De Hedwige polder was vooral voor het CDA belangrijk, nu deze niet meer in het kabinet zitten kan de polder dus onder water.... En kom op, waar hebben we het over, zo'n klein stukje land.
Ik vindt het veel zorgelijker dat half Nederland er mee akkoord gaat dat het kabinet de zorg uitgaven niet gaat terug dringen maar juist wil stimuleren bij de mensen met een laag inkomen. Ik weet zeker dat op moment dat er nu maatregelen waren gekomen die de zorg duurder hadden gemaakt, maar tevens laten zien dat het geld wat mensen extra moeten betalen ook weer wordt geïnvesteerd in "betere" zorg dat men veel minder moeite heeft met de lastenverzwaring.
Nu is het simpelweg, rijk betaald voor arm, waarbij het ook nog eens zo is dat het voor mensen met een uitkering erg gemakkelijk wordt gemaakt om zorg te consumeren. Het kost ze toch niets extra dan die 20 euro...... Met gevolg dat de zorguitgaven kunnen exploderen.
Een ronduit achterlijk plan en eigenlijk niet uit te leggen. Wat is er nou sociaal aan om de kosten van de zorg oneerlijk te verdelen. Het is toch niet uit te leggen dat iemand die een 60 a 70 duizend euro verdiend zelf geen zorg nodig heeft er tot 11% op achter uit kan gaan......
De HRA zou er af moeten omdat dit de woningmarkt op slot zou zetten, nu beginnen ze met nivelleringsplannen om bij de mensen die de motor van de economie zijn (qua uitgaven) het laatste beetje vrije besteding weg te halen om vervolgens het 1 op 1 door te geven aan mensen met een uitkering.
Uw zorg medemogelijk gemaakt door de hoge en midden inkomens! Bedankt Wouter Bos!
Gezien dit idee pas bij Samsom is binnengekomen tijdens de (in)formatie gesprekken moet dit een idee zijn van Wouter Bos, die als leidinggevende van de KPMG Health dagelijks met dit soort adviezen te maken heeft. Ik vindt het ronduit opmerkelijk dat Rutte en Samsom er mee akkoord zijn gegaan dat Bos met zijn relatie bij KPMG het Zorg dossier en de voorgestelde veranderingen kon door drukken.
Ook binnen de morrende PvdA-ers die zelf last krijgen van dit plan wordt al aan Bos z'n rol getwijfeld. Aldus Frits Wester bij Pauw en Witteman.
[
Voor 12% gewijzigd door
Bullet NL op 08-11-2012 00:47
]