makkelijk te doen met bijvoorbeeld Nexus Root Toolkit, op xda en ook youtube zijn zat how to's en andere guides te vinden.Gugger schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:16:
Geen idee, maar je kan altijd handmatig updaten met de images. Daar heb ik me zelf nog nooit aan gewaagd, maar heeft iemand anders dat hier al gedaan?
Ben wel benieuwd hoe de N10 op Lollipop loopt!
Heb het gisteren gedaan. Aan de hand van deze pages.Gugger schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:16:
Geen idee, maar je kan altijd handmatig updaten met de images. Daar heb ik me zelf nog nooit aan gewaagd, maar heeft iemand anders dat hier al gedaan?
Ben wel benieuwd hoe de N10 op Lollipop loopt!
http://www.howtogeek.com/...flashing-a-factory-image/
http://www.howtogeek.com/125769/
Ben een noob wat betreft flashen,dus is makkelijk te doen. Had ook de uitdaging dat hij lang bleef hangen in de boot animatie, in recovery mode een Factory reset gedaan, en toen wat geduld moeten opbrengen voor het booten duurde lang (plus 10 minuten).
PV 8x355 W45 & 8x355 O45
Nadat ik de Lollipop image geflashed heb (image-mantaray-lrx21p.zip) en CF-Auto-Root-manta-mantaray-nexus10.img heb geboot heb ik een werkende tablet, echter er wordt maar 16GB opslag gedetecteerd, terwijl ik een 32GB opslag tablet heb.
Kan iemand dit verklaren en mogelijk een oplossing verschaffen?
Daar heb ik vandaag een blogpost over gezien, je moet een 'iets' opnieuw flashen om te zorgen dat ie de volledige 32GB ziet.
Ik heb er zelf geen last van, dus heb de link niet bewaard.
Moet zeggen, de tablet is heerlijk smooth op Android 5.
Ik heb er zelf geen last van, dus heb de link niet bewaard.
Moet zeggen, de tablet is heerlijk smooth op Android 5.
Als je ongeduldig bent en niet al je gegevens opnieuw wilt installeren kun je de OTA update sideloaden. Zelf wil ik eerst zeker weten of MX-player nog goed werkt, dus ik heb geduld.
Grappig, ik heb exact dezelfde afweging. Ik gebruik mijn Nexus 10 voor diverse zaken maar als MX-player het niet meer zou doen dan heb ik pas echt een probleem.hcQd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:14:
Als je ongeduldig bent en niet al je gegevens opnieuw wilt installeren kun je de OTA update sideloaden. Zelf wil ik eerst zeker weten of MX-player nog goed werkt, dus ik heb geduld.
Wat maakt mx player zo bijzonder voor jullie?
Ik heb hem ook, maar de enige meerwaarde tov vlc die ik bemerk is het kunnen streamenstreamen(gratis) van voetbalwedstrijden.
Ik heb hem ook, maar de enige meerwaarde tov vlc die ik bemerk is het kunnen streamenstreamen(gratis) van voetbalwedstrijden.
Mijn nexus 10 met ota update van androidpolice geupdated.
Nexus in recovery mode adb.
Op de computer met adb sideload nexus10-5.zip.
Duurt een tijdje, vooral updaten apps, maar alle gegevens behouden.
Ben tevreden.
Ben tevreden.
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Heb dit gister ook gehad met mijn Nexus 5, de oplossing die mij werd aangeraden was een factory reset, zo gezegd zo gedaan, en t heeft idd geholpen, mijn Nexus had weer 32gb geheugen.Simkin schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:32:
Nadat ik de Lollipop image geflashed heb (image-mantaray-lrx21p.zip) en CF-Auto-Root-manta-mantaray-nexus10.img heb geboot heb ik een werkende tablet, echter er wordt maar 16GB opslag gedetecteerd, terwijl ik een 32GB opslag tablet heb.
XPeng G6 + Ratio Solar
Goed om te horen dat het gelukt was, Ik was dit weekend ook bezig maar nog niet gelukt om in recovery adb mode te komen.catr schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:14:
Mijn nexus 10 met ota update van androidpolice geupdated.
Ben tevreden.
"You will see an Android robot laid on its back. Press and hold Power, then press once the Volume Up button."
Op dit moment bij het indrukken gaat hij bij mijn herstarten, heel vaak geprobeerd maar nog niet gelukt, iemand toevallig een handige tip.
@NielsHarley,
Herhaal nog even hoe ik het gedaan heb,
Eerst tablet uit.
Dan power + vol up + vol down tegelijkertijd indrukken,
Dan met volume knop naar recovery, power drukken, na een tijdje verschijnt robot met geen opdracht,
Dan eerst power, dan vol up, dan verschijnt menu waar je naar adb moet scrollen.
Het werkte bij mijook niet de eerste keer, het duurt soms lang voor de menu's verschijnen.
Succes,
Catrinus
Herhaal nog even hoe ik het gedaan heb,
Eerst tablet uit.
Dan power + vol up + vol down tegelijkertijd indrukken,
Dan met volume knop naar recovery, power drukken, na een tijdje verschijnt robot met geen opdracht,
Dan eerst power, dan vol up, dan verschijnt menu waar je naar adb moet scrollen.
Het werkte bij mijook niet de eerste keer, het duurt soms lang voor de menu's verschijnen.
Succes,
Catrinus
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
via de officiele OTA of via de andere kanalen?
Even de Lollipop factory image erop gezet. Weer met een spreekwoordelijke schone lei begonnen en langzamerhand alleen de apps installeren die ik echt nodig heb.
Anoniem: 529680
Hi, heeft iemand de officiële OTA voor de Nexus 10 al ontvangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 529680 op 17-11-2014 23:27 ]
Officiële ota inderdaad.Webgnome schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:05:
[...]
via de officiele OTA of via de andere kanalen?
Nou, dat is een kleine ontgoocheling. Loopt wel lekker zo op de eerste indrukken, maar lijkt helemaal niet op wat ik tot nu toe in de reviews heb gezien. Ik vermoed dat ze enkele key designelementen gewoon niet hebben aangepast naar het grotere scherm van de 10. Het menu blijft bijvoorbeeld gewoon 'oude stijl'. Meldingenbalk komt nu in het midden naar beneden, ziet er nogal klein uit in verhouding tot het grote scherm.
Ars technica heeft daar een interessant stuk over geschreven trouwens, herkenbaar:
http://arstechnica.com/ga...with-big-android-tablets/
Eerste ergernisje: je wifi-netwerken zijn niet meer toegankelijk via het snelle bedieningspaneel in de bovenbalk, voorheen kon je erin via 'lang' drukken maar dat werkt dus niet meer.
[ Voor 34% gewijzigd door Drwho1 op 18-11-2014 08:56 ]
Ander nadeel van lollipop: als ik in kitkat de tablet op stil zette was ook het media volume gedempt en was dit zichtbaar in de statusbalk. In lollipop kun je in de statusbalk alleen zien of notificaties worden doorgegeven, maar dat zegt niks over het media volume. Als ik 's avond voor het slapen gaan mijn tablet nog even pak, moet ik dus eerst naar settings om te checken of het volume op stil staat, om niet mijn partner wakker te houden.
Heb nu ook versie5, toetsenbord is wel erg lelijk. Eens kijken of ik die terug kan krijgen.
Edit: SwiftKey maar weer aangezet.
Edit: SwiftKey maar weer aangezet.
[ Voor 17% gewijzigd door Low-Tech op 19-11-2014 08:38 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Nieuwe stijl, sommige elementen als toetsenbord wel geinig. Statusbalk zonde, nu moet je alsnog weer extra handelen voor instellingen, weliswaar alleen extra sliden maar toch. Al met al leuk maar niet echt en major versie waard, hopelijk komt dat nog naar boven in gebruik.
Voordeel is wel dat got in chrome eindelijk weer knap werkt.
Edit: lol hij plaatst automatisch een lege regel boven mijn post, is niet te zien bij editten.
Edit2: ohnee,hij dendert gewoon kut in portrait
Voordeel is wel dat got in chrome eindelijk weer knap werkt.
Edit: lol hij plaatst automatisch een lege regel boven mijn post, is niet te zien bij editten.
Edit2: ohnee,hij dendert gewoon kut in portrait
[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 19-11-2014 09:48 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe dan? De meeste hebben hem hooguit twee dagen binnen, velen zelfs veel korter. In die tijd kan je onmogelijk een echt oordeel vellen over de accuduur.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vandaag de melding gekregen om te updaten. Dit gedaan, maar er is iets misgegaan tijdens de installatie blijkbaar. Nu kom ik niet verder meer dan het beeldje "geen opdracht ". Hij blijft opnieuw opstarten maar ik kom geen steek verder. Wie kan me vertellen wat te doen nu?
Even googlen, eventueel op de Engelse vertaling: no command. Heb ik eerder gehad, was simpel op te lossen maar weet niet meer uit mijn hoofd hoe.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na de update naar Android 5.0 direct alle apps getest. Helaas zijn er bij mij toch een stelletje die niet werken.
Deze:
ScummVM (helaas voorlopig even geen DOTT spelen)
MX Player (streamen over mn netwerk wil niet meer)
NightSky HD (spel welke ik aangeschaft had)
Waking Mars (spel welke ik aangeschaft had)
Ziggo TV (even geen tv kijken meer van ziggo)
Wachten op updates dus.
Ennnne eeeuughmmm, er zijn er nog wel een paar, maar deze zijn/waren van een bedenkelijke bron.
Verder loopt alles zeer soepel en is het weer een verbetering ten opzichte van de vorige versie.
Deze:
ScummVM (helaas voorlopig even geen DOTT spelen)
NightSky HD (spel welke ik aangeschaft had)
Waking Mars (spel welke ik aangeschaft had)
Ziggo TV (even geen tv kijken meer van ziggo)
Wachten op updates dus.
Ennnne eeeuughmmm, er zijn er nog wel een paar, maar deze zijn/waren van een bedenkelijke bron.
Verder loopt alles zeer soepel en is het weer een verbetering ten opzichte van de vorige versie.
Wanneer je op de text onder het wifi icoontje tikt (dus het SSID) ga je naar de wifi-netwerken.Drwho1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:19:
[...]
Eerste ergernisje: je wifi-netwerken zijn niet meer toegankelijk via het snelle bedieningspaneel in de bovenbalk, voorheen kon je erin via 'lang' drukken maar dat werkt dus niet meer.
Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing
2 finger swipe brengt je gelijk naar de instellingenGonadan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:37:
Statusbalk zonde, nu moet je alsnog weer extra handelen voor instellingen, weliswaar alleen extra sliden maar toch.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Klopt het dat de helderheid van het scherm lager ligt?
Al gevonden stond ingesteld op aanpassen op onderwerp.
Al gevonden stond ingesteld op aanpassen op onderwerp.
[ Voor 34% gewijzigd door Fresno op 20-11-2014 17:53 ]
Kan je VLC niet gebruiken? Die doet het bij mij iig prima. SPMC (een fork van XBMC) lijkt het ook te doen.JantjeKoud schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:40:
...
...
Mijn Nexus 10 is inmiddels ook geupdate naar Lollipop. De update zelf ging zonder probleem. Kan echter niet zeggen dat alles nu lekker loopt, hij lijkt een stuk trager te zijn. Een filmpje kijken via Youtube of Netflix is niet mogelijk, het beeld stottert veel te veel, en loopt niet vloeiend.
Lijkt een beetje op de update van de Ipad 2 naar IOS 8. daaran liep deze ook niet lekker, maar is inmiddels aardig onder controle na de laatste update.
Iemand anders ook deze problemen met zijn/haar Nexus 10?
Lijkt een beetje op de update van de Ipad 2 naar IOS 8. daaran liep deze ook niet lekker, maar is inmiddels aardig onder controle na de laatste update.
Ik heb al meerdere keren op de Uitstel keuze getapt. Wanneer de update er is voor mijn Nexus 4 lijkt mij het een mooi moment om over te gaan.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Netflix en youtube doen het hier zonder problemen. De N10 lijkt alleen wat moeite te hebben met het vloeiend uitvoeren van de vele animaties die nu onderdeel zijn van Lollipop. Het verloopt niet altijd even vloeiend. Maar goed, het is een tablet uit 2012 die nogal wat pixels moet verwerken.suedje schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:25:
Mijn Nexus 10 is inmiddels ook geupdate naar Lollipop. De update zelf ging zonder probleem. Kan echter niet zeggen dat alles nu lekker loopt, hij lijkt een stuk trager te zijn. Een filmpje kijken via Youtube of Netflix is niet mogelijk, het beeld stottert veel te veel, en loopt niet vloeiend.
Ben zelf wel tevreden over Lollipop.
Ik wacht ook nog om mijn nexus10 op Lollipop te updaten. Eigenlijk omdat er 1 app is die niet werkt op android5, de Yelo-app van telenet. De nexus is thuis een begeerd object omwille van die app.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Ik zag dat je animaties e.d. kan aanpassen door de ontwikkelmode aan te zetten.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Heb je hier al gekeken? http://forum.xda-develope...iew-issue-t2909957/page10JantjeKoud schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:40:
Oidoki, Wanneer je de MXplayer opnieuw installeert vanuit de playstore dan werkt tie wel weer.
Bedankt voor de tip.
Voor de rest wacht ik geduldig af totdat er updates komen voor die apps welke nu nog niet werken.
De update naar Lollipop 5.0 is verder uitstekend. De tablet is een stuk sneller en haperingen zie ik eigenlijk nergens.
Bedankt voor de tip.
Voor de rest wacht ik geduldig af totdat er updates komen voor die apps welke nu nog niet werken.
De update naar Lollipop 5.0 is verder uitstekend. De tablet is een stuk sneller en haperingen zie ik eigenlijk nergens.
Hier hetzelfde probleem.Geradus schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:24:
Vandaag de melding gekregen om te updaten. Dit gedaan, maar er is iets misgegaan tijdens de installatie blijkbaar. Nu kom ik niet verder meer dan het beeldje "geen opdracht ". Hij blijft opnieuw opstarten maar ik kom geen steek verder. Wie kan me vertellen wat te doen nu?
Medling van geen opdracht en reboot loop.
Kom nog wel in bootloader mode, maar kan daar weinig doen (volumeknoppen werken niet voor het scrollen naar een andere modus...), er staat wel de hele tijd Downloading... Do not turn off target !!
Tablet is ook niet te vinden mbv adb (adb devices).
Heb al wel wat rondgezocht op internet, mogelijk dat het komt doordat de Nexus 10 niet in android_winusb staat, echter kan ik het nummer wat ik zou moeten toevoegen niet vinden bij apparaatbeheer (er staat niks van
USB\VID_18D1&PID_4EE2
USB\VID_18D1&PID_4EE2&MI_01
(bovenstaand is een voorbeeld wat ik had gevonden).
Weet iemand een mogelijke oplossing hierop?
Inmiddels werkt de N10 hier weer en op lollipop 5.0 ook nog. Wat ik heb gedaan is met Nexus Root Toolkit v.L9.8 een compleet nieuwe installatie uitgevoerd en dit ging zonder probleem.
Wel is het nu lastig om hem weer geroot te krijgen in Windows 8.1. Probleem hierbij is de juiste driver te vinden. Daar ben ik nog naar op zoek. Tip welkom graag.
Wel is het nu lastig om hem weer geroot te krijgen in Windows 8.1. Probleem hierbij is de juiste driver te vinden. Daar ben ik nog naar op zoek. Tip welkom graag.
Anoniem: 390797
FF slikken. Dit is wel de ontgoogeling van het jaar. Eind vorig jaar de Google Samsung Nexus 10 aangeschaft. Groot scherm, bijnal ultiem voor het bekijken van foto's :-) , handig voorr je agenda en mail.
Ik heb op "OK" geklikt voor de update van Lollipop.
Er is nu nog wel een foto app, maar die heeft nauwelijks de functionaliteit van de app die ik had toen ik hem kocht. Ook de witte achtergrond verander de tablet van een "zwart vlak met een foto" naar "google Plus" like systeem. De email kan alleen nog via Gmail..... die ik niet gebruik en die je ook niet uit kan zetten. Als je email wilt lezen blijf je steeds maar meldingen van je gmail krijgen. De calender app heeft nu voor 1/3 een plaatje in beeld. Erg schattig hoor, mensjes met huisjes...... maar ik koop een groot scherm om mijn agenda groot weer te geven.
De Nexus is voor mij effectief een "paper weight" geworden. Het concept "perpeptual licence" is zo gek nog niet. Terug rollen is nauwelijks mogelijk, alleen door het flashen met een image.
Even de reality check van een "aangeschaft" vs "Updates".
Ik heb op "OK" geklikt voor de update van Lollipop.
Er is nu nog wel een foto app, maar die heeft nauwelijks de functionaliteit van de app die ik had toen ik hem kocht. Ook de witte achtergrond verander de tablet van een "zwart vlak met een foto" naar "google Plus" like systeem. De email kan alleen nog via Gmail..... die ik niet gebruik en die je ook niet uit kan zetten. Als je email wilt lezen blijf je steeds maar meldingen van je gmail krijgen. De calender app heeft nu voor 1/3 een plaatje in beeld. Erg schattig hoor, mensjes met huisjes...... maar ik koop een groot scherm om mijn agenda groot weer te geven.
De Nexus is voor mij effectief een "paper weight" geworden. Het concept "perpeptual licence" is zo gek nog niet. Terug rollen is nauwelijks mogelijk, alleen door het flashen met een image.
Ik biedt een tientje voor je presse papier[b]link2thepast schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:16:[/b
[...]
Maar zonder gekheid, geef het even de tijd. Een aantal problemen worden waarschijnlijk met updates en/of 3rd party apps weer opgelost of omzeild.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Anoniem: 390797
Ik heb geen keus meer. Ik zal moeten wachten. Alhoewel er inderdaad de optie bestaat om te kunnen flashen naar een eerdere image.[b]JumpStart schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:26:
Ik biedt een tientje voor je presse papier
Maar zonder gekheid, geef het even de tijd. Een aantal problemen worden waarschijnlijk met updates en/of 3rd party apps weer opgelost of omzeild.
Op het Google Support forum wordt vrij duidelijk aangegeven dat bijvoorbeeld de Gallery App niet terug komt. Vanaf Lollipop zit je vast aan Google+ Foto net als aan GMail.

Wellicht dat er iemand is die iets meer kan bieden voor mijn Nexus 10 voordat hij geen presse papier meer is.
De reality check is wel dat je bij android niet weet OF functies beschikbaar blijven gedurende de technische levensduur, je hebt er ( bijna ) geen keuze in. Met het gebruiken van 3rd party apps moet je opnieuw betalen ( of reclame aanschouwen ). Waarom zou ik het de tijd moeten geven? Ik heb er niet om gevraagd, maar ik kan er ook niets meer aan doen.
Ik mag niet helemaal klagen, na verschillende factory resets, cleared caches en flashed images draait Lollipop wel zoals het bedoelt is.
Weet iemand waar je een battery replacement kit kan kopen? Mijne zit muurvast en wil niet meer opstarten.
Ik heb dat dus ook gehad, het ding had zichzelf gebricked.teebee.2.0 schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:59:
Weet iemand waar je een battery replacement kit kan kopen? Mijne zit muurvast en wil niet meer opstarten.
Wel zitten kijken naar de batterij-reset methode, dus ding open en batterij ontkoppelen voor een Moeder-aller-resets. Maar aangezien een Duitse Nexus (grijs geïmporteerd via de Oosterburen) 3 jaar garantie heeft heb ik via Google een RMA gedaan. Ze sturen een refurb op, moet je eigen tablet retour in dezelfde doos.
Mocht het binnen 1 jaar misgaan dan kan je zelfs via Samsung Nederland je garantie afhandelen. In het tweede en derde jaar van je garantie kan het alleen in land van aankoop.
Anoniem: 617516
na lollipop update is de batterijduur van mijn nexus 10 aanzienlijk verbeterd. heb nu 38% batterij en 5 uur sot! met kitkat haalde ik nooit 5 uur sot.
Dus...
Ik had het updaten even op de lange baan geschoven. Eerst maar mijn Nexus 4 gedaan. (Wat niet helemaal goed ging, gevalletje sensors niet beschikbaar, dus geen kompas, geen gyrosensor, geen ambient light sensor. Developer mode uitschakelen en rebooten brachten de sensors weer online.)
En toen wilde ik dus mijn Nexus 10 doen... Die ineens géén Android 5 upgrade meer aanbiedt. Weken lang heb ik de melding genegeerd dat ik kon upgraden. Wil ik het eindelijk upgraden, is de optie pleite. Bij de versie-controle is mijn Kitkat dus up-to-date, er zijn geen upgrades beschikbaar.
Zou Google de Lollipop upgrade dus teruggetrokken hebben voor de Nexus 10?
Ik had het updaten even op de lange baan geschoven. Eerst maar mijn Nexus 4 gedaan. (Wat niet helemaal goed ging, gevalletje sensors niet beschikbaar, dus geen kompas, geen gyrosensor, geen ambient light sensor. Developer mode uitschakelen en rebooten brachten de sensors weer online.)
En toen wilde ik dus mijn Nexus 10 doen... Die ineens géén Android 5 upgrade meer aanbiedt. Weken lang heb ik de melding genegeerd dat ik kon upgraden. Wil ik het eindelijk upgraden, is de optie pleite. Bij de versie-controle is mijn Kitkat dus up-to-date, er zijn geen upgrades beschikbaar.
Nou, da's lullig.JumpStart schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:46:
Dus...
Ik zou denken dat het eerder te maken heeft met de 5.0.1 update die eraan komt?
Verwacht ook dat de 5.0 OTA ingetrokken is in afwachting van de 5.0.1 OTA die al bij AOSP en als image te downloaden is. Nog even geduld dus
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Dat is wel het vermoeden dat ik heb ja.Drwho1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:00:
[...]
Nou, da's lullig.
Ik zou denken dat het eerder te maken heeft met de 5.0.1 update die eraan komt?
Aan de andere kant, ineens een Nexus 4 hebben zonder al die sensors was even schrikken, ook al had ik het redelijk snel gefixed. Ik was ineens een stuk huiveriger om de N10 te upgraden. Dan blijkt dat het, voor dit moment tenminste, niet eens meer kan.
Nou ja, dan eerst maar een beetje wennen aan Lollipop op de telefoon, voordat de tablet het krijgt.
De trillingen zijn uit echter zijn ze nog wel aanwezig als bij de home knop, weet iemand hoe ik dit uit krijg?SumBeam schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:31:
[...]
Dat staat bij Language & Input. Dan moet je onder Keyboard je default keyboard selecteren en dan dat settingsknopje daarachter indrukken. Daar kun je instellen of hij moet trillen/geluid maken bij het typen.
Ik ga er van uit dat dat ook op de Nexus 10 zo is, op mijn Galaxy Nexus kan ik die settings daar vinden in ieder geval.
Ben het menu al meerdere keren door gegaan maar zie het niet.
Ik zou me niet al te veel zorgen maken, de N10 ging bij mij vlekkeloos naar 5. De enige klacht die ik heb zijn die lamlendige appfabrikanten die volgens de 80/20-regel werken. (kut UPC).JumpStart schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:57:
[...]
Dat is wel het vermoeden dat ik heb ja.
Aan de andere kant, ineens een Nexus 4 hebben zonder al die sensors was even schrikken, ook al had ik het redelijk snel gefixed. Ik was ineens een stuk huiveriger om de N10 te upgraden. Dan blijkt dat het, voor dit moment tenminste, niet eens meer kan.
Nou ja, dan eerst maar een beetje wennen aan Lollipop op de telefoon, voordat de tablet het krijgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat staat onder geluid en dan "andere geluiden" .. te logischVersteegrob schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:24:
[...]
De trillingen zijn uit echter zijn ze nog wel aanwezig als bij de home knop, weet iemand hoe ik dit uit krijg?
Ben het menu al meerdere keren door gegaan maar zie het niet.
Haha echt he, bedankt, eindelijk is het opgelost.
Anoniem: 113444
Splashtop remote draait bagger, ook na de allerlaatste update. Time-outs, disconnects en onleesbare schermen door pixelvorming. Vond het een prima app, maar is nu waardeloos geworden.
Hoe draait bij jullie android 5.0.1. op jullie nexus 10?
Ik twijfel nog tussen een nexus 10 en een nexus 9.
Wat is een betere deal?
Wat is een betere deal?
Wat de betere deal is hangt af van de aanschafprijs.pitchdown schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:44:
Hoe draait bij jullie android 5.0.1. op jullie nexus 10?
Wat is een betere deal?
Zie http://tweakers.net/price...ng/320234;420828/nexus+9/ voor een side-by-side. Het is best lastig te vergelijken. Beide dual core, maar aanzienlijk verschil in kloksnelheid, de ene 16:10 widescreen, de ander 4:3. De ene met 16 GB, de ander met 16 of 32 GB. Beide 2 GB RAM. Beide Android 5.0/Lollipop. De Nexus 10 heeft een ietsje hogere pixeldichtheid (299 ppi tegen 281) en de Nexus 9 is dan wel weer aanzienlijk lichter. En zo verder. Stuivertje wisselen dus.
Als ik nu een nieuwe tablet zou moeten kopen, dan zou het denk ik wel de Nexus 9 worden omdat het nieuwere hardware is. Aan de andere kant, als een Nexus 10 onder de €300 zit nu (geen idee wat huidige prijzen zijn) dan is dat zeker een betere deal dan €399 voor een Nexus 9.
[ Voor 34% gewijzigd door JumpStart op 23-12-2014 08:35 ]
Jou laatste argument vind ik ook een belangrijk punt.JumpStart schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:34:
[...]
Wat de betere deal is hangt af van de aanschafprijs.
Zie http://tweakers.net/price...ng/320234;420828/nexus+9/ voor een side-by-side. Het is best lastig te vergelijken. Beide dual core, maar aanzienlijk verschil in kloksnelheid, de ene 16:10 widescreen, de ander 4:3. De ene met 16 GB, de ander met 16 of 32 GB. Beide 2 GB RAM. Beide Android 5.0/Lollipop. De Nexus 10 heeft een ietsje hogere pixeldichtheid (299 ppi tegen 281) en de Nexus 9 is dan wel weer aanzienlijk lichter. En zo verder. Stuivertje wisselen dus.
Als ik nu een nieuwe tablet zou moeten kopen, dan zou het denk ik wel de Nexus 9 worden omdat het nieuwere hardware is. Aan de andere kant, als een Nexus 10 onder de €300 zit nu (geen idee wat huidige prijzen zijn) dan is dat zeker een betere deal dan €399 voor een Nexus 9.
Helemaal als je een nexus 10 voor erbij koopt en 2e hands. Dan maak je volgens mij een erg goede deal.
Iemand die nog een betrouwbare website weet waar je een nexus 10 eventueel nieuw kan kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door pitchdown op 23-12-2014 11:26 ]
Bij mij draait Android 5.0.1 niet heel fijn. Streaming video via apps als NPO en IMDb hapert vaak. Het lijkt er op dat het wordt veroorzaakt door issues met WiFi ontvangst. Die ontvangst is sowieso slechter geworden in Lollipop, soms al merkbaar bij het browsen.
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Hier hetzelfde helaas. Ding is bijna onbruikbaar geworden bij youtube en remote access.doogster schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:03:
Bij mij draait Android 5.0.1 niet heel fijn. Streaming video via apps als NPO en IMDb hapert vaak. Het lijkt er op dat het wordt veroorzaakt door issues met WiFi ontvangst. Die ontvangst is sowieso slechter geworden in Lollipop, soms al merkbaar bij het browsen.
Heb sinds week 5.0.1 erop, maar geen problemen met streamen via YouTube, popcorn.
Wifi is er ook niet slechter op geworden. Dus tot nu toe erg tevreden over Lollipop.
Enigste wat stoort is dat horizon go app nog steeds niet werkt, maar dat ligt niet aan de Nexus 10 of Lollipop.
Wifi is er ook niet slechter op geworden. Dus tot nu toe erg tevreden over Lollipop.
Enigste wat stoort is dat horizon go app nog steeds niet werkt, maar dat ligt niet aan de Nexus 10 of Lollipop.
PV 8x355 W45 & 8x355 O45
Dank voor jullie reacties @bosn en @blavlaa! Wisselende ervaringen dus. Ik hoop dat mijn issues met een volgende OTA Update worden opgelost.
Toevoeging: ik maak gebruik van een FRITZ!Box 7360 (modem en router). Bepaalde plekken in huis een ronduit slechte WiFi ontvangst terwijl mijn Samsung Galaxy SIII op die plek wel prima ontvangst heeft.
Toevoeging: ik maak gebruik van een FRITZ!Box 7360 (modem en router). Bepaalde plekken in huis een ronduit slechte WiFi ontvangst terwijl mijn Samsung Galaxy SIII op die plek wel prima ontvangst heeft.
Vanmorgen verslapen. Blijkt dat het geluid niet werkt als je de tablet aanzet met de lader aangeloten.
Ik heb zelf ook een raarigheidje... Wanneer ik laad met de tablet aan (geen beeld maar wel actief) dan laad hij niet voor de volle 100% en het duurt gruwelijk lang.hcQd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:43:
Vanmorgen verslapen. Blijkt dat het geluid niet werkt als je de tablet aanzet met de lader aangeloten.
Wanneer ik laad terwijl ik de tablet geheel heb uitgezet gaat het laden goed.
Ga ik hem gewoon aanzetten dan heb ik geen geluid. (powerknop kort indrukken)
Wil ik geluid dan moet ik de tablet reset/aanzetten (lang de powerknop indrukken totdat tie zoemt) daarna start de tablet op en heb ik wel weer geluid.
Tis een gehassel, maar ja...
Jammer dat die Magnector laadkabels niet makkelijk verkrijgbaar zijn.
http://magnector.com/?pro...10-pogo-cable&ckattempt=3
Ik heb de mijne hier gehaald 25 dollar inc shipping via PayPal. Hij was dacht ik binnen twee weken binnen.
Ik heb de mijne hier gehaald 25 dollar inc shipping via PayPal. Hij was dacht ik binnen twee weken binnen.
PV 8x355 W45 & 8x355 O45
Voor degenen waar de Nexus opeens erg stroperig geworden is, en wifi issues heeft enzovoort: ik had dat ook. Bij elke update werd het erger. Met lollipop onwerkbaar geworden. Ik heb hem helemaal stock, niet geroot. Cache partitie wissen/formatteren hielp ook niet. Toch maar eens een factory reset gedaan. Niet normaal, wat een verschil: alle problemen opgelost, tablet weer als nieuw! Alles opnieuw instellen kost eigenlijk maar een uurtje. Had ik veel eerder moeten doen. De moeite van het proberen waard?
Bij de update naar lollipop heb je toch feitelijk al een reset?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dank voor de suggestie, bij mij heeft het echter niets geholpen. Ik heb vandaag een downgrade uitgevoerd en ben weer een zeer tevreden KitKat gebruiker. Nu geen issues meer met NPO (Uitzending Gemist).rvannieuwpoort schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:04:
Voor degenen waar de Nexus opeens erg stroperig geworden is, en wifi issues heeft enzovoort: ik had dat ook. Bij elke update werd het erger. Met lollipop onwerkbaar geworden. Ik heb hem helemaal stock, niet geroot. Cache partitie wissen/formatteren hielp ook niet. Toch maar eens een factory reset gedaan. Niet normaal, wat een verschil: alle problemen opgelost, tablet weer als nieuw! Alles opnieuw instellen kost eigenlijk maar een uurtje. Had ik veel eerder moeten doen. De moeite van het proberen waard?
Downgraden is even wat inlezen maar uiteindelijk goed te doen.
Dan zal ik dat wel in gedachten hebben omdat ik rond die tijd ook mijn root ongedaan had gemaakt.new_guy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:31:
Bij de OTA niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik had een probleem sinds de 5.0.1 update met de Gallery onder het Restricted User Profile. Dochterlief (3 jaar oud) heeft een beperkt account op de N10. (Moet ik dat hier uitleggen? Lijkt me niet noodzakelijk.)
Met de Kitkat Android kon je gewoon de Android Gallery app gebruiken, die werkte ook onder het restricted profile. Na Lollipop was het Exit Android Gallery, en Hallo Google+ Photos App.
Alleen... "Google+ is not supported in restricted profile" en was er dus ook ineens geen gallerij meer. Laat Little Inferno nou een item hebben waarbij een foto (of screenshot) uit de Gallery geselecteerd dient te worden. Mijn kleine meid liep, net opnieuw begonnen met het spel. dus vast in Little Inferno.
Ik kreeg op het Google Product Forum de tip om eens een andere gallery te installeren. QuickPic werd aangeraden.
Nou...
Google+ Photos. Welkom QuickPic. Er is weer een werkende gallerij onder het beperkte profiel, Little Inferno loopt niet meer vast, en ik heb de app ook maar op mijn Nexus 4 gezet omdat ik een beetje kriegel werd van het dubbel weergeven van foto's, wat nu ook opgelost is.
Met de Kitkat Android kon je gewoon de Android Gallery app gebruiken, die werkte ook onder het restricted profile. Na Lollipop was het Exit Android Gallery, en Hallo Google+ Photos App.
Alleen... "Google+ is not supported in restricted profile" en was er dus ook ineens geen gallerij meer. Laat Little Inferno nou een item hebben waarbij een foto (of screenshot) uit de Gallery geselecteerd dient te worden. Mijn kleine meid liep, net opnieuw begonnen met het spel. dus vast in Little Inferno.
Ik kreeg op het Google Product Forum de tip om eens een andere gallery te installeren. QuickPic werd aangeraden.
Nou...

sinds lollipop werkt de batterijindicator niet goed als de nexus 10 uitstaat bij het opladen. het scherm blijft aanstaan en de het batterijlogo blijft op het scherm aanwezig zonder de bewegende laadanimatie. ik krijg dit pas weg door 5 a 6 keer de usb kabel in en uit te doen. pas dan werkt het opladen normaal. ter controle heb ik een downgrade gedaan naar android 4.4. daar is dit probleem niet aanwezig. na upgrade naar lollipop komt het laadprobleem terug. lijkt mij dus een bug in lollypop. hebben meer mensen dit?
Heb ik ook gemerkt. Maar ik heb hem gewoon laten liggen en na een tijdje verscheen de animatie vanzelf.
Ja, heb ik ook.
Je kunt wanneer je screen on tijd voorbij is ook op de aan/uit knop drukken (kort).
Wanneer je dat nogmaals doet verschijnt de laadanimatie.
Ik zet hem helemaal uit zodat tie sneller oplaad.
Na laden aanzetten, moet ik de aan/uit knop lang indrukken tot aan de zoem anders heeft de tablet geen geluid.
Gedoe.... maar het werkt zo wel.
Je kunt wanneer je screen on tijd voorbij is ook op de aan/uit knop drukken (kort).
Wanneer je dat nogmaals doet verschijnt de laadanimatie.
Ik zet hem helemaal uit zodat tie sneller oplaad.
Na laden aanzetten, moet ik de aan/uit knop lang indrukken tot aan de zoem anders heeft de tablet geen geluid.
Gedoe.... maar het werkt zo wel.
Hier geen issue met de laadanimatie. Zodra usb er in gaat verschijnt de animatie.
Iemand trouwens al de ota binnen van 502?
Iemand trouwens al de ota binnen van 502?
PV 8x355 W45 & 8x355 O45
OTA is net binnen. Installatie zelf ging best rap (slechts 8MB), al bleef het beeld onrustbarend lang zwart voordat de robot met de draaiende icosaëder verscheen. Het “Android wordt bijgewerkt...”-gedeelte duurde daarentegen een eeuwigheid.
Inderdaad hij is er. Bij mij heeft het ongeveer 15 minuten geduurd, toen was hij helemaal klaar. Dus net geen eeuwigheid 😉
PV 8x355 W45 & 8x355 O45
Bij mij is de OTA 502 ook binnen installatie ging net zoals de 501. De apps configureren duurde voor mijn gevoel lang, bij mij zijn het er 134.
Heb nog geen gekke dingen gezien maar ik had ook geen last van de "bugs" in 501.
Heb nog geen gekke dingen gezien maar ik had ook geen last van de "bugs" in 501.
Bij OTA naar 5.0.2 kreeg ik een robot op z'n rug na reboot for install. Komt dat door rooten?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 113444 op 21-01-2015 21:02 ]
yep. of door een unlocked bootloader. dat heb je moeten doen voor het rooten.Anoniem: 113444 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:59:
Bij OTA naar 5.0.2 kreeg ik een robot op z'n rug na reboot for install. Komt dat door rooten?
Vaag, bootloader is locked, maar rootchecker geeft aan dat mijn tab rooted is.
Iemand enig idee hoe ik OTA wel kan laten updaten?
Iemand enig idee hoe ik OTA wel kan laten updaten?
als je unroot werkt de ota update weer. probeer de nexus toolkit. een programmaatje dat je op de pc/laptop moet installeren. daarmee kun je alle nexus apparaten rooten, unrooten, stock roms flashen, bootloader (un)locken. toolkit gaat vrij automatisch. je hoeft er weinig bij na te denken. kan bijna niet fout gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 617516 op 26-01-2015 18:14 ]
Voor versie 5.* kon ik kiezen om tablet af te sluiten/heropstarten (menuutje), maar als ik nu de powerknop indruk krijg ik enkel nog de keuze "afsluiten". Is dit normaal?
Ja. Mijn Nexus 10 heeft dat, maar mijn Nexus 4 ook.teebee.2.0 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:50:
Voor versie 5.* kon ik kiezen om tablet af te sluiten/heropstarten (menuutje), maar als ik nu de powerknop indruk krijg ik enkel nog de keuze "afsluiten". Is dit normaal?
Zo vaak reboot ik niet, dus nu niet langer reboot kunnen kiezen, maar na shutdown zelf weer power up moeten doen, dat is verder geen punt.
Android 5.1 voor de Nexus 10 is ook uit.
Zie https://dl.google.com/dl/...y47d-factory-63eade7f.tgz
Nog geen ervaring mee omdat ik eerst mijn Nexus 5 wil upgraden.
Zie https://dl.google.com/dl/...y47d-factory-63eade7f.tgz
Nog geen ervaring mee omdat ik eerst mijn Nexus 5 wil upgraden.
De OTA is ook gestart blijkbaar ik kreeg hem net binnen.
Bij mij blijft ie hangen... Wachten op downloads...
PSN: Mondaatje
staat er hier ondertussen ook op
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Ik draai hem al een tijdje. Niks schokkends eigenlijk.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Had met 5.0.1 een factory reset gedaan, nu op 5.1 lijkt hij alles net wat soepeler te draaien en heb ook geen vervelende freezes meer. Nu m'n Nexus 5 nog...
Na de downgrade van 5.0 terug naar 4.4 (eind december 2014), dacht ik vorige week om het maar weer eens te proberen: een OTA-upgrade, nu naar 5.0.2. Toen 5.0.2 er op stond verscheen vrijwel meteen de melding dat 5.1 gereed stond. Na die geïnstalleerd te hebben leken mij eerdere problemen met Lollipop verdwenen (voornamelijk langzame wifi). Na een dag gebruik bleek het echter niet geholpen te hebben: nog steeds heb ik een slechte ontvangst. Ik heb zojuist weer een downgrade gedaan naar 4.4.
Op - voornamelijk Engelstalige - forums lees ik dat meer Nexus 10-gebruikers deze problemen hebben. Je zou toch verwachten dat Google deze issues ook tegen gekomen moet zijn. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de Nexus 10 al zo snel 'verwaarloosd' zou worden (het is een tablet die zeer goede recensies heeft ontvangen).
Als tweaker ga ik graag over naar Lollipop en dit is nu niet mogelijk (want niet werkbaar). Als ik op 4.4 blijf dan moet ik helaas continu de (OTA-)melding weg drukken dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Niet de meest ideale situatie voor een tablet die ik nog geen twee jaar geleden heb gekocht (augustus 2013).
Op - voornamelijk Engelstalige - forums lees ik dat meer Nexus 10-gebruikers deze problemen hebben. Je zou toch verwachten dat Google deze issues ook tegen gekomen moet zijn. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de Nexus 10 al zo snel 'verwaarloosd' zou worden (het is een tablet die zeer goede recensies heeft ontvangen).
Als tweaker ga ik graag over naar Lollipop en dit is nu niet mogelijk (want niet werkbaar). Als ik op 4.4 blijf dan moet ik helaas continu de (OTA-)melding weg drukken dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Niet de meest ideale situatie voor een tablet die ik nog geen twee jaar geleden heb gekocht (augustus 2013).
[ Voor 28% gewijzigd door doogster op 05-04-2015 21:20 ]
Sinds Lollipop update doet VLC niet meer, misschien heeft het niets met Nexus 10 te maken.
Wel merk ik bij het opladen dat de scherm 1 minuut lang aan blijft staan. Dit is niet handmatig uit te dimmen.
Bij het uitzetten van Nexus 10 toont het scherm een korte witte flits.
Bepaalde pictogrammen ontbreken. nu wordt er voor het ontbrekende pictogram een Android-poppetje weergegeven.
Maar verder heb ik hier geen problemen.
GTA III, Simcity en Clash and clans doen het gewoon.
Weet iemand hoe de bijbehorende oplader van Nexus 10 eruit ziet, ik heb hier een oplader van Nexus 7 van iemand anders gekregen. (2A 5V)
Wel merk ik bij het opladen dat de scherm 1 minuut lang aan blijft staan. Dit is niet handmatig uit te dimmen.
Bij het uitzetten van Nexus 10 toont het scherm een korte witte flits.
Bepaalde pictogrammen ontbreken. nu wordt er voor het ontbrekende pictogram een Android-poppetje weergegeven.
Maar verder heb ik hier geen problemen.
GTA III, Simcity en Clash and clans doen het gewoon.
Weet iemand hoe de bijbehorende oplader van Nexus 10 eruit ziet, ik heb hier een oplader van Nexus 7 van iemand anders gekregen. (2A 5V)
[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 07-04-2015 23:36 ]
Trein?
2A 5V is goed, staat ook op die van mij orgineel. (flink vergrootglas nodig om het te lezen).
VLC werkte hier aanvankelijk ook niet meer na de update naar 5.1. Delete de app en installeer opnieuw uit de Store. Doet het nu weer goed bij mij.
VLC werkte hier aanvankelijk ook niet meer na de update naar 5.1. Delete de app en installeer opnieuw uit de Store. Doet het nu weer goed bij mij.