Ik ben inmiddels ook overstag gegaan, en heb een Hue Lux starterset aangeschaft. Leuke prijs om in te stappen in de wereld van Hue. Voor de e27 hanglamp in de woonkamer; daar moest toch warm wit licht in komen en dimbaar zijn. Voldoet de Lux dus prima voor. Heb ik nog een reservelamp, voor in een armatuurtje..
Voor op de slaapkamer van de kleine een Livingcolors Bloom aangeschaft. De niet-'friends of Hue' variant. Was toevallig in de aanbieding. Allemaal weten te koppelen aan de bridge dus dat is alvast goed gegaan. Werkt erg leuk allemaal.
1 kleine uitdaging waar we later pas aan dachten; in vakantieperiodes past er iemand op het huis en de huisdieren.. En ook komt er wel eens een oppas een avondje langs om op de kleine te passen. De meesten hiervan zijn niet zo "tech minded" dus dat gaat in de woonkamer met het bedienen van de lichten sowieso geheid fout als er geen fysieke schakelaar is. Blijft er dus een "dedicated remote" over voor in ieder geval de Hue Lux in de woonkamer. Er zijn 3 remotes welke volgens mij zouden voldoen:
* de Hue tap;
* Living Whites remote;
* de nieuwe Wireless dimming switch.
De laatste is wat mij betreft de mooiste, maar daar kan je weer geen "scenes" aan koppelen volgens mij.. Dat maakt hem wat mij betreft vrij nutteloos?
De hue tap is volgens mij het meest flexibel qua settings (functie van de knoppen aanpasbaar via webinterface zover ik gelezen heb?) - alhoewel de living whites remote dan weer lampen kan dimmen, wat de tap alleen kan dmv vooraf gedefineerde scenes als ik het goed begrepen heb. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan? Ik neig toch sterk naar de ouderwetsche living whites remote - vanwege de prijs t.o.v. de tap en het feit dat er in eerst instantie voornamelijk witte Hue lampen in de woonkamer komen. Lijkt qua vorm ook op de livingcolors remote, welke ook op de slaapkamer van de kleine gebruikt wordt. Dat werkt eigenlijk wel prima.
Mochten in de woonkamer tzt wat normale/gekleurde hue bulbs bijkomen dan is het allicht weer.. niet zo handig. Hmm. Mis ik iets belangrijks of zie ik iets over het hoofd qua mogelijkheden? Wat zijn jullie ervaringen/irritatiepunten met julie remotes?