Deze ruimte is te huur!
1
2
3
4
5
6
| Tuner Frequency range Elonics E4000 52 - 2200 MHz with a gap from 1100 MHz to 1250 MHz (varies) Rafael Micro R820T 24 - 1766 MHz Fitipower FC0013 22 - 1100 MHz (FC0013B/C, FC0013G has a separate L-band input, which is unconnected on most sticks) Fitipower FC0012 22 - 948.6 MHz FCI FC2580 146 - 308 MHz and 438 - 924 MHz (gap in between) |
@mattie :Ja dat kun je proberen kost je hooguit wat folie,maak er een screen shot van voor je zelf en ga het dan vergelijken.Zo doe je dat ook met de antenne binnen en buiten(beste op het dak/schoorsteen) .De antenne moet theoretisch gezien vrij zicht hebben vooral op de VHF en helemaal op de hogere frequenties.Maar als je het alleen op p2000 houd dan maakt dat niet uit want die ontvang je bijna overal.
Soms weet ik het ook niet meer.........
met de buiten antenne zie ik meerdere pieken als ze uitzenden.(andere locaties?)
het enige dat ik ontvang is de p2000Maar als je het alleen op p2000 houd dan maakt dat niet uit want die ontvang je bijna overal.
Deze ruimte is te huur!
heb m ff open gesloopt. Zit n soort van versterkertje in en moet gevoed worden.
volgens mij was dit 5 volt, ik denk alleen dat de usb-stick dat niet leuk gaat vinden.
kan je die 5 volt wegfilteren met een elco in serie en komt het versterkte signaal dan nog wel binnen?
zo te zien is het een verticale di-pool. en die kan je makkelijk verlengen of verkorten
heel even op de FM omroepband uitgeprobeerd en het signaal wordt daadwerkelijk sterker als ik er 5 volt op zet.
http://imgur.com/a/5RUV9
de lange spriet zit aan de massa, de korte aan de versterkerstrap.
ben benieuwd naar de eigenschappen hiervan.
[ Voor 15% gewijzigd door marcel-o op 06-02-2013 19:42 ]
Deze ruimte is te huur!
sloop die er uit
Maargoed ik probeer eerst wel andere ont-storings opties.
Deze ruimte is te huur!
Je kan ook altijd nog eens bij een kringloop kijken,daar heb ik ook nog wel eens het een en ander gevonden.
[ Voor 33% gewijzigd door tita_tovenaar op 07-02-2013 00:15 ]
I'll see you an antenna and raise you a spacer!marcel-o schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:08:
[...]
k heb de standaard antenne gepakt. het sprietje kan je er afschroeven.
dat is dezelfde schroefdraad als een pc-kast verhoginkje(naam ff kwijt) waar je je mobo op vast zet. die kopere dingetjes. dus die kan je er ook op schroeven.
Op zo'n schroefje een dik stuk koperdraad(dat draad wat door je muren loopt) gesoldeerd en zo kan je verschillende lenktes maken. die magneetvoet houdt t best wel.. en anders kan je er een neo-magneet voor gaan gebruiken
zie hier: http://imgur.com/a/SNC51
let niet op de rommel

50 spacers en 4 xxl-spacers
Volgens mij heeft het geen nut, maar voor de lolz
FM ontvangst was wel iets beter, maar goed, met de orginele antenne kan ik schijnbaar ook P2000 ontvangen
En zo kom je er achter dat 112meldingen.nl echt *instant* de berichten erop zet, als ik ze in PDW zie, staan ze ook al direct op die website. p2000.nl is wel live, maar iets minder instant, 30 seconden vertraging ofzo
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Eigenlijk wel een goede tunable antenne!I'll see you an antenna and raise you a spacer!
[afbeelding]
FM ontvangst was wel iets beter, maar goed, met de orginele antenne kan ik schijnbaar ook P2000 ontvangenNooit werkend gekregen, en nu eindelijk wel.
En zo kom je er achter dat 112meldingen.nl echt *instant* de berichten erop zet, als ik ze in PDW zie, staan ze ook al direct op die website. p2000.nl is wel live, maar iets minder instant, 30 seconden vertraging ofzo
Weet niet hoe sterk het geheel is maar niet zo gek van idee.
Had hem net "vast" op mijn bureau gelegd, ik pak hem nu weer op, en kon weer een paar spacers vastdraaien.
Qua stevigheid is het wel in orde. Alleen of 50 spacers ideaal is, en of het uberhaupt het ideale materiaal is, dat betwijfel ik
wheheNakebod schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:39:
[...]
I'll see you an antenna and raise you a spacer!
[afbeelding]
FM ontvangst was wel iets beter, maar goed, met de orginele antenne kan ik schijnbaar ook P2000 ontvangenNooit werkend gekregen, en nu eindelijk wel.

en op 864mhz
denk dat t harmonischen zijn dan..
wel gekke plek
en kan iemand mij vertellen wat dat voor digitaals is @ 940Mhz band?
[ Voor 81% gewijzigd door marcel-o op 07-02-2013 13:26 ]
935.10000 GSM Landelijk ***** start GSM 900 bovenband <->958.90000 GSM Landelijk ***** einde GSM 900 bovenband
9 op 10 puur harmonischen. Het dynamisch bereik van die dingen is niet echt om naar huis te schrijven.marcel-o schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:13:
ik hoor muziek op 863.439
en op 864mhz
denk dat t harmonischen zijn dan..
wel gekke plek
Hang er een preamp voor en je hebt meestal al direct ellende van de omroepstations.
Een bandstop filter doet al wonderen.
Het blijft leuk speelgoed.
weet iemand dit?marcel-o schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:33:
Net ff met n oude Digitenne antenne geknoeid.
heb m ff open gesloopt. Zit n soort van versterkertje in en moet gevoed worden.
volgens mij was dit 5 volt, ik denk alleen dat de usb-stick dat niet leuk gaat vinden.
kan je die 5 volt wegfilteren met een elco in serie en komt het versterkte signaal dan nog wel binnen?
zo te zien is het een verticale di-pool. en die kan je makkelijk verlengen of verkorten
heel even op de FM omroepband uitgeprobeerd en het signaal wordt daadwerkelijk sterker als ik er 5 volt op zet.
http://imgur.com/a/5RUV9
de lange spriet zit aan de massa, de korte aan de versterkerstrap.
ben benieuwd naar de eigenschappen hiervan.
[ Voor 11% gewijzigd door tita_tovenaar op 10-02-2013 11:46 ]
zoiets kwam k al ergens tegen.
kwam trouwes een SSB signaal tegen rond de 140Mhz
nog geen noaa helaas
vraag me af of je überhaupt ver komt op die golflengte.
k heb mn stick nu buiten hangen trouwes, op zo'n manier dat ie niet nat wordt pal onder t balkon.
werkt wel iets beter qua ruis en storing. PC kan nu niet meer beïnvloeden denk k. en hij blijft koud
al heb je toch op bepaalde gebieden enorm veel harmonischen met pieptonen.
Lijkt wel of t uit de stick zelf komt van de besturing ofzo.
Wat is trouwens nou n drukke band met veel spraak? Heb buiten wat op de achtergrond luchtvaart en zo nu en dan scheepvaart niks bijzonders gevonden.
nu trouwes een amateur @ 145.273 op FM.. pi4dec
CQ-Contest roept ie steeds
voor de liefhebber een stukje stream opgenomen.
als je onderstaande link download en afspeelt met HDSDR kan je tussen 145.2 en 145.8 wat oproepen en gesprekken horen.
best geinig.
https://mega.co.nz/#!MhRg...Oc_zOuuUZnNhSyfvVPY19vlIc
Gelijk ff Mega uitproberen. De link is incl key
[ Voor 26% gewijzigd door marcel-o op 12-02-2013 23:17 ]
Wikipedia: 2-meter bandmarcel-o schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:48:
ja, dat gebied was t wel ja..
vraag me af of je überhaupt ver komt op die golflengte.
Heb je hem al afgeschermd en wat ferriet gebruikt??k heb mn stick nu buiten hangen trouwes, op zo'n manier dat ie niet nat wordt pal onder t balkon.
werkt wel iets beter qua ruis en storing. PC kan nu niet meer beïnvloeden denk k. en hij blijft koud
al heb je toch op bepaalde gebieden enorm veel harmonischen met pieptonen.
Lijkt wel of t uit de stick zelf komt van de besturing ofzo.
Goede antenne en de juiste condities(propagatie) zijn heel belangrijk. Zo zijn die condities de laatste 1,5 maand matig tot slecht.Wat is trouwens nou n drukke band met veel spraak? Heb buiten wat op de achtergrond luchtvaart en zo nu en dan scheepvaart niks bijzonders gevonden.
Ik zal straks even nog een x proberen of ik die file binnen kan halen.
Ik heb zelf ook nog wel een paar sdr_sharp_IQ.wave files van de 11 - 10m met goede condities ,zo is er op1 zelfs een Australisch station te horen
Ik zou ze op usenet kunnen zetten ,alleen weet ik niet of ik de nzb of een hint er naar mag plaatsen. @mods het is eigen opname!
Anders doe je mij maar een pm !
zolang t maar geen warez is
ff checke zo.
Misschien leuk als er in de OP leuke links kunnen worden geplaatst wat je tegenkomt.
huh..
is dat nou FM op de korte golf?
kloppen die frequenties wel?
nmd
speelde t af met hdsdr.. makes more sence in sdrsharp..
[ Voor 44% gewijzigd door marcel-o op 13-02-2013 22:55 ]
Ik heb met SDR# de goede frequentie gevonden en ik krijg ook informatie door. Maar met welke settings krijg je het leesbaar in PDW?
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Wel een handige om te weten: Heeft je geluidskaart een optie voor stereomix? Zo niet, moet je geloof ik met een fysiek kabeltje gaan werken tussen line out <> line in.
Meeste computers hebben geen stereomix meer helaas.
http://www.howtogeek.com/...indows-7-to-record-audio/
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Een paar pagina's terug poste ik wat screenshots hoe het bij mij staat.
edit: Mattie112 in "\[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger"
[ Voor 16% gewijzigd door Mattie112 op 18-02-2013 12:25 ]
Deze ruimte is te huur!
YouTube: Using Coax Stub Notch Filter#!
Simpel doch briljant. binnenkort maar es checken
kwam ik hier tegen
ik heb bijvoorbeeld veel last van p2000, die staat hier om de hoek. keertje berekening voor maken
[ Voor 10% gewijzigd door marcel-o op 19-02-2013 20:17 ]
Ik had in ieder geval deze gezien. Is ook zo'n beetje de bovengrens van het budget. Het liefste nog goedkoper.
http://www.classicinterna...ntennes/albrecht-skyband/
wel mooie antenne.
Kan je ook zelf maken he
50e.
http://www.paradise-elect...6_81_118/products_id/3103
Op de laptop (windows 7 64bit) krijg ik hem nog niet aan de gang
"RTL-SDR / RTL2832U is either not connected or its driver is not working properly."
bij apparaatbeheer zie ik bij de Universal Serial Bus device:
Bulk-In, interface (Interface 1)
WebCam (Interface 0)
en bij Besturing voor geluid, video en spelletjes:
REALTEK 2832U Device
Iemand een idee ?
Op mijn geroote samsung galaxy s3 werkt hij wel met de app "SDR TOUCH" hier te vinden http://sdr.martinmarinov.info/index.html kost 6,99 euro voor de sleutel apk
[EDIT] hij werkt nu weer
[ Voor 27% gewijzigd door Technoturk op 23-02-2013 04:26 . Reden: SDR v1.0.0.1114 geinstaleerd en het mapje sdrsharp gekopeert naar C:\programfiles x86\ ]
voor Hdsdr wel. Maargoed, werkt t eindelijk, hoef je nooit meer wat te doen.
Weer niet waarom maar vind Hdsdr fijner werken. Meer overzicht denk k.
lukt alleen maar n korte tijd ivm shareware

wel tof
ontvang ik met http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
[ Voor 16% gewijzigd door marcel-o op 23-02-2013 19:22 ]
wat zijn dat voor zenders.
[ Voor 9% gewijzigd door Technoturk op 24-02-2013 10:25 ]
Voor mensen die er niet heen kunnen, kunnen luisteren met n scanner.
Wikipedia: Kerkradio via de ether
was HF via dat websdr..
met die callsign kan je wel uitzoeken waarvandaan iig
http://hamcall.net/call?callsign=eb5dzc hier staat n hoop..
[ Voor 20% gewijzigd door marcel-o op 26-02-2013 08:25 ]
kan ik trouwens LW/MW en SW ontvangen ? of is hiervoor een andere antenne nodig ?
ik hoor namelijk niks op die frequenties
@ Technoturk: de RTL2832U R820T. kan 24Mhz t/m 1766MHz ontvangen ,je kan net nog een stukje kortegolf mee pakken. Voor de ze frequentie kan je beter wel even een aparte antenne maken,omdat deze antennes toch een stuk groter zijn dan de VHF en uhf banden.
Een dipool antenne van 5,4m(2x2,7m) is voldoende of je zou ook een 27Mhz antenne op/in/aan de dak goot kunnen zetten.
Je moet wel rekening houden dat die frequenties wispelturig zijn.Solar flux afhankelijk en als de band open is ,is dat vooral overdag en rond de schemertijd .Er kunnen tijden zijn dat er zowat niks hoort,maar er zijn ook tijden dat je in 1 keer de USA of veel meer hoort.
Er zijn zelfs tijden geweest dat ik alleen maar veel Griekse en Turkse stations hoorde.
algemene info 28Mhz : http://home.alphalink.com...book/VK3YE_ten_metres.pdf
antenne voor 27Mhz: http://members.home.nl/radiomorningstar/invertve.htm
http://members.home.nl/radiomorningstar/
[ Voor 7% gewijzigd door tita_tovenaar op 26-02-2013 10:42 ]
die hele lage freqs kan je beter via http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ doen.Technoturk schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:57:
leuk site
kan ik trouwens LW/MW en SW ontvangen ? of is hiervoor een andere antenne nodig ?
ik hoor namelijk niks op die frequenties
aangezien dat HF is, maakt dat toch niet echt uit waar die staat,.
http://amsat-uk.org/satellites/strand-1/
Zijn al een paar amateurs die hem gehoord hebben
Dit bestaat dus uit software en een besturings-print die met een rotor en een elevator de antenne exact uitricht en de satelliet helemaal volgt.
Er zijn ook passieve antennesystemen zoals de Eggbeater antenne en de quadrifilar helix
k heb dat simplesat lookdown en kom er geen wijs uit.
orbitron geeft m (nog) niet weer!?
heb die 2 dipool staafjes er afgehaald met n brandertje, 2 coax-kabeltjes er aan gesoldeerd, stalen bakje er weer op. een ontkoppelings-cap tussen de uitgang van de amp en de ingang van de stick.zodat de 5v niet de stick ingaat. en uiteraard een 5v input draadje.. (wat nu ook als antenne werkt
moet zeggen dat ie n groot gebied versterkt
[ Voor 21% gewijzigd door marcel-o op 28-02-2013 12:02 ]
als je geen geduld hebt en het niet erg vind om wat meer te betalen dan zou je hem hier : http://www.vandijkenelekt...ies_id=0&products_id=2971 kunnen bestellen.
Ik ben het prog RDS Spy tegen gekomen maar daar voor is er een rds decoder chip nodig,
en bij soundcard als input vraagt hij naar data en clock op de jack plug.
Oow haha grappig zie het nu pas dat sdrsharp het al doet
Links boven in komt het rds tekst
[ Voor 19% gewijzigd door Technoturk op 01-03-2013 07:16 ]
[2449347.889134] DVB: registering new adapter (RTL2832U DVB-T USB DEVICE)
[2449347.906829] RTL2832U usb_init_bulk_setting : USB2.0 HIGH SPEED (480Mb/s)
[2449348.213461] RTL2832U check_tuner_type : R820T tuner on board...
[2449348.786987] DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Realtek DVB-T RTL2832)...
http://mikikg.wordpress.c...a-rtl2832u-za-hf-0-28mhz/
leuke mod gevonden
wel even een vertaler over de site heen gooien
[ Voor 16% gewijzigd door Technoturk op 01-03-2013 11:36 ]
nice
als je m verkloot, kost t toch maar 20 euro.
vraag me alleen af of dit storingsvrij te doen is aangezien dat boven de HF al voorkomt hier.
veel harmonischen en interferentie enz van app. in huis.
[ Voor 58% gewijzigd door marcel-o op 01-03-2013 12:41 ]
vind het wel knap als je hem ook egt verkloot
2 smd caps los solderen is zo gedaan
Hou er wel rekening mee dat je met deze mods ook met een lowpass of bandpass filter moet gaan werken,dit om al die storingen te voorkomen.
Update: Net zelf nog even verbinding gemaakt met een station uit Indonesië op de 27,560Mhz en dat met een simpele draad dipool .Mijn dag kan niet meer stuk
[ Voor 28% gewijzigd door tita_tovenaar op 01-03-2013 14:58 ]
vanochtend kreeg ik om 7.30 een babyfoon te horen op 466.033 MHz
da kind had nogal een grote mond ook haha
nice..tita_tovenaar schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:45:
HAJE is een beetje prijzig , deze is goedkoper : http://dutchrfshop.nl/ft37-43.html
Hou er wel rekening mee dat je met deze mods ook met een lowpass of bandpass filter moet gaan werken,dit om al die storingen te voorkomen.
Update: Net zelf nog even verbinding gemaakt met een station uit Indonesië op de 27,560Mhz en dat met een simpele draad dipool .Mijn dag kan niet meer stuk
hoeveel watt was dat?
ooit ook eens gedaan..
asian part of russia was die gast.. jaaaren geleden.
Met een alan 48+
Vorige week was er ook even een opening en toen zat ik via psk31 en met eenQRP(heel laag vermogen ,ik vermoed iets van tussen de 100mW en 500mW) met Krasnoturinsk (3375Km) te werken.
Maar het kan ook zo wezen dat het morgen weer slecht is en dan kom je niet verder dan een buurt dorp .Dat is nou het leuke van die hoge kortegolf frequentie ,het is zo veranderlijk als het Nederlandse weer.
Ja babyfoons zijn altijd leuk om naar te luisteren.. Veel mensen laten de zender altijd aan staanTechnoturk schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:00:
haha nice ! nu ik nog![]()
vanochtend kreeg ik om 7.30 een babyfoon te horen op 466.033 MHz![]()
da kind had nogal een grote mond ook haha
Trouwens bizar hoe goedkoop die dingen zijn op DX, ga er ook wel een of 2 bestellen om te modden.. Ik heb nu echt spijt van de FunCube Dongle die ik een jaar geleden heb gekocht: Deze dingen hebben een 10x zo grote passband en zijn 16x zo goedkoop!
dat is duidelijk goeie signaal
was FM en vrij hoge freq. hoewel t signaal wel schommelde.
was mn draadantene van n paar pagina's terug en mn digitenne-versterker-mod
Directe verbinding die tot stand kunnen komen op grotere afstanden gaat via ssb en zijn hooguit een een paar 1000Km.Dit gebeurt ook voornamelijk in de zomer onder bepaalde condities.
Hele nacht niet geslapen en toch maar gezocht naar een ferriet kern die ik in me kapotte spaarlamp vond
Deze kern heeft 10mm dia.
De koperdraad heb ik 8 windingen aan de antenne kant en 2x 8 windingen aan de chipkant met een aftakking
De 2 smd condensatoren heb ik niet verwijderd gewoon erop gelaten,
en de sampling mode op "Direct sampling (I branch)" gezet bij configuratie
Op 10.106 hoor ik al een morse code zonder een versterker
Nu nog een goeie antenne bouwen
Filmpie ==> http://youtu.be/6l7RfUYycFw
aleen ontvang ik nog steeds geen MW/LW
Heb het van een yuk afgedraait van een oude gesloopte beeldbuis tv
Hoe kan ik dat eigelijk zien ?
Koperdikte heeft een dia van 0.5mm maar dat zegt niks denk ik
[EDIT]: ik ga nog wel verschillende soorten spoelen uitproberen kijken wie wat hoe reageerd
[ Voor 22% gewijzigd door Technoturk op 03-03-2013 11:56 ]
was net even de naam kwijt
er zijn 2 delen.. een heeft een toeter vorm en de andere is gewikkeld om een dik blok ferriet daar heb ik em uitgehaalt
denk dat k er nog een koop voor zo een mod..
Zou heb aantal windingen uitmaken? neem aan dat ze wel alle 3 gelijk moeten zijn toch?
[ Voor 121% gewijzigd door marcel-o op 03-03-2013 13:11 ]

Wikkel schema ferriet kern,is trifilair : dat betekend dus 3 draden naast elkaar 5x wikkelen
[ Voor 47% gewijzigd door tita_tovenaar op 03-03-2013 14:28 ]
ff geprobeerd op pin 1 met alleen n draadje.. hoor je idd heel ff wat gepraat op 675khz.
dus ben benieuwd zo
Ik heb ff je filmpje op de FB pagina van SDR touch gezet, kwestie van Martin wat aan te porren om de versie te verbeteren.
Zou erg leuk zijn om een wideband receiver mee te hebben op korte tripjes. Gewoon ff de stick veranderen voor korte golf en gaan.
zodra pin 1 connected is, wordt de stick niet meer herkend.
zou dat door die caps komen die weg moeten?
verkeerde pinnetjes
hmm.. krijg het niet voor elkaar.
als ik alleen aan pin 1 n draadje doe voor n antenne heb k een zeer goed signaal op 828khz.
Doe ik dit alleen op pin 2, zelfde verhaal. doe ik de zelfgemaakte trafo op pin 1 en 2, ontvangt ie niks meer.
[ Voor 54% gewijzigd door marcel-o op 03-03-2013 19:15 ]
dus die kant waar je nu de gnd hebt van je antenne
gewoon even de combinaties uit proberen
Dat zou ook wel fijn zijn als hij z'n software update deze mod werkt helaas niet met sdr touch omdat er geen instelling bij zit voor sampling mode,Luke-san schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:30:
@Technoturk damn, nu moet ik dus ook een de stick kopen om te modden. Heb er nu al 3, 2xe4000 en 1xR820T
Ik heb ff je filmpje op de FB pagina van SDR touch gezet, kwestie van Martin wat aan te porren om de versie te verbeteren.
Zou erg leuk zijn om een wideband receiver mee te hebben op korte tripjes. Gewoon ff de stick veranderen voor korte golf en gaan.
Ik stuur martinmarinov zo wel een mailtje
[ Voor 69% gewijzigd door Technoturk op 03-03-2013 19:39 ]
heb dan ook een andere pcb dan die van jou.
maargoed..
de sterke sw zenders(828 en 675) ontvang ik wel.. met 1 draadje op pin 1 met gruwelijk veel storing.
Hoeveel windingen heb je ?
bij configuratie kan je ook beter "RTL AGC" aanvinken
en links bij het tab AGC "Use AGC" uitvinken
Ik heb zo net verschillende soorten spoelen geprobeerd kreeg met geen 1 zo'n goeie ontvangst als die van de filmpje wat ik gisteren poste
Ik dacht zelfs dat ik mw/lw niet ontvangde maar nu ik de frequenties vergelijk met die van websdr hoor ik het wel diep inde achtergrond
[EDIT]: volgens mij is het toch beter om er een schakelaar tussen te zetten
want nu hoor ik telkens de mirror frequentie van de HF als ik ergens in de 115MHz zit of hoger,
Beter gelijk een dubbel polig schakelaar zodat hij in de HF modus ook de 2 condensators los koppelt van pin 1 en 2
In m'n grabbel doos vond ik nog een AM loop antenne en een microfoon versterkertje
Ik krijg nu goeie ontvangst op MW/LW
Amp kan ook een opamp zijn
schema is zo gevonden als je "microfoon amp" of "am loop antenna preamp" typt op google
het versterkertje verstoord wel de SW zenders
[ Voor 45% gewijzigd door Technoturk op 05-03-2013 10:24 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Oyster op 06-03-2013 14:20 ]
Aleen de 3 *.dll bestanden in het mapje "SDR-RADIO-PRO.com" kopieren en klaar
Ik vind het waterfall en het geluid beter dan in SDR#
is wel een zware prog voor me netbook maar pdw decodeerd de p2000 hier sneller mee dan in SDR#
Installatie uitleg
http://www.hamradioscience.com/alternate-rtl2832u-install-for-sdr-radio-com/
SDR-Radio v2
http://v2.sdr-radio.com/
De 3*.dll bestanden
http://www.aa5sh.com/?page_id=65
ik ontvang op dit moment een sataliet ofzo of wat is dat ?? op 145.506.600 MHz
Filmpje
[ Voor 9% gewijzigd door Technoturk op 07-09-2013 22:29 ]
Van het weekend de dongle even inblikken. Heeft die ~0-30MHz mod nog invloed op de rest van het bereik? Aangezien je de tuner overslaat.
Iemand mss een oplossing hiervoor ?
[Edit] SDR touch V1.3 is uit
http://sdr.martinmarinov.info/download.php
een beetje onduidelijk,..
maar dat rechter knoppen balk bij sdr touch v1.3 kan je nog op en neer scrollen voor meer functies
[ Voor 38% gewijzigd door Technoturk op 07-03-2013 18:04 ]
dr moet nog veel gesleuteld worden aan die app.. als er in t spectrum een sterk signaal zit(ook met laagste gain) hoor je die "overal"
en ik heb nog niet fatsoenlijk naar luchtvaart kunnen luisteren, zit een enorme fluittoon doorheen.
alleen laadt mn one-x niet met 'n Y-kabel. dus in no-time leeg.
wel vet zeg. kan je t nog es meenemen!
[ Voor 14% gewijzigd door marcel-o op 08-03-2013 07:39 ]
en tussen 86 - 87 MHz hoor ik duitse portofoons lijkt wel duits politie ofzo.
woon 8km van duitsland af
Vroeger zat de politie in Nederland ook rond die frequenties te werken en die kon je toen met analoog getuned radio's afluisteren!en tussen 86 - 87 MHz hoor ik duitse portofoons lijkt wel duits politie ofzo.
woon 8km van duitsland af
Heb tot t laatste bericht geluisterd naar politie,brandweer en ambu geluisterd.tita_tovenaar schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:09:
[...]
Vroeger zat de politie in Nederland ook rond die frequenties te werken en die kon je toen met analoog getuned radio's afluisteren!
Hoorde zelfs t allerlaatste bericht op meldkamer Rotterdam:"Voor de scannerluiteraars, bedankt"
ik wil graag een verloop maken voor rg58 kabel wat ik nog heb liggen+antenne
@ rest: leuke site met schema's e.d. van up-converters : http://blog.kf7lze.net/tag/up-converter/
Wel vind ik het vreemd dat de meeste berichten worden ontvangen zonder automatische gain control voor de RTL en tuner ...

[ Voor 19% gewijzigd door Oyster op 13-03-2013 20:37 ]
als sdr server
mij lukt het nog niet