[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 989.668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:35
Ik heb ook het setje LW's gekocht, zijn wel veel te veel lampen, maar voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Paar reserve lampen kan geen kwaad toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44

Sabbi

je denkt aan mij.

Maar die ibood Living Whites set kan je dus niet vanaf je netwerk bedienen zonder de Hue bridge? Of is er een ander soort network/zigbee/xbee ding waardoor je ze vanaf pc/tablet kan besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, Hue of bijgeleverde remote, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Handig dat ze die bridge alleen in het starterspakket verkopen... Is er geen levendige handel in uitgesplitse starterssets op martkplaats oid? Kleurenlampjes hoef ik toch niet :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Inderdaad, ik wacht eigenlijk ook al tijdje op de losse bridge. Die kleurenlampjes zijn duur en onnodig.
Weet iemand of het mogelijk is om gewone Zigbee light switches te gebruiken voor het bedienen van de lampen, eventueel icm de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
In combinatie met de bridge zou het moeten werken als de schakelaars het Zigbee light protocol netjes ondersteunen. Zonder bridge zul je de Living White lampen niet kunnen benaderen omdat deze SmartLink ondersteunen en geen Zigbee. De bridge werkt als bridge tussen deze twee protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 22:30
Ik heb zojuist ibood geannuleerd (kan automatische bij my ibood) en dan krijg je alles terug.
En daarna dezelfde bestelling bij videodeals, mooi 20,- bespaard! mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

ook maar bij Video deals besteld, thx voor de link Juicie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31

OMX2000

By any means necessary...

Sabbi schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:39:
Handig dat ze die bridge alleen in het starterspakket verkopen... Is er geen levendige handel in uitgesplitse starterssets op martkplaats oid? Kleurenlampjes hoef ik toch niet :P 8)7
Dat zou pas gebeuren als 3 losse lampen duurder zijn dan een starterkit.

Wat ik wel hoopte is dat ze lossen Zigbee modules zouden hebben die verder niks doen dan mijn netwerk vergroten. Ik heb toch nog black spots in huis terwijl eromheen wel lampen werken. Beetje vreemd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel Hues en hoeveel LW/LC's heb je? Hangen de Hues ver uit elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb een Hue starterset in gebruik. Is het mogelijk om de lampen van een tweede Hue starterset te koppelen aan de eerste bridge?
Ik heb alles terug gelezen maar het is me nog niet duidelijk. Via een RC van Living Colors zou het moeten werken zoals ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

OMX2000 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:26:
[...]

Dat zou pas gebeuren als 3 losse lampen duurder zijn dan een starterkit.
[...]
Mja een losse lamp is 60 euro, en de startersset 200. Iemand anders 3 lampen voor 150 en ik een bridge voor 50 euro. Ik ruik een samenkoopactie.

edit:
Ontkoppelen/herkoppelen van een starterset kan ook zonder remote:
http://www.everyhue.com/v...-pack-without-a-remote/p1

[ Voor 22% gewijzigd door Sabbi op 14-03-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Volgens. Apple kunnen de 3 lampen geleverd in de startersset alleen samenwerken met de samengeleverde bridge, zo kan er bij een tekort aan losse lampen geen opkoop van starterspakketten plaatsvinden en dan losse lampen verkocht worden voor meer dan 60 euro omdat die lampen het simpelweg niet doen zonder de bridge waarbij ze in de doos zaten.

Ik heb het risico iig niet genomen door dus 2 startersets te kopen om zo aan de gewilde 6 lampen te komen. De 2e bridge wou ik dan bewaren ofzo. Het werd me dus afgeraden in de Applestore Amsterdam

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check de link in de post boven je. Gewoon Lampstealer gebruiken en je kan lampen van een andere bridge gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 15:45
Centropy schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:47:
Volgens. Apple kunnen de 3 lampen geleverd in de startersset alleen samenwerken met de samengeleverde bridge, zo kan er bij een tekort aan losse lampen geen opkoop van starterspakketten plaatsvinden en dan losse lampen verkocht worden voor meer dan 60 euro omdat die lampen het simpelweg niet doen zonder de bridge waarbij ze in de doos zaten.

Ik heb het risico iig niet genomen door dus 2 startersets te kopen om zo aan de gewilde 6 lampen te komen. De 2e bridge wou ik dan bewaren ofzo. Het werd me dus afgeraden in de Applestore Amsterdam
Zover mij bekend worden de sets zo geleverd dat zelfs een klein kind er direct mee aan de slag kan.
De meegeleverde lampen zijn dan al aan de bridge gekoppeld.
Dit heeft dus in tegenstelling tot wat Apple beweert niks te maken met de (on)mogelijkheid de lampen welke in de set zitten op een andere bridge aan te melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapper
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 12:05
arnoud_h schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:24:
Zonder bridge zul je de Living White lampen niet kunnen benaderen omdat deze SmartLink ondersteunen en geen Zigbee.
Je bedoelt denk ik dat de Living White lampen geen Zll (Zigbee Light Link) ondersteunen. Smartlink is namelijk ook Zigbee, maar gebruikt een Smartlink key en geen Zll key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
En een update voor disco Hue... nu nog meer in te stellen via de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384802

Centropy schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:47:

Ik heb twee startersets gekocht en alle 6 lampen aan één bridge gehangen, samen met enkele living whites geen enkel probleem. Je kunt ze via de standaard procedure koppelen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Heeft iemand van VideoDeals de LW's geleverd gekregen? Ik kreeg vandaag deze email:
Geachte heer xxx,

U heeft via onze website een VideoDeal aangeschaft. Op onze website is een levertijd vermeld van 5 dagen. Tot onze spijt hebben wij vernomen dat de leverancier Qualitee niet kan leveren binnen de genoemde levertijd.

Omdat wij ons kunnen voorstellen dat u dit nieuws als onplezierig zou kunnen ervaren en omdat wij de relatie met u als bezoeker van ons platform waarderen retourneren wij het door u aan ons betaalde bedrag.

Zodra de levering van voornoemd product alsnog mogelijk is, zullen wij u daarover informeren.

Onze excuses voor de ontstane situatie. Wij vertrouwen erop u hiermee een passende oplossing aan te bieden.

Heeft u nog vragen of opmerkingen neemt u dan gerust contact met ons op!
Dat is wel een domper... Had misschien toch de iBood voor een tientje meer moeten nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zullen ze bij ibood wel hartelijk kunnen om lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Heeft ibood niet dezelfde leverancier dan? Ik heb tijdje terug ook die lampen besteld (marktplaats aanbieding). Dat was ook Qualitee. Qualitee wist het ook te presteren om 2x verkeerd te leveren. Eerst kreeg ik 4 lege doosjes (van de 5), vervolgens stuurden ze een pakket met 10 lampen ipv 7 (nadat ik het incomplete pakket had terug gestuurd). Nouja mij hoor je niet klagen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Pred87 op 20-03-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
arnoud_h schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:31:
Heeft iemand van VideoDeals de LW's geleverd gekregen? Ik kreeg vandaag deze email:
[...]
Dat is wel een domper... Had misschien toch de iBood voor een tientje meer moeten nemen...
Ik heb 2 sets bij VideoDeals besteld en nog geen mailtje ontvangen dat het gecanceled is of langer duurt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:16
Lennart_1337 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:47:
[...]

Ik heb 2 sets bij VideoDeals besteld en nog geen mailtje ontvangen dat het gecanceled is of langer duurt :?
ik heb ook nog geen mail mogen ontvangen. hoop dus dat ze gewoon geleverd worden :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk zullen diegene die eerst besteld hebben geluk hebben. Ze zullen niet verwacht hebben dat er zo veel interesse voor zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb even gemailt met de vraag hoe het nu zit met de levering, of iedereen gecanceld word of alleen de laatste mensen.
Ik heb zelf 14 maart besteld, ik weet niet welke datum andere besteld hebben?

Edit:
Beste Lennart,

Onderstaande mail hebben wij gisteren verzonden naar degenen die de Philips LivingWhites via VideoDeals.com bij Qualitee hebben besteld. Qualitee kan niet leveren binnen de genoemde levertijd van 5 werkdagen. Je krijgt dus het door jou aan ons betaalde bedrag retour. Is onze e-mail niet toevallig in je spam box terecht gekomen? Hij is gister om 17.59u verzonden. Wanneer de levering van de Philips LivingWhites alsnog mogelijk is krijg je daarover bericht van ons. Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Service Centre
VideoDeals.com Benelux BV

[ Voor 61% gewijzigd door Lennart_1337 op 21-03-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb 'm op de 13e besteld, en dus gecancelled. Annulering gisteren om 17:46u ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door arnoud_h op 21-03-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:54
Mijn Ibood set is vandaag verzonden; trackntrace nummer waarschijnlijk pas na 20u actief

[ Voor 1% gewijzigd door Deshmir op 21-03-2013 15:00 . Reden: Smiley is misschien een beetje misplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik baal nu echt, had ik mijn ibood set maar niet geannuleerd :(
Heb nu qualitee gemailt of de lampen nog geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij mij kwam de mail van VideoDeals in de spam terecht, dus mocht je niks gekregen hebben, kijk daar ook even.

Misschien heeft ibood gewoon de hele batch opgekocht vlak voor de neus van Qualitee vandaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook 14 mrt besteld bij videodeals en kreeg net de mail dat het gecancelled is. Retourneren wel het geld, maar hebben daar wel 7 dagen rente van kunnen trekken, begin me ernstig af te vragen of die site wel zo betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Zeven dagen? Ik heb het geld nog niet weer op mijn rekening staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Reply van videodeals op mijn 2e mail:
Omdat de leverancier Qualitee geen uitsluitel kan geven over de levering van de Philips LivingWhites en levering dus überhaupt onzeker is, vinden wij het onredelijk vinden om onze klanten te laten wachten en retourneren wij het door u aan ons betaalde bedrag. Dit hebben wij gisteren gedaan en u kunt het door u aan ons betaalde bedrag dan ook een dezer dagen op uw rekening verwachten.

Wanneer Qualitee in de nabije toekomst mogelijk wel uitsluitsel kan geven over de levering van de Philips LivingWhites zullen wij u hierover direct berichten.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Edit2: Bericht terug van qualitee!
Beste heer van der Poel,

Deze kunnen we waarschijnlijk volgende week nog leveren.
Maandag zal u van ons vernemen.

Met vriendelijke groet
word maandag dus vervolgt!

[ Voor 14% gewijzigd door Lennart_1337 op 22-03-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ah, dat zou mooi zijn, want ik wilde binnenkort een paar dagen knutselen rond het huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377110

Ben nieuw hier en ik heb gisteren een starterset living whites +5 extra lampen van ibood geleverd gekregen.
Deze morgen een massa combinaties geprobeerd, maar de nu aangesloten lampen blijven tegelijk dimmen ipv apart, ook als ik op de afstandsbediening de pijltjes gebruik. In dat geval gaat idd 1 lamp pinken zoals het hoort, maar als ik begin te dimmen, dimmen alle andere lampen mee.
Heb al geprobeerd om ze opnieuw in te leren in de afstandsbediening, ook elk apart door de andere lampen op dat moment zonder stroom te zetten. Ook al geunlinked door de 0 in te blijven duwen, maar niks lijkt te helpen.
Waarschijnlijk zie ik iets stoms over het hoofd? Moet je bijvoorbeeld eerst met de pijltjes op de bediening de zone selecteren waaraan je de lamp wil koppelen?

Any help is appreciated! Tnx, Pieter-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Anoniem: 377110 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:13:
[...]
In dat geval gaat idd 1 lamp pinken zoals het hoort, maar als ik begin te dimmen, dimmen alle andere lampen mee.
[...]
Heb ongeveer dezelfde combinatie (7 whites iBood kit plus Hue). Dim je wel snel genoeg na het "pinken" van de lamp? Bij mij blijft dan ook het lamp logo op de remote branden en word alleen de geselecteerde lamp gedimd. Na een tijdje wachten worden alleen lampen in die gelinkt zijn met de remote gedimd.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377110

Dat was idd de oplossing, iets te snel en te hard geroepen dus. Tnx ...

Ik ben ook aan het overwegen om de hue te kopen. Werkt de living whites perfect samen met de hue en de app?
Graag wil ik uiteindelijk ook de bediening van de hue's en de LW's integreren in mijn ipad-iruleathome-remote.
Zo zou het mogelijk zijn om bij het starten van de film bepaalde lampen zacht te laten uitgaan en bij een pauze terug omhoog te laten dimmen.

Mensen hier die daar al ervaring me hebben?
Ik had begrepen dat de hue-bridge en lampen aangestuurd kunnen worden met http-post commando's (verder absoluut geen ervaring hier mee) en dat protocol zou irule ook moeten kunnen aansturen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LW's werken perfect samen met de Hues en hun bridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 11:13
Sinds kort heb ik ook een setje. Geweldig! Echter heb ik last van een hinderlijke pieptoon als ze op standby staan. Het is een toon die waarschijnlijk bij veel mensen net boven de gehoorgrens ligt, maar deze is (bij mij dan) dermate "hard" dat ik een lamp die 5 meter verder staat blijf horen.
Alle 3 de lampen hebben het probleem trouwens.
Als ze gewoon aan staan dan hebben ze een zachte lage zoem, die alleen op zeer korte afstand te horen is (wat voor mij acceptabel is).
Ik heb ze bij Apple gekocht en ga ik hierover contact met ze opnemen. Ik ben alleen benieuwd of dit "by design" is of dat alleen een (kleine) productiereeks dit probleem heeft en dat ruilen dus zin heeft.
Bij voorbaat excuses voor mensen die het tot nu toe niet gehoord hadden en nu hierdoor gaan horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier heb ik ook last van, alleen is het niet zo hard. Als ik verder dan 2 meter van de lamp ben hoor ik het niet meer.
Ook werkt bij mij het fade in niet meer. Als de lampen 's ochtends langzaam aan moeten gaan in 9 minuten tijd, gaan deze pas op het laatste moment ineens fel branden. Geen wake up light effect meer. Dit is ook omgekeerd met het dimmen en uitgaan. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Wij hebben nog geen bevestiging van Qualitee gehad dat de Philips LivingWhites daadwerkelijk geleverd kunnen worden. Wij zullen vandaag nogmaals contact opnemen met Qualitee om hierover uitsluitsel te krijgen.

Wanneer Qualitee de Philips LivingWhites alsnog kan leveren zullen we hier u van op de hoogte stellen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik ben benieuwd.

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:15
Deze kreeg ik de 22e, ben benieuwd of ik iets ontvang:

Onlangs heeft u onderstaande bestelling geplaatst via VideoDeals.com
.

Ordergegevens

Aantal Productnaam Voorraad Stukprijs Totaalprijs
1 Philips Living Whites Lampen set van 7 € 0,00 € 0,00
1 Wifi WIFIREPEATERVD Wifi Repeater € 0,00 € 0,00
Totaalprijs € 0,00

* € 0,00 = U heeft het bedrag reeds voldaan

Vervolg van uw bestelling
Wij verwachten dat de bestelling 25 maart 2013 naar onderstaand adres kan worden verzonden.

houd jullie op de hoogte als het binnen komt. ben bang dat ik alleen de wifirepeater krijg maar goed wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Goeide deal, voor 0 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 12:21

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vandaag heeft 1 van mijn Hue lampen de geest gegeven :|

Wat ik ook doe, hij gaat niet meer aan.

De afgelopen dagen deed hij al vreemd, als ik hem aanzette dan ging hij heel zacht of juist heel fel branden.

Morgen maar even contact opnemen met Philips lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb er ook eentje die soms ineens voluit wit gaat branden. Laten we hopen dat het ding het blijft doen.

Ondertussen wel vandaag het geld van Videodeals terug op mijn rekening ontvangen. Nu maar hopen op een nieuwe aanbieding bij iBood binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Iemand een idee waar je de SKU of Firmware of Hardware versie kan vinden?
Ik zie op http://www.zigbee.org/Des...tID=634&Ctrl=ViewProducts dar er meerdere versies moeten bestaan. Dit geeft mij nog hoop op een piep/zoemloos product :)
Echter kan ik niks ontdekken om te achterhalen welke versie ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik kan in de Hue app bij de Configuration zien dat al mijn 5 Hue's sw versie 65003148 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Ah bedankt! Ja ik zie dat ik ook dezelfde versie heb. Ik ben nog niet zo handig met apps (heb niet eens een smartphone).
Dit is zover ik kan zien is dit de "oudste" versie. Gecertificeerd op 11-9-2012. Er zijn nog twee nieuwere versies die op 8-3-2013 gecertificeerd zijn (of in ieder geval 1 nieuwe versie. Niet helememaal duidelijk). Deze hebben een andere SKU en hardware revisie, dus hopelijk zijn er wat probleempjes uitgehaald. Ik ga eens verder met philips contact opnemen.
Mijn eerdere link werkt niet als je blijkbaar niet eerst de hoofdpagina geopend hebt, dus eerst deze openen: http://www.zigbee.org/Pro...dard/ZigBeeLightLink.aspx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De hardware revisie ziet er hetzelfde uit, dus mijn hoop is dat dit een software update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:31
Op everyhue werd kort geleden aangegeven dat een firmware update op korte termijn wordt uitgerold. Mogelijk is dit de firmware versie die op zigbee.org staat. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

i2Paq schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:26:
Vandaag heeft 1 van mijn Hue lampen de geest gegeven :|

Wat ik ook doe, hij gaat niet meer aan.

De afgelopen dagen deed hij al vreemd, als ik hem aanzette dan ging hij heel zacht of juist heel fel branden.

Morgen maar even contact opnemen met Philips lijkt me.
Bellen moet je dus met Philips: 00800 7445 4775

Binnen 5 minuten een mailtje en de Hue-lamp wordt vandaag nog opgehaald door UPS.

Ben benieuwd hoe snel de nieuwe er is.

Hoe krijg ik de oude, defect nu uit mijn config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
i2Paq schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:22:
[...]
Hoe krijg ik de oude, defect nu uit mijn config?
Goede vraag. Heb ik ook naar gezocht. Zover ik kan vinden bestaat er geen enkele optie om dit te doen. Ook in de API documentatie kan ik geen delete commando voor de lampen vinden.

De enige manier die ik kan vinden (misschien de officiële manier) is de bridge resetten en de lampen weer toevoegen (reset button zit aan de onderkant van de bridge).

[ Voor 5% gewijzigd door FaZe op 27-03-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

FaZe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:44:
[...]

Goede vraag. Heb ik ook naar gezocht. Zover ik kan vinden bestaat er geen enkele optie om dit te doen. Ook in de API documentatie kan ik geen delete commando voor de lampen vinden.

De enige manier die ik kan vinden (misschien de officiële manier) is de bridge resetten en de lampen weer toevoegen (reset button zit aan de onderkant van de bridge).
De lamp is om 16u opgehaald, super service.

Dan wacht ik tot mijn nieuwe lamp er is en reset ik de bridge en voeg alle lampen weet toe.
Zijn wel alle aanpassingen van de scheme's weg maar swa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb twee Hue lampen die spontaan vol wit gaan branden terwijl ze op dat moment rustig hadden moeten branden. Gisteren was 1 van die twee lampen iedere 10-15 minuten zichzelf aan het resetten. Hebben meer mensen dit gehad?

De lampen zijn in februari gekocht, dus ik zou denken dat deze problemen al wel gefixed zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeNoOne
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:26
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/59648204/2012-12-12%2023.12.01.jpg

Dit is natuurlijk niet zoals Philips de Plugin Unit bedoelt heeft. Doe dit dan ook volledig op eigen risico.
Ik heb zelf ook zo'n setje insteek modules. Wat mij intrigeert is wat doet die IR led daar? En zit er ook een IR ontvanger in? Ik kan dat niet goed zien op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:33

tozzke

aka tozzert

is geen IR, is gewoon blauw :)
is puur een indicatie of er spanning staat op de uitgang van de module of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeNoOne
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:26
Uh, het lampje dat brand is idd gewoon een blauwe led (klein). Even goed kijken en je ziet aan de rechterkant op de recht opstaande print toch echt nog een (grote) led zitten, die verdacht veel op een infrarood led lijkt.
Die grote led zit ook achter een venstertje aan de bovenkant van de module.

[ Voor 17% gewijzigd door BeNoOne op 02-04-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gecheckt en inderdaad, het heeft wat weg van een ir-led...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 15:45
Fire69 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:11:
Net even gecheckt en inderdaad, het heeft wat weg van een ir-led...
Kan echter ook een fotodiode zijn, is mij echter niet bekend :?
Als fotodiode zou deze kunnen dienen als schemerschakelaar, alleen de lamp aan als er ingeschakeld wordt mbv een remote en als het donker is...
Zou mijns inziens een mooie optie zijn echter kan blijkbaar niemand mij vertellen of dit inderdaad mogelijk is en of deze "led" al dan niet een functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juicie misschien? Anders eens vragen op het Everyhue-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 20:31
Misschien toch maar even aan George op EveryHue vragen ;) al heb ik wel eens antwoord gekregen op diezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
i2Paq schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:22:
[...]
Bellen moet je dus met Philips: 00800 7445 4775

Binnen 5 minuten een mailtje en de Hue-lamp wordt vandaag nog opgehaald door UPS.

Ben benieuwd hoe snel de nieuwe er is.
Heb jij al een vervangende lamp? Ik hem vandaag twee defecte lampen laten ophalen door UPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Vraagje, kunnen we ook niet philips gadgets/lampen aansluiten en bedienen met de bridge?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officiëel niet, maar ik heb op het Everyhue-forum wel al mensen gezien die zelf dingen in elkaar geknutseld hebben, zowel hardware- als softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Met een Livingwhites plug kan je alles wat 220 volt is en een stekker heeft aansluiten. ( en als je moed hebt om hem open te slopen kan je hem ook ergens inbouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar moet je niet zoveel moet voor hebben hoor. Kwestie van losschroeven en platte schroevendraaier ertussen :P
Kijk maar in dit topic, Juicie en ik hebben zo wat dingen draaien :)
Kost je 15€ per stuk, daar kan je wel leuk mee spelen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Fire69 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:17:
Daar moet je niet zoveel moet voor hebben hoor. Kwestie van losschroeven en platte schroevendraaier ertussen :P
Kijk maar in dit topic, Juicie en ik hebben zo wat dingen draaien :)
Kost je 15€ per stuk, daar kan je wel leuk mee spelen dan :)
Wel even opletten met de kabeltjes/kleuren, verkeerd aansluiten en vaarwel met je plug :P maar gewoon even rustig voor gaan zitten, goed nadenken wat je doet en dan is het vrij eenvoudig.

[ Voor 3% gewijzigd door Juicie op 11-04-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt wel mee, als je kijkt hoe hij aangesloten was, kan er niet veel misgaan.
Blauw en bruin is 230v, de zwarte gaat door naar de lamp, easy as pie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49

robertwebbe

Robert Webbe

Ik kreeg zojuist de melding in iOS app dat er een systemupdate beschikbaar was. Nu draait er versie 01005215. Heeft iemand enig idee of er ergens release notes te vinden zijn?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8528/8644088561_f382bf0268_o.png

Op EveryHue.com loopt er ook al draadje over: http://www.everyhue.com/v...3/bridge-firmware-updated

[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 13-04-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

Ik heb de update ook gehad, ik kan ook nergens iets vinden over wat er veranderd is ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

enige wat ik eraan merk is dat wanneer ik naar [url=http://interneipvanmijnbridge/]http://interneipvanmijnbridge/[/url] browse ik niet meer naar http://www.meethue.com/ reredirect word maar naar een interne page

ik schat alleen dat dat niet de enige wijziging is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik merk niks van de update... erg jammer dat de tijdschema alleen nog maar per dag is in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik neem aan dat dat ook niet met alleen een firmware update te realiseren is. Daar zou ook een update van de software voor nodig zijn dunkt me?

overigens ben ik een Androidgebruiker en draai ik HUE Lights Controller naar volle tevredenheid, de mogelijkheden zijn huge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update is gewoon een bugfix-release.
Groups zouden nu goed moeten werken, en ik zag ook ergens iets over een api-call ivm usernames die nu de juiste response terugstuurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:55

BKJ

Fire69 schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:49:
De update is gewoon een bugfix-release.
Groups zouden nu goed moeten werken, en ik zag ook ergens iets over een api-call ivm usernames die nu de juiste response terugstuurt. :)
Is de default kleur (na stroom er af) nu ook aan te passen?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet getest, maar dat betwijfel ik. Het is een update geweest voor de bridge, niet voor de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Logitech ondersteunt nu ook Hue met zijn nieuwe Harmony remotes :D alleen de prijs :(
nieuws: Logitech breidt Harmony-lijn uit met Ultimate en Smart Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Ik heb problemen met het tijdschema. Het ingegeven tijdschema werkt random. Soms schakelen de lampen wel in, soms niet. Vaak komt het voor dat de lampen wel inschakelen, maar niet uitschakelen.
heb al diverse malen het schema opnieuw gemaakt, maar bij mij werkt het niet goed.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 14:11
Je weet wel dat je momenteel elke dag opnieuw het tijdschema moet inschakelen zodat het werkt? Er zijn nog geen herhalende alarmen helaas.

Opnieuw inschakelen doe je gewoon door even te dubbelklikken op een scene met een alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Oke, bedankt. Was me niet duidelijk.
Hopen maar dat dit een volgende firmware wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
arnoud_h schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:53:
[...]
Heb jij al een vervangende lamp? Ik hem vandaag twee defecte lampen laten ophalen door UPS...
Vandaag eindelijk de twee vervangende lampen ontvangen. Volgende keer toch maar Apple bellen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Living white starter kit is weer in de aanbieding op 1dayfly voor de geïnteresseerden:
http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 08:48
B0MBACI schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:11:
Living white starter kit is weer in de aanbieding op 1dayfly voor de geïnteresseerden:
Mist wel 2* 20W lampen dus let wel even op daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Dit is dezelfde set als vorige keer, maar dan met twee plugs ipv twee 20 watt lampen. Eigenlijk dus nog beter imho, 20 watt is vrij overkill voor in de huiskamer, en zo'n plug is handig als je een halogeen of andere lamp zonder E27 fitting hebt.

Ik had de vorige keer bij VideoDeals besteld, dus hoop dat het nu wel lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Hmmmm, ik twijfel. Ik heb hoogstens nog een stuk of 2 lampen nodig, dus misschien toch maar gewoon twee losse lampen scoren...

Zo lang er geen simpele, en goed werkende muurschakelaars zijn voor de hue/LW lampen laat ik de meeste lampen buiten de woonkamer toch maar gewoon 'normaal'. Als ik naar boven ren of op zolder een lampje aan wil doen wil ik echt niet mijn smartphone er bij moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt er vanaf waar je schakelaar zit natuurlijk. Als die van de zolder bovenaan de trap is zoals bij ons, kan het wel nog handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik neem aan dat de meeste huizen toch wel voorzien zijn van hotelschakelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:06
B0MBACI schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:11:
Ik heb al 2 keer op het punt gestaan om deze set aan te schaffen, maar lees dat er een 1e en 2e generatie van uitgebracht is. Men zegt ook dat je de 1e generatie niet moet hebben..... Wie kan mij daar meer over vertellen en waar moet ik op letten?

Hoe is de kleur licht, is het wel warm of echt heel koud wit licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 08:48
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:47:
[...]

Ik heb al 2 keer op het punt gestaan om deze set aan te schaffen, maar lees dat er een 1e en 2e generatie van uitgebracht is. Men zegt ook dat je de 1e generatie niet moet hebben..... Wie kan mij daar meer over vertellen en waar moet ik op letten?

Hoe is de kleur licht, is het wel warm of echt heel koud wit licht?
Volgens de reacties eronder gaat het om de 2e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Xepos schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:55:
[...]

Volgens de reacties eronder gaat het om de 2e generatie.
Dat was mijn vraag, maar volgens mij weten ze daar niet waar men over praat. Antwoord van hun was ''kun je zien aan de ronde afstandbediening''.... beetje raar antwoord vond ik dat, dus daarom stel ik de vraag hier.

Wie heeft er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:56:
[...]

Dat was mijn vraag, maar volgens mij weten ze daar niet waar men over praat. Antwoord van hun was ''kun je zien aan de ronde afstandbediening''.... beetje raar antwoord vond ik dat, dus daarom stel ik de vraag hier.

Wie heeft er ervaring mee?
de remote is het meest eenvoudige herkennings punt om te zeggen dat een product uit de serie van living colors / living whites werkt met hue.
wordt je product geleverd met een ronde remote. dan is hij nieuw genoeg om compatible te zijn met hue.
living whites wordt altijd geleverd met een ronde remote en werkt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Een goede is ook om te kijken of er Smartlink op de lampen staat. Als dat zo is zijn ze van de huidige/nieuwe generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook maar een poging gedaan voor die set bij 1day. Benieuwd of dit keer de deal wel door gaat. Had alleen liever 2 x 20w gehad want heb niets aan die stekkers. Maar goed, eerst eens zien of die 15w lampen voldoende licht geven in de keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Anoniem: 307613 schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:27:
Ook maar een poging gedaan voor die set bij 1day. Benieuwd of dit keer de deal wel door gaat. Had alleen liever 2 x 20w gehad want heb niets aan die stekkers. Maar goed, eerst eens zien of die 15w lampen voldoende licht geven in de keuken
Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ging de deal de vorige keer niet door dan bij 1DayFly?

Wie kan mijw at vertellen over de kleur licht, is het wel een warme kleur en niet vel wit licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vorige deal was bij Videodeals en die waren niet in staat om te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Anoniem: 307613 schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:27:
sterker nog, ik vind de 20W livingwhites (uiteraard op 100%) veel te fel :)
20W is vergelijkbaar met een 88W gloeilamp en 15W met 69W.
Ik had liever 15W gehad maar die waren helaas niet te krijgen icm een remote. Ik weet niet of er ook nog een kleurverschil zit tussen de 20 en 15W (zal wel niet) maar ik vind de kleur niet echt mooi. En dan nog het bijkomend nadeel (van alle spaarlampen) dat ze "op moeten starten".
Ik heb inmiddels 3 Hue lampen, 2 20W Livingwhites lampen met remote en 3 van die plugin stekkers met elkaar gelinkt (ik gebruik HLC)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JxLPRnW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 lampen moeten het keukenblad van werklicht voorzien, dus vraag me af of die 15w voldoende is daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De 15W lampen komt in een normaal open armatuur meer dan genoeg licht uit.

Ik zou hoogstens een 20W variant voor een buitenlamp willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik loop tegen de 60 en mijn ogen zijn niet meer zo goed vandaar :) maar ze komen in een open armatuur/kap dus zou t genoeg licht moeten opbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een armatuur boven ons keukeneiland voor 3 lampen. Momenteel zitten daar 2 'normale' 12w-lampen van Philips in (de 3de ben ik ergens kwijt gespeeld :P ), en daar komt nu al mer dan genoeg licht van. 2x 15w zal dus wel goed zijn denk ik. :)
Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.