[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 991.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier ook alle types Living Color in gebruik. Maar de HUE maakt betere kleuren dan welke Living Colors dan ook. Waar het probleem zit is de colorpicker die je gebruikt. De colorpicker In HUE waar je presets mee maakt gaat minder ver dan de colorpicker die je vanuit het startscherm van onder omhoog schuift. Dit is een software stukje wat nog voor verbetering vatbaar is.
rrenzo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:39:
Voor de liefhebbers:
De Philips Conic wordt by hurryup aangeboden voor 69 euro.

Het voordeel van deze lamp is dat hij mooiere kleuren heeft dan de hue (blauw is ook echt blauw) en een hogere lichtopbrengst heeft.
Je moet natuurlijk wel een starterskit hue hebben om deze ook aan te sturen via je app.
Ik heb nu 2 conics, 2 living colors, 1 iris black, 2 blooms en 3 hue lampen.
Die iris black is waarschijnlijk een nieuwere generatie met minder verzadigde kleuren; gedimd blauw lijkt eerder grauw. Rood is wel weer aardig.
Wat ik jammer vind aan de hue lampen is dat ze duidelijk andere logica aan boord hebben.
Op dit filmpje kun je zien dat de aansturing niet 1:1 RGB is.
Als ik nu alle lampen op zacht blauw zet, dan zien de blooms, living colors en conics er exact hetzelfde uit. De hues zien er wat meer lila uit.
In het fimpje kun je ook zien dat als je 100% blauw selecteert de hue lamp toch stiekem wat rood door laat schemeren. Jammer dat je de lamp niet in 'living color' mode kunt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh... de LC's kunnen echt wel diepere kleuren maken dan de Hue's hoor. Puur en alleen door het type leds die gebruikt wordt.
De LC's maken diepere kleuren, de Hue's mooiere pastel kleuren. En alleen de Hue's kunnen echt wit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu heb ik binnen gekregen Philips Hue Starter Packer.

Wat mijn gemist

- Disco Android geen gratis :(

Ik heb prima ervaren XBMC.
Nadat Hue geinstalleerd op XBMC en afsluiten XBMC toen start ik XBMC zag ik staat HUE CONNECTED betekent hij werkt verbinden en START Film nou geen lamp aan huh heb ik via mijn mobiel Android aanzetten dan hoop dat film start wel lamp te werken nee blijft het still mm wat heb ik verkeerd met XBMC.

bedankt

Trouwens is geen kwaad bv ik heb lamp van 2 en 3 gebruik en lamp 1 nog niet ivm moet nog ander kopen lampkap zoiets.

wat mijn mobiel staat 2 en 3 maar werkt uitstekend bij XBMC niet en zeker moet XBMC nodig lamp 1?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry hoor, maar ik begrijp er echt niks van...
Als je niet Nederlandstalig bent, zet je het hier misschien beter in je eigen even neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:58:
Sorry hoor, maar ik begrijp er echt niks van...
Als je niet Nederlandstalig bent, zet je het hier misschien beter in je eigen even neer.
Ai Sorry zal ik best doen.

Is er ergens gratis android disco hue? want ik zag bij play store betalen 2,60 euro.

Ik heb XBMC met Plugin HUE geinstalleerd en staat hij vermeld is aangesloten en connected
maar begin ik de film af spelen zie ik geen lamp aan of ook kleur wissel.

VIa mijn mobiel android HUE aanzetten lamp en dan nog keer proberen XBMC film begin draai dan gebeurt niks wat is er fout mijn xbmc.

https://meethue.wordpress.com/category/xbmc/ deze XBMC Philips HUe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vandaag vielen de 3 klik-aan-klik-uit doosjes weer eens uit. Kreeg er zo de schijt van dat ik eindelijk, dan maar zonder hardware schakelaars, een hue start set wilde bestellen. Zoek ik op de Apple site naar Hue, kom ik ook Hue led strips tegen :?
Hoe werken die precies? Ik bedoel, normaal kun je ledstrips knippen. Maar dan moet ieder stuk zijn eigen controller krijgen. Hoe werkt dat bij Hue? Kom er niet echt wijs uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:51:
[...]

Is er ergens gratis android disco hue? want ik zag bij play store betalen 2,60 euroEen set kost €299.Dan valt die €2,60 voor een app die je graag wilt toch in het niet? ;w

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:57
UltraSub schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:22:
Vandaag vielen de 3 klik-aan-klik-uit doosjes weer eens uit. Kreeg er zo de schijt van dat ik eindelijk, dan maar zonder hardware schakelaars, een hue start set wilde bestellen. Zoek ik op de Apple site naar Hue, kom ik ook Hue led strips tegen :?
Hoe werken die precies? Ik bedoel, normaal kun je ledstrips knippen. Maar dan moet ieder stuk zijn eigen controller krijgen. Hoe werkt dat bij Hue? Kom er niet echt wijs uit?
Je kunt hem wel op maat knippen maar het stuk wat je afknipt kun je in principe weggooien ;)

Die ledstrips koppel je net als de gewone peertjes aan je bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
Gister via XBMC de Hue gekoppeld. Ambilight voor als je geen ambilight hebt. Werkt best grappig, al is het wisselen wel traag (+/- 1 seconde) dus minder geschikt voor actiefilms. Werkt wel goed met 1 lamp trouwens, maar meerdere lampen (5 stuks in mijn geval) maakt dus traag.
Hier de plugin:
https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue.ambilight

Zit ook een Theater mode op... dan gaan de lampen enkel zachter als de film begint, en weer fel als de film stopt

Owja: voor de liefhebbers,
http://goldendeals.nl/off...tm_campaign=dotc_14_10_13
Living White stopcontactdinges, 2 voor 20 euro (25 inc verzendkosten)

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 14-10-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist starter pakket en ledstrip geinstalleerd, maar klopt het dat de ledstrip niet mee kan in de scenes? Deze moet apart van de rest bediend worden.. 8)7

Edit:

Aah ben erachter dat bij bepaalde scenes wel mee kan doen, gelukkig :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:37
Mocht iemand er interesse in hebben, wellicht een interessante aanbieding: Philips LivingColors Aura White

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 13:21
Iemand die ervaringen heeft met een FOSS webbased iets om z'n lampen te bedienen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiestor schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:54:
Mocht iemand er interesse in hebben, wellicht een interessante aanbieding: Philips LivingColors Aura White
Na bezorgkosten is deze duurder dan bijvoorbeeld bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Ah lol, zo ver had ik niet gekeken.. Anyway, de 'aanbieding' is nu toch voorbij ;)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Samsung is blijkbaar ook bezig met het ontwikkelen van Smart Bulbs (ook ZigBee). Hopelijk versneld dit een en ander bij Philips zodat zij snel met nieuwe type lampen op de markt gaan komen.. Wordt ondertussen wel eens tijd als je het mij vraagt.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:50:
Gister via XBMC de Hue gekoppeld. Ambilight voor als je geen ambilight hebt. Werkt best grappig, al is het wisselen wel traag (+/- 1 seconde) dus minder geschikt voor actiefilms. Werkt wel goed met 1 lamp trouwens, maar meerdere lampen (5 stuks in mijn geval) maakt dus traag.
Hier de plugin:
https://github.com/cees-elzinga/script.xbmc.hue.ambilight

Zit ook een Theater mode op... dan gaan de lampen enkel zachter als de film begint, en weer fel als de film stopt

Owja: voor de liefhebbers,
http://goldendeals.nl/off...tm_campaign=dotc_14_10_13
Living White stopcontactdinges, 2 voor 20 euro (25 inc verzendkosten)
FIX opgelost bij mij werkt nu ook en ja traag reageert en ook niet snel verlichting blijft maar traag
op wit naar rood of oranje valt mij op dat niet bv Blauw, Groen reageert niet alleen maar blijf wit, oranje, rood
is bij jou ook gebeurt?.

ik heb 3 bulbs

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:26:
[...]

FIX opgelost bij mij werkt nu ook en ja traag reageert en ook niet snel verlichting blijft maar traag
op wit naar rood of oranje valt mij op dat niet bv Blauw, Groen reageert niet alleen maar blijf wit, oranje, rood
is bij jou ook gebeurt?.

ik heb 3 bulbs
Is nederlands je moedertaal? want ik kan er niet echt iets van maken... Mocht het niet je moedertaal zijn, en je kan engels doe dat. Dat spreken de meeste tweakers wel.

Ik heb nog maar 1 maal getest, maar ga van het weekend sowieso weer een testje doen. Ik zal dan eens in de gaten houden hoe snel die reageerd.

Groen werd inderdaad ook niet echt groen, ook niet op mijn LivingWhites. De Hue Bulbs kunnen sowieso niet zo goed overweg met groen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Tiestor schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:05:
Samsung is blijkbaar ook bezig met het ontwikkelen van Smart Bulbs (ook ZigBee). Hopelijk versneld dit een en ander bij Philips zodat zij snel met nieuwe type lampen op de markt gaan komen.. Wordt ondertussen wel eens tijd als je het mij vraagt.
Ik denk dat er meer bij komt kijken voor nieuwe type lampen toe te voegen dan je denkt, als het simpel een andere schroefdraad monteren was hadden ze die denk ik wel al uitgebracht.

Maar om daadwerkelijk te reageren kun je dit nieuwsartikel eens lezen: http://www.slashgear.com/...ng-for-holidays-17301912/
“We’re busy bringing out new ways of interacting but also new ways of bringing lighting into your home” George Yianni said at Mobilize today, before revealing that hue will add downlights and spots to its line-up in 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 22:32
Volg dit topic al een tijdje en sinds gisteren in bezit van de hue. Echter lukt het mij niet om de bridge te koppelen aan mijn portal account. Blijf de foutmelding houden dat ik niet snel genoeg ben. Zijn er speciale zaken die je router moet ondersteunen of werkt dit bij meerdere mensen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Voor zover ik weet was dit een tijd geleden zo maar is er niet lang geleden een update geweest van de portal waardoor dit niet meer het geval zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Waarom kom ik soms op marktplaats/ebay "3 lampen uit startpakket" tegen? Waarom bestellen mensen een startpakket om vervolgens de bridge te houden? Wat moet je met een extra losse bridge? Voor zover ik weet kunnen bridges niet gekoppeld worden, en zul je met 50 lampen per bridge niet snel tegen een limiet lopen? Wat mis ik?

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 18-10-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Sabbi

je denkt aan mij.

Nou, een losse bridge kan je niet kopen, en als je dus alleen livingwhites of colors wilt en geen hue's kan je dat zo doen. Ik heb ook een bridge maar verder alleen Livingwhites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aha! Bedankt, dat verklaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

http://www.slashgear.com/...ng-for-holidays-17301912/

Philips’ next expansion for the hue remote-controlled LED lightbulbs will be out before the end of the year, the company’s head of technology has confirmed. “We’re busy bringing out new ways of interacting but also new ways of bringing lighting into your home” George Yianni said at Mobilize today, before revealing that hue will add downlights and spots to its line-up in 2013.

Woohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 12:33
Sabbi schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:36:
Nou, een losse bridge kan je niet kopen, en als je dus alleen livingwhites of colors wilt en geen hue's kan je dat zo doen. Ik heb ook een bridge maar verder alleen Livingwhites.
Bij ons inderdaad ook alleen maar LivingWhites en LivingColors...de Hue lampen hadden wij ook niet nodig en binnen no-time voor 120 euro op marktplaats verkocht.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
la_fusion schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:43:
Voor zover ik weet was dit een tijd geleden zo maar is er niet lang geleden een update geweest van de portal waardoor dit niet meer het geval zou moeten zijn.
Oké na heb het nogmaals geprobeerd maar houd dezelfde melding. Lees dat sommige mensen tcp port 80 dienen te forwarden naar de bridge klopt dit of zou het device het zelf moeten pollen.

Update
Heb hem net in de dmz gezet wat helaas ook niets helpt. Heb sterk het vermoeden dat er wat mis is bij philips. Zijn er hier mensen waarbij de portal functie wel naar wens werkt. Of ben ik de enige met problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door RricK op 19-10-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:09
RricK schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:35:
Heb hem net in de dmz gezet wat helaas ook niets helpt. Heb sterk het vermoeden dat er wat mis is bij philips. Zijn er hier mensen waarbij de portal functie wel naar wens werkt. Of ben ik de enige met problemen.
De portal (en buitenshuis via de app) heeft bij mij altijd goed gewerkt.

Er zijn genoeg mensen waarbij de portal niet goed werkt maar zoals al gezegd zie ik veel minder meldingen na de recente updates van de portal en bridge firmware.

Als je Twitter hebt moet je even een berichtje sturen naar @tweethue. Ze proberen dan met je naar een oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Timmy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:20:
[...]

De portal (en buitenshuis via de app) heeft bij mij altijd goed gewerkt.

Er zijn genoeg mensen waarbij de portal niet goed werkt maar zoals al gezegd zie ik veel minder meldingen na de recente updates van de portal en bridge firmware.

Als je Twitter hebt moet je even een berichtje sturen naar @tweethue. Ze proberen dan met je naar een oplossing te zoeken.
Bedankt voor de tip. Had vrijdag ook al een call aangemaakt via de website maar denk dat Twitter een betere keuze zal zijn. Mocht ik nieuws hebben dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 01-10 14:12
Vanmorgen een leuke nieuwe Hue app gevonden in de playstore al is het een beetje een gimmick, Hue Halloween: Google Play: Hue Halloween

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Ter info, na de bridge gereset te hebben is het eindelijk gelukt om de bridge te koppelen aan de portal. Bedankt voor de tips en reacties,

[ Voor 14% gewijzigd door RricK op 22-10-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanbieding,
Ik zag dat bij aanschaf van een ambilight tv je nu de HUE startset gratis krijgt.Maar alleen bij bepaalde type,s,of €100 cashback.Zullen eerdaags wel weer Hue setjes op MM staan

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net binnen, aangesloten, damn, daar kun je mooi zacht licht mee maken :)
Vrouwtje blij, ik blij... Nu eens kijken hoe verder. Kan niet wachten op meer fittingen en wandschakelaars!

/edit
Ik denk ik maak eens een schedule. Heb me rot gezocht, tot ik zag dat het in iOS app kon. Maar zodra ik timer aanklik, komt hij met de melding dat mijn bridge een software update nodig heeft, en dat ik moet zorgen dat hij internetaccess heeft. Dat heeft hij dus. Gewoon nog op dhcp, zelfde als al mijn devices, en meethue.com heeft ook al een koppeling. Ga ik naar de bridge in de app, check for updates; "No updates. Ready to rock!"
En nu?

[ Voor 55% gewijzigd door UltraSub op 23-10-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
De bridge probeert niet continu een update te zoeken maar doet dit wel als hij 'opstart', je zou daarom eens moeten proberen om de adapter van de bridge los te koppelen en weer in te prikken. Hij gaat dan de firmware downloaden waarna je die vanuit de app kunt installeren.

Overigens ondersteund de Android app inmiddels ook schedules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Hier ook een tevreden Hue gebruiker.

Vraagje: na enige tijd de lampen braaf via de app te hebben aan- en uitgezet vinden wij het toch prettiger om deze gewoon via de wandschakelaar aan- en uit te zetten. Dit gaat uiteraard prima alleen starten de Hue lampen dan op in een "klinische" witte kleur die nou niet echt gezellig is. Iemand een idee hoe we de lampen op kunnen laten starten in een scene of vaste kleurinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
Ik houd toch wat problemen met de meethue portal. De status van de lampen(aan/uit en kleur) wordt wel juist weergeven maar het is niet mogelijk om de lampen vanuit de website te bedienen.
Als ik op de meethue portal mijn bridge gegevens opvraag zie ik ook dat de datum en tijd blijft hangen op een aantal dagen geleden "Date and time2013-10-22T18:52:56". Ik vraag me af of dit bij mensen waar het wel goed werkt gewoon meeloopt of dat dit ook vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
De eerste Hue-set heb ik omgeruild, omdat de bridge na enkele dagen het contact met de router verliest.

Nu heb ik een nieuwe, maar die heeft hetzelfde probleem. Na enkele dagen verliest hij het contact en moet ik de voedingskabel even eruit en weer erin doen en dan werkt het weer.

Iemand met hetzelfde probleem?

Of kan dit aan instellingen in de router liggen? Hij heeft bij mij een vast IP-adres.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

fun schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:18:

Vraagje: na enige tijd de lampen braaf via de app te hebben aan- en uitgezet vinden wij het toch prettiger om deze gewoon via de wandschakelaar aan- en uit te zetten. Dit gaat uiteraard prima alleen starten de Hue lampen dan op in een "klinische" witte kleur die nou niet echt gezellig is. Iemand een idee hoe we de lampen op kunnen laten starten in een scene of vaste kleurinstelling?
Officiele Hue wandschakelaars ontbreken en dat is een groot gemis.
In dit topic kun je vinden hoe je een LivingColors afstandsbediening aan de muur kunt schroeven en die als een soort van schakelaar kunt gebruiken.

Andere oplossing is om zelf aan het knutselen te slaan met bijv. een Raspberry Pi, daarop een schakelaar aansluiten en dan de Hue API aanroepen. Ben dat zelf nog een keer van plan, maar hoop dat er tzt een fatsoenlijke officiele Hue/Zigbee schakelaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

Officiele Hue wandschakelaars ontbreken en dat is een groot gemis.
In dit topic kun je vinden hoe je een LivingColors afstandsbediening aan de muur kunt schroeven en die als een soort van schakelaar kunt gebruiken.

Andere oplossing is om zelf aan het knutselen te slaan met bijv. een Raspberry Pi, daarop een schakelaar aansluiten en dan de Hue API aanroepen. Ben dat zelf nog een keer van plan, maar hoop dat er tzt een fatsoenlijke officiele Hue/Zigbee schakelaar komt.
Ik denk dat de mensen bij Philips hier ook wel al met bezig zijn. De vraag is natuurlijk ook hoelang dit nog duurt. Met geofence events zou dit ook al opgelost zijn alleen zitten die er ook nog niet in.. Vooralsnog dus met terugkerende events hier thuis opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

fun schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:18:

Ik heb als workaround op mijn servertje een stukje python code dat om de paar minuten checked of de lampen in de felle standaardmodus staan (hue waarde 14922, bri 254) en zo ja, zet ze dan naar een wat subtieler licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Ik heb als workaround op mijn servertje een stukje python code dat om de paar minuten checked of de lampen in de felle standaardmodus staan (hue waarde 14922, bri 254) en zo ja, zet ze dan naar een wat subtieler licht.
Interessant! Ik ben een behoorlijke n00b maar zou dit toch eens graag uitproberen. Ik heb een Synology NAS server gaat het daarmee? Kun je misschien uitleggen hoe je dit werkend hebt gekregen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12

robertwebbe

Robert Webbe

@funske; ik heb de set ook al sinds het begin en tot nu toe slechts 1 keer last gehad. Bij mij blijft alles super stabiel werken. Heb een Cisco EPC3208 UPC modem met een Linksys EA6500 router en bedien meestal met iPhones en iPad.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Het is gewoon lastig omdat je niet weet wanneer de Hue zijn verbinding verliest.

Eigenlijk wil ik gewoon weten of dit aan mijn router ligt en wat ik er dan aan kan doen óf dat het aan de Hue-bridge ligt. Maar omdat de tweede Hue ook hetzelfde probleem heeft, weet ik het dus niet meer.
Geen van mijn andere apparaten (TV's, home cinema, PVR's, iPhones, iPads, laptop's) hebben hier problemen mee en behouden gewoon hun IP-adres en verbinding.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 15:57
Hallo,

Ik heb het forum nu een paar keer doorgelezen, en elders gezocht, maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden op de volgende vraag die ik heb:
Ik heb thuis 3 Living Colors lampen, diverse Living Whites (zowel in dim- als schakelstand) en de Hue startset. Alles werkt prima zowel via de App als via de LC AB's, echter nu zou ik graag één van de Living Whites gebruiken middels een schemerschakelaar functie, maar is dit überhaupt wel mogelijk? Zo ja als dit via een app gaat moet ik dan thuis zijn? of werkt het ook zonder een beschikbaar Android toestel in de buurt?

Misschien dat één van jullie me kan helpen?
Alvast bedankt.

Volgens mij heb ik het al gevonden 8)7
Gewoon twee "recipe's" aanmaken bij IFTT:
bij sunset betreffende LW aan;
bij sunrise betreffende LW uit..
Hoe makkelijk kan het wel niet zijn?
Nu alleen nog even uitzoeken of dit (misschien via een omweg) ook nog te koppelen is met een specifieke tijd en/of dag van de week, zodat je de tuinverlichting niet de hele nacht aan hoeft te laten..

[ Voor 23% gewijzigd door karodem op 27-10-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

fun schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Interessant! Ik ben een behoorlijke n00b maar zou dit toch eens graag uitproberen. Ik heb een Synology NAS server gaat het daarmee? Kun je misschien uitleggen hoe je dit werkend hebt gekregen?
Ja hoor. Laten we eerst de sneltrein proberen. Zie onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/local/bin/python
import json, requests

def checkLichtStatusForUgly(light):
        lightStateUnparsed = requests.get("http://192.168.51.72/api/jouwsleutel/lights/" + str(light)).text;
        lightState = json.loads(lightStateUnparsed)
        isUgly = lightState["state"]["on"] and lightState["state"]["bri"] == 254 and  lightState["state"]["hue"] == 14922 and  lightState["state"]["sat"] == 144
        return isUgly

def setUnUgly(light, turnOn):
        if checkLichtStatusForUgly(light):
                print("We zetten lamp " + str(light) + " wat zachter in kleur")
                state =  {"on":True,"bri":135,"hue":13534,"sat":199,"xy":[0.5010,0.4150],"ct":443,"transitiontime":1000}
                stateUnparsed = json.dumps(state);
                requests.put("http://192.168.51.72/api/jouwsleutel/lights/" + str(light) + "/state/", stateUnparsed)

setUnUgly(2, True)
setUnUgly(1, True)
setUnUgly(3, True)

..ik doe de aanname dat je wel weet hoe je dit in een .py op je NAS krijgt met 755 rechten, dat je snapt wat er in "jouwsleutel" kan worden ingevuld (en hoe je een mooi gezette kleur kan uitvragen) en dat een CRON regel als "*/5 * * * * /home/app/fixlights.py > /dev/null" ook haalbaar is. Als dat niet lukt, geef gerust een PM.

Ik heb een wat groter script, die op een half uur voor zonsondergang de lampen aan slingert en ze op een vaste tijd weer uitzet. Die kan ik eventueel ook uit de doeken doen als er interesse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Weet iemand hoe je de tijd kan aanpassen in de hue bridge? Mijn lampen gingen vanmorgen een uur te vroeg aan... Had wel verwacht dat dit automatisch zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmeer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-03 21:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
karodem schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:42:
Gewoon twee "recipe's" aanmaken bij IFTT:
bij sunset betreffende LW aan;
bij sunrise betreffende LW uit..
Hoe makkelijk kan het wel niet zijn?
Heb ik hier ook zo gedaan. Alleen heb ik ze op date/time staan. Wat helaas alleen per kwartier kan. En iets anders wat ik niet zie hoe te regelen; welke scene zet je aan (ja, de laatst gebruikte), ik zou graag willen kiezen welke scene.

/edit
Overigens ronduit schandalig dat je alle schedules weg moet gooien en opnieuw moet beginnen omwille van wintertijd. Wat is dat dan belachelijk slecht geprogrammeerd zeg. Bah bah...

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 28-10-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Wel slecht hoor dat je dus 2x per jaar je timers opnieuw moet instellen omdat ze niet de zomer/wintertijd functie ingebouwd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Foxke schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:50:
Wel slecht hoor dat je dus 2x per jaar je timers opnieuw moet instellen omdat ze niet de zomer/wintertijd functie ingebouwd hebben...
Dat is wel vrij kansloos inderdaad. Hopen dat ze als nog zoiets inbouwen...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DennusB schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:53:
[...]

Dat is wel vrij kansloos inderdaad. Hopen dat ze als nog zoiets inbouwen...
Het platform staat helemaal klaar voor 3rd party. Kijk maar naar IFTT. Voor een heel goed portal wat vlekkeloos scenes kan maken en aansturen zou ik wellicht zelfs betalen. Het is wachten tot iemand een mooi PHP/MySQL portal bouwt wat je thuis kunt draaien.
Ook slecht dat dat nog steeds niet kan op meethue.com. Had ik eigenlijk wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
UltraSub schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Het is wachten tot iemand een mooi PHP/MySQL portal bouwt wat je thuis kunt draaien.
Over een maand is de planning te verhuizen, dan ga ik daar in ieder geval mij eens over ontfermen....

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Het platform staat helemaal klaar voor 3rd party. Kijk maar naar IFTT. Voor een heel goed portal wat vlekkeloos scenes kan maken en aansturen zou ik wellicht zelfs betalen. Het is wachten tot iemand een mooi PHP/MySQL portal bouwt wat je thuis kunt draaien.
Ook slecht dat dat nog steeds niet kan op meethue.com. Had ik eigenlijk wel verwacht.
Hoe bedoel je dat? Dat je er zelf een mooie schil voor kan schrijven?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Groot nieuws ;) de GU10 versie van HUE is/was te koop in de Apple store:

Afbeeldingslocatie: http://www.everyhue.com/vanilla/uploads/FileUpload/42/c5219904bbb1a638d5959a229b5b13.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.everyhue.com/vanilla/uploads/FileUpload/30/9373f6e064b0afdf7b5e45396ba135.jpg

http://www.everyhue.com/?...268/hue-lights-goes-gu10-

[ Voor 42% gewijzigd door Juicie op 04-11-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Sweet! Dit doet vermoeden dat Philips zich toch aan haar woord gaat houden om voor het einde van het jaar met meerdere fittingen te komen! Zou mooi zijn als er meteen meerdere (veel voorkomende) varianten op de markt komen, dan ga ik het ook maar eens aanschaffen!!

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DennusB schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:05:
[...]

Hoe bedoel je dat? Dat je er zelf een mooie schil voor kan schrijven?
Yup. Dat kun je natuurlijk zelf doen, maar er zullen vast en zeker geweldige pakketjes op github enz gaan komen :P
Finally. Nu nog ff kijken wat GU10 precies is en of ik daarmee de lampjes in mijn dressoir kan vervangen. E14 en wandschakelaars niks over te vinden nog natuurlijk. Hoop dat die er, en dan met name de laatst genoemde, rap achteraan zullen komen.
Maar het feit dat er meer fittingen ontwikkelt worden is natuurlijk veelbelovend! :)

/edit
GU10 heb ik helaas niks aan :(
Moet 5.3 hebben. Dus gaat gewoon een modificatie van een moodstrip worden denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 04-11-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Komt ook gegoeg licht vanaf van zo'n klein spotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Via twitter contact gehad met @tweethue over wanneer deze GU10 beschikbaar zouden moeten komen en of er meteen meerdere types komen. Maar ze willen uiteraard nog niets definitief bevestigen..

[ Voor 9% gewijzigd door Tiestor op 04-11-2013 17:00 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Jammer dat het maar 250 Lumen is. Ik ben nu wel klaar voor lampjes van 1000+ Lumen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 23:35
Nice!

Zijn er al prijzen bekend van deze spotjes?
En het eerste Hue product dat geen andere kleuren aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Pff, ik kreeg in de auto het volgende bericht van @huecommunity:
Hi, George Yianni of @PhilipsLight announced the GU10 @tweethue bulbs for 2013. http://t.co/9nOsNGY27V
Ik dacht even bij mijzelf: 'zo, dat is een snelle aankondiging na het Twitter contact van vanmiddag'. Maar ik had het berichtje niet helemaal goed gelezen/begrepen.... Niets nieuws, enkel dat er in 2013 de GU10 lamp en enkele andere types komen..
Can't reveal any launch windows but we are working on GU10 and some other form factors for launch next year.

GeorgeYianni December 2012
@Johnvh in de Zwitserse Apple Stores werden ze verkocht voor CHF 59.90 (CHF 10.00 goedkoper dan de E27) wat tegen de huidige wisselkoers € 48,62 is. Dus de prijs in Nederland zal dan wel uitkomen op € 49,95. Dat is ook € 10,00 goedkoper dan de E27. Maar er is nog niets bekend dus hier kunnen we helaas nog niet van uit gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Tiestor op 04-11-2013 19:10 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, eerst was ik zwaar enthousiast, hier wacht ik al jaaaaren op!

Maar nu is het meer een serieuze ontgoocheling....

Enkel wit
250Lumen
50€/stuk

Serieus??? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Alleen wit? Ik kan mij niet voorstellen dat dat alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnen nu eigenlijk te twijfelen.
Deze foto toont wel kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2013/11/philips-hue-doos.jpg

Maar de achterkant van de doos zegt alleen iets over kleurtemperatuur!?
Afbeeldingslocatie: http://www.everyhue.com/vanilla/uploads/FileUpload/30/9373f6e064b0afdf7b5e45396ba135.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Natuurlijk hebben ze gewoon kleur. Toch overduidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, toch niet.
Zoals ik hierboven zeg, er wordt eigenlijk niks over kleur gezegd.

http://www.everyhue.com/?...1268/hue-lights-goes-gu10
Die user heeft een lamp en zegt helemaal niks over kleur, toont ook geen foto met kleur.

Daarom vind ik het momenteel niet echt duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Het zijn Hue-lampen. Dat zegt toch al genoeg? De temperatuur op de achterkant zegt alleen iets over welke kleurtemperatuur de lampen kunnen genereren. En zoals je zelf al zegt; op de voorkant van de doos is duidelijk te zien dat ze van kleur te veranderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben benieuwd wanneer de G10 te koop is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 04-11-2013 20:58 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 19:21

OMX2000

By any means necessary...

schakelaars

:X

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Volgens iPhoneclub liggen ze al in de Apple Store in Amsterdam, en als ik de onderstaande comments mag geloven zijn ook te verkrijgen bij Saturn. De prijs is, helaas, gelijk aan de E27 lampen en dus gewoon € 59,95 voor een losse GU10 lamp en € 199,95 voor een GU10 starterset.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Ze zouden RGB moeten zijn.

Al zijn bij mij alleen witte 'friends of hue' spots of lampen voor zeg 20 a 30 Euro ook meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Dit is de tekst die letterlijk op de site van Philips staat:
Philips hue is de nieuwste lichtinnovatie waarbij LED-licht in huis met behulp van de hue app op een smartphone of tablet bediend wordt. Met Philips hue is het mogelijk om verlichting digitaal af te stemmen op persoonlijke wensen en voorkeuren voor wit en gekleurd licht. Voor iedere kamer en gelegenheid kan op elke afstand een andere sfeer worden gecreëerd. Door de eindeloze variaties in licht, kan Philips hue volledig aangepast worden aan de leefstijl van de individuele gebruiker of het gezin.
Ik ga er dan ook maar even voor het gemak van uit dat er niet voor niets HUE in kleurtjes op de verpakking staat, en dat het daarmee dezelfde functionaliteit heeft als de E27 lampen.

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2013/11/philips-hue-apple-store-amsterdam.jpg

Neemt niet weg dat een (officiële) bevestiging prettig zou zijn. Is er toevallig iemand die nog een doos heeft liggen van de E27 variant? Post dan even een foto van de achterkant, wellicht dat daar hetzelfde op staat ;)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Ik heb ooit een demo gezien van de gu10's en die waren echt full color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Fire69 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:42:
Maar de achterkant van de doos zegt alleen iets over kleurtemperatuur!?
Heb je de doos van je starters kit nog? Daar staat exact het zelfde op ;-)
Vandaag zou de introductie moeten zijn. Persbericht zal zo wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Als ik de HUE gu10 vergelijk met de LIFX gu10:

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2013/11/lampje-hand.jpgAfbeeldingslocatie: http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/d6/ab/ce/d6abce8b4872ceba4bceac81efb623a3.jpg

Dan is het petje af voor Philips en vind ik het niet erg dat de HUE's minder output hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Even oogkleppen afzetten en verder durven denken dan je eigen situatie. ;)

Poetsvrouw. Oma en opa. Oppas voor kinderen. Badkamer/toilet. Allemaal dingen waarbij het niet handig is om je licht te bedienen via een app. Puur moodlight? Geen probleem. Gaat het ook om hoofdverlichting, wat heel goed kan met Hue, dan wordt dat al snel een ander verhaal.

Poetsvrouw. Moet ik haar dan maar access geven tot mijn ipads, waar mail enz op staat? Haar eigen telefoon (ze heeft overigens geen ondersteunde smartphone) koppelen? Hoe zeer ik haar ook vertrouw, het is allemaal nogo.
Oma en opa. Geen probleem an sich, maar handig is anders. Voor hun geldt eigenlijk hetzelfde als voor de poetsvrouw.
Badkamer/toilet. Handig hoor. Voor je gaat pissen ff je telefoon uit je zak halen, app starten, wachten op connect (gaat overigens wel best rap moet gezegd worden), klik en licht is aan. Klaar? Riedeltje de andere kant op. En wat dacht je van kinderen die het toilet willen gebruiken. Ze bedienen de app hier feilloos, maar kom op zeg, als je bovengenoemde voorbeelden ziet, en je denkt dat je geen schakelaars nodig hebt in een serieus systeem, dan klopt er iets niet in je gedachtengang.

Ik begrijp overigens dat je reactie op twee manieren te interpreteren is, ik koos in mijn uitleg ff voor de variant "pfff, wat moet je met schakelaars". Als je de variant "waar blijven de schakelaars" bedoelde, dan is het uiteraard niet aan jou gericht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Juicie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:22:
Als ik de HUE gu10 vergelijk met de LIFX gu10:
Afgaande op de verhoudingen moet de LIFX versie een enorm exemplaar zijn. Ben benieuwd, hoop ze binnenkort eindelijk :z te ontvangen. Ben vooral benieuwd naar hun app. Op basis van de verschillende screenshots verwacht ik daar veel van.

Overigens schijnt niet het formaat het probleem te zijn maar het kwijtraken van de warmte.

* Timmy gaat zo even langs de Apple store om wat GU10's te halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juicie schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:34:
Ik heb ooit een demo gezien van de gu10's en die waren echt full color.
OK, bevestigd op Everyhue, ze doen kleur :P

Afbeeldingslocatie: http://www.everyhue.com/vanilla/uploads/FileUpload/6c/bcd773556ef0bc0d2b128278b530d9.jpg

Nu alleen de prijs nog naar beneden :+
UltraSub schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:06:
[...]

[...]

Ik begrijp overigens dat je reactie op twee manieren te interpreteren is, ik koos in mijn uitleg ff voor de variant "pfff, wat moet je met schakelaars". Als je de variant "waar blijven de schakelaars" bedoelde, dan is het uiteraard niet aan jou gericht :P
Als het de 'waar blijven de schakelaars'-variant is, volgens mij zijn ze er mee bezig.
Vind de tweet niet direct meer terug, maar als antwoord op iemand die achter wall switches vroeg, gaven ze als antwoord 'watch this space'.
Zal wel komen dus :)

[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 05-11-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Had ik ook al gezien Fire69. Raar dat ze daar vaag over blijven. Zeg gewoon of je er wel of niet mee bezig bent. Vaag blijven mbt een roadmap doe je maar met een reden imho; de optie tot cancelen van zaken op de roadmap open houden.
Maar goed, ik verwacht ook dat ze er aan komen. Hoop dat ze niet té prijzig worden, en er een beetje strak uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
UltraSub schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:32:
Had ik ook al gezien Fire69. Raar dat ze daar vaag over blijven. Zeg gewoon of je er wel of niet mee bezig bent. Vaag blijven mbt een roadmap doe je maar met een reden imho; de optie tot cancelen van zaken op de roadmap open houden.
Maar goed, ik verwacht ook dat ze er aan komen. Hoop dat ze niet té prijzig worden, en er een beetje strak uit gaan zien.
Ik denk dat ze vooral hun concurrenten niet slimmer willen maken dan nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
UltraSub schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:32:
Philips heeft eerder aangegeven dat ze met nieuwe fittingen en schakelaars bezig zijn, ze hangen er alleen (publiekelijk) geen planning aan vast. En ik denk dat ze daar goed aan doen, kijk naar Lifx. Lifx zou de lampen al maanden geleden uitgeleverd moeten hebben...

Maar dat Philips connected lighting serieus neemt daar twijfel ik geen moment aan. Enige tijd geleden zag ik redelijk wat vacatures voor deze afdeling en als de geluiden die ik opvang correct zijn dan staat er nog heel wat leuks te gebeuren. Jammer genoeg kost het ontwikkelen veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik vind die Mickey Hue living colors ook wel heel geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik ook.. Maar ja, dure nachtlampjes voor de kids :)
En vooralsnog niet los te bestellen (zonder bridge), tenminste, ik zie ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

UltraSub schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:06:
[...]

Poetsvrouw. Oma en opa. Oppas voor kinderen. Badkamer/toilet. Allemaal dingen waarbij het niet handig is om je licht te bedienen via een app. Puur moodlight? Geen probleem. Gaat het ook om hoofdverlichting, wat heel goed kan met Hue, dan wordt dat al snel een ander verhaal.

Poetsvrouw. Moet ik haar dan maar access geven tot mijn ipads, waar mail enz op staat? Haar eigen telefoon (ze heeft overigens geen ondersteunde smartphone) koppelen? Hoe zeer ik haar ook vertrouw, het is allemaal nogo.
Oma en opa. Geen probleem an sich, maar handig is anders. Voor hun geldt eigenlijk hetzelfde als voor de poetsvrouw.
Badkamer/toilet. Handig hoor. Voor je gaat pissen ff je telefoon uit je zak halen, app starten, wachten op connect (gaat overigens wel best rap moet gezegd worden), klik en licht is aan. Klaar? Riedeltje de andere kant op. En wat dacht je van kinderen die het toilet willen gebruiken. Ze bedienen de app hier feilloos, maar kom op zeg, als je bovengenoemde voorbeelden ziet, en je denkt dat je geen schakelaars nodig hebt in een serieus systeem, dan klopt er iets niet in je gedachtengang.

Dat laatste ;) De schakelaars zijn voor mij de missing link. Dus iedere zoveel tijd check ik of Philips ze al heeft gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik denk echt dat hun platform nog twee keer zo hard zal gaan verkopen zodra ze die hebben. Zijn een hoop mensen die er op wachten valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

BKJ

Of gewoon de kleur onthouden als je ze met een schakelaar bedient....daarom liggen ze bij mij in de la...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Dit is de tweet waarin de schakelaars worden bevestigd.

[ Voor 19% gewijzigd door Tiestor op 05-11-2013 12:01 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
UltraSub schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:03:
Ik ook.. Maar ja, dure nachtlampjes voor de kids :)
En vooralsnog niet los te bestellen (zonder bridge), tenminste, ik zie ze niet.
Hier kun je er iets meer over lezen! En hier nog meer!

[ Voor 13% gewijzigd door funske op 05-11-2013 14:05 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
BR30 variant is ook beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/11/hue_br30_review_4-580x395.jpg

Kwam verder nog deze tegen op de zigbee site:
http://www.zigbee.org/Des...tID=763&Ctrl=ViewProducts
http://www.zigbee.org/Des...tID=761&Ctrl=ViewProducts

[ Voor 40% gewijzigd door Juicie op 05-11-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tss, heeft dat zo lang moeten duren? Er passen met gemak 2 E27's in dat ding zeg! :P

Ze lijken wel op kruissnelheid gekomen bij Philips, hopelijk doen ze zo voort! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Die GU10 en BR30 hè, zijn dat eigenlijk populaire fittingen in het buitenland ofzo? Die GU10 ken ik nog wel, maar BR30 heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Had eerder verwacht dat de GU5.3 en/of E14 als vervolg op de E27 zouden komen...

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ganse huis hangt vol met GU10 (in BE) :P
BR30 is blijkbaar meer in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Heb zelf ook 31 GU10's (in BE) waarvan er 23 als inbouw spots in het plafond. BR30 is volgens mij een Amerikaanse inbouw spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 23:35
Kreeg net een mailtje van Goldee. Wat zouden ze gaan brengen?

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1404494_543330745748459_282360269_o.png

https://www.facebook.com/getGoldee

[ Voor 9% gewijzigd door Johnvh op 05-11-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dit gaan ze brengen:
We brought dynamic light scenes to Philips hue and people just loved it. But we didn’t stop there. Goldee is introducing the Smart Light Controller.

Coming soon.

Oftewel de Smart Light Controller

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

That looks sexy!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd. :)
Als dat een 'schakelaar' is die je gewoon tegen de muur kan plakken om de lichten mee te beginnen (simpel aan/uit of scene), zou dat wel eens cool kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
Zo, net even 3 van die GU:10 lampjes opgehaald bij de Apple Store hier op het Leidseplein :D Duur grapje wel, ik zat echter al een tijdje te wachten op HUE lampjes met deze fitting.

Voor wie nog twijfelt of 'ie echt kleur doet O+ :
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8465128/WP_20131105_19_34_49_Pro.jpg
Verder natuurlijk het hele kleurtemperatuurgamma zoals we gewend zijn.

Wel een klein nadeeltje ondekt: ze zijn vrij topzwaar, in deze 3-spots armatuur hangen ze een beetje naar beneden 'uit het lood', dus niet mooi recht in het verlengde. Maar goed, dat valt me nu al bijna niet meer op.

Super dat ze eindelijk met nieuwe fittingen zijn gekomen!

Nogmaals de voorraad in the Apple store:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8465128/WP_20131105_18_38_32_Pro.jpg

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Ik ben blij om te zien dat iedereen hier zo enthousiast is 8)

Wat betreft schakelaars, je kan nog steeds de bestaande remote controls gebruiken zoals ze bij de diverse Living Colors producten werden/worden verkocht, alleen het toevoegen van deze remote controls aan het hue systeem gaat wat minder makkelijk, zie https://www.meethue.com/en-NL/support voor uitleg.

Ik heb 3 remote controls gekoppeld aan mijn hue systeem, inclusief 3 Living Colors lampen en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Juicie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:02:
Heb zelf ook 31 GU10's (in BE) waarvan er 23 als inbouw spots in het plafond. BR30 is volgens mij een Amerikaanse inbouw spot.
Inderdaad Juicie het is een Amerikaanse inbouw spot 8), een soort Amerikaanse GU10 Spot alleen dan veel groter, maar ja dat zijn we gewent van die Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Net de Disney app geprobeerd. Je moet perse een speciale storeytime lamp hebben wil het werken.
Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.