Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25
Wooldoor schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:14:
lol wat een conclusie Minpunten:

- Behuizing voelt goedkoop aan
- Accuduur lijdt onder scherm en processor
- Slecht verkrijgbaar, vergt moeilijke import

De behuizing voelt juist perfect aan met de speciale anti slip onderkant, verre van goedkoop. En dat het apparaat slecht verkrijgbaar is zegt toch niks over het apparaat...
Alleen met de accuduur heeft hij gelijk.

Kwa resolutie van verschillende apps heb ik niet zo heel veel problemen. Echter vind ik de kwaliteit van de meeste Android apps nog lang niet zo goed als die van ios (zie bijvoorbeeld Funda).
Behuizing voelt inderdaad fijn aan, maar oogt wel goedkoop hoor. Zeker als je het vergelijkt met een andere high-end tablet zoals de Asus of de iPad.

Verder is het probleem met apps in mijn ogen nog steeds niet opgelost, want er zijn inderdaad simpelweg te weinig goede Android tablet apps. Zelfs Facebook heeft nog steeds geen goede app... Maar ook nu.nl (al waren die wel bezig) mis ik bijvoorbeeld. De vraag is echter hoe spannend dit is, aangezien ik praktisch nu alles via de browser doe.
JumpStart schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:29:
Wat betreft die review... Ik heb me verbaasd over de schijnbare koude kleurtemperatuur van het scherm. Nou ben ik best wel een pietlut op dat gebied (want fanatiek fotograaf, dus kleurreproductie vind ik belangrijk) en ik kan dat er dus niet in herkennen.

Dus misschien is in de loop van de productietijd de kleur-calibratie curve aangepast ofzo...
Wat je zegt: gedurende het productieproces is de kans groot dat ie is aangepast, daarnaast heeft sowieso de laatste update ook de kleuren íets veranderd, naar mijn weten. Verder zal het ook nog eens per exemplaar waarschijnlijk verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:18
Hmm bagger, ik heb denk ik een defect/bug... Ik heb last dat mn geluid/volume soms ineens 50%hoger staat..zit ik een spelletje te spullen op mute kan het plotseling zo zijn dat het geluid op 50%springt.. Vaak gebeurt het paar keer per dag..... Overigens vind ik de app van rtvoost HD echt een voorbeeld hoe mooi strak en overzichtelijk een app kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zo... Erhh. Okay.

Battery bugje. Tijdens het opladen (case dicht, dus in standby mode) dacht de Nexus 10 ineens dat de accu op 0% zat. (Dit bleek later pas.)

Hoe dan ook, de tablet wilde niet aan: Bij pogen om het ding aan te zetten krijg je alleen een accu met bliksem te zien (en niet de animatie van diezelfde accu met niveau). Inschakelen van de tablet wilde niet, of de lader nou aangesloten was of niet.

10 sec startknop? Geen sjoechem.
30 seconden startknop? Ook niet.
10 seconden startknop + volume omhoog + volume omlaag? Nada.

What. The. Fuck. ??

To the Googles!

Daar lees ik dat ik langer de drie knoppen in moet drukken. Na ongeveer 1 minuut (!) de drie knoppen in te drukken kon de tablet in recovery mode komen. Vervolgens de tablet uitgeschakeld. Met lader eraan de tablet weer aangezet. Opstarten duurt dan veel langer dan normaal. Dus de eerste pogingen strandden door mijn ongeduld. Ik had beter moeten googlen, dan had ik dit ook kunnen weten.

Maar dan toch, IT IS ALIVE!!, de tablet start op.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wqcptyIY60RdP7X1hX4MsDSd/full.png

Van 33% ineens naar 0%. :? :? :?

Hoe dan ook, mijn grote vrees dat de accu capaciteit melding "vast" zit op 1 percentage (daar hebben een beperkt aantal N10s last van blijkbaar) blijkt ongegrond. De tablet laadt weer op, het percentage kruipt langzaam weer richting een paar procent. Een tijdje later, boven de 12% aangekomen, koppel ik de lader los om te kijken wat er gebeurt. Géén directe shutdown. Na nog wat langer laden doe ik dan toch maar zelf een volledige shutdown en restart. Ook dat werkt, tablet reboot normaal.

Gedurende de nacht is er weer gewoon naar 100% opgeladen. 20 minuten browsen en de accu is 4% kwijt, wat netjes weergegeven wordt.

*opgelucht*

Hopelijk is dit een eenmalig software foutje geweest. Bij grijze import (mijn N10 komt uit Dld via een mede-forummer) wil ik liever niet hoeven RMA'en. We houden het voorlopig even extra in de gaten. Voor nu kan ik verder met m'n Nexus 10.

* JumpStart blijft het verder een heel fijn apparaat vinden.

Zeker ik nu via http://www.humblebundle.com voor weinig centjes fraaie games voor Android op de kop getikt heb.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Is bet bekend welke Apps geoptimaliseerd zijn voor de nexus 10?
In de playstore kan je hierop niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Versteegrob schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:05:
Is bet bekend welke Apps geoptimaliseerd zijn voor de nexus 10?
In de playstore kan je hierop niet zoeken.
Tablified Market HD is een App marktplaats waar, de naam zegt het al, tablet-geschikte apps te vinden zijn. Te krijgen in de Google App dinges.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 16:15
Het is me al een paar keer overkomen dat mijn Nexus niet meer aan wilde. Het enige dat dan helpt is de powerknop lang ingedrukt houden om zo de tablet opnieuw te booten. Zijn er meer die dit probleem hebben?
Ik schakel mijn tablet trouwens altijd uit m.b.v. van de magneten die in de cover van de case zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, daar heb ik ook wel eens last van. De laatste tijd gek genoeg niet zoveel meer. Waar het door komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26
Same year. Is me in de 2 1/2 week dat ik de nexus 10 heb 3x overkomen. Gebruik ook magneet in hoesje om nexus 10 aan/uit te zetten.

Apparaat op zich blijft prima bevallen. Het scherm blijft schitterend. Bij films en foto's kom het scherm het meest tot zijn recht. Bij productiviteit maakt het wat minder uit. Wel is het scherm altijd heerlijk rustig, waardoor je langer op een prettige manier kunt blijven werken.

Ik pak steeds meer de nexus 10 ipv laptop als ik documenten moet lezen voor mijn werk. Teksten schrijven doe ik wel gewoon op mijn laptop. Hiervoor ga ik ook geen losse bluetooth keyboard kopen. De nexus 10 opzich is al groot genoeg om mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Hier hetzelfde probleem, komt ook vaak bij mij doordat de batterij op is.
Als ik hem nadat hij volledig is opgeladen gebruik dan zie ik netjes langzaam de battery drainen tot laten we zeggen 90%. Als ik hem dan weg leg en na een uurtje weer pak dan blijft de battery ook op 90% staan.
Eigenlijk veranderd de battery indicator niet meer na het eerste gebruik.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje over een instelling. Hoe krijg ik het trillen uit bij het typen en het geluid?

Bij geluiden staat alles al uit. Heb alles al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 15:24
Versteegrob schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:51:
Vraagje over een instelling. Hoe krijg ik het trillen uit bij het typen en het geluid?

Bij geluiden staat alles al uit. Heb alles al geprobeerd.
Dat staat bij Language & Input. Dan moet je onder Keyboard je default keyboard selecteren en dan dat settingsknopje daarachter indrukken. Daar kun je instellen of hij moet trillen/geluid maken bij het typen.

Ik ga er van uit dat dat ook op de Nexus 10 zo is, op mijn Galaxy Nexus kan ik die settings daar vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429589

Ik wil misschien ook de nexus 10 32GB bestellen via MAX ICT of Afuture en was benieuwd of er veel mensen hier problemen met light bleed hebben ? ik lees daar namelijk nogal veel over op bijv xda etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 429589 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:33:
Ik wil misschien ook de nexus 10 32GB bestellen via MAX ICT of Afuture en was benieuwd of er veel mensen hier problemen met light bleed hebben ? ik lees daar namelijk nogal veel over op bijv xda etc
Laat je niet gek maken.

Als je bij een Nederlandse shop bestelt... dan kan de tablet terug naar de winkel, mogen zij vervanging of herstel regelen. (Als je zelf importeert kost dat jou meer inspanning.)

Tegenwoordig zegt hoe vaak je leest over gebrek X in product Y niet meer duidelijk hoe vaak het daadwerkelijk voorkomt. Als jij over 10 gevallen leest zijn er misschien 100. Of 1000? Op hoeveel verkochte exemplaren? 10 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343674

Ik heb net de Nexus van een collega uit UK gekregen.
Totale kosten € 470,- voor de 32g versie. Goede prijs vond ik.

Ga hem vanavond pas aan zetten maar het eerste wat me opvalt is hoe mooi stylisch ik hem vind, al dat gedoe over lelijk uiterlijk, totaal niet mee eens!

Ik heb wel een vraagje, er zit een adaptertje bij met UK stekker, thuis heb ik eenzelfde adapter maar dan met EU stekker (oude samung tab) die EU stekker zou volgens mij ook moeten passen in het adaptertje geleverd bij de Nexus, gaat deze oplossing werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 343674 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:41:
Ik heb net de Nexus van een collega uit UK gekregen.
Totale kosten € 470,- voor de 32g versie. Goede prijs vond ik.

Ga hem vanavond pas aan zetten maar het eerste wat me opvalt is hoe mooi stylisch ik hem vind, al dat gedoe over lelijk uiterlijk, totaal niet mee eens!

Ik heb wel een vraagje, er zit een adaptertje bij met UK stekker, thuis heb ik eenzelfde adapter maar dan met EU stekker (oude samung tab) die EU stekker zou volgens mij ook moeten passen in het adaptertje geleverd bij de Nexus, gaat deze oplossing werken?
Als het goed is kun je de netstroom kabel gewoon loshalen en verwisselen.
Anders moet je even op het typeplaatje kijken of de adapters hetzelfde voltage hebben (en het liefst ook minimaal hetzelfde vermogen)
Die netstroomkabels heb je waarschijnlijk ook voor een paar euro bij de action.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik kan dus niet gewoon de EU plug in de bijlgeleverde adapter van Nexus UK stoppen en dan in het stopcontact steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 343674 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:28:
Maar ik kan dus niet gewoon de EU plug in de bijlgeleverde adapter van Nexus UK stoppen en dan in het stopcontact steken?
Neem een vergrootglas en lees wat er op de voedingsadapter/lader staat.

Als het goed is staat er iets van 100-240V, 50-60 Hz. Het blokje trekt dus zelf de netstroom naar wat de micro-USB kabel behoort te krijgen, ongeacht netspanning of frequentie. Een EU plug kan dus gewoon in de UK adapter (zolang de hele kleine lettertjes dit bevestigen tenminste.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat idd 100-240V, 50-60 Hz op, bedankt. :)
Nu maar hopen dat de EU plug past in de adapter en we are good to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
De Nexus heb ik nu een week en ik heb het gevoel dat de accu te snel leeg is.
Vanmorgen heb ik de Nexus een uurtje gebruikt en de accu zit al op 80%

Heb niks aan staan. De helderheid staat op 0. De accu geeft aan 50% scherm en 30% chrome, is dit nier normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Versteegrob schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:17:
De Nexus heb ik nu een week en ik heb het gevoel dat de accu te snel leeg is.
Vanmorgen heb ik de Nexus een uurtje gebruikt en de accu zit al op 80%

Heb niks aan staan. De helderheid staat op 0. De accu geeft aan 50% scherm en 30% chrome, is dit nier normaal.
Een uurtje gebruik en hoe lang standby?

Ik merk dat het veel uitmaakt of ik mijn browser (Ik gebruik Firefox for Andoid) afsluit of niet, voor hoeveel stroom er in standby getrokken wordt. Dus ik maak er gewoonte van, omdat de browser toch tabs onthoudt, de browser te sluiten. Even een extra swipe naar beneden.

Bij mij is browsen ongeveer 1% per 4 à 5 minuten, dus 6 tot 8 uur accuduur. Dat lijkt aardig te kloppen met bijvoorbeeld wat T-net zelf testte:

reviews: Nexus 10: Googles grote tablet onder de loep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Merk het verschil vooral met de ipad 1, die gaat echt een heel stuk langer mee. Echter als ik dan weer de Nexus pak merk ik weer hoe scherm de beelden zijn.

Goede tip van de browser, zal hem voortaan altijd afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512298

(sorry, post verzet naar levertijden en prijzen topic)

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 512298 op 16-04-2013 15:16 . Reden: verplaatst naar juiste topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net heb ik 200 pdf bestanden op de nexus gezet. Nu weet ik dat quickoffice op de nexus zit maar ik kan het programma maar niet openen omdat er geen app op de nexus te zien is. Deze app kan ik alleen openen als ik bijvoorbeeld een pdf download. Dit moet toch kunnen? Heb nu maar even abobe gedownload maar dat vind ik visueel niet zo mooi.

Heb liefste wil ik direct alle voorkanten van de pdf kunnen zien zodat ik visueel een selectie kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Aldiko Book Reader heeft een boekenkast functie en ondersteunt PDF, dus misschien heeft die wat je zoekt.

Google Play: Aldiko Book Reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
Mijn nexus 10 via amazon uk besteld en werkt inderdaad lekker. Wel even het omzetkabeltje gekocht voor de oplader, maar die had Dixons op voorraad.

Itshbo draait perfect, mijn amazon kindle boeken ook prima te lezen, you tube ook perfect beeld.

Geen spijt van deze aanschaf en de -even afkloppen- accu leegloop valt me ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik had hem op vakantie meegenomen en wat series erop gezet, maar het beeld is echt schitterend op dat scherm.
Ik kan nog niet echt de voordelen zien van de Paranoid android rom dus ga waarschijnlijk binnenkort weer over naar de stock rom.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Beeld is inderdaad heel goed, vaak zelfs te fijn voor de resoluties.

Ben er ook achter gekomen dat als bijv MX player met hardware accelleratie veel beter werkt als bijv een VLC zonder hardware accelleratie. Dan kan je zelfs een Blueray streamen zonder haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:00
*knip* dit is offtopic.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 21-05-2013 10:00 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 14:12
Wooldoor schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:58:
Ik had hem op vakantie meegenomen en wat series erop gezet, maar het beeld is echt schitterend op dat scherm.
Ik kan nog niet echt de voordelen zien van de Paranoid android rom dus ga waarschijnlijk binnenkort weer over naar de stock rom.
Probeer eens met de dpi's te spelen per app. Ik heb vrij lage dpi's ingesteld waardoor ik veel informatie op het scherm heb. G+ in portrait stand bijvoorbeeld 3 kolommen naast elkaar, super dat je dat met PA in kan stellen. HALO is de nieuwste feature die vrij revolutionair schijnt te zijn, heb ik nog niet (is in alpha releases).

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
Vraagje. Heb mijn wifi signaal voor nexus 10 via sitecom kastje lopen. Werkte perfect. Nu krijg ik ineens melding dat er geen netwerk is gevonden? Maar als ik bij de wifi mogelijkheden langsloop staat die van sitecom bij signaalsterkte nog steeds vol en bovenaan de rij. Enig idee waarom ik dan nu ineens de melding krijg dat er geen netwerk is gevonden? Is er een update geweest die verstorend werkt met sitecom? Ow en 2e op de lijst staat mijn ziggo. Blush enig idee waar ik password daarvan kan vinden (totale noob op wifi zucht)?

edit:
verboden te lachen :) sitecom even van stroom halen en weer aansluiten doet wonderen, was net vriend op bezoek die ook wifi apparaat bij zich had en bleek zelfde te hebben bij mijn sitecom, wel sterk signaal en geen netwerk en die zei doe eens stroom er vanaf etc en er was licht euh netwerk ;)

[ Voor 22% gewijzigd door fitznl op 24-05-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sinds vandaag in bezit van mijn Nexus 10. Tablet bevalt uitstekend (ook al is het voor mij persoonlijk de eerste...ik heb in het verleden met aardig wat tablets gespeeld bij vrienden...dat vond ik echt allemaal 'net niet' gevalletjes. Daar is bij dit apparaat echter geen sprake van).

Aangezien Android nog een beetje nieuw voor me is maar ik er in het verleden dus wel mee heb gespeeld, moet ik zeggen dat het behoorlijk wat volwassener is geworden de laatste 2 jaar. Ik ben daardoor echter nog wel op zoek, naar wat nu de beste of essentiële apps en games zijn om zoveel mogelijk uit de tablet te halen.

Het viel me zojuist nog op dat de digitale clock widget in docking modus prima werkt maar op het homescreen lijkt de datum regel half weg te vallen...beetje slordig. Edit: dit lag aan de grootte van de widget welke ik had ingesteld...opgelost. :-)

Desondanks, het apparaat is erg mooi en de hardware presteert echt prima. Ook deze 'minimalistische' look van de laatste Android builds vind ik wel mooi.

Vond het tot slot nog jammer om te zien dat ik niet met PayPal of ideaal kon betalen bij Google Play.

Heeft iemand anders trouwens ook problemen met het syncen van hotmail mail in de mail app?

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 06-06-2013 19:56 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Een week nu ben ik in het bezit van de Nexus 10 32GB. Gekocht via e-bay en betaald met pay-pal.

Een pracht apparaat, kon er zelfs tv op kijken via mijn Linux ET9200. Kon staat er helaas want nu weigert hij op te starten. Hij komt niet meer verder dan het gekleurde kruis in het midden van de display.

Met de Nexus 10 toolkit V2.0.0 heb ik geprobeerd hem te rooten en dat leek helemaal goed te gaan. Maar niet dus blijkbaar.
Wanneer ik de powerknop en volumeknop down indruk zie ik staan oa. Lock State: unlocked.

Is er nog een mogelijkheid om hem weer op gang te krijgen? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
Geradus schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:47:
Een week nu ben ik in het bezit van de Nexus 10 32GB. Gekocht via e-bay en betaald met pay-pal.

Een pracht apparaat, kon er zelfs tv op kijken via mijn Linux ET9200. Kon staat er helaas want nu weigert hij op te starten. Hij komt niet meer verder dan het gekleurde kruis in het midden van de display.

Met de Nexus 10 toolkit V2.0.0 heb ik geprobeerd hem te rooten en dat leek helemaal goed te gaan. Maar niet dus blijkbaar.
Wanneer ik de powerknop en volumeknop down indruk zie ik staan oa. Lock State: unlocked.

Is er nog een mogelijkheid om hem weer op gang te krijgen? Alvast dank.
Je moet even je datapartitieclearen (degene waar bij staat dat dit bijna nooit nodig is) en daarna factory reset doen anders werkt die factory reset niet (dit kun je allemaal doen vanuit TWRP recovery). Anders kun je hem weer naar stock krijgen met deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2015467 .

Had precies hetzelfde probleem en ook zo opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:00
Op het moment dat je dat gekleurde kruis ziet, power en vol+ en vol- even een seconde of wat indrukken, of een klein beetje 'fiddlen' met die toetsen. Dan kom je daarna in een klein menuutje waarin je opnieuw een factory reset kan doen en ook je data partitie kan wissen. Had ik ook. Schrik was even groot, maar via een Youtube filmpje waarin werd getoond hoe je moest rooten gebeurde het ook en daarin werd geshowed wat je moest doen.

How to Unlock and Root - Google Nexus 10 - Easy Method - vanaf 16:15 ongeveer

[ Voor 0% gewijzigd door Master FX op 20-06-2013 15:36 . Reden: typootje ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
Beide heren dank voor de nuttige informatie en de mededeling dat het is gelukt.

Wel heb ik het er erg warm bij gehad en of dat nou van het weer kwam of van het lastige installeren van de ADB device, ik zeg het niet.

Een Bluetooth keyboard case heb ik er bij gekocht en dat is erg prettig werken voor mij. Beter dan telkens op scherm tikken.

[ Voor 7% gewijzigd door Geradus op 20-06-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Ben al een tijd aan het twijfelen over de Nexus 10. Zijn er nog prijsdalingen in het verschiet? Komen er nog nieuwe modellen? Eigenlijk ben ik op zoek voor de meeste bang for buck en het scherm van de Nexus 10 spreekt me erg aan.

Iemand die advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 224360 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:23:
Ben al een tijd aan het twijfelen over de Nexus 10. Zijn er nog prijsdalingen in het verschiet? Komen er nog nieuwe modellen? Eigenlijk ben ik op zoek voor de meeste bang for buck en het scherm van de Nexus 10 spreekt me erg aan.

Iemand die advies kan geven?
Tsja, dan zou je wel kunnen blijven wachten. Hak de knoop door, koop het ding, en ja, je neemt dan een risico.

Risico op wat eigenlijk? De Nexus 10 wordt niet ineens een minder goed apparaat als er een opvolger uitkomt. Prijs-technisch is het dan misschien een minder aantrekkelijke deal, maar het fantastische scherm blijft fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Nexus apparaten is het toch zo dat de voorganger erg scherp geprijsd wordt zodra er een nieuwe komt. Want nieuw zijn ze al scherp geprijsd. Als het bekend is dat een nieuwe Nexus tablet komt binnen, zeg 3 maanden dan wacht ik wel ff. Vandaar de vraag anders gaat het gewoon deze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Graag ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Los van de reden (aankoopadvies) waar moet ik de vraag stellen of er al wat bekend is over een opvolger van de Nexus 10? Nieuw topic lijkt me ook wat veel van het goede.

Google geeft geen antwoord op vragen....en bedankt, het topic was ook zo actief.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 02-07-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:33:
Los van de reden (aankoopadvies) waar moet ik de vraag stellen of er al wat bekend is over een opvolger van de Nexus 10? Nieuw topic lijkt me ook wat veel van het goede.
Begin eens met Google. Het is namelijk niet de bedoeling dat je ons alles uit laat zoeken ;) Een nieuw topic starten mag best, maar dan wel met wat eigen inzet.

Nu graag ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:33:

Google geeft geen antwoord op vragen....en bedankt, het topic was ook zo actief.
Ruim een maand geleden zat ik met dezelfde vraag. Er is nog absoluut niets bekend over een opvolger, dus over het algemeen ben je dan nog meer dan 6 maanden van werkelijke verkrijgbaarheid verwijderd.
Daarom de N10 besteld en heel tevreden. Zeker nu 2560x1600 de nieuwe standaard resolutie lijkt te zijn voor allerlei nieuw aangekondigde apparaten. Dan worden apps daarvoor vaak geoptimaliseerd.
Dus mijn tip: Gewoon bestellen. Makkelijk is via amazon.co.uk bij Digiplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:37

Gotez

42

Ik heb nu een maand mijn mexus 10 en ben erg heel erg blij mee. Heerlijk om (strip) boeken op te lezen, tijdens meeting te gebruiken en te browsen. Ook geweldig voor mails ect.

Ik heb wel een vraagje. Mijn wallpaper is een leuk plaatje van een boot. Helaas fade deze wallpaper zwart aan de boven en onderkant. Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/57084890/2013-07-16%2012.40.29.png

Iemand tips hoe ik dit kan veranderen? gebeurd alleen met eigen plaatjes, niet met stock wallpapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:35

Ves

A gadget addicted Bounty

De stock wallpapers hebben een afmeting van 3966x2560. Hoe groot is deze?

[ Voor 7% gewijzigd door Ves op 17-07-2013 09:49 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Hij is 2560 * 1600. Platen op 2880 * 1800 ook. Zelfs platen die ik op 3966x2560 maak hebben hetzelfde (witte plaat).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/57084890/2013-07-17%2013.40.54.png

Ik merk net op dat de stock wallpapers hetzelfde hebben. Voor mijn gevoel is dat nieuw.

vreemd, kan het ook nergens uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het is waarschijnlijk een semi-transparante overlay die er altijd zit, om te voorkomen dat de achtergrond interface onderdelen camoufleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25
Gotez schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:43:
Hij is 2560 * 1600. Platen op 2880 * 1800 ook. Zelfs platen die ik op 3966x2560 maak hebben hetzelfde (witte plaat).

[afbeelding]

Ik merk net op dat de stock wallpapers hetzelfde hebben. Voor mijn gevoel is dat nieuw.

vreemd, kan het ook nergens uitschakelen
Klopt, dit hebben de stock wallpapers inderdaad ook. Volgens mij is het effect aanwezig/vergroot sinds Android 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07 10:17
Heb het op m'n Nexus 7 ook sinds 4.2.2 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat vinden jullie van het bereik van de wifi? Vind het redelijk dramatisch. Ben net verhuisd naar een nieuw bouw woning. Router staat in de woonkamer. Als ik buiten ga zitten bij de voordeur is de wifi al weg.de Note 2 is dan een stuk beter. Zelfde geldt voor de eerste verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De wifi-ontvangst is inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Ik heb bijna nergens in huis een goede verbinding. Er is wel mee te leven, maar van zo'n apparaat verwacht je wel dat het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Shit!!@&#^%!
Mijn Nexus 10 is defect! Kreeg steeds vaker last van reboots. Eerst dacht ik dat het aan het spel lag (juressic park builder) maar de laatste week had ik ineens dat de tablet rebootte bij 54% accu.. Hij bleef in een opstart loop zitten..
Toen ik hem uit had gezet en na vijf minuten weer wilde aanzetten gaf ie ineens aan de de batterij opgeladen moest worden. 0%... huh?
Dus ik het ding aan de lader en bij 35% haalde ik hem van de lader af om even een kwartiertje in de tuin te zitten. Paf, de Nexus rebootte weer spontaan en kwam weer in de opstart loop terecht.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2vt9jk9.jpg
Op het plaatje zie je dat ie ongeveer 35% vol was en daarna uitgegaan is. Ik heb hem daarna 5 of 10 minuten even uitgezet omdat ik in eerste instantie ook dacht dat hij te warm geworden was.. Daarna weer aangezet en je ziet dat de accu weer op 0% staat.. Klopt dus geen zak van.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/fa7x2h.png
Na een nacht opladen en af en toe gebruiken knalde hij dit keer bij zo'n 66% uit.. en bij het aanzetten was de battery weer compleet leeg (althans dat geeft ie dan aan.. lijkt me sterk dat ie echt leeg was)

Weer uitgezet en weer aan en weer stond de batterij op 0%.. Terwijl die dus net 2 uur ofzo aan de lader gehangen had!
Ik heb toen een recovery uitgevoerd en de nexus een volledige nacht aan de lader gehangen.. S ochtends gaf ie keurig aan charged / 100%.. Tijdje mee gewerkt en zojuist bij 66% knalde ie weer uit en kwam niet meer op.. bleef weer oneindig rebooten... En opnieuw keek ik net en batterij stond weer op 0%..

Ik heb deze via de duitse Google play besteld (via een kennis die in Duitsland woont)
Ik kan nergens support bij Google vinden.. allemaal nuttelozen FAQ's waar je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Moet ik hem via een Duitse google play aanmelden? Heeft iemand al ervaring met het terug sturen van de nexus?
Of kan ik hem ook via Samsung Nederland aanmelden?

Wat baal ik hiervan zeg!

[ Voor 19% gewijzigd door Tmaster op 20-07-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:31
Balen..ik had ook een nexus 4 via een Duitse kennis besteld; na het communiceren met een Duitse Google play medewerker werd er een nieuw toestel opgestuurd en hierna kon ik de defecte nexus 4 laten ophalen (bij de Duitse kennis) via DHL. Indien je het defecte toestel niet retourneert ,dan wordt het nieuwe toestel van je creditcard afgeschreven. Succes!

@hieronder: ja, deze info vind in de Duitse Google play; ik heb nog even gekeken en volgens mij hebben ze de procedure veranderd...tegenwoordig lijkt het erop dat je inderdaad telefonisch contact moet opnemen, ik kon destijds nog alle gegevens online invullen en toen werd ik teruggemaild.

[ Voor 29% gewijzigd door Wisey op 20-07-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Wisey schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:13:
Balen..ik had ook een nexus 4 via een Duitse kennis besteld; na het communiceren met een Duitse Google play medewerker werd er een nieuw toestel opgestuurd en hierna kon ik de defecte nexus 4 laten ophalen (bij de Duitse kennis) via DHL. Indien je het defecte toestel niet retourneert ,dan wordt het nieuwe toestel van je creditcard afgeschreven. Succes!
Hoe heb je hem aangemeld? Welk nummer heb je gebeld?
Staat die info als je inlogd op die Duitse Google play store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Wat te doen, Wat te doen....

Heb mn Nexus 10 in februari gekocht bij Staples in Miami.
Backlightbleed viel redelijk mee.

Nu gisteren tablet weer een keer gebruikt sinds ruim een maand.
Ineens behoorlijke backlightbleed :(

Contact genomen met Samsung. Samsung USA kan mij niet helpen omdat ze alleen USA helpen.
Samsung NL kan eigenlijk niet helpen omdat de Nexus 10 hier niet leverbaar is.

Nu kan ik m afgeven bij een Samsung Center, welke hem opstuurt ter reparatie.
Deze zullen waarschijnlijk het display gaan vervangen.

Alles valt onder garantie, tenzij het gebruikersschade is.
Tablet heeft op de backlightbleed na helemaal geen enkel probleem of schade.
Dus geen dode pixels, geen vage kleurvlekken of gare accu.

Wat te doen? laten repareren, of zou houden.

Voordeel van laten rapareren:
+ Backlightbleed kan weg zijn daarna.

Nadelen:
- Dynafix doet de reparatie (staan er nogal om bekend niet voorzichtig te zijn, te pas en te onpas gebruikersschade te roepen)
- Kans op schade/scheef liggend display
- Kans dat (ondanks een volledig krasvrije tablet) dynafix vind dat het gebruikersschade is en ik €70,- onderzoeks kosten moet betalen om mn tablet ongerepareerd terug te krijgen
- Kans op display met backlightbleed
- Kans op dode pixels
- Kans op vage kleur vlekken
- Kans op enz. enz. enz. waar ik nu geen last van heb.

Maak ik me onnodig zorgen over Dynafix, of beter gewoon zo laten en leren leven met de backlightbleed?

[ Voor 6% gewijzigd door HellStorm666 op 25-07-2013 17:06 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
HellStorm666 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:04:

Nu gisteren tablet weer een keer gebruikt sinds ruim een maand.
Ineens behoorlijke backlightbleed :(

Contact genomen met Samsung. Samsung USA kan mij niet helpen omdat ze alleen USA helpen.
Samsung NL kan eigenlijk niet helpen omdat de Nexus 10 hier niet leverbaar is.

Nu kan ik m afgeven bij een Samsung Center, welke hem opstuurt ter reparatie.
Deze zullen waarschijnlijk het display gaan vervangen.

Alles valt onder garantie, tenzij het gebruikersschade is.
Tablet heeft op de backlightbleed na helemaal geen enkel probleem of schade.
Dus geen dode pixels, geen vage kleurvlekken of gare accu.

Wat te doen? laten repareren, of zou houden.

Voordeel van laten rapareren:
+ Backlightbleed kan weg zijn daarna.

Nadelen:
- Dynafix doet de reparatie (staan er nogal om bekend niet voorzichtig te zijn, te pas en te onpas gebruikersschade te roepen)
- Kans op schade/scheef liggend display
- Kans dat (ondanks een volledig krasvrije tablet) dynafix vind dat het gebruikersschade is en ik €70,- onderzoeks kosten moet betalen om mn tablet ongerepareerd terug te krijgen
- Kans op display met backlightbleed
- Kans op dode pixels
- Kans op vage kleur vlekken
- Kans op enz. enz. enz. waar ik nu geen last van heb.

Maak ik me onnodig zorgen over Dynafix, of beter gewoon zo laten en leren leven met de backlightbleed?
Samsung heeft pas wel hun policy aangepast mbt gebruikersschade.
Je garantie vervalt niet meer automatisch als de gebruikersschade niet relevant is voor het defect.
Ze zullen je dus als het goed is geen rekening meer sturen vanwege waterschade of custom roms, als je scherm een barst heeft of de USB connector is afgebroken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
HellStorm666 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:04:

knip

Ik heb mijn nexus 10 via een kennis in Duitsland gehaald (via google store uiteraard)
Nu is deze defect geraakt. Batterij is vermoedelijk defect zoals ik paar threads hierboven al beschreven heb.
Vandaag ben ik langs die kennis gegaan om hem aan te melden.
Ik moest een duits 0800 nummer bellen (deze kun je overigens niet vanaf Nederland bellen !) en de google medewerker vroeg enkel en alleen om mijn gmail adres waar deze tablet aan gelinkt was! Geen serienummer of aankoop bon oid.. Alleen het gmail adres. Toen ik hem deze had gegeven zag hij dat ik een Nexus 10 32GB had.
Ik kreeg via de mail een link naar de google store waar ik een nieuwe kon bestellen. Er werd wel 500 euro gereserveerd op mn creditcard, maar dit was alleen als ik de oude niet binnen 21 dagen zou retourneren!
Ze sturen dus nu een nieuwe op vanuit Ierland vermoedelijk heb ik deze dinsdag al! De oude/defecte wordt via DHL weer gratis opgehaald.

Je hebt niet toevallig een kennis/familie in Duitsland wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Garantie- en reparatiezaken horen hier niet thuis. Hiervoor kun je in Shopping Forum terecht.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 27-07-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Heeft iemand al de update naar 4.3 gekregen op de nexus 10?

Mijn vrouw met haar Nexus 7 heeft 4.3 gisteren al ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De update wordt gefaseerd uitgerold. Even geduld dus, je merkt het vanzelf :) Je kan natuurlijk ook gewoon een factory image installeren als je echt ongeduldig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Heb ik gisteren dan ook gedaan. :) Werkt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier gisteren OTA binnen gekomen. Niet uitgebreid getest, maar alles lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik had bij de Apps de Google Framework Services app gestopt en de gegevens verwijderd en toen ik daarna op Check for updates drukte, kreeg ik meteen de OTA binnen.
Daarna moet je wel je Google account mogelijk opnieuw instellen voor correcte werken of anders lekker een hard-reset, is sowieso beter na ee nupdate vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-WS4ETF_L83M/UfY6lK7StWI/AAAAAAAADMs/3_rqmhSyCI8/w1358-h766-no/2013-07-27+%25281%2529.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door XoReP op 29-07-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bedankt voor de tip, vanavond direct even uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik heb zaterdag ochtend al de update gekregen. Gekocht in US. Misschien dat het uitmaakt. Merk overigens niet veel verschil. Gebruik geen bluetooth of Miracast.

Hebben jullie trouwens nog must-have apps voor de nexus 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gotez schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:32:

Hebben jullie trouwens nog must-have apps voor de nexus 10?
Dat is ten eerste heel persoonlijk en ten tweede niet de bedoeling van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vanaf deze week schijnt de Nexus 10 ook bij de MM in Nederland te koop te zijn.
MM Arena heeft m in de folder staan. 32GB voor €397,-

Nu nog ff 2 weken wachten en dan kan ik voor garantie gewoon in NL terecht :D

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
HellStorm666 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:38:
Vanaf deze week schijnt de Nexus 10 ook bij de MM in Nederland te koop te zijn.
MM Arena heeft m in de folder staan. 32GB voor €397,-

Nu nog ff 2 weken wachten en dan kan ik voor garantie gewoon in NL terecht :D
En voor degene die hem nog willen kopen is het €150 goedkoper dan importeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 00:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wie gebruikt hem ook als e-reader?
En hoe leesbaar is het scherm dan binnenshuis en buiten in de zon?
Voor de € 399 van Mediamarkt, blijft het natuurlijk wel een prijzig apparaat, maar is het toch wel ineens een stukje gunstiger geworden om hem aan te schaffen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jorgen schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:55:
Voor de € 399 van Mediamarkt, blijft het natuurlijk wel een prijzig apparaat, maar is het toch wel ineens een stukje gunstiger geworden om hem aan te schaffen.
geen ervaring met deze tablet, maar vergelijkbare schermen zijn erg slecht leesbaar in de volle zon.
Dat is echt waar een e-reader het wint van de tablet (en met accuduur)

Wel een e-reader met e-papier dan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorgen schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:55:
Binnenshuis prima, al blijft het minder prettig dan een e-reader ivm backlight.
Buitenshuis totaal onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Oh... jammer dat het buitenshuis niets is..
Om ruimte te besparen in ons huis, moet een deel van de boekenkast sneuvelen en daarom denk ik erover om nieuwe boeken als e-book te gaan kopen. Deze tablet zou een mooie oplossing daarvoor kunnen zijn.

Zijn er dan al tablets die wel de leeskwaliteit van een e-reader benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorgen schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:51:
Oh... jammer dat het buitenshuis niets is..
Om ruimte te besparen in ons huis, moet een deel van de boekenkast sneuvelen en daarom denk ik erover om nieuwe boeken als e-book te gaan kopen. Deze tablet zou een mooie oplossing daarvoor kunnen zijn.

Zijn er dan al tablets die wel de leeskwaliteit van een e-reader benaderen?
Naar mijn mening: nee, absoluut niet. Maargoed, dit topic gaat over de N10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is goed om te weten RoD. Dan blijft de N10 toch gewoon een optie.
Ben namelijk bang dat het aantal functies van een e-reader niet opweegt tegen bijvoorbeeld een N10.
Het lijkt me namelijk verder een briljante tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorgen schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:53:
Dat is goed om te weten RoD. Dan blijft de N10 toch gewoon een optie.
Ben namelijk bang dat het aantal functies van een e-reader niet opweegt tegen bijvoorbeeld een N10.
Het lijkt me namelijk verder een briljante tablet.
offtopic:
Daarom heb ik zowel een N10 als een ereader :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kan die n10 nog even beetje mee? Mijn prime begint get loodje te geven (oplader werkt nauwelijks, dock SD kaart lezer leest niets meer) en het eigenlijk altijd mee gefrustreerd door de traagheid.
Dus op zoek naar een mogelijke vervanging.
Een eventuele nieuwe n10(2013) komt toch niet uit in ons land en de tf700 durf ik niet te nemen met het oog op de ervaring met de prime.
Voor de rest kan ik me geen goede tablets voor de geest halen terwijl de n10 met 4.3 me wel aanstaat. Mits hij, in tegenstelling tot mijn Galaxy nexus nog en beetje lekker loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Heeft iemand al android 4.3 geinstalleerd? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fly-guy schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:47:
Kan die n10 nog even beetje mee? Mijn prime begint get loodje te geven (oplader werkt nauwelijks, dock SD kaart lezer leest niets meer) en het eigenlijk altijd mee gefrustreerd door de traagheid.
Een eventuele nieuwe n10(2013) komt toch niet uit in ons land en de tf700 durf ik niet te nemen met het oog op de ervaring met de prime.
Voor de rest kan ik me geen goede tablets voor de geest halen terwijl de n10 met 4.3 me wel aanstaat. Mits hij, in tegenstelling tot mijn Galaxy nexus nog en beetje lekker loopt..
Nou gaat het wel hard qua ontwikkeling, maar 1 jaar oude hardware, zeker op stock Android, kan nog prima mee. Er was 1 app/game die de hoge resolutie niet aankon en dus 1-cijferige FPS gaf (een Lego kleuter-game voor onze kleine) en daar is het bij gebleven.

De nieuwe N10 gaat waarschijnlijk wel naar quadcore, maar daarmee is de huidige versie niet ineens traag. Als je voor €399 eem 32 GB exemplaar kan aanschaffen... dan is dat een goeie deal, ook al zal dat straks niet meer het snelste zijn.
Anoniem: 256386 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:57:
Geen merkbaar verschil, met uitzondering van één dingetje (tot nu toe) en dat is dat FireFox for Android soms blijft hangen, dan blijf je na het wisselen van een tabblad de oude tab zien.

Maar of dat een FireFox bug is, of dat dat door 4.3 komt... Geen idee.

[ Voor 56% gewijzigd door JumpStart op 03-08-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fly-guy schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:47:
Android 5.0 moet zelfs op oudere toestellen kunnen draaien. 512 ram kan ook, dan lijkt mij dat voor de nexus 10 geen probleem. Opvolger nexus 10 zal wel quadcore krijgenmet beter optimalisatie voor batterij en oplaadtijd. Alleen zoals jij terecht opmerk verwacht ik dit jaar in nederland niet officieel te koop.
En de prijs van de nexus 10 noem ik een actie. 399 euro met 32 gb voor de opvolger zou geen enkel concurrent tegen op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Iemand hier toevallig die wat kan zeggen over het scherm van de Nexus 10 tegenover het scherm van de Sony xperia Z met betrekking tot het buiten gebruiken.
Welke van de twee zou buiten in zonnig weer beter (minder slecht) afleesbaar zijn?

Vind het wel fijn/belangrijk als ik buiten nog enigszins behoorlijk wat pdfjes e.d. kan lezen.
Een E-reader wil ik niet, want ik heb maar centjes voor 1 apparaat op 't moment, en daarom dus een tablet.
Maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Net in de winkel een N10 tegen het lijf gelopen en hoewel ik het apparaat op plaatjes altijd wat vond tegenvallen, ziet het er in het echt goed uit. Het scherm is natuurlijk ook fantastisch, al zaten er in de interface zeldzame hapers die me toch tegenstonden.

Al met al een goede indruk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Wat voor hapers? Merk er niks van namelijk? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijker dan hapers in de UI is het eigenlijk niet te omschrijven :) Zo nu en dan merk je dat het spul niet helemaal glad loopt, bijvoorbeeld dat bij het soepel wisselen van homescreen net even een miniem hikje zit. Bij een apparaat dat verder zo'n resolutie en strakke performance heeft valt zoiets wat meer op dan bij een apparaat waarbij het toch allemaal niet 100% loopt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-08-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
Wat voor android versie draaide de N10 in de winkel? Misschien pre-project butter?
Met android 4.3 merk ik eigenlijk niets van "hapers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
Anoniem: 256386 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:57:
Ja, hier is het geinstalleerd en het werkt voortreffelijk, vooral erg snel is mijn indruk. Wel moest ik opnieuw rooten tot mijn verrassing maar dat is snel en goed gegaan deze keer.
tv kijken met DreamDroid en VPlayer gaat erg goed, zelfs in HD lukt het in mijn tuinstoeltje buiten nog zonder haperingen. Heerlijk sport kijken dan. Ik doe dit in combinatie met een Asus RT-AC66u router.

Skype bijv. werkt ook goed en ook de mail vliegt erin. Kan voorlopig geen negatieve punten aanwijzen of het zou de leesbaarheid van tekst moeten zijn buiten het huis. Je zal dan toch de schaduw op moeten zoeken maar dat is wel fijn zeker in de afgelopen dagen.

Foto's zijn lekker scherp en video's op 1080p vindt ik helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rvannieuwpoort schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:54:
Wat voor android versie draaide de N10 in de winkel? Misschien pre-project butter?
Met android 4.3 merk ik eigenlijk niets van "hapers".
Ik heb het niet gecontroleerd, maar afgaande op mijn ervaringen met de verschillen tussen 4.0 en 4.1 was dit post Butter. De hapertjes waar ik het over heb zijn ook zeer minimaal, maar vallen zoals gezegd door de soepele interface en hoge resolutie juist meer op. Ik denk dat de ervaring met 4.0 minder soepel maar consequenter zou kunnen zijn.

Het is maar een vaststelling van een minieme maar, voor de rest ben ik best onder de indruk van het apparaat en als ik het wel heb staat een nieuwe versie alweer om de hoek te trappelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg* doe aub zelf wat moeite. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 06-08-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:35

Ves

A gadget addicted Bounty

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 06-08-2013 23:20 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg* bij commentaar kun je contact per DM opnemen.

[ Voor 101% gewijzigd door RoD op 07-08-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anoniem: 256386 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:02:
Wat zijn de ervaringen?
Ik twijfel of ik deze moet kopen of de opvolger.
Na het lezen van de Tweakers-review, de reacties hier op GoT en de prijs van de tablet (€ 398) heb ik gisteren besloten de tablet te kopen. Beschikbaarheid was goed want ik kon hem direct meenemen.

Sinds gisteravond een aantal uurtjes spielerij er op zitten. Het is mijn eerste tablet en ik ben onder de indruk. Tablet ligt prima in de hand, het beeld is prachtig en de GUI is responsief. Vrijwel direct nadat ik de tablet voor het eerst gebruikte werd de update voor Android 4.3 ontvangen. Deze update is 24 juli 2013 gereleased.

Enige minpunt tot nu toe, en dat is al eerder genoemd in de review van Tweakers en in andere reviews, is het feit dat er relatief weinig apps beschikbaar zijn die goed gebruik maken van de beschikbare schermruimte/resolutie. De apps van bijvoorbeeld Nu.nl, Huffington Post, Feedly, NPO Uitzending Gemist en IMDb werken zeer goed op deze tablet. De app van NOS is een voorbeeld van een app die totaal niet voor tablets ontwikkeld is (je kunt dan beter de website van de NOS bezoeken).

Ik ben dus enthousiast en verwacht de komende anderhalf tot twee jaar prima vooruit te komen met deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 14:14
Ik mis op zich weinig tablet apps,ik snap alleen niet dat een instituut als Facebook niet een betere Android app heeft, echt kansloos. Twitter weet ik eigenlijk niet, want ik gebruik Plume die dat wel goed voor elkaar heeft gelukkig...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Laatst online: 09-07 20:26
Hier eergisteren de nexus ook gehaald. Ze hadden er bij de MM Cruqius nog genoeg op voorraad.

Hebben jullie ook dat met de originele lader en je bent bezig met de nexus, dat deze dan eigenlijk niet oplaad? Hij laadt wel op maar er komt geen lading bij. Komt dit omdat de nexus zoveel stroom verbruikt dat de lader niet 'sterk' genoeg is?

En ik kom van een Ipad 2 af. Bij sommige Apps en ook met browsen merk je af en toe wel dat de nexus nog niet helemaal geoptimaliseerd is. Af en toe een kleine hapering oid. Maar ben wel blij met (eindelijk) een Android tablet. Had eigenlijk al een paar jaar een Android telefoon en dus een Ipad 2 maar Apple.... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
giganielsie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:54:
Hier eergisteren de nexus ook gehaald. Ze hadden er bij de MM Cruqius nog genoeg op voorraad.

Hebben jullie ook dat met de originele lader en je bent bezig met de nexus, dat deze dan eigenlijk niet oplaad? Hij laadt wel op maar er komt geen lading bij. Komt dit omdat de nexus zoveel stroom verbruikt dat de lader niet 'sterk' genoeg is?

En ik kom van een Ipad 2 af. Bij sommige Apps en ook met browsen merk je af en toe wel dat de nexus nog niet helemaal geoptimaliseerd is. Af en toe een kleine hapering oid. Maar ben wel blij met (eindelijk) een Android tablet. Had eigenlijk al een paar jaar een Android telefoon en dus een Ipad 2 maar Apple.... :p
Tablets in het algemeen gebruiken gewoon veel stroom als je ze belast (vooral games).
De lader die je meestal bij een tablet krijgt is 2 A. Dat is maar 10 Watt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
^ op m'n Ipad laadde die eigenlijk wel altijd op, ook al speelde ik (zware) games. Het enige minpuntje dus, maar verder een top tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mijn Nexus 10 laadt inderdaad ook niet op terwijl ik er tegelijkertijd op bezig ben. Het gaat dan niet eens om zware games maar bijvoorbeeld om browsen.

[ Voor 4% gewijzigd door doogster op 08-08-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 23:05
Ik heb naast mijn nexus 10 ook een nexus 4. Waar ik me bij de nexus 10 aan stoor is dat in het standaard toetsenbord geen getallen ingetikt kunnen worden zonder te moeten switchen naar het nummer keyboard. Bij de nexus 4 kan dit standaard wel.

Is er een optie om dit ook op mijn nexus 10 te krijgen zonder speciale app? Ik kan het online niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Megupe schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:28:
Ik heb naast mijn nexus 10 ook een nexus 4. Waar ik me bij de nexus 10 aan stoor is dat in het standaard toetsenbord geen getallen ingetikt kunnen worden zonder te moeten switchen naar het nummer keyboard. Bij de nexus 4 kan dit standaard wel.

Is er een optie om dit ook op mijn nexus 10 te krijgen zonder speciale app? Ik kan het online niet terugvinden.
Dat is gewoon het default android toetsenbord. Als het goed is zit die ook op de nexus 4 (tenzij je een custom rom gebruikt).
Er zijn tientallen toetsenbord apps. Kijk anders even op je nexus 4 welke die gebruikt.
Mijn favoriet is Swiftkey

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:50
doogster schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:52:
Mijn Nexus 10 laadt inderdaad ook niet op terwijl ik er tegelijkertijd op bezig ben. Het gaat dan niet eens om zware games maar bijvoorbeeld om browsen.
Ik heb een Pogo charger om mijn Nexus 10 op te laden. Die sluit je aan op de dockaansluiting aan de onderkant. De N10 laat een stuk sneller op en ook als je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Megupe schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:28:

Wat houdt je tegen om iets als The Hacker's Keyboard te installeren?

Daarmee heb je meteen een tab, crtl, esc, cursors (!!!) en je rij cijfertoetsen. Die je ook nog eens afzonderlijk in hoogte aan kan passen. Juist voor het grote oppervlak dat de N10 je biedt is dit een heerlijk alternatief toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PjvJKAcVaMb8H85tCLA5mJ08/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Hebben jullie een costum rom draaien? Ik zit namelijk een beetje rond te kijken voor een rom die iets zuiniger is zodat de batterij wat langer mee gaat. Iemand tips voor een rom en eventueel een kernel?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste