[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 20:50
De Hue Controller java app is trouwens op dit moment met korting te koop, scheelt weer een paar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:32
Zoals beloofd is hier mijn XBMC Hue addon:

https://github.com/Brammel/script.service.hue

Hij dimt de lampen wanneer je een video start en zet ze terug wanneer je de video stopt of pauzeert. Registratie met de bridge gebeurt bij het starten of stoppen van een video. Dan moet je dus naar je bridge toe rennen en op de knop drukken.

Comments zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 21:32
Iedere keer naar je bridge rennen? Dus deze addon is nog gezond voor je ook? :)

maar eenmaal geregistreerd is hij toch gekoppeld en is het niet meer nodig toch? Of zie ik iets over het hoofd.
Brammel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:43:

Hij dimt de lampen wanneer je een video start en zet ze terug wanneer je de video stopt of pauzeert. Registratie met de bridge gebeurt bij het starten of stoppen van een video. Dan moet je dus naar je bridge toe rennen en op de knop drukken.

Comments zijn welkom.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
remcoXP schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:51:
Iedere keer naar je bridge rennen? Dus deze addon is nog gezond voor je ook? :)

maar eenmaal geregistreerd is hij toch gekoppeld en is het niet meer nodig toch? Of zie ik iets over het hoofd.

[...]
Sorry, niet helemaal duidelijk kennelijk. Dit is natuurlijk maar 1 keer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 09:32

SPT

Kan je trouwens met XBMC niet gemakkelijk screenshots maken? Dan zou je via een simpel programma de gemiddelde kleur kunnen bepalen, om die informatie te gebruiken voor Ambilight achtige effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Zijn er trouwens plekken waar je offline Living White lampen kunt kopen? Ik dacht dat ik gewoon naar de bouwmarkt kon lopen en daar een paar witte aanvullingslampen voor mijn Hue kon kopen, maar daar kreeg ik een heel groot vraagteken terug toen ik daar naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:42

robertwebbe

Robert Webbe

In Bergen op Zoom zit Meer dan licht: http://www.meerdanlicht.nl/winkel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Leuke uithoek voor een winkel :-)

Maar ze zijn nog niet bij de 'normale' lampenboer aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2755

SPT schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:35:
Kan je trouwens met XBMC niet gemakkelijk screenshots maken? Dan zou je via een simpel programma de gemiddelde kleur kunnen bepalen, om die informatie te gebruiken voor Ambilight achtige effecten.
Ik kwam een tijdje geleden deze tegen:
http://meethue.wordpress.com/
https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue

Er is dus al iemand mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
arnoud_h schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:20:

Alle producten van de living colors / living white serie heb ik gezien bij mediamarkt. hue kennen ze niet. dat is alleen bij apple te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Interessant (jammer dat ik geen xbmc heb). Wel vreemd trouwens dat hij schrijft dat het grootste probleem is dat de lampen er een seconde over doen om de lichtkleur aan te passen, terwijl dat volgens mij te overriden is via de transitiontime parameter en verkort kan tot enkele tienden van seconden.

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Dit werkt, veronderstel ik, niet op XBMC voor de Apple TV?
Brammel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:43:

Comments zijn welkom.

PSN: Rob_VH

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:03
Wat dacht je van de Praxis?
Bij de grotere vestigingen ( mega-Praxis ) zijn ze gewoon te verkrijgen.
Heb er pas nog 3 gekocht in Enschede toen de aktie "alle lichtbronnen 3 voor de prijs van 2" liep.
arnoud_h schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:20:

• arnoud_h
In Eindhoven hebben we een Plan-it ('by Praxis'), maar daar wisten ze van niets...

Vanmiddag twee Living Whites (15W) gehaald bij de MediaMarkt. Het waren beide 'open doos' versies, maar de laatste twee die ze nog hadden. Dus toch maar de gok genomen.

Met de lampstealer applicatie was het simpel om ze toe te voegen, alleen reageren ze een beetje half. In de iPhone app worden ze netjes gezien en kan ik ze aan een scene toevoegen zonder problemen. Maar de mooie grote "all off" knop zet ze niet uit. Dat is dan weer minder handig. Ook in HueController gaan de Living Whites niet mee met de aan/uit knoppen...

Edit: oh, het lijkt dat door de bridge te unpluggen en terug aan te zetten dat hij het nu wel doet.

[ Voor 7% gewijzigd door arnoud_h op 14-02-2013 20:58 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33

tozzke

aka tozzert

Sinds vandaag heb ik ook de starterskit te pakken van de Livingwhites maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Ik wil de LW's met zowel m'n Hue-bridge aansturen als met de afstandsbediening en m'n Hue-lampen puur en alleen middels de bridge. Is dit überhaupt mogelijk? of onthouden de LW's maar 1 "opdrachtgever" (de laatste die ingeleerd wordt)?
Uit de verpakking werkte de afstandsbediening van de LW's prima TOT ik ze ging inleren in m'n Hue-bridge... dan werkt de afstandsbediening niet meer. Leer ik vervolgens de afstandsbediening weer in op de LW's, kan ik ze weer niet bedienen via de Hue-bridge.

OF ik zie iets over het hoofd, OF wat ik wil, is niet mogelijk
wie helpt me uit de brand? ;)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik heb een gerelateerde vraag aan die van Tozzke -- ik wil eigenlijk een paar LivingWhites kunnen aansturen met meerdere simpele remotes (ik heb voorlopig nog geen Hue maar wel een stapel LW). Heeft iemand enig idee of het mogelijk is een Smartlink apparaat met meerdere remotes te koppelen?

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:47:
Ik heb een gerelateerde vraag aan die van Tozzke -- ik wil eigenlijk een paar LivingWhites kunnen aansturen met meerdere simpele remotes (ik heb voorlopig nog geen Hue maar wel een stapel LW). Heeft iemand enig idee of het mogelijk is een Smartlink apparaat met meerdere remotes te koppelen?
Dit is mogelijk. Je kan de remotes aan elkaar linken/kopieren en via deze manier kan je alle LW lampen aansturen met deze remotes en ook verschillende scenes instellen per remote.

Ik heb op deze manier nu 4 LW lampen en 3 hue lampen die ik via de bridge of via 1 van de 2 remotes kan aansturen. (Dit is volgens mij wat tozzke wil en dus gewoon mogelijk is).

Ik zal morgen even uitzoeken hoe ik het ook alweer precies gedaan heb, maar volgens mij heb ik eerst alle lampen aan 1 remote gekoppeld, deze remote daarna naar de hue gekopieerd en daarna via de 1e remote de 2e remote gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
SPT schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:19:
[...]

Interessant (jammer dat ik geen xbmc heb). Wel vreemd trouwens dat hij schrijft dat het grootste probleem is dat de lampen er een seconde over doen om de lichtkleur aan te passen, terwijl dat volgens mij te overriden is via de transitiontime parameter en verkort kan tot enkele tienden van seconden.
De lampen kan je inderdaad veel sneller van kleur laten veranderen. Ik kan het niet helemaal meten hoe vaak, maar als je maar 1 lamp gebruikt lijkt dat toch zeker 20 keer per seconde te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcjacobs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Is het al bekend of het met de huidige Hue hardware mogelijk is om de standaard kleur en intensiteit setting (na fysieke aan-uit) te veranderen en of Philips plant om dit een update van Hue bridge firmware en/of app mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 10:52

BKJ

jcjacobs schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:03:
Is het al bekend of het met de huidige Hue hardware mogelijk is om de standaard kleur en intensiteit setting (na fysieke aan-uit) te veranderen en of Philips plant om dit een update van Hue bridge firmware en/of app mee te nemen?
Dat is iets waar ik ook met smart op wacht...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tozzke schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:31:
Sinds vandaag heb ik ook de starterskit te pakken van de Livingwhites maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Ik wil de LW's met zowel m'n Hue-bridge aansturen als met de afstandsbediening en m'n Hue-lampen puur en alleen middels de bridge. Is dit überhaupt mogelijk? of onthouden de LW's maar 1 "opdrachtgever" (de laatste die ingeleerd wordt)?
Uit de verpakking werkte de afstandsbediening van de LW's prima TOT ik ze ging inleren in m'n Hue-bridge... dan werkt de afstandsbediening niet meer. Leer ik vervolgens de afstandsbediening weer in op de LW's, kan ik ze weer niet bedienen via de Hue-bridge.

OF ik zie iets over het hoofd, OF wat ik wil, is niet mogelijk
wie helpt me uit de brand? ;)
Welke lampen zijn momenteel aan je bridge gekoppeld?
Het beste kan je denk ik je remote eens resetten (via de reset in het batterij-vakje).
Daarna de LW's terug koppelen aan de remote door ze dicht bij elkaar te brengen en dan op de I-knop te blijven drukken tot de remote beept.
Daarna op je bridge de knop indrukken, en net zoals je bij de lampen hebt gedaan de remote dichtbij houden en op I blijven duwen tot hij beept.

Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Wat is eigenlijk de betekenis van de 'reachable' parameter? Die is bij mij namelijk altijd true, en wanneer de lampen geen stroom krijgen reageert het basisstation alsof ze gewoon aanstaan, als ik bijvoorbeeld het thema verander wordt de status netjes de nieuwe waarde en blijft die ook aanhouden.

ZIt er een bug in de firmware? Of begrijp ik de betekenis van de reachable parameter niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Jasper Janssen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:47:
Uit de manual van een LivingColors product doe je dit zo:

3. U kunt uw afstandsbediening ook aan een andere afstandsbediening uit de Philips LivingAmbiance-collectie koppelen. Alle LivingColors- of LivingWhites-afstandsbedieningen met een SmartLink-logo kunnen aan uw afstandsbediening worden gekoppeld. Door het toevoegen van een afstandsbediening kunt u dezelfde lampen met twee verschillende afstandsbedieningen bedienen. U zou voor dezelfde reeks lampen bijvoorbeeld zes verschillende lichtscènes kunnen opslaan: drie op de ene afstandsbediening en drie op de andere. Om een extra LivingColors- of LivingWhites-afstandsbediening toe te voegen, gaat u als volgt te werk:
a. Reset de afstandsbediening die u wilt toevoegen: open het batterijvak en houd de resetknop een paar seconden ingedrukt (bijv. met een paperclip). De batterijen dienen in het batterijvak te zitten. De afstandsbediening laat een geluid horen wanneer deze is gereset.
b. Houd de geresette afstandsbediening dicht bij de afstandsbediening die u momenteel gebruikt. Druk op de knop “I” op beide afstandsbedieningen totdat ze een geluid laten horen. De afstandsbedieningen zijn nu gekoppeld. Dit houdt in dat u nu met beide afstandsbedieningen dezelfde lampen kunt bedienen.
c. Als de extra afstandsbediening eenmaal is toegevoegd, kunt u de instellingen van de
oorspronkelijke afstandsbediening kopiëren en met de extra afstandsbediening direct dezelfde lampen bedienen. Om een afstandsbediening te kopiëren, herhaalt u de stappen bij punt b.

Ik heb net mijn LivingWhites iBood aanbieding binnen en heb op deze manier de Whites remote aan mijn reeds voorhanden zijnde Colors remote gekoppeld. Kan nu prima met beide remote de lampen schakelen en dimmen, works like a charm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
weet iemand of het mogelijk is een timer in te stellen die actief blijft? ik moet elke dag weer timer knopje indrukken...heel irri :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 10:57
Mr. Noodle schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:50:
weet iemand of het mogelijk is een timer in te stellen die actief blijft? ik moet elke dag weer timer knopje indrukken...heel irri :(
Ik lees op everyhue.com dat Philips hier mee bezig is. Ik denk dat we moeten wachten tot een update. Zoals het nu is, is het inderdaad lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Met de Hue Controller applicatie kun je wel herhalende schedules instellen. Maar dan moet je wel een computer hebben die aan blijft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Mr. Noodle schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:50:
En iets van een schedule die per dag is in te stellen..zou ook wel fijn zijn :)

Edit:Ik bedoel dan voor de Hue app zelf..

[ Voor 6% gewijzigd door NrG! op 16-02-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Fire69 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:55:
[...]

Welke lampen zijn momenteel aan je bridge gekoppeld?
Het beste kan je denk ik je remote eens resetten (via de reset in het batterij-vakje).
Daarna de LW's terug koppelen aan de remote door ze dicht bij elkaar te brengen en dan op de I-knop te blijven drukken tot de remote beept.
Daarna op je bridge de knop indrukken, en net zoals je bij de lampen hebt gedaan de remote dichtbij houden en op I blijven duwen tot hij beept.

Dat zou moeten werken.
Ik heb vanalles geprobeerd maar ik denk niet dat wat ik wil, kan. Zodra ik zowel de Hue's als de LW's aangemeld heb op de bridge, bedient de afstandsbediening ook al die gekoppelde lampen. Ook al koppel ik alleen de LW's aan de afstandsbediening, de afstandsbediening aan de bridge en vervolgens de Hue's aan de bridge, dan nog bedient de afstandsbediening alle lampen.
Ik wil dus dat ik met de Hue Controller app zowel de Hue's als de LW's kan bedienen, maar met de afstandsbediening ALLEEN de LW's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal kijken of ik het morgen eens kan testen, ik wil namelijk hetzelfde als jij maar dan omgekeerd, enkel de Hues met de remote. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik ben zeer benieuwd maar ik denk dat het (¿nog?) niet mogelijk is. Ik heb zo'n beetje alle mogelijke manieren en volgorden geprobeerd en zodra alle lampen aan de bridge gelinkt zijn, kan de afstandsbediening ze ook bedienen. Reset ik vervolgens de afstandsbediening om alleen de LW's aan hem te koppelen, kan ik die LW's weer niet via de bridge bedienen. Het lijkt er dus op dat de LW's (en waarschijnlijk dus ook de Hue's) slechts geheugen hebben voor 1 "opdrachtgever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
als je een remote reset is deze zijn netwerk kwijt. als je daarna een lamp linkt steel je deze weer uit het netwerk van de bridge. dat wil je juist niet.

zodra je al je lampen in de bridge hebt zitten en ook allemaal in de remote. moet je daarna de lampen die je NIET in de remote wil UNLINKEN. door de OFF knop op afstandsbediening ingedrukt de houden dicht bij de lamp. daarmee haal je de lampen uit de afstandsbediening. en houdt je uiteindelijk enkel de lampen over die je wilt bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

tried that... didn't work :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05
Ik heb thuis een setup werkend die jij beschrijft.

Woonkamer:
- 2 Hue's
- 1 LivingColors
- 1 LivingColors remote

Buiten verlichting:
- 4 LivingWhites
- 1 LivingWhites remote

Slaapkamer:
- 2 LivingColors
- 1 LivingWhites plug
- 1 LivingColors remote

Studeerkamer:
- 1 Hue
- 1 LivingColors remote

Alles is bedienbaar via de HUE bridge en elke kamer is afzonderlijk te bedienen met de lokale remote.

Hoe je dit kunt doen:
  1. Reset de bridge
  2. Reset de remote
  3. Link al de lampen aan één remote
  4. Link daarna de bridge aan die zelfde remote
  5. Nu heb je een setup waarin al de lampen met zowel de bridge als die ene remote bedienbaar zijn
  6. Ga naar de lampen die je niet met die remote bedienbaar moeten zijn en unlink ze van de remote door de off/0 button lang ingedrukt te houden terwijl je de remote tegen de lamp houdt
  7. Nu is die lamp niet meer bedienbaar met de remote maar wel nog via de bridge en app, je kunt deze laatste stap herhalen voor al de lampen die je niet wilt kunnen bedienen met de remote
Als je meerdere remotes wilt gebruiken zoals ik dat gedaan heb kun je een remote linken aan een bestaande remote.
  1. Reset de tweede remote, de eerste moet je met rust laten. Een lege remote zal altijd de settings van de werkende remote overnemen
  2. Hou de remotes bij elkaar en druk lang op de on/1 button totdat je een succes toontje hoort
  3. Nu heeft de tweede remote al de netwerk settings van de eerste overgenomen.
  4. Ga nu naar de lampen die je wilt kunnen bedienen met die remote en link deze lampen aan de remote door de on/1 button lang ingedrukt te houden terwijl je de remote tegen de lamp houdt
  5. De lamp gaat knipperen en je hoort een succes toontje op de remote
  6. Herhaal deze stap voor al de lampen die je wel met die tweede remote wilt bedinen

[ Voor 3% gewijzigd door Juicie op 08-03-2013 08:26 . Reden: unlinken van lampen bleek niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

thx Juicie :)

Ik had dat unlinken al wel geprobeerd, maar toen gebeurde er niets. Nu blijkt dat die 0-knop bijna 2 keer zo lang ingedrukt moet worden als de 1-knop met het linken voor hij reageert.
Nu heb ik alles zoals ik het wil o/

edit:

Juicie, gebruik jij ook die Hue Controller app?
punt is, ik kan hem wel handmatig bedienen via die app, maar schakelen met schedules werkt niet op de LW's

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 17-02-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net ook geprobeerd, en inderdaad, unlinken duurt 2x zo lang :P

Je kan geen schedule gebruiken met een LW? Zal ik eens testen :)

[edit]
Net eentje laten aangaan met een schedule, lijkt dus goed te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 17-02-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

verwijderen van /config/job_states.yml did the trick
hier blijven schedules (nog steeds) soms op hangen om de een of andere reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Ik heb inderdaad de HUE-contoller app draaien en die werkt gewoon op de buitenverlichting. Al blijft er soms af en toe iets hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

wat is nu de makkelijkste manier als ik een aantal van die stekkerdimmers van LivingWhites erbij wil?
moet ik dan weer alles opnieuw met de remote linken, remote met hue-bridge en daarna de lampen die ik niet wil bedienen met de remote, unlinken met de remote?
of is er een makkelijkere manier waarbij ik ook niet alle sets en schedules moet wissen en opnieuw aan moet maken in de Hue-controller app? :)

[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 18-02-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
tozzke schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:06:
wat is nu de makkelijkste manier als ik een aantal van die stekkerdimmers van LivingWhites erbij wil?
moet ik dan weer alles opnieuw met de remote linken, remote met hue-bridge en daarna de lampen die ik niet wil bedienen met de remote, unlinken met de remote?
of is er een makkelijkere manier waarbij ik ook niet alle sets en schedules moet wissen en opnieuw aan moet maken in de Hue-controller app? :)
Die kun je nu gewoon touchlinken met de bridge. Daarna kun je daar weer een remote aan linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sets en schedules moet je toch niet opnieuw aanmaken?
Eventueel wel aanpassen als je die nieuwe plugs mee wil in de set of schedule natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

voorheen had ik regelmatig het probleem dat wanneer ik opnieuw de lampen linkte, de bestaande sets en schedules niet meer werkten. Maar dit kan zijn doordat ik de ene keer met de remote linkte en de andere keer via de hue app @ android.
Volgens mij werkten de laatste keer wel alle sets en schedules inderdaad nog

edit:

de 3 LW plugs gekoppeld met de afstandsbediening en met de hue app ingeleerd... werkt allemaal probleemloos o/
PS: niet vergeten het schakelaartje op de plugs op 'dim' te zetten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door tozzke op 19-02-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 12:48
Op iBood Living vandaag een LivingColors Clear Iris + een LivingWhites adapter voor €59,95, geen slechte deal: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Ik weet dat de LivingWhites werken met Hue, maar zou dit model LivingColor ook koppelbaar kunnen zijn? Zo ja dan bestel ik 'm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Dit is het nieuwste model LivingColor, dus deze werkt zeker. Deze heeft wel de remote waarmee je alleen alle lampen kan bedienen (geen lampselectie mogelijk dus op deze remote).

Heb dit model thuis ook gekoppeld met hue staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Mikey NL schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:19:
Dit is het nieuwste model LivingColor, dus deze werkt zeker.
Top! Dan ga ik 'm bestellen. Als ik 'm kan bedienen via de Hue app (en gekoppelde iRule/GlobalCache) dan ben ik al ruim tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
jeroen11 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:05:
Op iBood Living vandaag een LivingColors Clear Iris + een LivingWhites adapter voor €59,95, geen slechte deal: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Ik weet dat de LivingWhites werken met Hue, maar zou dit model LivingColor ook koppelbaar kunnen zijn? Zo ja dan bestel ik 'm...
In het forum is net gereageerd door de admin dat de living whites adapter er NIET bijgeleverd wordt.

http://home-living-nl-nl...._clear_iris/#comment-6810

Admin

# Bericht: 22-02-2013 09:41
Hi,

De LivingWhite adapter wordt helaas niet meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
broekvdr schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:34:
[...]
In het forum is net gereageerd door de admin dat de living whites adapter er NIET bijgeleverd wordt.
Lekker dan, mooi staaltje iBood... Denk dat ik m'n bestellig wel handhaaf, die plugs waren voor mij nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
misschien handig om alle tutorials, apps scripts enz in de startpost op te nemen zodat er 1 grootte FAQ ontstaat?

ik heb de ibood toch maar besteld, en wil nu een hue setje gaan aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar LW-plugs. Ik heb ze net gevonden op beaumotica.nl voor slechts 15€, terwijl ze volgens mij overal 25€ zijn. :)

[edit]
Ik werd net gebeld door hen om me te waarschuwen dat ik een product besteld had zonder aardpen en dat dit in België meestal wel nodig is als ik een apparaat met aarding wil aansluiten.
Mooie service van hen dus :)

Ik heb hem uitgelegd dat het geen probleem was omdat ik ze toch ging demonteren zodat ik ze in mijn plafond kon inwerken om mijn spots te dimmen :+

[ Voor 55% gewijzigd door Fire69 op 25-02-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:16
Ik heb sinds kort 4 LivingColors lampen (had 22 Shell bonnen) en zojuist een Hue starters kit besteld bij Apple met 2 extra lampen. Enige wat ik nog mis in mijn set zijn 2x 6 meter RGB LED strip die ik ook met de remote danwel app kan bedienen.

Aangezien het Zigbee is heb ik daarop gezocht maar ik heb geen strips met Zigbee adapter gevonden.
Iemand die wel iets heeft gevonden in de vorm van RGB LED strips die hiermee samen zouden kunnen werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 24-02-2013 23:34 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503105

Ik krijg deze week zipatobox met zigbee module binnen
Dan ga ik proberen om de lw en hue lampen hieraan te koppelen.

Specifieke vragen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Hoe zit het nou met die exclusiviteit van de verkoop via de Apple Store, die was toch afgelopen? Zijn ze al ergens anders gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 503105 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:43:

LW zal niet lukken, die ondersteunen geen HA-profiel...
Maar ik ben wel heel benieuwd naar die box en dan zeker naar de software ervan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 27-02-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elles.ramon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-06 09:43
Anoniem: 503105 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:43:

Ik heb er al veel over gelezen en ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de zipato box.Hier zouden we eeen nieuw topic voor mogen maken.
Wat ik i nhet zipato forum heb gelezen is dat ze de Hue nog nioet kunnen aansturen.Ze hebben we de zigbee module maar nog geen zigbee light link ondersteuning ,maar hier zijn ze wel mee bezig .
Graag je ervaringen met deze box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Reiben schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:48:
Hoe zit het nou met die exclusiviteit van de verkoop via de Apple Store, die was toch afgelopen? Zijn ze al ergens anders gesignaleerd?
Via de groothandel die Philips lighting distribueert richting resellers kreeg ik te horen dat het niet voor de zomer wordt verwacht dat in het kanaal deze lampen verkocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elles.ramon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:15:
[...]

Ik heb er al veel over gelezen en ben zeer benieuwd naar je ervaringen met de zipato box.Hier zouden we eeen nieuw topic voor mogen maken.
Wat ik i nhet zipato forum heb gelezen is dat ze de Hue nog nioet kunnen aansturen.Ze hebben we de zigbee module maar nog geen zigbee light link ondersteuning ,maar hier zijn ze wel mee bezig .
Graag je ervaringen met deze box
In principe zouden de Hues geen probleem mogen zijn. Maar dan moet je ze wel eerst een factory-reset geven, zodat ze terug naar een netwerk gaan zoeken bij de eerste keer aanzetten.
Dan zouden ze gewoon in het HA-netwerk van de Zipato moeten kunnen toegevoegd worden.
Wil je ze via ZLL kunnen blijven bedienen, dan zal het idd waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34

OMX2000

By any means necessary...

arnoud_h schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:03:
[...]

Via de groothandel die Philips lighting distribueert richting resellers kreeg ik te horen dat het niet voor de zomer wordt verwacht dat in het kanaal deze lampen verkocht gaan worden.
En durfden ze wat over de prijs te zeggen? Want het concept is heel goed, een open domotica/hack platform is super, maar 60 euro voor een LED lamp is bizar duur.

Ik heb de starterskit en zeven LW lampen, maar zou graag nog een stuk of 3 HUE Led lampen willen, maar dat gaat 'm met deze prijzen ff niet worden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 13:12
Ik denk dat het nog wel een beetje tegenvalt hoeveel die lampen op het moment goedkoper kunnen worden. Die LEDs die er in zitten zijn niet goedkoop. Voor significant lagere prijzen moet je denk ik toch wel aantal jaren geduld hebben en de techniek de tijd geven om zich te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Voorlopig kunnen ze het er gewoon voor vragen. Als we nu met z'n allen besluiten om ze niet meer te kopen? :-)

Helaas voor de statistieken heb ik al de Hue starterkit + 2 extra lampen en 2 LW's gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-02 16:21
Op 1dayfly vandaag LivingWhites in de aanbieding:

afstandsbediening + 2x 20 watt + 5x 15 watt voor 86 euro.

Net gekocht, kan ik straks zelfs de lamp boven de WC bedienen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 20-06 12:16
Niet op de zooi letten, is de enige kamer in huis waar op dit moment "geleefd" wordt...
Hue Disco testje met 3x Hue en 2x LivingColors (heb er nog 2).

YouTube: Hue Disco Test

Lijkt mij echter gaaf als je zoiets ook zou kunnen aansturen (zal wel wat werk in programmeren zitten maar goed...) YouTube: Dream-Color Flexible RGB LED Strip and Controller Color Program Demo by superbrightleds.com

p.s. Over een week of 3 is alles klaar met lampenkappen en is de boel ingericht.

[ Voor 45% gewijzigd door Uberprutser op 01-03-2013 17:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Harold123 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:28:
Op 1dayfly vandaag LivingWhites in de aanbieding:

afstandsbediening + 2x 20 watt + 5x 15 watt voor 86 euro.

Net gekocht, kan ik straks zelfs de lamp boven de WC bedienen:)
Precies die aanbieding kwam gister ook bij de iBood hunt voorbij voor €75,- (incl. verzenden). Heb hem ook maar gelijk gekocht O-)
Heb al een 1x LC Conic Clear, 2x LW plugs en de Hue's staan op de verlanglijst. :+

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes!
SECURIFI about 9 hours ago
@Geo, You can control Philips Hue using Almond+’s App. You are going to like our next update video :)
Ik had de Almond+ al gebacked, maar anders had ik het nu zeker wel gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Lijkt me echt super!
Maar zou dit ook inhouden dat ik de Hue bridge helemaal niet meer nodig heb mocht ik alleen maar Living Colors en Living Whites wil bedienen?
In dat geval zou ik iig voor deze optie kiezen; zo'n toch wel flink prijzige Hueset hoef ik niet en ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe router en zou heel graag m'n lampen via een app op mn moebiel op tablet aan willen kunnen sturen :)
Fire69 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:23:
Yes!

[...]

Ik had de Almond+ al gebacked, maar anders had ik het nu zeker wel gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik veronderstel dat ze naast het HA profiel ook het ZLL profiel gaan ondersteunen. Dan zou je in principe de bridge niet meer nodig hebben. Maar ik veronderstel dat ze dat in de update wel zullen uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 13:21
Fire69 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:07:
Ik veronderstel dat ze naast het HA profiel ook het ZLL profiel gaan ondersteunen. Dan zou je in principe de bridge niet meer nodig hebben. Maar ik veronderstel dat ze dat in de update wel zullen uitleggen :)
De Philips Living Colors en Living Whites gebruiken een eigen (smartlink) key, niet de ZLL key.
In een netwerk zonder Philips ZLL devices (Hue), zul je deze nooit kunnen linken aan niet-Philips apparaten.
Je hebt dus op z'n minst de Hue Bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, had ik niet meer aan gedacht.
Dan zijn er 2 mogelijkheden denk ik.
- ze ondersteunen enkel HA, en dus ook alleen maar de Hues, geen LW of LC.
- ze praten via de bridge met alle daarop aangesloten lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_o_
Almond+ Philips Hue = Pure Awesomeness
Update #7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34

OMX2000

By any means necessary...

Die Almond leek mij ook heel leuk, totdat ik na ging denken over de bruikbaarheid. Mijn router hangt nu in de meterkast. Dat ding zie ik alleen als Ziggo weer eens loopt te klooien of als ik weer een nieuwe openwrt versie heb geinstalleerd (lees: * OMX2000 prutser).

Waar ga ik dat ding ophangen? Want je wilt 'm kunnen bedienen, en tegelijk mag ie router, en zigbee/z-wave dingetje spelen. Dus er moet een ethernet kabel in maar kan niet tegelijk in de buurt van mijn kabelmodel vanwege bereikbaarheid. Dus moet ik een router in de buurt van mijn kabelmodem houden, en vanuit daar een kabel naar de Almond+. Die weer op een plek staat waar ik dus ethernet heb, en je er makkelijk bij kan (lees de vrouw moet het fijn vinden).

Kortom veel gedoe. Ze hadden bediening klein en plat en via wifi/zigbee/z-wave/whatever moeten laten communiceren met basisstation.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft hem dan ook helemaal niet als router te gebruiken :P
Ik ga hem puur gebruiken als Zigbee coordinator (en eventueel Z-wave).

Weggegooid geld zou je zeggen, maar voor 99$ vind je dus absoluut niks goedkopers, zelfs als je maar 1/3de van de functies gaat gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ik heb de kit nu ook eindelijk binnen :)
Review staat hier.
productreview: Philips Hue Connected Bulb Starter Pack review door weeraanmelden

De living colors lampen koppelen is even een werkje, maar na trial and error is het gelukt.
ik heb nu 8 lampen in sets van 3, met 3 remotes en alles is te bedienen met de Hue App/site;

Je kan Living Colors lampen op de volgende manier koppelen.

Getest met Living Colors Gen 2.0 uit 2011.

1. Reset je living colors remote (LCR) , via de reset knop op remote.
2. Reset de Hue Hub, via de reset knop achterop.
3. Druk op de ronde knop op Hue Hub
4. Houdt de LCR dichtbij de Hue Hub en houdt de aanknop ingedrukt, totdat de blauwe ring oplicht.
5. Verbind je remote met elke Living Colors (LC) lamp. Houdt de LCR dicht bij de lamp en houdt de aanknop ingedrukt. De lamp gaat nu 3x knipperen, en als je dit goed gedaan hebt, verandert de lamp groen, en pakt dan de standaard kleur "wit".
Herhaal dit voor elke living colors lamp.
Test of alle lampen het doen, aan, uit, kleur veranderen, helderheid.

Let op: De lampen verschijnen in de Hue app/website , op de volgorde zoals je ze gelinked hebt.
De volgende kan je nu nog niet aanpassen achteraf aanpassen, dus koppel de lampen in een logische volgorde als je verschillende lampen in verschillende kamers hebt.

6. Druk nogmaals op de ronde knop op de Hub
7. Houdt de remote weer tegen de hub, en houdt de aanknop ingedrukt, totdat de lamp op de remote stopt met knipperen.
8. Start de Hue App via de website.

You are ready to rock.

Meerdere Living Colors Remotes koppelen

Als je de remote gelinked hebt van je Living Colors, moet je de andere afstandsbedieningen opnieuw koppelen aan je sets lampen.
Ik heb bijvoorbeeld 5 LC's in de woonkamer, 2 in de werkkamer en 1 in de slaapkamer.
Altijd met de app bedienen is lastig, dus 1 remote per kamer is makkelijker.
De Hue Hub kan maar 1 AB aan.
Dit komt dat de Livingcolors "Smartlink" zijn en de HueHub de smartlink omzet naar ZigBee.
(exacte protocollen zal ik opzoeken en later toevoegen)

Wat je kan doen, is hue gebruiken voor alle lampen.
hiermee kan je ze allen via de app/site bedienen en een timer instellen.
Maar per groep lampen 1 LCR gebruiken.

Volg de volgende stappen.
9. Reset ook je andere LCR's die je wilt gebruiken. (zie stap 1)
10. Paar je afstandsbedieningen; Hou ze tegen elkaar en houdt de aanknoppen van beide LCR's ingedrukt.
De lampen ga nu knipperen, en de met de Hue gekoppelde LCR blijft nu branden. Na een paar seconden ga de gekloonde remote ook branden.
11. Ga met de nieuw gekloonde LCR naar de de lampen die je niet wilt gebruiken met deze remote. Houdt de uit knop ingedrukt, en blijf deze indrukken totdat de lamp gaat knipperen en de lamp langzaam uitgaat.
12. Kloon nu de andere LCR die je wilt bedienen met je originele - met hue gekoppelde LCR - en volg weer stap 11 voor de lampen die je niet wilt gebruiken met deze 3e gekloonde LCR.

Nu ben je helemaal ready to rock.
Je kan nu met 3 AB's 3 sets lampen bedienen, maar ook alles via de App/Website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik ben eergisteren ook aan het klooien geweest om een LC remote te koppelen aan mijn Hue/Living Whites collectie. Vooral de koppeling naar de Bridge was lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weeraanmelden schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:44:
[...]
4. Houdt de LCR dichtbij de Hue Hub en houdt de aanknop ingedrukt, totdat de blauwe ring oplicht.
[...]
Da's volgens mij niet nodig hoor :)
arnoud_h schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:54:
Ik ben eergisteren ook aan het klooien geweest om een LC remote te koppelen aan mijn Hue/Living Whites collectie. Vooral de koppeling naar de Bridge was lastig.
Wat was het probleem dan? Het is steeds hetzelfde principe, dingen dicht bij elkaar houden en op de aan-toets van de remote blijven duwen. Bij de bridge moet je dan gewoon eerst eens op de ronde knop drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
11. Ga met de nieuw gekloonde LCR naar de de lampen die je niet wilt gebruiken met deze remote. Houdt de uit knop ingedrukt, en blijf deze indrukken totdat de lamp gaat knipperen en de lamp langzaam uitgaat.
Deze stap is niet nodig. Ik dacht dat zelf eerst ook. Maar bij de eerste keer linken van twee remotes worden alleen netwerk settings uitgewisseld. Als je dan nog een keer linkt worden ook lampen die de remote kent uitgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
De Hue Hub kan maar 1 AB aan.
Dit komt dat de Livingcolors "Smartlink" zijn en de HueHub de smartlink omzet naar ZigBee.
Dit heeft niet te maken met Smartlink versus Zigbee (Smartlink is overigens ook Zigbee, alleen geen Zll).
Wat je beschrijft is het linken van een factory new remote met een factory new bridge, dat gaat prima, de remote zal een nieuw netwerk starten en de bridge nieuwe netwerk settings geven.
Wanneer je het echter nog eens probeert met een factory new remote en de bridge niet factory new is, zal de factory new remote proberen een nieuw netwerk te starten door de bridge te 'stealen'. Omdat dit doorgaans niet de gewenste situatie is zal de bridge dat niet toestaan en werkt het dus niet.
Vandaar dat je een volgende factory new remote eerst moet linken aan de eerste remote waarmee je het netwerk gestart hebt.
Als je vervolgens lampen aan die 2e remote hebt gelinkt, kan je met de 2e remote ook weer de bridge linken om de lampen door te geven aan de bridge (maar je kan natuurlijk ook vanuit de app gaan zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
iemand ervaring met de webapps icm synology?

lijkt me fijn dat ik via mijn synology kan schedulen en instellen aangezien de nas toch altijd aanstaat. ik heb huecontrol geprobeerd maar krijg een fout als ik hem wil starten. en een demovan een java app wil tot op heden ook niet lukken.

hier wel iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juicie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:25:
[...]

Deze stap is niet nodig. Ik dacht dat zelf eerst ook. Maar bij de eerste keer linken van twee remotes worden alleen netwerk settings uitgewisseld. Als je dan nog een keer linkt worden ook lampen die de remote kent uitgewisseld.
Die stap 11 is om lampen te 'unlinken'. Da's dus wel nodig als je met de 2de remote sommige lampen niet wil gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Fire69 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:58:
[...]

Die stap 11 is om lampen te 'unlinken'. Da's dus wel nodig als je met de 2de remote sommige lampen niet wil gebruiken. :)
Volgens de handleiding en interne bronnen is dat niet nodig. Overnemen van de lampen is een extra stap die gedaan moet worden na het linken van een nieuwe remote. Maar ik zal het voor de zekerheid thuis nog eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Juicie op 11-03-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Laatst online: 19-06 11:29
remcoXP schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:51:

lijkt me fijn dat ik via mijn synology kan schedulen en instellen aangezien de nas toch altijd aanstaat. ik heb huecontrol geprobeerd maar krijg een fout als ik hem wil starten. en een demovan een java app wil tot op heden ook niet lukken.

hier wel iemand?
Mocht je dit werkend krijgen zou ik dat graag willen horen. Ik heb thuis ook synology zou een mooie feature zijn om een aantal missende functies in de philips app the ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juicie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:21:
[...]

Volgens de handleiding en interne bronnen is dat niet nodig. Overnemen van de lampen is een extra stap die gedaan moet worden na het linken van een nieuwe remote. Maar ik zal het voor de zekerheid thuis nog eens proberen.
Als je een RC cloont, heeft hij dan niet automatisch alle lampen van de eerste RC ook?

BTW, de Hue API is gereleased, voor mensen die apps maken misschien handig om te weten :)

Deze is wel grappig, de Harlamp Shake :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
"Philips introduceert open API en SDK voor Hue iPhone-lampen"
http://www.iphoneclub.nl/...k-voor-hue-iphone-lampen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Fire69 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:52:
[...]
Deze is wel grappig, de Harlamp Shake :P
[video]
Interessante HUE lampen in dit filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dafuq!? Dat was me zelfs helemaal nog niet opgevallen! :D

Is dat in een secret testing facility van Philips of zo!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Fire69 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:13:
Dafuq!? Dat was me zelfs helemaal nog niet opgevallen! :D

Is dat in een secret testing facility van Philips of zo!? :+
Op de muur zie ik Q42 staan.

Verder denk ik dat dit de nieuwe BR30 lampen zijn die George Yianni noemt op everyhue.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie GEEN GU10 hangen daar!!! :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remcoXP schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:51:

hier wel iemand?
Uit de API: "The bridge measures time in UTC and only accepts extended format, non-recurring, local time (YYYY-MM-DDThh:mm:ss)."

http://developers.meethue...i.html#32_create_schedule

Je zult dus iets moeten schrijven wat dat formaat gebruikt, dit betekent dat je app het voor een periode tegelijk zou moeten instellen (zal waarschijnlijk limiet aan aantal schedules zitten) of dat je app dagelijks de nieuwe schedules doorstuurt naar de Hue bridge.

Ik heb wel een webapp (HTML5/jQuery) gemaakt die half af is, maar daar zit dit nog niet in. Ik zal eens kijken of ik er de komende tijd nog wat aan kan sleutelen. Dit lijkt me zelf namelijk ook wel een handige feature. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2755 op 11-03-2013 23:28 . Reden: linkje naar API ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan je app toch ook gewoon geen schedule naar de bridge laten sturen en de scheduling in je app zelf laten gebeuren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:51:
Je kan je app toch ook gewoon geen schedule naar de bridge laten sturen en de scheduling in je app zelf laten gebeuren? :)
8)7 Je hebt gelijk.

Ben de app begonnen met het idee dat ie overal op zou moeten kunnen draaien, maar als de app op een NAS draait staat ie toch altijd aan en kan de app zelf de scheduling regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
is dit niet iets voor op github in het kader van hoe meer mensen hoe beter het eindresultaat?
Anoniem: 2755 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:27:
[...]

Uit de API: "The bridge measures time in UTC and only accepts extended format, non-recurring, local time (YYYY-MM-DDThh:mm:ss)."

http://developers.meethue...i.html#32_create_schedule

Je zult dus iets moeten schrijven wat dat formaat gebruikt, dit betekent dat je app het voor een periode tegelijk zou moeten instellen (zal waarschijnlijk limiet aan aantal schedules zitten) of dat je app dagelijks de nieuwe schedules doorstuurt naar de Hue bridge.

Ik heb wel een webapp (HTML5/jQuery) gemaakt die half af is, maar daar zit dit nog niet in. Ik zal eens kijken of ik er de komende tijd nog wat aan kan sleutelen. Dit lijkt me zelf namelijk ook wel een handige feature. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De Android app heeft trouwens ook een update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, bediening kan nu ook via internet! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Mensen mischien nog ideeen en showoffs waarin de hues zijn geplaatst? Ben erg benieuwd ik kan namelijk lastig keuzes maken wat voor lamp ik ze in wil gaan plaatsen.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

arnoud_h schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:51:
De Android app heeft trouwens ook een update gekregen.
Kun je nu de "Wakeuplight" functie via de app gebruiken? Daar wacht ik eigenlijk op :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
LivingWhites aanbieding: 2 x 20 watt + 5 x 15 watt + remote

IBOOD: 69.95 €
VideoDeals: 59.95 €

[ Voor 0% gewijzigd door Juicie op 13-03-2013 10:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Juicie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:58:

thanks voor de tip! ik heb hem bij videodeals besteld!. hopelijk over 5 dagen binnen en dan hoef ik alleen nog de HUE set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 18:55
zit nog te twijfelen. heb maar 2 kamerlampen waar ze inkunnen. en misschien de keuken. maar de woonkamer heb ik halogeenlampjes (10 in een armatuur). En deze heeft geen stekker.

Vind het idee wel leuk, en heb in de ibood hunt al 2 1e generatie livingcolors gescoord en die zijn ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Juicie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:58:

Shit...had ze net bij Ibood besteld...naja, 10tje komen we ook wel weer overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 18:55
Shit...had ze net bij Ibood besteld...naja, 10tje komen we ook wel weer overheen
Annuleren bij ibood is zo gedaan. maar of dat tientje het waard is moet je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
Juicie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:21:
[...]

Klopt, in eerste instantie zal de remote alleen de netwerk settings overnemen, pas bij een 2e link actie neemt hij de lijst met lampen over. Blijft wel opletten, als je de knoppen lang vasthoudt doet hij gewoon 2 link acties achter elkaar en moet je vervolgens wel weer unlinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Heb een raspberry pi, snap nu dat die lampen daarmee aangestuurd kunnen worden.
ga maar eens ffkes inlzen en dan misschien ook maar even die videodeals deal meepakken.

[ Voor 24% gewijzigd door Zandor op 13-03-2013 15:32 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419123

Thanks voor de VideoDeals tip :)

Gelijk even aangeschaft :)
Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.