De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Anoniem: 528016
Met een zwave controller zo als veralite, kan je de hue lights bedienen met een zwave wandschakelaar. Het is misschien niet de meest directe oplossing, maar het zou in principe werken.Is er al nieuws over wandschakelaar die met de Hue lampen werken.
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,12536.0.html
Volgens de Philips site is er al een App Store Url404error schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:46:
De ios versie ligt ter goedkeuring bij Apple, dat duurt altijd wat langer. Het werkt alleen op Ambilights vanaf 2011. Dus xxPFLxxx6, 7 of 8.
https://itunes.apple.com/nl/app/ambilight+hue/id640081408
site philips is aangepast, app is nog in review.
[ Voor 7% gewijzigd door weeraanmelden op 12-07-2013 14:37 ]
332377
Damnit... nog geen maand geleden een samsung gehaald. Ziet wel er gaaf uit moet ik zeggenJuicie schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:24:
Philips (TP-Vision) heeft een app uitgebracht waarmee je makkelijk je HUE kunt integreren met je Ambilight TV. Gisteren geprobeerd en geeft tot nu toe een mooi en makkelijk resultaat. De app maakt verbinding met je TV waar blijkbaar iets van een Ambilight API op aanwezig is en stuurt dan de kleuren door naar je HUE bridge. Alleen crashte bij mij de app de hele tijd wanneer je lampen wil deselecteren om mee te doen met ambilight.
[video]
Google Play: Ambilight+hue
Nu is er een 3de lamp stuk!
En dat in +/- 3 maanden tijd.
Morgen maar eens een hartig woordje met philips praten wat dit bied GEEN vertrouwen voor de toekomst als 3 v/d 6 lampen binnen 1 jaar al stuk zijn
Als ik het me goed herinner was er met de eerste serie een probleem met de stroom.
nee, deze laatste was een pas geleverde vervangingslamp.Fire69 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:59:
Waren het allemaal lampen van de eerste batch?
Als ik het me goed herinner was er met de eerste serie een probleem met de stroom.
Hier had ik uit voorzorg de leverdatum op gezet.
Vanochtend duidelijk aangegeven dat ik NIET blij ben met dit hele verhaal en als er nog een vervagingslamp stuk gaat ik de hele zaak terug stuur.
Voor bijna 500,- aan spullen waarbij 3 lampen a 65,- binnen 3 maanden stuk gaan.
Ze gaan alleen aan/uit door de app, er zitten geeneens schakelaars meer tussen.
Deed hem eergisteren uit en gisteravond ging hij niet meer aan.
Het waardeloze is dat ik nu weer de bridge moet resetten

Hoe moelijk kan het zijn om die api aan te passen zodat je een lamp kan verwijderen...
Nog wel de 1.0 versie, de oorspronkelijke Hue bug dat de LivingColors gen 2.0 niet goed werken is terug.
Niet te geloven...i2Paq schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:25:
Nu is er een 3de lamp stuk!
Ik heb er nu 16 en (gelukkig) allemaal nog heel. Ik hoop dat er snel nieuwe fittingen komen, dan kan ik de rest van de verlichting ook vervangen.
Ik twijffel nog over de aankoop van een hue setje, maar met de ambilight integratie wordt het wel erg interessant! Ik lees ook berichten over het traag reageren van de lampen op de commando's. Werkt dit snel genoeg icm met ambilight?weeraanmelden schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:14:
De Ambilight+Hue is eindelijk uit in de App Store.
Nog wel de 1.0 versie, de oorspronkelijke Hue bug dat de LivingColors gen 2.0 niet goed werken is terug.
Kun je een filmpje maken van de setup in actie zodat we kunnen zien of het de moeite is?
Ligt er ook weer aan hoe je lampen instelt in de app.Juicie schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:41:
Het is niet zo snel als de ambilight van de TV zelf haalt maar de algehele sfeer in de woonkamer past nu wel heel mooi bij de scene in de film. Een korte explosie is vaak te snel voor de HUE's. Al vraag ik me soms wel af op welk deel van het beeld ze gebruiken om de kleuren te bepalen.
Als je ze instelt dat ze achter je zitten, zijn ze trager.
Schuif je ze in de app naast de TV is de vertraging redelijk klein.
(Bij mijn tv, kan per model verschillen)
Filmpje komt, waarschijnlijk dit weekend
Ik kon het niet laten en heb een losse bridge van marktplaats afgehaald waarmee ik nu mijn Living Colors Iris en Living Whites bedien. De LC staat naast mijn TV en die Ambilightintegratie is wel heel mooi! Ik zal eens kijken of ik een filmpje ervan kan maken!404error schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:47:
[...]
Ik twijffel nog over de aankoop van een hue setje, maar met de ambilight integratie wordt het wel erg interessant! Ik lees ook berichten over het traag reageren van de lampen op de commando's. Werkt dit snel genoeg icm met ambilight?
Kun je een filmpje maken van de setup in actie zodat we kunnen zien of het de moeite is?
Volgens Philips gaat dat nog wel even duren......
Woonkamer setup is namelijk al met drie Living Colors lampen, in de tuin komen er dan nog vier Living Whites spaarlampen zodat praktisch alle verlichting op de begane grond geautomatiseerd is
.....
iemand een idee wat het kan zijn?
Had ik ook, heb toen de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd.Mr. Noodle schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:02:
ik heb de laatste tijd last dat HUE niet goed meer reageert, als ik dan een paar keer scenes aan en uit zet krijg ik wel een reactie.. of als ik alles uitzet blijft er 1 lamp aan.. en soms werkt ie wel goed .. en soms krijg ik de melding dat de bridge niet gevonden is .... erg vreemd
iemand een idee wat het kan zijn?
Na het her-koppelen was dit probleem over.
EDIT: Krijg net op mijn iPhone de melding van een software update voor Hue/Bridge.
http://www.everyhue.com/?.../portal-connection-update
Als ik via de officiële site ga staan er achter 2 lampen een uitroepteken met als bijbehorende verklaring:
"This lamp is not reachable because it might be turned off or out of reach"

En dit terwijl beide lampen vóór de software-update prima werkte

Dat wordt dus weer bellen naar Philips.
Edit: Nou meneer dit probleem kennen we hier nog niet…….. Ik zeg: "nou, nu wel dus"
Maar verder kon hij me nog niets vertellen.
[ Voor 19% gewijzigd door funske op 01-08-2013 17:27 ]
Have Fun Funske
De helpdesk van Philips is waardeloos... Je kan beter een Tweet sturen naar @tweethue of een topic op everyhue.com openen.funske schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:19:
Edit: Nou meneer dit probleem kennen we hier nog niet…….. Ik zeg: "nou, nu wel dus"
Maar verder kon hij me nog niets vertellen.
Anoniem: 492475
Dus vandaag maar even een paar andere lampen met juiste fitting erbij gekocht.Ik heb geen zin om ook overal verloopsokken te gaan plaatsen.
Gisteren dus de eerste lamp aangesloten en na installatie van de app,oa ook die met ambilight,de lamp aangezet.Ik moet zeggen dat er wel een vertraging tussen de ambilight van de tv zit en de lamp,maar dit mag de pret niet drukken.
Ook even aangemeld op ifttt en deze op een door mij gewenst tijdstip de lamp laten uitschakelen.Helemaal tof.
De kleinste van nog geen 3 heeft de app al onder de knie en geniet als een kind van 2.
Als hij in bed ligt even de andere lampen op zijn plek zetten.
Niemand?michielvz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:43:
Ik ben op zoek naar een living colors remote met drukknoppen. Kopen of ruilen tegen een remote met touchscreen.
Waarom zou je het willen? Ze werken net zo goed met Hue alleen degene met knoppen heeft maar 2 ipv 3 scenes en kun je geen afzonderlijke lampen selecteren!
332377
Die kleine vertraging is wel jammer, zo'n zelfde soort vertraging (misschien wel zelfs meer) is te merken als je de lampen gebruikt met Ambify. Ze lopen continue iets achter op de bpm, is ook wel goed te merken als je een nummer pauzeert. Dan gaan de lampen namelijk nog vrolijk 1 of 2 seconden doorAnoniem: 492475 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:09:
Ook hier maar eens de set aangeschaft.Maar ik had tot gisteren alleen nog maar 1 lamp in huis met een E 27 fitting,met daar tussen een B&O lichtcontrol.Deze lightcontrol kan mooi Marktplaats op.De rest van het huis is allemaal andere fittingen met led.
Dus vandaag maar even een paar andere lampen met juiste fitting erbij gekocht.Ik heb geen zin om ook overal verloopsokken te gaan plaatsen.
Gisteren dus de eerste lamp aangesloten en na installatie van de app,oa ook die met ambilight,de lamp aangezet.Ik moet zeggen dat er wel een vertraging tussen de ambilight van de tv zit en de lamp,maar dit mag de pret niet drukken.
Ook even aangemeld op ifttt en deze op een door mij gewenst tijdstip de lamp laten uitschakelen.Helemaal tof.
De kleinste van nog geen 3 heeft de app al onder de knie en geniet als een kind van 2.
Als hij in bed ligt even de andere lampen op zijn plek zetten.
Ik vraag dit omdat ik een kadokaart heb gekregen van Mediamarkt en je deze uiteraard niet bij Apple in kunt leveren
Het zou mij dus heel goed uitkomen als de Hue-set ook ergens anders dan alleen maar bij Apple leverbaar wordt.
Een paar maanden geleden vond iemand beide al tussen de sprites die op de meethue website worden gebruikt. Goed om te zien dat ze binnenkort te koop zullen zijn
Hopelijk binnenkort ook andere fittingen en (eindelijk) een update van de Android app.
Dus nu kan ik straks HUE Bloom lampen kopen die circa € 80 kosten.
Terwijl ik al op internet Bloom lampen kan kopen voor € 60 die ook al werken met de HUE App.
Philips introduceert ‘Friends of Hue’ – nieuwe LivingColors en LightStrips die aangestuurd kunnen worden met Hue
Eindhoven – Philips introduceert vandaag nieuwe LivingColors en LightStrips, ‘Friends of Hue’, – die verbinding kunnen maken met slimme lichtinnovatie Philips Hue, waarbij LED-licht in huis met behulp van een app op een smartphone of tablet bediend wordt.
Friends of Hue zijn producten of apps, gecreëerd door Philips of door een onafhankelijke ontwikkelaar, die geïntegreerd kunnen worden in en naadloos samenwerken met het Hue verlichtingssysteem. Met Friends of Hue versterkt Philips de mogelijkheden om licht te voelen en te beleven, van het overbrengen van de TV-beleving naar de hele woonkamer, tot het met licht tot leven brengen van verhalen, waardoor deze nog magischer worden.
De nieuwe Friends of Hue, LivingColors Bloom en LightStrips, zijn inspirerende manieren om licht te beleven; ze kunnen verbonden worden met Philips Hue zodat met behulp van de app een indrukwekkende beleving gecreëerd kan worden waarin licht, kleur en zelfs muziek bijeenkomen om ogenblikkelijk de sfeer in de woning om te vormen.
De nieuwe LivingColors Bloom Friend of Hue is een compact, draagbaar en slim armatuur dat verbinding kan maken met de Philips Hue-app en zo meer dan 16 miljoen verschillende manieren biedt om een kamer met één swipe van uw vinger te kleuren. Deze flexibele lichtbron kan overal ingezet worden waar nodig: bv. om accenten toe te voegen, een ruimte te verlichten met een overvloed aan kleur of een wand te bestrijken met verbluffende tinten. Met een lichtopbrengst tot 120 lumen kan een favoriete plek geaccentueerd worden en de intensiteit geleidelijk verlaagd worden om de ruimte te hullen in zachte, soepel verlopende tinten.
Met IFTTT (If This Then That), de automatiseringsdienst via internet, kan de nieuwe LivingColors Bloom Friends of Hue ingesteld worden op geleidelijk van kleur veranderen naarmate de zon ondergaat. Dat helpt bij het creëren van een ontspannende sfeer in de avond. Dankzij de op Hue gebaseerde 'geofencing'-functie kan de smartphone of tablet detecteren dat of de gebruiker bijna thuis is en vervolgens het armatuur triggeren om automatisch een ‘welkom thuis’-tint in te schakelen.
De LightStrips Friends of Hue is innovatief ontworpen voor het leveren van ‘indirect’ licht dat gebogen en bevestigd kan worden op elke manier naar persoonlijke voorkeur. 16 miljoen kleuren zijn mogelijk om het licht aan te passen aan het moment. Met deze LightStrips is het gemakkelijk om frappante architecturale eigenschappen beklemtonen in de woning, bijvoorbeeld een meubelstuk of decoratief element. Deze 2 meter lange LightStrips zijn flexibel: ze kunnen onder een plank geplaatst worden om diepte te geven aan de kamer, onder de TV om de kijkbeleving te accentueren, of gewikkeld rondom een favoriet schilderij om de woning een vleugje designflair te verlenen.
Met zijn volle, kleurrijke tinten kan LightStrips Friends of Hue een feestavond met een etentje naadloos laten verlopen; met de Hue app op een smartphone of tablet kan eenvoudig een tijdstip ingesteld worden waarop de lampen een warmrode kleur gaan verspreiden om aan te geven dat het eten gereed is. Herinneringen kunnen opgehaald worden met vrienden via een functie in de Hue-app waarmee een opgeslagen foto op de smartphone of tablet als een kleurenpalet gebruikt kan worden om de kamer te schilderen met licht.
De Ambilight Friends of Hue-app voor Androïd en iOS smartphones en tablets breidt de TV-beleving uit naar de hele woonkamer. De app opent talloze mogelijkheden voor het creëren van unieke sferen met behulp van licht, en voor het leveren van een sterkere kijkbeleving waarin de kijker wordt ondergedompeld doordat de kleur van de Hue-lampen in de kamer zich aanpast aan wat er verschijnt op het TV-scherm.
Net zoals het geval is bij de Philips Disney Imaginative Lighting StoryLight Friends of Hue, synchroniseert ook het innovatieve armatuur in de vorm van Mickey Mouse het gekleurde licht op een slimme manier met klassieke Disney-verhalen die gelezen worden via een interactief e-book op een iPad. Tijdens het voorleesmoment verlichten alle kleuren van de regenboog de wereld van het verhaal; zij brengen het via licht tot leven en vullen de slaapkamer met bewondering en magie.
Sridhar Kumaraswamy, General Manager Philips Consumer Luminaires EMEA, zegt: “Philips wil de levens van mensen verbeteren via zinvolle innovaties en we geloven dat het precies dat is wat we hebben gedaan door de eindeloze mogelijkheden van Hue uit te breiden via de Friends of Hue. Het toevoegen van kleur aan een woning hoeft niet persé over kunst en verf te gaan. De flexibiliteit van de slimme LED-technologie betekent dat licht een even belangrijke rol kan spelen bij het scheppen van een unieke sfeer in de woning: een sfeer die flexibel is en gepersonaliseerd voor u… en dat is nog maar het begin.”
Producteigenschappen LivingColors Bloom Friends of Hue
- Compatibel met de Philips Hue-app en met alle apps die door derden zijn ontwikkeld voor Hue
- Draadloze connectiviteit via bestaande Philips Hue-bridge
- Past op natuurlijke wijze in het interieur
- Regel, dim en bedien de LivingColors Bloom op afstand
- Tot 16 miljoen kleuren
- 120 lumen lichtopbrengst
- Energiebesparende, efficiënte 8W LED-lamp
- Compatibel met de Philips Hue-app en met alle apps die door derden zijn ontwikkeld voor Hue
- Draadloze connectiviteit via uw bestaande Philips Hue-bridge
- 2 meter lange flexibele LightStrips die op maat geknipt kunnen worden
- Regel, dim en bedien de LightStrips op afstand
- Tot 16 miljoen kleuren
- 120 lumen lichtopbrengst
- Energiebesparende efficiënte 12W LED-lamp
- Te bevestigen op elk vast oppervlak
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RVGDckDhXEM]
Vanavond de Bridge maar (weer) resetten en alle lampen weer toevoegen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zo,Ruim 3 weken als ik het zo lees.i2Paq schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:05:
Zo, nieuwe Hue van Philips gehad.
Vanavond de Bridge maar (weer) resetten en alle lampen weer toevoegen.
JaAnoniem: 492475 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:15:
[...]
Zo,Ruim 3 weken als ik het zo lees.

Inderdaad, mijn idee ook.OMX2000 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:14:
Mooi die 'Friends of Hue' maar waar is de integratie met normale wandschakelaars? Ik blijf erbij dat het op deze manier nog steeds gadgets blijven, terwijl het heel eenvoudig op te lossen is.
En eigenlijk bevestigen ze dit zelf nog maar eens met dit:
https://twitter.com/tweethue/status/367277266457591808
Ik heb niet gestemd, van mij krijgen ze geen stemmen zolang ze niet komen met schakelaars!
Maar ik ga wel een aantal van hun lightstrips bestellen waarschijnlijk
Ik heb wel gestemd maar dan voornamelijk omdat ik het idee an sich erg goed vind, echter aan de uitwerking schort nog het een en ander. Wandschakelaars zouden top zijn maar zelf zit ik meer te wachten op andere fittingen en een update voor de Android app (en een Android SDK).Fire69 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 07:57:
Ik heb niet gestemd, van mij krijgen ze geen stemmen zolang ze niet komen met schakelaars!
Die app daarentegen, die gebruik ik echt heel zelden...
Dat herken ik. Ik heb inmiddels de meeste functionaliteit op mijn Pi (icm PHP) draaien. Ik ben er alleen nog niet in geslaagd om een goede representatie van de kleuren te krijgen, die heb ik dus voorgeprogrammeerd voor het moment.Fire69 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:55:
Die app daarentegen, die gebruik ik echt heel zelden...
Welnee, geen groot probleem, maar waar stopt dit? Hoe wordt deze software nog meer gebruikt?Timmy schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:52:
Mja, alles is te hacken maar is dit zo'n groot probleem? Sowieso moet je op het zelfde netwerk zitten om jouw MAC adres te kunnen toevoegen.
Storm, glas water , enzo.....VAnTurenhout schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:25:
http://www.engadget.com/2...rt-light-security-issues/
Het moest er eens van komen...
Het activeren van de android app dat gaat wel goed die vind die wel als je op de ronde knop drukt
mee eens... "vroeger" liep ik ook wel op straat met een universele afstandbediening om tv's van kanaal te wisselen bij de buren. Of uit te zetten. is meer "kattenkwaad" dan echt een beveiligingsrisico.
Kan je wel, zonder aangelogd te zijn op wifi thuis, de lampen besturen? Als dat ook niet lukt moet je even kijken of je je modem in bridge modus kan zetten, dat wil in veel gevallen wel helpen.Gwar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:14:
Meer mensen last van dat je de bridge niet kan activeren op de hue side zelf er wordt wel aangegeven dat die de bridge ziet maar als je dan op de knop drukt gebeurt er verder niks.
Het activeren van de android app dat gaat wel goed die vind die wel als je op de ronde knop drukt
De Philips Conic wordt by hurryup aangeboden voor 69 euro.
Het voordeel van deze lamp is dat hij mooiere kleuren heeft dan de hue (blauw is ook echt blauw) en een hogere lichtopbrengst heeft.
Je moet natuurlijk wel een starterskit hue hebben om deze ook aan te sturen via je app.
Ik heb nu 2 conics, 2 living colors, 1 iris black, 2 blooms en 3 hue lampen.
Die iris black is waarschijnlijk een nieuwere generatie met minder verzadigde kleuren; gedimd blauw lijkt eerder grauw. Rood is wel weer aardig.
Wat ik jammer vind aan de hue lampen is dat ze duidelijk andere logica aan boord hebben.
Op dit filmpje kun je zien dat de aansturing niet 1:1 RGB is.
Als ik nu alle lampen op zacht blauw zet, dan zien de blooms, living colors en conics er exact hetzelfde uit. De hues zien er wat meer lila uit.
In het fimpje kun je ook zien dat als je 100% blauw selecteert de hue lamp toch stiekem wat rood door laat schemeren. Jammer dat je de lamp niet in 'living color' mode kunt zetten...
En besteld!rrenzo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:39:
Voor de liefhebbers:
Meteen de kleurendimmer er bij want die is wel handig voor mijn Hue.
Nu heb ik namelijk alleen de Living White ab.
Hopelijk vindt ik snel in dit topic hoe deze te koppelen.
Ik heb zelf al een Conic Clear, maar dit heb ik nog niet eerder ontdekt...rrenzo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:39:
Voor de liefhebbers:
Ook jammer dat die met een UK stekker wordt geleverd. Wil er graag nog eentje bij, nog even na denken. Hoe lang blijven die producten eigenlijk op die site, heb er nog nooit van gehoord?• Instelbare snelheid voor automatische kleurenloop
Zie zojuist het klokje pas bovenaan de pagina.
[ Voor 4% gewijzigd door Bobswa op 17-08-2013 15:50 ]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
http://www.m4c.magnavox.c...5ph/6916665ph_dfu_nld.pdfInstelbare snelheid voor automatische kleurenloop
pagina 27 uit de handleiding:
- Kleuren automatisch te laten veranderen.
Beweeg uw vinger rond over de kleurenring
(één hele cirkel) en druk kort op "I" (aan).
LivingColors schakelt over op de automatische
kleurenloop: de kleuren van de lamp veranderen
automatisch.
Het tempo van het kleurverloop aan te passen.
De snelheid kan met de klok mee worden
gewijzigd van snel (donkerblauwe kleur op
de kleurenring) naar langzaam (paars). U kunt
overal op de kleurenring tikken. U kunt ook
de kleurbalans en helderheid van de kleuren
aanpassen in de automatische kleurenloop.
Om terug te keren naar de modus voor
statische kleur, beweegt u uw vinger nogmaals
langs de kleurenring en drukt u op “0”. U kunt
de LivingColors ook uitschakelen en weer
inschakelen (door op "0" en vervolgens op "I" te
drukken).
Gevalletje RTFM. Dat ik er nooit de behoefte naar heb gehad zegt misschien ook iets.broekvdr schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:45:
[...]
http://www.m4c.magnavox.c...5ph/6916665ph_dfu_nld.pdf
pagina 27 uit de handleiding:
[...]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Als iemand zo'n stukje software op jouw computer kan draaien en de Hue dus aan kan sturen, dan heb je hele andere problemen. Denk meer aan stukje software dat je bank gegevens probeert te stelen.
Het is voor mij pas een hack als een stukje software ZONDER het autoriseren met de hue de lampen aan kan sturen.
Ik heb nu een week mijn hue-pakket binnen. Veel lol ervan maar als ik van een scene met drie lampen wissel naar eentje met maar één, blijven die andere lampen aanstaan. Ook als ik dan die scene met 1 lamp uitzet, gaat alleen die ene lamp uit. Is dat normaal? Kan ik er iets aan doen?
voorbeeld:
- scene A met lamp 1 rood, lamp 2 blauw, lamp 3 groen.
- wissel naar schene B met alleen lamp 1 wit, rest uit
- dan blijft lamp 2 blauw en lamp 3 groen ipv uit te gaan.
- als ik scene B uitzet, blijven lamp 2 blauw en lamp 3 groen!
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[...]
Niemand?
[/quote]
Je profiel staat geen messages toe.
Stuur mij even een DM
Zie mijn hue reviewi2Paq schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:30:
[...]
En besteld!
Meteen de kleurendimmer er bij want die is wel handig voor mijn Hue.
Nu heb ik namelijk alleen de Living White ab.
Hopelijk vindt ik snel in dit topic hoe deze te koppelen.
[ Voor 44% gewijzigd door weeraanmelden op 19-08-2013 14:24 ]
Je moet inderdaad zoals Hooglander1 zegt in jouw b scene de andere lampen erin trekken en deze uit zetten. Dit doe je door de slider onderaan helemaal naar links te zetten, dan gaan de lampen uit. Wanneer je de lampen er niet in betrekt, dan doen ze gewoon niet mee met de scene en blijven ze staan waarop ze al stonden.
Dank jullie wel voor de reacties. Klinkt logisch, al is het wat omslachtig.zircondan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:39:
@jappr
Je moet inderdaad zoals Hooglander1 zegt in jouw b scene de andere lampen erin trekken en deze uit zetten. Dit doe je door de slider onderaan helemaal naar links te zetten, dan gaan de lampen uit. Wanneer je de lampen er niet in betrekt, dan doen ze gewoon niet mee met de scene en blijven ze staan waarop ze al stonden.
Maar als ik dat bij 'Relax' probeer kunnen ze alleen maar allemaal hard of zacht (uit kan niet met het schuifje). Dus dan zou ik ze toch moeten 'uitschakelen' en dan werkt het alsnog niet...
Die 4 standaard standen zijn onbruikbaar. Je kunt alleen hue lampen erin betrekken en dus geen living colors. Je maakt vrij snel je eigen 'relax' scene met al je lampen erin...Maar als ik dat bij 'Relax' probeer kunnen ze alleen maar allemaal hard of zacht (uit kan niet met het schuifje).
Zodra die allemaal hangen is het tijd voor een starterskitje plus twee losse lampen, allemaal in mijn huiskamer. Ik verheug me er nu al op om lekker te gaan tweaken met die meuk!
Foto's van de armaturen?Bvelleko schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:17:
Eindelijk armaturen binnen! Het bleek dus toch niet mogelijk te zijn om 'gewone degelijke functionele armaturen' te vinden dus maar gewoon iets met een redelijk strak design gedaan.
Zodra die allemaal hangen is het tijd voor een starterskitje plus twee losse lampen, allemaal in mijn huiskamer. Ik verheug me er nu al op om lekker te gaan tweaken met die meuk!
Ik krijg hem niet gekoppeld aan de bridge...
Ook niet met de laatste update? Ik heb van 't weekend een paar verschillende versies met de ontwikkelaar getest en uiteindelijk lukt het bij mij wel. Die versie staat nu ook in de play store.Fire69 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:11:
Iemand deze nieuwe app al getest? Google Play: Hue Limited Edition
Ik krijg hem niet gekoppeld aan de bridge...
Net nog eens geprobeerd, maar hij vindt mijn bridge gewoon niet.
Heb dit met nog een andere Hue-app, terwijl genoeg andere apps geen probleem hebben met het vinden van de bridge.
ik kreeg in eerste instantie ook geen bridge gevonden. Nadat ik de bridge spanningsloos had gemaakt en weer spanning erop, kreeg ik hem wel te zien en kon ik pairen.Fire69 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:53:
Ik heb hem gisterenavond pas voor de eerste keer geïnstalleerd. Er is geen update beschikbaar.
Net nog eens geprobeerd, maar hij vindt mijn bridge gewoon niet.
Heb dit met nog een andere Hue-app, terwijl genoeg andere apps geen probleem hebben met het vinden van de bridge.
Ik merk wel dat de app crasht als ik niet-hue lampen probeer aan te sturen (ik heb zowel Livingwhites spaarlampen als de plug-in dimmers) via de widget. Hij schakelt wel de lampen in en uit, maar de widget geeft geen terugkoppeling en de app crasht dus...
de app crasht ook als ik niet-hue lampen in de app zelf wil bedienen
[ Voor 8% gewijzigd door tozzke op 20-08-2013 18:43 ]
Ik kan nu mijn lampen bedienen met de RLC maar mijn Bridge en dus Hue app zien geen lampen.Juicie schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:43:
[...]
Ik heb thuis een setup werkend die jij beschrijft.
Alles is bedienbaar via de HUE bridge en elke kamer is afzonderlijk te bedienen met de lokale remote.
Hoe je dit kunt doen:
- Reset de bridge
- Reset de remote
- Link al de lampen aan één remote (zet de Hue lamp aan en houd de RLC vlak bij de lamp, de remote en lamp gaan knipperen en houd de I ingedrukt TOTDAT de lamp minder gaat branden)
- Link daarna de bridge aan die zelfde remote
- Nu heb je een setup waarin al de lampen met zowel de bridge als die ene remote bedienbaar zijn
EDIT: K*t, krijg mijn lampen helemaal niet meer geconnect naar de Bridge.
Zelfs alles resetten lost dat niet op.....
Handleiding gevolgd: https://www.meethue.com/en-US/support
Wat ik ook probeer, stap 3 doet het gewoon niet.1 Reset the remote control to factory defaults: remove the back cover of the remote control and insert and hold a paperclip in the little reset hole inside the remote (remove back cover) until you hear a beep.
2 Add each LivingColors lamp and hue lamp to the remote control: bring the remote close to the lamp, then press and hold the "I" button. The lamp will flash 3 times. Hold the "I" button until you hear a beep from the remote; the lamp will shortly flash in green. It is now connected to the remote Control and will turn to its last "on" setting. Check if all the lamps can be controlled using the remote control.
3 Reset the hue bridge to factory defaults and clear the Zigbee network settings: press the link button on top the bridge and bring the remote close to the bridge, then press and hold the "I" and "Scene 1" (.) button on the remote control until LEDs on bridge start blinking and the middle LED turns off.
4 Copy the Zigbee network settings to the bridge: bring the remote close to the bridge, press the link button on the bridge, then press and hold the "I" button. The LEDs on the bridge start blinking. Hold the "I" button until you hear a beep from the remote; The middle LED lights up on the bridge.
Start the app and follow instructions.
Stap 4 weer wel, maar dat geeft geen werkend resultaat

Hopenlijk snel een oplossing of antwoord op mijn vraag: http://www.everyhue.com/?...x-lost-lights-from-bridge
[ Voor 54% gewijzigd door i2Paq op 20-08-2013 22:54 ]
Ik heb 3 conics van hurry up en ze werken allemaal compleet samen.
In 5 seconden werkend!
1. Plaats nieuwe lamp binnen 30cm van je hub (aan wel te verstaan)
2. Start lampsteler.jar
3. Klik op "Find Bridge"
4. Selecteer gevonden bridge
5. Start Linking.
Bij mij geeft hij direct "error" maar de magie is toch gelukt.
Start nu de hue app op en ga naar config en klik op Find New Lights.
Direct zal de nieuwe conic verschijnen.
Druk op save, wacht een paar seconden en voila!
- Reset de remote
- Hou de remote dicht bij de Conic en druk een 5-tal seconden op de I (aan-toets)
- Lamp en remote knipperen, remote maakt geluidje
- Hou de remote dicht bij de bridge, druk op de knop van de bridge, druk een 5-tal seconden op de I van de remote
- Bridge en remote knipperen, remote maakt geluidje
- Je Conic zit in de bridge en kan volledig met de app bedient worden
Doordat alle scenes ook timergestuurd zijn, gebruik ik ook de app steeds minder :-)
Maar je hebt gelijk; met jouw methode kan je je RC nog wel gebruiken....
Die komen wel hoorOMX2000 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:14:
Mooi die 'Friends of Hue' maar waar is de integratie met normale wandschakelaars? Ik blijf erbij dat het op deze manier nog steeds gadgets blijven, terwijl het heel eenvoudig op te lossen is.
Voor de zakelijke markt hebben ze die al
http://m.ecat.lighting.ph...art-interfaces/65814/cat/
Mijn gok is dat er volgend jaar een "plak
Model" komt die je op de wand kan plakken, waarbij je 3 a 4 knoppen hebt voor scenes & een grote ring zoals dit model.
Liep vandaag de Apple Store in Amsterdam binnen om een starterskit op te halen zag ik nét iemand met de dozen sjouwen van de LightStrips en Blooms
Ben bezig met verlichting onder de keukenkastjes, wilde eigenlijk IKEA LED strips van 60cm gebruiken à 2x 30€ + ~10€ aansluitingskosten. Bedacht me dat een 2 LightStrip dan ongeveer net zo duur zou zijn en natuurlijk veel leuker!
Ding is een 2m lange strip die uit modulaire delen van 10 cm/3 LEDjes bestaat. Je kunt dus aan het eind stukjes van 10 cm afknippen mocht 'ie te lang zijn. In principe zou je 'm ook doormidden kunnen knippen, echter moet je dan wel ergens een extra stekker/trafo zien te vinden om de andere helft aan te sluiten
NB De 'Light Recipes' worden trouwens niet ondersteund door de LightStrip.
[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 22-08-2013 19:22 . Reden: verduidelijking plus toevoeging ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ook ik heb lampstealer niet gebruikt,maar zoals jij aangeeft werkte het bij mij niet.Fire69 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:20:
Waarom zou je lampstealer gebruiken bij een LivingColors? Je hebt toch de remote?
- Reset de remote
- Hou de remote dicht bij de Conic en druk een 5-tal seconden op de I (aan-toets)
- Lamp en remote knipperen, remote maakt geluidje
- Hou de remote dicht bij de bridge, druk op de knop van de bridge, druk een 5-tal seconden op de I van de remote
- Bridge en remote knipperen, remote maakt geluidje
- Je Conic zit in de bridge en kan volledig met de app bedient worden
Ik moest ook tijdens de I toest indrukken ook 1 voorkeuze knop indrukken en toen zag de app de lampen.(dit is ook gedaan op een youtube filmpje)Maar toen zag ik nog niet de hue lampen in de app en meethue.Nadat ik op de remote op I drukte bij de hue lampen apart ,zag ik ze ook weer terug in de app en op meethue.
Maar meerdere wegen gaan naar Rome.Als het maar werkt
Edit: gewoon die lampen aanzetten/configureren zoals je ze hebben wilt en dan de voorkeuze knop ingedrukt houden.
Vindt de remote eigenlijk wel heel handig, handiger dan de app.
[ Voor 75% gewijzigd door i2Paq op 23-08-2013 07:13 ]
Voor het aanpassen van individuele lampen is het totaal ongeschikt, daar kun je weer veel handiger de app voor gebruiken.
Klopt, maar ik krijg de Hue's niet meer in de Bridge.arnoud_h schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:57:
Ik heb ook altijd een remote op tafel liggen, maar ik gebruik 'm enkel om de lampen aan en uit te zetten (op basis van een voorgeprogrammeerde scene).
Voor het aanpassen van individuele lampen is het totaal ongeschikt, daar kun je weer veel handiger de app voor gebruiken.
Dit weekend ga ik verder modderen want er zijn verschillende mensen die het anders gedaan hebben.
Als dat niet werkt mag Philips volgende week de hele zooi ophalen, dan ben ik er klaar mee.
Lijkt er ondertussen op dat ik een 4de defecte lamp heb, en deze is 2 maanden geleden vervangen.
Daarnaast: de standaard spaarlampen gaan om de 6 - 12 maanden kapot in mijn huis, redelijk standaard lijkt mij en gezien de prijs (circa 5 - 8 euro per spaarlamp) is het ook zeker rendabel te noemen. Echter als er een Philips Hue lamp kapot gaat, dan is het een ander verhaal... weet iemand óf de Hue lampen kunnen knappen en hoe het dan zit met garantie?
Thanks!
(P.s. klopt het dat de disco functie alleen ondersteund wordt door third party apps, die je verplichten het scherm van je iPhone aan te laten staan voordat je gebruik kan maken van deze functie? )
An a day keeps the doctor away.
Wat betreft je eerste vraag,Ja, dit is makkelijk aan te passen.Er zijn verloopstukjes in de handel.Ik heb in het verleden eens zitten kijken en de goedkoopste staan op Ebay.Ruim € 1 p/s
Het lijkt mij dat een spaarlamp die naar 6 maanden kapot gaat trouwens onder garantie vervangen kan worden ,maar ik gebruik geen spaarlampen,dus geen ervaring .
Wat betreft garantie op de Hue lampen ,lees dit forum eens goed door.Staat genoeg info.

Wat betreft de fittingen, ik zal eens even kijken op Ebay, goeie tip!
Wel een beetje curieus dat je spaarlampen zo kort meegaan. Niet iets mis met je armaturen of stroomvoorziening? Of wellicht een instabiel type spaarlamp?iApp schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:21:
Thanks @brui2957! Ik heb gelezen dat de Hue lampen maar 2 jaar garantie hebben, dus stel de Hue lampen gaan om de 6 maanden kapot, dan moet ik om de 2 jaar 4 nieuwe (t.w.v. €60,- p. stuk) kopen...Ik hoop dus echt dat die lampen langer meegaan.
Wat betreft de fittingen, ik zal eens even kijken op Ebay, goeie tip!
Zelf heb ik namelijk ook wat spaarlampen in mijn slaapkamer die nu ruim 3 jaar zonder problemen in gebruik zijn.
Gebruik je de remote/app dan gaan ze lang mee.
Kijkende naar de ellende die ik met ondertussen 4 van de 6 lampen heb ga ik er even van uit dat de meeste lampen geen 2 jaar gaan halen.
Disclaimer: 3 van de 6 lampen die eind vorig jaar zijn gekocht zijn al vervangen, 1 van deze vervangende lampen is nu ook stuk.
Mijn collega heeft de basis set waarvan er nu 1 lamp stuk is.
Beide setup's effectief 9 maanden in gebruik.
...en als er een Hue lamp kapot is, moet je die terugsturen naar Philips en krijg je een week later een nieuwe lamp? Of gaat dat sneller / langzamer?arnoud_h schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:23:
Tot nu toe is het nog nooit een issue geweest, en hebben ze ook nog nooit om een aankoopfactuur gevraagd. Nu zijn op dit moment natuurlijk alle Hue's nog binnen garantie, en weet ik niet hoe moeilijk ze over een jaar of twee gaan doen.
Over het vervangen via Philips hoor en lees ik verschillende verhalen. Een collega had dezelfde week nog een nieuwe lamp in huis. Hier op Got zie ik berichten voorbij komen waarin over weken wordt gerept...iApp schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:26:...en als er een Hue lamp kapot is, moet je die terugsturen naar Philips en krijg je een week later een nieuwe lamp? Of gaat dat sneller / langzamer?
Overigens is er bij mij nog geen enkele lamp kapot gegaan. Ik heb nu verspreid door het huis 16 Hue lampen die vooral in december/januari zijn aangeschaft. Zodra Philips met nieuwe fittingen op de markt komt volgen er zeker nog meer lampen
Sorry, maar je opmerking klopt helemaal niet.i2Paq schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:26:
De levensduur van de Hue's wordt mede bepaald door het hard uit/aan zetten (stroom er af/op).
Gebruik je de remote/app dan gaan ze lang mee.
Elke lamp, CFL (Spaarlamp), Old skool gloeilamp of LED heeft een beperkt aantal schakel cycli.
Bij een spaarlamp is dit 8000x , bij een LED lamp is dit zo'n 50.000x.
Of je nu via de app , via de schakelaar of elfjes de lamp aanzet, 1x aanzetten is 1x aanzetten.
Bij 5x per dag aanzetten, gaan ze 10.000 dagen mee.
(27,5 Jaar...)
Daarnaast heb je nog branduren; Zo'n 25.000 uur gemiddeld.
(De tests zijn verschillend, maar 25.000 uur is rekenmodel wat je mag gebruiken.)
25.000/4 uur per dag
=6250 dagen
=17.1 jaar.
Waarom jou lampen nu zo snel stuk gaan, is mij een raadsel.
Of nieuwigheid, maar andere hebben geen last van, of iets met je netwerk thuis.
Je hebt niet toevallig US lampen aangesloten?
(die kunnen echt maar 110V aan)
Kijk ook eens naar je fittingen, of dit aansluiting niet slecht is.
[ Voor 17% gewijzigd door weeraanmelden op 26-08-2013 10:38 ]
Lijkt me sterk dat een LED lamp een beperkt aantal schakel cycli heeft. Een ledlamp wordt gedimd door PWM, wat wil zeggen dat hij juist super snel aan en uit wordt gezet. Die 50.000x aan/uit haalt de Hue waarschijnlijk binnen 10 minuten.weeraanmelden schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:32:
[...]
Sorry, maar je opmerking klopt helemaal niet.
Elke lamp, CFL (Spaarlamp), Old skool gloeilamp of LED heeft een beperkt aantal schakel cycli.
Bij een spaarlamp is dit 8000x , bij een LED lamp is dit zo'n 50.000x.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.