DeMoN schreef op 13 augustus 2002 @ 10:10:
Ik draai nu Mandrake 8.2, ik heb hier een probleem mee dat blijkbaar niet op te lossen valt.
Ik wil overstappen op SuSe 8.0 prof. Ik koop deze in de winkel als DVD.
Is dit verstandig? Of is SuSe een STUK moeilijker en werkt het heel anders dan Mandrake?
Ik denk dat qua "moeilijkheidsgraad" Mandrake en SuSE aardig bij elkaar in de buurt liggen.
Maar houdt in de gaten dat we niet weten wat dat probleem van jou veroorzaakt, en dat het dus niet te zeggen is of je dat probleem met SuSE ook krijgt of niet.
Jij moet trouwens misschien eens even kijken in Live linux cd review . Met zo'n bootcd draai je namelijk een hele andere distributie, maar slechts tijdelijk (dus je originele installatie blijft ongeschonden), en zonder de moeite van het herinstalleren. Hiermee is misschien uit te vinden of je probleem specifiek is voor Mandrake of niet.
ny-hardcore schreef op 13 augustus 2002 @ 12:02:
zijn er nog goede en makkelijke oplossingen? ik wil liefst gewoon connecten via x-terminal xdm of hoe dat protocol ook heet, dus geen tftp en extra dhcp.
Een network-enabled display manager (zoals xdm, wdm of gdm) op de snelle bak draaien (niet vergeten netwerk-listening aan te zetten in de config), en dan op de trage bak zou je met "X -query [i]IP[i]" of met "X -broadcast" beeld van de snelle computer moeten kunnen krijgen.
Tomaat schreef op 13 augustus 2002 @ 16:30:
Ik lees net de posts over Tiny Linux. Nu heb ik een Toshiba P166 laptop met 64MB RAM en een 2GB HD. Is het verstandig om hier Tiny Linux op te zetten, of kan ik beter gewoon RedHat 7.3 pakken? (De laatste Tiny Linux release is btw van 2001/03/13)
Ik zou een volledige distro nemen (wel het liefst een beetje unbloated houden). Met de juiste software-keuze moet toch behoorlijk te werken zijn op dat bakje.