vi ?[b]
apt-get install joe (dan heb je tenminste een tekstediter)
Dat zit op elke unix, dus is later de stap van debian naar een echte unix minder groot
Anoniem: 16053
vi ?[b]
apt-get install joe (dan heb je tenminste een tekstediter)
de meeste linux distro's zijn gratis te downloaden dus dat zal vrij goedkoop zijn. als je thuis kabel of zo heb dan kun je het net zo goed zelf downloaden. als je dat niet heb zou je bij kooplinux.nl of munnikes.nl kun kijken. die branden de benodige cd's en stuur ze op voor een lichte vergoedingOp dinsdag 15 januari 2002 13:39 schreef De_Bastaard het volgende:
owja
weet iemand toevallig of je ook linux distro's goedkoop via school kan krijgen als je student bent zeg maar, en hoe dat moet?
Kijk 'ns op www.linux-mandrake.com voor mirrors zou ik zeggen...Op dinsdag 15 januari 2002 14:12 schreef ftjansen het volgende:
Is er een site waar je gratis Mandrake 8.1 kunt downloaden?
Anoniem: 32223
De moderne distro's zijn prima wat betreft functionaliteit, daarvoor hoef je echt geen commerciele toestand te nemen.Op dinsdag 15 januari 2002 14:37 schreef De_Bastaard het volgende:
ik dacht meer zo aan de stuff waar je normaal voor moet dokken, Unixware ... maar dat is met licenties he? damn
ik heb het nagevraagd op school, en het schijnt dat scholen sowieso helemaal geen besturingssystemen met korting kunnen leverenOp dinsdag 15 januari 2002 13:39 schreef De_Bastaard het volgende:
owja
weet iemand toevallig of je ook linux distro's goedkoop via school kan krijgen als je student bent zeg maar, en hoe dat moet?
Mja, is alleen niet zo handig als ik m'n iso's altijd op school download (10mbit) en mijn linux bak thuis staat (isdn)Op dinsdag 15 januari 2002 13:11 schreef banaan-X het volgende:
bla bla bla
Rookworst zonder R is ook worst.
Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla blaOp dinsdag 15 januari 2002 22:26 schreef BezurK het volgende:
[..]
Mja, is alleen niet zo handig als ik m'n iso's altijd op school download (10mbit) en mijn linux bak thuis staat (isdn)
Is echt niet een of andere idioot die een soort van development snapshot iso heeft gemaakt? (of hoe je dat ook uitdrukt)
Rookworst zonder R is ook worst.
Heel goed!Op dinsdag 15 januari 2002 23:34 schreef BezurK het volgende:
whueeeej thanks!
Nu snap ik ook eindelijk waar die toy story namen op slaan
Potato -> 2.2rX
Woody -> testing
Sid -> unstable
Anoniem: 16949
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Anoniem: 45271
Red Hat of Suse (moet via ftp, installatie is vergelijkbaar met Debian) zou ik zeggen. Dus als je al iets kunt kun je wel Suse via ftp doen, anders zou ik maar 'gewoon' RedHat pakken.Op woensdag 16 januari 2002 02:04 schreef PHPDoC het volgende:
ik wil op me 2e HD (1.1gig) een linux dis zetten.
Nu ben ik een linux newbie en heb net debian geprobeert te instaleren
Das dus nog iets te moeilijk voor me
Nu zoek ik dus een distro die op me hd past makkelijk te instaleren is en natuurlijk met KDE
comp = amd athlon 1,1 400mb ram USB keyboard + muis in keyboard ingang
Ik zou Debian Testing/Unstable nemen, met een lichte Window Manager zoals BB of WM. Desnoods iets meer RAM erbij (als dat (nog) te koop is).Op donderdag 17 januari 2002 19:29 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik wil graag linux op m'n laptop hebben ism dualboot met win98 se, welke distro zou daar geschikt voor zijn
specs van de laptop zijn:
Compaq armada 1560D
32 mb ram
Pentium 166 mmx
videokaart: Chips and tech. 68664 PCI
PCMCIA en een gewone ne2000 compatible netwerkkaart
ik wil er dus wel X op kunnen draaien
weet iemand hier een goede distro voor?
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
hmmz, ram voor een laptop lijkt mij reete duur, maar zal wel ff debian downen, en dan gewoon icewm met dfm draaienOp donderdag 17 januari 2002 19:36 schreef The_Surfer het volgende:
[..]
Ik zou Debian Testing/Unstable nemen, met een lichte Window Manager zoals BB of WM. Desnoods iets meer RAM erbij (als dat (nog) te koop is).
Maar ja, wie ben ik?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| # PalmPPP - By Patrick Khoo - March 6, 2000 # See how we were started case "$1" in start) # Start PPP Link to Palm echo -n "Starting PalmPPP: " pppd /dev/pilot [MY-SERIAL-SPEED] 192.168.1.1:192.168.1.10 ms-dns [MY-DNS-ADDRESS] ipchains -P forward DENY ipchains -A forward -s 192.168.1.0/255.255.255.0 -j MASQ echo "Done." echo " " ;; stop) # Stop PPP Link to Palm echo -n "Stopping PalmPPP: " killall pppd ipchains -P forward ACCEPT ipchains -D forward -s 192.168.1.0/255.255.255.0 -j MASQ echo "Done." echo "" ;; *) echo "Usage: palmppp {start|stop}" echo " " exit 1 esac exit 0 |
Geen idee of dat script erop draait maar FreeSCO is een bekende 1-flop GNU/Linux distro, bedoelt als routertje.Op vrijdag 18 januari 2002 21:38 schreef ikbenveldmuis het volgende:
ik heb een 486, 8mb en daar wil ik onderstaand scriptje op kunnen draaien
liefst een distro die op een floppy kan, dat ding moet namelijk zo stil mogelijk zijn en zo min mogelijk stroompies gebruiken
en ja ik ben idd n00b
jah....dat is toch gewoon syslinuxOp zondag 20 januari 2002 05:00 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Geen idee of dat script erop draait maar FreeSCO is een bekende 1-flop GNU/Linux distro, bedoelt als routertje.
Het beste wat je kunt doen, is _geen_ partities aanmaken met PM o.i.d., maar gewoon de ruimte die je voor Linux wilt gebruiken vrij maken, en Mandrake zelf de partities aan laten maken...Op zondag 20 januari 2002 12:21 schreef J0YR1D3R het volgende:
Ben nu bezig met Mandrake CD2, 1 heb ik al. Ik heb nu een lege partitie die ik naar EXT2 ga converteren(is nu FAT 32). Deze partitie is 4,84 GB, groot genoeg dus. Maar nu vraag ik me af of ik ook nog een swapPARTITIE aan moet maken.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ja, dat kan ook. Maar mij eigenlijke vraag is: Heb ik een swap partitie nodig?Op zondag 20 januari 2002 13:01 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen, is _geen_ partities aanmaken met PM o.i.d., maar gewoon de ruimte die je voor Linux wilt gebruiken vrij maken, en Mandrake zelf de partities aan laten maken...
Ja, gewoon eentje van 128 MB aanmaken, kom je nooit in de problemen. 64 is ook wel okay omdat je al 128 mb geheugen hebt.Op zondag 20 januari 2002 14:48 schreef J0YR1D3R het volgende:
Ja, dat kan ook. Maar mij eigenlijke vraag is: Heb ik een swap partitie nodig?
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Anoniem: 27915
vraagje over het vuistregeltjeOp zondag 20 januari 2002 15:06 schreef beelzebubu het volgende:
vuistregeltje: swap = 2*RAM, dus als je 128 MB RAM hebt, neem dan een swap van 256 MB
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Je kunt er eindeloze discussies over voeren (en dat gebeurt ook), maar ik raadt in ieder geval een kleine swapfile aan. Als je die machine als desktop gebruikt is 2*RAM misschien niet nodig, maar een overloopbeveiliging is altijd verstandig. Bovendien denk ik niet dat je dat beetje schijfruimte echt mist, maar dat is weer wat anders...Op zondag 20 januari 2002 15:19 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
vraagje over het vuistregeltje
waarom is dat zo...als je stel...512 mb ram hebt, heb je toch wel genoeg, en hoef je daar toch niet ook nog es 1gig swap bij te hebben lijkt me
of zie ik het fout?
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Nee, maar ik zie de gemiddelde computer die nog niet verdoemd is tot windows XP geen 1/2 of 1 of 2 gig interne RAM hebbenOp zondag 20 januari 2002 15:19 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
vraagje over het vuistregeltje
waarom is dat zo...als je stel...512 mb ram hebt, heb je toch wel genoeg, en hoef je daar toch niet ook nog es 1gig swap bij te hebben lijkt me
of zie ik het fout?
Anoniem: 35513
Dit vuistregeltje stamt uit de tijd dat niemand meer dan 32 MB geheugen in zijn computer had.Op zondag 20 januari 2002 15:06 schreef beelzebubu het volgende:
vuistregeltje: swap = 2*RAM, dus als je 128 MB RAM hebt, neem dan een swap van 256 MB
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anoniem: 35978
Dat is erg krap... Een Debian install kun je wel snoeien tot 30 MB, maar inclusief X? En als dat al lukt (hoewel je met X meer aan 60 MB moet denken), dan heb je X... Maar geen enkel prog ervoor. (wel nuttig om als thin client te gebruiken).Op dinsdag 05 februari 2002 12:54 schreef beelzebubu het volgende:
Minimale debian installatie met X was 30 MB, hoorde ik iemand roepen
Anoniem: 47108
Hoe stel je je dat voor ? Hoe wil je gaan installeren van een gedownloadde iso ? Volgens mij moet je daar eerst een cd van branden.Zit je toch weer met installen van cd !!!Op zaterdag 02 juni 2001 19:48 schreef BigB het volgende:
Ik wil ook linux gaan draaien maar is er niet een mogelijkheid dat je linux installed zonder cd?? Dus gewoon van xs4all een linux iso download?
kijk eens naar de datumOp dinsdag 05 februari 2002 14:06 schreef pir-p3 het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor ? Hoe wil je gaan installeren van een gedownloadde iso ? Volgens mij moet je daar eerst een cd van branden.Zit je toch weer met installen van cd !!!
Anoniem: 44154
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Anoniem: 44154
Totaal niet mee eensOp donderdag 21 februari 2002 07:54 schreef wzzrd het volgende:
- 256MB RAM + piepklein swapje is genoeg om mee te X-en op een fatsoenlijke manier.
Je hoeft in weze alleen de installatiediskettes te downloaden. Voor Debian is dat de rescue, root, en de driver-diskettes. De rest kun je installeren via een FTP-installatie. Ik raad je wel aan om een Woody-install te doen (testing). De "echte" stable is namelijk redelijk antiek inmiddels en niet meer aan te raden behalve voor grote bedrijven met mission-critical-servers...Op donderdag 21 februari 2002 08:50 schreef R1cksson het volgende:
Ik sta op het punt om Slackware en Debian te downloaden, maar loop tegen een probleem aan.
Welke files moet ik downloaden van de FTP's?
Er staan allemaal mappen en bestanden en ik heb het idee dat de helft van de files die er staan onnodig zijn.
Kan iemand mij dit duidelijk maken?
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
Ik zeg dus ook:Op donderdag 21 februari 2002 10:04 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens
Ik heb tijdenlang 256 RAM + 128 swap gedraaid, wat een absolute ramp was. Altijd volle RAM, na een week gebruik vaak de eerste OOMs (als ik de week al haalde). Na verhoging van de swap naar 512 MB heb ik na 3 weken nog geen OOMs gehad en is zowel swap- als RAM-gebruik veel lager dan in de oude situatie.
Note: ik doe niks anders dan de hele dag compileren, dus ik ben geen doorsnee gebruiker
- als je veel zelf compileert kun je beter gaan voor RAM + SWAP is ca. 1GB. Dan gaat het compileren ook wat sneller
Ehm, ja okee. Maar eigenlijk is het voor iedereen aan te raden om voldoende swap te gebruiken. Met die schijven van 40-60GB mis je die 512 MB echt niet. En wanneer je eens per-ongeluk een groot plaatje laadt of tegelijk iets compileert en nog wat andere zut aan hebt staan kan gaat je compu niet op z'n giegel.Op donderdag 21 februari 2002 11:39 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Ik zeg dus ook:
[..]
Aangezien het adres voor Debian al is genoemd zal ik de Slackware ISO nog ff opzoeken.Op donderdag 21 februari 2002 08:50 schreef R1cksson het volgende:
Ik sta op het punt om Slackware en Debian te downloaden, maar loop tegen een probleem aan.
Er staan allemaal mappen en bestanden en ik heb het idee dat de helft van de files die er staan onnodig zijn.
Kan iemand mij dit duidelijk maken?
ftp://galileo.luon.net/pub/linux. In de Debian dirs staan READMEs met welke files je moet hebben (hebbik zelf geschrevenOp donderdag 21 februari 2002 08:50 schreef R1cksson het volgende:
It seemed like a good idea at the time
Met Slackware kun je voor de setup je "D" partitie mounten en vanaf daar verder gaan. Ik weet niet of andere distributies dit ook doen. De setup van Slackware is niet grafisch maar wel zeer duidelijk al zeg ik het zelfOp maandag 25 februari 2002 10:59 schreef Stacium het volgende:
omhoogkick maar daar is dit topic voor
Ik heb een oud notebookje van HP (Omnibook 800) met een Pentium 133Mhz en 32MB Ram. Ik heb geen cdrom voor de omnibook maar wel een schijf van 1,3gieg die gedeeld is zodat ik op de D de benodigde files zou kunnen zetten. Installeren via ftp zal denk ik niet werken omdat er een pmcia netwerkkaartje in zit
Welke distro zou ik het beste kunnen nemen? liefst wel wat grafisch al is dat geen must, kep liever dat het snel blijft
De slackware distro ondersteund met de installatiefloppen wel pcmcia installaties, dan heb je : boot/kernel disk, root disk + pcmcia driverdisk, en dan kun je dus gewoon over FTP installeren.Op maandag 25 februari 2002 10:59 schreef Stacium het volgende:
Installeren via ftp zal denk ik niet werken omdat er een pmcia netwerkkaartje in zit
Anoniem: 43474
Debian kan in ieder geval wel over pcmcia installeren (mits je pcmcia controller en kaartje in GNU/Linux ondersteund zijn uiteraard).Op maandag 25 februari 2002 10:59 schreef Stacium het volgende:
omhoogkick maar daar is dit topic voor
Ik heb een oud notebookje van HP (Omnibook 800) met een Pentium 133Mhz en 32MB Ram. Ik heb geen cdrom voor de omnibook maar wel een schijf van 1,3gieg die gedeeld is zodat ik op de D de benodigde files zou kunnen zetten. Installeren via ftp zal denk ik niet werken omdat er een pmcia netwerkkaartje in zit
Welke distro zou ik het beste kunnen nemen? liefst wel wat grafisch al is dat geen must, kep liever dat het snel blijft
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
It seemed like a good idea at the time
Anoniem: 29173
die apache die mandrake installeerd als je php packages installeerd heeft wel een ongeloofelijk rotte configOp dinsdag 26 februari 2002 19:14 schreef StephanL het volgende:
VetMandrake 8.1 heb ik nog, zal daar wel mee kunnen denk ik, is zo grafisch als het maar kan zijn
mwah valt wel mee, als je bij apache oid compileren alleen ./configure make make install oid doet zonder extra optie's gewoon alles standaard, kan je net zo goed de rpm of deb downloaden en instaleren.Op dinsdag 26 februari 2002 19:18 schreef Pieter het volgende:
[..]
welke distro je gebruikt het is altijd ut beste om met de hand te compilen
Mja, en als ze $RANDOM_RPM downen, dan blijkt die voor SuSE te zijn of voor Mandrake of een te oude versie van RH en dan laat hij het in de soep lopen... Een grafische frontend (die zijn er, maar dat is alles wat ik weet) voor apt-get lijkt me dan ook geen slecht idee.Op donderdag 28 februari 2002 17:32 schreef x-wolf het volgende:
Als je echt nooit in de console wilt werken denk ik dat Debian niet zo'n goede optie is, ook al installeer jij alles zo goed mogelijk vantevoren. Mochten ze toch een keer een progje willen installeren dan lijkt mij rpm makkelijker omdat het gewoon veel meer wordt gebruikt.
Debian, en dan apt-get update ; apt-get upgrade elke week ofzo uit laten voeren, of hoe vaak je maar wiltOp donderdag 28 februari 2002 16:29 schreef beelzebubu het volgende:
Ik ga domme vraag stellen
Ik zou voor Debian gaan. In gebruik is het niets moeilijker dan Mandrake of welke andere distro dan ook en het is flexibeler te installeren. Vervolgens gewoon laten opstarten naar KDE (of jij als GNOME-fan geeft hen GNOME, ik ben zelf voor KDE maar dat is iets wat je zelf moet beslissen), misschien zelfs auto-login aanzetten zodat je ouders ook geen password hoeven te onthouden. Daarnaast schakel je alle VT's uit, zodat ze er ook niet per ongeluk in terecht kunnen komen. Ik weet niet hoeveel ze met die pc willen doen, maar als je het echt fool-proof wilt maken dan kun je apt en consorten via sudo laten draaien en de rest van dergelijke potentieel gevaarlijke commando's afsluiten. Niet beginnen aan verschillende gebruikers, of het moet een account voor zus en een voor je ouders zijn. Een ICQ/MSN programma alvast installeren. Je stelt gewoon een cronjob in die apt-get update en dergelijke draait, waarbij je zorgt dat alle resultaten ook gewoon doorgemaild worden. Vervolgens kun je er makkelijk van afstand bij en merken zij niet eens dat er weer nieuwe software op hun pc staat. Als het even kan gebruik je ook nog ext3 of ReiserFS om te zorgen dat het drukken op reset 'omdat mijn browser vastliep' niet voor onoverkomelijke problemen zorgt. Het zou natuurlijk een beetje jammer zijn als er een fsck gedraaid moet worden, dat kan niet op afstand omdat je interfaces dan nog niet up zijnOp donderdag 28 februari 2002 16:29 schreef beelzebubu het volgende:
Bedenk: ze moeten dus nooit in console/terminal hoeven werken voor dagelijks gebruik, dat is de enige eis.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
bestaat dat
Stay safe
laat maar ik ad verkeert gelezenOp donderdag 21 februari 2002 14:16 schreef deadinspace het volgende:
[..]
ftp://galileo.luon.net/pub/linux. In de Debian dirs staan READMEs met welke files je moet hebben (hebbik zelf geschreven).
zo heb ik t gedaan, werkt wel makkelijk op die manierOp donderdag 28 februari 2002 22:02 schreef Master FX het volgende:
Hoe kan ik het beste linux kaal installeren net als bij windows zegmaar???? en pas later overal de laatse versie van downloaden en vervolgens installeren????
Anoniem: 45522
jah alleen mijn toetsenbord werkt daar niet op.. en ik heb een standaard US international toetsenbord (geen usb) want ik heb een ouwe kutbak... maar ik kan nix typen niet een ALT+CTRL+DEL... niet eens me num-lock kan ik aanzettenOp dinsdag 26 februari 2002 19:14 schreef StephanL het volgende:
VetMandrake 8.1 heb ik nog, zal daar wel mee kunnen denk ik, is zo grafisch als het maar kan zijn
is dat niet een hardware probleemOp vrijdag 01 maart 2002 07:22 schreef freaky1983 het volgende:
[..]
jah alleen mijn toetsenbord werkt daar niet op.. en ik heb een standaard US international toetsenbord (geen usb) want ik heb een ouwe kutbak... maar ik kan nix typen niet een ALT+CTRL+DEL... niet eens me num-lock kan ik aanzettenvet vaagheid.. en als ik dan reboot kan ik me memory check niet overslaan want dan heb ik nog geen toetsenbord.. pas nadat hij naar de CD-rom gekeken heeft bij het booten
Anoniem: 43474
En hoe zit het met mandrake en suse? Ik lees veel reviews dat mandrake ook gemakkelijk is. En dat RedHat nogal wat probleempjes heeft en dat de structuur van RedHat niet echt lekker is ofzo.Op dinsdag 05 maart 2002 11:42 schreef beelzebubu het volgende:
BSD zonder linux ervaring is niet handig. Ga lekker voor redhat, dat is niet het nieuwste en het geilste maar het is makkelijk als je er niet veel van begrijpt en dat wil jij volgens mij...
die 2 vind ik beter ja. Mandrake is denk ik het makkelijkst. Alleen een beetje traag in de grafische modus, omdat er standaard vrij veel servers draaien.Op dinsdag 05 maart 2002 12:07 schreef wustenveld het volgende:
[..]
En hoe zit het met mandrake en suse? Ik lees veel reviews dat mandrake ook gemakkelijk is. En dat RedHat nogal wat probleempjes heeft en dat de structuur van RedHat niet echt lekker is ofzo.
Dat wu-ftpd is geen goede server ofzo? Dat wu-ftpd gebruik ik nu, na veel klooien deed ie het uiteindelijk maar wat ik heb gedaan weet ik nietOp dinsdag 05 maart 2002 13:02 schreef banaan-X het volgende:
[..]
die 2 vind ik beter ja. Mandrake is denk ik het makkelijkst. Alleen een beetje traag in de grafische modus, omdat er standaard vrij veel servers draaien.
Een firewall is met al deze distros vrij makkelijk in te stellen.
Verder levert RedHat wu-ftpd, en dat is niet zo slim... Suse is alleen niet echt makkelijk te installeren, tenzij je het gewoon koopt in de winkel.
Op de grootste is altijd de meeste kritiek. Ik vind persoonlijk gewoon dat redhat een mooi product heeft wat makkelijk werkt op zowel server als client. Suse/Mdk zijn meer client-gericht en dus minder aantrekkelijk voor jouw server-planOp dinsdag 05 maart 2002 12:07 schreef wustenveld het volgende:
[..]
En hoe zit het met mandrake en suse? Ik lees veel reviews dat mandrake ook gemakkelijk is. En dat RedHat nogal wat probleempjes heeft en dat de structuur van RedHat niet echt lekker is ofzo.
lolOp dinsdag 05 maart 2002 13:08 schreef wustenveld het volgende:
[..]
Dat wu-ftpd is geen goede server ofzo? Dat wu-ftpd gebruik ik nu, na veel klooien deed ie het uiteindelijk maar wat ik heb gedaan weet ik niet
Dus wat jou betreft is SuSe het beste om te doen, alleen moet ik er dan één kopen in de winkel. Ik was zo ie zo van plan om een distro te kopen in de winkel. Dan heb ik tenminste boeken enzo. Het is toch voor een profesionele omgeving en dan moet ik denk ik wel weten waar ik mee bezig ben, moet namelijk applicaties gaan hosten voor klanten van het bedrijf waar ik voor werk. Als die klanten eens wisten wat voor figuur probeert die server goed te houden gaan ze meteen weg denk ik
Mandrake wel, maar Suse niet, of in ieder geval op hetzelfde gericht als RH.Op dinsdag 05 maart 2002 13:12 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Op de grootste is altijd de meeste kritiek. Ik vind persoonlijk gewoon dat redhat een mooi product heeft wat makkelijk werkt op zowel server als client. Suse/Mdk zijn meer client-gericht en dus minder aantrekkelijk voor jouw server-plan
Grafisch kun je i.i.g. vergeten. Je kun voor een totaalpakket kiezen zoals FreeSCO ofzo, die kunnen meestal alles wat jij wilt, zijn alleen zeer lastig uit te breiden. Persoonlijk zou ik er Debian opzetten, maarja, waar zou ik nou geen Debian opzettenOp woensdag 13 maart 2002 21:47 schreef BrEeZeR het volgende:
ik heb hier een pentium 60 met 32 mb ram staan.. welke linux distro kan ik het beste nemen voor de volgende doeleinden :
- routen (internet delen o.i.d)
- mail servertje
- webserver (als dat niet te zwaar is)
- het liefst niet al te moeilijk te configgen.. het liefst via browser..
tnx alvast!
in principe alleen textmode...Op woensdag 13 maart 2002 21:56 schreef BrEeZeR het volgende:
ja grafisch word inderdaad moeilijk
kan je debian ook in grafische modus instaleren + configuren?
of moet dat echt in text modus ?
ah das beter..Op woensdag 13 maart 2002 22:14 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
in principe alleen textmode...
Met webmin kun je alles via de browser na installatie configgen
Kijk nou maar naar dat ene sticky-topic van Nelske, daar staat een prachtige review over Debian in, waarin de installatie wordt besproken..Op woensdag 13 maart 2002 22:19 schreef BrEeZeR het volgende:
is die text mode installatie erg ingewikkeld voor een linux n00b? (like me)
keej..Op woensdag 13 maart 2002 22:20 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Kijk nou maar naar dat ene sticky-topic van Nelske, daar staat een prachtige review over Debian in, waarin de installatie wordt besproken..
nah, niet mee eens...Op woensdag 13 maart 2002 22:14 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
in principe alleen textmode...
Met webmin kun je alles via de browser na installatie configgen
Gnome, op een Pentium, met 32 MB ? Wat is je andere hobby, SM ?Op woensdag 13 maart 2002 22:22 schreef banaan-X het volgende:
nah, niet mee eens...
Debconf kun je instellen dat ie via gnome moet instellen.
Owja, dat speelgoed van RedHat jaVerder kun je gewoon 'linuxconf' en 'printtool' en 'sndconfig' (etc) apt-getten.
He, dan ben ik wel een prutserOp woensdag 13 maart 2002 22:24 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Gnome, op een Pentium, met 32 MB ? Wat is je andere hobby, SM ?
[..]
Owja, dat speelgoed van RedHat ja
Tis onwerkbaar met 32 MB, tenminste, ik wil geen tijden wachten totdat m'n muiscursor eenmaal beweegt enzo.. * moto-moi heeft X op een P166 gedraait, en dat gaat al nauwelijks..Op woensdag 13 maart 2002 22:30 schreef banaan-X het volgende:
He, dan ben ik wel een prutser, maar het kan wel
. En dat 'speelgoed' is dus wel aangepast voor Debian hoor
Niet dat het nou zo superhandig is...
Ik kwam erachter, toen ik upgrade van 4.2 naar 5.0 geloof ik.. Vreselijk irirant vond ik dat ding, gelijk maar weggesmeten.* banaan-X kwam na het volledig instellen van eerste RedHat er pas achter dat er linuxconf bestond...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq