Helaas vandaag weer 166 euroGoldwing1973 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:16:
Bij Amazon.es is de Hue GU10 starterkit in de aanbieding, €128,00 voor 3 GU10 lampen en een bridge.
Helaas, ik heb er gisteren wel gebruik van kunnen maken, 2 starterkits besteld
Hoe kwam je bij deze aanbieding?Goldwing1973 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:09:
[...]
Helaas, ik heb er gisteren wel gebruik van kunnen maken, 2 starterkits besteld
Ik kijk bijna dagelijks op een aantal amazon sites (.de, .fr, .es, .it, .co.uk) voor aanbiedingen op verschillende producten die ik graag wil, maar niet de hoofdprijs voor wil betalen.
En dat lukt op deze manier best goed
Wat is eigenlijk het grote voordeel van hue toz van een systeem als http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten-1/
Als ik hue wil op een stuk op 6 lampen en ik wil deze bedienen via mijn tablet/telefoon vind ik het toch nog bijzonder prijzig.
Als ik hue wil op een stuk op 6 lampen en ik wil deze bedienen via mijn tablet/telefoon vind ik het toch nog bijzonder prijzig.
Het KaKu-systeem is best leuk, maar daar zitten nog geen lampen bij. Als je gaat zoeken naar goede RGBWA-lampen, kom je ook snel rond de prijs van een tientje of 4-5.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Erg benieuwd hoe je met KaKu een RGBW ledlamp aan gaat sturen..
Edit: Ah, BillsGate dacht hetzelfde
Edit: Ah, BillsGate dacht hetzelfde
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-08-2015 00:24 ]
Maar zal ik met een KaKu systeem + losse RGB lampen duurden uitzijn als met een Hue systeem? Als ik 6 lampen nodig heb? Met Hue ben ik zo'n 400 euro kwijt als ik dit goed berekend heb.Twan V schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 00:22:
Het KaKu-systeem is best leuk, maar daar zitten nog geen lampen bij. Als je gaat zoeken naar goede RGBWA-lampen, kom je ook snel rond de prijs van een tientje of 4-5.
Zoals CyBeRSPiN ook zegt: KaKu is voornamelijk bedoeld om dingen aan of uit te zetten. Hue-lampen (en Osram Lightify en Zipato RGBW-lampen) bieden een compleet kleurenspectrum. Dat zal met KaKu niet te realiseren zijn.
Hue-lampen zijn gemakkelijk met grote kortingen te krijgen. Als je een account aanmaakt (zonder te bestellen) in de Philips webstore, krijg je al een kortingscode. Praxis verkoopt ook hue en accepteert elke kortingsbon van elke bouwmarkt. Formido biedt op hun website regelmatig een bon aan van 25% korting op één artikel naar keuze.
Een starterkit kost gemiddeld 200,-. Min 25% korting kom je op 150,- uit. De eerste 3 lampen heb je dan al.
Een lamp kost los ongeveer 60,- dus 3 lampen zijn samen 180,-. Scoor hier ook 25% korting op en je betaalt in totaal 135,- voor de 3 lampen.
Totaal: 285,-
Bedenk ook goed of je overal alle kleuren wil kunnen maken. Als een lamp alleen wit licht hoeft te geven, zijn de Hue Lux-lampen een goedkoop alternatief.
Hue-lampen zijn gemakkelijk met grote kortingen te krijgen. Als je een account aanmaakt (zonder te bestellen) in de Philips webstore, krijg je al een kortingscode. Praxis verkoopt ook hue en accepteert elke kortingsbon van elke bouwmarkt. Formido biedt op hun website regelmatig een bon aan van 25% korting op één artikel naar keuze.
Een starterkit kost gemiddeld 200,-. Min 25% korting kom je op 150,- uit. De eerste 3 lampen heb je dan al.
Een lamp kost los ongeveer 60,- dus 3 lampen zijn samen 180,-. Scoor hier ook 25% korting op en je betaalt in totaal 135,- voor de 3 lampen.
Totaal: 285,-
Bedenk ook goed of je overal alle kleuren wil kunnen maken. Als een lamp alleen wit licht hoeft te geven, zijn de Hue Lux-lampen een goedkoop alternatief.
Hmm ja oke, ik heb sommige lampen waar een ander kleurtje soms wel vette effecten kan hebben, en een RGB ledstrip onder mijn zwevend tv meubel ofzo. Maar ik sommige lampen zijn prima voor alleen wit, dus zal een hue lux voldoen. Maar misschien dat ik die ook gewoon in RGB haal mocht ik ze ook ooit willen kleuren.
Dus deze : http://www.lampenonline.c...et-e27-bridge-en-3-lampen
+ 3x http://www.lampenonline.com/philips-hue-led-lamp-e27-8-5w
Zit je op 347. Maja met een paar leuke kortingen kan het mooi zijn ja. En dan eventueel een KaKu systeem puur om andere elektronische dingen uit te zetten. Oké thanks. Ik ga me hier eens in verdiepen.
Heeft iemand hier ervaring met : http://www.lampenonline.c...of-hue-lightstrips-single , kan je deze gebruiken met de bridge van de startersset + kan je 2 aan elkaar bevestigen?
Dus deze : http://www.lampenonline.c...et-e27-bridge-en-3-lampen
+ 3x http://www.lampenonline.com/philips-hue-led-lamp-e27-8-5w
Zit je op 347. Maja met een paar leuke kortingen kan het mooi zijn ja. En dan eventueel een KaKu systeem puur om andere elektronische dingen uit te zetten. Oké thanks. Ik ga me hier eens in verdiepen.
Heeft iemand hier ervaring met : http://www.lampenonline.c...of-hue-lightstrips-single , kan je deze gebruiken met de bridge van de startersset + kan je 2 aan elkaar bevestigen?
Dat is niet meer zo.Twan V schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 02:44:
Hue-lampen zijn gemakkelijk met grote kortingen te krijgen. Als je een account aanmaakt (zonder te bestellen) in de Philips webstore, krijg je al een kortingscode.
Via marktplaats komen er geregeld producten van de Philips Outlet Store voorbij, dat zijn vaak lampen met wat verpakkingsschade met de volle garantie voor 25% of meer korting (afhankelijk van wat erop geboden wordt). Heb daar een starterset voor €150,- gekocht. Via marktplaats helaas ook opgelicht voor €115,- door iemand met een account van 7 jaar, zelfgemaakt uitziende foto van de lampen, logische reden voor verkoop, rekening en naam geen verdachte hits op Google en Politie en geen verdacht taalgebruik (later bleek wel de KVK van zijn rekening verlopen te zijn). Kortom, ze worden steeds geraffineerder, advertenties < €150,- vertrouw ik niet meer. Jammer dat er zulke mensen rondlopen, maar ja. Aangifte gedaan, dus wie weet. Zelfs met dat verlies nog wel voldoende korting gehaald via marktplaats
[ Voor 5% gewijzigd door Shapeshifter op 13-08-2015 11:33 ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Ja.rolandos582 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 02:59:
[...]
Nee. Je kan ze wel 'koppelen' via een scene bvb.
Om dit soort redenen koop ik voor dergelijke bedragen alleen nog maar bij verkopers die Paypal accepteren, ivm de aankoopbescherming. Matig voor je dat het je is overkomen, soms is het inderdaad gewoon niet te bepalen of een verkoper bonafide is of niet.Shapeshifter schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:30:
Via marktplaats komen er geregeld producten van de Philips Outlet Store voorbij, dat zijn vaak lampen met wat verpakkingsschade met de volle garantie voor 25% of meer korting (afhankelijk van wat erop geboden wordt). Heb daar een starterset voor €150,- gekocht. Via marktplaats helaas ook opgelicht voor €115,- door iemand met een account van 7 jaar, zelfgemaakt uitziende foto van de lampen, logische reden voor verkoop, rekening en naam geen verdachte hits op Google en Politie en geen verdacht taalgebruik (later bleek wel de KVK van zijn rekening verlopen te zijn). Kortom, ze worden steeds geraffineerder, advertenties < €150,- vertrouw ik niet meer. Jammer dat er zulke mensen rondlopen, maar ja. Aangifte gedaan, dus wie weet. Zelfs met dat verlies nog wel voldoende korting gehaald via marktplaats
Dat gezegd hebbende: Marktplaats is een prima bron. Ik heb een Tap en een RGB startset voor de prijs van een startset gekocht op marktplaats. Die lampen gaan toch heel lang mee, dus zelfs als de claim van "twee weken gebruikt, niet mijn ding" niet waar is, ach, hoeveel gebruiksschade kan er zijn? Even de hub resetten zodat alle lampnamen en scenes van de vorige eigenaar eruit zijn, en je hebt een prima setje voor een prima prijs.
Gewoon 2 ledstrips aan 1 scene in de app toevoegen bedoel je dan? Zodat je 2x 1m strip hebt onder je tv kastje, vind ik namelijk nog wel mooi eruit zien.Fire69 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:57:
[...]
Ja.
Nee. Je kan ze wel 'koppelen' via een scene bvb.
PayPal of CreditCard inderdaad ivb aanbescherm. Wat is een tap precies? En wat is het voordeel precies van zo'n lamp? Zo'n lamp zie ik op inderdaad voorbij komen voor ongelofelijke prijzen. En ik vraag me toch echt af waarom die dingen er voor 300-400 euro op staan.HooksForFeet schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:35:
[...]
Om dit soort redenen koop ik voor dergelijke bedragen alleen nog maar bij verkopers die Paypal accepteren, ivm de aankoopbescherming. Matig voor je dat het je is overkomen, soms is het inderdaad gewoon niet te bepalen of een verkoper bonafide is of niet.
Dat gezegd hebbende: Marktplaats is een prima bron. Ik heb een Tap en een RGB startset voor de prijs van een startset gekocht op marktplaats. Die lampen gaan toch heel lang mee, dus zelfs als de claim van "twee weken gebruikt, niet mijn ding" niet waar is, ach, hoeveel gebruiksschade kan er zijn? Even de hub resetten zodat alle lampnamen en scenes van de vorige eigenaar eruit zijn, en je hebt een prima setje voor een prima prijs.
De Tap is een schakelaar met vier knoppen (draadloos, zonder batterijen) om de hue lampen te bedienen. Handiger dan je telefoon uit je zak moeten halen als je de kamer in loopt, en ook familie/vrienden kunnen het licht dan aandoen. Ze kosten nieuw iets van zestig euro.
Ik heb overigens NFC stickers naast mijn lichtknoppen geplakt, hoef ik alleen maar mijn telefoon erbij te houden en het licht schakelt (met verschillende instellingen voor mijn vrouw en ik). Voor ingewikkelde dingen pak ik mijn eigen app erbij. Vind het zelf wel een acceptabel alternatief voor speciale modules in de knoppen zetten. Heb mijn telefoon toch altijd bij me.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Hoe werkt dat precies? @shapeshifter
Water-Escape
Ik heb deze tags gekocht: https://nfcsupport.nl/product/goedkope-tags-kopen-29mm/water_escape schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:55:
Hoe werkt dat precies? @shapeshifter
Zijn ongeveer een euro per stuk als je er voldoende koopt. Dit zijn gewoon witte stickers die je kunt plakken waar je wil (heb ze getest op behang, beton, hout)... Vervolgens installeer je de Trigger app (gratis op Android) en stel je de actie in die je wilt bereiken. Voor de meeste mensen is dit handig om bluetooth aan te zetten als je je telefoon in een carkit doet of op stil te zetten als je hem op je nachtkastje legt. Ik heb ingesteld dat hij een PHP pagina opvraagt van de webserver op mijn NAS (als achtergrondtaak, dus je ziet geen browservensters). De URL specificeert welke sticker ik zojuist heb gescand (en hij weet wie er gescand heeft door het IP uit te lezen) en de webserver zorgt dat de goede taak uitgevoerd wordt (hij kijkt eerst in de database of de lamp uit/aan staat om te toggelen en stuurt dan een commando naar de Bridge). Eigenlijk heb ik er nog een laag tussen zitten waarbij de webserver een Raspberry Pi aanstuurt via een TCP socket omdat de aanstuurlogica voor de Hue op een Raspberry Pi draait, maar dit moet je ook direct kunnen doen denk ik. Het leuke is dat je zo 'lichtknoppen' kunt maken die je anders niet zou hebben. Zoals een 'alles uit' bij de voordeur
Mmm Nice!! Maar werkt niet 1 op 1? Je moet programmeer kennis hebben. En op iPhone waarschijnlijk niet mogelijk ?
Water-Escape
Ehm, ik zag in Trigger wel een optie staan om een Tasker taak uit te voeren. Ik werk zelf niet met iOS of iPhones, maar als de hardware NFC ondersteunt en je Trigger en Tasker in de store kunt vinden dan denk ik dat je het daarmee ook wel voor elkaar krijgt. Er zijn dacht ik plugins voor Tasker voor Philips Hue (in ieder geval op Android). Het is een beetje een omweg, maar zou moeten werken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een zinnige telefoon halen met Android voor dit soort dingenwater_escape schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:43:
Mmm Nice!! Maar werkt niet 1 op 1? Je moet programmeer kennis hebben. En op iPhone waarschijnlijk niet mogelijk ?
Overigens zit de API van Hue echt niet zo ingewikkeld in elkaar en als je een NAS hebt is het opzetten van een webserver meestal een vinkje zetten voor 'enable'.
[ Voor 7% gewijzigd door Shapeshifter op 17-08-2015 14:31 ]
Ah dat is wel een mooie prijs dan tbh.HooksForFeet schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:18:
De Tap is een schakelaar met vier knoppen (draadloos, zonder batterijen) om de hue lampen te bedienen. Handiger dan je telefoon uit je zak moeten halen als je de kamer in loopt, en ook familie/vrienden kunnen het licht dan aandoen. Ze kosten nieuw iets van zestig euro.
Dus dit soort aanbiedingen oid? http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
Misschien wel interessant om af en toe te checken.
http://www.lampenonline.c...pakket-bridge-en-3-lampen
Zoiets zou dan rond de 150 moeten uitkomen?
Ik heb zelf de afstandsbedieningen van de Aura's in gebruik (dus niet die Friends of Hue versie, die heeft geen AB), werken ook goed, alleen helaas maar twee scenes per afstandsbediening... Ik heb nu gewoon twee afstandsbedieningen liggen en dus vier scene's...HooksForFeet schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:18:
Weet iemand hoe het zit met CRI van HUE en LUX?
Ik heb LUX lampen gehaald maar vind de lampen echt geen mooi licht geven, doffe kleuren enzo terwijl ik de HUE lampen wel mooi licht vind geven.
Nu ben ik even gaan kijken en philips doet heel geheimzinnig over de CRI:
HUE bulb CRI 80 > (ik lees in testen dat dit 91-93 is?)
LUX bulb CRI 80
Klopt het dat de LUX echt zoveel belabberder is kwa CRI?
Ik heb LUX lampen gehaald maar vind de lampen echt geen mooi licht geven, doffe kleuren enzo terwijl ik de HUE lampen wel mooi licht vind geven.
Nu ben ik even gaan kijken en philips doet heel geheimzinnig over de CRI:
HUE bulb CRI 80 > (ik lees in testen dat dit 91-93 is?)
LUX bulb CRI 80
Klopt het dat de LUX echt zoveel belabberder is kwa CRI?
Bij mij geven beide hetzelfde licht in hun 'default' stand. Zit er bij jou zo'n groot verschil in?
Ik ga ze nog naast elkaar houden, had in 1 kamer de lux hangen en in de andere kamer een oude gloeilamp en in beide kamers een latex emmer met dezelfde rode deksel en vond die van de LUX een stuk doffer.
Ben op dit moment aan t verbouwen en alles is nog ingepakt, ik ga de HUE opzoeken en als vergelijk ophangen in de 3e kamer, vanaf de overloop kan ik dan mooi vergelijken want alle kamers hebben dezelfde tint latex op de muren en plafond.
Ben op dit moment aan t verbouwen en alles is nog ingepakt, ik ga de HUE opzoeken en als vergelijk ophangen in de 3e kamer, vanaf de overloop kan ik dan mooi vergelijken want alle kamers hebben dezelfde tint latex op de muren en plafond.
Misschien een gekke vraag maar kan ik ook hier vragen om inspiratie voor mijn ruimte/kamerik heb de hue app met 2 lampen echter weet ik niet hoe ik dit echt fletsent/fantastisch kan maken .
kan gedaan man!Shapeshifter schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:52:
[...]
Ik heb deze tags gekocht: https://nfcsupport.nl/product/goedkope-tags-kopen-29mm/
Zijn ongeveer een euro per stuk als je er voldoende koopt. Dit zijn gewoon witte stickers die je kunt plakken waar je wil (heb ze getest op behang, beton, hout)... Vervolgens installeer je de Trigger app (gratis op Android) en stel je de actie in die je wilt bereiken. Voor de meeste mensen is dit handig om bluetooth aan te zetten als je je telefoon in een carkit doet of op stil te zetten als je hem op je nachtkastje legt. Ik heb ingesteld dat hij een PHP pagina opvraagt van de webserver op mijn NAS (als achtergrondtaak, dus je ziet geen browservensters). De URL specificeert welke sticker ik zojuist heb gescand (en hij weet wie er gescand heeft door het IP uit te lezen) en de webserver zorgt dat de goede taak uitgevoerd wordt (hij kijkt eerst in de database of de lamp uit/aan staat om te toggelen en stuurt dan een commando naar de Bridge). Eigenlijk heb ik er nog een laag tussen zitten waarbij de webserver een Raspberry Pi aanstuurt via een TCP socket omdat de aanstuurlogica voor de Hue op een Raspberry Pi draait, maar dit moet je ook direct kunnen doen denk ik. Het leuke is dat je zo 'lichtknoppen' kunt maken die je anders niet zou hebben. Zoals een 'alles uit' bij de voordeur
Bij iphone moet je met ibeacon gaan werken, geen idee of dit werkt (en of je dezel al los kan kopen?), maar zou dezelfde manier moeten zijn!
Waarom niet? Ik mis hier soms een beetje de voorbeelden of resultaten...Rockvee2 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:05:
Misschien een gekke vraag maar kan ik ook hier vragen om inspiratie voor mijn ruimte/kamerik heb de hue app met 2 lampen echter weet ik niet hoe ik dit echt fletsent/fantastisch kan maken .
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Kan iemand mij vertellen of de GU10 versie van de Hue ook dimbaar is met een externe dimmer? Ik gebruik namelijk een KAKU (Klik aan klik uit) setje met afstandsbediening. Ik zou graag de lampen blijven gebruiken op de manier zoals ik nu doe; dus door ze met deze afstandsbediening te kunnen dimmen.

Hierbij 1 foto van mijn kamer met de tv meubel.
Ik denk zelf erover om lightstrips onder het tv meubel of boven de tv te hangen. Maar is dit wel een goed idee?
55,90 incl verzendkosten, voor rond de 60 euro heb je ze bij de betrouwbare shops ook.BenEco schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:51:
Vandaag in de aanbieding:
http://www.dealdonkey.com...colors-aura-led-tafellamp
https://www.4launch.nl/sh...L_jn5msuMcCFUFmGwod95QNOA al staan ze hier : pricewatch: Philips LivingColors Aura Black vanaf 73eu.
Maar ik vind die dingen zo raar, je zet die dingen zo raar, dat zeg je zo neer zonder een houder oid.
Gewoon mooie led strip van 2 meter eronder en your setRockvee2 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:13:
Hierbij 1 foto van mijn kamer met de tv meubel.
Ik denk zelf erover om lightstrips onder het tv meubel of boven de tv te hangen. Maar is dit wel een goed idee?
[ Voor 19% gewijzigd door rolandos582 op 20-08-2015 21:12 ]
Geen enkele Hue is dimbaar op die manier, zo werkt het nou eenmaal nietMDevil schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:25:
Kan iemand mij vertellen of de GU10 versie van de Hue ook dimbaar is met een externe dimmer? Ik gebruik namelijk een KAKU (Klik aan klik uit) setje met afstandsbediening. Ik zou graag de lampen blijven gebruiken op de manier zoals ik nu doe; dus door ze met deze afstandsbediening te kunnen dimmen.
Heeft Kaku geen rgbw-controller of zo?
Kenners,
Ik heb een vraag. Overal in mijn huis heb ik al e27 hue lampen. En voorin de keuken wel ik nog om het af te maken de GU10 spotjes.
Alleen nu zit daar dus 2x gu5.3 aansluiting.weet iemand of het en hoe het mogelijk is om dit te vervangen voor hue gu10?
Ik heb een vraag. Overal in mijn huis heb ik al e27 hue lampen. En voorin de keuken wel ik nog om het af te maken de GU10 spotjes.
Alleen nu zit daar dus 2x gu5.3 aansluiting.weet iemand of het en hoe het mogelijk is om dit te vervangen voor hue gu10?
Dat hangt van je plafond af. Gu 5.3 zijn doorgaans kleinere spotjes (12V) met een trafo. Kun je een foto posten van de situatie?
Er zit idd een trafo voor. Ben zelf echt een leek op electra gebied. Schakelaar wand -> trafo -> 2 spotjes
Weg met de trafo en je kan er twee keer gu10 doenchefspecial schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:08:
Er zit idd een trafo voor. Ben zelf echt een leek op electra gebied. Schakelaar wand -> trafo -> 2 spotjes
Voor de geïnteresseerde in een GU10 starterset, SNEL WEZEN!!!
€128,00
http://www.amazon.es/Phil...67894&sr=8-3&keywords=Hue
EDIT: aanbieding is weer voorbij, is niet meer leverbaar.
€128,00
http://www.amazon.es/Phil...67894&sr=8-3&keywords=Hue
EDIT: aanbieding is weer voorbij, is niet meer leverbaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Goldwing1973 op 22-08-2015 23:27 ]
Klopt het dat Praxis helemaal niet de kleurenlampen verkoopt? Online staan ze niet en bij de winkel in mijn buurt ook alleen de LUX. Voor 150 euro wil ik wel een startersset kopen...
Gegroet!
Sinds kort heb ik een hue lux starterskit en heb er twee hue kleur bijgekocht. Nu valt mij de kleur van het licht een beetje tegen. Vooral het groen lijkt geen groen maar geel. Is dit normaal?
Ik ga een mooie led strip kopen. Bedankt !rolandos582 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:12:
[...]
55,90 incl verzendkosten, voor rond de 60 euro heb je ze bij de betrouwbare shops ook.
https://www.4launch.nl/sh...L_jn5msuMcCFUFmGwod95QNOA al staan ze hier : pricewatch: Philips LivingColors Aura Black vanaf 73eu.
Maar ik vind die dingen zo raar, je zet die dingen zo raar, dat zeg je zo neer zonder een houder oid.
[...]
Gewoon mooie led strip van 2 meter eronder en your set
Klopt! En ze kunnen/mogen hem ook niet bestellen bij Philips.. Philips probeert het lijstje met verkopers enigszins exclusief te houden.Decennia schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:50:
Klopt het dat Praxis helemaal niet de kleurenlampen verkoopt? Online staan ze niet en bij de winkel in mijn buurt ook alleen de LUX. Voor 150 euro wil ik wel een startersset kopen...
Ik denk dat dit niet komt omdat Philips het lijstje verkopers exclusief wil houden maar omdat de Praxis een tijd geleden flinke kortingen gaf en zo ver onder de adviesprijs ging verkopen.Sahi_NL schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:04:
[...]
Klopt! En ze kunnen/mogen hem ook niet bestellen bij Philips.. Philips probeert het lijstje met verkopers enigszins exclusief te houden.
Zo heb ik daar 3 Hue Lux lampen gekocht voor 60 euro.
Bij latere aanbiedingen met kortingsbonnen zag je dan ook dat de Praxis die lampen had uitgesloten van korting. Er stond dan zoiets bij van: "geldt niet voor op afstand bedienbare lichtbronnen"
Een startset voor 150 euro kun je dus wel vergeten bij de Praxis, een 25% kortingsbon is daarvoor zowieso niet geldig!
Een maand of 2 terug was het vroege vogel korting (voor 11.00 op zaterdag-ochtend 25% korting). Toen was niets uitgesloten.
De medewerkster probeerde zelfs de Hue starterset voor me te bestellen (voor €150), echter kreeg ze die niet geleverd.
Best slecht eigenlijk dat fabrikanten zo de prijs (kunstmatig) hoog blijven houden en geen aanbiedingen toestaan. Het is toch de keus van een winkel zelf om een product onder (kost)prijs te verkopen?
De medewerkster probeerde zelfs de Hue starterset voor me te bestellen (voor €150), echter kreeg ze die niet geleverd.
Best slecht eigenlijk dat fabrikanten zo de prijs (kunstmatig) hoog blijven houden en geen aanbiedingen toestaan. Het is toch de keus van een winkel zelf om een product onder (kost)prijs te verkopen?
Dat mag, maar het is aan de leverancier om dan geen zaken meer met die winkels te doen.Sahi_NL schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:28:
Is gebruikelijker dan je denkt bij A-merken hoor, alleen zie je het meestal niet zo sterk.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Idd. Kijk voor de grap maar eens in de pricewatch naar wllekeurige recente Vogels muurbeugels.Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:30:
[...]
Is gebruikelijker dan je denkt bij A-merken hoor, alleen zie je het meestal niet zo sterk.
Er zijn 1 of 2 aanbieders die er een paar cent of een Euro onder gaan zitten maar de overige 25 aanbieders hebben allemaal exact dezelfde prijs.
Prijsafspraken zijn vaak in het voordeel van de fabrikant
Prijsafspraken zijn bij wet verboden.Jochemd13 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:54:
Prijsafspraken zijn vaak in het voordeel van de fabrikant
Maar wat wel mag is dat de winkelier de door de fabrikant voorgestelde prijs aanhoud, of dat de ene winkel naar de concurrent kijkt en z'n prijs daarop aanpast (vergelijkbaar met de Jumbo laagste prijs garantie)
Daarbij is de winstmarge op Vogels meurbeugels nagenoeg 0 maar de uitval (garantie claims) is ook nagenoeg 0 dus er zijn geen after sales kosten wat de noodzaak op hogere winst weg neemt.
Iemand al iets meer gehoord over de door philips evt uit te brengen (alarm) sensoren en schakelaars etc die integreren met Hue?
Volgens de aankondiging van Philips komt er pas meer bekend in het najaar.mistercage schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:33:
Iemand al iets meer gehoord over de door philips evt uit te brengen (alarm) sensoren en schakelaars etc die integreren met Hue?
Even geduld hebben nog dus.
http://www.macrumors.com/...hue-wireless-dimming-kit/
Phillips today announced an expansion of its Hue line of lights, adding the new Philips Hue Wireless Dimming Kit and Philips Hue white bulb. The dimming kit requires no installation and it integrates seamlessly with existing Hue products, letting customers change the brightness of up to 10 Philips Hue white bulbs at the same time.
Phillips today announced an expansion of its Hue line of lights, adding the new Philips Hue Wireless Dimming Kit and Philips Hue white bulb. The dimming kit requires no installation and it integrates seamlessly with existing Hue products, letting customers change the brightness of up to 10 Philips Hue white bulbs at the same time.

Die remote zou dan los op zo'n US$20-25 komen. Dat is een stuk betaalbaarder dan de Hue Tap en simpeler en logischer vormgegeven. De batterij is wel jammer aan de andere kant zal die allicht jaren meegaan.Pino112 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:33:
Ik ben benieuwd naar hoe de bediening 'voelt' en of je er naar eigen inzicht scenes aan kunt koppelen, of dat hij alleen voor on/off en dim te gebruiken is.
Groet,
Jeroen
Eindelijk, een fatsoenlijke schakelaar aan de muur, dat vind ik wel een verademing...
Zal die dimmer nu echt alleen voor de white bulbs zijn, zou namelijk wel jammer zijn. Hoop dat er een versie komt al dan niet deze die de kleurvariant ook kan bedienen dan ben ik om :-)
staat in het artikel:DannyBevers schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:50:
Zal die dimmer nu echt alleen voor de white bulbs zijn, zou namelijk wel jammer zijn. Hoop dat er een versie komt al dan niet deze die de kleurvariant ook kan bedienen dan ben ik om :-)
According to Philips, the new Hue Wireless Dimming Kit can connect to existing Philips Hue compatible products through the Philips Hue bridge, so the dimmer switch can be used to control smartphone-connected bulbs like the standard Hue and the Hue Lux.
Maar wat is behalve de prijs het verschil tussen de lux en de nieuwe lampen?
Wel leuk dat de Hue Whites een traditionelere vorm hebben dan de Hue Lux. Ziet er toch wat beter uit.
Eerste stap is gezet met een verdere uitbreiding...bring it on!!
Pino112 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:33:
http://www.macrumors.com/...hue-wireless-dimming-kit/
[afbeelding]
De officiële Philips Hue site geeft nog meer informatie over de "Philips Hue Wireless Dimming Kit": http://www2.meethue.com/n...hue-wireless-dimming-kit/
Martino's | Google is your friend...
Nu nog een lamp met kleine fitting
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat was mij ook onduidelijk, maar volgens het tweakers artikel kunnen deze ook functioneren zonder Bridge, ik denk dat dat het grootste verschil is...Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:56:
Ik ben voorlopig wel weer even tevreden, heb inmiddels 14 Hue lampen en 2 Lux lampen, volledig geïntegreerd in ons domoticasysteem. Waar ik wel naar uitkijk zijn de sensoren die met de Bridge kunnen communiceren (hopelijk komt er wel iets in de API waarmee je die signalen door kunt zetten naar een domoticasysteem anders heb ik er eigenlijk weinig aan).
[ Voor 34% gewijzigd door Shapeshifter op 25-08-2015 10:51 ]
Thanks! Gelukt...Jochemd13 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
Weg met de trafo en je kan er twee keer gu10 doen
Heb nu buiten 5x LUX, binnen 2x GU10 in de keuken en in de kamer 4x Hue E27
Weet iemand nog ergens waar een actie is met de hue tap? Vind 59 euro net te duur eigenlijk voor zo'n eenvoudig (maar wel handig!) kastje.
Ik heb een tijdje terug ergens ( kan het natuurlijk weer eens niet terugvinden ) gelezen dat er een Hue Lux lamp aan zit te komen waarvan je de kleurtemperatuur van het witte licht in kunt stellen.Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:56:
Misschien is dat wel het verschil tussen de gewone Lux en deze nieuwe versie.
Ik zou dat zeker graag zien want hoewel de kleur van de gewone Hue Lux prima warm-wit is zou ik soms wel een wat "geler" licht willen
Nog meer handige informatie over de Hue-dimmer: http://www.newscenter.phi...lips-Hue.wpd#.Vdw4rfnUmhN
De draadloze Philips Hue-dimmer is vanaf september 2015 verkrijgbaar voor een adviesprijs van €39,95. De adviesprijs van een enkele witte Philips Hue-lamp is €19,95.
Ik ga er zeker wel een halen. Dan kan bezoek ook gewoon het licht bedienen
Highres plaatjes:

De draadloze Philips Hue-dimmer is vanaf september 2015 verkrijgbaar voor een adviesprijs van €39,95. De adviesprijs van een enkele witte Philips Hue-lamp is €19,95.
Ik ga er zeker wel een halen. Dan kan bezoek ook gewoon het licht bedienen
Highres plaatjes:

[ Voor 39% gewijzigd door sebasmeer op 25-08-2015 11:57 . Reden: Kleinere afbeeldingen ]
Iemand ervaring met HUE verlichting buitenshuis? Ik heb philips mygarden grondspots en deze hebben voldoende ruimte voor een HUE GU10 lamp. Ik zou deze er graag in willen zetten maar ik vraag me af of de HUE's hier tegen kunnen.
^^ kun je misschien de afbeeldingen aanpassen. 11MB voor 2 foto's is een beetje erg overdone.
Wel een erg mooi ding, hopelijk kondigen ze nog meer nieuwe dingen aan.
39
Ik ben benieuwd naar de werking van de Hue Wireless Dimmer met de Hue E-27 en de Iris.
NatuurlijkFietsbel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:52:
^^ kun je misschien de afbeeldingen aanpassen. 11MB voor 2 foto's is een beetje erg overdone.
Die is er al: Hue Phoenixlowo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Ik heb een tijdje terug ergens ( kan het natuurlijk weer eens niet terugvinden ) gelezen dat er een Hue Lux lamp aan zit te komen waarvan je de kleurtemperatuur van het witte licht in kunt stellen.
Misschien is dat wel het verschil tussen de gewone Lux en deze nieuwe versie.
Ik zou dat zeker graag zien want hoewel de kleur van de gewone Hue Lux prima warm-wit is zou ik soms wel een wat "geler" licht willen
Dat zou wel handig zijn, niet iedereen vind het handig om altijd via je telefoon al je lichten te bepalen.Shapeshifter schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:49:
[...]
Dat was mij ook onduidelijk, maar volgens het tweakers artikel kunnen deze ook functioneren zonder Bridge, ik denk dat dat het grootste verschil is...
Ik ben voorlopig wel weer even tevreden, heb inmiddels 14 Hue lampen en 2 Lux lampen, volledig geïntegreerd in ons domoticasysteem. Waar ik wel naar uitkijk zijn de sensoren die met de Bridge kunnen communiceren (hopelijk komt er wel iets in de API waarmee je die signalen door kunt zetten naar een domoticasysteem anders heb ik er eigenlijk weinig aan).
Goed verschillende sites in de gaten houdenchefspecial schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:57:
[...]
Thanks! Gelukt...
Heb nu buiten 5x LUX, binnen 2x GU10 in de keuken en in de kamer 4x Hue E27![]()
Weet iemand nog ergens waar een actie is met de hue tap? Vind 59 euro net te duur eigenlijk voor zo'n eenvoudig (maar wel handig!) kastje.
[ Voor 50% gewijzigd door Jochemd13 op 25-08-2015 13:12 ]
Hue Phoenix zijn complete armaturen en geen losse lampen, maar het zou mooi zijn als ze onder de Phoenix lijn ook lossen lampen gaan uitbrengen.
Het wordt wmb tijd dat Philips zijn naamgeving eens op gaat schonen. Je hebt Hue en Lux, waarvan Lux altijd de witlicht variant is, maar nu is deze nieuwe lamp weer "Hue".
Het wordt wat lastig te volgen en al helemaal om uit te leggen als familie wat vraagt.
Het wordt wat lastig te volgen en al helemaal om uit te leggen als familie wat vraagt.
PSN: Sluuz
Ik zie in de specs dat de nieuwe Hue lamp meerdere voordelen heeft
Hue Lux vs nieuwe witte lamp, beide E27:
9watt - 9,5watt
750 lumen - 806 lumen
2700k - 2700k
150graden - 180graden licht
80 CRI >80 CRI
30 vs 20 euro adviesprijs
De nieuwe witte lamp krijgt dus als spec >80 mee waar de normale lux lamp 80 meekrijgt en in mijn ogen het ook slechter doet als de Hue E27 lamp die ook als spec >80 heeft (en in teste 91 tot 93 CRI haalt!)
Mogelijk gaat de nieuw lamp dus ook de 80 CRI (ver) overstijgen.
Zie:
http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue-lux/
http://www2.meethue.com/n...hue-wireless-dimming-kit/
Hue Lux vs nieuwe witte lamp, beide E27:
9watt - 9,5watt
750 lumen - 806 lumen
2700k - 2700k
150graden - 180graden licht
80 CRI >80 CRI
30 vs 20 euro adviesprijs
De nieuwe witte lamp krijgt dus als spec >80 mee waar de normale lux lamp 80 meekrijgt en in mijn ogen het ook slechter doet als de Hue E27 lamp die ook als spec >80 heeft (en in teste 91 tot 93 CRI haalt!)
Mogelijk gaat de nieuw lamp dus ook de 80 CRI (ver) overstijgen.
Zie:
http://www2.meethue.com/nl-nl/producten/hue-lux/
http://www2.meethue.com/n...hue-wireless-dimming-kit/
Nee je hebt Philips Hue, Philips Hue Lux, Philips Hue Go, Philips Hue Beyond, Philips Hue Phoenix, Philips Hue Tap, Philips Hue Bloom, Philips Hue Iris, Philips Hue Lightstrips en Philips Hue wireless dimming kit.Sluuz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:02:
Het wordt wmb tijd dat Philips zijn naamgeving eens op gaat schonen. Je hebt Hue en Lux, waarvan Lux altijd de witlicht variant is, maar nu is deze nieuwe lamp weer "Hue".
Het valt allemaal onder een serie.
[quote]Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:57:
[...]
Die is er al: Hue Phoenix
Nee ik las over een lichtbron ( betere naam dan? ) die er uit ziet als de Hue Lux maar dan in kleurtemperatuur te regelen is.
Zo'n UFO hoef ik niet in mijn woonkamer haha
[...]
Nee ik las over een lichtbron ( betere naam dan? ) die er uit ziet als de Hue Lux maar dan in kleurtemperatuur te regelen is.
UFO doet wel wat hij moet doenlowo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:20:
[quote]Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Die horen er natuurlijk ook nog bij, maar zijn officieel geen HueLennart_1337 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:21:
En hoe zit het met Friends of hue?
[ Voor 16% gewijzigd door Jochemd13 op 25-08-2015 13:23 ]
Ik ben nu net van de eerste schrik bekomen. Ik dacht dat de Philips Hue White een (goedkopere) opvolger was van mijn Hue Lux. Maar dat is het (gelukkig) niet: ze worden niet verbonden met de brigde, ze zijn niet van buitenaf benaderbaar, er zijn geen scenes mogelijk en alle lampen worden tegelijkertijd aan/uitgezet of gedimd.
Ik ben nog blij met mijn Lux! ;-)
Uhm, ze zijn zeker wel te koppelen met de bridgemeesje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:23:
Ik ben nu net van de eerste schrik bekomen. Ik dacht dat de Philips Hue White een (goedkopere) opvolger was van mijn Hue Lux. Maar dat is het (gelukkig) niet: ze worden niet verbonden met de brigde, ze zijn niet van buitenaf benaderbaar, er zijn geen scenes mogelijk en alle lampen worden tegelijkertijd aan/uitgezet of gedimd.
Oei.... (waar heb je dat trouwens gelezen?). Maar dan nog steeds geen scenes en afzonderlijk dimmen, toch?Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Uhm, ze zijn zeker wel te koppelen met de bridge
meesje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:25:
[...]
Oei.... (waar heb je dat trouwens gelezen?). Maar dan nog steeds geen scenes en afzonderlijk dimmen, toch?
Connected to you
As a Philips Hue product, the wireless dimming kit can be seamlessly integrated with other Philips Hue lights. Install a Hue bridge in your home to control your lights via the Hue app or any third party app developed for Hue.
BronHue dimmer switch
Max. 10 Hue lights per switch if not connected to the bridge
[ Voor 8% gewijzigd door Jochemd13 op 25-08-2015 13:27 ]
Natuurlijk kan je ze afzonderlijk dimmen en in scenes gebruikenmeesje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:25:
[...]
Oei.... (waar heb je dat trouwens gelezen?). Maar dan nog steeds geen scenes en afzonderlijk dimmen, toch?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Thanks voor de info. Maar wat is dan nog het voordeel van de Hue Lux t.o.v. de Hue Whites? Ik zou best een paar extra Hue Lux's willen aanschaffen, maar de Whites zijn 10 euro p/s goedkoper.
Het klopt wel dat je met de wireless dimmer alleen (van te voren) bepaalde lampen kunt aansturen. Dit klopt toch wel? ;-)
Volgens mij zijn er niet echt voordelen voor de Lux in deze vergelijkingmeesje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:31:
[...]
Thanks voor de info. Maar wat is dan nog het voordeel van de Hue Lux t.o.v. de Hue Whites? Ik zou best een paar extra Hue Lux's willen aanschaffen, maar de Whites zijn 10 euro p/s goedkoper.
Het klopt wel dat je met de wireless dimmer alleen (van te voren) bepaalde lampen kunt aansturen. Dit klopt toch wel? ;-)

Je kan als het goed is alle soorten Hue lampen aansturen met de wireless dimmer.
[ Voor 16% gewijzigd door Jochemd13 op 25-08-2015 13:35 ]
Dan wacht ik nog even met mijn uitbreiding totdat de Hue Whites leverbaar zijn (en wellicht al gereviewed).Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:32:
[...]
Volgens mij zijn er niet echt voordelen voor de Lux in deze vergelijkingAlleen de Lux gebruikt maximaal 0.5 watt minder, maar de Hue Wireless Dimming Bulb geeft dan ook meer licht (806 vs 750 lm)
Je kan als het goed is alle soorten Hue lampen aansturen met de wireless dimmer.
dat lijkt mij ook het meest handige gezien ze nog niet eens te koop zijn. Denk wel dat ik hem aanschaf voor de keukentafel.meesje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:42:
[...]
Dan wacht ik nog even met mijn uitbreiding totdat de Hue Whites leverbaar zijn (en wellicht al gereviewed).
HT & NAS & Inventaris
Ik zou toch ook kunnen overwegen om nu uit te breiden met Hue Lux?ranzige pad schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:49:
[...]
dat lijkt mij ook het meest handige gezien ze nog niet eens te koop zijn
Toekomstgericht zou ik wachten tot dat de nieuwe lampen verkrijgbaar zijn en gereviewed.meesje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:50:
[...]
Ik zou toch ook kunnen overwegen om uit te breiden met Hue Lux?
Dat was ook mijn gedachte, maar 'ranzige pad' maakt (in mijn ogen) een rare opmerking.Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:51:
[...]
Toekomstgericht zou ik wachten tot dat de nieuwe lampen verkrijgbaar zijn en gereviewed.
Philips adds improved HomeKit-compatible dimmer for Hue lighting, wall-mount or use as remote
While the iPhone app is a great way to control your Philips Hue lighting, there are times when a good old-fashioned button is more convenient – especially for the less techy members of your household. Philips already offers the Hue Tap, but that’s a little clunky and designed for wall-mounting only. Its new Philips Hue Wireless Dimming Kit is much sleeker, and is designed so that you can wall-mount it or use it as a handheld remote.
The dimmer can control up to 10 Hue bulbs at once, with Philips promising that the dimming will be smooth, flicker-free and buzz-free. The company also says the firmware can be upgraded for HomeKit compatibility when Philips adds its hub device in the fall.
Bron: http://9to5mac.com/2015/08/25/philips-hue-dimmer/
While the iPhone app is a great way to control your Philips Hue lighting, there are times when a good old-fashioned button is more convenient – especially for the less techy members of your household. Philips already offers the Hue Tap, but that’s a little clunky and designed for wall-mounting only. Its new Philips Hue Wireless Dimming Kit is much sleeker, and is designed so that you can wall-mount it or use it as a handheld remote.
The dimmer can control up to 10 Hue bulbs at once, with Philips promising that the dimming will be smooth, flicker-free and buzz-free. The company also says the firmware can be upgraded for HomeKit compatibility when Philips adds its hub device in the fall.
Bron: http://9to5mac.com/2015/08/25/philips-hue-dimmer/
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 25-08-2015 14:42 ]
Philips Hue Wireless Dimming Kit staat sinds vandaag ook officieel op de site:
http://www2.meethue.com/e...hue-wireless-dimming-kit/
http://www2.meethue.com/e...hue-wireless-dimming-kit/
Hopelijk blijft de Lux serie wel verkrijgbaar, wil op termijn een paar extra lampen in de woonkamer hebben maar als er dan naast 4 Lux lampen een paar Whites komen zie je misschien het verschil..
Dat zal waarschijnlijk wel zo zijn, maar uiteindelijk zullen ze waarschijnlijk net als de LivingWhites langzaam verdwijnen.macmellow schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:02:
Hopelijk blijft de Lux serie wel verkrijgbaar, wil op termijn een paar extra lampen in de woonkamer hebben maar als er dan naast 4 Lux lampen een paar Whites komen zie je misschien het verschil..
Waarom denk je dat ze langzaam verdwijnen?Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:09:
[...]
Dat zal waarschijnlijk wel zo zijn, maar uiteindelijk zullen ze waarschijnlijk net als de LivingWhites langzaam verdwijnen.
Omdat ze een soort van vervangen worden door een nieuwer modeldeBennie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:43:
[...]
Waarom denk je dat ze langzaam verdwijnen?
Ow dat nieuws heb ik gemist. Waar kan ik dat lezen?Jochemd13 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:44:
[...]
Omdat ze een soort van vervangen worden door een nieuwer model
vandaag op ibood . 2 ledstrips + bridge €155,90 incl verzendkosten
http://extra-nl-nl.forum....e-lightstrips-starterkit/
http://extra-nl-nl.forum....e-lightstrips-starterkit/
Toch een rare keuze om zo snel na de introductie van de Lux al een vervangend (en goedkoper) product uit te brengen...
Die dimmer is wel interessant, maar wat zijn de afmetingen?
Die wallmount lijkt me echt zo'n Amerikaans formaat te zijn, volgens mij past die hier niet in BE/NL wcd's.
De Lux zal dus inderdaad wel verdwijnen op termijn.
Ik heb er hier 4 die ik eigenlijk niet echt gebruik (2 nog in de doos
), als iemand interesse heeft... (BE, dus denk aan verzendkosten)
Die dimmer is wel interessant, maar wat zijn de afmetingen?
Die wallmount lijkt me echt zo'n Amerikaans formaat te zijn, volgens mij past die hier niet in BE/NL wcd's.
De Lux zal dus inderdaad wel verdwijnen op termijn.
Ik heb er hier 4 die ik eigenlijk niet echt gebruik (2 nog in de doos
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.