[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
Fire69 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:16:
Die dimmer is wel interessant, maar wat zijn de afmetingen?
Die wallmount lijkt me echt zo'n Amerikaans formaat te zijn, volgens mij past die hier niet in BE/NL wcd's.
Zie de site:
Tovenaar schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:52:
Philips Hue Wireless Dimming Kit staat sinds vandaag ook officieel op de site:
http://www2.meethue.com/e...hue-wireless-dimming-kit/
Hue dimmer switch
  • Max. 10 Hue lights per switch if not connected to the bridge
  • CR2450 battery included
  • Range: 12m indoor
  • Weight of switch 37g
  • Weight including wall plate 67g
  • Wall plate size H:115mm , W:70mm, D:14mm
  • Remote size: H:92mm, W:35mm, D:11mm
  • 50.000 click lifetime
  • Zigbee light link protocol IEEE 802.15.4
  • Frequency band 2400 – 2483.5 MHz
  • Software upgradable when connected to the Hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En anders 3d printen we wel iets passends! :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 09:54
Het is dus niet mogelijk om elke lamp individueel aan te spreken met die dimmer ab. Want dat wil je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:16
Dat wil ik persoonlijk zelden. Individuele lampen aanspreken wil ik hooguit als ik bezoek heb en even wil patsen, en dan gebruik ik sowieso de app.

In normaal gebruik heb ik een paar standaard scènes waarbij alle lampen tegelijk aan of uit gaan. De 2 meestgebruikte scènes zitten geprogrammeerd in 3 ronde LivingColors afstandsbedieningen (waarvan er 2 aan de muur hangen als lichtknop), de iets minder gebruikte scènes heb ik in een widget op mijn homescreen. Het enige nut van de nieuwe afstandsbediening voor mij persoonlijk zou het dimmen zijn - daar moet ik nu de app voor opstarten. Te weinig toegevoegde waarde in mijn persoonlijke situatie, maar dat kan uiteraard voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Anakha schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:52:
Dat wil ik persoonlijk zelden. Individuele lampen aanspreken wil ik hooguit als ik bezoek heb en even wil patsen, en dan gebruik ik sowieso de app.

In normaal gebruik heb ik een paar standaard scènes waarbij alle lampen tegelijk aan of uit gaan. De 2 meestgebruikte scènes zitten geprogrammeerd in 3 ronde LivingColors afstandsbedieningen (waarvan er 2 aan de muur hangen als lichtknop), de iets minder gebruikte scènes heb ik in een widget op mijn homescreen. Het enige nut van de nieuwe afstandsbediening voor mij persoonlijk zou het dimmen zijn - daar moet ik nu de app voor opstarten. Te weinig toegevoegde waarde in mijn persoonlijke situatie, maar dat kan uiteraard voor iedereen anders zijn.
Met de ronde livingcolors remote kun je toch ook gewoon dimmen, ik gebruik dit regelmatig... (drukken op de onderkant van de ring)
En verder: hoe heb je deze aan de muur gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 09:16
Hmmm, daar heb je gelijk in. Ik gebruik die functie alleen nooit, dat blijkt wel. Ik heb ze aan de muur gehangen via 3D-geprinte houdertjes van een mede-tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:53
pricewatch: Philips Hue Lux Lamp (E27)

De Philips Hue Lux (e27) lamp is in prijs gedaald. Dixons biedt hem nu aan voor €19,95 per stuk :)

Voorheen was dit product €29,95 per stuk (is ie nogsteeds bij andere winkels in de Pricewatch).

[ Voor 18% gewijzigd door Ruvetuve op 26-08-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Ruvetuve schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:16:
pricewatch: Philips Hue Lux Lamp (E27)

De Philips Hue Lux (e27) lamp is in prijs gedaald. Dixons biedt hem nu aan voor €19,95 per stuk :)

Voorheen was dit product €29,95 per stuk (is ie nogsteeds bij andere winkels in de Pricewatch).
Wel alleen afhalen in de winkels die er meestal maar een op voorraad hebben. Dus wil je er een paar kopen moet je een rondje maken langs de verschillende winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:53
wmn79 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Wel alleen afhalen in de winkels die er meestal maar een op voorraad hebben. Dus wil je er een paar kopen moet je een rondje maken langs de verschillende winkels.
Ah dat zag ik niet. Ik kon er wel meer als één selecteren, maar maximaal 1 op voorraad...tja.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
wmn79 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

of meerdere keren bestellen, vind het wel heel toevallig dat er overal een op voorraad is. Lijkt meer op een truc om maar een te laten kopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Erg goed om te lezen dat Philips meer wandschakelaars ontwikkelt (met een goede prijs), maar het is het weer net niet naar mijn mening (net zoals de tap).
Waarom lijkt het zo lastig een wandschakelaar te ontwikkelen die goed integreert in de huidige (EU) standaard, daarnaast dat de knoppen te programmeren zijn (dimmen / scenes selecteren / on-off) en op 230 werkt (nice to have). In een woonkamer met 7 Hue's wil je bv niet alle lampen gewoon aan zetten, dwz "aan" is "aan" naar de vorige instellingen. Je (ik) wilt een scene oproepen inclusief kleurtemp en dimniveau per lamp.
Of wil ik misschien wel teveel? :P

De PEHA/Enocean oplossing icm de TAP is erg mooi (maar duur) en in de Philips oplossingen zie ook nog geen reden om van m'n eigen knutsel projectje af te stappen...

Peha/Jung/Enocean
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P9XO61V.jpg

Kaku+Philips remote
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y5JTpmi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Anakha schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:52:

Ik heb 2 hue lampen, 1 commode lamp en 1 eettafel hanglamp, als het begint te schemeren wil ik niet meteen alle lampen aandoen. Eerst bv de commode lamp en later als t donkerder begint te worden dan pas de eettafel lamp.

Los van die 2 hue lampen heb ik nog 2 lampen in de woonkamer die ik nu nog op de ouderwetse manier aan en uit doe. Stel ik doe daar ook hue lampen in, dan zal het zo zijn dat ik meteen bij schemering alle 4 lampen aan heb. Dat wil ik gewoon niet.

Daarom heb ik vooralsnog ook die dure wandschakelaar-oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
wizzmic schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:28:
Erg goed om te lezen dat Philips meer wandschakelaars ontwikkelt (met een goede prijs), maar het is het weer net niet naar mijn mening (net zoals de tap).
Waarom lijkt het zo lastig een wandschakelaar te ontwikkelen die goed integreert in de huidige (EU) standaard, daarnaast dat de knoppen te programmeren zijn (dimmen / scenes selecteren / on-off) en op 230 werkt (nice to have). In een woonkamer met 7 Hue's wil je bv niet alle lampen gewoon aan zetten, dwz "aan" is "aan" naar de vorige instellingen. Je (ik) wilt een scene oproepen inclusief kleurtemp en dimniveau per lamp.
Of wil ik misschien wel teveel? :P

De PEHA/Enocean oplossing icm de TAP is erg mooi (maar duur) en in de Philips oplossingen zie ook nog geen reden om van m'n eigen knutsel projectje af te stappen...

Peha/Jung/Enocean
[afbeelding]

Kaku+Philips remote
[afbeelding]
Een soort gelijke oplossing heb ik ook al een tijdje thuis en is prima geintegreerd met de rest van het schakelmateriaal. Mocht wat kosten maar goed.. dan heb je ook wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 18:34
Ook ik gebruik de gemodificeerde oplossing met een tap binnenwerk.
Enige nadeel is idd de zeer behoorlijke pricetag voor deze combi. Voor mij dé reden om dit niet verder uit te breiden, gezien t aantal schakelaars/taps dat ik dan hiervoor nodig heb (12+). Gemak dient de mens , maar niet tegen elke prijs.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 21:12
Ik zou graag een kroonluchter willen kunnen schakelen met iets een schakelaar in een wandcontactdoosschakelaar. Dus niet met speciale lampen maar gewoon met kaarslampjes er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Jasper1975 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:30:
Ik zou graag een kroonluchter willen kunnen schakelen met iets een schakelaar in een wandcontactdoosschakelaar. Dus niet met speciale lampen maar gewoon met kaarslampjes er in.
Dan kun je denk ik beter hier kijken:
Domotica. Ervaringen en vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Twan V op 26-08-2015 16:34 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Laatst online: 29-04 01:23
lubbertkramer schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

of meerdere keren bestellen, vind het wel heel toevallig dat er overal een op voorraad is. Lijkt meer op een truc om maar een te laten kopen :9
Ik was toevallig in Breda en woon vlakbij Roosendaal, en heb het in de winkels zelf nagevraagd: ze hadden er effectief maar 1. Heb net nog eens gecheckt online, en bij Roosendaal en Breda kunnen ze nu via de website niet meer afgehaald worden. Ik denk dus wel dat de voorraad klopt.

[ Voor 0% gewijzigd door kippewit op 26-08-2015 17:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 23:44
Ik heb twee gu10 spotjes in de keuken maar vind ze vrij fel als ze op zijn laagst staan, iemand ervaring mee? Is er een app die ze verder kan dimmen dan de officiële hue app??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als je een Windows Phone heb probeer huetro van Tweaker Niels hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Heb Android

• xeeder
  • Laatst online: 26-07-2023
Heb een probleempje dat elke nacht mijn lampen om verschillende ogenblikken aangaan. Ook als ik 's nachts wakker word en ze uit zet, springen ze terug aan. Alle wekkers staan uit bij alle apps en geen Tasker profiel. Hoe kan ik dit opgelost krijgen?

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 22:08
Vragen of de buren stoppen met pesten ;)

(Even alles resetten en opnieuw instellen)

Water-Escape

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Redelijke promotie op amazon.es voor aparte Philips Hue lampen.

Op 1 of andere manier 46,84€ per lamp (er staat wel 47,62€ op productpagina). Reken wel nog een beetje verzending bij. Twee dagen levering naar Duitsland kost mij 100,97€ voor twee lampen. Toch weer een kleine 20€ uitgespaard ;). Levering binnen 3 tot 5 dagen is in mijn geval maar een euro minder, keuze is dus snel gemaakt!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Gevraagd wanneer de dimmers op de markt komen:

Hi Wim, it's coming soon! We expect availability in the Netherlands in the beginning of September over our usual retailers!

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:41
Ronayke03 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:20:
Redelijke promotie op amazon.es voor aparte Philips Hue lampen.

Op 1 of andere manier 46,84€ per lamp (er staat wel 47,62€ op productpagina). Reken wel nog een beetje verzending bij. Twee dagen levering naar Duitsland kost mij 100,97€ voor twee lampen. Toch weer een kleine 20€ uitgespaard ;). Levering binnen 3 tot 5 dagen is in mijn geval maar een euro minder, keuze is dus snel gemaakt!
Verschil in prijs is verschil tussen BTW in Spanje en Duitsland.

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik gebruik mijn Philips Hue lampen in combinatie met Kodi ambilight add-on. Maar er zit 1 vervelende bug in.
Lampen hebben een bepaalde dezelfde kleur voordat ik film start. In film lopen ze mooi synchroon qua kleur (zo ingesteld). Maar wanneer de film stopt, dan gaan de twee lampen naar een volledig verschillende kleur van elkaar (bijvoorbeeld fel blauw en fel rood). Iemand een idee om dit te verhelpen? :)

• Rockvee2
  • Niet online
Dus de dimmers eigenlijk al volgende week?

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Rockvee2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:50:
Dus de dimmers eigenlijk al volgende week?
Begin september dus waarschijnlijk wel ;)

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Ronayke03 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:48:
Ik gebruik mijn Philips Hue lampen in combinatie met Kodi ambilight add-on. Maar er zit 1 vervelende bug in.
Lampen hebben een bepaalde dezelfde kleur voordat ik film start. In film lopen ze mooi synchroon qua kleur (zo ingesteld). Maar wanneer de film stopt, dan gaan de twee lampen naar een volledig verschillende kleur van elkaar (bijvoorbeeld fel blauw en fel rood). Iemand een idee om dit te verhelpen? :)
Keren de lampen niet terug naar de laatse scene die je voor dat je de Kodi add-on heb gebruikt?
Ik heb ook die add-on maar heb dat nog niet meegemaakt.
Evt opnieuw installeren ?

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 19:40
Bij de Apple store is de prijs van een Hue Lux lamp nu 24,95

Heb zelf maar eens een aantal lampen besteld (heb er nog geen) en wil eerst eens beginnen om mijn woonkamer te voorzien van Hue Lux en later door het huis verder uitbreiden , het licht zou "warm" wit zijn maar nu ik zo verder lees en foto's zie vind ik het toch erg wit , zeker omdat ik nu veelal "flame" led lampen in de huiskamer heb... hoop dat het mee valt maar vrees van niet eigenlijk

[ Voor 103% gewijzigd door Cardwizard op 28-08-2015 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
cardwizard schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 01:29:
Bij de Apple store is de prijs van een Hue Lux lamp nu 24,95

Heb zelf maar eens een aantal lampen besteld (heb er nog geen) en wil eerst eens beginnen om mijn woonkamer te voorzien van Hue Lux en later door het huis verder uitbreiden , het licht zou "warm" wit zijn maar nu ik zo verder lees en foto's zie vind ik het toch erg wit , zeker omdat ik nu veelal "flame" led lampen in de huiskamer heb... hoop dat het mee valt maar vrees van niet eigenlijk
Ik heb enkele Hue lampen ( uit de startset ) en een 5tal Lux lampen.
De Lux lampen geven "gewoon" wit licht en niet dat koude TL-witte licht of zoals ik ook heb die Living Whites witte licht.
Het valt dus nogal mee maar ook ik had een aantal flame - in mijn geval gloeilampen- in het verleden en daarmee vergeleken geven ze inderdaad erg wit licht. De kleurtemperatuur van de Lux lampen is volgens de verpakking 2700 K dus warmwit.
Misschien zou je even moeten afwachten tot de nieuwe versie leverbaar is, zoals ik eerder meldde heb ik gelezen dat deze in kleurtemperatuur regelbaar zouden moeten zijn. Ook zouden deze lampen voor een lagere prijs verkocht gaan worden dan de huidige Lux ( 19,95 )

Als dat klopt ben je natuurlijk beter gebaat met de nieuwe versie.

ps. als je nog niets hebt uit de Hue serie heb je natuurlijk ook nog de bridge nodig anders werkt e.e.a. niet!

[ Voor 3% gewijzigd door lowo op 28-08-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Ronayke03 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:48:
Ik had iets soortgelijks, dit heb ik opgelost door in de settings de Color override uit te schakelen. Al weet ik niet zeker of deze in de standaard add-on versie zit, ik gebruik volgens mij de versie van michaelrcarroll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
lowo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:27:
[...]

Ik heb enkele Hue lampen ( uit de startset ) en een 5tal Lux lampen.
De Lux lampen geven "gewoon" wit licht en niet dat koude TL-witte licht of zoals ik ook heb die Living Whites witte licht.
Het valt dus nogal mee maar ook ik had een aantal flame - in mijn geval gloeilampen- in het verleden en daarmee vergeleken geven ze inderdaad erg wit licht. De kleurtemperatuur van de Lux lampen is volgens de verpakking 2700 K dus warmwit.
Misschien zou je even moeten afwachten tot de nieuwe versie leverbaar is, zoals ik eerder meldde heb ik gelezen dat deze in kleurtemperatuur regelbaar zouden moeten zijn. Ook zouden deze lampen voor een lagere prijs verkocht gaan worden dan de huidige Lux ( 19,95 )

Als dat klopt ben je natuurlijk beter gebaat met de nieuwe versie.

ps. als je nog niets hebt uit de Hue serie heb je natuurlijk ook nog de bridge nodig anders werkt e.e.a. niet!
Uiteraard heb ik ook een startset gekocht , zat er al zo lang over te denken dus eindelijk maar eens gekocht , lees ik verdorie later van de nieuwe versie , de flame kleur haalt de lux zeker niet en ik denk die nieuwe white ook niet ook al is het misschien mogelijk om de kleurtemperatuur in te stellen , het is toch dat roze glas bij de flame lampen die het die kleur geeft

Het is trouwens jammer dat er over de nieuwe white uitvoering nog niet veel te vinden is ? Zou graag de verschillen willen weten , 10 euro goedkoper is leuk maar als er echt op kleur kleurtemperatuur goed wat mogelijk is dan heb ik natuurlijk liever die

En anders toch maar voor de "gewone" Hue gaan , die kun je natuurlijk wel een flame kleur laten aannemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb al een tijdje achter mn tv de led lightstrip geplakt maar ik vind de lichtopbrengst van die strip eigenlijk best tegenvallen. Ook vind ik jammer dat ik het wit niet helemaal goed kan benaderen. Het beste wit wat ik kan afstellen is een beetje een groenige kleur.

Ik wil wel heel graag licht achter mijn TV (heb nu een Samsung en had daarvoor een Philips met amiblight, die overigens wel lekker fel licht gaf)

Ik zit daarom te denken aan een Hue alternatief. Misschien heel lelijk, maar ik zou bv een goedkope Gamma plafonniere van 25x25cm (8,5cm diep) achter mn TV kunnen plakken en daar een Hue lux lamp in kunnen doen. De lichtopbrengst van zo'n lamp is prima, dus dat zou het lichtopbrengst probleem in ieder geval oplossen.

Alleen is zo'n plafonniere natuurlijk niet een super mooie oplossing. Je zult 'm van de zijkant iets kunnen zien.
Ik vraag me daarom af, zou er een mooiere oplossing zijn?
En waarom heeft die led lightstrips eigenlijk zo'n lage lichtopbrengst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Volgens mij las ik ergens dat die led strips van Osram ook met Hue werken en een veel hogere lichtopbrengst hebben en die zijn ook nog eens RGBW

[ Voor 11% gewijzigd door Cardwizard op 28-08-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

deBennie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:23:
Ik heb al een tijdje achter mn tv de led lightstrip geplakt maar ik vind de lichtopbrengst van die strip eigenlijk best tegenvallen. Ook vind ik jammer dat ik het wit niet helemaal goed kan benaderen. Het beste wit wat ik kan afstellen is een beetje een groenige kleur.

Ik wil wel heel graag licht achter mijn TV (heb nu een Samsung en had daarvoor een Philips met amiblight, die overigens wel lekker fel licht gaf)

Ik zit daarom te denken aan een Hue alternatief. Misschien heel lelijk, maar ik zou bv een goedkope Gamma plafonniere van 25x25cm (8,5cm diep) achter mn TV kunnen plakken en daar een Hue lux lamp in kunnen doen. De lichtopbrengst van zo'n lamp is prima, dus dat zou het lichtopbrengst probleem in ieder geval oplossen.

Alleen is zo'n plafonniere natuurlijk niet een super mooie oplossing. Je zult 'm van de zijkant iets kunnen zien.
Ik vraag me daarom af, zou er een mooiere oplossing zijn?
En waarom heeft die led lightstrips eigenlijk zo'n lage lichtopbrengst?
Ik heb nooit een ledstrip gehad, maar er voor gekozen om een Hue e27 lamp achter mijn TV te maken. Dat gaat prima. Ik heb het opgelost met een losse fitting en deze een beetje geïmproviseerd aan de TV gemaakt. Zie je niks van en werkt prima. Omdat het led is hoef je je geen zorgen te maken over of het te heet wordt, dus gewoon zonder armatuur aan de achterkant bevestigen is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Heb je daar een fototje van? Ter inspiratie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 21:09
Wij hebben thuis deze stalen lamp van de sissy-boy;
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.welke.nl/photo/scale-700xauto-wit/lamp-sissy-boy.1386013924-van-elizabeth74.jpeg

Nu is de ledstrip die daar in zit heel fel, wit/blauw licht. Niet echt lekker om 's avonds een filmpje bij te kijken. Ik wil de led strip misschien vervangen voor de Philips Hue led strip. Ik lees overal dat de led strip 1cm breed is, maar is hij dat daadwerkelijk ook? De huidige strip, die ik er dan uit haal, is 8mm breed.

Zou iemand dit voor mij kunnen opmeten/foto plaatsen met meetlat er bij? De strip moet uiteindelijk in een soort gootje komen aan de binnenkant van het stalen frame...

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas20 op 29-08-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*knip*, wat is er niet duidelijk aan de topicwaarschuwing?

[ Voor 75% gewijzigd door ThinkPad op 29-08-2015 18:02 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Thomas20 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:54:

Zou iemand dit voor mij kunnen opmeten/foto plaatsen met meetlat er bij? De strip moet uiteindelijk in een soort gootje komen aan de binnenkant van het stalen frame...
Dit is een foto van de plakkant van de hue led strip, dus de achterkant.
Ziet er uit als 1cm. :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2mky2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Toch eens een vraag over duurzaamheid (problemen met) van de Hue lampen

Ik heb er 6 gekocht
1 liet ik uit mijn handen vallen en die is uiteraard kapot, ok my bad
2 hebben een behoorlijke bromtoon als ze aan staan , en 1 stopte er vanavond mee , ineens uit , geen leven meer in te krijgen en de app ziet hem ook niet meer

Heb ik nou heel erg pech of zijn die dingen echt zo slecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
cardwizard schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 02:04:

Ik heb er 6 gekocht
2 hebben een behoorlijke bromtoon als ze aan staan , en 1 stopte er vanavond mee , ineens uit , geen leven meer in te krijgen en de app ziet hem ook niet meer

Ik denk toch dat je gewoon pech hebt, ik heb ondertussen 43 Hue lampen en Lightstrips in huis en ik heb er maar één terug hoeven sturen vanwege een voedingsprobleem.
Het brommen heb ik hier ook op 2 lampen maar om het te horen moet ik met m'n oor bijna tegen de lamp zitten, is dus absoluut niet storend.
Is dat bij jou wel het geval zou ik die ook terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:55:
[...]

Ik denk toch dat je gewoon pech hebt, ik heb ondertussen 43 Hue lampen en Lightstrips in huis en ik heb er maar één terug hoeven sturen vanwege een voedingsprobleem.
Het brommen heb ik hier ook op 2 lampen maar om het te horen moet ik met m'n oor bijna tegen de lamp zitten, is dus absoluut niet storend.
Is dat bij jou wel het geval zou ik die ook terug sturen.
Van de eerste vijf Hue lampen die ik had waren ze ook alle vijf een keer teruggestuurd. Die waren wel allemaal van de allereerste generatie waar volgens mij wel wat gedoe mee was. Alle vervangende lampen doen het nu bijna anderhalf jaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Schrik eerlijk gezegd wel hier van , behoorlijk hoog uitvalspercentage toch

het "brommen" is heel goed waarneembaar , vooral als het licht voluit aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ach je hebt garantie en er is nog nooit moeilijk over gedaan. En zoals hierboven hebben mensen dus ook meer dan 40 Hue producten in huis zonder problemen.

Brommen heb ik geen last van, ook nooit gehad. Wel hebben alle lampen in stand by een heel zachte pieptoon vergelijkbaar met bijvoorbeeld Samsung opladers. Ik hoor het maar veel anderen die ik ken weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Mag hopen dat ze er niet moeilijk over doen , een bromtoon is direct waarneembaar en die kunnen dan ook meteen terug , maar als een lamp na 2 avonden uitvalt , waarom zou dat dan niet volgend jaar zomaar kunnen gebeuren met misschien wel meer lampen , slecht toch ? en daar is de prijs ook niet echt naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik zou ze gewoon terugsturen/brengen naar de winkel. SInds Maart heb ik ook de hue lampen maar geen problemen ermee en sinds gisteren de hue light strips erbij gekocht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

heb er hier een (lux) die knipper op 20%, deze gaat terug naar Philips. Ook geen probleem, goede garantie regeling

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50103406/
Ik heb deze lamp icm HUE in de woonkamer, ziet er echt super uit!
En dan 2x deze tegen de achterwand:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30184168/

Ik heb mijn hue set al vanaf het begin, en sinds een paar maanden de lux (totaal 8 bolletjes meen ik) en gelukkig doen ze het allemaal prima.

Nou die dimmer nog ;)

[ Voor 13% gewijzigd door reinier666 op 31-08-2015 06:22 . Reden: Lamp toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Een vriend van me heeft een tijdje voor de Philips klantenservice gewerkt (callcenter). Schijnbaar hoef je alleen maar te bellen, barcode erbij te geven en ze worden kosteloos omgeruild.

De brommende toon kwam bij sommige mensen uit een bepaalde serie voor.
Klantenservice lijkt me dus okay, en bij een kapotte lamp gewoon even bellen :-).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 11:31
Inderdaad weinig foto's van voorbeeld gebruik...

Zelf landelijke kamer met 6 schemerlampen (alles zwave geschakeld) met led/spaarlamp maar toch benieuwd naar mogelijkheid tot meer sfeer.
Zou ze niet gauw in bestaande lamp draaien maar meer als extra toevoeging (spot)

Zal morgenavond eens wat foto's maken en plaatsen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 31-08-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
cardwizard schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 02:04:

Ik heb er 6 gekocht

Gebruik nu, naar volle tevredenheid, een zestal Hue bulbs en een drietal Aura's en het werkt tadeloos, nooit gedoe mee gehad... Ken ook een aantal mensen die nooit problemen hebben gehad met hun Hue's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 19:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zijn deze https://www.conrad.nl/nl/...ast-ingebouwd-577299.html compatible met Hue? Lijkt mij wel toch? Zijn een leuk stukje goedkoper dan de rest die ik zie, waarom?

Overigens ben ik naarstig op zoek naar geschikte mooie armaturen voor Hue lampen, vooral kleine tafellampjes zijn lastig te vinden. Iemand nog tips?

[ Voor 25% gewijzigd door Beekforel op 31-08-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heeft er hier iemand goede ervaringen met een soort tussenstukje zodat je de Hue lampen ook in een E14 fitting kan draaien?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 19:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

DennusB schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:27:
Heeft er hier iemand goede ervaringen met een soort tussenstukje zodat je de Hue lampen ook in een E14 fitting kan draaien?
Heb ik ter test een keer bij dx.com besteld, maar voor de meeste lampen met E14 werd het geheel te hoog/groot waardoor het effect niet mooi was helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Beekforel schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:21:
Zijn deze https://www.conrad.nl/nl/...ast-ingebouwd-577299.html compatible met Hue? Lijkt mij wel toch? Zijn een leuk stukje goedkoper dan de rest die ik zie, waarom?

Overigens ben ik naarstig op zoek naar geschikte mooie armaturen voor Hue lampen, vooral kleine tafellampjes zijn lastig te vinden. Iemand nog tips?
Ik denk dat even zoeken in dit topic al je vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon tot verkort duo pakken van bijv. de lightstrip krijgen bij o.a. fonq.nl maar die lijken nu uit het assortiment. Iemand anders dit ook opgevallen? Zijn er nog meer verschuivingen in het assortiment aangekondigt naast dat nieuwe dimmer pakket?

[edit] en iik bedoel natuurlijk zonder bridge :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 21:09
deBennie schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:35:
[...]

Dit is een foto van de plakkant van de hue led strip, dus de achterkant.
Ziet er uit als 1cm. :)

[afbeelding]
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55

robertwebbe

Robert Webbe

DennusB schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:27:
Ik heb zelf deze gekocht en die zijn prima zolang je maar ruimte hebt in je lamp. Ik gebruik ze zelf in een staande lamp, daar is ruimte genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/magnarp-staande-lamp-beige__0176531_PE329335_S4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:51:
Ik kon tot verkort duo pakken van bijv. de lightstrip krijgen bij o.a. fonq.nl maar die lijken nu uit het assortiment. Iemand anders dit ook opgevallen? Zijn er nog meer verschuivingen in het assortiment aangekondigt naast dat nieuwe dimmer pakket?

[edit] en iik bedoel natuurlijk zonder bridge :)
Waarschijnlijk waren dat speciale want officieel zijn alleen deze dubbel te koop ;)
pricewatch: Philips Hue LightStrips Starter Pack (2 strips, met Bridge)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Rockvee2 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:01:
Ik zou ze gewoon terugsturen/brengen naar de winkel. SInds Maart heb ik ook de hue lampen maar geen problemen ermee en sinds gisteren de hue light strips erbij gekocht .
Dat zou ik nou juist niet doen, de garantieafhandeling van Philips zelf werkt veel sneller en makkelijker.
Je belt Philips, die sturen een verzendlabel per mail.
Jij pakt de lamp(en) in, maakt een afspraak met de koeriersdienst, die halen de lamp(en) op, en twee dagen later staan ze weer voor de deur met nieuwe lamp(en).
En dit alles kost je helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Nieuwe wandschakelaar in de states?
http://www.theverge.com/2...em-with-new-dimmer-switch

Hoop dat ze hier ook eindelijk eens iets gaan doen zodat een normale schakelaar in den normale Gira doos kan zonder trucs/knutselwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
UltraSub schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:43:
Nieuwe wandschakelaar in de states?
http://www.theverge.com/2...em-with-new-dimmer-switch

Hoop dat ze hier ook eindelijk eens iets gaan doen zodat een normale schakelaar in den normale Gira doos kan zonder trucs/knutselwerk.
Is al een keer langsgegaan ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44798137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
En is begin september beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Goldwing1973 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Dat zou ik nou juist niet doen, de garantieafhandeling van Philips zelf werkt veel sneller en makkelijker.
Je belt Philips, die sturen een verzendlabel per mail.
Jij pakt de lamp(en) in, maakt een afspraak met de koeriersdienst, die halen de lamp(en) op, en twee dagen later staan ze weer voor de deur met nieuwe lamp(en).
En dit alles kost je helemaal niks.
Ze zijn inmiddels terug naar de winkel , uiteraard kost me dat ook niets
Contact met Philips opgenomen , antwoord was dat de uitgevallen lamp uiteraard niet mocht en deze vervangen zou worden , de lampen met bromtoon was volgens hun geen defect en alle Hue lampen maken wel iets geluid (WTF) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
cardwizard schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Ze zijn inmiddels terug naar de winkel , uiteraard kost me dat ook niets
Contact met Philips opgenomen , antwoord was dat de uitgevallen lamp uiteraard niet mocht en deze vervangen zou worden , de lampen met bromtoon was volgens hun geen defect en alle Hue lampen maken wel iets geluid (WTF) 8)7
Een lamp is voor de verlichting, niet voor eventuele geluiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Jochemd13 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

Een lamp is voor de verlichting, niet voor eventuele geluiden ;)
Zal ik het nummer van de klantenservice even geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
cardwizard schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:14:
[...]

Zal ik het nummer van de klantenservice even geven :)
Kan ik gelijk dat gebrom 20x versterkt hun kant op sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja maar das toch een amerikaanse versie :?
Kan nergens iets vinden voor een normale EU maat zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
UltraSub schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:42:
[...]

Ja maar das toch een amerikaanse versie :?
Kan nergens iets vinden voor een normale EU maat zeg maar.
Hoe bedoel je? Tweakers had er ook een artikel over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb jij van die rechtopstaande dozen dan? Ik heb het over die vierkante... Die rechtopstaande vind ik knap lelijk, dus ik hoopte dat ze het licht hadden gezien (hehe) en ook de normale inbouwdoos formaten zouden gaan faciliteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
Rockvee2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:56:
En is begin september beschikbaar.
Morgen zelfs als ik hun FB-pagina mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ik heb het idee om een bloom of een iris als bedlamp te gebruiken.
Nu weet ik dat deze livingcolors lampen niet standaard wit licht kunnen tonen, maar dat dat via een truc wel kan: http://www.beaumotica.nl/...lightstrips-iris-en-bloom
Geldt deze 'truc' alleen voor de hue versie van bv. de bloom of ook voor de standaard versie met afstandsbediening?
Want ik zou graag de versie met afstandsbediening willen hebben, maar ook wel graag de mogelijkheid hebben om wittinten weer te geven met de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
UltraSub schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:32:
Heb jij van die rechtopstaande dozen dan? Ik heb het over die vierkante... Die rechtopstaande vind ik knap lelijk, dus ik hoopte dat ze het licht hadden gezien (hehe) en ook de normale inbouwdoos formaten zouden gaan faciliteren. :)
Fire69 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:16:
[...].

Die dimmer is wel interessant, maar wat zijn de afmetingen?
Die wallmount lijkt me echt zo'n Amerikaans formaat te zijn, volgens mij past die hier niet in BE/NL wcd's.

[...]
Dat vroeg ik me dus ook al af. Maar nog geen echt antwoord op gehad behalve van Pino112
Pino112 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Zie de site:

[...]

Hue dimmer switch
Max. 10 Hue lights per switch if not connected to the bridge
CR2450 battery included
Range: 12m indoor
Weight of switch 37g
Weight including wall plate 67g
Wall plate size H:115mm , W:70mm, D:14mm
Remote size: H:92mm, W:35mm, D:11mm
50.000 click lifetime
Zigbee light link protocol IEEE 802.15.4
Frequency band 2400 – 2483.5 MHz
Software upgradable when connected to the Hue bridge

[...]
maar daar ben je eigenlijk niks mee want dat zijn inderdaad US-afmetingen :P
F-X schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:05:
Ik heb het idee om een bloom of een iris als bedlamp te gebruiken.
Nu weet ik dat deze livingcolors lampen niet standaard wit licht kunnen tonen, maar dat dat via een truc wel kan: http://www.beaumotica.nl/...lightstrips-iris-en-bloom
Geldt deze 'truc' alleen voor de hue versie van bv. de bloom of ook voor de standaard versie met afstandsbediening?
Want ik zou graag de versie met afstandsbediening willen hebben, maar ook wel graag de mogelijkheid hebben om wittinten weer te geven met de lamp.
Die lampen zijn identiek (qua licht dan toch, protocol scheelt een beetje), dus ja, die truc zal daarmee ook werken.
Maar ik zou me niet te veel voorstellen van het wit licht van een Iris of Bloom.

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 01-09-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Maar wacht effe...
Als die dimmer op een batterij werkt en als er tussen de foto's te zien is dat je hem ook als losse afstandsbediening kunt gebruiken, is het dan niet gewoon een losse knoppenplaat met dubbelzijdige plakband aan de achterkant (net zoals de Tap) ?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Iemand met Hue en Hue Lux ? ik vroeg me af of je met de Hue dezelfde kleur als de Lux variant kunt bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Twan V schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:50:
Maar wacht effe...
Als die dimmer op een batterij werkt en als er tussen de foto's te zien is dat je hem ook als losse afstandsbediening kunt gebruiken, is het dan niet gewoon een losse knoppenplaat met dubbelzijdige plakband aan de achterkant (net zoals de Tap) ?
Ik denk niet dat het met dubbelzijdige kleefband zal zijn :P
Er zal wel een bevestigingsmechanisme aan zijn veronderstel ik.
De remote is 92mm hoog, dus die past sowieso niet in een enkelvoudige wcd.
De wall plate is 115mm, dus niet hoog genoeg om een dubbele wcd te bedekken...
cardwizard schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:07:
Iemand met Hue en Hue Lux ? ik vroeg me af of je met de Hue dezelfde kleur als de Lux variant kunt bereiken ?
Hue en Hue Lux hebben hetzelfde licht in hun default stand. Ze starten allebei met 2700k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Fire69 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:34:
[...]

Ik denk niet dat het met dubbelzijdige kleefband zal zijn :P
Er zal wel een bevestigingsmechanisme aan zijn veronderstel ik.
De remote is 92mm hoog, dus die past sowieso niet in een enkelvoudige wcd.
De wall plate is 115mm, dus niet hoog genoeg om een dubbele wcd te bedekken...

[...]

Hue en Hue Lux hebben hetzelfde licht in hun default stand. Ze starten allebei met 2700k.

De bevestiging van de muurplaat is trouwens wel met dubbelzijdig plakband OF met schroeven
De bevestiging van afstandsbediening op de muurplaat is magnetisch

Quote :

Place switch anywhere or use as a remote
Each kit comes with a Philips Hue white bulb and wireless Hue dimmer switch. You can place the switch anywhere you want, using screws or the adhesive tape on the backplate. Or walk around with the remote control that magnetically sticks to the backplate.

Bron : http://www2.meethue.com/e...hue-wireless-dimming-kit/

[ Voor 21% gewijzigd door Cardwizard op 01-09-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X

F-X

Wat is eigenlijk het voordeel van een bloom of iris friends of hue t.o.v een bloom/iris livingcolors met afstandsbediening?
Beide kan je toevoegen aan de bridge.
Bij de livingcolors (niet friends of hue versie) heb je dan nog een afstandsbediening en hij is nog vaak goedkoper ook.

Of heeft de friends of hue versie meer functionaliteit?

Ik weet dat de friends of hue rechtstreeks met de bridge babbelt en dat de standaard versie dat via de afstandsbediening doet, maar maakt dat nog uit voor de functionaliteit.

Kan iemand mij het voordeel van de friends of hue versie uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
- Je kan ze toevoegen zonder afstandsbediening.
- Ze praten officieel Zigbee LightLink

That's it. Voor zover ik weet zijn er geen echte voordelen aan. Tenzij Philips op een dag beslist dat de oude versies niet meer kunnen gebruikt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X

F-X

Fire69 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:29:
- Je kan ze toevoegen zonder afstandsbediening.
- Ze praten officieel Zigbee LightLink

That's it. Voor zover ik weet zijn er geen echte voordelen aan. Tenzij Philips op een dag beslist dat de oude versies niet meer kunnen gebruikt worden...
Hm, dus de versie met afstandsbediening praat geen Zigbee?
Dan zit je daar mee altijd 'vast' aan de Hue app/software.

Ik twijfel, want ik vind de afstandsbediening nl. ook erg handig. Heb nl. niet altijd de telefoon bij de hand.
Nu weet ik dat je ook de hue tap toe kan voegen, maar die kan niet zo veel als die afstandsbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
F-X schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:00:
[...]

Hm, dus de versie met afstandsbediening praat geen Zigbee?
Dan zit je daar mee altijd 'vast' aan de Hue app/software.

Ik twijfel, want ik vind de afstandsbediening nl. ook erg handig. Heb nl. niet altijd de telefoon bij de hand.
Nu weet ik dat je ook de hue tap toe kan voegen, maar die kan niet zo veel als die afstandsbediening...
Nee hoor, je hebt die ab enkel nodig om de lamp toe te voegen aan de hub (misschien zelfs niet, ik weet niet of het met Lampstealer werkt).
Dus eens je ze toegevoegd hebt, werkt ze met elke Hue-compatible app (of hardware, zoals Toon) :)

• chefspecial
Kun je via een app eigenlijk ook de ambilight kleur aanpassen aan de kleur van de hue scene?
Andersom kan wel, met ambilight+hue,maar zou het andersom eens willen als de tv uit staat. Ik weet dat je in het menu van de ambilight op tv een vaste kleur in kan stellen. Maar niet via een app?

[ Voor 3% gewijzigd door chefspecial op 03-09-2015 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
Philips HUE Lightstrip Plus _/-\o_

http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue-lightstrip-plus/

[YouTube: https://youtu.be/griC5Tu0R2A]

[ Voor 41% gewijzigd door broekvdr op 03-09-2015 12:48 ]

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Zal een flinke voeding bij moeten zitten als je m kan verlengen tot 10m.

• Fire69
Belangrijker lijkt me dat het nu een RGBW lijkt te zijn.

• Sluuz
  • Laatst online: 10-10 19:35
Kan alleen nergens vinden of het 30 of 60 leds per meter is...

Er schijnt ook een nieuwe bridge te zijn die geschikt is voor Apple HomeKit...

[ Voor 39% gewijzigd door Sluuz op 03-09-2015 10:11 ]

PSN: Sluuz

• lowo
hondapower schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:57:
[...]

Zal een flinke voeding bij moeten zitten als je m kan verlengen tot 10m.
Inderdaad en het prijsplaatje is dan ook niet om vrolijk van te worden; bijna 280 euro voor een ledstrip van 10 meter :'( .
Hang hier je hele huis maar eens mee vol zoals op het filmpje getoond wordt :P
Hopelijk komt er snel een mod uit waarbij je de basisset kunt verlengen met een goedkope ledstrip ( en dan bij voorkeur een RGBW-strip :) )

• Sluuz
lowo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:14:
[...]

Inderdaad en het prijsplaatje is dan ook niet om vrolijk van te worden; bijna 280 euro voor een ledstrip van 10 meter :'( .
Hang hier je hele huis maar eens mee vol zoals op het filmpje getoond wordt :P
Hopelijk komt er snel een mod uit waarbij je de basisset kunt verlengen met een goedkope ledstrip ( en dan bij voorkeur een RGBW-strip :) )
In het filmpje ziet het eruit als een normaal led koppelstukje met 4 pinnen. Op de bekende Chinese sites kan je dat soort stukjes makkelijk kopen voor een fractie van de prijs.

• lowo
Sluuz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:16:
[...]

In het filmpje ziet het eruit als een normaal led koppelstukje met 4 pinnen. Op de bekende Chinese sites kan je dat soort stukjes makkelijk kopen voor een fractie van de prijs.
Heb het filmpje nog een keer bekeken en op ca 15 sec zie je dat hij een stekker gebruikt met maar liefst 6 pinnen! Vreemd want mijn gewone RGBW-ledstrip heeft er maar 5 nodig ( R+G+B+W+de plus van de voedingsspanning )
Zouden ze soms de massa of een sense-aansluiting mee hebben genomen in het ontwerp?
Wachten blijft het dus op een mod die het mogelijk maakt goedkope strips toe te passen!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

lowo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:28:
[...]

Heb het filmpje nog een keer bekeken en op ca 15 sec zie je dat hij een stekker gebruikt met maar liefst 6 pinnen! Vreemd want mijn gewone RGBW-ledstrip heeft er maar 5 nodig ( R+G+B+W+de plus van de voedingsspanning )
Zouden ze soms de massa of een sense-aansluiting mee hebben genomen in het ontwerp?
Wachten blijft het dus op een mod die het mogelijk maakt goedkope strips toe te passen!
Kan theoretisch ook een stekker zijn waarvan maar 5 pinnen gebruikt worden hé, zal niet de eerste keer zijn dat ik zoiets gezien heb. Aan de andere kant, wie weet wat ze in de toekomst nog willen toevoegen, extra lijntje is nooit weg...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Sluuz
Op de meethue site dat de strips om de 33 cm op maat zijn te knippen. Ik mag toch hopen dat iemand zijn toets is blijven hangen en dat het 3cm is...
Dan zou het inhouden dat het een strip is van 30 leds per meter, dat is dan weer een gemiste kans.

• chefspecial
Weet iemand of je de ambilight van de TV mee kan laten lopen *automatisch* op de hue ?
Via ambilight+hue is het andersom...

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 15:17
broekvdr schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:34:
Philips HUE Lightstrip Plus _/-\o_

http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue-lightstrip-plus/

http://www.meerdanlicht.nl/

Philips HUE Lightstrip Plus 1m Extention 7190455PH Onlineprijs:€ 24,95
Philips HUE Lightstrip Plus 2x1m startset 7190355PH Onlineprijs:€ 79,95
Prijzen zijn nu aangepast naar:

Philips HUE Lightstrip Plus 1m Extention 7190455PH Onlineprijs:€ 24,95 €49,95
Philips HUE Lightstrip Plus 2x1m startset 7190355PH Onlineprijs:€ 79,95 €129,95

:( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
Dit is dan nog interessanter: http://www.meerdanlicht.n...-voor-apple-homekit).html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2z7ikiKm.jpg

Ik vraag mij af waar die hun gegevens halen... (Of heb ik iets gemist en werd dit eerder gepost?)

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 03-09-2015 12:49 ]

• sunnybird
  • Laatst online: 11-10 17:12
@AmbroosV de link werkt niet of ze hebben hem snel gewist.

• DennusB
  • Niet online
sunnybird schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:53:
@AmbroosV de link werkt niet of ze hebben hem snel gewist.
Net deed ie het inderdaad nog..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Stond er toevallig nog een prijs bij? :)

39

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.