[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57
Beetje jammer dat je alleen af kunt halen bij een winkel met voorraad.
Ze kunnen toch ook de bestelling in de wacht zetten tot er weer voorraad is?
Of mijn bestelling meegeven met de filiaal bestelling.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Er waren nu toch twee verschillende soorten LUX lampen, die met de dimmer werd verkocht en de normale? Of zijn het nu allemaal die nieuwe geworden?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:28
Waah schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:40:
[...]

Heel leuk zo'n app... maar wij gebruiken hem eigenlijk nooit. De remote die in het laatje ligt pakken we sneller. Een app opstarten + de juiste scene is gewoon meer tijd dan een la openen en drukken op de knop.
iOS ? je kunt alles aan of uit schakelen in de widget , ook verschillende scenes kun je daar neer zetten , werkt perfect en snel , je hoeft niet eens te unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
cardwizard schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:20:
[...]

iOS ? je kunt alles aan of uit schakelen in de widget , ook verschillende scenes kun je daar neer zetten , werkt perfect en snel , je hoeft niet eens te unlocken
Geen iOS helaas :) maar eens kijken vanmiddag met de IFTTT DO Button of dat werkt op Android. nadeel is dat je dan wel Wifi verbinding nodig hebt wss, en dat werkt niet altijd perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 06:28
weet niet of er zoiets als een widget op Android mogelijk is ?? werkt ook zonder wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
cardwizard schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:28:
weet niet of er zoiets als een widget op Android mogelijk is ?? werkt ook zonder wifi
Zal vast een widget voor zijn. Maar vanaf de lockscreen geen idee.
En je hebt toch internet nodig om de hub te benaderen? via wifi of buitenuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

En nu ook een prijsmelding voor de Philips LivingColors Iris Clear bij Conrad voor 64.99 euro:

https://www.conrad.nl/nl/...h-transparant-577299.html

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 21-09-2015 19:20 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
Waah schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:37:
[...]

Helaas inderdaad een versie zonder touchscreen. Wel vreemd dat het dus wel onder een touchscreen knop kan :P maar niet een gewone knop. het blijft het uitsturen van een signaal.

En een aparte activity maken kan ook al niet, want het wordt gezien als "home automation". En die kun je enkel toevoegen aan activities... niet als losstaande activity met eigen knoppen.

En een touchscreen afstandsbediening vind ik niks. als ik weer door menus moet scrollen enzo... als ik gewoon met de gekleurde knopjes (die ik nooit gebruik) de lampen aan en uit kon zetten zou top zijn. _/-\o_ maar helaas. volgens mij met de nieuwe smart home control remote moet het wel kunnen. Dus als ik dat kan testen en het werkt lekker ga ik die wel halen (en gaat de huidige naar boven :+ )
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb dezelfde harmony hub pas sinds vorige week, en ding bevalt super! Maar hoopte ook deze acties te kunnen maken met de kleuren-knopjes. (vond nl het prijsverschil met de companion teveel, puur voor deze 6 extra knopjes!)

Kan je niet een "fake" apparaat opstarten, en dan daaraan een hue actie koppelen? Voor zover ik weet is er geen terugkoppeling of het apparaat echt aan is gegaan, dus zou moeten kunnen toch? (Ik ga het vanavond ook eens proberen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Tripl3 D schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:33:
En nu ook een prijsmelding voor de Philips LivingColors Iris Clear bij Conrad voor 64.99 euro:

https://www.conrad.nl/nl/...h-transparant-577299.html
Niet echt een groot prijsverschil waardoor je hem gelijk zou willen kopen, maar ja, elke euro is er een ;)

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 21-09-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
In de zomer 2016 wordt ons huis opgeleverd. Raden jullie aan nu al gebruik te maken van hue verlichting aanbiedingen/kortingen?

Of valt er rond die tijd een nieuwe generatie te verwachten en kan ik daarom wellicht beter wachten met kopen tot die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik zou wachten. Misschien dat ze na de hue lux ook de rgb nog wel aanpassen. Zo sterk zijn de aanbiedingen ook niet. Zorg maar gewoon dat er van elk lichtpunt en schakelaar een draadje naar de meterkast gaat. Dan kun je elk denkbaar systeem in de toekomst aansluiten. Betere investering dan een paar tientjes korting op lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Even uit het aanbiedingen topic geknipt (heb er zelf ook 1 besteld):

Hue ledstrip van Philips, single pack, nu 60 euro bij Beaumotica ipv 80

http://www.beaumotica.nl/philips-hue-lightstrips-single-pack

pricewatch: Philips Hue Lightstrip

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ze zijn stevig aan het opruimen met de oude Hue serie blijkbaar. Logisch dat ze de voorraden kwijt moeten nu de nieuwe strips eraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 00:09:
Ik zou wachten. Misschien dat ze na de hue lux ook de rgb nog wel aanpassen. Zo sterk zijn de aanbiedingen ook niet. Zorg maar gewoon dat er van elk lichtpunt en schakelaar een draadje naar de meterkast gaat. Dan kun je elk denkbaar systeem in de toekomst aansluiten. Betere investering dan een paar tientjes korting op lampjes.
Philips hue is behalve de friends of Hue allemaal rgbw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
rimave schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:46:
Even uit het aanbiedingen topic geknipt (heb er zelf ook 1 besteld):

Hue ledstrip van Philips, single pack, nu 60 euro bij Beaumotica ipv 80

http://www.beaumotica.nl/philips-hue-lightstrips-single-pack

pricewatch: Philips Hue Lightstrip
mooie aanbieding, maar is dat nog wel de moeite waard, nu die zwaar verbeterde versie van de Hue Ledstrip er ook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Jochemd13 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:22:
[...]

Philips hue is behalve de friends of Hue allemaal rgbw ;)
Tja, zou behalve lichtsterkte ook niet weten wat er zou moeten veranderen.

Maar als ik een nieuw huis zou bouwen, zou ik aan het systeem wat aanpassingen doen zodat je alle Hom Automation mogelijkheden heb. (ook een systeem zonder de Hue vertraging). Hue is heel geschikt voor als je huis al staat en je wil je lichten veranderen, maar er gaat niets boven een bedrade oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Pusherman_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:29:
[...]

mooie aanbieding, maar is dat nog wel de moeite waard, nu die zwaar verbeterde versie van de Hue Ledstrip er ook is?
Ah, I see. Ik zie wel even of deze oude strip voor mij voldoet. Hij komt onder de keukenkastjes te hangen, dus hij hoeft geen hele kamer te verlichten. Het is meer ene beetje sfeer. En zodoende hoeft de afzuigkap niet meer van een een kaku voorzien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:35:
[...]

Tja, zou behalve lichtsterkte ook niet weten wat er zou moeten veranderen.

Maar als ik een nieuw huis zou bouwen, zou ik aan het systeem wat aanpassingen doen zodat je alle Hom Automation mogelijkheden heb. (ook een systeem zonder de Hue vertraging). Hue is heel geschikt voor als je huis al staat en je wil je lichten veranderen, maar er gaat niets boven een bedrade oplossing.
Misschien krijgen ze een andere vorm en krijgen ze een goedkoper ontwerp. Of ontstaat er een nieuwe serie met ook E14 fitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 00:09:
Wat is daar precies het voordeel van als ik vragen mag (ben in dat opzicht echt niet technisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Bij de Gamma in Den Haag wilden ze helaas niet meewerken aan de 25% korting op Philips Led lampen voor de (enige) Hue Lux lamp die ze hadden liggen. Beetje flauw, want volgens mij stonden er geen uitzonderingen bij. Zojuist maar eentje besteld met 33% korting bij de Praxis dan maar >:)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
ATS schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:47:
Bij de Gamma in Den Haag wilden ze helaas niet meewerken aan de 25% korting op Philips Led lampen voor de (enige) Hue Lux lamp die ze hadden liggen. Beetje flauw, want volgens mij stonden er geen uitzonderingen bij. Zojuist maar eentje besteld met 33% korting bij de Praxis dan maar >:)
Ook flauw, wat zeiden ze? Medewerker:Ondanks dat het er niet staat zijn er toch uitzonderingen.
Ik zag ook niet staan dat Philips Hue Lux niet bij de korting hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Jochemd13 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:05:
[...]

Ook flauw, wat zeiden ze? Medewerker:Ondanks dat het er niet staat zijn er toch uitzonderingen.
Ik zag ook niet staan dat Philips Hue Lux niet bij de korting hoort.
In de basis: "Computer says no". :F

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
ATS schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:07:
[...]

In de basis: "Computer says no". :F
Dan zou ik erg boos worden op de computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Outlandos schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:00:
[...]

Wat is daar precies het voordeel van als ik vragen mag (ben in dat opzicht echt niet technisch).
Als alle draden van lampen en schakelaars in je meterkast uitkomen kun daar bepalen welke schakelaar welk lichtpunt bedient, maar belangrijker nog, je kunt op 1 plaats relais en dimmers op al je lampen aansluiten. Op die manier kun je de meest betrouwbare homeautomation oplossing aanleggen en heb je keuze in wat je kiest.

Afbeeldingslocatie: http://drive.google.com/uc?export=view&id=0Bzy89rnxeuzkYkJPN0dfWGFrdkk

[ Voor 23% gewijzigd door arjandijk162 op 23-09-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Amazon.fr is de Hue Lightstrip Starterset (weer) in de aanbieding.
€149,93 met gratis verzending

http://www.amazon.fr/Philips-915004463001-Démarrage-Lightstrips-Smartphone/dp/B00IG18APC/ref=sr_1_14?ie=UTF8&qid=1442939393&sr=8-14&keywords=Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Maverick! schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:45:
Zit al een tijdje te wachten op een leuke aanbieding voor een hue compatible lamp.
Nu is dit een leuke deal. 55 euri incl. verzending:
http://www.dealqlub.com/a...living-colours-moodlight/

Alleen ken ik Dealqlub niet. Iemand hier ervaring mee?
Meer dan dit kan ik niet zo snel vinden.
Helaas uitverkocht. Was net van plan te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:27
Jongens, Kan een Philips LivingColors Aura nou wel of niet gekoppeld worden aan een HUE systeem?

Ik heb me suf gegooglet maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
goodfella schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:15:
Jongens, Kan een Philips LivingColors Aura nou wel of niet gekoppeld worden aan een HUE systeem?

Ik heb me suf gegooglet maar kan het niet vinden.
Geen enkel probleem, heb hier 2 LivingColors Aura's staan in de woonkamer. Deze kunnen naadloos geintegreerd worden in je Hue setup. Het is zelfs mogelijk om naast de Aura ook ander Hue lampen, zoals de Lux te koppelen aan de afstandsbediening.

De 1e AB heb ik gekoppeld aan mijn 2 Aura's + 3 hue lux lampen. De 2e heb ik alleen gekoppeld aan de 3 Lux lampen, omdat je niet altijd sfeerverlichting aan wilt hebben.

check de instructie hier: "Hoe verbind ik Philips Living Colors, Philips Living Whites of Philips Living Ambiance lampen met de Hue Bridge?"

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:27
Top dank je wel. Goed idee om verschillende afstandsbedieningen voor verschillende doeleinden te gebruiken. In totaal heb ik er dus 4, waarvan 2 touch en 2 knop-afstandsbedieningen. Of werken die knop-afstandsbedieningen helemaal niet met hue?

• Jochemd13
goodfella schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:35:
Top dank je wel. Goed idee om verschillende afstandsbedieningen voor verschillende doeleinden te gebruiken. In totaal heb ik er dus 4, waarvan 2 touch en 2 knop-afstandsbedieningen. Of werken die knop-afstandsbedieningen helemaal niet met hue?
Ze zouden moeten werken. Aangezien het de 2e en de 3e generatie zijn.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:12
Zojuist de Hue Go besteld voor 70 euri op Amazon.
Toch wel leuk om zo'n draagbaar ding erbij te hebben die je mee naar buiten kan nemen of als je in bad ligt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ronster op 23-09-2015 10:25 ]

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Starterspack is binnen. Helaas nog op kantoor, maar vanavond gelijk alles instellen :)

Zal wel vervelend worden met vrienden die in mijn kamer steeds t licht uitdoen via de lichtknop. Hoe doen jullie dat? :)

Gegroet!

Lichtknop weg genomen :D

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 23-09-2015 10:39 ]

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Hue Tap kopen en op tafel leggen/op de muur plakken. En dan de lichtknop vastzetten. :P

• arjandijk162
Haha, same here. Plankbandje of schakelaar weghalen. Heb ook Kaku wandzenders over schakeldoos heengeplakt en schakelaar vervangen door kroonsteentje.

• Goldwing1973
Decennia schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:32:
Starterspack is binnen. Helaas nog op kantoor, maar vanavond gelijk alles instellen :)

Zal wel vervelend worden met vrienden die in mijn kamer steeds t licht uitdoen via de lichtknop. Hoe doen jullie dat? :)
Hier heb ik de lichtschakelaars met een beige vierkant geknipt stuk plastic afgedekt en daarop de Hue TAP gemonteerd.
Maar dit kan alleen als de schakelaars iets verzonken zijn door de omliggende rand.
We zijn nu bezig met een andere woning te zoeken (koop) en als we daar gaan inrichten ga ik alle TAP's (heb er 6) van een andere behuizing voorzien en de echte lichtschakelaars helemaal weghalen en vervangen voor de TAP's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Decennia schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:32:

Ik heb mijn tap aan de muur geplakt net boven de lichtknop, dus die vind ik dan eerder.

• HooksForFeet
Ik heb het hele achterhaalde "lichtschakelaars horen aan de muur" concept overboord gegooid. :)

Ik had hiervoor een KaKu inbouwschakelaar en zo'n losse "wand"schakelaar die eruit ziet als een gewone schakelaar, die je op de muur kan plakken. Die dubbelzijdige tape bleef echter voor geen meter zitten en toen ik hem opnieuw vast wilde plakken vroeg ik me ineens af waarom ik die schakelaar daar eigenlijk wilde hebben. Ik bevind me het grootste deel van de tijd dat ik thuis ben op de bank, in de buurt van de salontafel, dus waarom die schakelaar niet gewoon op tafel leggen of op de bank plakken? Zo gezegd, zo gedaan. :)

Inmiddels zijn alle wandschakelaars (in ruimtes waar ik Hue heb) vervangen door van die afdekplaatjes, en ligt er een Hue Tap op tafel in plaats van een KaKu schakelaar, maar het principe is hetzelfde. :)

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:12
arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:17:
[...]

Helaas uitverkocht. Was net van plan te bestellen.
Hier wel een Philips Living Colors Iris voor 60...

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• ATS

ATS

HooksForFeet schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:07:
Ik heb het hele achterhaalde "lichtschakelaars horen aan de muur" concept overboord gegooid. :)

Ik had hiervoor een KaKu inbouwschakelaar en zo'n losse "wand"schakelaar die eruit ziet als een gewone schakelaar, die je op de muur kan plakken. Die dubbelzijdige tape bleef echter voor geen meter zitten en toen ik hem opnieuw vast wilde plakken vroeg ik me ineens af waarom ik die schakelaar daar eigenlijk wilde hebben. Ik bevind me het grootste deel van de tijd dat ik thuis ben op de bank, in de buurt van de salontafel, dus waarom die schakelaar niet gewoon op tafel leggen of op de bank plakken? Zo gezegd, zo gedaan. :)

Inmiddels zijn alle wandschakelaars (in ruimtes waar ik Hue heb) vervangen door van die afdekplaatjes, en ligt er een Hue Tap op tafel in plaats van een KaKu schakelaar, maar het principe is hetzelfde. :)
Hoe doe je dat als je in het donker een kamer in loopt of uit loopt? Dat zijn de momenten dat je de schakelaar bij de deur wil lijkt me.

• outlandos
Maverick! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:10:
[...]

Hier wel een Philips Living Colors Iris voor 60...
Hier 69,-

http://www.fonq.nl/zoek/?fq=iris

Vaak is er wel een kortingscode voor fonq te vinden op het internet.
arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:20:
[...]

Als alle draden van lampen en schakelaars in je meterkast uitkomen kun daar bepalen welke schakelaar welk lichtpunt bedient, maar belangrijker nog, je kunt op 1 plaats relais en dimmers op al je lampen aansluiten. Op die manier kun je de meest betrouwbare homeautomation oplossing aanleggen en heb je keuze in wat je kiest.

[afbeelding]
Helaas doet je afbeelding het niet.

[ Voor 41% gewijzigd door outlandos op 23-09-2015 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Outlandos schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:04:
[...]

Hier 69,-

http://www.fonq.nl/zoek/?fq=iris

Vaak is er wel een kortingscode voor fonq te vinden op het internet.

[...]

Helaas doet je afbeelding het niet.
Dank: Stond blijkbaar nog niet openbaar:
Afbeeldingslocatie: http://drive.google.com/uc?export=view&id=0Bzy89rnxeuzkYkJPN0dfWGFrdkk

Verwijderd

Even iets anders. Welke schroeven gebruiken jullie om de Hue Tap montageplaatje aan de muur te bevestingen. De schroeven die ik thuis het liggen hebben en te dikke kop zodat ik de tap er niet in kan draaien.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
Over iets meer dan een week ga ik verhuizen en dan ga ik toch ook maar eens kijken of ik aan de Hue gaat.
Spreekt me enorm aan, al gaat het wel oplopen qua kosten (starterskit, tap, eventuele extra lampen...).

Oh oh Mr. B, oh oh!

• HooksForFeet
ATS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:24:
[...]

Hoe doe je dat als je in het donker een kamer in loopt of uit loopt? Dat zijn de momenten dat je de schakelaar bij de deur wil lijkt me.
De kamer is bij mij nooit aardedonker. Omgevingslicht van buiten, enzovoort. Voor het verlaten van de ruimte (wanneer je ogen nog aan licht gewend zijn en het dus wél ineens aardedonker wordt) heb ik de Tap zo ingesteld dat hij bij het uitschakelen eerst uitfade naar weinig licht (zodat je direct feedback krijgt dat er wat gebeurt) en vijf seconden later het licht echt volledig uitdoet.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

Jochemd13 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:39:
[...]

Misschien krijgen ze een andere vorm en krijgen ze een goedkoper ontwerp. Of ontstaat er een nieuwe serie met ook E14 fitting.
yes, oude stock moet weg, dat zie je bij de LED strips maar ook bij de GU-10 Hue's, er schijnt een kleinere GU-10 Hue aan te komen, verder lijkt er niets te wijzigen:
http://www.housecontrolle...0-lampe-in-neuer-version/

En de E14 geruchten lopen ook, ik draai mee in een forum van Philips (nergens een NDA gezien) waar wat product testjes/belvingen uit geprobeerd worden. Daar is het volgende door de moderator in de groep gegooid:

We thought you might be interested to know that Philips are working on new bulb fittings for Hue including E14 and beyond - all work in progress but they are on the case - good news eh? :-) So watch this space, it requires a lot of re-working of the bulb design but they are on it!

Osram heeft de E14(zigbee) inmiddels al aangekondigd:
http://www.housecontrolle...ed-lampe-fuer-sockel-e14/

HT & NAS & Inventaris

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
HooksForFeet schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:58:
[...]

De kamer is bij mij nooit aardedonker. Omgevingslicht van buiten, enzovoort. Voor het verlaten van de ruimte (wanneer je ogen nog aan licht gewend zijn en het dus wél ineens aardedonker wordt) heb ik de Tap zo ingesteld dat hij bij het uitschakelen eerst uitfade naar weinig licht (zodat je direct feedback krijgt dat er wat gebeurt) en vijf seconden later het licht echt volledig uitdoet.
Dat uit faden is wel nice als je dat kan instellen. Neem aan dat het dan ook kan bij inschakelen?
Dat vind ik 's nachts nu storend met een gewone lichtbron, ineens 'fel' licht. En anders lijkt het me denk mogelijk om een scene toe te wijzen aan een knop met (alle) lampen op een bepaalde dim /intensiteitsniveau.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• HooksForFeet
Dat kan bij inschakelen ook ja, via de transitiontime parameter in de API. :)

• gunther_p
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
ranzige pad schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:03:
[...]

yes, oude stock moet weg, dat zie je bij de LED strips maar ook bij de GU-10 Hue's, er schijnt een kleinere GU-10 Hue aan te komen, verder lijkt er niets te wijzigen:

En de E14 geruchten lopen ook, ik draai mee in een forum van Philips (nergens een NDA gezien) waar wat product testjes/belvingen uit geprobeerd worden. Daar is het volgende door de moderator in de groep gegooid:

We thought you might be interested to know that Philips are working on new bulb fittings for Hue including E14 and beyond - all work in progress but they are on the case - good news eh? :-) So watch this space, it requires a lot of re-working of the bulb design but they are on it!

De afmetingen van de gu10 in het artikel zijn nochtans gewoon de afmetingen van de huidige versie
Ze spreken over 8,9 x 12,7 x 8,1 voor de oude versie, maar dat lijkt me eerder de E27 te zijn, nee? :)

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 18:34
het zal ook verdomme een keer tijd worden zeg....
eindelijk zijn ze wakker geworden in Eindhoven!
fatsoenlijke GU10 spots , en niet van die enorme trompetten meer.

En halleluja.... E14 is coming... hopelijk nog voor kerst..
ranzige pad schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:03:
[...]

PV Output

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

ST10©DE

Dus.............

Sinds deze week heb ik ook een aantal Hue's (Yippie!). Doordeweek hebben we een redelijk vast schema, en nu heb ik getracht dit zo in te stellen via de wekkerfunctie in de app:

Schema:
Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
06.30 opstaan opstaan opstaan
07.10 opstaan opstaan
07.30uit uit uit uit uit
08.00 overdag overdag
08.20 overdag
17.10 eten eten eten eten eten
20.00 avondavond avond avondavond
23.00 uit uit uit uit uit

Opstaan, Overdag, Eten en Avond zijn namen van scene's

Is dit een handige methode of zijn daar betere methode's voor?

Nu kan het natuurlijk zijn dat we toch licht wel of niet nodig hebben op een van de drie locaties. Hoe is dit makkelijk op te lossen? Noot: mijn vrouw wil dat het snel en makkelijk werkt.

Ik heb nu als oplossing per locatie een scene gemaakt met licht vol aan, en vervolgens op de telefoon een widget met die scene toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 24-09-2015 12:52 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• ATS

ATS

Een tap erbij kopen?

Ik heb sinds deze week ook een aantal Hue lampen, en eigenlijk weet ik zelf ook nog niet zo goed of ik het nu wel zo handig vind. Wel leuk om te kunnen dimmen en variëren in kleur, maar nog niet ideaal...

Ik heb nog geen tap, maar of dat het is voor ons weet ik ook nog niet. Ik ga wellicht eens experimenteren met een oude iPod Touch die hier nog rondslingert. Misschien kan ik daar iets op maken waarmee ik snel uit een paar scenes kan kiezen en kan dimmen en die altijd-aan kan zijn.

Ik hoop overigens dat het als de Homey er is ook makkelijker gaat worden. Dan zou het stemgestuurd moeten kunnen...

[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 24-09-2015 13:49 ]

• Goldwing1973
De losse Hue Dimming Switch (zonder de LUX lamp) van Philips is vanaf 30 november leverbaar.

Bron: Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/P...4173&sr=8-10&keywords=Hue

[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 24-09-2015 13:33 ]

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
Goldwing1973 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:31:
De losse Hue Dimming Switch (zonder de LUX lamp) van Philips is vanaf 30 november leverbaar.

Bron: Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/P...4173&sr=8-10&keywords=Hue
Gewoon al verkrijgbaar.

Bij sommige Praxis filialen al op voorraad anders gewoon te bestellen.
Heb er vorige week 3 weggehaald in Almere

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

ST10©DE

Dus.............

paul-s83 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:32:
[...]

Geen enkel probleem, heb hier 2 LivingColors Aura's staan in de woonkamer. Deze kunnen naadloos geintegreerd worden in je Hue setup. Het is zelfs mogelijk om naast de Aura ook ander Hue lampen, zoals de Lux te koppelen aan de afstandsbediening.

De 1e AB heb ik gekoppeld aan mijn 2 Aura's + 3 hue lux lampen. De 2e heb ik alleen gekoppeld aan de 3 Lux lampen, omdat je niet altijd sfeerverlichting aan wilt hebben.

check de instructie hier: "Hoe verbind ik Philips Living Colors, Philips Living Whites of Philips Living Ambiance lampen met de Hue Bridge?"

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge
Wat ik niet vind, zou deze strip ook zo aangesloten kunnen worden?

--Nevermind, deze zal wel via infrarood gaan?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40
Ideaal dat je online gewoon kunt bestellen met 33% korting en dus helemaal niet 3 dingen hoeft te kopen. Zie ook het draadje bij de buren http://nl.pepper.com/aanb...voor-eur6666-praxis-12297

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Wel opletten. Ik had zelf Hue Lux lampen besteld bij de Praxus, met 33% korting. Op het formulier dat ik meekreeg aan het onthaal (om vervolgens mee naar de fahaalbalie te gaan), stond gewoon de volle prijs. Ook bij het afrekenen aan de kassa werd de volle prijs gerekend. Had gelukkig nog de bevestigiongsmail bij waar de prijs met korting in stond om alsnog de korting te krijgen.

• sbrand
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-08 18:32
@Mothergoose: Welke Praxis in Almere? Ik was vorige week in Stad maar die had niets en kon ook niet bestellen...

• Goldwing1973
sbrand schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:38:
@Mothergoose: Welke Praxis in Almere? Ik was vorige week in Stad maar die had niets en kon ook niet bestellen...
In Alphen aan den Rijn is hij ook niet uit voorraad leverbaar, maar toen ik het EAN nummer gaf konden ze 'm wel bestellen.
Het EAN nummer is 8718696452547 (Philips HUE Wireless Dimming Kit)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:59

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

laredo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:57:
[...]

Ideaal dat je online gewoon kunt bestellen met 33% korting en dus helemaal niet 3 dingen hoeft te kopen.
Zo heb ik het ook gedaan, online 2 Lux lampen gereserveerd en met het mailtje naar de winkel geweest.
Als je reserveert dan weet je tenminste dat ze echt op voorraad zijn en wanneer, dat bevestigt het mailtje.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
sbrand schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:38:
De Praxis Almere stad, ik heb het ze ook helemaal voor moeten kauwen hoor.
Maar er is een kaartje bij de Philips ledlampen, onderste vak (staat/stond een bord met de nieuwe lamp en dimmer)

Vind het sowieso stom dat de HUE verlichting daar verdeeld is over 3 schappen op totaal andere plekken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mothergoose op 25-09-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Mothergoose schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:40:
[...]

Gewoon al verkrijgbaar.

In Den Haag (megastores) lagen ze van de week ook gewoon in het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

WAARSCHUWING voor mensen die Domoticz gebruiken!

installeer de update van de bridge (01028090) voorlopig NIET als hij aangeboden wordt want Domoticz crasht erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
tozzke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:25:
WAARSCHUWING voor mensen die Domoticz gebruiken!

installeer de update van de bridge (01028090) voorlopig NIET als hij aangeboden wordt want Domoticz crasht erop.
Dat zou wel eens met deze wijziging te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Timmy schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:22:
[...]

Dat zou wel eens met deze wijziging te maken kunnen hebben.
Als je parser daar over struikelt ben je wel een pruts-programmeur hoor... 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Coolblue heeft de nieuwe bridge er nu bij staan als pre-order :o
Zou verschijnen op 6 oktorber.

http://www.verlichtingcen...ips-hue-starter-pack.html
http://imgur.com/iCxNMKX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58
Zie hier ook de nieuwe product sheet van de vernieuwde starter kit: http://download.p4c.phili...29001142004_pss_engie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 17:23

rik

Totaal offtopic maar toch: op https://www.praxis.nl/doe-het-zelf/verlichting/philips-hue lijkt de "Probleemoplossing" bedoeld te zijn voor Praxis-personeel :)
Controleer vervolgens de wifi instelling op de iPad. De netwerknaam van het Hue netwerk is belkin.B25. Ga in het hoofdmenu van je iPad naar Instellingen --> Wi-Fi. Controleer of de iPad verbonden is met het hiervoor genoemde netwerk.

Start de demo-app opnieuw op. Dit kan door in het hoofdmenu de Hue app opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
Nu kan het zijn dat ik het gemist heb, maar gaat het mogelijk zijn om de nieuwe bridge ook los te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 08:02
Hoe hebben jullie trouwens de Hue lampen aangebracht in de keuken?

Mijn halogeenlampjes in de keuken gaan nu stuk voor stuk kapot. (draad wordt te warm en daardoor geen goed contact meer). Het is nu voor mij het beste moment om philips hue te kopen, gezien dit ook met domoticz te koppelen is.

Ik zat zelf aan de philips hue g10 te denken met misschien in combinatie met de ledstrips.

Echter ben ik benieuwd hoe jullie de integratie met de keuken hebben geregeld. Met name voor:
- hoe doen jullie dat boven de vochtige/warme gedeelte? Wij hebben de lampen niet recht boven de kookplaat hangen, maar wel ernaast.
- Hoe hebben jullie de lampen in de kasten verwerkte? Wij hebben namelijk lampen onder de kast zitten. Als je ze netjes wilt integreren moet je door de kast boren. Ik denk alleen dat je dan veel problemen zult krijgen met borden/etc die in de kast staan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4KKy5RY.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 25-09-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
grote_oever schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:48:
Hoe hebben jullie trouwens de Hue lampen aangebracht in de keuken?

Mijn halogeenlampjes in de keuken gaan nu stuk voor stuk kapot. (draad wordt te warm en daardoor geen goed contact meer). Het is nu voor mij het beste moment om philips hue te kopen, gezien dit ook met domoticz te koppelen is.

Echter ben ik benieuwd hoe jullie de integratie met de keuken hebben geregeld. Met name voor:
- hoe doen jullie dat boven de vochtige/warme gedeelte? Wij hebben de lampen niet recht boven de kookplaat hangen, maar wel ernaast.
- Hoe hebben jullie de lampen in de kasten verwerkte? Wij hebben namelijk lampen onder de kast zitten. Als je ze netjes wilt integreren moet je door de kast boren. Ik denk alleen dat je dan veel problemen zult krijgen met borden/etc die in de kast staan.
[afbeelding]
Moet wel kunnen met Hue, die lampen smelten niet zo snel ;)

Ledstrips!
Inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 08:02
Jochemd13 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:50:
[...]

Moet wel kunnen, die lampen smelten niet zo snel ;)

Ledstrips!
Inspiratie
Tnx, je had mijn edit net gemist ;)

Waar ik wel benieuwd naar ben. Destijds keer ledstript gehad van een goedkoper merk. Echter gingen deze snel kapot of gaven ze her en der andere kleuren. Iemand hier last van gehad bij de ledstrips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
grote_oever schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:52:
[...]

Tnx, je had mijn edit net gemist ;)

Waar ik wel benieuwd naar ben. Destijds keer ledstript gehad van een goedkoper merk. Echter gingen deze snel kapot of gaven ze her en der andere kleuren. Iemand hier last van gehad bij de ledstrips?
Ik heb zo'n ledstrip onder de kastjes hangen. Van de Philips friends of hue serie.
Geeft een leuk sfeertje in de keuken en het ziet er ook luxe uit.
Het hangt er nog maar een paar weken, maar het blijft goed hangen en werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Werkt dat ook prettig met het bereiden van eten? Dan is kleurechtheid toch wel een puntje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

jip_86 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:07:
Coolblue heeft de nieuwe bridge er nu bij staan als pre-order :o
Zou verschijnen op 6 oktorber.

http://www.verlichtingcen...ips-hue-starter-pack.html
http://imgur.com/iCxNMKX
Haha verdorie... heb ik net de verkeerde gekocht. Zou ik hem nog kunnen omwisselen bij hun voor de andere? :+ Deze bridge doet niks anders dan de originele bridge, right? Alleen homekit en dus siri ondersteuning?

Ik heb trouwens dat alle 3 mijn lampen een zachte pieptoon maken. Ik denk dat ik t nu (harder) hoor omdat ik er op let (laatste dagen geen last van gehad) en lees dat het een veel voorkomend probleem is. Is die pieptoon er altijd of zijn dat gewoon defecten? Het omwisselen is volgens Philips geen probleem, dus als ik er lampen voor terug krijg die niet piepen doe ik dat graag.

[ Voor 37% gewijzigd door Decennia op 26-09-2015 00:47 ]

Gegroet!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb intussen een stuk of 9 Hue E27 lampen gehad die precies op de zelfde manier piepen. Als er geen verschil tussen jouw lampen zit denk ik niet dat het anders dan normaal is wat je hoort.

• Jochemd13
Volgens https://www.goedkopermetl...led-lamp-single-pack.html zijn de Wireless Dimming Kit lampen instelbaar op wit-warmte, net als de Hue Phoenix. Klopt dit ook?
- van warme tot koele witte kleur
Gebruik presets voor de juiste verlichting op elk moment
- witlichtinstelling die je helpt te concentreren (wetenschappelijk bewezen)
- vooraf ingestelde witlichttemperatuur die een weldaad is voor lichaam en geest
- wit licht ideaal voor lezen
- stel je verlichting af op een kalmerende, zachte tint om je te helpen te ontspannen

[ Voor 49% gewijzigd door Jochemd13 op 26-09-2015 12:25 ]

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:51
Nee, dat klopt niet. De lampen van de wireless dimming kit zijn alleen maar te dimmen, ook als je ze op een bridge aan sluit. Ze kunnen alleen maar 2700k wit licht geven.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Bvelleko schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:18:
Ik heb intussen een stuk of 9 Hue E27 lampen gehad die precies op de zelfde manier piepen. Als er geen verschil tussen jouw lampen zit denk ik niet dat het anders dan normaal is wat je hoort.
Alright. Misschien filter ik het vanzelf na een tijdje en moet ik er gewoon niet zo op letten :)

Gegroet!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Inderdaad dan een hele verkeerde omschrijving. Ik zou het maar wat graag willen, de lux laat ik liggen omdat dat net mijn kleur niet is...

[ Voor 45% gewijzigd door Bert003 op 26-09-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Bert003 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:01:
Inderdaad dan een hele verkeerde omschrijving. Ik zou het maar wat graag willen, de lux laat ik liggen omdat dat net mijn kleur niet is...
Ballontruc of filter werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.goedkopermetl...0w-e14-tunable-white.html

Hiermee zou je toch verschillende witkleuren moeten kunnen instellen? Is het alleen nog de vraag of het lekker werkt met de Hue Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
ATS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:49:
Werkt dat ook prettig met het bereiden van eten? Dan is kleurechtheid toch wel een puntje....
Dan gebruik het licht in de afzuigkap er bij. Dat gaat prima.
En je kunt de lichtstrip het beste op wit licht zetten. Bij andere kleuren ziet het eten er weird uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
haribold schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:27:
https://www.goedkopermetl...0w-e14-tunable-white.html

Hiermee zou je toch verschillende witkleuren moeten kunnen instellen? Is het alleen nog de vraag of het lekker werkt met de Hue Bridge.
Via de Hue Bridge kan je de witkleuren van die lampen niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
AmbroosV schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:22:
[...]

Via de Hue Bridge kan je de witkleuren van die lampen niet aanpassen.
En de Hue Phoenix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 23:44
Ik heb gisteren de LC bloom gekocht, met afstandbediening.
Nu is het koppelen vd lamp met de bridge eindelijk gelukt maar heb ik het idee dat alles trager reageert in de hue app. Selecteer je een scene, dan duurt het even voordat je de "schuifjes" bij ' lichten ' ziet veranderen van kleur.
Heeft dat te maken met het feit dat er een LC bij op gekomen nu.
Ook veranderd de kleur van de bloom niet als je via de hue tap scenes veranderd. Aan-uit kan wel... Iemand ervaringen of tips om et wat soepeler te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
chefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:25:
Ik heb gisteren de LC bloom gekocht, met afstandbediening.
Nu is het koppelen vd lamp met de bridge eindelijk gelukt maar heb ik het idee dat alles trager reageert in de hue app. Selecteer je een scene, dan duurt het even voordat je de "schuifjes" bij ' lichten ' ziet veranderen van kleur.
Heeft dat te maken met het feit dat er een LC bij op gekomen nu.
Ook veranderd de kleur van de bloom niet als je via de hue tap scenes veranderd. Aan-uit kan wel... Iemand ervaringen of tips om et wat soepeler te krijgen?
Ik heb hier ook 2 bloom's naast de TV staan en die reageren gewoon op de kleuren in de scenes.
Uiteraard moet je de scène wel editten en de bloom toevoegen en de goeie kleur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
De oude variant of de nieuwe? Heb je hem ook getest met de Hue tap? Maakt het eigenlijk voor het systeem nog verschil als je alles via die afstandbediening koppelt, want als je een nieuwe lamp wil toevoegen moet je dat via de afstandbediening doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
chefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:46:
De oude variant of de nieuwe? Heb je hem ook getest met de Hue tap? Maakt het eigenlijk voor het systeem nog verschil als je alles via die afstandbediening koppelt, want als je een nieuwe lamp wil toevoegen moet je dat via de afstandbediening doen....
Geen idee welke generatie, zijn nu ongeveer 2 jaar oud, ja, getest met de Hue TAP en werkt gewoon.
En, ja, het koppelen van nieuwe lampen kan via de afstandsbediening, alleen ik koppel ze door het serienummer van de lamp in de App in te voeren bij Handmatig vinden van lampen.
En, ik gebruik niet de afstandsbediening die bij de Bloom's geleverd is, maar de afstandsbediening van de Livingwhites plug starterset (geen idee meer waarom ik die ben gaan gebruiken ipv de Bloom afstandsbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
chefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:46:
je bedoelt zeker de
pricewatch: Philips Hue LivingColours Bloom White Single Pack
of de
pricewatch: Philips LivingColors Bloom White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Is het verstandig om deze terug te brengen en de nieuwe variant aan te schaffen? Momenteel is diegene die ik nu heb in de aanbieding bij de gamma (55 voor betaald) vandaar dat ik hem ook mee nam... Niet wetende dat dit de uitvoering is die niet via de app automatisch toe te voegen is.. Het is dus ook mogelijk om via serienummer in te voeren? Dat is ideaal wist ik niet. Dacht dat je altijd de afstandbediening bij de betreffende lamp moest houden voor pairing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Yup, die is het, en de Bloom kan je niet met het serienummer koppelen, ik doelde meer op de E27 en GU10 lampen, die voeg ik toe via het serienummer.
Als onderop de Bloom een sticker zit met dit nummer "7099760PH" dan heb je dezelfde als hier en moet dat gewoon kunnen werken.
Alleen ik heb toen de tijd wel eerst de bridge moeten resetten en de bridge daarna als eerste gekoppeld met de afstandsbediening van de Bloom (in mijn geval met de afstandsbediening van de LivingWhites) en daarna één voor één de bloom's en andere lampen aangemeld.

Mocht het nodig zijn, HIER staan de handleiding hoe de afstandsbediening te linken met de bridge.

[ Voor 41% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-09-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb mn 60 euro Iris van Amazon binnen en alles werkt inmiddels prima, enige dat wel een beetje gezeik is, is met wit licht wat deze lamp niet aankan. Kan (daardoor?) de lamp niet aan de light recipes toevoegen. De volgende keer koop ik liever een Hue met een armatuurtje, dat is een stuk flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Idd, die tweede heb k gekocht. de bridge vond eerst de hele lamp niet, moest alles resetten en via de afstandbediening koppelen. Vond het onhandig aangezien ik vast nog wel meer ga uitbreiden. Dan zou je telkens die afstandbediening nodig hebben. Daarbij kun je max 16 koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
arjandijk162 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:49:
Heb mn 60 euro Iris van Amazon binnen en alles werkt inmiddels prima, enige dat wel een beetje gezeik is, is met wit licht wat deze lamp niet aankan. Kan (daardoor?) de lamp niet aan de light recipes toevoegen. De volgende keer koop ik liever een Hue met een armatuurtje, dat is een stuk flexibeler.
Dat probl heb ik ook met de LC bloom. Vraag me af of de nieuwe versies (zonder remote) wel wit aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
chefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:15:
[...]

Idd, die tweede heb k gekocht. de bridge vond eerst de hele lamp niet, moest alles resetten en via de afstandbediening koppelen. Vond het onhandig aangezien ik vast nog wel meer ga uitbreiden. Dan zou je telkens die afstandbediening nodig hebben. Daarbij kun je max 16 koppelen
Ik gebruik de afstandsbediening alleen om LivingWhites Plug's en Bloom/Iris lampen te koppelen.
De Hue E27 en GU10 en Hue Lux koppel je het makkelijkste via het serienummer.

Uhmm.. Max 16 koppelen?? Ik heb hier ondertussen 45 Hue lampen(E27 en GU10)/Lux/LivingWhites Plugs/Friends of Hue Lightstrips/bloom's/Dresden FLS-PP's gekoppeld aan de Bridge zonder enig probleem.
Voor de rest gebruik ik de afstandsbediening niet, het bedienen van de verlichting in huis gebeurd door de iOS App of door de Hue TAP's of door de Logitech Harmony HUB Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Ja, ik las (ik meende op beaumotica) in een handleiding dat als je koppelt via afstandbediening je max 16 lampen kan koppelen.
Het is zonde dat de bridge de hue lampen niet meer automatisch vind als je LC toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Je kunt lampen ook weer ontkoppelen met de AB, belangrijkste is dat ze na koppelen hetzelfde netwerk ID hebben en dus gemakkelijk te vinden zijn door de bridge. Of het nu Hue, LC of LW lampen zijn, ik koppel alles met de remote. Gaat veruit het snelst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Mothergoose schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:40:
[...]

Gewoon al verkrijgbaar.

Ik zag er gisteren ook een aantal liggen bij de Praxis Ekkersrijt in Son.
(en daarnaast ook de sets met de lamp erbij)
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.