De Nexus 10 is niet geheel zonder batterij-zonden.
Ik heb een keer een accu-glitch gehad waarbij de resterende accu-duur ineens naar bijna-nul donderde, waardoor de tablet bij het opstarten meteen weer uitschakelde vanwege lage accu, ook al startte ik op met de tablet aan de lader. Hier kwam ik nog uit door, met tablet aan de originele 2,1 ampere usb lader èn aan de Pogo-kabel, de tablet te resetten (power en volume tegelijk erg lang indrukken en dan vanuit het herstelmenu opnieuw opstarten) en helemaal vol te laden. Na een full-charge werkte alles weer.
Een tijd later (een maand of 8) was de Nexus 10 gewoon ineens
self-bricked. Shutdown, ineens, en niet meer aan willen. Zo erg dat ook de power+volume truuk niet werkte. Dat werd uiteindelijk een RMA. Omdat het
na het eerste jaar garantie was ging het niet meer om internationale garantie (anders had ik hem zelf kunnen terugsturen naar Samsung Nederland) maar om garantie in Duitsland. De persoon die mijn Nexus 10 grijs had geimporteerd voor mij moest dus bellen vanuit Duitsland. Dat krijg je dus met grijze import...
Ik kreeg (via mijn Duitse contact) dus een nieuwe Nexus 10, de oude kon dus, in dezelfde doos, retour richting Google Play Duitsland. Die, hoe ironisch, daarvoor een vestiging hebben in ...
Venlo.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE