[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 989.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
Arnold schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:
Niet 100% on topic... maar toch wel zeker raakvlakken met Hue (en vooral ambilight) deze Kickstarter 'DreamScreenTV': https://www.kickstarter.c...lighting-for-any-hdmi-tv/

Device/Ledslangen om Ambilight, zonder tussenkomst van PC, mogelijk te maken op elk (hdmi) scherm.
Is al fully funded, maar loopt nog 31 dagen.

Blijft kickstarter, dus altijd slag om de arm houden natuurlijk, maar er zijn ook al reviews van soft-launch versies verschenen, dus het lijkt goed te moeten komen.

[...]
Leuk ding! ik ben echt al jaren naar zoiets op zoek dat gewoon out of the box dat doet, via HDMI. Helaas heeft deze ook weer een klein nadeel:

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/005/166/083/6d0dfc1b4adf4ff4c6a701983b411198_original.png?v=1452275517&w=680&fit=max&auto=format&lossless=true&s=398c310d7750e42f6e2333a70360ac14

HDMI 1.4a dus geen 4K op 60HZ, dus niet erg futurproof...

[ Voor 4% gewijzigd door Pusherman_ op 19-01-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 16:12
Fire69 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Je steekt ze waar je plaats hebt. Ik had er 2 bij de lamp zelf, de 3de had ik geen plaats daar, dus die zat achter de schakelaar.
Duidelijk. Eigenlijk is dat dus een makkelijkere manier om dimbare lampen te hebben in je huis. Je hebt de voordelen van PhilipsHue, dimbare lampen, geen dure dimmer schakelaars aan de muur en als je verhuist, dan neem je de ingebouwde plug mee (want die zit meestal toch bij je lamp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58
Pusherman_ schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Leuk ding! ik ben echt al jaren naar zoiets op zoek dat gewoon out of the box dat doet, via HDMI. Helaas heeft deze ook weer een klein nadeel:

[afbeelding]

HDMI 1.4a dus geen 4K op 60HZ, dus niet erg futurproof...
Daar reageren ze zelf ook op Kickstarter op. Het lijkt, voor nu, te duur op HDMI 2.0 te zitten met de switch. Ook is het aanbod daarin nog beperkt/mogelijk niet voldoende.
Ze hebben wel (zie comments ook op kickstarter) 2x een HDMI 2.0 switch gekocht om te kijken of dat kan.

Mogelijk bieden ze het dan dus niet zelf aan, maar kunnen we ze wel zeggen of het werkt met een eigen switch.

[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 19-01-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 13:27
Arnold schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:12:
[...]
Daar reageren ze zelf ook op Kickstarter op. Het lijkt, voor nu, te duur op HDMI 2.0 te zitten met de switch. Ook is het aanbod daarin nog beperkt/mogelijk niet voldoende.
Ze hebben wel (zie comments ook op kickstarter) 2x een HDMI 2.0 switch gekocht om te kijken of dat kan.

Mogelijk bieden ze het dan dus niet zelf aan, maar kunnen we ze wel zeggen of het werkt met een eigen switch.
Misschien mis ik wat, maar zoiets bestaat toch al (ook 4K):
http://lightberry.eu/#what-is-it

Zelf alleen ervaring met zelfbouw en dat werkt briljant (geen HDMI):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45116090#45116090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
wizzmic schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:48:
[...]

Misschien mis ik wat, maar zoiets bestaat toch al (ook 4K):
http://lightberry.eu/#what-is-it

Zelf alleen ervaring met zelfbouw en dat werkt briljant (geen HDMI):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45116090#45116090
Precies, niks nieuws onder de ambilight... Back to Hue dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 18:29
Krilo_89 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:41:
[...]
Jij hebt de plugs tussen je muurschakelaar en je lampfitting gezet?

Want als ik het goed begrijp kun je die plugs dus inbouwen, alleen dan niet bij je schakelaar, maar bij je lamp zelf. En daarna kun je de lamp dimmen en aan/uit zetten dmv. de Philips Hue scenes en App?
Inbouwen kan waar je maar wil inderdaad. Let bij inbouwen achter je schakelaar alleen wel op dat je ook nuldraad (blauw) nodig hebt. Bij een schakel contactdoos zit meestal alleen fase (bruin) en schakel maar dat is niet voldoende voor de LivingWhite plug.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen11 op 19-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 08:44
Ik ben backer. Ga het proberen.
4k kan nog niet, iig niet met hun splitter, maar als de splitters goedkoper worden kan je deze gewoon replacen in de toekomst.
Arnold schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 00:02
@Fire69
Ik begrijp dat jij je HueWhite plugs vervangen hebt door zWave. Wat heb je precies gekozen en werkt dat goed met de Hue en (straks) Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 16:12
Is het überhaupt mogelijk om iets anders dan een Living White Plug tussen een normale dimbare lamp en een schakelaar te zetten. Zodat je normale lampen kunt dimmen met je App of een andere afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:02
Misschien een leuke aanbieding bij bol.com : http://www.bol.com/nl/p/l...ed-lamp/9200000031336862/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pheppy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:41:
@Fire69
Ik begrijp dat jij je HueWhite plugs vervangen hebt door zWave. Wat heb je precies gekozen en werkt dat goed met de Hue en (straks) Homey
Ik ben alles aan het vervangen door Fibaro Relays. Werkt tot hiertoe OK (met mijn redelijk beperkte controller).
Gewoon de Hue's niet rechtstreeks op de relay aansluiten, maar met rules werken (Als switch aan, Hue aan)
Ik hoop er in de toekomst met de Homey meer te kunnen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 16:52
water_escape schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:18:
Ik ben backer. Ga het proberen.
4k kan nog niet, iig niet met hun splitter, maar als de splitters goedkoper worden kan je deze gewoon replacen in de toekomst
Off-topic:
Dacht ook altijd dat ik zoiets moest hebben nu ik geen Ambilight TV meer heb. Totdat ik me bedacht dat ik tegenwoordig eigenlijk vrijwel alles via ingebouwd smartTV platform kijk (Netflix op 4K, uitzending gemist, ingebouwde mediaspeler), waar dit allemaal niet op gaat werken. Alleen live TV dan nog maar. Kan wel alles via AFTV kijken, maar toch minder praktisch.

On-topic:
De Ambilight+Hue app zou wel ook gewoon moeten werken, maar om nu hele tijd telefoon op tv te richten... Beter een oplossing met oogje in kamer/op tv ofzo die hue strips aanstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In november was dezelfde aanbieding en heb ik 'm besteld. Uiteindelijk werd ie geannuleerd, wegens niet leverbaar.

Nu weer een poging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Had er destijds 2 los besteld, werden beiden geannuleerd. Nu blij met de Philips Midway plafondlampen met Hue Whites erin. Net zo prima en dirt cheap op Amazon een tijdje terug (€14 per stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
GustavSan schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:06:
[...]

Had er destijds 2 los besteld, werden beiden geannuleerd. Nu blij met de Philips Midway plafondlampen met Hue Whites erin. Net zo prima en dirt cheap op Amazon een tijdje terug (€14 per stuk).
mi. is de INNR spot vergelijkbaar en je koopt er 5 voor 99 euro https://shop.innrlighting.com/nl/shop/41/puck-light-pl-110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-04 00:02
Waarmee is het dan vergelijkbaar? Inbouwspots zijn toch heel iets anders als een plafondlamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
SilentF0rce schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:06:
[...]

Waarmee is het dan vergelijkbaar? Inbouwspots zijn toch heel iets anders als een plafondlamp?
klopt ik heb scheef gekeken bij specs van de Osram lamp die is 38 cm omtrek :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

DarkSide

theres no place like ::1

JPDeckers schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 06:37:
[...]

Off-topic:
Dacht ook altijd dat ik zoiets moest hebben nu ik geen Ambilight TV meer heb. Totdat ik me bedacht dat ik tegenwoordig eigenlijk vrijwel alles via ingebouwd smartTV platform kijk (Netflix op 4K, uitzending gemist, ingebouwde mediaspeler), waar dit allemaal niet op gaat werken. Alleen live TV dan nog maar. Kan wel alles via AFTV kijken, maar toch minder praktisch.

On-topic:
De Ambilight+Hue app zou wel ook gewoon moeten werken, maar om nu hele tijd telefoon op tv te richten... Beter een oplossing met oogje in kamer/op tv ofzo die hue strips aanstuurt?
ik gebruik dit: https://www.reddit.com/r/...ghts_sync_to_your_screen/
is geen ambilight vervanger. Maar mijn blooms en de lampen boven de bank reageren wel op het beeld.
Maar ik kijk dan ook via mijn HTPC. naar kodi en netflix etc.
Zoiets zou volgens mij ook gewoon op een smartplatform moeten kunnen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:36
SilentF0rce schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:06:
[...]Waarmee is het dan vergelijkbaar? Inbouwspots zijn toch heel iets anders als een plafondlamp?
Klopt hij is eerder vergelijkbaar met de wand/plafond lamp uit het Hue Phoenix assortiment. Al kost die lamp wel zo rond de €125,- .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dit topic is over de 10k posts gegaan, dus het is tijd voor deel twee!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 15:18
Ik wil wel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:05:
Ik heb ruzie met een LC Gen3 remote. Ik heb hem gereset en gecloned vanaf een werkende LC Gen3 remote (die al mijn lampen kan bedienen). Ik heb deze vervolgens aan een drietal lampen getouchlinkt. Daarna kan ik deze lampen een paar keer aan en uit zetten alvorens de AB ermee ophoudt en ik de lampen alleen nog met de dimmer kan bedienen. Heb de AB al twee keer gereset en opnieuw gecloned maar het is iedere keer hetzelfde. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen zonder een tweede dimmer voor in de slaapkamer kopen?
Schopje niemand de me hiermee kan helpen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:36
teacher schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:59:
[mbr]dit topic is over de 10k posts gegaan, dus het is tijd voor deel twee! [/mbr]
Maar wel met mooiere TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 15:18
arjandijk162 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Ik nodig je uit een stukje te tikken en dan neem ik het op in de OP

[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 20-01-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Schopje niemand de me hiermee kan helpen?
En die 3 lampen zijn aan je bridge gekoppeld? Zo ja, kan je ze op die manier wel nog bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Fire69 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:55:
[...]

En die 3 lampen zijn aan je bridge gekoppeld? Zo ja, kan je ze op die manier wel nog bedienen?
Yes, de dimmer en de app blijven werken.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:02:
[...]

Yes, de dimmer en de app blijven werken.
En wat gebeurt er als je de remote reset, cloned, en aan een paar andere lampen koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.