cc12 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:04:
[...]
Dat heet in rechtse kringen 'je eigen verantwoordelijkheid nemen'. Dat is de consequentie als je zonodig kinderen wilt. Je kon vantevoren al weten dat de uitgaven stijgen als je kinderen krijgt.
Het probleem is, is dat je gemakshalve er vanuit ging dat allerlei leuke regelingen, na 4 jaar crisis, in stand bleven.
Wees maar blij dat je uberhaupt nog een baan hebt. Als je je baan verliest dan kom je pas echt in de penarie. Dan raak je vrijwel alles kwijt. Velen zitten zelfs dan met een restschuld opgezadeld. En kijk, werkloos zijn is in de meeste gevallen geen keus zoals het krijgen van een kind.
In de politiek zegt men dat werken lonend moet zijn. Ik ben het daar mee eens, maar vergeet niet dat velen buiten hun schuld om geen werk meer hebben, en dat ze niet graag aan de kant willen staan. De politiek zou zich meer moeten richten om mensen aan het werk houden dan de discussie over dat werken lonend moet zijn. Dat werken lonend is, is het sowieso. Zoals ik al eerder zei: kijk maar naar de drama's die achter deuren van vele mensen afspeelt als ze werkloos worden.
Ik werd hier laatst gewezen op de film Idiocracy. De intro moet je maar eens kijken of die op YT staat. Wat ziet men: Mensen die niks te verliezen hebben en alles vergoed krijgen fokken als konijnen. Je ziet een ander hoogopgeleid stel dat telkens het kind krijgen uitstelt totdat het te laat is. Dit gaat fastforward naar de toekomst waardoor een volk steeds dommer wordt.
Meestal is het kind er voor de werkloosheid. Als je twee kinderen hebt en je wordt werkloos dan kan je je lol op. Heel veel kindgerelateerde zaken worden bezuinigd. Dat krijg je niet terug.
Uhm..
Schijf 3 wordt langer, waarschijnlijk 2x modaal om samen te vallen met de IAP zorgpremie. Dus je blijft langer in die schijf zitten waardoor je weer in de 2x modaalgroep komt die overnight de aftrek van 52% naar 38% kan zien gaan als je weer in het beruchte grensgebied zit.
2014: 42% wordt 38%. Dit wordt over 28 jaar de max aftrek.
later: 52% wordt 49%, met dien verstande dat de HRA een aparte regeling is met die 0,5%/jaar daalt tot 38% ingaande vanaf 2014. Dus op de 49% zal wel gelijk lopen, maar hierna is je tarief voor IB 49% en de HRA blijft jaarlijks doordalen naar 38%.
Wel grappig dat weer de IB als compensatie genoemd wordt. Er wordt wel heel veel opgetuigd aan die verlaging.
@Rukapul
Er wordt wel vaker een heftige consequentie weggelaten. Zie bijvoorbeeld de reiskostenvergoeding. Dat zou mensen in de slaapsteden ongenadig hard treffen. Eerst is het 40 jaar beleid om mensen uit de stad te krijgen naar omliggende steden (Almere, Purmerend) en vervolgens wordt er met een pennenstreek de vergoeding (die al lang niet kostendekkend is) weggehaald. Dit maakte de grens tussen werk en uitkering weer een stukje kleiner, want iemand met een laag inkomen zou dan nooit ver kunnen reizen zonder te verliezen op werk. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Nu zie je krap een halfjaar later eenzelfde actie op een specifieke groep langskomen. Weer de werkklasse en weer met forse netto bedragen eraf. Dus vertrouwen in de politiek? Nee dank je. Dat is met dit regeerakkoord wel verdwenen.
Ik twijfel ook serieus aan de onderhandelingscapaciteiten van Rutte. Of je nou wilt of niet, hij wordt onze premier en gaat ook in Europa onderhandelen. Aangezien hij al 2x achter elkaar de kaas van het brood heeft laten eten en niet goed kan overzien wat voor een consequentie een maatregel heeft, vrees ik het ergste voor onze buitenlandse bijdragen. Want die komen er ook nog bij, mind you. Deze aanslag op de middenklasse is alleen maar geld rondpompen zonder bezuiniging.
[
Voor 18% gewijzigd door
Señor Sjon op 02-11-2012 11:53
]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.