maratropa schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:41:
Is het niet zo dat met 16 miljard aan bezuinigingen het wel op een andere manier op meer betalen was aangekomen als het niet op deze manier zou zijn? En dat dat zo veel is dat als je het egaal gaat verspreiden je de minima om zeep helpt? Dan lijkt me het normaal dat de middenmoot nu moord en brand schreeuwt, terwijl ze het toch wel kijtraken, linksom of rechtsom.
Ik ga niets kwijtraken, zonder dat de overheid ook inkomstenbelasting gaat kwijtraken

AllSeeyinEye schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:42:
En? Veel mensen kunnen ook een BMW niet betalen. Moet die daarom maar goedkoper worden voor bepaalde groepen?
Ah, nee, natuurlijk niet. Een BMW is een luxe product, en zorg is een 2e (?) levensbehoefte. Maar dan hebben we dus precies mijn punt weer: als het zo belangrijk is, dan zou iedereen het zelfde er voor moeten betalen!
Daar gaat het me inderdaad niet om. Ik heb persoonlijk moeite met het gegeven dat voor het product zorg, dat voor zover ik weet voor iedereen gelijk is, door de een meer betaald moet worden dan door de ander. Het is immers ook niet zo dat je vanaf een [insert factor maal modaal] inkomen gegarandeerd een prive kamer krijgt in het ziekenhuis, voorrang in de wachtkamer en vanaf 70k inkomen een 60/90/60 speciaal aan jou toegewezen zuster met een ... nou ja, je snapt het wel....

Zorg kost 585 euro per Nederlander per MAAND.
Ik wil geen 585 euro per maand betalen... En al helemaal geen 1170 euro per maand voor mijn vrouw en ik zelf!
Dus los van het wel of niet kunnen betalen, willen we het niet betalen.
Als we het niet willen of kunnen:
- Kosten omlaag
- Uitgaven omlaag
Dus tja, dan gaan we maar minder vergoeden. Dan schappen we gewoon de oneindige zorg uit de basispakketten, totdat we op een hoogte komen dat de zorgpremie acceptabel wordt.
Zo lang niemand het acceptabel vindt 600 euro per maand aan zorg te betalen, moeten we ook die zorg niet eisen!
Niet tot in het oneindige! Ik betaal nu voldoende, maar meer wil ik niet betalen. Als daar minder zorg bij hoort, zij dat zo...
Dus we willen alle zorg, maar kunnen het eigenlijk niet betalen...
En bij wie wil je de rest van de HRA gaan weghalen dan!?!?
Na deze zorgmaatregel, wordt het er niet echt leuker op.
Daarnaast heeft onze gastouder haar uurtarief verhoogd en gaat de toeslag weer verder omlaag.
Ook de kinderbijslag gaat omlaag.
Er komt een punt dat het niet meer gaat!
Je kan niet blijven weghalen...
Die HRA heb ik steeds harder nodig met al deze maatregelen eromheen! Op een gegeven moment loont werken helemaal niet meer, wil je daar echt naar toe?