[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31
Fietsbel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:22:
Gewoon de bon gebruiken van de Gamma met 25% korting op schakelmateriaal :P
Vestiging in vlaardingen (nog 1 in het schap)
Goeie tip ! Jammer genoeg geen voorraad in vestiging Doetinchem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

cardwizard schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:42:
[...]

Goeie tip ! Jammer genoeg geen voorraad in vestiging Doetinchem
Capelle a/d IJssel heeft ook geen producten op voorraad.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Waarschijnlijk zijn ze binnenkort op meer te plekken te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Wij gaan binnenkort een nieuwbouw woning kopen en we willen ook een lichtplan gaan maken met het Philips Hue systeem. Ik heb hier een aantal pagina's doorgenomen maar ik kan er nog niet helemaal wijs uit wat ik nou als basis aan moet schaffen. Er is volgens mij zoveel mogelijk....

Iemand een tip naar een website waar ik me het beste in kan lezen? Of iemand die een korte samenvatting kan geven wat ik het beste kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desert spider
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:07
Sunri5e schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:02:
Wij gaan binnenkort een nieuwbouw woning kopen en we willen ook een lichtplan gaan maken met het Philips Hue systeem. Ik heb hier een aantal pagina's doorgenomen maar ik kan er nog niet helemaal wijs uit wat ik nou als basis aan moet schaffen. Er is volgens mij zoveel mogelijk....

Iemand een tip naar een website waar ik me het beste in kan lezen? Of iemand die een korte samenvatting kan geven wat ik het beste kan aanschaffen?
Draai de hue lamp in de fitting, sluit de bridge aan, en gaan met die banaan :P

Is maar net wat je wilt. Wil je kleuren lampen? Koop je de hue starters kit. Je kan de bridge ook los kopen op marktplaats, en de lampen er los bij. De nieuwe Whites lampen zijn bijvoorbeeld niet zo duur.

[ Voor 14% gewijzigd door desert spider op 09-09-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 16:28
Je hebt minimaal een bridge nodig, deze stuurt de lampen aan en functioneert dus als hub voor alle lampen. Deze bridge sluit je met een ethernetkabel aan op je bestaande netwerk. Verder kun je alle lampen in de Hue-serie die je wilt aanschaffen en die verbindingen met de bridge. Let erop dat er nog geen E14-lampen bestaan, hier zou je een verloopje voor kunnen gebruiken. Het systeem is uit te breiden met o.a. schakelaars (Hue tap en Hue wireless dimmer), maar je kan als basis gewoon de app op je telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
desert spider schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:05:
[...]

Draai de hue lamp in de fitting, sluit de bridge aan, en gaan met die banaan :P
Haha dat snap ik. Maar ik zie hier dimmers etc voorbij komen. Ik snap wat je daar mee kunt maar is het direct een meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Of het meerwaarde heeft ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Wil je kunnen dimmen zonder je telefoon/tablet tevoorschijn te moeten halen? Dan heeft het meerwaarde. Wil je dat niet? Dan heeft het geen meerwaarde nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeh
Ik woon op mezelf en vind het geen probleem om verlichting te bedienen met m'n telefoon. Echter heb ik nu vaak bezoek over de vloer en dan is het bedienen zonder app wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Ik vind het wel een probleem omdat ik niet elke stap door het huis mijn telefoon in mijn zak heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Pimmeh schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:16:
Ik woon op mezelf en vind het geen probleem om verlichting te bedienen met m'n telefoon. Echter heb ik nu vaak bezoek over de vloer en dan is het bedienen zonder app wel erg prettig.
Je kunt toch nog steeds gewoon je lampen apart aan en uit zetten met de "normale" schakelaars in je woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
jip_86 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:17:
Ik vind het wel een probleem omdat ik niet elke stap door het huis mijn telefoon in mijn zak heb.
Je hebt toch alleen je app nodig om te dimmen of het veranderen van je schema/kleuren??? Je kunt de lampen toch nog steeds gewoon aan en uit zetten met een originele schakelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Dat kan wel, maar dan gaan ze terug naar een standaard kleurwaarde in plaats van de laatste kleurwaarde die je had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Plus dat je dimmer dus niets doet als de lichtschakelaar uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Inderdaad, als je aan de normale lichtschakelaar hebt gezeten, zul je daarna de lamp weer aan moeten zetten met die normale lichtschakelaar en dan eenmalig via je telefoon (of hue tap of wireless dimmer) die lamp weer moeten uitschakelen, wil je daarna weer alles "normaal" kunnen bedienen.

edit: als je alarms hebt ingesteld gaat ie daarmee ook weer uit natuurlijk, maar dat kan soms net iets te lang duren.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuz op 09-09-2015 18:36 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Sunri5e schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:29:
[...]

Je hebt toch alleen je app nodig om te dimmen of het veranderen van je schema/kleuren??? Je kunt de lampen toch nog steeds gewoon aan en uit zetten met een originele schakelaars?
Het kan zoals gezegd wordt, maar handig is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 21:12
ben vandaag naar 3 verschillende praxis geweest en bij amsterdam zuidoost, amsterdam noord en zaandam hadden ze nog niks ( bij zaandam was wel het schap al klaar bij de andere niet)

• Jochemd13
prld schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:00:
ben vandaag naar 3 verschillende praxis geweest en bij amsterdam zuidoost, amsterdam noord en zaandam hadden ze nog niks ( bij zaandam was wel het schap al klaar bij de andere niet)
In Katwijk waren ze ook nog niet, waarschijnlijk zal het deze week allemaal wel verkoopklaar zijn ;)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Binnenkort ook maar even langs de praxis dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemd13
Sunri5e schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:02:

http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue/
Hue: De standaard E27 en GU10 kleuren lampen.

Hue Lux: E27 warm witte dimbare lampen.

Hue Go: Draagbare oplaadbare Hue lamp. Alle kleuren.

Hue Beyond: Serie van armaturen met Hue ingebouwd in alle kleuren.

Hue Phoenix: Serie van armaturen met Hue ingebouwd in koud tot warm wit.

Hue Tap: Afstandsbediening om Scenes te schakelen.

Hue Bloom: Soort Hue Go, maar dan niet oplaadbaar.

Hue Iris: Ongeveer hetzelfde als de Bloom, maar ander design.

Hue Lightstrips: Gewone 2 meter led-strips.

Hue Lightstrips Plus: Lightstrip maar dan langer (tot 10 meter)

Hue Wireless Dimming Kit: Afstandsbediening met dimfunctie+een lamp die vergelijkbaar is met de Lux maar deze kan ook zonder bridge werken.

Dat was het wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

De lux en ook de hue kan ook prima zonder bridge werken, als ie maar op een remote wordt aangemeld(wat de dimmer van de wireless dimming kit ook gewoon is).

Ik begon met 5 hues op een remote van de iris, zon versie waarbij je de lampen per stuk zelfs kon selecteren. pas later de bridge aangesloten en ingesteld.

Je kan de remote ook klonen (meermaals) en dan met bv 3 remotes verschillende kamers bedienen. En de hoofd remote koppel je later aan de bridge.

Je kan rustig na ze een keer aan je hoofd remote te hebben gekoppeld, je lamp daar weer uit gooien, de code in de lamp blijft dan t zelfde, en je clone remotes hebben ook die code, waardoor je dan de lamp in een andere kamer met een andere remote ook kan bedienen (moet je hem op die remote aanmelden).

Dat houdt de waf factor vrij hoog.... Gewoon remote in houder aan de muur in de slaapkamer.. Kan je zelfs nog 2-of 3 scenes in zetten (afhangkelijk van type remote.)
Wil je verschillende kleuren in een scene, dan kan dat alleen met de bridge en app of de remote waar je lampen per stuk kan verzetten.

Je kan die remote als scene programming remote gebruiken, koppel je lampen die je wilt tijdelijk aan die remote , zet je kleuren, sla de scene op op de "vaste" remote en ontkoppel je lampen van de programmeer remote. Je lampen kunnen aan meerdere remotes worden gekoppeld nl. ( voorwaarde is wel dat de remotes gecloned zijn)

Dit geld voor zover ik heb gebruikt voor de hue, lux en iris in elk geval.
Ga er van uit dat t ook met blooms, led strips enz zo ook werkt, gezien t t zelfde protocol is.

[ Voor 66% gewijzigd door LoneWolf op 10-09-2015 11:39 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Dropshot89
  • Laatst online: 11-10 19:35
LoneWolf schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:28:

Ik begon met 5 hues op een remote van de iris, zon versie waarbij je de lampen per stuk zelfs kon selecteren. pas later de bridge aangesloten en ingesteld.

Je kan de remote ook klonen (meermaals) en dan met bv 3 remotes verschillende kamers bedienen. En de hoofd remote koppel je later aan de bridge.
Klinkt gaaf! _/-\o_

Heb je ook iets van een beschrijving hoe ik iets dergelijks zou kunnen creëren? Ik heb namelijk ook zo'n remote, maar wist niet dat ik daar (meerdere) Hue lampen aan kon koppelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
Dropshot89 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:10:
[...]

Klinkt gaaf! _/-\o_

Heb je ook iets van een beschrijving hoe ik iets dergelijks zou kunnen creëren? Ik heb namelijk ook zo'n remote, maar wist niet dat ik daar (meerdere) Hue lampen aan kon koppelen!
http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue

• prld
Er zijn er nog 3 in helmond, 4 in heerenveen en nog enkele in praxis nuenen, als het goed is worden ze morgen aangeleverd

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Zag deze langs komen: http://www.mediamarkt.nl/...9,1697159.html?langId=-11

Is het slim om de standaard kit nu te kopen? Of kan ik beter wachten op een update met de nieuwe bridge?

Gegroet!

• Jochemd13
Decennia schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:58:

Is het slim om de standaard kit nu te kopen? Of kan ik beter wachten op een update met de nieuwe bridge?
Wil je Apple homekit? Zo nee, kopen maar ;)

• Sluuz
Voor die 20 eurootjes zou ik sowieso wachten, er zijn veel betere aanbiedingen langsgekomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Sluuz op 10-09-2015 16:28 ]

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Jochemd13 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:26:
[...]

Wil je Apple homekit? Zo nee, kopen maar ;)
Zou je HomeKit aanraden aan iemand die net begint met Hue en in bezit is van een Apple Watch en andere Apple Devices? :)

Gegroet!

• Jochemd13
Decennia schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:49:
[...]

Zou je HomeKit aanraden aan iemand die net begint met Hue en in bezit is van een Apple Watch en andere Apple Devices? :)
:Y
Erg handig is het voor mensen met Apple.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Erg handig? de homekit hub voor Hue is nog niet eens uit, dus wat je er precies mee kan is nog onbekend. Daarnaast zijn de bestaande producten met Homekit ondersteuning ontzettend storingsgevoelig (zie: Apple HomeKit ). Dus om nu al te roepen dat het handig is is nergens op gebasseerd.
Het kan wellicht handig zijn in de toekomst, tot dan is het puur gissen en de verwachtte levertijd staat nu voor december. Wil je de HUE set? gewoon kopen, maar wees ervan bewust dat je wel moet upgraden mocht je gebruik willen maken van Homekit.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 10-09-2015 17:07 . Reden: HomeKit topic toegevoegd ]

39

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:23
Decennia schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:58:

Zo'n beslissing moet je toch helemaal zelf maken? Hoe belangrijk is Homekit ondersteuning voor jou? Hoe snel wil je de Hue lampen hebben? Volgens mij is het nog niet precies bekend wanneer de nieuwe bridge verschijnt.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 10-09-2015 17:10 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:36
Fietsbel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:22:
Gewoon de bon gebruiken van de Gamma met 25% korting op schakelmateriaal :P
Vestiging in vlaardingen (nog 1 in het schap)
Hier komen ze maandag pas binnen. Dus nu alvast besteld met 25% korting, omdat zondag de bon van Gamma verloopt. Toevallig was er ook net iemand voor mij geweest om ze te bestellen. Naast de lamp + dimmer switch voor €39,95 kwam er nog een nieuw product binnen met de benaming dimmer switch voor €24,95. Wellicht is dit de versie zonder lamp voor diegene die al genoeg lampen hebben.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• prld
Morpheusk schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:47:
[...]

Hier komen ze maandag pas binnen. Dus nu alvast besteld met 25% korting, omdat zondag de bon van Gamma verloopt. Toevallig was er ook net iemand voor mij geweest om ze te bestellen. Naast de lamp + dimmer switch voor €39,95 kwam er nog een nieuw product binnen met de benaming dimmer switch voor €24,95. Wellicht is dit de versie zonder lamp voor diegene die al genoeg lampen hebben.
Klopt de prijs van 24,95 is alleen voor de dimmer, heb zelf uiteindelijk 3x lux gehaald, en koop de dimmer los.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

meesje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:09:
[...]

Zo'n beslissing moet je toch helemaal zelf maken? Hoe belangrijk is Homekit ondersteuning voor jou? Hoe snel wil je de Hue lampen hebben? Volgens mij is het nog niet precies bekend wanneer de nieuwe bridge verschijnt.
Dat klopt. Ik vraag het hier voor de zekerheid omdat ik niet zo op de hoogte ben van Hue producten als de meeste in dit topic. Ik loer zo nu en dan eventjes, maar weet dus niet precieze levertijden etc. Met de vraag kon ik ook wat ervaringen horen van anderen. Maar als de nieuwe bridge op december staat koop ik lekker de starterskit en zie ik wel hoe homekit uitpakt :)

Gegroet!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Is het met de nieuwe dimmer ook mogelijk als een groep hue lampen via de hub of remote een kleurtje hebben gekregen om ze dan te dimmen?
En wat gebeurt er als je die groep via de nieuwe dimmer uit en aanzet, behouden ze dan hun kleur?
Op beide vragen : waarschijnlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
Sluuz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:28:
Voor die 20 eurootjes zou ik sowieso wachten, er zijn veel betere aanbiedingen langsgekomen.
Kun je vertellen waar ergens? Hou het nu al een tijdje in de gaten, maar heb nog niks beters kunnen vinden dan deze "aanbieding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hou amazon.es, amazon.it en amazon.de in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
En hou het sws in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
sws?

Kan een "kleuren" lamp eigenlijk hetzelfde wit weergeven als de lux lampen? Kun je ze "combineren" in 1 lamp met twee fittingen? Of zie je dan toch verschil (in het geval van tijdelijk geen extra lux lamp in huis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Net eergisteren de Philips Hue Lux voor €62,50 gereserveerd bij Dixons. Zie ik nog een kortingsbon van Philips in me mail van 35% korting op de Philips Hue a €129,-. Keuzes keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Fly-guy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:09:
[...]

sws?

Kan een "kleuren" lamp eigenlijk hetzelfde wit weergeven als de lux lampen? Kun je ze "combineren" in 1 lamp met twee fittingen? Of zie je dan toch verschil (in het geval van tijdelijk geen extra lux lamp in huis)?
Sowieso ;)

Ja hetzelfde wit, hier alle kleuren http://cdn.arstechnica.ne...tings2-e1352998209899.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01

TRaSH

koffie ?

Morpheusk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:39:
Net eergisteren de Philips Hue Lux voor €62,50 gereserveerd bij Dixons. Zie ik nog een kortingsbon van Philips in me mail van 35% korting op de Philips Hue a €129,-. Keuzes keuzes....
neem jij de Hue Lux en geef je mij de kortingsbon voor de gekleurde Hue :P
wil er nog steeds minimaal 2 bij hebben.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropshot89
  • Laatst online: 11-10 19:35
Morpheusk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:39:
Waar heb je je aangemeld om een dergelijke mail te ontvangen van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Dropshot89 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:07:
[...]

Waar heb je je aangemeld om een dergelijke mail te ontvangen van Philips?
Van één of ander account bij Philips. Zou niet weten waarvoor ik die ooit had aangemaakt. Ze feliciteerde me met me verjaardag.

• Jochemd13
Morpheusk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:27:
[...]

Van één of ander account bij Philips. Zou niet weten waarvoor ik die ooit had aangemaakt. Ze feliciteerde me met mijn verjaardag.
Philips is altijd wel aardig met verjaardagen ;)

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Bij de outlet van Philips is ook nog het e.e.a. te koop:
"Het betreft producten die mogelijk verpakkingsschade hebben of reeds uit het assortiment zijn. U heeft op deze producten de normale 2 jaar garantie.”
Deze bijvoorbeeld. Of deze.

Hier staan ze allemaal!

En nee, ik heb geen Philips aandelen!! :+

[ Voor 28% gewijzigd door funske op 12-09-2015 12:23 ]

Have Fun Funske

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Het jammere is dat die Philips Outlet op Marktplaats ook gewoon met bieden werkt. Ik heb daar wel eens Hue startpaketten zien weggaan voor meer dan 200 euro.

• Sunri5e
En wanneer besluiten ze dat ze het gaan verkopen? Dat staat er ook niet bij.

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Gewoon in de gaten houden en niet meer bieden dan dat je wil.
Niet geschoten is altijd mis!

Have Fun Funske

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik had nu net een oude lightstrip voor 55,-. Komt nog wel 6,95 verzendkosten bij en daarmee was hij eigenlijk net niet meer interessant, maarja...

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
funske schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:27:
Gewoon in de gaten houden en niet meer bieden dan dat je wil.
Niet geschoten is altijd mis!
Dan zijn de aanbiedingen op Amazon.es toch nog beter.
Ik heb daar 3 starterspacks gu10 vandaan voor €128,00 per set met gratis verzending. (1e week één set, 2 weken later nog twee setjes)
En, nee, geen refurb, returns of beschadigde verpakkingen, gewoon helemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31
Heb ooit wel eens gelezen dat Philips bezig zou zijn met een kleine fitting Hue lamp , is er ooit door Philips iets over gezegd eigenlijk ?

Zou ik erg tof vinden , heb nog veel lampen in huis waar ik die graag in zou willen , en aangezien ze ook de spotjes kunnen maken zal het formaat toch geen argument zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

Er wordt veel om gevraagd, maar ik heb nog nooit ergens gezien dat ze ermee bezig zijn. Gezien de GU10 versie zou het volgens mij niet zo'n probleem moeten zijn, maar ze hebben kennelijk andere prioriteiten.

Ben zelf maar begonnen om andere lampen te zoeken die wel e27 hebben. Denk dat ik daar meer succes mee behaal dan wachten op Philips.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Ethirty schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:50:
Er wordt veel om gevraagd, maar ik heb nog nooit ergens gezien dat ze ermee bezig zijn. Gezien de GU10 versie zou het volgens mij niet zo'n probleem moeten zijn, maar ze hebben kennelijk andere prioriteiten.

Ben zelf maar begonnen om andere lampen te zoeken die wel e27 hebben. Denk dat ik daar meer succes mee behaal dan wachten op Philips.
E14 bedoel je waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Morpheusk schreef op zondag 13 september 2015 @ 08:37:
[...]

E14 bedoel je waarschijnlijk :P
Uiteraard, was dan ook een reactie op de post boven mij.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

De lux (of whites) in een andere fitting dan e27 zou ook fijn zijn...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Inderdaad, ik wacht zelf ook tot een er GU10 versie van de Lux uitkomt, dan kan ik de andere verlichting in de gang ook omwisselen. Maar om daar nu 59 euro per lamp uit te geven voor kleuren die je eigenlijk niet nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Plafondspotjes / armatuur voor (3) Hue Gu10 lampen? Iemand suggesties cq. aanbeveling (liefst met foto) ?

[ Voor 3% gewijzigd door giancarlo_f op 13-09-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Net bij de Praxis in Alphen aan den Rijn geweest, maar geen Philips Hue Dimmer.
En ook niet in de toekomst.
Ze hebben het nu uiteindelijk wel kunnen bestellen, maar is dus geen standaard artikel bij de Praxis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
kippewit schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:45:
Inderdaad, ik wacht zelf ook tot een er GU10 versie van de Lux uitkomt, dan kan ik de andere verlichting in de gang ook omwisselen. Maar om daar nu 59 euro per lamp uit te geven voor kleuren die je eigenlijk niet nodig hebt...
Ze doen er wel erg lang over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je zou toch zeggen dat in ieder geval een versie waarbij alleen de E27-fitting is vervangen door een E14-fitting wel mogelijk zou zijn. De rest van de lamp hoeft niet per sé kleiner, alleen de fitting zelf. Of zit er toch allerlei onderdelen in de fitting? Sowieso begrijp ik niet dat Philips niet wat meer inzet op een breder aanbod van lampjes (goed voor je marktaandeel zou ik zeggen) en wel allerlei armaturen op de markt brengt (dat is toch wat meer niche). Maar goed, uit het niets brengen ze ook een schakelaar op de markt. Dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
haribold schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:51:
Je zou toch zeggen dat in ieder geval een versie waarbij alleen de E27-fitting is vervangen door een E14-fitting wel mogelijk zou zijn. De rest van de lamp hoeft niet per sé kleiner, alleen de fitting zelf. Of zit er toch allerlei onderdelen in de fitting? Sowieso begrijp ik niet dat Philips niet wat meer inzet op een breder aanbod van lampjes (goed voor je marktaandeel zou ik zeggen) en wel allerlei armaturen op de markt brengt (dat is toch wat meer niche). Maar goed, uit het niets brengen ze ook een schakelaar op de markt. Dus wie weet.
De hele fitting zit volgestouwd met electronica, kijk HIER maar eens voor een teardown van een Philips HUE lamp met e27 fitting.

[ Voor 1% gewijzigd door Goldwing1973 op 13-09-2015 21:05 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die link werkt niet bij mij, maar hier zie ik niet echt dat er iets in de fitting zelf zou zitten, die halen ze in ieder geval toch niet uit elkaar. De trafo zit er gewoon boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Interessante link. Maar ik zie inderdaad ook geen elektronica in de fitting zelf (dus echt het gedeelte dat in de fitting geschroefd wordt). Dat de rest van de lamp relatief groot wordt ten opzichte van een E14-fitting, lijkt me ook geen reden om geen E14 toe te passen. Veel armaturen worden verkocht met E14 zonder dat het formaat van de armatuur dat vereist. Het lijkt meer een truc om afwijkende lampen te verkopen (zelfde als dat printers een afwijkende usb-poort hebben, moet je weer een aparte usb-kabel kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Fire69 schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:10:
Die link werkt niet bij mij, maar hier zie ik niet echt dat er iets in de fitting zelf zou zitten, die halen ze in ieder geval toch niet uit elkaar. De trafo zit er gewoon boven.
Klopt, maar als je een kleine fitting zou maken krijg je een hele onhandige vorm vanwege de electronica die boven de fitting zit.
Daarbij zijn lampen met een kleine fitting ook meestal heel laag (bolletje zo laag mogelijk boven de fitting) omdat ze anders boven de lampenkap uitsteken.
Aan de andere kant, ze hebben het ook met een GU10 voor elkaar gekregen, schroeffitting ipv de bajonet en een ronde diffuser erop en je zou aardig in de buurt van een gewone e14 moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het zou voor Philips inderdaad niet heel moelijk hoeven zijn om de GU10 om te bouwen naar E14. Maar ze steken liever tijd in dure 3D geprinte lampen die niemand koopt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Ethirty schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:30:
Het zou voor Philips inderdaad niet heel moelijk hoeven zijn om de GU10 om te bouwen naar E14. Maar ze steken liever tijd in dure 3D geprinte lampen die niemand koopt.
Of ze kijken naar het aantal e14 gebruik tegenover het e27 gebruik.
En ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat wij hier in huis geen één e14 fitting hebben, alles in de woonkamer is e27, slaapkamer is een mix van e27 op de nachtkastjes en gu10 in het plafond.
Badkamer, hal 1e etage, hal beneden en toilet, allemaal gu10.
ik denk persoonlijk dat Philips echt wel onderzocht heeft of een e14 direct nodig is, en dat de conclusie is dat het in een later stadium het een optie is, maar niet zo belangrijk als een e27 of gu10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze nog geen gu10 lux hebben. Op veel plaatsen heb je toch geen kleur nodig? Dan is een lamp voor de halve prijs toch stukken interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat zal best onderzocht zijn, maar ik heb vooralsnog 2 kleine lampen naast de tv die Hueloos door het leven moeten. Tot nu toe zijn alle lampen met e27 in verhouding veel te groot.

Daarnaast zie ik de vraag sinds het begin van Hue regelmatig op internet langskomen. Er is dus wel degelijk vraag naar.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Er is heel veel vraag voor, al heel lang. Philips heeft een misser gemaakt door ze niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Ik heb mijn Hue Wireless Dimmer helaas nog steeds niet binnen van meerdanlicht.com. Verwachting was eerst 9 september, nu staat ie op 11. Iemand anders daar ook besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Kun je ook twee taps/dimmers op dezelfde set lampen aansluiten?
Zelf nog geen hue systeem in huis, dus ben in gedachten een beetje aan het spelen, maar ik merk dat ik toch blijft hangen bij fysieke knoppen.

Zo wil ik in de slaapkamer een aantal hue kleuren lampen voor zowel sfeer als alarm (wakker worden met steeds feller licht) als licht voor lezen (hoofdzakelijk wit).
Dat is natuurlijk allemaal te doen met een app, maar geen eerste ben ik niet alleen (vriendin is niet heel los op app gebruik) en ten tweede, als ik in de nacht of vroege ochtend het licht aan wil, lijkt me een app plus fel telefoon scherm me niet het beste wat er is.

Dus dacht ik, een tap/dimmer bij de ingang en één bij het bed. Bij binnenkomen (in het donker) d.m.v. de tap de lampen aan op de juiste scene en eenmaal in bed met de tweede tap of van scène veranderen of alles uit.
Niet de goedkoopste oplossing, maar misschien wel de makkelijkste?

Ofwel, hoe doen jullie dat? (Voordat ik een zooi spul koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Is €141 een goede prijs voor een (nieuwe) hue starterkit (Gu10)? Of zijn er scherpere aanbiedingen te vinden?
Ethirty schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:30:
Dat zal best onderzocht zijn, maar ik heb vooralsnog 2 kleine lampen naast de tv die Hueloos door het leven moeten. Tot nu toe zijn alle lampen met e27 in verhouding veel te groot.

Daarnaast zie ik de vraag sinds het begin van Hue regelmatig op internet langskomen. Er is dus wel degelijk vraag naar.
Zou dit werken om hem toch in een e27 te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://miniimg.rightinthebox.com/images/384x384/201212/lmpnms1356511118568.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door ATS op 14-09-2015 11:36 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Fly-guy schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:28:
Zelf nog geen hue systeem in huis, dus ben in gedachten een beetje aan het spelen, maar ik merk dat ik toch blijft hangen bij fysieke knoppen.

Zo wil ik in de slaapkamer een aantal hue kleuren lampen voor zowel sfeer als alarm (wakker worden met steeds feller licht) als licht voor lezen (hoofdzakelijk wit).
Dat is natuurlijk allemaal te doen met een app, maar geen eerste ben ik niet alleen (vriendin is niet heel los op app gebruik) en ten tweede, als ik in de nacht of vroege ochtend het licht aan wil, lijkt me een app plus fel telefoon scherm me niet het beste wat er is.

Dus dacht ik, een tap/dimmer bij de ingang en één bij het bed. Bij binnenkomen (in het donker) d.m.v. de tap de lampen aan op de juiste scene en eenmaal in bed met de tweede tap of van scène veranderen of alles uit.

Je kan meerdere taps gebruiken voor dezelfde lampensets, dus ik denk dat dat bij de dimmers ook geen probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

ATS schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:32:
Is €141 een goede prijs voor een (nieuwe) hue starterkit (Gu10)? Of zijn er scherpere aanbiedingen te vinden?

[...]

Zou dit werken om hem toch in een e27 te krijgen?

[afbeelding]
141 euro is een hele mooie prijs imo.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
ATS schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:32:Zou dit werken om hem toch in een e27 te krijgen?

[afbeelding]
Ik heb een dergelijke adapter en deze werkt in één lamp met E14-aansluiting prima. In een andere lamp met E14 weer niet (geen idee waarom). Kwestie van testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Echt heel vaag, mijn Hue Tap heeft het 2 weken prima gedaan maar doet nu helemaal niets meer... iemand enig idee hoe ik dat ding kan resetten of zo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 09:53
DennusB schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:43:
Echt heel vaag, mijn Hue Tap heeft het 2 weken prima gedaan maar doet nu helemaal niets meer... iemand enig idee hoe ik dat ding kan resetten of zo?
Ik heb een tijdje de Android app "Hue TapApp" gebruikt om de Tap te configureren. Ik merkte dat de Tap niet goed reageerde als ik op een knop drukte. Moest 2x drukken om response te krijgen.

Recent de Tap geconfigged via de officiele Philips Hue App en de response van de Tap is weer helemaal top! Snel en gewoon in 1x response.

Hoe je de Tap reset, geen idee, maar dit werkte voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
HooksForFeet schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:42:
[...]

Je kan meerdere taps gebruiken voor dezelfde lampensets, dus ik denk dat dat bij de dimmers ook geen probleem hoeft te zijn.
Dank je. Ik denk ook wel dat als twee taps kunnen, twee dimmers ook wel kunnen.

Niet de goedkoopste oplossing, maar wel een met de hoogste girlfriend acceptance factor.
En als ze later toch went aan het gebruik van de app, kan ik de tweede tap vast wel ergens anders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:53
Fly-guy schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:28:

Voor sfeer verlichting hebben we van de vorige huurder nog een hele set LED strips op de plinten hangen. Daar hangt dan zo van dat melk-plexiglas achter en zo kunnen we de hele kamer + trap van een kleurtje voorzien. Als je het in het rood zet is het wel "Bar Het vrolijke hoertje", maar geel-achtige tinten zijn prima 's avonds.

Ik ben trouwens ook aan het denken voor in de slaapkamer een Lux/White te hangen en die 's morgens als wakkerwordenlicht te gebruiken (sunrise). Dan is zo een Hue Dimmer wel prima om dat te bedienen.
Kan je in een app nog instellen dat ie moet uitfaden en huppa slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:15
HyperBart schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:28:
[...]

Als je het in het rood zet is het wel "Bar Het vrolijke hoertje"
das volledig hoe je er zelf naar aan kijkt... :) Rood is toch ook de kleur van romantiek? ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
HyperBart schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:28:
[...]
Ik ben trouwens ook aan het denken voor in de slaapkamer een Lux/White te hangen en die 's morgens als wakkerwordenlicht te gebruiken (sunrise). Dan is zo een Hue Dimmer wel prima om dat te bedienen.
Kan je in een app nog instellen dat ie moet uitfaden en huppa slapen.
Lijkt me zeker ook handig, nadeel daaraan vind ik altijd dat ik al twee apps langs moet. Zet nu zelf een wekker (piepsignaal) + Sonos (radio voor als ik op snooze druk :+). Een derde app is dan nog weer een extra stap voor het slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Feit... Natuurlijk kan je hier en daar wat schedulen als je op regelmatige tijdstippen gaat slapen...

LED strip bij ons werkt wel met een traditionele IR afstandsbediening btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
DennusB schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:43:
Waarschijnlijk heeft iemand een knop van de Tap te lang ingehouden (>=10 seconden dacht ik). Als je dat doet dan wordt de Tap anders ingesteld.

Om dit op te lossen kan je in de Philips hue app zeggen dat je een nieuwe Tap toe wilt voegen en dan zie je welke knop je in moet drukken (je kunt dan de installatie van de nieuwe Tap afbreken).
Houd op je Tap de aangegeven knop 10 seconden ingedrukt en laat hem dan los. Daarna werkt je Tap als het goed is weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Robsato op 14-09-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
HyperBart schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:59:
Feit... Natuurlijk kan je hier en daar wat schedulen als je op regelmatige tijdstippen gaat slapen...

LED strip bij ons werkt wel met een traditionele IR afstandsbediening btw...
Niet eens een Hue Lightstrip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Jochemd13 schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:03:
[...]

Niet eens een Hue Lightstrip :P
Sponsor jij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Pimmeh schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:04:
Ik heb mijn Hue Wireless Dimmer helaas nog steeds niet binnen van meerdanlicht.com. Verwachting was eerst 9 september, nu staat ie op 11. Iemand anders daar ook besteld?
Staat nu bij mijn orderstatus 'verzenddatum 7 oktober'... 8)7 Zet er dan niet bij dat ie 11 september verwacht wordt. Andere webwinkels bekend waar je ze wel eerder kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren naar de Praxis in Roosendaal geweest en daar hadden ze hem ook niet. Ben vandaag wel netjes teruggebeld met de mededeling dat Philips ze de eerste week van oktober zouden uitleveren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Zelf gebruik ik alleen twee keer een Hue Lux, ik doe nu aan Milight :P
Ongeveer 50 euro voor een 5 meter RGB-strip ipv 90 voor 2 meter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Waren er ook niet een bepaald aantal lampen die in het Hue systeem werken maar die niet van Philips zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
HyperBart schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:32:
Waren er ook niet een bepaald aantal lampen die in het Hue systeem werken maar die niet van Philips zijn?
Osram Lightify ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 08-10 22:52
GE Blink (alleen US) en Dresden LEDstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Ik heb op een website de Hue dimming kit gevonden, maar ik ken de website niet. Goedkopermetled.nl
Kan verder niets vinden aan betrouwbare informatie over dit bedrijf. Iemand van jullie er ervaring mee? Kan het eigenlijk wel dat ze dit product al hebben? Nee toch?
https://www.goedkopermetl...K6Z9cqU98cCFQUOwwodXG4I7g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

ST10©DE

Dus.............

Goldwing1973 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:42:
[...]

Dan zijn de aanbiedingen op Amazon.es toch nog beter.
Ik heb daar 3 starterspacks gu10 vandaan voor €128,00 per set met gratis verzending. (1e week één set, 2 weken later nog twee setjes)
En, nee, geen refurb, returns of beschadigde verpakkingen, gewoon helemaal nieuw.
Heb je een link?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Momenteel hebben ze geen aanbieding van Hue producten.
Maar, hier heb je een link om zelf te kijken.

EDIT: Bij Amazon.co.uk is de Lightstrip starterset in de aanbieding voor omgerekend €145,00.
Let alleen wel op, in de UK hebben ze een andere stekker, dus je hebt dan ook een converter nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door Goldwing1973 op 14-09-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
sebasmeer schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:43:
Ik heb op een website de Hue dimming kit gevonden, maar ik ken de website niet. Goedkopermetled.nl
Kan verder niets vinden aan betrouwbare informatie over dit bedrijf. Iemand van jullie er ervaring mee? Kan het eigenlijk wel dat ze dit product al hebben? Nee toch?
https://www.goedkopermetl...K6Z9cqU98cCFQUOwwodXG4I7g
Gewoon betrouwbaar ;)
Ervaring met spotjes a 16 euro p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 08-10 22:52
Goldwing1973 schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:54:
[...]

Momenteel hebben ze geen aanbieding van Hue producten.
Maar, hier heb je een link om zelf te kijken.

EDIT: Bij Amazon.co.uk is de Lightstrip starterset in de aanbieding voor omgerekend €145,00.
Let alleen wel op, in de UK hebben ze een andere stekker, dus je hebt dan ook een converter nodig.
Lijkt me een beetje zonde om nu nog de oude lightstrip te kopen terwijl de nieuwe zo enorm veel beter is en ongeveer hetzelfde gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 09:53
arjandijk162 schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:35:
[...]

Lijkt me een beetje zonde om nu nog de oude lightstrip te kopen terwijl de nieuwe zo enorm veel beter is en ongeveer hetzelfde gaat kosten.
Naast het verlengen, en de lengte, wat zijn verder de pluspunten dan? Just curious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
De nieuwe verbruikt volgens mij wel meer stroom.
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.