Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 09:58
EDIT: Sorry zal hem even in het andere topic gooien :)

[ Voor 86% gewijzigd door Captain Obvious op 10-01-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:59
Captain Obvious schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:44:
EDIT: Sorry zal hem even in het andere topic gooien :)
Google is your friend.. :)

http://postcalc.usps.com/

Dit is natuurlijk excl. eventuele BTW/importheffing.

*edit* verkeerde topic idd, hoe kan ik mijn reactie verplaatsen naar het juiste topic? :$

[ Voor 13% gewijzigd door Grimmie187 op 10-01-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik ben op zoek naar een case heb hier al gekeken: http://nexus10accessories.com/
maar ben op zoek naar een case die:
- Alleen de buitenkant vasthoud dus niet aan alle kanten ongeveer 1 cm van de bezel bedekt
- Magnetisch is zodat de nexus aan en uit gaat als je hem dicht/open doet
- Plek heeft voor een stylus
Iemand deze combinatie al gevonden?

Dus eigenlijk zoiets: http://www.amazon.co.uk/e...00AAKLHES/nexus10acces-21 maar dan met plek voor een stylus.

[ Voor 15% gewijzigd door Eskimootje op 10-01-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

Eskimootje schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:19:
Ik ben op zoek naar een case heb hier al gekeken: http://nexus10accessories.com/
maar ben op zoek naar een case die:
- Alleen de buitenkant vasthoud dus niet aan alle kanten ongeveer 1 cm van de bezel bedekt
- Magnetisch is zodat de nexus aan en uit gaat als je hem dicht/open doet
- Plek heeft voor een stylus
Iemand deze combinatie al gevonden?

Dus eigenlijk zoiets: http://www.amazon.co.uk/e...00AAKLHES/nexus10acces-21 maar dan met plek voor een stylus.
degene die ik hierboven postte?

http://www.amazon.de/prod...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Die had gekunt had hem over het hoofd gezien. Ik heb inmiddels de Poetic slimline, past geen stylus in maar de case zelf is erg fijn. De nexus blijft lekker dun en zit goed vast. (en is een stukje goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De Poetic slimline was eerst alleen in de US te verkrijgen en die werd ook niet verzonden naar NL. Gelukkig is die nu wel goed naar Nederland te verschepen dus. Kan je wat gebruikersfoto's maken? Die op Amazon zijn voor mij altijd wat nietszeggend, ben wel benieuwd hoe nu de case aanvoelt.

Zelf ben ik nu iemand in de familie aan het regelen om van vilt een sleeve te maken. Inspiratie hier, hier en hier. Lijkt me ook wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:29

RobertowNL

For your gear!

Vandaag mijn pogo-chager-kabel binnen gekregen
Eerste indruk, mooie dikke kabel, stevige connector. DIt voelt veel beter aan als de micro USB.
Het laden schijnt met deze kabel overigens niet veel sneller te gaan, maar alleen het gevoel van veiligheid is het mij al waard ;)

Ze werden verkocht op Ebay maar daar zijn ze ondertussen niet meer te vinden (wegens cases door te ''laat'' verzenden (stond duidelijk in de advertentie maar toch ebay verwijderde deze met de melding dat je beter kon claimen. Binnenkort kan je ze daar weer kopen als het goed is.

Ondertussen verkopen de Koreanen die dit ding maken hem via: http://pogocable.com/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ghzijl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ODuyWl.jpg
Magneetjes zijn vrij sterk:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pTBKz.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door RobertowNL op 17-01-2013 11:24 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
mithras schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:42:
De Poetic slimline was eerst alleen in de US te verkrijgen en die werd ook niet verzonden naar NL. Gelukkig is die nu wel goed naar Nederland te verschepen dus. Kan je wat gebruikersfoto's maken? Die op Amazon zijn voor mij altijd wat nietszeggend, ben wel benieuwd hoe nu de case aanvoelt.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8085/8398586401_b1dbfbca97_z.jpg
DSCN1359 by Eskimootje, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8504/8398586733_68939fc556_z.jpg
DSCN1358 by Eskimootje, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8465/8398586897_99653c4341_z.jpg
DSCN1356 by Eskimootje, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8217/8398587147_0a77eb9faf_z.jpg
DSCN1355 by Eskimootje, on Flickr

Hierbij wat foto's, de case voelt goed aan sluit perfect aan zonder dat je overdreven kracht hoefde te zetten om de Nexus 10 erin te krijgen. De buitenkant voelt goed aan, wel duidelijk dat het plastic is. Heeft ook uitsparingen op alle logisch plekken. Ben er nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 09:45
Het ziet er wel mooi uit hoor.Kan je mij vertellen hoeveel gewicht erbij komt met deze poetic cover aan je Nexus ??
Eskimootje schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:32:
[...]

[afbeelding]
DSCN1359 by Eskimootje, on Flickr

[afbeelding]
DSCN1358 by Eskimootje, on Flickr

[afbeelding]
DSCN1356 by Eskimootje, on Flickr

[afbeelding]
DSCN1355 by Eskimootje, on Flickr

Hierbij wat foto's, de case voelt goed aan sluit perfect aan zonder dat je overdreven kracht hoefde te zetten om de Nexus 10 erin te krijgen. De buitenkant voelt goed aan, wel duidelijk dat het plastic is. Heeft ook uitsparingen op alle logisch plekken. Ben er nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Eskimootje: thanks :)
diquan2001 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:37:
Het ziet er wel mooi uit hoor.Kan je mij vertellen hoeveel gewicht erbij komt met deze poetic cover aan je Nexus ??
Check google:
quote: xda developers
The weight of the case is 256 gram
source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Poetic case ziet er leuk uit. Heb zelf de Poetic Hardback case, beschermt goed (ideaal voor op reis) maar ik vind hem te bulky. Voor thuis gebruik heb ik daarom deze besteld, lijkt veel op de poetic slimline maar volgens deze video review is hij net iets beter. Heb voor oranje gekozen. Staats ook bekend als Moko case.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/HQ-Smart-Flip-Stand-Folio-PU-Leather-Case-Cover-F-Google-Samsung-Nexus-10-Tablet-/00/s/NDgwWDY0MA==/$(KGrHqV,!k8FC3ZZTTG0BQ7Dc,2mf!~~60_12.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OU:US:3160

wordt gratis verstuurd trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Anoniem: 19058 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:56:
Voor thuis gebruik heb ik daarom deze besteld, lijkt veel op de poetic slimline maar volgens deze video review is hij net iets beter. Heb voor oranje gekozen. Staats ook bekend als Moko case.
Die heeft geen uitsparing voor de Pogo charger zie ik, ben benieuwd of de andere poorten bschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 12:01
*weg* dit voegt niets toe hier.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 21-01-2013 23:28 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 16:22
Eskimootje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:16:
[...]

Die heeft geen uitsparing voor de Pogo charger zie ik, ben benieuwd of de andere poorten bschikbaar zijn.
Wordt besproken in de video-review, alle andere poorten zijn beschikbaar. Ziet er netjes uit, fijn dat hij wat minder strak zit dan de Poetic, maar jammer idd dat er geen opening voor de Pogo kabel is.

Grootste nadeel lijkt me die metalen sluitclip, heb een beetje een paranoïde gevoel dat dat niet zo lekker is voor het scherm, mocht er een keer iets op liggen te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Anoniem: 19058 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:56:
Die Poetic case ziet er leuk uit. Heb zelf de Poetic Hardback case, beschermt goed (ideaal voor op reis) maar ik vind hem te bulky. Voor thuis gebruik heb ik daarom deze besteld, lijkt veel op de poetic slimline maar volgens deze is hij net iets beter. Heb voor oranje gekozen. Staats ook bekend als Moko case.

wordt gratis verstuurd trouwens!
Ziet er goed uit, waar heb je de kleur gekozen want dat kan ik niet vinden?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wooldoor schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:02:
[...]

Ziet er goed uit, waar heb je de kleur gekozen want dat kan ik niet vinden?
Kleurtje geef je aan bij je bestelling :
Please request your colour in the 'Add Note To Seller' in the first stage of PayPal checkout or send us a message via the ebay message
system after your purchase. If a colour request is not made, a colour will be chosen for you at random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Hier GEEN berichten over bestellingen, accessories, winkels en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb sinds gisteren ook deze tablet, in totaal 400 euro was echt een koopje. Heerlijk ding. Ik wil nog wel een smartcase, maar daar zal ik hier niets over zeggen. :+

Ik loop helaas wel tegen het probleem van Android tablets aan. Eerste app: KPN ITV: crasht. Vervolgens Nu.nl, Ad.nl etc, en die zien er allemaal niet uit :P Best schandalig dat dit soort grote bedrijven nog geen fatsoenlijke Android Tablet App hebben. Zo moeilijk is dat niet en de Android wereld groeit snel, ook voor tablets.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37254

ph4ge schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:50:
Vervolgens Nu.nl, Ad.nl etc, en die zien er allemaal niet uit :P Best schandalig dat dit soort grote bedrijven nog geen fatsoenlijke Android Tablet App hebben. Zo moeilijk is dat niet en de Android wereld groeit snel, ook voor tablets.
Nu.nl (Sanoma) is druk bezig om in samenwerking met Androidworld.nl gebruikers een van de grond af opnieuw opgebouwde app voor phones en tablets te ontwikkelen. Deze app vordert gestaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Anoniem: 37254 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:45:
Nu.nl (Sanoma) is druk bezig om in samenwerking met Androidworld.nl gebruikers een van de grond af opnieuw opgebouwde app voor phones en tablets te ontwikkelen. Deze app vordert gestaag :)
Dat is toch een van de meeste gebruikte apps dus zou fijn zijn. Is er al een ETA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:04:
[...]

Dat is toch een van de meeste gebruikte apps dus zou fijn zijn. Is er al een ETA?
Het heet Project NU.

Kennelijk toegepast voor 4", 7" en 10" dus lekker responsive voor alle formaten. Ook in Google Holo stijl, met push berichten voor breaking news. In dat artikel wordt niets gerept over de verwachtte oplevering. Ik zit niet bij de testgroep, dus heb daar zelf verder ook geen inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 16:02
ph4ge schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:04:
[...]

Ik zit wel in de testgroep, maar een ETA is er eigenlijk niet. Ze werken in korte spurts, waarna weer een nieuwe build beschikbaar wordt gesteld. Het vordert al heel aardig vind ik zelf. Er mist nog wel veel functionaliteit, maar ik vind het veelbelovend. Verwacht persoonlijk (maarja, dat is gissen) dat het nog zeker wel een maand of 2 duurt, maar dat hangt helemaal af van hoe snel er ontwikkeld wordt.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tsja, dan kan je feitelijk wel blijven wachten. Voor altijd. Er komt altijd wel weer wat beters.

Ik heb nog geen moment gedacht "Oeh, wat is 'ie traag, die Nexus 10." Zelfs niet een beetje, stiekem zeg maar. Dus als je er nu eentje kan bemachtigen zou ik zeggen: gewoon doen!

Of heb je reviews gelezen van de Nexus 10 waarin geklaagd wordt over een te trage CPU?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Laatst online: 30-01 15:42
Ik heb zojuist ook een pogo kabel besteld.
Aan het andere uiteinde zit een usb aansluiting.
Zou ik deze ook in een stekker van een usb oplader kunnen steken en zo de tablet opladen via het stopcontact? Of doen jullie het via de pc oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

marinadus schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:50:
Ik heb zojuist ook een pogo kabel besteld.
Aan het andere uiteinde zit een usb aansluiting.
Zou ik deze ook in een stekker van een usb oplader kunnen steken en zo de tablet opladen via het stopcontact? Of doen jullie het via de pc oid?
Ik zou de Pogo kabel gebruiken om de USB-MicroUSB kabel van de originele Nexus 10 lader te vervangen. Dan weet je dat je qua laadvermogen goed zit.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Laatst online: 30-01 15:42
thanks voor de tip, bij mij is alles nog onderweg maar ik weet niet of dit opgaat omdat mijne bij HID vandaan komt (buitenlandse stekker). Maar goed ik zal het zien als alles binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

marinadus schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:09:
thanks voor de tip, bij mij is alles nog onderweg maar ik weet niet of dit opgaat omdat mijne bij HID vandaan komt (buitenlandse stekker). Maar goed ik zal het zien als alles binnen is.
De print op de oplader is serieus zo klein dat ik een vergrootglas nodig heb.

Maar... als het goed is is het een lader die zowel 50/60 Hz als 110-230 volt slikt. Dus met een reis-adapter om de amerikaanse plug in een euro stopcontact te krijgen ben je in business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 11:37
De US stekker is inderdaad 50/60 Hz 110-240 volt. Staat in het instructieboekje, ik heb het niet op de lader zelf kunnen vinden. Mooie is, er zit een universele aansluiting op. Dus waar je zeg maar de US stekker in de lader schuift, kan ook gewoon een universele stroom kabel in, heb je vast wel liggen. Wordt je kabel ook gelijk wat langer. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P9L8y2x.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:59
gtrNL schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:55:
De US stekker is inderdaad 50/60 Hz 110-240 volt. Staat in het instructieboekje, ik heb het niet op de lader zelf kunnen vinden. Mooie is, er zit een universele aansluiting op. Dus waar je zeg maar de US stekker in de lader schuift, kan ook gewoon een universele stroom kabel in, heb je vast wel liggen. Wordt je kabel ook gelijk wat langer. Zie foto:
Ik heb zelf een verloopstekker van US naar EU (NL) aansluiting gekocht, werkt prima! Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon een universele 2A usb lader aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462433

ik verbaas me toch dat er geen review van de Nexus 10 op tweakers.net staat, en wel een van de Nexus 4.
toch wel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 10:18

marnix11

AFCA ★★★

Zijn er eigenlijk al veel apps geoptimaliseerd voor de N10/ andere tablets met een hoge resolutie? En apps als Gemist en RTL XL, werken die gewoon goed (redelijke beeldkwaliteit) op de N10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 18:04
Anoniem: 462433 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:04:
ik verbaas me toch dat er geen review van de Nexus 10 op tweakers.net staat, en wel een van de Nexus 4.
toch wel vreemd
De Nexus 4 is volgens mij uitgereikt op Google IO waar Tweakers.net aanwezig was. Als iemand hem beschikbaar stelt willen ze hem vast wel reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 11:37
marnix11 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:36:
Zijn er eigenlijk al veel apps geoptimaliseerd voor de N10/ andere tablets met een hoge resolutie? En apps als Gemist en RTL XL, werken die gewoon goed (redelijke beeldkwaliteit) op de N10?
RTL XL en Gemist werken beide prima. De Ziggo Live TV app ook. De enige app die ik tot nu toe vervelend vind is Facebook. Die is duidelijk niet tablet optimised.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Nadat mijn Nexus 10 besteld is ben ik ook meer eens op zoek naar accessoires ervoor. Ik wou een cover, maar waarschijnlijk vooral om hem buitenhuis te beschermen als ik hem vervoer. Daarom was ik eerst aan het kijken naar een neopreen sleeve.

Uiteindelijk na het zoeken in dit topic toch voor deze gegaan: http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_details_o00_s00_i00

Dan heb ik toch ook de mogelijkheid om hem rechtop te zetten, dat lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het lijkt me handig als iemand even een speciaal accessoiretopic aanmaakt voor de Nexus 10. Volgens mij ontbreekt deze nog :) Daarnaast is in plaats van de Poetic, de Moko-cover ook wel populair.

* RoD is ook aan het zoeken naar accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Laatst online: 01-07 23:18
*knip* dit hoort hier niet thuis.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 03-02-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Na een weekje gebruik ben ik toch wel erg tevreden over dit apparaat.

Het enige minpuntje vind ik dat als je op een forum zit en je wilt op een pagina nummer drukken dat je vaak misdrukt of dat hij er niet op reageert. Dit heb ik bij de ipad 3 van mijn vriendin bijna nooit. Of het nu aan de resolutie/scherm/software ligt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Tmaster schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:17:
[mbr]*knip* dit hoort hier niet thuis.[/]
Waarom wordt dit nu weer weggeknipt? Er is geen accessoires topic en paar postings hierboven wordt wel gesproken over allerlei hoesjes met de daarbij links naar amazon enzo.

Of je scheert iedereen over 1 kam of je laat ook dit staan. Maar bovenstaande post wel weghalen en de rest laten staan klopt natuurlijk ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 04-02-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey.vaneijk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 14:07
Heb de tablet nu ook ongeveer een week. Ben er echt dik tevreden over.
Heb hem gister ge-root om ervoor te zorgen dat ik er een USN stick op kan aansluiten via een OTG kabel.

Voor de mensen die nog twijfelen om te rooten, kijk even hiernaar. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2003938.
Werkt echt heel simpel. Even booten in bootlader mode. Bat file starten en klaar. Het enig waar je ven rekening mee moet houden, op pagina 4 van dat forum staat een linkje naar een ander topic voor de 'naked driver'. Die heb je wel nodig. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 14:19
Krijg hem denk ik dit weekend binnen en wil ook direct rooten om daarna paranoid android te flashen. Was zelf van plan om deze rootkit te gebruiken, lijkt me makkelijker, iemand ervaring hier?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2015467

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
jeffrey.vaneijk schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:17:
Heb de tablet nu ook ongeveer een week. Ben er echt dik tevreden over.
Heb hem gister ge-root om ervoor te zorgen dat ik er een USN stick op kan aansluiten via een OTG kabel.

Voor de mensen die nog twijfelen om te rooten, kijk even hiernaar. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2003938.
Werkt echt heel simpel. Even booten in bootlader mode. Bat file starten en klaar. Het enig waar je ven rekening mee moet houden, op pagina 4 van dat forum staat een linkje naar een ander topic voor de 'naked driver'. Die heb je wel nodig. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998650
Dus om er een usb stick aan te hangen moet je hem rooten?
Hmm ik dacht dat android zo open was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
Wooldoor schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:44:
[...]

Rooten is niet ingewikkeld er wordt niet tegengewerkt ofzo. Itt. het Jailbraiken van Apples apparaten.
Ook kun je op android het installeren van apps van buiten de play store, gewoon aan en uit zetten in het menu.

Dus vergeleken met de concurrent is Android open ja.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wooldoor schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:44:
[...]

Als ik het goed heb kan het ook zonder. Dan heb je een app zoals Nexus Media Importer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:56
RoD schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:48:
[...]

Als ik het goed heb kan het ook zonder. Dan heb je een app zoals Nexus Media Importer nodig.
Inderdaad, rooten is voor USB OTG geen vereiste. Met Nexus Media Importer werkt dit ook zonder problemen! Zelf op deze manier al verschillende afleveringen van series bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Gister wilde ik hem aanzetten en hij deed maar niks, uiteindelijk toonde hij dan een batterij logo. Maar hij kon nooit leeg zijn aangezien hij de dag ervoor nog toonde dat er 91% in zat.
Dit gezeur heb ik eerder ook gehad bij een tablet van 100,-. Gister maar terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en de hele nacht aan de oplader gehangen. Ik neem aan dat android Wifi automatisch uitschakelt als de tablet niet gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds gisteren ook de nexus 10 32GB.
Mooi apparaat maar er vallen mij wel al 2 dingen op waarvan ik benieuwd ben of andere gebruikers dit ook hebben:
Het vrije RAM geheugen geeft bij mij iets van 320MB aan.. Klopt dit? reserveert android zoveel op de achtergrond van de 2GB die het heeft?

En ik heb geprobeerd een MKV af te spelen (8GB) (TED) stotterde als een gek. Ik krijg hem niet soepel afgespeeld! Ik heb ook de MX speler hiervoor gebuikt incl alle hardware codecs. Maar bracht niet veel verbetering. Hebben jullie al HD filims afgespeeld? Met welk formaat? en welke player?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 06-02-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Wooldoor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:11:
Ik neem aan dat android Wifi automatisch uitschakelt als de tablet niet gebruikt wordt?
Dat kun je instellen bij geavanceerde wifi instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gister wilde ik hem aanzetten en hij deed maar niks, uiteindelijk toonde hij dan een batterij logo. Maar hij kon nooit leeg zijn aangezien hij de dag ervoor nog toonde dat er 91% in zat.
Dit gezeur heb ik eerder ook gehad bij een tablet van 100,-. Gister maar terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en de hele nacht aan de oplader gehangen. Ik neem aan dat android Wifi automatisch uitschakelt als de tablet niet gebruikt wordt?
Ik heb er de gewoonte van gemaakt om alle apps te sluiten voordat ik de tablet "uit" (standby/slaapstand) zet, dus even in de task switcher alle open apps naar beneden swipen. Die paar tellen die ik extra nodig heb om apps opnieuw te starten in plaats van dat ze nog draaien weegt voor mij zeker op tegen de veel langere standby tijd die het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Anoniem: 19547 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:08:
Ik heb sinds gisteren ook de nexus 10 32GB.
Mooi apparaat maar er vallen mij wel al 2 dingen op waarvan ik benieuwd ben of andere gebruikers dit ook hebben:
Het vrije RAM geheugen geeft bij mij iets van 320MB aan.. Klopt dit? reserveert android zoveel op de achtergrond van de 2GB die het heeft?

En ik heb geprobeerd een MKV af te spelen (8GB) (TED) stotterde als een gek. Ik krijg hem niet soepel afgespeeld! Ik heb ook de MX speler hiervoor gebuikt incl alle hardware codecs. Maar bracht niet veel verbetering. Hebben jullie al HD filims afgespeeld? Met welk formaat? en welke player?
Heb je de MKV op de tablet gezet of stream je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wooldoor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Heb je de MKV op de tablet gezet of stream je hem?
Staat op de de tablet. Ik kwam er vanmiddag achter de mx player de hardware codec niet kan gebruiken.
Ik heb nu vlc beta erop gezet en die kan wel 'een' hardware codec gebruiken (geen idee welke die gebruikt)
maar nu speelt hij wel iets beter af.. Je merkt nog wel aan alles dat het echt kiele kiele is en dat het met veel pjn en moeite gaat..
Ik had dit echt niet verwacht. ik dacht anno 2013 dat een dual core 1.7Ghz wel voldoende power zou hebben om een full HD af te kunnen spelen. (ik heb het niet over een bluray van 16GB maar een mkv van 8GB)
Misschien ligt het ook wel aan het type codec (h264?) die gebruikt is.. Zal vanaovnd nog wat andere mkv's er op zetten. Kijken hoe die afspelen.
Wat zijn jullie ervaringen hierin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Laatst online: 07-07 09:45
Mischien is het wat anders hoor .Maar ik kijk zo vaak 1080P clips die ik van youtube geript heb ,die speel ik trouwens gewoon af met MX Player geen probleem hoor gewoon netjes vloeiend beeld.
Ik heb eerder problemen met het streamen van een 1080P film dat doet hij de eerste paar minuten goed maar daarna lijkt het netwerk het te begeven meer haperend beeld .Zijn er trouwens betere spelers dan MX of VLC??
Anoniem: 19547 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Staat op de de tablet. Ik kwam er vanmiddag achter de mx player de hardware codec niet kan gebruiken.
Ik heb nu vlc beta erop gezet en die kan wel 'een' hardware codec gebruiken (geen idee welke die gebruikt)
maar nu speelt hij wel iets beter af.. Je merkt nog wel aan alles dat het echt kiele kiele is en dat het met veel pjn en moeite gaat..
Ik had dit echt niet verwacht. ik dacht anno 2013 dat een dual core 1.7Ghz wel voldoende power zou hebben om een full HD af te kunnen spelen. (ik heb het niet over een bluray van 16GB maar een mkv van 8GB)
Misschien ligt het ook wel aan het type codec (h264?) die gebruikt is.. Zal vanaovnd nog wat andere mkv's er op zetten. Kijken hoe die afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Gister wilde ik hem aanzetten en hij deed maar niks
Ja, dat heb ik nu al 2x gehad, en uiteindelijk pas aangekregen nadat ik hem aan de lader hing. En ik heb 'm nog niet eens 2 dagen... als het zo door blijft gaan, dan gaat ie wel retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heeft iemand al eens pdf'jes proberen te lezen op de Nexus 10? Ik heb dit geprobeerd met Adobe Reader en nog wat andere pdf-lezers, maar er is geen een die echt soepel wil. En dat is gek, want Adobe Reader doet het bijvoorbeeld wel goed op mijn One X. Is gewoon soepel.

Zou dit een softwarematige fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
tukkerpaddy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Ja, dat heb ik nu al 2x gehad, en uiteindelijk pas aangekregen nadat ik hem aan de lader hing. En ik heb 'm nog niet eens 2 dagen... als het zo door blijft gaan, dan gaat ie wel retour.
Ik heb het idee dat mijn battery percentage ook niet wordt bijgewerkt, hij bleef gister heel lang op 100% staan. Daarna heb ik hem uitgezet en weer aan gedaan. Toen stond het battery percentage ineens op 91%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wooldoor schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:54:
[...]

Ik heb het idee dat mijn battery percentage ook niet wordt bijgewerkt, hij bleef gister heel lang op 100% staan. Daarna heb ik hem uitgezet en weer aan gedaan. Toen stond het battery percentage ineens op 91%.
En als je de refresh knop gebruikt in het accu / stroomverbruik menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Dan veranderd de accutijd, maar niet het percentage.
Echter gister nadat ik hem uit en aan heb gezet werd het percentage wel aangepast als ik hem uit standby haalde. Vanavond even kijken of die nu niet ineens van 81% naar leeg is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:49:
Heeft iemand al eens pdf'jes proberen te lezen op de Nexus 10? Ik heb dit geprobeerd met Adobe Reader en nog wat andere pdf-lezers, maar er is geen een die echt soepel wil. En dat is gek, want Adobe Reader doet het bijvoorbeeld wel goed op mijn One X. Is gewoon soepel.

Zou dit een softwarematige fout zijn?
Om hier nog even op terug te komen: na een aantal PDF-readers te hebben geprobeerd moet ik concluderen dat ze bijna allemaal traag zijn. Eentje heb ik gevonden die het tot nu toe wel goed doet: Mantano Reader. Werkt erg prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Ik heb net 2 pdf-jes geopend (hij opent het via quickoffice) wat volgens mij standaard al op de nexus 10 zit. Ik heb het althans niet geinstalleerd.
1 PDF bestond uit 4 pagina's ongeveer 300kb die ik vanuit dropbox geopend had.. Geen enkel probleem mee. Bladeren,scrollen etc.. Gaat gewoon zoals ik zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Wat een heerlijke tablet vergeleken met de N7! Ik ben er erg blij mee. Kan me ook niet vinden in de review van T.net. Ik heb de tablet heel schuin gehouden maar de kijkhoeken zijn prima toch?

Ik heb er direct paranoid android op gezet (na unlocken & rooten). Dat voelt weer erg vertrouwd: geen zwarte balken en dus veel ruimte met de 'pie'. Aanrader om een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan me ook niet helemaal in de review vinden. Het scherm is perfect. Genoeg helderheid, prima kijkhoeken en de achterkant kun je niet zo gemakkelijk indrukken als in de review wordt gezegd.

Mogelijk heeft Arnoud een slecht model, of hij is gewoon kritisch :)
Tmaster schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:31:
Ik heb net 2 pdf-jes geopend (hij opent het via quickoffice) wat volgens mij standaard al op de nexus 10 zit. Ik heb het althans niet geinstalleerd.
1 PDF bestond uit 4 pagina's ongeveer 300kb die ik vanuit dropbox geopend had.. Geen enkel probleem mee. Bladeren,scrollen etc.. Gaat gewoon zoals ik zou verwachten.
Ik heb nu hardwareacceleratie via de gpu geactiveerd, en dat maakt het scrollen door pdf's aanzienlijk soepeler met bijvoorbeeld de Adobe-reader.

[ Voor 52% gewijzigd door RoD op 09-02-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:29

RobertowNL

For your gear!

vandermark schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:27:
Wat een heerlijke tablet vergeleken met de N7! Ik ben er erg blij mee. Kan me ook niet vinden in de review van T.net. Ik heb de tablet heel schuin gehouden maar de kijkhoeken zijn prima toch?

Ik heb er direct paranoid android op gezet (na unlocken & rooten). Dat voelt weer erg vertrouwd: geen zwarte balken en dus veel ruimte met de 'pie'. Aanrader om een keer te proberen.
Kan me op enkele punten ook zeker niet vinden met de review, heb tijdens het kijken van de review zelfs de tablet nog schuin gehouden (omdat het me niet was opgevallen)

Viel me op dat bijvoorbeeld bij sony: video: Sony Xperia Z Redelijk makkelijk langs de slechte kijkhoeken wordt gepraat terwijl het daar (als het het zelfde is als bij de Xperia S) toch veel meer opvalt.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Ik heb gisteren de pogo kabel binnen gekregen en ben nu een test aan het doen of ie daadwerkelijk sneller oplaad dan via de reguliere powerkabel.

Vanmiddag heb ik tussen 15:00 en 17:00 mn n10 in de slaapstand gezet en na ruim 2 uur en 45 min laden kwam het volgende eruit:
[staat volgens google op een malware-server]

voor elke % doet de gewone lader 4minuten en 2 seconden.

Nu hangt de pogo kabel eraan. Uiteraard ook met de n10 in slaapmodus.
Resultaat volgt later vanavond... ;)

PS wat zou er gebeuren als je zowel de pogo kabel aansluit als de normale via usb?

[ Voor 27% gewijzigd door ACM op 02-08-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:35
Anoniem: 19547 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Heb de Archos video app geïnstalleerd, en die speelt 1080p vlekkeloos af. Had vroeger al die app op mijn Archos 101IT en was toen al één van de betere video-apps, zo niet de beste. Ben uitermate blij dat Archos hun app ook beschikbaar gesteld hebben via de Play-store voor niet-Archos toestellen.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Hey ik krijg zojuist de 4.2.2 update binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
Yep, ik heb hem ook...

• Tmaster
Hmmmm vijf minuten na de update heb ik MN eerste (visuele) crash al te pakken. Lijkt wel of de grafische chip crashed- allemaal vage kleuren en vlakken in het beeld.

• RoD
  • Niet online

RoD

Iemand all vernieuwingen ontdekt in 4.2.2? Er zouden verbeteringen voor bluetooth moeten zijn maar ik vraag me af of er verder nog kleine fixes zijn.

Iets irritant dat mij opviel: standaard is de chromebrowser iets ingezoomd als je een website bekijkt ,waardoor dus niet alle content wordt getoond, al is het maar een heel klein stukje. De resolutie van de tablet is natuurlijk hoog genoeg om websites volledig te tonen, dus dit hoort mijns inziens niet. Heeft iemand hetzelfde opgemerkt? Het geldt bijvoorbeeld bij het bekijken van Tweakers en GoT op de tablet.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

RoD schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:43:
[...]

Iets irritant dat mij opviel: standaard is de chromebrowser iets ingezoomd als je een website bekijkt ,waardoor dus niet alle content wordt getoond, al is het maar een heel klein stukje. De resolutie van de tablet is natuurlijk hoog genoeg om websites volledig te tonen, dus dit hoort mijns inziens niet. Heeft iemand hetzelfde opgemerkt? Het geldt bijvoorbeeld bij het bekijken van Tweakers en GoT op de tablet.
Dat doet FireFox for Android ook hoor. Ik denk dat het komt door het automatisch optimaliseren van schermbreedte.

Moet je Opera eens installeren.. En kijken hoe "groot" die url balk is..

Iemand al een van de kranten app geprobeerd? (AD bijvoorbeeld). Ben erg blij dat die apps nu ook voor android tablets ontwikkeld zijn, en man wat komt het scherm van de N10 goed tot z'n recht zo! Elke dag even de laatste "papieren" krant binnenhalen en doorbladeren, top!

Google Play: AD

• fboers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:22
Anoniem: 19058 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:38:
Iemand al een van de kranten app geprobeerd? (AD bijvoorbeeld). Ben erg blij dat die apps nu ook voor android tablets ontwikkeld zijn, en man wat komt het scherm van de N10 goed tot z'n recht zo! Elke dag even de laatste "papieren" krant binnenhalen en doorbladeren, top!

Google Play: AD
Ik lees de Volkskrant op de nexus10, sinds november hebben die een app voor Android.
Ben begonnen met mijn samsung note (de mobiel) en nu lees ik hem vanaf de nexus 10 op beide is het goed te doen. Vanwege de resolutie een nexus10 gekocht, want de tablets van samsung hebben dezelfde resolutie als mijn note. (1280X 800)
Ook mijn abonnement bij de volkskrant omgezet, krijg hem nu alleen op zaterdag nog op papier. Zo verdient de nexus zich in 3 jaar terug.
opvallend, vanaf de tablet leest het prettiger dan van papier, iets wat ik niet verwacht had.
En het maakt geen herrie als je een bladzij omslaat, wat de kinderen prettig vinden als ze TV zitten te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
*knip* het is hier niet de bedoeling om naar software te vragen.

[ Voor 130% gewijzigd door RoD op 15-02-2013 13:04 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDCBP
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07-2023
Tmaster schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:28:
Ik heb gisteren de pogo kabel binnen gekregen en ben nu een test aan het doen of ie daadwerkelijk sneller oplaad dan via de reguliere powerkabel.

Vanmiddag heb ik tussen 15:00 en 17:00 mn n10 in de slaapstand gezet en na ruim 2 uur en 45 min laden kwam het volgende eruit:
[plaatje die volgens google op een domein met malware staat]

voor elke % doet de gewone lader 4minuten en 2 seconden.

Nu hangt de pogo kabel eraan. Uiteraard ook met de n10 in slaapmodus.
Resultaat volgt later vanavond... ;)

PS wat zou er gebeuren als je zowel de pogo kabel aansluit als de normale via usb?
En is het een verbetering?
Zie hem op amazon.co.uk staan voor 15.99£

[ Voor 5% gewijzigd door JoostBaksteen op 02-08-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Gister maar eens geprobeerd om mijn battery te recalibraten aangezien ik een beetje moe wordt van mijn battery probleem.

Als ik hem tot 100% oplaad en er dan mee gaan kloten dan zie ik langzaam aan de battery steeds minder worden zoals het hoort. Als ik hem vervolgens op standby/sleep zet en daarna weer open en ermee ga werken dan blijft de battery op het niveau van wat het was toen ik hem opende. Al zit ik er een uur mee te browsen of wat dan ook, het battery niveau blijft hetzelfde.
Pas als ik de tablet helemaal uitschakel en weer aan zet zie ik dat het percentage is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BigDCBP schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:28:
[...]

En is het een verbetering?
Zie hem op amazon.co.uk staan voor 15.99£
Ik gebruik hem alleen maar. Hij bevalt erg goed.
De laadsnelheid is wat sneller dan via de normale (USB) lader.
Via de normale methode komt er zo'n 1% bij iedere 4minuten. Via de pogo iedere 3min30/3min40
Dus al met al scheelt het zo'n 30 minuten met opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er toch nog methodes om adobe flash werkend te krijgen op een niet geroote nexus 10?
Ik heb via xda forum wel een apk gevonden voor flash maar die werkt niet.
Misschien dat er nog alternatieven zijn? Vind het soms wel een gemis en onbegrijpelijk waarom flash niet werkt op de nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 19547 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:41:
Zijn er toch nog methodes om adobe flash werkend te krijgen op een niet geroote nexus 10?
Misschien dat er nog alternatieven zijn? Vind het soms wel een gemis en onbegrijpelijk waarom flash niet werkt op de nexus.
Die truuk (misschien niet met exact dezelfde .apk) heeft bij mij wel gewerkt. Niet geroot, wel in de settings het juiste vinkje zetten. (En weer weghalen na installatie.) Overigens maakt het nog wel uit welke browser ik gebruik.

Youtube filmpjes in Firefox gingen niet lekker, ondanks aanwezige Flash, die ging toch op HTML5 over. Daarintegen wilde de nightly build van Firefox wèl de flash-gebaseerde youtube player laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Zijn er hier nog mensen hebben die een tip hebben voor een bepaalde custom rom?
Ik zie er op XDA een aantal en vraag me of welke door jullie gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
paranoid android. Een rom die bepaalde functionaliteit toevoegt:

- Pie: geen balken meer maar een uitschuifbare pie met alle navigatie. Erg mooi en ik hou ervan om altijd expanded desktop te hebben: geen zwarte balken meer
- Instelbare dpi per app. kun je per app schalen en meer/minder info op scherm hebben. Met name met de hoge resolutie van de N10 vind ik dat erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:41:
Heb je dit geprobeerd? werkte bij mij prima. (mits ik Boat Browser gebruik)

Linkjes staan in de description.

YouTube: Install Adobe Flash Player on Nexus 10 / 7 / 4 Jelly Bean 4.2

• Wooldoor
vandermark schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:53:
paranoid android. Een rom die bepaalde functionaliteit toevoegt:

- Pie: geen balken meer maar een uitschuifbare pie met alle navigatie. Erg mooi en ik hou ervan om altijd expanded desktop te hebben: geen zwarte balken meer
- Instelbare dpi per app. kun je per app schalen en meer/minder info op scherm hebben. Met name met de hoge resolutie van de N10 vind ik dat erg prettig
Gister avond geinstalleerd en vanavond even mee spelen. Het instellingen menu zag er idd veel beter uit dan op stock. In google chrome zag ik echter nog geen verschil met de stock.

• vandermark
Dat is nu net een app waar dpi weinig/geen gevolg heeft. Gmail en normale mail maakt het wel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 09:28
Is er eigenlijk niets nieuws tijdens de MWC 2013 over de tweede generatie van de Nexus 10 naar buiten gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NoFearz schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:14:
Is er eigenlijk niets nieuws tijdens de MWC 2013 over de tweede generatie van de Nexus 10 naar buiten gekomen?
Voortaan graag eerst zelf even zoeken voordat je een vraag komt stellen. Dan had je gezien dat er met geen woord over is gerept.

Uiteraard zou google dit ook niet op het MWC aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 09:28
Ik had gezocht en ik vond alleen artikelen over dat er tijdens de MWC meer informatie kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 16:54
*weg* dit is hier niet de bedoeling. Dit topic is alleen om de tablet zelf te bespreken.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 13-03-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
*knip* zie hierboven

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 13-03-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* zie hierboven

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 13-03-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

:(

* JumpStart slikt commentaar in en bijt op z'n tong...

Accessoires voor de Google Nexus 10

Nexus 10 toebehoren topic aangemaakt, kunnen we daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-06 22:34
nevermind

[ Voor 92% gewijzigd door T homass op 14-03-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Wat ik vreemd vind is dat het aantal punten dat de Nexus 10 krijgt bij Antutu benchmark maar 13663 (bij mij dan) is terwijl veel smartphones 20000-25000 scoren. Een behoorlijk verschil. Hij scoort ook maar net iets hoger dan de Nexus 7 en transformer prime. De Nexus 4 scoort ook veel meer namelijk 18096. Natuurlijk moet de Nexus 10 veel werk verzetten ivm met die hoge resolutie, maar het verschil is opmerkelijk. Hoe zou dat komen, ik dacht dat ik één van de snelste apparaten in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

mytheory schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:42:
Wat ik vreemd vind is dat het aantal punten dat de Nexus 10 krijgt bij Antutu benchmark maar 13663 (bij mij dan) is terwijl veel smartphones 20000-25000 scoren. Een behoorlijk verschil. Hij scoort ook maar net iets hoger dan de Nexus 7 en transformer prime. De Nexus 4 scoort ook veel meer namelijk 18096. Natuurlijk moet de Nexus 10 veel werk verzetten ivm met die hoge resolutie, maar het verschil is opmerkelijk. Hoe zou dat komen, ik dacht dat ik één van de snelste apparaten in huis had.
Zolang je niet weet wat die benchmark meet, en hoe, heeft het geen zin om je er druk over te maken.

Als die benchmark een aantal sub-onderdelen heeft waar fps en fill-rate flink meetellen, dan ga je een lage score krijgen als je 4 Mpixel per beeld moet opbouwen in plaats van 1,5 Mpixel (voor de Nexus 7, als voorbeeld).

Dus, nogmaals, maak je niet druk. De Nexus 10 is snel. Laat je niet gekmaken door benchmarks waarvan je niet weet hoe ze hun score opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 16:54
Ik heb de Nexus nu een paar dagen en ben er zeer gelukkig mee. Wat me wel wat tegenvalt is het gebruik van de notificatie LED. Hoewel deze wel aan staat in de instellingen (knipperende trackball |:( ) Doet hij het eigenlijk maar zelden. Op mijn android telefoon bijvoorbeeld knippert de LED als ik een ongelezen SMS of e-mail heb en blijft hij dat toen totdat ik die gelezen heb. Ander voorbeeld: mijn telefoon brand oranje tijdens opladen en groen als hij vol is.

Tot nu toe heb ik de N10 alleen maar een paar keer wit zien knipperen toen hij aan de lader hing. Als ik wil weten of ik een nieuwe mail heb moet ik dus het scherm aanzetten of naar de LED op mijn telefoon kijken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Hoe zit met de resolutie van de apps, is dit al iets beter? In de conclusie van de review van februari is dit nog aangehaald als een negatief punt.

reviews: Nexus 10: Googles grote tablet onder de loep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
lol wat een conclusie Minpunten:

- Behuizing voelt goedkoop aan
- Accuduur lijdt onder scherm en processor
- Slecht verkrijgbaar, vergt moeilijke import

De behuizing voelt juist perfect aan met de speciale anti slip onderkant, verre van goedkoop. En dat het apparaat slecht verkrijgbaar is zegt toch niks over het apparaat...
Alleen met de accuduur heeft hij gelijk.

Kwa resolutie van verschillende apps heb ik niet zo heel veel problemen. Echter vind ik de kwaliteit van de meeste Android apps nog lang niet zo goed als die van ios (zie bijvoorbeeld Funda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wat betreft die review... Ik heb me verbaasd over de schijnbare koude kleurtemperatuur van het scherm. Nou ben ik best wel een pietlut op dat gebied (want fanatiek fotograaf, dus kleurreproductie vind ik belangrijk) en ik kan dat er dus niet in herkennen.

Dus misschien is in de loop van de productietijd de kleur-calibratie curve aangepast ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:41
Sinds 15 maart ook de eigenaar van een Nexus 10 32GB. Heb deze via V&A en marktplaats (zelfde aanbieder) voor € 550 gekocht. Hij komt uit de duitse playstore.

Ben tot zover zeer te spreken over de nexus.
Beeld is prima. Films vanaf mijn synology zien er prima uit. Moest wel een goede player vinden die niet hapert en DTS afspeelt. Na wat players te proberen en wat zoeken via google kwam ik uit op BSplayer. Goede player die zijn 5 euro voor mij zeker waard is.

In gebruik name was echt een fluitje van een cent. Opstarten, WiFi configueren, Gmail account inkloppen en 5 minuten wachten. Alle apps etc. netjes geinstalleerd en ready to go. Daarna haalde nexus wel nog een update op. Dit duurde 2 a 3 minuten schat ik.

Dagelijks gebruik op de nexus is echt een verademing. Apps opstarten gaat zeer rap. Apps wisselen ook zeer snel en soepel. On screen toetsenbord werkt prima. Wel jammer dat het toetsenboad als PC toetsenbord moet configureren om standaard cijfers op de bovenste rijd te hebben. Dit is standaard op de Asus Transformer (tegra 2).

Web browsen gaat prima en is zeer relaxed. Wel jammer dat chrome soms de websites net niet helemaal laat zien. Je moet de site iets verkleinen (inzoomen). Games zoals NFS most wanted en Asphalt spelen prima en zien er zeer mooi uit.

Ik pak mijn HTC One x thuis er eigenlijk niet meer bij (behalve om te bellen dan). Ook heb ik veel minder snel de neiging om achter mijn PC plaats te nemen.

Eerste ervaringen zijn goed en bemoedigend. Kijken hoe ik er over een paar weken over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Klinkt heel positief en een mooie prijs voor de 32GB versie. Heb de verkoper ook gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
ginkgo schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:26:
Ik heb de Nexus nu een paar dagen en ben er zeer gelukkig mee. Wat me wel wat tegenvalt is het gebruik van de notificatie LED. Hoewel deze wel aan staat in de instellingen (knipperende trackball |:( ) Doet hij het eigenlijk maar zelden. Op mijn android telefoon bijvoorbeeld knippert de LED als ik een ongelezen SMS of e-mail heb en blijft hij dat toen totdat ik die gelezen heb. Ander voorbeeld: mijn telefoon brand oranje tijdens opladen en groen als hij vol is.

Tot nu toe heb ik de N10 alleen maar een paar keer wit zien knipperen toen hij aan de lader hing. Als ik wil weten of ik een nieuwe mail heb moet ik dus het scherm aanzetten of naar de LED op mijn telefoon kijken. 8)7
There's an app for that! Light Flow (of Light Flow light voor de gratis versie)
Hiermee kan je eenvoudig voor verschillende notificaties je led in verschillende kleuren laten knipperen. Werkt prima :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste