[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 990.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Hielko schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:26:
[...]

Lijkt me sterk dat een LED lamp een beperkt aantal schakel cycli heeft. Een ledlamp wordt gedimd door PWM, wat wil zeggen dat hij juist super snel aan en uit wordt gezet. Die 50.000x aan/uit haalt de Hue waarschijnlijk binnen 10 minuten.
Ja, een LED heeft een beperkt aantal schakel cycli.
Hier een voorbeeld van Philips & de pro LED serie:
http://download.p4c.phili...00247602_eu_pss_nldnl.pdf
Schakelcycli: 50.000

En hier OSRAM:
http://www.osram.nl/osram...otron-classic-a/index.jsp
Die zeggen 200.000 keer, maar er staat niet bij welke testvoorwaarden/normen dit zijn.

Maar dit was om aan te geven dat een LED lamp langer mee moet gaan dan de genoemde 9 maanden, dus ook dat HUE lampen langer moeten meegaan.
arnoud_h schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:50:
Ik heb ook een lamp die ik recent heb laten vervangen die weer ligt te vervelen: als hij op minimale helderheid afgesteld staat springt hij binnen 10 minuten altijd terug naar 100% wit. Heel irritant..
Ik zou toch even naar de armatuur gaan kijken; 100% wit lijkt er op dat je lamp reageert alsof deze uit gegaan is;
Los contact in je fitting/andere oorzaken.
Heb je andere lampen in huis die je vaker moet vervangen?
Of een ouder huis met "oudere installatie" , dan kan het zijn dat er iets is in de meterkast/elektrische installatie.
Je kan er ook tijdelijk een normale lamp in hangen, bijvoorbeeld een gloeilamp van 50cent. Als deze na een korte tijd ook springt, weet je dat er iets is met je houder. (en is de pijn minder dan een Hue lamp van €60 ;) )

Ik heb bijvoorbeeld LivingColor lampen, die al 3 jaar oud zijn. Dat zie ik een beetje als Hue 0.1 en die doen het nog steeds.

[ Voor 37% gewijzigd door weeraanmelden op 26-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492475

Bloom,s bij Hurry up €49,95,en dat nu met gratis verzenden.twijvel twijvel.Heeft er iemand van jullie Bloom,s en kan die bevestigen of ze aan de steel ook makkelijk te vestigen zijn aan de muur?Wil namelijk ook iets aan de muur hebben ipv alleen op kastjes of de vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
Ik heb een Bloom en net even gekeken, maar ik zie eigenlijk geen dingen erop die 'm geschikt maken om 'm op te hangen. Zal je toch zelf iets moeten fabriceren :) Een plankje moet wel kunnen toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hahn.Ik zou willen weten of het mogelijk is een schroef te kunnen plaatsen in de voet (onderkant),zodat hij gericht naar de muur kan.Dus zonder slopen de voet demonteren,gaatje boren,schroef er weer in en ophangen.En dan kan ik ook meteen het snoer door een muur doorvoeren zodat de Lamp elders in het electra gaat.Zo lijkt hij mooi zwevend te hangen.Een plankje is niet mijn stijl.Ha ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ha! Binnen. Starters-kit en twee losse lampen :D

Nu nog een heule dag wachten voor al mijn armaturen hangen voor ik er mee aan de slag kan.

Zit inmiddels ook even in de app-store te kijken naar zaken die het kan aansturen waar de keuze nogal breed is. Welke wordt in het algemeen hier het meest gebruikt (en gewaardeerd)?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

iApp schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:48:
Doet Philips dan ook moeilijk over de garantie, of niet i2Paq? En hoeveel jaar geven ze garantie? (Ik heb gelezen 2 jaar, maar als die lampen ~ 9 maanden meegaan wordt het wel érg duur om iedere 2 jaar nieuwe Hue's te kopen...)
Geen enkel probleem met het aanmelden van de lampen.

We zet ik nu de datum van vervanging er op, dit zodat als er een discussie is ik kan aantonen dat de lamp bv. na 2 maanden (alweer) stuk is.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

weeraanmelden schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:32:
[...]

Sorry, maar je opmerking klopt helemaal niet.
Elke lamp, CFL (Spaarlamp), Old skool gloeilamp of LED heeft een beperkt aantal schakel cycli.
Bij een spaarlamp is dit 8000x , bij een LED lamp is dit zo'n 50.000x.

Of je nu via de app , via de schakelaar of elfjes de lamp aanzet, 1x aanzetten is 1x aanzetten.
Bij 5x per dag aanzetten, gaan ze 10.000 dagen mee.
(27,5 Jaar...)
Daarnaast heb je nog branduren; Zo'n 25.000 uur gemiddeld.
(De tests zijn verschillend, maar 25.000 uur is rekenmodel wat je mag gebruiken.)
25.000/4 uur per dag
=6250 dagen
=17.1 jaar.
"ergens" rept Philips er over dat er altijd een beetje spanning op de lamp blijft staan tbv. de schakelelectronica.
Deze gaat eerder stuk bij hard uit/aan zetten.
Daar heb ik het over en niet over de LED's.
Waarom jou lampen nu zo snel stuk gaan, is mij een raadsel.
Of nieuwigheid, maar andere hebben geen last van, of iets met je netwerk thuis.

Je hebt niet toevallig US lampen aangesloten?
(die kunnen echt maar 110V aan)

Kijk ook eens naar je fittingen, of dit aansluiting niet slecht is.
Nee, mijn lampen zijn allen in Nederland gekocht en de fittingen cq. het netwerk doen al jaren dienst, vroeger met spaarlampen en daar had ik geen issue's mee.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 20:50
weeraanmelden schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Ik zou toch even naar de armatuur gaan kijken; 100% wit lijkt er op dat je lamp reageert alsof deze uit gegaan is;
Los contact in je fitting/andere oorzaken.
Heb je andere lampen in huis die je vaker moet vervangen?
Of een ouder huis met "oudere installatie" , dan kan het zijn dat er iets is in de meterkast/elektrische installatie.
Je kan er ook tijdelijk een normale lamp in hangen, bijvoorbeeld een gloeilamp van 50cent. Als deze na een korte tijd ook springt, weet je dat er iets is met je houder. (en is de pijn minder dan een Hue lamp van €60 ;) )
Nee hoor, er is niets mis met mijn armatuur.

Als ik de lamp op 50% helderheid zet blijft de lamp gewoon de hele avond zonder problemen branden op de ingestelde kleur. Als ik dezelfde lamp op 1 tandje boven 'uit' aan zet kan ik binnen 15 minuten naar mijn telefoon grijpen omdat de lamp dan op 100% wit staat te branden.

Het is een bekend probleem met de 230V varianten van de Hue lampen, maar dat zou ondertussen toch verholpen moeten zijn. Voor een lamp die recent omgewisseld is door Philips zou dat niet meer voor mogen komen... Tenzij ze natuurlijk de lampen niet uitgebreid testen als ze ter reparatie worden aangeboden en dit een refurbished oude lamp is...

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
Ik heb sinds gisteren ook een HUE starterssetje. EN ik heb vier Living colors lampen.
Het aansluiten van de hub en de drie lampen ging probleemloos.
Tot ik via de methode om Living Colors toe te voegen die in dit youtube filmje wordt uitgelegd,probeerde: YouTube: HowTo: Connect Philips Hue to Living Colors

Vanaf dat moment werken de lampen wel met de afstandsbediening van LC maar niet meer met de app op mijn telefoon, die kan geen lampen meer vinden.

Nu las ik dat anderen soms ook problemen hebben met koppelen. Oplossing die werkt is om de combi "I" plus een "scene" te vervangen door "0" plus "blauw". Maar ik kom er niet uit.

Kan iemand stap voor stap eens uitleggen hoe je nu living colors aan HUE-app koppelt? Je zou me (en misschien ook andere starters met Living Colors) erg helpen...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als je de lampen al wel met de afstandsbediening van de LC kan bedienen moet je volgens mij alleen nog even de afstandsbediening koppelen met de bridge van de hue.

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 10:57
@Arena
Misschien overbodig:
Bij stap 8 van de tutorial is het misschien handig te vermelden dat je dit zelf moet doen. Je moet in de settings scherm van de app komen en hier gaan zoeken naar de nieuwe lampen. Pas dan verschijnen ze in de bridge en kan je ze bedienen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

arene schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:37:
Ik heb sinds gisteren ook een HUE starterssetje. EN ik heb vier Living colors lampen.
Het aansluiten van de hub en de drie lampen ging probleemloos.
Tot ik via de methode om Living Colors toe te voegen die in dit youtube filmje wordt uitgelegd,probeerde: YouTube: HowTo: Connect Philips Hue to Living Colors

Vanaf dat moment werken de lampen wel met de afstandsbediening van LC maar niet meer met de app op mijn telefoon, die kan geen lampen meer vinden.

Nu las ik dat anderen soms ook problemen hebben met koppelen. Oplossing die werkt is om de combi "I" plus een "scene" te vervangen door "0" plus "blauw". Maar ik kom er niet uit.

Kan iemand stap voor stap eens uitleggen hoe je nu living colors aan HUE-app koppelt? Je zou me (en misschien ook andere starters met Living Colors) erg helpen...
Dat probleem heb ik ook maar ik zal morgen even een aantal alternatieve koppelmanieren posten.

Deze heb ik nog niet zelf geprobeerd O-)

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
Ok, ik heb een paar uur geprobeerd en heb de methode nu denk ik:

Stap 1 ga met de afstandsbediening (de kleurenversie van Living Color) langs ALLE lampen en druk terwijl je steeds de ab vlakbij de lamp houdt, lang op de aan-toets. Zo lang tot de lamp na drie keer knipperen langzaam dimt.
Stap 2 Druk kort op de centrale knop op de HUB
Stap 3 Druk op de color-afstandsbediening lang op de aan-toets en tegelijk op de knop voor scene 1. Dus de knop linksonder met 1 stip. De hub gaat nu knipperen. Wacht twintig seconden ongeveer tot de lampjes weer branden
Stap 4 Druk weer kort op de centrale knop op de HUB
Stap 5 Druk op de color-afstandsbediening lang op de aan-toets. De hub gaat nu weer knipperen. Wacht twintig seconden ongeveer
Stap 6 start nu pas de app en maak opnieuw de verbinding.

Bij mij werkte bovenstaande stappenplan in ieder geval.
i2Paq schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:31:
[...]

Dat probleem heb ik ook maar ik zal morgen even een aantal alternatieve koppelmanieren posten.

Deze heb ik nog niet zelf geprobeerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

arene schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:57:
Ok, ik heb een paar uur geprobeerd en heb de methode nu denk ik:

Stap 1 ga met de afstandsbediening (de kleurenversie van Living Color) langs ALLE lampen en druk terwijl je steeds de ab vlakbij de lamp houdt, lang op de aan-toets. Zo lang tot de lamp na drie keer knipperen langzaam dimt.
Stap 2 Druk kort op de centrale knop op de HUB
Stap 3 Druk op de color-afstandsbediening lang op de aan-toets en tegelijk op de knop voor scene 1. Dus de knop linksonder met 1 stip. De hub gaat nu knipperen. Wacht twintig seconden ongeveer tot de lampjes weer branden
Stap 4 Druk weer kort op de centrale knop op de HUB
Stap 5 Druk op de color-afstandsbediening lang op de aan-toets. De hub gaat nu weer knipperen. Wacht twintig seconden ongeveer
Stap 6 start nu pas de app en maak opnieuw de verbinding.

Bij mij werkte bovenstaande stappenplan in ieder geval.

[...]
Your da man!

It is all about timing en die 20 seconden bij stap 3 deed het hem.

Ik heb dus die I en de knop voor scene 1 (ruim) 20 seconden geactiveerd en toen zaten de lampen weer in de bridge/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 20:34
Ik heb het hele forum doorzocht maar kan niet vinden wat het verschil is tussen de nieuwe bloom hue en de oudere bloom van living colors:

http://www.meerdanlicht.n...099730ph-(voorradig).html
Deze kost zeg maar 60 euro.

De nieuwe bloom kost bij apple 90 euro

Volgens iedereen op dit forum kun je een 2de en 3de generatie living colors ook gewoon aan je hue bridge koppelen. Dan krijg je er ook nog een afstandbediening bij die eigenlijk standaard bij de hue bridge geleverd moet worden vind ik.

Is het enige verschil dan dat de oudere bloom 2 watt meer verbruikt?
Waarom zou je dan de nieuwe versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Reactie hierboven, gemak dient de mens. Om eerlijk te zijn ben ik ook wel geneigd om eerder de Bloom van €90,- euro te kopen onder het mom van: "It just works". Wat betreft de afstandsbediening ben ik het met je eens, deze zou Philips ook bij de nieuwe Hue lampen moeten leveren. De lampen zijn geweldig, maar het is nét teveel werk om telkens weer je iPhone te pakken, app te starten en de lampen te activeren of wijzigen. Daar zou Philips grote verbeteringen op kunnen doorvoeren vind ik.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 20:34
Ik was eigenlijk op zoek naar alleen een afstandsbediening en die kun je los kopen: http://www.philips.nl/c/m...CA3584051E5D7.app120-drp2 maar voor 25 euro meer heb je dus een gen3 bloom incl de afstandsbediening die net zo goed is als de nieuwe bloom hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Heeft iemand ervaringen met Ambilight + Hue op tv modellen ouder dan de aangegeven 2011 lichting?
Er staat in de handleiding "it may work on older models", maar bij mij werkt het niet

Ik heb mijn tv net een maand te vroeg gekocht kennelijk. Jammer dat ze deze niet ondersteunen, heb m net 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yordy25 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:02:
Ik was eigenlijk op zoek naar alleen een afstandsbediening en die kun je los kopen: http://www.philips.nl/c/m...CA3584051E5D7.app120-drp2 maar voor 25 euro meer heb je dus een gen3 bloom incl de afstandsbediening die net zo goed is als de nieuwe bloom hue?
Ik gooi mijn overbodige afstandsbedieningen altijd op marktplaats.Zo verkocht.Vraag dan ook iets minder dan Philips.Eerdaags nog wat blooms er bij kopen en weer de afstandsbedieningen in de aanbieding.

Ik heb tablet,s aan de muur hangen en bedien de lampen alleen hiermee.Ik vind de afstandsbediening niet lekker in de hand liggen,maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 17-06 22:22
Hoe voedt je die tablets? En welke apps gebruik je voor de bediening? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:11:
Hoe voedt je die tablets? En welke apps gebruik je voor de bediening? :)
@Fire.
Stroom uit de muur(zonnepanelen) :)
Geintje

Tablets hangen bij punten waar ook stopcontacten zijn,Maar tablets worden hier veelvuldig gebruikt en gaan daarna op diverse plekken aan de muur met een wallmount systeem van een vogeltje. Accu van de tablet,s als ze niet gebruikt worden voor andere ongein blijven dagen goed zonder laden.

Via Meethue (Philips hue app)gebruik ik diverse scenes en allemaal apart geconfigureerd.
Tevens maak ik veel gebruik van IFTTT.
En nog de Ambilight App van Philips

Maar zoveel lampen heb ik niet,ben nog aan het uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

jambon schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:32:
Heeft iemand ervaringen met Ambilight + Hue op tv modellen ouder dan de aangegeven 2011 lichting?
Er staat in de handleiding "it may work on older models", maar bij mij werkt het niet

Ik heb mijn tv net een maand te vroeg gekocht kennelijk. Jammer dat ze deze niet ondersteunen, heb m net 2 jaar.
Simpele test:
Toets op je TV "JOINTSPACE" in, met de nummers.

Om gebruik te kunnen maken van de Philips TV Remote app dien je ‘JointSpace’ op je televisie te activeren. Toets hiervoor de code ’5646877223achter elkaar in op de originele Philips afstandsbediening totdat de tekst ‘JointSpace enabled’ verschijnt op het scherm.

Als dit werkt, zou Ambilight + Hue kunnen werken.
Werkt de remote app van Philips op jou tv?
(Dit is vanaf de .4 nummer reeks)
Dan zou dit ook kunnen werken.

• jambon
  • Nu online
Bedankt voor je reactie,

Ik kan de tv gewoon bedienen via de app van philips, geen enkel probleem. Heb vamn alles geprobeerd, zelfs op zn kop gestaan. In de app komen gewoon de 3 vinkjes, alles word gevonden maar zodra het 2e scherm tevoorschijn komt verschijnt de popup dat de tv waarschijnlijk te oud is. Ik zie zelfs al mijn lampen verschijnen voor de popup actief word. Ziet er uit als een blokkade in de app, wel vervelend om deze beperking in te bouwen.

Lekkere motivatie voor trouwe philips klanten.

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:54
jambon schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:48:
Lekkere motivatie voor trouwe philips klanten.
Er werd mij verteld dat niet alle 2011 (en eerder) tv's het gehele JointSpace protocol ondersteunen. Mogelijk is jouw tv een van die tv's.

Is dit niet mogelijk via een software update?Als dat niet zo is,kan je natuurlijk altijd een nieuwe kopen.Goed voor de economy zullen we maar zeggen. ;w

Misschien staat hier iets tussen.....http://jointspace.sourceforge.net/download.html

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 492475 op 12-09-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Bij mijn bridge had ik het probleem dat hij na een dag of 2 de verbinding met mijn router verloor en het laatste lampje ging knipperen.
Als ik dan het stekkertje van de voeding er uit haalde en er daarna weer instopte ging alles meteen weer goed. En werkte het weer voor een paar dagen. Philips gebeld en gemeld.
Maar na een aantal maanden was er nog geen oplossing voor. Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat ze hem moeten omruilen.
Dat hebben ze daarna keurig gedaan. UPS kwam de hele set op vrijdag ophalen, deze is 's maandags bij Philips bezorgd en donderdags kwam UPS een nieuwe set bezorgen.

Nu nog afwachten of deze de verbinding wel in stand houdt…….

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook bij mij is dat wel eens het geval dat het laatste lampje knippert en ik ook de stroom er af en op moet zetten.Zal dit eens in de gaten houden,maar het kan misschien ook liggen aan een reset van de router.Als ik de router reset komt het derde lampje ook niet in en moet ik ook eerder genoemde procedure uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik wil de lamp boven de eettafel vervangen dus misschien is dit een ideaal moment om Hue te introduceren.
Mijn idee is om twee van deze armaturen boven de tafel te laten hangen met een Hue lamp erin. http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-pendulo-40.product.html
Afbeeldingslocatie: http://www.lampenlicht.nl/media/catalog/product/cache/1/image/512x/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/i/m/image_13373/Hanglamp-Pendulo-40--32.jpg

Hoe fel zijn de Hue lampen eigenlijk?
Zijn twee Hue lampen genoeg om onder te eten in de winter?

Anders word het toch deze Ecomoods lamp
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjUwWDY1MA==/$T2eC16dHJIYFHOJ-plBrBR4-+egL4w~~60_84.JPG

Hierin zitten 2 dimbare TL buizen. Ik hoop dat Philips ook TL buizen gaat voorzien van ledlampjes. Zodat ik deze op een later moment kan vervangen door Hue TL buizen :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
FireStarter schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:27:
Mijn idee is om twee van deze armaturen boven de tafel te laten hangen met een Hue lamp erin. http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-pendulo-40.product.html
[afbeelding]
Best een mooi ding!
Makkelijk, hier verlichten ze een complete woonkamer wat prima te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hm, bij ons hangen er 3 Hue's boven een eettafel van 2,40m, dat vind ik wel doenbaar.
Maar om nou met 2 Hue's een woonkamer te verlichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Nu online
Anoniem: 492475 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:34:
Is dit niet mogelijk via een software update?Als dat niet zo is,kan je natuurlijk altijd een nieuwe kopen.Goed voor de economy zullen we maar zeggen. ;w

Misschien staat hier iets tussen.....http://jointspace.sourceforge.net/download.html
Update ook al geprobeerd, de app geeft nog steeds geen goedkeuring, ik denk dat het inderdaad ophoud. Al blijf ik hopen. Er zit zoiezo stof achter de glasplaat van de tv, misschien toch maar een nieuwe 8)7
Fire69 schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:48:
Hm, bij ons hangen er 3 Hue's boven een eettafel van 2,40m, dat vind ik wel doenbaar.
Maar om nou met 2 Hue's een woonkamer te verlichten...
Hangt natuurlijk af van de grootte van de woonkamer, de eettafel met 2 lampen voldoet. ik vind het wel kleurafhankelijk, volledig wit vind ik te fel om in te kijken, zonnig heel daarintegen prima te doen. En anders wel een goede reden om een extra setje aan te schaffen.

Kijk even op pagina 13 van dit artikel, daar staan wat voorbeelden boven een eettafel
Johnvh Vrijdag 09 november 2012 23:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Een tijdje terug postte iemand hier een 3d ontwerp van een living colors remote houder (de niet-touch variant). Ik heb het ontwerp direct naar een vriend gestuurd die bij een 3d printbedrijf werkt. Eindelijk is die klaar _/-\o_

De houder heb ik met dubbelzijdig tape gemonteerd op een afdekplaatje op de plek waar normaal de lichtknop zit. Ik heb een klein stukje zacht klittenband erin geplakt zodat de remote niet meegeeft als je een knopje indrukt. Echt de ideale oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img11/1774/ytqx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img833/6182/fi62.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
michielvz schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:45:
Een tijdje terug postte iemand hier een 3d ontwerp van een living colors remote houder (de niet-touch variant). Ik heb het ontwerp direct naar een vriend gestuurd die bij een 3d printbedrijf werkt. Eindelijk is die klaar _/-\o_

De houder heb ik met dubbelzijdig tape gemonteerd op een afdekplaatje op de plek waar normaal de lichtknop zit. Ik heb een klein stukje zacht klittenband erin geplakt zodat de remote niet meegeeft als je een knopje indrukt. Echt de ideale oplossing.

[afbeelding]
[afbeelding]
En weetje wat het coole is? Volgens mij geeft zo'n 3D printer je hetzelfde gevoel als toen je vroeger je eerste muziek CD of DVD deed branden. :P

Een vraag nog over Hue. Stel ik koop een startersset en ik koop ook zo'n hanglamp voor 3 lampen en ik wil mn iPhone of iPad gebruiken om ze te bedienen hoe werkt dat dan?
Stel ik heb een App zoals disco app iod. Moet deze app dan aan blijven staan om de instellingen te pushen naar de bridge of vul je de bridge met commando's die hij eindeloos afspeelt?

Heb geen zin continue de app open te hebben staan wil je savonds een mooi effect hebben. Kan je dan ook instellen dat je iedere avond tussen 21.00u en 2300u dat effect laat zien?

Lijkt me zo mooi dat je een soort lava lamp effect krijgt waarbij de lampen afwisselend van elkaar heel langzaamaan veranderen naar een andere kleur. Kennen jullie dat viaduct bij de High tech campus in eindhoven? Dat soort kleurstellingen zal leuk zijn bij zo'n hanglamp. Stel er komt een app dat dat mogelijk maakt kan je dan die jobs bewaren en afschieten op een later tijdstip?

Of dat hij default rond 17.00u naar een witkleur veranderd die we prettig vinden tijdens het eten?

[ Voor 36% gewijzigd door FireStarter op 17-09-2013 08:10 ]

w00t

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie een samenkoop-actie opkomen _/-\o_

• michielvz
Ik zit nu wel met een probleem. Omdat de houder voor een remote is met fysieke knoppen heb ik de touch versie die ik had geruild. Nadat ik de nieuwe remote gekoppeld had aan mijn lampen bleek dat de bridge ontkoppeld was. De bridge koppelen ging alleen nog maar met lampstealer. Toen ik dat had gedaan was de remote weer ontkoppeld. Het lijkt er dus op dat je niet tegelijkertijd de remote en de bridge kan gebruiken om de lampen aan te sturen. Terwijl dat met de touch remote wel lukte. Iemand die weet of dat klopt of doe ik iets fout?

@i2Paq Volgens die vriend van mij zou een houdertje richting de 50 euro gaan. Als je er een besteld ga je richting de 150,- omdat de mal dan nog gemaakt moet worden. Ik weet niet of hij de mal nog heeft (denk het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

michielvz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:49:
Ik zit nu wel met een probleem. Omdat de houder voor een remote is met fysieke knoppen heb ik de touch versie die ik had geruild. Nadat ik de nieuwe remote gekoppeld had aan mijn lampen bleek dat de bridge ontkoppeld was. De bridge koppelen ging alleen nog maar met lampstealer. Toen ik dat had gedaan was de remote weer ontkoppeld. Het lijkt er dus op dat je niet tegelijkertijd de remote en de bridge kan gebruiken om de lampen aan te sturen. Terwijl dat met de touch remote wel lukte. Iemand die weet of dat klopt of doe ik iets fout?
Je volgt toch wel de juiste stappen?

Volgens mij ontkoppel je de bridge als je de remote opnieuw gaat koppelen aan je lampen.
@i2Paq Volgens die vriend van mij zou een houdertje richting de 50 euro gaan. Als je er een besteld ga je richting de 150,- omdat de mal dan nog gemaakt moet worden. Ik weet niet of hij de mal nog heeft (denk het niet).
;w

Das niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Maar hoe koppel ik de remote zonder de bridge te ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 23:22
Kunnen deze lampen ook gewoon via de normale lichtschakelaar bedient worden? Dat ze de laatste instellingen onthouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Nee, dan gaan ze weer op volle sterkte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 23:22
michielvz schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:02:
Nee, dan gaan ze weer op volle sterkte aan.
Ok, wel naar wit zeg maar? Vind de HUE nu wel interessant met de nieuwe mogelijkheden! Hoe werkt de HUE met meerdere gebruikers? Ik las bijvoorbeeld dat de lichten uit/aan kunnen als je in de buurt van je huis komt of juist weg gaat maar hoe zit dit als je meerdere iphones/ipad wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik heb nog steeds drie Hue lampen die na vervanging regelmatig naar full-white gaan. Ik heb sterk het gevoel dat ze bij de incoming inspection alleen maar kjken of de lamp 'werkt' en helemaal niet kijken naar de foutomschrijving. Dat ingeleverde lampen dus gewoon terug gestuurd worden naar een nieuwe klant met hetzelfde problem....

Ik zie verder een aantal mensen knutselen met afstandsbedieningen, maar zijn er al mensen die via NFC tags het huis voorzien van aan/uit schemas? Ik heb op mijn werk een set Samsung Tec-Tiles gekregen en bedenk me nu dat het misschien een interessante vervanging van een fysieke schakelaar kan zijn: gewoon een "AAN" en "UIT" tag op de muur plakken en die scannen met m'n smartphone en daarmee de lampen bedienen... Is daar al een app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

michielvz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:24:
Maar hoe koppel ik de remote zonder de bridge te ontkoppelen?
je moet alles resetten en eerst koppelen aan je remote.

Volg dan: i2Paq in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

LET OP JE TIMING!!!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:13
Nieuwe update voor de android hue app:
http://www.intomobile.com...d-stability-improvements/

• FireStarter
Vraag over Hue:

Kan je nu ook meerdere schema's met zo'n app via iphone of Android pushen?

Dat bijvoorbeeld de lampen boven de eetkamer tussen 5.25 - 5.45u branden op 40% op een bepaalde kleurtint en in de keuken idem.

Daarna tussen 7.00 - 9.00 branden ze eerst op 80% en geleidelijk naar 40%

Smiddags rond 17.00u gaan de lampen boven de eetkamer op een bepaalde wit tint branden enz enz?

Ik wil de Hue echt in huis halen maar wil nog sommige punten weten.

w00t

• arnoud_h
Ik heb met behulp van de HueMore app voor Android ondertussen een applicatie gevonden die via NFC tags de lampen kan schakelen, alleen is hiervan de UI niet al te best en het aanmaken van scene's en kleuren een ramp.

Heeft iemand een alternatief wat wel goed werkt?

Net deze app op de galaxy 2 gezet,maar nu werkt het niet meer.App start niet op.Komt door de update.
Toen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd , en toen werkte het wel.Hierdoor op de app wel al mijn schema,s weg.
Tevens heb ik een melding dat de bridge klok niet just is ingesteld.
Ook in meethue ben ik nu de galaxy tab 2 kwijt.

Op de andere tabs wacht is wel even met een update van deze app.
Voor de grap toch even de update gedaan op de telefoon,ook daar werkt de app niet na een update.
Ook op de telefoon de app opnieuw geïnstalleerd.

Daarna met elke tablet en telefoon eerst naar de meethue site geweest en opnieuw ingelogd.Daarna de scene,s weer op de apparaten.

Alles werkt wel,maar de melding met de bridge klok blijft

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 492475 op 25-09-2013 20:15 ]

• Fire69
Hier op een S4 en een Note 10.1 geïnstalleerd, doen het beide zonder problemen...

Iemand HueDisco voor Android al gekocht? Ik had het vroeger al voor de iPad, maar het ziet er nu voor Android veel beter uit...

[ Voor 44% gewijzigd door Fire69 op 25-09-2013 20:19 ]

Fire,

Ook de klok instelling?

• Fire69
Ik gebruik die ganse app eigenlijk niet, dus heb even moeten zoeken maar dat lijkt inderdaad gewoon te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb even gezocht maar kon het 3d ontwerp niet meer terugvinden. Heb je toevallig een linkje voor mij?

Zelf overigens wel blij met de nieuwe Android app, vooral qua performance is het een verademing al zeg ik het zelf!

• michielvz

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Zijn er nou eigenlijk al hardware schakelaars voor aan de muur? Even terug gelezen maar niks over gezien?

• la_fusion
Nee nog niet. Grote kans dat die er wel komen.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Maar dat zeiden we ook al toen het spul op de markt kwam, toch alweer een hele tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388974

Even reactie op diverse opmerkingen: ik had eerst een living white remote op de muur geschroefd (klein gast je in het baterijen deksel geboord en met een schroef aan de muur (staat netjes naast mijn ronde witte thermostaat), nu hetzelfde gedaan met de remote van een living colors lamp, dus geen los bakje (wel iets ruimte moeten maken voor de schrijfkoppen in het batterijen deksel.
Ik zag ook een opmerking over het resetten van lampen, dit fenomeen heb ik ook (ook al lampen door philips vervangen) ik zie echter een duidelijke relatie met intensief WiFi verkeer, dit schijnt nogal te storen (ik heb 2 Apple routiers staan waarvan 1 vrij dichtbij 2 van mijn hue lampen, alle andere (8stuks vertonen dit verschijnsel nagenoeg niet).
Ook zie ik vragen voor hardware schakelaars, de hue ondersteund maar 1 extra remote, en met de muurschakelaar kun je altijd schakelen naar de standaard stand.
Het leuke is wel bij gebruik van een living white afstand bediening kun je elke kleur instellen als "standaard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik geloof niet zo in het storen van de lampen door WiFi signalen. Ik heb twee lampen (van de 7) die zichzelf spontaan herstarten naar full-white. Deze zijn beide al een keer door Philips vervangen.

Ik vermoed dat ze bij Philips deze lampen als ze binnen komen controleren door ze aan te zetten, en dan denken dat ze prima zijn en terug sturen.

En ik heb drie lampen bij elkaar hangen (op minder dan 20cm onderlinge afstand) en alleen de middelste reset zichzelf steeds. En ook alleen als hij op minder dan 35% helderheid staat.

Komende week toch maar een keer weer Philips bellen voor een RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 22:44
Zijn er hier meer mensen die Philips Hue vanaf 3G of een ander wifi netwerk bedienen?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

UnitedJunk schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:03:
Zijn er hier meer mensen die Philips Hue vanaf 3G of een ander wifi netwerk bedienen?
Ja, als ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:54
UltraSub schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:38:
Zijn er nou eigenlijk al hardware schakelaars voor aan de muur? Even terug gelezen maar niks over gezien?
Als je op het Twitter account van Hue mag afgaan zit er zoiets aan te komen.

Ik hoorde al eerder dat er later dit jaar een grote update zou komen met nieuwe fittingen. Wellicht dat de schakelaars dan ook op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 12:08
arnoud_h schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:32:
Ik geloof niet zo in het storen van de lampen door WiFi signalen. Ik heb twee lampen (van de 7) die zichzelf spontaan herstarten naar full-white. Deze zijn beide al een keer door Philips vervangen.

Ik vermoed dat ze bij Philips deze lampen als ze binnen komen controleren door ze aan te zetten, en dan denken dat ze prima zijn en terug sturen.

En ik heb drie lampen bij elkaar hangen (op minder dan 20cm onderlinge afstand) en alleen de middelste reset zichzelf steeds. En ook alleen als hij op minder dan 35% helderheid staat.

Ik geloof er absoluut wel in. Vorig jaar een keer een IP-CAM opgehangen die via WIFI gekoppeld was aan mijn NAS. Vrijwel direct reageerden mijn LivingColors lampen niet meer op de afstandsbediening, behalve als ik er 20 cm vanaf stond met de afstandsbediening. Het duurde ff voordat er bij mij het kwartje viel, maar toen ik de IP-CAM vervolgens bedraad had aangesloten, werkten mijn LivingColors lampen weer als vanouds :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Sabelhout schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:29:
[...]
Ik geloof er absoluut wel in. Vorig jaar een keer een IP-CAM opgehangen die via WIFI gekoppeld was aan mijn NAS. Vrijwel direct reageerden mijn LivingColors lampen niet meer op de afstandsbediening, behalve als ik er 20 cm vanaf stond met de afstandsbediening. Het duurde ff voordat er bij mij het kwartje viel, maar toen ik de IP-CAM vervolgens bedraad had aangesloten, werkten mijn LivingColors lampen weer als vanouds :)
Dat de lampen last kunnen hebben van andere WiFi signalen geloof ik ook wel, de vraag is of lampen spontaan resetten door willekeurig WiFi verkeer. En dat geloof ik niet. Dan zouden lampen die vlak bij elkaar hangen daar ook last van moeten hebben, en als ik twee lampen verwissel het probleem niet verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 22:44
i2Paq schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:12:
[...]

Ja, als ik niet thuis ben.
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? Zit al te speuren op everyheu.com en verschillenden poorten geopend. Maar het werkt helaas nog niet op 3G.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Via de Hue-app werkt het toch gewoon zonder rare dingen te moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Jups, aanmelden op de portal en bridge koppelen aan je portal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Anoniem: 388974 schreef op zondag 29 september 2013 @ 01:34:

Ook zie ik vragen voor hardware schakelaars, de hue ondersteund maar 1 extra remote, en met de muurschakelaar kun je altijd schakelen naar de standaard stand.
Het leuke is wel bij gebruik van een living white afstand bediening kun je elke kleur instellen als "standaard".
Hue ondersteund zo veel remotes als je wilt hoor.
Ik heb er 4, in elke kamer 1.
Gewoon je remote kopieren:
Reset je 2e (of 3e) remote, hou je - aan de bridge gekoppelde - remote tegen de 2e remote en hou van beide remotes de aan knop ingedrukt.
Na 10 seconden is de 2e remote gekopieerd.
Herhaal dit voor alle extra remotes.
Sync nu de remote met de lampen die wel of
Niet wilt bedienen & je bent klaar.

(Koppelen met je lampen is aan indrukt houden, ontkoppelen met de lampen is uit ingedrukt te houden.
Omdat je 1 remote met de hue hub gekopieerd hebt, is je Living remote nu de houder van het juiste protocol. Door de kopieer stap zorg je ervoor dat je hue nu alle lampen met de juiste zigbee handtekening herkend.
sync niet je gekopieerde remotes met je bridge!!
Kopiëren van de remotes is de enige methode)

[ Voor 20% gewijzigd door weeraanmelden op 01-10-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 11:01

B2

wa' seggie?

arnoud_h schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:32:

Ik heb precies hetzelfde. 1 van mijn 6 lampen reset zich zelf ook als ik onder een bepaald percentage (ook rond de 30%) van de helderheid wil gaan. Blijkbaar lost een RMA het niet echt op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48
Is de bridge ook ergens los te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

332377

Sinds de laatste app update (ios) lijkt de functie dat de lampen automatisch aan gaan op basis van GPS na zonsondergang niet meer te werken bij mij. Het gebeurt bijna altijd dat ik als aankom thuis en het is al na zonsondergang dat de lampen niet automatisch aan springen. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat voor de laatste updates de lampen ook niet 100% aan sprongen maar nu is het zowat 0%. Iemand hier ook problemen mee of iemand die het wat zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Blijkbaar een bekend probleem binnen iOS 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 21:42

404error

Page Not Found

Nee, hou marktplaats in de gaten dan komen ze wel ooit voorbij. Ik heb die van mij daar ook vandaan voor € 25,-. Daar bedien ik nu mijn LivingWhites en Colors mee!

Overigens is er een geweldige nieuwe app voor Hue uit, Goldee:
http://www.iphoneclub.nl/...es-naar-philips-hue-lamp/

[ Voor 29% gewijzigd door 404error op 04-10-2013 10:23 . Reden: Stukje over Goldee toegevoegd ]

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:42
Via MP komt er wel eens een langs inderdaad. Mijne werkte echter niet toen. Maar is wel keurig vervangen (zonder bon zelfs) door Philips. Keurige service dus zelfs voor 2e hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:58

robertwebbe

Robert Webbe

Ik weet niet of de hue fans met een iPhone ook de iPhoneclub.nl in de gaten maar er staat een mooi artikel over Goldee, een hue app met dynamische lichtscenes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, maar we lezen wel alle posts in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Fire69 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:15:
Nee, maar we lezen wel alle posts in dit topic :P
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 18:34

vhal

ಠ_ಠ

Misschien niet helemaal de juiste plek maar ik neem aan dat de Philips LivingWhites ook te bedienen zijn met de standaard schakelarmaturen in de muur (naast het gebruik met de afstandsbediening voor het dimmen)?

Ik wil deze lampen nl. her en der in het huis plaatsen maar heb weinig zin om voor de afgelegen plekken de afstandsbediening mee te zeulen.

Jammer dat er geen E14 LW's zijn.... :(

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 05-10-2013 20:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09

Sabbi

je denkt aan mij.

vhal schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:55:
Misschien niet helemaal de juiste plek maar ik neem aan dat de Philips LivingWhites ook te bedienen zijn met de standaard schakelarmaturen in de muur (naast het gebruik met de afstandsbediening voor het dimmen)?

Ik wil deze lampen nl. her en der in het huis plaatsen maar heb weinig zin om voor de afgelegen plekken de afstandsbediening mee te zeulen.

Jammer dat er geen E14 LW's zijn.... :(
Nee, een LW lamp die uit staat kan je niet aanzetten met je originele lichtknop aan de muur.

Voor e27 naar e14 zijn er wel adapters te krijgen, wordt wel een beetje groot dan. Kan je beter een LW-plug gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:42
Die Goldee-App is best leuk trouwens! maar je moet de telefoon wel CONTINUE aanlaten. dus ook het scherm mag officieel niet uit.Dat is toch wel een groot nadeel.

Tijd voor een android versie zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 18:34

vhal

ಠ_ಠ

Sabbi schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:33:
[...]

Nee, een LW lamp die uit staat kan je niet aanzetten met je originele lichtknop aan de muur.

Voor e27 naar e14 zijn er wel adapters te krijgen, wordt wel een beetje groot dan. Kan je beter een LW-plug gebruiken.
Tnx, uiteindelijk heb ik een LW starterssetje voor de adapters (en 1 losse) besteld plus twee losse LW 15W lampen. Daar kan ik in ieder geval de woonkamer mee voorzien. Wel jammer dat de Hue bridge niet los te bestellen is maar wellicht dat ik maar een Living Color koop voor erbij. Ik neem aan dat je deze ook kan bedienen met de LW afstandsbediening?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sabbi schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:33:
[...]

Als je geluk hebt wel, er zijn series die wel aangaan als er stroom op komt.
vhal schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:12:
[...]

Tnx, uiteindelijk heb ik een LW starterssetje voor de adapters (en 1 losse) besteld plus twee losse LW 15W lampen. Daar kan ik in ieder geval de woonkamer mee voorzien. Wel jammer dat de Hue bridge niet los te bestellen is maar wellicht dat ik maar een Living Color koop voor erbij. Ik neem aan dat je deze ook kan bedienen met de LW afstandsbediening?
Ja, dat lukt, maar handig is het niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 06-10-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zag dat ik weer een Hue update op iOS had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jambon
  • Nu online
i2Paq schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:35:
Zag dat ik weer een Hue update op iOS had.
Alleen de japanse taalonderstuining, heb geen nieuwe functionaliteit ontdekt
404error schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:20:
[...]

Nee, hou marktplaats in de gaten dan komen ze wel ooit voorbij. Ik heb die van mij daar ook vandaan voor € 25,-. Daar bedien ik nu mijn LivingWhites en Colors mee!

Overigens is er een geweldige nieuwe app voor Hue uit, Goldee:
Goldee werkt wel leuk maar slurpt wel behoorlijk batterij.
Hoe is jullie ervaring met de kleuren?
Ik vind de kleurverandering vaak te wit, zeker met het verschil van de combinatie hue en livingcolors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik heb een opstelling waarbij 3 bulbs samen in een plafondlamp zitten en 1 in een losse lamp naast de computer. In de plafondlamp gaat 1 van de drie bulbs plotseling op 100% branden. Ik heb toen geprobeerd om de bulb die dat doet te verwisselen met de bulb die in de lamp bij de computer staat. Tot mijn verbazing gaat nu een andere bulb in de plafondlamp op 100% branden waardoor ik dus ga denken, ook na wat ik hier gelezen heb, dat het niet aan de bulb ligt schijnbaar maar wss aan dat de bulb te zacht brand??? De bulb die in de lamp bij de computer zit heeft dat nooit gedaan maar die brand ook altijd feller.

(ik heb met opzet gebruik gemaakt van het woord bulb om de HUE lampen aan te duiden omdat je anders door het woord lampen de HUE niet meer ziet :o )

[ Voor 12% gewijzigd door marcellux op 10-10-2013 21:52 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09

Sabbi

je denkt aan mij.

Je mag ook gewoon peertje zeggen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 15:26
Vraag ter bevestiging:
Het is niet mogelijk om een scene te maken op basis van de huidige staat van je lampen? Dit kan met de living colors remote wel, en dat werkt toch stukken handiger. Gewoon elke lamp instellen zoals je wil, en dan een scene creëren. Ik heb die optie in de hue app nog niet gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nee dat kan inderdaad niet. Wel kun je met een LivingColour remote wel de huidige setting opslaan van de huidige lichtstand.

Probleem met de hue app is dat hij dan de bolletjes moet gaan plaatsen op een bepaalde locatie maar hij kan niet direct zien of de ingestelde kleur wel te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Duidelijk. Dat is dan iets waar Philips aan zou moeten werken imo.

Ik bedoel, het is blijkbaar mogelijk om de kleuren uit te lezen op afstand (anders kan de remote dit ook niet doen), en als Philips nu een extra optie toevoegd aan hun app waar niet alleen kleuren van foto's kunnen worden geselecteerd, maar ook dat je direct met Hex-codes (of in welk formaat de kleuren met de lampen worden gecommuniceerd) kan werken, dan zou de hue app dit van elke lamp moeten kunnen uitlezen en opslaan.

Mij lijkt dit eigenlijk een redelijk simpele toevoeging, maar wie ben ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Maar wat voor afbeelding laat je in je scene dan zien?

Het hele concept is gewoon dat je met je app als controller een sfeer/scene creeert en die in je app als controller opslaat. Dat het mogelijk is met allerlei afstandsbedieningen de lampen alsnog aan te passen is leuk maar niet het doel van het systeem.

Ik snap je idee en ik zou het ook handig vinden omdat ik ook zelf nog 2 LivingColor remotes gebruik naast de app maar dat is nu niet direct de opzet.. als je het echt graag wil zien.. zou ik het eens voorstellen via de twitter account van hue of hun support forum wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik gebruik het op verschillende manieren, maar waar ik die scenes "leuk" vind, zijn ze vooral niet heel erg praktisch. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik geef de lampen liever een bepaalde kleur, handmatig, en sla dan de groep op als een scene. Nu gebruik ik eigenlijk alleen die 'color chart' die in de Philips foto's zit, zodat ik daar de juiste kleur kan selecteren. Het is echter niet precies genoeg, en een app als QuickHue maakt dit wél precies en handig. Je kan echter niet de huidige instellingen opslaan en dat is jammer.

Wat ik nu doe is met QuickHue de lampen instellen, en dan met de remote een scene voorkeur opslaan. Probleem: de remote kan dit alleen voor alle lampen die gelinkt zijn met die remote doen. Dus het is niet mogelijk om 1 voorkeur te hebben voor alleen lamp 1 en 2, en een 2e voorkeur voor lamp 1, 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414833

Hoi jongnes,

Ik heb vraag ik ben plan te bestellen vandaag Philips HUE Startset.

Vraag ik af of mijn philips livingcolor is oud 4 jaar
http://www.europoint.be/s...1&timestamp=1337256628365

zou wel kunnen remote op mijn android zonder hoeft ik living color afstanbeiding? of helaas niet meer schikt voor deze oude moet ik nieuwe living color?

Ben ik wel erg benieuw.

Nog vraag voor dat ik bestellen.

- is er ook automatisch bv klokdraai om 7 a 8uuravond lamp gaat aanzetten tot 11uuravonds kan deze Philips Hue ook?

Mm meer heb geen vragen want heb ik alle informatie wel erg interresant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Anoniem: 414833 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:26:
Hoi jongnes,

Ik heb vraag ik ben plan te bestellen vandaag Philips HUE Startset.

Vraag ik af of mijn philips livingcolor is oud 4 jaar
http://www.europoint.be/s...1&timestamp=1337256628365

zou wel kunnen remote op mijn android zonder hoeft ik living color afstanbeiding? of helaas niet meer schikt voor deze oude moet ik nieuwe living color?

Ben ik wel erg benieuw.

Nog vraag voor dat ik bestellen.

- is er ook automatisch bv klokdraai om 7 a 8uuravond lamp gaat aanzetten tot 11uuravonds kan deze Philips Hue ook?

Mm meer heb geen vragen want heb ik alle informatie wel erg interresant
Beide antwoorden zijn in dit topic te vinden! 8)7

LivingColors Gen 2 en 3 worden ondersteund. Aan de hand van je plaatje kan ik niet zien welke generatie je hebt. Heb je een typenummer?

Antwoord op vraag 2 is ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super maakt me nog interresant van dag en avond automatisch tijd aanzetten en uitzetten zonder dat ik hoeft elkeer aan doen.

Living Colors staat geen Gen 2 of 3.

LivingColors
5.6V
2.68A

925600001201
71311A S/N023

deze heb ik livingcolors.

weten jullie welke website kan ik bestel en voorraad zou ik graag al morgen ontvang.

Nog 1 vraag:

Ik heb Philips AMBX op PC aansluit al lang hebt kan ook wordt aansluit HUE afstandbeiding of Android
maar gelooft ik dat niet kan omdat AMBX is 5 jaar geleden oud nog werkt uitstekend verlicht en ook werkt op Windows 8 64bits draai heerlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 414833 op 11-10-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik moet eerlijk bekennen dat ik alles een paar keer moest lezen voor ik het snapte.. maar met de nieuwste update van Android kun je inderdaad een schema aanmaken dat een lamp op een bepaald tijdstip aangaat en op een bepaald tijdstip weer uitgaat.

Waar te bestellen kan ik je geen antwoord op geven. Volgens mij is hij nog niet in zo heel veel webshops te krijgen.

Je laatste vraag snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuses mijn schrijftaal probleem.

Wat ik je gaf type van Livingcolors is niks meer te vinden op webshop dat klopt is ook heel oud dus betekent mijn oude livingcolor kan het gewoon niet. Argh maak niks uit en bestel ik en zie wel wat gebeurt morgen of
lukt het livingcolors.

Ik zag sommige website kan ik bestel maar niet op voorraad zal 3 a 5 werkdagen
heb geen zin wachten wil nu al morgen binnen hebt.

En eigenlijk rare vraag!! ik heb Philips ABMX op PC die is verlichting
https://blog.visucore.com/files/40/000069_philips-ambx.jpg

zou deze werken met hue (remote) maar gelooft dat niet kan is ook oud ABMX net als Livingcolors 4 of 5 jaar geleden gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 414833 op 11-10-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Laatst online: 27-08-2023
aan bassie.

de living colors is gen 1 en is daarom te oud en werkt jammer genoeg niet met hue.
AMBX is een speaker/lamp een ander soort systeem dan livingcolors/hue en zal daarom niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547503

HUE en Living Colors aan elkaar koppelen : Ik heb sinds gisteren een HUE set in huis en had al 2 living colors Bloom en 1 living colors Iris. Nadat ik de bridge had aangesloten werkten de HUE lampen perfect. Daarna via het koppelen van de remote van de living colors deze geladen in de bridge en ja, dat werkte ook. Maar toen ontdekte ik dat de HUE lampen nergens meer te vinden waren. Overal gezocht op internet en zelfs meerdere Apple stores gebeld maar niemand kon mij verder helpen. Door experimenteren heb ik het volgende ontdekt : je moet niet alleen de living colors koppelen aan de remote van Living Colors maar ook de HUE lampen en dan koppel je de remote met de bridge. Nu zijn alle lampen in HUE te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jambon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:56:
[...]

Alleen de japanse taalonderstuining, heb geen nieuwe functionaliteit ontdekt

[...]

Goldee werkt wel leuk maar slurpt wel behoorlijk batterij.
Hoe is jullie ervaring met de kleuren?
Ik vind de kleurverandering vaak te wit, zeker met het verschil van de combinatie hue en livingcolors.
Hue heeft andere combinaties led`s aan boord dan de living colors. Daarom kan HUE meer kleuren maken dan de living colors !

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 547503 op 12-10-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Presets maken voor HUE en living colors.
Ik merkte dat het helemaal niet eenvoudig is om presets te maken met kleurcombinaties die ik zelf gemaakt had. Op de site van HUE was wel te vinden dat het kon maar nergens hoe precies.
Hieronder de oplossing :
1. druk op de + rechts boven om een nieuwe scene te maken
2. kies Philips uit het menu
3. selecteer het regenboog symbool
4. selecteer "use" in de rechter onderkant
5. selecteer "Bulb"
6. in het volgende scherm kun je selecteren welke lampen je wilt programmeren
7. sluit het scherm door weer "bulb" te kiezen
8. al je lampen zijn nu te zien in een colorpicker
9. sleep de verschillende lampen naar de gewenste kleuren
10. de active lamp kun je steeds dimmen met de slider onderin
11. als je tevreden bent met deze lichtstand selecteer je "save" boven rechts
12. geef je preset een naam en selecteer "ok"

Thats it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HUE lampen geven 600 lumen per stuk. Met 2 lampen heb je zeker meer dan voldoende licht boven een eettafel. De Ecomoods lamp geeft minder sfeervol licht. Ja er zijn ook LED TL`s van Philips verkrijgbaar maar deze zijn niet dimbaar en hebben een kleur van 3000k terwijl je met HUE tot 2200k kunt gaan. ( veel warmere tint dus )
FireStarter schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:27:
Ik wil de lamp boven de eettafel vervangen dus misschien is dit een ideaal moment om Hue te introduceren.
[afbeelding]

Anders word het toch deze Ecomoods lamp
[afbeelding]

Hierin zitten 2 dimbare TL buizen. Ik hoop dat Philips ook TL buizen gaat voorzien van ledlampjes. Zodat ik deze op een later moment kan vervangen door Hue TL buizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt per apparaat instellen of je gebruik wilt maken van deze functie. Ik heb hem dus alleen op de Iphone aan staan.
jmbosch82 schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:42:
[...]

Ok, wel naar wit zeg maar? Vind de HUE nu wel interessant met de nieuwe mogelijkheden! Hoe werkt de HUE met meerdere gebruikers? Ik las bijvoorbeeld dat de lichten uit/aan kunnen als je in de buurt van je huis komt of juist weg gaat maar hoe zit dit als je meerdere iphones/ipad wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop gewoon goede LED lampen. Deze zijn tegenwoordig in alle kleuren en bundels te krijgen. Als je voor een goed merk kiest kun je de komende 15 jaar weer vooruit. ( 50.000u )

Koop wel een merk product en geen rommel.
Bvelleko schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:49:
[...]

Wel een beetje curieus dat je spaarlampen zo kort meegaan. Niet iets mis met je armaturen of stroomvoorziening? Of wellicht een instabiel type spaarlamp?

Zelf heb ik namelijk ook wat spaarlampen in mijn slaapkamer die nu ruim 3 jaar zonder problemen in gebruik zijn.
Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.