cardwizard schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 01:29:
Bij de Apple store is de prijs van een Hue Lux lamp nu
24,95
Heb zelf maar eens een aantal lampen besteld (heb er nog geen) en wil eerst eens beginnen om mijn woonkamer te voorzien van Hue Lux en later door het huis verder uitbreiden , het licht zou "warm" wit zijn maar nu ik zo verder lees en foto's zie vind ik het toch erg wit , zeker omdat ik nu veelal "flame" led lampen in de huiskamer heb... hoop dat het mee valt maar vrees van niet eigenlijk
Ik heb enkele Hue lampen ( uit de startset ) en een 5tal Lux lampen.
De Lux lampen geven "gewoon" wit licht en niet dat koude TL-witte licht of zoals ik ook heb die Living Whites witte licht.
Het valt dus nogal mee maar ook ik had een aantal flame - in mijn geval gloeilampen- in het verleden en daarmee vergeleken geven ze inderdaad erg wit licht. De kleurtemperatuur van de Lux lampen is volgens de verpakking 2700 K dus warmwit.
Misschien zou je even moeten afwachten tot de nieuwe versie leverbaar is, zoals ik eerder meldde heb ik gelezen dat deze in kleurtemperatuur regelbaar zouden moeten zijn. Ook zouden deze lampen voor een lagere prijs verkocht gaan worden dan de huidige Lux ( 19,95 )
Als dat klopt ben je natuurlijk beter gebaat met de nieuwe versie.
ps. als je nog niets hebt uit de Hue serie heb je natuurlijk ook nog de bridge nodig anders werkt e.e.a. niet!
[
Voor 3% gewijzigd door
lowo op 28-08-2015 09:29
]