Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Die livingwhites plug doet bij mij gewoon dimmen met de app, op de achterkant van de plug zit wel een knopje om dimmen aan en uit te kunnen zetten.Bobswa schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:52:
Betreffende de LivingWhite plugs. Kan iemand mij vertellen of dat deze ook te dimmen zijn (ook door middel van de app?). Nu zit de kersboomverlichting erin (gloeilampjes) maar met de ronde remote wil die ze niet dimmen.
Heb zelf nog geen HUE binnen maar heb wel al het nodige klaar staan op mijn Android telefoon met behulp van Tasker. Ik laat tasker het aantal minuten tot mijn wekker door sturen naar mijn server zodat ik een wake-up licht zou kunnen maken. Daarnaast laat ik tasket notificaties monitoren zodat ik straks enkele lampen kan faden naar een bepaalde kleur als er bijvoorbeeld een whatsapp bericht binnen komt.Bobswa schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:52:
Volg dit draadje nu al een tijdje. Hoop toch wel dat die lampen snel goed beschikbaar worden en er door Philips zelf een app komt die veel verder door ontwikkeld is.
Ben trouwens benieuwd of iemand op het Android platform al iets tofs heeft verzonnen, bijvoorbeeld in combinatie met "Tasker".
Betreffende de LivingWhite plugs. Kan iemand mij vertellen of dat deze ook te dimmen zijn (ook door middel van de app?). Nu zit de kersboomverlichting erin (gloeilampjes) maar met de ronde remote wil die ze niet dimmen.
Ik had nog foto's beloofd van mijn slaapkamer lamp met plugin unit zodat deze binnenkort gebruikt kan worden met HUE voor mijn wake-up ligt:

Dit is natuurlijk niet zoals Philips de Plugin Unit bedoelt heeft. Doe dit dan ook volledig op eigen risico.
[ Voor 8% gewijzigd door Juicie op 13-12-2012 09:44 ]
Mikey NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:20:
[...]
...op de achterkant van de plug zit wel een knopje om dimmen aan en uit te kunnen zetten.

Er komen veel leuke ideeën langs op dit fora, zowel op android, osx, windows en linux. Is het niet een idee om een plek te maken waar al deze ideeën/wensen gepost kunnen worden en oplossingen gedeeld kunnen worden....Juicie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:28:
[...]
Heb zelf nog geen HUE binnen maar heb wel al het nodige klaar staan op mijn Android telefoon met behulp van Tasker. Ik laat tasker het aantal minuten tot mijn wekker door sturen naar mijn server zodat ik een wake-up licht zou kunnen maken. Daarnaast laat ik tasket notificaties monitoren zodat ik straks enkele lampen kan faden naar een bepaalde kleur als er bijvoorbeeld een whatsapp bericht binnen komt.
Ik had nog foto's beloofd van mijn slaapkamer lamp met plugin unit zodat deze binnenkort gebruikt kan worden met HUE voor mijn wake-up ligt:
(afbeeldingen)
Dit is natuurlijk niet zoals Philips de Plugin Unit bedoelt heeft. Doe dit dan ook volledig op eigen risico.
Betreffende die "plug-mod" iets wat in een plafond armatuur wel kan. Maar voor een "lage" lamp lijkt het me toch te risicovol, veel te veel kans dat de lamp eens valt/beweegt etc. Wel goede manier om bestaande lampen op te nemen in de HUE-omgeving.
[ Voor 0% gewijzigd door Bobswa op 13-12-2012 10:01 . Reden: typo ]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Vandaag in de store geweest, ze hadden er vorig weekend 40 binnen gekregen en met 1 weekend waren ze op... Geen verwachting wanneer ze weer binnenkomen...robertwebbe schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:01:
[...]
Ik las je bericht tussen de middag en direct gebeld. Hij is gaan kijken en zag dat er nog 3 start packs lagen. Ik vroeg of hij er een voor me apart wou liggen omdat ik er anderhalf uur over doe om er te komen. Helaas trof ik er erg serviceonvriendelijke eikel die dat niet wou doen. En toen ik er eenmaal was waren ze allemaal al weg.
Vind het maar een verotte policy om mensen die online besteld hebben te laten wachten terwijl er wel lampen in de fysieke store verkocht worden. Ga eerst je backorders eens invullen en dan aan jan en alleman verkopen grrr.RKD schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:12:
[...]
Vandaag in de store geweest, ze hadden er vorig weekend 40 binnen gekregen en met 1 weekend waren ze op... Geen verwachting wanneer ze weer binnenkomen...
Anoniem: 492892
Je vergeet de BTW.master_JE schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:21:
199 dollar is 150 euro en free shipping.... maar dan moet er zeker nog import kosten betaald worden en ben ik wss net zo duur of zelfs duurder uit.... Heb ik dit goed?
The devil is in the details.
En de U.S. versie is 110V dus veel plezier met je import lampjes (not).master_JE schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:21:
199 dollar is 150 euro en free shipping.... maar dan moet er zeker nog import kosten betaald worden en ben ik wss net zo duur of zelfs duurder uit.... Heb ik dit goed?
Anoniem: 173874
George Yianni op EveryHue.com
Guys - Bad idea. Do not use the US hue bulbs on 220V, the LEDs are getting the right current but the power stage is not designed to handle these voltages and will die much much more quickly than it is meant to.
[ Voor 3% gewijzigd door Juicie op 18-12-2012 10:04 ]
Iemand al geprobeerd of de 9 minute fade nu wel werkt? dat zie ik niet terug in de changelog
[ Voor 16% gewijzigd door Luuk op 20-12-2012 14:20 ]
druk je wel de knop in op de Bridge als je connect? bij mij werkt Hue Disco wel goed.rvandeven schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:47:
aaa kijk daarom ging vanochtend mijn "wake-up" light niet af. Zag overigens ook een update voor de hue disco app uit was, kijken of die nu wel mijn bridge kan vinden.
Gisteren een 110V versie enkele lamp binnen gekregen, werkt perfect met de overige 220V lampen en bridge. We merken het wel of ie eerder kapot gaat.Clubbtraxx schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:43:
[...]
En de U.S. versie is 110V dus veel plezier met je import lampjes (not).
Alternatief was wachten tot maart en dat was mij te lang.
[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 21-12-2012 08:23 ]
Ik op 27 november. Vandaag gebeld met de Apple store in Amsterdam om ze eventueel op te halen maar erg stug en er wordt niets apart gelegd (kom uit Eindhoven) Erg jammer. Heb ze tenslotte wel al betaald en ben een goede klant. Maar goed... Afwachten dus!
De kerst zit er net tussen maarja de 27e binnen is toch een stuk beter dan Maart!
Oh ja, ik had mijn bestelling op 7 Nov geplaatst.
Dus voor de mensen die ook nog zitten te wachten, hopelijk voor jullie ook snel goed bericht!
[ Voor 33% gewijzigd door Clubbtraxx op 21-12-2012 23:42 ]
Momenteel met de bridge verbonden:
3 HUE's (logisch) (2 in de woonkamer, 1 in de studeerkamer)
2 Plugin units
1 Living Color (achter de bank in de woonkamer)
4 LivingWhites van de buitenverlichting
Het volgende moet nog gelinkt worden (een dezer dagen):
2 Livingcolors op de slaapkamer
PluginMod van de slaapkamer
Ook meteen de Disco App geinstalleerd en getest. Zien jullie ook meteen waar voor ik momenteel de plugin units gebruik:
[ Voor 6% gewijzigd door Juicie op 22-12-2012 01:10 ]
Vergis je niet hoe nauwkeurig alles gepland is bij fabricage. Men werkt met forcasts en die moeten ze maanden vooraf al opgeven zodat er capaciteit ingepland kan worden. Als een product dan ineens onverwachts veel harder gaat dan verwacht dan duurt het, zoals we nu zelf ervaren, een flink aantal weken voordat er meer geproduceerd wordt.
Anoniem: 57175
Een klein uurtje later kreeg ik een verzend bericht met een datum na de kerst, gister ochtend kreeg ik ze binnen (Za 22e). na 8 weken wachten werd het ook wel tijd natuurlijk.
Erg mooi spul hoor, gekoppeld met Hue's Living whites en Living Colors.
Een afstandsbediening (van Living white of color) verhoogt wel het gemak. snap niet dat philips er niet een simpele versie bij levert, bv een als die van de Living whites.
In de Afstandsbediening heb ik 3 verschillende scenes opgeslagen.
Geteste functies:
Aanmaken Scenes.
Aanmaken geanimeerde Scenes.
Afspelen Scenes
Afspelen geanimeerde Scenes
Aan uit zetten lamp 1, 2 en 3
mogelijk werkend: XBMC Automation. (niet getest nog)
voor een ieder die een sneakpreview wilt: downloaden kan hier: Illhueminate
Anoniem: 14712
hier een werkende Hue ambilight met Source Code, het is een tech demo voor u allen.
Ambi Hue
Je moet een bestaande API key hebben voor deze test (je kan mijn andere app Illheuminate gebruiken om een key te halen)
Doel van deze applicatie is om anderen aan te sporen om deze applicatie verder te ontwikkellen. ik loop namelijk tegen een beperking aan en dat ben ik zelf ;-)
voornamelijk gebrek aan programmeer kennis (threads en directX)
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350838,548085.html
Gaat dit met de app voor de HUE samenwerken?? Als ik het draaitje zo lees, wel zou moeten werken.
Heb nog geen HUE, maar vind het wel erg interessant.
Vind het wel een punt dat er geen wandschakelaars zijn die samenwerken met de HUE of SmartLink.
[ Voor 6% gewijzigd door RedHead op 24-12-2012 01:47 ]
Bij mij werken deze netjes samen met HUE.RedHead schreef op maandag 24 december 2012 @ 01:46:
Gaat dit met de app voor de HUE samenwerken?? Als ik het draaitje zo lees, wel zou moeten werken.
Heb nog geen HUE, maar vind het wel erg interessant.
Kleine update over wat ik nog gemaakt heb met HUE, een php gateway en Android Tasker:
- Wakeuplight: 15 minuten voordat de wekker gaat begint de verlichting in de slaapkamer langzaam omhoog te dimmen.
- Notifications: Inkomenden gesprekken en berichten op mijn telefoon laten enkele lampen in huis voor 2 seconden naar een bepaalde kleur faden
[ Voor 4% gewijzigd door Juicie op 28-12-2012 02:14 ]
allo allemaal, kreeg vandaag mij starterskit binnen (verwachte leverdatum eerst maart, toen 27 januari en dus nu 24 dec). Installeren is een fluitje van een cent en het werkt heel mooi.
Wat mij niet lukt, is om onze Living Color lamp (met langvormige afstandbediening) op de Hue bridge te krijgen. Heb geprobeerd om de afstandbediening boven de bridge te houden en de I (aan) knop 3 seconden in te houden, maar er gebeurde niets. Ook de functie "find a light" op de hue app vond de living color lamp niet.
Heeft iemand al ervaring met het koppelen van een living color lamp aan de hue? Of iemand advies?
[ Voor 5% gewijzigd door Victor1234 op 24-12-2012 14:47 ]
Nu zou ik niet weten waar het aan kan liggen, behalve dat mogelijk m'n IP adres gewijzigd is. Ik weet niet hoe de connectie opgezet wordt naar m'n Hue maar een extern IP adres zie ik nergens terugkomen in m'n Hue configuratieopties.
Iemand die een oplossing kan verzinnen?
Niet heel handig als ik twee weken op vakantie zou zijn. Stel je voor dat je je lampen wel aan kunt zetten maar plots niet meer uit. Achja, het werkt nu weer
1. Als ik via de website inlog via m'n laptop (welke verbonden is met UTP of met Wifi, bridge zit uiteraard via UTP aan m'n modem/router) kan de website te bridge niet vinden, ik kan hem via m'n laptop wel gewoon pingen op IP address. Moet ik een port openzetten oid voordat hij gevonden kan worden?
2. Timerfunctie werkt niet bij mij, misschien dat ik iets fout doe? Ik stel mijn lamp in met een timer met 9 minuten fade in, bijvoorbeeld een half uur in de toekomst (of zelfs volgende ochtend) als het dan eenmaal die tijd wordt die ik ingesteld heb dan springen de lampen in één keer naar volle sterkte, dus geen fade in. Doe ik hier iets fout?
Volgens mij heeft iedereen daar last van, in elk geval heb ik hetzelfde probleem.
Ik zou ook graag bij uitschakelen een mooie fade-out willen hebben zoals de Living White plugs dat bijvoorbeeld doen.
[ Voor 4% gewijzigd door gise op 02-01-2013 15:56 ]
Als het nog steeds niet lukt is staat er op everyhue ook ergens de API call naar de meethue website om te kijken welke gateways er in je netwerk zitten (Staat ergens als manier om je gateway te vinden), maar die kan ik zo snel even niet vinden.

Uitleg staat bij het filmpje.
[ Voor 83% gewijzigd door Juicie op 03-01-2013 06:16 ]
B2 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:23:
Voor mij is het ook product van het jaar met 1 maar : ik gebruik gewoon een schakelaar om ze uit en aan te zetten en zou graag willen dat ze weer terug gaan naar de laatst gebruikte setting wanneer je ze weer inschakeld.
Is bovenstaande probleem niet (tijdelijk, zolang Philips geen fix heeft) op te lossen door een server gewoon elke x seconden de correcte waardes door te laten sturen?Juicie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:50:
Verder stuurt Tasker nu ook het aantal minuten tot mijn wekker af gaat door naar mijn server. Hier gebeurt verder nog niks mee maar gaat gebruikt worden voor een WakeUp light.
Dit zodat als de lamp met de switch weer aan gaat deze na gemiddeld x/2 seconden weer op de juiste kleur staat?
@ Juicie: Niice!
Edit:
Hm, mijn bovenstaande idee (Ik was niet de eerste merkte ikBKJ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:45:
Als 'workaround' had ik een deamon draaien op mijn QNAP die elke 3(!) seconden de juiste settings naar alle lampen stuurde (ik kan immers niet zien of ze aan of uit staan). Gevolg: onbedienbare lampen, deze werden elke 3 seconden overschreven met standaard settings... Ik hou me aanbevolen voor slimmere oplossingen...
Je zou natuurlijk wel die server elke 3 seconden kunnen laten checken of de Bridge de kleur 'geel' doorgeeft.
- Zo ja: geef signaal voor kleur 'geel' door.
- Zo nee: pauzeer check. (voor x uur of t/m snachts)
Op deze manier voorkom je wit licht door een wall-switch, totdat je de/een app een keer gebruikt. Hiermee stopt het server script tijdelijk
[ Voor 38% gewijzigd door SmiGueL op 04-01-2013 12:02 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Weet er iemand of de hub los verkrijgbaar is (volgens mij niet)? Of is er wellicht iemand die met mij een starterspakket wil delen? Ik de hub, de ander de lampen.
Ook hoop ik op termijn dat er ook nog een bewegingssensor komt voor de Philips Hue, dan kan ik mijn buitenverlichting er ook op aansluiten. Mijn grote vriend Google kan me hier echter nog geen antwoord op geven
.....
Bewegingssensor kan je natuurlijk sowieso gebruiken, maar het zou inderdaad wel leuk zijn als je ze bij beweging een mooi kleurtje kan gevenSabelhout schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:49:
[...]
Ook hoop ik op termijn dat er ook nog een bewegingssensor komt voor de Philips Hue, dan kan ik mijn buitenverlichting er ook op aansluiten. Mijn grote vriend Google kan me hier echter nog geen antwoord op geven
Dat is laatste niet perse nodig, mijn huis hoeft aan de buitenkant niet in een hoerenkast te veranderenFire69 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:35:
Daarnet eindelijk ook mijn verzendbevestiging gekregen!!!
[...]
Bewegingssensor kan je natuurlijk sowieso gebruiken, maar het zou inderdaad wel leuk zijn als je ze bij beweging een mooi kleurtje kan geven
Bewegingssensor is niet sowieso mogelijk: als de sensor geen beweging detecteert staat er geen stroom op de lampen en kan ik ze dus niet met een afstandsbediening/app schakelen... Eigenlijk moet er dus een bewegingssensor komen die een signaal verstuurt ipv de stroomtoevoer te onderbreken.
[ Voor 3% gewijzigd door Sabelhout op 04-01-2013 20:43 ]
.....
Wanneer heb je ze besteld als ik vragen mag?Fire69 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:35:
Daarnet eindelijk ook mijn verzendbevestiging gekregen!!!
The devil is in the details.
Sensor is dus wel mogelijk, dan mis je gewoon een stuk van de mogelijkhedenSabelhout schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:42:
[...]
Dat is laatste niet perse nodig, mijn huis hoeft aan de buitenkant niet in een hoerenkast te veranderenIk mik er dan gewoon LivingWhites in.
Bewegingssensor is niet sowieso mogelijk: als de sensor geen beweging detecteert staat er geen stroom op de lampen en kan ik ze dus niet met een afstandsbediening/app schakelen... Eigenlijk moet er dus een bewegingssensor komen die een signaal verstuurt ipv de stroomtoevoer te onderbreken.
Als je ze nog wil kunnen bedienen zou je al wat verder moeten gaan, bvb een bewegingssensor via de GPIO-pinnen aan een RasPi verbinden en die dan bij beweging een signaal naar je bridge laten sturen om de lamp aan te zetten
YepHahn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:23:
10 november, als ik het goed teruglees.
[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 05-01-2013 00:53 ]
** EDIT: ze zijn binnen! Nu een beetje aan het spelen
[ Voor 23% gewijzigd door den1972 op 07-01-2013 18:41 ]
Deze staan nog op Maart, 7 november besteld......
Mijn startset stond ook nog altijd op Maart, maar toch is ze nu verstuurd.i2Paq schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:11:
Ik denk dat de losse lampen een groter probleem zijn.
Deze staan nog op Maart, 7 november besteld......
Je kan je dus beter niet te veel aantrekken van die datum
Heeft iemand hier een bron van? Mogen andere retailers Hue nu ook verkopen (afgezien van het feit dat er momenteel geen voorraad is)?robertwebbe schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:23:
Volgens mij is de exclusiviteit inmiddels al afgelopen
Ze zijn wel besteld via de Belgische Apple Store, zou dat de reden zijn?
den1972 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:27:
Ik heb de set op 25 nov besteld en het is op 4 jan verstuurd. Hopelijk komt het maandag binnen
PSN: Rob_VH
Zojuist een reset uitgevoerd en de lampen uit- en ingetrokken. Helaas zonder resultaat. Grrr.. Iemand?
Hier ook! 26e besteld en is vandaag verzonden!Anoniem: 492892 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:43:
Op 27-11 besteld en vandaag wordt ie voorbereid voor verzending. Lijkt er toch op dat er nu wat meer geleverd gaat worden via de Online Store. Beter!
*edit* zie nu dat je 27-11 had staan. Mijn bestelling is van 26-12!
[ Voor 9% gewijzigd door keanu_ op 07-01-2013 19:31 ]
Nu hier even zoeken om mijn LivingColors erbij te hangen.
En dan hopen dat mijn LivingWhites niet te lang meer wegblijven, daar wacht ik ook al 6 weken op!
Je zou misschien dit tooltje nog kunnen proberen, heeft voor mij ook als eens wat rare dingen opgelost mbt tot linken lampen:xantos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:17:
Volgens mij is mijn hue bridge al overleden. Ik krijg echt met geen mogelijkheid meer de drie lampen te zien die erbij zaten. Morgen maar eens contact opnemen met de klantenservice.
http://www.everyhue.com/?...ter-pack-without-a-remote
Bedankt voor de tip! Geprobeerd maar werkt helaas ook niet.Mikey NL schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:54:
Je zou misschien dit tooltje nog kunnen proberen, heeft voor mij ook als eens wat rare dingen opgelost mbt tot linken lampen:
http://www.everyhue.com/?...ter-pack-without-a-remote
Balen zeg.
Ik heb nog geen Hue, maar heb vergelijkbare problemen gehad met mijn LivingColors lampen toen ik een IP-Cam in de woonkamer had geplaatst. Als deze op de wifi zat deden mijn lampen niet meer reageren op de afstandsbediening, nu zit de cam bedraad aangesloten en werkt alles naar behoren. Lijkt alsof het wifi-verkeer het signaal van de afstandsbediening stoort...xantos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:04:
Nou zeg.. vandaag een starterspack ontvangen en direct aangesloten. Werkte meteen. Enkele uren later probeer ik het opnieuw en de lampen reageren niet meer op de app. Ze branden wel maar ik kan ze niet meer van kleur veranderen of uitzetten.
Zojuist een reset uitgevoerd en de lampen uit- en ingetrokken. Helaas zonder resultaat. Grrr.. Iemand?
.....
Ik heb nu 1 lamp in buro, eetplaats en keuken en een LC in woonkamer.
Hoe kan ik die nu het makkelijkste aan en uitzetten (zonder fysieke schakelaar te gebruiken)?
Ik heb wel de LC-afstandbediening, maar als je elke keer van lamp naar lamp moet schakelen, dan de lamp aanzetten en de kleur selecteren, echt handig kan je dat niet noemen.
Ik heb hier al enkele web-interfaces zien voorbij komen van enkele users, werken die ondertussen al vlotjes? Via iPad bvb.
Tja, het heel veel gebruiken van zo'n app zal vast niet de bedoeling zijn. De lampen zijn er niet voor gemaakt.Anoniem: 492892 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 07:20:
Vraagje. Weet iemand of apps zoals de disco app invloed hebben op de levensduur van zo'n lamp? Lees al tweemaal dat na gebruik van een dergelijke app lampen stuk gaan.![]()
Maar af en toe moet volgens mij best kunnen. En na een paar keer is het geintje er wel af hoor
Zojuist gebeld met Philips maar ze wisten zo niet waar het aanlag. Er wordt erover teruggebeld. In mijn huis heb ik afgezien van de HUE lampen ook nog een Sonos systeem (bridge) met enkele speakers. Wellicht dat dit kan storen? Ik zal eens alles uittrekken en het dan nog eens proberen.Sabelhout schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:04:
[...]
Ik heb nog geen Hue, maar heb vergelijkbare problemen gehad met mijn LivingColors lampen toen ik een IP-Cam in de woonkamer had geplaatst. Als deze op de wifi zat deden mijn lampen niet meer reageren op de afstandsbediening, nu zit de cam bedraad aangesloten en werkt alles naar behoren. Lijkt alsof het wifi-verkeer het signaal van de afstandsbediening stoort...
**UPDATE:
Ik heb zojuist alle Sonos apparatuur uitgetrokken maar helaas zonder resultaat. Ook van WiFi kanaal wisselen mocht niet baten.
[ Voor 8% gewijzigd door xantos op 09-01-2013 09:23 ]
Volgens mij kan het helemaal geen kwaad. De lampen kunnen uitstekend snel schakelen, het zijn immers LED. Op Everyhue heeft George, de Software Architect van Philips zelf gezegd dat het geen probleem is dat de lampen 'stroben'.Anoniem: 492892 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 07:20:
Vraagje. Weet iemand of apps zoals de disco app invloed hebben op de levensduur van zo'n lamp? Lees al tweemaal dat na gebruik van een dergelijke app lampen stuk gaan.![]()
De app heeft een remote waar je de lampen snel kan dimmen/aan uit zetten. Deze kan je omhoog halen door de witte tab onderaan het scherm omhoog te schuiven. Op een telefoon moet je de telefoon even zijdelings keren om per lamp de kleur of licht temperatuur te kunnen veranderen.Fire69 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:37:
Ben nu 2 dagen aan het spelen met de Hue's, allemaal leuk en zo, maar ik heb eigenlijk nog geen handige manier/app gevonden om per lamp alles te regelen (aan/uit, intensiteit, kleur).
Ik heb nu 1 lamp in buro, eetplaats en keuken en een LC in woonkamer.
Hoe kan ik die nu het makkelijkste aan en uitzetten (zonder fysieke schakelaar te gebruiken)?
Ik heb wel de LC-afstandbediening, maar als je elke keer van lamp naar lamp moet schakelen, dan de lamp aanzetten en de kleur selecteren, echt handig kan je dat niet noemen.
Ik heb hier al enkele web-interfaces zien voorbij komen van enkele users, werken die ondertussen al vlotjes? Via iPad bvb.
Mocht jou bureau-lamp bijv nummer 3 zijn, dan kan je de lamp met nummer drie alleen dimmen/aan uit zetten en hiervan de kleur veranderen.
Erg leuk speeltje en goed licht!!
Yeeehaaaaa!Hieronder vind je de verzendgegevens.
Het leveringsnummer is **********.
Je bestelling zal naar verwachting op of voor 14/01/2013 op het opgegeven adres worden bezorgd.
Verzonden artikelen
Philips Hue LED lamp - Single Pack 2
7 november besteld, dus dat werd tijd.
Echt geweldig deze lampen. Zit al meerdere scenes te maken met mijn eigen library aan foto's.
Kan niet wachten om de rest van de lampen in de studeerkamer, gang.. badkamer?
Ik ben zelf ook geïnteresseerd in een beweging sensor te koppelen, handig als 's avonds uit bed moet. Wat voor bewegingssensor moet je hier voor gebruiken? Raspberry Pi was ik al van plan te halen om te hobbyen.Fire69 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:52:
[...]
Sensor is dus wel mogelijk, dan mis je gewoon een stuk van de mogelijkheden
Als je ze nog wil kunnen bedienen zou je al wat verder moeten gaan, bvb een bewegingssensor via de GPIO-pinnen aan een RasPi verbinden en die dan bij beweging een signaal naar je bridge laten sturen om de lamp aan te zetten
Zit nu ook met het volgende nu ik binnenkort ga verhuizen, hoe alles aan elkaar te gaan knopen. Een zigbee inbouw wandcontact schakelaar is toch ook in de app onder te brengen? Kan dan eventueel een aantal lampen gebruiken die niet Hue compatible zijn en ook geen smartlink hebben zoals Philips Ledino serie, of Philips zou eens met een revisie met smartlink op de proppen moeten komen.
Zijn er overigens al "opplak schakelaars" bekend om de Hue lampen aan en uit te zetten?
Daar kunnen de lampen uitstekend tegen, is ook door Philips bevestigd dat dat geen invloed heeft op de levensduur. Dat is ook wel logisch als je weet hoe het dimmen van LEDs werkt: die worden simpelweg honderden keren per seconde aan- en uitgezet om zo een variabele lichtsterkte mogelijk te maken. Wat zo'n disco app doet stelt eigenlijk helemaal niks voor.Anoniem: 492892 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 07:20:
Toch, als je lampen kapot gaan zou ik nooit zeggen dat je de disco app gebruikt. Het lijkt mij dat Philips dat er niet mee bedoeld heeft en het ook zal gebruiken om onder garantie uit te komen.Hielko schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:50:
[...]
Daar kunnen de lampen uitstekend tegen, is ook door Philips bevestigd dat dat geen invloed heeft op de levensduur. Dat is ook wel logisch als je weet hoe het dimmen van LEDs werkt: die worden simpelweg honderden keren per seconde aan- en uitgezet om zo een variabele lichtsterkte mogelijk te maken. Wat zo'n disco app doet stelt eigenlijk helemaal niks voor.
Gisteren besteld, vandaag verzonden.
Die mogelijkheid had ik uiteraard al ontdektzircondan schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:07:
[...]
De app heeft een remote waar je de lampen snel kan dimmen/aan uit zetten. Deze kan je omhoog halen door de witte tab onderaan het scherm omhoog te schuiven. Op een telefoon moet je de telefoon even zijdelings keren om per lamp de kleur of licht temperatuur te kunnen veranderen.
Mocht jou bureau-lamp bijv nummer 3 zijn, dan kan je de lamp met nummer drie alleen dimmen/aan uit zetten en hiervan de kleur veranderen.
Maar ik zou eigenlijk gewoon een webpagina willen waar je direkt een goed overzicht van je lampen hebt en daarnaast gewoon een On/Off-knop, een brighness-schuifje en eventueel een kleurenschijfje
Zo heb je op elk OS/device dezelfde interface en is het snel bruikbaar
[edit]
Hoe kan ik met de Hue-app eigenlijk een scene maken voor mijn LivingColors zodat die in colorloop gaat?
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 09-01-2013 22:11 ]
Nu der maar even mee spelen
Ik heb even gekeken en het 3e lampje met wereldbolletje dat knippert (regelmatig) terwijl ik 'm wel gewoon kan bereiken op interne IP en de iOS App werkt wel gewoon.Anoniem: 173874 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:54:
@Gise brand het "3de" blauwe lampje op jouw bridge? dit geeft de connectie met de hue portal aan, als deze verbonden is moet hij eigenlijk gevonden kunnen worden. Daarnaast moet je zelf het zelfde externe IP adres hebben als de bridge zodat de bridge gevonden kan worden.
Als het nog steeds niet lukt is staat er op everyhue ook ergens de API call naar de meethue website om te kijken welke gateways er in je netwerk zitten (Staat ergens als manier om je gateway te vinden), maar die kan ik zo snel even niet vinden.
Ik heb gisteravond nog even UPnP aangezet op m'n router, misschien dat dat nog verschil uitmaakt, anders inderdaad even op zoek naar de API call van meethue.
Hoi.
1. Het is on-ge-looflijk leuk speelgoed
2. Het software-aanbod van Philips is op zijn best belachelijk te noemen...

Die Hue-app vind ik vrij nutteloos. Ik heb 1 scene voor de Hue's uit te zetten zonder dat mijn LC mee uitgaat en 1 om ze aan te zetten met warmwit licht.
Dat is het zowat, meer nut kan ik niet bedenken voor die app.
3rd-party belooft veel beter te worden.
Hue Desktop App bvb. maar hij lijkt nog redelijk beta te zijn, dus daar geef ik nog geen 7€ aan uit
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.