The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
iOS ? je kunt alles aan of uit schakelen in de widget , ook verschillende scenes kun je daar neer zetten , werkt perfect en snel , je hoeft niet eens te unlockenWaah schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:40:
[...]
Heel leuk zo'n app... maar wij gebruiken hem eigenlijk nooit. De remote die in het laatje ligt pakken we sneller. Een app opstarten + de juiste scene is gewoon meer tijd dan een la openen en drukken op de knop.
Geen iOS helaascardwizard schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:20:
[...]
iOS ? je kunt alles aan of uit schakelen in de widget , ook verschillende scenes kun je daar neer zetten , werkt perfect en snel , je hoeft niet eens te unlocken
Zal vast een widget voor zijn. Maar vanaf de lockscreen geen idee.cardwizard schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:28:
weet niet of er zoiets als een widget op Android mogelijk is ?? werkt ook zonder wifi
En je hebt toch internet nodig om de hub te benaderen? via wifi of buitenuit?
https://www.conrad.nl/nl/...h-transparant-577299.html
[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 21-09-2015 19:20 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb dezelfde harmony hub pas sinds vorige week, en ding bevalt super! Maar hoopte ook deze acties te kunnen maken met de kleuren-knopjes. (vond nl het prijsverschil met de companion teveel, puur voor deze 6 extra knopjes!)Waah schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:37:
[...]
Helaas inderdaad een versie zonder touchscreen. Wel vreemd dat het dus wel onder een touchscreen knop kanmaar niet een gewone knop. het blijft het uitsturen van een signaal.
En een aparte activity maken kan ook al niet, want het wordt gezien als "home automation". En die kun je enkel toevoegen aan activities... niet als losstaande activity met eigen knoppen.
En een touchscreen afstandsbediening vind ik niks. als ik weer door menus moet scrollen enzo... als ik gewoon met de gekleurde knopjes (die ik nooit gebruik) de lampen aan en uit kon zetten zou top zijn.maar helaas. volgens mij met de nieuwe smart home control remote moet het wel kunnen. Dus als ik dat kan testen en het werkt lekker ga ik die wel halen (en gaat de huidige naar boven
)
Kan je niet een "fake" apparaat opstarten, en dan daaraan een hue actie koppelen? Voor zover ik weet is er geen terugkoppeling of het apparaat echt aan is gegaan, dus zou moeten kunnen toch? (Ik ga het vanavond ook eens proberen!)
Niet echt een groot prijsverschil waardoor je hem gelijk zou willen kopen, maar ja, elke euro is er eenTripl3 D schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:33:
En nu ook een prijsmelding voor de Philips LivingColors Iris Clear bij Conrad voor 64.99 euro:
https://www.conrad.nl/nl/...h-transparant-577299.html
[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 21-09-2015 19:22 ]
Of valt er rond die tijd een nieuwe generatie te verwachten en kan ik daarom wellicht beter wachten met kopen tot die tijd?
Hue ledstrip van Philips, single pack, nu 60 euro bij Beaumotica ipv 80
http://www.beaumotica.nl/philips-hue-lightstrips-single-pack
pricewatch: Philips Hue Lightstrip
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Philips hue is behalve de friends of Hue allemaal rgbwarjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 00:09:
Ik zou wachten. Misschien dat ze na de hue lux ook de rgb nog wel aanpassen. Zo sterk zijn de aanbiedingen ook niet. Zorg maar gewoon dat er van elk lichtpunt en schakelaar een draadje naar de meterkast gaat. Dan kun je elk denkbaar systeem in de toekomst aansluiten. Betere investering dan een paar tientjes korting op lampjes.
mooie aanbieding, maar is dat nog wel de moeite waard, nu die zwaar verbeterde versie van de Hue Ledstrip er ook is?rimave schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:46:
Even uit het aanbiedingen topic geknipt (heb er zelf ook 1 besteld):
Hue ledstrip van Philips, single pack, nu 60 euro bij Beaumotica ipv 80
http://www.beaumotica.nl/philips-hue-lightstrips-single-pack
pricewatch: Philips Hue Lightstrip
Tja, zou behalve lichtsterkte ook niet weten wat er zou moeten veranderen.Jochemd13 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:22:
[...]
Philips hue is behalve de friends of Hue allemaal rgbw
Maar als ik een nieuw huis zou bouwen, zou ik aan het systeem wat aanpassingen doen zodat je alle Hom Automation mogelijkheden heb. (ook een systeem zonder de Hue vertraging). Hue is heel geschikt voor als je huis al staat en je wil je lichten veranderen, maar er gaat niets boven een bedrade oplossing.
Ah, I see. Ik zie wel even of deze oude strip voor mij voldoet. Hij komt onder de keukenkastjes te hangen, dus hij hoeft geen hele kamer te verlichten. Het is meer ene beetje sfeer. En zodoende hoeft de afzuigkap niet meer van een een kaku voorzien te worden.Pusherman_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:29:
[...]
mooie aanbieding, maar is dat nog wel de moeite waard, nu die zwaar verbeterde versie van de Hue Ledstrip er ook is?
Misschien krijgen ze een andere vorm en krijgen ze een goedkoper ontwerp. Of ontstaat er een nieuwe serie met ook E14 fitting.arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:35:
[...]
Tja, zou behalve lichtsterkte ook niet weten wat er zou moeten veranderen.
Maar als ik een nieuw huis zou bouwen, zou ik aan het systeem wat aanpassingen doen zodat je alle Hom Automation mogelijkheden heb. (ook een systeem zonder de Hue vertraging). Hue is heel geschikt voor als je huis al staat en je wil je lichten veranderen, maar er gaat niets boven een bedrade oplossing.
Wat is daar precies het voordeel van als ik vragen mag (ben in dat opzicht echt niet technisch).arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 00:09:
Ik zou wachten. Misschien dat ze na de hue lux ook de rgb nog wel aanpassen. Zo sterk zijn de aanbiedingen ook niet. Zorg maar gewoon dat er van elk lichtpunt en schakelaar een draadje naar de meterkast gaat. Dan kun je elk denkbaar systeem in de toekomst aansluiten. Betere investering dan een paar tientjes korting op lampjes.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ook flauw, wat zeiden ze? Medewerker:Ondanks dat het er niet staat zijn er toch uitzonderingen.ATS schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:47:
Bij de Gamma in Den Haag wilden ze helaas niet meewerken aan de 25% korting op Philips Led lampen voor de (enige) Hue Lux lamp die ze hadden liggen. Beetje flauw, want volgens mij stonden er geen uitzonderingen bij. Zojuist maar eentje besteld met 33% korting bij de Praxis dan maar
Ik zag ook niet staan dat Philips Hue Lux niet bij de korting hoort.
In de basis: "Computer says no".Jochemd13 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:05:
[...]
Ook flauw, wat zeiden ze? Medewerker:Ondanks dat het er niet staat zijn er toch uitzonderingen.
Ik zag ook niet staan dat Philips Hue Lux niet bij de korting hoort.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dan zou ik erg boos worden op de computer
Als alle draden van lampen en schakelaars in je meterkast uitkomen kun daar bepalen welke schakelaar welk lichtpunt bedient, maar belangrijker nog, je kunt op 1 plaats relais en dimmers op al je lampen aansluiten. Op die manier kun je de meest betrouwbare homeautomation oplossing aanleggen en heb je keuze in wat je kiest.Outlandos schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:00:
[...]
Wat is daar precies het voordeel van als ik vragen mag (ben in dat opzicht echt niet technisch).
[ Voor 23% gewijzigd door arjandijk162 op 23-09-2015 13:14 ]
€149,93 met gratis verzending
http://www.amazon.fr/Philips-915004463001-Démarrage-Lightstrips-Smartphone/dp/B00IG18APC/ref=sr_1_14?ie=UTF8&qid=1442939393&sr=8-14&keywords=Hue
Helaas uitverkocht. Was net van plan te bestellen.Maverick! schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:45:
Zit al een tijdje te wachten op een leuke aanbieding voor een hue compatible lamp.
Nu is dit een leuke deal. 55 euri incl. verzending:
http://www.dealqlub.com/a...living-colours-moodlight/
Alleen ken ik Dealqlub niet. Iemand hier ervaring mee?
Meer dan dit kan ik niet zo snel vinden.
Ik heb me suf gegooglet maar kan het niet vinden.
Geen enkel probleem, heb hier 2 LivingColors Aura's staan in de woonkamer. Deze kunnen naadloos geintegreerd worden in je Hue setup. Het is zelfs mogelijk om naast de Aura ook ander Hue lampen, zoals de Lux te koppelen aan de afstandsbediening.goodfella schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:15:
Jongens, Kan een Philips LivingColors Aura nou wel of niet gekoppeld worden aan een HUE systeem?
Ik heb me suf gegooglet maar kan het niet vinden.
De 1e AB heb ik gekoppeld aan mijn 2 Aura's + 3 hue lux lampen. De 2e heb ik alleen gekoppeld aan de 3 Lux lampen, omdat je niet altijd sfeerverlichting aan wilt hebben.
check de instructie hier: "Hoe verbind ik Philips Living Colors, Philips Living Whites of Philips Living Ambiance lampen met de Hue Bridge?"
http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge
Ze zouden moeten werken. Aangezien het de 2e en de 3e generatie zijn.goodfella schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:35:
Top dank je wel. Goed idee om verschillende afstandsbedieningen voor verschillende doeleinden te gebruiken. In totaal heb ik er dus 4, waarvan 2 touch en 2 knop-afstandsbedieningen. Of werken die knop-afstandsbedieningen helemaal niet met hue?
Zal wel vervelend worden met vrienden die in mijn kamer steeds t licht uitdoen via de lichtknop. Hoe doen jullie dat?
Gegroet!
[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 23-09-2015 10:39 ]
Hier heb ik de lichtschakelaars met een beige vierkant geknipt stuk plastic afgedekt en daarop de Hue TAP gemonteerd.Decennia schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:32:
Starterspack is binnen. Helaas nog op kantoor, maar vanavond gelijk alles instellen![]()
Zal wel vervelend worden met vrienden die in mijn kamer steeds t licht uitdoen via de lichtknop. Hoe doen jullie dat?
Maar dit kan alleen als de schakelaars iets verzonken zijn door de omliggende rand.
We zijn nu bezig met een andere woning te zoeken (koop) en als we daar gaan inrichten ga ik alle TAP's (heb er 6) van een andere behuizing voorzien en de echte lichtschakelaars helemaal weghalen en vervangen voor de TAP's
Ik heb mijn tap aan de muur geplakt net boven de lichtknop, dus die vind ik dan eerder.Decennia schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:32:
Starterspack is binnen. Helaas nog op kantoor, maar vanavond gelijk alles instellen![]()
Ik had hiervoor een KaKu inbouwschakelaar en zo'n losse "wand"schakelaar die eruit ziet als een gewone schakelaar, die je op de muur kan plakken. Die dubbelzijdige tape bleef echter voor geen meter zitten en toen ik hem opnieuw vast wilde plakken vroeg ik me ineens af waarom ik die schakelaar daar eigenlijk wilde hebben. Ik bevind me het grootste deel van de tijd dat ik thuis ben op de bank, in de buurt van de salontafel, dus waarom die schakelaar niet gewoon op tafel leggen of op de bank plakken? Zo gezegd, zo gedaan.
Inmiddels zijn alle wandschakelaars (in ruimtes waar ik Hue heb) vervangen door van die afdekplaatjes, en ligt er een Hue Tap op tafel in plaats van een KaKu schakelaar, maar het principe is hetzelfde.
Hier wel een Philips Living Colors Iris voor 60...arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:17:
[...]
Helaas uitverkocht. Was net van plan te bestellen.
Hoe doe je dat als je in het donker een kamer in loopt of uit loopt? Dat zijn de momenten dat je de schakelaar bij de deur wil lijkt me.HooksForFeet schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:07:
Ik heb het hele achterhaalde "lichtschakelaars horen aan de muur" concept overboord gegooid.
Ik had hiervoor een KaKu inbouwschakelaar en zo'n losse "wand"schakelaar die eruit ziet als een gewone schakelaar, die je op de muur kan plakken. Die dubbelzijdige tape bleef echter voor geen meter zitten en toen ik hem opnieuw vast wilde plakken vroeg ik me ineens af waarom ik die schakelaar daar eigenlijk wilde hebben. Ik bevind me het grootste deel van de tijd dat ik thuis ben op de bank, in de buurt van de salontafel, dus waarom die schakelaar niet gewoon op tafel leggen of op de bank plakken? Zo gezegd, zo gedaan.
Inmiddels zijn alle wandschakelaars (in ruimtes waar ik Hue heb) vervangen door van die afdekplaatjes, en ligt er een Hue Tap op tafel in plaats van een KaKu schakelaar, maar het principe is hetzelfde.
Hier 69,-Maverick! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:10:
[...]
Hier wel een Philips Living Colors Iris voor 60...
http://www.fonq.nl/zoek/?fq=iris
Vaak is er wel een kortingscode voor fonq te vinden op het internet.
Helaas doet je afbeelding het niet.arjandijk162 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:20:
[...]
Als alle draden van lampen en schakelaars in je meterkast uitkomen kun daar bepalen welke schakelaar welk lichtpunt bedient, maar belangrijker nog, je kunt op 1 plaats relais en dimmers op al je lampen aansluiten. Op die manier kun je de meest betrouwbare homeautomation oplossing aanleggen en heb je keuze in wat je kiest.
[afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door outlandos op 23-09-2015 13:06 ]
Dank: Stond blijkbaar nog niet openbaar:Outlandos schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:04:
[...]
Hier 69,-
http://www.fonq.nl/zoek/?fq=iris
Vaak is er wel een kortingscode voor fonq te vinden op het internet.
[...]
Helaas doet je afbeelding het niet.
Verwijderd
Spreekt me enorm aan, al gaat het wel oplopen qua kosten (starterskit, tap, eventuele extra lampen...).
Oh oh Mr. B, oh oh!
De kamer is bij mij nooit aardedonker. Omgevingslicht van buiten, enzovoort. Voor het verlaten van de ruimte (wanneer je ogen nog aan licht gewend zijn en het dus wél ineens aardedonker wordt) heb ik de Tap zo ingesteld dat hij bij het uitschakelen eerst uitfade naar weinig licht (zodat je direct feedback krijgt dat er wat gebeurt) en vijf seconden later het licht echt volledig uitdoet.ATS schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:24:
[...]
Hoe doe je dat als je in het donker een kamer in loopt of uit loopt? Dat zijn de momenten dat je de schakelaar bij de deur wil lijkt me.
yes, oude stock moet weg, dat zie je bij de LED strips maar ook bij de GU-10 Hue's, er schijnt een kleinere GU-10 Hue aan te komen, verder lijkt er niets te wijzigen:Jochemd13 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:39:
[...]
Misschien krijgen ze een andere vorm en krijgen ze een goedkoper ontwerp. Of ontstaat er een nieuwe serie met ook E14 fitting.
http://www.housecontrolle...0-lampe-in-neuer-version/
En de E14 geruchten lopen ook, ik draai mee in een forum van Philips (nergens een NDA gezien) waar wat product testjes/belvingen uit geprobeerd worden. Daar is het volgende door de moderator in de groep gegooid:
We thought you might be interested to know that Philips are working on new bulb fittings for Hue including E14 and beyond - all work in progress but they are on the case - good news eh? :-) So watch this space, it requires a lot of re-working of the bulb design but they are on it!
Osram heeft de E14(zigbee) inmiddels al aangekondigd:
http://www.housecontrolle...ed-lampe-fuer-sockel-e14/
HT & NAS & Inventaris
Dat uit faden is wel nice als je dat kan instellen. Neem aan dat het dan ook kan bij inschakelen?HooksForFeet schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:58:
[...]
De kamer is bij mij nooit aardedonker. Omgevingslicht van buiten, enzovoort. Voor het verlaten van de ruimte (wanneer je ogen nog aan licht gewend zijn en het dus wél ineens aardedonker wordt) heb ik de Tap zo ingesteld dat hij bij het uitschakelen eerst uitfade naar weinig licht (zodat je direct feedback krijgt dat er wat gebeurt) en vijf seconden later het licht echt volledig uitdoet.
Dat vind ik 's nachts nu storend met een gewone lichtbron, ineens 'fel' licht. En anders lijkt het me denk mogelijk om een scene toe te wijzen aan een knop met (alle) lampen op een bepaalde dim /intensiteitsniveau.
Oh oh Mr. B, oh oh!
De afmetingen van de gu10 in het artikel zijn nochtans gewoon de afmetingen van de huidige versieranzige pad schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:03:
[...]
yes, oude stock moet weg, dat zie je bij de LED strips maar ook bij de GU-10 Hue's, er schijnt een kleinere GU-10 Hue aan te komen, verder lijkt er niets te wijzigen:
En de E14 geruchten lopen ook, ik draai mee in een forum van Philips (nergens een NDA gezien) waar wat product testjes/belvingen uit geprobeerd worden. Daar is het volgende door de moderator in de groep gegooid:
We thought you might be interested to know that Philips are working on new bulb fittings for Hue including E14 and beyond - all work in progress but they are on the case - good news eh? :-) So watch this space, it requires a lot of re-working of the bulb design but they are on it!
eindelijk zijn ze wakker geworden in Eindhoven!
fatsoenlijke GU10 spots , en niet van die enorme trompetten meer.
En halleluja.... E14 is coming... hopelijk nog voor kerst..
ranzige pad schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:03:
[...]
yes, oude stock moet weg, dat zie je bij de LED strips maar ook bij de GU-10 Hue's, er schijnt een kleinere GU-10 Hue aan te komen, verder lijkt er niets te wijzigen:
Schema:
Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag | |
06.30 | opstaan | opstaan | opstaan | ||
07.10 | opstaan | opstaan | |||
07.30 | uit | uit | uit | uit | uit |
08.00 | overdag | overdag | |||
08.20 | overdag | ||||
17.10 | eten | eten | eten | eten | eten |
20.00 | avond | avond | avond | avond | avond |
23.00 | uit | uit | uit | uit | uit |
Opstaan, Overdag, Eten en Avond zijn namen van scene's
Is dit een handige methode of zijn daar betere methode's voor?
Nu kan het natuurlijk zijn dat we toch licht wel of niet nodig hebben op een van de drie locaties. Hoe is dit makkelijk op te lossen? Noot: mijn vrouw wil dat het snel en makkelijk werkt.
Ik heb nu als oplossing per locatie een scene gemaakt met licht vol aan, en vervolgens op de telefoon een widget met die scene toegevoegd.
[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 24-09-2015 12:52 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik heb sinds deze week ook een aantal Hue lampen, en eigenlijk weet ik zelf ook nog niet zo goed of ik het nu wel zo handig vind. Wel leuk om te kunnen dimmen en variëren in kleur, maar nog niet ideaal...
Ik heb nog geen tap, maar of dat het is voor ons weet ik ook nog niet. Ik ga wellicht eens experimenteren met een oude iPod Touch die hier nog rondslingert. Misschien kan ik daar iets op maken waarmee ik snel uit een paar scenes kan kiezen en kan dimmen en die altijd-aan kan zijn.
Ik hoop overigens dat het als de Homey er is ook makkelijker gaat worden. Dan zou het stemgestuurd moeten kunnen...
[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 24-09-2015 13:49 ]
Bron: Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/P...4173&sr=8-10&keywords=Hue
[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 24-09-2015 13:33 ]
Gewoon al verkrijgbaar.Goldwing1973 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:31:
De losse Hue Dimming Switch (zonder de LUX lamp) van Philips is vanaf 30 november leverbaar.
Bron: Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/P...4173&sr=8-10&keywords=Hue
Bij sommige Praxis filialen al op voorraad anders gewoon te bestellen.
Heb er vorige week 3 weggehaald in Almere
Wat ik niet vind, zou deze strip ook zo aangesloten kunnen worden?paul-s83 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:32:
[...]
Geen enkel probleem, heb hier 2 LivingColors Aura's staan in de woonkamer. Deze kunnen naadloos geintegreerd worden in je Hue setup. Het is zelfs mogelijk om naast de Aura ook ander Hue lampen, zoals de Lux te koppelen aan de afstandsbediening.
De 1e AB heb ik gekoppeld aan mijn 2 Aura's + 3 hue lux lampen. De 2e heb ik alleen gekoppeld aan de 3 Lux lampen, omdat je niet altijd sfeerverlichting aan wilt hebben.
check de instructie hier: "Hoe verbind ik Philips Living Colors, Philips Living Whites of Philips Living Ambiance lampen met de Hue Bridge?"
http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge
--Nevermind, deze zal wel via infrarood gaan?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ideaal dat je online gewoon kunt bestellen met 33% korting en dus helemaal niet 3 dingen hoeft te kopen. Zie ook het draadje bij de buren http://nl.pepper.com/aanb...voor-eur6666-praxis-12297Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:04:
Bij Praxis nog goedkoper!
https://www.praxis.nl/ver...e-lux-startpakket/5371916
[...]
In Alphen aan den Rijn is hij ook niet uit voorraad leverbaar, maar toen ik het EAN nummer gaf konden ze 'm wel bestellen.sbrand schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:38:
@Mothergoose: Welke Praxis in Almere? Ik was vorige week in Stad maar die had niets en kon ook niet bestellen...
Het EAN nummer is 8718696452547 (Philips HUE Wireless Dimming Kit)
Zo heb ik het ook gedaan, online 2 Lux lampen gereserveerd en met het mailtje naar de winkel geweest.laredo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:57:
[...]
Ideaal dat je online gewoon kunt bestellen met 33% korting en dus helemaal niet 3 dingen hoeft te kopen.
Als je reserveert dan weet je tenminste dat ze echt op voorraad zijn en wanneer, dat bevestigt het mailtje.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
De Praxis Almere stad, ik heb het ze ook helemaal voor moeten kauwen hoor.sbrand schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:38:
@Mothergoose: Welke Praxis in Almere? Ik was vorige week in Stad maar die had niets en kon ook niet bestellen...
Maar er is een kaartje bij de Philips ledlampen, onderste vak (staat/stond een bord met de nieuwe lamp en dimmer)
Vind het sowieso stom dat de HUE verlichting daar verdeeld is over 3 schappen op totaal andere plekken.
[ Voor 11% gewijzigd door Mothergoose op 25-09-2015 00:07 ]
In Den Haag (megastores) lagen ze van de week ook gewoon in het schap.Mothergoose schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:40:
[...]
Gewoon al verkrijgbaar.
Dat zou wel eens met deze wijziging te maken kunnen hebben.tozzke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:25:
WAARSCHUWING voor mensen die Domoticz gebruiken!
installeer de update van de bridge (01028090) voorlopig NIET als hij aangeboden wordt want Domoticz crasht erop.
Als je parser daar over struikelt ben je wel een pruts-programmeur hoor...Timmy schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:22:
[...]
Dat zou wel eens met deze wijziging te maken kunnen hebben.

Zou verschijnen op 6 oktorber.
http://www.verlichtingcen...ips-hue-starter-pack.html
http://imgur.com/iCxNMKX
Controleer vervolgens de wifi instelling op de iPad. De netwerknaam van het Hue netwerk is belkin.B25. Ga in het hoofdmenu van je iPad naar Instellingen --> Wi-Fi. Controleer of de iPad verbonden is met het hiervoor genoemde netwerk.
Start de demo-app opnieuw op. Dit kan door in het hoofdmenu de Hue app opnieuw op te starten.
Mijn halogeenlampjes in de keuken gaan nu stuk voor stuk kapot. (draad wordt te warm en daardoor geen goed contact meer). Het is nu voor mij het beste moment om philips hue te kopen, gezien dit ook met domoticz te koppelen is.
Ik zat zelf aan de philips hue g10 te denken met misschien in combinatie met de ledstrips.
Echter ben ik benieuwd hoe jullie de integratie met de keuken hebben geregeld. Met name voor:
- hoe doen jullie dat boven de vochtige/warme gedeelte? Wij hebben de lampen niet recht boven de kookplaat hangen, maar wel ernaast.
- Hoe hebben jullie de lampen in de kasten verwerkte? Wij hebben namelijk lampen onder de kast zitten. Als je ze netjes wilt integreren moet je door de kast boren. Ik denk alleen dat je dan veel problemen zult krijgen met borden/etc die in de kast staan.

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 25-09-2015 16:52 ]
Moet wel kunnen met Hue, die lampen smelten niet zo snelgrote_oever schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:48:
Hoe hebben jullie trouwens de Hue lampen aangebracht in de keuken?
Mijn halogeenlampjes in de keuken gaan nu stuk voor stuk kapot. (draad wordt te warm en daardoor geen goed contact meer). Het is nu voor mij het beste moment om philips hue te kopen, gezien dit ook met domoticz te koppelen is.
Echter ben ik benieuwd hoe jullie de integratie met de keuken hebben geregeld. Met name voor:
- hoe doen jullie dat boven de vochtige/warme gedeelte? Wij hebben de lampen niet recht boven de kookplaat hangen, maar wel ernaast.
- Hoe hebben jullie de lampen in de kasten verwerkte? Wij hebben namelijk lampen onder de kast zitten. Als je ze netjes wilt integreren moet je door de kast boren. Ik denk alleen dat je dan veel problemen zult krijgen met borden/etc die in de kast staan.
[afbeelding]
Ledstrips!
Inspiratie
Tnx, je had mijn edit net gemistJochemd13 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:50:
[...]
Moet wel kunnen, die lampen smelten niet zo snel
Ledstrips!
Inspiratie
Waar ik wel benieuwd naar ben. Destijds keer ledstript gehad van een goedkoper merk. Echter gingen deze snel kapot of gaven ze her en der andere kleuren. Iemand hier last van gehad bij de ledstrips?
Ik heb zo'n ledstrip onder de kastjes hangen. Van de Philips friends of hue serie.grote_oever schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:52:
[...]
Tnx, je had mijn edit net gemist![]()
Waar ik wel benieuwd naar ben. Destijds keer ledstript gehad van een goedkoper merk. Echter gingen deze snel kapot of gaven ze her en der andere kleuren. Iemand hier last van gehad bij de ledstrips?
Geeft een leuk sfeertje in de keuken en het ziet er ook luxe uit.
Het hangt er nog maar een paar weken, maar het blijft goed hangen en werkt nog steeds.
Haha verdorie... heb ik net de verkeerde gekocht. Zou ik hem nog kunnen omwisselen bij hun voor de andere?jip_86 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:07:
Coolblue heeft de nieuwe bridge er nu bij staan als pre-order![]()
Zou verschijnen op 6 oktorber.
http://www.verlichtingcen...ips-hue-starter-pack.html
http://imgur.com/iCxNMKX
Ik heb trouwens dat alle 3 mijn lampen een zachte pieptoon maken. Ik denk dat ik t nu (harder) hoor omdat ik er op let (laatste dagen geen last van gehad) en lees dat het een veel voorkomend probleem is. Is die pieptoon er altijd of zijn dat gewoon defecten? Het omwisselen is volgens Philips geen probleem, dus als ik er lampen voor terug krijg die niet piepen doe ik dat graag.
[ Voor 37% gewijzigd door Decennia op 26-09-2015 00:47 ]
Gegroet!
- van warme tot koele witte kleur
Gebruik presets voor de juiste verlichting op elk moment
- witlichtinstelling die je helpt te concentreren (wetenschappelijk bewezen)
- vooraf ingestelde witlichttemperatuur die een weldaad is voor lichaam en geest
- wit licht ideaal voor lezen
- stel je verlichting af op een kalmerende, zachte tint om je te helpen te ontspannen
[ Voor 49% gewijzigd door Jochemd13 op 26-09-2015 12:25 ]
Alright. Misschien filter ik het vanzelf na een tijdje en moet ik er gewoon niet zo op lettenBvelleko schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:18:
Ik heb intussen een stuk of 9 Hue E27 lampen gehad die precies op de zelfde manier piepen. Als er geen verschil tussen jouw lampen zit denk ik niet dat het anders dan normaal is wat je hoort.
Gegroet!
[ Voor 45% gewijzigd door Bert003 op 26-09-2015 18:02 ]
Ballontruc of filter werkt niet?Bert003 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:01:
Inderdaad dan een hele verkeerde omschrijving. Ik zou het maar wat graag willen, de lux laat ik liggen omdat dat net mijn kleur niet is...
Hiermee zou je toch verschillende witkleuren moeten kunnen instellen? Is het alleen nog de vraag of het lekker werkt met de Hue Bridge.
Dan gebruik het licht in de afzuigkap er bij. Dat gaat prima.ATS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:49:
Werkt dat ook prettig met het bereiden van eten? Dan is kleurechtheid toch wel een puntje....
En je kunt de lichtstrip het beste op wit licht zetten. Bij andere kleuren ziet het eten er weird uit.
Via de Hue Bridge kan je de witkleuren van die lampen niet aanpassen.haribold schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:27:
https://www.goedkopermetl...0w-e14-tunable-white.html
Hiermee zou je toch verschillende witkleuren moeten kunnen instellen? Is het alleen nog de vraag of het lekker werkt met de Hue Bridge.
En de Hue PhoenixAmbroosV schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:22:
[...]
Via de Hue Bridge kan je de witkleuren van die lampen niet aanpassen.
Nu is het koppelen vd lamp met de bridge eindelijk gelukt maar heb ik het idee dat alles trager reageert in de hue app. Selecteer je een scene, dan duurt het even voordat je de "schuifjes" bij ' lichten ' ziet veranderen van kleur.
Heeft dat te maken met het feit dat er een LC bij op gekomen nu.
Ook veranderd de kleur van de bloom niet als je via de hue tap scenes veranderd. Aan-uit kan wel... Iemand ervaringen of tips om et wat soepeler te krijgen?
Ik heb hier ook 2 bloom's naast de TV staan en die reageren gewoon op de kleuren in de scenes.chefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:25:
Ik heb gisteren de LC bloom gekocht, met afstandbediening.
Nu is het koppelen vd lamp met de bridge eindelijk gelukt maar heb ik het idee dat alles trager reageert in de hue app. Selecteer je een scene, dan duurt het even voordat je de "schuifjes" bij ' lichten ' ziet veranderen van kleur.
Heeft dat te maken met het feit dat er een LC bij op gekomen nu.
Ook veranderd de kleur van de bloom niet als je via de hue tap scenes veranderd. Aan-uit kan wel... Iemand ervaringen of tips om et wat soepeler te krijgen?
Uiteraard moet je de scène wel editten en de bloom toevoegen en de goeie kleur instellen.
Geen idee welke generatie, zijn nu ongeveer 2 jaar oud, ja, getest met de Hue TAP en werkt gewoon.chefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:46:
De oude variant of de nieuwe? Heb je hem ook getest met de Hue tap? Maakt het eigenlijk voor het systeem nog verschil als je alles via die afstandbediening koppelt, want als je een nieuwe lamp wil toevoegen moet je dat via de afstandbediening doen....
En, ja, het koppelen van nieuwe lampen kan via de afstandsbediening, alleen ik koppel ze door het serienummer van de lamp in de App in te voeren bij Handmatig vinden van lampen.
En, ik gebruik niet de afstandsbediening die bij de Bloom's geleverd is, maar de afstandsbediening van de Livingwhites plug starterset (geen idee meer waarom ik die ben gaan gebruiken ipv de Bloom afstandsbediening).
je bedoelt zeker dechefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:46:
De oude variant of de nieuwe? Heb je hem ook getest met de Hue tap? Maakt het eigenlijk voor het systeem nog verschil als je alles via die afstandbediening koppelt, want als je een nieuwe lamp wil toevoegen moet je dat via de afstandbediening doen....
pricewatch: Philips Hue LivingColours Bloom White Single Pack
of de
pricewatch: Philips LivingColors Bloom White
Yup, die is het, en de Bloom kan je niet met het serienummer koppelen, ik doelde meer op de E27 en GU10 lampen, die voeg ik toe via het serienummer.Jochemd13 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:41:
[...]
je bedoelt zeker
pricewatch: Philips LivingColors Bloom White
Als onderop de Bloom een sticker zit met dit nummer "7099760PH" dan heb je dezelfde als hier en moet dat gewoon kunnen werken.
Alleen ik heb toen de tijd wel eerst de bridge moeten resetten en de bridge daarna als eerste gekoppeld met de afstandsbediening van de Bloom (in mijn geval met de afstandsbediening van de LivingWhites) en daarna één voor één de bloom's en andere lampen aangemeld.
Mocht het nodig zijn, HIER staan de handleiding hoe de afstandsbediening te linken met de bridge.
[ Voor 41% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-09-2015 21:10 ]
Idd, die tweede heb k gekocht. de bridge vond eerst de hele lamp niet, moest alles resetten en via de afstandbediening koppelen. Vond het onhandig aangezien ik vast nog wel meer ga uitbreiden. Dan zou je telkens die afstandbediening nodig hebben. Daarbij kun je max 16 koppelen
Dat probl heb ik ook met de LC bloom. Vraag me af of de nieuwe versies (zonder remote) wel wit aan kunnen.arjandijk162 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:49:
Heb mn 60 euro Iris van Amazon binnen en alles werkt inmiddels prima, enige dat wel een beetje gezeik is, is met wit licht wat deze lamp niet aankan. Kan (daardoor?) de lamp niet aan de light recipes toevoegen. De volgende keer koop ik liever een Hue met een armatuurtje, dat is een stuk flexibeler.
Ik gebruik de afstandsbediening alleen om LivingWhites Plug's en Bloom/Iris lampen te koppelen.chefspecial schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:15:
[...]
Idd, die tweede heb k gekocht. de bridge vond eerst de hele lamp niet, moest alles resetten en via de afstandbediening koppelen. Vond het onhandig aangezien ik vast nog wel meer ga uitbreiden. Dan zou je telkens die afstandbediening nodig hebben. Daarbij kun je max 16 koppelen
De Hue E27 en GU10 en Hue Lux koppel je het makkelijkste via het serienummer.
Uhmm.. Max 16 koppelen?? Ik heb hier ondertussen 45 Hue lampen(E27 en GU10)/Lux/LivingWhites Plugs/Friends of Hue Lightstrips/bloom's/Dresden FLS-PP's gekoppeld aan de Bridge zonder enig probleem.
Voor de rest gebruik ik de afstandsbediening niet, het bedienen van de verlichting in huis gebeurd door de iOS App of door de Hue TAP's of door de Logitech Harmony HUB Remote.
Het is zonde dat de bridge de hue lampen niet meer automatisch vind als je LC toevoegt
Ik zag er gisteren ook een aantal liggen bij de Praxis Ekkersrijt in Son.Mothergoose schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:40:
[...]
Gewoon al verkrijgbaar.
(en daarnaast ook de sets met de lamp erbij)
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.