[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.210 views

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 09:19
Hier de cached link van de nieuwe bridge:
http://webcache.googleuse...l=nl&lr=lang_nl%7Clang_en
€59,95

[ Voor 4% gewijzigd door Virtual Reality op 03-09-2015 12:56 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
Hah, zo makkelijk komen ze er niet vanaf. Beschikbaar vanaf begin oktober stond er.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2z7ikiKm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/43Nk8hW.png

Duidelijk nog tijdelijke informatie, maar die afbeelding is nergens anders te vinden dus ik vermoed dat het wel klopt.

[ Voor 38% gewijzigd door AmbroosV op 03-09-2015 12:57 ]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb ik net een paar dagen geleden de normale light strip gekocht.

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
AmbroosV schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:56:
Hah, zo makkelijk komen ze er niet vanaf. Beschikbaar vanaf begin oktober stond er.

[afbeelding]
[afbeelding]

Duidelijk nog tijdelijke informatie, maar die afbeelding is nergens anders te vinden dus ik vermoed dat het wel klopt.
Ik ben vooral heel nieuwsgierig of ze een 'Upgrade' / omruil actie gaan doen voor bestaande HUE gebruikers.

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Mothergoose schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:22:
[...]

Ik ben vooral heel nieuwsgierig of ze een 'Upgrade' / omruil actie gaan doen voor bestaande HUE gebruikers.
Zou fijn zijn, maar betwijfel het....

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mothergoose schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:22:
[...]

Dat lijkt me sterk.
Ben wel benieuwd : Wat kan je nu meer met Apple Homekit dan? Ik heb er nog heel weinig van gezien :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• AmbroosV
Apple vereist HomeKit-certified hardware met hun eigen firmware om de communicatie af te handelen, en hardware haal je jammer genoeg niet binnen via een software update.

Ergens heb ik ook een vermoeden dat die nieuwe bridge via WiFi in je netwerk gaat hangen en niet bekabeld, maar dat zal afwachten zijn.

• DennusB
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:27:
Apple vereist HomeKit-certified hardware met hun eigen firmware om de communicatie af te handelen, en hardware haal je jammer genoeg niet binnen via een software update.

Ergens heb ik ook een vermoeden dat die nieuwe bridge via WiFi in je netwerk gaat hangen en niet bekabeld, maar dat zal afwachten zijn.
Ja, dat snap ik. Maar wat kan je nu concreet al met Apple Homekit? Als ik er opeens extreem veel meer mee kan is upgraden miss best een optie.. maar ik heb geen idee wat ik er mee kan.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• AmbroosV
Op dit moment is HomeKit alleen handig voor het bedienen van je devices via Siri. Eventueel 'op afstand' als je ook een AppleTV in je netwerk hebt hangen (die doet dan dienst als forwarder). That's it.

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
Volgens mij is het uiteindelijk de bedoeling met homekit dat alles op gebied van home automation aan elkaar gekoppeld kan worden en dus niet door allemaal verschillende apps bediend moet worden. En een simpele IFTTT mogelijkheid krijgt met de devices in huis (Media/licht/thermostaat/etc).
Dacht bij. ook ergens gelezen te hebben dat het nieuwe spul van Somfy Homekit gaat ondersteunen.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 22:41
Wel vreemd want ik meende dat Philips tijdens de presentatie van Apple Homekit (WWDC) vertelde dat alle bestaande Hue apparatuur compatible zou zijn met Homekit.

Edit:
Ze hebben dus alleen gezegd dat alle bestaande lampen compatible zullen zijn met homekit en hebben de bridge niet genoemd.

[ Voor 29% gewijzigd door Nano2009 op 03-09-2015 13:54 ]

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Als de bridge compatible is met HomeKit, zijn de lampen het dan toch ook automatisch? daar is het toch een bridge voor?

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
Pusherman_ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:13:
[...]
Prijzen zijn nu aangepast naar:

Philips HUE Lightstrip Plus 1m Extention 7190455PH Onlineprijs:€ 24,95 €49,95
Philips HUE Lightstrip Plus 2x1m startset 7190355PH Onlineprijs:€ 79,95 €129,95

:( :( :(
Beetje vaag die prijzen.
In het persbericht van Philips staan duidelijk de "eerste" prijzen vernoemd:
Philips Hue Lightstrip Plus is vanaf 6 oktober 2015 verkrijgbaar als twee meter lange strip inclusief adapter met een adviesprijs van € 79,95 en als één meter lange uitbreidingsstrips met een adviesprijs van € 24,95. Kijk voor meer informatie op http://www2.meethue.com/nl-nl/

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-10 20:05
De bridge moet nieuwe hardware hebben om end to end encryption te hebben.
Je wil wel graag dat al je home automation, connected dingen goeie beveiliging hebben lijkt me.
Ik vind het een goeie zaak dat Apple dat op deze manier afdwingt.
Zie: http://www.imore.com/homekit-faq

[ Voor 8% gewijzigd door Impstoker op 03-09-2015 14:44 ]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ik ben aan het kijken om een serie Hue lampen te kopen. Zie ik het nu goed dat de Hue Lux niet te krijgen is als GU10 versie? Dat zou jammer zijn...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Inderdaad, geen GU10 Lux. Misschien in de toekomst, nu dat ze de Hue White hebben, dat ze daar een GU10 van uitbrengen.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Hue White? Die kan ik zo niet vinden? Wat is dat voor een product?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:40
Robsato schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:42:
[...]

Beetje vaag die prijzen.
In het persbericht van Philips staan duidelijk de "eerste" prijzen vernoemd:

[...]
Die startersset snap ik dan wel. Ze hebben een combipack gemaakt van de basis 2m versie plus 2.
Dus 79.95 + 2x 24,95 = 129,85. Word je eigenlijk nog voor 10 cent gepakt ook :+ Wel jammer, koop liever eerst een 2 meter en kijk dan wel of uitbreiden leuk is. Nu loop je kans 2 meter te veel te hebben.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 15:17
jip_86 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:58:
[...]

Die startersset snap ik dan wel. Ze hebben een combipack gemaakt van de basis 2m versie plus 2.
Dus 79.95 + 2x 24,95 = 129,85. Word je eigenlijk nog voor 10 cent gepakt ook :+ Wel jammer, koop liever eerst een 2 meter en kijk dan wel of uitbreiden leuk is. Nu loop je kans 2 meter te veel te hebben.
ik denk dat je de plus aanziet voor 'en'. Plus is een stukje van de productnaam. Het is een Hue lightstrip plus.

Dit is een Lightstrip Plus Startset met een stekkeraansluiting en 2 x 1 meter HUE Lightstrip Plus Color. U kunt deze uitbereiden tot maximaal 8 meter HUE lightstrip Plus (met nog 6 lightstrip extentions). Deze set bevat geen HUE Bridge!

het is dus niet 2 meter en 2x1 meter, maar alleen 2x 1 meter.

Of zie ik het verkeerd?

• jip_86
Hmm ja, vaag. Sowieso is die basis toch een stuk van 2m en niet 2 x 1m?

Onderstaand is toch vreemd, is het nu 1 strip, 2 strips of een startstip en 2x 1 meter :P
Afmeting: 1 strip: 100 x 1 x 0,3 cm. Startset bevat 2 strips
Opmerking : Dit is een Lightstrip Plus Startset met een stekkeraansluiting en 2 x 1 meter HUE Lightstrip Plus Color. U kunt deze uitbereiden tot maximaal 8 meter HUE lightstrip Plus (met nog 6 lightstrip extentions). Deze set bevat geen HUE Bridge!
http://www.meerdanlicht.n...m-startset-7190355ph.html

[ Voor 9% gewijzigd door jip_86 op 03-09-2015 16:57 ]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
jip_86 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:57:
Hmm ja, vaag. Sowieso is die basis toch een stuk van 2m en niet 2 x 1m?

Onderstaand is toch vreemd, is het nu 1 strip, 2 strips of een startstip en 2x 1 meter :P

[...]

http://www.meerdanlicht.n...m-startset-7190355ph.html
Al een snelle pre-order :/

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:09
Kan iemand mij bevestigen dat er geen groen uit de Hue lampen komt? Het is verre van groen wat er uit mijn lamp komt.

• Cardwizard
  • Nu online

• jip_86
Hmm interessant heb een bestelling gedaan (helaas nog 10 euro EU verzendkosten). Ben wel benieuwd naar het verschil met de Hue Tap.

• remmuz
  • Laatst online: 10:10
HEY_DUDE schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:04:
Kan iemand mij bevestigen dat er geen groen uit de Hue lampen komt? Het is verre van groen wat er uit mijn lamp komt.
Dat klopt inderdaad. Het is een beetje gelig groen.
Heeft te maken met het feit dat Philips geen normale RGB leds gebruikt, maar LEDs met een specifieke kleur om mooi wit licht te kunnen maken, iets wat met de normale rode, groene en blauwe LEDs niet kan.

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 22:08
Loop nl weer achter dan?

Water-Escape

• Cardwizard
  • Nu online
levertijd van 1 tot 2 maanden bij Amazon , die complete set is beschikbaar als het goed is bij click licht

• water_escape
En bij Philips zelf niet. Is dat niet vreemd?

Water-Escape

• Cardwizard
  • Nu online
lijkt me wel betrouwbaar in ieder geval ook op eBay biedt "hij" ze aan

http://www.ebay.de/itm/LE...26309?hash=item51d70bcf05

• Cardwizard
  • Nu online
De Hue lampen (zeker de starter set) zal binnenkort toch ook wel vernieuwd worden lijkt me , met de nieuwe bridge

• Fire69
ATS schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:57:
Hue White? Die kan ik zo niet vinden? Wat is dat voor een product?
Pino112 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:58

Ethirty

Who...me?

Ziet er naar uit dat de nieuwe Logitech remotes ook ondersteuning voor de Hue hebben. Zou toch wel vet zijn, om met de actie "film kijken" gelijk de verlichting in een keer mee aan te passen :D
nieuws: Logitech kondigt nieuwe connected home-afstandsbedieningen Harmony-lijn aan

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Als het goed is vanaf a.s. maandag ook verkrijgbaar bij de Praxis.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Fire69
Ethirty schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:48:
Ziet er naar uit dat de nieuwe Logitech remotes ook ondersteuning voor de Hue hebben. Zou toch wel vet zijn, om met de actie "film kijken" gelijk de verlichting in een keer mee aan te passen :D
nieuws: Logitech kondigt nieuwe connected home-afstandsbedieningen Harmony-lijn aan
Dat kon met de vorige serie met de hub al :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ah, dat had ik even gemist dan kennelijk.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Cardwizard
  • Nu online
OnsDenis schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:59:
[...]

Als het goed is vanaf a.s. maandag ook verkrijgbaar bij de Praxis.
Ergens een bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Medewerker van de Praxis heeft voor mij dit opgezocht in de komende leveringen.
Het vak waar de dimmer moet komen te liggen is al klaar.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Ethirty schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:48:
Kan inderdaad de Ultimate ook al en dat niet alleen...
Ga je een filmpje kijken dan wordt de Hue-verlichting ingeschakeld zoals jij wil en... gaat de thermostaat ( Nest ) een graadje hoger want als je stil zit krijg je het eerder koud is de gedachte erachter :)
Er komen steeds meer slimme functies in een universele AB zoals de Harmony Ultimate en deze worden steeds interessanter om te gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
lowo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:42:
[...]

Kan inderdaad de Ultimate ook al en dat niet alleen...
Ga je een filmpje kijken dan wordt de Hue-verlichting ingeschakeld zoals jij wil en... gaat de thermostaat ( Nest ) een graadje hoger want als je stil zit krijg je het eerder koud is de gedachte erachter :)
Er komen steeds meer slimme functies in een universele AB zoals de Harmony Ultimate en deze worden steeds interessanter om te gebruiken _/-\o_
Wel leuk om met een afstandsbediening te kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
OnsDenis schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:30:
[...]

Medewerker van de Praxis heeft voor mij dit opgezocht in de komende leveringen.
Het vak waar de dimmer moet komen te liggen is al klaar.
.

Hop aanvullen dat vak , heb 1 witte nodig , om dan nu nog een lux te scoren is een beetje te

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
De nieuwe HUE bridge zal op 2 oktober officieel gelanceerd worden.

(Bron, een mail die ik gekregen heb van Meerdanlicht.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Als ik nou zeker weet dat het setje met dimmer volgende week in NL te koop is dan scheelt me dat een ritje Duitsland vandaag waar het al op te halen is

Jammer dat die info niet echt te vinden is

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 04-09-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 09:54
Welk voordeel heeft de nieuwe bridge tov de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Alleen Apple HomeKit integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 21:25

R J

deBennie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:00:
Welk voordeel heeft de nieuwe bridge tov de oude?
... the small Apple TV-looking “Hue Bridge” device that will allow the current lineup of Philips Hue lights to interface with HomeKit. In exchange, Hue users that invest in the bridge will gain access to Siri voice commands for controlling lights and likely other HomeKit features for grouping devices through an update to Philips’ companion app.
aldus 9to5mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ah okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Over die nieuwe remote, programmeer je die zoals de tab? Of reageren alle lampen in de directe omgeving erop? Gaat heel de woonkamer uit ipv 1 lamp?

Kan die info niet echt vinden.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Volgens mij reageren die nieuwe lampen er allemaal op , behalve als je een bridge gebruikt dan kun je het instellen ... Dat is wat ik er van begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Krijg net de verzendmelding van click-licht.de. Goed mogelijk dat de dimmers dus inderdaad binnenkort overal beschikbaar komen :)

[ Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 04-09-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 04-10 21:12
Na woensdag misschien, Philips op het podium in Apple Keynote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ha, grappig om te zien hoe na een dag al heel het internet vol staat met die nieuwe bridge (inclusief de verkleinde foto die ik hier heb gepost, want die zat niet in de cache van Google). En dan denken dat ik nog heb zitten twijfelen of ik 't zou posten.

Dit is de originele foto, al zie je er niet veel meer op door de lage kwaliteit (blame meerdanlicht.nl): https://i.imgur.com/2z7ikiK.jpg

Ik vraag me af of er, buiten HomeKit, misschien toch nog verbeteringen zijn. Meer dan 30 requests per seconde toestaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Mijn god wat een ellende met die lampen als ze niet brommen , piepen of uitvallen heb ik weer wat nieuws

2 identieke armaturen op een dressoir , zojuist 2 Hue lampen gekocht en ...... Kleurverschil

pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
AmbroosV schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:29:
Ha, grappig om te zien hoe na een dag al heel het internet vol staat met die nieuwe bridge (inclusief de verkleinde foto die ik hier heb gepost, want die zat niet in de cache van Google). En dan denken dat ik nog heb zitten twijfelen of ik 't zou posten.

Dit is de originele foto, al zie je er niet veel meer op door de lage kwaliteit (blame meerdanlicht.nl): https://i.imgur.com/2z7ikiK.jpg

Ik vraag me af of er, buiten HomeKit, misschien toch nog verbeteringen zijn. Meer dan 30 requests per seconde toestaan bijvoorbeeld.
Persoonlijk hoop ik op een betere controle functie in de Bridge, het gebeurd hier nog regelmatig (1 a 2x per maand) dat als ik de lampen uitzet in de woonkamer dat er één of twee "vergeten" worden en toch blijven branden.
Pas nadat ik weer op de WK-Uit (Woonkamer-Uit) knop op m'n iPhone of iPad gedrukt heb gaan die ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

cardwizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:38:
De Hue lampen (zeker de starter set) zal binnenkort toch ook wel vernieuwd worden lijkt me , met de nieuwe bridge
Ik hoop het...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
De update voor de Hue app (iOS in ieder geval) met ondersteuning voor de dimmer is ook zojuist uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
cardwizard schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:28:
De update voor de Hue app (iOS in ieder geval) met ondersteuning voor de dimmer is ook zojuist uitgekomen
Android heeft de update gelukkig ook al gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even een controlevraagje voordat ik qua geld in de hue wereld spring.

Ik heb een simpele setup voor ogen, hue in de woonkamer en in de slaapkamer. Spelen met kleur en lichtsterkte (scenes) is voorlopig het enige wat ik ga doen (dus nog geen koppeling met domotica o.i.d.).

Nu zie ik het bedienen op een tablet/smartphone wel zitten, er zijn er meer in huis waarbij dat niet altijd de juiste manier is.

Is het volgende de oplossing of schort er wat aan?

Woonkamer een bridge met x aantal lampen gekoppeld aan de nieuwe dimmer welke bij de ingang van de woonkamer hangt. Zodoende kan het licht aan en uit bij het binnentreden dan wel weggaan en de rest (scenes e.d.) met een aanwezige tablet.
Dus ik kom binnen, doe de lampen aan met de dimmer (al dan niet alvast iets dimmen) en speel verder met de tablet. Bij het verlaten weer via de dimmer alles uit.

Slaapkamer eigenlijk hetzelfde geval, dus twee bridges en dimmers in huis? Want ik neem aan dat om twee groepen te dimmen/bedienen je ook minstens twee dimmers nodig hebt? Of kun je ook met 1 bridge overweg door een dimmer aan de lampen in de woonkamer te linken en de tweede dimmer aan die in de slaapkamer?

Ik weet dat er apps zijn (lampshade.io bijv), welke ook bij 1 bridge groepen kan aanmaken met verschillende lampen om zo toch meer te kunnen spelen (in tegenstelling tot de huw app zelf waarbij "lampen uit"ook echt alle lampen op de bridge betekent(?)), maar kan ik hetzelfde doen met meerdere dimmers op 1 bridge? Dus op 1 bridge een groep woonkamer en een groep slaapkamer welke beide door hun eigen dimmer bediend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Fly-guy,

Hue lampen kun je niet dimmen met een extra dimmer (zit al in de lampen) of bedoel je met dimmer een Hue tap?.
Wel aan en uit te zetten met originele schakelaars in huis maar bij aan zetten gaan ze op max.sterkte wit licht branden.

Alles wat jij nu wilt schakelen kan met 1 bridge en 1x Afstandsbediening (welke geleverd worden bij living colors, kijk eens op MarktPlaats) en/of Hue tap per ruimte voor bediening in de ruimte (vervanger van de originele schakelaars in de ruimte naast de deur zeg maar.) Met de app kun je vervolgens timers instellen om de lampen in scenes automatisch aan en uit te te schakelen op de door jou gewenste tijden (wel of niet gekoppeld aan zons op/ondergang)
Dit kan per ruimte of alle ruimtes, de keuze is reuze. :)

[ Voor 37% gewijzigd door BenEco op 05-09-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BenEco schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:02:
@Fly-guy,

Hue lampen kun je niet dimmen met een extra dimmer (zit al in de lampen) .
Wel aan en uit te zetten met originele schakelaars in huis maar bij aan zetten gaan ze op max.sterkte wit licht branden.

Alles wat jij nu wilt schakelen kan met 1 bridge en 1x Afstandsbediening (welke geleverd worden bij living colors, kijk eens op MarktPlaats) en/of Hue tap per ruimte voor bediening in de ruimte (vervanger van de originele schakelaars in de ruimte naast de deur zeg maar.) Met de app kun je vervolgens timers instellen om de lampen in scenes automatisch aan en uit te te schakelen op de door jou gewenste tijden (wel of niet gekoppeld aan zons op/ondergang)
Dit kan per ruimte of alle ruimtes, de keuze is reuze. :)
Dank voor de informatie, met dimmer bedoelde ik het ding waar philips zelf mee komt, de wireless dimming switch.
Maar ik begrijp dat de tap of die switch redelijk verwisselbaar zijn in mijn opstelling.

Dus 1 bridge, een x aantal lampen en twee taps/dimming switches (1 per kamer) zou genoeg moeten zijn voor het "fysiek" bedienen van de lampen met de app als extra voor op de bank.

Qua automatisch aan/uit ga ik weinig doen, aangezien er geen dag is waarbij ik om dezelfde tijd thuis ben (al ik al thuis ben). Misschien later gekoppeld aan domotica met bijv geo fencing, maar het gaat me er nu om dat mijn (schoon)moeder de lampen ook op de "ouderwetse" manier (dus gewoon een fysieke knop) aan en uit kan zetten zonder moeilijk te moeten doen met apps en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:23
Vandaag ook eens verdiept in Philips Hue en met de komst van de lightstrips, opent dat weer nieuwe mogelijkheden. Momenteel gebruik ik een smart bulb van een kickstarter in onze living, werkt echt goed, geen klachten over. Maar ik heb daarnaast ook een ambilight light strip die aan mijn tv hangt en werkt met een raspberry pi.

Zou best wel interessant zijn als ik beide systemen zou kunnen vervangen door de Hue en dan zo verder uitbreiden naar het hele huis.

Kan ik de ligthstrips gebruiken als ambilight door ze achter mijn tv te plakken? Zonder dat ik dus een ambilight tv heb...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 18:34
Die tap kun je programmeren en direct je scene toekennen aan een van de knoppen.
Bij de wireless dimming switch kan dit denk ik niet en kun je alleen dimmen. Ik denk dat voor die paar tientjes meer je meer plezier van je schakelpunt kunt hebben. Met de hue tap app kun je de tap volledig configureren.
Fly-guy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:24:
[...]
Dank voor de informatie, met dimmer bedoelde ik het ding waar philips zelf mee komt, de wireless dimming switch.
Maar ik begrijp dat de tap of die switch redelijk verwisselbaar zijn in mijn opstelling.

Dus 1 bridge, een x aantal lampen en twee taps/dimming switches (1 per kamer) zou genoeg moeten zijn voor het "fysiek" bedienen van de lampen met de app als extra voor op de bank.

Qua automatisch aan/uit ga ik weinig doen, aangezien er geen dag is waarbij ik om dezelfde tijd thuis ben (al ik al thuis ben). Misschien later gekoppeld aan domotica met bijv geo fencing, maar het gaat me er nu om dat mijn (schoon)moeder de lampen ook op de "ouderwetse" manier (dus gewoon een fysieke knop) aan en uit kan zetten zonder moeilijk te moeten doen met apps en tablets.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
pina schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:12:
[...]

Kan ik de ligthstrips gebruiken als ambilight door ze achter mijn tv te plakken? Zonder dat ik dus een ambilight tv heb...?
Nee, de strip kan maar 1 kleur weergeven tegelijkertijd. Je kan dus geen ambilight-effect nabootsen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Fly-guy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:49:
Even een controlevraagje voordat ik qua geld in de hue wereld spring.

Ik heb een simpele setup voor ogen, hue in de woonkamer en in de slaapkamer. Spelen met kleur en lichtsterkte (scenes) is voorlopig het enige wat ik ga doen (dus nog geen koppeling met domotica o.i.d.).

Nu zie ik het bedienen op een tablet/smartphone wel zitten, er zijn er meer in huis waarbij dat niet altijd de juiste manier is.

Is het volgende de oplossing of schort er wat aan?

Woonkamer een bridge met x aantal lampen gekoppeld aan de nieuwe dimmer welke bij de ingang van de woonkamer hangt. Zodoende kan het licht aan en uit bij het binnentreden dan wel weggaan en de rest (scenes e.d.) met een aanwezige tablet.
Dus ik kom binnen, doe de lampen aan met de dimmer (al dan niet alvast iets dimmen) en speel verder met de tablet. Bij het verlaten weer via de dimmer alles uit.

Slaapkamer eigenlijk hetzelfde geval, dus twee bridges en dimmers in huis? Want ik neem aan dat om twee groepen te dimmen/bedienen je ook minstens twee dimmers nodig hebt? Of kun je ook met 1 bridge overweg door een dimmer aan de lampen in de woonkamer te linken en de tweede dimmer aan die in de slaapkamer?

Ik weet dat er apps zijn (lampshade.io bijv), welke ook bij 1 bridge groepen kan aanmaken met verschillende lampen om zo toch meer te kunnen spelen (in tegenstelling tot de huw app zelf waarbij "lampen uit"ook echt alle lampen op de bridge betekent(?)), maar kan ik hetzelfde doen met meerdere dimmers op 1 bridge? Dus op 1 bridge een groep woonkamer en een groep slaapkamer welke beide door hun eigen dimmer bediend worden?
Heb zelf twee taps. Die zijn toch wel fijn om te hebben hoor. Als je even je telefoon in de woonkamer laat liggen en naar de slaapkamer loopt kan je dus geen licht maken. Dan is een Hue Tap (en nu ook de dimmer) wel een uitkomst om ook zonder tussenkomst van je telefoon het licht aan te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:30
Vraagje: ik heb enkele maanden geleden via de Hue Pro-app een schedule ingesteld om de lampen op enkele dagen in de week automatisch aan en uit te laten gaan. Sindsdien heb ik een nieuwe telefoon gekocht, de apps opnieuw geinstalleerd (was vergeten backup te maken...) en nu zie ik het schedule niet meer staan als ik in de Hue Pro-app naar Schedules ga. Ook in de reguliere Hue-app zie ik mijn schedule niet, en op het IP-adres van de bridge is zoiets ook niet te vinden. Mijn dagindeling is echter veranderd, dus ik wil het schedule graag aanpassen.

Iemand enig idee hoe ik het huidige schedule uit de bridge wegkrijg?
Ik neem aan dat een reset van de bridge zou helpen (??), maar dan moet ik alle lampen weer gaan aanmelden, daar heb ik ook weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De nieuwe app zal wel een nieuw ID hebben, daarom kan je niet bij je bestaande instellingen komen.

Als het goed is moet je via de standaard Hue app bij de timer-sectie alle timers zien staan. Je kan ze niet aanpassen, maar wel weggooien.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:51:
[...]

Heb zelf twee taps. Die zijn toch wel fijn om te hebben hoor. Als je even je telefoon in de woonkamer laat liggen en naar de slaapkamer loopt kan je dus geen licht maken. Dan is een Hue Tap (en nu ook de dimmer) wel een uitkomst om ook zonder tussenkomst van je telefoon het licht aan te kunnen krijgen.
Dit is inderdaad wat ik bedoel, dat je ook zonder telefoon het systeem alsnog kan bedienen.
De vraag blijft dan wel, wil ik fysiek ook scènes bedienen (tap) of slechts aan-uit plus sterkte? Ik vind de tap toch best lelijk en de meeste personen die fysiek de lampen aan doen hebben geen interesse in kleuren, die willen licht. Dus dan neig ik naar de dimmer, maar voor mezelf is een schakelaar met scènes wel weer leuk om te hebben...

Lastig zonder al ervaring te hebben met het systeem en het gebruik ervan. Maar heb ik wat om over na te denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb de Tap nu zo ingesteld dat de grote knop aan/uit is, twee knoppen voor dimmen en de vierde is voor random kleuren. Ik wil kijken of ik dat kan veranderen naar het doorlopen van zelf geselecteerde scenes.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Krijg komende week een dimmer dus dan kan ik vergelijken met de tap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Fly-guy schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:18:
[...]
Dit is inderdaad wat ik bedoel, dat je ook zonder telefoon het systeem alsnog kan bedienen.
De vraag blijft dan wel, wil ik fysiek ook scènes bedienen (tap) of slechts aan-uit plus sterkte? Ik vind de tap toch best lelijk en de meeste personen die fysiek de lampen aan doen hebben geen interesse in kleuren, die willen licht. Dus dan neig ik naar de dimmer, maar voor mezelf is een schakelaar met scènes wel weer leuk om te hebben...
Wij hebben Hue in de woonkamer en de eetkamer, en Hue Lux in de keuken en in de gang boven. En we hebben een Hue Tap, die ligt gewoon op de kast (je hangt de afstandbediening van je tv tenslotte ook niet aan de muur). Vrouw en kinderen hebben geen interesse in kleuren, dus zij gebruiken de gewone schakelaar aan de muur om aan en uit te doen. De tap gebruik ik (of soms "we") om snel een scene te kiezen, zoals "avond", of "eten". Dat is wel leuk dat je dan geen smartphone hoeft te nemen.

Voor de gang boven overweeg ik nog wel een dimmer, omdat daar enkel Lux lampen hangen. En dan kan je bvb de kineren in bed leggen en het licht op de gang zachtjes laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:30
Ethirty schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:56:
De nieuwe app zal wel een nieuw ID hebben, daarom kan je niet bij je bestaande instellingen komen.

Als het goed is moet je via de standaard Hue app bij de timer-sectie alle timers zien staan. Je kan ze niet aanpassen, maar wel weggooien.
Dank voor het meedenken! De standaard Hue-app geeft helaas aan dat er geen timers zijn. Maar het licht gaat netjes aan en uit volgens mijn eerder ingestelde schedule, dus de app heeft duidelijk ongelijk. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bridge resetten naar fabrieksinstelling, of je eerst verdiepen in de REST API en daarmee de schedules verwijderen.
Ga naar http://{ip van bridge}/debug/clip.html (klik hier voor het tonen van jouw ip: http://www.meethue.com/api/nupnp)

Maak eerst een user aan, zie http://www.developers.mee...ntation/configuration-api

Dan GET met /api/username/schedules
om de lijst van schedules te krijgen.
Dan DELETE met /api/username/schedules/<id>
voor elke schedule.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-09-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
kippewit schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:49:
[...]

Wij hebben Hue in de woonkamer en de eetkamer, en Hue Lux in de keuken en in de gang boven. En we hebben een Hue Tap, die ligt gewoon op de kast (je hangt de afstandbediening van je tv tenslotte ook niet aan de muur). Vrouw en kinderen hebben geen interesse in kleuren, dus zij gebruiken de gewone schakelaar aan de muur om aan en uit te doen. De tap gebruik ik (of soms "we") om snel een scene te kiezen, zoals "avond", of "eten". Dat is wel leuk dat je dan geen smartphone hoeft te nemen.

Voor de gang boven overweeg ik nog wel een dimmer, omdat daar enkel Lux lampen hangen. En dan kan je bvb de kineren in bed leggen en het licht op de gang zachtjes laten branden.
Maar dan start hij toch op met normaal wit en heel fel dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mn vriendin heeft vandaag 2 Hue lampen laten vallen :'). Allebei kapot!

Zojuist nieuwe besteld incl. 2 lux :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ouch, duur foutje om te laten vallen.

Geef haar wat led-lampen van de Ikea a €2 om het vasthouden te oefenen. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Kecin schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:00:

pro tip : de Lux kan ook kapot vallen!

*heeft ervaring*

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 06-09-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
Jochemd13 schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:25:
[...]

Maar dan start hij toch op met normaal wit en heel fel dan ook?
Dat klopt. Maar als je normale lampen hebt gaan ze ook in het wit en op volle kracht aan, toch? Volgens mij doe je meestal toch het licht aan omdat je licht wil hebben. Kleuren en dimmen zijn leuk voor bepaalde omstandigheden en op bepaalde momenten. Ik vind het logischer dat het licht aangaat op fel en wit, ipv op rood gedimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
kippewit schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:31:
[...]

Dat klopt. Maar als je normale lampen hebt gaan ze ook in het wit en op volle kracht aan, toch? Volgens mij doe je meestal toch het licht aan omdat je licht wil hebben. Kleuren en dimmen zijn leuk voor bepaalde omstandigheden en op bepaalde momenten. Ik vind het logischer dat het licht aangaat op fel en wit, ipv op rood gedimd.
Hue geeft 600 lumen lichtopbrengst, een Hue Lux 750 lumen.
Ik vind de Hue vol aan nogal aan de velle kant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
Veel hangt ook af van de toepassing. Welk type amatuur? Hoe hoog is je plafond, welke kleur hebben de muren,... Ik vind het best ok. Wij hebben in de gang tussen de zolderkamers 4 IKEA Hektars hangen met Hue Lux lampen. Geeft behoorlijk veel licht maar toch niet oogverblinded vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vind de lichtopbrengst nog best mee vallen en zeker niet overmatig fel.

Eén Hue aan het plafond in een lichtdoorlatende kap is net genoeg voor het verlichten van een slaapkamer van 10m2.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ethirty schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:14:
Vind de lichtopbrengst nog best mee vallen en zeker niet overmatig fel.

Eén Hue aan het plafond in een lichtdoorlatende kap is net genoeg voor het verlichten van een slaapkamer van 10m2.
Dat is ongeveer net zo veel als een normale lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Een 60watt (normale) lamp geeft 600-750 lumen. Mijn voorkeur gaat uit naar 40watt max. Niet te vel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
deBennie schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:03:
Een 60watt (normale) lamp geeft 600-750 lumen. Mijn voorkeur gaat uit naar 40watt max. Niet te vel. ;)
Gloeilamp is niet meer van deze tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:00:

Hoe krijg je het voor elkaar 2 lampen te laten vallen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jochemd13 schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:09:
[...]

Gloeilamp is niet meer van deze tijd :P
True, maar ook bij een spaarlamp neem je de gloeilamp nog als referentie, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
deBennie schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:25:
[...]

True, maar ook bij een spaarlamp neem je de gloeilamp nog als referentie, niet? :)
Ik heb nooit echt met gloeilampen geleefd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jochemd13 schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:01:
[...]

Ik heb nooit echt met gloeilampen geleefd :P
Hoeft ook niet, maar bij elke spaarlamp staat nog steeds de gloeilamp-wattage als referentie.
Bijvoorbeeld: 1e resultaat bij zoeken op 'spaarlamp' in google:
https://www.lampdirect.nl...JXcyoKP48cCFQmdGwodA3QHLg

Rechts onder specificaties staat 'vervanger voor wattage: 40'

Maar goed, mn punt is, 600-750 lumen voor een lamp is voor mij aan de felle kant, maar iedereen z'n eigen ding. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
deBennie schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:17:
[...]

Hoeft ook niet, maar bij elke spaarlamp staat nog steeds de gloeilamp-wattage als referentie.

Maar goed, mn punt is, 600-750 lumen voor een lamp is voor mij aan de felle kant, maar iedereen z'n eigen ding. :9
dimmen kan toch gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Het ging hierom, een paar reacties terug
deBennie in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
zal het wel niet begrijpen , dimmen is mogelijk en mijn lampen gaan niet op volle sterkte aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

deBennie schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:03:
Als me er een vel overheen doet, is het niet meer zo fel. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
deBennie schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:17:
[...]

Ah, wij hadden ook bij de keukenspots 4.5-50w staan. Dat is wel +++ voor led ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Rockvee2 schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:36:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar 2 lampen te laten vallen? :P
Nou, het leek mijn vriendin een goed idee (omdat er een nieuwe bank komt) ook alle andere zaken te spuiten en schilderen enzo. Dus ook de lampenvoeten. Lampen eruit gedraait, in 1 hand en bam.

Haha
cardwizard schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:18:
[...]

pro tip : de Lux kan ook kapot vallen!

*heeft ervaring*
:D :P

[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 06-09-2015 22:45 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 21:41
Mijn vriendin heeft laatst ook 1 hue lamp laten vallen, glas kapot, maar de lamp geeft nog steeds licht in alle gewenste kleuren. Alleen de lamp schijnt nu als een soort spotje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

In alle commotie om de nieuwe schakelaar is me helemaal ontgaan dat er ook een Lightstrip plus aan komt.
Tot 10m, knippen en verlengen en zowel wit-tinten als kleur. En een soort audio sync functie lijkt het. :D

Verkrijgbaar vanaf 6 oktober.
https://www.facebook.com/huePhilips/videos/724819600983260/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
Ethirty schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:51:
In alle commotie om de nieuwe schakelaar is me helemaal ontgaan dat er ook een Lightstrip plus aan komt.
Tot 10m, knippen en verlengen en zowel wit-tinten als kleur. En een soort audio sync functie lijkt het. :D

Verkrijgbaar vanaf 6 oktober.
https://www.facebook.com/huePhilips/videos/724819600983260/
Wanneer is die nieuwe schakelaar eigenlijk verkrijgbaar? Ik loop me alweer suf te zoeken in de verschillende shops, maar het is hopeloos. Misschien een ideetje voor Philips om produkten pas aan te kondigen als ze ook daadwerkelijk te koop zijn?

En die Lightstrip plus is natuurlijk wat de lightstrip in eerste instantie had moeten zijn, en dan nog. Dat een Hue lamp 60 euro kost is 1 ding, maar wie gaat in vredesnaam de helft afknippen van een lightstrip die 90 euro gekost heeft, zonder de mogelijkheid om dat afgeknipte stuk ergens anders weer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00
Wat is nu de beste manier om je Hue verlichting te starten bij zonsondergang? Ik heb nu een app gekocht (Hue Sunset). Maar die moet in het geheugen blijven staan van de IPad. Niet de meest ideale oplossing...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 11:33
kw_nl schreef op maandag 07 september 2015 @ 07:33:
Wat is nu de beste manier om je Hue verlichting te starten bij zonsondergang? Ik heb nu een app gekocht (Hue Sunset). Maar die moet in het geheugen blijven staan van de IPad. Niet de meest ideale oplossing...
Ik gebruik IFTTT met een setup waarbij een kwartier voor zonsondergang de lampen aangaan.

https://ifttt.com/recipes...et-turn-on-the-lights-hue
Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.