Voorop gesteld, het is een hoop geld, maar ik verbaas me toch wel over een aantal dingen, ondanks dat ik er zelf met ruim onder modaal aardig op achteruit ga.
• De ik-ga-stoppen-met-werken opmerkingen. Van mensen met een inkomen van 60 a 70k of zelfs hoger. Als je het verschil tussen 700e bijstand of 2500+ euro netto in de maand niet kan waarderen dan is de bijstand misschien wel een goed plan; ga je snel genoeg wel weer aan het werk. Wat een overtrokken reactie.
• Het gezeur over dat je wel premie betaalt maar er geen gebruik van maakt. Als iedereen nou zo ging denken dan kan de buurjongen van 12 jaar met leukemie geen behandeling krijgen omdat paps als bouwvakker en mams als part-time caissiere de behandeling niet op kunnen brengen. Als je dit een fijn plan vind dan moet je misschien naar een land verhuizen waar iedereen voor z'n eigen zorg opdraait. Spreek ik je wel weer als je een of andere ziekte krijgt waarvan de behandeling meer dan een ton is.
Verder hamert iedereen op die zorgpremie en weer zal ik het zeggen: ja het is doorbijten. Maar ik vind het wel erg makkelijk zo als je ziet dat belastingen ook omlaag gaan, er geen rekeningrijden komt enzovoort. Imho getuigt het van kortzichtigheid om al zo een sterk oordeel klaar te hebben staan wanneer
1. het nog niet eens duidelijk is wat het preciese resultaat nu is van deze IAP
2. je het verdomt om te kijken naar alle andere dingen die geen geld extra gaan kosten terwijl dat wel de bedoeling was of waar je zels geld aan overhoud. Ze hadden ook de stijging een stuk minder sterk kunnen maken bij de zorgpremie, wél rekeningrijden invoeren, hogere belasting enzovoort. Dat doen ze niet. Kijk eens naar het totaalpakket.
Als je had gedacht dat je er op vooruit zou gaan in deze crisis, dan tja...houd het op. Ik zou hier ook veel constructieve reacties van mensen die het er niet mee eens zijn en dat is mooi. Daar kan ik wat van leren qua inhoud. Maar dat eeuwige gerant alsof we het hier zo slecht hebben...Relativeringsvermogen heet dat.
Overigens vind ik het wel bizar dat de allerhoogste inkomens er juist op vooruit gaan.
[
Voor 5% gewijzigd door
JT op 31-10-2012 13:27
]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning