Thanks
We zijn hier trouwens serieus off-topic aan het gaan.
Anders moeten we even in het Homey-topic verder doen als je nog zin hebt

Als antwoord op je vraag.
Wil je dan alleen in je kamer eea schakelen?
Wat hoe hoort de homey je als je binnenkomt via de achterdeur maar hij staat naast je tv?
En zo kan ik nog wel wat meer problemen bedenken...
Waarom moet de homey je horen? Jouw Domoticz hoort je toch ook niet?

Je komt binnen langs de achterdeur en wat doe jij dan? Ik veronderstel dat je het licht wil aandoen of zo?
Via een (Kaku-)schakelaar of met een motion sensor of zo? Rara, dat doet de homey ook.
Je moet tegen dat ding echt niet zeggen 'Homey, doe het licht effe aan'.
En als je dat wel wil doen als je in een andere kamer bent, dan kan je dat via de app doen via knoppen of spraak.
Met andere woorden, je bedenkt problemen die er helemaal niet zijn

En tsja als geld een rol speelt bij je domotica.. [ 1 zwave device ong €60 ] stop er dan maar mee.
Alleen als je weet hoe moeilijk al die protocollen zijn. [ 433Mhz zegt niets, er zit veel meer achter ]
Zwave zeg ook niets, Gen5, of wat gaat het worden :-)
Enz., zo zijn er nog wel wat waar ik geen verstand van heb.
Domotica kost geld, dat weet je hopelijk voor je er aan begint, anders heb je een probleem

Tuurlijk is z-wave of zigbee duurder, het is ook geavanceerder. Niemand verplicht je om die technologie te gebruiken, wil je goedkoper neem dan KaKu en aanverwanten.
Ik weet dat 433mhz niks zegt, daar loopt gewoon het protocol over.
[quote]
En als je een klein beetje antwoord op mijn vragen zou geven...
Ipv een fimpje achterna lopen..
[quote]
Ik denk dat jij eerder het filmpje achterna loopt en mijn posts niet helemaal leest

Ik volg het Athom-forum op de voet, dus ben waarschijnlijk beter op de hoogte over de homey dan jij...
Smaak is iedere zijn keuze, zijn ook mensen die de homey er cheap uit vinden zien.
Dat is dan ook van een filmpje achterna te lopen, of hebben ze hem al in het echt gezien

Dat doet trouwens helemaal niks aan de functionaliteit en lijkt me maar een heel flauw argument

Dan geef ik aan niet alleen mijn domotica programma, maar bijna elk opensource..[ en tsja ieder heeft een voorkeur ]
Dat is je goed recht natuurlijk

Maar als je het toch niet snapt, hoe ingewikkeld domotica is...
Koop gewoon een homey. En alles doet het zoals in het filmpje staat. :-)
Ik heb nu al een controller die z-wave en zigbee doet, deur/raam-sensoren, automatische rolluiken, motion sensors, ...
Wat bedoel je nou, dat ik gewoon wat uit mijn nek zit te lullen?
[quote]
Wat ik daarnaast aan wil geven.
Waar lees je ergens dat je alleen een homey moet kopen voor al dit moois.[ ik weet wel beter, maar iedereen?] Elke schakeling kost je geld. en het kan van de action, dat weet ik, maar ook die hebben nadelen......
[quote]
Waar heb ik gezegd dat je enkel een homey moet kopen?
En heb jij met je Domoticz geen 'schakelingen' moeten kopen? Zo nee, vraag ik me af wat je met je Domiticz doet...
Zou je misschien door hebben dat een Ks project niet meteen heilig is.
Dat weet ik heel goed, waarom denk je dat ik mijn huidige controller ga vervangen?
https://www.kickstarter.c...en-wifi-router-smart-homeDaarnaast zou je als je dit topic leest...
http://tweakers.net/video...ca-met-stembesturing.html
De antwoorden van weejewel kunnen lezen..[ de ontwikkelaar, die zou het toch wel weten hoop ik ]
En daar staat toch echt ergens 1 in de kamer en 1 in de slaapkamer.
Infrarood zou achterhaald zijn en heeft geen prio.???
En dan ben ik slecht in lezen, dus er staan vast nog wel meer beperkingen.
Tja, als zijn visie is dat hij IR achterhaald vind, mag dat best toch?
Hij heeft ook ergens gelijk, tegenwoordig kan je tv's, receivers, ... allemaal via netwerk bedienen.
En heb je toch nog ergens IR nodig, gebruik dan een Marmitek-setje er tussen of zo?
Ik dacht dat Domoticz voor de doe-het-zelvers was? Dan heb je toch wel wat fantasie hoop ik om zo'n 'problemen' op te lossen?
Maar ja.
Ik blijf aangeven eerst de users ervaringen afwachten.
En als mensen dat anders zien, mag dat van mij hoor, zonder aanziens des persoons

Nou, 1 van die eerste ervaringen zal je dan van mij wel krijgen

En hoop ik dat het weejewel en maten gaat lukken om hem aan de man te krijgen.
want alles wat uit NL komt mag van mij de wereld veroveren

Hoop ik ook, ze hebben iig al ergens een miljoen van investeerders weten bij elkaar te sprokkelen

Voor mij is het zo ook wel goed, ik heb hier al veel meer tekst neergezet dan ik van plan was, maar ik vind gewoon dat je heel vaak heel negatief doet over andere producten dan je Domoticz, dus daarom ging ik even in de tegenaanval.
No hard feelings?

OmeAnne schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:58:
Om kort te gaan, je hoeft niet perse een Homey in elke kamer, maar dan kun je niet de volledige functionaliteit van de Homey benutten. Zoals spraak/geluid besturing. Om te weten of jij in een kamer bent, moet er een Homey in de kamer staan, dit geldt ook als je alles met je stem wilt besturen.
Of het moet mogelijk zijn om dit vanaf afstand te doen met kleine microfoontjes.
Zo, in het kort komt het dus inderdaad hier op neer

Behalve dat je je phone gebruikt ipv die microfoontjes dan
[
Voor 5% gewijzigd door
Fire69 op 05-08-2015 12:43
]