Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53

MM99

That is the way I am!

Woop woop, vandaag een Nexus 10.1 gehaald bij Media Markt Zoetermeer (389€). Wat een gaaf ding zeg. Klopt het dat je standaard een usb lader krijgt en niet één dat met magneten oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ozhan99 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:11:
Woop woop, vandaag een Nexus 10.1 gehaald bij Media Markt Zoetermeer (389€). Wat een gaaf ding zeg. Klopt het dat je standaard een usb lader krijgt en niet één dat met magneten oplaad?
Klopt, de pogo / magnector moet je zelf evt aanschaffen, zit er niet bij.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Hebben jullie ook dat als je bij actieve applicaties/processen kijkt, dat de totale hoeveelheid ram maar iets meer dan 1 GB is? Beschikbaar en in gebruik bij elkaar opgeteld... Ik dacht hij 2 GB ram aan boord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53

MM99

That is the way I am!

Ik heb een probleem met de nexus 10. Als ik het aansluit op mijn tv met hdmi, krijg ik wel beeld, maar geen geluid. Als ik met de zelfde kabel mijn laptop aansluit op mijn tv, dan heb ik wel gewoon geluid en beeld.

Ik heb soundabout app opgeinstaleerd waarmee ik kan kiezen welke output het voor geluid moet gebruiken. Als ik normale boxen doe, dan werkt dat gewoon en komt geluid uit de boxen van N10, maar als ik Aux Digital (HDMI) kies, krijg ik geen geluid.

Rare is dat ik ook met de geluid knop geen geluid kan aanpassen. Het staat of aan of uit, en als het aan staat, is de slider van geluid niet aanpasbaar. Het heeft een lichter blauw van kleur dan normaal. Als of het uitgeschakeld is zeg maar.

Ik heb de uitzendiggemist app en youtube app geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
ygma!l schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:33:
Hebben jullie ook dat als je bij actieve applicaties/processen kijkt, dat de totale hoeveelheid ram maar iets meer dan 1 GB is? Beschikbaar en in gebruik bij elkaar opgeteld... Ik dacht hij 2 GB ram aan boord heeft?
Dat heeft hij ook, er is alleen een slordige 800MB gereserveerd voor de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is niet voor winkels en prijzen. Een aantal berichten zijn daarom verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik heb de nieuwe 4.3 er ook op gezet als .zip vanuit TWRP, is merkbaar soepeler en snappier dan 4.2, echt lekker zo!

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Gisteren mijn nexus 10 (16 gb) in gebruik kunnen nemen, nadat mijn zus deze heeft meegenomen uit Amerika. Helaas was deze al besteld in Amerika voordat bekend was dat hij ook bij de MM te koop is in Nederland.

Echter heb ik de botte pech dat de linker luidspreker het niet doet....
Reeds opnieuw opgestart, updates geïnstalleerd, zacht op de behuizing gedrukt op verschillende plekken..

Samsung voor aankoop gevraagd over eventuele reparaties. Ze gaven toen aan dat niet alles mogelijk was omdat hij hier niet werd verkocht... Hopen dat ze nu alles kunnen repareren, aangezien de nexus 10 nu ook in NL wordt verkocht.

Ik ga er vanuit dat dit gewoon een defect is, maar vraag het toch even: Kan deze niet werkende luidspreker nog wat anders zijn dan een defect vanuit de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je het beste contact kan opnemen met samsung en laat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
*knip* garantie- en reparatiezaken graag in Shopping Forum en niet hier.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 14-08-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Gisteren mijn Nexus 10 besteld bij Dagactie voor €399 krijg hem vrijdag en ben erg benieuwd hoe die werkt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
Lt. Marx schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:03:
Ik twijfel nog over de aanschaf van een n10. Een belangrijke eis is het kunnen afspelen van 1080p content van een nas/pc. Een kersverse eigenaar die dat voor me zou kunnen testen?
Ik heb dit met dice player getest op android 4.3 en dat ging prima. Het was geen uberhoge bitrate, maar het ging prima (~7gb / anderhalf uur)
Ik wilde alleen de audio via a2sd bluetooth af laten spelen, maar toen ging de boel ernstig haperen, dus dat nog maar even niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ozhan99 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:42:
Ik heb een probleem met de nexus 10. Als ik het aansluit op mijn tv met hdmi, krijg ik wel beeld, maar geen geluid. Als ik met de zelfde kabel mijn laptop aansluit op mijn tv, dan heb ik wel gewoon geluid en beeld.

Ik heb soundabout app opgeinstaleerd waarmee ik kan kiezen welke output het voor geluid moet gebruiken. Als ik normale boxen doe, dan werkt dat gewoon en komt geluid uit de boxen van N10, maar als ik Aux Digital (HDMI) kies, krijg ik geen geluid.

Rare is dat ik ook met de geluid knop geen geluid kan aanpassen. Het staat of aan of uit, en als het aan staat, is de slider van geluid niet aanpasbaar. Het heeft een lichter blauw van kleur dan normaal. Als of het uitgeschakeld is zeg maar.

Ik heb de uitzendiggemist app en youtube app geprobeerd.
Ik heb ook geen geluid via HDMI. Schijnt philips modellen te zijn die het geluid van nexus 10 niet doorgeven. DTS verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Krijg zojuist weer een system update 4.3 (maar die stond er bij mij al op)
Update is 1.8MB iemand idee wat voor update dit is?

edit:
Heb net zelf nog ff gegoogled. Het gaat waarschijnlijk om een security fix:

The Google Nexus 4 is getting an OTA software update on Tuesday. This is a lightweight maintenance update that weighs in at a puny 1.8MB and is listed as software version JWR66Y. The information comes from T-Mobile's website which shows that the update is all about security. If you've rooted your handset, you will not be receiving the update and despite its small size, T-Mobile suggests you have 50% battery life on your phone when you download and install it.

The previous update, JWR66V, brought Android 4.3 to the phone. If your Google Nexus 4 is not running yet on the latest Android OS build, you are one update behind.

There is some speculation that the other Nexus devices and the Google Play editions will also be receiving the very same security fix. And sure, no one gets to play around with new features after an update like this. A maintenance update is boring. But perhaps you'll sleep better knowing that your Nexus 4 is better protected against the evil that permeates the world today.

[ Voor 81% gewijzigd door Tmaster op 21-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@ Tmaster: heb je het nou over een N4 update of een N10 update?

* JumpStart checkt nog even.

Yup, dit is het Nexus 10 topic, maar je uitleg is voor de Nexus 4. Dus, erhh, :?

(ik heb zowel de N10 als de N4, dus ik merk het snel genoeg.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Yesterday T-Mobile posted scant details regarding a mysterious Android system update for the Nexus 4 with the build number JWR66Y. Then the Galaxy Nexus started seeing the update. Now it looks like the update might have hit at least one Nexus 10. Unfortunately, we still don't know what the heck it does.

T-Mobile only listed "Security" under the improvements header. So, presumably it's patching some manner of system exploit that was discovered. This doesn't increment the Android version either – it's still just 4.3. We haven't yet been able to positively confirm any more instances of this update, so remain skeptical. No sign of the update on any Nexus 7 units as of yet, but we'll keep our proverbial ears to the ground.

So if you have a Nexus 10 and care about this sort of thing, start mashing the update button. No promises, though.

Bron: http://www.androidpolice....ling-out-to-the-nexus-10/

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Ik heb sinds gisteren de Nexus 10. Werkt erg fijn en heb er al wat uurtjes gebruik op zitten. Heb alleen nog geen update naar 4.3, helaas. Ga vandaag nog maar even een paar keer op de update knop rammen.

Steam

Verwijderd

wie weet een app waar je de onderste menu kan verplaatsen?
Bijvoorbeeld naar links. Want het is best vervelend om elke keer met je vingers naar het midden moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Update naar 4.3 JWR66Y is binnen (op nexus10 via USA). Verwacht niet direct veel verandering tov eerdere 4.3.
Ik merk jammer genoeg wel dat het opladen van de Nexus 10 moeizamer verloopt, na deze een goeie 10 maanden gebruikt te hebben. De tablet moet ik eigenlijk uitschakelen opdat deze na een nacht volledig opgeladen is. Viel me al op, nog voor de update naar 4.3

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 13:14
Wat mij opvalt is dat de tablet weer in elkaar lijkt te knakken na wat licht wringen/ steviger beetpakken. Het lijkt wel of de boel niet goed in elkaar blijft zitten. Heb dit inmiddels bij meerere devices gemerkt. Is dit een bekende kwaal of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ironic6925 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:48:
Wat mij opvalt is dat de tablet weer in elkaar lijkt te knakken na wat licht wringen/ steviger beetpakken. Het lijkt wel of de boel niet goed in elkaar blijft zitten. Heb dit inmiddels bij meerere devices gemerkt. Is dit een bekende kwaal of ligt het aan mij?
Gebruik je de N10 "naakt" of heb je een hoes/cover?

Ik heb de Poetic Slimline case, en die is dusdanig stevig uitgevoerd dat het geheel flink wat steviger is dan de tablet alleen. Ik heb dan ook echt géén last van flex, wringen of knakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 13:14
Ik heb geen cover om de Nexus 10 zitten. Gister nog even bij de MM geweest en echt elke Nexus 10 lijkt dit te hebben. Raar dat geen enkele review hierover spreekt! Een cover zou het wel op kunnen lossen. Het lijkt ook geen kwaad te kunnen maar toch! Qua specs en design is het verder een toptablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27

Ves

A gadget addicted Bounty

Maar besloten om een Nexus 10 te halen ondanks dat er binnen 3 maanden een nieuwe wordt aangekondigd.

MM verkoopt de Nexus 10 "naakt" (met €7 thuiskopie heffing). Zag dat ze dit ook hadden gedaan met de Nexus 7 en 2 andere tablets.

Zal het een aantal dagen moeten proberen voordat ik een echt oordeel kan geven. Maar in ieder geval kan ik nu makkelijk mijn e-books lezen.

Aantal dingen die ik ontdekt had online.

Als er via de micro-usb wordt geladen wordt er niet genoeg stroom geleverd om het te gebruiken terwijl deze bijlft laden. Dus je verliest energie. Een pogo kan je via deze site krijgen http://magnector.com/?cat=47 zit. Totaal plaatje komt op $26 maar zal tussen de 7 tot 14 werkdagen tussen zitten voordat je het hebt. Via Amazon.co.uk is het helaas niet te bestellen.

Er is ook iemand die handig is geweest en een dock verkoopt voor $80 http://caramelboogers.tic...ck-with-magnetic-charging daar moet nog $17 verzendkosten bij.

Voorlopig zal ik het houden op de USB lader.

Moet nog Hangout testen. Blijkt een probleem te zijn met de microfoon. Die werkt niet correct voor sommige op 4.3.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
VesNL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:59:
Als er via de micro-usb wordt geladen wordt er niet genoeg stroom geleverd om het te gebruiken terwijl deze bijlft laden. Dus je verliest energie. Een pogo kan je via deze site krijgen http://magnector.com/?cat=47 zit. Totaal plaatje komt op $26 maar zal tussen de 7 tot 14 werkdagen tussen zitten voordat je het hebt. Via Amazon.co.uk is het helaas niet te bestellen.
Maar wel via Ebay vanuit Londen:
http://www.ebay.nl/itm/Po...behor-Kabel-/321191935090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik vergeet altijd op Ebay te kijken, thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door Ves op 28-08-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:20
Ik heb de mijne besteld via Amazon.de
http://www.amazon.de/MagN...9291&sr=8-1&keywords=pogo

23 euro inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RoD schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:25:
Binnenshuis prima, al blijft het minder prettig dan een e-reader ivm backlight.
Buitenshuis totaal onbruikbaar.
Onbruikbaar als e-reader of in het algemeen? Mijn Nexus 4 is namelijk buiten prima bruikbaar qua scherm, alleen ik kan me wel voorstellen dat het niet lekker leest voor langere tijd. :)
doogster schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:32:
Sinds gisteravond een aantal uurtjes spielerij er op zitten. Het is mijn eerste tablet en ik ben onder de indruk. Tablet ligt prima in de hand, het beeld is prachtig en de GUI is responsief.
Nou ik ga er ook maar één halen, het klinkt allemaal wel erg mooi als ik het zo lees. De galaxy tabs lijken het qua specs en software toch niet te halen bij de N10.
Enige minpunt tot nu toe, en dat is al eerder genoemd in de review van Tweakers en in andere reviews, is het feit dat er relatief weinig apps beschikbaar zijn die goed gebruik maken van de beschikbare schermruimte/resolutie. De apps van bijvoorbeeld Nu.nl, Huffington Post, Feedly, NPO Uitzending Gemist en IMDb werken zeer goed op deze tablet. De app van NOS is een voorbeeld van een app die totaal niet voor tablets ontwikkeld is (je kunt dan beter de website van de NOS bezoeken).
Kan je apps dan niet volledig scherm weergeven als ze niet voor een tablet gemaakt zijn? Je kunt toch alle apps die je op je telefoon gebruikt ook gewoon op een tablet gebruiken (behalve bellen :+)?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:50:
Kan je apps dan niet volledig scherm weergeven als ze niet voor een tablet gemaakt zijn?
Je kunt toch alle apps die je op je telefoon gebruikt ook gewoon op een tablet gebruiken?
De resolutie is wat hoger op de Nexus 10 ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat snap ik, maar kan je ze dan niet schalen? Inzoomen zeg maar. Of wordt het alleen op de originele resolutie weergegeven?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Oplossing voor schalen is custom rom paranoid android. Kun je per app de dpi instellen en zo schalen. Binnen app dpi instellen is binnen 3 seconden gedaan, zou echt niet meer zonder willen, werkelijk geniaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gonadan schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:17:
Dat snap ik, maar kan je ze dan niet schalen? Inzoomen zeg maar. Of wordt het alleen op de originele resolutie weergegeven?
De resolutie maakt niet echt uit. Het wordt namelijk wel netjes opgeschaald. Geen pixels of onscherpe randjes dus. Het gaat gewoon om het aantal centimeters aan scherm en wat daarin wordt weergegeven.

Je hebt een zee aan ruimte, maar die wordt niet goed benut. Waar je op een smartphone gewoon alle items (van twitter, linkedin, facebook) onder elkaar krijgt krijg je dat op je N10 ook. Wat eigenlijk bezopen is, om die volledige breedte te gebruiken voor 1 kolom aan items. Een split naar twee of 3 kolommen zou veel zinvoller zijn op een tablet.

Wat betreft e-reading: Ik gebruik Moon Reader. Google Play: Moon+ Reader

Die kan je o.a. toggelen tussen zwart-op-wit en wit-op-zwart en je kan met een swipe nog eens de helderheid van je scherm aanpassen zonder de tablet scherm instelling zelf te wijzigen. Lezen bij sterk omgevingslicht betekent logischerwijs wel dat je dan ook sneller de accu leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een tevreden nexus 10 gebruiker. Android 4,3 is erg soepel.
Mijn reden voor de 10 inch versie is dat je een volledig webervaring heb.
Dus apps als NU zijn voor mij overbodig.
Flash mis ik eigenlijk wel regelmatig en is jammer dat net niet op chrome zit want die is
het soepelst van allemaal. Speakers aan de voorkant zijn een grote plus maar de kwaliteit kan beter.
De playbook heeft betere speakers.

Als minpunten kan ik het gewicht noemen en het scherm kan wat kleur betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

vandermark schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:31:
Oplossing voor schalen is custom rom paranoid android. Kun je per app de dpi instellen en zo schalen. Binnen app dpi instellen is binnen 3 seconden gedaan, zou echt niet meer zonder willen, werkelijk geniaal...
Dat is een workaround, vooralsnog ben ik van plan hem stock te laten, per app schalen zie ik (nog) niet als toegevoegde waarde. :)
JumpStart schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:32:
De resolutie maakt niet echt uit. Het wordt namelijk wel netjes opgeschaald. Geen pixels of onscherpe randjes dus. Het gaat gewoon om het aantal centimeters aan scherm en wat daarin wordt weergegeven.

Je hebt een zee aan ruimte, maar die wordt niet goed benut. Waar je op een smartphone gewoon alle items (van twitter, linkedin, facebook) onder elkaar krijgt krijg je dat op je N10 ook. Wat eigenlijk bezopen is, om die volledige breedte te gebruiken voor 1 kolom aan items. Een split naar twee of 3 kolommen zou veel zinvoller zijn op een tablet.
Ah op die manier, dan is het feitelijk de indeling van de app die je graag anders zou zien. Dat kan ik mij wel voorstellen, op smartphones is het verticaal georiënteerd en wordt veel buiten de randjes geplaatst om ruimte te besparen, dat is op een tablet heel anders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Het voordeel van dpi schalen per app is dat je dus wel meerdere kolommen kan krijgen. Het is zo'n groot en scherp scherm dat ik alles kleiner in heb gesteld: je hebt daardoor veel meer informatie op je scherm. Een voorbeeld van Paranoid Andoid dpi aanpassingen (excuses voor grote afbeeldingen, heb je met die N10 O-) ):

Google+ normaal (2 kolommen):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/pa/PA%20%285%29.png

Aangepaste DPI (3 kolommen):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/pa/PA%20%282%29.png

Ik heb verder ook geen zwarte balken, via een swipe van één van door jou gekozen kanten komt de 'pie' boven met alle bediening elementen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/pa/PA%20%287%29.png

DPI schalen gaat gewoon binnen de app, hoef je de app niet te verlaten:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/pa/PA%20%284%29.png

Edit, nog een voorbeeld van tweetcaster:

Normaal:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/pa/PA%20%288%29.png

Aangepaste DPI:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/pa/PA%20%286%29.png

[ Voor 20% gewijzigd door vandermark op 02-09-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

vandermark schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:26:
(excuses voor grote afbeeldingen, heb je met die N10 O-) ):

[...]
Slap excuus :P

Google Play: Photo Editor

Photo Editor is gratis en kent een "crop" optie en (nog beter) een "resize/fit" optie. Dus gewoon op je N10 even de screenshots verkleinen naar schappelijk formaat voordat je ze upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Hoog tijd dat app's dat soort dingen zelf herkennen.
Zeker bij google's spul.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
JumpStart schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:34:
[...]

Slap excuus :P

Google Play: Photo Editor

Photo Editor is gratis en kent een "crop" optie en (nog beter) een "resize/fit" optie. Dus gewoon op je N10 even de screenshots verkleinen naar schappelijk formaat voordat je ze upload.
Tx, meteen op de N10 gezet, zal screenshots later aanpassen :)
RocketKoen schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:44:
Hoog tijd dat app's dat soort dingen zelf herkennen.
Zeker bij google's spul.
Na, wil vooral zelf controle hebben en dpi kunnen wijzigen per app, liever niet dat google dat bepaalt. Wellicht dat de PA crew door ze wordt overgenomen. Ben van mening dat Paranoid Android echte innovatie is van android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mja, nofi maar een gebruiker van een custom rom is over het algemeen nogal overtuigd van de briljantheid van die rom. Zolang ik niet tegen onoverkomelijke problemen aan loop zal ik niet met een custom rom gaan spelen. Op mijn HTC Desire had ik het wel, maar dat was vanwege het bekende ruimteopslag probleem. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Uiteraard, een 'if it aint broken...' instelling is prima, dan blijf je inderdaad bij stock. Anderen willen een al goede tablet nog beter maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

servies

Veni Vidi Servici

vandermark schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:02:
Uiteraard, een 'if it aint broken...' instelling is prima, dan blijf je inderdaad bij stock. Anderen willen een al goede tablet nog beter maken :)
Definieer 'beter'...
Wat voor jou beter is, kan voor een ander 'slechter' zijn... zeker met betrekking tot UI zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

offtopic:
Beter is een groot woord, je krijgt op het ene vlak een hoop extra's maar op het andere vlak zal je concessies moeten doen. Nog nooit heb ik een rom gezien die op echt alle fronten superieur was. Maar zo dreigen we op een heel andere discussie te komen die ik niet wil starten. ;)

Hoe zijn de ervaringen met het spelen van media en accuduur? Ik wil graag vanuit spotify streamen naar de versterker (Airplay o.i.d.) of middels XBMC lekker film kijken. Maar dat kon nog wel eens een behoorlijke draaikolk in de accu veroorzaken.

Volgens de ervaringen is het kijken met standaardsoftware redelijk energieverbruikend, maar een XBMC die het streamt kan nog wel eens een flinke stap erger zijn kan ik mij zo voorstellen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Twee voorbeeldjes van aps die qua indeling niet optimaal gebruik maken van 10 inch (zelfde geldt voor 7 denk ik ook .)

Soundcloud app:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AW7MEoaybIkr2jge9mIjPtpT/full.jpg

Steam client:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RX1Ovp4hBKPjIMsbgibrcBv5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17
De Facebook app in landscape slaat op de N10 ook helemaal nergens op!
Foto's in je timeline kun je niet eens fatsoenlijk bekijken omdat ze groter dan je scherm geschaald worden.

On a sidenote; ik merk vreemd genoeg dat ik de N10 bij heel veel apps lekker in portrait stand houdt, dat bevalt mij erg goed. Eigenlijk alleen bij surfen en films gebruik ik landscape. Zou natuurlijk ook kunnen dat veel Android apps gewoon beter werken in portrait, maar toch.
Meer mensen die ervaring?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb mijn N10 ook altijd in portrait, zie screenshots hierboven. Leest erg makkelijk. Die twee screenshots van JumpStart laten hetzelfde zien: de meeste apps maken niet goed gebruik van de ruimte van de N10 (of welke tablet dan ook). Google+ is een app die wel meerdere kolommen pakt, afhankelijk van de ruimte die je hebt.
servies schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:13:
[...]

Definieer 'beter'...
Wat voor jou beter is, kan voor een ander 'slechter' zijn... zeker met betrekking tot UI zaken...
Beter is altijd een subjectief begrip dat per persoon anders is, inderdaad zeker mbt tot UI zaken. Ik heb de 4.3 stock rom enige tijd gedraaid en dat is een heerlijke rom, draait erg soepel, weinig op aan te merken. PA heeft dat als basis en voegt daar wat UI zaken aan toe, die hoef je niet te gebruiken maar zijn voor mij erg prettig, omdat ze meer mogelijkheden geven om de ruimte op het grote/scherpe scherm in te vullen. Verder doe je geen concessies naar mijn beleving, ik hen ze teminste nog niet ervaren (je hebt zelfs een PA OTA service voor updates).

[ Voor 55% gewijzigd door vandermark op 03-09-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Mag ik een vraag hier voorleggen aan jullie op het forum van de Nexus 10.
Ik lees graag comics (strips) in het CBR formaat.
Welke apps worden er gebruikt? Op de telefoon gebruik ik bvb. Perfect Viewer.
Maar nog belangrijker de vraag: Deze app of evt. andere apps, kunnen ze dit full screen?
Hoe makkelijk kun je dus strips lezen? In en uitzoomen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Gotez

42

ik gebruik altijd Perfect Viewer. Opent alles en je kan makkelijk schalen op breedte of lengte. Ik heb op de N10 nog nooit ingezoomd. je krijgt de pagina gewoon full screen en dat ik even (bijna) even groot als een normaal stripboek. Het enige lastige is dat sommige strippagina's twee bladzijden gebruiken. Dit is dan ingescand als 2 plaatjes en dat leest lastig, maar dat ligt meer aan de scanner dan aan Perfect Viewer.

Ik heb een paar andere apps geprobeerd maar altijd perfect viewer blijven gebruiken.

Hoe kom je trouwens aan strips? Waar haal jij ze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

vandermark schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:58:
Verder doe je geen concessies naar mijn beleving, ik hen ze teminste nog niet ervaren (je hebt zelfs een PA OTA service voor updates).
offtopic:
De hoeveelheid werk is an sich al een flinke concessie. Hoe gemakkelijk het ook is vergeleken met vroeger, je moet je toch inlezen en aan de slag. Daarnaast heb ik nog nooit een custom rom gehad welke 100% zonder problemen of crashes werkt. Nu ga je vast vertellen dat dat voor PA wel geldt, maar mijn ervaring zegt wat anders. Het is het gewoon (nog) niet waard zolang ik niet tegen beperkingen aanloop. :)

De tablet presteert wel erg lekker hoor, maar allejezus wat is het eigenlijk een groot ding. Als je er even mee gespeeld hebt voelt je telefoon ineens als heel klein. Portrait mode werkt inderdaad het lekkerst, veelal omdat je anders te veel heen en weer moet kijken. Voor websites is dat minder het geval omdat die vanzelf al in kolommen verdeeld zijn.

Meteen wel geroot (geen backup gemaakt, zucht) en de AirTunes app erop. Fijn spotify vanaf de bank naar de stereo, hoeft dat ook niet meer via de laptop. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:50:
[...]

Onbruikbaar als e-reader of in het algemeen? Mijn Nexus 4 is namelijk buiten prima bruikbaar qua scherm, alleen ik kan me wel voorstellen dat het niet lekker leest voor langere tijd. :)
De Nexus 10 is niet erg goed zichtbaar in zonlicht. Als je dan ook nog een boek wil lezen gaat dat erg gauw vervelend worden. Ik vind de Nexus 10 zelf daarom niet bruikbaar als e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Gotez schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:56:

Hoe kom je trouwens aan strips? Waar haal jij ze vandaan?
Hoewel ik er ontiegelijk veel in kasten en dozen heb staan, (uitgelopen hobby van vroeger) leek het me wel makkelijk om mijn strips te lezen en te herlezen op een tablet.

Waar? Tja, probeer de newsgroepen eens... :9
Artikelen genoeg over in de pc-bladen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:20:
[...]

Ik vind de Nexus 10 zelf daarom niet bruikbaar als e-reader.
Ook niet voor de krant? Bijv NRC, Volkskrant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik lees best wel wat op mijn tablet, een artikeltje hier, een artikeltje daar. Het is alleen geen e-reader. Wat ik daarmee bedoel is het langdurig staren naar het scherm. Daar heb ik liever papier voor, of iets dat het kan benaderen; e-ink :)

Verder is voor een tablet het scherm gewoon erg goed en scherp. Een plezier om iets op te lezen. Alleen voor boeken is hij dus naar mijn mening niet geschikt, maar ik vind dus geen enkele tablet daarvoor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Artcore schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:34:
[...]

Ook niet voor de krant? Bijv NRC, Volkskrant?
Die lezen ook niet fijn als je niks ziet :P
Alle OLED en LCD schermen zijn nu eenmaal onleesbaar als de zon er vol op schijnt. Maar binnen of in de schaduw zijn ze prima bruikbaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

RoD schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:45:
Ik lees best wel wat op mijn tablet, een artikeltje hier, een artikeltje daar. Het is alleen geen e-reader. Wat ik daarmee bedoel is het langdurig staren naar het scherm. Daar heb ik liever papier voor, of iets dat het kan benaderen; e-ink :)

Verder is voor een tablet het scherm gewoon erg goed en scherp. Een plezier om iets op te lezen. Alleen voor boeken is hij dus naar mijn mening niet geschikt, maar ik vind dus geen enkele tablet daarvoor geschikt.
Het is uiteindelijk dus maar gewoon wat je fijn vindt.

Ik heb voor de proef een paar eboeken geritseld (die ik al in papieren versie heb) om te proberen. Die waren vrij rap uit. Dus mijn eigen plezier wordt niet gedwarsboomd door de N10 als e-reader.

Moon Reader komt met enige regelmaat met z'n 1-uur-leestijd melding. (Die overigens wel gewoon uit kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:29
JantjeKoud schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:49:
Mag ik een vraag hier voorleggen aan jullie op het forum van de Nexus 10.
Ik lees graag comics (strips) in het CBR formaat.
Welke apps worden er gebruikt? Op de telefoon gebruik ik bvb. Perfect Viewer.
Maar nog belangrijker de vraag: Deze app of evt. andere apps, kunnen ze dit full screen?
Hoe makkelijk kun je dus strips lezen? In en uitzoomen etc.?
Ik gebruik ACV, vind het vrij makkelijk in gebruik en doet wat het moet doen.

Verwijderd

Net de 16Gb versie besteld bij Inter discount in zwitserland voor het mooie bedrag van 249 frank, dat is net 200 euro, ik ben benieuwd, ik kan hem morgen na 14:00 afhalen. :)

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Waarom de 16GB en niet de 32?

• xrgman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07 17:47
inderdaad, aangezien de nexus 10 geen sd kaart slot heeft en geen mobiele data toegang zodat je alles nog op externe schijven zou kunnen plaatsen is dit nogal snel vol zeker als je na gaat dat je zelfs minder dan 16 krijgt, nu kun je natuurlijk altijd nog een otg kabel + usb stick gebruike maar dat is niet de allerhandigste optie

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind 16GB voldoende als je geen films of muziek op de tablet op wilt slaan. Ik kijk wel eens wat series, maar in dat geval heb ik daar een 64GB-usb-stick voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

En met MediaHouse als DNLA client en een een media server op je netwerk kom je ook een heel eind. Het is alleen niet zo portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:49:
Ik vind 16GB voldoende als je geen films of muziek op de tablet op wilt slaan. Ik kijk wel eens wat series, maar in dat geval heb ik daar een 64GB-usb-stick voor :)
En die wil je in je Nexus 10 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rockvee2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:46:
[...]

En die wil je in je Nexus 10 doen?
Met een OTB kabeltje van een paar euro kun je een USB stick aansluiten op de micro USB poort van tablets of telefoons.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

RocketKoen schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:10:
[...]

Met een OTB kabeltje van een paar euro kun je een USB stick aansluiten op de micro USB poort van tablets of telefoons.
En dan moet je rooten, of aan (betaalde?) app. Stock is er geen ondersteuning voor. Niet geheel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JumpStart schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:16:
[...]

En dan moet je rooten, of aan (betaalde?) app. Stock is er geen ondersteuning voor. Niet geheel ideaal.
Een slot voor een flashkaartje was makkelijker geweest ja. Maar helaas laten steeds meer fabrikanten dit er bewust uit, zodat ze €100 kunnen vragen voor 16GB extra opslag, terwijl het ze €5 kost.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Nu online

Gotez

42

Ik merkte vorige week opeens dat mijn scherm niet helemaal goed meer is. Dit is vooral duidelijk bij het toetsenbord. De linkerkant is gelig wit en de rechterkant blauwig wit. Het grijs van het toestenbord is daarmee links veel lichter dan rechts. Heel irritant.

Nu heb ik deze meegenomen uit Amerika waar ik hem bij de Wallmart gehaald heb. Weet iemand hoe ik met Google contact op kan nemen? Ik kan dit online niet vinden.

Bedankt,

Philip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Hij wordt nu ook in Nederland verkocht door Samsung zelf, ik zou het daar eerst eens proberen?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:41
RocketKoen schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:28:
[...]

Een slot voor een flashkaartje was makkelijker geweest ja. Maar helaas laten steeds meer fabrikanten dit er bewust uit, zodat ze €100 kunnen vragen voor 16GB extra opslag, terwijl het ze €5 kost.
De app nexus mediaimporter, dan hoef je niet eens te rooten.
Werkt heel makkelijk.

De OTG kabeltjes via focalprice bestellen, (heb er een op mijn kamer, in de rugzak, jaszak en een reserve.)

Heb er zeker plezier van gehad toen mijn laptop kapot was en ik toch teksten voor uni moest typen (edit op uni, maar pure tekst was mogelijk;) met een OTG -on the go- kabel en toetsenbord.

Ze kosten minder dan 2 euro en gratis verzendkosten.

Wat ook leuk is dat sommige shooters een bedraade controller ondersteunen dus mijn xbox controller en in de tijd dat IOS nog geen controllers ondersteunde kon je heerlijk wat afreageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hij is nu 369 euro, dat betekent volgens mij dat de opvolger elk moment aangekondigd kan worden en dat ze nu de voorraden aan het dumpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Slashdotter schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:45:
Hij is nu 369 euro, dat betekent volgens mij dat de opvolger elk moment aangekondigd kan worden en dat ze nu de voorraden aan het dumpen zijn.
Het gerucht is 15 okt. maar nog geen bevestiging.

Ook zijn er al lekken van KitKat en de Nexus 5, maar ik heb nog nergens iets gezien over een nieuwe nexus 10.
Dus wordt afwachten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 16:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Vreemd: zoveel "lekken" die een Nexus 5 aankondigen op basis van de LG G2, maar nergens een nieuwe Nexus 10 qua lekken.
Waar zou de nieuwe Nexus 10 op gebaseerd moeten zijn dan?
Is het nog steeds Samsung die de nieuwe Nexus 10 gaat maken of wordt het opeens een andere fabrikant? Gaat het design sterk veranderen? Nog steeds een 2560x1600 pixels scherm?
Wie weet er meer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:30
Google en Asus waarschijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Jorn1986 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:09:
Vreemd: zoveel "lekken" die een Nexus 5 aankondigen op basis van de LG G2, maar nergens een nieuwe Nexus 10 qua lekken.
Waar zou de nieuwe Nexus 10 op gebaseerd moeten zijn dan?
Is het nog steeds Samsung die de nieuwe Nexus 10 gaat maken of wordt het opeens een andere fabrikant? Gaat het design sterk veranderen? Nog steeds een 2560x1600 pixels scherm?
Wie weet er meer vanaf?
ASUS gaat de nexus 10 versie 2013 maken. http://nl.hardware.info/n...delijk-voor-nexus-10-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ben benieuwd of er 3GB in gaat komen en wat voor CPU het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de Nexus binnenkort een opvolger zou krijgen verwachtte ik ook al vanwege het prijspeil.
Zat zelf ook al met de afweging van een N10 of de Transformer Pad reeks van Asus. De tegra 4 bleek in een beurs review niet even goed te presteren als verwacht (haperende notificatiebalk) maar hopelijk is dat softwarematig opgelost. Dat de Transformer Infinity ook al bijna niet meer geleverd kan worden zegt ook wel wat. Ben zeer nieuwsgierig waar Asus mee gaat komen. Maar of ik wil wachten op de komst van de nieuwe Nexus van Asus, laatstaan de mogelijkheid tot levering in Nederland... Dan is het volgende alternatief wel erg aantrekkelijk:

De combi van een N10 met dit draadloos http://www.mytrendyphone....google-nexus-103133p.html?

Weliswaar vergroot het niet de accuduur, zoals bij de Transformer reeks van Asus. Maar met de Nexus 10 heb je denk ik wel een krachtigere tablet voor een betere prijs. Heeft iemand trouwens ervaring met dit toetsenbord?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Nu online

Gotez

42

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:52:
Dat de Nexus binnenkort een opvolger zou krijgen verwachtte ik ook al vanwege het prijspeil.

[...]

Zat zelf ook al met de afweging van een N10 of de Transformer Pad reeks van Asus. De tegra 4 bleek in een beurs review even goed te presteren als verwacht (haperende notificatiebalk) maar hopelijk is dat softwarematig opgelost. Dat de Transformer Infinity ook al bijna niet meer geleverd kan worden zegt ook wel wat. Ben zeer nieuwsgierig waar Asus mee gaat komen. Maar of ik wil wachten op de komst van de nieuwe Nexus van Asus, laatstaan de mogelijkheid tot levering in Nederland... Dan is het volgende alternatief wel erg aantrekkelijk:

De combi van een N10 met dit draadloos http://www.mytrendyphone....google-nexus-103133p.html?

Weliswaar vergroot het niet de accuduur, zoals bij de Transformer reeks van Asus. Maar met de Nexus 10 heb je denk ik wel een krachtigere tablet voor een betere prijs. Heeft iemand trouwens ervaring met dit toetsenbord?
Ik heb geen ervaring maar zo'n metalen sluitstuk net voor de spatiebalk lijkt me zeer a-relax werken. Waarom trouwens een los toetsenbord? het scherm/ resolutie is groot genoeg om prima met een vol qwerty+cijfer toetsenbord on-screen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:48

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:52:

[...]

Zat zelf ook al met de afweging van een N10 of de Transformer Pad reeks van Asus. De tegra 4 bleek in een beurs review even goed te presteren als verwacht (haperende notificatiebalk) maar hopelijk is dat softwarematig opgelost. Dat de Transformer Infinity ook al bijna niet meer geleverd kan worden zegt ook wel wat. Ben zeer nieuwsgierig waar Asus mee gaat komen. Maar of ik wil wachten op de komst van de nieuwe Nexus van Asus, laatstaan de mogelijkheid tot levering in Nederland... Dan is het volgende alternatief wel erg aantrekkelijk:

Ja, ik heb een identieke versie, alleen ander merk. En het sluitstuk zit me helemaal niet in de weg.
Nog beter, een fijn toetsenbord en handig om het tablet mee te nemen.

Ik gebruik het toetsenbord voor korte stukken te typen, chat en wat (hobby) programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groverp08 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:53:
[...]

Ja, ik heb een identieke versie, alleen ander merk. En het sluitstuk zit me helemaal niet in de weg.
Nog beter, een fijn toetsenbord en handig om het tablet mee te nemen.

Ik gebruik het toetsenbord voor korte stukken te typen, chat en wat (hobby) programmeren.
Goed om te horen! Ik verwacht het toetsenbord vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:08:
[...]

Goed om te horen! Ik verwacht het toetsenbord vandaag.
Zou je willen laten weten hoe die bevalt? Ik twijfel om m aan te schaffen. :)

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
Monda schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:57:
[...]

Zou je willen laten weten hoe die bevalt? Ik twijfel om m aan te schaffen. :)
En ik ook :) Ik las op Amazon dat gebruikers klagen over beschadigingen aan de tablet, waar het scherm en de behuizing bij elkaar komen. Hebben jullie daar last van? En is hij ook goed te gebruiken als bescherming om mee te nemen, of hebben jullie dan nog een aparte sleeve of iets dergelijks?

Het lijkt me namelijk wel erg handig om te hebben als het goed werkt tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Discussie over accessoires graag in het daarvoor bestemde topic: Accessoires voor de Google Nexus 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:20
Basilange schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:35:
[...]

De app nexus mediaimporter, dan hoef je niet eens te rooten.
Werkt heel makkelijk.

De OTG kabeltjes via focalprice bestellen, (heb er een op mijn kamer, in de rugzak, jaszak en een reserve.)

Heb er zeker plezier van gehad toen mijn laptop kapot was en ik toch teksten voor uni moest typen (edit op uni, maar pure tekst was mogelijk;) met een OTG -on the go- kabel en toetsenbord.

Ze kosten minder dan 2 euro en gratis verzendkosten.

Wat ook leuk is dat sommige shooters een bedraade controller ondersteunen dus mijn xbox controller en in de tijd dat IOS nog geen controllers ondersteunde kon je heerlijk wat afreageren.
Leuk, die mediaimporter maar €3,07??? 8)7 Beetje verdiepen in de materie, rooten en je hebt weer €3.07 bespaart. Dat kan ook zonder direct een andere rom te moeten flashen. Stappenplannen zijn volop aanwezig als je ff zoekt. Dan werkt een gratis app als [root] StickMount prima.

En dan kun je bij nader inzien de bespaarde €€ (deels) aan een (rom) developer doneren. _/-\o_
Nu niet meer, €366.95 :|

[ Voor 13% gewijzigd door twooggy op 21-10-2013 08:20 . Reden: Nadere overweging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:51
Komt er nu gelijktijdig met de Nexus 5 ook een nieuwe N10?
Daar heb ik nog geen enkel gerucht over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Trouwens, vandaag op iBood de Nexus 10 16 GB voor €329,95 + €5,95 verzendkosten.

Zie http://www.ibood.com/extr..._met_2560x1600_resolutie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14
ze hebben er zeker teveel over door het late leveren de vorige keer. na 2x bij de douane vast te hebben gehangen was hij na een maand nog niet geleverd waardoor ik hem geannuleerd heb. Ook was de 32gb versie ondertussen bij Saturn voor 9 euro extra te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:30
346.50 bij Saturn (32 Gb) koopje toch

[ Voor 30% gewijzigd door Cardwizard op 30-10-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Als ik op mijn Android met 2560x1600 de tweakers.net site opvraag, dan wordt hij even groot weergegeven als op een andere 10" tabelt met 1280x800 resolutie (alleen wordt alles een stuk scherper weergegeven). Ik zag hierboven wel iets over DPI instellingen, maar dat werkt dus alleen met custom roms.

Is er een andere manier om de site wat "ruimer" weer te geven (zoals hij op mijn desktopscherm van 2560x1600 wordt getoond)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
dutchguy schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:32:
Als ik op mijn Android met 2560x1600 de tweakers.net site opvraag, dan wordt hij even groot weergegeven als op een andere 10" tabelt met 1280x800 resolutie (alleen wordt alles een stuk scherper weergegeven). Ik zag hierboven wel iets over DPI instellingen, maar dat werkt dus alleen met custom roms.

Is er een andere manier om de site wat "ruimer" weer te geven (zoals hij op mijn desktopscherm van 2560x1600 wordt getoond)?
Probeer eens een andere browser. Gewoon voor de gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Firefox, Firefox Nightly, Chrome en default browser geven allemaal hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Dolphin is proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Is er voor de Nexus 10 geen root / custom rom topic?
Of kijk ik er over?

Mijn N10 heeft nu 4.3 en root.
Wat moet ik doen als 4.4 nu uitkomt en ik wil mijn root behouden?

[ Voor 40% gewijzigd door daflux op 13-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
OTA verlies je toch geen root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 14:24
Voorafgaand aan de upgrade van 4.2 naar 4.3 moest ik mij tablet onrooten omdat anders de upgrade vast liep. Bovendien werkt rootkeeper niet met 4.3. Na de upgrade gewoon weer geroot. Als de upgrade naar 4.4 komt doe ik weer hetzelfde.

Ter info: mijn N10 heeft geen custom recovery en de bootloader is gelockt.

• Gugger
Heeft iemand de 4.4 update al OTA gehad? Begrijp dat de Nexus 10 geen transparante balken krijgt zoals de Nexus 5, hopelijk komt de Google Experience Launcher alsnog voor iedereen beschikbaar in Google Play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 14:24
Er blijkt een irritante bug in de Kitkat update van de N10 te zitten. Het instellingen heeft de layout voor een telefoon en dus niet de split-screen die bij een 10 inch tablet hoort. 8)7

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2526309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

... Net zoals de voorgaande update ga ik rustig die update een paar dagen laten wachten. Er is in 4.3 niets wat me dwars zit, dus dan is even afwachten geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Er zijn geruchten van een aankomende nieuwe Nexus 10:

http://www.allaboutphones...tablet-volgende-week.html

http://androidworld.nl/nieuws/nexus10-lg/

Gemaakt door LG waarschijnlijk, zelfde als de Nexus 5 :) . Zelfde processor waarschijnlijk.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had gehoopt op Asus, dat vind ik buiten de Nexus-lijn nml de beste tablets. Wat betreft deze geruchten: als ik die combineer met de andere geruchten dat er een Nexus 8 zou komen (en de "Nieuwe Nexus" zou gebaseerd zijn op de LG G Pad 8.3), is het dan niet logischer dat de Nexus 8 eraan komt en dat Asus de Nexus 10 2013 levert, bijvoorbeeld gebaseerd op de TF701?

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 21-11-2013 11:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Gonadan

Gonadan

dafuq?

verkeerde topic idd, tabbladen. :')

[ Voor 92% gewijzigd door Gonadan op 21-11-2013 13:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• daflux
Verkeerd topic?

Verwijderd

Kitkat is ota. Heb het geïnstalleerd
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste