[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Maar dat is niet beschikbaar voor Windows phones . Alleen voor IOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
kw_nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 07:33:
Wat is nu de beste manier om je Hue verlichting te starten bij zonsondergang? Ik heb nu een app gekocht (Hue Sunset). Maar die moet in het geheugen blijven staan van de IPad. Niet de meest ideale oplossing...
Je zou eens kunnen kijken op http://labs.meethue.com/ "Away from home".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:35
Ik heb nu 5 hue lampen in huis, en zit te twijfelen om uit te bereiden naar jawel, de badkamer! Dit omdat ik de verlichting nu veel te vel vind én omdat douchen iets rustgevends moet zijn. Iemand enig idee of de lampen tegen water kunnen? Ze hebben geen IP rating... Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
TunderNerd schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:02:
Ik heb nu 5 hue lampen in huis, en zit te twijfelen om uit te bereiden naar jawel, de badkamer! Dit omdat ik de verlichting nu veel te vel vind én omdat douchen iets rustgevends moet zijn. Iemand enig idee of de lampen tegen water kunnen? Ze hebben geen IP rating... Ervaringen?
Volgens de site kunnen ze opereren met een vochtigheid tussen 0 een 80%.
Een badkamer kan bij flink douchen ruim boven de 80% komen..

De hue go schijnt beter tegen vocht te kunnen (ip20).

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 07-09-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
WaSteiL schreef op maandag 07 september 2015 @ 07:40:
[...]

Ik gebruik IFTTT met een setup waarbij een kwartier voor zonsondergang de lampen aangaan.

https://ifttt.com/recipes...et-turn-on-the-lights-hue
Als je toegang hebt tot een Android apparaat kun je eenmalig via de app Hue Daylight (Google Play: hue Daylight) de bridge programmeren om 30 minuten vóór sunset een scene te activeren. De app is niet heel gebruiksvriendelijk en de 30 minuten zijn niet aan te passen volgens mij maar verder werkt het hier al een tijdje perfect!

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:40
Heb de dimmer vanmorgen binnen gehad. Bezorger in de straat tegen gekomen toen ik naar mijn werk ging. Toch maar even terug gereden :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TtVFAGp.jpg?3

Ding is eigenlijk groter dan ik verwacht had. Heb er even een pen naast gelegd ter indicatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B4dpOnY.jpg?2

Al met al werkt het ding wel fijn. Drukt een heel stuk lichter dan de Hue Tap die vaak ook nog wel eens mistte dat je echt nog een keer moest drukken. Dit werkte nu meteen, bolletje er in draaien en strip uit de dimmer om hem te activeren. Zal vanavond even kijken hoe het met schakelen van andere Hue lampen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
Cool, inderdaad groter dan je zou denken!

Ik verhuis binnenkort en zou in twee kamers Hue-lampen willen installeren, met een dimmer voor elke kamer. Wat ik me afvraag is of het mogelijk is om gewoon een dimmer aan een reeks lampen te hangen, en dan alleen die 'groep' te bedienen.

Bijvoorbeeld als ik een scene heb geactiveerd vanuit een app zou 't tof zijn om die groep lampen gewoon te dimmen. Of alleen die groep uitdoen met de 'off'-knop. Kan je zo'n scenario maybe please even testen als je een paar minuten tijd hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 07-09-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
jip_86 schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:09:
Heb de dimmer vanmorgen binnen gehad. Bezorger in de straat tegen gekomen toen ik naar mijn werk ging. Toch maar even terug gereden :+
Waar besteld dan?
Al met al werkt het ding wel fijn. Drukt een heel stuk lichter dan de Hue Tap die vaak ook nog wel eens mistte dat je echt nog een keer moest drukken. Dit werkte nu meteen, bolletje er in draaien en strip uit de dimmer om hem te activeren. Zal vanavond even kijken hoe het met schakelen van andere Hue lampen zit.
Tip: Ik heb al een aantal taps uit elkaar gehaald en een stukje karton tussen de knop en de schakelaar geprutst. Reageren een stuk beter sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Fly-guy schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:17:
[...]

Volgens de site kunnen ze opereren met een vochtigheid tussen 0 een 80%.
Een badkamer kan bij flink douchen ruim boven de 80% komen..

De hue go schijnt beter tegen vocht te kunnen (ip20).
Kan die Hue lamp niet gewoon in een armatuur dat vochtdicht is? Dat het vocht in druppels van de buitenkant van je armatuur af loopt na een stomende douchesessie wil toch nog niet zeggen dat ook de binnenkant zo vochtig hoeft te worden?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Thanks, die hebben nog een flinke voorraad. Was de verzending een beetje snel en wat kost verzenden naar Nederland? (voordat ik al die gegevens voor niks invul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
PhilipsFan schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:59:
[...]

Thanks, die hebben nog een flinke voorraad. Was de verzending een beetje snel en wat kost verzenden naar Nederland? (voordat ik al die gegevens voor niks invul)
Ja ging prima, had hem 3 september in de avond besteld, 4 september bericht van verzending gehad. Het weekend heeft het dan waarschijnlijk langzaam gemaakt (is verstuurd met DPD, verwacht dat die niet rijden op zaterdag). Verzenden kost helaas 10 euro, was een gevalletje dat moet dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
ATS schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:31:
[...]

Kan die Hue lamp niet gewoon in een armatuur dat vochtdicht is? Dat het vocht in druppels van de buitenkant van je armatuur af loopt na een stomende douchesessie wil toch nog niet zeggen dat ook de binnenkant zo vochtig hoeft te worden?
Mijn idee. Hoeft niet eens vochtdicht te zijn, een gewoon armatuur houdt waarschijnlijk wel genoeg vocht tegen zodat de lamp niet kapot gaat. En anders is het jammer...
jip_86 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:05:
[...]

Ja ging prima, had hem 3 september in de avond besteld, 4 september bericht van verzending gehad. Het weekend heeft het dan waarschijnlijk langzaam gemaakt (is verstuurd met DPD, verwacht dat die niet rijden op zaterdag). Verzenden kost helaas 10 euro, was een gevalletje dat moet dan maar :+
Thanks! Heb ook 2 setjes besteld, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ATS schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:31:
[...]

Lijkt me als de armatuur vocht dicht is, de lamp niet echt uitmaakt, maar misschien is dat wel te makkelijk gedacht.
Ik dacht meer aan van die open spotjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
WaSteiL schreef op maandag 07 september 2015 @ 07:40:
Ik gebruik IFTTT met een setup waarbij een kwartier voor zonsondergang de lampen aangaan.

https://ifttt.com/recipes...et-turn-on-the-lights-hue
Volgens mij staat er dat de lampen aangaan binnen een kwartier zonsondergang:
“This Trigger fires within 15 minutes of the sunset in your location"
Waar haal jij die voor zonsondergang vandaan?? O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
cardwizard schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:12:
[...]
.

Hop aanvullen dat vak , heb 1 witte nodig , om dan nu nog een lux te scoren is een beetje te
Staat nog niks op de Praxis site. Iemand vandaag al langs geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
arjandijk162 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:19:
[...]

Staat nog niks op de Praxis site. Iemand vandaag al langs geweest?
Nog niet langsgeweest ( ws morgen, heb een mega-Praxis om de hoek )
Nu hopen dat die nieuwe producten snel komen, liefst in een kortingsactie en wat mij betreft mogen ze ook de Hue Lux setjes in de uitverkoop doen voor een zacht prijsje :)
Haal ik er gelijk een stuk of wat Lux lampen bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heb vernomen dat er waarschijnlijk een omruilactie voor de oude bridge gaat komen , waarschijnlijk wel met een bijbetaling

Ook de Hue startset zal voorzien worden van die nieuwe bridge

Bron : top secret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Als HomeKit support de enige toevoeging is laat ik hem links liggen, mocht er nog meer veranderd zijn is het misschien het overwegen waard. Ik hoef alleen maar even mijn lampen opnieuw aan te melden en de groepen opnieuw aan te maken, alle scenes en dergelijke heb ik bewust buiten de Bridge gehouden mocht hij een keer stuk gaan of iets dergelijks.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardwizard schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:38:
Heb vernomen dat er waarschijnlijk een inruilactie voor de oude bridge gaat komen , waarschijnlijk wel met een bijbetaling
Hmm... interessant. Hopelijk zit daar nu de feature in dat je lampen zelf kunt verschuiven, zodat je lampen die je bij elkaar wilt hebben (of juist bovenaan omdat je ze vaak bedient) nu bij elkaar zitten. Dat vind ik toch wel het grootste probleem aan de bridge zoals die nu is, de onveranderbare volgorde.

Indien-ie ook aanstuurbaar wordt per Wifi, dan zit er hopelijk ook 5 GHz op (de laatste 2.4 GHz apparaten worden binnenkort vervangen, dan kan bij mij het 2.4 GHz netwerk uit).

Zou ook mooier zijn, want nu is het een beetje een onding, met twee kabels eraan zo vanaf de router. PoE zou dus ook mooi zijn, maar dat zal wel een stap te ver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 11:33
funske schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:16:
[...]

Om dit IFTTT recipe "If it's almost sunset, turn on the lights" heet? 8)
Anders zou het wel "If it's after sunset, turn on the lights".. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
funske schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:16:
[...]

Het is wel voor zonsondergang , anders zou er moeten staan after the sunset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:08

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik doe dit op Android met Tsker icm de Twilight addon. Kan kiezen precies op welke moment voor of na zonsop- en ondergang de lampen aangaan. Weet niet of dit ook voor Windows phones kan?

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
kw_nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 07:33:
Wat is nu de beste manier om je Hue verlichting te starten bij zonsondergang? Ik heb nu een app gekocht (Hue Sunset). Maar die moet in het geheugen blijven staan van de IPad. Niet de meest ideale oplossing...
Geen idee waarom iedereen daar IFTTT of externe apps voor gebruikt. Via de API kan je een daylight sensor toevoegen die je precies vertelt hoe laat de zon op/onder gaat voor een bepaald GPS-coordinaat. Je kan vervolgens een trigger aanmaken die lampen schakelt zodra die sensor een verandering doorgeeft. Gebeurt allemaal op de hub zelf, geen telefoons/tablets/diensten van derden noodzakelijk. Het programmeren kan ook gewoon via de browser, geen aparte apps voor nodig.

Bij mij gaat de tuinverlichting op die manier met zonsondergang steeds iets feller branden (gedurende een half uur), zodat hij op de gewenste sterkte is zodra het buiten echt donker is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door HooksForFeet op 07-09-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
Bedankt voor IFTTT! briljant. Is het ook mogelijk om scenes aan te schakelen? ik kan alleen apparte lampen selecteren!
HooksForFeet schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:27:
[...]

Geen idee waarom iedereen daar IFTTT of externe apps voor gebruikt. Via de API kan je een daylight sensor toevoegen die je precies vertelt hoe laat de zon op/onder gaat voor een bepaald GPS-coordinaat. Je kan vervolgens een trigger aanmaken die lampen schakelt zodra die sensor een verandering doorgeeft. Gebeurt allemaal op de hub zelf, geen telefoons/tablets/diensten van derden noodzakelijk. Bij mij gaat de tuinverlichting op die manier met zonsondergang steeds iets feller branden (gedurende een half uur), zodat hij op de gewenste sterkte is zodra het buiten echt donker is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00
[...]

Geen idee waarom iedereen daar IFTTT of externe apps voor gebruikt. Via de API kan je een daylight sensor toevoegen die je precies vertelt hoe laat de zon op/onder gaat voor een bepaald GPS-coordinaat. Je kan vervolgens een trigger aanmaken die lampen schakelt zodra die sensor een verandering doorgeeft. Gebeurt allemaal op de hub zelf, geen telefoons/tablets/diensten van derden noodzakelijk. Het programmeren kan ook gewoon via de browser, geen aparte apps voor nodig.

Bij mij gaat de tuinverlichting op die manier met zonsondergang steeds iets feller branden (gedurende een half uur), zodat hij op de gewenste sterkte is zodra het buiten echt donker is. :)
Klinkt ook interessant. Heb je daar een link van?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:52:
[...]

Hmm... interessant. Hopelijk zit daar nu de feature in dat je lampen zelf kunt verschuiven, zodat je lampen die je bij elkaar wilt hebben (of juist bovenaan omdat je ze vaak bedient) nu bij elkaar zitten. Dat vind ik toch wel het grootste probleem aan de bridge zoals die nu is, de onveranderbare volgorde.
Kan wel, maar je moet er een beetje moeite voor doen. Eerst reset je je Bridge and daarna begin je met alle lampen uit, dan zet je de eerste aan en laat je de Bridge zoeken naar nieuwe lampen, dan de tweede, enz. Ze staan dan precies op de volgorde die je wilt.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HooksForFeet
kw_nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:30:
[...]

Alleen een verzameling pagina's op de developer site. Je maakt eerst een nieuwe sensor aan van het type "Daylight". (Meer info over de Daylight sensor: http://www.developers.mee...ntation/supported-sensors)

Vervolgens maak je een nieuwe rule aan die op de juiste condition (daylight = "true") de state van de benodigde lamp aanpast.

Als ik weer thuis ben kan ik de specifieke rules die ik voor de tuinverlichting heb ingesteld wel even posten, maar heel ingewikkeld is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:30
Ik zoek lampen met een kleine fitting die werken met de nieuwe dimmer zonder bridge. Welke moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
GoEV6 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:54:
[...]

Ik zoek lampen met een kleine fitting die werken met de nieuwe dimmer zonder bridge. Welke moet ik dan hebben?
Ik zou het niet weten. Die lamp die hier bij zit heeft in ieder geval een grote fitting. Bij mijn weten zijn er iig geen lampen met een kleine fitting van Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
GoEV6 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:54:
[...]

Kan je beter Milight nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Ok maar die nieuwe set van Philips spreekt me juist wel erg aan. Is die afstandsbediening te koppelen met klik aan klik uit? Of een andere manier om 2 lampen met een kleine fitting te koppelen met Philps Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
GoEV6 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:09:
[...]

Ok maar die nieuwe set van Philips spreekt me juist wel erg aan. Is die afstandsbediening te koppelen met klik aan klik uit? Of een andere manier om 2 lampen met een kleine fitting te koppelen met Philps Hue?
Philips Hue is niet in de kleine fitting helaas, en helaas is er ook geen koppelmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Jochemd13 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:36:
[...]

Philips Hue is niet in de kleine fitting helaas, en helaas is er ook geen koppelmogelijkheid.
Dan maar de lampen met een kleine fitting vervangen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
WaSteiL schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:21:
Om dit IFTTT recipe "If it's almost sunset, turn on the lights" heet? 8)
Anders zou het wel "If it's after sunset, turn on the lights".. :+
cardwizard schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:29:
Het is wel voor zonsondergang , anders zou er moeten staan after the sunset
Die naam wordt door de persoon gegeven die het “recept” in elkaar heeft gezet en die kan hem dus benoemen zoals hij dat wil……. 8)
Dus als ik hem de naam geef “If it's one hour before sunset, turn on the lights", dan gaan de lichten ineens een uur voor zonsondergang aan!?!? Dacht het echt niet!!! :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 18:43
Fly-guy schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:12:
[...]

Lijkt me als de armatuur vocht dicht is, de lamp niet echt uitmaakt, maar misschien is dat wel te makkelijk gedacht.
Ik dacht meer aan van die open spotjes..
nou in de badkamer lijkt het mij niet zoon probleem. In de badkamer is het vochtig, maar als het vochtig is staat de lamp ook aan(logisch). En als de lamp aan staat is ie warm, en zal die vast niet zo vochtig worden van binnen. Buiten lijkt me ander verhaal, daar is het ook wel eens vochtig (mist) als de lamp uit staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
funske schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:20:
[...]

[...]

Die naam wordt door de persoon gegeven die het “recept” in elkaar heeft gezet en die kan hem dus benoemen zoals hij dat wil……. 8)
Dus als ik hem de naam geef “If it's one hour before sunset, turn on the lights", dan gaan de lichten ineens een uur voor zonsondergang aan!?!? Dacht het echt niet!!! :+
Ik heb het recept eens bekeken en het is gewoon 'at sunset' - > 'turn on hue'
Dus bij zonsondergang, niet ervoor of erna :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 21:12

[afbeelding]

Ding is eigenlijk groter dan ik verwacht had. Heb er even een pen naast gelegd ter indicatie:

[afbeelding]

heb je een foto van het resultaat en misschien met de lux ernaast? ben benieuwd naar het verschil

wil zelf 3 lampen hebben boven de eettafel die ik kan dimmen.

ben dus benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
prld schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:18:
[...]

heb je een foto van het resultaat en misschien met de lux ernaast? ben benieuwd naar het verschil

wil zelf 3 lampen hebben boven de eettafel die ik kan dimmen.

ben dus benieuwd :)
Heb hier geen Lux. Net wel even getest met mijn 3 GU10 spots in de woonkamer. Werkt gewoon met alle lampen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
jip_86 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:37:
[...]

Heb hier geen Lux. Net wel even getest met mijn 3 GU10 spots in de woonkamer. Werkt gewoon met alle lampen dus :)
heb je daar een foto van toevallig? is het echt wit licht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
AmbroosV schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:16:
Cool, inderdaad groter dan je zou denken!

Ik verhuis binnenkort en zou in twee kamers Hue-lampen willen installeren, met een dimmer voor elke kamer. Wat ik me afvraag is of het mogelijk is om gewoon een dimmer aan een reeks lampen te hangen, en dan alleen die 'groep' te bedienen.

Bijvoorbeeld als ik een scene heb geactiveerd vanuit een app zou 't tof zijn om die groep lampen gewoon te dimmen. Of alleen die groep uitdoen met de 'off'-knop. Kan je zo'n scenario maybe please even testen als je een paar minuten tijd hebt?
Het werkt min of meer hetzelfde als de Hue Tap.

Onder mijn Apparaten in Instellingen kun je kiezen voor toevoegen, daar moet je een kleine wizard doorlopen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kCbYP8e.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wJNTNk8.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/csmXM1N.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xYMnHBr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XIidnUz.jpg

Daarna staat het ding in je lijst:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v3sIkdb.jpg

Bij het aantikken kun je dan een scene kiezen of Lichten aanvinken. De bijgeleverde lamp komt als Dimmable light in de lijst te staan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/enf6G2Z.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L5lhcy4.jpg

Gebruik het nu in mijn slaapkamper, maar net ook even met mijn drie Hue Spots geprobeerd in de woonkamer. Dat gaat prima. Als je dus gewoon per dimmer de lichten van die kamer wilt hebben kan dat prima. Het is dus niet zo dat alle lampen aan of uit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ziet er erg handig uit! Ik hoop dat de dimmer goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
jip_86 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:56:
[...]
Bij het aantikken kun je dan een scene kiezen of Lichten aanvinken. De bijgeleverde lamp komt als Dimmable light in de lijst te staan.
[afbeelding][afbeelding]

Gebruik het nu in mijn slaapkamper, maar net ook even met mijn drie Hue Spots geprobeerd in de woonkamer. Dat gaat prima. Als je dus gewoon per dimmer de lichten van die kamer wilt hebben kan dat prima. Het is dus niet zo dat alle lampen aan of uit gaat :)
:9~

Aw yiss. Daar had ik op gehoopt. Hartelijk bedankt voor de screenies!

Wat voor effect heeft het als je een gekleurde lamp die al een kleur heeft begint te dimmen met de dimmer switch? Gaat die terug naar wit of wordt alleen de helderheid aangepast?

[ Voor 38% gewijzigd door AmbroosV op 07-09-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:29
Zonder het zelf te (kunnen) testen: 99,9999% dat ie dan op dezelfde kleur blijft. Lichtsterkte veranderen is een andere API-call dan het aanpassen van de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Heb 2 Praxis vestigingen gecheck en beiden hadden het schap klaar, maar geen lampen binnen.Zal deze week wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21

[afbeelding]

[afbeelding]

Als echte tweaker al de dimmer opengemaakt?????
Ik be erg benieuwd of de PCB zich leent voor inbouw in een andere oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Hmm de ballast van Dresden Elektronik is niet meer goed leverbaar op Amazon.de, net nu ik er twee extra wilde halen. http://www.amazon.de/Funkvorschaltgerät-FLS-PP-PWM-Schnittstelle-RGB-Leuchten-LED-Streifen/dp/B00NMSQ4QQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1441695572&sr=8-2&keywords=dresden+elektronik

Misschien dat die ook met een nieuwe versie komen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 13:14
Sluuz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:00:
Hmm de ballast van Dresden Elektronik is niet meer goed leverbaar op Amazon.de, net nu ik er twee extra wilde halen. http://www.amazon.de/Funkvorschaltgerät-FLS-PP-PWM-Schnittstelle-RGB-Leuchten-LED-Streifen/dp/B00NMSQ4QQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1441695572&sr=8-2&keywords=dresden+elektronik

Misschien dat die ook met een nieuwe versie komen?
Ze zijn bezig met het uitrollen van de nieuwe firmware. Toen ik er bij Dresden naar informeerden vertelden ze al dat ik beter via hun website dan via Amazon kon bestellen om te voorkomen dat ik een ballast met oude firmware zou krijgen.

De nieuwe firmware zorgt ervoor (als je een RGBW LED strip hebt) dat er in je apps twee devices verschijnen, een voor de RGB LEDS en een voor de witte LEDS.

Er is weinig reden om met een nieuwe te komen denk ik; de huidige versie kan al wat nu ook met de nieuwe LED strip Plus van Philips mogelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door remmuz op 08-09-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf vaag probleem met die Dresden unit. Heb hem in de tuin om mn tuinhuisje te verlichten, maar na enige tijd wordt ie onbereikbaar voor het systeem en moet ik de spanning eraf halen om hem weer te verbinden.
Al mn overige Hue spul (lampen + bridge) staan allemaal op begane grond, en er zit enkel een schuifpui met HR++ glas tussen. Die houdt wellicht teveel signaal tegen waardoor ie de verbinding met de bridge na een bepaalde tijd kwijtraakt, maar lijkt dan niet meer uit eigen beweging opnieuw te connecten.
Ga nogmaals proberen om de bridge op een andere plek te zetten en om een lamp op zolder te plaatsen om het mesh-netwerk te vergroten, bij eerdere poging maakte dat geen verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heb ook wel eens gehoord dat een 2e bridge (marktplaats?) als een soort range extender kan dienen. Wellicht iets om na te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Rukapul schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:14:
Heb ook wel eens gehoord dat een 2e bridge (marktplaats?) als een soort range extender kan dienen. Wellicht iets om na te zoeken.
Doubt it. Lampen zelf werken echter wél als range extender, want ze vormen een meshnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja idd.
Zal eens een originele E27 in mn tuinhuis plaatsen en kijken of die wel het bereik kan vasthouden. Dan ligt het misschien aan de Dresden unit.
Wat me al wel eens is opgevallen is dat de Hue app aangeeft dat de lamp niet bereikt kan worden (rood uitroepteken), maar ik dan nog wel de lamp kan bedienen. Mogelijk krijgt de lamp dan nog wel het signaal binnen, maar kan deze geen status richting de bridge versturen.
Zou het mogelijk zijn om er een betere antenne aan te knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik weet al weer waar ik het gezien had: http://www.everyhue.com/v...bridge-as-zigbee-repeater
is inderdaad niet out of the box functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roksilis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 12:00
Bij de Meerdanlicht webshop staan de dimmers nu als preorder. Er staat bij de beschrijving echter dat het alleen op E27 white LEDs werken? Ik dacht eigenlijk dat je ook de gekleurde lampen kon bedienen ermee en GU10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Roksilis schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:42:
Bij de Meerdanlicht webshop staan de dimmers nu als preorder. Er staat bij de beschrijving echter dat het alleen op E27 white LEDs werken? Ik dacht eigenlijk dat je ook de gekleurde lampen kon bedienen ermee en GU10.
For once and for all:

Zonder bridge werken ze alleen op de witte lampen. Als je een bridge hebt en hem daaraan koppelt, kan je alle op de bridge gekoppelde Hue lampen aan en uit zetten en dimmen. Je kan ze niet van kleur veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 16:28
Roksilis schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:42:
Nice, bedankt voor de tip! AB besteld! Laten we met eentje beginnen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Sluuz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:46:
[...]

For once and for all:

Zonder bridge werken ze alleen op de witte lampen. Als je een bridge hebt en hem daaraan koppelt, kan je alle op de bridge gekoppelde Hue lampen aan en uit zetten en dimmen. Je kan ze niet van kleur veranderen.
Kan ik bevestigen. Zie mijn screenshots ook eerder, in de app kan je gewoon de lampen aanvinken die hij moet bedienen.

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 08-09-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Fire69 schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:12:
Ik heb het recept eens bekeken en het is gewoon 'at sunset' - > 'turn on hue'
Dus bij zonsondergang, niet ervoor of erna :p
Zo is het en niet anders…….. d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Dit kun je toch ook gemakkelijk realiseren met de gratis Yonomi app?
Die gebruik ik om bij zonsondergang een aantal geselecteerde lampen aan te laten gaan en om alle lampen op een ingestelde tijd uit te laten gaan.
Bevalt prima en is simpel in te stellen :)

Nadeel is wel dat al die apps geen rekening houden met de weersomstandigheden. Zo kan het gebeuren dat je al bijna in het donker zit als de lampen pas aan gaan omdat het buiten regent of sterk bewolkt is.
Ook als je niet in het bereik van je Wifi bent gaan de lampen natuurlijk niet aan. Hiervoor heb ik nog geen oplossing kunnen vinden :F
Verder houd de app prima rekening met waar je woont op deze aardkloot en weet dus op welke tijdstippen de zonsondergang is :)

[ Voor 47% gewijzigd door lowo op 08-09-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

lowo schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:49:
..

Nadeel is wel dat al die apps geen rekening houden met de weersomstandigheden. Zo kan het gebeuren dat je al bijna in het donker zit als de lampen pas aan gaan omdat het buiten regent of sterk bewolkt is.
Ook als je niet in het bereik van je Wifi bent gaan de lampen natuurlijk niet aan. Hiervoor heb ik nog geen oplossing kunnen vinden :F
Verder houd de app prima rekening met waar je woont op deze aardkloot en weet dus op welke tijdstippen de zonsondergang is :)
precies, daarom wil ik ook graag een licht sensor opgenomen zien worden waarmee dynamische lichtsterkte mogelijk te maken is.

[ Voor 15% gewijzigd door ranzige pad op 08-09-2015 14:43 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ranzige pad schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:43:
[...]

precies, daarom wil ik ook graag een licht sensor opgenomen zien worden waarmee dynamische lichtsterkte mogelijk te maken is.
Beetje een omweg, maar is zoiets niet met een tablet/telefoon te realiseren? Die hebben zo'n sensor.

Moet je 'm alleen niet in je zak stoppen of het hoesje dichtklappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther_p
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
Is er een app voor IOS die bepaalde lampen automatisch kan doven na bv 10min nadat ik thuiskom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:37
[...]

:Y
Even verduidelijken, die sensor is niet echt een sensor à la bewegingsensor oid, maar gewoon een virtuele sensor die je "instelt" en aanspreekbaar maakt door de coordinaten in te voeren...
kw_nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:30:
[...]

Als je echt niet wilt gaan rotzooien met die API kan je bv. wel een app op de iPhone zoals iConnectHue gebruiken om die GPS locatie in te stellen. Maar niets belet je om even wat POST's te gaan doen met je browser natuurlijk, dan spaar je weer 5 EUR uit voor die app...

Kudo's trouwens dat je tuinverlichting Hue is... Met Lux lampen zou ik dat wel zien zitten, maar de gekleurde Hue bulbs daarvoor gebruiken vind ik prijzig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 08-09-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag, ik ben Peter, medewerker bij click-licht.de. Wij zijn gespecialiseerd oa in Hue.
Hoewel ik Duits bin, snap ik ook een beetje Nederlands.

Ik moet zeggen, dat "Zonder bridge werken ze alleen op de witte lampen" is niet helemal correct. De dimmerswitch werkt met alle hue lampen, maar niet met de Beyond Serie. Maar je kun alleen "ON", "OFF" een "Dimming" doen. Geen kleur wissel. Zonder Bridge, alle lampen (e27 kleur, GU10 etc.) verschijnen wit (het standard kleur). De nieuwe dimmerswitch werkt ook met de Hue Go een Living Colors Iris (sinds 2. gen).

Toebringen van de dimmerswitch: "longpress" van de "on" knoop dicht bij de lamp (sinds lamp knippert). Dat is het!
Sluuz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:46:
[...]

For once and for all:

Zonder bridge werken ze alleen op de witte lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Zonder Bridge werken ze dus alleen maar in "wit-modus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Bedankt voor de verbetering! Dat is dan dus hetzelfde als de afstandsbediening van de LivingWhites, het "stelen" van lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Kan iemand mij trouwens vertellen wat het verschil is tussen een

Hue Lux lamp enerzijds en anderzijds de Hue lamp die in de dim-kit zit?

Ik dacht eerst dat een Lux lamp het witte spectrum helemaal dekte, en dat je dus warm wit, of koud wit en alles daar tussen kon laten schijnen, maar het lijkt een statische kleur te zijn... Wat doet de Hue lamp bij de dimmer dan? Hetzelfde maar een ander vormpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
HyperBart schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:17:
[...]

Kudo's trouwens dat je tuinverlichting Hue is... Met Lux lampen zou ik dat wel zien zitten, maar de gekleurde Hue bulbs daarvoor gebruiken vind ik prijzig ;)
Ach, ik had twee Hue lampen nodig en in de startset zitten er drie, dus die heb ik toen maar in de tuinlantaarn gedaan. Een aparte Lux lamp daarvoor kopen is dan alleen maar duurder. ;)

Mocht ik ooit een derde Hue lamp nodig hebben ergens in huis, dan haal ik inderdaad liever een Lux en gebruik ik de Hue uit de tuin wel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hue White doet hetzelfde dan de Lux, maar een ander vormpje en een beetje meer licht (806lm in plaats van 750lm).
HyperBart schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:41:
Kan iemand mij trouwens vertellen wat het verschil is tussen een

Hue Lux lamp enerzijds en anderzijds de Hue lamp die in de dim-kit zit?

Ik dacht eerst dat een Lux lamp het witte spectrum helemaal dekte, en dat je dus warm wit, of koud wit en alles daar tussen kon laten schijnen, maar het lijkt een statische kleur te zijn... Wat doet de Hue lamp bij de dimmer dan? Hetzelfde maar een ander vormpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:46:
De Hue White doet hetzelfde dan de Lux, maar een ander vormpje en een beetje meer licht (806lm in plaats van 750lm).

[...]
Eigenlijk is het grootste verschil de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
HBSVDK schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:30:
[...]

nou in de badkamer lijkt het mij niet zoon probleem. In de badkamer is het vochtig, maar als het vochtig is staat de lamp ook aan(logisch). En als de lamp aan staat is ie warm, en zal die vast niet zo vochtig worden van binnen. Buiten lijkt me ander verhaal, daar is het ook wel eens vochtig (mist) als de lamp uit staat...
Ik heb al maanden een lux in de badkamer, wel een een "badkamer" lamp natuurlijk, maar werkt prima.
Kan vanuit bad als ik tv kijk op de tablet zo het licht dimmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
reinier666 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:13:
[...]

Ik heb al maanden een lux in de badkamer, wel een een "badkamer" lamp natuurlijk, maar werkt prima.
Kan vanuit bad als ik tv kijk op de tablet zo het licht dimmen ;)
Wat voor IP klasse heeft die lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Jochemd13 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:26:
[...]

Wat voor IP klasse heeft die lamp?
Geen idee wat een ip klasse is ;)

Edit: ip44 lees ik net
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70077468/

[ Voor 18% gewijzigd door reinier666 op 08-09-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Dat moet wel genoeg zijn voor een badkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies :)
Jochemd13 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:10:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Jochemd13 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:10:
[...]

Maar eigenlijk zijn die lampjes dus beter/feller dan de gewone Lux lampen, enige stomme is dat ze alleen als kit verkrijgbaar zijn met die dimmer, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
HyperBart schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:10:
[...]

Maar eigenlijk zijn die lampjes dus beter/feller dan de gewone Lux lampen, enige stomme is dat ze alleen als kit verkrijgbaar zijn met die dimmer, correct?
Ze zijn ook apart te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Ter info, de dimmer is nu verkrijgbaar bij de Praxis. Zojuist een setje opgehaald in Helmond.
Afbeeldingslocatie: http://i1381.photobucket.com/albums/ah206/onsdenis/0C6B4724-D685-484E-8068-5AC70B257C0B_zps93x2j45v.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door OnsDenis op 09-09-2015 09:40 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Net gezien ja, ze staan nog niet in de Pricewatch, maar bij meerdanlicht.nl staat de White inderdaad:

http://www.meerdanlicht.n...e-pack-8718696449639.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 14:38
OnsDenis schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:38:
Ter info, de dimmer is nu verkrijgbaar bij de Praxis. Zojuist een setje opgehaald in Helmond.
[afbeelding]
Met welke lampen kan je de dimmer gebruiken ? Zit er een lamp bij voor 39 euro!?!? cheap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Xenophoben schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:12:
[...]

Met welke lampen kan je de dimmer gebruiken ? Zit er een lamp bij voor 39 euro!?!? cheap!
Met alle Hue's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:36
Ja zeker goedkoop! Zeker vergeleken met de Hue tap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Inderdaad niet duur. Goed schakelmateriaal is ook niet goedkoop.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
Wacht even, is die 40 eu voor een kleurenlamp met dimmer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 23:44
Nee, de lamp is wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 22:08
En niet de juiste wcd formaat.
Iemand deze al getweakt ?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 19:16
Is het mogelijk om twee Hue lampen als één te laten reageren? Ik heb een armatuur met twee fittingen, dus voor het mooie zouden beide lampen dezelfde benaming krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Niet dezelfde benaming, maar als je een bridge hebt kan je gewoon zeggen welke lampen in 1 groep zitten en ze samen laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap, tot 10 lampjes. Ook zonder bridge. "longpress" van de "on" knoopje dicht bij elke lamp zijn genoeg 8)
nielsgaastra schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:21:
Is het mogelijk om twee Hue lampen als één te laten reageren? Ik heb een armatuur met twee fittingen, dus voor het mooie zouden beide lampen dezelfde benaming krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Voor de mensen die de dimmer al hebben, wat kan je allemaal met de dimknoppen doen? Kan je ook per knop verschillende scenes instellen of is het echt per dimmer 1 scene aanzetten en alleen die scene dimmen? (ism de Bridge natuurlijk)

Ik wil het liefst 3 verschillende scenes bedienen, met aparte kleuren en sterktes, zoals bij de Hue Tap ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sabbi schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:07:
Voor de mensen die de dimmer al hebben, wat kan je allemaal met de dimknoppen doen? Kan je ook per knop verschillende scenes instellen of is het echt per dimmer 1 scene aanzetten en alleen die scene dimmen? (ism de Bridge natuurlijk)

Ik wil het liefst 3 verschillende scenes bedienen, met aparte kleuren en sterktes, zoals bij de Hue Tap ook kan.
Zie:
jip_86 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Die had ik gezien ja, uit de screenshots wordt niet helemaal duidelijk of dat per knop is of niet. Als het ding dezelfde signalen kan sturen als de tap zou het moeten kunnen, maar het is natuurlijk wel andere handware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Zojuist bij de Praxis in Breda gekeken maar geen dimmer te bekennen. Volgens de medewerkster lopen ze vaak achter in hun vestiging qua Hue producten. Ze had geen idee of en wanneer de dimmer op voorraad zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
In Zwolle komen de dimmers pas over 2-3 weken. Ze hadden net een Philips-man over de vloer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Sabbi schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:13:
[...]

Die had ik gezien ja, uit de screenshots wordt niet helemaal duidelijk of dat per knop is of niet. Als het ding dezelfde signalen kan sturen als de tap zou het moeten kunnen, maar het is natuurlijk wel andere handware.
Voor zo ver ik het nu zie is het gewoon één set van vier knoppen (Aan/Uit/DimUp/DimDown) voor één groep van lampen. Het is niet zo dat je van de DimUp een Aan knop kan maken voor een paar andere lampen. Maar wellicht komt er nog wel iets vergelijkbaars als de Hue TapApp voor de dimmer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zojuist bij de praxis langsgegaan en 2x de Hue dimmer met lamp opgehaald, met 25% korting, dus was uiteindelijk 60 euro kwijt. :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Fietsbel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:16:
Zojuist bij de praxis langsgegaan en 2x de Hue dimmer met lamp opgehaald, met 25% korting, dus was uiteindelijk 60 euro kwijt. :D
Hoe kom je aan de korting? Wil ze straks nog halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Fietsbel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:16:
Welke Praxis vestiging? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gewoon de bon gebruiken van de Gamma met 25% korting op schakelmateriaal :P
Vestiging in vlaardingen (nog 1 in het schap)

[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 09-09-2015 15:22 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
[quote]Fietsbel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:22:
Gewoon de bon gebruiken van de Gamma met 25% korting op schakelmateriaal :P
[/quote
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.