[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
De nieuwe losse Philips Hue Bridge kan voorbesteld worden op Amazon.de
Levertijd hanteren ze 1 tot 3 maanden.

http://www.amazon.de/Phil...09837&sr=8-2&keywords=Hue

[ Voor 13% gewijzigd door Goldwing1973 op 10-10-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 09:35
chefspecial schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:05:
Ik heb de 55pfk7109, daar kun je niks mee dus? Loungelight is leuk, maar zou mooi zijn als je dat kunt koppelen met Hue (app)
Gaat niet lukken. Als je met een externe controllor als domoticz gaat werken en je best doet, dan kun je het wel werkend krijgen. Alleen met HUe bridge niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 23:44
arjandijk162 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Gaat niet lukken. Als je met een externe controllor als domoticz gaat werken en je best doet, dan kun je het wel werkend krijgen. Alleen met HUe bridge niet.
Is de ambilight van een philips tv van buitenaf aan te spreken dan? Zou wel mooi zijn als je dat kan koppelen met de hue.... Wie weet ooit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Google eens op Hue API Ambilight en je hebt een hele hoop informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-10 20:36
chefspecial schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:05:
Ik heb de 55pfk7109, daar kun je niks mee dus? Loungelight is leuk, maar zou mooi zijn als je dat kunt koppelen met Hue (app)
Jouw TV is nieuwer dan mijn 55pfl7008k, dus ik verwacht dat het wel kan. Zoek het IP-adres van je TV op en navigeer naar http://xx.xx.xx.xx:1925/1/examples/ambilight/ambilight.html

Het lijkt er ook op dat bij sommige modellen de Jointspace-service eerst ingeschakeld moet zijn. Typ hiervoor op je afstandsbediening de 'code' 5646877223

Kleine waarschuwing: De Ambilight-mode van je TV wordt aangepast, wat er bij mij voor zorgde dat Ambilight dynamisch het niet meer deed. Stekker eruit halen en weer inpluggen loste dit probleem op, de menu-opties en instellingen hadden geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 13:04
Mediamarkt Eindhoven Ekkersrijt heeft de nieuwe startsets in zowel E27 als GU10 uitvoering. Daarnaast ook nog losse nieuwe E27 en GU10 gekleurde lampen. Let wel op als je niet weet hoe de nieuwe verpakkingen er uitzien, want ze hebben de oude en nieuwe versies van zowel sets als lampen redelijk door elkaar staan. En het oude spul is niet afgeprijsd.

Van de witte lampen zag ik alleen de oude lux variant staan. Ledstrips hadden ze ook alleen de oude variant van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
mbitter schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:15:
[...]

Jouw TV is nieuwer dan mijn 55pfl7008k, dus ik verwacht dat het wel kan. Zoek het IP-adres van je TV op en navigeer naar http://xx.xx.xx.xx:1925/1/examples/ambilight/ambilight.html

Het lijkt er ook op dat bij sommige modellen de Jointspace-service eerst ingeschakeld moet zijn. Typ hiervoor op je afstandsbediening de 'code' 5646877223

Kleine waarschuwing: De Ambilight-mode van je TV wordt aangepast, wat er bij mij voor zorgde dat Ambilight dynamisch het niet meer deed. Stekker eruit halen en weer inpluggen loste dit probleem op, de menu-opties en instellingen hadden geen effect.
Hee thanks, zal ik eens uitzoeken! 😀
Heeft iemand hier een Hue GO? Was benieuwd of deze RGB of rgbw was, dit kon ik niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chefspecial schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:09:
[...]

Hee thanks, zal ik eens uitzoeken! 😀
Heeft iemand hier een Hue GO? Was benieuwd of deze RGB of rgbw was, dit kon ik niet vinden...
Hue GO is RGB White net zoals de nieuwe Lightstrip plus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

Beter! Rgbw zijn de gewone bulbs)(e27 en gu10 ook)
Hoe zijn de ervaringen ermee?

[ Voor 8% gewijzigd door chefspecial op 11-10-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb een onduidelijkheid.

Is een lamp zoals deze: pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (E27 fitting) los te besturen via je smartphone, of heb je echt een Hub nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:33
Adr01 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:04:

Is een lamp zoals deze: pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (E27 fitting) los te besturen via je smartphone, of heb je echt een Hub nodig?
Simpel: Bridge is nodig ;)
Zonder bridge kan je niet communiceren met de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial

Inderdaad je hebt eerst een starter pack of losse bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:07:
[...]

Simpel: Bridge is nodig ;)
Zonder bridge kan je niet communiceren met de lampen.
Ah, oke. Dan tik ik wel een Bridge op de kop via Marktplaats van iemand die hem dubbel heeft.

Bedankt.

Edit:
De nieuwe bridge levert enkel nieuwe functionaliteit toe voor iOS gebruikers?
Dus ik zou nog steeds met Google tegen m'n lamp kunnen praten en wat niet? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Adr01 op 11-10-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial

Inderdaad je hebt eerst een starter pack of losse bridge nodig.
Adr01 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:10:
[...]

Ah, oke. Dan tik ik wel een Bridge op de kop via Marktplaats van iemand die hem dubbel heeft.

Bedankt.

Edit:
De nieuwe bridge heeft alleen voordelen voor apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:21
Ik heb een router met zigbee ter beschikking. Kan ik middels die router de hue lampen aansturen zonder bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Adr01 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:10:
[...]

Bedankt.

Edit:
De nieuwe ziet er anders uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
patrickt35 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:29:
Ik heb een router met zigbee ter beschikking. Kan ik middels die router de hue lampen aansturen zonder bridge?
Afhankelijk van welk "Zigbee dialect" je router praat zou deze de Hue lampen aan kunnen sturen of juist niet!
Het ene Zigbeeprotocol is het andere niet ; er zijn veel verschillende "dialecten" die niet allemaal met elkaar kunnen praten.
Bijvoorbeeld Zigbee Light Link voor verlichting is de Philips Hue versie, er is o.a. ook Zigbee Home Automation, Zigbee Health Care, Zigbee Building Automation, enz, enz..

Zigbee Light Link en Zigbee Home Automation zouden met elkaar overweg moeten kunnen maar ook dat gaat niet in alle gevallen.
Zelf heb ik een Gateway met bewegings- en raamsensoren welke gebruik maakt van Zigbee.
Deze krijg ik echter niet gekoppeld aan mijn Zigbee Light Link ( Philips Hue ) en dit systeem lijkt dus niet compatibel hoewel er wel gebruik wordt gemaakt van Zigbee.

Lees je maar even in via de volgende website: http://www.zigbee.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chefspecial schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Verschil met de bulbs is dat de HueGo wel echt groen kan maken waar de bulbs een lime groene kleur maken (is meer naar het witte toe).

Ik vind de HueGo het mooiste product van de Hue serie (persoonlijke smaak ;) ), wat ik vooral mooi vind is dat de gehele armatuur oplicht en dat geeft een mooi effect.

Daarnaast kun je hem ook overal neer zetten omdat de HueGo een accu heeft (gaat zo'n 3 uur mee op een volle accu, beetje krap maar voldoende voor de zomer avonden omdat het dan toch pas later donker wordt) en ook de speciale moods/effecten die met de knop op de achterkant kunt bedienen zijn leuk (jammer dat het niet vanuit de app kan....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowo schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

Afhankelijk van welk "Zigbee dialect" je router praat zou deze de Hue lampen aan kunnen sturen of juist niet!
Het ene Zigbeeprotocol is het andere niet ; er zijn veel verschillende "dialecten" die niet allemaal met elkaar kunnen praten.
Bijvoorbeeld Zigbee Light Link voor verlichting is de Philips Hue versie, er is o.a. ook Zigbee Home Automation, Zigbee Health Care, Zigbee Building Automation, enz, enz..

Zigbee Light Link en Zigbee Home Automation zouden met elkaar overweg moeten kunnen maar ook dat gaat niet in alle gevallen.
Zelf heb ik een Gateway met bewegings- en raamsensoren welke gebruik maakt van Zigbee.
Deze krijg ik echter niet gekoppeld aan mijn Zigbee Light Link ( Philips Hue ) en dit systeem lijkt dus niet compatibel hoewel er wel gebruik wordt gemaakt van Zigbee.

Lees je maar even in via de volgende website: http://www.zigbee.org/
Even ter info ZigBee Light Link(ZLL) producten zijn wel compatible met ZigBee Home Automation Profile (HAP) maar andersom niet.

Verschil tussen ZLL en HAP is dat je voor HAP een coordinator nodig hebt (maximaal 1 per netwerk en altijd nodig wanneer je een device wilt toevoegen) die het netwerk start en open kan zetten (en voor de uitwisseling van netwerksleutels zorgt), daarin tegen werkt ZLL volgens een andere methode waarbij je geen coordinator nodig hebt (iedere ZigBee router kan een netwerk starten of open zetten om nieuwe devices aan het netwerk toe te voegen).

ZLL devices moeten ook met een HAP network kunnen joinen maar dan gelden de regels van het HAP netwerk. Maar omdat HAP devices altijd een coordinator nodig hebben om een netwerk te kunnen joinen is het niet mogelijk om een ZLL netwerk te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Gezien de top API van de Philips bridge, wat is er naast de investering van die paar tientjes aan voordeel te behalen met het aansturen met eigen router? Ik lees idd dat het erg lastig is om met standaard Zigbee spul Hue aan te sturen. Zwave is wat dat betreft vriendelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk162 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:28:
Gezien de top API van de Philips bridge, wat is er naast de investering van die paar tientjes aan voordeel te behalen met het aansturen met eigen router? Ik lees idd dat het erg lastig is om met standaard Zigbee spul Hue aan te sturen. Zwave is wat dat betreft vriendelijker
Voor de gemiddelde gebruiker en zelfs de gemiddelde tweaker is er geen voordeel te behalen.....

Het is theoretisch wel mogelijk maar dan moet je een serieuze software ontwikkelaar zijn met bergen aan ZigBee kennis en ervaring om iets leuks voor elkaar te krijgen en dan nog zijn er genoeg problemen met de samenwerking tussen de diverse Home Automation Profile producten.

Deze worden minder goed getest tijdens ZigBee certificatie dan de ZigBee Ligt Link producten (dit is een van de grootste voordelen van ZigBee Light Link dat er een uitgebreide testset beschikbaar is vanuit de ZigBee Aliance) waardoor een product van fabrikant A niet noodzakelijk het zelfde reageert op instructies als het zelfde product van fabrikant B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan ik een setting voor een lamp ook bewaren na het fysiek uitzetten via een drukknop en daarna weer aan zetten van een lamp? Nu onthoudt hij de laatste stand voor het uitzetten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 14:41
Ferra schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:55:
Kan ik een setting voor een lamp ook bewaren na het fysiek uitzetten via een drukknop en daarna weer aan zetten van een lamp? Nu onthoudt hij de laatste stand voor het uitzetten niet.
Nee. Uitzetten en weer aanzetten dus met je mobiel of de dimmer van philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:19
chefspecial schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Bedoel je dat die nieuwe E27 en GU10 RGBW zijn?
De oude waren dat namelijk niet. Dat zou een belangrijk verschil zijn tussen de oude en de nieuwe modellen en ook de hogere lichtopbrengst kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 22:44
Ferra schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:55:
hij gedraagt zich dan als normale aan/uit lamp met een vaste waarde.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Hoe communiceert de Bridge met de lampen ? Stoort dit niet door Wifi ? Is er goed bereik bij jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

KloyenZ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:52:
Hoe communiceert de Bridge met de lampen ? Stoort dit niet door Wifi ? Is er goed bereik bij jullie ?
Zigbee protocol. Ik heb niets gemerkt van storingen op wifi. Bereik is bij mij prima (lampen in woonkamer, bridge in de meterkast in de gang). Merk op dat zigbee een mesh-netwerk vormt. Dus je bridge hoeft niet in bereik te hangen van alle lampen of schakelaars, zolang ze elkaar maar kunnen bereiken en dan uiteindelijk de bridge.

[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 12-10-2015 09:58 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
KloyenZ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:52:
De oude of de nieuwe bedoel je? Ik heb de oude, en dat bereik is erg goed. De bridge ligt bij mij onder het keukenblok naast de modem, en ondanks dat kan hij op 40m afstand (buiten achter in de tuin) de LUX van het tuinhuisje herkennen :) Vind ik toch best wel knap.
Ik heb een keer de bridge 'n halve meter verplaatst en toen kreeg ik een uitroeptekentje bij de achterste LUX, dus dat was iets teveel van het goede denk ik...
remmuz schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Bedoel je dat die nieuwe E27 en GU10 RGBW zijn?
De oude waren dat namelijk niet. Dat zou een belangrijk verschil zijn tussen de oude en de nieuwe modellen en ook de hogere lichtopbrengst kunnen verklaren.
Nou, nee ik dacht dat de oude dat ook waren, omdat ik pas geleden nog contact had met een klantenservice van een hue verkooppunt. Die vertelde dat de nieuwe strip (Plus) dezelfde aansturing had als de 'gewone' E27/GU10 lampen. Dat is dus RGB+W. Waarom zouden de peertjes anders ook de wittinten probleemloos kunnen weergeven? De friends of hue die RGB zijn, hebben ook behoorlijk kleurverschil met de E27'jes en GU10'jes.

[ Voor 3% gewijzigd door chefspecial op 12-10-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43
Kan het zijn dat niet alle praxis hue dimmers of producten verkopen? Zie hier alleen een bloom.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

water_escape schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:32:
Kan het zijn dat niet alle praxis hue dimmers of producten verkopen? Zie hier alleen een bloom.
van het weekend een bij de Praxis Zwolle op de kop getikt, lagen er nog enkele

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:32
sambalbai schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:20:
Mediamarkt Eindhoven Ekkersrijt heeft de nieuwe startsets in zowel E27 als GU10 uitvoering. Daarnaast ook nog losse nieuwe E27 en GU10 gekleurde lampen. Let wel op als je niet weet hoe de nieuwe verpakkingen er uitzien, want ze hebben de oude en nieuwe versies van zowel sets als lampen redelijk door elkaar staan. En het oude spul is niet afgeprijsd.

Van de witte lampen zag ik alleen de oude lux variant staan. Ledstrips hadden ze ook alleen de oude variant van.
In de nieuwe E27 starterskit zitten naast de nieuwe bridge ook de nieuwe lampen (hogere lichtopbrengst). Zijn bij de GU10 uitvoering ook de lampen vervangen of zijn het de "oude" GU10 met de nieuwe bridge?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

jschoorl2 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:07:
[...]

In de nieuwe E27 starterskit zitten naast de nieuwe bridge ook de nieuwe lampen (hogere lichtopbrengst). Zijn bij de GU10 uitvoering ook de lampen vervangen of zijn het de "oude" GU10 met de nieuwe bridge?
lijkt er wel op, afmetingen zijn het zelfde, licht opbrengst ook.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

Ik heb me vanmorgen laten vertellen dat de GO géén RGBW is, maar RGB. Waar staat dat dat wel zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
chefspecial schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Ik heb me vanmorgen laten vertellen dat de GO géén RGBW is, maar RGB. Waar staat dat dat wel zo is?
Hier. Het gamut is hetzelfde als voor de Hue Lightstrip Plus en die heeft twee verschillende witte LEDs. Bij de specificatie van de Go staat trouwens ook "all shades of white, from warm to cold color temperatures" en hij ondersteunt light recipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
ralphm schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Hier. Het gamut is hetzelfde als voor de Hue Lightstrip Plus en die heeft twee verschillende witte LEDs. Bij de specificatie van de Go staat trouwens ook "all shades of white, from warm to cold color temperatures" en hij ondersteunt light recipes.
Vreemd! Meerdanlicht.nl geeft aan dat hij de recipes niet ondersteund. Volgens hun is het een rgb lamp. Voor ik dat lampie bestel wil ik zeker weten dat hij mee kan met mijn plus strip en bulbs....

Check hun mail;

Naast de Hue bulbs en de Hue Lightstrip Plus zijn alleen de armaturen uit de Beyond en Phoenix series geschikt voor de recipes.:
http://www.meerdanlicht.n...erie-naam/hue-beyond.html
en
http://www.meerdanlicht.n...rie-naam/hue-phoenix.html

[ Voor 19% gewijzigd door chefspecial op 12-10-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Kan het kloppen dat die hele v2 nog niet op de pricewatch staat? Ik kan alleen maar de v1 versie van de starterkit vinden (ook bij Bol.com). Ik had verwacht, dit topic lezende, dat de nieuwe startersets met bridges beschikbaar zouden zijn vanaf 6 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Segura schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:52:
Kan het kloppen dat die hele v2 nog niet op de pricewatch staat? Ik kan alleen maar de v1 versie van de starterkit vinden (ook bij Bol.com). Ik had verwacht, dit topic lezende, dat de nieuwe startersets met bridges beschikbaar zouden zijn vanaf 6 oktober.
De V2 e27 set is er al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Inderdaad kon ze ook niet vinden maar heb de V2 wel binnen via coolblue. Alleen heb een miscalculatie gemaakt, de lampen passen net niet in m'n plafondlamp, is nogal een klein dingetje :'(

Heeft iemand misschien een idee voor een eenvoudige plafondlamp waar de hue wel in past?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
YoshiBignose schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:58:
Inderdaad kon ze ook niet vinden maar heb de V2 wel binnen via coolblue. Alleen heb een miscalculatie gemaakt, de lampen passen net niet in m'n plafondlamp, is nogal een klein dingetje :'(

Heeft iemand misschien een idee voor een eenvoudige plafondlamp waar de hue wel in past?
Google al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
chefspecial schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:19:

Nou, nee ik dacht dat de oude dat ook waren, omdat ik pas geleden nog contact had met een klantenservice van een hue verkooppunt. Die vertelde dat de nieuwe strip (Plus) dezelfde aansturing had als de 'gewone' E27/GU10 lampen. Dat is dus RGB+W. Waarom zouden de peertjes anders ook de wittinten probleemloos kunnen weergeven? De friends of hue die RGB zijn, hebben ook behoorlijk kleurverschil met de E27'jes en GU10'jes.
De oude e27 en gu10 gebruiken RGB leds met een afwijkende kleur.
Daarom maken ze mooie wit tinten maar zijn de pure kleuren fletser dan normale rode, groene en blauwe Leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
remmuz schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:33:
[...]

Daarom maken ze mooie wit tinten maar zijn de pure kleuren fletser dan normale rode, groene en blauwe Leds.
Ik vond juist de kleuren dieper dan de bloom die ik had en weer heb teruggebracht naar de winkel. Daar was blauw echt flets blauw vond ik, terwijl de losse lichten diepblauw kunnen weergeven.
Ben zeer benieuwd hoe de GO het doet qua kleur t.o.v. de losse lampen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:33:
[...]

Dan zijn het geen rgb-leds ;)
Ze gebruiken wit, lime, rood, cyan,... of zoiets. Dus geen rgb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 23:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Wel een beetje moeilijk om te zien of je nu een oude of nieuwe versie koopt, overal staat de oude bridge bij afgebeeld.
Iemand een adresje waar de lampen los voor een leuke prijs zijn?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:58
Het is zo'n mooi systeem, maar Philips heeft altijd zo'n ontzettende moeite om haar producten goed in de markt te zetten. Al deze onduidelijkheid is helemaal nergens voor nodig als ze gewoon een big bang release hadden gedaan en direct de site hadden aangepast. Nu gaat het allemaal zo amateuristisch met een hoop speculatie en onzekerheid. Jammer!

Ontopic: Ik wacht nog even met uitbreiden. Heb 3 opbouwspotjes boven mijn keukeneiland hangen waarvan er pas 1 een gu10 Hue spotje heeft. Ben een beetje bang voor kleurverschil als ik nu twee gu10's bestel en ik de nieuwe geleverd krijg.
Ik heb ook twee Dresden ledstrips, eentje met de meegeleverde van Dresden en eentje met een elcheapo uit China en helaas zit er wel kleurverschil tussen de echte Hue lampen en de strips, maar ook tussen de strips onderling. Waarbij de chinastrip het lelijkste is.
Even aankijken of de lightstrips v2 wat zijn, ondanks de domme maatvoering.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Sluuz schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:24:
Het is zo'n mooi systeem, maar Philips heeft altijd zo'n ontzettende moeite om haar producten goed in de markt te zetten. Al deze onduidelijkheid is helemaal nergens voor nodig als ze gewoon een big bang release hadden gedaan en direct de site hadden aangepast. Nu gaat het allemaal zo amateuristisch met een hoop speculatie en onzekerheid. Jammer!

Ontopic: Ik wacht nog even met uitbreiden. Heb 3 opbouwspotjes boven mijn keukeneiland hangen waarvan er pas 1 een gu10 Hue spotje heeft. Ben een beetje bang voor kleurverschil als ik nu twee gu10's bestel en ik de nieuwe geleverd krijg.
Ik heb ook twee Dresden ledstrips, eentje met de meegeleverde van Dresden en eentje met een elcheapo uit China en helaas zit er wel kleurverschil tussen de echte Hue lampen en de strips, maar ook tussen de strips onderling. Waarbij de chinastrip het lelijkste is.
Even aankijken of de lightstrips v2 wat zijn, ondanks de domme maatvoering.
Spotjes met verschillend vermogen is niet zo slim ;)
Kan fout gaan, ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Fire69 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:58:
[...]

Dan zijn het geen rgb-leds ;)
Ze gebruiken wit, lime, rood, cyan,... of zoiets. Dus geen rgb :)
En dus ook geen wit :)
http://nl.hardware.info/r...aturen-en-energieverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chefspecial schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Vreemd! Meerdanlicht.nl geeft aan dat hij de recipes niet ondersteund. Volgens hun is het een rgb lamp. Voor ik dat lampie bestel wil ik zeker weten dat hij mee kan met mijn plus strip en bulbs....

Check hun mail;

Naast de Hue bulbs en de Hue Lightstrip Plus zijn alleen de armaturen uit de Beyond en Phoenix series geschikt voor de recipes.:
http://www.meerdanlicht.n...erie-naam/hue-beyond.html
en
http://www.meerdanlicht.n...rie-naam/hue-phoenix.html
HueGo werkt perfect met de light recepten van de Hue app, net zoals de Hue bulbs ik heb hem zelf al een tijdje in gebruik ;)

Maar ik snap de verwarring bij meerdanlicht.nl :)

De andere friends of hue producten zoals de Bloom en Iris zijn gebaseerd op de oude Gen 3 LivingColors/SmartLink producten van de pre-hue periode, deze producten ondersteunen geen light recepten (ook de originele LightStrip niet, welke pas met hue is geïntroduceerd, vreemd genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 19:07

Budha

Online ergo sum

Weet iemand of de wireless dimmer switch ook werkt met de lightstrip plus?

Ik wil een voorzetwand in mijn woonkamer plaatsen waar ik met de lightstrip plus rondom een indirect lichteffect wil maken.

Nu twijfel ik of ik die ga bedienen met de tap of de wireless dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Budha schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:57:

Ik wil een voorzetwand in mijn woonkamer plaatsen waar ik met de lightstrip plus rondom een indirect lichteffect wil maken.

Nu twijfel ik of ik die ga bedienen met de tap of de wireless dimmer.
Als het goed is zou je alles kunnen dimmen met de wireless dimmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Jochemd13 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:59:
[...]

Als het goed is zou je alles kunnen dimmen met de wireless dimmer ;)
Ok, dat is mooi, maar enig idee hoe de lightstrip hierop reageert?

Je kunt immers geen kleur instellen, dus vraag ik me dan af of de laatst ingestelde kleur actief blijft, of dat er wordt geschakeld naar wit licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:51
De laatst ingestelde kleur blijft actief, de dimmer switch doet alleen de helderheid aanpassen.
Overigens kun je voor de aan-knop van de dimmer wel kiezen of je daar een scene aan wilt koppelen, of dat ie gewoon de laatste aan status moet tonen als je erop klikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphm
Budha schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:57:
Zoals hierboven al is gemeld: jazeker.

Als je naar de documentatie kijkt, kun je trouwens zien dat deze switch meer kan dan de Tap. Zo kun je acties toewijzen aan indrukken, vasthouden, loslaten-na-kort-drukken, en loslaten-na-lang-drukken.

De rules die aangemaakt worden door de Hue app als je een Dimmer Switch toewijst aan een groep lampen zien er zo uit. Voor de Dim-Up-knop, maakt ie dus drie regels aan:
  • Bij het indrukken, brightness +30 gedurende 0.9 s
  • Bij het vasthouden, brightness +56 gedurende 0.9s
  • Bij het loslaten na vasthouden, brightness +0 (wat betekent dat de ingezette transitie meteen stopt)
Je kunt dus bijvoorbeeld ook een actie hangen aan lang vasthouden van de Off-knop om alle lampen in je huis uit te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door ralphm op 13-10-2015 17:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Bedankt! Hier ga ik verder in duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51

Decennia

VECTORHEAD

Meerdere mensen last dat de nieuwe bridge niet meteen voice commands oppakt? Soms moet ik 2x achter elkaar zeggen "Doe de lampen aan" of "Activeer relaxen", omdat hij de eerste keer zegt dat hij het niet begrijpt of dat niet kan doen, omdat hij geen connectie heeft. De 2e keer doet hij t dan wel goed.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Ben al een tijd op zoek naar sfeerverlichting voor in onze woonkamer.
Wij hebben een oud huis, plafond in de woonkamer is 5m hoog. Daar zitten 2 grote open houten spanten op 3m hoogte tot het plafond.
Bedoeling is om daar vanaf het plafond te verlichten met verdekte lampen in het spant naar boven gericht.
(zit een soort van geul in van 6cm breed en 6cm hoog.)
Zit nu te denken om dit met een aantal strips te doen of aantal hue lampen.
Alleen, wat er nu zit (paar draadjes, geen lamp) wordt bediend met een dimmer. Om die strips / lampen te kunnen laten werken, zou ik dus die dimmers moeten vervangen met normale schakelaars en kan ik plaatsen wat ik wil?

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 13-10-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk zou je er gewoon alles moeten van tussen halen, en ofwel een Tap ofwel de nieuwe dimmer moeten gebruiken.
Een gewone dimmer is uit den boze, daarmee maak je de Hues stuk.
Een gewone schakelaar kan, maar als je ze daarmee uitzet, kan je ze niet meer met de app of zo gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ralphm schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:29:
[...]

Zoals hierboven al is gemeld: jazeker.

Als je naar de documentatie kijkt, kun je trouwens zien dat deze switch meer kan dan de Tap. Zo kun je acties toewijzen aan indrukken, vasthouden, loslaten-na-kort-drukken, en loslaten-na-lang-drukken.

De rules die aangemaakt worden door de Hue app als je een Dimmer Switch toewijst aan een groep lampen zien er zo uit. Voor de Dim-Up-knop, maakt ie dus drie regels aan:
  • Bij het indrukken, brightness +30 gedurende 0.9 s
  • Bij het vasthouden, brightness +56 gedurende 0.9s
  • Bij het loslaten na vasthouden, brightness +0 (wat betekent dat de ingezette transitie meteen stopt)
Je kunt dus bijvoorbeeld ook een actie hangen aan lang vasthouden van de Off-knop om alle lampen in je huis uit te doen.
Dat klinkt goed. Hier wil ik ook meer van weten. Is het ook mogelijk andere rules te starten op een ander moment van de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Fire69 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:50:
Eigenlijk zou je er gewoon alles moeten van tussen halen, en ofwel een Tap ofwel de nieuwe dimmer moeten gebruiken.
Een gewone dimmer is uit den boze, daarmee maak je de Hues stuk.
Een gewone schakelaar kan, maar als je ze daarmee uitzet, kan je ze niet meer met de app of zo gebruiken...
Het is een frame met 2 dimmers en een stopcontact. Dus die moet blijven. Maar dan ik toch gewoon de schakelaars aan laten en dmv homewizard automatisch aan en uit laten gaan. Heb ik met de rest vd lampen in de woonkamer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk, kan zeker. Maar je riskeert dat iemand aan de knopjes friemelt en dan werkt het niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 18:34
baronruud schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:59:
[...]

Het is een frame met 2 dimmers en een stopcontact. Dus die moet blijven. Maar dan ik toch gewoon de schakelaars aan laten en dmv homewizard automatisch aan en uit laten gaan. Heb ik met de rest vd lampen in de woonkamer ook.
Waar bouw je niet een hue tap in? Dit is een stuk terug in deze thread al voorbij gekomen. Je kunt wippers kopen met frame en het binnenste vd hue tap (enocean module)erin verwerken. Heb ik thuis ook gedaan. Heb dan de beschilking over een regulier lichtpunt en ik kan dit lichtpunt programmeren met bijv de app hue tap. De ideale combi. Kost iets meer maar voor iets dat je jaren gebruikt, zeker de investering waard.beter dan een aan de muur geplakte afstandbediening. Oog wil ook wat....tenminste ..dat vind ik.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Van de E27 (A19) lampen bestaat een LCT001 en een LCT007 versie.
Zijn de lampen uit de nieuwe starterset met vierkante bridge type LCT001, en die van daarvoor LCT001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphm
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:30:
[...]

Dat klinkt goed. Hier wil ik ook meer van weten. Is het ook mogelijk andere rules te starten op een ander moment van de dag?
Ik denk dat dat kan met een combinatie van schedules, CLIP Generic sensors en rules. Het idee zou dan zijn dat je met een schedule een CLIP Generic Flag Sensor of CLIP Generic Status Sensor wijzigt. Vervolgens kun je een rule maken met condities voor zowel de CLIP sensor en een button event. Ik heb dat nog niet zelf uitgeprobeerd, maar dat lijkt me een mooi experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:48
baronruud schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:43:
Ben al een tijd op zoek naar sfeerverlichting voor in onze woonkamer.
Wij hebben een oud huis, plafond in de woonkamer is 5m hoog. Daar zitten 2 grote open houten spanten op 3m hoogte tot het plafond.
Bedoeling is om daar vanaf het plafond te verlichten met verdekte lampen in het spant naar boven gericht.
(zit een soort van geul in van 6cm breed en 6cm hoog.)
Zit nu te denken om dit met een aantal strips te doen of aantal hue lampen.
Alleen, wat er nu zit (paar draadjes, geen lamp) wordt bediend met een dimmer. Om die strips / lampen te kunnen laten werken, zou ik dus die dimmers moeten vervangen met normale schakelaars en kan ik plaatsen wat ik wil?
Goedkoopste oplossing is om gewoon de draadjes achter de dimmer door te verbinden en dan de Hue lampen permanent aan de stroom.
Dan kan er ook niemand per ongeluk de lampen uit zetten met de schakelaar.
Je moet ze dan alleen altijd met een afstandsbediening of met app/domotica schakelen.
LivingColors remote kost 20 Euro. Anders zo'n Hue dimmer ding erbij.
Zo doe ik dat hier ook. Anders zul je zien dat de domotica de lampen aan wilt zetten maar dat ze fysiek uit staan met de schakelaar op de muur. Dat werkt niet lekker.

Als je zo'n hoog plafond mooi wilt verlichten heb je toch wel meer dan 3 Hue lampen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
hondapower schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:28:
[...]

Goedkoopste oplossing is om gewoon de draadjes achter de dimmer door te verbinden en dan de Hue lampen permanent aan de stroom.
Dan kan er ook niemand per ongeluk de lampen uit zetten met de schakelaar.
Je moet ze dan alleen altijd met een afstandsbediening of met app/domotica schakelen.
LivingColors remote kost 20 Euro. Anders zo'n Hue dimmer ding erbij.
Zo doe ik dat hier ook. Anders zul je zien dat de domotica de lampen aan wilt zetten maar dat ze fysiek uit staan met de schakelaar op de muur. Dat werkt niet lekker.

Als je zo'n hoog plafond mooi wilt verlichten heb je toch wel meer dan 3 Hue lampen nodig.
Ok, bedankt voor je reactie. Rest van de verlichting wordt ook al met app/auto dmv domotica aan/uit gedaan.
Ja, zit ook aan strips te denken ipv lampen. Weet alleen niet hoeveel licht er vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
waar heb je die schakelaar vandaan? en is de tap daar makkelijk achter te stoppen?
mistercage schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

Waar bouw je niet een hue tap in? Dit is een stuk terug in deze thread al voorbij gekomen. Je kunt wippers kopen met frame en het binnenste vd hue tap (enocean module)erin verwerken. Heb ik thuis ook gedaan. Heb dan de beschilking over een regulier lichtpunt en ik kan dit lichtpunt programmeren met bijv de app hue tap. De ideale combi. Kost iets meer maar voor iets dat je jaren gebruikt, zeker de investering waard.beter dan een aan de muur geplakte afstandbediening. Oog wil ook wat....tenminste ..dat vind ik.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
en waarom zijn strips in vergelijking zo duur.

wil ik de gordijnrails kunnen doen heb ik 5mtr, 4mtr en 2,5mtr nodig.
start is 80,- en dan 25,- per mtr erbij = 80+75 + 100 + 75 = 330,-

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 18:12

Ethirty

Who...me?

[...]

Ja, dat is vaker langs gekomen. Maar ik herinner me dat het niet makkelijk is. Bijna niemand verkoopt de onderdelen los en een totaal module is hartstikke duur. Of is dat recent veranderd?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Kenners....
Welk product van Hue heeft nou exact dezelfde kleurweergave als de E27 en GU10? De nieuwe plus strip heeft dus ook al andere weergave van blauw. :(
Die geeft lichter blauw dan de wat donkere bulbs.
Bestaat er dan werkelijk geen Hue product die dezelfde ingebouwde leds en aansturing heeft dan de bulbs?
Bloom kleurverschil, Plus strip kleurverschil, Iris kleurverschil... Vervelend want nu kun je gewoon geen blauw doen omdat dat stoort. Misschien had ik het al eens gevraagd hier maar is het me nog niet duidelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enkel de e27 en gu10 hebben dezelfde kleuren :p
De rest is allemaal rgb(w) en zullen dus nooit helemaal hetzelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Fire69 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:02:
Enkel de e27 en gu10 hebben dezelfde kleuren :p
De rest is allemaal rgb(w) en zullen dus nooit helemaal hetzelfde zijn...
Wat is de e27 en gu10 dan? RGB? Snap niet dat ze dan recipes kunnen weergeven. :F
De nieuwe versies zijn hetzelfde of zijn die anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
water_escape schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:01:
waar heb je die schakelaar vandaan? en is de tap daar makkelijk achter te stoppen?

[...]
Zal even moeten kijken hoe en wat. Ik heb in ieder geval via Amazon.de de schakelaar besteld met een Enocean module. Aangezien deze variant op een andere frequentie werkt is deze in principe 'waardeloos'. In de Hue Tap zit de juiste module die erg eenvoudig is om te wisselen. Tap openmaken, module eruithalen en plaatsen in de nwe schakelaar. Ik denk al met al 10 minuten werk, inclusief het plaatsen vd nieuwe schakelunit. Ik had volgens mij een Eltako FT55R wit schakelaar plus 2 wipjes( is complete unit met 1 grote en twee kleine wipjes). 't is een dure oplossing maar echt vele malen mooier dan een geplakte ab op de muur of een Hue tap aan de muur. Ik ben na ruim een jaar nog steeds happy.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
Ethirty schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:26:
[...]

Ja, dat is vaker langs gekomen. Maar ik herinner me dat het niet makkelijk is. Bijna niemand verkoopt de onderdelen los en een totaal module is hartstikke duur. Of is dat recent veranderd?
Makkelijk? Zeker wel
Duur? Af t is maar hoe je t bekijkt. Ga je voor cheap dan is t niet de juiste oplossing. Ga je voor mooi, dan is t die paar tientjes extra zeker wel waard. En je hebt geen gezeik van moeder de vrouw. En dat is priceless...:-)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Laatst online: 30-09 08:21
Segura schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:52:
Gisteren laten aanpassen, nu klopt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

mistercage schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

Makkelijk? Zeker wel
Duur? Af t is maar hoe je t bekijkt. Ga je voor cheap dan is t niet de juiste oplossing. Ga je voor mooi, dan is t die paar tientjes extra zeker wel waard. En je hebt geen gezeik van moeder de vrouw. En dat is priceless...:-)
Of kan je dit ook gebruiken van bv. Busch Jaeger?
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ze zeggen zelf van wel. Dat zou wel een heel mooie optie zijn voor hier in huis!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Idd. Al je vaste schakelaars vervangen voor deze zigbee schakelaars. Wie gaat het testen ?;)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
mistercage schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Zal even moeten kijken hoe en wat. Ik heb in ieder geval via Amazon.de de schakelaar besteld met een Enocean module. Aangezien deze variant op een andere frequentie werkt is deze in principe 'waardeloos'. In de Hue Tap zit de juiste module die erg eenvoudig is om te wisselen. Tap openmaken, module eruithalen en plaatsen in de nwe schakelaar. Ik denk al met al 10 minuten werk, inclusief het plaatsen vd nieuwe schakelunit. Ik had volgens mij een Eltako FT55R wit schakelaar plus 2 wipjes( is complete unit met 1 grote en twee kleine wipjes). 't is een dure oplossing maar echt vele malen mooier dan een geplakte ab op de muur of een Hue tap aan de muur. Ik ben na ruim een jaar nog steeds happy.
Welke schakelaar heb je gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:37
mistercage schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Ik zou ook graag willen weten wat je exact besteld hebt. Op dat FT55R nummer kom ik wel wat enkelvoudige schakelaars tegen maar niets wat jij beschrijft met 1 grote en 2 kleine wipjes.
De Hue Tap op die manier ombouwen naar een 'echte' schakelaar zou ik ook heel graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
oei, dat is wel een hele mooie oplossing!
Kan helaas nergens een prijs of verkoopadressen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Nu de "oude" GU10 modellen wat in prijs zakken en ik er nog 2 nodig heb, twijfel ik wat te doen. Is het verstandiger om voor de nieuwe versie te gaan? Ik zie namelijk geen verschillen tussen de oude en de nieuwe, maar er zal toch iets vernieuwd moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
Sluuz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:12:
Nu de "oude" GU10 modellen wat in prijs zakken en ik er nog 2 nodig heb, twijfel ik wat te doen. Is het verstandiger om voor de nieuwe versie te gaan? Ik zie namelijk geen verschillen tussen de oude en de nieuwe, maar er zal toch iets vernieuwd moeten zijn?
De nieuwe heet White and colors, omdat dit RGBW leds betreft. Je kunt met de oude kennelijk niet dicht bij de witte kleuren komen. Ik weet niet hoe het zit met de rest v/h kleurenspectrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
Clubbtraxx schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:57:
[...]

Ik zou ook graag willen weten wat je exact besteld hebt. Op dat FT55R nummer kom ik wel wat enkelvoudige schakelaars tegen maar niets wat jij beschrijft met 1 grote en 2 kleine wipjes.
De Hue Tap op die manier ombouwen naar een 'echte' schakelaar zou ik ook heel graag willen.
Naast de Eltako schakelaars zijn er meerdere merken beschikbaar. Dit zul je even moeten zoeken in deze forum thread.
Terugkomend op je vraag, het type is FT55, de letter verwijst volgens mij naar de kleur. Op de website van Eltako staan de produtsheets. Het gaat erom dat je een schakelaar nodig hebt die geen stroom verlangt. Dit beperkt je keuze mogelijkheden. Dan de juiste buitenmaat kiezen. De wippers komen in twee sets welke zijn meegeleverd bij de schakelaar: een enkelvoudige wipper en een dubbele wipper. Deze zaten bij mij samen in t doosje. Kon dus zelf de keuze maken, enkelvoudig of dubbel. Ik heb gekozen voor dubbel( dus 4 programmastanden,net zoals op de hue tap).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

remmuz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:39:
[...]

oei, dat is wel een hele mooie oplossing!
Kan helaas nergens een prijs of verkoopadressen vinden.
Ik kwam dit tegen. Ik begrijp alleen nog niet precies wat er nodig is. Volgens mij heb je zoiets ook nog nodig hierbij, maar zeker weten doe ik het niet.

Edit: ja en nee dus. Er zijn twee varianten. De ene heeft inderdaad een inbouw-unit nodig (werkt als voeding), maar de andere variant kan je gewoon opplakken en werkt op een batterijtje.

[ Voor 13% gewijzigd door ATS op 15-10-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Segura schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

De nieuwe heet White and colors, omdat dit RGBW leds betreft. Je kunt met de oude kennelijk niet dicht bij de witte kleuren komen. Ik weet niet hoe het zit met de rest v/h kleurenspectrum.
Volgens mij is dit niet waar. In de eerste versie werd geen RGB(W) gebruikt maar een afwijkende configuratie. Het lijkt me sterk dat ze nu ineens switchen naar RGBW. Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
Sluuz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

Volgens mij is dit niet waar. In de eerste versie werd geen RGB(W) gebruikt maar een afwijkende configuratie. Het lijkt me sterk dat ze nu ineens switchen naar RGBW. Heb je daar een bron van?
In de eerste versie werd RGB gebruikt, maar dat werkte niet goed voor wittinten. In versie twee wordt gebruik gemaakt van RGBW, net als in de ledstrip en ledstrip Plus (ook van RGB naar RGBW).

Ik kan zo snel even geen bron vinden, want de Philips site is hier niet heeeeul duidelijk over:
http://www2.meethue.com/n...ambiance-starter-kit-gu10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
In de eerste versie werd helemaal geen RGB gebruikt. Ook de wittinten zijn juist erg goed (warm en koud wit). De GU10's kunnen ook lightrecipes aan, in tegenstelling tot de oude ledstrips.

Dus dit is niet de wijziging die ze hebben gemaakt voor de nieuwe GU10's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Ik heb Beaumotica de vraag gesteld wat het verschil is tussen de oude en nieuwe GU10.

Fijne service van deze winkel :-)
Bij Hue GU10 is er een naam- een verpakkingswijziging, geen verschil in kleurenbereik, lichtopbrengst en dergelijke. Dichtbij bekijkend zien we dat het lensje iets is gewijzigd, maar we zien niet direct verschil in de lichtval als we de oude en nieuwe beiden naast elkaar aanzetten. Mocht iemand toch een (intern) verschil hebben ontdekt zouden we dat graag horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Apipa op 15-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Thanks! Gelijk maar gewoon de goedkoopste besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
[...]

Zou dit ook werken??:

Wipper:

https://www.vigedo.de/Hau...ippe-fuer-Funk-Minitaster

Met Raampje:

https://www.vigedo.de/Hau...unststoff-glaenzend-weiss

Of missen we dan nog "ein Befestigungsrahmen BRF & die Halteplatte HP". Dan is alleen dit de goedkoopste optie denk ik: https://www.technikoase.d...unktaster-ft55-rw-8172870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wat is wijsheid op dit moment;

De nieuwe producten in november afwachten? Of nu gaan voor een gateway, ledstrip, bloom en iris?

Zit een beetje in dubio ...

De ledstrip is voor achter de tvwand, de iris naast de bank, welke dan de muur verlicht en de bloom voor de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
pingpongblokje schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:50:
Ik heb Beaumotica de vraag gesteld wat het verschil is tussen de oude en nieuwe GU10.

Fijne service van deze winkel :-)

[...]
Ben ik lekker mee, want ik heb gisteravond besteld. Ik had van alles gelezen over kleur verschillen. Dan heb ik wellicht een ander Hue product in mn hoofd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Ik vind het opzich wel een leuk idee om omgebouwde Hue Taps in de wand te verwerken (of anderzijds compatibele producten), maar wat ik zo jammer vind is dat Philips niets in hun API heeft opgenomen om een extern systeem op de hoogte te stellen van een verandering. Dit maakt het voor mij waardeloos. Stel iemand zet het licht aan, dan wil ik eigenlijk een signaal krijgen / via http long poll op kunnen vragen dat er een licht is aangegaan, zodat ik mijn databases kan updaten. Zodra ze die functionaliteit gaan bieden ga ik Taps kopen, tot die tijd houd ik het nog maar even bij NFC tags die ik met mijn telefoon bedien...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

maar wat ik zo jammer vind is dat Philips niets in hun API heeft opgenomen om een extern systeem op de hoogte te stellen van een verandering.
Dat is ook nog steeds mijn grote ergernis. Had op developers forum al vraag gesteld, en het antwoord was dat ze er mee bezig zijn, maar geen inzicht willen geven in de planning daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:09
Shapeshifter schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:38:
Stel iemand zet het licht aan, dan wil ik eigenlijk een signaal krijgen / via http long poll op kunnen vragen dat er een licht is aangegaan, zodat ik mijn databases kan updaten.
Misschien niet de ideale manier maar ik poll regelmatig de bridge (/api/<username>/lights) en vraag zo de status van alle lampen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:48
Timmy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:56:
[...]

Misschien niet de ideale manier maar ik poll regelmatig de bridge (/api/<username>/lights) en vraag zo de status van alle lampen op.
Dat is voor zover ik weet de enige manier.
Ik gebruik Domoticz en die polled ook elke 10 seconden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hue Tap nu 45 bij de Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
Nog een vraag (want Google beantwoord deze niet):
Werkt de bridge ook samen met andere zigbee apparaten zoals de Plugwise switch?

https://www.plugwise.nl/switch

Of gaat per definitie 3rd party niet via de bridge, maar via een controller zoals Domoticz? Dan wordt het wel kostbaar zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja en nee. Bridge werkt enkel samen met Zigbee Light Link (ZLL) devices (zoals Osram Lightify, Dresden Elektronic RGB driver).

Zigbee zelf is veel breder dan alleen licht. Die plugwise gebruikt zover ik kon nagaan een eigen niet-open 'profile' binnen Zigbee (niet compatible met ZLL).

Domotica is hoe dan ook wel een dure grap en zeer gefragmenteerd qua protocollen (Zigbee, ZWave, 433Mhz zoals KlikAanKlikUit, EnOcean, etc..)
Een opensource controller hoeft niet heel duur te zijn (software kan gratis en draaien op een systeem wat je misschien al hebt (NAS, oude laptop, Raspberry Pi), en een USB controller kost rond de 40-50 euro), maar een Zigbee switch ligt dan niet voor de hand, zou dan eerder voor ZWave gaan.

Zie verder Domotica. Ervaringen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
DenniX schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:32:
[...]

Zou dit ook werken??:

Wipper:

https://www.vigedo.de/Hau...ippe-fuer-Funk-Minitaster

Met Raampje:

https://www.vigedo.de/Hau...unststoff-glaenzend-weiss

Of missen we dan nog "ein Befestigungsrahmen BRF & die Halteplatte HP". Dan is alleen dit de goedkoopste optie denk ik: https://www.technikoase.d...unktaster-ft55-rw-8172870
Moet je wel in Duitsland wonen, ze leveren niet in NL. De laatste is wel hetgeen ik heb. Moet je dus nog wel een Hue tap hebben voor de module die erin zit. Die moet namelijk worden verwisseld met de module die in de Eltako zit.

Geloof mij, er is al heel veel gezocht naar de goedkoopste leverancier. Conclusie: zijn ze veel goedkoper? Dan leveren zealleen zakelijk, dus geen particulier, of ze verzenden niet naar NL.
Persoonlijk denk ik dat je niet te moeilijk moet doen voor die paar euro verschil. Je hebt tenslotte ook veel geld neergelegd voor een Hue set up. En ja, ik snap dat de goedkoopste leverancier vinden een sport is voor sommigen, maar ik ben zelf vh type: voor 5 euro verschil doe ik niet moeilijk. En Er is ook nog zoiets als levertijden en after sales. En dan is t prettig als die net bij de duurdere leverancier wat beter is geregeld...My two cents...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:11
Net met een 10 euro kortingscode een Philips Hue E27 single pack lamp gekocht bij fonq. Van 50,99 voor 40,99 _/-\o_ Was helaas geen generieke code maar ik zie vaak genoeg kortingscodes voorbij komen in het kortingscodes topic dus mochten andere tweakers interesse hebben....vermoed nog wel het oude exemplaar maar voor deze prijs maakt mij dat niet uit :+

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.