Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 16:51
http://www.engadget.com/2012/11/02/nexus-10-review/
The Nexus 7 impressed us on nearly every front. What few flaws there were we more than forgave thanks to its bargain-basement price. At $400 to $500, the Nexus 10 is actually on par with many other 10-inch Android competitors -- even a little more expensive than some -- and, with average performance in most areas and sub-par battery life, it's relying on that incredibly high resolution and fresh Android build to set it apart. Sadly, neither is enough to distance this tablet from the competition.

The resolution is indeed quite nice but in many ways, the Super IPS+ panel on the ASUS Transformer Pad Infinity TF700 is even nicer, and other than that new keyboard there's nothing much in Android 4.2 to get excited about right now. Of course, the true beauty of the Nexus line is that when 4.3 rolls around this slate will be the first to get it, and that is certainly worth something. But is it worth enough to make up for this tablet's other shortcomings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 10:47
Tsja, ze komen tot de conclusie dat de asus tf700 beter is. Maar die zul je dan ook niet in de winkel vinden voor $399, terwijl hij al wel een half jaar oud is.
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben dat de nieuwe A15 het verliest van de tegra3 in benchmarks.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Hij valt op het gebied van performance ook behoorlijk tegen.
Iphone 5 is in de meeste gevallen sneller, de ipad 3(a5x) van voorjaar 2012 is vaak al behoorlijk sneller.
Moet je voorstellen in hoeverre de ipad van najaar 2012(a6x) sneller is. Een behoorlijke tegenvaller. Maar hij is dan ook 100 euro goedkoper.

Zie hier:
http://www.anandtech.com/...xus-4-and-nexus-10-review

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Halo_Master schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:59:
Hij valt op het gebied van performance ook behoorlijk tegen.
Iphone 5 is in de meeste gevallen sneller, de ipad 3(a5x) van voorjaar 2012 is vaak al behoorlijk sneller.
Moet je voorstellen in hoeverre de ipad van najaar 2012(a6x) sneller is. Een behoorlijke tegenvaller. Maar hij is dan ook 100 euro goedkoper.

Zie hier:
http://www.anandtech.com/...xus-4-and-nexus-10-review
Wat mij vooral opvalt:
De ipad/iphone 5 scoort in veel van die benchmarks 10x zo hoog als de galaxy S3...
toch zijn het geduchte concurrenten van elkaar in de echte wereld.
Beetje lastig om dan veel waarde te hechten aan die benchmarks.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Dat de iphone 5 sneller is dan een galaxy s3, was al lang bekend. Op het gebied van snellere HW is de iphone gewoon over het algemeen de snellere machine.

Wat je bedoelt is:
in verkoop zijn beiden aan elkaar gewaagd,sterker er zijn(nu nog) meer S3' en verkocht vanwege de verschillende opvattingen van de kopers (Android of IOS en ecosystemen) en de lagere prijs, samen met het grotere scherm van de galaxy.
Maar op het gebeid van HW is aangetoond dat de iphone 5 sneller is, het is dan natuurlijk ook een recentere telefoon.

Dus benchmarks zouden niet belangrijk zijn of je hecht daar geen waarde aan?
Ik weet dat ik dit op het android forum plaats en bij tweakers.
Maar als Apple slechter uit de benchmarks zou komen had iedereen dit gepost.
Natuurlijk zijn HW en de daaraan gekoppelde benchchmarks belangrijk. Het geeft aan hoe snel de apparaten kunnen zijn in bepaalde situaties nu en in toekomstige situaties.

En zoals ik al eerder aangaf, de ipad met de a6x is veel sneller dan de ipad met de a5x en ook echt behoorlijk sneller dan de nexus 10. Eigenlijk maakt hij de nexus 10 helemaal in.
Dat vind ik echt jammer en een gemiste kans van google/samsung.

Zie hier:
http://www.anandtech.com/...sgx-554mp4-under-the-hood

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 17:21
De reden dat Google er waarschijnlijk geen 'betere' procesor in heeft gedaan is om de prijs dan wat aan de lage kant te houden. Doe je dit wel, schiet de prijs omhoog. Ik denk dat Google juist met de Nexus 4, 7 en 10 toch voor een scherpe prijs een mooi product wil leveren. En zo te zien lukt het ze aardig.

Zelf hecht ik geen waarde aan de Benchmarks omdat je vaak hoort dat de benchmarks niet consistent zijn.
Het gaat mij voornamelijk om het scherm en dat de tablet vlekkeloos verloopt zonder hikken en stoten.
Ik kan niet wachten om de Nexus 10 zelf uit te kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

OK,

Dat klinkt tenminste relaxed. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

delorean7

Let's take the Aston toni

RocketKoen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:47:
[...]

Tsja, ze komen tot de conclusie dat de asus tf700 beter is. Maar die zul je dan ook niet in de winkel vinden voor $399, terwijl hij al wel een half jaar oud is.
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben dat de nieuwe A15 het verliest van de tegra3 in benchmarks.
Totdat je erachter komt dat dat ding een scherm heeft dat spontaan 'pats' zegt na zoveel maanden gebruik en je vervolgens aan de goden bent overgeleverd om het vervangen te krijgen.

Heb zelf net mijn prime teruggeven aan de MM en geld teruggekregen, maar ik moet toegeven dat ik heel even naar de Ipad heb gekeken :F

Of de Nexus 10 het helemaal wordt vraag ik me wel af, de tijd zal het leren, tot die tijd ben ik helemaal blij met de Nexus 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 20:21
In principe heb ik de mogelijk heid tot aanschaf van een Nexus 10 (Play store UK, iemand die om 00:01 op een knopje kan drukken daarzo). Maar na het lezen van de reviews begin ik te twijfelen.

Ik heb een tijd serieus overwogen om de TF700 aan te schaffen, echter de hoge resolutie was het Plus en het Min punt. Android kennende, als je zo'n afwijkende resolutie heb val je vaak buiten de boot (De hardware problemen gaven de doorslag om hem niet te kopen).

Ik wil graag een 10" dus de Nexus 7 valt af.

Echter wil ik wel alles kunnen doen wat je op dit moment met Android kan doen, en zeker een jaar, het liefst twee een beetje bij kunnen blijven. En door de tegenvallende reviews weet ik dit niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 20:47
Lordsauron schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:57:
In principe heb ik de mogelijk heid tot aanschaf van een Nexus 10 (Play store UK, iemand die om 00:01 op een knopje kan drukken daarzo). Maar na het lezen van de reviews begin ik te twijfelen.

Ik heb een tijd serieus overwogen om de TF700 aan te schaffen, echter de hoge resolutie was het Plus en het Min punt. Android kennende, als je zo'n afwijkende resolutie heb val je vaak buiten de boot (De hardware problemen gaven de doorslag om hem niet te kopen).

Echter wil ik wel alles kunnen doen wat je op dit moment met Android kan doen, en zeker een jaar, het liefst twee een beetje bij kunnen blijven. En door de tegenvallende reviews weet ik dit niet meer zeker.
The Verge is toch redelijk positief over de Nexus 10 (http://www.theverge.com/2...70/google-nexus-10-review), en die review is geschreven door dezelfde persoon die de TF700 review heeft geschreven (na de Jellybean update), en als eigenaar van de TF700 was ik het grotendeels eens met de review.

Overigens vindt ik de reviews een beetje tegenstrijdig, engadget vindt zowel de Nexus 4 als de Nexus 10 matig/slecht, terwijl The Verge over beide positief is, en ze worden beide toch gezien als respectabele techsites voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Lordsauron schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:57:

Android heeft wat resolutie betreft wel een voordeel op Ios.
Apps kunnen veel makkelijker scalen, dus een app hoeft geen speciale tablet ondersteuning te hebben om te werken.
Het nadeel is dat graphics bij die apps vaak niet zo mooi zijn. Een icoontje van 80*80 pixels zien er mooi uit op een 4" scherm, maar op een 10" scherm niet. Het is aan de makers om die dingen aan te passen.
Apple heeft wat dat betreft een flinke voorsprong, omdat de app makers al jaren rekening houden met een >9" scherm.
SW Simplicity schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:19:
[...]

The Verge is toch redelijk positief over de Nexus 10 (http://www.theverge.com/2...70/google-nexus-10-review), en die review is geschreven door dezelfde persoon die de TF700 review heeft geschreven (na de Jellybean update), en als eigenaar van de TF700 was ik het grotendeels eens met de review.

Overigens vindt ik de reviews een beetje tegenstrijdig, engadget vindt zowel de Nexus 4 als de Nexus 10 matig/slecht, terwijl The Verge over beide positief is, en ze worden beide toch gezien als respectabele techsites voor zover ik weet...
The verge vergelijkt de hardware met andere android tablets, en de nieuwe android met ios.
Engadget vergelijkt de hele tablet met de ipads en andere android tablets.

Ik denk dat de uiteindelijke conclusie is dat dit de beste full size android tablet is, maar dat Apple op dit gebied nog steeds een flinke voorsprong heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door RocketKoen op 03-11-2012 13:59 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

Ik ga rond kerst naar Ierland en denk erover daan de N10 te halen indien ie hier nog niet beschikbaar is. Iemand een idee of het te verwachten valt dat ie daar dan in de winkel te krijgen is, of uitsluitend via de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 19058 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:47:
Ik ga rond kerst naar Ierland en denk erover daan de N10 te halen indien ie hier nog niet beschikbaar is. Iemand een idee of het te verwachten valt dat ie daar dan in de winkel te krijgen is, of uitsluitend via de Play Store?
Als hij daar in de winkel ligt, dan doet hij dat hier waarschijnlijk ook.
Overigens is hij in Ierland ook niet te koop in de play-store. Alleen in "England mainland", Dus Engeland, Wales en Schotland.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:09
RocketKoen schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:51:
The verge vergelijkt de hardware met andere android tablets, en de nieuwe android met ios.
Engadget vergelijkt de hele tablet met de ipads en andere android tablets.

Ik denk dat de uiteindelijke conclusie is dat dit de beste full size android tablet is, maar dat Apple op dit gebied nog steeds een flinke voorsprong heeft.
My first experience with the tablet was to spend a day and a half basically doing nothing but work the tablet — downloading 20GB worth of movies and games, installing apps, watching said movies and playing said games. At the end of day two, I thought "oh crap, I bet the battery's about to die!" It was at 48 percent.
Voor mij persoonlijk zegt deze quote uit de review van The Verge toch meer dan genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

RocketKoen schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:51:
[...]
Je moet je ook weer niet blindstaren op die reviews. De punten die ze opnoemen kun je ter harte nemen, maar probeer vooral te kijken naar hoe je het ding zelf gebruikt/denkt te gaan gebruiken en welke eisen jij zelf stelt. De mensen die reviewen denken soms ook dat ze de wijsheid in pacht hebben en dat hun mening de universele waarheid is.

Ik heb zelf een iPad gehad, maar kon niet overweg met de Apple gevangenis. Inmiddels had ik al een Android smartphone (Desire) en nu heb ik een Note, dus een (mini) tablet ken ik al ;) Ik heb nu wel oren naar een Nexus 10. Hopelijk komt ie snel in een winkel in Duitsland ofzo.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Hoe kun je nou goed tablets met elkaar vergelijken?
En dan met name de graphics scores. Als je 2 videokaarten vegelijkt ga je toch ook niet bij de ene scores op 1600X1200 vergelijken met scores op 1920x1080?
Iedereen weet toch dat hoe hoger de resolutie hoe lager de FPS?

Als je de scores zou niveleren naar zelfde resolutie zou de nexus denk ik wel winnen. Maar omdat het zo veel pixels moet renderen is ie gewoon langzamer.
Maarja nogmaals het is appels met peren vergelijken. Er zijn zoveel verschillende variabele per tablet dat je het heel moeilijk kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 19547 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:12:
Hoe kun je nou goed tablets met elkaar vergelijken?
En dan met name de graphics scores. Als je 2 videokaarten vegelijkt ga je toch ook niet bij de ene scores op 1600X1200 vergelijken met scores op 1920x1080?
Iedereen weet toch dat hoe hoger de resolutie hoe lager de FPS?

Als je de scores zou niveleren naar zelfde resolutie zou de nexus denk ik wel winnen. Maar omdat het zo veel pixels moet renderen is ie gewoon langzamer.
Maarja nogmaals het is appels met peren vergelijken. Er zijn zoveel verschillende variabele per tablet dat je het heel moeilijk kunt vergelijken.
Ze niveleren de scores al.
Door bijvoorbeeld de benchmark op 1024*786 te draaien, en in de achtergrond.
Of gewoon door het aantal gerenderde pixels te gebruiken voor de score, in plaats van het aantal gerenderde frames.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
Is deze Nexus gewoon te koop in de VS? Dit vraag ik omdat een vriend van mij laatst de Nexus 7 wilde halen in de VS echter kon hij hem nergens kopen. De Nexus kon je alleen laten bezorgen in de VS.
Met oud en nieuw ben ik in NY dus dan zou het super zijn als ik de Nexus kan kopen.

Heb nu al dik drie jaar de ipad maar dat wordt nu wel erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Versteegrob schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:07:
Is deze Nexus gewoon te koop in de VS? Dit vraag ik omdat een vriend van mij laatst de Nexus 7 wilde halen in de VS echter kon hij hem nergens kopen. De Nexus kon je alleen laten bezorgen in de VS.
Met oud en nieuw ben ik in NY dus dan zou het super zijn als ik de Nexus kan kopen.

Heb nu al dik drie jaar de ipad maar dat wordt nu wel erg langzaam.
Als je hem van google koopt kan dat alleen met een creditcard en bezorgadres uit het land waar je hem koopt (niet NL dus).
De Nexus 7 ligt overal gewoon in de winkel, geleverd door Asus.
De Nexus 4 begint nu ook op te duiken, geleverd door LG, maar wel $250 duurder dan de googple play price.
Samsung maakt de Nexus 10, maar die hebben nog niets losgelaten over het verkopen onder eigen naam. Aangezien ze zelf 2 directe concurrenten hebben is de kans daarop ook best klein.

Als je hem dus via google wilt kopen, moet je een vriend of kennis hebben die in 1 van de landen woont waar hij te koop is. Duitsland, Frankrijk, Engeland, VS enz.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
Maar ligt de Nexus 10 niet in de winkel rond de kerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Versteegrob schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:46:
Maar ligt de Nexus 10 niet in de winkel rond de kerst?
Zal aan Samsung liggen. Tot nu toe is er niks bekend.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je de scores zou niveleren naar zelfde resolutie zou de nexus denk ik wel winnen.
[offtopic]

Haha
het toverwoord van najaar 2012

Niveleren ...

Vandaag al een paar keer op tv ( politiek ) gehoord, en nu ook al hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ook hier: discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier NIET thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RoD schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:14:
[modbreak]Ook hier: discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier NIET thuis.[/]
Google Nexus 10 tablet - levertijden en prijzen topic
Daar verder dan

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exact. Die fps interesseert mij geen bal, want ik speel geen spelletjes. Of eigenlijk heel zeldzaam en dan nog zijn het geen heavy games waarbij ik veel power nodig heb (patience, osmos).

Ik wil 'm meer als infopad inzetten. Ik heb laatst op een congres veel notities gemaakt op mijn Note met Evernote (perfecte tool overigens!) en met een tablet is het denk ik nóg handiger. Ook privé, surfen e.d. Op de Note gaat het prima, maar voor sommige dingen heb je een nóg groter scherm nodig. Vandaar dat de Nexus 7 voor mij niet zoveel toevoeg (2") en de 10 een ideale 'companion' is voor de dingen waarvoor zelfs de Note te klein is ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:01:
[...]
Vandaar dat de Nexus 7 voor mij niet zoveel toevoeg (2") en de 10 een ideale 'companion' is voor de dingen waarvoor zelfs de Note te klein is ;)
Ik zit in hetzelfde bootje

gevoelsmatig krijg ik mee dat ik de 7" 'erbij' wil hebben, mijn verstand zegt daarintegen weer dat hetniet nodig is, ivm de Note

De 10" geeft hetzelfde gevoel, nodig is een groot woord, zeker omdat er een goede iPad in huis is.

Wel twijfel ik ook of ik de ipad wil verkopen.

Gadgets, zo'n lastige aandoening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2022
Heeft iemand een idee wat dat witte puntje is onder het scherm in het midden van de behuizing? Ik zie het op al die plaatjes, maar snap niet goed wat het is / wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
glocom schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:55:
Heeft iemand een idee wat dat witte puntje is onder het scherm in het midden van de behuizing? Ik zie het op al die plaatjes, maar snap niet goed wat het is / wat het moet doen.
Notificatie Led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

De specs zijn erg mooi, het design minder maar het echte grote gemis is de app store. Leuk hoor al die high-tech hardware maar Google moet zich eens hard maken voor een fikse verbetering van het aanbod native tablet apps. Ik heb nu wel gemerkt dat het aanbod aan apps ver achter blijft op de iOS app store. Je moet je echt drie slagen in de rondte zoeken voor wat leuke apps.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 06-11-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Android kent geen native tablet. dat is juist het mooie van android. ontwikkelaars moeten alleen meer gebruik gaan maken van fragment's / de ontwikkelaars handleiding van google volgen. voor de rest vind ik het behoorlijk mee vallen met in de rondte zoeken naar leuke apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lordsauron schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:20:
Android kent geen native tablet. dat is juist het mooie van android. ontwikkelaars moeten alleen meer gebruik gaan maken van fragment's / de ontwikkelaars handleiding van google volgen. voor de rest vind ik het behoorlijk mee vallen met in de rondte zoeken naar leuke apps
Ik herken het ook niet echt, natuurlijk kunnen sommige apps "mooier", maar vaak valt het me niet eens op dat ik een "telefoon app" aan het gebruiken ben tot ik het betreffende icoontje rechts onderin zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fly-guy schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:39:
[...]

Ik herken het ook niet echt, natuurlijk kunnen sommige apps "mooier", maar vaak valt het me niet eens op dat ik een "telefoon app" aan het gebruiken ben tot ik het betreffende icoontje rechts onderin zie.
Android apps kunnen itt iOS aps gewoon schalen.
Je merkt het vooral bij 2 dingen dat iets een telefoon apps is
1) interface is veel te groot.
2) Pre-rendered graphics (zoals icons) zijn van een lage resolutie.

Maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FreshMaker schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:15:
[...]
De 10" geeft hetzelfde gevoel, nodig is een groot woord, zeker omdat er een goede iPad in huis is.
Ik had een iPad (van de baas gekregen) maar die heb ik aan mijn moeder gegeven. Ik kan niets met die Apple gevangenis. Ik wordt daar helemaal kriegel van. Ik heb nu mijn 2de Android device, en daar kan ik tenminste wat mee. Ik wil het ding aan mijn eisen en wensen kunnen aanpassen, niet in een keurslijf gedwongen worden door een control freak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:30
Ik sluit mij hierbij helemaal aan .Ik zeg het eerlijk de producten van Apple zijn heel mooi en strak qua design .Maar het feit dat je niets zelf op makkelijke wijze kan aanpassen vind ik maar niets.
Ik hou van de vrijheid die ik bij android apparaten heb .Ik kan installeren wat ik wil installeren modden zoveel ik wil en ook nog een belangrijk stukje ik hoef niet voor alles wat ik wil meer te betalen .Ondertussen heb ik al heel wat Androids mogen bezitten die ik allemaal met veel plezier en eigenlijk niet veel hoofdpijn heb gebruikt .Van de S1 tot nu de Note 2 en Nexus 7 allemaal prachtige speeltjes _/-\o_ .Oja ik ben geen Apple hater hoor ,mijn vrouw heeft namelijk wel een Iphone en de Ipad enz enz.Maar zelfs bij haar vallen nu de beperkingen van Apple IOS nu op.
mphilipp schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:04:
[...]

Ik had een iPad (van de baas gekregen) maar die heb ik aan mijn moeder gegeven. Ik kan niets met die Apple gevangenis. Ik wordt daar helemaal kriegel van. Ik heb nu mijn 2de Android device, en daar kan ik tenminste wat mee. Ik wil het ding aan mijn eisen en wensen kunnen aanpassen, niet in een keurslijf gedwongen worden door een control freak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het mooiste is dat ik beide 'ecosystemen' naast elkaar heb kunnen gebruiken. De iPad is op zich een mooi ding, maar sowieso haat ik iTunes, dus dat is al geen gelukkig huwelijk. Voor mijn iPod (170Gb jukebox in de auto met iPod connect) hoef ik gelukkig geen iTunes meer te gebruiken en ik ga binnenkort proberen om Rockbox erop te knallen.
Maar het viel me op dat ik in de eerste maand spelen met de iPad, waar ik relatief veel apps voor gekocht heb, dat heel veel apps crashden. Vaker als op mijn Desire met Android. Heel typisch. En die Apple frieks beweren allemaal dat zij dat nooit hebben. Maar op een Apple kun je toch niets fout doen, vraag ik dan? Nee, da's waar...alles is zogenaamd bulletproof en idiotproof. Niet dus. Je installeert een app en als je 'm opstart ploft ie in je gezicht. Mooi is dat. En dan ligt het ineens aan de programmeur. Nogal wiedes. Maar er is toch zo'n controle voordat ze de AppStore in gaan? Hmmm.... ;)

Nee, ik wordt er niet vrolijk van. En hun idiote patentenoorlog maakt ze er voor mij niet populairder op. Ik ben van een neutraal mens in een Apple Hater veranderd. En dat heeft Apple zelf gedaan. Maar ik ben geen evangelist. Als iemand goed met een Apple overweg kan, prima. Maar kom niet aan met die shit dat het allemaal beter is dan iets anders. Het zijn gewoon allemaal ijzeren honden die doen wat wij willen.

Maar goed, we gaan zwaar offtopic. Ik wil die Nexus 10! Hoe komen we zsm aan zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

diquan2001 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:15:
Ik sluit mij hierbij helemaal aan .Ik zeg het eerlijk de producten van Apple zijn heel mooi en strak qua design .Maar het feit dat je niets zelf op makkelijke wijze kan aanpassen vind ik maar niets.
Ik hou van de vrijheid die ik bij android apparaten heb .Ik kan installeren wat ik wil installeren modden zoveel ik wil en ook nog een belangrijk stukje ik hoef niet voor alles wat ik wil meer te betalen .Ondertussen heb ik al heel wat Androids mogen bezitten die ik allemaal met veel plezier en eigenlijk niet veel hoofdpijn heb gebruikt .Van de S1 tot nu de Note 2 en Nexus 7 allemaal prachtige speeltjes _/-\o_ .Oja ik ben geen Apple hater hoor ,mijn vrouw heeft namelijk wel een Iphone en de Ipad enz enz.Maar zelfs bij haar vallen nu de beperkingen van Apple IOS nu op.

[...]
Zoals welke beperkingen precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 16328 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 01:24:
[...]

Zoals welke beperkingen precies?
Ga je nu werkelijk mededelen dat er GEEN beperkingen in IOS zijn ?
Ze zijn er gewoon, en sommige komen ze eerder tegen dan anderen, face it

Ga even een war opstarten in een forumtopic over een android tablet ... neem je mening, en wees er gelukkig mee, anderen hoeven dat niet perse te zijn.

Ik gebruik ipod's, iPad's en android devices door elkaar, en allemaal hebben ze gewoon beperkingen, sterker .. ik adem de hele dag, en zelfs dat heeft beperkingen, wil je die ook allemaal horen ?

probeer eens een gedownloade aflevering van een serie af te spelen ?
probeer eens om de terminal te bereiken

zet een mooie cloudbackup op - daar is iCloud idd een stapje voor, zo heeft elk systeem voor en nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Laten we aub de discussie zinnig houden en hier geen Apple vs. Android flamewar van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreshMaker schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:14:
[...]

Ga je nu werkelijk mededelen dat er GEEN beperkingen in IOS zijn ?
Ze zijn er gewoon, en sommige komen ze eerder tegen dan anderen, face it

Ga even een war opstarten in een forumtopic over een android tablet ... neem je mening, en wees er gelukkig mee, anderen hoeven dat niet perse te zijn.

Ik gebruik ipod's, iPad's en android devices door elkaar, en allemaal hebben ze gewoon beperkingen, sterker .. ik adem de hele dag, en zelfs dat heeft beperkingen, wil je die ook allemaal horen ?

probeer eens een gedownloade aflevering van een serie af te spelen ?
probeer eens om de terminal te bereiken

zet een mooie cloudbackup op - daar is iCloud idd een stapje voor, zo heeft elk systeem voor en nadelen
Ik stel de vraag serieus. Er wordt gedaan alsof het gemeengoed is om dingen te missen in iOS. Enige wat ik kan bedenken is Flash en ook dat wordt niet langer officieel in Android aangeboden. Ik heb twee prima spelers op iOS (AcePlayer actief in gebruik) die speelt alles af wat je wenst en ik kan daarmee mijn series via wifi syncen. Ik zou niet weten waarom ik de terminal moet bereiken en zijn vriendin ook vast niet :). Cloudbackup mis ik niet in Android die gebruik ik ook niet bij iOS buiten de standaard dingen zoals gekochte apps en muzieknummers. Waar ze bij Android aan moeten werken zijn native tablet apps. Voor de mensen die het probleem niet zien dat is het verschil tussen de nu.nl app en de RTL365 app. En dan heb je straks 2560x1600 pixels aan scherm zit je naar een opgerekte telefoon app te kijken :/.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 07-11-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:46:
[...]
Ik stel de vraag serieus. Er wordt gedaan alsof het gemeengoed is om dingen te missen in iOS.
Laten we er geen iOS vs Android verhaal van maken aub, daar zijn andere plekken voor. Excuus voor mijn rant, want die was ook offtopic. Laten we het erop houden dat iedereen lekker zelf uitmaakt waar ie zich het lekkerst bij voelt. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
Een eerste indicatie dat Samsung de Nexus 10 ook buiten de google store gaat verkopen:

http://www.phonesreview.c...-10-hitting-stores-early/

In de VS zou hij al in diverse Walmart's te krijgen zijn.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gelezen op een duits forum dat er al Duitse Media Markten zijn die het product opgenomen hebben in hun voorraad catalogus.
Er stonden nog geen prijzen of levertijden bij maar het feit dat ze in hun voorraad systeem staan geeft mij wel een goed gevoel.

Ik ga a.s. zaterdag eens buurten bij de M&M in Nordhorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:57

IkWilbert

Het is mij!

Misschien een noob vraag maar als je een nexus 10 in bijvoorbeeld Duitsland haalt, kun je de taal dan wel in het Nederlands instellen?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk zul je kunnen kiezen uit Frans, Duits, Engels en Nederlands.
Net zoals je dat kunt bij een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
En hoe zit je met garantie, zou je hem bij de nederlandse media markt kwijt kunnen als er problemen zijn of is het gewoon garantie van Samsung?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt me niet. De nederlandse wetgeving omtrent garantie kan/is anders dan de duitse.
Je zult dan hoogstwaarschijnlijk zelf weer terug moeten naar duitsland om garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wooldoor schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:05:
En hoe zit je met garantie, zou je hem bij de nederlandse media markt kwijt kunnen als er problemen zijn of is het gewoon garantie van Samsung?
Dat lijkt me niet. De nederlandse wetgeving omtrent garantie kan/is anders dan de duitse.
Je zult dan hoogstwaarschijnlijk zelf weer terug moeten naar duitsland om garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Anoniem: 19547 schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:16:
[...]

Geen optie dus als je niet binnen een uurtje van de grens woont :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
IkWilbert schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:59:
Misschien een noob vraag maar als je een nexus 10 in bijvoorbeeld Duitsland haalt, kun je de taal dan wel in het Nederlands instellen?
Bij de Asus Nexus 7 die ik Duitsland heb gekocht kon ik uit alle talen kiezen die er maar zijn in Android.
Waaronder Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

marcelmg2 schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:05:
[...]

Bij de Asus Nexus 7 die ik Duitsland heb gekocht kon ik uit alle talen kiezen die er maar zijn in Android.
Waaronder Nederlands.
Klopt, de internationale firmware bevat alle beschikbare talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 10:02
Op Ars technica een interessante review:

http://arstechnica.com/ga...-built-on-shifting-sands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alleen wordt ik zo simpel van dat eeuwige gezeik over apps. Hij sleurt er meteen een of andere gare twitter app bij, terwijl er anderen zijn die het scherm prima vullen als ie zich daar druk om maakt.
Je kunt steeds wel bezig blijven over apps die niet ok zijn, maar er zijn er zat die wél goed zijn. Evernote bv. En heb het ook eens over de functionaliteit. Als de dropbox app ruimte verkwist (wat de webinterface exact hetzelfde doet btw), wérkt het dan niet goed? Doet de dropbox app niet precies wat ie moet doen? Wat zou er op het lege stuk scherm moeten komen dan?

Het is imho een beetje kritiek om de kritiek, en dan wordt het vanzelf 'waar'. Iedereen - want zo werkt dat op internet - gaat het napraten. Zonder te kijken of dat voor hen van toepassing is. Want kijk eens naar de apps die je zelf graag wilt gaan gebruiken. En of je het echt zo erg vind dat er wat wit te zien is, als de app zelf verder gewoon prima zijn werk doet. En vaak zijn er meer keuzes voor bepaalde functionaliteit. Ik heb eigenlijk niets gelezen dat ik nou echt erg vind. Ik wil een tablet (of enig ander apparaat for that matter) die gewoon goed werkt. Functionaliteit is het belangrijkste. De apps die ik wil gebruiken zijn er, het ding is meer dan snel genoeg, games doe ik toch niet, dus wat mij betreft is het een wannahave.

Ze maken een probleem waar er geen is. Er zijn zat apps en er zijn een hoop goede apps, ook op een tablet. Ze pikken er heel selectief een aantal uit die wat (teveel) wit hebben, zonder zich af te vragen wat het probleem daarmee is als de functionaliteit er niet onder lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:58
mphilipp schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:39:
Alleen wordt ik zo simpel van dat eeuwige gezeik over apps. Hij sleurt er meteen een of andere gare twitter app bij, terwijl er anderen zijn die het scherm prima vullen als ie zich daar druk om maakt.
Je kunt steeds wel bezig blijven over apps die niet ok zijn, maar er zijn er zat die wél goed zijn. Evernote bv. En heb het ook eens over de functionaliteit. Als de dropbox app ruimte verkwist (wat de webinterface exact hetzelfde doet btw), wérkt het dan niet goed? Doet de dropbox app niet precies wat ie moet doen? Wat zou er op het lege stuk scherm moeten komen dan?

*knip*
Het mooie is, of eigenlijk meer trieste, dat die 'een of andere gare twitter app' de officiële Twitter-applicatie is. En inderdaad, die ziet er gaar uit... Evenals Facebook, Spotify, Dropbox, Nu.nl (al is deze volgens mij nu aangepast?), Tweakers.net, enz, niet de minste en er zijn dus niet simpelweg alleen de 'slechte apps' uit gekozen. En dat is gewoon verschrikkelijk jammer. Je hebt een schitterend 10 inch scherm, en vervolgens maken de apps hier geen gebruik van, terwijl dit wel degelijk kan. Kijk naar Twitter of Facebook app op de iPad, en je ziet het verschil.

Voor alle duidelijkheid: heb hiervoor een Asus tablet gehad, en ik ga nu weer een Nexus 10 halen. Maar dit is wel echt een heel groot nadeel aan Android tablets, hoe graag ik het ook anders zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Er is zeker nog niets nieuws bekend over de Nexus 10?
Ik sta op het punt een note 10.1 te kopen. Met zijn front facing speakers en quadcore lijkt het me een ideale tablet hoewel het scherm niet perfect is, maar voor ongeveer €375 euro moet het wel een goede deal blijven.
Maar als de Nexus 10 binnen niet al te lange tijd uit gaat komen in NL dan ga ik weer twijfelen of ik niet beter iets kan wachten.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik hoop dat er toch binnenkort op een fatsoenlijke manier aan te komen is... Dit moet wel de opvolger van mijn TFT101 worden namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Deze review toont een aanzienlijk verschil in batterijduur in vergelijking tot die van Engadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Wooldoor schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:49:
Deze review toont een aanzienlijk verschil in batterijduur in vergelijking tot die van Engadget.
Welke bedoel je? Die van Ars?
http://arstechnica.com/ga...-built-on-shifting-sands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Yup die van Ars vergeleken met:

Ars: Nexus 10 9:26
In our light use and Web browsing test, we streamed some music from Spotify and alternated between browsing pages with Chrome and reading things in the Kindle app. The tablet lasted a respectable nine hours and 26 minutes while performing these activities.

Engadget: Nexus 10 7:26
That's on our standard run-down test in which we loop a video on the tablet endlessly while screen brightness is fixed

hmm dus niet dezelfde testen, toch wel 2 uur verschil erin. Vooral video en gaming wat dus batterij verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wooldoor schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:54:
Yup die van Ars vergeleken met:

Ars: Nexus 10 9:26
In our light use and Web browsing test, we streamed some music from Spotify and alternated between browsing pages with Chrome and reading things in the Kindle app. The tablet lasted a respectable nine hours and 26 minutes while performing these activities.

Engadget: Nexus 10 7:26
That's on our standard run-down test in which we loop a video on the tablet endlessly while screen brightness is fixed

hmm dus niet dezelfde testen, toch wel 2 uur verschil erin. Vooral video en gaming wat dus batterij verschil maakt.
Daar komt bij dat ze bepaalde onzinnige zaken als bluetooth ook gedurende die 9 uur aan hebben staan. Ik zet dat altijd uit. Scheelt ook veel battery power.
Screen brightness hebben ze bij deze test op 50% gezet.
Maar goed met wat tweaken denk ik dat je hier echt wel goeie en lange battery time mee kan halen.

Echt kut dat deze nog steeds niet in Nederland te verkrijgen is..
Ik zou hem vandaag al willen kopen, maarja waaaaaar en hoe!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-ace
  • Laatst online: 21-10-2024
Weet er al iemand vanaf wanneer de Nexus 10 in de Saturn of Mediamarkt te koop zal zijn in Duitsland. Ga volgende week naar Duitsland en zou hem daar graag oppikken.

Ik kan echter op saturn.de nog geen Nexus 10 vinden. Ook is het me nog niet gelukt om google play Duitsland te openen in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K-ace schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:37:
Weet er al iemand vanaf wanneer de Nexus 10 in de Saturn of Mediamarkt te koop zal zijn in Duitsland. Ga volgende week naar Duitsland en zou hem daar graag oppikken.

Ik kan echter op saturn.de nog geen Nexus 10 vinden. Ook is het me nog niet gelukt om google play Duitsland te openen in de browser.
http://www.tabletblog.de/...int-auch-bei-media-markt/

Das Google Nexus 10 dürfte nächste Woche auch bei Media Markt erhältlich sein. Zwar gibt es von der Pressestelle dazu noch nichts offizielles zu hören, im System des Elektrohändlers ist das Tablet jedoch schon gelistet.

_/-\o_

hoffenlich is der preiss heiss! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-ace
Anoniem: 19547 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:45:
[...]

http://www.tabletblog.de/...int-auch-bei-media-markt/

Das Google Nexus 10 dürfte nächste Woche auch bei Media Markt erhältlich sein. Zwar gibt es von der Pressestelle dazu noch nichts offizielles zu hören, im System des Elektrohändlers ist das Tablet jedoch schon gelistet.

_/-\o_

hoffenlich is der preiss heiss! :)
Interessant. Ben benieuwd naar de prijzen bij de Duitse retailers en of ze ook echt zo goedkoop worden als bij de play store.
In het artikel (6-11-2012) wordt gezegd dat ze vanaf volgende week verkrijgbaar zijn, dat is dus nog niet helemaal waar. Kan nog wel waar worden natuurlijk, de week is nog jong. Maar wel vreemd dat ze niet meteen vandaag te koop zijn.

Heb ideeen gelezen om bij Duitse play store te bestellen en naar een afhaalpunt te laten versturen dicht bij de grens. Je kan toch alleen met een Duitse credit card betalen of zijn er ook andere betaalopties als paypal ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-ace
Hmm, is vanochtend al uitverkocht in Duitsland.

http://www.tabletblog.de/...t-lassen-auf-sich-warten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jemig dat is wel heftig! Zeer grote belangstelling. Zo groot dat de google play server zowat bezweek onder de belasting.. Dat wil toch wel wat zeggen gezien google echt veel server power heeft.

Ik ben bang dat we voorlopig nog wel moeten wachten totdat we die Nexus bij de MM in duitsland kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 20:33
http://www.powned.tv/nieu...et_te_koop_in_nederl.html
Ook de tablet-computer Nexus 10, die geproduceerd wordt door Samsung, zal niet in Nederland en België te koop zijn.
http://www.androidworld.n...n-in-nederland-en-belgie/

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
powned is niet echt betrouwbaar.. die copy/pasten alles wat ze lezen zonder de context.
En in de andoidworldbron staat alleen wat over de nexus 10.

De nexus 10 zal niet in NL te koop zijn tijdens de releasedatum. Maar over de toekomst is nog niets zeker.
De nexus 4 komt definitief niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FabianNL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:24:
[...]
Het mooie is, of eigenlijk meer trieste, dat die 'een of andere gare twitter app' de officiële Twitter-applicatie is. En inderdaad, die ziet er gaar uit...
Er zijn nog 10.000 twitter apps. Die zien er een stuk beter uit.

Wat betreft dat snelle uitverkopen: hebben ze ergens nog iets onthuld over aantallen? Want snel uitverkopen zegt me niet zoveel. Wie weet hadden ze er maar 1000. Het klint er stoer, maar het zegt niets. Dat die servers bezweken was te verwachten en wie weet (conspiracy mode) misschien wel bewust om meer hype te creëren.

[ Voor 32% gewijzigd door mphilipp op 13-11-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:38:
Dat die servers bezweken was te verwachten en wie weet (conspiracy mode) misschien wel bewust om meer hype te creëren.
Lijkt me onwaarschijnlijk gezien die shitload aan kritiek die Google over zich heen heeft gekregen van teleurgestelde kopers (met name degenen die een N4 wilde hebben) die door een slecht functionerende, overbelaste shop mis hebben gegrepen. Lijkt me niet de hype waar google op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 19058 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:53:
[...]

Lijkt me onwaarschijnlijk gezien die shitload aan kritiek die Google over zich heen heeft gekregen van teleurgestelde kopers (met name degenen die een N4 wilde hebben) die door een slecht functionerende, overbelaste shop mis hebben gegrepen. Lijkt me niet de hype waar google op zit te wachten.
De belangrijke dag voor google is Cyber monday. Dit jaar op 26 nov.
Als de nexus dan niet goed verkrijgbaar is lopen ze waarschijnlijk een hele hoop orders mis.

Aan de andere kant kan het ook expres zijn. Dat een product wereldwijd uitverkocht is geeft een signaal dat hij wel erg goed zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 14-11-2012 12:52 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 19058 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:53:
[...]

Die kopers gaan echt niet de dag erna naar de lokale phonehouse om ineens een ander toestel te kopen, die blijven toch wel wachten tot het toestel weer verkrijgbaar is (iig 95%). In de tussentijd heeft google echter massa reclame gekregen, zelfs in ons land, waar het toestel niet verkrijgbaar is, staat het op allerlei sites. Bezoekers van nu.nl weten ineens wat nexus is en dat kan nooit slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien da het snelle uitverkopen een bewuste strategie was, maar feit blijft dat ze de vele bezoekers niet konden handelen, iets was je toch niet verwacht van zo'n Internet reus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Nexus 10 alvast gereseveerd bij de M&M!
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 19547 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:54:
Ik heb mijn Nexus 10 alvast gereseveerd bij de M&M!
:) :)
Hoe en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een mail naar de MediaMarkt in Nordhorn gestuurd (bij mij vlak over de grens) en gevraagd wanneer ze de Nexus 10 verwachte:
Kreeg een keurig mailtje terug dat ze het op dit moment niet wisten wat de precieze levertijd/datum was maar dat ze er wel 1 voor me kunnen vasthouden/reserveren. Dus ik heb aangegeven dat ik dat wel zou graag willen.
Ik krijg via e-mail te horen als ze hem op voorraad hebben en dus mijn exemplaar kan ophalen.

"leider verkaufen wir das Nexus 10 noch nicht, seitens des Lieferanten haben
wir leider Aktuell keinen Termin, wann es bei uns erhältlich ist.

Wenn gewünscht merken wir Ihnen ein Exemplar vor, soald es bei uns eintrifft.
Ich hoffe Ihnen damit geholfen zu haben,

mit freundlichen Grüssen

Carsten Habenicht
Produktmanager Neue Medien

Media Markt Nordhorn
Denekamper Strasse 185
48529 Nordhorn
0049 5921 784 0
""

Kan best nog weken duren, maarja wat moet je anders? Ik zal en moet dat ding in huis hebben ! (en het liefst voor kerst)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 14-11-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RocketKoen schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:51:
[...]
Aan de andere kant kan het ook expres zijn. Dat een product wereldwijd uitverkocht is geeft een signaal dat hij wel erg goed zal zijn.
Daar doelde ik op. Het is een taktiek die Google vaker heeft toegepast (Apple ook trouwens): schaarste creëren zodat 'iedereen' het wil hebben. Kijk maar naar het gedoe met allerlei Google diensten waar je in het begin uitnodigingen voor moest hebben. Dán wil ineens iedereen het hebben.

Evengoed - voordat er een oeverloze discussie ontstaat - ik roep het alleen maar als een (misschien remote) mogelijkheid. Ik pretendeer niet de waarheid te kennen. Laat ik het zo zeggen: het zou me niet verbazen als het zo was.

Voorlopig blijf ik erbij dat ik niet onder de indruk kan zijn van het uitverkopen van een voor mij onbekend aantal apparaten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mphilipp schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:29:
[...]

Daar doelde ik op. Het is een taktiek die Google vaker heeft toegepast (Apple ook trouwens): schaarste creëren zodat 'iedereen' het wil hebben. Kijk maar naar het gedoe met allerlei Google diensten waar je in het begin uitnodigingen voor moest hebben. Dán wil ineens iedereen het hebben.

Evengoed - voordat er een oeverloze discussie ontstaat - ik roep het alleen maar als een (misschien remote) mogelijkheid. Ik pretendeer niet de waarheid te kennen. Laat ik het zo zeggen: het zou me niet verbazen als het zo was.

Voorlopig blijf ik erbij dat ik niet onder de indruk kan zijn van het uitverkopen van een voor mij onbekend aantal apparaten... ;)
Een iets minder "evil" verklaring is dat google de nieuwe nexus zo snel mogelijk wilde uitbrengen. En in plaats van een paar weken wachten tot de voorraad op peil is en de distributie loopt, zijn ze gaan verkopen zodra de 1e tablet/telefoon van de lopende band afrolde.
Gebeurt in wel meer werelden waar de concurrentie moordend is. Bij nieuwe consoles bijvoorbeeld.

TheS4ndm4n#1919

• K-ace
Nexus 7 zal vanaf 26 november bij de mediamarkt te koop zijn in Duitsland. Jammer dat ze nog niets zeggen over de nexus 10. Lijkt me dat het in ieder geval nog wel meer dan 2 weken zal duren.

http://www.tabletblog.de/...november-bei-media-markt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
Voor diegenen die al besloten hebben een Nexus 10 te kopen, lees het volgende artikel om je een extra goed gevoel te geven bij je beslissing. ;)
http://mostly-tech.com/20...n-ipad-4-over-a-nexus-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Wat een super mooi ding gaat dit worden! Grote kans dat ik mijn TF201 de deur uit doe voor dit toestel! :) Echter zou ik 'm het liefst gewoon uit Nederland halen, of zitten er geen nadelen aan als je 'm uit Duitsland haalt? En hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jeroen04 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:53:
Wat een super mooi ding gaat dit worden! Grote kans dat ik mijn TF201 de deur uit doe voor dit toestel! :) Echter zou ik 'm het liefst gewoon uit Nederland halen, of zitten er geen nadelen aan als je 'm uit Duitsland haalt? En hoe zit het met de garantie?
Je zal voor garantie terug moeten naar Duitsland. En de meeste Duitse winkels leveren niet over de grens, dus moet je even in de auto stappen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-ace
KoffieAnanas schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:12:
Voor diegenen die al besloten hebben een Nexus 10 te kopen, lees het volgende artikel om je een extra goed gevoel te geven bij je beslissing. ;)
http://mostly-tech.com/20...n-ipad-4-over-a-nexus-10/
Ik heb toch ook al redelijk wat negatieve zaken gelezen over de Nexus 10. Zo is het scherm wel scherper dan de Ipad 4 maar kleuren en kijkhoek minder goed. Wat nog veel belangrijker is, is dat niet alle filmpjes en apps vloeiend draaien... dus wat koop je dan voor die geweldige specs als je het niet kan ervaren.

Wil(de) deze tablet graag kopen, maar begin nu te twijfelen. Helemaal als het klopt dat er niet eens soepel youtube filmpjes afgespeeld kunnen worden...

http://www.itproportal.co...s/google-nexus-10-review/
YouTube: Nexus 10 Tablet Unboxing, First Look, Initial Impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik haaaat die filmpjes waar het uuuuuuren duurt voordat er iets zinnigs uit die gast komt. Zo kan ik ook een filmpje van 3 kwarties maken. Gewoon slap blijven lullen, dan komt het wel goed.

En dan beginnen met zeiken over dat je de klok niet mooi vindt...Dude...really? Dan zet je er toch een andere op? Er zijn ongeveer 214 bazillion klokken te krijgen voor op je lockscreen. Dus als je dat echt zo belangrijk vindt, plak er een andere op en zeik niet.

Dat gezeur over trivialiteiten is voor mij doorgaans een teken dat het een prima ding is. Ze moeten gewoon iets te zeiken hebben. Al was het alleen maar om interessant over te komen. Een hoera verhaal gelooft niemand namelijk.

En ik geloof niet dat ze een apparaat hebben gebakken dat geen yt filmpjes kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
K-ace schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:06:
[...]

Ik heb toch ook al redelijk wat negatieve zaken gelezen over de Nexus 10. Zo is het scherm wel scherper dan de Ipad 4 maar kleuren en kijkhoek minder goed. Wat nog veel belangrijker is, is dat niet alle filmpjes en apps vloeiend draaien... dus wat koop je dan voor die geweldige specs als je het niet kan ervaren.

Wil(de) deze tablet graag kopen, maar begin nu te twijfelen. Helemaal als het klopt dat er niet eens soepel youtube filmpjes afgespeeld kunnen worden...

http://www.itproportal.co...s/google-nexus-10-review/
YouTube: Nexus 10 Tablet Unboxing, First Look, Initial Impressions
Hij vergelijkt de nexus 10 met de nexus 4.
Ik vind het eigenlijk niet zo raar dat de nexus 4 dan een betere framerate geeft. Het is ongeveer dezelfde hardeware, met een veel kleiner scherm.
De echte vergelijking is met de Tab 10.1. Transformer prime/infinity en nieuwe en oude ipad.

Ik denk dat het duidelijk mag zijn dat de Nexus 10 zeker niet de beste tablet op de markt is. Op het scherm na zijn de nieuwe ipad en de Infinity betere tablets. Maar het prijskaartje is dan ook een paar honderd euro hoger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RocketKoen schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:52:
[...]
Ik denk dat het duidelijk mag zijn dat de Nexus 10 zeker niet de beste tablet op de markt is. Op het scherm na zijn de nieuwe ipad en de Infinity betere tablets. Maar het prijskaartje is dan ook een paar honderd euro hoger.
De beste bestaat niet. Dat bepaalt iedereen voor zichzelf, behalve de specs-geilerds en de me-too crowd.

Ik zou for the love of God niet weten waarom een iPad beter zou zijn voor mij, ook al zegt de hele wereld dat ie 'beter' is. Ik heb er een gehad en die heb ik weggegeven. Ik ben geen eppel mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-ace
mphilipp schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:37:
Ik haaaat die filmpjes waar het uuuuuuren duurt voordat er iets zinnigs uit die gast komt. Zo kan ik ook een filmpje van 3 kwarties maken. Gewoon slap blijven lullen, dan komt het wel goed.

En dan beginnen met zeiken over dat je de klok niet mooi vindt...Dude...really? Dan zet je er toch een andere op? Er zijn ongeveer 214 bazillion klokken te krijgen voor op je lockscreen. Dus als je dat echt zo belangrijk vindt, plak er een andere op en zeik niet.

Dat gezeur over trivialiteiten is voor mij doorgaans een teken dat het een prima ding is. Ze moeten gewoon iets te zeiken hebben. Al was het alleen maar om interessant over te komen. Een hoera verhaal gelooft niemand namelijk.

En ik geloof niet dat ze een apparaat hebben gebakken dat geen yt filmpjes kan afspelen.
Nee, dat lijkt me ook sterk. Zou zelfs 1080p moeten kunnen spelen toch? Ben wel op zoek naar bronnen die dit bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgaande op deze twee video's, is er werkelijk niets mis met de de performance. De games of apps die slecht presteren zijn waarschijnlijk nog niet geschikt voor deze resolutie/tablet.

Wat wel een zichtbare tekortkoming is (ook goed te zien in bovenstaande videos) is de light bleed. Bij een zwart scherm zie je duidelijk licht door sijpelen in de randen. In hoeverre dat een probleem is, is aan de gerbuiker zelf, want zolang het scherm volledig gevuld is en er geen zwarte randen zijn, zie je het niet.

Verder wordt er veel geklaagd over het trage opladen, (een gehele nacht zou niet genoeg zijn om hem 100% te laden en bij laden bij intensief gebruik wordt er niet voldoende spanning geleverd) maar de gesignaleerde pogo charger zou hier verbetering in moeten brengen.

Persoonlijk kijk ik er naar uit (die van mij arriveert in de loop van volgende week) maar ik heb nooit eerder een tablet gehad - mijn one X is het enige vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-ace
Waar en hoe heb je de tablet besteld?

Video's zien er trouwens goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een familielid in de UK heeft hem voor me gekocht en stuurt hem aan me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 13:22
Je kunt natuurlijk ook Borderlinx gebruiken.
Via deze website kun je gratis een amerikaans als een UK postadres aanvragen.
Op dit manier zou je via google play (je zult weliswaar via een proxy moeten bestellen) wel de nexus in Engeland kunnen laten afleveren. Het bedrijf Borderlinx (Ze gebruiken DHL om het door te sturen) stuurt het pakketje dan door naar je adres in Nederland. Uiteraard wel tegen de normale verzendkosten.
Ook handelen zij de eventuele BTW, importheffing, douaneheffing en andere kosten af.
Als je het in Amerika besteld komt het omgerekend uit op zo'n 410 Euro (all in)
Laat je het via je UK adres komen komt het uit op 415 Euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Tmaster op 19-11-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:58
Tmaster schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:57:
Je kunt natuurlijk ook Borderlinx gebruiken.
Via deze website kun je gratis een amerikaans als een UK postadres aanvragen.
Op dit manier zou je via google play (je zult weliswaar via een proxy moeten bestellen) wel de nexus in Engeland kunnen laten afleveren. Het bedrijf Borderlinx (Ze gebruiken DHL om het door te sturen) stuurt het pakketje dan door naar je adres in Nederland. Uiteraard wel tegen de normale verzendkosten.
Ook handelen zij de eventuele BTW, importheffing, douaneheffing en andere kosten af.
Als je het in Amerika besteld komt het omgerekend uit op zo'n 410 Euro (all in)
Laat je het via je UK adres komen komt het uit op 415 Euro.
Wel dien je dan ook en credit card te hebben uit de VS of UK, en dat is vaak (ook) een probleem. En helaas, een virtual credit card werkt helaas niet...

[ Voor 3% gewijzigd door FabianNL op 20-11-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb net even in de UK playstore gekeken en daar zijn ze allebij uitverkocht .
Er word niet aangegeven wanneer ze weer leverbaar zijn .
Dus nog even geduld met het bestellen helaas :'(
FabianNL schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:03:
[...]

Wel dien je dan ook en credit card te hebben uit de VS of UK, en dat is vaak (ook) een probleem. En helaas, een virtual credit card werkt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb een neef in London wonen, mogelijk kan hij wat voor mij betekeken als ze weer op voorraad zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de US zijn ze sinds gisteren weer op voorraad in de google play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Zojuist is mijn nexus 10 geleverd gekregen vanuit de UK. wat een fijn apparaat zeg. lekker snel, heb volgens mij wel een beetje "light bleed" rechts onderin. maar heb nog niet echt goed kunnen kijken.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/622074_560760400617346_1976411053_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Wow ik ben best jaloers op jou nu ;)
Kan niet wachten tot ik er 1 kan bemachtigen .
Lordsauron schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:34:
Zojuist is mijn nexus 10 geleverd gekregen vanuit de UK. wat een fijn apparaat zeg. lekker snel, heb volgens mij wel een beetje "light bleed" rechts onderin. maar heb nog niet echt goed kunnen kijken.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Volgens week een weekend naar Berlijn, ik twijfel om er een te halen. De tablet is het probleem niet, de garantie echter wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10
Ik ben aan het eind van het jaar in Leverkusen, ik ga wel even kijken of ik er 1 kan mee nemen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Patrick V. op 20-11-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor bestellingen, winkels, importeren en al dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Kijk eens wat hierboven staat.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 22-11-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 12:41
Je mag het er best niet mee eens zijn, maar dat is geen reden om dan gewon door te gaan.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 22-11-2012 17:03 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste