Waar zie je dat je er niet over mag praten? In dit topic mag het niet inderdaad, maar hier Google Nexus 10 tablet - levertijden en prijzen topic wel
Anoniem: 19058
Ook ik heb mij N10 inmiddels in huis. Vooropgesteld, ik heb nooit eerder een tablet gehad. Ik heb al die tijd afgewacht totdat er iets kwam wat me echt aansprak. Dat was de Nexus 10.
Ik heb het 16gb model genomen omdat ik geen foto's en video's maak op de tablet, en eventuele films stream ik van het netwerk, dus voor alleen apps vind ik dit genoeg.
Lightbleed, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen last van. Het doet zich enigzins voor op de hoogste brightness in het donker, maar bij normaal gebruik is er niets van te zien. Ik heb dit getest met Aldiko (e-reader in het zwart), en de N10 en mijn One X naast elkaar gehouden. Beiden zijn even donker (hoewel de hox een tikje scherper is) en dat is voor mij goed genoeg.
Tot nu toe bevalt hij uitstekend, hij ziet er mooi uit en voelt stevig aan, is snel en het scherm is prachtig. Ook de mogelijkheid tot meerdere accounts is handig, zo heeft mijn vrouw haar eigen facebook / gmail / skype zonder opnieuw te moeten inloggen.

Ik heb het 16gb model genomen omdat ik geen foto's en video's maak op de tablet, en eventuele films stream ik van het netwerk, dus voor alleen apps vind ik dit genoeg.
Lightbleed, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen last van. Het doet zich enigzins voor op de hoogste brightness in het donker, maar bij normaal gebruik is er niets van te zien. Ik heb dit getest met Aldiko (e-reader in het zwart), en de N10 en mijn One X naast elkaar gehouden. Beiden zijn even donker (hoewel de hox een tikje scherper is) en dat is voor mij goed genoeg.
Tot nu toe bevalt hij uitstekend, hij ziet er mooi uit en voelt stevig aan, is snel en het scherm is prachtig. Ook de mogelijkheid tot meerdere accounts is handig, zo heeft mijn vrouw haar eigen facebook / gmail / skype zonder opnieuw te moeten inloggen.

Anoniem: 14038
Had ergens gelezen dat hij meer stroom gebruikt dan de (stock) lader kan leveren als je hem gewoon gebruikt. Misschien dat de eigenaars hier naar kunnen kijken?
Ik heb de accuduur nog niet heel goed kunnen testen omdat ik hem tussentijds een aantal keer aan de lader heb gelegd, maar ik heb hem in elk geval probleemloos een aantal uren kunnen gebruiken, waarna de batterij nog boven de 50% was. Voor mij is dat acceptabel.
Wellicht goed om te weten is dat de bijgeleverde lader universeel, dus mensen die overwegen hem te importeren uit de US of UK kunnen er gewoon een netsnoer op aansluiten. De USB kabel is overigens van matige kwaliteit. Hij voelt cheap aan en op mijn HOX sluit hij niet goed aan, ik moet hem heen er weer bewegen of aanduwen om hem aan de praat te krijgen. Op de tablet doet hij het wel gewoon.
Wat me echt positief heeft verrast is de geluidskwaliteit. Er komt daadwerkelijk bas uit, en dankzij de front stereo speakers heeft het ook een aardig vermogen. Stukken beter dan mijn vaio laptop. Maar met een in-ear koptelefoontje vond ik mij HOX beter presteren, het geluid klonk hier wat voller dan op de N10.
Het stock keyboard vind ik ook erg goed. Op mijn telefoon ben ik verslingerd aan swiftkey, maar op de tablet vind ik de look en feel van het android keyboard beter. Het lichte vibreren en het geluid dat de toetsen maken als je typt, geven het net iets extra's.
Verder is, zoals wel bekend, het aantal tablet optimized apps nog beperkt, maar de apps die dat wel zijn maken dan ook optimaal gebruik van het grote scherm. Met name youtube, gmail en reddit is fun zijn een verademing met hun multi columns. Ik vind het zelfs fijner werken dan op de laptop.
Ook Google Now werkt zeer goed (maar dit zal iedereen beamen die al 4.2 op hun smartphone heeft). De spraakherkenning werkt vrijwel vlekkeloos. "Show me pictures of Scarlett Johansen" en je hebt ze. "Open gmail" en je app opent, "What's the temperature?" en de weersverwachtingen worden je verteld.
Dit is de show off op je android tablet! (ook al moest ik hier mijn OS voor op engels zetten)
Wellicht goed om te weten is dat de bijgeleverde lader universeel, dus mensen die overwegen hem te importeren uit de US of UK kunnen er gewoon een netsnoer op aansluiten. De USB kabel is overigens van matige kwaliteit. Hij voelt cheap aan en op mijn HOX sluit hij niet goed aan, ik moet hem heen er weer bewegen of aanduwen om hem aan de praat te krijgen. Op de tablet doet hij het wel gewoon.
Wat me echt positief heeft verrast is de geluidskwaliteit. Er komt daadwerkelijk bas uit, en dankzij de front stereo speakers heeft het ook een aardig vermogen. Stukken beter dan mijn vaio laptop. Maar met een in-ear koptelefoontje vond ik mij HOX beter presteren, het geluid klonk hier wat voller dan op de N10.
Het stock keyboard vind ik ook erg goed. Op mijn telefoon ben ik verslingerd aan swiftkey, maar op de tablet vind ik de look en feel van het android keyboard beter. Het lichte vibreren en het geluid dat de toetsen maken als je typt, geven het net iets extra's.
Verder is, zoals wel bekend, het aantal tablet optimized apps nog beperkt, maar de apps die dat wel zijn maken dan ook optimaal gebruik van het grote scherm. Met name youtube, gmail en reddit is fun zijn een verademing met hun multi columns. Ik vind het zelfs fijner werken dan op de laptop.
Ook Google Now werkt zeer goed (maar dit zal iedereen beamen die al 4.2 op hun smartphone heeft). De spraakherkenning werkt vrijwel vlekkeloos. "Show me pictures of Scarlett Johansen" en je hebt ze. "Open gmail" en je app opent, "What's the temperature?" en de weersverwachtingen worden je verteld.
Dit is de show off op je android tablet! (ook al moest ik hier mijn OS voor op engels zetten)
Anoniem: 19547
Heb je er al een baksteen op laten vallen om te zien of dat gorilla glas 2 nog een beetje goed is?
Gorilla glas doet helemaal niets met betrekking tot breken. En het krast ook gewoon, dus overrated imho.Anoniem: 19547 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:50:
Heb je er al een baksteen op laten vallen om te zien of dat gorilla glas 2 nog een beetje goed is?
![]()
![]()
Nickname does not reflect reality
Ik heb mijn Nexus 10 inmiddels ook binnen (via connecties in Duitsland). Ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Het scherm is echt heel goed. Wel heb ik een lichte light bleed rechtsonder. Ik moet hier wel bijzeggen dat ik bovengemiddeld kritisch ben. De tablet voelt verder erg snel aan en multiuser is voor een tablet natuurlijk erg handig (vreemd dat hier nooit eerder aan is gedacht..) Binnenkort wat meer ervaringen.
Ik twijfel nog over de aanschaf van een n10. Een belangrijke eis is het kunnen afspelen van 1080p content van een nas/pc. Een kersverse eigenaar die dat voor me zou kunnen testen?
Goeie vraag! Ik luister even mee als je het niet erg vind 
Mijn ouwe transformer is uiterst brak met alles wat boven / gelijk aan 720p gestreamed word.
Mijn ouwe transformer is uiterst brak met alles wat boven / gelijk aan 720p gestreamed word.
[ Voor 45% gewijzigd door Ceejay op 27-11-2012 00:18 ]
Hoe zit het met de rekening? Ik moet een factuur hebben, krijg je die ook (met pakket mee) of is die digitaal? Anders kan ik hem niet zakelijk indienen, dat vind ik wel belangrijktiesum schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:53:
Ik heb mijn Nexus 10 inmiddels ook binnen (via connecties in Duitsland). Ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
Een afgedrukte digitale rekening is toch ook goed? Factuur is toch factuur? Of mis ik iets? Ik dien nl ook alleen nog maar digitale facturen in bij mijn baas voor de declaraties. En die moeten desgevraagd ook aan de fiscus getoond worden als bewijs. Nog nooit commentaar op gehad.mithras schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:56:
[...]
Hoe zit het met de rekening? Ik moet een factuur hebben, krijg je die ook (met pakket mee) of is die digitaal? Anders kan ik hem niet zakelijk indienen, dat vind ik wel belangrijk
In valtesten doen tablets met dit glas het toch zeker beter dan de rest.Brad Pitt schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:21:
[...]
Gorilla glas doet helemaal niets met betrekking tot breken. En het krast ook gewoon, dus overrated imho.
Tablet met gorillaglas: ster in je scherm
Tablet zonder: hele scherm in 10.000 splinters
Niet dat je tablet met een ster erin nog bruikbaar is ofzo. maar het geeft je dus wel meer kans op overleven bij een val.
Steen er op laten vallen = per definitie scheen kapot, wat er ook voor glas in zit. Zou graag een bron zien (wetenschappelijke, niet van die zinloze YouTube droptests) waarin blijkt dat Gorillaglas resistenter is tegen impacts.RocketKoen schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:52:
[...]
In valtesten doen tablets met dit glas het toch zeker beter dan de rest.
Tablet met gorillaglas: ster in je scherm
Tablet zonder: hele scherm in 10.000 splinters
Niet dat je tablet met een ster erin nog bruikbaar is ofzo. maar het geeft je dus wel meer kans op overleven bij een val.
Nickname does not reflect reality
Er zit een papieren rekening bij.mithras schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:56:
[...]
Hoe zit het met de rekening? Ik moet een factuur hebben, krijg je die ook (met pakket mee) of is die digitaal? Anders kan ik hem niet zakelijk indienen, dat vind ik wel belangrijk
1080p video speelt vloeiend af vanaf mijn Synology. Echter, bij (naar mijn weten) alle spelers is de DTS ondersteuning verwijderd. Films met DTS (en dat zijn er veel tegenwoordig) spelen niet vloeiend af) De DTS ondersteuning zou er bij VLC beta nog wel in moeten zitten, maar deze player speelt video weer niet zonder stutter af. Ik heb er nog niet veel tijd voor gehad, maar ik zag wel dat je in MX Player een externe DTS decoder kan inladen waarmee het zou moeten werken. Ook het installeren van een oude versie van de app (waar DTS ondersteuning nog inzit) zou het probleem moeten oplossen. Als een van jullie een oplossing vind, wil ik het graag even proberen.Lt. Marx schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:03:
Ik twijfel nog over de aanschaf van een n10. Een belangrijke eis is het kunnen afspelen van 1080p content van een nas/pc. Een kersverse eigenaar die dat voor me zou kunnen testen?
Beetje krom verwoord misschienmphilipp schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:43:
[...]
Een afgedrukte digitale rekening is toch ook goed? Factuur is toch factuur? Of mis ik iets? Ik dien nl ook alleen nog maar digitale facturen in bij mijn baas voor de declaraties. En die moeten desgevraagd ook aan de fiscus getoond worden als bewijs. Nog nooit commentaar op gehad.
Wat is er onwetenschappelijk aan youtube tests? Behalve dat ze elke test vaak maar 1x doen. Het is precies dezelfde manier waarop NCAP ect botsproeven doen met auto's.Brad Pitt schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:34:
[...]
Steen er op laten vallen = per definitie scheen kapot, wat er ook voor glas in zit. Zou graag een bron zien (wetenschappelijke, niet van die zinloze YouTube droptests) waarin blijkt dat Gorillaglas resistenter is tegen impacts.
Echte herhaalde test vind je alleen voor dingen die claimen schade-proof te zijn (de hp elitebook bijvoorbeeld). En de fabrikant heeft filmpjes op internet staan van lab tests van hun glas.
Waar ik HEEL benieuwd naar ben is de ervaring in gewicht. Ik zou dit tablet wel willen gebruiken voor het lezen van bladmuziek. Daarvoor sta ik soms een dag met dat ding in mijn handen. Ik heb de Samsung tab 10.1 in mijn handen gehad, en die vond ik er toch iets te zwaar voor...
Nexus 10 is iets zwaarder 603g tegen de 588 van de tab 10.1
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Ah daar hoef ik het dus niet voor te doen...Wooldoor schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:59:
Nexus 10 is iets zwaarder 603g tegen de 588 van de tab 10.1
Eindelijk vandaag is hij binnengekomen mijn precious Nexus 10

Binnenkort zal ik hier een review over gaan schrijven .
Maar eerst nog een review over de Nexus 7 32GB.

Binnenkort zal ik hier een review over gaan schrijven .
Maar eerst nog een review over de Nexus 7 32GB.
Ik kan niet wachten tot ik er ook in mijn handen heb. Toch maar eens een weekendje naar Duitsland, als hij bij de mediamarkt te kopen is natuurlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Hunter23 op 27-11-2012 20:02 ]
Ik ben vrijdag en zaterdag in Berlijn maar ik denk dat hij nog niet te vinden is in de winkels
*weg* dit hoort hier niet.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 28-11-2012 10:12 ]
Dit is hier offtopic en daarnaast verwachten we eigen inzet.
[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 01-12-2012 13:19 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Mijn nexus 10 word maandag bij familie in engeland afgeleverd,
Dus met een beetje geluk heb ik hem dinsdag.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen die hem nu al even in gebruik hebben.
Dus met een beetje geluk heb ik hem dinsdag.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen die hem nu al even in gebruik hebben.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Ik had gehoopt dat deze in Frankrijk (waar ik nu woon) ook verkrijgbaar zou zijn. Tot nu toe nergens kunnen vinden
Pas vanaf 15 december ongeveer...Wooldoor schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:59:
Ik ben vrijdag en zaterdag in Berlijn maar ik denk dat hij nog niet te vinden is in de winkels
gewoon in de google play store.AleSyS schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:10:
Ik had gehoopt dat deze in Frankrijk (waar ik nu woon) ook verkrijgbaar zou zijn. Tot nu toe nergens kunnen vinden
Heb je alleen wel een franse creditcard nodig.
Als iPad-eigenaar moet ik zeggen dat ik de Nexus 10 de mooiste Android tablet vind van dit moment. Het is ook duidelijk dat Google hier veel invloed op heeft gehad, want eerdere tablets van Samsung vind ik niet zo'n heel groot succes.
Helaas overal uitverkocht en dus ook in de franse google play storeRocketKoen schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:30:
[...]
gewoon in de google play store.
Heb je alleen wel een franse creditcard nodig.
Ik heb de route "Vraag een bekende in Duitsland" doorlopen en heb sinds gisteren (had ook eergisteren kunnen zijn als het pakje was aangeboden als er wel iemand thuis was) dus een Nexus 10 16 GB.
Heel lang heb ik de Nexus 7 overwogen, gevalletje "de kat uit de boom kijken" en daarna m'n zinnen op de 10 gezet. Tot nu toe heel blij met mijn keuze.
Heel lang heb ik de Nexus 7 overwogen, gevalletje "de kat uit de boom kijken" en daarna m'n zinnen op de 10 gezet. Tot nu toe heel blij met mijn keuze.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik heb nu ook de nexus 10 
Echter is deze nu afkomstig van de UK en bevat een UK usb charger. Het ding is zo aanpasbaar dat je er een andere "voorkant" in kan steken, maar die moet ik natuurlijk wel ergens vinden. Heeft iemand een idee? Ik kan tot die tijd prima een omvormer gebruiken of wellicht mijn andere usb chargers gebruiken (zo'n 230V <-> normale usb). Maar als het uiteindelijk helemaal netjes past zou wel tof zijn. Of op de nieuwe pogo charger wachten (als die ooit uitkomt).
Echter is deze nu afkomstig van de UK en bevat een UK usb charger. Het ding is zo aanpasbaar dat je er een andere "voorkant" in kan steken, maar die moet ik natuurlijk wel ergens vinden. Heeft iemand een idee? Ik kan tot die tijd prima een omvormer gebruiken of wellicht mijn andere usb chargers gebruiken (zo'n 230V <-> normale usb). Maar als het uiteindelijk helemaal netjes past zou wel tof zijn. Of op de nieuwe pogo charger wachten (als die ooit uitkomt).
Gewoon een reis-stekker/adapter gebruiken. UK en NL is beide 230 volt en 50 Hz, dus het is alleen een fysiek verloopje, kost een paar euro.mithras schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:08:
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ook ik heb mijn nexus10 exemplaar mogen ontvangen. Wat werkt dat ding heerlijk, en 2560*1600 staat ook niet verkeerd. Geen pixel te bekennen.
Wat betreft het opladen van het apparaat, het ding heeft voor een fatsoenlijke oplaadsnelheid 2A op 5V usb nodig. Een standaard pc poort kan slechts een kwart leveren, dus misschien is het wel een handig idee om zo'n travelblokje te halen
Wat betreft het opladen van het apparaat, het ding heeft voor een fatsoenlijke oplaadsnelheid 2A op 5V usb nodig. Een standaard pc poort kan slechts een kwart leveren, dus misschien is het wel een handig idee om zo'n travelblokje te halen
Mijn nexus 10 nu aan aantal dagen in gebruik.
Kan niet anders zeggen wat een fijn ding.
Ben ook al bezig geweest om cm 10.1 erop te zetten en dat voelt ook goed aan.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Waarom zou je cm er op zetten?BarryKohne schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:36:
Mijn nexus 10 nu aan aantal dagen in gebruik.
draait de nexus 10 niet stock al een nieuwere android versie?
Nee cm10.1 is android 4.2.1 alleen aangepast meer opties die je niet in de standaard rom.
N10 voelt vele male vloeiender, wireless is veel stabieler.
BBC HS iplayer werkte bijzonder jerky op de originele rom en op cm10.1 geen enkel probleem.
ASOP browser weer terug Chrome is wel heel erg sloom als je deze vergelijkt.
En hij ondersteunt flash wat ik ook wel erg miste.

N10 voelt vele male vloeiender, wireless is veel stabieler.
BBC HS iplayer werkte bijzonder jerky op de originele rom en op cm10.1 geen enkel probleem.
ASOP browser weer terug Chrome is wel heel erg sloom als je deze vergelijkt.
En hij ondersteunt flash wat ik ook wel erg miste.

[ Voor 45% gewijzigd door BarryKohne op 09-12-2012 11:10 ]
Mij is opgevallen dat het indicatie lichtje niet werkt op mijn Nexus 10 .Hij geeft wel netjes een toontje als er een mailtje binnenkomt maar lichtje gaat niet branden of knipperen.Nog meer gebruikers die daar last van hebben?
Er gaat gewoon een standaard netsnoer in, ik snap het probleem niet? Die kabels zitten zo'n beetje standaard bij elk apparaat..mithras schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:08:
Even een open deur intrappen hoor, maar staat die optie wel aan? Want je hebt de optie om het indicatielichtje uit te schakelen.diquan2001 schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:45:
Mij is opgevallen dat het indicatie lichtje niet werkt op mijn Nexus 10 .Hij geeft wel netjes een toontje als er een mailtje binnenkomt maar lichtje gaat niet branden of knipperen.Nog meer gebruikers die daar last van hebben?
Oh, en mij eigen probleem met de Nexus 10:
Ik had eerst gebruikers gemaakt (mezelf en mijn betere helft) nog zonder passwords. Daarna had ik de tablet een device wachtwoord gegeven, dus alleen nodig bij booten. Dit is vereist voor het encrypten van je apparaat. Dus, ik laat de tablet de boel versleutelen. (Duurt eventjes trouwens, dat versleutelen.) Dat heeft netjes gewerkt en ik moets dan ook na reboot een keer het encryptiewachtwoord ingeven. Werkt naar behoren.
Vervolgens voorzie ik zowel het 'owner' account als het tweede account van een wachtwoord.
Een tijdje later pas doe ik een reboot en... mijn encryptiewachtwoord wordt geweigerd!
WAT??
Drie pogingen later, heel hard lettend op het weglaten van tikfouten, reboot ik nog maar eens. Ook daarna geen succes. Visioenen van Factory Reset, alles opnieuw instellen en apps opnieuw installeren passeren mijn gedachten.
Oh køt!
Het zal toch niet? 
Ik besluit dan toch nog maar een keer mijn eigen (account) wachtwoord in te voeren. Dat wachtwoord wordt geaccepteerd! Na een eerste zucht van opluchting is daarna meteen de verontwaardiging.
Los van het feit dat dit zonder enige melding gedaan is is het iets dat ik gewoon helemaal niet wil. Als de tablet een keer helemaal uit gaat dan moet ook mijn betere helft het ding kunnen laten booten, zonder daarvoor mijn accountwachtwoord nodig te hebben.
(Dit zal geen specifiek N10 probleem zijn, mogelijk dat meer tablets met 4.2.1 hier last van hebben)
(Een ander bugje is een combinatie van Firefox for Android en versie 4.2.1 waarbij een druk op de backspace bijna een heel tekstveld wist. Maar da's een Firefox bug, want Chrome heeft er geen last van.)
Ik had eerst gebruikers gemaakt (mezelf en mijn betere helft) nog zonder passwords. Daarna had ik de tablet een device wachtwoord gegeven, dus alleen nodig bij booten. Dit is vereist voor het encrypten van je apparaat. Dus, ik laat de tablet de boel versleutelen. (Duurt eventjes trouwens, dat versleutelen.) Dat heeft netjes gewerkt en ik moets dan ook na reboot een keer het encryptiewachtwoord ingeven. Werkt naar behoren.
Vervolgens voorzie ik zowel het 'owner' account als het tweede account van een wachtwoord.
Een tijdje later pas doe ik een reboot en... mijn encryptiewachtwoord wordt geweigerd!
WAT??
Drie pogingen later, heel hard lettend op het weglaten van tikfouten, reboot ik nog maar eens. Ook daarna geen succes. Visioenen van Factory Reset, alles opnieuw instellen en apps opnieuw installeren passeren mijn gedachten.
Oh køt!
Ik besluit dan toch nog maar een keer mijn eigen (account) wachtwoord in te voeren. Dat wachtwoord wordt geaccepteerd! Na een eerste zucht van opluchting is daarna meteen de verontwaardiging.
Los van het feit dat dit zonder enige melding gedaan is is het iets dat ik gewoon helemaal niet wil. Als de tablet een keer helemaal uit gaat dan moet ook mijn betere helft het ding kunnen laten booten, zonder daarvoor mijn accountwachtwoord nodig te hebben.
(Dit zal geen specifiek N10 probleem zijn, mogelijk dat meer tablets met 4.2.1 hier last van hebben)
(Een ander bugje is een combinatie van Firefox for Android en versie 4.2.1 waarbij een druk op de backspace bijna een heel tekstveld wist. Maar da's een Firefox bug, want Chrome heeft er geen last van.)
Hebben jullie het voor elkaar om gesture typing aan te zetten? Bij werkt het niet, ondanks dat ik het volgens mij gewoon allemaal heb aangezet. Hier een screenshot:

Moet ik nog meer aanzetten?

Moet ik nog meer aanzetten?
Uhm foutje bedankt
..Kwam er gisteren achter dat je die aan kan zetten .maar wat een vage benaming vind ik hoor.Hoezo knipperen trackball ?? Zet er dan gewoon knipperen LED ofzo . 

JumpStart schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:55:
[...]
Even een open deur intrappen hoor, maar staat die optie wel aan? Want je hebt de optie om het indicatielichtje uit te schakelen.
Iedereen zijn/haar eigen ding natuurlijk, maar dit soort dingen (lees: er zijn voor veel computertermen geen goede Nederlandse vertalingen) dragen er aan bij dat ik voor Engels kies als systeemtaal...diquan2001 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:09:
Uhm foutje bedankt..Kwam er gisteren achter dat je die aan kan zetten .maar wat een vage benaming vind ik hoor.Hoezo knipperen trackball ?? Zet er dan gewoon knipperen LED ofzo .
![]()
[...]
Trackball is nog een begrip wat is blijven hangen van de Nexus One, toen hadden we een LED trackball. Beetje stom dat dat inderdaad nooit is aangepast in Android.diquan2001 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:09:
Uhm foutje bedankt..Kwam er gisteren achter dat je die aan kan zetten .maar wat een vage benaming vind ik hoor.Hoezo knipperen trackball ?? Zet er dan gewoon knipperen LED ofzo .
![]()
[...]
Anoniem: 14038
Vraagje voor de gebruikers.
Hoe zit het met video afspelen?
Welke alternatieve apps om af te spelen werken beter dan de stock app?
Ik gebruik MediaHouse als UPnP/DLNA browser en de bèta van VLC for Andoid als speler. MX Player schijnt ook erg goed te zijn, maar die heb ik nog geen kans gegeven.Anoniem: 14038 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:35:
Vraagje voor de gebruikers.
Google Play: MediaHouse UPnP / DLNA Browser
Google Play: VLC for Android Beta
Google Play: MX Speler
Misschien nog een reliek uit de tijd van de nexus one, die had wel degelijk een trackball die kon knipperen... vergeten te vertalen in latere versies...diquan2001 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:09:
![]()
[...]
ik sta op het punt om mijn transformer prime om te wisselen met een nexus 10, zijn er nog dingen die ik moet weten( zoals gedoe met adapters ofzo) en is het het makkelijkst hem in duitsland te kopen (en waar kan dat dan?)
en is de adapter een standaard usb adapter of levert hij een verschillend vermogen?
en is de adapter een standaard usb adapter of levert hij een verschillend vermogen?
Het is een standaard 5V 2A USB lader...robdonke schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:42:
ik sta op het punt om mijn transformer prime om te wisselen met een nexus 10, zijn er nog dingen die ik moet weten( zoals gedoe met adapters ofzo) en is het het makkelijkst hem in duitsland te kopen (en waar kan dat dan?)
Van het weekend ook de Nexus 10 binnengekregen uit de VS. Helaas nog niet veel mee kunnen spelen, maar de eerste indrukken zijn goed! Scherm is erg mooi en vooral scherp, duidelijk een nieuwe standaard welke (onder andere) hier gezet wordt! Verder lijkt ie ook heerlijk soepel en vlot te reageren, wat nogal een verademing is na de Asus TF300t.
Nu nog even de goede apps zien te vinden! Dit blijft toch wel het grote nadeel van een Android tablet.
Nu nog even de goede apps zien te vinden! Dit blijft toch wel het grote nadeel van een Android tablet.
Lol mooie prijzen daar, maar 150,- duurder dan de "normale" prijs.
Ook ik zit te denken om er een in Duitsland te halen. Maar waar kan dit? Ik heb het idee dat de meerderheid in Amerika bestelt, maar wat zijn daar de voordelen van? Oppikken/laten verzenden vanuit Duitsland lijkt mij goedkoper. Bedankt
Wil niet vervelend zijn, maar denk dat je deze vraag beter hier kan stellen:Tom3 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:28:
Ook ik zit te denken om er een in Duitsland te halen. Maar waar kan dit? Ik heb het idee dat de meerderheid in Amerika bestelt, maar wat zijn daar de voordelen van? Oppikken/laten verzenden vanuit Duitsland lijkt mij goedkoper. Bedankt
Google Nexus 10 tablet - levertijden en prijzen topic
Duitsland is inderdaad gemakkelijker logischer, maar het ligt er meer aan waar je iemand kent. Daarom dat er enkele uit de VS hebben gehaald, sommige omdat ze daar sowieso contacten hebben, andere via XDA.
In de winkel is ie volgens mij nog steeds nergens te vinden... Dus je bent voorlopig nog aangewezen op de Play store.
Volgende week ik in NY. Weten jullie of het mogelijk de Nexus al te kopen? Of moet je die perse online kopen? Slaap bij iemand dus hij zou het eventueel kunnne bestellen.
je hebt een US creditcard en adres nodig.Versteegrob schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:11:
Volgende week ik in NY. Weten jullie of het mogelijk de Nexus al te kopen? Of moet je die perse online kopen? Slaap bij iemand dus hij zou het eventueel kunnne bestellen.
Hij is ook regelmatig uitverkocht, dus als je hem via die vriend wil kopen moet je dat zo snel mogelijk doen.
Als je hem (zonder de doos) meeneemt in je koffer op de terugweg ontwijk je wel mooi de BTW en invoerrechten.
Iemand die Whatsapp al draaiend heeft op de Nexus 10? Heb de tablet nog niet dus zelf nog niet kunnen testen. Op internet zijn verschillende verhalen over het wel of niet werkend kunnen krijgen van WA op een tablet zonder SIM kaart...
Op mijn telefoon heb ik al een draaiende WA, iemand al een poging gedaan om zoiets over te zetten met Titanium backup?
Op mijn telefoon heb ik al een draaiende WA, iemand al een poging gedaan om zoiets over te zetten met Titanium backup?
De walmart verkoopt ze, maar weet niet of ze voorraad hebben. En in Manhattan zit geen walmart, dus moet je iets reizen. Iets zegt me dat ik gelezen heb dat staples zo ook ging verkopen, maar ik kan in de war zijn met ded nexus7.Versteegrob schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:11:
Je kan in theorie een backup maken van de geactiveerde whatsapp op je telefoon. En die backup restoren op je tablet.new_guy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:50:
Iemand die Whatsapp al draaiend heeft op de Nexus 10? Heb de tablet nog niet dus zelf nog niet kunnen testen. Op internet zijn verschillende verhalen over het wel of niet werkend kunnen krijgen van WA op een tablet zonder SIM kaart...
Alleen whatsapp gaat helemaal flippen als je op 2 clients tegelijk bent ingelogd met dezelfde account (telefoonnummer). Je hebt bijvoorbeeld een goede kans dat je een berichtje stuurt op je tablet, en je antwoord krijgt op je telefoon, of andersom. Whatsapp kiest 1 van de devices uit. Het is niet zoals met MSN of Facebook, waar je het bericht op alle ingelogde clients binnen krijgt.
Ik zou het dus afraden.
Thanks, het zal sowieso kijken worden wanneer ik de tablet heb, maar het is goed om dit alvast te weten.RocketKoen schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:23:
[...]
Je kan in theorie een backup maken van de geactiveerde whatsapp op je telefoon. En die backup restoren op je tablet.
Alleen whatsapp gaat helemaal flippen als je op 2 clients tegelijk bent ingelogd met dezelfde account (telefoonnummer). Je hebt bijvoorbeeld een goede kans dat je een berichtje stuurt op je tablet, en je antwoord krijgt op je telefoon, of andersom. Whatsapp kiest 1 van de devices uit. Het is niet zoals met MSN of Facebook, waar je het bericht op alle ingelogde clients binnen krijgt.
Ik zou het dus afraden.
Meer mensen last van het feit dat ze de 'tril motor' heel duidelijk horen? Het overstemt bijna het geluid van het klikken, wat dus vooral goed merkbaar is bij het toetsenbord of drukken op home/back/task switcher.
Ik hoor het wel, maar last er heb ik er niet van. Het is voor mij niet storend, integendeel, de feedback dat een aanraking geregistreerd is is erg fijn. En als het echt doodstil moet zijn kan het altijd nog worden uitgeschakeld.FabianNL schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:06:
Meer mensen last van het feit dat ze de 'tril motor' heel duidelijk horen? Het overstemt bijna het geluid van het klikken, wat dus vooral goed merkbaar is bij het toetsenbord of drukken op home/back/task switcher.
[ Voor 7% gewijzigd door JumpStart op 22-12-2012 00:06 ]
De mijne vandaag gehaald, wat een heerlijke tablet!
Probleem!
Ik heb de Nexus 10 helemaal leeg laten lopen, geen stroom bij de hand. Maar nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan? Hangt inmiddels al een uur aan de lader maar bij het aanzetten verschijnt even een icoontje van een batterij in het scherm om daarna weer uit te vallen.
Ik heb een US versie, dus de adapter gebruik ik niet, kabel wel. Als adapter heb ik 2 andere gebruikt welke niet werken op de Nexus 10, maar wel op mijn telefoons..?
Iemand dit probleem gehad?
Ik heb de Nexus 10 helemaal leeg laten lopen, geen stroom bij de hand. Maar nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan? Hangt inmiddels al een uur aan de lader maar bij het aanzetten verschijnt even een icoontje van een batterij in het scherm om daarna weer uit te vallen.
Ik heb een US versie, dus de adapter gebruik ik niet, kabel wel. Als adapter heb ik 2 andere gebruikt welke niet werken op de Nexus 10, maar wel op mijn telefoons..?
Nog nooit zo uitgekeken naar de thuiskomst van een familielid uit de US ! En vooral dan naar die mooie zwarte doos met een Google Nexus logo erop.
Eerste indruk :
Wat een mooi machien. Super vlot, prachtig scherm, kortom, het wekenlange wachten meer dan waard.
Nu moet ik oppassen dat ik de tablet niet laat leeglopen, want mijn US naar EU adapter moet nog binnenkomen. Ik moet me voorlopig behelpen met mijn usb-lader van de telefoon, maar dat ding laadt maar aan 0,8 ampère.
Gelukkig heb ik nu enkele dagen verlof, tijd om de Nexus uit te proberen.
Eerste indruk :
Wat een mooi machien. Super vlot, prachtig scherm, kortom, het wekenlange wachten meer dan waard.
Nu moet ik oppassen dat ik de tablet niet laat leeglopen, want mijn US naar EU adapter moet nog binnenkomen. Ik moet me voorlopig behelpen met mijn usb-lader van de telefoon, maar dat ding laadt maar aan 0,8 ampère.
Gelukkig heb ik nu enkele dagen verlof, tijd om de Nexus uit te proberen.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
De lader is zéér traag. Het kan rustig een nachtje (8 uur) duren voordat mijn tablet van ±15% terug naar opgeladen is. Ook kan de oplader niet voldoende stroom geven om de tablet aan te laten bij gebruik. Dus bij een half lege batterij, de tablet in de lader en in gebruik, loopt de batterij nog steeds leeg (maar dan wel een stuk langzamer).new_guy schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:05:
Probleem!
Dus, niet een uurtje wachten, maar lang wachten. Leg hem nu aan de lader en kijk morgen weer. Waarschijnlijk lukt het dan wel
Gebruik je wel een 5V 2A lader? Die voor een telefoon gaat meestal maar tot 1A ofzo.new_guy schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:05:
Probleem!
Gebruik eventueel het blokje van de US versie met een 8 - vormige stekkerkabel, zo heb ik het de eerste maal gedaan. Werkt perfect, is enkel geen zicht en een knoeiboel aan kabels.
Heb daarna een nieuwe lader gekocht hier -> http://www.gadget-store.eu/a-227338/5v/2a-usb-oplader/
Met een lader van 1A ben je idd meer dan 15u bezig met opladen
Haha, heb eventjes die samsung-lader deftiger bekeken, en daar past gewoon zo'n oude stroomkabel in met 8-vormige plug, je weet wel die je vroeger in radio's moest steken en zo, met twee van die ronde uiteindes. Die kabel past gewoon in de uitsparing van de nexus-lader (waar de US/EU adapter in moet).
(google eens op eurokabel type 704)
Nu, deze nacht heeft de nexus aan de stroom gelegen met mijn telefoonlader, en na ongeveer 8 uren laden was deze toch gewoon vol geraakt. (stond op +/- 30%)
(google eens op eurokabel type 704)
Nu, deze nacht heeft de nexus aan de stroom gelegen met mijn telefoonlader, en na ongeveer 8 uren laden was deze toch gewoon vol geraakt. (stond op +/- 30%)
[ Voor 4% gewijzigd door lukadad op 24-12-2012 09:04 ]
Ik dank jullie! De telefoon lader die ik gebruikte blijkt zo zwak te zijn dat de tablet na tien uur nog niet aan wilde. Heb nu de kabel van een oude laptop lader in het Samsung verloop blokje gedaan waar ik eigenlijk alleen de US stekker voor heb, tablet kon direct aan!
Dat was toch een angstig moment toen het vanmorgen niet lukte..
Dat was toch een angstig moment toen het vanmorgen niet lukte..
Het is ook wachten op het dock wat beschikbaar komt, verschillende media hebben er al over gepost. Ik hoop op een lader + usb aansluiting, zodat je een verbinding hebt met je pc (usb) en je hem gelijk fatsoenlijk kan opladen (ac).
Hoewel de pogo charger ook "voor de kerst" zou komen, hoop ik wel dat deze snel beschikbaar komt.
Hoewel de pogo charger ook "voor de kerst" zou komen, hoop ik wel dat deze snel beschikbaar komt.
Het beste optie is dat de jongen waar ik slaap de nexus besteld. Het geld geef ik hem direct. De nexus moet dan wel binnen vijf werkdagen worden bezorgd. 430 dollar is 325euro, niet gekFly-guy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:39:
[...]
De walmart verkoopt ze, maar weet niet of ze voorraad hebben. En in Manhattan zit geen walmart, dus moet je iets reizen. Iets zegt me dat ik gelezen heb dat staples zo ook ging verkopen, maar ik kan in de war zijn met ded nexus7.
Hoop het ook! Ook maar eens op jacht naar een case.mithras schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:21:
Het is ook wachten op het dock wat beschikbaar komt, verschillende media hebben er al over gepost. Ik hoop op een lader + usb aansluiting, zodat je een verbinding hebt met je pc (usb) en je hem gelijk fatsoenlijk kan opladen (ac).
Is er behoefte aan een accessoires topic? Want die is er zo te zien nog niet...
Weinig animo blijkbaar
Dan maar zelf op zoek

Dan maar zelf op zoek
new_guy schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:52:
Is er behoefte aan een accessoires topic? Want die is er zo te zien nog niet...
Wil ff zeggen datde nexus via de playstore in de VS sold out is, beide versies.
Wilde hem in de VS kopen maar dat lukt dus niet. Straks nog wat winkels proberen.
Wilde hem in de VS kopen maar dat lukt dus niet. Straks nog wat winkels proberen.
Dan post je je bevindingen toch gewoon hier? Ik ben wel nieuwsgierig.demisbr schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:32:
Weinig animo blijkbaar![]()
Dan maar zelf op zoek![]()
[...]
Zelf ben ik op zoek naar een 'case' voor mijn Nexus 10. Al wat rond gestruind in de MediaMarkt etc, maar 50 tot 100 euro voor een case is me te vel van het goede...
Zit er aan te denken om deze te bestellen; http://www.ebay.nl/itm/Lu...8713f6b92c#ht_1010wt_1163
Hoop dat Google snel met een dock komt.
Zit er aan te denken om deze te bestellen; http://www.ebay.nl/itm/Lu...8713f6b92c#ht_1010wt_1163
Ligt het aan mij of sluiten de hoeken niet zo mooi aan op de tablet?new_guy schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:59:
Zelf ben ik op zoek naar een 'case' voor mijn Nexus 10. Al wat rond gestruind in de MediaMarkt etc, maar 50 tot 100 euro voor een case is me te vel van het goede...
Dat ligt niet aan jou. Ik probeer een review of ervaringen te vinden, vooralsnog zonder al te veel succes. De foto's zijn echter wel renders, dus dat zou het een en ander kunnen verklaren....
Ik heb deze cover gekocht bij deze verkoper .En ik ben er erg tevreden mee .Let wel op dat je nexus 10 iets meer gaat wegen .Van een magere 603 gr naar 900 gr .
Maar de kwaliteit van de cover zelf is niets mis mee hij lijkt een beetje op van dat carbonlook .Bij mij zat er ook een kleine touchpen bij maar ik gebruik deze eigenlijk niet.En ja voor de 19.56 eurootjes klaag ik zeker niet .Prima Cover
Maar de kwaliteit van de cover zelf is niets mis mee hij lijkt een beetje op van dat carbonlook .Bij mij zat er ook een kleine touchpen bij maar ik gebruik deze eigenlijk niet.En ja voor de 19.56 eurootjes klaag ik zeker niet .Prima Cover
new_guy schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:59:
Zelf heb ik deze case. Is identiek aan de poetic hard back case, die maar $15 kost maar helaas niet te koop is als je niet in de us woont. Het is een goeie case die zeer goede bescherming biedt, maar €35 is teveel. Maar ik ging op reis dus moest een case hebben..
Misschien dat deze vraag al heel vaak is gesteld en mijn excuses voor mogelijke irritaties
. Maar wanneer komt deze tablet naar Nederland?
Of is dat helemaal uitgesloten en waarom komt die dan niet naar Nederland?
De speculatie is dat Samsung niet wil dat de verkoop van hun 'eigen' 10" tablets hier in de verdrukking komt. Dus of de Nexus 10 hier komt, en zo ja wanneer dan, is nog steeds niet bekend. En er is ook geen zicht op wanneer er een aankondiging te verwachten is.SerpentNL schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 02:22:
Misschien dat deze vraag al heel vaak is gesteld en mijn excuses voor mogelijke irritaties. Maar wanneer komt deze tablet naar Nederland?
Ik heb een kennis wonen in Canada, kan mijn kennis in Canada een nexus 10 voor mij kopen en het verzenden? Komen er extra invoerkosten bij? Wat als het als cadeau verpakt wordt? Op wat voor manieren kan ik via een kennis in Canada een nexus 10 verkrijgen?
Daar is eigenlijk dit Google Nexus 10 tablet - levertijden en prijzen topic topic voor.
Gisteren binnen gekregen.
De resolutie was toch wel één van de hoofdredenen om het te kopen en daar heb ik zover nog geen spijt van.
Alles lijkt echt prima te werken geen lagg te ontdekken etc. Multi user is ook wel een leuke/handige bijkomstigheid.
Jammer is alleen dat een heel aantal games/apps niet werken met de nexus 10.
Daarnaast gisteren even een pogo chager gekocht voor de nexus via die chager zou het laden een stuk sneller moeten gaan.
De resolutie was toch wel één van de hoofdredenen om het te kopen en daar heb ik zover nog geen spijt van.
Alles lijkt echt prima te werken geen lagg te ontdekken etc. Multi user is ook wel een leuke/handige bijkomstigheid.
Jammer is alleen dat een heel aantal games/apps niet werken met de nexus 10.
Daarnaast gisteren even een pogo chager gekocht voor de nexus via die chager zou het laden een stuk sneller moeten gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door RobertowNL op 04-01-2013 14:59 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Als ik zo de youtube filmpjes bekijk valt me op dat het scherm best wel spiegelt. Of valt dit mee?
Niet meer of minder dan ieder ander apparaat met Gorilla Glass™.mytheory schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:06:
Als ik zo de youtube filmpjes bekijk valt me op dat het scherm best wel spiegelt. Of valt dit mee?
(Ok, technisch gezien heeft de Nexus 10 Gorilla Glass 2, maar dat scheelt alleen in dikte, niet in reflectiviteit.)
Wikipedia: List of devices with Gorilla Glass
Dus hij zal flink spiegelen net zoals mijn HTC Desire HD en Asus Transformer die ook in deze lijst staan. Jammer maar dat hebben veel apparaten zoals ik kan zien in de lijst.JumpStart schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:31:
[...]
Niet meer of minder dan ieder ander apparaat met Gorilla Glass™.
(Ok, technisch gezien heeft de Nexus 10 Gorilla Glass 2, maar dat scheelt alleen in dikte, niet in reflectiviteit.)
Wikipedia: List of devices with Gorilla Glass
Tsja, het hoort nou eenmaal bij het soort toplaag. Een touch screen moet glad zijn want het constante aanraken zou een doffe laag langzaam glimmend maken. Zoals het touchpad van mijn laptop, die is dééls glimmend geworden. Dat zou op een tablet geen gezicht zijn.mytheory schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:22:
[...]
Dus hij zal flink spiegelen net zoals mijn HTC Desire HD en Asus Transformer die ook in deze lijst staan. Jammer maar dat hebben veel apparaten zoals ik kan zien in de lijst.
En een anti-reflectiecoating op glas, weet je hoe goed je daar vingerafdrukken op ziet? Dat is dus ook geen optie voor een touch screen.
De praktijk hier, nu na een maandje met de Nexus 10, is dat de schermreflectie geen probleem is, zolang je maar rekening houdt met waar de lichtbronnen zijn. Ik doe er niet verstandig aan om met mijn rug naar het raam te zitten want dan kunnen reflecties wel hinderlijk zijn. Af en toe dus opletten waar/hoe ik ga zitten. Daar is, vind ik dan, prima mee te leven.
Iemand al geprobeerd om een externe 2,5 inch harde schijf aan te sluiten en te kjiken of de tablet hem gepowered en werkend krijgt?
Gaat lastig worden OTG werkt wel alleen data via OTG i geblorkeerdWooldoor schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:01:
Iemand al geprobeerd om een externe 2,5 inch harde schijf aan te sluiten en te kjiken of de tablet hem gepowered en werkend krijgt?
Zal vanavond wel even voor je proberen te kijken of de schijf wel wil opspinnen.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verloopstekker US/EU moet je even kijken of de adaptor wel met 230V overweg kanGrimmie187 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:14:
[...]
Ja micro USB idd, gebruik nu mijn Galaxy S3 lader en dat duurt erg lang. Heb nog wel een verloopstekker van US naar EU liggen, lijkt mij makkelijker dan een nieuwe lader kopen ergens? Of zijn er andere nadelen/risico's verbonden aan het gebruik van een verloopstekker?
Anyway, dit is meer voor het reguliere topic i.p.v. hier..
Verloopstekker UK/EU heeft een zekering (verplicht in UK) en is daarom best duur.
Verder kosten universele USB laders geen drol.
Zeker weten? Ik heb eerder al deze app Nexus Media Importer gevonden. Wil voor aankomende wintersport mijn hdd volladen met series/films om zo onderweg wat video te kunnen kijken. Demo van YiouTube laat zien dat het wel moet werken?RobertowNL schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:18:
[...]
Gaat lastig worden OTG werkt wel alleen data via OTG i geblorkeerdMoet je dus root voor hebben.
Zal vanavond wel even voor je proberen te kijken of de schijf wel wil opspinnen.
Heb vandaag root-access gekregen op mijn nexus, zonder de bootloader te unlocken. Dus gewoon root, zonder dat er iets van mijn apps of gegevens gewist werden. (zie xda - http://forum.xda-develope...read.php?t=2003938&page=7Wooldoor schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:01:
Heb daarna de app stickmount geïnstalleerd (niet-betalende versie) en heb er mijn OTG kabeltje aan gehangen; Eerst gebeurde er niets, mijn usb-stick of externe 2,5 inch harde schijf werd niet herkend.
Beiden waren NTFS geformatteerd. Daarna de usb-stick (Kingston 8GB) naar FAT geformatteerd, en voila : de usb stick wordt herkend en is toegankelijk (zowel lezen/schrijven) via ES File explorer.
De externe HD ook aangesloten, maar die deed niets, geen spin-up. Daarna nog eens aangesloten met eigen voeding, en dan werd de externe HD ook herkend, maar niet toegankelijk (want nog steeds NTFS).
Dus het lukt allemaal, behalve de externe HD die vanuit de Nexus niet van voldoende stroom kan voorzien worden.
Update :
blijkbaar gebruikte ik een slechte usb-kabel voor mijn externe HD. Met een andere kabel, kreeg ik wel verbinding, maar stroom bleek niet genoeg, Stickmount bleef maar melden dat device mounting mogelijk was, maar kreeg geen toegang tot HD.
Daarna app NTFS Mounter geïnstalleerd : zelfde probleem, HD werd ook herkend, maar opnieuw geen toegang. HD aan stroom gelegd en daarna volledige toegang (lezen/schrijven)
[ Voor 15% gewijzigd door lukadad op 09-01-2013 20:49 . Reden: typo ]