Wij hebben hier ook alle types Living Color in gebruik. Maar de HUE maakt betere kleuren dan welke Living Colors dan ook. Waar het probleem zit is de colorpicker die je gebruikt. De colorpicker In HUE waar je presets mee maakt gaat minder ver dan de colorpicker die je vanuit het startscherm van onder omhoog schuift. Dit is een software stukje wat nog voor verbetering vatbaar is.
rrenzo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:39:
Voor de liefhebbers:
De Philips Conic wordt by hurryup aangeboden voor 69 euro.
Het voordeel van deze lamp is dat hij mooiere kleuren heeft dan de hue (blauw is ook echt blauw) en een hogere lichtopbrengst heeft.
Je moet natuurlijk wel een starterskit hue hebben om deze ook aan te sturen via je app.
Ik heb nu 2 conics, 2 living colors, 1 iris black, 2 blooms en 3 hue lampen.
Die iris black is waarschijnlijk een nieuwere generatie met minder verzadigde kleuren; gedimd blauw lijkt eerder grauw. Rood is wel weer aardig.
Wat ik jammer vind aan de hue lampen is dat ze duidelijk andere logica aan boord hebben.
Op dit filmpje kun je zien dat de aansturing niet 1:1 RGB is.
Als ik nu alle lampen op zacht blauw zet, dan zien de blooms, living colors en conics er exact hetzelfde uit. De hues zien er wat meer lila uit.
In het fimpje kun je ook zien dat als je 100% blauw selecteert de hue lamp toch stiekem wat rood door laat schemeren. Jammer dat je de lamp niet in 'living color' mode kunt zetten...