[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:11
Fietsbel schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Hoe kom je in de persoonlijke shop? wanneer ik via de aanmeld knop rechtsbovenin wilt aanmelden lukt me dat niet.
is voor werknemers en mensen die op uitnodiging toegang hebben gekregen
Ruut88 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:43:
Volgens informatie die ik heb komen de starter sets vanaf a.s. dinsdag in de aanbieding met nieuwe voorraad voor 99;-
De gekleurde lampen ? (3 + bridge)

[ Voor 30% gewijzigd door Cardwizard op 03-10-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 23:44
Komen de light strips ook nog in de aanbieding!?? En weet iemand toevallig of er kleur verschil zit tussen de leds van de strips en e27?
Het zou gaaf zijn als die led strips meerdere kleuren op een strip konden weergeven. Dus bijv rood/blauw/geel of zo op één strip... Dan zou het perfect als ambilight gebruikt kunnen worden...

[ Voor 41% gewijzigd door chefspecial op 04-10-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 17:16
chefspecial schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:25:
Komen de light strips ook nog in de aanbieding!?? En weet iemand toevallig of er kleur verschil zit tussen de leds van de strips en e27?
Het zou gaaf zijn als die led strips meerdere kleuren op een strip konden weergeven. Dus bijv rood/blauw/geel of zo op één strip... Dan zou het perfect als ambilight gebruikt kunnen worden...
Die zijn ook nog steeds goedkoper en nu ongeveer 50 ipv 80 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 10:37

Twan V

...en er stralend uitzien

En er zit best veel kleurverschil in. De strips zijn rgb, waardoor gekleurd licht mooi uitkomt maar wittinten wat minder. De lampen zijn rybw, waardoor ze juist beter zijn in wit licht

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat is wijsheid. Net voor mijn hele benedenverdieping hue lampen aangeschaft. Zal ik deze houden of toch terugsturen en wachten op de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
Twan V schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 08:43:
En er zit best veel kleurverschil in. De strips zijn rgb, waardoor gekleurd licht mooi uitkomt maar wittinten wat minder. De lampen zijn rybw, waardoor ze juist beter zijn in wit licht
Helemaal eens met je analyse....maar als ik naar de praktijk kijk...en je zet niet een e27 lamp direct naast een strip...dan zie ik eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 19:24
Nee, de lampen zijn ook RGB, er zitten geen witte LEDs in.
Dat er mooi wit licht uit komt zit in het feit dat er LEDs met afwijkende kleuren (golflengte) gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Is het kleurverschil te vergelijken met de bloom?
Ik wil het onder een barretje monteren en boven op de bar staat een lamp met een e27 peertje... Dus dat is af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 14-10 10:37

Twan V

...en er stralend uitzien

remmuz schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

Nee, de lampen zijn ook RGB, er zitten geen witte LEDs in.
Dat er mooi wit licht uit komt zit in het feit dat er LEDs met afwijkende kleuren (golflengte) gebruikt worden.
Dan vergis ik me. Ik refereerde hiernaar: http://www.cnet.com/news/...changing-smart-led-bulbs/

Bij mij zit er best veel verschil tussen de strip en de bulb. Mijn hue-bulbs hebben erg veel moeite met blauw (wordt snel paarsig) en groen (wordt gelig).

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 19:24
chefspecial schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:33:
[...]

Ik wil het onder een barretje monteren en boven op de bar staat een lamp met een e27 peertje... Dus dat is af te raden?
De kleuren van de (oude) strip zijn vergelijkbaar met de Bloom.
Als je licht wilt dat in de buurt komt van de Hue lampen zul je de nieuwe strip moeten kopen.
Die is RGBW en met wat puzzel werk zul je kleuren kunnen maken die lijken op die van de e27 Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 17:09
Heeft er iemand hier eigenlijk al een nieuwe lightstrip plus? Zie dat meerdanlicht.nl ze bijv op voorraad heeft en ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 04-10-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
jip_86 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:42:
Heeft er iemand hier eigenlijk al een nieuwe lightstrip plus? Zie dat meerdanlicht.nl ze bijv op voorraad heeft en ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik heb er donderdag 1 gekregen. Super leuk speelgoed. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 17:09
Met name hoe het licht en de lichtopbrengst zijn bijvoorbeeld. Hij geeft een bak meer licht dan de oude. Gebruik je hem echt om een kamer te verlichten bijvoorbeeld? Of meer decoratief op een kast oid?

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 04-10-2015 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 20:41
Ik lees hier een hoop over verschillende mogelijkheden om je hue lampen aan of uit te zetten met een vervangende schakelaar op de plaats van de ouderwetse schakelaar.

Zelf zat ik hier ook mee toen ik mijn eerste hue set kocht. Ik heb wel een afstandbediening op tafel liggen die bij mijn lc hoorde maar ook die gebruik ik zelden.

Uiteindelijk heb ik het opgelost met een goedkoop windows tablet, 7inch, deze met een houder op de muur geplakt en van permanente spanning voorzien.
Op het tablet staan een hue app en de windows weer app open. Dit werkt perfect!

Dus heb je een oude tablet (win android) liggen met een 7inch scherm dan zou je dit natuurlijk ook kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
Jochemd13 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Dan zullen iig alle normale fittinglampen vervangen worden.

Viel mij op dat de Lux nu maar 20 euro is ipv 30.
Ik kreeg vandaag een krantje van de Philips webshop. Hue startset 99 euro, Hue Lux startset 49 euro. In de winkel zijn ze ook goedkoper geworden, volgens mij zag ik een losse Hue lamp liggen voor 51 euro bij Mediamarkt.

Lijkt er inderdaad op dat ze van de oude voorraden af willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
[edit]

Oeps, verkeerd gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door grote_oever op 05-10-2015 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
PhilipsFan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 01:43:
[...]

Ik kreeg vandaag een krantje van de Philips webshop. Hue startset 99 euro, Hue Lux startset 49 euro. In de winkel zijn ze ook goedkoper geworden, volgens mij zag ik een losse Hue lamp liggen voor 51 euro bij Mediamarkt.

Wel vreemd dat ze lampen die pas 1/2 jaar oud zijn nu al vervangen worden. Dan moeten de nieuwe wel erg verbeterd zijn. Ik hoop dat ze dan ook bij stroomonderbrekingen terug naar de kleur voor de onderbreking gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
De app heeft zojuist ook een update gehad voor HomeKit , en instellingen overzetten van oude naar nieuwe (HomeKit) bridge zou nu makkelijker zijn

Die laatste optie doet me wel vermoeden dat de eerdere berichten over een HomeKit update voor de oude bridge dan ook niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Er is een app update. Maar kan met siri nog steeds geen lampen uitzetten!!! Iets met verkeerde bridge?
Dacht dat de oude versie ook zou werken..... Ik kan de nieuwe niet eens vinden? Waar moet je die aanschaffen?

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48

robertwebbe

Robert Webbe

winter200 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:51:
Er is een app update. Maar kan met siri nog steeds geen lampen uitzetten!!! Iets met verkeerde bridge?
Dacht dat de oude versie ook zou werken..... Ik kan de nieuwe niet eens vinden? Waar moet je die aanschaffen?
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/625/21772502950_0a6bee6d21_b.jpg
Alleen de nieuwe HomeKit enabled bridge dus. Zal wel voor de beta testers zijn.

Op Facebook heeft Philips eerde laten weten dat de oude bridge ook HomeKit compatibel gemaakt zou worden en dat we in september een update konden verwachten. Alle HomeKit gerelateerde producten en updates komen tot nu toe altijd met dikke vertraging dus het zal wel december worden.

Ik hoop overigens dat Philips met de nieuwe bridge wat breder gaat (samen) werken met HomeKit producten van andere fabrikanten. Ik heb inmiddels de hele verzameling van Elgato liggen dus ik zou daar wel blij mee zijn. Indien voordeur open en zon is onder, schakel lampen aan en schakel apparaten in (via Eve Energy schakelstekers).

Morgen gaat Philips het een en ander bekend maken hierover, dan zullen we het weten.

[ Voor 47% gewijzigd door robertwebbe op 05-10-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
[...]

Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:41
chefspecial schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:33:
[...]

Ik wil je even waarschuwen, indien de LED strip vergelijkbaar is met de Bloom qua verlichting dan moet je heel goed oppassen om de Bloom en een Bulb te combineren. Het kleurverschil is best groot bij gelijke settings!
[...]

Ook heel benieuwd naar of je hier wat linkjes van hebt?

[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 05-10-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
HyperBart schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Ook heel benieuwd naar of je hier wat linkjes van hebt?
cardwizard in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

De rest is eigenlijk allemaal al uitverkocht

[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 05-10-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Die staan helaas hier voor 199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Later werd aangegeven dat dit alleen voor medewerkers is en mensen die speciaal uitgenodigd zijn. Dus niet voor jou en mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 00:40
De lampen zijn straks 10W/800lm ipv 9W/600lm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Tp9E9kU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Dat is wel een significant verschil...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
Sorry. Alleen een dode boom en die heb ik al weggegooid. Aanbod geldt sowieso alleen voor (ex-) Philips medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Niet alleen voor werknemers :)

De betere kleurweergave is wel tof meer lichtopbrengst boeit me persoonlijk niet zo , heb ze nu al nooit voluit branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vooruitgang is altijd goed, maar wel jammer als er dan een lamp kapot gaat dat het niet meer klopt met de oude generatie lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropshot89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 19:35
Weet iemand al wat de afmetingen zijn van de nieuwe GU10 lampen? Persoonlijk hoop ik dat deze wat kleiner zijn dan de huidige GU10 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 21:25

R J

Hierin staat het volgende:
The new Philips Hue Bridge is available in Europe and North America from October 6, 2015.

Hier worden niet de nieuwe lampen genoemd. Vraag me af wanneer die komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 14:49

Decennia

VECTORHEAD

R J schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Hierin staat het volgende:
The new Philips Hue Bridge is available in Europe and North America from October 6, 2015.

Hier worden niet de nieuwe lampen genoemd. Vraag me af wanneer die komen..
Ik denk dat die lampen er gewoon bij zitten, maar dat ze die niet benoemen. Kleine update voor die lampen is niet heel interessant voor een persbericht.

Gegroet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vanmorgen had ik al een mailtje gestuurd naar meerdanlicht.nl. Vanaf morgen kun je bij hen de nieuwe startpakketten kopen (met nieuwe lampen en nieuwe bridge). Ze wisten nog niet wanneer de losse nieuwe hue bridge 2.0 beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
The original Hue Bridge will not be updated with HomeKit compatibility as it does not have the necessary hardware, but Philips plans to continue to support it with software updates. Original Hue Bridge owners will need to purchase a Hue Bridge 2.0 to access HomeKit, but will get a discount of $20 on the product.

bron: MacRumors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

In november kunnen we via meethue.com een nieuwe bridge kopen met 33% korting, zie https://www.facebook.com/huePhilips/videos/744903252308228/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Als je toch nog lampen gaat bijkopen, kan je beter een nieuw stratpakket kopen, dan heb je omgerekend een nieuwe bridge voor 20 euro ipv 60-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
Nu alle specificaties bekend zijn. Wat zal ik doen? De "oude" lampen (e27 en gu10) houden of toch alles omruilen voor de nieuwe bridge en de nieuwe lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik zou omruilen, ik heb mijn lampen nog betaal aan volle mep, net voor de geruchten van de nieuwe sets en ik vloek nu al. Als je dan weer eens wat nieuwe lampen koopt matchen ze niet wat kleur betreft, zit je daar weer mee te rotzooien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Is er al iets bekend over fysieke winkels waar ik een starterspakket met de nieuwe bridge morgen kan ophalen? :)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 18:49
Ik wilde ook beginnen met een ledstrip en bridge, maar hoop dat er nu wat aanbiedingen komen met de 'oude' bridge :-)

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
HyperBart schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:26:
Ik zou omruilen, ik heb mijn lampen nog betaal aan volle mep, net voor de geruchten van de nieuwe sets en ik vloek nu al. Als je dan weer eens wat nieuwe lampen koopt matchen ze niet wat kleur betreft, zit je daar weer mee te rotzooien etc.
Daarom heb ik nu de gewone lux lampen nog maar aangeschaft.

22 euro de stuk ( ik gebruik toch de kleuren niet )

Heb er nu 9 in totaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
Heb nu sinds een aantal dagen ook een aantal Hue lampen in gebruik en wil nu mijn Living Colors Gen. 2 koppelen alleen dit werkt niet zoals het hoort denk ik.

Heb de ab gesynchroniseerd met mijn lampen alleen wanneer ik de laatste stap in het proces wil doen gaat het mis.

Ik druk eenmaal op de bridge, dan lang op de aan knop van de ab en zie dat de bridge reageert alleen krijg ik een error geluidje van de ab te horen ipv dat andere deuntje zeg maar.

Resultaat is dat ik met de ab de LivingColors kan bedienen waar ook mijn Hue Color en Lux op reageren echter doet de app op mijn iPhone niets meer. Die vind de lampen en mijn Hue Dimmer switch niet meer en de lampen reageren niet meer op de commando's welke de app uitstuurt.

Heb dit filmpje gebruikt als instructie. YouTube: How to connect a Philips living colors to the hue bridge

Doe ik iets verkeerd of is mijn Gen2 lamp gewoon niet compatible?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mektheb schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:31:
[...]

Daarom heb ik nu de gewone lux lampen nog maar aangeschaft.

22 euro de stuk ( ik gebruik toch de kleuren niet )

Heb er nu 9 in totaal :)
22 EUR/stuk? Waar, dan bestel ik er mee, perfect voor in de slaapkamer als wake up light...

Pricewatch... 19 EUR voor een lamp, perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 05-10-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
HyperBart schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

22 EUR/stuk? Waar, dan bestel ik er mee, perfect voor in de slaapkamer als wake up light...

Pricewatch... 19 EUR voor een lamp, perfect!
19 euro had ik niet gezien, maar zag ze bij de gamma liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Goldwing1973 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Heel raar, ik heb amazon.de in Firefox open staan, en daar kan hij zonder problemen naar NL verstuurd worden.
Open ik dezelfde link in Chrome, dan kan het niet naar NL verzonden worden.

Links is Chrome, rechts is Firefox.

[afbeelding]
heeft niet met willekeur te maken, maar wel met verkoper :) links is het geen amazon en rechts wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:31
B0MBACI schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:40:
[...]

heeft niet met willekeur te maken, maar wel met verkoper :) links is het geen amazon en rechts wel.
Daar waren we inmiddels wel achter;-) Het rare was dat je dus met dezelfde link in Chrome op een andere verkoper uit komt dan in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

De starterspack met de nieuwe bridge staat inmiddels op CoolBlue

http://www.verlichtingcen...795.1565346644.1441639897

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:10
Iemand al enig idee over de compatibiliteit van de nieuwe Bridge met gen2 lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J

R J

Bij de specificaties staat 600 Lumen, geen 800 zoals de nieuwe lampen zullen zijn.
Foutje op site? Pack met oude lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goodfella schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:10:
Iemand al enig idee over de compatibiliteit van de nieuwe Bridge met gen2 lampen?
Geen probleem werkt gewoon met Gen2 en Gen3 lampen net zoals de oude bridge ;)

Ook de TAP en dimmer switch werken perfect met de nieuwe bridge. Voor bron zie https://www.facebook.com/huePhilips :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 10:29
Ik heb een aantal dagen geleden een starterset gekocht met de 600lumen lampen en de e27 fitting.
Wist niet dat deze week nieuw spul zou uitkomen, had ze voor 170euro kunnen bestellen.
Is het de moeite waard om ze retour te sturen en om de nieuwe lampen en bridge dan te krijgen?
Ik zit dus nog in de 14dagen bedenk tijd periode.

Ben overigens wel erg tevreden met de lampen en overweeg serieus in de nabije toekomst het te gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
HyperBart schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Ik wil je even waarschuwen, indien de LED strip vergelijkbaar is met de Bloom qua verlichting dan moet je heel goed oppassen om de Bloom en een Bulb te combineren. Het kleurverschil is best groot bij gelijke settings
Ik weet het en vind het ook oer lelijk, dat verschil. Vooral bij blauw! Bij mij thuis overlappen de bloom en hue peer elkaar, dus dat is ruk.
Ik zit nu erg te twijfelen wat te doen, omdat de bloom nu meer uit staat dan aan....
Heb al vernomen dat de nieuwe Friends of Hue bloom ook geen identieke kleur heeft aan de bulbs. Qua led is die toch hetzelfde als de vorige generaties, alleen is hij via de app te vinden ivm zigbee.
De strip wilde ik ook graag, maar als daar ook verschil in zit qua kleur laat ik ze liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door chefspecial op 05-10-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

R J schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:32:
[...]

Bij de specificaties staat 600 Lumen, geen 800 zoals de nieuwe lampen zullen zijn.
Foutje op site? Pack met oude lampen?
Ik denk dat CoolBlue niet eens weet van de verbeterde lampen en gewoon de informatie van de oude starterspack heeft geplaatst. Dat de nieuwe lampen 10W/800lm zijn stond volgens foto's op de nieuwe verpakking paar pagina's terug :)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
De nieuwe bridge past wel goed bij m'n WiFi access-points....
http://www.fourserv.com.b...3742_4_20140317132501.jpg
Ubiquiti UAP-AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J

R J

Ik zie op bol.com de nieuwe e27 starterset nog niet staan.
Even via de chat gevraagd over de verwachte beschikbaarheid en ik krijg dit als antwoord

Ik kan het artikel helaas niet op de site vinden, in iedergeval niet die wat jij bedoeld. Als het artikel niet op de site staat met een ' verwachte' verschijningsdatum, kan ik helaas niks voorspellen.
Als een artikel binnenkort uitkomt dan staat het al online met een verschijningsdatum.

Elders zie ik 'm wel al online staan, bv op beaumotica
Actuele status: Dit artikel is op voorraad. Op werkdagen besteld voor 22:00, morgen in huis!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:52:
In november kunnen we via meethue.com een nieuwe bridge kopen met 33% korting, zie https://www.facebook.com/huePhilips/videos/744903252308228/.
Als je je aanmeld voor een alert blijkt die actie 15 oktober al te lopen :)
Already a Hue user? We’ve got news for you! You can get your hands on the new Hue Bridge at a 33% discount via our online shop, with free shipping. Available only from 15 October to 31 December 2015, or while stocks last. Because of limited availability, we cannot guarantee that we’ll have enough bridges for the entire promotional period. So don’t miss out - register now, to receive your reminder!

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:43
Ik heb me ook maar even ingeschreven. Ik wil eigenlijk wel upgraden en dan is die korting mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:29
Pimt schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:39:
Ik heb een aantal dagen geleden een starterset gekocht met de 600lumen lampen en de e27 fitting.
Wist niet dat deze week nieuw spul zou uitkomen, had ze voor 170euro kunnen bestellen.
Is het de moeite waard om ze retour te sturen en om de nieuwe lampen en bridge dan te krijgen?
Ik zit dus nog in de 14dagen bedenk tijd periode.

Ben overigens wel erg tevreden met de lampen en overweeg serieus in de nabije toekomst het te gaan uitbreiden.
Ik zit met precies hetzelfde, set aangeschaft voor 150. Deze lampen zijn fel zat voor mij en ik heb geen Apple devices thuis, dus voor Homekit ondersteuning hoef ik het ook niet te doen. Heeft de nieuwe set verder nog voordelen?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb mij ook maar even ingeschreven, zat al lang te wachten op de homekit support.
Wel jammer dat ze best wel veel geld vragen voor de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Ik heb straks de LC bloom teruggebracht naar de winkel, nu wil ik eigenlijk alle lampen en bridge weer resetten naar het origineel, zodat de app de lampen weer zelf kan vinden aangezien de remote nu weg is.
Is dit zo te doen? Heb het nog niet geprobeerd omdat ik op het werk zit...

[ Voor 71% gewijzigd door chefspecial op 06-10-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Laatst online: 00:09
Vanochtend (8.30)even binnen gelopen bij de Myshop.

Bizarre drukte (200+ mensen in de rij voor de kassa) met name gericht op alle HUE producten. Uiteindelijk een starterkit en 3 losse lampen weten te bemachtigen voor 158 euro :). Denk dat inmiddels alles wel weg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
Ruut88 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:05:
Vanochtend (8.30)even binnen gelopen bij de Myshop.

Bizarre drukte (200+ mensen in de rij voor de kassa) met name gericht op alle HUE producten. Uiteindelijk een starterkit en 3 losse lampen weten te bemachtigen voor 158 euro :). Denk dat inmiddels alles wel weg zal zijn.
Heb je dan de nieuwe versie of de oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
wind_surfer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Voor die prijs gok ik de oude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor die prijzen had ik ook wel in de rij gestaan :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:10
wind_surfer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Hoeveel kostte een lose kleurlamp dan?

En is er iemand die de HUE lampen op 100% brightness gebruikt, uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
goodfella schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:33:
[...]

Ik niet, veels te fel! Hooguit 60%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Potverd... hoe krijg je in hemelsnaam de bulbs terug naar de zigbee connectie? Lukt me tot nu toe niet.
Als je ze eenmaal via de remote van Livingcolors hebt gekoppeld, zijn ze dan wel terug te krijgen tot oorspronkelijke staat? Iemand die dit ooit heeft gedaan? Staat bar weinig info over op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 16:13
[...]

Ik gebruik mijn lampen toch best vaak op 100%.

[ Voor 25% gewijzigd door NoFearWizz op 06-10-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
[...]

Inderdaad nog de oude versies.

Starterkit 99 euro
Color lamp 29 euro
Witte lamp 19 euro

Zit nog wel te twijfelen om de witte om te ruilen voor color (als ze die nog hebben) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:51
chefspecial schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:38:
Potverd... hoe krijg je in hemelsnaam de bulbs terug naar de zigbee connectie? Lukt me tot nu toe niet.
Als je ze eenmaal via de remote van Livingcolors hebt gekoppeld, zijn ze dan wel terug te krijgen tot oorspronkelijke staat? Iemand die dit ooit heeft gedaan? Staat bar weinig info over op internet...
In de app zit een optie om handmatig de lampen terug te zetten. Dit ga via een serienummer dat op de lamp geschreven staat (6 karakters).

In de app ga je naar Instellingen -> Mijn lampen -> Lichten aansluiten, waar je vervolgens op handmatig zoeken klikt. Dan kom je op een scherm waar je de codes kunt toevoegen, je kunt er maximaal 10 per keer invoeren. Vervolgens klikt je weer op zoek.

Zorg er wel voor dat de lampen binnen bereik van de bridge zijn, dan werkt het het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
Ruut88 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Inderdaad nog de oude versies.

Starterkit 99 euro
Color lamp 29 euro
Witte lamp 19 euro

Zit nog wel te twijfelen om de witte om te ruilen voor color (als ze die nog hebben) :P
Hebben ze ook een webshop waar je als gewone consument kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
wind_surfer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

Hebben ze ook een webshop waar je als gewone consument kunt bestellen?
Nee helaas je moet een pasje hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 00:40
chefspecial schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:38:
volgens mij kan dat ook met HueLightFinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Mikey NL schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:59:
[...]

In de app zit een optie om handmatig de lampen terug te zetten. Dit ga via een serienummer dat op de lamp geschreven staat (6 karakters).

In de app ga je naar Instellingen -> Mijn lampen -> Lichten aansluiten, waar je vervolgens op handmatig zoeken klikt. Dan kom je op een scherm waar je de codes kunt toevoegen, je kunt er maximaal 10 per keer invoeren. Vervolgens klikt je weer op zoek.

Zorg er wel voor dat de lampen binnen bereik van de bridge zijn, dan werkt het het beste.
Thanks. Ga ik eens proberen straks...
Ik neem aan (ben nu net even niet thuis) dat de E27 color bulbs allemaal hetzelfde serienummer hebben...? En de LUX's allemaal weer dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
hondapower schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:28:
[...]

volgens mij kan dat ook met HueLightFinder.
Edit: gevonden via: http://www.everyhue.com/.
Thnx. Probeer ik ook ff als eerste straks. :)

[ Voor 24% gewijzigd door chefspecial op 06-10-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Krijg de nieuwe starterskit morgenochtend binnen. Ben benieuwd :) Iemand nog behoefte aan wat fototjes?

[ Voor 22% gewijzigd door Decennia op 06-10-2015 13:48 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie trouwens gezien dat Beaumotica een reviewkorting van 25 euro geeft op de nieuwe startersets?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J

R J

Decennia schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:48:
Krijg de nieuwe starterskit morgenochtend binnen. Ben benieuwd :) Iemand nog behoefte aan wat fototjes?
waar heb je 'm besteld?

Ik heb nog kortingsbonnen voor bol.com. Dus ik hoop echt dat ie daar snel beschikbaar komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

R J schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:51:
[...]

waar heb je 'm besteld?

Ik heb nog kortingsbonnen voor bol.com. Dus ik hoop echt dat ie daar snel beschikbaar komt! :)
CoolBlue! Vind dat een hele fijne webshop. Trouwens gekozen voor extra vroeg ophalen bij de supermarkt hier om de hoek, kan ik hem ook niet missen hehe :P

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J

R J

Decennia schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:53:
[...]

CoolBlue! Vind dat een hele fijne webshop. Trouwens gekozen voor extra vroeg ophalen bij de supermarkt hier om de hoek, kan ik hem ook niet missen hehe :P
nav je bericht refresh ik net de pagina van coolblue en zie ik 'm van 'binnenkort beschikbaar' naar op voorraad springen. Nice, je bent er snel bij!

Nu bol.com nog, maar daar staat ie niet eens op de site! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd welke apps er gebruikt worden voor de Hue producten.
Zelf ben ik uit ontevredenheid overgestapt van de originele Philips Android app naar Hue Pro (Google Play: Hue Pro), maar de programmeur heeft weinig tijd meer om door te ontwikkelen en was daarnaast niet voornemens hardware als Hue Tap en dimmer switch te ondersteunen.

Ik voel me gedwongen om toch weer de originele app te gebruiken, maar dat was 10 maanden geleden nog een drama en ik vermoed dat er niet veel veranderd is. In de Hue app is het niet mogelijk kleuren te kopiëren van lamp naar lamp en naar scenes onderling, zodat ze exact dezelfde kleurstelling hebben.
Het is nog onhandig slepen op een klein veldje en het blijkt dat ze ook wel eens spontaan verplaatsen of in een andere groep springen, waar ik ze niet in wil hebben.
De achtergrondkleur van de app veranderde mee met een ander ingestelde scene en maakt het vaak onleesbaar.
Kunnen scenes al worden opgeslagen op de bridge, zodat elke mobiel ze kan gebruiken? Dit moest voorheen via de cloud https://my.meethue.com/nl-nl/
en synchroniseren lukt lang niet altijd.

Mijn hoop was gevestigd op http://www.huepp.com/ maar dat blijkt ook langer te duren dan gepland.
Verder mist er nog steeds een motion- en eigenlijk ook lichtsensor, waarvan ik vermoed dat Philips ze niet zelf op de markt gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:32:
Verder mist er nog steeds een motion- en eigenlijk ook lichtsensor, waarvan ik vermoed dat Philips ze niet zelf op de markt gaat brengen.
Toch wel: nieuws: Philips toont drie sensoren voor zijn Hue-platform voor smart homes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bericht ken ik en ik veerde meteen op toen ik dat bericht las in januari 2015. Maar bij navraag op de Facebook pagina van Philips Hue, bestond er twijfel of ze het wel zouden uitbrengen volgens een medewerker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Mikey NL schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:59:
[...]

Deze manier is toch niet de manier die standaard bij de starterspack ook werkt, gewoon zoek lamp en dat ie dan automatisch gevonden word? Ik begrijp dat die lampen dan een andere netwerksleutel moeten krijgen, neem aan via de bridge.
Hoe kun je ze naar het origineel terugkrijgen? Of is dit die manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
Bij een starterpack is het niet nodig om de lampen te zoeken, die zijn al gekoppeld aan de bridge die in de starterpack zit.

Als je nieuwe losse lampen koopt dan zijn die nog helemaal nooit gekoppeld geweest en verbinden ze met de eerste bridge die naar lampen op zoek is.

Als je lampen wilt koppelen die al aan een andere bridge of afstandbediening gekoppeld zijn geweest dan moet je de codes op de lamp gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Robsato op 06-10-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Robsato schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:58:
Bij een starterpack is het niet nodig om de lampen te zoeken, die zijn al gekoppeld aan de bridge die in de starterpack zit.

Als je nieuwe losse lampen koopt dan zijn die nog helemaal nooit gekoppeld geweest en verbinden ze met de eerste bridge die naar lampen op zoek is.

Als je lampen wilt koppelen die al aan een andere bridge of afstandbediening gekoppeld zijn geweest dan moet je de codes op de lamp gebruiken.
Die status van verbinden met de eerste bridge is niet meer mogelijk dus...?
Ik meende dat als je de LC een keer verbind met de bridge dat ie dan via een ander protocol/systeem werkt (lightlink of zo iets?)
En niet via het eigen systeem ofzo, kan het ook mis hebben. Vond dat hij sinds ie met LC gekoppeld is, later reageert op alles wat ik doe (scene wisselingen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
chefspecial schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:53:
Ik heb straks de LC bloom teruggebracht naar de winkel, nu wil ik eigenlijk alle lampen en bridge weer resetten naar het origineel, zodat de app de lampen weer zelf kan vinden aangezien de remote nu weg is.
Is dit zo te doen? Heb het nog niet geprobeerd omdat ik op het werk zit...
Uit dit eerdere bericht dacht ik te begrijpen dat je de lampen alleen met de afstandsbediening kon bedienen en niet meer met de bridge. In dit geval zal je dan dus de codes op de lamp moeten gebruilken.

Als je je lampen nog steeds via de bridge kunt bedienen met de app dan is er toch geen probleem?
Gewoon de lamp die je terug hebt gebracht uit de lampen lijst verwijderen en klaar. Het feit dat er ooit een afstandstandsbediening in je systeem heeft gezeten heeft verder geen invloed op het kunnen vinden van lampen in de toekomst.

[ Voor 8% gewijzigd door Robsato op 06-10-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Robsato schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:20:
[...]
Uit dit eerdere bericht dacht ik te begrijpen dat je de lampen alleen met de afstandsbediening kon bedienen en niet meer met de bridge. In dit geval zal je dan dus de codes op de lamp moeten gebruilken.

Als je je lampen nog steeds via de bridge kunt bedienen met de app dan is er toch geen probleem?
Gewoon de lamp die je terug hebt gebracht uit de lampen lijst verwijderen en klaar.
Klopt. Maar ik vind dat het systeem een heel stuk trager reageert nu, waar dat dan aan ligt... Als je bijv scene sunset aanklikt, en je daarna naar 'lampen gaat' staan alle schuifjes nog in de vorige instelling. Duurt wel een seconde of 15 voor hij dat hersteld. Ook in de woonkamer gaan soms de lampen heel langzaam stuk voor stuk op een andere kleur.... Vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Laatst online: 13-10 15:37
bedankt voor de link, gelijk aangemeld.

ik vroeg mij verder af of er al iemand met een lighstrip plus had gespeeld? ik zag ergens op een filmpje dat je meerdere kleuren op de strip kon doen ( dus linker meter groen en rechter rood) kan alleen het filmpje niet vinden. is dit ook zo?

ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
prld schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:04:
[...]

ik vroeg mij verder af of er al iemand met een lighstrip plus had gespeeld? ik zag ergens op een filmpje dat je meerdere kleuren op de strip kon doen ( dus linker meter groen en rechter rood) kan alleen het filmpje niet vinden. is dit ook zo?

ik hoor het graag
Ik heb de lightstrip plus. Deze is niet in delen op een andere kleur te zetten.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Meer mensen last van de widgets welke niet meer correct werken na de laatste app update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Laatst online: 13-10 15:37
OnsDenis schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:19:
[...]

Ik heb de lightstrip plus. Deze is niet in delen op een andere kleur te zetten.
oke dus het enige wat de lighstrip-plus geeft is meer lumen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
vdpoorten schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:24:
Meer mensen last van de widgets welke niet meer correct werken na de laatste app update?
Bij mij werkt het ook niet meer onder ios 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
prld schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:40:
[...]

oke dus het enige wat de lighstrip-plus geeft is meer lumen :)
Ja, en RGBW ipv RGB. Dus je hebt bij de Plus ook wit licht.
vdpoorten schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:24:
Werkt hier nog wel maar vaak reageren één of meerdere lampen niet op een scenewissel in de widgets. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Fuwor op 07-10-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Er komt dus een fix.

"Hi Rick, our dev team is working on the fix. You could login to my hue as temp workaround It will use the internet conn then. ^DB"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Vandaag mijn nieuwe starterskit opgehaald van CoolBlue. Verpakking is een stuk minder mooi. Bridge is mooier en betere kwaliteit heb ik t gevoel. Er zit een grotere/dikkere stroomadapter bij. Siri werkt verassend goed, ook op de Apple Watch. "Zet de lampen aan" of "Zet de grote lamp aan" werken subliem. Kleurweergave en helderheid ga ik vanavond even checken.

En... De lampen zoemen niet meer bij mij :)

Hier wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U0w8ctR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jqHqkhp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/joCZUuo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pnim0kU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qqa7Gr1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nDYevrY.jpg

Ik weet niet of ik zo met plaatjes mag spammen in mijn post. Als het vervelend is maak er wel kleine thumbnails van.

[ Voor 7% gewijzigd door Decennia op 07-10-2015 14:15 ]

Gegroet!

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.