[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 23:44
OnsDenis schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:19:
[...]

Ik heb de lightstrip plus. Deze is niet in delen op een andere kleur te zetten.
Waar staat dit filmpje dat er meerdere kleuren per strip mogelijk zijn? Dat zou wel ubergaaf zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 21:25

R J

Decennia schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:14:
Vandaag mijn nieuwe starterskit opgehaald van CoolBlue. Verpakking is een stuk minder mooi. Bridge is mooier en betere kwaliteit heb ik t gevoel. Er zit een grotere/dikkere stroomadapter bij. Siri werkt verassend goed, ook op de Apple Watch. "Zet de lampen aan" of "Zet de grote lamp aan" werken subliem. Kleurweergave en helderheid ga ik vanavond even checken.

En... De lampen zoemen niet meer bij mij :)

Hier wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik weet niet of ik zo met plaatjes mag spammen in mijn post. Als het vervelend is maak er wel kleine thumbnails van.
Nice! Kan niet wachten tot ik het ook in m'n bezit heb!
Ik meen ergens te hebben gelezen dat je apple tv moet hebben om de lampen met siri te kunnen aansturen. Dit klopt naar mijn weten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
Siri werkt hier gewoon (dus ook zonder Apple TV).

Als ik het goed begrepen is een Apple TV alleen nodig als je via HomeKit iets wilt bedienen als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:54

Decennia

VECTORHEAD

R J schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:22:
[...]

Nice! Kan niet wachten tot ik het ook in m'n bezit heb!
Ik meen ergens te hebben gelezen dat je apple tv moet hebben om de lampen met siri te kunnen aansturen. Dit klopt naar mijn weten niet?
Nope, niet nodig. Ik kan mijn lampen nu gewoon besturen met Siri. Of dat ook kan als ik straks bij de kapper zit, weet ik niet. Maar dan kan dat alsnog met de app, widget of watch app.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 21:25

R J

top, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:37

Ethirty

Who...me?

Ook maar ingeschreven. Beetje jammer van Philips dat je verplicht bent om het "ik wil nog meer spam ontvangen" vinkje aan te zetten.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther_p
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
Is er eigenlijk al bekend of de afmetingen van de GU10 lampen al kleiner zijn geworden? Ik kan geen opbouwarmatuur waar ze niet 2cm uitsteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hoi! Sinds net eigenaar van een Philips Hue starters pakket (nieuwe versie). Twijfelde al een lange tijd, maar nu juist met Siri ondersteuning ben ik toch over gegaan. Ben bang dat het niet blijft bij 3 lampen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
chefspecial schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:38:
Potverd... hoe krijg je in hemelsnaam de bulbs terug naar de zigbee connectie? Lukt me tot nu toe niet.
Als je ze eenmaal via de remote van Livingcolors hebt gekoppeld, zijn ze dan wel terug te krijgen tot oorspronkelijke staat? Iemand die dit ooit heeft gedaan? Staat bar weinig info over op internet...
Batterijen uit de remote gehaald en het licht uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld? Ik heb van de week een goedekope iris lamp met ab via Amazon binnengekregen. Ik was in de veronderstelling dat ik de AB aan de bridge moest linken maar ik dacht toch eens kijken of dit rechtstreeks ook kon. De lamp dicht bij de bridge neergezet en op serial toegevoegd in de app met succes!

Weet iemand nog een functionaliteit waar ik de losse afstandsbediening voor kan gebruiken? Zou ik bijvoorbeeld al mijn hue lampen met die ene ab kunnen bedienen?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:40
Jarlian schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:48:
[...]
Weet iemand nog een functionaliteit waar ik de losse afstandsbediening voor kan gebruiken? Zou ik bijvoorbeeld al mijn hue lampen met die ene ab kunnen bedienen?
Je kunt er 16 lampen mee schakelen. Maar dan moet je ze eerst aanmelden bij de remote en dan de remote met de bridge. M.a.w. je meot opnieuw alles koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door hondapower op 07-10-2015 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Hier een aantal Siri commands die werken:

"Zet mijn lampen op de kleur [kleurnaam]"
"Zet mijn lampen uit"
"Zet mijn lampen aan"
"Zet mijn lampen op 20%"
"Zet de [lampnaam] op [percentage]"

Sommige commands, zoals "Activeer scene naam" pakt hij soms niet. Ik denk dat dat gewoon gewenning is.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
hondapower schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:16:
[...]
Je kunt er 16 lampen mee schakelen. Maar dan moet je ze eerst aanmelden bij de remote en dan de remote met de bridge. M.a.w. je meot opnieuw alles koppelen.
Overruled deze koppeling dan de bridge koppeling dmv de software op mijn smartphone? Maw; kan ik dan de lampen nog individueel bedienen via de app zoals ik al deed?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 15:37
chefspecial schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Waar staat dit filmpje dat er meerdere kleuren per strip mogelijk zijn? Dat zou wel ubergaaf zijn natuurlijk!
Heb het filmpje hier gevonden.

YouTube: Philips Hue Lightstrip Plus Announced - longer and brighter than ever!

Zag het rond de 30 seconden

Vandaag mijn nieuwe starterskit opgehaald van CoolBlue. Verpakking is een stuk minder mooi. Bridge is mooier en betere kwaliteit heb ik t gevoel. Er zit een grotere/dikkere stroomadapter bij. Siri werkt verassend goed, ook op de Apple Watch. "Zet de lampen aan" of "Zet de grote lamp aan" werken subliem. Kleurweergave en helderheid ga ik vanavond even checken.

Slijm slijm _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door prld op 07-10-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:35
hondapower schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Alleen als je nog geen AB hebt. Ik dacht btw dat die een handige AB zou zijn met die harde knoppen, maar voor kleurverandering moet je nu heel lang rondjes draaien. De softtouch versie is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Inderdaad... Je zou denken dat beide delen (2x 1 meter) dan apart aan te sturen zijn... Coole feature.. nu nog horen of het echt zo kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
P1nGu1n schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:14:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde, set aangeschaft voor 150. Deze lampen zijn fel zat voor mij en ik heb geen Apple devices thuis, dus voor Homekit ondersteuning hoef ik het ook niet te doen. Heeft de nieuwe set verder nog voordelen?
Ik zit in hetzelfde schuitje...
Heeft het uberhaupt zin om de nieuwe bridge aan te schaffen als je geen appels ( iOS ) maar alleen snoepgoed ( Android ) eet?
Is er enige meerwaarde behalve de Homekit ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Een vraag! Ik heb dus sinds vandaag Hue, heb het geïnstalleerd op mijn iPhone, maar als ik het op die van m'n vriendin installeer heeft ze mijn scenes niet, wel de standaard scenes. Terwijl ik alle standaard scenes ineens weer terug heb, had ze eerst allemaal verwijderd. Iemand hier die weet hoe dat komt? :D

Op iPad zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 15:37
Dennischo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:47:
Een vraag! Ik heb dus sinds vandaag Hue, heb het geïnstalleerd op mijn iPhone, maar als ik het op die van m'n vriendin installeer heeft ze mijn scenes niet, wel de standaard scenes. Terwijl ik alle standaard scenes ineens weer terug heb, had ze eerst allemaal verwijderd. Iemand hier die weet hoe dat komt? :D

Op iPad zelfde verhaal.
Op zelfde account ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
prld schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Op zelfde account ingelogd?
Jup! Gekoppeld aan Bridge en dan ingelogd op zelfde account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Dennischo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:52:
[...]

Jup! Gekoppeld aan Bridge en dan ingelogd op zelfde account.
Scene-sharing aangezet in menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 20:36
Enige tijd geleden heb ik op IFTTT een rule aangemaakt om mijn hue verlichting automatisch tegen zonsondergang in te schakelen. Ik wil dit weer uitschakelen maar helaas lukt dat (tot nu toe) niet. Om te beginnen heb ik de rules in IFTTTT uitgeschakeld, vervolgens mijn recipes gewist en via de hue app alle alarms en timers gewist.

Het is me nu niet duidelijk waarom de verlichting nog steeds aan gaat, de IFTTT site zorgde ervoor dat dit automatisch gekoppeld is aan de zonsondergang en dat lijkt nog steeds het geval te zijn. Ik heb ook WInHue bekeken en daar zie ik tweemaal een scene die Sunset on 0 heet. Maar helaas kan ik deze niet wissen of de-activeren. Als ik op mijn hue site kijk zie ik dat aan mijn woonkamer scene IFTTT gekoppeld is maar ik zie niet waar je dit ongedaan kunt maken (IFTTT staat niet bij synced devices).

Hopelijk weet iemand manier hoe ik dit kan uitschakelen?

bedankt.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Sabbi schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:59:
[...]

Scene-sharing aangezet in menu?
Is ook aan, via de website zijn nu de standaard ook weer terug. Maar ook mijn eigen. Lijkt dat de sync niet goed is gegaan dan? Zal ze vanavond nog eens thuis allemaal verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
lowo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:34:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje...
Heeft het uberhaupt zin om de nieuwe bridge aan te schaffen als je geen appels ( iOS ) maar alleen snoepgoed ( Android ) eet?
Is er enige meerwaarde behalve de Homekit ondersteuning?
Same here. Praten tegen Hue klinkt aardig, maar daar ga ik geen Apple phones/pads voor aanschaffen. Zijn er android voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoogst waarschijnlijk nul. Homekit is Apple only en voor zover ik kan vinden heeft de nieuwe bridge geen extra/nieuwe functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:52
gunther_p schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:24:
Is er eigenlijk al bekend of de afmetingen van de GU10 lampen al kleiner zijn geworden? Ik kan geen opbouwarmatuur waar ze niet 2cm uitsteken...
Zijn die eigenlijk wel vernieuwd? Lumen getal is bijvoorbeeld niet veranderd als ik zo met mijn doos vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24

Hier wat plaatjes:
Ik weet niet of ik zo met plaatjes mag spammen in mijn post. Als het vervelend is maak er wel kleine thumbnails van.
Zijn dit nu daadwerkelijk de nieuwere 800lm lampen?
Deze zouden ook blauw en groen beter kunnen weergeven, met name daar ben ik zeer benieuwd naar. Die bridge geloof ik verder wel hoewel een zwaardere voeding zou kunnen duiden op een snellere processor in de bridge die dan wat meer stroom verbruikt. Kun je het amperage zien wat op de bridge en de voeding staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
Jarlian schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:39:
[...]
Overruled deze koppeling dan de bridge koppeling dmv de software op mijn smartphone? Maw; kan ik dan de lampen nog individueel bedienen via de app zoals ik al deed?
Zodra ze aan de afstandsbediening en de bridge gekoppeld zijn, kun je ze parallel bedienen.
Dus zowel met willekeurig welke app je daarvoor gebruikt en tegelijktijd met die remote. Zit elkaar niet in de weg.

De remote heeft naast 2 scene toetsen trouwens ook een color loop functie ingebouwd. Je draait als de lampen aan zijn 1x rond met het draaiwieltje en dan druk je op 'aan'. Er begint dan een color loop waarvan de snelheid ook instelbaar is met het draaiwieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Dat zijn gewoon 2 strips neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Bert003 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:42:
[...]

Zijn dit nu daadwerkelijk de nieuwere 800lm lampen?
Deze zouden ook blauw en groen beter kunnen weergeven, met name daar ben ik zeer benieuwd naar. Die bridge geloof ik verder wel hoewel een zwaardere voeding zou kunnen duiden op een snellere processor in de bridge die dan wat meer stroom verbruikt. Kun je het amperage zien wat op de bridge en de voeding staat?
Ik heb de kleuren nog niet echt getest, zal dat vanavond even doen. Of het 800lm lampen zijn? Vast wel, ik heb ze toch nooit volle helderheid.

Ik heb geen oude peertjes meer, dus ik kan niet echt goed de vergelijking maken.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

DirectZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:33:
[...]

Inderdaad... Je zou denken dat beide delen (2x 1 meter) dan apart aan te sturen zijn... Coole feature.. nu nog horen of het echt zo kan...
Zijn dat niet gewoon twee losse strips?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

arjandijk162 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:39:
[...]

Same here. Praten tegen Hue klinkt aardig, maar daar ga ik geen Apple phones/pads voor aanschaffen. Zijn er android voordelen?
Nee, daarvoor wachten we op onze Homey :9

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
spoor12b schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:03:
Enige tijd geleden heb ik op IFTTT een rule aangemaakt om mijn hue verlichting automatisch tegen zonsondergang in te schakelen. Ik wil dit weer uitschakelen maar helaas lukt dat (tot nu toe) niet. Om te beginnen heb ik de rules in IFTTTT uitgeschakeld, vervolgens mijn recipes gewist en via de hue app alle alarms en timers gewist.

Het is me nu niet duidelijk waarom de verlichting nog steeds aan gaat, de IFTTT site zorgde ervoor dat dit automatisch gekoppeld is aan de zonsondergang en dat lijkt nog steeds het geval te zijn. Ik heb ook WInHue bekeken en daar zie ik tweemaal een scene die Sunset on 0 heet. Maar helaas kan ik deze niet wissen of de-activeren. Als ik op mijn hue site kijk zie ik dat aan mijn woonkamer scene IFTTT gekoppeld is maar ik zie niet waar je dit ongedaan kunt maken (IFTTT staat niet bij synced devices).

Hopelijk weet iemand manier hoe ik dit kan uitschakelen?

bedankt.
Ik denk dat je op een andere manier de verlichting automatisch laat aangaan bij zonsondergang. En dat je loopt te zoeken naar iets van IFTTT, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.
Als ik een IFTTT-recept uitzet werkt hij echt niet meer.

Heb je misschien in de Hue-app bij Geofencing een regel aanstaan?
Of een andere app waar je zoiets hebt ingesteld?

Als je een iPhone hebt met het programma iConnectHue, dan kun je via Settings / Bridge & Devices / Philips Hue / Clean up bridge al dit soort regels en wekkers verwijderen.
Misschien zijn er nog meer van dit soort app-jes.

Succes in ieder geval!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of via WinHue, daar kan je ook vanalles in cleanen heb ik net ontdekt, handige tool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01

ranzige pad

kwaaak kwaak

Fire69 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:55:
Of via WinHue, daar kan je ook vanalles in cleanen heb ik net ontdekt, handige tool :P
thanks, daar ga ik eens naar kijken!

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11
Even een advies vraag. Twee weken geleden in de aanbieding een Hue Lux startpakket gekocht voor 66,66 euro bij Praxis. Deze ondertussen geïnstalleerd en werkt prima. Wel baal ik ervan dat ik nu geen gebruik kan maken van Siri en homekit ondersteuning. Ik zou natuurlijk via de kortingsactie een nieuwe bridge kunnen kopen maar dan ben ik nog 66 + 40 = 104 euro kwijt terwijl een heel nieuwe set 100 euro kost. Wat zeggen jullie? Zo laten of toch proberen te ruilen en nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:52
laredo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:09:
Even een advies vraag. Twee weken geleden in de aanbieding een Hue Lux startpakket gekocht voor 66,66 euro bij Praxis. Deze ondertussen geïnstalleerd en werkt prima. Wel baal ik ervan dat ik nu geen gebruik kan maken van Siri en homekit ondersteuning. Ik zou natuurlijk via de kortingsactie een nieuwe bridge kunnen kopen maar dan ben ik nog 66 + 40 = 104 euro kwijt terwijl een heel nieuwe set 100 euro kost. Wat zeggen jullie? Zo laten of toch proberen te ruilen en nieuwe kopen?
Ik zou me afvragen of het al die moeite dan waard is. Voor ruilen krijg je dan met geluk je 66 euro terug en kan je voor 100 euro een nieuwe kopen en dan heb je 4 euro verdiend? Je kan de oude wellicht beter kwijt op Marktplaats waar een Android gebruiker er nog prima gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Iemand nog ergens een online shop die de Dimming Kit op voorraad heeft staan..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe werkt dat HomeKit nu eigenlijk, zie mensen balen dat ze de oude bridge hebben, maar wat is nu de toegevoegde waarde van de nieuwe bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:56
Via Siri je lampen bedienen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Kortom, gebruik je geen Siri, of uberhaubt geen i-iets, voorlopig nog even niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 10:10
Net 2 nieuwe lampen besteld bij COOLBLUE
Merkwaardig dat ze 2 losse wel op voorraad hebben en de bundel van 2 lampen niet. Maar dat scheelt maar 3 euro.

Morgen de lampjes in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectZ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:27:
Iemand nog ergens een online shop die de Dimming Kit op voorraad heeft staan..??
Ik heb pas nog een set bij Conrad besteld en ontvangen.
Werkt goed in combinatie met de andere hues & bribge.
Je kunt instellen welke lamp(en) je met de dimmer wil besturen.
Die dimmer zelf is niet in Domoticz te zien, maar dat schijnt ook zo te zijn
bij de Tap. De lamp zelf is een rond model in tegenstelling met de oude tapse vorm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
DirectZ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:27:
Geen online shop, maar....

De Praxis in Amsterdam (molokkenstraat 190) heeft echt veel voorraad van zowel de losse dimmer als het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01

ranzige pad

kwaaak kwaak

CyBeRSPiN schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:36:
Hoe werkt dat HomeKit nu eigenlijk, zie mensen balen dat ze de oude bridge hebben, maar wat is nu de toegevoegde waarde van de nieuwe bridge?
en meer intern werkgeheugen.
ook zag ik een klein verschil in stroomverbruik volgens specs bridge 1.0 max 3watt bridge 2.0 1,5watt

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 17:16
ranzige pad schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:30:
[...]

en meer intern werkgeheugen.
ook zag ik een klein verschil in stroomverbruik volgens specs bridge 1.0 max 3watt bridge 2.0 1,5watt
Hij ziet er ook leuker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Decennia schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:09:
[...]

Ik heb de kleuren nog niet echt getest, zal dat vanavond even doen. Of het 800lm lampen zijn? Vast wel, ik heb ze toch nooit volle helderheid.

Ik heb geen oude peertjes meer, dus ik kan niet echt goed de vergelijking maken.
Bij de oude modellen stond het aantal Lumens op de doos vermeld, staat dat niet op de nieuwe?
Als het goed is kun je met de nieuwe bijvoorbeeld betere blauwtinten maken, maar of er dan nu ook echt primair blauw uitkomt weet ik niet. Bij de oude lampen was het diepste blauw wat je kon maken eigenlijk iets meer richting paars. Een prachtige kleur overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de oude stond er als opdruk gewoon Hue of Philips of zo op.
Bij de nieuwe staat er 'Hue White and Color' op.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.in/photo/49230379/news/Philips-New-Hue-2-0-Hub-Lets-Siri-Control-Your-Home-Lighting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
CyBeRSPiN schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:36:
Je hebt HomeKit ondersteuning nodig om via iOs en Siri je lampen te bedienen. De oude bridge heeft (nog) geen HomeKit ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Fire69 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:40:
Bij de oude stond er als opdruk gewoon Hue of Philips of zo op.
Bij de nieuwe staat er 'Hue White and Color' op.

[afbeelding]
Zijn dat nou twee verschillende lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:20
Bert003 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Bij de oude modellen stond het aantal Lumens op de doos vermeld, staat dat niet op de nieuwe?
Als het goed is kun je met de nieuwe bijvoorbeeld betere blauwtinten maken, maar of er dan nu ook echt primair blauw uitkomt weet ik niet. Bij de oude lampen was het diepste blauw wat je kon maken eigenlijk iets meer richting paars. Een prachtige kleur overigens.
Filmpje op YouTube waarin de kleuren van de oude en nieuwe E19 wordt vergeleken.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
jschoorl2 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:30:
[...]

Filmpje op YouTube waarin de kleuren van de oude en nieuwe E19 wordt vergeleken.
Ik zou daar niet te veel waarden aan hechten. Als je bij de Hue API documentatie kijkt, staat bij supported lights een grafiek met het kleurengamma zoals de verschillende lampen die ondersteunen. De oude E19-lampen ondersteunen gamma B, terwijl de nieuwe E19-lampen gamma C ondersteunen. Met name in groentinten is het gebied dat de nieuwe lampen aankunnen veel groter. Maar als je alleen de kleuren stuurt die de oude lampen kunnen representeren, mag ik hopen dat die er hetzelfde uitzien bij de nieuwe lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

Fire69 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:55:
vraag me af of je met die tool de daylight trigger zou kunnen aanpassen,
nu gaat het licht veels te laat aan naar mijn mening.
zou best 30-45 minuten eerder mogen als het niet een uur is.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37
Net ook gekocht, nieuwste editie... Genoeg te lezen in dit topic.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 20:36
funske schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat je op een andere manier de verlichting automatisch laat aangaan bij zonsondergang. En dat je loopt te zoeken naar iets van IFTTT, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.
Als ik een IFTTT-recept uitzet werkt hij echt niet meer.
Ik zag bij IFTTT dat het kanaal wel offline was maar nu heb ik hem ook disconnected. Misschien dat dat toch nog helpt. Ik heb verder nooit rules aangemaakt en bovendien de cleanup gedraaid die in de philips hue app zit.

Ook in winhue staat geen enkele regel dus het kan bijna niet anders dan dat het signaal van buiten komt. Mocht de verlichting morgen weer aan gaan dan ga ik op router niveau de bridge internet toegang ontzeggen.

Het kan bijna niet anders dan dat het signaal van buiten komt, de timing verschuift keurig met de zonsondergang, precies zoals in het recipe staat. Bovendien heb ik de ingebouwde daylight sensor nooit geconfigureerd. En, tenslotte, ik heb nooit met timers gewerkt maar dit pas voor het eerst ingesteld met IFTTT... maar goed we zullen zien. Elke dag kan ik weer een nieuwe poging doen.... :/

EDIT: probleem verholpen, was gelukkig toch gewoon een lokale app. :)

[ Voor 2% gewijzigd door spoor12b op 11-10-2015 21:28 . Reden: Opgelost ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 23:19

swv

TRaSH schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:47:
[...]

vraag me af of je met die tool de daylight trigger zou kunnen aanpassen,
nu gaat het licht veels te laat aan naar mijn mening.
zou best 30-45 minuten eerder mogen als het niet een uur is.
Ik stel nu mijn tijden handmatig in eens in de zoveel weken/maanden met een ruime marge voor de lamp op de overloop, maar ik zou ook graag zien dat ik er meer op kan sturen. Via IFTTT gaat de verlichting veel te laat aan.

Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john.monster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:36
Ik heb een idee voor je, alleen zelf nog niet geprobeerd.

Maar je kan je locatie in ifttt een stukje verder naar het oosten instellen waar de zon dus eerder onder gaat ten opzichten van ons. Bijvoorbeeld Berlijn ofzo.
Dan zouden je lampen eerder aan moeten gaan.

PSN: Monjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Je kunt ook domoticz hiervoor gebruiken, hierin heb ik ingesteld dat vanaf 30minuten voor zonsondergang, de lampen om de 3 minuten 10 procent feller gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
gisteravond had ik alles uit gedaan (heel stille kamer), behalve de lampen. Op max bright is er wel degelijk een hoge zoem/piep te horen. Hoe donkerder hoe minder geluid, dus valt mee. Maar poeh, dat dat nog niet weg is.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Voor zonsopgang of zonsondergang kan je ook Tasker en Twilight gebruiken. Werkt perfect bij mij.

Google Play: Locale/Tasker Twilight Plug-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Voor een hobbyproject wil ik graag zelf Hue lampen aansturen, zonder bridge. Nu lukt dit prima als een Hue lamp nog niet gekoppeld is geweest, maar als deze gekoppeld is aan een bestaand netwerk kan ik de lamp met geen mogelijkheid ontkoppelen (let op: zonder een bridge!).

Weet iemand een manier om een losse Hue lamp uit een bestaand netwerk te halen, zonder dat je altijd de toegang hebt tot een bridge? Bij Osram Lightify lampen is dit bijvoorbeeld een procedure van 5 seconden aan, 5 seconden uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:21
sww89 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 05:49:
Ik stel nu mijn tijden handmatig in eens in de zoveel weken/maanden met een ruime marge voor de lamp op de overloop, maar ik zou ook graag zien dat ik er meer op kan sturen. Via IFTTT gaat de verlichting veel te laat aan.
Ik heb zelf een script op mijn Pi draaien dat aan de hand van mijn locatie en het percentage wolkenbedekking de offset ten opzicht van het zonsondergangtijdstip berekend. De wolkenbedekking en zonsondergang kan je via Openweatherdata opvragen waarna je alleen nog moet spelen met het bepalen van de juiste offset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
ralphm schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:44:
Als je bij de Hue API documentatie kijkt, staat bij supported lights een grafiek met het kleurengamma zoals de verschillende lampen die ondersteunen. De oude E19-lampen ondersteunen gamma B, terwijl de nieuwe E19-lampen gamma C ondersteunen.
Ik snap niet helemaal waar je vandaan haalt dat de nieuwe lampen Gamut C zouden ondersteunen.

De nieuwe lampen hebben modelid LCT007 en hebben gewoon Gamut B (staat ook in de tabel op de supported lights pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
NoFearWizz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:46:De oude bridge heeft (nog) geen HomeKit ondersteuning.
De oude bridge gaat ook geen HomeKit ondersteuning krijgen volgens de FAQ op meethue.com

http://www2.meethue.com/n...es/product/apple-homekit/
Can my old round-shaped Hue bridge be updated to support Siri voice control and Apple HomeKit?
Date published 6-10-2015 - Last edited 6-10-2015
Siri voice control requires Apple HomeKit which is only supported on the new square-shaped Hue bridge. Unfortunately, it is not possible to support Apple HomeKit on the old Hue bridge because it does not meet the hardware requirements for HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 10:37

Twan V

...en er stralend uitzien

Als dat wel zou kunnen, zouden ze ook geen inruilactie nodig hebben ;)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
EddoH schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:20:
Voor een hobbyproject wil ik graag zelf Hue lampen aansturen, zonder bridge. Nu lukt dit prima als een Hue lamp nog niet gekoppeld is geweest, maar als deze gekoppeld is aan een bestaand netwerk kan ik de lamp met geen mogelijkheid ontkoppelen (let op: zonder een bridge!).

Weet iemand een manier om een losse Hue lamp uit een bestaand netwerk te halen, zonder dat je altijd de toegang hebt tot een bridge? Bij Osram Lightify lampen is dit bijvoorbeeld een procedure van 5 seconden aan, 5 seconden uit doen.
Ik weet niet hoe de lampen dan wel aan wil sturen, maar ik kan met een remote de lampen van hun netwerk afhalen en toevoegen aan de remote. Hij neemt ze gewoon over. Je hoeft dus niet te onkoppelen, maar alleen te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

arjandijk162 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:46:
[...]

Ik weet niet hoe de lampen dan wel aan wil sturen, maar ik kan met een remote de lampen van hun netwerk afhalen en toevoegen aan de remote. Hij neemt ze gewoon over. Je hoeft dus niet te onkoppelen, maar alleen te koppelen
Het gaat om (eigen)prototype hardware. Ik stuur al met success diverse andere zigbee apparaten aan, waaronder Osram Lightify lampen. Ik wil ook graag Philips Hue ondersteunen: alleen direct en zonder tussenkomst van de Philips bridge/remote/andere accesoires. Bij de uiteindelijke (commerciële) toepassing wil ik graag dat gebruikers willekeurige Hue lampen kunnen koppelen zonder eerst via de originele remote/bridge te ontkoppelen.

Volgens het zigbee principe dienen ze eerst ontkoppeld te worden voor ik ze zelf aan kan sturen. De normale koppelprocedure faalt ook bij een eerder gekoppelde Hue lamp.

[ Voor 10% gewijzigd door EddoH op 09-10-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ok, daar kan ik je niet bij helpen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:25
EddoH schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:20:

De lamp een stuk of 20 keer aan en uit doen (geen grapje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

HyperBart schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:56:
[...]

De lamp een stuk of 20 keer aan en uit doen (geen grapje).
Thanks. Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:07
Op de Philips site staat het niet echt duidelijk, maar weet iemand of de 2m lightstrip plus al 1600 lumen geeft, of dat de strip hiervoor verlengt moet worden tot 10 meter?
En voor zover ik kon vinden is de hoge lichtopbrengst vooral bij wit licht, dus bij gekleurd licht een stuk minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:25
Ik zat zonet nog even op de Hue website te vergelijken.

Weet er iemand wat Philips eigenlijk bedoeld met "Creer je eigen sfeer". Iedere Hue lamp dient toch als sfeer? De Hue Led strip (de oude) die ik nu op het oog had die heeft daar een kruisje staan.

Ik ben evt aan het denken om de slaapkamer bij ons waar al een IR ledstrip tegen de muren hangt the Hue-ifyen door de lamp aan het plafond te voorzien van een Hue White (die van de dimming kit) in combinatie met wat bij-verlichting in de vorm van een LED strip.

Uiteindelijke doel is dan om zeker nu met de wintermaanden een wake up light te creeëren door de kamer te verlichten.

Die automatisatie/wake up light moet de strip wel hebben. Anders dan ga ik voor de gewone bulbs en koop ik me wel (weeral) wat armaturen waarmee ik de kamer kan verlichten...

[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 09-10-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Er is een update voor ios. Het widget probleem en de traagheid is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik het beste een Hue White startersset kan kopen?
Kan er maar weinig van vinden, en niet op voorraad. Lijkt mij een mooie manier om meteen de nieuwe bridge te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
In dit topic staat denk ik een keer of 40 Praxis genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de oude versie, heb ik hier al liggen, vorige week gekocht. Maar wil juist de nieuwe. Of hebben ze deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Hue White starterset? Dus inclusief bridge? Geen idee of die er uberhaubt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
OmeAnne schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:08:
Hue White starterset? Dus inclusief bridge? Geen idee of die er uberhaubt is.
Die bestaat, maar los van de Hue website heb ik die nog nergens gezien. Ik ben net bij Praxis Amersfoort (megastore) geweest en daar lag van het nieuwe Hue assortiment alleen de Dimming Kit en de losse switch.

Ik heb zelf 2 kits meegenomen, op beide 20% korting via een Formido bon. Totaal was ik 64 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Robsato schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:29:
[...]
Ik snap niet helemaal waar je vandaan haalt dat de nieuwe lampen Gamut C zouden ondersteunen.

De nieuwe lampen hebben modelid LCT007 en hebben gewoon Gamut B (staat ook in de tabel op de supported lights pagina)
Hmm, ik heb blijkbaar niet goed gekeken. Never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat wel, maar ik denk dat ik nog iets te vroeg ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:26:
Bestaat wel, maar ik denk dat ik nog iets te vroeg ben :)
Goedkoper met LED heeft 'm: https://www.goedkopermetl...hite-e27-starter-kit.html

Hier heb ik ook mijn dimming kit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik ook gevonden inderdaad. Maar geen voorraad. Ik moet het daar maar bestellen,en geduld hebben.Dank je voor het meezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
Robsato schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:33:
[...]
De oude bridge gaat ook geen HomeKit ondersteuning krijgen volgens de FAQ op meethue.com

http://www2.meethue.com/n...es/product/apple-homekit/
Can my old round-shaped Hue bridge be updated to support Siri voice control and Apple HomeKit?
Date published 6-10-2015 - Last edited 6-10-2015
Siri voice control requires Apple HomeKit which is only supported on the new square-shaped Hue bridge. Unfortunately, it is not possible to support Apple HomeKit on the old Hue bridge because it does not meet the hardware requirements for HomeKit.
Initieel zei Philips dat ze dat wel probeerde te doen. Daarom (nog) tussen haakjes omdat het voor mij dus nog niet duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10 15:26
Zijn de nieuwe hue starter packs al tekoop bij gewone winkel ketens zoals mediamarkt, bcc of bouwmarkten ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
deurklinkje schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:05:
Zijn de nieuwe hue starter packs al tekoop bij gewone winkel ketens zoals mediamarkt, bcc of bouwmarkten ?
Als het goed is wel, je kan even bellen of langsgaan of simpel de webshop even bezoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10 15:26
Ben net al bij veel winkels langs gegaan mediamarkt heeft alleen nog maar de oude batch voor de volle mep en er staat voor super knaller 199 euro bcc en praxis hadden alleen de oude
Bestel wel online bij cool blue ofzow

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:21
De Apple Store in Amsterdam heeft ook nog niks nieuws in de schappen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
ralphm schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:25:
[...]

Hmm, ik heb blijkbaar niet goed gekeken. Never mind.
Dus betekent dit dan dat er geen verschil in kleurbereik is tussen de oude Hue lamen en de nieuwe?
Alleen 800 lumen ipv 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
deurklinkje schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:05:
Coolblue is een goede..

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Heb vandaag via coolblue de nieuwe starterskit + 2 lichtstrips plus + 2 verlengstukken binnengekregen. Aansluiten is erg simpel. Intergratie met Siri, Eneco Toon werkte ook direct.

Heb een van de lichtstrips als ambilight achter de tv geplaatst. Ik wil deze via Kodi met de Hue plugin aansturen.

Ik draai Kodi Isengard op een iMac. Met versie 0.7.1 krijg ik geen automatische connectie met de bridge. Met de develop versie 0.8 kan hij een verbinding met de bridge opzetten en bij het opstarten van Kodi geeft hij aan dat hij inderdaad verbinding heeft. Vervolgens als ik een film start dan knippert een lamp kort en dan krijg ik een error melding. In de log:

21:50:27 T:4613287936 ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
- NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
Error Type: <type 'exceptions.TypeError'>
Error Contents: set_light2() takes exactly 4 arguments (5 given)
Traceback (most recent call last):
File "/Users/Jurgen/Library/Application Support/Kodi/addons/script.kodi.hue.ambilight-develop/default.py", line 587, in <module>
run()
File "/Users/Jurgen/Library/Application Support/Kodi/addons/script.kodi.hue.ambilight-develop/default.py", line 456, in run
fade_light_hsv(hue.light[0], hsvRatios[0])
File "/Users/Jurgen/Library/Application Support/Kodi/addons/script.kodi.hue.ambilight-develop/default.py", line 475, in fade_light_hsv
light.set_light2(h, s, v, duration)
TypeError: set_light2() takes exactly 4 arguments (5 given)
-->End of Python script error report<--

Iemand de plugin al aan de praat met de nieuwe bridge 2.0 en lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Vandaag de Philips lightstrip plus ontvangen, de starterset. Super mooie strip. Geeft ook perfect dezelfde kleuren door als de bulbs! Qua felheid vind ik het zelf erg meevallen.. Mijn inziens is die strip helemaal niet zo fel. Ik had vroeger zo'n RGB strip van 19,95 en die was volgens mij feller. Die wit tinten zijn wel een flinke meerwaarde. Ben er positief over! ☺
Nu nog een losse meter strip en dan is de bar af. Ik las dat je die op 33cm kunt knippen, das wel jammer. Je kunt helaas geen twee kleuren op een strip doen zover ik zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02
Was afgelopen week van plan om de philips hue lux starter pack te bestellen bij bol.com. Staat klaar in mijn winkelwagentje, maar omdat ik mijn e-dentifier niet bij de hand had, uitgesteld. Gisterenavond dacht ik eventjes de bestelling af te ronden, is de prijs ineens verhoogd naar €115,--. En nu staat hij weer op €119,--.
De set met gekleurde lampen is gezakt naar €169,--.
Zou dit te maken hebben met oude en/of nieuwe set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
patrickt35 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:09:
Was afgelopen week van plan om de philips hue lux starter pack te bestellen bij bol.com. Staat klaar in mijn winkelwagentje, maar omdat ik mijn e-dentifier niet bij de hand had, uitgesteld. Gisterenavond dacht ik eventjes de bestelling af te ronden, is de prijs ineens verhoogd naar €115,--. En nu staat hij weer op €119,--.
De set met gekleurde lampen is gezakt naar €169,--.
Zou dit te maken hebben met oude en/of nieuwe set?
is de oude startersset, bridge is bij de oude rond en bij de nieuwe vierkant.

Ps. Mocht iemand nog op zoek zijn naar alleen de nieuwe bridge, heb er 1 over, had twee startersetjes gehaald. Stuur even PM, woon in Deventer.(verkocht)

[ Voor 10% gewijzigd door jschoorl2 op 10-10-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
jschoorl2 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:54:
Heb vandaag via coolblue de nieuwe starterskit + 2 lichtstrips plus + 2 verlengstukken binnengekregen. Aansluiten is erg simpel. Intergratie met Siri, Eneco Toon werkte ook direct.

Heb een van de lichtstrips als ambilight achter de tv geplaatst. Ik wil deze via Kodi met de Hue plugin aansturen.

Ik draai Kodi Isengard op een iMac. Met versie 0.7.1 krijg ik geen automatische connectie met de bridge. Met de develop versie 0.8 kan hij een verbinding met de bridge opzetten en bij het opstarten van Kodi geeft hij aan dat hij inderdaad verbinding heeft. Vervolgens als ik een film start dan knippert een lamp kort en dan krijg ik een error melding. In de log:

21:50:27 T:4613287936 ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
- NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
Error Type: <type 'exceptions.TypeError'>
Error Contents: set_light2() takes exactly 4 arguments (5 given)
Traceback (most recent call last):
File "/Users/Jurgen/Library/Application Support/Kodi/addons/script.kodi.hue.ambilight-develop/default.py", line 587, in <module>
run()
File "/Users/Jurgen/Library/Application Support/Kodi/addons/script.kodi.hue.ambilight-develop/default.py", line 456, in run
fade_light_hsv(hue.light\[0], hsvRatios\[0])
File "/Users/Jurgen/Library/Application Support/Kodi/addons/script.kodi.hue.ambilight-develop/default.py", line 475, in fade_light_hsv
light.set_light2(h, s, v, duration)
TypeError: set_light2() takes exactly 4 arguments (5 given)
-->End of Python script error report<--

Iemand de plugin al aan de praat met de nieuwe bridge 2.0 en lampen?
Ambilight rond de tv gaat volgens mij niet werken, omdat de strip maar 1 kleur kan geven op het zelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

jschoorl2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:48:
[...]
Ps. Mocht iemand nog op zoek zijn naar alleen de nieuwe bridge, heb er 1 over, had twee startersetjes gehaald. Stuur even PM, woon in Deventer.
Ik heb je net een PM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
robertwebbe schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:00:
[...]

Ik heb je net een PM gestuurd :)
verkocht, tot vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Patrick80 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Ambilight rond de tv gaat volgens mij niet werken, omdat de strip maar 1 kleur kan geven op het zelfde moment.
Poormans ambilight. Script bepaald op dominante kleur de achtergrondverlichting, zie YouTube voor impressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Een vraagje... Ik heb een ambilight Tv van Philips en zoek al een tijd uit of ik via een app de ambilight kan koppelen met de hue?! Andersom kan, met de ambi+hue app, maar kan het ook juist andersom?? Ik ken myremote van Philips maar dat is niet echt automatisch. Is dit überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
chefspecial schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:46:
Een vraagje... Ik heb een ambilight Tv van Philips en zoek al een tijd uit of ik via een app de ambilight kan koppelen met de hue?! Andersom kan, met de ambi+hue app, maar kan het ook juist andersom?? Ik ken myremote van Philips maar dat is niet echt automatisch. Is dit überhaupt mogelijk?
Je kunt je Ambilight (in ieder geval bij de 2013-modellen) wel sturen met een API, maar 'echt' koppelen met Hue is wat anders (e.g. Hue app of LivingColors remotes gaan niet werken). Zie onderstaande link:

http://jointspace.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Ik heb de 55pfk7109, daar kun je niks mee dus? Loungelight is leuk, maar zou mooi zijn als je dat kunt koppelen met Hue (app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vanavond even de Philips Hue HomeKit bridge bij tweaker @jschoorl2 opgehaald en natuurlijk bij thuiskomst direct aangesloten. Behalve de lampen aanzetten via Siri kan ik nu met behulp van de Home - Smart Home Automation app app overkoepelende HomeKit scenes en triggers aanmaken.

Eerst even een scene 'alle lampen aan' aangemaakt waarin alle hue lampen worden aangezet.
Vervolgens een trigger aangemaakt: indien de tuindeur open gaat (via Elgato Eve Door & Window HomeKit sensor) dan de scene 'alle lampen aan' activeren indien de zon onder is (via hue bridge denk ik).

Alleen werkte het helaas niet. Ondanks dat het ledje op de sensor keurig even aan gaat als ik de deur open wordt dit niet opgepakt. Dit zal vast te maken hebben met het feit dat de Elgato Eve accessoires alleen via bluetooth kunnen communiceren. Alleen de Elgato Eve app op mijn iPhone neemt nu het gedrag van de deur waar. Ik vraag me af ik daar dan straks de Apple TV4 voor kan inzetten, deze beschikt wel over bluetooth. Iets zal de status van die sensor dan continue moeten bewaken via bluetooth.

Helaas kon ik hem niet aan de Hue bridge koppelen, die heeft dus geen bluetooth aan board. Ik had een klein beetje hoop dat Philips dat misschien toch stiekem zou hebben toegevoegd omdat bluetooth belangrijk is bij HomeKit.

Ik kon ook triggers aanmaken voor de Eve Home, indien het een bepaalde temperatuur is dan (helaas nog geen boven of onder conditie) en indien de vochtigheid een bepaalde waarde bereikt dan.
Via de Eve Energy kan ik dan bijvoorbeeld ook een apparaat aan- of uit laten schaken, bijvoorbeeld een ontvochtiger of ventilator ofzo. Ik heb ook nog een aantal van die Philips Living White stekkers liggen, deze kan ik dan ook schakelen (gaat via de Hue bridge als lamp).

Het begin is er dus :) Next step: Apple TV 4.

[ Voor 39% gewijzigd door robertwebbe op 11-10-2015 00:12 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.