Jaaaaaaaaaaaaa een vraag van een linux noob erbij:
Ik ben vroeger begonnen met redhat 5 (3 dagen), daarna redhat 7.2 (1 week) en daarna ben ik mij op Mandrak gaan richten.
Ik heb nu mdk 8.1, 8.2 en 9.0 RC3 (beta dus)
Met bijna alle distro's heb ik dezelfde ellende:
ze doen het net niet
wat doen ze nie t?
RPM's installen met een packetmanager gaat bijna altijd fout, terwijl ik altijd goed op de dependencies en prerequisites let, rpm -ivh gaat gewoon hangen, of een grafische packetmanager houdt er ineens mee op (bijvoorbeeld met installen van KDE3 op mdk 8.2)
Netwerk sharen weet ik ook niet hoe dat moet, ik zou het wel willen, maar manuals van 20+ pagina's doorlezen heb ik GEEN zin in, en het zou ook niet nodig moeten zijn, want in mdk 8.2 zit zo'n handige "share connection" functie. Die heet het welgeteld 1 keer gedaan.
Nvidia drivers, quake, UT en CS (HL1108) aan de praat krijgen lukt me daarentegen wel, daar zijn tenminste degelijke handleidingen en zo voor.
Ik zoek dus een distro die SIMPEL is, die het meest op windows lijkt, en die dus voor weinig denkwerk zorgt.
In elk geval tov. connection sharing, dat MOET ik gewoon werkende krijgen want als ik maar met 1 pc kan internetten wordt het hele huis boos en dan kan ik dus alleen maar experimenteren met linux als ik alleen thuis ben, en dat is niet zo vaak.
Dus: welke distro is het makkelijkst voor een n00b als ik ?
ik heb een duron 1300, 256mb pc133 ram, MSI k7T turbo2 mainboard, 2 netwerkkaarten (realtek 8139 en ne2k).
please help, ik wil wel graag linux draaien maar ik verneuk het gewoon altijd
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.