Zie mijn vorige post hierboven: ben ik het mee eens. Ik vermijd bezoek aan de dokter zo veel als ik kan, maar wel op een zo verantwoord mogelijke manier.haribold schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:57:
@NMe
Ik begrijp wel dat er omstandigheden zijn waardoor je terecht naar de huisarts gaat. Het is ook niet bedoeld als veroordeling, vandaar dat de smiley erbij staat. En gezien je eigen smiley bij het woord "kriebelhoest" had ik het als iets onbenulligs opgevat. Maar in het algemeen gesteld: onnodig gebruik van zorg is ook een van de factoren die ertoe leiden dat de kosten van de zorg hoog zijn, in aanvulling op de genoemde voorbeelden van de (verschillende) kosten van medicijnen en de hoge salarissen.
Codeïne is wat naarder wanneer het reageert met andere medicijnen dan ibuprofen.Overigens ben ik het er niet mee eens dat codeïne niet bij de drogist verkrijgbaar zou mogen zijn. Ibuprofen ligt ook in de supermarkt, moet je gewoon verantwoord gebruiken net als andere medicijnen.
Er zijn ook indirecte effecten. Volle wachtkamers, huisartsen die overwerkt raken en daardoor eerder fouten zullen maken of zelf de ziektewet in moeten, of zelfs mensen met dingen die achteraf dringend blijken te zijn die niet op tijd bij de huisarts terecht kunnen omdat hij het te druk heeft. Ik ben het direct met je eens dat hypochondrie niet de enige reden is, maar het is wel een van de weinige dingen waar wij als bevolking zelf directe invloed op hebben en waarop best winst te halen valt.nare man schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:58:
[...]
Heb je daar een onderbouwing voor? Ik betwijfel dat namelijk ten zeerste. Hypochonders zullen namelijk over het algemeen al aan het licht komen in de consultfase bij de huisarts, en dat is, naar ik tenminste heb begrepen, niet het meest kostbare deel van de zorg. Het zal niet snel voorkomen dat iemand als gevolg van hypochondrie ten onrechte een honderdduizenden euro's kostende behandeling tegen complexe uitgezaaide kanker ondergaat.
De ene gebroken voet is de andere niet, bij mij was het een middenvoetsbeentje. Ik kon er gewoon op lopen, was alleen dermate gevoelig dat ik een beetje scheef liep.Schinnen-groen schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:01:
[...]
Ja, vooral bij een gebroken voet (ervaringsdeskundige!)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.