Mijn nexus 4 ook net, mijn nexus 10 nog niet.
Laten we dat inderdaad hopen, ik heb ook liever een Asus Nexus 10Grrrrrene schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:46:
Ik had gehoopt op Asus, dat vind ik buiten de Nexus-lijn nml de beste tablets. Wat betreft deze geruchten: als ik die combineer met de andere geruchten dat er een Nexus 8 zou komen (en de "Nieuwe Nexus" zou gebaseerd zijn op de LG G Pad 8.3), is het dan niet logischer dat de Nexus 8 eraan komt en dat Asus de Nexus 10 2013 levert, bijvoorbeeld gebaseerd op de TF701?
Aargh, wat ga ik nu doen, wel een Nexus 10 kopen of wachten tot volgende week in de hoop dat Google misschien de Nexus 10.2 aankondigt...
Wat zouden jullie doen? Ik moet 'm vóór Sinterklaasavond hebben...
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Ik verwijs je door naar Mobile AankoopadviesforumLooney11 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:48:
Aargh, wat ga ik nu doen, wel een Nexus 10 kopen of wachten tot volgende week in de hoop dat Google misschien de Nexus 10.2 aankondigt...
Mijn upgrade naar Kitkat is voltooid. Nu stel ik echter vast dat ik als default keyboard niet meer het Nederlands (België) PC -toetsenbord kan selecteren? Vond dat één van de betere layouts. Zal eens uitzien naar een azerty-layout waarbij de cijfers al direct beschikbaar zijn. Enige tips?
Laat maar, was vergeten dat je het eigenlijk gewoon zelf kan instellen :
Stappenplan :
1. Ga naar instellingen => Persoonlijk taal en invoer
2. kies Android toetsenbord - en druk er naast op instellingen
3. scroll naar beneden, kies geavanceerde instellingen
4. kies Aangepaste invoerstijlen
5. druk rechtsboven op 'stijl toev.'
6. kies taal (bvb. Nederlands) en lay out (scroll naar PC)
7. selecteer dan ook je aangepaste stijl in actieve invoermethode
8. kies je invoermethode (bvb. Nederlands PC)
Vroeger had ik ook al geen azerty-layout, maar was dat gewoon geraakt. Maar nu met de nieuwe 4.4 kreeg ik direct azerty bij kiezen van toetsenbord Nederlands (België).
Laat maar, was vergeten dat je het eigenlijk gewoon zelf kan instellen :
Stappenplan :
1. Ga naar instellingen => Persoonlijk taal en invoer
2. kies Android toetsenbord - en druk er naast op instellingen
3. scroll naar beneden, kies geavanceerde instellingen
4. kies Aangepaste invoerstijlen
5. druk rechtsboven op 'stijl toev.'
6. kies taal (bvb. Nederlands) en lay out (scroll naar PC)
7. selecteer dan ook je aangepaste stijl in actieve invoermethode
8. kies je invoermethode (bvb. Nederlands PC)
Vroeger had ik ook al geen azerty-layout, maar was dat gewoon geraakt. Maar nu met de nieuwe 4.4 kreeg ik direct azerty bij kiezen van toetsenbord Nederlands (België).
[ Voor 54% gewijzigd door lukadad op 22-11-2013 18:08 ]
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Hier ook de ota ontvangen. De instellingen bug kan ik bevestigen, die heeft inderdaad de 1 koloms telefoon layout. Ach, het werkt wel gewoon...
*weg* dit is hier offtopic.
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 23-11-2013 20:38 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
*knip*
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 23-11-2013 20:39 ]
De 22e (volgens de bekende post op Reddit de lanceerdatum van de Nexus 10 2) is voorbij en er is nog niks bekend van een Nexus 10 2. Het leek me al zo sterk dat er een 10" Nexus zou komen, gebaseerd op een 8" tablet van LG. Een 8" Nexus met de G Pad 8.3 als basis had ik dan wel weer logisch gevonden.
Al met al heb ik er een hard hoofd in dat we nog voor "Black Friday" een nieuwe Nexus 10 gaan zien, hoewel het er inmiddels wel op lijkt dat de oude Nexus 10 gedumpt wordt als ik de prijzen zo zie. Als ze toch nog voor de 29e de nieuwe Nexus 10 aankondigen _en_ in de winkels krijgen, zou ik dat een erg knap bewaard geheim vinden.
Al met al heb ik er een hard hoofd in dat we nog voor "Black Friday" een nieuwe Nexus 10 gaan zien, hoewel het er inmiddels wel op lijkt dat de oude Nexus 10 gedumpt wordt als ik de prijzen zo zie. Als ze toch nog voor de 29e de nieuwe Nexus 10 aankondigen _en_ in de winkels krijgen, zou ik dat een erg knap bewaard geheim vinden.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Precies mijn gedachten. En het is naar mijn idee ook helemaal niet in googles lijn om het zo lang geheim te houden. Van alle toestellen tot nu toe is er altijd wel het nodige gelekt voor de daadwerkelijke release datum. Bij de Nexus 10 II is dat nog vrij minimaal. Dus ook ik heb er een hard hoofd in. Maar ergens is er ook nog wel een stukje in mij wat hoopt dat hij er wel met black friday is.... Of in ieder geval gepresenteerd wordt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Misschien door alle aandacht aan de Nexus 5 gewoon onder de radar gebleven? Zou goed kunnen dat ze alle 'oude' nexus 10's dumpen in de Black Friday sales.
Dit lijkt geen bug te zijn, op o.a. XDA is te lezen dat de code voor de tabletlayout namelijk niet op non-actief staat, maar dat deze in zijn geheel verdwenen is.rvannieuwpoort schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:18:
Hier ook de ota ontvangen. De instellingen bug kan ik bevestigen, die heeft inderdaad de 1 koloms telefoon layout. Ach, het werkt wel gewoon...
Ik merk een kleine snelheidsverbetering op de N10, heb de GEL launcher nog niet geprobeerd, ik wacht nog even af tot deze officieel beschikbaar komt, maar de APK had ik op 4.3 wel geprobeerd, maar toen vond ik de performance minder.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ma ik vragen waar je deze rom gedownload hebt, misschien een kleine handleidingvandermark schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:26:
Het voordeel van dpi schalen per app is dat je dus wel meerdere kolommen kan krijgen. Het is zo'n groot en scherp scherm dat ik alles kleiner in heb gesteld: je hebt daardoor veel meer informatie op je scherm. Een voorbeeld van Paranoid Andoid dpi aanpassingen (excuses voor grote afbeeldingen, heb je met die N10):
Google+ normaal (2 kolommen):
[afbeelding]
Aangepaste DPI (3 kolommen):
[afbeelding]
Ik heb verder ook geen zwarte balken, via een swipe van één van door jou gekozen kanten komt de 'pie' boven met alle bediening elementen:
[afbeelding]
DPI schalen gaat gewoon binnen de app, hoef je de app niet te verlaten:
[afbeelding]
Edit, nog een voorbeeld van tweetcaster:
Normaal:
[afbeelding]
Aangepaste DPI:
[afbeelding]
*knip* dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 30-11-2013 15:26 ]
Ik hoop dat ze hem in de VS toch nog onder de kerstboom gaan leggen (dat Google daarop hoopt, ondanks dat ze Black Friday gemist hebben), want dan zien we hem binnenkort wel verschijnen in een aankondiging. Maar er gaan inderdaad ook geruchten dat hij niet komt en dat er een 8-9" model komt. Dat laatste zou ik veel logischer vinden als hij inderdaad gebaseerd wordt op die LG G Pad 8.3.
Als de Nexus 10 2 niet komt, ga ik maar kijken voor een Samsung Note 10.1 of een Asus TF 701. Beide flink duurder (verwacht ik, prijs Nexus 2 is natuurlijk nog onbekend), maar dan krijg je er wel een micro sd-kaartlezer bij.
Het enige wat ik erg raar zou vinden is dat ze dan specs hebben gelekt via hun eigen Play Store van een apparaat dat niet gaat komen
Als de Nexus 10 2 niet komt, ga ik maar kijken voor een Samsung Note 10.1 of een Asus TF 701. Beide flink duurder (verwacht ik, prijs Nexus 2 is natuurlijk nog onbekend), maar dan krijg je er wel een micro sd-kaartlezer bij.
Het enige wat ik erg raar zou vinden is dat ze dan specs hebben gelekt via hun eigen Play Store van een apparaat dat niet gaat komen
[ Voor 53% gewijzigd door Grrrrrene op 05-12-2013 19:51 ]
Verwijderd
Ik vind het gat met de Nexus 7 en nu 5 wel groot worden. Het zou wel jammer zijn, want ondanks dat de 7 veel meer een verkoophit lijkt deed die 10 toch wel een aantal zaken erg goed.
Dééd het wel goed?Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 02:14:
Ik vind het gat met de Nexus 7 en nu 5 wel groot worden. Het zou wel jammer zijn, want ondanks dat de 7 veel meer een verkoophit lijkt deed die 10 toch wel een aantal zaken erg goed.
Je doet het een beetje klinken alsof de Nexus 10 niet meer te verkrijgen is / volledig passé is qua specs.
Het is nog steeds een prima ding, nog steeds verkrijgbaar, wel goedkoper (want voor een tablet gezien is het model inmiddels wat ouder) en dus een beetje gezakt van high-end naar mid-range. Maar het ding doet het nog steeds goed.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Dat zijn jouw woorden, maar was niet mijn uitspraak.JumpStart schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 06:55:
Je doet het een beetje klinken alsof de Nexus 10 niet meer te verkrijgen is / volledig passé is qua specs.
Deed het wel goed, ja. Een 10" tablet is tot nu toe de gouden standaard geweest in tabletland en daar was Apple heer en meester. De Nexus 10 liet zien hoe een 10" tablet eruit hoort te zien - zeker op Android-vlak, maar op een aantal vlakken zelfs tegenover Apple. Het is nog steeds een prima apparaat, maar inmiddels is wat het doet bekend (het nieuwe is eraf, zeg maar), is het niet de verkoopkraker die het ideaal gezien geweest was en wordt het misschien tijd voor weer een volgende stap.Dééd het wel goed?
Nieuwste Android-versie (4.4.1) OTA nu ook beschikbaar voor de Nexus 10: http://android.clients.go...-from-KRT16S.bab270d1.zip .
Merk zelf niet veel verschil tot nu toe en volgens mij was de update ook meer gefocust op de Nexus 5.
Merk zelf niet veel verschil tot nu toe en volgens mij was de update ook meer gefocust op de Nexus 5.
Wie heeft ervaring met het streamen van Spotify van een Nexus 10 naar een bluetooth adapter gekoppeld aan een tuner? Ik overweeg om zo'n adapter te kopen maar weet niet of audio via bluetooth lekker werkt op de Nexus 10.
Is de N10 krachtig genoeg om mkv's te streamen (gemiddeld 5GB) over wifi? De bron/netwerk zal niet de beperkende factor zijn (met laptop streamen werkt prima).
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Mijn N10 is ineens deaud 
Ik deed de cover open en werd begroet door een leeg zwart scherm (wel de backlight nog aan). N10 uit, en sindsdien wil hij niet meer aan. Ook niet met beide volumeknoppen ingedrukt bij het opstarten, ook niet bij langdurig de drie knoppen indrukken.
De tablet is uit en ligt nu dus aan de lader. Nu maar hopen dat er vanavond wel wat sjoechem in zit.
Ik deed de cover open en werd begroet door een leeg zwart scherm (wel de backlight nog aan). N10 uit, en sindsdien wil hij niet meer aan. Ook niet met beide volumeknoppen ingedrukt bij het opstarten, ook niet bij langdurig de drie knoppen indrukken.
De tablet is uit en ligt nu dus aan de lader. Nu maar hopen dat er vanavond wel wat sjoechem in zit.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
De pricewatch klopt helaas niet: pricewatch: Samsung Nexus 10 32GB Zwart
Hij kost bij Topdeals.nl namelijk ruim het dubbele nu..
Hij kost bij Topdeals.nl namelijk ruim het dubbele nu..
[ Voor 15% gewijzigd door Joster op 09-12-2013 10:44 ]
Ze hadden bij Topdeals vanochtend een dagaanbieding lopen voor de Nexus 10. Alleen was dit een "zo goed als nieuw" refurbished model. (wel met 2 jaar garantie).
Blijkbaar is de voorraad refurbished modellen net op en staan dus nu de nieuwe modellen te koop (tegen een veel hogere prijs)
Blijkbaar is de voorraad refurbished modellen net op en staan dus nu de nieuwe modellen te koop (tegen een veel hogere prijs)
Ik heb het wel even doorgegeven aan de modjes van pricewatch.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Hey kreeg zojuist een update binnen voor m'n nexus 10. Niet 4.4.1 maar een 51mb update naar 4.4.2
Heb hem net geïnstalleerd. Nog geen ervaring dus.
Heb hem net geïnstalleerd. Nog geen ervaring dus.
OTA-update van 4.4.1 naar 4.4.2: http://android.clients.go...-from-KOT49E.f9195e9c.zip
Ik twijfel erg tussen De Nexus 10 32GB, De Samsung Galaxy Note 10.1 2014 32GB die een stuk duurder is of een Ipad Air 16GB, echt een moeilijke keuze
... en ondertussen is mijn Nexus 10 dus gebricked. Niet zomaar, maar self-bricked.
Het lijkt erop dat de tablet niet zelf is uitgeschakeld bij te lage accuspanning en het ding nu dus niet meer wil opladen. Laat staan dat het ding aan wil.
Het lijkt verdacht veel hierop: http://30yearoldchildren.com/my-nexus-10-wont-turn-on-help/
Nou is een in Duitsland gekochte Nexus 10 het eerste jaar voorzien van internationale garantie. Het jaar erna moet je garantie verhalen bij Google Play Duitsland. Aangezien mijn Nexus 10 in mijn bezit was op 5 december 2012 val ik dus nèt buiten de internationale garantie en kan ik 'em dus niet naar Samsung Nederland sturen.
Dus mag ik nu zien te achterhalen of de Duitse afdeling van Google Play nog ergens een e-mail adres heeft voor verdere communicatie.
Vanavond nog één poging wagen (hopen op een wonder) en anders... tsja, een paar weken het ding kwijt.
Het lijkt erop dat de tablet niet zelf is uitgeschakeld bij te lage accuspanning en het ding nu dus niet meer wil opladen. Laat staan dat het ding aan wil.
Het lijkt verdacht veel hierop: http://30yearoldchildren.com/my-nexus-10-wont-turn-on-help/
Nou is een in Duitsland gekochte Nexus 10 het eerste jaar voorzien van internationale garantie. Het jaar erna moet je garantie verhalen bij Google Play Duitsland. Aangezien mijn Nexus 10 in mijn bezit was op 5 december 2012 val ik dus nèt buiten de internationale garantie en kan ik 'em dus niet naar Samsung Nederland sturen.
Dus mag ik nu zien te achterhalen of de Duitse afdeling van Google Play nog ergens een e-mail adres heeft voor verdere communicatie.
Vanavond nog één poging wagen (hopen op een wonder) en anders... tsja, een paar weken het ding kwijt.
Je kunt doen alsof je vorige week per e-mail al contact hebt opgenomen, maar niets heb gehoord van Samsung Nederland en op die manier is het hun schuld dat je net buiten die periode zit.
Hebben jullie ook dat hij extreem langzaam oplaadt?
Wat is extreem langzaam? Waar laadt je mee op? Andere lader geprobeerd? Wat heb je zelf al over de oplaadsnelheid gevonden?chronoz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:17:
Meer eigen inzet aub, hier kunnen we niets mee.
Een Nexus 10 heeft een 2A lader nodig. Als jij vervolgens denkt "Oh, mijn oude Nokia lader heeft ook zo'n micro-USB stekker, dus dat werkt ook" terwijl dat ding maar 0,5A is, tsja, dan duurt het lang.chronoz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:17:
En ook met een 2A lader zit het ding niet in een half uurtje vol. De accu is 9000 mAh, voor 3,7 volt celspanning. 2A op 5 volt is ongeveer 2,7A laadstroom bij 3,7V, dus dat een volledige acculading ongeveer 3 uur duurt is niet vreemd.
Oh, en even een update rond mijn eigen Nexus 10 problemen.
* JumpStart zit dus met een self-bricked Nexus 10.
Omdat ik het nogal druk heb gehad heb ik niet eerder de tijd genomen om Google Duitsland te bellen. Via een webproxy op de Duitse Play Store kom je namelijk telefoonnummers tegen voor hardware gerelateerde zaken.
Echter, een Duits 0800 nummer kan je vanuit Nederland niet bereiken. OEPS. Het nummer voor Großbrittannien staat er ook bij (0800 328 6081) en dat blijkt vanuit Nederland wel te bereiken. Bonus is wel dat mijn Engels vele malen beter is dan mijn Duits.
De Engelse klantenservice kon mijn call in ieder geval doorzetten naar Duitsland. Die nemen per e-mail dan weer contact met me op voor verdere afhandeling. Wordt vervolgt.
Die keutel is teruggetrokken. Degene die mijn Nexus 10 voor mij bestelde zal moeten bellen, dan kan ik de boel retourneren, komt het gefixte exemplaar (of een refurb) retour naar hem en mag hij het opnieuw naar mij opsturen.
*zucht*
* JumpStart zit dus met een self-bricked Nexus 10.
Omdat ik het nogal druk heb gehad heb ik niet eerder de tijd genomen om Google Duitsland te bellen. Via een webproxy op de Duitse Play Store kom je namelijk telefoonnummers tegen voor hardware gerelateerde zaken.
Echter, een Duits 0800 nummer kan je vanuit Nederland niet bereiken. OEPS. Het nummer voor Großbrittannien staat er ook bij (0800 328 6081) en dat blijkt vanuit Nederland wel te bereiken. Bonus is wel dat mijn Engels vele malen beter is dan mijn Duits.
De Engelse klantenservice kon mijn call in ieder geval doorzetten naar Duitsland. Die nemen per e-mail dan weer contact met me op voor verdere afhandeling. Wordt vervolgt.
Die keutel is teruggetrokken. Degene die mijn Nexus 10 voor mij bestelde zal moeten bellen, dan kan ik de boel retourneren, komt het gefixte exemplaar (of een refurb) retour naar hem en mag hij het opnieuw naar mij opsturen.
*zucht*
[ Voor 13% gewijzigd door JumpStart op 17-12-2013 19:59 ]
Ik zag in de pricewatch dat het 32GB exemplaar nu bij 3 winkels te verkrijgen is, eerder waren dat 8 winkels. Krijg het vermoeden dat het een EOL betreft zonder opvolging

Ik hoop dat een nieuwe N10 een vloeiendere gebruikservaring zal bieden. Ben overall wel tevreden van mijn N10, maar de algemene gebruikservaring en dan specifiek het browsen blijft echt achter. Als ik (vloekt in de kerk) de ipad retina van m'n moeder erbij neem, dan gaat het zoveel vloeiender...
Ook de batterij moet echt wel beter.
Mijn N10 crasht ism Chrome meer dan goed is...je zou toch verwachten dat chrome + stock android een winner is...helaas. Heb al meerdere browsers geprobeerd, maar keer toch telkens terug naar Chrome omdat het elders niet opmerkelijk beter is. Alle updates ten spijt (tot 4.4.2) maken de ervaring toch nog niet compleet genoeg. Ik heb hem ondertussen ook sinds februari, dus ik heb er tot op heden tijd genoeg op gespendeerd. Gebruik hem trouwens nog steeds met veel plezier elke dag.
Dat Google en partner (LG? Samsung? Asus?) vooral rustig hun tijd nemen om de tablet hardware én softwarematig volledig fijn te stemmen zodat een upgrade naar de N10 2 ook écht de moeite zal zijn.
Mijn N10 crasht ism Chrome meer dan goed is...je zou toch verwachten dat chrome + stock android een winner is...helaas. Heb al meerdere browsers geprobeerd, maar keer toch telkens terug naar Chrome omdat het elders niet opmerkelijk beter is. Alle updates ten spijt (tot 4.4.2) maken de ervaring toch nog niet compleet genoeg. Ik heb hem ondertussen ook sinds februari, dus ik heb er tot op heden tijd genoeg op gespendeerd. Gebruik hem trouwens nog steeds met veel plezier elke dag.
Dat Google en partner (LG? Samsung? Asus?) vooral rustig hun tijd nemen om de tablet hardware én softwarematig volledig fijn te stemmen zodat een upgrade naar de N10 2 ook écht de moeite zal zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Drwho1 op 18-12-2013 14:54 ]
Sorry als ik in herhaling val, maar indien de huidige Nexus10 prima mkv's kan streamen wil ik hem gaan halen nu het nog kan.Low-Tech schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:24:
Is de N10 krachtig genoeg om mkv's te streamen (gemiddeld 5GB) over wifi? De bron/netwerk zal niet de beperkende factor zijn (met laptop streamen werkt prima).
Als je ergens een vergelijkbare .mkv online hebt staan (wel iets netjes legaals, trailer ofzo, demo file, enz.) dan kan ik binnenkort wel weer proberen. Er wordt een vervangende Nexus 10 toegestuurd.Low-Tech schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:27:
[...]
Sorry als ik in herhaling val, maar indien de huidige Nexus10 prima mkv's kan streamen wil ik hem gaan halen nu het nog kan.
Ik zit zo te twijfelen he? Ik heb vandaag bij Mediamarkt weer met de "oude" N10 gespeeld. Het blijft een prachtscherm en ik houd erg van stock Android, maar dat glas voelt bijzonder stroef aan, daar ga ik me aan storen, vrees ik. Ook na hem wat gepoetst te hebben met mijn trui, blijft hij stroef. Dat ben ik niet gewend van glas op mijn telefoon of de Tab2 10.1 van mijn vriendin. Daarbij hik ik nogal aan tegen de beperkte hoeveelheid geheugen. 32GB is voor apps e.d. meer dan genoeg, maar ik wil hem ook mee als ik voor zaken weg moet en dan wil ik eigenlijk geen kabeltje met usb-stick gebruiken, maar een micro-sd kaart van 64GB.Drwho1 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:46:
Moeilijk moeilijk. Ik snap ook niet dat Google geen duidelijkheid geeft over een eventuele opvolger van de Nexus 10. Als die niet meer zou komen en ze melden dat, zijn ze zo door die oude voorraad heen. Als er wel een komt snap ik de radiostilte een stuk beter.
Het glas is niet stroef hoor. Volgens mij moet er gewoon een (onzichtbaar) vetlaagje van je vingers op komen. Na een dag merk je het niet meer.
Wat mkv-tjes streamen betreft, natuurlijk werkt dat vlekkeloos. Zowel direct als via plex bijvoorbeeld.
Wat mkv-tjes streamen betreft, natuurlijk werkt dat vlekkeloos. Zowel direct als via plex bijvoorbeeld.
Kan iemand mij vertellen hoe en of ik standaard Avi files (kinderfilms) kan afspelen op mijn Nexus10, ik heb nu MX player erop gezet maar ik vroeg me af of er geen speler op de Nexus zit ??
BVD
BVD
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Er zit wel een mediaspeler op de Nexus (Zou lullig zijn als je wel filmpjes kan maken, maar niet afspelen) maar die speelt specifiek .mp4 af, als het goed is. Maar waarom zou je per sé met de ingebouwde mediaspeler het willen kunnen doen?
MX Player is er in gratis variant, en er is VLC player voor Android, ook gratis.
MX Player is er in gratis variant, en er is VLC player voor Android, ook gratis.
Ok thx, dat is zinvolle info, de kleine man is helemaal blij !!!!
quote]JumpStart schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:47:
Er zit wel een mediaspeler op de Nexus (Zou lullig zijn als je wel filmpjes kan maken, maar niet afspelen) maar die speelt specifiek .mp4 af, als het goed is. Maar waarom zou je per sé met de ingebouwde mediaspeler het willen kunnen doen?
[/quote]
quote]JumpStart schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:47:
[/quote]
Het werkt idd prima. Heb de Nexus10 vandaag aangeschaft.
Ik heb ook een N10 gekocht. Ik heb lang getwijfeld, maar mijn eisen waren eigenlijk vrij eenvoudig: moderne Android en een hoge resolutie scherm. Ik vond het toch wat zonde om een apparaat van veel meer geld (TF701 of Note 10.1 2014 editie) te kopen dat niet volledig aan mijn eisen zou voldoen. De N10 is lekker snel, ik heb nog geen lag ontdekt, en stripboeken lezen er erg prettig op dankzij het scherpe scherm 
Alleen jammer dat hij bij gamen de accu heel langzaam leegtrekt ondanks dat hij aan de lader hangt. Ik heb al een pogo-lader besteld, maar dat schijnt maar marginaal uit te maken.
MX Player gebruikte ik al op mijn telefoon. Even de juiste drivers downloaden zodat hij de ARMv7 Neon gebruikt en je hebt vloeiende playback
Alleen jammer dat hij bij gamen de accu heel langzaam leegtrekt ondanks dat hij aan de lader hangt. Ik heb al een pogo-lader besteld, maar dat schijnt maar marginaal uit te maken.
MX Player gebruikte ik al op mijn telefoon. Even de juiste drivers downloaden zodat hij de ARMv7 Neon gebruikt en je hebt vloeiende playback
[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 22-12-2013 11:50 ]
Wees maar terughoudend, dadelijk ga je verzuchten dat je 'em veeeeel eerder had kunnen kopen René.
Toch blijf ik het persoonlijk wel een lastige keuze vinden. Nu een N10 kopen, of toch wachten op de aankondiging van de nieuwe N10 (wanneer dat ook wezen mag). Zit toch ook een beetje in veel van ons om toch steeds net weer wat beters te willen.... 
Mijn moeder heeft wel onlangs deze N10 gekocht en moet zeggen, mooi ding, zonder meer waar.
Mijn moeder heeft wel onlangs deze N10 gekocht en moet zeggen, mooi ding, zonder meer waar.
Ik verwacht niet dat de nieuwe N10 voor 350 euro te koop gaat zijn, maar misschien had ik beter nog een maand of 2 (?) kunnen wachten. Voor hetzelfde geld bedenk ik me halverwege volgend jaar dat het maar goed is dat ik deze heb gekocht, omdat Google tegen die tijd heeft toegegeven dat er geen nieuwe N10 komt...
Ik zit nu te kijken voor krachtigere laders. Volgens Wikipedia kan/mag een USB-lader max 5A leveren. Dat lijkt me wel heel veel verschil met origineel, maar een 3A lader zou er misschien voor zorgen dat de tablet niet meer leegloopt als je hem gebruikt aan de kabel (?). Iemand hier ervaring mee, of gebruikt iedereen de originele lader nog?
Edit: @Webgnome: dat zeg ik
Het is zo stil... En het is niet alsof de N10 een enorm verkoopsucces is geweest.
Ik zit nu te kijken voor krachtigere laders. Volgens Wikipedia kan/mag een USB-lader max 5A leveren. Dat lijkt me wel heel veel verschil met origineel, maar een 3A lader zou er misschien voor zorgen dat de tablet niet meer leegloopt als je hem gebruikt aan de kabel (?). Iemand hier ervaring mee, of gebruikt iedereen de originele lader nog?
Edit: @Webgnome: dat zeg ik
[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 22-12-2013 22:08 ]
Ik ben nog steeds erg blij met de batterij duur:
https://www.dropbox.com/s...t_2013-12-22-22-42-46.png
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Wat is je schermtijd en is dat allemaal out of the box?vandermark schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:46:
Ik ben nog steeds erg blij met de batterij duur:
Schijnt dat er voor de ces een nieuwe nexus10 wordt aangekondigd.
Het scheen ook dat hij net na de Nexus 5, vlak voor Black Friday, op Black Friday, op Cyber Monday, vlak voor kerst en dergelijke aangekondigd werd
Eerst zien, dan geloven
Batterij echt beter? Hoelang doe jij er dan mee?Drwho1 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:46:
Ik hoop dat een nieuwe N10 een vloeiendere gebruikservaring zal bieden. Ben overall wel tevreden van mijn N10, maar de algemene gebruikservaring en dan specifiek het browsen blijft echt achter. Als ik (vloekt in de kerk) de ipad retina van m'n moeder erbij neem, dan gaat het zoveel vloeiender...
Ik kan 10 uur surfen met 1 batterijlading dat vind ik toch meer dan mooi genoeg.
En hier is de N10 echt wel vlot genoeg ik kan vergelijken met mijn Nexus 4.
Wat is er zo slecht aan de browser? Ik heb hier nog nooit voorgehad dat Chrome crasht maar dan echt nog nooit.
Misschien is volledig naar fabrieksinstellingen terug gaan?
Snelheid heb ik geen last van, het vervelende vind ik dat de micro-usb poort niet genoeg laadstroom toestaat om hem vol te houden (of zelfs op te laden) aan de lader. Verder heb ik op 1 game na nog geen vastlopers gehad. Ik ontdekte net wel een dode pixel midden in mijn scherm (en een ander bijna helemaal bovenaan). Vanavond maar eens terug naar MM om te kijken of ze er een zonder kapotte pixels hebben. Op vier miljoen pixels is een dode pixel wel erg waarschijnlijk natuurlijk

De Pogo kabel gaat je in ieder geval helpen om te laten tijdens gebruik.
Grappig dat die N10 32GB EOL lijkt, heb er vandaag nog 1 bij de Mediamarkt gekocht. Hadden hem niet in het schap liggen maar wel een demomodel. Gelukkig had 'ie er nog eentje achter liggen. Besefte me pas laat dat 'ie eigenlijk al een jaar oud is. Prachtige prijs-kwaliteit, nonetheless.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zo dacht ik er ook over ja. Ik merk ook hoe fijn hij vasthoudt vergeleken met veel andere tablets met een gladde aluminium of kunststof achterkant
Bij MediaMarkt in Enschede hebben ze er trouwens nog genoeg liggen. Ik heb daar gisteren mijn Nexus 10 omgeruild voor een zonder kapotte pixels. Dat kosste wel drie geopende doosjes, maar dan heb je ook wat 
Dus als iemand nog een goedkope N10 zoekt, ze schijnen voor 35 euro minder (315) weer in de verkoop te gaan. Een had er een dode pixel aan de rand van het scherm. Als het niet anders had gekund, had ik die genomen. Mijn pogo-kabel is verstuurd. Ik laat het weten als hij binnen is.
Dus als iemand nog een goedkope N10 zoekt, ze schijnen voor 35 euro minder (315) weer in de verkoop te gaan. Een had er een dode pixel aan de rand van het scherm. Als het niet anders had gekund, had ik die genomen. Mijn pogo-kabel is verstuurd. Ik laat het weten als hij binnen is.
Ik heb mijn Nexus 10 nu een maand of 2 en ben een zeer tevreden gebruiker, alleen is er 1 ding wat me opvalt. Het is nu 2x gebeurt dat ik hem savonds aan de originele lader leg en hem er sochtends afhaal en hij dan maar voor een procent of 50 is opgeladen en hij geeft aan dat ie nog steeds aan het laden is.
Iemand enig idee hoe dit kan ??
opladen via usb gaat gewoon erg langzaam. zelfs met een pogo-kabel duurt het uren (wel iets sneller).robotjoek schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:08:
Ik heb mijn Nexus 10 nu een maand of 2 en ben een zeer tevreden gebruiker, alleen is er 1 ding wat me opvalt. Het is nu 2x gebeurt dat ik hem savonds aan de originele lader leg en hem er sochtends afhaal en hij dan maar voor een procent of 50 is opgeladen en hij geeft aan dat ie nog steeds aan het laden is.
Pogo is ook aan te raden omdat de magneetconnector vrijwel niet kan slijten i.t.t. de usb poort.
Een tablet is anders dan een smartphone, in de zin dat je tablet niet per sé constant je e-mail/twitter/facebook hoeft te refreshen. Dat hoeft pas zodra je met je tablet even gaat zitten. Laat je telefoon maar constant de updates binnenhalen.robotjoek schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:08:
Wat ik dus doe deed (vervangend exemplaar is nog niet binnen) is 's avonds na het laatste gebruik de tasklist naar voren halen en alle apps sluiten. Vervolgens de tablet op de Airplane mode, en wegleggen. Je staat verstelt hoeveel langer je tablet standby kan staan als de wifi uit staat en apps niet constant pollen naar updates. De volgende ochtend met een swipe en een tap de wifi weer aan en de browser+mail starten.
Het kan mogelijk voor het opladen ook verschil maken. Zorg eerst dat het verbruik minimaal is voordat je gaat opladen. En nee, dus ook geen "dream mode" meuk aanzetten in "charging mode". Dat is even leuk, maar 's nachts heeft dat geen enkel nut.
Hier ook een fervent Airplane Mode gebruiker :-) Verliest dan bijna geen accuraat...
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Dit heb ik ook gehad. Mijn originele USB kabel was de schuldige ik heb hem vervangen en nu heb ik dat probleem niet meer. Maar de Pogo kabel is een beter alternatief aangezien deze los gaat mocht de tablet een keer vallen. Ik ben namelijk al met mijn derde USB kabel bezig. Gelukkig is de USB poort nog goed maar de connector was gebogen.robotjoek schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:08:
kijk daar heb ik wat aan, thx voor de info.......
JaxGraylin schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:12:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Mijn originele USB kabel was de schuldige ik heb hem vervangen en nu heb ik dat probleem niet meer. Maar de Pogo kabel is een beter alternatief aangezien deze los gaat mocht de tablet een keer vallen. Ik ben namelijk al met mijn derde USB kabel bezig. Gelukkig is de USB poort nog goed maar de connector was gebogen.
Mijn pogo-kabel is binnen \o/
Eerste indruk: hoge kwaliteit connector, klikt erg makkelijk vast op de onderkant. Wel een tikkeltje onhandig dat je dan een kabel aan de onderkant hebt, linksboven (micro-usb) was toch handiger, vooral met de bookcover die ik vaak gebruik om hem schuin te zetten.
Het laden gaat merkbaar sneller en hij houdt de lading tijdens zwaar gebruik ook beter vast, maar hij loopt nog altijd langzaam leeg (langzamer, maar hij loopt nog steeds leeg). Langzaam genoeg gelukkig om een hele dag te kunnen werken, maar ik had op beter gehoopt.
Eerste indruk: hoge kwaliteit connector, klikt erg makkelijk vast op de onderkant. Wel een tikkeltje onhandig dat je dan een kabel aan de onderkant hebt, linksboven (micro-usb) was toch handiger, vooral met de bookcover die ik vaak gebruik om hem schuin te zetten.
Het laden gaat merkbaar sneller en hij houdt de lading tijdens zwaar gebruik ook beter vast, maar hij loopt nog altijd langzaam leeg (langzamer, maar hij loopt nog steeds leeg). Langzaam genoeg gelukkig om een hele dag te kunnen werken, maar ik had op beter gehoopt.
Hier nog een - Airplane Mode is mijn default, zet dit alleen uit als ik echt Wifi wil gebruiken. Onlangs in een urenlange treinrit en daar direct na een vlucht van 3 uur drie speelfilms en twee afleveringen van series, allemaal in 720p, gekeken, en daarna nog stroom zat over. Wel laad ik altijd op via de pogo-kabel. Heb nog een zware externe USB-accu maar nog niet met mijn Nexus 10 gebruikt, wel met de telefoon.Gugger schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:31:
Hier ook een fervent Airplane Mode gebruiker :-) Verliest dan bijna geen accuraat...
Ah perfect. Ik heb hetzelfde probleem. Simpele oplossing!JaxGraylin schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:12:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Mijn originele USB kabel was de schuldige ik heb hem vervangen en nu heb ik dat probleem niet meer. Maar de Pogo kabel is een beter alternatief aangezien deze los gaat mocht de tablet een keer vallen. Ik ben namelijk al met mijn derde USB kabel bezig. Gelukkig is de USB poort nog goed maar de connector was gebogen.
Verder heb ik hem nu een week en hij is echt 100000x beter dan mijn Galaxy Tab 2. Qua alles. Heerlijk ook om gewoon Android te draaien ipv Samsung skin.
Wat zijn die geruchten hardnekkig zeg...Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:27:
Het lijkt wel alsof geen opvolger voor de nexus 10 komt.

Zou dit hem echt worden?
Eerst zien dan geloven.... De geruchtenmachine is al een tijdje op gang en er zouden al een aantal data geweest zijn waarop hij gelanceerd zou worden maar hij is er nog altijd niet... De laatste renders wordt ook weer van gedacht dat het fakes zijn omdat ze teveel verspreid zijn. Dus we zullen zien na verloop van tijd.
Klein dilemmatje, ik heb mijn Ipad 4 bijna verkocht en wil daarvoor een Nexus 10 halen, maar hoe groot is de kans dat de eventuele nieuwe Nexus 10 er is binnen 2-3 maanden? Denk aanzienlijk klein of niet?
Ook omdat deze woensdag btw, weg ermee actie is, wil ik wss de Nexus 10 deze week halen.
Ook omdat deze woensdag btw, weg ermee actie is, wil ik wss de Nexus 10 deze week halen.
Volg de geruchten en trek zelf je conclusie. Niemand hier heeft een glazen bolLennart95 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:12:
Klein dilemmatje, ik heb mijn Ipad 4 bijna verkocht en wil daarvoor een Nexus 10 halen, maar hoe groot is de kans dat de eventuele nieuwe Nexus 10 er is binnen 2-3 maanden? Denk aanzienlijk klein of niet?
Trouwens, was de Nexus 10 niet te koop in de Google Play Store? Ik ging met een proxy naar de store toe en alleen de Nexus 7 en Nexus 5 zijn te koop. De covers voor de Nexus 10 overigens nog wel.
Er schijnt een nexus 8 te komen en geen nexus 10. Tenminste, daar heb ik nog geen geruchten van gehoord.
Gadgets FTW!
De Nexus 10 is er nog steeds, maar niet overal. Zie http://www.n4checker.com/Lennart95 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:32:
Trouwens, was de Nexus 10 niet te koop in de Google Play Store? Ik ging met een proxy naar de store toe en alleen de Nexus 7 en Nexus 5 zijn te koop. De covers voor de Nexus 10 overigens nog wel.
En dan nog kan je hier alle kanten mee op. Dit zou gewoon een tekort in de supply chain kunnen zijn, maar ook het uitfaseren voor een nieuwe versie. Of gewoon uitfaseren.
Zonder proxy vanaf een Duits adres zie ik nog netjes beide Nexus 10 varianten in de playstore staan.Lennart95 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:32:
De 16 GB is op maar de 32 GB is op voorraad met levertijd van 1-2 werkdagen.
Volgens mij was dat de LG tab die een Google Play Edition versie is.Ursamajor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:12:
Er schijnt een nexus 8 te komen en geen nexus 10. Tenminste, daar heb ik nog geen geruchten van gehoord.
Nee de "echte" Nexus 8 wordt naar grote waarschijnlijkheid geproduceerd door ASUS, en ik vermoed dat dit de opvolger zal worden van de Nexus 7.VesNL schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:12:
[...]
Volgens mij was dat de LG tab die een Google Play Edition versie is.
Een Google Play Edition maakt het nog niet meteen een Nexus-apparaat.
Mogelijk dat t.z.t. de nieuwe Nexus 8 samen met een Nexus 10 uitkomt? Of gaat Google in navolging van Samsung's TabPro tablet van 12" ook een 11" of 12" tablet uitbrengen t.z.t. in plaats van een 10"?
EDIT: afgaande op de geruchten dat volgend jaar de Nexus-lijn stopt, zou het zomaar kunnen dat er in navolging van de Nexus 7 en Nexus 10 alleen nog maar Google Play Editions verkocht zullen worden?
Zonde als het gerucht waar is.
Bron: Nieuwsitem: Google en Samsung sluiten langdurige patentdeal
[ Voor 36% gewijzigd door Jorn1986 op 27-01-2014 20:32 ]
10" is nochtans een topformaat wat huis-tuin-keuken gebruik betreft...
Zou mij toch verbazen als ze dat laten vallen, is toch een rechtstreekse concurrent voor de ipad met z'n 9,7".
Ik zie er eerder nog een formaat bijkomen (8") om een groter deel van de markt te kunnen bedienen.
Zou mij toch verbazen als ze dat laten vallen, is toch een rechtstreekse concurrent voor de ipad met z'n 9,7".
Ik zie er eerder nog een formaat bijkomen (8") om een groter deel van de markt te kunnen bedienen.
http://androidworld.nl/ni...nexus-lijn-stopt-in-2015/
Wie weet komen er geen nieuwe Nexus toestellen meer en worden de huidige modellen nog tot eind 2014 verkocht.
Hoef ik in ieder geval niet aan anderen uit te leggen dat ik een oude versie van de Nexus 10 heb. Dan heb ik voorlopig nog altijd de nieuwste Nexus 10.
Wie weet komen er geen nieuwe Nexus toestellen meer en worden de huidige modellen nog tot eind 2014 verkocht.
Hoef ik in ieder geval niet aan anderen uit te leggen dat ik een oude versie van de Nexus 10 heb. Dan heb ik voorlopig nog altijd de nieuwste Nexus 10.
Ik heb ook besloten toch de Nexus 10 te halen.
Geen spijt ervan!
Wat voor cover gebruiken jullie?
Ik heb die gecko gezien en die lijkt me wel wat, alleen zien die clipjes er niet uit op de plaatjes.
Weten jullie nog mooie betaalbare covers? Moet wel in landscape rechtop te zetten zijn..
Geen spijt ervan!
Ik heb die gecko gezien en die lijkt me wel wat, alleen zien die clipjes er niet uit op de plaatjes.
Weten jullie nog mooie betaalbare covers? Moet wel in landscape rechtop te zetten zijn..
Vanavond de Nexus 10 halen, Op de website van de mediamarkt hebben ze een pack van Nexus 10 + cover. Hopelijk hebben ze die ook lokaal.
*knip* dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies of discussies waar een glazen bol voor nodig is.
[ Voor 104% gewijzigd door RoD op 29-01-2014 14:08 ]
Er is een accessoires-topic, lees die aub even doorQuarK schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:40:
Ik heb ook besloten toch de Nexus 10 te halen.
Geen spijt ervan!
Gisteren de Nexus 10 gehaald maar mag er weer mee terug. De linker speaker kraakt, en nu ik het weet ga je er steeds meer op letten.
Net ging hij ook opeens van 23 naar 0 toe in 5 minuten ofzo.
Net ging hij ook opeens van 23 naar 0 toe in 5 minuten ofzo.
Bij mijn nieuwe Nexus 10 gebeurde dat ook.
Denk dat hij😮 een hele charge en discharge cyclus nodig heeft voor correcte battery stats. Dat hoop ik iig...
Denk dat hij😮 een hele charge en discharge cyclus nodig heeft voor correcte battery stats. Dat hoop ik iig...
Grappig. Ik dacht dat het ding uit de handel was maar vanavond zag ik er bij Mediamarkt Zwolle mischien wel 20 in een bak liggen.
Ik heb even in dubio gestaan maar ik denk dat ik toch liever afwacht of er later dit jaar een nieuwe komt. Met de Nexus 7 heb ik daar namelijk vorig jaar mijn vingers ook al aan "gebrand". Dat doet trouwens niets af aan het feit dat ie nog steeds (in de winkel) heel snel en responsief aanvoelt.
Ik heb even in dubio gestaan maar ik denk dat ik toch liever afwacht of er later dit jaar een nieuwe komt. Met de Nexus 7 heb ik daar namelijk vorig jaar mijn vingers ook al aan "gebrand". Dat doet trouwens niets af aan het feit dat ie nog steeds (in de winkel) heel snel en responsief aanvoelt.
Vanochtend teruggegaan met de Nexus 10 voor de krakende speaker. Ik was met de auto dus in de auto even gecontroleerd. Zag ik gelijk twee dode pixels. Dus ben nu in 2 dagen al aan mijn derde.
Ik heb sinds vrijdag de Nexus 10 en zit met een paar dingen, die vast makkelijk te regelen zijn maar mij niet lukken en ik ook niet zo kan vinden via google.
- Hoe selecteer ik in de YouTube app de kwaliteit van het filmpje (ik wil graag 1080p)?
- Hoe koppel ik een app aan een bestandstype. Zoals Moon+ Reader leest gewoon *.cbr-bestanden, alleen als ik er één download en dan op klik geeft hij aan dat hij het niet kan openen. Dan moet ik hem inladen via moon+ reader, terwijl een pdf wel gewoon werkt.
- En op één of andere manier scrollt bij Apex and Nova Launcher de app drawer niet helemaal soepel bij mij? Moet ik iets optimaliseren of instellen? Doorzichtige achtergrond uitzetten maakt bijv. niets uit. Als ik dan pagina 1 naar links sleep om naar pagina 2 te gaan van de apps, dan hapert hij. Ik wil graag custom launcher omdat die van google wel heel belemmerend is, maar misschien moet ik dat maar gewoon accepteren op moment.
- überhaupt vind ik het scrollen niet zo lekker gaan, ook niet in chrome. Kan dit liggen aan de google rom en dat ik beter naar een custom rom kan gaan of hebben jullie een ander idee?
- Hoe selecteer ik in de YouTube app de kwaliteit van het filmpje (ik wil graag 1080p)?
- Hoe koppel ik een app aan een bestandstype. Zoals Moon+ Reader leest gewoon *.cbr-bestanden, alleen als ik er één download en dan op klik geeft hij aan dat hij het niet kan openen. Dan moet ik hem inladen via moon+ reader, terwijl een pdf wel gewoon werkt.
- En op één of andere manier scrollt bij Apex and Nova Launcher de app drawer niet helemaal soepel bij mij? Moet ik iets optimaliseren of instellen? Doorzichtige achtergrond uitzetten maakt bijv. niets uit. Als ik dan pagina 1 naar links sleep om naar pagina 2 te gaan van de apps, dan hapert hij. Ik wil graag custom launcher omdat die van google wel heel belemmerend is, maar misschien moet ik dat maar gewoon accepteren op moment.
- überhaupt vind ik het scrollen niet zo lekker gaan, ook niet in chrome. Kan dit liggen aan de google rom en dat ik beter naar een custom rom kan gaan of hebben jullie een ander idee?
Scrollen in Chrome (en alle andere browsers die ik al geprobeerd heb) vind ik ook dramatisch...vraag me vaak af of het ligt aan N10/Chrome of de site in kwestie welke optimalisatie ontbreekt. Vooral sites waar een voorgrondadvertentie verschijnt die je eerst nog moet wegklikken (autoblog.nl is daar een goed voorbeeld van) zijn zeer ergerlijk.Kyhfin schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:21:
Ik heb sinds vrijdag de Nexus 10 en zit met een paar dingen, die vast makkelijk te regelen zijn maar mij niet lukken en ik ook niet zo kan vinden via google.
Het overkomt me ook meermaals dat ik bvb een artikel aanklik, terug naar de homepage klik en dan een nieuw artikel aanklik maar vervolgens een geheel ander artikel open omdat de pagina nog niet volledig op zijn plaats geladen is...
- Youtube-app heeft volgens mij niet de mogelijkheid om de kwaliteit aan te passen. Gebruik zelf Viral. Veel uitgebreider en ook nog eens de mogelijkheid om andere dingen te doen tijdens het kijken van video's.Kyhfin schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:21:
- Misschien kan je via een bestandsbeheer-app (ES file explorer, Astra) naar het bestand en dan kiezen wat er met het bestand moet gebeuren en in het keuzescherm kiezen voor 'altijd'?
- Scrollen is inderdaad niet altijd even geweldig, ik gebruik zelf sinds kort een andere kernel en moet zeggen dat het wel allemaal (veel) vloeiender lijkt te gaan. Verder (nog) wel gewoon standaard Google ROM.
Het is wel nodig om je tablet te rooten en de bootloader te unlocken om een andere kernel te kunnen installeren. Als je niet meteen al je data kwijt wil zijn voor het unlocken van je bootloader kan je deze app gebruiken: BootUnlocker. Overigens wel eerst rooten (heb ik via een toolkit gedaan maar kan vast ook op andere manieren).
Een actie bij IBood Extra: pricewatch: Samsung Nexus 10 16GB Zwart voor € 299,95 + 5,95 verzendkosten.
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Garantie: 2 jaar (Het is een nieuw product dus GEEN refurbished din
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Garantie: 2 jaar (Het is een nieuw product dus GEEN refurbished din
Oké, die YouTube app is ook niet Full HD, maar is wel meer zoals ik de YouTube app graat had gezien. Vooral dat floating idee is echt tof.JdJtA schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:51:
[...]
- Youtube-app heeft volgens mij niet de mogelijkheid om de kwaliteit aan te passen. Gebruik zelf Viral. Veel uitgebreider en ook nog eens de mogelijkheid om andere dingen te doen tijdens het kijken van video's.
- Misschien kan je via een bestandsbeheer-app (ES file explorer, Astra) naar het bestand en dan kiezen wat er met het bestand moet gebeuren en in het keuzescherm kiezen voor 'altijd'?
- Scrollen is inderdaad niet altijd even geweldig, ik gebruik zelf sinds kort een andere kernel en moet zeggen dat het wel allemaal (veel) vloeiender lijkt te gaan. Verder (nog) wel gewoon standaard Google ROM.
Het is wel nodig om je tablet te rooten en de bootloader te unlocken om een andere kernel te kunnen installeren. Als je niet meteen al je data kwijt wil zijn voor het unlocken van je bootloader kan je deze app gebruiken: BootUnlocker. Overigens wel eerst rooten (heb ik via een toolkit gedaan maar kan vast ook op andere manieren).
Ik kan inderdaad met ES File explorer kiezen om cbr altijd te openen met Moon+ Reader, maar als ik dan het bestand aanklik in Google Drive of hem download dan kan hij hem nog niet openen, dan moet ik hem alsnog weer via ES File Explorer aanklikken. Dus dan ben je aan het zoeken waar die precies staat, i.p.v. dat ik hem gewoon in google drive kan aanklikken. Dat is wel echt jammer.
Ik zit inderdaad nu wel te twijfelen om naar een custom rom te gaan, want het gaat lang niet allemaal soepels. Apps duren vrij lang om te openen die er op me mobiel meteen staan, snap dat dit scherm veel groter is en apps waarschijnlijk anders werken, maar goed de tablet is ook veel groter.
Je kan links onderin de kwaliteit selecteren (staat standaard op lage kwaliteit) maar het is er natuurlijk wel van afhankelijk of de video ook in Full HD beschikbaar is.Kyhfin schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:08:
[...]
Oké, die YouTube app is ook niet Full HD, maar is wel meer zoals ik de YouTube app graat had gezien. Vooral dat floating idee is echt tof.
Ik kan inderdaad met ES File explorer kiezen om cbr altijd te openen met Moon+ Reader, maar als ik dan het bestand aanklik in Google Drive of hem download dan kan hij hem nog niet openen, dan moet ik hem alsnog weer via ES File Explorer aanklikken. Dus dan ben je aan het zoeken waar die precies staat, i.p.v. dat ik hem gewoon in google drive kan aanklikken. Dat is wel echt jammer.
Ik zit inderdaad nu wel te twijfelen om naar een custom rom te gaan, want het gaat lang niet allemaal soepels. Apps duren vrij lang om te openen die er op me mobiel meteen staan, snap dat dit scherm veel groter is en apps waarschijnlijk anders werken, maar goed de tablet is ook veel groter.
Kan je de bestanden niet op je tablet zetten en dan de map waar de bestanden in staan als standaard selecteren in Moonreader? Zie dat synchroniseren met Dropbox wel mogelijk is maar over Google Drive zie ik weinig staan.
Misschien kan je eerst een andere kernel proberen, dat is wat minder ingrijpend aangezien je niet meteen je data kwijt bent.... Gebruik zelf francokernel r16 en die lijkt wat sneller en energiezuiniger.
Verwijderd
Voor wie twijfelt. De samsung galaxy tabpro 8.4 LTE 16 GB versie zou bij de MM 389euro kosten
http://www.mediamarkt.nl/...7,1149057.html?langId=-11
http://www.mediamarkt.nl/...7,1149057.html?langId=-11
Ook bij mij is in Viral de video resolutie maximaal 720P. Ook al stel je handmatig bij instellingen de resolutie in op 1080p dan nog krijg ik hem daarop niet ingesteld. Ook bij video's die toch echt in 1080p beschikbaar zijn kan ik hem maar maximaal 720p kiezen in de video.JdJtA schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:04:
[...]
Je kan links onderin de kwaliteit selecteren (staat standaard op lage kwaliteit) maar het is er natuurlijk wel van afhankelijk of de video ook in Full HD beschikbaar is.
Kan je de bestanden niet op je tablet zetten en dan de map waar de bestanden in staan als standaard selecteren in Moonreader? Zie dat synchroniseren met Dropbox wel mogelijk is maar over Google Drive zie ik weinig staan.
Misschien kan je eerst een andere kernel proberen, dat is wat minder ingrijpend aangezien je niet meteen je data kwijt bent.... Gebruik zelf francokernel r16 en die lijkt wat sneller en energiezuiniger.
Op zich geen ramp, maar wel vreemd.
Waarom gebruik je niet gewoon een app om de strips (comics) te lezen?Kyhfin schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:21:
Ik gebruik (na veel apps te hebben geprobeerd vind ik deze het beste) Open ComicReader.
Hij is niet ideaal maar op het moment wel de beste in mijn optiek iig voor de Nexus 10.
Hier even een screenshot en hoe ik het allemaal ingesteld heb:
PS. Die rondjes geven aan hoeveel je al gelezen hebt)

Sync Folder - De map en submappen, waarin de strips staan
Cover Thumb Cache Height = 500
Cover Thumb Cache Quality = 100
Column Count = 5
Cover Height = 600
Scale Mode = Width (mede door mijn slechte ogen gebruik ik de breedte en scrollen)
Show page Number = on
Fullscreen = on
Preload Next Page = on
Keep Screen On = on
[ Voor 3% gewijzigd door JantjeKoud op 18-02-2014 22:05 ]
Ik had heel veel apps geprobeerd (die jij noemt niet), maar die gaven allemaal niet de strips op de goede kwaliteit weer. Moon+ reader (gewoon geschikt voor cbr) deed dat wel en daarom ging ik die gebruiken.
-edit-
Ik zal hem even proberen trouwens.
Ik heb net de ThunderKat rom erop gezet. Die lijkt het veel soepeler te doen tot nu toe, maar hij is nog wel leeg. Ik had ook daarvoor al die kernel erop gezet, maar toen kreeg ik een bootloop, dus toen dacht ik laat ik maar meteen nieuwe rom doen als ik toch bezig ben.
-edit-
Ik zal hem even proberen trouwens.
Ik heb net de ThunderKat rom erop gezet. Die lijkt het veel soepeler te doen tot nu toe, maar hij is nog wel leeg. Ik had ook daarvoor al die kernel erop gezet, maar toen kreeg ik een bootloop, dus toen dacht ik laat ik maar meteen nieuwe rom doen als ik toch bezig ben.
[ Voor 43% gewijzigd door Kyhfin op 19-02-2014 18:51 ]