Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
De Cheetah schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:03:
Ik heb ook kitkat ota geinstalleerd, geen problemen met battery drain maar wel de volgende twee problemen:

- Ik krijg erg vaak de melding: 'Email app is gestopt'. Deze verschijnt een aantal keer achter elkaar (bv +-15 keer in 3 minuten) en daarna gaat het weer 1 tot meerdere uren goed. Het vervelendste is dat deze app vaak tijdens het typen naar voren komt en je hem elke keer weg moet drukken. Deze melding heeft betrekking op de 'exchange app' van google, en kan dus niet verwijderd worden. Ook heb ik de cache al een aantal keer leeggehaald, maar dat haalt niks uit. Ook wordt nog maar ongeveer de helft van mijn berichten gesynct en krijg ik geen meldingen meer bij nieuwe email. Op android 4.3 werkte de app super, nooit problemen mee gehad.
8< knip >8
Ook geen problemen met de battery drain.

Waar ik wel problemen mee heb is zoals jij zegt dat een app ermee ophoudt. Maar niet enkel de email app maar schijnbaar willekeurig. Soms geeft hij een 10tal boodschappen achter elkaar van apps die ermee ophouden

Ik heb ik gigantisch veel spontane reboots. Gisterenavond had ik er 5 na elkaar. Telkens na het ingeven van de pin: pats terug een freeze en reboot.

Zou een reset to factory settings helpen? Of wachten op de 4.4.1?
Heeft iemand tips om zoveel mogelijk settings te behouden bij een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ricepuppet schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:32:
Iemand een idee hoe je het woordenboek ook naar Engels kan instellen, of naast het Nederlandse woordenboek kan draaien?

Ik tik verschrikkelijk veel Engels, maar mijn woorden worden telkens onnodig gecorrigeerd. In Android 4.3 kon ik de woorden ook opslaan (op het woord drukken en opslaan) maar dat wil mij niet meer lukken in 4.4.
Ik heb Swype geïnstalleerd en deze kan sinds kort 2 woordenboeken tegelijkertijd gebruiken, zodat ik nu zowel het Nederlandse als ook het Engelse woordenboek paraat heb.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:44
MegaTronics schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:11:
[...]

Ik heb Swype geïnstalleerd en deze kan sinds kort 2 woordenboeken tegelijkertijd gebruiken, zodat ik nu zowel het Nederlandse als ook het Engelse woordenboek paraat heb.
Ik ben persoonlijk meer fan van Google Play: Kii Keyboard (30% OFF SALE!) vanwege de aanpasbaarheid van dit toetsenbord (grootte van knoppen, ruimte tussen knoppen, etc) en deze kan (ook in de gratis versie) twee woordenboeken tegelijk gebruiken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Swiftkey is ook erg goed en vele talen en alles aan te passen.

Google Play: SwiftKey Keyboard Free

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18
Ricepuppet schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:32:
Iemand een idee hoe je het woordenboek ook naar Engels kan instellen, of naast het Nederlandse woordenboek kan draaien?

Ik tik verschrikkelijk veel Engels, maar mijn woorden worden telkens onnodig gecorrigeerd. In Android 4.3 kon ik de woorden ook opslaan (op het woord drukken en opslaan) maar dat wil mij niet meer lukken in 4.4.
Dit kan gewoon met het stock keyboard. In de settings kun je alle talen aangeven die je wil gebruiken, vervolgens verschijnt er een wereldbolletje naast de space-bar om van taal te wisselen.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:35
Ik dacht eerst dat weer mijn oordopjes waren die voor de zoveelste keer defect waren, maar nu blijkt mijn hoofdtelefoonpoortje (bovenop telefoon) dus soort van defect. Je hoort links/rechts geluid als je er aan frommelt, anders één kant, met verschillende koptelefoons geprobeerd. Nu heb ik eigenlijk geen zin om hier helemaal mijn telefoon voor op te moeten sturen (is dit wel te maken trouwens?), maar gebruik toch wel iedere dag oortjes om muziek te luisteren tijdens reizen en heb geen losse MP3 meer hier. Iemand een oplossing? Kan moeilijk hele tijd tegen het poortje aanduwen om stereo geluid te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Tom Paris schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:38:
[...]

Dit kan gewoon met het stock keyboard. In de settings kun je alle talen aangeven die je wil gebruiken, vervolgens verschijnt er een wereldbolletje naast de space-bar om van taal te wisselen.
Klopt, maar je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Als je in een bijvoorbeeld: Ik heb me toch een enorme headache wil swypen, dan gaat dat niet.. (slecht voorbeeld, er zijn wel betere voorbeelden waarbij een Engels woord in een Nederlandse zit past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Deezers schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:18:
Ik dacht eerst dat weer mijn oordopjes waren die voor de zoveelste keer defect waren, maar nu blijkt mijn hoofdtelefoonpoortje (bovenop telefoon) dus soort van defect. Je hoort links/rechts geluid als je er aan frommelt, anders één kant, met verschillende koptelefoons geprobeerd. Nu heb ik eigenlijk geen zin om hier helemaal mijn telefoon voor op te moeten sturen (is dit wel te maken trouwens?), maar gebruik toch wel iedere dag oortjes om muziek te luisteren tijdens reizen en heb geen losse MP3 meer hier. Iemand een oplossing? Kan moeilijk hele tijd tegen het poortje aanduwen om stereo geluid te krijgen...
De makkelijkste (niet de goedkoopste) is een bluetooth koptelefoon kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
The_Fes schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:06:
[...]

Klopt, maar je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Als je in een bijvoorbeeld: Ik heb me toch een enorme headache wil swypen, dan gaat dat niet.. (slecht voorbeeld, er zijn wel betere voorbeelden waarbij een Engels woord in een Nederlandse zit past)
Jawel?

Ik geef even een [druk op wereldbol] example [druk op wereldbol] om aan te tonen dat het [druk op wereldbol] doable [druk op wereldbol] is.

Je kunt inderdaad niet twee talen door elkaar halen zonder te wisselen via het wereldbolletje, als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Tom Paris schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:38:
[...]

Jawel?

Ik geef even een [druk op wereldbol] example [druk op wereldbol] om aan te tonen dat het [druk op wereldbol] doable [druk op wereldbol] is.

Je kunt inderdaad niet twee talen door elkaar halen zonder te wisselen via het wereldbolletje, als je dat bedoelt.
Je moet niet vergeten eerst in je invoerinstellingen woordenboeken moet toevoegen, anders krijg je geen wereldbolletje om te switchen

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
letatcest schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:58:
[...]
Je moet niet vergeten eerst in je invoerinstellingen woordenboeken moet toevoegen, anders krijg je geen wereldbolletje om te switchen
Correct, maar dat stond in mijn eerste post waar The_Fes op reageerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Tom Paris schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:38:
[...]

Jawel?

Dat bedoel ik inderdaad, je kunt ze gewoon door elkaar gebruiken zonder te switchen. Het enige lastige is dat bij Kii hij vaak de Engelse woorden lijkt te prefereren boven de Nederlandse. Bijvoorbeeld bij success en succes wordt meestal voor success gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bij Swiftkey gebruik ik engels, nederlands en spaans door elkaar en gaat volledig automatisch hij herkent de taal en komt dan met de woorden in de taal waarin je schrijft. Werkt echt perfect. Af en toe een foutje maar vooruit.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Met Swiftkey gaat dat allemaal prima. Vind alleen de toetsenborden zelf niet heel lekker reageren. Misschien toch maar weer aan de swype (Swiftkey Flow). Het Google tobo is dan weer heel lekker om mee te tikken, maar niet om Engels en Nederlands door elkaar te gebruiken. Dat wereldbolletje krijg ik niet aangeleerd, iedere keer dat ik een Engels woordje ertussen wil gooien. Bleh.

Ik hoop dat Minuum iets kan worden met simultaan meertalige ondersteuning, maar de vraag is of ze dat überhaupt voor elkaar krijgen.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Binnenkort Android 4.4.1 voor de Nexus 5, ben benieuwd of de Nexus 4 ook deze update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
MegaTronics schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:35:
Binnenkort Android 4.4.1 voor de Nexus 5, ben benieuwd of de Nexus 4 ook deze update krijgt.
Schijnt van wel (lijkt me ook niet meer dan logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Zou deze update het probleem met virtuele providers wél oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34

Zym0tiC

^_^

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Deezers schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:18:
Nu heb ik eigenlijk geen zin om hier helemaal mijn telefoon voor op te moeten sturen (is dit wel te maken trouwens?), maar gebruik toch wel iedere dag oortjes om muziek te luisteren tijdens reizen en heb geen losse MP3 meer hier. Iemand een oplossing?
http://www.spareslg.com/f...-nexus-4-ebr76165701.html

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Iemand al geïnstalleerd? En zo ja, lost dit het probleem met de virtuele providers op?

Ben hem nu zelf aan het flashen via CWM, in tegenstelling tot de vorige update gaat dat nu wel goed. Er zit in ieder geval een nieuwe radio bij, dus wie weet is het probleem gefixed :)

[ Voor 19% gewijzigd door TheFes op 06-12-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 23:29
The_Fes schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:25:
[...]

Iemand al geïnstalleerd? En zo ja, lost dit het probleem met de virtuele providers op?

Ben hem nu zelf aan het flashen via CWM, in tegenstelling tot de vorige update gaat dat nu wel goed. Er zit in ieder geval een nieuwe radio bij, dus wie weet is het probleem gefixed :)
Heb de radio teruggepatched en de update is nu bezig. Ben benieuwd!

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Mr.B schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:08:
[...]

Heb de radio teruggepatched en de update is nu bezig. Ben benieuwd!
Dat moest ik inderdaad ook eerst doen :) Nu bezig met apps optimaliseren, dus de update is in ieder geval goed gegaan. Ben benieuwd of ik de dag doorkom zonder mijn pincode opnieuw in te hoeven voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkb_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 17:40
Ik heb net 4.4.1. gesideloadet op mijn Nexus 4. De vorige build (KRT16S) was voor mij zakelijk niet te gebruiken: mail i.c.m. een Exchange-account gaf een foutmelding over SD Card Encryption en het WiFi-netwerk op kantoor, beveiligd met user certificates, liet de telefoon om het half uur vastlopen.

Deze build (KOT49E) lijkt alle problemen op te lossen. Fingers crossed, want ik gebruik de telefoon nog maar een uur zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik wacht wel tot de factory image update, dan flash ik de boel in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
  • Laatst online: 08-09 19:28
Ik ga nog even afwachten of de radio is gefixed voordat ik em flash. Zou ik het wel willen doen is mijn volgende aanname dan juist:

1. radio terugflashen naar .97 met CWM recovery
2. de update met dezelfde recovery flashen
3. rebooten.

let wel, ik ben rooted maar voor de rest stock. Zou ik eventueel kunnen updaten en dan weer de .48 radio flashen? Zou dat gewoon werken? En zou hij in dit hele process de boel weer wipen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
denial1986 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:21:
Ik ga nog even afwachten of de radio is gefixed voordat ik em flash. Zou ik het wel willen doen is mijn volgende aanname dan juist:

1. radio terugflashen naar .97 met CWM recovery
2. de update met dezelfde recovery flashen
3. rebooten.

let wel, ik ben rooted maar voor de rest stock. Zou ik eventueel kunnen updaten en dan weer de .48 radio flashen? Zou dat gewoon werken? En zou hij in dit hele process de boel weer wipen?

alvast bedankt!
Ik heb het ook zo gedaan, is prima gegaan en niets is verloren gegaan in dit proces. Moest alleen not even opnieuw SuperSU flashen, want die deed het niet meer.

Tot nu toe ook nog geen last gehad van het probleem met de simlocks, maar goed, heb hem pas een paar uur natuurlijk. Er is wel daadwerkelijk een nieuwe radio (98) dus er is wel iets gewijzigd.

Hmm, ben root dus kwijt, maar krijg hem ook niet in CWM geboot. Heb hier op mijn werk geen datakabel bij de hand, dus moet ik even thuis fixen. Tip dus, flash SuperSU meteen na het updaten, als je nog in CWM zit :)

[ Voor 10% gewijzigd door TheFes op 06-12-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:52
Zojuist geflashed. Over de fix van virtuele providers valt nog niks te zeggen maar: er zitten er ook wel wat optische wijzigingen in.
Het lockscreen is nu ook geheel fullscreen, zonder navigatie/status bar en het instellingen icoontje bij de tiles is gewijzigd.
Eens kijken wat we nog meer kunnen ontdekken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Luapper schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:19:
Zojuist geflashed. Over de fix van virtuele providers valt nog niks te zeggen maar: er zitten er ook wel wat optische wijzigingen in.
Het lockscreen is nu ook geheel fullscreen, zonder navigatie/status bar en het instellingen icoontje bij de tiles is gewijzigd.
Eens kijken wat we nog meer kunnen ontdekken :-).
Het lockscreen was me nog niet opgevallen, maar inderdaad :) Wel instelling icoontje bedoel je dan precies eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
Waarschijnlijk ook een tandwiel geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Het was al een tandwiel in 4.4 dacht ik. Maar het tandwiel in 4.4.1 is wel echt een stuk mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ah, ik zie nu welke je bedoelt ja. Die is wel beter :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28762594/Screenshot_2013-12-06-14-04-48.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Jongens ik heb zo te zien 2 miljoen pond gewonnen dus ik trakteer iedereen op nieuwe nexus telefoons, en één extra om mee te experimenteren ;)

Ik heb geen vage apps.... Het gebeurde toen ik een buienradar alert vanuit de notification area opende. Kan dit geinjecteerd worden in een stukje reclame? Iemand dit eerder gezien?

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/706/a2qu.png

Edit: Oja ik draai 4.4, stock, niet geroot of geunlocked.

[ Voor 6% gewijzigd door X-plosive op 06-12-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zit er uberhaupt wel een nieuwe radio bij 4.4.1? Dit staat bij Over Telefoon en dan baseband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Preau schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:04:
Zit er uberhaupt wel een nieuwe radio bij 4.4.1? Dit staat bij Over Telefoon en dan baseband.
Ja zeker, .98!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Regarding 4.4.1, several fixes were made between 4.3 and 4.4 that eliminated the crashes originally noted in this bug. Several other radio crash bugs remain and the vendor is tracking them down. I have not heard that any of the bugreports for this issue have been directly addressed, however the vendor does continue to independently test and fix issues in their code base - I would not be surprised if some of the crashes you all have been experiencing have been fixed in 4.4.1.
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
X-plosive schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:45:
Jongens ik heb zo te zien 2 miljoen pond gewonnen dus ik trakteer iedereen op nieuwe nexus telefoons, en één extra om mee te experimenteren ;)

Ik heb geen vage apps.... Het gebeurde toen ik een buienradar alert vanuit de notification area opende. Kan dit geinjecteerd worden in een stukje reclame? Iemand dit eerder gezien?

[afbeelding]

Mooi, voor mij graag de Nexus 5 in het zwart! :P

Ik kan me eigenlijk niks anders voorstellen dan dat de melding toch via de Buienradar app is verzonden (misschien is Buienradar gehackt?). Fraaie Gingerbread knoppen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zojuist mijn Nexus 4 naar 4.4.1 gebracht via de sideload methode. Ik moest mijn Nexus wel eerst weer naar stock brengen (hij is geroot en draait custom kernel en recovery) en daarna weer opnieuw de custom recovery erop en rooten.Nu nog wachten op de OTA zip voor de Nexus 7, dan kan die ook.

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 06-12-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er een manier om die 4.4.1 te installeren zonder weer helemaal aan de gang te gaan met WUG en custom recovery enzo? Mijn N4 met radio 97 (volledig 4.4 stock) is compleet onbruikbaar omdat hij de accu binnen 10 uur leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Ja sideloaden kan gewoon met stock recovery. En WUG (geen idee wat het is) heb je ook niet nodig aangezien je alleen adb nodig hebt. Of je kunt natuurlijk wachten tot het als OTA wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
WUG Nexus Root Toolkit

Ik moet dus toch nog ADB installeren? Mèh. Waarom fixt Google het niet gewoon zo dat je die update in /sdcard kunt gooien onder een bepaalde naam, en dan in het menu van de telefoon "Update" kunt kiezen? (Zo werken de meeste custom recovery installers ook; en ook de Kindle doet zijn updates op die manier.)

Ik zal er (weer) eens heen kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 06-12-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Die nieuwste update lijkt bij mij alle problemen te hebben verholpen!
Waaronder de battery drain, de simlocks en moeite met opstarten mobiel internet bij virtuele providers.
Dikke aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
sideloaden met stock recovery vanaf 4.4 verliep vlekkeloos.
Mooi tandwiel jongens :) Vandaag eens kijken wat ze gefixt hebben.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/o3j6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Ik had met 4.4.1 nog steeds last van langzame WiFi snelheden. Filmpjes kijken op YouTube was een verschrikking.
De Speedtest app gaf na het flashen van de WiFi fix een vertienvoudiging aan van de downloadsnelheid (van ongeveer 200kb/s naar 2000kb/s). Sinds 4.2.2 is er nog geen versie van Android geweest die voor mij prettig werkt zonder gekloot. Ik ben best gehecht aan Android, maar de traagheid waarmee bugs worden verholpen vind ik echt heel zorgelijk (met uitzondering van de camera problemen van de Nexus 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 01:11
Ik wacht wel op de OTA van 4.4.1, ik heb nu 4.4 zonder problemen, alleen de 9292 app die crasht.

Stiekem hoop ik dat 4.4.1 ineens niet iets verpest zeker omdat alles probleemloos werkt onder 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Net heb ik weer eens heerlijk 3 uur met mijn telefoon zitten kloten. 3 uur die ik ook had kunnen gebruiken om mijn boek uit te lezen op mijn Kindle, een apparaat dat WEL werkt zoals het hoort.

Waarom heb ik hier altijd zo'n gedonder met het installeren van de ADB-drivers? De WUG Toolkit zegt:

- Sluit de telefoon aan en laat Windows de MTP drivers instaleren. (Check, werkt.)
- Verwijder de telefoon, en zet USB-debugging aan. Installeer de Universal ADB Drivers (Check, werkt.)
- Sluit de telefoon aan, laat de drivers installeren door Windows. (Check, werkt: "Android ADB Device in Device Manager.)
- Draai de driver test. (MWAAAP! ADB Device not found.)
- ADB zelf draaien levert op dat er geen devices zijn aangesloten.

De troubleshooting-optie is: "Disable MTP". Echter, zodra dat ik dat doe, verschijnt "Nexus 4" weer in de Device Manager (net zoals wanneer MTP is ingeschakeld, maar USB-debugging niet), maar dat apparaat kan niet geïnstalleerd worden omdat er geen drivers voor zijn.

MTP aan -> Nexus 4 == MTP Media device (Werkt.)
MTP aan + USB Debugging aan -> Android ADB Interface == ADB (Werkt niet....)
MTP uit + USB Debugging aan -> Nexus 4 == ?? (Niet installeerbaar)

Ik snap er geen barst van.

Uiteindelijk heb ik maar besloten om op goed geluk naar de recovery te booten, en te kiezen voor "Install update from ADB". Prompt verschijnt "Android ADB Device" weer in de device manager, en deze keer vindt ADB hem wel.

Nou.... OK dan. Dan maar even proberen met "adb sideload <achterlijk lange filenaam>", en kijken wat er gebeurt. Gaat goed, na een install van een minuut of 6-7. Het lijkt erop dat de N4 nu build Android 4.4.1 KOT49E draait, met radio 98 (het laatste cijfer in de baseband-versie is in elk geval 98).

Nu maar eens opladen, en hopen dat mijn telefoon nu bruikbaar is... hij sleept zich sinds augustus met moeite door driekwart dag heen. Als ik ermee moet bellen of iets dergelijks, laat staan het scherm gebruiken dan haal ik niet eens een werkdag ermee.

Mijn tevredenheid betreffende Android ging al bergafwaarts sinds 3.0, maar ondertussen ben ik op het vriespunt aanbeland. Eerlijk gezegd vind ik het knap gaar dat Android 80% van de telefoonmarkt heeft, waardoor alternatieven eigenlijk alleen bestaan uit Apple en Microsoft, waarvan ik met de eerste niks te maken wil hebben, en de tweede bijna betekenisloos is.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 07-12-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Mizgala28 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:02:
Stiekem hoop ik dat 4.4.1 ineens niet iets verpest zeker omdat alles probleemloos werkt onder 4.4.
Dat hoef je niet stiekem te doen hoor, haha.

Nog steeds geen klachtenn over 4.4.1. Problemen zijn dus opgelost? Kan niet wachten op de OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Katsunami schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:26:
Net heb ik weer eens heerlijk 3 uur met mijn telefoon zitten kloten....
Voor mensen die ook problemen hebben om ADB aan de gang te krijgen, kan het de moeite waard zijn om in Menu -> Storage -> ... menu -> USB connection in te stellen dat de telefoon moet verbinden als camera (PTP) in plaats van media device (MTP).Toen ik dat veranderde, herinstalleerde Windows de ADB drivers, en kreeg ik op de telefoon een melding betreffende het toestaan van USB-debugging. ADB detecteert de telefoon nu.

USB Debugging aan + MPT Aan => Driver installeert, maar ADB werkt niet
USB Debugging aan + MTP Uit => Driver kan niet geïnstalleerd worden
USB Debugging aan + PTP Aan (ipv PT) => Driver kan geïnstalleerd worden, en ADB werkt ook.

Vage zooi. Google moet dit echt beter stroomlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb 2 dagen terug eens App Ops geïnstalleerd, het is een snelkoppeling naar de nog verborgen permissie manager.

Ik heb altijd GPS uit omdat sommige apps onnodig het dan gebruiken, en dan kost dat flink wat accu, bij de iPhone kon ik zelf instellen welke apps wel of niet locatie mochten gebruiken, Facebook mocht dat van mij nooit omdat die het meest daar gebruik van maakte.

Conclusie nu is simpel, ik heb locatie voor Facebook en FB Messenger uit gezet en voor paar games die ook locatie willen weten, accuzuur is iets korter maar we spreken over een zo'n klein verschil dat ik nu de GPS waarschijnlijk wel aan laat.

FB is gewoon verslaafd aan locatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Dat hele probleem met ABD en sideloadeb heb ik ook last van gehad (bovenstaand verhaal)

Wat ik heb gedaan is de WUG Toolkit gebruiken onder Windows 7.

De problemen die ik ondervond vonden plaats in Windows 8.1.

Toen ik met de toolkit en het sideloaden aan de slag ging onder Windows 7, werkte alles perfect.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zo. Telefoon @ 100%. De kans dat ik vanavond nog gebeld word is vrij klein. Ik zal dan morgenvroeg wel zien hoeveel batterij het ding heeft verbruikt. De tijd tussen "nu" en "morgenvroeg" zal iets van 11-12 uur zijn. Onder 4.3.x en 4.4.0 was hij dan compleet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/15yzznp.jpg

Met locatie aan maar voor JetPack Joyride, Facebook en Facebook Messenger met locatie uit.

Alle andere apps mogen wel locatie gebruiken, maar deze 3 maken er overmatig gebruik van wat echt veel van je accu kost (voornamelijk de Facebook app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-plosive schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:45:

[afbeelding]

Had mijn opa op zijn dumbphone ook, dus het lijkt niet aan Android te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Na 1 uur en 20 minuten, accu 99%:

code:
1
2
3
4
5
6
Phone Idle 36%
Cell Standby 23%
Wifi 15%
Screen 11%
Android System 8%
Android OS 4%

Dat ziet er een heel stuk normaler uit moet ik zeggen. In geval van 4.3.x en 4.4.0 zou Android OS na een dik uur allang op 30-40% verbruik hebben gestaan.

Als de telefoon 1% zakt per 1.33 uur, dan gaat hij 133 uur mee als hij niet wordt gebruikt, oftewel iets meer dan 5,5 dag. Bij licht gebruik denk ik dat 3-4 dagen dus wel haalbaar zou moeten zijn, net als onder 4.2.2.

Natuurlijk zijn dit pas hele ruwe schattingen. Het zal een paar dagen duren om te kijken of de update daadwerkelijk de problemen oplost. De eerste tekenen zijn echter gelukkig (eindelijk) veelbelovend.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 07-12-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 08:37
Kan iemand mij wegwijs maken naar een goede bron voor het rooten van de n5?
Google lijkt een leuk antwoord om lekker grappig over te komen..

Ik wil heel wat stock apps zoals google+, HP print service, photos, ... Verwijderen. Liever een kale versie. Daar heb ik toch root voor nodig juist?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Kleine update: na 2,5 uur staat de accu nog steeds op 99%. Android OS zit nu op 3%. Voor de 4.4.1 update was de telefoon nu ongeveer 25% leeg geweest.

@vsy: Ik denk dat je beter in het Nexus 5 topic kunt posten. De WUG Nexus Root Toolkit heeft al settings voor de N5, al heb ik er natuurlijk niks mee kunnen doen omdat ik een N4 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Katsunami schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:37:
Kleine update: na 2,5 uur staat de accu nog steeds op 99%. Android OS zit nu op 3%. Voor de 4.4.1 update was de telefoon nu ongeveer 25% leeg geweest.

@vsy: Ik denk dat je beter in het Nexus 5 topic kunt posten. De WUG Nexus Root Toolkit heeft al settings voor de N5, al heb ik er natuurlijk niks mee kunnen doen omdat ik een N4 heb.
De stand-by is al drastisch bij mij verbeterd met 3% verbruik na een lange nacht (van 23 tot 11).

Dus ik ben benieuwd of nu ook bij normaal gebruik het straks ook het geval is.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 08-12-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:10:
De stand-by is al drastisch bij mij verbeterd met 3% verbruik na een lange nacht (van 23 tot 11).

Dus ik ben benieuwd of nu ook bij normaal gebruik het straks ook het geval is.
Misschien maakt het ook uit waar de telefoon ligt. Ik zit hier nu op de tweede verdieping, terwijl de router een verdieping lager staat. Het WIFI-bereik is redelijk. Het wisselt tussen 2 en 3 streepjes van de 4. De verbinding met het telefoonnetwerk wisselt ook tussen 2 en 3 van de 4.

Als ik de telefoon hier op het bureau laat liggen en hij komt 12 uur door met een verbruik onder de 10%, dan ben ik zielsblij. Dan zou hij namelijk ~120 uur meegaan, oftewel 5 dagen. Onder 4.2.2 haalde ik dat, als ik de telefoon weinig of niet gebruikte. (Ik gebruik mijn telefoon niet heel erg veel; ik zit vaak 8-10+ uur achter een computer, en handel veel dingen af via chat en mail.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vsy schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:29:
Kan iemand mij wegwijs maken naar een goede bron voor het rooten van de n5?
Google lijkt een leuk antwoord om lekker grappig over te komen..

Ik wil heel wat stock apps zoals google+, HP print service, photos, ... Verwijderen. Liever een kale versie. Daar heb ik toch root voor nodig juist?

Bedankt
Op skipsoft.net is een toolkit te vinden. One click for all. Gemakkelijker kan niet. Ik gebruik het al een jaar lang voor de N4, maar het werkt ook voor de N5.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47411096

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mizgala28 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:01:
Ik heb 2 dagen terug eens App Ops geïnstalleerd, het is een snelkoppeling naar de nog verborgen permissie manager.

Ik heb altijd GPS uit omdat sommige apps onnodig het dan gebruiken, en dan kost dat flink wat accu, bij de iPhone kon ik zelf instellen welke apps wel of niet locatie mochten gebruiken, Facebook mocht dat van mij nooit omdat die het meest daar gebruik van maakte.

Conclusie nu is simpel, ik heb locatie voor Facebook en FB Messenger uit gezet en voor paar games die ook locatie willen weten, accuzuur is iets korter maar we spreken over een zo'n klein verschil dat ik nu de GPS waarschijnlijk wel aan laat.

FB is gewoon verslaafd aan locatie...
Heb je een linkje, want als ik zoek op App Ops kom ik er al tig tegen. Ik vermoed dat je deze bedoeld, maar wil het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het gedonder lijkt opgelost te zijn. Het stroomverbruik in standby is nu 5 a 6% in 14 uur tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MegaTronics schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:17:
[...]

Heb je een linkje, want als ik zoek op App Ops kom ik er al tig tegen. Ik vermoed dat je deze bedoeld, maar wil het even zeker weten.
Deze is het.
Katsunami schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:49:
Het gedonder lijkt opgelost te zijn. Het stroomverbruik in standby is nu 5 a 6% in 14 uur tijd.
Dit is bij mij, het verbruik is iedere nacht hetzelfde, goed GSM bereik, waardeloos WiFi bereik en locatie aan.

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/15n3q03.jpg

Gewoon hele nacht op kastje gelegen, paar mails binnen gekregen en onscreen tijd van paar seconden omdat ik s'nachts paar keer de tijd keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Ik probeer 4.4.1 te sideloaden volgens deze tutorial maar het lukt me niet om in de stock recovery te komen.. Het gaat om punt 15 van de tutorial, waarbij je het android logo met rood uitroepteken te zien krijgt en vol up + power zou moeten indrukken. Maar er gebeurt bij mij niks als ik vol up + power indruk. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Andersom. Power indrukken, vasthouden, en dan Vol Up.

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 08-12-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Katsunami schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:26:
Andersom. Power indrukken, vasthouden, en dan Vol Up.
Hiep hoi, thanks. Kennelijk moest ik power ook iets harder indrukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 23:09
Mizgala28 schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:56:
[...]

Deze is het.

[...]

Dit is bij mij, het verbruik is iedere nacht hetzelfde, goed GSM bereik, waardeloos WiFi bereik en locatie aan.

[afbeelding]

Gewoon hele nacht op kastje gelegen, paar mails binnen gekregen en onscreen tijd van paar seconden omdat ik s'nachts paar keer de tijd keek.
Wow, dat is netjes. Gewoon alles stock dus? Dan ook maar eens proberen, gebruik nu een custom ROM op 4.4, maar batterij is zo leeg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

Bleh!

:)

Wordt de 4.4.1 update eigenlijk al via OTA aangeboden? Volgens mij heeft iedereen die dat draait hem gesideload?
Omdat 4.4 bij mij prima werkt wacht ik wel op de OTA, dat gaat vanzelf :)

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Pino112 schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:33:
[...]

Wow, dat is netjes. Gewoon alles stock dus? Dan ook maar eens proberen, gebruik nu een custom ROM op 4.4, maar batterij is zo leeg ;(
4.4 helemaal 100% stock, verder nooit geroot of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bleh! schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:14:
Wordt de 4.4.1 update eigenlijk al via OTA aangeboden? Volgens mij heeft iedereen die dat draait hem gesideload?
Ik heb hem gesideload, en Google is juist op tijd. Ik was er hard over aan het denken om de N4 te verpatsen voor een goedkope Lumia, omdat ik toch alleen maar basic internet, navigatie, en bellen nodig heb.

Nu is mijn telefoon na bijna 3 maanden tenminste weer bruikbaar. Ik vind dat dit echt veel te lang heeft geduurd; toen de problemen met 4.3.x begonnen, had Google ASAP een OTA moeten uitbrengen om dit op te lossen. (Ik had eigenlijk ook een beetje verwacht dat ik met een Nexus heel snel updates zou krijgen; een beetje zoals in Windows Update, zeg maar. Dat is dus wel tegengevallen.)

Android begint tevens bloated te worden. Ik heb daarstraks 20 minuten besteed aan het opzoeken en uitschakelen van alle applicaties die ik niet gebruik. Die zooi zou er niet standaard in moeten zitten. Maak een downloadable "Google Pack" in de market ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door Katsunami op 08-12-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:35
Om de zoveel uur is Whatsapp ineens wit, leeg. Was voor 4.4 niet. Forcerend afsluiten en opnieuw starten helpt. En heb nu steeds het gevoel dat ik berichten mis daardoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De telefoon staat nu aan sinds gisteravond rond deze tijd. De hele nacht dus, en vandaag de hele dag. Hij is licht gebruikt voor wat SMS en Whatsapp, het lezen van wat nieuws via Wifi, en ik heb een flink aantal apps geïnstalleerd en ingesteld. (De telefoon was nog helemaal stock.) De batterij staat nu op 68%. Hij gaat dus waarschijnlijk nog de hele nacht mee, en de hele dag morgen.

Dat begint weer te lijken op wat ik gewend was van de N4 onder 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Laatst online: 23-09 23:29
Sinds vrijdag 4.4.1 (sideload). De radio is nu wat beter, maar nog steeds last van een 'wapperende' verbinding. Die er soms uit klapt en later het ineens weer doet. Dan moet de dataverbinding even aan/uit gezet worden en doet ie het weer. In ieder geval wel hetzelfde gedrag als 4.4 met .48 radio, dus geen gekke sim-locks meer.
Vanaf eind december wordt het Simyo in plaats van Tele2, zodat in ieder geval het bereik verbeterd moet zijn hier op de Veluwe :P

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb onder 4.4.1 geen last meer gehad van simlocks, dus voor mij lijkt het nu opgelost te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
  • Laatst online: 08-09 19:28
Mooi om te horen dat het accu en simlock probleem nu opgelost lijkt te zijn. Ik ga het zelf ook maar proberen en ik zal wel laten weten hoe het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Ik kan ook bevestigen dat de problemen verholpen lijken te zijn met 4.4.1. Mijn N4 (met telfort sim only) had eerst veel last van de radio bug, en nu met 4.4.1 staat hij inmiddels 22 uur aan en heeft hij nog 40% batterij over. Prima saldo lijkt me.

Edit: net wel een spontane reboot gehad tijdens het internetten.. hopen dat dat een uitzondering was. Ik draai overigens gewoon stock.

[ Voor 21% gewijzigd door VR46 op 09-12-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Hier ook (eindelijk!) tevreden met mijn N4 + 4.4.1.

Eindelijk verlost van het constant verliezen van mobiele verbinding en mobiele datanetwerk (Tele2).
Ook ben ik nu al aan mijn 3e dag op één batterijlading bezig, waarbij ik 'um normaal elke dag aan de lader moest hangen (zitten weliswaar 2 weekenddagen tussen, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Hier ook geen simlocks meer! En gelukkig weer een accuduur die ik gewend was bij 4.2.2.
Wat een heerlijk telefoontje toch, en ben bijzonder blij dat ik nog niet ben overgestapt naar de N5. Deze gaat zeker nog wel een jaar (of twee) mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Luapper op 09-12-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 23:09
Jullie gebruiken allemaal de stock ROM?

Die prestaties zijn heel netjes, maar ik zou toch het Quick Settings-panel aan willen passen, waardoor ik aan CM 'vastzit'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Pino112 schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:18:
Jullie gebruiken allemaal de stock ROM?

Die prestaties zijn heel netjes, maar ik zou toch het Quick Settings-panel aan willen passen, waardoor ik aan CM 'vastzit'..
Een app als widgetsoid lost dat probleem voor mij op!

Google Play: Widgetsoid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

volgens mij is het tijd voor... een ouderwetse Poll:

Poll: Ik heb 4.4.1 binnen via OTA
Ja
Nee
Te ongeduldig: verse ROM geflasht
Te ongeduldig: ge-sideload
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=388600&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Sinds mijn 4.4.1 update:
Gaat de batterij _heul_veul_ langer mee
Helaas.. geen verschil!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=388602&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Edit: 2de poll simpeler gemaakt. De camera-app lijkt verbeterd en het lijkt overall snappier etc. maar iedereen zal daar wel weer een andere ervaring hebben. Belangrijkste was: de accuduur (incl de uitvallende verbindingen)
Edit2: op het moment van schrijven kan ik zelf nog niet zeggen of de boel langer meegaat
Edit3: Gistermiddag om 13 uur dus de tel. opgestart en na best wat gebruik, nu 10 uur 's ochtends de volgende dag nog 43% (gemiddeld gebruik, beetje browsen en zo, inclusief wat youtubefilmpjes e.d.). Dat was voor de update echt niet mogelijk geweest.

[ Voor 72% gewijzigd door letatcest op 10-12-2013 10:03 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44

M0nkeymen

Monkeystyle!

letatcest schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:10:
volgens mij is het tijd voor... een ouderwetse Poll:
...
Ik heb hem ge-sideload. Ik had hiervoor geen reboots en die heb ik tot nu toe ook nog niet gehad... De 2de Poll is wat te vroeg voor mij omdat ik hem er pas een dag op heb staan. Hij lijkt wel ietsje vlotter, en batterij duur lijkt ook iets beter. Ik zal van de week wel ff stemmen :). Al met al geen problemen hier, ik heb ook een Nexus 7 2013, en daarmee heb ik dezelfde ervaringen.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Fitz schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:22:
Een app als widgetsoid lost dat probleem voor mij op!

Google Play: Widgetsoid
Widgetsoid is hier de opvolger van Extended Controls geworden toen ik mijn N4 kreeg. (Extended Controls werkte toen niet met de Android-versie die op de N4 stond.) Het is een knaller van een programma. Ik heb gewoon een rij pictogrammen op mijn homescreen (en maar één homescreen met Nova Launcher. Ik houd van simpelheid :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik probeer vanaf KRT16O de OTA updates naar KRT16S en vervolgens de nieuwe te flashen, maar hij faalt op de eerste met een "Status 7".
Dit betekent waarschijnlijk dat er aan de KRT16O build die op mijn (2ehands) Nexus 4 draait is gesleuteld.

Kan ik dat makkelijk controleren (en terugdraaien)? Of doe ik er wijzer aan gewoon een nieuwe factory image te flashen?

EDIT: of zou ik m eerst moeten unrooten?

[ Voor 5% gewijzigd door Pathogen op 09-12-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44

M0nkeymen

Monkeystyle!

Thrackan schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:58:
Ik probeer vanaf KRT16O de OTA updates naar KRT16S en vervolgens de nieuwe te flashen, maar hij faalt op de eerste met een "Status 7".
Dit betekent waarschijnlijk dat er aan de KRT16O build die op mijn (2ehands) Nexus 4 draait is gesleuteld.

Kan ik dat makkelijk controleren (en terugdraaien)? Of doe ik er wijzer aan gewoon een nieuwe factory image te flashen?

EDIT: of zou ik m eerst moeten unrooten?
Het word wel altijd aan geraden om root eraf te halen als je stock gaat updaten.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
WUG Toolkit opzoeken lijkt me de beste optie. Daarmee kun je de N4 unrooten, naar stock 4.4.0 flashen en de bootloader weer locken. Dan voor de zekerheid een wipe doen (in de Nexus4 zelf), en dan kun je de laatste update sideloaden. De link naar de zip staat eerder in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 09-12-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Als de bootloader unlocked is zou ik zelf gewoon met fastboot de hele factory image met de hand flashen, alles 1 voor 1 (radio, recovery, system etc) en userdata.img skippen als je alle data/gegevens/foto's etc wilt houden.

-edit- wilde net zelf de update gaan voorbereiden met fastboot, maar de factory image is nog niet vrijgegeven.. waarom weet ik niet, maar laatste factory image is KRT16S. Op een site staat dat de KOT49E factory image volgende week komt.

[ Voor 35% gewijzigd door elpino.rv op 09-12-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Momenteel via de Unified Android Toolkit de updates aan het sideloaden, dit lijkt beter te werken dan via TWRP. Even wennen zeg, de laatste device waar ik zo zelf mee aan het klooien ben geweest is de HTC Desire...

EDIT: gelukt :) dan lag het blijkbaar toch aan TWRP. Volgende projectje: nieuwere/betere recovery installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Pathogen op 09-12-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Kleine update: ik heb inmiddels twee spontane reboots gehad sinds ik 4.4.1 heb geïnstalleerd.. :/
Hoop vurig dat dit nu niet een nieuwe bijkomstigheid is. Meer gebruikers die daar last van hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door VR46 op 09-12-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Ben deze ronde ook eens ongeduldig geweest en de uodate gesideload. Onder 4.4 was het snel einde verhaal met accu op 3G, zo'n 10% per uur. Hopen dat het wat beter is geworden.

Nog even voor anderen die het ook willen sideloaden, dit is waar ik tegenaan liep:
- ik heb [url=http://www.howtogeek.com/125769/]deze[url] stappen gevolgd voor installeren van ADB
- voordat je je telefoon aansluit, eerst de debug modus unlocken en aanzetten door 7x op build number te tikken (onder about phone)
- ik heb de google driver gebruikt die in de android sdk erbij zit. Daarmee werkte ADB, echter tijdens het sideloaden werd mijn nexus niet meer herkend. Daarvoor moet je handmatig de hardware ID toevoegen van je onbekende nexus device aan android_winusb.inf, zie hier guide :). Super handig :P.
- Voor het sideloaden zelf deze guide gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
cbernardini schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:36:
Kleine update: ik heb inmiddels twee spontane reboots gehad sinds ik 4.4.1 heb geïnstalleerd.. :/
Hoop vurig dat dit nu niet een nieuwe bijkomstigheid is. Meer gebruikers die daar last van hebben?
Tot nu toe niet. Ik heb alles stock staan, en een paar applicaties geïnstalleerd (NS, 9292OV, Widgesoit, mijn live wallpaper, Telfort, Dropbox en Whatsapp) en ingesteld. Tot nu to werkt alles. De telefoon is nu 11,5 uur van de stroom af en is licht gebruikt, en de accu staat op 94%.

Ik hoop dat Google het niet nogmaals naar de knoppen helpt. Wat mij betreft mag de N4 zo blijven als hij nu is, totdat ik hem vervang. (Er zou echt een mogelijkheid moeten zijn om simpelweg het controleren op en installeren van updates uit te zetten. Als ik het me goed herinner, kon mijn Milestone dat, en volgens mij heeft mijn Tab die optie ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Katsunami schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:59:
[...]

Tot nu toe niet. Ik heb alles stock staan, en een paar applicaties geïnstalleerd (NS, 9292OV, Widgesoit, mijn live wallpaper, Telfort, Dropbox en Whatsapp) en ingesteld. Tot nu to werkt alles. De telefoon is nu 11,5 uur van de stroom af en is licht gebruikt, en de accu staat op 94%.

Ik hoop dat Google het niet nogmaals naar de knoppen helpt. Wat mij betreft mag de N4 zo blijven als hij nu is, totdat ik hem vervang. (Er zou echt een mogelijkheid moeten zijn om simpelweg het controleren op en installeren van updates uit te zetten. Als ik het me goed herinner, kon mijn Milestone dat, en volgens mij heeft mijn Tab die optie ook.)
Of je negeert die update melding, dat lukt mij ook aardig goed :) . Gezien de positieve berichten hier over 4.4.1 toch maar eens overwegen te upgraden, ik zit nu nog op 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik zit ook in dubio om weer te upgraden naar 4.4.1
Buiten de batterydrain problemen had ik ook het probleem dat mijn telefoon vastlopende processen had bij het terugkopiëren van de backup op de computer.
Misschien toch weer eens een kansje wagen. Kijk alleen een beetje op tegen alle accounts en apps weer opnieuw te installeren. Kan dat ook makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Het witte schermen probleem lijkt nog niet opgelost te zijn in 4.4.1. Ik heb wel ontdekt dat als je in het witte vlak (Whatsapp bijv) tikt dan open je wel een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
WhatsApp heeft hier nog geen probleem opgeleverd, maar ik ben er dan ook pas gisteren mee begonnen. Eens kijken of ik het ook in een emulator onder Windows kan draaien. Ben benieuwd of binnenkomende berichten dan ook daar binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33

SebasFM

BOFH

Katsunami schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:16:
WUG Toolkit opzoeken lijkt me de beste optie.
WUG toolkit welke ik van deze link downloadde, zorgt ervoor dat F-Secure in alarmfase 1 schiet. U bent gewaarschuwd.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/81190914/virus_wug.png

[ Voor 10% gewijzigd door SebasFM op 09-12-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50
Ach, een AutoIT scriptje omdat die toolkit geautomatiseerd is.. ik zou er niet zo zwaar aan tillen ;) :)
Bovendien zijn die handelingen die de toolkit automatiseert ook prima zelf te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De WUG toolkit staat prima aangeschreven. Ik denk dat je scanner onterecht uitflipt vanwege het genoemde automatiseringsscript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Heb daarnet 4.4.2 geïnstalleerd op mijn Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hoera! Ik zit ook al een paar dagen op de 4.4.1 ota te wachten, komt nu ineens 4.4.2 binnen! Hopelijk ook eindelijk van de batterydrain af nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jullie ook al? Ik dacht net van dafuq, 4.4.2?!

Nou de Galerij app verdwijnt niet uit de multitasking scherm, RAM gebruik is drastisch verlaagd (van 630mb in 4.4 naar 470mb in 4.4.2).

Nu maar hopen dat mijn batterij duur niet slechter wordt, want sinds 4.4 is hij heel goed geworden.

Maar dan vraag ik mij af wat Google in 4.4.2 heeft gedaan dat niet in 4.4.1 zit, anders zouden wij die toch niet krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 09-12-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Enhancements/Fixes
- Fix for clearing the VM Indicator
- Fix for delivery of the VM Indicator
- Various additional software fixes
- Security enhancements
Bron

Het zou gaan om een kleine patch voor enkele kleine onvolkomenheden in 4.4.1. Krijg 'm hier net ook OTA aangeboden. Als je 4.4.1 hebt is de patch slechts 1.8mb groot.

[ Voor 20% gewijzigd door VR46 op 09-12-2013 23:17 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]