Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
albino71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Deze rom is helaas niet meer te downloaden en wordt verder niet meer ondersteund.

Ben je over naar een andere rom?

Tips zijn welkom, want hier zijn vanaf morgen 2 N10's in huis voor de kinderen en misschien dat ik 'm zelf ook wel eens pak.
Ja, ik heb nu omnirom, op basis van nougat. Werkt ook erg goed

[ Voor 8% gewijzigd door vandermark op 07-02-2017 11:27 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

vandermark schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:23:
[...]

Ja, ik heb nu omnirom, op basis van nougat. Werkt ook erg goed
Bedankt voor je snelle reactie! :)

Ik zat daar al naar te kijken, maar ik begreep dat de camera nog niet werkt?
Of is dat opgelost inmiddels?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, gebruik die nooit. zal het vanavond even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:55
De camera werkt nog niet op de laatste build van Omni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Chips, ben 'm nu aan 't flashen....

😀

edit: en ben alweer op de 6 versie. Komt vast nog wel in orde in de nabije toekomst.

[ Voor 47% gewijzigd door albino71 op 07-02-2017 22:39 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Er staat nu ook een unofficial build van LineageOS 14.1 op XDA.

Paar kleine dingetjes, maar hij draait als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
Ik vind het ook wel eens tijd worden voor een nieuwe ROM voor mijn Nexus 10, draait nog op de originele Lollipop 5.1.

Ik heb wat rond gekeken, grootste probleem blijkt de camera:
Not Working:
* Camera: so this is the deal, camera isn't working, I see cm is bringing up manta and perhaps there's a chance that they may fix camera but right now the exynos framework of the camera keeps crashing, draining a ton of battery and keeping the CPU awake. Also some apps, mainly youtube don't work because of it. So I have disabled the camera all together and now youtube works. I don't think its as important as camera phones since its a pretty crappy camera anyway but if its fixed ill add it.
Bron: https://forum.xda-develop...nexus-substratum-t3485706

Dit is slechts een voorbeeld, maar van iedere ROM die ik kan vinden wordt gezegd dat de camera niet werkt. Bovenstaande is de enige waar een beetje uitleg bij staat.

Nu verschijnen er sinds kort ook nightlies van LineageOS voor de Nexus 10. In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met CyanogenMOD voor een oude Samsung Galaxy S Plus, maar dat is al zeker 3 jaar terug. Ik heb geen idee van hoe stabiel LOS is en ik zie ook hier niets terug over de camera. Op de infopagina staat alleen wat algemene informatie, maar niets over wat wel en niet werkt.

Is er iemand in de zaal die al een LOS build op zijn Nexus 10 heeft gezet? Niet dat ik de camera nou zó vaak gebruik, maar soms heb ik de tablet net vast terwijl Ger jr een rare streek uithaalt die ik graag vastleg. Zou zonde zijn als ik dat soort momenten dan mis omdat ik mijn telefoon moet zoeken. :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ger schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:37:
Ik vind het ook wel eens tijd worden voor een nieuwe ROM voor mijn Nexus 10, draait nog op de originele Lollipop 5.1.

Ik heb wat rond gekeken, grootste probleem blijkt de camera:

[...]
Bron: https://forum.xda-develop...nexus-substratum-t3485706

Dit is slechts een voorbeeld, maar van iedere ROM die ik kan vinden wordt gezegd dat de camera niet werkt. Bovenstaande is de enige waar een beetje uitleg bij staat.

Nu verschijnen er sinds kort ook nightlies van LineageOS voor de Nexus 10. In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met CyanogenMOD voor een oude Samsung Galaxy S Plus, maar dat is al zeker 3 jaar terug. Ik heb geen idee van hoe stabiel LOS is en ik zie ook hier niets terug over de camera. Op de infopagina staat alleen wat algemene informatie, maar niets over wat wel en niet werkt.

Is er iemand in de zaal die al een LOS build op zijn Nexus 10 heeft gezet? Niet dat ik de camera nou zó vaak gebruik, maar soms heb ik de tablet net vast terwijl Ger jr een rare streek uithaalt die ik graag vastleg. Zou zonde zijn als ik dat soort momenten dan mis omdat ik mijn telefoon moet zoeken. :)
Maandje later... :)

Ik heb hier 2x een Nexus 10 op omni-6.0.1-20161123-manta draaien en dat werkt prima.

Bewust voor een 6.0.1 ROM gekozen i.v.m. de camera.

Ik vraag me af of er ooit een Nougat ROM komt waarbij de camera wel werkt...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 18:38
albino71 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:53:
[...]

Maandje later... :)

Ik heb hier 2x een Nexus 10 op omni-6.0.1-20161123-manta draaien en dat werkt prima.

Bewust voor een 6.0.1 ROM gekozen i.v.m. de camera.

Ik vraag me af of er ooit een Nougat ROM komt waarbij de camera wel werkt...
Draait dit sneller dan de standaard 5.1 lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@giganielsie Geen idee eerlijk gezegd. Ik ben ze direct gaan flashen. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als ik het gemis van een camera niet erg vind (en dat vind ik niet erg) wat is op dit moment dan een aan te bevelen ROM?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
giganielsie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Draait dit sneller dan de standaard 5.1 lollipop?
Begrijp ik hieruit dat jij ook merkt dat-ie trager wordt onder 5.1? Ik vind het langzaamaan steeds irritanter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@Ger

Mijn N10 is af en toe tergend traag. Maar of dat komt omdat de opslag van de tablet grotendeels vol is, of dat het aan de stock Android ligt... geen idee.

Ik kreeg het idee dat iets van de traagheid verdween toen ik zo'n 1,5 GB vrij maakte. Daarom wordt het tijd voor een factory wipe, of beter nog, een nieuwe ROM er op.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik draai al een hele tijd Lineage op mijn N10... Op de camera na draait ie' perfect. En ja, ook sneller dan de stock 5 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Toch de batterij maar eens vervangen, van nog geen 4,5 uur naar ruim 9 uur SoT (video, lage helderheid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hcQd schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:49:
Toch de batterij maar eens vervangen, van nog geen 4,5 uur naar ruim 9 uur SoT (video, lage helderheid) :)
Zo, goed te doen ?
Welke batterij zit er nu in?

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
@albino71 Een KingSener rechtstreeks bij de fabrikant via AliExpress, was binnen 10 dagen geleverd. Je kunt hem ook via Amazon.de kopen, maar dan is hij een stuk duurder. Je kunt hier en daar nog wel originele Samsungbatterijen vinden, maar die hebben al zo lang op de plank gelegen dat ik ze niet meer vertrouw. Vervangen is echt doodsimpel.

[ Voor 26% gewijzigd door hcQd op 11-12-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
hcQd schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:20:
@albino71 Een KingSener rechtstreeks bij de fabrikant via AliExpress, was binnen 10 dagen geleverd. Je kunt hem ook via Amazon.de kopen, maar dan is hij een stuk duurder. Je kunt hier en daar nog wel originele Samsungbatterijen vinden, maar die hebben al zo lang op de plank gelegen dat ik ze niet meer vertrouw. Vervangen is echt doodsimpel.
Heb je een linkje? Als ik op ali zoek op 'battery nexus 10' vind ik niks?

Edit: en gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:11
hcQd schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:20:
@albino71 Een KingSener rechtstreeks bij de fabrikant via AliExpress, was binnen 10 dagen geleverd.
Dank voor de tip! Mijn Nexus 10 is 4,5 jaar oud en dagelijks in gebruik. Prima ding maar de accu werd minder: Bij ruim 50% viel de Nexus uit. Ik heb de KingSener accu besteld op 12 december, vandaag ontvangen. In een klein half uur vervangen en alles doet het nog.. Hangt nu aan de lader en hij gaat morgen weer in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben op zoek naar een Magnector kabel, maar dat is nieuw niet meer verkrijgbaar (ik kan het niet vinden tenminste). Mag ook een Magnector Pogo 6-pins adapter zijn eventueel.

Iemand tips of heeft iemand er een liggen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik weet niet zeker of die universeel zijn, maar is dit iets?
http://www.storkz.com/magnector-4326675087.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Helaas zijn de LineageOS updates al een tijdje gestopt voor de Nexus 10. Ik zie wel wat alternatieven, maar daar ontbreekt nogal wat functionaliteit (camera, BT, etc.).

Als iemand wel ergens goede ervaringen mee heeft, hoor ik het graag! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 21-05-2018 09:31 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ken je die oude Pickwick reclame nog? "What a difference this tea makes..."

Nou, wat een verschil een Factory reset makes!

Ik had dat dus vanaf aanschaf nog nooit gegaan. Niet helemaal eerlijk om zo te stellen want het ding is mijn tweede Nexus 10 nadat het eerste geval zichzelf spontaan brickte net voor het eind van de garantie periode.

1 à 2 GB van de 16 GB vrijhouden is blijkbaar niet genoeg voor de Flash controllers om lees-degradatie te voorkomen. Het kreng was irritant traag geworden.

Een Factory wipe en installatie van enkel de apps die ik tegenwoordig gebruik is een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
JumpStart schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:12:

Ik had dat dus vanaf aanschaf nog nooit gegaan. Niet helemaal eerlijk om zo te stellen want het ding is mijn tweede Nexus 10 nadat het eerste geval zichzelf spontaan brickte net voor het eind van de garantie periode.

1 à 2 GB van de 16 GB vrijhouden is blijkbaar niet genoeg voor de Flash controllers om lees-degradatie te voorkomen. Het kreng was irritant traag geworden.

Een Factory wipe en installatie van enkel de apps die ik tegenwoordig gebruik is een wereld van verschil!
Je hebt originele rom dus nog?

Ben zelf erg blij met nieuwe custom roms die er zijn voor de N10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@vandermark Inderdaad, prima Oreo roms zijn er! Inmiddels zelfs Pie in beta, voor dit oude beestje!

Ja, je mist dan o.a. je camera, maar die heb ik wel op diverse andere mobiele devices hier in huis, en die zijn een pak beter.

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 07-10-2018 21:12 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JumpStart schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:12:

Haha inderdaad. Ik heb dat een tijd geleden ook gedaan, scheelt een slok op een borrel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hier sinds kort pas een Nexus 10. Helaas wel de welbekende gele verkleuring, maar opzich een leuke tablet.

Heb hem geroot want anders kon ik niet m'n RollerCoaster tycoon savegames terugzetten maar heb nog niet per se behoefte aan een custom rom, omdat er geen bloatware op zit. Volgens mij werkt op de nieuwste custom roms de camera ook nog steeds niet als ik zo rond lees.

Vind het stereo geluid ook erg goed, dat merk ik wel ten opzichte van goedkopere tablets.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok, dus een firmware update van powerline access points in Huize JSt heeft wifi authentication van oude android devices gesloopt. :(

Zowel mijn Google Nexus 10 als de oude Lenovo Tab 3 Essential (Android 5.1) kunnen nu alleen nog maar met het access point verbinden als er géén encryptie aan staat. Voor de update werkte WPA2/PSK wèl gewoon. Nieuwere devices hebben geen moeite met de AP update. (Gelukkig kan ik de Nexus nog wel met het AP van de modem verbinden, maar dan is de dekking in huis verre van ideaal.)

Omdat een roll-back van de firmware van de AP's niet kan (omdat ook de bootloader is ge-update blijkbaar) moet ik dus de Nexus 10 naar een nieuwer OS tillen dan het stock Android 5.1.1.

Dus... wat is dan wijsheid? Bij voorkeur wil ik niet hoeven rooten (kan dat überhaupt, updaten zonder rooten?) en moet de Google Play Store gewoon werken. Camera? (Omdat die in bepaalde ROMs niet werkt) Die boeit niet. Welke methode en welk ROM image is dan aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

JumpStart schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:17:
Ok, dus een firmware update van powerline access points in Huize JSt heeft wifi authentication van oude android devices gesloopt. :(

Zowel mijn Google Nexus 10 als de oude Lenovo Tab 3 Essential (Android 5.1) kunnen nu alleen nog maar met het access point verbinden als er géén encryptie aan staat. Voor de update werkte WPA2/PSK wèl gewoon. Nieuwere devices hebben geen moeite met de AP update. (Gelukkig kan ik de Nexus nog wel met het AP van de modem verbinden, maar dan is de dekking in huis verre van ideaal.)

Omdat een roll-back van de firmware van de AP's niet kan (omdat ook de bootloader is ge-update blijkbaar) moet ik dus de Nexus 10 naar een nieuwer OS tillen dan het stock Android 5.1.1.

Dus... wat is dan wijsheid? Bij voorkeur wil ik niet hoeven rooten (kan dat überhaupt, updaten zonder rooten?) en moet de Google Play Store gewoon werken. Camera? (Omdat die in bepaalde ROMs niet werkt) Die boeit niet. Welke methode en welk ROM image is dan aan te bevelen?
Ben je er al uit? Want ik zit er aan te denken om hetzelfde te doen.

Vandaag deze tablet voor een leuk prijsje van een medetweaker over kunnen nemen. Echt een leuk ding en een mooie resolutie 2560x1600 :Y
Maar ik open net Netflix en dacht bij mijzelf hmmm ik had toch wel wat mooier beeld verwacht bij zo'n hoge resolutie.
Kom ik er net achter dat Netflix maximaal op 720x480 draait WUT? :X
Ook NLziet en youtube zien er nou niet uit alsof ik naar 2560x1600 zit te kijken maar dat kan aan mij liggen.

Anyway de verkoper had er al een andere rom opgezet namelijk: RR OS V6.2.1 20181006 op basis van Android 8.1

Nu zie ik dat er ook Lineage roms zijn zelf een Lineage 17 (dus op basis van android 10) maar ik las even vluchtig wat reacties en die waren niet echt positief. Ook Lineage 16 was verre van optimaal las ik in de laatste reactie.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een rom die zo soepel mogelijk draait en waarbij de accuduur het meest optimaal is. Welke versie van Android dit is zal mij een worst zijn zolang de volgende apps er maar op draaien: Netflix, NLziet en Youtube.
Oh en op deze rom kon ik met pijn en moeite Netflix installeren aangezien hij niet in de playstore staat omdat hij aangeeft dat Netflix niet compatible is met deze tablet.
Ook de losse handmatige APK install van netflix zelf werkt niet.

Uiteindelijk via deze video: YouTube: 'This app is not compatible with your device.' - Install Netflix Err... die links naar een vage dubieuze site een netflix apk gedownload welke wel werkt. (in kwaliteit ruk dus)

edit: Hier: https://forum.xda-develop...stable-manta-rom-t3982455
raad iemand Lineage 13 aan trouwens. Op basis van Android 6.0.1 Marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

kaasaanfiets schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:13:
[...]

Ben je er al uit? Want ik zit er aan te denken om hetzelfde te doen.

Vandaag deze tablet voor een leuk prijsje van een medetweaker over kunnen nemen. Echt een leuk ding en een mooie resolutie 2560x1600 :Y
Maar ik open net Netflix en dacht bij mijzelf hmmm ik had toch wel wat mooier beeld verwacht bij zo'n hoge resolutie.
Kom ik er net achter dat Netflix maximaal op 720x480 draait WUT? :X
Ook NLziet en youtube zien er nou niet uit alsof ik naar 2560x1600 zit te kijken maar dat kan aan mij liggen.

Anyway de verkoper had er al een andere rom opgezet namelijk: RR OS V6.2.1 20181006 op basis van Android 8.1

Nu zie ik dat er ook Lineage roms zijn zelf een Lineage 17 (dus op basis van android 10) maar ik las even vluchtig wat reacties en die waren niet echt positief. Ook Lineage 16 was verre van optimaal las ik in de laatste reactie.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een rom die zo soepel mogelijk draait en waarbij de accuduur het meest optimaal is. Welke versie van Android dit is zal mij een worst zijn zolang de volgende apps er maar op draaien: Netflix, NLziet en Youtube.
Oh en op deze rom kon ik met pijn en moeite Netflix installeren aangezien hij niet in de playstore staat omdat hij aangeeft dat Netflix niet compatible is met deze tablet.
Ook de losse handmatige APK install van netflix zelf werkt niet.

Uiteindelijk via deze video: YouTube: 'This app is not compatible with your device.' - Install Netflix Err... die links naar een vage dubieuze site een netflix apk gedownload welke wel werkt. (in kwaliteit ruk dus)

edit: Hier: https://forum.xda-develop...stable-manta-rom-t3982455
raad iemand Lineage 13 aan trouwens. Op basis van Android 6.0.1 Marshmallow.
Nou, ja ik ben eruit, en nee, ik heb het op andere manier opgelost.

Ik heb mijn Nexus 10 stock gehouden. Wel heb ik een oud Access Point uit de kast gehaald en die op 802.11n-only gezet. De Nexus 10 doet zo gewoon 5 GHz Wifi en dat gedeelte van het wifi spectrum is hier plaatselijk nog lang niet zo vol als het 2,4 GHz gedeelte. Effectief rond de 70/70 mbps up/down.

Dit oude TP-link AP doet wel gewoon handje-schud met mijn N10 middels de WPA2-PSK methode met AES versleuteling. Probleem niet opgelost, probleem uit de weg gegaan.

Verder: staar je niet blind op resolutie via streaming momenteel. Veel aanbieders hebben bitrate teruggeschroefd, dus kan het tegenvallen. De N10 begint op YouTube standaard op 480p. 1080p60 wil het ding niet afspelen, 1080p wel. Als 60 fps wordt aangeboden kan je dus tot 720p60 kiezen.

Netflix, daar doe ik (uit zelfbescherming) niet aan, wel heb ik voor een of twee maanden Disney+ op de N10, en dat draait gewoon prima op 1080p. Lang leve de micro-HDMI aansluiting, de tablet hangt voor onze kinderen met enige regelmaat aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Netflix is sowieso beperkt tot 480p wegens het ontbreken van Widevine L1, welke rom je er ook opzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nou, de spreekwoordelijke Kogel is Door de Kerk. De Google Nexus 10 in Huize JSt gaat met pensioen.

De tablet werd particulier grijs geïmporteerd via de Duitse Google Play store, in november 2012. In december 2013 ging het ding retour naar Google vanwege een spontane bootloop. Na de vervanging is de tablet af-en-aan in gebruik geweest. Bijna drie jaar geleden heb ik het geval een nieuwe lease of life gegeven door er eigenhandig een nieuw accu-paar in te lepelen. Met het herstel van de accu-duur en een gedeeltelijke retour van de vlot-heid door een factory reset zag het ding meteen weer vrijwel dagelijks gebruik.

Maar inmiddels...

Het ouwe trouwe beestje is gewoon vér voorbij z'n houdbaarheid. Een een dual-core Samsung Exynos 5250 met twee A15 cores op 1,7 GHz en 2 GB RAM (indrukwekkende specs in 2012!) blijft in 2021 gewoon zeer magertjes. Een custom ROM zou een aantal van de mankementen misschien kunnen verlichten of opheffen (eindelijk weg van Android 5.1.1 en een issue met WiFi AP authenticatie zou opgelost zijn) maar dan is er nog de beruchte Gele Waas. Daar helpt geen custom ROM meer tegen.

Het gebruik hier is vrijwel puur media consumptie, dus ik ga niet over op 4:3 (Lees: Nee, voor mij geen iPad). Ik zoek 10" of 11" 16:9 formaat, en dan wel weer 2560x1600 (WQXGA) of equivalent. Geen pen nodig, geen toetsenbord cover nodig.

Ik kom uit op: https://tweakers.net/pric...e/320234;1593548;1651872/
  • Samsung Galaxy Tab S7 Wi-Fi (6GB, 128GB intern), €599 op moment van schrijven
  • Lenovo Tab P11 Pro, €499 momenteel in de aanbieding
De Lenovo heeft een ogenschijnlijk beter scherm: HDR10 OLED, Dolby Vision. De Samsung Tab S7 (niet de S7+) heeft daarintegen een LCD scherm met 120 Hz refresh rate en 6 GB RAM plus een snellere SoC.

Iemand hier nog voor dezelfde keuze gestaan? En wat waren daar de overwegingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 16:57
JumpStart schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:03:
Nou, de spreekwoordelijke Kogel is Door de Kerk. De Google Nexus 10 in Huize JSt gaat met pensioen.

De tablet werd particulier grijs geïmporteerd via de Duitse Google Play store, in november 2012. In december 2013 ging het ding retour naar Google vanwege een spontane bootloop. Na de vervanging is de tablet af-en-aan in gebruik geweest. Bijna drie jaar geleden heb ik het geval een nieuwe lease of life gegeven door er eigenhandig een nieuw accu-paar in te lepelen. Met het herstel van de accu-duur en een gedeeltelijke retour van de vlot-heid door een factory reset zag het ding meteen weer vrijwel dagelijks gebruik.

Maar inmiddels...

Het ouwe trouwe beestje is gewoon vér voorbij z'n houdbaarheid. Een een dual-core Samsung Exynos 5250 met twee A15 cores op 1,7 GHz en 2 GB RAM (indrukwekkende specs in 2012!) blijft in 2021 gewoon zeer magertjes. Een custom ROM zou een aantal van de mankementen misschien kunnen verlichten of opheffen (eindelijk weg van Android 5.1.1 en een issue met WiFi AP authenticatie zou opgelost zijn) maar dan is er nog de beruchte Gele Waas. Daar helpt geen custom ROM meer tegen.

Het gebruik hier is vrijwel puur media consumptie, dus ik ga niet over op 4:3 (Lees: Nee, voor mij geen iPad). Ik zoek 10" of 11" 16:9 formaat, en dan wel weer 2560x1600 (WQXGA) of equivalent. Geen pen nodig, geen toetsenbord cover nodig.

Ik kom uit op: https://tweakers.net/pric...e/320234;1593548;1651872/
  • Samsung Galaxy Tab S7 Wi-Fi (6GB, 128GB intern), €599 op moment van schrijven
  • Lenovo Tab P11 Pro, €499 momenteel in de aanbieding
De Lenovo heeft een ogenschijnlijk beter scherm: HDR10 OLED, Dolby Vision. De Samsung Tab S7 (niet de S7+) heeft daarintegen een LCD scherm met 120 Hz refresh rate en 6 GB RAM plus een snellere SoC.

Iemand hier nog voor dezelfde keuze gestaan? En wat waren daar de overwegingen?
Ik heb hetzelfde gehad en toen gekozen voor Samsung Tab A (had een mooie prijs to.v. Lenovo). De Nexus wordt nog gebruikt als backup als mijn kinderen samen willen gamen (Brawlstars is favoriet momenteel).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nou... de spreekwoordelijke kogel is nu echt door de kerk geschoten. Afgelopen weekend heb ik de Lenovo Tab P11 Pro (4 GB, Wifi, geen pen/cover) laten bezorgen. €444.

Zie pricewatch: Lenovo Tab P11 Pro (ZA7C0017SE) Grijs

Het ehh... Het scheelt nogal. Helemaal begrijpelijk natuurlijk, 2012 hardware vergelijken met 2020 hardware loopt nogal scheef. Omdat de P11 Pro een 11½ inch scherm heeft met een veel dunnere bezel, is de buitenmaat binnen een paar mm hetzelfde als de 10,1 inch Nexus 10. Lenovo houdt zich redelijk goed in qua GUI zelf inrichten, dus dat valt alleszins mee. De P11 Pro is aanzienlijk lichter en is qua materiaalkeuze ook duidelijk beter.

Specs side-by-side: https://tweakers.net/pricewatch/compare/320234;1651872/

Maar dat scherm dan :o De resolutie is hetzelfde, de DPI is iets lager door de effectief hogere schermdiagonaal. OLED, HDR10. Waar de Nexus 10 niet hoger wilde dan 720p60 of 1080p30 in YouTube (zal wel door gebrek aan rekenkracht en/of hardware versnelling komen) kan ik nu HDR10 1440p60 content bekijken. De P11 Pro voelt een boel veul sneller, wat ook geheel logisch is. En ik kan me niet meer storen aan de inmiddels redelijk prominent aanwezige gele waas op de Nexus 10.

* JumpStart is een happy camper, maar tegelijkertijd toch ook wel een beetje in mineur.

Het is immers wel na ruim 8 jaar trouwe dienst dat de Google Nexus 10 opgeborgen gaat worden. Zorgen voor zo'n 80% accu-lading, het plastic een paar keer heel grondig afnemen (die rubber achterkant gaat zweten/plakkerig worden als de tablet geen frequent gebruik meer zal kennen) en dan rusten in de originele doos!! (Ja, die heb ik nog steeds.) ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 22:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb nog steeds een Nexus 10...inmiddels 9 jaar oud. Bijna 10 jaar oud.
Qua snelheid vergelijkbaar met Motorola G5 telefoon uit 2017.

Ik heb deze Nexus gekregen van oom om voor een studie te gaan gebruiken. :o

Een paar opmerkelijke feiten:
-Laagje achterop is inderdaad nu flink aan het vergaan (vooral aan de randjes).
-Oude logo van Google bij het opstarten
-Opladen lukt alleen als het ding niet in gebruik is.....Want ding verbruikt meer stroom dan de oplader aan stroom kan leveren.
-Scherm is vrijwel krasloos
-Tablet is ontzettend traag voor browsing
- Voor games of ander applicaties is ie snel genoeg dus. Voorheen kon je ook goed Pokémon TCG online afspelen, maar nu is het merkbaar traag geworden. https://www.pokemon.com/n...online-spelen/downloaden/
-Gaat uitzichzelf herstarten als het allemaal teveel wordt.
-Al 6 jaar geen updates meer. Dus Android 5.1.1 blijft de nieuwste officiële Android-versie van Google voor Nexus 10.
-Dit is een van de weinige Android-apparaten in huis waar ik het scherm kan mirroren via HDMI.
-Het ding wordt ontzettend warm, in de winter is dat met hoge energieprijzen wel prettig.
-5GHz uit 2012 heeft nu wel nut...Toentertijd in 2012/2013 had bijna niemand 5GHz-modems.
-ingebouwde NFC is wel funny (maar doe geen betalingen mee. Want daar is ie te onveilig voor)

Ik heb RuneScape opgezocht in de playstore....zit er niet bij voor Nexus 10.
Clash for Clash kan wel.

Nexus 10 is totaal niet meer geschikt voor browsing maar als men wat applicaties wilt afspelen...moet dat prima lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door MedionAkoya op 19-12-2022 20:00 ]

Trein?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste