[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
Goldwing1973 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:02:
En om even op het onderwerp Amazon te blijven, Amazon.it heeft sinds kort "Gen 1 2014" achter de meeste Philips Hue producten staan...
Blijkbaar krijgen we binnenkort "Gen 2 2015 of 2016"
Persoonlijk denk ik dat dit met de komst van Apple's HomeKit te maken heeft, Bridge met HomeKitchip = gen 2
Hm, interesting. Ik vraag me af of ze dan grote verschillen gaan doorvoeren (en compatibiliteit met de bestaande apps gaan behouden)...

[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 24-07-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Blijft gissen. "Gen 2014" is natuurlijk raar, Hue bestaat al sinds 2012 en de bridge is sinds die tijd niet meer gewijzigd.
Hier staat een interessant artikel over Hue en HomeKit:
http://www.techtimes.com/...philips-hue-this-fall.htm
"HomeKit certification comes with specific hardware requirements — we'll have to wait and see if Philips can meet them with a simple firmware upgrade, or if users will need to buy a new Bridge altogether."

Philips promises to give more details beginning September 15.
Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:04:
Blijft gissen. "Gen 2014" is natuurlijk raar, Hue bestaat al sinds 2012 en de bridge is sinds die tijd niet meer gewijzigd.
Hier staat een interessant artikel over Hue en HomeKit:
http://www.techtimes.com/...philips-hue-this-fall.htm

[...]

Nog even geduld dus.
Het zal sowieso een nieuwe bridge worden, om Homekit te "mogen" ondersteunen MOET er een Homekit chip in het apparaat worden ingebouwd, en dit krijg je niet voor elkaar met een simpele firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Ongeacht hoe mooi je interieur/meubels ook moge zijn: verlichting kan dat alles maken of kraken, vind ik. Daarom dat ik ook wat opzoekwerk heb gedaan omtrent verlichting en zo kwam ik al snel uit bij Philips Hue. Qua opties en gebruiksgemak was ik al snel overtuigd, daarover zijn de reviews het unaniem eens. Maar hoe zit het met het 'sfeergehalte' van Philips Hue? Zijn er op dat vlak andere oplossingen die kunnen concurreren met Philips Hue?

Toevallig hebben wij al zo'n Philips wake up light en daar zijn we wel erg tevreden van. Enorm warm en gezellig licht. Dus hopelijk ligt de Hue in dezelfde lijn wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Brick Top schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:32:
Ongeacht hoe mooi je interieur/meubels ook moge zijn: verlichting kan dat alles maken of kraken, vind ik. Daarom dat ik ook wat opzoekwerk heb gedaan omtrent verlichting en zo kwam ik al snel uit bij Philips Hue. Qua opties en gebruiksgemak was ik al snel overtuigd, daarover zijn de reviews het unaniem eens. Maar hoe zit het met het 'sfeergehalte' van Philips Hue? Zijn er op dat vlak andere oplossingen die kunnen concurreren met Philips Hue?

Toevallig hebben wij al zo'n Philips wake up light en daar zijn we wel erg tevreden van. Enorm warm en gezellig licht. Dus hopelijk ligt de Hue in dezelfde lijn wat dat betreft.
Dat is het grote voordeel van Hue, je stelt zelf de "sfeer" in, je hebt namelijk volledige controle over de kleur en helderheid van de lamp.
enige wat je moet bepalen is de plek waar je de lamp(en) gaat zetten, en ook dat kan de sfeer maken of breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

Ethirty

Who...me?

Brick Top schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:32:
Zijn er op dat vlak andere oplossingen die kunnen concurreren met Philips Hue?
De LIFX lampen doen een beetje hetzelfde. En er zijn een berg chinese lampen die het ook doen. Allemaal met hun eigen voor- en nadelen tov Hue.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 00:29
Sfeerbeeldje van mijn kant, met een aantal scenes. Middelste scene gebruik ik 99% van de tijd. Bij heel duistere films (letterlijk en/of figuurlijk), gebruik ik vaak de zachte rode scene. De helderwitte is een leesscene, bij gebrek aan leeslamp aan de zetel (achter mij staat nog een livingcolors bloom tegen een muur gericht).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9IwngZnh.jpg

Momenteel de Tomorrowland livestream aan het volgen:

Wel niet zo tevreden over de Hue Disco app. Iets BPM-aware zou wel leuker zijn ipv random (is het niet) geflikker :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ buzz fuzz..
Je video is prive.. [ mogen we hem niet zien..? ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Buzz_Fuzz schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:50:
Sfeerbeeldje van mijn kant, met een aantal scenes. Middelste scene gebruik ik 99% van de tijd. Bij heel duistere films (letterlijk en/of figuurlijk), gebruik ik vaak de zachte rode scene. De helderwitte is een leesscene, bij gebrek aan leeslamp aan de zetel (achter mij staat nog een livingcolors bloom tegen een muur gericht).

[afbeelding]

Momenteel de Tomorrowland livestream aan het volgen:

[video]
Wel niet zo tevreden over de Hue Disco app. Iets BPM-aware zou wel leuker zijn ipv random (is het niet) geflikker :)
Wow,die foto's zien er wel heel gaaf uit. Ik ben benieuwd, hoe ben jij bij deze setup gekomen? Gewoon wat kopen er leuk neerzetten of zit er ook nog een gedachte achter? De hue lampen geven echt veel sfeer! Welke huelampen heb je gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 27-07-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar de LED strips in gebruik genomen, uiteraard i.c.m. de bridge en app. Ik heb dan ook zo'n 'bloom' gekocht voor op de kast. Daar zit zo'n ronde remote bij om kleuren te kiezen en af/aan te schakelen. Ik dacht dat ik die ook met de bridge kon koppelen maar blijkbaar gaat dit niet.

Als ik nu zoek op de bloom, dan blijkt dit wel te gaan: http://www.bol.com/nl/p/p...0000023776622/?country=BE

Is dit dan een nieuwe versie dat je wel kunt koppelen met de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:29:
Ik heb vorig jaar de LED strips in gebruik genomen, uiteraard i.c.m. de bridge en app. Ik heb dan ook zo'n 'bloom' gekocht voor op de kast. Daar zit zo'n ronde remote bij om kleuren te kiezen en af/aan te schakelen. Ik dacht dat ik die ook met de bridge kon koppelen maar blijkbaar gaat dit niet.

Als ik nu zoek op de bloom, dan blijkt dit wel te gaan: http://www.bol.com/nl/p/p...0000023776622/?country=BE

Is dit dan een nieuwe versie dat je wel kunt koppelen met de bridge?
Je moet inderdaad letten op dat 'Friends of Hue'. Je hebt een Bloom en Iris Hue versie welke dus gewoon gekoppeld kunnen worden met de bridge.
Oudere bloom lampen kunnen eventueel manueel gekoppeld worden via een omweg. Heb ik in het verleden gedaan, maar is niet ideaal - persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Packardhell schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Je moet inderdaad letten op dat 'Friends of Hue'. Je hebt een Bloom en Iris Hue versie welke dus gewoon gekoppeld kunnen worden met de bridge.
Oudere bloom lampen kunnen eventueel manueel gekoppeld worden via een omweg. Heb ik in het verleden gedaan, maar is niet ideaal - persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen.
De Bloom is niet te vergelijken met een gen2 livingcolors, die blooms zijn per definitie gen3 en verder voor zover ik weet.

Je kan ze koppelen via:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:56:
[...]

De Bloom is niet te vergelijken met een gen2 livingcolors, die blooms zijn per definitie gen3 en verder voor zover ik weet.

Je kan ze koppelen via:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html
Ok bedankt voor de info, ik test het vanavond even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Ok bedankt voor de info, ik test het vanavond even!
Let wel op dat je je Bridge reset bij deze actie, dus je moet alle apps en lampen weer opnieuw koppelen. Maar als het werkt heb je een volledig geintegreerd systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar de LED strips worden niet vaak gebruikt dus opnieuw instellen is geen probleem. Maar het zou wel enorm leuk zijn want die bloom zetten we aan vanaf het donker begint te worden, en daar heb je dan een aparte afstandsbediening voor nodig.. Beetje omslachtig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
grote_oever schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:21:
[...]

Wow,die foto's zien er wel heel gaaf uit. Ik ben benieuwd, hoe ben jij bij deze setup gekomen? Gewoon wat kopen er leuk neerzetten of zit er ook nog een gedachte achter? De hue lampen geven echt veel sfeer! Welke huelampen heb je gebruikt?
Er zit zeker een gedachte achter. Ik wou zeker die symmetrie, dus 2 led strips achter de DVD-rekken spraken redelijk voor zich. Ik heb nog geprobeerd met 2 blooms bovenop de rekken, maar de led strips waren mooier en verlichten sowieso ook nog het plafond. De rekken staan ook net niet helemaal tegen elkaar, zodat er nog licht tussen kan schijnen en het lijkt alsof de strips vooraan in de rekken verwerkt zitten.

Achter de TV hing sowieso al een IKEA gekleurde led strip, maar die moest ik handmatig bedienen met een knop achterop de TV gekleefd, dus die is ook vervangen door een Hue strip.

De Iris rechts van de TV had ik al, maar het lampje links was nog een gloeilamp en manueel te bedienen. Een bloom leek me te klein en een 2e iris leek met wat teveel van het goede, dus nu zit er een Hue bulb in de bestaande armatuur. Enige nadeel is dat die bulb geen echt groen kan weergeven en de symmetrie dan dus toch gebroken is :(

Links achter mij staat er nog een bloom tegen de muur gericht, achter m'n pc monitoren (zie je op de video), en buiten beeld tegenover de TV staan er nog 2 blooms in de hoeken van de woonkamer om voor wat evenwicht te zorgen.

Alles is gelinked op de afstandsbediening van de Iris. Heeft wel maar 2 preset knoppen, maar da's meestal voldoende (TV-modus + leesmodus). Voor de andere scenes neem ik m'n tablet wel.
De boel gaat automatisch aan bij zonsondergang en uit om middernacht.

In de slaapkamer gebruik ik nog een Hue Lux bulb in een nachtlampje als wake-up light. Hier hangt een 2e remote aan gekoppeld (van een van de blooms in de living). Die gaat ook bij zonsondergang aan waardoor ik nooit in het donker binnen kom en ik m'n 3 gloeilampen in het plafond maar weinig meer aan steek. De Hue Lux op volle sterkte is bijna even fel :)
De lamp brand dan wel vaak onnodig, maar het geeft wel altijd een bewoonde indruk op die manier, ook al ben ik niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Dylantje2 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:16:
@ buzz fuzz..
Je video is prive.. [ mogen we hem niet zien..? ]
Sorry, aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Buzz_Fuzz schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:57:
[...]

Er zit zeker een gedachte achter. Ik wou zeker die symmetrie, dus 2 led strips achter de DVD-rekken spraken redelijk voor zich. Ik heb nog geprobeerd met 2 blooms bovenop de rekken, maar de led strips waren mooier en verlichten sowieso ook nog het plafond. De rekken staan ook net niet helemaal tegen elkaar, zodat er nog licht tussen kan schijnen en het lijkt alsof de strips vooraan in de rekken verwerkt zitten.

Achter de TV hing sowieso al een IKEA gekleurde led strip, maar die moest ik handmatig bedienen met een knop achterop de TV gekleefd, dus die is ook vervangen door een Hue strip.

De Iris rechts van de TV had ik al, maar het lampje links was nog een gloeilamp en manueel te bedienen. Een bloom leek me te klein en een 2e iris leek met wat teveel van het goede, dus nu zit er een Hue bulb in de bestaande armatuur. Enige nadeel is dat die bulb geen echt groen kan weergeven en de symmetrie dan dus toch gebroken is :(

Links achter mij staat er nog een bloom tegen de muur gericht, achter m'n pc monitoren (zie je op de video), en buiten beeld tegenover de TV staan er nog 2 blooms in de hoeken van de woonkamer om voor wat evenwicht te zorgen.

Alles is gelinked op de afstandsbediening van de Iris. Heeft wel maar 2 preset knoppen, maar da's meestal voldoende (TV-modus + leesmodus). Voor de andere scenes neem ik m'n tablet wel.
De boel gaat automatisch aan bij zonsondergang en uit om middernacht.

In de slaapkamer gebruik ik nog een Hue Lux bulb in een nachtlampje als wake-up light. Hier hangt een 2e remote aan gekoppeld (van een van de blooms in de living). Die gaat ook bij zonsondergang aan waardoor ik nooit in het donker binnen kom en ik m'n 3 gloeilampen in het plafond maar weinig meer aan steek. De Hue Lux op volle sterkte is bijna even fel :)
De lamp brand dan wel vaak onnodig, maar het geeft wel altijd een bewoonde indruk op die manier, ook al ben ik niet thuis.
is atmolight niet iets voor jou? Dit is een video die ik een half jaar terug gemaakt hebt. Geeft ook wel mooi wat dimensie in je woonkamer:

YouTube: Atmolight on mediaportal (windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Voor de closed mensen onder ons..:

Er is weer iets heeel leuks...
Een opensource die een standaard ledstrip laten schakelen met een esp8266, via de huebridge, _/-\o_ _/-\o_
Te installeren via de arduino software, dus zelfs voor mij te doen :-)

Dit is te gek...
http://www.esp8266.com/viewtopic.php?f=29&t=3883

Of:
https://github.com/probonopd/ESP8266HueEmulator

En dan toch voor de appelboeren..
Een app:
http://chromaforhue.com/

En voor de Domoticz fans, zou hij gewoon moeten verschijnen, aangezien het een "HUE" is..

Tijd is mijn vijand..
Maar dit gaat het worden..
Een watervaste ledstrip uit china..
Een kastje voor mijn ESP8266..
Een paar ESP826...

We gaan scheiden denk ik.. :-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
grote_oever schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:28:
[...]

is atmolight niet iets voor jou? Dit is een video die ik een half jaar terug gemaakt hebt. Geeft ook wel mooi wat dimensie in je woonkamer:

YouTube: Atmolight on mediaportal (windows)
Ik zie dat dit voor PC is. De TV (en/of audio in het algemeen) linken met Hue is voor mij eigenlijk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Ik kan uit de productinfo van Philips totaal niet opmaken wanneer je nou voor de Iris zou kiezen in plaats van de Bloom, of andersom. Wat ik zo op google kan vinden lees ik hier en daar dat de Iris geschikter is om een hele wand te kleuren, maar de Bloom zou weer meer lichtopbrengst hebben. Dat is echter ook alleen maar van horen zeggen natuurlijk, en meethue.com is er compleet onduidelijk over. Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen wat je wanneer zou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand ervaring met 2 bridgen aan elkaar koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:43
HooksForFeet schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:26:
Ik kan uit de productinfo van Philips totaal niet opmaken wanneer je nou voor de Iris zou kiezen in plaats van de Bloom, of andersom. Wat ik zo op google kan vinden lees ik hier en daar dat de Iris geschikter is om een hele wand te kleuren, maar de Bloom zou weer meer lichtopbrengst hebben. Dat is echter ook alleen maar van horen zeggen natuurlijk, en meethue.com is er compleet onduidelijk over. Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen wat je wanneer zou gebruiken?
Iris 2e en 3e generatie: 240 lumen
Bloom en aura: 120 lumen. Kleuren en mogelijkheden zijn verder wel hetzelfde. Alleen vorm, grootte (bloom is kleinst, iris grootst), en lichtopbrengst is anders. Ik zou voor een iris gaan, dimmen kan altijd nog. Tenzij je voor de kleine vorm van de bloom gaat waarbij je genoeg lichtopbrengst daarvan zult hebben. Aura lijkt mij een lamp van niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mukeuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 10:12
Ik heb momenteel 9 GU10 led spots (305 lumen - 3000K) in het plafond. Ik zou er 3 willen vervangen door een philips hue GU10.

Als ik gewoon wit licht wil, gaan deze hue spots dan een ander wit licht geven, of kunnen deze mijn gewone led-spots vrij goed benaderen qua kleur?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:55
Mukeuh schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:46:
Ik heb momenteel 9 GU10 led spots (305 lumen - 3000K) in het plafond. Ik zou er 3 willen vervangen door een philips hue GU10.

Als ik gewoon wit licht wil, gaan deze hue spots dan een ander wit licht geven, of kunnen deze mijn gewone led-spots vrij goed benaderen qua kleur?

Alvast bedankt.
Volgens mij hangt dat er vanaf welke kleur wit jouw led lampen nu geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mukeuh
NoFearWizz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:10:
[...]

Volgens mij hangt dat er vanaf welke kleur wit jouw led lampen nu geven.
Dit zijn de ledlampen die ik nu heb: https://www.budgetlight.n...w-830-white-36d-gu10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Die hebben een color temperature van 3000K (kelvin)
De philips HUE GU10 hebben een color temperature range van 2000K - 4000K met een warm wit van 2729K.
Je kan met de GU10 dus witter licht krijgen als met die andere led spots.
Hoe hoger de kelvin hoe witter (eigenlijk blauwer) het licht.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mukeuh
NoFearWizz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Die hebben een color temperature van 3000K (kelvin)
De philips HUE GU10 hebben een color temperature range van 2000K - 4000K met een warm wit van 2729K.
Je kan met de GU10 dus witter licht krijgen als met die andere led spots.
Hoe hoger de kelvin hoe witter (eigenlijk blauwer) het licht.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Bedankt!

Dus normaal kan ik de hue spots identiek dezelfde kleur geven als mijn gewone leds? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Mukeuh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:53:
[...]

Bedankt!

Dus normaal kan ik de hue spots identiek dezelfde kleur geven als mijn gewone leds? :)
Als ik puur op de kleuren temperaturen af ga wel. het is alleen even zoeken welke dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 22:08
Dylantje2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:20:
Iemand ervaring met 2 bridgen aan elkaar koppelen?
Ik heb geen app kunnen vinden die simultaan 2 bridges kan aansturen. Wel kan het om-en-om. Dus eerst de lampen van bridge 1 instellen, daarna connecten met bridge 2 en dan de lampen instellen. Maar dat is natuurlijk niet gebruiksvriendelijk.

Thuis heb ik een Hue bridge met 3 lampen die ik wil uitbreiden met neplampen (=esp8266+kleurenleds). Ik ben inmiddels zover dat ik een python proxy script heb die alle requests naar de originele bridge doorgeeft (en vice-versa) en dan een extra neplamp injecteerd in alle requests/responses. Op die manier wil ik mijn neplampen combineren met mijn Hue lampen en toch maar 1 bridge te hebben voor de buitenwereld. :P

Vanaf het python script stuur ik dan voor de lamp met id 4 (lamp 1 t/m 3 zijn de Hue lampen) een udp pakketje naar de esp8266 met een rgb code. Die wordt in de esp8266 naar een ws2812 ledstrip gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ rvtK.

Dat is wat ook zag die esp8266 icm met waterdichte nep leds...
Buitenverlichting...
Alleen dat koppelen met een bridge zou natuurlijk werelds zijn.
Als het je lukt houd ik me aanbevolen. [ de esp8266 en leds zijn besteld.. ]
Ik hoor het graag..
Helaas snap ik niets van dat programeren.... [ dus ik kan je alleen succes wensen ]
dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En O+ O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Geven de livingwhites hetzelfde licht als de lux? Wij willen ze graag voor buiten gebruiken, heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10-10 23:43
Nee. De LW's zijn typische spaarlampen, dus geven 'lelijk' licht tov de Lux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Fire69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:13:
Nee. De LW's zijn typische spaarlampen, dus geven 'lelijk' licht tov de Lux.
Maar wel een stuk meer licht?
En dimbaar via de hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ze geven idd meer licht, maar ik vind de Luxen ook wel meer dan voldoende licht geven
Ja, ze zijn dimbaar via de app.

Maar kan je ze eigenlijk nog ergens vinden momenteel (tegen een interessante prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik moet zeggen nu Windows 10 uit is ik Huetro echt begin te waarderen als desktop app.

Werkt al tijden op mijn smartphone erg goed en nu ook even goed op mijn pc. Profielen aan je startmenu pinnen maakt het nog makkelijker.

Enige dat ik nog steeds mis is een algemene brightness slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Fire69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:49:
Ze geven idd meer licht, maar ik vind de Luxen ook wel meer dan voldoende licht geven
Ja, ze zijn dimbaar via de app.

Maar kan je ze eigenlijk nog ergens vinden momenteel (tegen een interessante prijs)?
Ah, ik wil ze namelijk in de buitenlampen gaan gebruiken, bedankt voor de info ;)

Hier kan je ze nog kopen http://www.beaumotica.nl/...lamp-20w-88w-e27-warm-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daar heb ik ze ooit ook gekocht, maar de prijs nu vind ik niet meer zo interessant.
Ik kocht toen een starter kit voor 26€, 2 lampen en een remote! Nu moet je om ongeveer aan die prijs te komen al minstens 10 lampen kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Fire69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:12:
Daar heb ik ze ooit ook gekocht, maar de prijs nu vind ik niet meer zo interessant.
Ik kocht toen een starter kit voor 26€, 2 lampen en een remote! Nu moet je om ongeveer aan die prijs te komen al minstens 10 lampen kopen :P
Ze worden ook amper verkocht nog. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarom dat ik ook vroeg of je ze nog kon vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Jochemd13 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:27:
[...]

Ze worden ook amper verkocht nog. ...
Fire69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:12:
Februari 2015 via Ibood dagdeal nog 4 stuks voor 29,95 euro exclusief verzenden kunnen bemachtigen. hierna geen aanbiedingen meer gezien. Zal ook wel met de introductie van de Hue Lux te maken hebben dat ze (bijna) niet meer te koop zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door BenEco op 30-07-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Jochemd13 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Ah, ik wil ze namelijk in de buitenlampen gaan gebruiken, bedankt voor de info ;)

Hier kan je ze nog kopen http://www.beaumotica.nl/...lamp-20w-88w-e27-warm-wit
Probeer ook Amazon (zowel .de als .co.uk) even, daar heb ik er een aantal vandaan - ook voor buitenlampen. Kan me de prijs niet meer herinneren, maar ik heb er toen 5 gekocht met bayonet-fitting. Adapters naar e27 kosten niks, en als je buitenlampen genoeg verticale ruimte hebben is het een redelijke (en goedkope) oplossing. Vind het zonde om in buitenlampen Lux-bulbs van €30 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:43
Ik via eBay uk. Let wel op verzendkosten: http://www.ebay.nl/sch/i....nkw=livingwhites&_sacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
mbitter schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:45:
[...]

Probeer ook Amazon (zowel .de als .co.uk) even, daar heb ik er een aantal vandaan - ook voor buitenlampen. Kan me de prijs niet meer herinneren, maar ik heb er toen 5 gekocht met bayonet-fitting. Adapters naar e27 kosten niks, en als je buitenlampen genoeg verticale ruimte hebben is het een redelijke (en goedkope) oplossing. Vind het zonde om in buitenlampen Lux-bulbs van €30 te gebruiken.
Helaas past bij mij zo'n verloop niet, wordt al krap genoeg.

Waarschijnlijk ga ik er een paar E27 bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik heb net mijn Livingwhites verkocht :O
Had ze nog nieuw in de doos (3 stuks). Met de Philips Hue worden ze weinig gebruikt. En buiten de woonkamer vind ik de Philips HUE helemaal niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Waah schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:13:
Ik heb net mijn Livingwhites verkocht :O
Had ze nog nieuw in de doos (3 stuks). Met de Philips Hue worden ze weinig gebruikt. En buiten de woonkamer vind ik de Philips HUE helemaal niet praktisch.
Nou ...
Icm met domotica en een pir...
Garage in, lamp aan voor 10 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dylantje2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Nou ...
Icm met domotica en een pir...
Garage in, lamp aan voor 10 minuten
das dus niet icm Philips Hue, maar dan knoop je er nog meer spullen aan. Zo kan je alles recht praten :+
Dan kan je net zo makkelijk een bewegingssensor ophangen in de garage. heb je hetzelfde effect en een stuk goedkoper. En dan gebruik je de Hue functionaliteit dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Een pir is een bewegingssensor :p
Maar ik snap je punt. Daarom twijfel ik ook om alles te vervangen...

[ Voor 52% gewijzigd door Fire69 op 31-07-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Je hebt dan wel de functie om ze nog eens met je telefoon te kunnen schakelen op bepaalde tijden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had wat vollediger moeten zijn. Moest zijn "Daarom twijfel ik ook om alles te vervangen door z-wave geschakeld materiaal."
Je bent dan helemaal niet meer gelimiteerd door hun heel beperkte aanbod aan formaten en schakelaars. Dat stoort me echt verschrikkelijk aan het Hue-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Hue is op zichzelf ook maar een klein systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Het probleem met elk nieuw eco systeem, eigenlijk alleen de CD is in één keer vastgezet als standaard, de rest (betamax, HD-DVD etc etc) is altijd een strijd geweest.
Hue is klen maar open, daarom heb ik het gekocht en het werkt goed, je kan het aan allerlei domotica koppelen maar dat hoeft niet, ik heb gewoon een timer die - of ik thuis ben of niet- lekker het programma afdraait en bij een film oid stuur ik wat bij met de phone app. Meer heb ik niet nodig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand ervaring met Enigma2 [ PLi achtig ] icm HUE..
Ik heb enigma 2
Ik heb HUE.

En die samen zou een bizar mooie samenwerking op kunnen keveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Kaalaamaazoo schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:21:
Ik heb er twee bestelt om uit te proberen hoe ze werken met de HUE bridge, ze zouden er woensdag of donderdag moeten zijn. Dus dan laat ik wel weer van me horen.
Any news over de gewone Lightify-lampen op een Hue Bridge en hoe ze verschillen tegenover de Hue-lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
Jochemd13 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:08:
Hue is op zichzelf ook maar een klein systeem.
Daarom zit ik ook op HomeKit te wachten. Die zou het ecosysteem moeten vergroten door het koppelen van andere merken. Zodra dat er is, gaat mijn z-wave de deur uit. Maar we wachten al een tijdje daarop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Ik kijk heel erg uit naar Homey. Dat voornamelijk vanwege de vele technieken dat het gaat ondersteunen en natuurlijk de spraakbesturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Bvelleko schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:48:
Ik kijk heel erg uit naar Homey. Dat voornamelijk vanwege de vele technieken dat het gaat ondersteunen en natuurlijk de spraakbesturing.
Eerst zien en dan geloven...
Ieder vertrek heeft er 1 nodig......
En dan al je aanpassingen, wat gaat dat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik ben aan het experimenteren met SmartThings, en dat lijkt de meeste dingen die ik er mee wil doen ook prima te kunnen.

De bewegingssensoren zijn heel eenvoudig in te zetten om de lampen intelligent te laten schakelen, en met de override via de Tap en desnoods de app kan ik prima uit de voeten.

De lampen hoeven om mij niet hele complexe dingen te doen (simpelweg aangaan op de momenten dat ik dat wil en in de ruimtes die op dat moment nodig zijn vind ik prima). Ik wil vooral binnenkort aan de gang om mijn Somfy-rolluiken en zonnescherm er ook bij te hangen zodat die ook op afstand bedienbaar worden. En misschien voor de grap een webcam boven de voordeurbel, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dylantje2 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:54:
[...]

Eerst zien en dan geloven...
Ieder vertrek heeft er 1 nodig......
En dan al je aanpassingen, wat gaat dat kosten
1. Waarom?
2. Welke aanpassingen? Alles wat jij met Domoticz kan aansturen kan Homey ook.

Beetje onderbouwing mag wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
*knip*, om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken.

[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

oinkoink12 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:20:
Ik zoek nog twee witte lampen die ik op Hue aan kan sluiten. Zit ik dan met zo'n Duo pack goed? En is dat dan de Lux of is dat weer iets anders (noob, sorry).

*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 10:37 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
arnoud_h schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:37:
Ik ben aan het experimenteren met SmartThings, en dat lijkt de meeste dingen die ik er mee wil doen ook prima te kunnen.
Is dit al beschikbaar (en bruikbaar) in Europa? Ik begreep dat Zwave in US een andere frequentie heeft en dat we daarom moesten wachten op een EU versie.
Adekka schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Daarom zit ik ook op HomeKit te wachten. Die zou het ecosysteem moeten vergroten door het koppelen van andere merken. Zodra dat er is, gaat mijn z-wave de deur uit. Maar we wachten al een tijdje daarop..
Is ook weer een eigen systeem met eigen chips. Als het nou flexibel zou koppelen zou het mooi zijn, maar ze vereisen een speciale chip en het moet uiteraard Apple gecertificeerd zijn...

Goed om de werking te controleren, maar niet de basis om een allround systeem te ontwikkelen.

[ Voor 44% gewijzigd door arjandijk162 op 04-08-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
arjandijk162 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Is dit al beschikbaar (en bruikbaar) in Europa? Ik begreep dat Zwave in US een andere frequentie heeft en dat we daarom moesten wachten op een EU versie.
Nee, er is een heel beperkt aantal EU versies gemaakt in de Kickstarter periode, dus deze is nog niet in Europa beschikbaar. Maar daar gaat binnenkort gelukkig verandering in komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

AmbroosV schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 02:10:
[...]

Any news over de gewone Lightify-lampen op een Hue Bridge en hoe ze verschillen tegenover de Hue-lampen?

Ja, ik heb ze nu iets meer dan een weekje gebruikt. Ze werken redelijk goed, koppelen ging heel makkelijk. Ze werden automatisch gevonden. Ook gaan de lampen gewoon wit branden als je de lichtknop een keer uit en aan zet. Alleen is dit waarschijnlijk iets te gevoelig, als ik een inschakelstroom van de wasmachine heb ofzo wil 1 van de Lightify lampen nog wel eens aanspringen. Ook ondersteunen de Lightify lampen niet alle kleuren die je vanuit de Hue app kunt instellen. De lampen reageren niet bij incompatibele kleuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaalaamaazoo op 04-08-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Fire69 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:57:
[...]

1. Waarom?
2. Welke aanpassingen? Alles wat jij met Domoticz kan aansturen kan Homey ook.

Beetje onderbouwing mag wel denk ik.
Als je €299 per vertrek moet aanschaffen. Als voorbeeld, Domoticz 1x hardware
Alle protocollen, zenders ontvangers, installeren kopen enz.
Evt missen wat een RFXcom ook toch wel eens heeft, terwijl hij een certificaat heeft.

En dan gewoon...
Ik wil de eerste reviews afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Kaalaamaazoo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:04:
[...]
Ook ondersteunen de Lightify lampen niet alle kleuren die je vanuit de Hue app kunt instellen. De lampen reageren niet bij incompatibele kleuren.
Dat is wel een jammere. Dan vermoed ik dat ik toch gewoon voor de Philips-lampen ga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
Dylantje2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Evt missen wat een RFXcom ook toch wel eens heeft, terwijl hij een certificaat heeft.

En dan gewoon...
Echt, ik snap absoluut niet waarover je het hebt... :?

Jij hebt 1 Domoticz op een RPi (dat weet ondertussen iedereen hier wel al ;) ).
Wat is het verschil met een Homey? Hoe 'bedien' jij die Domoticz? Toch gewoon met schakelaars en sensoren en zo? Die heb je toch ook moeten kopen!? Die zelfde sensoren kan je gewoon opnieuw met een Homey gebruiken. RFXcom (433mh) zit er gewoon ingebouwd, net als een hele hoop andere standaarden.
Hoe denk je dat Homey gaat werken? Volgens mij snap je het niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Fire69 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Echt, ik snap absoluut niet waarover je het hebt... :?

Jij hebt 1 Domoticz op een RPi (dat weet ondertussen iedereen hier wel al ;) ).
Wat is het verschil met een Homey? Hoe 'bedien' jij die Domoticz? Toch gewoon met schakelaars en sensoren en zo? Die heb je toch ook moeten kopen!? Die zelfde sensoren kan je gewoon opnieuw met een Homey gebruiken. RFXcom (433mh) zit er gewoon ingebouwd, net als een hele hoop andere standaarden.
Hoe denk je dat Homey gaat werken? Volgens mij snap je het niet helemaal...
Uhm niet op een RPi, maar op een Cubieboard,.... ;w

Nou anders gevraagd hoe denk jij dat hij dan wel of niet werkt......

Iemand al positieve ervaringen?
Of alleen nog een mooie intro gezien/ [ niet meer en minder bedoel, maar dan toch ]

1 bol waar alles inzit en bereik heeft voor heel het huis??
Of zou er voor meerdere ruimtes homey nodig zijn. a xx €
Is er dan echt alles mogelijk om alles te doen wat je met welke opensource domotica dan ook kunt ?

Dat is eigenlijk het enige wat ik me afvraag...

Maar ja daarnaast vraag ik me dus ook af of iedereen wel door heeft dat er aan heel je huis gesleuteld moet worden.
In elke schakelaar een device.
bij elke ab een een IR sensor enz enz enz
Want daar lees ik niets over.

En iedere domoica fan weet dat er altijd ergens een zwakke schakel is.
En welke dat van de Homey is/??

Een certificering van alle protocollen voor een Homey, al gevonden?
Voor dst geld wil ik wel een beetje zekerheid, toch?
Vooral als er in elke ruimte 1 moet staan..

Daarnaast in dit HUE forum....Zie jij HUE ondersteuning in de lijst staan? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door BenEco op 04-08-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:28
Dylantje2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:54:
[...]

Daarnaast in dit HUE forum....Zie jij HUE ondersteuning in de lijst staan? _/-\o_ _/-\o_
Homey ondersteund Philips Hue, de app is beschikbaar voor Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Imperial Guard schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:45:
[...]

Homey ondersteund Philips Hue, de app is beschikbaar voor Homey.
Maar native of via de eigen bridge van hue.
Ik lees zwave, 433mhz, zigbee., enz maar alle 433 alle zigbee, alle zwave. Of worden het closed producten van homey?

Ik wacht op de users revieuws, voordat ik blij ga worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:34

[ Voor 81% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 10:34 ]

PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
Dylantje2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

En dan gewoon...
Nogmaals, WAAROM moet je een Homey per kamer hebben? Jij hebt toch ook maar 1 Domoticz-controller (jaja, op een Cubieboard ipv een Rpi...)
Jouw boardje zit waarschijnlijk ergens verstopt in de meterkast? Dat kan je met de Homey ook als je wil, maar het zou belachelijk zijn. Ten eerste omdat hij er mooi uitziet. Ten tweede omdat je dan niks meer aan de spraak-mogelijkheid hebt.

En wat nou, zender ontvangers, installeren kopen?
Jij hebt nu een hoop 433mhz apparatuur? Toppie, die laat je allemaal mooi hangen en koppel je aan de Homey. Klaar!
Je bent dus 1x 299€ kwijt (199€ via KickStarter...) en that's it als je al apparatuur had.
Had je nog niks, dan moet je dat voor jouw Domoticz ook gewoon aanschaffen.
Geen idee wat zo'n Cubieboard kost (ik zie prijzen van 60$ tot 160$?)
Voor die Rfxcomm zie ik ook prijzen van rond de 100€, klopt dat?

Nou, dan zit je dus ook al aan pakweg 150€ en dan heb je enkel het 'onbetrouwbare' 433mhz als mogelijkheid?
Voor 299€ heb je met een Homey z-wave, zigbee, 868mhz, 433mhz, bluetooth, wifi.
Dylantje2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:24:
[...]

Maar native of via de eigen bridge van hue.
Ik lees zwave, 433mhz, zigbee., enz maar alle 433 alle zigbee, alle zwave. Of worden het closed producten van homey?

Ik wacht op de users revieuws, voordat ik blij ga worden
Ondersteund Domicz de Hue's misschien wel native zonder bridge? Lijkt me moeilijk als je geen zigbee-module erbij koopt ;)

Met andere woorden, we weten allemaal dat je Domoticz heel leuk vind. Goed voor jou d:)b
Maar zeik alsjeblieft niet op andere producten als je er nog helemaal niks vanaf weet.
Dat doen wij ook niet.... :|

[edit]
Sorry, moest er even uit...

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 04-08-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Fire69 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:56:
[...]

Nogmaals, WAAROM moet je een Homey per kamer hebben? Jij hebt toch ook maar 1 Domoticz-controller (jaja, op een Cubieboard ipv een Rpi...)
Jouw boardje zit waarschijnlijk ergens verstopt in de meterkast? Dat kan je met de Homey ook als je wil, maar het zou belachelijk zijn. Ten eerste omdat hij er mooi uitziet. Ten tweede omdat je dan niks meer aan de spraak-mogelijkheid hebt.

En wat nou, zender ontvangers, installeren kopen?
Jij hebt nu een hoop 433mhz apparatuur? Toppie, die laat je allemaal mooi hangen en koppel je aan de Homey. Klaar!
Je bent dus 1x 299€ kwijt (199€ via KickStarter...) en that's it als je al apparatuur had.
Had je nog niks, dan moet je dat voor jouw Domoticz ook gewoon aanschaffen.
Geen idee wat zo'n Cubieboard kost (ik zie prijzen van 60$ tot 160$?)
Voor die Rfxcomm zie ik ook prijzen van rond de 100€, klopt dat?

Nou, dan zit je dus ook al aan pakweg 150€ en dan heb je enkel het 'onbetrouwbare' 433mhz als mogelijkheid?
Voor 299€ heb je met een Homey z-wave, zigbee, 868mhz, 433mhz, bluetooth, wifi.

[...]

Ondersteund Domicz de Hue's misschien wel native zonder bridge? Lijkt me moeilijk als je geen zigbee-module erbij koopt ;)

Met andere woorden, we weten allemaal dat je Domoticz heel leuk vind. Goed voor jou d:)b
Maar zeik alsjeblieft niet op andere producten als je er nog helemaal niks vanaf weet.
Dat doen wij ook niet.... :|

[edit]
Sorry, moest er even uit...
Van mij mag je alles zeggen.....

Als antwoord op je vraag.
Wil je dan alleen in je kamer eea schakelen?
Wat hoe hoort de homey je als je binnenkomt via de achterdeur maar hij staat naast je tv?
En zo kan ik nog wel wat meer problemen bedenken...

En tsja als geld een rol speelt bij je domotica.. [ 1 zwave device ong €60 ] stop er dan maar mee.
Alleen als je weet hoe moeilijk al die protocollen zijn. [ 433Mhz zegt niets, er zit veel meer achter ]
Zwave zeg ook niets, Gen5, of wat gaat het worden :-)
Enz., zo zijn er nog wel wat waar ik geen verstand van heb.

En als je een klein beetje antwoord op mijn vragen zou geven...
Ipv een fimpje achterna lopen..

Smaak is iedere zijn keuze, zijn ook mensen die de homey er cheap uit vinden zien.

Dan geef ik aan niet alleen mijn domotica programma, maar bijna elk opensource..[ en tsja ieder heeft een voorkeur ]

Maar als je het toch niet snapt, hoe ingewikkeld domotica is...
Koop gewoon een homey. En alles doet het zoals in het filmpje staat. :-)

Wat ik daarnaast aan wil geven.
Waar lees je ergens dat je alleen een homey moet kopen voor al dit moois.[ ik weet wel beter, maar iedereen?] Elke schakeling kost je geld. en het kan van de action, dat weet ik, maar ook die hebben nadelen......

Zou je misschien door hebben dat een Ks project niet meteen heilig is.
Daarnaast zou je als je dit topic leest...
http://tweakers.net/video...ca-met-stembesturing.html
De antwoorden van weejewel kunnen lezen..[ de ontwikkelaar, die zou het toch wel weten hoop ik ]
En daar staat toch echt ergens 1 in de kamer en 1 in de slaapkamer.
Infrarood zou achterhaald zijn en heeft geen prio.???
En dan ben ik slecht in lezen, dus er staan vast nog wel meer beperkingen.

Maar ja.
Ik blijf aangeven eerst de users ervaringen afwachten.
En als mensen dat anders zien, mag dat van mij hoor, zonder aanziens des persoons 8)7 :O ;) ;)

En hoop ik dat het weejewel en maten gaat lukken om hem aan de man te krijgen.
want alles wat uit NL komt mag van mij de wereld veroveren _/-\o_ _/-\o_

Voor mij is het wel klaar zo hoor.[ dit is geen domotica thread .... ] [ anders hadden we deze discussie niet ]
Ik reageerde iets te spontaan en iemand vroeg mij antwoord, bij deze.
Sorry dat ik besta 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Om kort te gaan, je hoeft niet perse een Homey in elke kamer, maar dan kun je niet de volledige functionaliteit van de Homey benutten. Zoals spraak/geluid besturing. Om te weten of jij in een kamer bent, moet er een Homey in de kamer staan, dit geldt ook als je alles met je stem wilt besturen.

Of het moet mogelijk zijn om dit vanaf afstand te doen met kleine microfoontjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Dylantje2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:56:
[...]

Van mij mag je alles zeggen.....
Thanks ;)

We zijn hier trouwens serieus off-topic aan het gaan.
Anders moeten we even in het Homey-topic verder doen als je nog zin hebt :P
Als antwoord op je vraag.
Wil je dan alleen in je kamer eea schakelen?
Wat hoe hoort de homey je als je binnenkomt via de achterdeur maar hij staat naast je tv?
En zo kan ik nog wel wat meer problemen bedenken...
Waarom moet de homey je horen? Jouw Domoticz hoort je toch ook niet? :?
Je komt binnen langs de achterdeur en wat doe jij dan? Ik veronderstel dat je het licht wil aandoen of zo?
Via een (Kaku-)schakelaar of met een motion sensor of zo? Rara, dat doet de homey ook.
Je moet tegen dat ding echt niet zeggen 'Homey, doe het licht effe aan'.
En als je dat wel wil doen als je in een andere kamer bent, dan kan je dat via de app doen via knoppen of spraak.

Met andere woorden, je bedenkt problemen die er helemaal niet zijn :)
En tsja als geld een rol speelt bij je domotica.. [ 1 zwave device ong €60 ] stop er dan maar mee.
Alleen als je weet hoe moeilijk al die protocollen zijn. [ 433Mhz zegt niets, er zit veel meer achter ]
Zwave zeg ook niets, Gen5, of wat gaat het worden :-)
Enz., zo zijn er nog wel wat waar ik geen verstand van heb.
Domotica kost geld, dat weet je hopelijk voor je er aan begint, anders heb je een probleem :)
Tuurlijk is z-wave of zigbee duurder, het is ook geavanceerder. Niemand verplicht je om die technologie te gebruiken, wil je goedkoper neem dan KaKu en aanverwanten.
Ik weet dat 433mhz niks zegt, daar loopt gewoon het protocol over.

[quote]
En als je een klein beetje antwoord op mijn vragen zou geven...
Ipv een fimpje achterna lopen..
[quote]
Ik denk dat jij eerder het filmpje achterna loopt en mijn posts niet helemaal leest :)
Ik volg het Athom-forum op de voet, dus ben waarschijnlijk beter op de hoogte over de homey dan jij...
Smaak is iedere zijn keuze, zijn ook mensen die de homey er cheap uit vinden zien.
Dat is dan ook van een filmpje achterna te lopen, of hebben ze hem al in het echt gezien ;)
Dat doet trouwens helemaal niks aan de functionaliteit en lijkt me maar een heel flauw argument :)
Dan geef ik aan niet alleen mijn domotica programma, maar bijna elk opensource..[ en tsja ieder heeft een voorkeur ]
Dat is je goed recht natuurlijk ;)
Maar als je het toch niet snapt, hoe ingewikkeld domotica is...
Koop gewoon een homey. En alles doet het zoals in het filmpje staat. :-)
Ik heb nu al een controller die z-wave en zigbee doet, deur/raam-sensoren, automatische rolluiken, motion sensors, ...
Wat bedoel je nou, dat ik gewoon wat uit mijn nek zit te lullen? ;)

[quote]
Wat ik daarnaast aan wil geven.
Waar lees je ergens dat je alleen een homey moet kopen voor al dit moois.[ ik weet wel beter, maar iedereen?] Elke schakeling kost je geld. en het kan van de action, dat weet ik, maar ook die hebben nadelen......
[quote]
Waar heb ik gezegd dat je enkel een homey moet kopen?
En heb jij met je Domoticz geen 'schakelingen' moeten kopen? Zo nee, vraag ik me af wat je met je Domiticz doet...
Zou je misschien door hebben dat een Ks project niet meteen heilig is.
Dat weet ik heel goed, waarom denk je dat ik mijn huidige controller ga vervangen?
https://www.kickstarter.c...en-wifi-router-smart-home
Daarnaast zou je als je dit topic leest...
http://tweakers.net/video...ca-met-stembesturing.html
De antwoorden van weejewel kunnen lezen..[ de ontwikkelaar, die zou het toch wel weten hoop ik ]
En daar staat toch echt ergens 1 in de kamer en 1 in de slaapkamer.
Infrarood zou achterhaald zijn en heeft geen prio.???
En dan ben ik slecht in lezen, dus er staan vast nog wel meer beperkingen.
Tja, als zijn visie is dat hij IR achterhaald vind, mag dat best toch?
Hij heeft ook ergens gelijk, tegenwoordig kan je tv's, receivers, ... allemaal via netwerk bedienen.
En heb je toch nog ergens IR nodig, gebruik dan een Marmitek-setje er tussen of zo?
Ik dacht dat Domoticz voor de doe-het-zelvers was? Dan heb je toch wel wat fantasie hoop ik om zo'n 'problemen' op te lossen?
Maar ja.
Ik blijf aangeven eerst de users ervaringen afwachten.
En als mensen dat anders zien, mag dat van mij hoor, zonder aanziens des persoons 8)7 :O ;) ;)
Nou, 1 van die eerste ervaringen zal je dan van mij wel krijgen ;)
En hoop ik dat het weejewel en maten gaat lukken om hem aan de man te krijgen.
want alles wat uit NL komt mag van mij de wereld veroveren _/-\o_ _/-\o_
Hoop ik ook, ze hebben iig al ergens een miljoen van investeerders weten bij elkaar te sprokkelen ;)
Voor mij is het wel klaar zo hoor.[ dit is geen domotica thread .... ] [ anders hadden we deze discussie niet ]
Ik reageerde iets te spontaan en iemand vroeg mij antwoord, bij deze.
Sorry dat ik besta 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Voor mij is het zo ook wel goed, ik heb hier al veel meer tekst neergezet dan ik van plan was, maar ik vind gewoon dat je heel vaak heel negatief doet over andere producten dan je Domoticz, dus daarom ging ik even in de tegenaanval. :)

No hard feelings? ;)
OmeAnne schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:58:
Om kort te gaan, je hoeft niet perse een Homey in elke kamer, maar dan kun je niet de volledige functionaliteit van de Homey benutten. Zoals spraak/geluid besturing. Om te weten of jij in een kamer bent, moet er een Homey in de kamer staan, dit geldt ook als je alles met je stem wilt besturen.

Of het moet mogelijk zijn om dit vanaf afstand te doen met kleine microfoontjes.
Zo, in het kort komt het dus inderdaad hier op neer :P
Behalve dat je je phone gebruikt ipv die microfoontjes dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 05-08-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Dat kan, maar microfoontjes zou ik handiger vinden. Natuurlijk heb je je phone heeeeeel vaak bij je, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat is al voorgesteld geweest. En ze zouden op termijn misschien kijken voor 'mini-homeys' met microfoon en bluetooth of zo, maar da's toekomstmuziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:34
Ben benieuwd OMX2000...hoe is t modden vergaan?
Ik dacht zelf met een livingwhites lamp het modden te kunnen voorkomen, helaas, t mocht niet baten. Lamp alsnog te groot.Dacht dat ie net zou passen.... |:( |:( |:(
Dank iig oinkoink12
OMX2000 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Ik heb ook 3 van die potten, en ga binnenkort die potten modden. Waarschijnlijk heb jij ook dit filmpje op youtube gezien : YouTube: Hue and Elho Pure Light Ik hem had de vraag gesteld op youtube. Zijn antwoord was:

[...]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een probleempje met de de Philips Hue lampen en Toon van Eneco (weet niet of ik in dit topic moet zijn of die van Toon)

De Hue lampen wil installeren op Toon hij geeft aan dat de Bridge is gevonden en dat ik op de knop op de bridge op drukken, dan doe ik dat maar hij doet helemaal niks verder en gaat terug naar het hoofdmenu.

Ze zitten op hetzelfde Wifi netwerk, via Huetro op mijn telefoon kan ik wel de lichten aan/uitzetten en via de officiele Hue app op mijn android tablet kan ik ze ook aan/uitzetten

Echter staat de bridge 2 verdiepingen omhoog omdat ik ook daar de lampen heb en niet op de kamer waar de Toon staat dus kan het zijn dat die afstand te groot is ? (Tussen Toon en de bridge)?

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Rockvee2 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:25:
Ik heb een probleempje met de de Philips Hue lampen en Toon van Eneco (weet niet of ik in dit topic moet zijn of die van Toon)

De Hue lampen wil installeren op Toon hij geeft aan dat de Bridge is gevonden en dat ik op de knop op de bridge op drukken, dan doe ik dat maar hij doet helemaal niks verder en gaat terug naar het hoofdmenu.

Ze zitten op hetzelfde Wifi netwerk, via Huetro op mijn telefoon kan ik wel de lichten aan/uitzetten en via de officiele Hue app op mijn android tablet kan ik ze ook aan/uitzetten

Echter staat de bridge 2 verdiepingen omhoog omdat ik ook daar de lampen heb en niet op de kamer waar de Toon staat dus kan het zijn dat die afstand te groot is ? (Tussen Toon en de bridge)?

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik neem aan dat Toon gewoon via LAN (wifi?) verbinding maakt met de bridge.
Toon kastje --> Wireless access point/router --> (evt. ethernet switch? -->) Hue bridge --> lampen. Klopt dit?

[Toon kastje --> wireless AP/Router] is in order neem ik aan? Kun je Toon zien op je netwerk, of is Toon verbonden met internet? Dan is deze verbinding OK.
[Wireless access point/router --> (evt. ethernet switch? -->) Hue bridge --> lampen] is ook in orde, want via je telefoon kun je de lampen gewoon bedienen.

Dus lijkt het mij voor de hand liggend dat er een software fout in Toon zit. Heb je support van Eneco hier op?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Gwannoes schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Ik neem aan dat Toon gewoon via LAN (wifi?) verbinding maakt met de bridge.
Toon kastje --> Wireless access point/router --> (evt. ethernet switch? -->) Hue bridge --> lampen. Klopt dit?

Ja

[Toon kastje --> wireless AP/Router] is in order neem ik aan? Kun je Toon zien op je netwerk, of is Toon verbonden met internet? Dan is deze verbinding OK.

Toon zit op internet
[Wireless access point/router --> (evt. ethernet switch? -->) Hue bridge --> lampen] is ook in orde, want via je telefoon kun je de lampen gewoon bedienen.

Klopt ook

Dus lijkt het mij voor de hand liggend dat er een software fout in Toon zit. Heb je support van Eneco hier op?

Ja maar heb het nog niet aan hun voorgelegd
Hi zie quote

Toon gaat via WiFi

Het zit zo in elkaar

Glasvezel modem -> sitecom router

Toon is verbonden met het internet

Enkel op de 2de verdieping staat er een konig 8 ports ethernet switch waar de internetkabel van de router beneden in gaat. In de konig gaan o.a de bridge in. En dat dus verder prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Rockvee2 op 10-08-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Is dat toevallig met de nieuwe software die op Toon draait?

Ik heb de oude versie nog die zonder problemen kon en nu weer opnieuw kan verbinden. Wellicht inderdaad een foutje in de nieuwere software op de Toon die dat veroorzaakt.

De bekabelde of draadloze verbinding lijkt me geen issue aangezien ze beiden gewoon verbonden zijn en werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Het is inderdaad de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Werkt het verder wel gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
Er is iets vreemds aan de hand in mijn set up. Ik heb scenes per vertrek, en meerdere Hue Taps aan de muur die gekoppeld zijn aan de scenes van het betreffende vertrek. Echter bij specifiek 1 van de knoppen (met drie rondjes) van de Hue Tap die een keuken-scene aanroept (lichten gaan aan), gaat er tegelijk een enkele lamp in de woonkamer uit. Deze woonkamer lamp zit niet in de scene, als ik dezelfde scene aanroep vanuit de app gaan alleen de lampen in de keuken aan zoals verwacht maar gebeurt er niks met de woonkamer lamp.

Ik heb ook getest met een tweede Hue Tap en daar gebeurt hetzelfde: bij het aanroepen van deze specifieke scene via de Tap schakelt de woonkamer lamp uit. Andere scenes waarmee lampen in de keuken aangaan laten de woonkamer lamp niet uitgaan. En als je de scene onder een andere knop zet verhuist het probleem mee, het ligt dus zo te zien niet aan de specifieke knop van de Tap.

Kortom, er lijkt iets vreemds te gebeuren met een specifieke scene wanneer deze wordt aangeroepen via de Hue Tap. Voordat ik scenes ga deleten en weer opnieuw ga aanmaken, iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Over 6 maanden krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis!

In de woonkamer willen wij alle lampen vervangen voor Philips Hue. Nu heb ik snel gekeken hoeveel lampen ik nodig heb en ik kom op het volgende:

- 4x GU10
- 5x E27

In de aanbouw worden 4 GU10 armaturen geplaatst. Nu wilde ik weten of ik zonder problemen de Philips lamp erin kan doen zonder dat deze uitsteekt? Of moet ik het armatuur gaan vervangen? De diameter is 50mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jedi Geub schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:43:
Over 6 maanden krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis!

In de woonkamer willen wij alle lampen vervangen voor Philips Hue. Nu heb ik snel gekeken hoeveel lampen ik nodig heb en ik kom op het volgende:

- 4x GU10
- 5x E27

In de aanbouw worden 4 GU10 armaturen geplaatst. Nu wilde ik weten of ik zonder problemen de Philips lamp erin kan doen zonder dat deze uitsteekt? Of moet ik het armatuur gaan vervangen? De diameter is 50mm.
Wat is de lengte van het armatuur?

De GU10 van Philips Hue zijn wel degelijk langer dan standaard als ik het mij goed herinner, dus die zullen zonder aanpassing wel degelijk iets uitsteken.
jeroen11 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:17:
Er is iets vreemds aan de hand in mijn set up. Ik heb scenes per vertrek, en meerdere Hue Taps aan de muur die gekoppeld zijn aan de scenes van het betreffende vertrek. Echter bij specifiek 1 van de knoppen (met drie rondjes) van de Hue Tap die een keuken-scene aanroept (lichten gaan aan), gaat er tegelijk een enkele lamp in de woonkamer uit. Deze woonkamer lamp zit niet in de scene, als ik dezelfde scene aanroep vanuit de app gaan alleen de lampen in de keuken aan zoals verwacht maar gebeurt er niks met de woonkamer lamp.

Ik heb ook getest met een tweede Hue Tap en daar gebeurt hetzelfde: bij het aanroepen van deze specifieke scene via de Tap schakelt de woonkamer lamp uit. Andere scenes waarmee lampen in de keuken aangaan laten de woonkamer lamp niet uitgaan. En als je de scene onder een andere knop zet verhuist het probleem mee, het ligt dus zo te zien niet aan de specifieke knop van de Tap.

Kortom, er lijkt iets vreemds te gebeuren met een specifieke scene wanneer deze wordt aangeroepen via de Hue Tap. Voordat ik scenes ga deleten en weer opnieuw ga aanmaken, iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Lijkt me toch dat er iets met die scene niet goed is, die opnieuw opbouwen lijkt mij een kleine moeite als dat probleem toch verder opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
Hooglander1 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:48:
[...]
Lijkt me toch dat er iets met die scene niet goed is, die opnieuw opbouwen lijkt mij een kleine moeite als dat probleem toch verder opgelost is?
Dat is zo en dat ga ik ook doen, maar ik vind het nogal vreemd en vraag me af hoe dit gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
jeroen11 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

Dat is zo en dat ga ik ook doen, maar ik vind het nogal vreemd en vraag me af hoe dit gekomen is.
Als er een de verbinding even kwijt raakt kan het al fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Voor de rest werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
Beste lubbertkramer,

Er is een nieuwe notificatie op Tweakers verstuurd:

prijsalert voor Philips Hue Lux StarterSet (2 lampen, met Bridge)

De prijzen voor de Philips Hue Lux StarterSet (2 lampen, met Bridge) zijn onder de door jou gestelde grens van € 80,- gezakt. De laagste prijs is nu € 79,99.
Om de notificatie als gelezen te markeren of een overzicht van notificaties te krijgen kan je bij het overzicht terecht.
Weet niet of er meer mensen interesse in hebben maar nu voo 79,99 bij Mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
lubbertkramer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Weet niet of er meer mensen interesse in hebben maar nu voo 79,99 bij Mediamarkt :)
Bij de praxis zijn ze dat standaard volgens mij. Want boven de 50 euro besteding krijg je 20% korting op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Bij Amazon.es is de Hue GU10 starterkit in de aanbieding, €128,00 voor 3 GU10 lampen en een bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Na hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=149914.100) een beetje gelezen te hebben over Lightberry en ambivision twijfel ik over de aanschaf van 1 van deze twee.

Nu zou ik het leuk vinden als ik de ledstrip achter de tv kon combineren met hue. Dus gewoon als extra kleur in mijn lijst met lampen in de app.

Iemand ervaring met Ambivision, Lightberry, Ambiscreen?

Ik ben niet zo'n enorme programmeur. Dus ambivision is aardig plug&play. Maar ik vraag me af of hetgene dat ik wil ook kan.
Ik heb een Samsung tv vandaar dat ik alternatieve ambilight zoek.
Of worden het twee ledstrips achterop. 1 voor ambilight en 1 Philips friends of hue?

[ Voor 92% gewijzigd door Art.b op 12-08-2015 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
Ik zou graag een living colors tafellamp (bloom of aura) op mijn kast zetten.

Nu zie ik dat die draadloos instelbaar zijn maar kan je die ook vastzetten op 1 kleur? Ik heb schakelbare stopcontacten in mijn huis en zou daar graag zo een lamp op aansluiten zodat ik die met de drukknop aan en uit kan doen (instellen hoeft dus niet na de eerste keer).

Heb eigenlijk exact dezelfde vraag met de RGB strips. Zijn die na het instellen ook inschakelbaar via enkel de drukknoppen (die dan 24V op de strips geeft).

Anders moet ik een alternatief zoeken, desnoods met enkel wit licht.

*ik weet het dat ik nogal ouderswets ben, heb in mijn in bouw zijnde huis alles met draad gedaan ipv draadloos. Kabels, zekeringen en impulsrelais:dimmers bij de vleet :+ .

[ Voor 13% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-08-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Engineer Stewie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:57:
Ik zou graag een living colors tafellamp (bloom of aura) op mijn kast zetten.

Nu zie ik dat die draadloos instelbaar zijn maar kan je die ook vastzetten op 1 kleur? Ik heb schakelbare stopcontacten in mijn huis en zou daar graag zo een lamp op aansluiten zodat ik die met de drukknop aan en uit kan doen (instellen hoeft dus niet na de eerste keer).

Heb eigenlijk exact dezelfde vraag met de RGB strips. Zijn die na het instellen ook inschakelbaar via enkel de drukknoppen (die dan 24V op de strips geeft).

Anders moet ik een alternatief zoeken, desnoods met enkel wit licht.

*ik weet het dat ik nogal ouderswets ben, heb in mijn in bouw zijnde huis alles met draad gedaan ipv draadloos. Kabels, zekeringen en impulsrelais:dimmers bij de vleet :+ .
Ik heb twee Aura's, wanneer de stroom eraf gaat en er weer op dan doorloopt hij even alle kleuren in het spectrum om vervolgens uit te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
Tovenaar schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:26:
[...]

Ik heb twee Aura's, wanneer de stroom eraf gaat en er weer op dan doorloopt hij even alle kleuren in het spectrum om vervolgens uit te gaan...
Bedankt, niet bruikbaar dus.
Op zoek naar iets om dat toch te verwezelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Engineer Stewie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Bedankt, niet bruikbaar dus.
Op zoek naar iets om dat toch te verwezelijken.
Mi-Light werkt ongeveer zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Hooglander1 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Wat is de lengte van het armatuur?

De GU10 van Philips Hue zijn wel degelijk langer dan standaard als ik het mij goed herinner, dus die zullen zonder aanpassing wel degelijk iets uitsteken.

[...]

Diepte in de armatuur is 133mm dus zou moeten passen!
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.