[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
De nieuwe strip geeft veel meer licht. Normale Lightstrips 120 lumen tegen Hue Lightstrip Plus 600-1600 lumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Curiua.com is wel een handige site om de verschillende Europese Amazon winkels te vergelijken en te kijken waar een product het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Jochemd13 schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:22:
[...]

Gewoon betrouwbaar ;)
Ervaring met spotjes a 16 euro p.s.
Bedankt voor de reactie. Ze reageerde ook heel vlot toen ik een mail stuurde of ze het product ook echt op voorraad hadden. Wat zo was. Bestelling is geplaatst }:O

Ik zal mijn ervaringen met de Hue Dimming Kit hier wel plaatsen zodra ik deze heb.

[ Voor 10% gewijzigd door sebasmeer op 15-09-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
sebasmeer schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:43:
Ik heb op een website de Hue dimming kit gevonden, maar ik ken de website niet. Goedkopermetled.nl
Kan verder niets vinden aan betrouwbare informatie over dit bedrijf. Iemand van jullie er ervaring mee? Kan het eigenlijk wel dat ze dit product al hebben? Nee toch?
https://www.goedkopermetl...K6Z9cqU98cCFQUOwwodXG4I7g
Ik heb daar 2 maanden geleden iets van 70 Philips spots en lampen gekocht.
Niks mis mee, en snelle levering.
Ze reageren ook snel op mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
sebasmeer schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:12:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ze reageerde ook heel vlot toen ik een mail stuurde of ze het product ook echt op voorraad hadden. Wat zo was. Bestelling is geplaatst }:O

Ik zal mijn ervaringen met de Hue Dimming Kit hier wel plaatsen zodra ik deze heb.
Mooi, ze hebben ook erg goede prijzen dus bestel ik er in de toekomst ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

Ruvetuve schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:36:
[...]

Naast het verlengen, en de lengte, wat zijn verder de pluspunten dan? Just curious :)
Mogelijkheid tot wit-tinten.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
Ruvetuve schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:36:
[...]

Naast het verlengen, en de lengte, wat zijn verder de pluspunten dan? Just curious :)
http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue-lightstrip-plus/
;)

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik ben nog steeds op zoek naar een living whites adapter. Ik vind alleen een Franse uitvoering met een pin erin. Is dat op een of andere manier te gebruiken?
Of iemand een idee waar ik die nog zou kunnen krijgen?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Art.b schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:08:
Ik ben nog steeds op zoek naar een living whites adapter. Ik vind alleen een Franse uitvoering met een pin erin. Is dat op een of andere manier te gebruiken?
Je kunt vragen bij mediamarkt. Ze hebben ze hier in daar nog op voorraad. Vraag bij je dichtsbijzijnde vestiging naar de landelijke voorraad en er zal er nog wel ergens een zijn. Toen ik vroeg had Zwolle en Groningen er nog enkele (a 30-35 euro).

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:44
Lokale electronica-/lampenwinkels willen ze ook nog wel eens hebben liggen. Ik vond ze toevallig bij Lichtstroom in Maastricht.

[ Voor 9% gewijzigd door niels132 op 16-09-2015 01:05 ]

• Art.b
Thanks voor jullie reacties.
Ik ga eens even rondvragen. Mocht iemand hier ze nog hebben liggen. Pm me maar ;)

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Art.b schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:08:
"De Franse versie met een pin erin" is ook gewoon hoe alle stopcontacten in België euit zien hoor. Heb je al eens naar je stekkers gekeken, daar zit ook overal een gaatje in.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik heb ook livingwhite adapters met een pin. Niks mis mee. Je hebt alleen geen randaarding. Maar dat is ook niet nodig met het spul wat je er op aansluit;)

• kippewit
HBSVDK schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:15:
Ik heb ook livingwhite adapters met een pin. Niks mis mee. Je hebt alleen geen randaarding. Maar dat is ook niet nodig met het spul wat je er op aansluit;)
Die pin is de aarding.

• HBSVDK
Ja dat weet ik. In de praktijk heeft alles met randaarding ook een pingat in de stekker, maar mocht je de pin uit de LW slopen (zoals iemand in dit forum ook al eens heeft gedaan) dan heb je geen aarding meer. En je hebt met deze LW geen randaarding maar pinaarding;) platte stekkers zoals van lampjes kun je gewoon langs de pin erin steken.

• Art.b
Thanks!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 21:25

R J

Goldwing1973 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:24:
De nieuwe HUE bridge zal op 2 oktober officieel gelanceerd worden.

(Bron, een mail die ik gekregen heb van Meerdanlicht.nl)
Wat staat er precies in die mail?
Zijn er anderen die dit kunnen bevestigen?

Ik wil binnenkort een hue e27 starterskit aanschaffen. Homekit ondersteuning is geen must voor mij, maar leuk meegenomen. Hier tot 2 okt wachten is het mij wel waard. Vraag me echter af of dit reëel is?

Edit: Philips introduceert Hue Bridge die geschikt is voor Apple HomeKit stond ook al heel vaag
vormgeving: decembermaand

[ Voor 19% gewijzigd door R J op 16-09-2015 13:20 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31
Heb ook vernomen begin oktober , en waarschijnlijk een omruilprogramma voor de huidige bridge (misschien met bijbetaling)

• AmbroosV
  • Laatst online: 09-10 04:37
Klopt niet, in de laatste versie voor die pagina offline ging stond ook begin oktober, maar ik heb geen screenshot gemaakt. De Google Cache-versie was wat ouder en zei decembermaand.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:23
cardwizard schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:47:
... en waarschijnlijk een omruilprogramma voor de huidige bridge (misschien met bijbetaling)
Waar heb je die info vandaan? Ik ben erg benieuwd.

Verwijderd

Weten jullie ook een goedkoper en goed alternatief? Heb nu mijn woonkamer, slaapkamer en gang met Hue (LUX) verlicht. Maar de rest van mijn huis maakt het niet zoveel uit. Dat mag van mij ook een goedkoop (chinees) alternatief zijn. Hoeft ook niet perse met kleur. Als ze maar aan te sturen zijn via de HUE bridge of 433.

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 20:06
Het starterpakket (e27, 3 Hue lampen) is in de aanbieding op amazon.fr

Met kortingscode PHILIPS10 krijg je nog eens 10 euro extra korting, komt het totaal uit op 136,07

http://www.amazon.fr/gp/p...79023%7Cpepper_nl.imports

• Jochemd13
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:15:
Weten jullie ook een goedkoper en goed alternatief? Heb nu mijn woonkamer, slaapkamer en gang met Hue (LUX) verlicht. Maar de rest van mijn huis maakt het niet zoveel uit. Dat mag van mij ook een goedkoop (chinees) alternatief zijn. Hoeft ook niet perse met kleur. Als ze maar aan te sturen zijn via de HUE bridge of 433.
Milight!
Zelf erg goede ervaringen met dit systeem :)

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
R J schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:17:
[...]

Wat staat er precies in die mail?
Zijn er anderen die dit kunnen bevestigen?

Ik wil binnenkort een hue e27 starterskit aanschaffen. Homekit ondersteuning is geen must voor mij, maar leuk meegenomen. Hier tot 2 okt wachten is het mij wel waard. Vraag me echter af of dit reëel is?

Edit: Philips introduceert Hue Bridge die geschikt is voor Apple HomeKit stond ook al heel vaag
vormgeving: decembermaand
Kopie van de betreffende mail.

Beste heer <verwijderd>,

Dat klopt!

We zijn bezig om enkele nieuwe HUE-items gereed te maken op de website. De nieuwe Bridge wordt pas 2 oktober commercieel gelanceerd en pas dan officieel mogen worden verkocht.

Ik kan u nu al wel een reservering voor u maken, maar u nog niet beloven wanneer deze exact kunnen worden geleverd. De nieuwe bridge is namelijk het enigste nieuwe artikel waarvoor nog geen officiele masterdata en voorraadbeschikbaarheid is. Ik kan u wel beloven dat u die als (een van de) allereerste zal ontvangen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, Kind regards, Cordiali saluti, con cordiales saludos, с дружеским приветом,

Pascal van <verwijderd>

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

memo001 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:38:

Met kortingscode PHILIPS10 krijg je nog eens 10 euro extra korting, komt het totaal uit op 136,07

Darn... heb ik zojuist toch nog te veel betaald met 141 + 6,95 verzending... :F

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

memo001 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:38:

Ik zie hem als 191 euro staan? Heb ik hem gemist?

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 20:06
Ja, lijkt er op dat de aanbieding of voorbij is, of uitverkocht is geraakt. Ik heb er een kunnen bestellen voor 136

Verwijderd

itsgreen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:40:
[...]

Ik zie hem als 191 euro staan? Heb ik hem gemist?
Kon hem ook uiteindelijk niet bestellen. Hij sprong terug naar 191.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01

TRaSH

koffie ?

moet je nu voor elk land een apart account aanmaken op amazon ?
of kan ik gewoon me .de account gebruiken ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• HBSVDK
zoiets dan maar? http://www.marktplaats.nl...ry=livingwhites&postcode=

wellicht heeft ebay iets goedkoops. Ik had ze eerder met engelse bajonet fitting voor +/- 6.50 de lamp ;)

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 08:33
TRaSH schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:58:
moet je nu voor elk land een apart account aanmaken op amazon ?
of kan ik gewoon me .de account gebruiken ?
Je account is overal te gebruiken.

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Vraagje,

Ik ben zeer tevreden met mijn Hue Starter set en wil het graag gaan uitbreiden. Nu heb wil ik op zolder ook wat lampen gaan gebruiken. De Hue Hub staat in de woonkamer met de drie lampen wat prima werkt. Nu dacht ik een kijken of het op zolder ook werkt met de hub beneden. Dit was een tegenvaller... de lamp was niet te bedienen met de Hue App.

Na wat zoekwerk op de site van Hue, werd er in de faq beweerd dat zolang er wifi op een plek is de lampen via het wifi netwerk de hub kunnen vinden. Wat ik vreemd vind... want ik heb prima dekking boven op zolder, maar het werkt niet. Doe ik iets verkeerd? Of moet ik toch een extra hub kopen? Heeft iemand ervaring hiermee?

• Jochemd13
Spoelly schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:56:
Vraagje,

Ik ben zeer tevreden met mijn Hue Starter set en wil het graag gaan uitbreiden. Nu heb wil ik op zolder ook wat lampen gaan gebruiken. De Hue Hub staat in de woonkamer met de drie lampen wat prima werkt. Nu dacht ik een kijken of het op zolder ook werkt met de hub beneden. Dit was een tegenvaller... de lamp was niet te bedienen met de Hue App.

Na wat zoekwerk op de site van Hue, werd er in de faq beweerd dat zolang er wifi op een plek is de lampen via het wifi netwerk de hub kunnen vinden. Wat ik vreemd vind... want ik heb prima dekking boven op zolder, maar het werkt niet. Doe ik iets verkeerd? Of moet ik toch een extra hub kopen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Met wat voor lamp wil je verbinden?
Spoelly schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:56:
Vraagje,
[...]

Ik weet niet weer je dat gevonden hebt maar dat is complete BS ;)
Je lampen hebben niks met wifi te maken, ze verbinden puur via Zigbee. Hang je ze dus te ver van de hub, dan heb je pech.
Hang als test eens eentje op je eerste verdiep ertussen. Dan zal het waarschijnlijk wel werken, omdat ze dan 'doorverbinden'.

• Spoelly
Fire69 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet weer je dat gevonden hebt maar dat is complete BS ;)
Je lampen hebben niks met wifi te maken, ze verbinden puur via Zigbee. Hang je ze dus te ver van de hub, dan heb je pech.
Hang als test eens eentje op je eerste verdiep ertussen. Dan zal het waarschijnlijk wel werken, omdat ze dan 'doorverbinden'.
Ik heb het hier gevonden:

http://www2.meethue.com/en-us/support/general/

Ik vond het al zo vaag want waarom hebben we anders een hub nodig als de lampen op WiFi zouden communiceren. Ik ga een lamp er tussen op de 1e verdieping proberen. Dat kan trouwens ook een goedkopere hue Lux zijn?

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Spoelly schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:15:
[...]

Ik vond het al zo vaag want waarom hebben we anders een hub nodig als de lampen op WiFi zouden communiceren. Ik ga een lamp er tussen op de 1e verdieping proberen. Dat kan trouwens ook een goedkopere hue Lux zijn?
Ik zie het daar niet staan. Alleen een tip om een extra lamp toe te voegen om een lamp ver weg aan te sturen. Dat is hoe het Zigbee mesh netwerk werkt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• jip_86
Spoelly schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:15:
[...]

Dat gaat over Telefoon -> Hub. Die Hub stuurt vervolgens een signaaltje naar de lamp. Lamp op de 1e zou moeten helpen dan.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Of je bridge op de 1e plaatsen als je er geen lamp voor wilt "opofferen".

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 18:34
Hoe goedkoop wil je t hebben?
Die Lux en de nieuwe whites kosten toch niks meer? Of vind je 19,95 nog te duur?anders moet je zaterdagochtend vroeg even naar de praxis, krijg je nog 21% extra korting. En als dat dan nog te duur is...dan koop je maar een gloeilamp :P :P

PV Output

• Spoelly
Gamma 25% korting op led verlichting deze week valt hue ook onder.

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Spoelly schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:45:
Gamma 25% korting op led verlichting deze week valt hue ook onder.
Ik zie op hun actiepagina (https://www.gamma.nl/zoeken?text=philips+led) geen Hue Starterspack. Verkoopt Gamma die niet? Of moet ik daarvoor even naar de winkel :)? Zie de LUX wel staan voor 75 euro!

[ Voor 10% gewijzigd door Decennia op 18-09-2015 00:04 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-10 13:36
Neem de korting mee naar de praxis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
deBennie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:29:
Want bij de praxis geld (bijna) alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decennia schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:57:
[...]

Ik zie op hun actiepagina (https://www.gamma.nl/zoeken?text=philips+led) geen Hue Starterspack. Verkoopt Gamma die niet? Of moet ik daarvoor even naar de winkel :)? Zie de LUX wel staan voor 75 euro!
Gamma verkoopt alleen HUE lux. Gek genoeg vind je noks als je zoek op HUE,m aar op LUX wel.

https://www.gamma.nl/zoeken?text=lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:53
Toch maar eens even de B-NL grens over hoppen om wat Lux bulbs in te doen daar :+

Twijfel alleen of ik niet beter voor de White ga gezien de grotere lichtopbrengst, maar goed...

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 18-09-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
is dit serieus of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Laatst online: 09-10 00:38
SAWYER schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:03:
[...]

is dit serieus of mis ik iets?
Dit is serieus, je kunt kortingen van andere bouwmarkten bij Praxis gebruiken. Zie; https://www.praxis.nl/acties/kortingsbonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmn79 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:07:
[...]

Dit is serieus, je kunt kortingen van andere bouwmarkten bij Praxis gebruiken. Zie; https://www.praxis.nl/acties/kortingsbonnen
Alleen is dit geen kortingsbon, maar een korting. Overigens best een mooie korting. Zeker met die stapel 5 euro passen die ik vorige maand bij elke aankoop kreeg.

Nu maar mijn hele huis volhangen met HUE. Is goedkoper, makkelijker en betrouwbaarder dan KAKU inbouwkastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Hallo allen,

ik heb dus na bestelling bij goedkopermetled.nl mijn Hue Dimming Kit de volgende dag netjes geleverd gekregen. De verpakking was een simpel bruin doosje met een sticker erop met het hue logo en de tekst "dimming kit". Ik denk dat er uiteindelijk nog een hippere verpakking komt als de kit in de winkels komt te liggen, maar ik mag niet klagen met de early get :)

Het doosje bevat:
  • 1 Hue Living White E27 lamp,
  • 1 "remote"
  • en 1 houder/wandcontactdoos-achtig.
De "remote" heeft 4 knoppen:
  • licht aan
  • licht uit
  • lager dimmen
  • hoger dimmen
De "remote" is gemakkelijk in de houder te plaatsen en blijft zitten met behulp van magneten.
De houder bevat twee plakstrips achterop, zodat hij gemakkelijk op de muur te bevestigen is.

Vanuit de doos werkt de dimmer al op de meegeleverde lamp. Maar ik heb nog 5 andere Hue lampen.
Om deze te koppelen moet je via de Hue app op je mobile device een nieuw "apparaat" koppelen via intellingen -> mijn apparaten.
Om de koppeling tot stand te brengen moet je echter achterop de "remote" een setup-knop indrukken. Deze zit echter zo diep weg gewerkt, dat dit niet met een pen gaat. Ik heb mijn electronica-schroevendraaierskit moeten gebruiken om met een pin de knop in te kunnen drukken. Hierna was hij direct gekoppeld met de app.

Je kan nu instellen welke lampen je wil bedienen met de remote.

Het werkt verder erg prettig. Zelf heb ik de houder op de muur in mijn gang geplaatst dicht bij mijn voordeur. Ik vind het prettig om als ik weg ga of thuis kom gemakkelijk het licht aan te zetten zonder mijn telefoon te hoeven pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
sebasmeer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:16:
Vanuit de doos werkt de dimmer al op de meegeleverde lamp. Maar ik heb nog 5 andere Hue lampen.
Om deze te koppelen moet je via de Hue app op je mobile device een nieuw "apparaat" koppelen via intellingen -> mijn apparaten.
Is het dan mogelijk om de dimmer alleen voor een x-aantal lampen te gebruiken, of werkt het alleen voor alles of niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Timmy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:35:
[...]

Is het dan mogelijk om de dimmer alleen voor een x-aantal lampen te gebruiken, of werkt het alleen voor alles of niets?
Dat kun je inderdaad instellen.

Bij mij zit het batterijklepje wel enorm los, dat hadden ze best steviger kunnen maken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Verkoopt de praxis wel de hue startkit color E27?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Patrick80 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:49:
[...]

Verkoopt de praxis wel de hue startkit color E27?
Nee, de verkopen geen Hue color (zover ik weet) alleen de LUX, de hue strips en de hue dimmer(kit)

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 18-09-2015 14:52 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:36
Fietsbel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:38:
[...]

Dat kun je inderdaad instellen.

Bij mij zit het batterijklepje wel enorm los, dat hadden ze best steviger kunnen maken.
Bij mij zit er een schroefje achter in het klepje en deze zit dus muurvast.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Laatst online: 20:12
Is er wellicht een gebruiker die de ambilight hue app in gebruik heeft icm de Philips tv 9705 ? Zou graag willen weten of de ambilight functie werkt icm de hue kit voordat ik hem aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
pielle007 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:46:
Is er wellicht een gebruiker die de ambilight hue app in gebruik heeft icm de Philips tv 9705 ? Zou graag willen weten of de ambilight functie werkt icm de hue kit voordat ik hem aanschaf
Helaas, de ambilight hue app werkt niet icm met tv 9705!!
Zelf heb ik de 46PFL9705 en deze is niet geschikt om verbinding te maken met HUE.
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lukte. Ik kan me zelfs nog herinneren dat ik ergens gelezen heb dat deze combinatie niet werkt. :(

[ Voor 5% gewijzigd door funske op 18-09-2015 16:59 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Laatst online: 20:12
funske schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:58:
[...]

Helaas, de ambilight hue app werkt niet icm met tv 9705!!
Zelf heb ik de 46PFL9705 en deze is niet geschikt om verbinding te maken met HUE.
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lukte. Ik kan me zelfs nog herinneren dat ik ergens gelezen heb dat deze combinatie niet werkt. :(
Heb dezelfde TV... Das wel heel erg jammer . Bedankt iig voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Morpheusk schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:45:
[...]

Bij mij zit er een schroefje achter in het klepje en deze zit dus muurvast.
:D klopt helemaal, bij mn andere AB zit er wel een schroefje in.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bij mij ook muurvast, heb hem compleet dolgedraaid al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther_p
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
Werkt het uitschakelen van lightify gu10 lampen al met met de hue app? Volgens sommigen zou dit werken na een update van de lampen maar anderen spreken dit tegen blijft de lamp gedimd in laagste stand

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook hier zijn de dimming kits (2x) eindelijk binnen, om en of andere reden kreeg ik op dinsdag al een mail dat het zaterdag bezorgd werd.

Super simpele installatie, ik had wel verwacht dat de handleiding waar uitgebreider zou zijn, om bijvoorbeeld uit te zoeken hoe meerdere lampen op 1 dimmer te krijgen moet je naar hun site.

Maar nu twee lampen op twee dimmers die het prima doen.

• elmarko
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 14:12
Fly-guy schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:39:
Ook hier zijn de dimming kits (2x) eindelijk binnen, om en of andere reden kreeg ik op dinsdag al een mail dat het zaterdag bezorgd werd.

Super simpele installatie, ik had wel verwacht dat de handleiding waar uitgebreider zou zijn, om bijvoorbeeld uit te zoeken hoe meerdere lampen op 1 dimmer te krijgen moet je naar hun site.

Maar nu twee lampen op twee dimmers die het prima doen.
Net een dimmer switch gekocht. In de verpakking overigens geen handleiding. Ik krijg het niet voor elkaar om 'm werkend te krijgen.

Ik neem aan dat ik "apparaten aansluiten" via instellingen in de app, en tegelijkertijd de setup knop op de dimmer switch in moet drukken? Wat doe ik fout?

Edit: toch gelukt

• Fly-guy
  • Niet online
elmarko schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:08:
[...]

Net een dimmer switch gekocht. In de verpakking overigens geen handleiding. Ik krijg het niet voor elkaar om 'm werkend te krijgen.

Ik neem aan dat ik "apparaten aansluiten" via instellingen in de app, en tegelijkertijd de setup knop op de dimmer switch in moet drukken? Wat doe ik fout?
Ik heb geen bridge, alleen 2x de dimmer set, dus weet niet uit eigen ervaring hoe de bridge met de dimmer te koppelen.
Echter de hue site zegt:
Open the Philips Hue app. In the side menu, go to:
> Settings
> My Devices
> Connect new devices
> Switches
and follow the instructions

• deBennie
Is die dimmer al in een fysieke winkel te koop? Iemand een idee?

• elmarko
deBennie schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:50:
Is die dimmer al in een fysieke winkel te koop? Iemand een idee?
Zojuist gehaald bij de lokale praxis. Overigens wel de 2e praxis waar ik kwam, dus ze hebben ze niet overal.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

Nicap

Tsssk....

Hier ook 2 setjes gehaald vanmorgen bij de Praxis(Meppel). Zat eerst ook even te kutten dat ie het niet deed. Works out of the box staat er. Had echter niet gezien dat je eerst het stripje tussen de batterijen wegmoest trekken. :)

De Hue app kon de lamp echter niet automatisch vinden via de bridge. Handmatig met het serienummer lukte wel. Ook komt ie netjes in Domoticz terecht.

[ Voor 24% gewijzigd door Nicap op 19-09-2015 15:05 ]

• deBennie
Ik heb 'm ook gekocht.

Maar wat ik wil zal denk ik niet kunnen: ik wil de aan knop koppelen aan een andere scene dan de uit knop.

Ik wil de aan knop koppelen aan 2 specifieke lampen, en de uit knop koppelen aan alle hue lampen die ik heb.
Kan niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
deBennie schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:51:
Ik heb 'm ook gekocht.

Maar wat ik wil zal denk ik niet kunnen: ik wil de aan knop koppelen aan een andere scene dan de uit knop.

Ik wil de aan knop koppelen aan 2 specifieke lampen, en de uit knop koppelen aan alle hue lampen die ik heb.
Kan niet, toch?
Nee dit kan niet.
Heb 3 dimmers gekocht en hoop uiteindelijk ook op een extra feature als scenes kiezen (dubbel klik ofzo).
Werkt verder wel super en makkelijk.
Alleen jammer dat de afmetingen van de dimmerunit niet overeenkomen met het hier gebruikte schakelmateriaal. zelfs de plaat over het bestaande gat plakken dekt het niet helemaal af, erg jammer.

Binnenkort maar eens even 1 openmaken om te zien of we hem kunnen tweaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb de Hue Dimmer vandaag ook gehaald. Wat hier werd gemeld over kortingsbonnen klopt (iig wel in Utrecht Kanaleneiland). Het moet een bon met een streepjescode zijn, anders geen korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Mothergoose schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:52:
[...]

Binnenkort maar eens even 1 openmaken om te zien of we hem kunnen tweaken :+
Uiteindelijk hoeft alleen de "basisplaat" maar aangepast worden. Misschien met een leuke 3d printer een houder maken die wel de juiste afmetingen heeft, magneten erop plakken en klaar ben je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Maar de prijs is erg ok, itt die hue tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
Fly-guy schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:14:
[...]

Ik heb geen bridge, alleen 2x de dimmer set, dus weet niet uit eigen ervaring hoe de bridge met de dimmer te koppelen.
Echter de hue site zegt:

[...]
Wat een ellende die dimmer switch! Als ik de lampen via de afstandsbediening aanmeld, volgens dit schema,
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2015/06/hue-dimmer-hubless-install-1-1280x448.png
werken de lampen alleen nog via de afstandsbediening en niet meer met mn smartphone. Ook als ik de lampen afmeld van de dimmer switch, blijven de lampen op mijn hue app met een uitroeptekentje en "licht mogelijk niet bereikbaar" staan. De lampen doen het dan niet meer met de hue app.

Dit zal mogelijk te maken hebben dat ik de dimmer switch niet krijg aangemeld in de hue app. Als ik via instellingen --> mijn apparaten --> apparaten aansluiten, ga, dan krijg ik direct dit:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14m6o43.png en dus geen mogelijkheid om een dimmer switch aan te melden, en er is geen update voor de app. Is er ook een andere mogelijkheid om de dimmer switch handmatig aan te melden?

Edit: ik neem mn woorden terug wbt drama met de switch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Heb je wel de laatste versie van de app dan? Je moet daar bij toevoegen echt de keuze maken voor de tap of dimmer.

Zie ook: jip_86 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

[ Voor 28% gewijzigd door jip_86 op 20-09-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
jip_86 schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:01:
Heb je wel de laatste versie van de app dan? Je moet daar bij toevoegen echt de keuze maken voor de tap of dimmer.

Zie ook: jip_86 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Inderdaad. In de hue app stond dat het de laatste update was, in de android market was er toch een update verkrijgbaar. Thnx

Overigens wel opmerkelijk dat als je een oude versie van de app hebt en je gaat werken met de dimmer switch, dat je hue app dan helemaal niets meer doet.

[ Voor 15% gewijzigd door elmarko op 20-09-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
elmarko schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:24:
[...]

Inderdaad. In de hue app stond dat het de laatste update was, in de android market was er toch een update verkrijgbaar. Thnx

Overigens wel opmerkelijk dat als je een oude versie van de app hebt en je gaat werken met de dimmer switch, dat je hue app dan helemaal niets meer doet.
De app kan de laatste versie zijn, maar vooral de firmware op je bridge heeft een update nodig. Vind je ook bij instellingen.

Logisch dat je lampen niet meer werken, want je dimmer zit op een ander netwerk en je hebt nu al je lampen aan een ander netwerk toegevoegd. Dat is ook de reden dat je het best eerst de dimmer aan de bridge kunt hangen. Met de Livingcolors/whites remote werkt dit niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:52:
Maar de prijs is erg ok, itt die hue tap.
Maar de functionaliteit is (voorlopig, misschien wordt dat nog beter) erg beperkt vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Fire69 schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:25:
[...]

Maar de functionaliteit is (voorlopig, misschien wordt dat nog beter) erg beperkt vind ik...
Aan de andere kant, best moeilijk om een fysieke knop te bedenken. Want de hoeveelheid hue lampen is vooraf niet te stellen. Dus wat voor een knop voor hoeveel lampen moet je maken? Het zou bijna een knop met een touch-screen moeten zijn. Hé, je telefoon! :9

Ik ben er blij mee, als ik naar bed ga kan ik nu met de dimmer met 1 druk op de knop alle verlichting uitzetten zonder mn telefoon bij de hand te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hadden gewoon dezelfde functionaliteit moeten hebben als de Taps, maar dan met batterijen en een normale vorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik ben erg blij met deze beperkte functionaliteit. Dit snapt zelfs mn schoonmoeder die af en toe komt oppassen en die was niet erg blij met alle homeautomation.

Als er scenes moeten komen, doe ik dat wel met domoticz en een kaku schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
arjandijk162 schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:37:
Ik ben erg blij met deze beperkte functionaliteit. Dit snapt zelfs mn schoonmoeder die af en toe komt oppassen en die was niet erg blij met alle homeautomation.

Als er scenes moeten komen, doe ik dat wel met domoticz en een kaku schakelaar.
Je gaat me niet wijs maken dat je moeder een wandschakelaar niet begrijpt :+

Een simpele wandschakelaar mis ik ook nog. Heel leuk zo'n app... maar wij gebruiken hem eigenlijk nooit. De remote die in het laatje ligt pakken we sneller. Een app opstarten + de juiste scene is gewoon meer tijd dan een la openen en drukken op de knop.

Dacht dit weekend mijn Harmony Remote te programmeren met Hue.... maar je kunt alleen bij het aanzetten of uitzetten van een apparaat "iets" laten doen. Leuke gimmick.... maar ik had liever een dedicated knop gehad voor "alle lampen aan" en "alle lampen uit". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:12
Zit al een tijdje te wachten op een leuke aanbieding voor een hue compatible lamp.
Nu is dit een leuke deal. 55 euri incl. verzending:
http://www.dealqlub.com/a...living-colours-moodlight/

Alleen ken ik Dealqlub niet. Iemand hier ervaring mee?
Meer dan dit kan ik niet zo snel vinden.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik krijg net melding van de Pricewatch dat de Friends of Hue Iris startersset in de aanbieding is voor 109 euro bij de MM:

http://www.mediamarkt.nl/...ier&product_code=97289516

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:40:
[...]

Je gaat me niet wijs maken dat je moeder een wandschakelaar niet begrijpt :+

Een simpele wandschakelaar mis ik ook nog. Heel leuk zo'n app... maar wij gebruiken hem eigenlijk nooit. De remote die in het laatje ligt pakken we sneller. Een app opstarten + de juiste scene is gewoon meer tijd dan een la openen en drukken op de knop.

Dacht dit weekend mijn Harmony Remote te programmeren met Hue.... maar je kunt alleen bij het aanzetten of uitzetten van een apparaat "iets" laten doen. Leuke gimmick.... maar ik had liever een dedicated knop gehad voor "alle lampen aan" en "alle lampen uit". 8)7
En je kan ook niet een nieuwe activity maken waarbij je enkel de Hues gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Waah schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:40:
[...]
Dat kan toch prima via het touchscreen? Of heb je een Harmony die geen touchscreen heeft.

Als het voor de dedicated knop is, mja dat begrijp ik wel. De bedienmogelijkheden zijn eigenlijk nog vrij beperkt op de Harmony vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Tripl3 D schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:41:
Ik krijg net melding van de Pricewatch dat de Friends of Hue Iris startersset in de aanbieding is voor 109 euro bij de MM:

http://www.mediamarkt.nl/...ier&product_code=97289516
En ik de melding dat de GU10 starterset in de aanbieding is voor €159,00
http://www.mediamarkt.nl/...t-GU10,10259,1614825.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Fire69 schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:23:
Ze hadden gewoon dezelfde functionaliteit moeten hebben als de Taps, maar dan met batterijen en een normale vorm :)
Met batterijen? Doe mij maar die batterijloze tap, nooit meer naar om hoeven kijken. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, zonder batterijen is handig, maar dat krijg je denk ik niet ingebouwd in de kleine formfactor van de nieuwe dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Goldwing1973 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:53:
[...]

En ik de melding dat de GU10 starterset in de aanbieding is voor €159,00
http://www.mediamarkt.nl/...t-GU10,10259,1614825.html
En de LUX startersset is 70 euro.

http://www.mediamarkt.nl/...9,1697163.html?langId=-11

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
HyperBart schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:51:
[...]

Dat kan toch prima via het touchscreen? Of heb je een Harmony die geen touchscreen heeft.

Als het voor de dedicated knop is, mja dat begrijp ik wel. De bedienmogelijkheden zijn eigenlijk nog vrij beperkt op de Harmony vind ik.
Helaas inderdaad een versie zonder touchscreen. Wel vreemd dat het dus wel onder een touchscreen knop kan :P maar niet een gewone knop. het blijft het uitsturen van een signaal.

En een aparte activity maken kan ook al niet, want het wordt gezien als "home automation". En die kun je enkel toevoegen aan activities... niet als losstaande activity met eigen knoppen.

En een touchscreen afstandsbediening vind ik niks. als ik weer door menus moet scrollen enzo... als ik gewoon met de gekleurde knopjes (die ik nooit gebruik) de lampen aan en uit kon zetten zou top zijn. _/-\o_ maar helaas. volgens mij met de nieuwe smart home control remote moet het wel kunnen. Dus als ik dat kan testen en het werkt lekker ga ik die wel halen (en gaat de huidige naar boven :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 21-09-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Helemaal akkoord, ik heb ook al vaak gedacht om die kleurenknopjes daarvoor in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Betekend die 2+1 dat je er een extra Lux Lamp bij krijgt :)?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee helaas niet:)
Het is gewoon 3 halen 2 betalen 33,33% korting. Geldt ook voor de losse lux lampen.
Decennia schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:58:
[...]

Betekend die 2+1 dat je er een extra Lux Lamp bij krijgt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
Het is dus beter om via de site te bestellen als je 1 of 2 lampen wil, want dan geldt de korting ook gewoon op 1 of 2 lampen ipv dat je er 3 moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd:)
Was ik vergeten te melden.
kippewit schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:26:
Het is dus beter om via de site te bestellen als je 1 of 2 lampen wil, want dan geldt de korting ook gewoon op 1 of 2 lampen ipv dat je er 3 moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:14:
Nee helaas niet:)
Het is gewoon 3 halen 2 betalen 33,33% korting. Geldt ook voor de losse lux lampen.

[...]
Best leuk als beginner. Heb je dus 3x LUX starterpack voor 140 euro (6 lampen) en kan je 2 bridges voor een goedkoop prijsje verkopen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
Decennia schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:44:
[...]

Best leuk als beginner. Heb je dus 3x LUX starterpack voor 140 euro (6 lampen) en kan je 2 bridges voor een goedkoop prijsje verkopen.
Nee, 3x LUX starterpack voor 199 euro. Ze noemen het 2+1 maar het is gewoon -33,333333%. Overigens, in de folder staat "met uitzondering van op afstand bedienbare lampen", dus je bestelt sowieso beter via de site, daar geldt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

kippewit schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:56:
[...]

Nee, 3x LUX starterpack voor 199 euro. Ze noemen het 2+1 maar het is gewoon -33,333333%. Overigens, in de folder staat "met uitzondering van op afstand bedienbare lampen", dus je bestelt sowieso beter via de site, daar geldt het wel.
Nvm, niet goed opgelet dan. Woensdag krijg ik mijn eerste startersset binnen. Ben erg benieuwd 8)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas niet, als je 3x starterpack in je mandje doet dan betaal je gewoon 2 keer de normale prijs van 99,99.
Zelfde verhaal voor de lux lampen.

Zie nu net in de online folder dat de 2+1 actie niet geldt voor de op afstand bedienbare lichtbronnen.
Decennia schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:44:
[...]

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.