat het boeit, het werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://rtlsdr.org/softwarewindows
Once the script has completed it will have downloaded the latest SDR#, the latest RTL driver from Osmocom (and enabled use of RTL-USB) and Zadig and put them in a new sdrsharp directory.
ik heb er ook 3 keer overheen gelezen
ik vond het namelijk al raar dat ik hem niet kon kiezen

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 22:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Ja maar ook die had ik dus al gedownload! Toegegeven, de eerste keer niet. Daar heb ik ook 2 keer voor moeten lezen. Edit: Bij nader inzien ben ik niet overtuigd van het enable gebeuren :P

Edit 2: te vroeg aan het juichen. Na het gewoon sluiten van SDR# wil hij al niet meer opnieuw starten. Zelfde verhaal weer. Pfff. Wat heb ik deze keer niet goed gelezen?

Edit 3: Stomme Avast :( Zonder Avast werkt het prima. Ligt aan de virusscanner dus.

[ Voor 64% gewijzigd door Salsario op 10-07-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDR# valt inderdaad nogal eens uit. Plotseling valt er ergens iets om en dan is SDR niet meer aan de gang te krijgen. Ik heb natuurlijk allerlei SDR-radio programma's geprobeerd. De ene helpt de andere om zeep.

Gek genoeg komt dat soms omdat de SdrSharp.exe.Config is verziekt. Vermoedelijk doet SdrSharp dat zelf nadat hij andere drivers of DLL's vindt. Wazig allemaal. Alleen het install script repareert alles weer.

Overigens heeft elk programma zijn eigen voor- en nadelen, zoals HDSDR en SDR-Radio. Stuk voor stuk mooi, maar altijd gepruts met DLL's bijplaatsen. Goed de handleiding lezen is geen garantie dat het werkt. Vooral omdat er verschillende versies DLL's in omloop zijn. Niet alleen 64- of 32 bits, maar ook oudere en nieuwere. Kwestie van steeds weer een andere downloaden tot het per ongeluk werkt.

Alle programma's hebben hetzelfde nadeel: ze missen een 'Reset to Default' knop. Want je kan zoveel dingen instellen dat je niet meer weet wat je gedaan hebt. Een herinstallatie is dan de enige optie. En wat je hoort wordt toch voornamelijk bepaald door de prut die de SDR stick op zijn antenne-ingang binnenkrijgt.

Wel leuk om mee te spelen maar ik mis mijn VFO knop waar ik een slinger aan kan geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Dat viel me inderdaad ook al op. Achja, het blijft wel leuk speelgoed. Ik woon zowel in de aanvliegroute van Geilenkirchen als Beek en op dit moment ben ik de Nato01 aan het tracken. Dat is de awacs neem ik aan, die vliegt hier altijd over bij het inzetten van de landing. Net kwam er nog een duitser voorbij met de ident Bomber en zelfs een Nederlands prive-vliegtuigje met ads-b. Leuk om zelf te zien, merk je toch meteen dat de flighttrackers op het internet niet volledig zijn.

Hier een linkje naar de nato01. Registratie klopt.

http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7570326&nseq=8

Wat een mooie toestellen zijn het toch, jammer van het lawaai. Want ze zijn echt luid!

[ Voor 17% gewijzigd door Salsario op 11-07-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Congratulations to you on your new unique SWL identification sign ON0009SWL
This Call Sign cannot be used for operating Amateur Radio station but only for listening and QSL identification purposes.
Jeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
En nu door voor de N-machtiging? Het is niet zo moeilijk als je denkt, als je een beetje technisch aangelegd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Pfff, studeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
zo.. ik ga morgen naar turkije voor 3 weken dus ik neem mee ..... netbook en rtl sdr stick :D
is kijken wat ik daar ga ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Ik zou even de turkse wet erop naslaan. Niet in elk land mag je dit soort ontvangstapparatuur hebben. Sommige landen zijn daar zeer streng in. Alla griekenland en het fotograferen van militaire objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je mag toch een tv hebben ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Laatst online: 29-01-2024
haha ja wou net zeggen ik zeg dan dat ik er mee tv ga kijken :P of radio luisteren 8) er staat toch dvb-t / fm receiver op dus geen probleem no panic .

p.s. wie mijn vliegtuig wil tracken :

Vliegtuig: Turkish Airlines
Vlucht nummer: TK1536
Tijd vertrek: 13-7-2013 21:15

Trugweg:
Vlucht nummer: TK1537
Tijd vertrek: 1-8-2013 03:30

ben benieuwt naar wat screenshots :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

'k ben ook benieuwD ;)

k' denk dat de hulpdiensten daar gewoon nog analoog zijn. Politie e/d
moet t alleen nog te verstaan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb maar een compromis gemaakt tussen de antenner niet buiten zetten en toch gaan voor ontvangst
Het hangt nu met garen in het dakraam

http://gotfish.nl.eu.org:34111/virtualradar/GoogleMap.htm

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/thereifixedit.png

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Technoturk schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 03:26:
[...]
p.s. wie mijn vliegtuig wil tracken :

Vlucht nummer: TK1536
Tijd vertrek: 13-7-2013 21:15

Trugweg:
Vlucht nummer: TK1537
Tijd vertrek: 1-8-2013 03:30

ben benieuwt naar wat screenshots :9~
Ik heb gister nog wel even gekeken, maar ik heb hem niet gezien. Ook met Flightradar24 niet.
Rondom Dusseldrop was het bij mij nogal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

cool.
heb n oude draadloze muis op de kop kunnen tikken.
eentje die op de 27mhz werkt.
kan m ook goed ontvangen en horen met de 820t stick :)

leuk om die signalen eens te analyseren.
dat ding is sowieso cool omdat ie modulair is. zender/controller is 1 pcb, de sensor+laser is 1 pcb en de voeding/buttons is een pcb.
die sensor naar de controller is maar 3 draden :D leuk voor projectje oid

[ Voor 7% gewijzigd door marcel-o op 14-07-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
DinX schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:32:
[...]
Vind em niet meteen meer terug.
Daarnet mijn Coaxial Collinear Antenne wat uitgebreid tot 16 stukken, mooi afgewerkt in een pvc-buis,...
Vanavond als het wat minder opvalt voor de buren hem eens buiten zetten.
Packets vliegen er al door terwijl hij binnen staat :)
[afbeelding]

Ik ontvang nu vliegtuigen tot op 170km in het noorden (Haarlem -> Limburg) en 160km in het oosten voorbij Bonn
[afbeelding]

Als hij straks buiten staat kan het misschien nog wat beter, nu leunt hij in een hoek van m'n kamer.
[afbeelding]

De ATC die deze regio heeft heeft een drukke job :)
[afbeelding]
Mooi werk DinX! Ik ben zojuist ook begonnen met het knutselen van een Coaxial Collinear antenne op 1090MHz met een Belden H125 (75 ohm) coax kabel. Ik kom uit op elementen van 111mm en ik heb de kern aan elke kant 30mm laten uitsteken om ze in elkaar te schuiven. Ik heb de volgende site gebruikt als hulp: http://www.balarad.net/ . Misschien ken je em al.

Ik heb echter gelezen dat 12 elementen voldoende gain geeft en ik citeer uit de eerder genoemde site:
"2 - The experiments of the coaxial collinear antenna with the 8, 16 and 32 elements indicate that the amount of elements over 16 doesn't bring significant effect on the antenna gain but the length over 2 m becomes not acceptable. The good compromise is 12 elements antenna - its gain and length 1.5 m are acceptable."

Ik zal daarom mijn antenne met 12 elementen bouwen en aangezien ik ook in Limburg woon kan ik een goede referentie met jou houden :) Ik zal in de loop van de dag een paar resultaten delen.

Edit:
Hier volgen enkele resultaten na een 5 uurs test in adsbScope.
Zie ze vliegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HuwELsO.png

Range test (5 uur lang):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XazGoBp.png

Al met al ben ik tevreden met het resulataat :D

[ Voor 6% gewijzigd door Uberhood op 17-07-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Lol..
heb zo'n Baofeng portofoontje binnen gekregen.
leuk speleding.
dat ding kan dingen die niet zomaar mogen :+

[ Voor 3% gewijzigd door marcel-o op 16-07-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Zoals :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Mwa je kan er mee buiten de amateurband Funken of als niet gelicenseerde met hoger vermogen op de lpd en pmr frequenties uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

heb m ff zitten "benchen"
122.780-167.500 (ja, ook stukje airband!! helaas geen AM)
en
368.400-524.285
incl tooncodes,digicodes,freq shifts voor repeaters e/d
en dat alles met 4Watt

nou weet k wat de rdr/rcd is dus k hou me gedeisd maar wel leuk speeltje.
kon hier zo de centrale regeldienst(=repeater) van de haven "openen"

maar zelfs met 1w druk ik n groot deel van mn rtl stick weg.. :|
echt megaveel harmonischen als je zo dicht bij de stick zendt (als in: dezelfde kamer)

[ Voor 18% gewijzigd door marcel-o op 19-07-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
marcel-o schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:26:
maar zelfs met 1w druk ik n groot deel van mn rtl stick weg.. :|
echt megaveel harmonischen als je zo dicht bij de stick zendt (als in: dezelfde kamer)
Dat is normaal, zelfs met een goede kwaliteit zender heb je daar last van. 1W is gewoon erg veel als je er pal naast zit. Dan overstem je dat hele ding gewoon. Daarom doe je metingen normaal ook met een dummyload aan de zender. En die RTLSDR stick heeft ook nog eens amper afscherming dus buiten op de antenne zit je ook nog eens direct op de DSP in te stralen, dus zowel storing op je getunede frequentie als op je baseband :)

Ik gebruik wel eens mijn SDRs om bijv. de modulatiebreedte van mijn zelfgemaakte D-Star hotspot af te regelen, dan pak ik eerst een officiele goedgekeurde porto en dan kijk ik daarna naar het signaal van de hotspot, even breed is dan prima. Maar zonder dummyload er op heb ik dan ook 1 grote spetterende waterval, niks aan te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

GekkePrutser schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:04:
[...]

Dat is normaal, zelfs met een goede kwaliteit zender heb je daar last van. 1W is gewoon erg veel als je er pal naast zit. Dan overstem je dat hele ding gewoon. Daarom doe je metingen normaal ook met een dummyload aan de zender. En die RTLSDR stick heeft ook nog eens amper afscherming dus buiten op de antenne zit je ook nog eens direct op de DSP in te stralen, dus zowel storing op je getunede frequentie als op je baseband :)

Ik gebruik wel eens mijn SDRs om bijv. de modulatiebreedte van mijn zelfgemaakte D-Star hotspot af te regelen, dan pak ik eerst een officiele goedgekeurde porto en dan kijk ik daarna naar het signaal van de hotspot, even breed is dan prima. Maar zonder dummyload er op heb ik dan ook 1 grote spetterende waterval, niks aan te meten.
ah.. ja dat verklaart.. thx

omg.. k haal zelfs vanuit rdam zuid de 2m repeater in zoetermeer..
das wel vet haha,..

[ Voor 4% gewijzigd door marcel-o op 19-07-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
marcel-o schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:26:
heb m ff zitten "benchen"
122.780-167.500 (ja, ook stukje airband!! helaas geen AM)
...
Wil je zeggen dat je jouw portofoon niet op AM kunt instellen of dat je niks binnen krijgt op AM? :o
Want dat zou wel jammer zijn als je alleen FM kunt demoduleren.

Ik heb ook eens op ebay gekeken, voor +/- 50 euro heb je al zo'n Baofeng, lijkt me interessant voor die prijs :D SMA naar coax kopen en dan maar aansluiten op een externe antenne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

ja, is alleen FM.
zal vast wel gemod kunnen worden voor AM ontvangst maar dat gaat mij wat ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
marcel-o schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:44:
ja, is alleen FM.
zal vast wel gemod kunnen worden voor AM ontvangst maar dat gaat mij wat ver :P
Nee, dat kan helaas niet. De hele zender en ontvanger inclusief demodulator zit in 1 IC, de RDA1846. Dus daar valt niks aan te modden. Die chip kan alleen maar FM, vandaar dat al die Chinese radio's alleen maar FM doen (en alleen de 3 frequentiegebieden die die chip doet). De chip is wel SDR gebaseerd maar je kan hem niet als zodanig gebruiken.

Er is ook een SDR versie van die chip, de RDA1847, daar komt een IQ stream uit net zoals de RTLSDR doet. Dan zou het wel kunnen maar dan moet er een flinke DSP achter om de boel te decoderen en dat strookt niet erg met het idee van goedkope Chinese radio :) Vandaar dat die fabrikanten daar niet naar kijken. Ik hoop dat er ooit een module komt ofzo op basis van die chip. Maar ik heb zelfs nog nooit ergens die chip te koop gezien. De 1846 wordt overal gebruikt, de 1847 zie je nergens. Helaas.

offtopic:
Maar misschien wordt dit meer wat voor het zendamateurs topic, deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ergerde me aan de storing (ruis, gebrom, geraas) en heb daarom voor 10 euro zo'n Xiron wereldontvangertje gekocht om de storingsbron in huis te kunnen zoeken. Leuk ding trouwens, werkt op de middelgolf veel beter dan dat stokdove SDR-misbaksel met voorzet-upconverter. Op de VHF zijn de omroepzenders en P2000 het enige dat ik hoor op de SDR. Geen luchtvaart, geen 2m repeaters. Het begon zo leuk, maar wat een afgang.

Overigens ben ik lang geleden 2-meter amateur geweest. Dat is zo lang geleden dat ik examen moest doen bij de PTT en een machtiging kreeg uit naam van Zijne Excellentie de Minister van Rijkswaterstaat. Toen zaten alle banden propvol met zenders, je kon eindeloos tussen 150 KHz en 30 MHz draaien en duizenden zenders horen. De 2 meterband zat vol repeaters dus daar was de lol gauw af. Tegenwoordig zijn de banden bijna leeg. Maar het helpt natuurlijk ook niet dat alle banden potdicht zitten door het aanhoudende hogedrukgebied momenteel. Duitsland, Frankrijk en Engeland zijn het enige dat ik op de MW hoor. Afgezien van meerdere keiharde Nederlandse reli-zenders.

Terug naar de SDR. Ik kwam onverwachte storingsbronnen tegen. Ik heb gezocht op de middengolf omdat de storing daar het sterkst is.

- Beeldscherm (HP) geeft breedband ruis en fluitjes. Zelfs als hij op stand-by staat. Fietst over de band.
- Toetsenbord (Sweex). Breedband ruis en de jengel van een elektromotor in een pompstation.
- Draadloze router (Sweex). Sterke ruis en geratel.
- Homeplug (Sweex). Harde ruis en een enorm harde ratel, zo'n tik als een oversteekplaats voor blinden.
- LED lampje 220V 4 Watt. Sterke ratel.
- Soundlogic XT backup batterij voor telefoontjes/tablets. Harde fluittoon.
- Led-zaklampje (Varta) met 1.5V batterij. Ruis.
- USB voeding. Ratel en ruis.

Na het om zeep helpen van alle storingsbronnen komt de leegheid der banden in volle glorie binnen op de dove kwartel die "SDR stick" heet. Is er iemand die wel meer plezier dan ergernis van zijn SDR stick heeft?
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Iemand bekend met TV en FM DX? Het op lange afstand ontvangen van FM en TV stations die normaal niet te ontvangen zijn, maar door ideale omstandigheden is dat soms toch mogelijk. Meer info:
Wikipedia: TV and FM DX
http://home.iprimus.com.au/toddemslie/Robert_DX_intro.html

Ik krijg op dit moment een FM station binnen op 56.250 MHz. Volgens de 2e link moet dit:
(China/Russia TV ChC1/ChR1) (Audio) zijn, het lijkt inderdaad op Russisch.

Hier is het kanaal te zien op SDR#: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MvwYH1C.jpg
En hier kun je een stukje beluisteren: http://picosong.com/RAsY/

Iemand dit DX kanaal of andere ook kunnen ontvangen?

Edit:
Ik heb er nog een paar gevonden:
68.540/68.960/69.200/69.860/70.010 FM (alle zelfde station): Ook Russisch
Plaatje:
http://i.imgur.com/Bhk4vGh.jpg

En nog veel meer Russische stations:
69.080 FM
72.980 FM
73.490 FM
71.990 FM

[ Voor 26% gewijzigd door Uberhood op 25-07-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Lache,.,.
morgen eens checke. Al is bij mij die band vol met enorme ruis.

beetje het zelfde idee als met de 11 meter band.

[ Voor 25% gewijzigd door marcel-o op 25-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Vertrek zondag naar Frankrijk.
Ik ga mijn 'gerief' ook meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmate
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 18:44
Er waren inderdaad erg goeie condities, Dit station dat je hebt ontvangen op 56,250 Mhz is
56.250 Rzhev TV 1TV 34e20/56n16
Dit signaal behoort bij een Analooge TV uitzending.
Er waren inderdaad erg veel stations te ontvangen op de "OIRT" band. En deze zijn mij natuurlijk ook niet ontgaan opnames heb ik hiervan gemaakt en deze zijn op youtube te zien.

Ook waren er een tweetal analoge TV uitzendingen te ontvangen. Omdat de RTL sdr maar een beperkte bandbreedte kan ontvangen zijn deze uitzendingen helaas in zwart wit te ontvangen. Ook hier heb ik een opname van gemaakt klik. Als je er audio bij zou willen hebben zou je dit met een tweede SDR moeten ontvangen.

Helaas kan de SDR niet tegen statische energie, door het onweer van afgelopen dagen heeft mijn RTL SDR het begeven :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

zooo.. vet hee!
soms best duidelijk beeld ook. welke app gebruik je voor dat analoge beeld?

hoe "klinkt" dat beeld trouwes? is dat het oude bekende 50hz geluid wat je vroeger hoorde als je perongeluk het composite kabeltje in geluid prikte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Bedankt voor de info jelmate!
Ik heb inderdaad ook op de OIRT band zenders ontvangen die ook af en toe wegfaden, tevens kwamen er ook een paar analoge TV zenders binnen, echter met zeer veel ruis en het beeld liep van links naar rechts zoals te zien is op jouw filmpje! Leuk om te zien.

Jammer van je stick btw, daarom heb ik mijn antenne nog steeds op zolder staan, maar niet getreurd, die sticks zijn goedkoop te vervangen, desnoods koop je er 2 :P

@Marcel, het gebruikte TV programma is TVSharp: http://www.rtl-sdr.com/tag/tvsharp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmate
@marcel, Ik heb vannacht even een opname geupload van het het geluid dat bij de TV uitzending hoort. Dit signaal was gewoon in WFM gemoduleerd. Dat oude bekende 50 Hz geluid zou ik zo ook niet meer weten wat dat is. Een geluidsopname van dit signaal staat op mijn youtube kanaal

@uberhood, Inderdaad TV signaal gebruikt een hele groote bandbreedte en om dit goed te kunnen ontvangen heb je een heel sterk signaal nodig.

Het af en toe wegfaden van een signaal is inderdaad typerend voor een signaal dat zich niet rechtlijnig voortplant.

Inderdaad ik baal wel dat die stick nu stuk is. Ik heb gelijk al wel een nieuwe besteld maar ik zit nu eerst wel een paar week zonder omdat deze uit Hong Kong moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Zeer goede "scanner" plugin gevonden voor sdr#
YouTube: RTL SDR Scanner SDRsharp plugin setup + how to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link! Hij werkt, maar op een lawaaierige band blijft hij heen-en-weer springen. Kwestie van prutsen met de instellingen. In ieder geval komt er een lijst uit zodat je kan zien op welke frequentie de meeste activiteit zit.Geniaal, die Russen. ;)

Ik had nog een 20 dB antenneversterker liggen die ik voor mijn SDR heb gezet. En een 2m dipooltje opgehangen en met coax aangesloten. Nu hoor ik Schiphol vanuit omgeving Utrecht. En natuurlijk het 2m relais PI3UTR, dat knalhard binnenkomt.

Anders dan ik had verwacht, is de toename in signaal dramatisch veel groter dan de ruistoename door de versterker. Daarom heb ik er nog een 8 dB versterker tussen gehangen. Daarmee zit ik op de grens van de signaalwinst. Meer versterking geeft dan alleen maar meer ruis.

Bovendien geeft zo'n versterkertje bescherming tegen statische lading die je USB stick om zeep kan helpen. Bij bouwmarkten hebben ze goedkope en (redelijk) goede antenneversterkers. Een nadeel is wel dat ze meestal een beperkt frequentiebereik hebben. De mijne gaat van 87-862 MHz maar sterke signalen daarbuiten komen er toch wel door.

Ik krijg er weer een beetje plezier in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:22:
[...]

Bedankt voor de link! Hij werkt, maar op een lawaaierige band blijft hij heen-en-weer springen. Kwestie van prutsen met de instellingen. In ieder geval komt er een lijst uit zodat je kan zien op welke frequentie de meeste activiteit zit.Geniaal, die Russen. ;)
ja, je kan freqs blokken... wel handig want soms heb je continue draaggolven heir en daar.
voor de airband 108-137 werkt ie best goed :D zo kom je nog eens goede freqs tegen idd.
als er een heli over komt, zet k m gelijk eens aan .
[knip]
Bij bouwmarkten hebben ze goedkope en (redelijk) goede antenneversterkers. Een nadeel is wel dat ze meestal een beperkt frequentiebereik hebben. De mijne gaat van 87-862 MHz maar sterke signalen daarbuiten komen er toch wel door.
is dat een ordinaire kabel versterker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Een ordinaire, goedkope televisie-antenneversterker van de Gamma / Hornbach / Karwei / Praxis en bij Conrad. Ze hebben bijna allemaal F-connectoren.

Degene die ik had liggen is toevallig een Dresco 66933 met een potmetertje met knop om de versterking van 0-20 dB in te stellen. Handig, scheelt me veel onhandig gepruts met de gain slider in SDR# etc.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Antenneversterkers versterken ook je ruis hè

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar zoals ik in mijn eerdere post schreef is de signaalwinst tot een bepaalde grens veel groter dan de ruistoename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmate
Als je je ontvangst wilt optimaliseren zou ik eerder kiezen voor een betere of hogere antenne dan een antenne versterker er tussen hangen. Ik heb wel gemerkt dat de rtl sdr niet goed over weg kan met sterke signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Tsja, grotere of hogere antenne is natuurlijk niet altijd mogelijk. Bovendien neemt, hoe hoeger je komt, ook het risico op een kapotte stick door 'static' weer toe.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

En steeds meer inslag van de 3meter band..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tita_tovenaar
De inslag kan je verminderen door een notch - filter te gebruiken

VB: http://nerdsville.blogspo...ting-out-noise-using.html

[ Voor 30% gewijzigd door tita_tovenaar op 31-07-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor wie geld over heeft :)

http://www.kickstarter.co...platform?ref=discover_pop

Is wel een transceiver, dan ga je al de illegale kant op voor de meesten hier :)

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 31-07-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmate
@dinx, Ik heb de webpagina even doorgenomen.

ik citeer "Wideband

The maximum bandwidth of HackRF is 20 MHz, about 10 times the bandwidth of TV tuner dongles popular for SDR. That means that HackRF could be used for high speed digital radio applications such as LTE or 802.11g."
Dit is zeker een positief punt, mochten er met condities eens een sterk TV signaal te ontvangen zijn kun je deze hiermee mooi in kleur bekijken.

Wat betreft het uitzenden van signalen zou ik hier niet te veel van verwachten. De meeste antenne's kunnen toch wel een redelijk stuk van de ether ontvangen maar zenden is een vak appart. Hier spelen veel factoren een rol waaronder bijvoorbeeld dat de straler lengte een 1/4 golflengte moet zijn of een veelvoud hiervan. Ik kon ook nergens vinden wat het zendvermogen is. Het is aangestuurd via usb dus dit zal waarschijnlijk slechts een paar miliwatt zijn waardoor het bereik waarschijnlijk enkele meters bedraagd.

Dus wat betreft de bandbreedte die deze ontvanger kan ontvangen spreekt me dit zeer aan alleen vind ik dan het prijsverschil met de RTL sdr te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, ik bedoel gewoon dat je het zonder een amateurlicentie eigenlijk niet mag hebben hè :)
Of alleszins niet gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 01-08-2013 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Is er misschien iemand die mij kan vertellen of het uitmaakt of ik een antenne van koperdraad (met isolatie) of uit koperen buizen maak?

Ik heb namelijk een Slim Jim antenne (http://www.m0ukd.com/Calculators/Slim_Jim/) gemaakt, dat is een variant op de J-Pole antenne, van geïsoleerd koperdraad. De antenne is gemaakt op een frequentie van 145MHz.
Natuurlijk, omdat ik een Tweaker ben, wil ik het bereik van mijn antenne verbeteren, als ik deze antenne nu van
12mm koperbuizen maak, verbeter ik dan mijn antenne? En zo ja, in welk opzicht? Koper is natuurlijk ontzettend duur, wil ik de antenne maken van koper dan gaat dit mij +/- 30 euro kosten, vandaar dat ik eerst even informeer.
Ik heb gelezen dat een dikkere draad/buis de bandbreedte van het ontvangst (of alleen zenden?) verbeterd, in hoeverre zal dit uitmaken?

Ik kan trouwens de Slim Jim of J-Pole antenne aanraden voor gebruik bij SDR, makkelijk te maken en presteert naar mijn weten best goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Uberhood op 01-08-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik amuseer mij hier wel in Frankrijk :p

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/08/01/frankrijk.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/08/01/frankrijk2.png

edit:

Leuke gesprekken opgevangen ook.
Frequentie staat in de bestandsnaam

SDRSharp_20130801_122219Z_128867kHz_AF.wav
SDRSharp_20130801_122543Z_128867kHz_AF.wav
SDRSharp_20130801_122704Z_128867kHz_AF.wav
SDRSharp_20130801_123235Z_128866kHz_AF.wav
SDRSharp_20130801_123518Z_132731kHz_AF.wav

Mocht er iemand zin hebben om het te vertalen dan hoor ik het graag :P

[ Voor 74% gewijzigd door CedricD op 01-08-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

kan iemand tvsharp ff uppen.
link is dood.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Alstublieft, één TVSharp: http://www44.zippyshare.com/v/9077629/file.html

Iemand nog antwoord op mijn vraag van voorheen (koperen kabel vs koperen buis)? :D

Edit:
Ik had dit topic nog openstaan Marcel :P
Én:
Ziet er goed uit CedricD, zit je aan de kust? Lijkt er wel op aan het ontvangstpatroon :)

[ Voor 31% gewijzigd door Uberhood op 01-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

das snel :D

'k weet niet of n buis beter werkt...
met HF en hoog vermogens gebruiken ze ook draden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Uberhood schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:15:

Iemand nog antwoord op mijn vraag van voorheen (koperen kabel vs koperen buis)? :D

Edit:
Én:
Ziet er goed uit CedricD, zit je aan de kust? Lijkt er wel op aan het ontvangstpatroon :)
Jap, ik zit op een paar 100 meter van het strand en zit ook nog een tussen twee kliffen.
Moest ik eens bovenop de klif gaan klimmen dan zou ik nog een stuk meer kunnen ontvangen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Goeie condities op de 11meter :)
veel stations uit Italië op usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Inderdaad, 30AT/35Y op 27.605 MHz: http://picosong.com/RDEL/

Edit:
Dankjewel voor je reactie fish. Inderdaad ik snap wat je bedoelt, het skin effect natuurlijk.
Dus ik mag stellen dat het voor zenden op hoog vermogen wel nut heeft, kwa ontvangen heeft het dus niet zoveel zin (SDR ontvangst) om koperen buizen te gebruiken i.p.v. koperdraad?

[ Voor 70% gewijzigd door Uberhood op 01-08-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Uberhood schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:15:

Edit:
Én:
Een koperen buis is gewoon goed. sterker nog bij grote vermogens en hoge frequenties gaan de meeste electronen via de rand van de kabel en zijn de meeste zware coax "leidingen" hol

(niet dat dat voor een de rtlsdr van toepassing is maar swa)

Afbeeldingslocatie: http://www.catvcoaxialcable.com/photo/pl816186-microwave_telecom_rf_feeder_cable_3_8_rf_coaxial_cable_with_pe_jacket_for_metro_stations.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 01-08-2013 22:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Laatst online: 29-02-2024
Werkt het ook met deze?
Kan ik hiermee ook alles ontvangen?
http://dx.com/p/rtl2832u-...ongle-white-silver-218228

[ Voor 12% gewijzigd door bambinodekat op 01-08-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
@bambinodekat:
Ja, zeer waarschijnlijk wel, deze heeft namelijk de "RTL2832U+R820T" chipset. Zie ook de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Goede site om het een of andere te zien over vhf verspreiding
http://aprs.mountainlake.k12.mn.us/

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Heel europa is een rode vlek, dus goede condities?!
Dan moet er op bv de 2 meter band leuke verbindingen gemaakt kunnen worden. Jammer dat ik alleen het standaard sprietje heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Coenen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:15:
Dan moet er op bv de 2 meter band leuke verbindingen gemaakt kunnen worden. Jammer dat ik alleen het standaard sprietje heb...
De condities zijn op 2m op het moment inderdaad best goed hoorde ik op de lokale repeater.. Ze hadden al hier en daar internationale contacten gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Hoe roder, he beter de condities zijn ja! zo kun je op de fm band ook vaak duitse radiozenders horen e.d.
Coenen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberhood
  • Niet online
Duitse radiozenders ontvang ik hier zowieso, ook zonder gunstige klimaatomstandigheden, leuk wordt het pas als je ook bijv. BBC1 ontvangen kan: YouTube: FM-DX 11.10.'08 tropo - BBC R4 Tacoln. in Geeste - 414km (1) (Niet mijn filmpje). Of zoals voorheen besproken uit dit topic, FM radiostations uit Rusland!

[ Voor 3% gewijzigd door Uberhood op 04-08-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, de 16 elements antenne is aangesloten:
http://82.75.94.67/VirtualRadar/GoogleMap.htm

net 174 vliegtuigen :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:32:
zo, de 16 elements antenne is aangesloten:
http://82.75.107.113/VirtualRadar/GoogleMap.htm

net 174 vliegtuigen :-)
Zeer netjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Trouwens, is het fm ontvangst met deze stickjes ook beter? en is er ook rds mee te ontvangen en signaalsterkte?? want zit wel te overwegen zo'n stick te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

MrMilco schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:43:
Trouwens, is het fm ontvangst met deze stickjes ook beter? en is er ook rds mee te ontvangen en signaalsterkte?? want zit wel te overwegen zo'n stick te nemen :P
met SDR# (sharp) kan je gewoon rds mee ontangen..
zelfs fm stereo op de Cityzen band(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
marcel-o schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:03:
[...]

met SDR# (sharp) kan je gewoon rds mee ontangen..
zelfs fm stereo op de Cityzen band(?)
Maar hij ontvangt dus erg goed? dat is natuurlijk wel belangrijk nu voor me voor de keus :P

Luister namelijk vaak naar etherpiraten :P en dan wil ik toch rds hebben, en evt signaal sterkte :P

edit: waar kun je ze in nederland nou nog goedkoop krijgen, heb geen paypal namelijk dat je t op dx.com e.d. kunt bestellen

[ Voor 13% gewijzigd door MrMilco op 05-08-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

lijkt me geen probleem..
maar de 3 meter band slaat wel op vele andere plekken goed in soms.

hier en daar kan je een Terratek cinergy stick krijgen...(let op! rev 3)
werkt prima :)
(ook bij Dixons)

[ Voor 36% gewijzigd door marcel-o op 05-08-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMilco schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:09:
[...]
...

edit: waar kun je ze in nederland nou nog goedkoop krijgen, heb geen paypal namelijk dat je t op dx.com e.d. kunt bestellen
Koop een VISA voucher bij bijv. 3vcard.nl (ook te koop bij de lokale Primera)..

Let op met die Terratec dingen, Rev 3 kan de verkeerde chipset hebben (namelijk van de oudere MKII stick) en die werken dan niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
marcel-o schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:13:
lijkt me geen probleem..
maar de 3 meter band slaat wel op vele andere plekken goed in soms.

hier en daar kan je een Terratek cinergy stick krijgen...(let op! rev 3)
werkt prima :)
(ook bij Dixons)
Anders nog maar even wachten totdat er hier wat in de V&A verschijnen :P

of iemand moet er nu 1 overhebben en mij een pb willen doen uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Je kan Paypal tegenwoordig toch ook aan je gewone bankrekening koppelen?

Zit weinig risico aan, naar mijn mening.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste