Edit:
De oude post staat onderaan deze post.
Er is een nieuw kabinet geformeerd, dus nieuwe plannen.
Regeerakkoord (PDF)
CPB-doorrekening (PDF)
Nu de formatie ten einde loopt en de plannen naar het CPB zijn, druppelen de plannen, althans voorlopig de geruchten over de plannen, binnen.
Het is allemaal nog niet helemaal duidelijk, maar dit is wat ik tot nu toe weet, ik zal dit verder aanvullen naarmate er meer lekt:
• Hypotheekrenteaftrek bestaande gevallen beperken. Vanaf 2014 maximale aftrek elk jaar met half procent verminderen
• Huren gaan omhoog, scheefhuren wordt verder aangepakt, huurmarkt verder geliberaliseerd.
• Hoogste belastingtarief van 52 naar 49 procent
• In 2014 inkomensbelasting derde schrijf van 42 naar 38 procent
• Afschaffen zorgtoeslag
• Inkomensafhankelijke ziektekostenpremie
• Basisbeurs afschaffen, invoering leenstelsel
• Afschaffen langstudeerboete voor 2013
• 1 miljard bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking (deel ervan gaat naar defensie)
• Verhoging assurantiebelasting
• Nieuwe ambtenaren moeten homoseksuelen trouwen
• Gemeenten bepalen zelf aantal koopzondagen
Uiteraard zullen de komende dagen/volgende week nog veel meer 'lekken' (om ons alvast voor te bereiden).
Er zijn nog veel onduidelijkheden, natuurlijk, zowel groot (arbeidsmarkt?) als klein (wietpas?)
Let wel, het zijn vooralsnog geruchten, maar wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
Goed plannen, slechte plannen?
De oude post staat onderaan deze post.
Er is een nieuw kabinet geformeerd, dus nieuwe plannen.
Regeerakkoord (PDF)
CPB-doorrekening (PDF)
Nu de formatie ten einde loopt en de plannen naar het CPB zijn, druppelen de plannen, althans voorlopig de geruchten over de plannen, binnen.
Het is allemaal nog niet helemaal duidelijk, maar dit is wat ik tot nu toe weet, ik zal dit verder aanvullen naarmate er meer lekt:
• Hypotheekrenteaftrek bestaande gevallen beperken. Vanaf 2014 maximale aftrek elk jaar met half procent verminderen
• Huren gaan omhoog, scheefhuren wordt verder aangepakt, huurmarkt verder geliberaliseerd.
• Hoogste belastingtarief van 52 naar 49 procent
• In 2014 inkomensbelasting derde schrijf van 42 naar 38 procent
• Afschaffen zorgtoeslag
• Inkomensafhankelijke ziektekostenpremie
• Basisbeurs afschaffen, invoering leenstelsel
• Afschaffen langstudeerboete voor 2013
• 1 miljard bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking (deel ervan gaat naar defensie)
• Verhoging assurantiebelasting
• Nieuwe ambtenaren moeten homoseksuelen trouwen
• Gemeenten bepalen zelf aantal koopzondagen
Uiteraard zullen de komende dagen/volgende week nog veel meer 'lekken' (om ons alvast voor te bereiden).
Er zijn nog veel onduidelijkheden, natuurlijk, zowel groot (arbeidsmarkt?) als klein (wietpas?)
Let wel, het zijn vooralsnog geruchten, maar wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid

Goed plannen, slechte plannen?
[Voor 42% gewijzigd door anandus op 01-11-2012 17:14]