[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45
Brammel schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:58:
Net besteld. Staat nog een levertijd van 4 tot 6 weken, maar als ik dit zo lees zou het wel eens veel korter kunnen duren.
Vanochtend besteld, nu al verzonden. Hoezo 4 to 6 weken levertijd? 1 dag duurt het dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvp
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Xantos, ik heb exact hetzelfde probleem, wel Apple nummer heb je gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollieno
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04-2021
12 december 2012 besteld. 10 januari in huis.
Bestelling
1x starters pakket
3x extra lamp

Het is het wachten waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
robvp schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:47:
Xantos, ik heb exact hetzelfde probleem, wel Apple nummer heb je gebeld ?
Doet jouw hue set het helemaal niet of heeft ie het wel gedaan?

Telefoon: 0900 7777 703 na mijn verhaal ben ik doorverbonden naar een andere afdeling. Ze hebben er een spoed zending van gemaakt, kreeg net bericht van Apple, morgen krijg ik als het goed is al een nieuw exemplaar.

Oja.. Ik wacht al 3 dagen op hulp van de Philips klantenservice maar die reageren nauwelijks. Ik laat het ticket eens lopen kijken waar ze nog mee komen. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door xantos op 10-01-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18

B2

wa' seggie?

Gisteren mijn 2 extra bestelde lampen ook ontvangen. Nu 6 Hue lampen in de woonkamer :) Gebruik het meeste de standaard relax scene, 's avonds iets gedimt.
Ik wil de scene's nog echt goed gaan instellen, dus een specifieke voor tv-kijken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
weet iemand of het mogelijk is om klik aan klik uit op hue te krijgen ?
of zijn er modules waar ik de KAKU er tussen uit kan halen?

zou mooi zijn als dat kon, ik zit nu met 2 systemen te werken ... vrouw snap er niks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Spoed pakket vandaag ontvangen en het werkt perfect! De eerste bridge was dus binnen een paar uur kaduuk. Wel een goeie service van Apple dat ze zo snel een nieuw exemplaar sturen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Zie ik iets over het hoofd, of kan je niet een scene maken waarbij je voor elke lamp een kleur kiest zoals je kan doen bij het handmatig instellen van een lamp? Ik kan alleen scenes maken op basis van een foto of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 22:08
http://www.everyhue.com/?...-related-zigbee-questions

Het is iemand gelukt om de Hue aan een HAP-coordinator te koppelen! Maw, het moet ook mogelijk zijn om de Hue's te bedienen met Zigbee-wandschakelaars en sensors en zo! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
@Dragon: ik zag net op Everyhue dat je terug aan Huecontrol gaat werken. Heel goed nieuws :)
Ik heb je app hier draaien, maar momenteel is het nogal beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Fire69 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:17:
@Dragon: ik zag net op Everyhue dat je terug aan Huecontrol gaat werken. Heel goed nieuws :)
Ik heb je app hier draaien, maar momenteel is het nogal beperkt :)
Ja klopt, ik heb nogal lopen slacken de laatste tijd. :P
Ben op het moment bezig met groups te implementeren, zodat niet alle lampen aangaan door mijn AutoOn plugin, maar alleen degene die ik wil. Daarna misschien maar eens kijken naar de web interface.

Als je nog ideëen hebt hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eerlijk gezegd heb ik vandaag Hue Controller van Zanker toch maar gekocht. :)

Die app ondersteund echt al een hoop dingen. Groups, sets, schedules, events, ...

Enige wat ik mis in zijn webinterface is een overzichtelijke manier om per kamer de lichten te bedienen.
Ik zou echt graag zo een plattegrondje kunnen gebruiken waar je dan gewoon moet op tikken om het licht aan of uit te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

TheVMaster

Moderator WOS
Fire69 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:10:
Eerlijk gezegd heb ik vandaag Hue Controller van Zanker toch maar gekocht. :)

Die app ondersteund echt al een hoop dingen. Groups, sets, schedules, events, ...

Enige wat ik mis in zijn webinterface is een overzichtelijke manier om per kamer de lichten te bedienen.
Ik zou echt graag zo een plattegrondje kunnen gebruiken waar je dan gewoon moet op tikken om het licht aan of uit te doen :)
Eh....die Hue Controller...is dat iOS / Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 21:57
[google=hue controller zanker] » https://github.com/zanker/hue-controller

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
;-) Ruby dingetje dus...? Hmm....zal eens kijken of ik dat op Windows aan de gang kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Ik heb de app nu geinstalleerd op meerdere iPhones en iPads en wat er mee gespeeld. Mijn ingestelde schedule om de lampen op een bepaalde tijd te laten aangaan werkt ineens niet meer. Hij staat nog wel zo ingesteld, maar doet verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Heeft ie wel een blauw icoontje? Dus in het hoofdscherm staat op de preset een klokje (als je een schedule gekoppeld hebt), die kan grijs en blauw zijn.

Als die grijs is, dan moet je even dubbeltappen erop, dan gaat ie hem weer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TheVMaster schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:19:
[...]

;-) Ruby dingetje dus...? Hmm....zal eens kijken of ik dat op Windows aan de gang kan krijgen.
Het is denk ik in Ruby gemaakt, maar dan in Java ingepakt of zo, geen flauw idee hoe dat werkt verder :+
Maar het is dus gewoon een .jar die je start in oa. Windows.
Daarna krijg je een redelijk mooie webinterface te zien.
Ideaal om op een servertje te draaien dus!

http://www.everyhue.com/?...indowslinux-now-available

Je kan er een demo downloaden denk ik.
xantos schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:31:
Ik heb de app nu geinstalleerd op meerdere iPhones en iPads en wat er mee gespeeld. Mijn ingestelde schedule om de lampen op een bepaalde tijd te laten aangaan werkt ineens niet meer. Hij staat nog wel zo ingesteld, maar doet verder niks.
De schedules die je via de app instelt werken maar 1x, daarna moet je ze opnieuw activeren door er op te dubbel-tikken :/
Daarom dat ik dus al zei dat die app vrij waardeloos is...

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 14-01-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wauw....heb de Hue kit afgelopen donderdag bij Apple besteld, vandaag mail dat hij morgen bezorgd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Laatst online: 25-04 15:44
Fire69 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:43:
http://www.everyhue.com/?...-related-zigbee-questions

Het is iemand gelukt om de Hue aan een HAP-coordinator te koppelen! Maw, het moet ook mogelijk zijn om de Hue's te bedienen met Zigbee-wandschakelaars en sensors en zo! _O_
Ik ben nog erg aan het twijfelen over de aanschaf van hue. Ik wil nml niet op gebruiksgemak inleveren. Zijn er al oplossingen waardoor je hue met een normale schakelaar kan bedienen (het liefst een dimmer) zonder dat de hue lampen op z'n felste stand aanspringen? Zou een zigbee wandschakelaar de klus kunnen klaren? Ik dacht zelf aan een living colors remote op de muur gemonteerd maar ben niet bekend met die dingen. Iemand toevallig in staat om een filmpje te maken van hue lampen die je met de living colors remote bediend?

Nog een tip: http://www.iphoneclub.nl/...ilight-voor-tv-gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
De schedules die je via de app instelt werken maar 1x, daarna moet je ze opnieuw activeren door er op te dubbel-tikken :/
Daarom dat ik dus al zei dat die app vrij waardeloos is...
Oei.. dat wist ik niet. Daar heb je inderdaad niks aan. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
;-) Yeah...mijn Hue's zijn ook binnen! Vanavond eens ff kijken of ik er z'n Ambiance Smart link dinges schakelaar op kan aansluiten, dan is m'n vrouw ook tevreden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Een wat kan op aansluiten? :)

Voor de geintresseerden, hier is een link naar de Hue Controller-app, die 48u te gebruiken is om te testen:
http://www.everyhue.com/?page_id=38#/discussion/comment/1407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fire69 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:07:
Een wat kan op aansluiten? :)

Voor de geintresseerden, hier is een link naar de Hue Controller-app, die 48u te gebruiken is om te testen:
http://www.everyhue.com/?page_id=38#/discussion/comment/1407
heb jij die gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
I wish! Ik heb hem gekocht. :P

Wordt momenteel actief aan ontwikkelt door de dev, bugfixes en nieuwe features komen bijna dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fire69 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:29:
I wish! Ik heb hem gekocht. :P

Wordt momenteel actief aan ontwikkelt door de dev, bugfixes en nieuwe features komen bijna dagelijks.
Ja ik ook. Maar eh..als ik devices wil toevoegen, dan gaat dat niet..kan alleen m'n server (die altijd aan staat :p) koppelen.

Heb al ff in dat topic gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-06 11:29
Ik heb inmiddels ook mijn bestellingen binnen, 2x losse bestelling voor een starterskit werden na een dag bezorgd. Leuk speelgoed, maar ook prima verlichting voor in de woonkamer omdat je precies de gewenste hoeveelheid licht kunt afstemmen zonder dimmer (is nog goedkoper ook).
Mikey NL schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:23:
Heeft ie wel een blauw icoontje? Dus in het hoofdscherm staat op de preset een klokje (als je een schedule gekoppeld hebt), die kan grijs en blauw zijn.

Als die grijs is, dan moet je even dubbeltappen erop, dan gaat ie hem weer aan zetten.
xantos schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:48:
[...]

Oei.. dat wist ik niet. Daar heb je inderdaad niks aan. :F
Dat is een grote tekortkoming, Ik had zelf gehoopt dat de schedules gewoon als een verwarmingsthermostaat kon instellen. Ideaal voor huisdieren en inbraakpreventie. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn?

Ondersteund de Hue Controller-app deze functionaliteiten wel? Ben nog niet in de gelegenheid geweest deze app te testen.

[ Voor 18% gewijzigd door jambon op 16-01-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:35
Ik denk dat ik het beste in dit topic terecht kan met mijn vragen,

Vraag 1: Ik ga een Livingcolors Iris lamp aanschaffen. Daarnaast wil ik twee lampen voorzien van Livingwhites spaarlampen. Kan ik deze met de afstandsbediening van de Iris bedienen? Deze wordt namelijk met een andere, simpelere, afstandsbediening geleverd dan voorheen zag ik?

Vraag 2: Misschien dat ik in een later stadium over wil stappen naar Philips Hue. Kan ik de Iris en de Livingwhites dan aan dit systeem koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TheVMaster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:34:
[...]

Ja ik ook. Maar eh..als ik devices wil toevoegen, dan gaat dat niet..kan alleen m'n server (die altijd aan staat :p) koppelen.

Heb al ff in dat topic gereageerd.
Ah, Helmer dus :)
jambon schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:46:
[...]

Dat is een grote tekortkoming, Ik had zelf gehoopt dat de schedules gewoon als een verwarmingsthermostaat kon instellen. Ideaal voor huisdieren en inbraakpreventie. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn?

Ondersteund de Hue Controller-app deze functionaliteiten wel? Ben nog niet in de gelegenheid geweest deze app te testen.
Yep, Hue Controller ondersteund dat allemaal wel. :)
nielsgaastra schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:28:

Vraag 1: Ik ga een Livingcolors Iris lamp aanschaffen. Daarnaast wil ik twee lampen voorzien van Livingwhites spaarlampen. Kan ik deze met de afstandsbediening van de Iris bedienen? Deze wordt namelijk met een andere, simpelere, afstandsbediening geleverd dan voorheen zag ik?

Vraag 2: Misschien dat ik in een later stadium over wil stappen naar Philips Hue. Kan ik de Iris en de Livingwhites dan aan dit systeem koppelen?
Dat zou inderdaad allemaal zonder problemen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:04
jambon schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:46:
Ik heb begrepen dat de volgende versie van de Hue app dit zal gaan ondersteunen. Ben alleen erg benieuwd wanneer deze gaat komen...

[ Voor 7% gewijzigd door Timmy op 16-01-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er zouden allerlei verbeteringen op komst zijn, in de app (die ik persoonlijk nutteloos vind, zelfs al doen ze nog zoveel verbeteringen, het draait nog steeds niet centraal maar op een device. Hun meethue-site is niet veel beter eigenlijk) en in de firmware van de bridge.
Hopen en afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 22:22
nielsgaastra schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:28:

1) ja, alleen heeft de AB van de Iris niet de mogelijkheid om lampen individueel te selecteren. Je kunt dus alleen alle lampen aan of uit zetten.

2) ja. Hou er wel rekening mee dat de Iris en de Hue lampen andere LED's hebben en daarom iets andere kleuren weergeven. De Hue heeft meer pastel-achtige tinten, de Iris (en LC in het algemeen) is beter in pure harde kleuren. Daarbij kan je de LC lampen niet instellen op kleurtemperatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
De voorraad is weer aangevuld. Vanmiddag besteld en nu al verzonden.
Dat is een stuk beter dan de 1,5 maand die ik moest wachten toen ik het eerste pakket bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 17:45
Ik heb een webapp gemaakt om direct via het iPhone homescreen m’n Hue lampen aan en uit te zetten. Bij het openen van de webapp gaat het licht meteen aan / uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.onemorething.nl/uploads/community/5f0a827c5b249d758e77651a8a5e2bc974f32e29_0.png

En als de webapp geopend is krijg je ook de mogelijkheid om de lampen te schakelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.onemorething.nl/uploads/community/c900cacc6564c9ad3630ab06a43f00cb60da1828_0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2755

Timmy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:36:
De voorraad is weer aangevuld. Vanmiddag besteld en nu al verzonden.
Dat is een stuk beter dan de 1,5 maand die ik moest wachten toen ik het eerste pakket bestelde.
Voor de enkele lampen, of voor de Starter Pack? Zit er aan te denken om er nog 2 bij te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
michielvz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:53:
[...]

Ik ben nog erg aan het twijfelen over de aanschaf van hue. Ik wil nml niet op gebruiksgemak inleveren. Zijn er al oplossingen waardoor je hue met een normale schakelaar kan bedienen (het liefst een dimmer) zonder dat de hue lampen op z'n felste stand aanspringen? Zou een zigbee wandschakelaar de klus kunnen klaren? Ik dacht zelf aan een living colors remote op de muur gemonteerd maar ben niet bekend met die dingen. Iemand toevallig in staat om een filmpje te maken van hue lampen die je met de living colors remote bediend?

Nog een tip: http://www.iphoneclub.nl/...ilight-voor-tv-gebruiken/
Iemand die antwoord kan geven op mijn eerder gestelde vraag? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Anoniem: 2755 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:42:
Voor de enkele lampen, of voor de Starter Pack? Zit er aan te denken om er nog 2 bij te kopen...
Beide. Ik heb een pakket en 5 losse lampen besteld. Voor de gehele bestelling kreeg ik de verzendbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

basvanderploeg schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:45:
Ik heb een webapp gemaakt om direct via het iPhone homescreen m’n Hue lampen aan en uit te zetten. Bij het openen van de webapp gaat het licht meteen aan / uit.

En als de webapp geopend is krijg je ook de mogelijkheid om de lampen te schakelen.
Wat schakeld hij dan, de laatst gebruikte scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
i2Paq schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Wat schakeld hij dan, de laatst gebruikte scene?
Klopt! Maar het is ook mogelijk een scene in te stellen. Dan schakelt de scene aan / uit bij het openen van de webapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

basvanderploeg schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:21:
[...]

Klopt! Maar het is ook mogelijk een scene in te stellen. Dan schakelt de scene aan / uit bij het openen van de webapp.
En deze WebApp draait op een lokale server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Ik heb zojuist een telefoontje gehad van Philips ivm de kleurafwijking die ik heb in 1 van mijn lampen.
Ze gaan de hele set vervangen voor me en krijg een e-mail met nadere instructies hiervoor.

Ben benieuwd. Krijg dan ook een nieuwe bridge, moet ik alles dan opnieuw instellen qua profielen en scenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 16:34

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Nope, alleen ff opnieuw linken en klaar :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
i2Paq schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:37:
[...]

En deze WebApp draait op een lokale server?
Hij draait op een externe server, maar werkt alleen als je verbonden bent met het netwerk waarop de Hue is aangesloten. Extern laten werken kan ook, maar dan moet port forwarding worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

basvanderploeg schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Hij draait op een externe server, maar werkt alleen als je verbonden bent met het netwerk waarop de Hue is aangesloten. Extern laten werken kan ook, maar dan moet port forwarding worden ingesteld.
Tis alleen voor thuis gebruik zodat je snel de Hue's kan aan kan zetten zonder (weer) een scenery te moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:04
Ik weet niet of ik hier goed zit kwa topic maar misschien dat iemand hier mijn vraag kan beantwoorden aangezien ik er nergens iets over terug kan vinden op het grote boze internet.

Ik heb nu een livingcolors iris lamp en ik zou graag een aantal livingwhites willen aanschaffen maar kan ik deze lampen incl. de livingcolors lamp bedienen met dezelfde afstandsbediening? Indien dit het geval is, kan ik dan ook alle lampen individueel bedienen? Zo ja, hoe doe ik dit op de afstandsbediening?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
Nano2009 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:47:
Ik weet niet of ik hier goed zit kwa topic maar misschien dat iemand hier mijn vraag kan beantwoorden aangezien ik er nergens iets over terug kan vinden op het grote boze internet.

Ik heb nu een livingcolors iris lamp en ik zou graag een aantal livingwhites willen aanschaffen maar kan ik deze lampen incl. de livingcolors lamp bedienen met dezelfde afstandsbediening? Indien dit het geval is, kan ik dan ook alle lampen individueel bedienen? Zo ja, hoe doe ik dit op de afstandsbediening?

Alvast bedankt!
Ik heb hier de philips lampen + living colors + bloom lampen en kan deze allemaal bedienen met de meegeleverde afstandbediening door te "scrollen" kom je vanzelf bij de juiste lamp terecht. (met 7 lampen duurt dat soms even).

Ik heb dit opgelost door de verschillende afstandbedieningen te gebruiken voor de verschillende vertrekken, werkt perfect.

Heb bij Saturn een living whites besteld voor €12,99 inlc verzending. Hoop deze buiten te kunnen gebruiken maar dan moet eerst het probleem opglelost zijn dat de schema's automatisch blijven werken ipv dubbeltappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
michielvz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:51:
[...]

De lampen achter een schakelaar onthouden inderdaad niet hun laatste stand (zou een mooie optie zijn), vooral op de overloop is dit vervelend, daar loop je vaak snel langs en is het ineens behoorlijk fel. In de overige vertrekken laat ik de afstandbediningen rondslingeren, zo is er altijd een in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jambon schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:46:
[...]

Ik heb hier de philips lampen + living colors + bloom lampen en kan deze allemaal bedienen met de meegeleverde afstandbediening door te "scrollen" kom je vanzelf bij de juiste lamp terecht. (met 7 lampen duurt dat soms even).

Ik heb dit opgelost door de verschillende afstandbedieningen te gebruiken voor de verschillende vertrekken, werkt perfect.

Heb bij Saturn een living whites besteld voor €12,99 inlc verzending. Hoop deze buiten te kunnen gebruiken maar dan moet eerst het probleem opglelost zijn dat de schema's automatisch blijven werken ipv dubbeltappen.
Hmm...ik zie ze alleen voor 19,99 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:03
de praxis heeft deze week nog 3 lichtbronnen voor de prijs van 2..
heb daar ( bij de megapraxis want de gewone hebben ze niet ) 3 Philips LivingWhites gehaald voor de prijs van 2 stuks dus ze kosten dan omgerekend € 13.66 per stuk :)

[ Voor 200% gewijzigd door lowo op 18-01-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
michielvz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:51:
[...]

Ik bedien de lampen nu hoofdzakelijk met de RC van de LC :)
Maar ik heb gewoon aan de 3 sceneknoppen 1, 2 of 3 lampen gekoppeld (scene 1 is lamp 1, scene 2 is lamp 1 en 2, scene 3 is lamp 1,2 en 3).
Da's handig gezien de opstelling voorlopig (zit in een bouwwerf :P )

Maar om ze individueel zo te bedienen, da's niet handig. Je moet met de < en > pijltjes de lampen aflopen om ze apart in te stellen.

Ik zit met smart op Zigbee-schakelaars te wachten.
Of iemand die HAP-schakelaars werkend krijgt met de Hues. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:06:
[...]

JAaaah.....enig idee wanneer we Zigbee schakelaars kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:16

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb Philips inmiddels via verschillende kanalen en personen gevraagd of ze hier mee bezig zijn maar helaas krijg ik iedere keer hetzelfde antwoord: we doen geen uitspraken over ontwikkelingen...

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 17-01-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
TheVMaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:16:
[...]

Hmm...ik zie ze alleen voor 19,99 staan.
Ik zie het nu ook, heb ze vorige week voor €12,99 besteld.
Bij de mediamarkt moest je verzendkosten betalen maar zie dat ze daar nu ook 19,99 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jambon schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:42:
[...]

Ik zie het nu ook, heb ze vorige week voor €12,99 besteld.
Bij de mediamarkt moest je verzendkosten betalen maar zie dat ze daar nu ook 19,99 kosten.
Dat is zonder schakelaar neem ik aan? Met schakelaar zijn ze volgens mij 61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TheVMaster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:31:
[...]

JAaaah.....enig idee wanneer we Zigbee schakelaars kunnen verwachten?
Tja, HA-materiaal is er eigenlijk wel al genoeg te koop hoor.
Maar ik denk dat je daarmee de lichten enkel gaat kunnen aan/uit/dimmen.
Wat op zich natuurlijk al een goed begin is :)

Dit had ik hier al eens gepost, maar nu de Hues blijkbaar wel met het HA-profiel overweg kunnen, is het terug iets relevanter:
http://www.alibaba.com/sh...me-automation-switch.html

Dit is natuurlijk de iets twijfelachtigere hardware.
Je hebt ook dingen als Control4 en zo, maar daar wil je de prijs niet van weten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:59:
[...]

Tja, HA-materiaal is er eigenlijk wel al genoeg te koop hoor.
Maar ik denk dat je daarmee de lichten enkel gaat kunnen aan/uit/dimmen.
Wat op zich natuurlijk al een goed begin is :)

Dit had ik hier al eens gepost, maar nu de Hues blijkbaar wel met het HA-profiel overweg kunnen, is het terug iets relevanter:
http://www.alibaba.com/sh...me-automation-switch.html

Dit is natuurlijk de iets twijfelachtigere hardware.
Je hebt ook dingen als Control4 en zo, maar daar wil je de prijs niet van weten :/
Op zich hoef ik met een schakelaar (in de muur) alleen maar de verlichting aan te kunnen zetten. Als ik met kleuren wilt schakelen of dimmen dan pak ik wel een LC AB of de HUE App :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
LeGrand heeft blijkbaar ook Zigbee-materiaal.
Voordeel is dat dat waarschijnlijk beter zal passen in de Europese inbouwdozen dan dat Chinese spul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Dus als ik jullie goed begrijp dan bestaan er dus dimmers die hue kunnen aansturen? Ik heb gegoogled maar kom weinig nederlandse winkels tegen die zigbee materiaal verkopen en degene die dat materiaal hebben, hebben geen ha-dimmers. Kunnen jullie iets aanraden of bestaan er nog geen dimmers die hue kunnen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mocht iemand nog plannen hebben voor Living Whites, marktplaats heeft vandaag een aanbieding met zeven smartlink lampen (20 Watt) en afstandsbediening voor € 69,95 (+verzendkosten € 6,95).
Geldig tot en met zaterdagavond 19 januari 2013 tot 23:59.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 18-01-2013 10:00 . Reden: Verkeerd jaartal gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
robertwebbe schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:11:
Geldig tot en met zaterdagavond 19 januari 2012 tot 23:59.
Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Sorry, ik bedoelde natuurlijk 2013...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:03
Idd een mooie aanbieding.. Jammer dat er alleen 20 Watt lampen bij zitten; die zijn zo hoog dat ze niet goed toe te passen zijn in bijvoorbeeld een staande uplight schemerlamp omdat ze boven de lampekap uitsteken.. De 15 Watt lampen zijn wat dat betreft veel beter toepasbaar! ( 20 Watt hoogte 131 mm ; 15 Watt hoogte 114 mm )

http://www.philips.nl/c/-...102-drp4?t=specifications
http://www.philips.nl/c/-.../prd/nl/?t=specifications
Mocht iemand nog plannen hebben voor Living Whites, marktplaats heeft vandaag een aanbieding met zeven smartlink lampen (20 Watt) en afstandsbediening voor € 69,95 (+verzendkosten € 6,95).
Geldig tot en met zaterdagavond 19 januari 2012 tot 23:59.

[ Voor 13% gewijzigd door lowo op 18-01-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Goede opmerking, dat wist ik niet. Op de meeste websites lijken ze even groot omdat de productafbeeldingen hetzelfde er uit zien. Maar gelukkig is het voor mijn doel niet van belang, de lampen die ik gebruik hebben de ruimte.

Ik heb trouwens adapters gevonden voor grote fitting naar kleine fitting (E27 naar E14):

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_37162_1.jpg

Ze kosten hier maar € 1,20 inclusief gratis verzending, binnen een paar dagen werden ze al geleverd.
Uiteraard Chinese kwaliteit zonder CE keurmerk maar zolang je er niet meer dan 40 Watt in steekt zal het prima gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 18-01-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geldig tot en met zaterdagavond 19 januari 2013 tot 23:59.
Lukt niet naar België :(
robertwebbe schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:14:
Goede opmerking, dat wist ik niet. Op de meeste websites lijken ze even groot omdat de productafbeeldingen hetzelfde er uit zien. Maar gelukkig is het voor mijn doel niet van belang, de lampen die ik gebruik hebben de ruimte.

Ik heb trouwens adapters gevonden voor grote fitting naar kleine fitting (E27 naar E14):

Ze kosten hier maar € 1,20 inclusief gratis verzending, binnen een paar dagen werden ze al geleverd.
Uiteraard Chinese kwaliteit zonder CE keurmerk maar zolang je er niet meer dan 40 Watt in steekt zal het prima gaan.
Jammer dat je Hues al zo groot zijn op zich. Als daar deze adapter nog op moet, past het bijna nergens meer in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Moet zeggen dat Belkin Wemo systeem begint ook steeds meer mogelijkheden te krijgen, zou mooi zijn als die Hue gaan ondersteunen, gelijk een mooi totaal eco systeem. Hebben al aan en uit stopcontact dozen, beweging sensor, bij de ces lichtschakelaar laten zien, en leuke programmeer mogelijkheden voor consumenten. Zag ook al een deurslot ergens.

https://ifttt.com/recipes?channel=wemo_switch

Als de lampen eenmaal aanzijn kun je kleur en intensiteit toch nog altijd zelf regelen via hue specifieke apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Fire69 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:12:
[...]
Lukt niet naar België :(
[...]
Als je heel graag wilt kan ik nog wel een setje bestellen en die naar je doorsturen.
Stuur me maar even een DM als je geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb even zitten tellen, maar ik kom eigenlijk helemaal niet aan 7 lampen met E27 :P
Toch bedankt voor het aanbod!

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 18-01-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fire69 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:45:
Ik heb even zitten tellen, maar ik kom eigenlijk helemaal niet aan 7 lampen met E27 :P
Toch bedankt voor het aanbod!
Ik vind het dan weer jammer dat het witte spaarlampne zin, vind die HUE's met al die kleurtjes zo mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmy schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:12:
[...]

Beide. Ik heb een pakket en 5 losse lampen besteld. Voor de gehele bestelling kreeg ik de verzendbevestiging.
Denk dat je geluk heb gehad, of dat het de combinatie pakket/losse lampen was. Gisteren besteld en staat nog steed 4-6 weken. Ik wacht maar af... Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

TheVMaster schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:59:
[...]
Ik vind het dan weer jammer dat het witte spaarlampne zin, vind die HUE's met al die kleurtjes zo mooi :+
Ik ook. Maar een kleurlamp kost € 60 en een witte (nu) € 10.
Daarom vervang ik de rest van de lampen voor SmartLinks, dan kan ik deze ook in 1 keer schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahoud
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 21:23
Anoniem: 2755 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:35:
[...]

Denk dat je geluk heb gehad, of dat het de combinatie pakket/losse lampen was. Gisteren besteld en staat nog steed 4-6 weken. Ik wacht maar af... Bedankt voor je reactie.
Vreemd... vanmiddag om 14:20h een Starter Pack besteld, en zojuist om 18:58h een verzendbevestiging van Apple... en dus Maandag in huis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:22
hier hetzelfde,
vanmiddag besteld, maandag in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:06:
[...]

Ik bedien de lampen nu hoofdzakelijk met de RC van de LC :)
Maar ik heb gewoon aan de 3 sceneknoppen 1, 2 of 3 lampen gekoppeld (scene 1 is lamp 1, scene 2 is lamp 1 en 2, scene 3 is lamp 1,2 en 3).
Da's handig gezien de opstelling voorlopig (zit in een bouwwerf :P )

Maar om ze individueel zo te bedienen, da's niet handig. Je moet met de < en > pijltjes de lampen aflopen om ze apart in te stellen.

Zou je toevallig een filmpje kunnen maken van hoe je met de remote de verschillende lampen bediend? Mijn dank is _/-\o_ Ik ben erg nieuwschierig naar het gebruiksgemak. Hoe werkt het trouwens met een lamp waar drie hue's inzitten? Kan je deze drie hue's tegelijk bedienen zodat ze simultaan aangaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
michielvz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:15:
[...]

Zou je toevallig een filmpje kunnen maken van hoe je met de remote de verschillende lampen bediend? Mijn dank is _/-\o_ Ik ben erg nieuwschierig naar het gebruiksgemak. Hoe werkt het trouwens met een lamp waar drie hue's inzitten? Kan je deze drie hue's tegelijk bedienen zodat ze simultaan aangaan?
YEah..wij hebben ook 2 LivingColors remotes....en kunnen alle lampen afzonderlijk of allemaal tegelijk schakelen (hebben er op het moment 3). Erg gaaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahoud schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:54:
[...]

Vreemd... vanmiddag om 14:20h een Starter Pack besteld, en zojuist om 18:58h een verzendbevestiging van Apple... en dus Maandag in huis 8)
Mijn bestelling was voor 2x de "Philips Hue LED lamp - Single Pack", ik denk dat ze de starter packs voorrang geven op de losse lampen. Anders kan ik het ook niet verklaren, die levertijden op de site kloppen in ieder geval niet in alle gevallen. Mijn starter pack was ook een paar dagen na bestelling binnen terwijl er op de site 4-6 weken stond. Ik wacht wel af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
TheVMaster schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:22:
[...]

YEah..wij hebben ook 2 LivingColors remotes....en kunnen alle lampen afzonderlijk of allemaal tegelijk schakelen (hebben er op het moment 3). Erg gaaf....
Misschien kan jij een filmpje maken. Ik denk dat veel mensen zo'n demo wel interessant vinden. Op youtube staan alleen filmpjes over de bediening van hue met apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den1972
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 18:25
Mijn interesse heb je al gewekt. Ik heb 2 LC remotes maar krijg ze niet gekoppeld aan de HEU's. Een demo filmpje of een goede omschrijving zou welkom zijn.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb het op deze manier gedaan:

En het werkt perfect! _/-\o_

PSN: Rob_VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
kan je die living Whites ook als aparte lamp in Hue bedienen ? dus niet allemaal tegelijk

ik wil dat setje van marktplaats kopen met 7 lampen maar als ik ze niet apart kan bedienen heb ik er niet zoveel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
den1972 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:04:
Mijn interesse heb je al gewekt. Ik heb 2 LC remotes maar krijg ze niet gekoppeld aan de HEU's. Een demo filmpje of een goede omschrijving zou welkom zijn.

Alvast bedankt :)
Remote aan een Hue koppelen is heel simpel.
Gewoon de remote naast de Hue houden en een kleine 10sec op de I blijven duwen. Je zal de Hue even zien knipperen en het lamp-icoontje op de remote ook.

Dat doe je voor elke Hue (of elke lamp eigenlijk, LIvingColors en LivingWhites is hetzelfde) en je bent klaar.

Daarna ga je naar je Hue-bridge, je druk op de knop op de bridge, en dan druk je terug een seconde of 10 op de I van de remote. Bridge en remote knipperen en alle lampen van je remote zitten dan in je bridge. :)
Mr. Noodle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:48:
kan je die living Whites ook als aparte lamp in Hue bedienen ? dus niet allemaal tegelijk

ik wil dat setje van marktplaats kopen met 7 lampen maar als ik ze niet apart kan bedienen heb ik er niet zoveel aan
Yep, gewoon met de < en > de lamp kiezen die je wil bedienen en dan aan/uit/dimmen. :)
Niet handig, maar het werkt :P

[edit]
Zie net dat je ze via de bridge wil bedienen. Dat gaat ook ja :P

Hue Controller

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 21-01-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:30
Mr. Noodle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:48:

Ja dat kan :) ze staan als "Dimmable Light" in mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Het duurde bij mij even voordat ik door had hoe je de (iOS) app het best kan gebruiken met verschillende soorten lampen (Hue, living whites spaarlampen en living whites plug). Mijn opstelling is als volgt:

Woonkamer
* 3 Hue lampen
* 1 living whites plug (On-Off stand) met een decoratieve lamp.
* 2 living whites spaarlampen boven de eettafel
Slaapkamer
* 1 living whites plug (dimbaar) met een gewone gloeilamp

Ik heb de volgende scenes gemaakt:
* 6 scenes voor verschillende kleuren voor de Hue lampen. De andere lampen veranderen dus niet en kan ik de alle Hue lampen bijvoorbeeld blauw maken.
* 4 andere meer kleurige scenes voor de hue lampen. Alle andere lampen veranderen niet.
* 2 scenes voor de spaarlampen boven de eettafel, eentje gedimd en eentje fel.
* 1 scene om de decoratieve lamp aan en uit te zetten
* 1 scene waarmee alle lampen uitgaan en de lamp op de slaapkamer aan gaat. Deze staat ook ingesteld op m'n afstandbediening zodat als ik naar bed ga alleen maar op de 3e scene van de afstandbediening hoef te klikken.
* 1 scene waarmee ik de lamp op mijn slaapkamer als wake up light kan gebruiken.

Nu is het alleen nog afwachten tot dat de Android app dezelfde scenes ondersteund. Deze kan nog niet met de meethue portal connecten en zal je dus elke scene opnieuw aan moeten maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 16:17

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

B2 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:23:
[...]

Gisteren een 110V versie enkele lamp binnen gekregen, werkt perfect met de overige 220V lampen en bridge. We merken het wel of ie eerder kapot gaat.
Alternatief was wachten tot maart en dat was mij te lang.
Ik ben erg benieuwd: werkt de 110V versie van de lamp nog naar behoren? Zelf heb ik net 3 setjes uit de US meegenomen maar kwam er thuis pas achter dat er een range van 110-120V op de fitting staat. Ik was niet heel bang voor de voltages v/d adapter dus ik heb min of meer de setjes blind meegenomen. Ik heb wel 1 lamp getest en die deed het wel gewoon naar behoren.

Ik kan voor de zekerheid wel omvormers gaan inzetten maar dan ga ik er 10,- per lamp op achteruit.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op het Everyhue-forum zeggen ze dat je qua levensduur moet rekenen in weken ipv jaren als je de 110v-versie op 220 zet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Fire69 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:03:
Op het Everyhue-forum zeggen ze dat je qua levensduur moet rekenen in weken ipv jaren als je de 110v-versie op 220 zet :X
Die 10 EUR is dus een prima investering. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
@Fire69 : Moet wel zeggen dat de support van die HUE Controller App redelijk is, maar devices toevoegen werkt bij mij nog niet echt :( Op welk OS draai jij die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Edgarz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:40:
[...]

Kan je wel zeggen ja! :P
TheVMaster schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:42:
@Fire69 : Moet wel zeggen dat de support van die HUE Controller App redelijk is, maar devices toevoegen werkt bij mij nog niet echt :( Op welk OS draai jij die app?
Ik mag niet klagen over de support, ben al een uur of 3 constant aan het heen en weer mailen :+

Ik draait de app momenteel op Win7, maar het zou uiteindelijk op een Ubuntu server moeten komen, krijg er al een beetje schrik van :P

Devices toevoegen ging bij mij ook heel slecht in het begin. Maar daarover heb ik ook zitten mailen en sinds een paar versies terug gaat dat wel goed.

Welk OS gebruik jij? En welke devices wil je toevoegen?

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 21-01-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 16:17

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Edgarz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:40:
[...]

Mja, ik ga het risico dan maar ook niet lopen. Bedankt!

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Ik heb de HueLightsController app op mijn Ubuntu servertje draaien. Start, Stop en Upgrade scriptjes gemaakt en het draait allemaal goed. Stabiliteit wordt steeds beter alsmede de functionaliteit, alleen jammer dat het geen opensource project is konden we wat meewerken aan de features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
Het is wel jammer dat de originele apps van Philips nog niet "volwassen" genoeg zijn om aan de functionaliteiten en comfort te voldoen zoals je zou verwachten van dit product. Ook al ben ik blij dat ik ze heb, ik blijft met het gevoel zitten dat er veel meer uit te halen valt.

De support of mededelingen vanuit het Philips kamp zijn dan ook zo summier dat je je als consument niet serieus genomen voelt. Dit zou toch een grote verdientak van ze kunnen worden? Hoe denken jullie daarover?

De gewone consument heeft niet zomaar een ubuntu server draaien thuis, en ook mijn pc staat niet altijd aan, moet het dus voorlopig doen met de beschikbare apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik doe nogmaals een oproep aan iemand die een klein filmpje wilt maken waarin je ziet hoe verschillende hue lampen bedient kunnen worden met de LC remote. Ik zou graag willen zien hoe snel en handig of onhandig dat werkt. Dat is eigenlijk het enige dat mij er nog van weerhoudt de hue aan te schaffen. Ik kan het helaas nergens zelf testen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
kan ik de webserver apps ook op mijn synology 1512 draaien? of raspberry?
iemand hier ervaring mee?

In de toekomst ben ik van plan verwarming met danfoss/vera box te regelen. Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee? om vera met philips hue uit te breiden?

Ik heb ondertussen al zoveel gelezen mbt domotica maar er zijn zoveel protocollen en sitejes. ik zou graag alles koppelen en dan 1 systeem gebruiken wat dan alles host om alles te bedienen. maargoed is nog veel te lezen voor me :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
michielvz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:25:
Ik doe nogmaals een oproep aan iemand die een klein filmpje wilt maken waarin je ziet hoe verschillende hue lampen bedient kunnen worden met de LC remote. Ik zou graag willen zien hoe snel en handig of onhandig dat werkt. Dat is eigenlijk het enige dat mij er nog van weerhoudt de hue aan te schaffen. Ik kan het helaas nergens zelf testen. _/-\o_
Sorry, ik ben zo niet van het filmpjes maken :P

Maar ik kan je 1 ding zeggen, als je meer dan je 3 Hues wil bedienen, zoek dan een andere oplossing, desnoods met extra remotes of zo.
Ik heb het hier nu met 3 Hues, 3 LivingWhites en 1 LivingColors.
Als je van 1 lamp naar een andere wil en je hebt de pech dat je naar de verkeerde kant op de < > pijltjes begint te drukken, ben je vertrokken voor 7 lampen voor je de lamp hebt die je wil. :P
En nee, ik kan dus echt niet de volgorde van die lampen onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is er al iets bekend over de G10 variant? daar wacht ik met smart op :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor wat betreft die remotes las ik net dit:
From what I've seen there are two types of remotes. I have a gen2 and a gen3 LC. The Gen3 came with a small round remote (with a mechanical wheel and mechanical buttons) and the Gen2 came with a larger round remote (with touch sensative controls)

The BIG plus with the Gen2 remote is that it has left and right buttons that mean you can individually control a single lamp. The Gen3 lamp control doesn't have this level of control. It can control all the lights at the same time (the Gen2 control can control all lights too, but you can pick a single light)

The Gen2 remote has three memory buttons, where as the Gen3 only has two..

The problem is, some of the Gen2 lamps appear to come with an oblong remote... and there appear to be two types.. some with left and right buttons (effectively an oblong version of the round Gen2 remote) , and some without (effectively a oblong version of the Gen3 remote)!

It seems to be pot luck as to which Gen2 lamp will have the "round gen2 remote" but that's the one I'd be trying to get.

It definitely helps having a remote!

If you want to get a cheaper remote, try looking for living whites controllers. They can't change the colour of the lamps (only control brightness), but they do let you turn them on and off.. and store 3 scenes!
Misschien interessant voor sommigen hier :)
Fietsbel schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:50:
Is er al iets bekend over de G10 variant? daar wacht ik met smart op :)
Jij niet alleen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Fire69 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:43:
[...]

Sorry, ik ben zo niet van het filmpjes maken :P

Maar ik kan je 1 ding zeggen, als je meer dan je 3 Hues wil bedienen, zoek dan een andere oplossing, desnoods met extra remotes of zo.
Ik heb het hier nu met 3 Hues, 3 LivingWhites en 1 LivingColors.
Als je van 1 lamp naar een andere wil en je hebt de pech dat je naar de verkeerde kant op de < > pijltjes begint te drukken, ben je vertrokken voor 7 lampen voor je de lamp hebt die je wil. :P
En nee, ik kan dus echt niet de volgorde van die lampen onthouden :)
Bij mij gaat het om drie lampen boven de eettafel die als een lamp moeten functioneren (ik neem aan dat dat kan?) en een boven de salontafel. Ik zag op een afbeelding dat de lc remote een I II en III knop heeft. Kan je dan de eettafel lampen onder I zetten en de salontafellamp onder II. Gaan ze dan aan op de laatste stand of moet je per lamp nog dimmen? Gaat dat snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remcoXP schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:41:
kan ik de webserver apps ook op mijn synology 1512 draaien? of raspberry?
iemand hier ervaring mee?
Welke webserver apps bedoel je precies? Ik heb zelf iets geschreven met jQuery/HTML om de Hue te bedienen en dat draait zowel op een webserver als lokaal. Voorlopig alleen nog aan en uit zetten van alle lampen, en individuele lampen, maar ik wil er nog wat functies aan toe gaan voegen.

Mijn idee was om het helemaal in JavaScript te doen zodat het portable blijft, helaas vallen in ieder geval IE8 en 9 hierbij af omdat deze xDomainRequest gebruiken en dat werkt alleen met POST en GET :X

Afbeeldingslocatie: http://oskar.onthemobileweb.com/img/my_hue_screen.jpg

Voorbeeldje van de huidige staat, haalt bij laden op welke lampen er aan of uit staan, en daarna kan je ze aan of uit zetten. Het is nog niet veel, maar het werkt... Ben benieuwd wanneer Philips de API beschrijving vrij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
michielvz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:03:
[...]

Bij mij gaat het om drie lampen boven de eettafel die als een lamp moeten functioneren (ik neem aan dat dat kan?) en een boven de salontafel. Ik zag op een afbeelding dat de lc remote een I II en III knop heeft. Kan je dan de eettafel lampen onder I zetten en de salontafellamp onder II. Gaan ze dan aan op de laatste stand of moet je per lamp nog dimmen? Gaat dat snel?
Ik heb ongeveer dezelfde setting als u. Ik gebruik nog bijna alleen mijn LC remote. Met de app op de Iphone heb ik de lampen ingesteld zoals ik ze wens als ik bv aan mijn eettafel zit, vervolgens heb ik ze opgeslaan op mijn remote onder I (door blijvend op I te duwen). Dit heb ik herhaald voor mijn woonkamer, een setting gemaakt voor bij het tv kijken, die heb ik opgeslaan onder II. Als ik nu bijvoorbeeld aan tafel ga pak ik mijn remote en duw op I, en alles gaat zoals ik had ingesteld via de app (Kleur, mate waarin er wordt gedimd). Het gaat dus even snel als de lichtschakelaar op de muur ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Rob_VH op 23-01-2013 07:57 ]

PSN: Rob_VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
de kleuren vallen me wel een beetje tegen van de HUE vergeleken met de living colors

ik heb een blauw tik :) maar blauw bij hue is meer paars .. andere hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Mr. Noodle schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:00:
de kleuren vallen me wel een beetje tegen van de HUE vergeleken met de living colors

ik heb een blauw tik :) maar blauw bij hue is meer paars .. andere hier ook last van?
Zover ik weet is dat een bewuste keuze geweest van Philips. Ze offeren een beetje RGB op om mooiere wit-tinten weer te kunnen geven.
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.