• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Maximized schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:07:
[...]

Sorry, maar enerzijds pleiten voor "Wij willen graag eigen bezit stimuleren, liberalisme, vrije markt, etc etc!!!!11" en anderzijds mensen voorzien van een modaalsalaris aan renteaftrek als "compensatie voor de hoge belastingen" is een beetje tegenstrijdig.
Eens.
Verlaag dan voor iedereen de belastingen in plaats van een ongelimiteerde aftrekpost waar de allerrijksten het allermeeste van profiteren.
Als ze niet ook veruit de meeste belasting betaalden zou ik het een slechte zaak vinden dat ze het er het meest van profiteren.
Vooralsnog betalen mensen met een lager inkomen relatief gezien _veel_ meer aan belastingen, juist doordat ze geen recht hebben op dergelijke aftrekposten of leuke extraatjes.
Relatief hebben mensen met een lager inkomen juist een groot profijt van HRA, het zijn de rijksten die veel belasting betalen en relatief weinig aftrek hebben:

Nogmaals: hij mag van mij weg maar voor veel mensen lijkt de reden te zijn dat ze niet kunnen uitstaan dat rijkeren er ook van profiteren. Dat de rijkste 20% bakken vol belastinggeld betaalt, meer dan de overige 80% bij elkaar, dat wordt voor het gemak vergeten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is nog heel erg onduidelijk.

Ik vraag me trouwens af of het nou een behoorlijk rechts akkoord is, of dat er vooral rechtse plannen zijn uitgelekt.

Edit:
Een plaatje hoe het nieuwe Nederland mogelijk ingedeeld gaat worden:

bron

Al klopt bovenstaande plaatje niet helemaal omdat we weten dat de NO-polder niet bij Noord-Holland/Flevoland/Utrecht zal gaan horen.
Maar ik vermoed dat het niet heel veel zal afwijken.

[Voor 127% gewijzigd door anandus op 29-10-2012 11:34]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ValHallen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:13:
We kunnen groningen afstoten naar duitsland :w , en friesland appart houden. Aan de andere kant, als we samenvoegen mogen we als fries natuurlijk fries spreken in wat nu groningen en drente is })
De nieuwe kaart is gelekt, Groningen gaat samen met de rest van de achterhoek. Friesland blijft wel apart.

:+

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 13:16

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten dus ook. Sterker nog, er is koopkrachtgroei voor de lagere inkomens. Persoonlijk vind ik dat de nivellering daarmee wel erg groot is. Je vraagt mensen in te leveren omdat het crisis is - dan is een maximum van nullijn lijkt me reëel. Dit gaat eigenlijk voorbij solidariteit in crisistijd, dit is een kleine groep laten betalen voor een vooruitgang van minima.

Ik zal er niet minder om eten, en draag net zo goed graag meer bij dan wie het minder breed heeft, maar ik vind het eigenlijk meer principieel vreemd.

[Voor 78% gewijzigd door Floppus op 29-10-2012 16:35]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Floppus

Floppus

Adviseur

ijdod schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:15:
[...]

Absoluut wel, relatief niet. Relatief gezien hebben we bijna een flatrate...
Wow, dat mensen nadat de grafieken en cijfers zelfs in dit topic gewoon aan dat soort urban legends vast blijven houden....

De groep die start op 36K draagt netto ~500 per maand af. Ratio 13,9
De groep die start op 67K draagt netto ~1200 per maand af. Ratio 17,9
De groep die start op 108K draagt netto ~3500 per maand af. Ratio 32,4 (3x het inkomen van 36K, 7x de afdracht)

Jaaaaa, heel erg flat 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Floppus op 29-10-2012 19:38]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:59:
[...]

Het zijn er grofweg 100.000 per jaar. In 10 jaar een miljoen. En dat zijn niet zieke mensen die een uitkering hebben, maar mensen die werken en iets bijdragen...

[...]

Wellicht komt dat doordat dit een gemiddelde is? Mensen die hier door de Staat in leven worden gehouden, zijn veel gelukkiger dan mensen die aan hun lot worden overgelaten.
En dit heeft niks te maken met goede gezondheidszorg, betaalbaar onderwijs, sociaal vangnet en andere met belasting gefinancierde voorzieningen? Hoe hoger het gemiddelde hoe meer mensen er gelukkig zijn, toch? Een samenleving met gelukkige mensen, hoe kan dit niet het ideaal zijn?

Van die 100.000 vertrekken er maar bizar weinig vanwege 'hoge' belastingdruk

Belangrijkste reden voor emigratie naar geslacht, 2008

[Voor 17% gewijzigd door beat op 29-10-2012 21:16]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

(horizontaal: bruto inkomen jaarlijks, verticaal premie jaarlijks)

Was deze hier al langs geweest?

Bron

Wanneer je dus 2x modaal verdiend (dat was toch 33k?), krijg je en geen huurtoeslag en mag je bij wegvallen v/d zorgtoeslag dus i.p.v. 2x100 euro gemiddeld nu, straks 2x400 euro betalen maandelijks? Ik voorspel een versnelde overgang tot de vierdaagsewerkweek :+ want hoe zo loont het dan om te werken? Nu leeft het beeld al bij sommigen dat werken niet loont en een uitkering hebben wel. Maar dat gaat er zo alleen nog maar dichterbij in de buurt komen... En dit nog los van de andere maatregelen omtrent kinderbijslag e.d. Werken loont niet langer en kinderen krijgen? Kost alleen maar geld, studeren is sterk versoberd en betalen zul je. :/

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:15
Theswitch schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:47:
[...]
Hier spreken ze over een verhoging, niet over een extra 11.1%. Waar staan de feiten?
Hier ging ik ook eerst van uit. Daarna dacht ik in het regeerakkoord te lezen dat de 11,1% heffing volledig nieuw zou zijn. Maar nu twijfel ik weer, het lijkt toch wel een enorme bak extra geld op te leveren. Aan de andere kant, als je die eerder geposte pic ziet:

Vergeet niet dat hier de IB verlaging niet in is verwerkt, wat effectief de blauwe lijn vanaf 20k inkomen omlaag brengt. Dan blijkt dat mensen met inkomen tot zo'n 30 - 35k minder gaan betalen, en dat is toch wel een hele grote groep mensen. Vergeet bijvoorbeeld niet dat veel deeltijdwerkende partners ook in die categorie vallen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 19:09
Mooi plaatje:

Eigenlijk verbaas ik me er niet over dat veel mensen er op achteruitgaan. Dat is tenslotte weinig nieuws. Wat dat betreft vind ik het veel vreemder dat er ook groepen zijn die erop vooruit gaan! Wat is het nut daarvan? Er moet bezuinigd worden, waarom dan niet bij iedereen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JT schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Kan me haast niet voorstellen dat het de verhouding tussen mensen met >20k per jaar en <20k per jaar zo schuin is :P
Mwoh, kon zo gauw geen actueler gegevens vinden, maar over 2008:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is niet eens het enige probleem. Ik kreeg vorig jaar dezelfde medicatie (tegen kriebelhoest :P) als mijn moeder:

Zorgkosten

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 21:38

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 20:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mx. Alba schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:45:
Die nieuwe mensen kunnen we ook uit Polen en Oekraïne importeren.

Oh wacht, dat doen we al...

:+
Oekraine:

Polen:

Laat maar komen :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Volgens het NRC dus.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe moet ik onderstaande lezen dan?

Bij 2 inkomens:

Als Partner 1 minder dan 33k verdient dan gaat diegene er 115 euro op vooruit?

En de andere partner 2x modaal verdiend gaat diegene er 122 per maand er opachteruit?

[Voor 64% gewijzigd door Slasher op 02-11-2012 12:45]

• PWM
  • Niet online

Behalve dat ik een beetje een TROLLOLOL gevoel van Spekman krijg:

De woorden bezuiniging en nivellering, worden weer volledig door elkaar gebruikt, terwijl dit toch echt 2 volledig verschillende zaken zijn.

Dat media en publiek moeite hebben met een juiste duiding is tot daar aan toe, maar een partijvoorzitter moet gewoon de beestjes bij naam noemen.

Ook fijn dat de commotie Spekman "niets doet". Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij het vervelend vond voor mensen die er flink op achteruit gaan, maar dat het niet te vermijden is. Nu zegt hij, het is niet te vermijden, en het zal me jeuken ook.

[Voor 22% gewijzigd door PWM op 03-11-2012 12:50]

• PWM
  • Niet online
Rekcor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:04:
[...]

Precies. Mijn wedervraag aan alle klagers is dan ook: 'wat wou je dan?'. Wat was een echt realistisch ander scenario geweest? Nieuwe verkiezingen? Meer geld bijdrukken?
Ook hier geldt weer: Het is een nivellering, geen bezuiniging. Het bijdrukken van geld is dus helemaal niet aan de orde.

Volgens een berekening van het CPB, kost het zelfs tussen de 80.000 en 120.000 banen. Dat blijkt uit een document van het CPB zelf van 3 dagen geleden (wat waarschijnlijk niet openbaar moest zijn).

EDIT:

Voor het geval hij zo weg is:

http://tweakers.net/ext/f/kT9sFEPA2umrp30Sx6ajs1rs/thumb.png

[Voor 9% gewijzigd door PWM op 03-11-2012 18:26]

• PWM
  • Niet online
BadRespawn schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:38:
[...]

En belasting betalen is wel een gunst?
Of hoort het er gewoon bij dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen?
Zeker, dat doen we al 50 jaar in Nederland.
downtime schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:37:
[...]

Ik hoop dat die opmerking op meer gebaseerd is dan alleen het onderbuikgevoel dat "ons soort mensen" het probleem niet kan zijn.
Dat zijn gewoon de cijfers.

Bijkomend probleem, is dat er meer LO dan WO in de samenleving wonen, wat dus de absolute druk nog groter maakt.

Bron
Ramzzz schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:39:
Als je levensstijl kennelijk zodanig is dat je systematisch boven je stand hebt geleefd met een 'te dure' leaseauto omdat dat nog nét paste, geloof ik niet dat deze maatregel erg draconisch is.
Dat is niet wat ik zeg ;) De dure auto paste prima in mijn totale uitgaven plaatje, inclusief buffer opbouwen, sparen voor studie van zoon, rekeningen betalen, etc. etc.

Dat plaatje veranderd, en aangezien ik niet wil tornen aan buffers opbouwen en sparen, pas ik mijn auto keuze daarop aan.

[Voor 33% gewijzigd door PWM op 04-11-2012 11:48]

• PWM
  • Niet online
Ik zit even te kijken naar mijn zorggebruik van dit jaar, OHRA geeft erg mooie overzichten daarvoor.

Dan zie ik dit:

PWM

Mevrouw PWM :p

Kan nou nog niet echt onder de indruk zijn van het eigen risico, i.v.m. het zorggebruik. Er is dus een maximum per behandeling? En die is blijkbaar ook niet erg hoog.

• Anoniem: 35872
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op trouw.nl staan wat uitgebreidere koopkrachtplaatjes, samengevat in simpele plaatjes:

http://www.trouw.nl/tr/nl...t-5-a-10-procent-in.dhtml

Vraag me alleen af wat het basispad is. Is dat het kunduzakkoord?

[Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2012 09:05]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 07:04
Ik snap niet dat dat ze de kinderbijslag en alles om kinderen steeds verder weg bezuinigen...
Steeds minder mensen kiezen voor 2 of 3 kinderen terwijl we die straks hard nodig hebben om de vergrijzing op te vangen.
In de Duitsland, België en Luxemburg krijg je ongeveer 3x zoveel kinderbijslag en naar mate je meer kinderen hebt steeds meer (voor 3 kinderen krijg je in Luxemburg € 802,74 per maand, voor 2 € 440,72 per maand)
In Nederland doen ze graag aan kortetermijndenken... als het mezelf nu maar niet veel kost...

Als er nu niet snel meer kinderen komen wie gaat het bovenstaande dan betalen?
Als we zo doorgaan werkt straks nog maar 25% van de Nederlanders aangezien er ook: zieken zijn, mensen die bewust niet werken omdat het niet loont, en nog een hoop mensen onder de 20 zijn die nog op school zitten.

Moet die 25% dan de rest van Nederland subsidiëren door middel van nog hogere belastingen?

Steeds meer netto betalers vertrekken naar het buitenland omdat ze genoeg hebben van de belastingdruk en ander gedoe, mijn vrouw en ik zijn ons er ook al op aan het oriënteren.
Mooi stukje hierover: http://www.dagelijksestan...er-nederlanders-emigreren

Als je niet investeert in de toekomst ben je ten dode opgeschreven.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Floppus

Floppus

Adviseur

D-e-n schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:38:
[...]

Volgens mij zat daar alles nog niet in hoor. Het is ook maar net wat je als vertrekpunt neemt: Rutte1 of Kunduz of wat anders. Los van de cijfers: ik stoor me echt mateloos aan de suggestie dat lagere inkomens nu ineens een groot cadeau krijgen.
Natuurlijk zit daar alles in. Dat is ook het doel ervan, omdat het als basis heeft te kunnen bepalen of iemand nog evenveel brood etc zal kunnen kopen. Het woord dekt de lading vrij aardig: koop-kracht.

En ja, die 0,2% is ten opzichte van vandaag. Dit zou het zijn zonder kunduz:

Als er mensen zo hard op achteruitgaan een bepaalde groep er überhaupt op vooruit laten gaan mag je ook inderdaad wel een groot cadeau noemen lijkt me.

Zoals je al heb kunnen lezen heb ik er ook geen probleem mee om méér in te leveren. Ik doe graag mijn sociale plicht, en heb door zelf bepaalde keuzes te maken ook de mogelijkheid dat zonder al te veel problemen te doen. Dat de sterkste schouders het leeuwendeel zullen moeten dragen is ook geen enkel probleem. Dus dan draaien we het eens om: leg mij nou eens uit waarom die bepaalde groep wél in deze tijd erop vooruit moet gaan? Argumenten dat de groep lagere inkomens al onevenredig hard is getroffen in het verleden zijn eerder al met cijfers van tafel geveegd.

Het verhaal over de 10 vrienden in het café is zo ver weg nog niet voor sommigen. Een groot deel van mijn werk is al in het buitenland, ik kan overal ter wereld mijn werk doen als er internet is, ben niet getrouwd, en heb in het buitenland ook een vriendenkring. Overigens ook niet zonder kleine offers opgebouwd, vanuit een minimumloonsituatie zonder enige officiële opleiding. Sterker nog, voor de belasting gaat het erom of je meer dan de helft van het jaar ergens woonachtig bent, wat betekent dat ik maar 3 maanden per jaar minder hier hoef te zijn.

Waar ik bereid ben een groter deel van de kosten te dragen, is in het caféverhaal de parallel dat ik niet én de crisis én een koopkrachtstijging voor minima tegelijk hoef te financieren en ik anders mijn biertje wel ergens anders ga drinken. En dat is mijn probleem: extra betalen om anderen niet te zwaar te belasten: fine. Er zelf zwaar op inleveren om anderen erop vooruit te laten gaan gaat gewoon te ver.

En ja, dan is een grove 7% verschil in koopkrachtontwikkeling inderdaad een groot feest voor de minima als ze er daar maar ook een stuiver door vooruit gaan. Het is eigenlijk meer schokkend te noemen dat je niet beseft hoe groot het feest eigenlijk al mag zijn als er een nullijn voor minima zou zijn - en daar zou ik niet eens problemen mee hebben.

[Voor 9% gewijzigd door Floppus op 12-11-2012 16:36]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46
Floppus schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:10:
Nogmaals, iedere stijging waar anderen zwaar inleveren is ongepast. Of het nu de minima is die inlevert voor de hogere inkomens of andersom. Gewoon niet de tijd om dubbele rekeningen neer te gaan leggen.
Dan had je eigenlijk twee jaar geleden bij Rutte I ook moeten ageren tegen het 'zwaar inleveren' van de groep die er bij Rutte II op vooruit zou gaan. Zie hieronder Rutte I en II naast elkaar weergegeven met een goed herkenbare inverse van de trend.

Facts are a bitch :+ N=boel in de puntenwolken.

Maar het belangrijkste uit de plaatjes is toch wel: elk kabinet neemt maatregelen die de koopkracht voor verschillende groepen verschillend beinvloedt. Er zijn nog vele mensen (voornamelijk met lagere inkomens) die na het zuur nog wachten op het zoet van Balkenende bijvoorbeeld.

[Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 12-11-2012 22:28]

• Floppus

Floppus

Adviseur

Hier zijn de nieuwe koopkrachtcijfers te vinden:
http://nos.nl/artikel/440...of-minder-koopkracht.html

In het geheel zijn vooral de uitschieters naar onderen wat verzacht, behalve bij de AOW. Naar boven toe zie ik wel wat al te grote uitschieters voor alleenstaande (ouder) minimum loon. Van de andere kant zijn dat wel de mensen die het minste speelruimte hadden. Samen met de verlaging van sociale minima, is het op zich wel een extra stimulans alles op alles te zetten om te werken.

In het geheel is het een verbetering, waarbij de meeste teruggang nu in een marge zit die het niet zo extreem maakt te stellen dat er bij dat soort consessies geen feestjes voor anderen hoeven te zijn.

Ik heb me niet erg verdiept in hoeveel kapitaal er bij AOWers zit. mij lijkt op het eerste gezicht dat ze de vooruitgang van minima en de achteruitgang van AOW wel iets gelijker mogen trekken.

[Voor 6% gewijzigd door Floppus op 13-11-2012 20:51]

• Floppus

Floppus

Adviseur

maartend schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:45:
[...]

Weer zo een met een plaat.
UitkeringsGERECHTIGDEN zijn er al jaren op achteruit gegaan. En gaan er nog meer op achteruit. Moet je ens kijken wa er met de Wajongers gaat gebeuren. Ik heb er enkele in mijn casload zitten en het nog niet durven vertellen.
Zo, dan kunnen we jouw plaat in ieder geval afzetten:

In de 11 perioden, ging de werkloosheidsuitkering er in 9 (!) gevallen harder op vooruit dan de arbeider.
In totaal is iemand met werkloosheidsuitkering er sinds 2000 een ~33% op vooruitgegaan.
Voor mensen met loon uit arbeid is dit ~24%

Verder:
Zieken / arbeidsongeschikten: ~16%
Ouderen: ~5%
Bijstand: ~21%

Vanaf nu dus klaar met die fabeltjes aub

[Voor 4% gewijzigd door Floppus op 14-11-2012 11:19]

• beat
  • Niet online

Deze cijfers laten overigens wel zien dat er sprake is van denivellering

Inkomensgroepen:
1e 10% :+15.9%
2e 10% :+11.6%
3e 10% :+12.8%
4e 10% :+13.5%
5e 10% :+13.9%
6e 10% :+15.4%
7e 10% :+16.5%
8e 10% :+17.4%
9e 10% :+19%
10e 10% :+22.1%

[Voor 7% gewijzigd door beat op 14-11-2012 15:27]

• beat
  • Niet online
Floppus schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:26:
Fixed :)
Afgezien van dat het geen vaste groepen mensen zijn vanwege de percentielen... Er is een denivellering te zien, maar wel met een opmerkelijke uitzondering: de 10% laagste inkomens zitten wel bij de 40% van Nederland die er het meest op vooruit is gegaan.

Omdat het bereik steeds wijzigt, en er geen bedragen staan, kan je niet zeggen waar sociale minima of werkende minima beginnen of ophouden. Wel kan je voorzichtig concluderen dat er wel degelijk ook gewerkt wordt om het minimale bestaansniveau te verhogen.
Dank je voor de fix. Hier nog wat cijfers, alleen nu van NIBUD.

Bron: http://www.stichtingpensi...-2001-2010-Nibud-2010.pdf

[Voor 13% gewijzigd door beat op 14-11-2012 17:16. Reden: bron]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 07:04
Floppus schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:26:
[...]

Fixed :)
Afgezien van dat het geen vaste groepen mensen zijn vanwege de percentielen... Er is een denivellering te zien, maar wel met een opmerkelijke uitzondering: de 10% laagste inkomens zitten wel bij de 40% van Nederland die er het meest op vooruit is gegaan.

Omdat het bereik steeds wijzigt, en er geen bedragen staan, kan je niet zeggen waar sociale minima of werkende minima beginnen of ophouden. Wel kan je voorzichtig concluderen dat er wel degelijk ook gewerkt wordt om het minimale bestaansniveau te verhogen.

(Overigens was de initiële plaatsing bedoeld om de stelling dat minima erop achteruit waren gegaan te ontkrachten :) )
Ze zijn er zeker wel op achteruit gegaan, procentueel hebben ze er meer bijgekregen echter onderaan de streep ziet er een stuk minder rooskleurig uit.

Deze mensen hebben er zoals ergens eerder gemeld in het topic de laatste jaren ongeveer 10 euro per maand bijgekregen (120 euro per jaar)

Echter als we naar het volgende zaken kijken:

Die mensen zijn relatief ook meer aan energie kwijt omdat ze veelal in oudere huizen wonen met amper of geen isolatie... dit tikt dus aardig hard aan.

Basis voedsel zoals aardappelen is ook al in prijs verdubbeld de laatste paar jaar.
De huur is ook met een 2 tot 3% verhoogd per jaar.
etc. etc. etc.

Tel al die zaken is bij elkaar op... dan kom je snel tot de conclusie dat ze er fors op achteruit zijn gegaan ondanks dat ze er zogenaamd het "meeste" bij hebben gekregen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23-05 16:33

Mx. Alba

die/diens/hen/hun

Het probleem is dat de trein altijd vertrekt waar je niet bent en aankomt waar je niet wilt zijn. Nou ja, toevallig is mijn kantoor tegenover station Amersfoort Schothorst dus aan die kant zit het wel snor, maar aan de andere kant van de lijn.... Laten we eens kijken voor vanmorgen om 8:00...

Die auto-tijd klopt, ik heb er vanmorgen inderdaad 45 minuten over gedaan. Met het OV zou ik er een uur langer over hebben gedaan. :X

Probeer ook Mastodon, een open source, distributed, federated, moderated alternatief voor Twitter.
Je vindt mij er onder @MxAlba@mastodon.lol

• Floppus

Floppus

Adviseur

Hier trouwens de laatste cijfers van het Nibud:

Uitschieters zoals alleenstaande ouders in de bijstand die er ruim 5% op achteruit gaan, daar moet echt iets voor geregeld worden. Alleenstaande in bijstand bijna een procent, zou voor mij niet in hoeven leveren.
De gezinnen met eenverdiener zijn duidelijk aan de beurt. Als ik dat afzet naast wat ik in zou moeten leveren, vind ik eigenlijk dat ik naar wat er gemiddeld zo staat eigenlijk te weinig inlever nu. De verhouding was eerst scheef, maar nu doorgeslagen de andere kant op. De alleenstaande die er tot modaal echt wel op vooruit gaat vind ik een goede zaak, hoewel misschien wat veel. Dat het stopt bij modaal is ook prima, maar daarboven zou wel iets meer in kunnen leveren (ik dus).

Ouderen met bijna 16% achteruitgang kan ik moeilijk beoordelen; het lijkt mij erg veel, maar eerder hoorde ik hier andere verklaringen voor - en het is een groep waar ik me niet in verdiept heb.

[Voor 58% gewijzigd door Floppus op 16-11-2012 23:45]

• Floppus

Floppus

Adviseur

Zo, lekker genuanceerd en inhoudelijk weer ook.

Pakken we even de beurs erbij wat betreft dat consumentenvertrouwen - en dan neem ik maar even niet de AEX die hetzelfde vertoont maar de DAX om te laten zien dat het niet allemaal over Nederland gaat:

Een scherpe daling begin derde kwartaal 2011, en dan 2 piekjes met weer een inzettende daling

Zetten we het vertrouwengrafiekje van het CBS eronder:

Een scherpe daling begin derde kwartaal 2011, en dan 2 piekjes met weer een inzettende daling

Oh oh oh wat is dat consumentenvertrouwen te koppelen aan Rutte-2 :+

[Voor 7% gewijzigd door argro op 20-11-2012 12:04]

• Floppus

Floppus

Adviseur

Senor Sjon schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:18:
De inflatie is pas afgelopen kwartaal door de 2,5% gestegen, maar de gemeentes staan al klaar. ;)

Ik hoor alweer geluiden over een ingezetenenomslag i.p.v. OZB (door o.a. VEH). Die wilden de provincies ook toen de MRB dreigde afgschaft te worden met rekeningrijden. Maar goed, zo is elk laagje bezig met haar belastinghobby: gemeente, waterschap, provincie en rijksoverheid.
Inflatie is op jaarbasis, dus wat er 'al klaar staan' aan is... Dat het in de tussentijd weer even is afgenomen is leuk, maar een jaar geleden was de inflatie ook niet heel anders ten opzichte van het jaar daarvoor. Zeker niet als je de effecten van de BTW-verhoging meeneemt.

Het voegt echt niks toe om al die onderbuikgevoelens te laten regeren... "Al klaar staan", "belastinghobby", en vooral ieder nieuwsje wat maar op enige wijze negatief uitgelegd kan worden... Als we het dan toch over oorzaken hebben: ga vooral door met mensen een negatief gevoel aanpraten :/

[Voor 13% gewijzigd door Floppus op 20-11-2012 13:25]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee