Is de radio versie anders dan de .98 van 4.4.1.? .98 lijkt alle problemen opgelost te hebben mbt simlocks en battery drain. Ik zou het niet erg vinden er even mee te moeten doen!
Zelfde radio als in 4.4.1denial1986 schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:20:
Is de radio versie anders dan de .98 van 4.4.1.? .98 lijkt alle problemen opgelost te hebben mbt simlocks en battery drain. Ik zou het niet erg vinden er even mee te moeten doen!
Ik verbaas me erover dat ze deze update uitbrengen als 4.4.2. en niet gewoon een fix voor de huidige update!
Ik heb 'm op mijn geroote telefoon ook als OTA aangeboden gekregen en geflashed.
M'n telefoon is nu niet meer geroot, dus dat moeten we nog eventjes doen dan.
Ze zijn er wel erg snel mee, dus het lijkt me dat er toch ergens wel een probleempje in 4.4.1 zit...
Ik heb 'm op mijn geroote telefoon ook als OTA aangeboden gekregen en geflashed.
Ze zijn er wel erg snel mee, dus het lijkt me dat er toch ergens wel een probleempje in 4.4.1 zit...
[ Voor 0% gewijzigd door Luapper op 09-12-2013 23:58 . Reden: Oeps ]
4.4.2 en 4.4.1Luapper schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:56:
Ik verbaas me erover dat ze deze update uitbrengen als 4.2.2. en niet gewoon een fix voor de huidige update!
Ze zijn er wel erg snel mee, dus het lijkt me dat er toch ergens wel een probleempje in 4.2.1 zit...
Goed, kon niet wachten, dus 4.4.2 maar zelf geinstalleerd. Nu even kijken of de battery drain opgelost is.
Hmmm.. Sinds ik 4.4.2 heb geflasht is mijn camera app al een paar keer vastgelopen. Ik heb net de gegevens van de camera app gewist, wie weet helpt het. Daarnaast kan ik sinds de laatste vastloper geen verbinding krijgen met mijn provider, ook erg lastig (voor de vastlopen had ik nog 5 streepjes).
Edit: het laatste probleem heeft zichzelf na opnieuw opstarten en een paar minuten wachten verholpen.
Edit2: Het eerste probleem lijkt ook opgelost. Volgens mij is de witbalans en belichting bij foto's waarbij geflitst is echt stukken beter, trouwens (in ieder geval sinds 4.3, maar misschien zelfs sinds 4.4(.1)).
Edit: het laatste probleem heeft zichzelf na opnieuw opstarten en een paar minuten wachten verholpen.
Edit2: Het eerste probleem lijkt ook opgelost. Volgens mij is de witbalans en belichting bij foto's waarbij geflitst is echt stukken beter, trouwens (in ieder geval sinds 4.3, maar misschien zelfs sinds 4.4(.1)).
[ Voor 35% gewijzigd door Pindasmeer op 10-12-2013 02:41 ]
ja dat kan natuurlijk niet he.. als je officiele software uitbrengt dat is het een verhoging van de versie.Luapper schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:56:
Ik verbaas me erover dat ze deze update uitbrengen als 4.4.2. en niet gewoon een fix voor de huidige update!
Aangezien google niet met builds oid werkt is hij gewoon van 4.4.1 naar 4.4.2 gegaan. Het is wel kitkat gebleven he.
Hoe wil je anders melden dat je problemen hebt met een specifieke versie? 'ja die 4.4.1 maar dan met 6e bugfix op 24 december daar heb ik problemen mee'?
In 4.4.2 kan ik niet meer de scherm tijd niet meer controleren.
Vreemd... ik lees dat de update naar 4.4.1 ongeveer 50MB is en die naar 4.4.2 slechts 1,7. Mijn toestel had nog helemaal geen 4.4.1 en heeft zichzelf gisteren geüpdate naar 4.4.2. Dan ga ik me afvragen of ik nu belangrijke zaken uit de 4.4.1 update heb gemist.
On the other hand... het downloaden van de update duurde wel even. Een stuk langer dan voor 1,7 MB nodig zou moeten zijn.
Vooralsnog merk ik weinig verschil. 's Nachts staan 3G, wifi en bluetooth uit en dan verliest hij normaliter 8% batterij. Dat was vannacht ook het geval. Ik laad hem nu helemaal op en dan gaan we eens kijken hoe hij zich vandaag gedraagt.
On the other hand... het downloaden van de update duurde wel even. Een stuk langer dan voor 1,7 MB nodig zou moeten zijn.
Vooralsnog merk ik weinig verschil. 's Nachts staan 3G, wifi en bluetooth uit en dan verliest hij normaliter 8% batterij. Dat was vannacht ook het geval. Ik laad hem nu helemaal op en dan gaan we eens kijken hoe hij zich vandaag gedraagt.
Punctuality is the politeness of kings
4.4.2 = 4.4.1 met een paar kleine bugfixes. Als je 4.4.1 al had, dan heb je het merendeel niet nodig, vandaar de kleine filesize. Als je 4.4.2 update vanaf 4.4 dan is de update ook rond de 50mb, misschien was dat bij jou het geval.dreamscape schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:36:
Vreemd... ik lees dat de update naar 4.4.1 ongeveer 50MB is en die naar 4.4.2 slechts 1,7. Mijn toestel had nog helemaal geen 4.4.1 en heeft zichzelf gisteren geüpdate naar 4.4.2. Dan ga ik me afvragen of ik nu belangrijke zaken uit de 4.4.1 update heb gemist.
[ Voor 21% gewijzigd door VR46 op 10-12-2013 09:07 ]
Ik heb met 4.4.1 gemerkt dat mobiel internet het goed doet als hij H aangeeft. Met G doet hij het ook, maar dan retetraag natuurlijk. Maar met 3G komt er geen data binnen. Hebben anderen dit ook?
Linkje voor OTA 4.4.1 -> 4.4.2
http://android.clients.go...-from-KOT49E.0ec632f5.zip
http://android.clients.go...-from-KOT49E.0ec632f5.zip
Yes! Batterydrain is verleden tijd. Vannacht van 48% naar vanmorgen 48% (geen typefout) gegaan! Met wifi en GPS etc aan.
Nog geen 4.4.1/4.4.2 OTA ontvangen 
Zit te twijfelen over sideload. Iemand een idee of de Exchange bug is opgelost met deze versie?
Zit te twijfelen over sideload. Iemand een idee of de Exchange bug is opgelost met deze versie?
Exchange bug is opgelost in zowel 4.4.1 als 4.4.2 update.X-ecutioner schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:28:
Nog geen 4.4.1/4.4.2 OTA ontvangen
Sideload it is then! ThanksRazer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:31:
[...]
Exchange bug is opgelost in zowel 4.4.1 als 4.4.2 update.
hmm, ik heb nu met .98 toch weer dat de 3g verbinding wegviel. Dit had ik niet bij .48. Iemand die dit ook heeft gehad?
Ik gebruik sinds 4.3 al de Magix Camera app, de stock camera app was echt waardeloos. Geloof ook niet dat ik gauw terug zou gaan naar de stock camera app.Pindasmeer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 02:33:
Hmmm.. Sinds ik 4.4.2 heb geflasht is mijn camera app al een paar keer vastgelopen. Ik heb net de gegevens van de camera app gewist, wie weet helpt het. Daarnaast kan ik sinds de laatste vastloper geen verbinding krijgen met mijn provider, ook erg lastig (voor de vastlopen had ik nog 5 streepjes).
Hier kun je alle OTA's vinden van 4.4 naar 4.4.2 voor sideloading.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nog geen 4.4.2 ontvangen.
Werkt WIFI op de Nexus 4 bij jullie goed?
Iedere keer als ik mijn telefoon pak en met mijn Nexus 4 op internet wil duurt het enorm lang voordat er verbinding tot stand komt. Zeer regelmatig krijg ik dan direct de melding kan webpagina niet weergeven. Dan heb ik het nog niet over het niet direct mail binnen kunnen halen.
In WIFI instellingen staat in slaap beleid WIFI altijd aan, maar toch heb ik de indruk dat het niet echt goed werkt.
Iedere keer als ik mijn telefoon pak en met mijn Nexus 4 op internet wil duurt het enorm lang voordat er verbinding tot stand komt. Zeer regelmatig krijg ik dan direct de melding kan webpagina niet weergeven. Dan heb ik het nog niet over het niet direct mail binnen kunnen halen.
In WIFI instellingen staat in slaap beleid WIFI altijd aan, maar toch heb ik de indruk dat het niet echt goed werkt.
Het lijkt wel of het afhangt van het type verbinding? Op mijn werk werkt WiFi voor geen meter en thuis geen problemen.Mabili schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:39:
Nog geen 4.4.2 ontvangen.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Thuis geen enkel WiFi probleem gehad. (2,4Ghz 802.11n)
Bedankt voor jullie reacties.
Ik wil aankomende week eens kijken op een andere locatie of dit probleem ook aanwezig is.
Met 4.3 kon ik aan de hand van de kleur zien of WIFI actief was of niet.
Vanuit slaapstand was WIFI eerst grijs en dan blauw.
Dat is met 4.4 helaas niet te zien.
Ik wil aankomende week eens kijken op een andere locatie of dit probleem ook aanwezig is.
In 4.3 was te zien aan de blauwe kleur dat er verbonden was met de google services. Grijs was een indicatie dat er iets mis was met de wifi verbinding, omdat er niet verbonden kon worden met de google services.Mabili schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:25:
In 4.4 zie je dat niet meer in de statusbalk inderdaad, maar wel in de quick settings balk die je naar beneden kunt trekken. Ze hebben het verhaal alleen omgedraaid, gekleurd (oranje) betekend geen verbinding met de google services.
Klopt, vind ik een van de grootste nadelen van KitKat. Vroeger was het inzichtelijk(er) of je verbinding had of niet. Je kunt het nu wel zien, maar dan moet je met twee vinger naar beneden swipen. Als de kleur van de WiFi-verbinding oranje is heb je geen internet, is hij wit dan wel.Mabili schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:25:
Maar... vroeger kreeg je naast het logo (blauw of wit) ook pijltjes te zien die aangaven of er data werd geüpload of gedownload. Dat kun je nu alleen bij de oranje verbinding zien (zodat je kunt zien of er überhaupt iets gebeurt), maar bij 'wit' helemaal niet meer. Bij wifi maakt me dat niet uit, maar bij 3G kon het soms wel eens handig zijn om te zien of er eigenlijk wel iets gebeurde...
Punctuality is the politeness of kings
Dat kostte onnodig veel rekenkracht dus hebben ze het weggehaald. Hierdoor raakt je accu minder snel leeg.dreamscape schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:48:
Maar... vroeger kreeg je naast het logo (blauw of wit) ook pijltjes te zien die aangaven of er data werd geüpload of gedownload. Dat kun je nu alleen bij de oranje verbinding zien (zodat je kunt zien of er überhaupt iets gebeurt), maar bij 'wit' helemaal niet meer. Bij wifi maakt me dat niet uit, maar bij 3G kon het soms wel eens handig zijn om te zien of er eigenlijk wel iets gebeurde...
Die up- en downstreampijltjes mis ik vooral bij gebrekkige 3g-ontvangst eigenlijk. Dan wil ik weten of ie wel íets doet, of dat wachten gewoon geen zin heeft
Dat krijg ik niet voor elkaar. Wifi staat toch altijd rond de 15%. Op het moment staat de telefoon 32 uur aan, met de accu nog op 77%. Hij is licht gebruikt.TheLemon schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:12:
Yes! Batterydrain is verleden tijd. Vannacht van 48% naar vanmorgen 48% (geen typefout) gegaan! Met wifi en GPS etc aan.
Alleen op WiFi neem ik aan? Op uitsluitend 3G mag ik mijn handjes dichtknijpen om 24 uur te halen met licht gebruik (Google Sync, locatie, Whatsapp etc draait).Katsunami schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:09:
[...]
Dat krijg ik niet voor elkaar. Wifi staat toch altijd rond de 15%. Op het moment staat de telefoon 32 uur aan, met de accu nog op 77%. Hij is licht gebruikt.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Goh, mijn doelen liggen toch iets anders. Met 4.4 haalde ik het einde van de dag niet meer op 3g, ook al gebruikte ik hem niet. Nu hoop ik gewoon weer de lader naast mijn bed te halen
.
Ik ben meestal in het bereik van een router, ja. De telefoon staat ook altijd in 2G stand, behalve als ik actief iets op Internet ga opzoeken.
Dan lijkt het me handiger om het als optie aan te bieden zodat een gebruiker zelf kan kiezen.Zarif schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:05:
[...]
Dat kostte onnodig veel rekenkracht dus hebben ze het weggehaald. Hierdoor raakt je accu minder snel leeg.
Ik maakte er ook gebruik van en vind de nieuwe weergave niet echt een vooruitgang.
@ hierboven: Op 3G is de battery drain met dit toestel gigantisch. Ik snap niet dat Google hier niet wat aan doet. Andere toestellen, onder andere van HTC en Samsung, gaan veel beter om met battery drain icm 3G.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zo doe ik het ook, voor whatsapp en mail is 2G onderweg voldoende. Als ik wat meer internet power nodig heb, schakel ik wel even om naar 3G.Katsunami schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:15:
Ik ben meestal in het bereik van een router, ja. De telefoon staat ook altijd in 2G stand, behalve als ik actief iets op Internet ga opzoeken.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Sinds de update naar 4.4.2 geen mobiel internet meer van Tele2. Iemand anders met hetzelfde probleem/oplossing?
Ik heb ook tele2 op 4.4.2 maar 3g werkt gewoon. Staan de instellingen wel goed en staat roaming wel ingeschakeld?Preau schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:51:
Sinds de update naar 4.4.2 geen mobiel internet meer van Tele2. Iemand anders met hetzelfde probleem/oplossing?
Ik heb ook Tele2, en had dit probleem ook eventjes (zie hierboven). Tenminste, ik kon ook niet bellen. Ik heb de APN opnieuw toegevoegd en de telefoon opnieuw opgestart en toen was na een minuut of 5/10 was het weer terug. Maar mocht je daartoe in staat zijn, dan kan je altijd nog de .48 modem flashen, die werkt in ieder geval stabiel met Tele2 (ik wil eerst nog even de .98 modem langer testen, maar sluit niet uit dat ik op een gegeven moment terug ga naar .48).Preau schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:51:
even buiten jullie onderwerp om, ik heb de Nexus 4 al iets langer dan 2 maanden.
Helaas zit ik nog op versie 4.2.1 en hij blijft stucked. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen om de telefoon te updaten naar 4.4.2.
Heb al meerdere keren geprobeerd de Google Frameworks gegevens te wissen om de OTA binnen te krijgen maar dit zonder succes.
Op forums zie ik nooit ergens dat je manueel kan updaten, maar zie nooit hoe je dit kan doen vanaf versie 4.2.1, wel 4.2.2.
Vraag me af hoe ik nu naar 4.4.2 kan updaten?
Helaas zit ik nog op versie 4.2.1 en hij blijft stucked. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen om de telefoon te updaten naar 4.4.2.
Heb al meerdere keren geprobeerd de Google Frameworks gegevens te wissen om de OTA binnen te krijgen maar dit zonder succes.
Op forums zie ik nooit ergens dat je manueel kan updaten, maar zie nooit hoe je dit kan doen vanaf versie 4.2.1, wel 4.2.2.
Nexus factory image flashen, zonder userdata.img. Daarna .zip bestandjes van 4.4.1 of 4.4.2 sideloaden. Met een beetje rondzoeken in dit topic was je daar waarschijnlijk ook wel op gekomen.wout267 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:54:
even buiten jullie onderwerp om, ik heb de Nexus 4 al iets langer dan 2 maanden.
Ik hoop dat de Factory image van 4.4.2 snel uitkomt! Heb teveel aan MN system getweaked voor de OTA... Dus maar ff wachten dan..
[ Voor 85% gewijzigd door elpino.rv op 10-12-2013 21:19 ]
Bij mij lijkt het ook 'vanzelf' opgelost te zijn, na een paar potjes Battlefield 4 werkt het wel opeens zonder veranderingen.Pindasmeer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:24:
[...]
Ik heb ook Tele2, en had dit probleem ook eventjes (zie hierboven). Tenminste, ik kon ook niet bellen. Ik heb de APN opnieuw toegevoegd en de telefoon opnieuw opgestart en toen was na een minuut of 5/10 was het weer terug. Maar mocht je daartoe in staat zijn, dan kan je altijd nog de .48 modem flashen, die werkt in ieder geval stabiel met Tele2 (ik wil eerst nog even de .98 modem langer testen, maar sluit niet uit dat ik op een gegeven moment terug ga naar .48).
Flash dan een 4.4.0 image terug, en sideload dan de update die direct van 4.4.0 naar 4.4.2 gaat.elpino.rv schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:16:
Ik hoop dat de Factory image van 4.4.2 snel uitkomt! Heb teveel aan MN system getweaked voor de OTA... Dus maar ff wachten dan..
oké bedankt voor de reactie, hier kan ik wat meetonyto_tp schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:10:
[...]
Nexus factory image flashen, zonder userdata.img. Daarna .zip bestandjes van 4.4.1 of 4.4.2 sideloaden. Met een beetje rondzoeken in dit topic was je daar waarschijnlijk ook wel op gekomen.
Update staat klaar maar ga pas morgen updaten omdat ik de root echt nodig heb voor een aantal tasker plugins in ik draai.
Dus na de update gelijk aan de laptop voor nieuwe root
Dus na de update gelijk aan de laptop voor nieuwe root
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Net hier ook de update binnen gekregen voor zowel m'n Nexus 10 als 4.
Maar m'n Nexus4 lijkt nu wel naar de zak... Hij is niet geroot een standaard via OTA is de update binnengekomen.
Het probleem is dat hij bij elke communicatie met de google servers geeft dat hij niet kan authenticeren. Ik kan niet op hangouts want hij zegt dat hem google play services moet hebben.
Ik kan niet op de play store want die is verdwenen...
Ik heb de google account al eens verwijderd en terug toegevoegd maar dit hielp niet...
Misschien een factory reset?
Maar m'n Nexus4 lijkt nu wel naar de zak... Hij is niet geroot een standaard via OTA is de update binnengekomen.
Het probleem is dat hij bij elke communicatie met de google servers geeft dat hij niet kan authenticeren. Ik kan niet op hangouts want hij zegt dat hem google play services moet hebben.
Ik kan niet op de play store want die is verdwenen...
Ik heb de google account al eens verwijderd en terug toegevoegd maar dit hielp niet...
Dat zou ik als eerste proberen ja, ondanks dat je dan alles moet herinstalleren.Yoshi schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:57:
Als ook dat niet werkt, dan zou ik zelf 4.4.0 flashen, en dan de 4.4.0 -> 4.4.2 update erop via ADB Sideload zetten (en dan voor de zekerheid een factory reset doen vanuit de recovery).
Oh. Hoe zat dat dan met de update van JWR66V naar JWR66Y?elpino.rv schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:39:
ja dat kan natuurlijk niet he..
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik heb gisteren eindelijk de 4.4.2 binnen gekregen en het probleem van de simlocks/battery drain dat met 4.3 kwam lijkt opgelost. Vannacht (23.00 - 7.00) verbruikte be batterij slechts 6%, in plaats van de dik 50% die het in de maanden hiervoor was. Het lijkt er op dat ik na vijf maanden gepruts van google eindelijk weer een telefoon heb die a) bereikbaar is en b) langer dan 20 uur zonder accu kan. Hoera.
Dat is gewoon niet slim, waarschijnlijk waren ze toen die random generator vergeten te fixen en gaven ze snel die security fix uit. Ik geef toe dat google er wel een handje van heeft om dit soort geintjes te maken.. kijk maar naar de JSS vs JWR build van 4.3.. echt 1 groot drama!8088 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 02:32:
[...]
Oh. Hoe zat dat dan met de update van JWR66V naar JWR66Y?
Werk zelf ook in de software wereld en het is gewoon not done om 2 verschillende versies in het veld hetzelfde release nr te geven.. mag duidelijk zijn waarom.
is idd een goede optie, maar ik vraag me af waarom er nog steeds geen factory image is. Normaal is hij er meteen, maar nu niet. Krijg het gevoel dat ze veel problemen verwachten en daarom nu bugfixes aan het doen zijn en dat als hij stabieler is er een nieuwe factory image komt. Aangezien ik best veel verandert heb aan mn nexus (bv. veel apps als system app geinstalleerd, kernel/nfc/play store mods, root/custom recovery etc) wacht ik even totdat er echt een stabiele versie is voordat ik alles 2 of meer keer moet gaan modden voor elke OTA update.Katsunami schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:20:
[...]
Flash dan een 4.4.0 image terug, en sideload dan de update die direct van 4.4.0 naar 4.4.2 gaat.
Verder was ik 1 van de eerste vorige keer die 4.3 had geïnstalleerd en alle ervaringen heb gedeeld, en ik vond dat eigenlijk meer een nadeel dan voordeel.. ik wacht nu lekker even af wat de ervaringen zijn, dat alle apps goed geupdate zijn (zie nu van allerlei updates van mn apps voorbij komen met als changelog 'support for 4.4') dat ik t dit keer lekker even afwacht.
Gisteren een gewone factory reset gedaan in de instellingen, en dit lijkt te werken. Ik krijg terug verbinding met de google services!Katsunami schreef op woensdag 11 december 2013 @ 00:24:
[...]
Dat zou ik als eerste proberen ja, ondanks dat je dan alles moet herinstalleren.
Als ook dat niet werkt, dan zou ik zelf 4.4.0 flashen, en dan de 4.4.0 -> 4.4.2 update erop via ADB Sideload zetten (en dan voor de zekerheid een factory reset doen vanuit de recovery).
Wel een aantal apps die crashten tijdens de initiele setup...
Ze maken er een rommeltje van precies...
ik heb onlangs radio 0.48 erop gezet, maar wil graag weer terug naar stock 4.4 om naar 4.4.2 te gaan.
Als ik echter de nexus aan de pc koppel herkent ie de telefoon niet en kan ie alleen maar laden. Ik heb alle drivers voor zover ik kan zien eraf gemieterd maar vooralsnog geen resultaat.
Iemand een idee waar ik moet zoeken voor de oplossing?
ps: ik gebruik de wugfresh nrt
Als ik echter de nexus aan de pc koppel herkent ie de telefoon niet en kan ie alleen maar laden. Ik heb alle drivers voor zover ik kan zien eraf gemieterd maar vooralsnog geen resultaat.
Iemand een idee waar ik moet zoeken voor de oplossing?
ps: ik gebruik de wugfresh nrt
[ Voor 4% gewijzigd door trebstr op 11-12-2013 09:30 ]
ik gebruik altijd deze drivers http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1996051trebstr schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:29:
-edit- owja, wat ook kan zijn is een slechte USB kabel.. probeer eens een andere en ook nog eens een andere USB poort..
[ Voor 13% gewijzigd door elpino.rv op 11-12-2013 09:34 ]
Dus op een enkeling na heeft niemand dit probeem ondervonden? Ik zit op tele2 en met de nieuwe update is ook voor mij het battery drain probleem verholpen wat natuurlijk goed nieuws is. Echter valt zo nu en dan mijn data verbinding ineens weg en kan ik met bijna geen mogelijkheid meer aan de praat krijgen. Ik moet denk ik wel een stuk of 3-4 keer opnieuw opstarten voordat hij het weer doet. Ik vermoed nu dat dit echt een tele2 dingetje is tenzij iemand kan bevestigen dat ze met tele2 totaal geen problemen hebben met de .98 radio. Ook hoor ik het graag of hier een oplossing voor is.denial1986 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:13:
hmm, ik heb nu met .98 toch weer dat de 3g verbinding wegviel. Dit had ik niet bij .48. Iemand die dit ook heeft gehad?
Na update van 4.4.2 krijg ik geen signaal meer van mijn vodafone netwerk. Nu system restore proberen.
Thanks voor je reactie! Ik snap alleen even niet wat ik met die download aan moet? Moet ik die in een bepaalde map zetten?elpino.rv schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:33:
[...]
ik gebruik altijd deze drivers http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1996051
-edit- owja, wat ook kan zijn is een slechte USB kabel.. probeer eens een andere en ook nog eens een andere USB poort..
Het gekke is ook dat ik in mn apparaatbeheer mn device al niet aangekoppeld zie zoals hier:
http://imageshack.us/phot...269/harmonywithfbapx.png/
dit moet toch ongeacht de driver? Dit had ik in ieder geval vorige week nog wel!
Ik heb ook meerdere kabels geprobeerd en meerdere USB ports (voor en direct op MB)
edit: ook op andere pc werkt ie niet.
edit2: vaag! Hij lijkt het nu ineens wel te doen!

waarom ie nou zo vaag deed is mij een raadsel. het leek er wel op dat ie even tijd nodig had om alles te verwerken ofzo. Vage shit in ieder geval.
[ Voor 26% gewijzigd door trebstr op 11-12-2013 10:19 ]
Updaten via toolkits o.i.d werkt (vrijwel) niet onder Windows 8.
Maak je gebruik van een PC met Windows 7? Bij mij heb ik ook dagen lopen kloten totdat ik de hele procedure vlekkeloos kreeg op een W7 PC.
Maak je gebruik van een PC met Windows 7? Bij mij heb ik ook dagen lopen kloten totdat ik de hele procedure vlekkeloos kreeg op een W7 PC.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik merk dat de Nexus 4 redelijk moeilijk doet over welke kabels hij wel en niet leuk vindt... Met sommige kabels laadt hij niet eens op (het laad-bliksempje flikkert een beetje).
Gelukkig heb ik zowel op het werk (Samsung) als thuis (HTC) kabeltjes die het wél goed doen.
Het generieke kabeltje dat ik bij mijn Jiayu G3S kreeg pakt hem niet in ieder geval.
Gelukkig heb ik zowel op het werk (Samsung) als thuis (HTC) kabeltjes die het wél goed doen.
Het generieke kabeltje dat ik bij mijn Jiayu G3S kreeg pakt hem niet in ieder geval.
Volgens mij ben ik weer terug bij af.:( Ik krijg weer geen connectie met de n4 en heb alle drivers er eerst ook maar weer es afgesodemieterd, hoewel ik niet denk dat het daar aan ligt. Het lijkt er nu eerder op dat de mini(?) usb poort op de n4 gewoon brak is. Ik heb de beschikking over 4 kabels:
1) geleverd bij de N4
2) van LG Optimus 2xS
3) Samsung G Note2
4) Sony E-reader,
waarbij ik tot nog toe de beste verbinding met de kabel van de LG Optimus heb gehad.
Ik heb dus nu geen drivers meer geinstalleerd en normaal gesproken zou de (W7) pc gewoon moeten melden zodra de n4 gekoppeld wordt (ook zonder driver).toch??? Dit doet ie dus 1 op 50 keer (geschat) en dan ook meestal maar heel even, ik zie em dan niet in Deze Computer of in Apparaatbeheer. Hij laadt nu alleen maar op. Eerder vanochtend ging het wat langer goed en kwam ik zelfs tot halverwege een backup.
Vorige week zelfs heb ik de hele handel zelfs unlocked, geroot en radio .048 erop gezet,(nu flink spijt van)
Ook hier flikkert soms het bliksempje
De vraag is nu: waar ligt dit aan. Ik heb al geprobeerd om wat (kleine) stofjes uit rond de usb poort weg te halen, maar ook geen resultaat.
Alle tips zijn welkom, want ik wil graag weer terug naar stock en daar lekker blijven.. Ben nu al de hele ochtend hiermee kwijt!
1) geleverd bij de N4
2) van LG Optimus 2xS
3) Samsung G Note2
4) Sony E-reader,
waarbij ik tot nog toe de beste verbinding met de kabel van de LG Optimus heb gehad.
Ik heb dus nu geen drivers meer geinstalleerd en normaal gesproken zou de (W7) pc gewoon moeten melden zodra de n4 gekoppeld wordt (ook zonder driver).toch??? Dit doet ie dus 1 op 50 keer (geschat) en dan ook meestal maar heel even, ik zie em dan niet in Deze Computer of in Apparaatbeheer. Hij laadt nu alleen maar op. Eerder vanochtend ging het wat langer goed en kwam ik zelfs tot halverwege een backup.
Vorige week zelfs heb ik de hele handel zelfs unlocked, geroot en radio .048 erop gezet,(nu flink spijt van)
De vraag is nu: waar ligt dit aan. Ik heb al geprobeerd om wat (kleine) stofjes uit rond de usb poort weg te halen, maar ook geen resultaat.
Alle tips zijn welkom, want ik wil graag weer terug naar stock en daar lekker blijven.. Ben nu al de hele ochtend hiermee kwijt!
gisteren ook 4.4.2 binnengekregen. valt me op dat de background in de lockcreen nu netjes doorloopt t/m de bovenste taakbalk, maar unlocked nog niet helaas...
4.4.2 geïnstalleerd, nu geen verbinding meer met Vodafone. Ook geen telefoonbereik, er staat ''Alleen noodoproepen''. System restore haalt niks uit. Iemand ideeën?
Zou een downgrade naar 4.3 mogelijk zijn? Of staat er een instelling niet goed?
APN aanpassen werkt tevens ook niet.
Probeer de Radio eens opnieuw te flashen, misschien is daar iets fout gegaan.masterdome schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:25:
4.4.2 geïnstalleerd, nu geen verbinding meer met Vodafone. Ook geen telefoonbereik, er staat ''Alleen noodoproepen''. System restore haalt niks uit. Iemand ideeën?
Probeer eens een andere USB poort of eventueel zelfs andere PC/laptop. Bij mijn PC werken maar 2 USB poorten, allen andere doen ook niks anders dan opladen... (Kwam ik ook pas achter na veel vloeken, drivers installeren en uitproberen)trebstr schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:59:
Volgens mij ben ik weer terug bij af.:( Ik krijg weer geen connectie met de n4 en heb alle drivers er eerst ook maar weer es afgesodemieterd, hoewel ik niet denk dat het daar aan ligt. Het lijkt er nu eerder op dat de mini(?) usb poort op de n4 gewoon brak is. Ik heb de beschikking over 4 kabels:
1) geleverd bij de N4
2) van LG Optimus 2xS
3) Samsung G Note2
4) Sony E-reader,
Welke versie moet dat zijn?Thrackan schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:45:
[...]
Probeer de Radio eens opnieuw te flashen, misschien is daar iets fout gegaan.
Sorry, complete Android noob hierzo. Heb tot nu toe alleen standaard versie gedraaid.
't is al gelukt, dmv de toolkit. Alsnog bedankt voor je advies.
[ Voor 10% gewijzigd door masterdome op 11-12-2013 14:54 ]
Daar heb je de nieuwe GEL launcher voor, maar ik vind hem slecht geschaald voor de N4.habermas schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:23:
gisteren ook 4.4.2 binnengekregen. valt me op dat de background in de lockcreen nu netjes doorloopt t/m de bovenste taakbalk, maar unlocked nog niet helaas...
Hier is 4.4.2 nog niet binnen. Mijn N4 is stock, en sideloaden van 4.4.1 ging goed. Ik ga ervan uit dat sideloaden niks uitmaakt voor het wel of niet binnen krijgen van OTA's?
Oh, en de accu: 2d 9h uptime, 55% over, met licht gebruik. Dat is wat ik van 4.2.x gewend was.
Oh, en de accu: 2d 9h uptime, 55% over, met licht gebruik. Dat is wat ik van 4.2.x gewend was.
[ Voor 21% gewijzigd door Katsunami op 11-12-2013 17:23 ]
Of je kan het oplossen door NOVA-launcher te installeren, die kan het ook sinds gisteren.Mizgala28 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:55:
[...]
Daar heb je de nieuwe GEL launcher voor, maar ik vind hem slecht geschaald voor de N4.
Ik vind Nova Launcher in principe 10x niks voor mezelf, voor anderen raad ik het echter wel aan.Drossie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:23:
[...]
Of je kan het oplossen door NOVA-launcher te installeren, die kan het ook sinds gisteren.
Iets leuks in 4.4.2 ontdekt, als je op de lockscreen de titel van je liedje even ingedrukt houdt verschijnt de tijd balk en kun je vanuit je lockscreen je track doorspoelen.
OTA duurt te lang... Zelf sideloaden dan maar (voor de eerste keer). Wens me succes. Ik ga deze guide gebruiken.
Geweldig : net een spontane reboot e naald hij terug opgestart is begint er vanalles te crashen. Resultaat is geen notificatie balk meer en geen soft knoppen meer aan e onderkant... :-)
Factory image 4.4.2 is er:
https://dl.google.com/dl/...t49h-factory-2006f418.tgz
Ik kreeg de OTA net tegelijk op mijn Nexus 4 en Nexus 7 2013 binnen, schijnbaar hebben ze iets gepushed bij Google
Alleen geven ze wel allemaal een error als je probeert te downloaden...elpino.rv schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:49:
Factory image 4.4.2 is er:
Gelukkig geen spontane reboots meer gehad sinds 4.4.2 erop staat (met 4.4.1 twee keer gebeurd).
Wat betreft de batterijduur, dat zit nu in ieder geval definitief beter dan met 4.3. Alleen heel boeiende prestaties noem ik het vooralsnog ook weer niet, ik zit nu op 63% na 13 uur waarvan 2 uur scherm actief. Eens kijken hoe lang hij het volhoudt.
Wat betreft de batterijduur, dat zit nu in ieder geval definitief beter dan met 4.3. Alleen heel boeiende prestaties noem ik het vooralsnog ook weer niet, ik zit nu op 63% na 13 uur waarvan 2 uur scherm actief. Eens kijken hoe lang hij het volhoudt.
Gelukkig exchange werkt hier ook weer na de OTA van gisteravond.
I intend to live forever. So far, so good.
2 uur schermtijd ga ik niet halen. Ook nooit gehaald. Draai stock met scherm op auto.cbernardini schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:53:
Gelukkig geen spontane reboots meer gehad sinds 4.4.2 erop staat (met 4.4.1 twee keer gebeurd).
Dan zou ik eens kijken wat er mis is, wakelock detector? BBS is beschikbaar gemaakt voor 4.4.
Ik zit momenteel op 3.30u. Met 10% acculading en 1 dag en 12u op accu.
Ik zit momenteel op 3.30u. Met 10% acculading en 1 dag en 12u op accu.
2 uur schermtijd moet toch echt wel te halen zijn? Mijn Nexus 4 klik ik 's morgens in de autohouder. Waze + Flitsmeister aan, Spotify op de achtergrond om muziek via BT te streamen naar de auto. Vanmorgen uurtje gereden, scherm dus gehele rit aan. Daarna op werk af en toe even WhatsApp/email gechecked, nu nog 60% over.Megupe schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:20:
[...]
2 uur schermtijd ga ik niet halen. Ook nooit gehaald. Draai stock met scherm op auto.
(Stock Android 4.2.2).
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Hmm, ik heb het gevoel dat 4.4.2 ietsje minder zuinig is dan 4.4.1, maar ik heb de laatste te kort op de telefoon gehad om vergelijkende tests te doen...
Ik vind het echt bijzonder hoeveel uptime veel mensen hier halen! Is dat met sync uit en op 2g ofzo
? Hebben jullie heel erg jullie best gedaan om allemaal dingen uit te zetten om hem zuiniger te maken?
Ik heb alle syncs (Gmail, WhatsApp et cetera) gewoon aanstaan, net als 3G. Enige wat ik wel een tijdje geleden al gedaan heb is Twitter en Facebook eraf gooien. Verder heb ik gewoon niet veel onnodige apps erop staan, maar voor de mate waarin ik mijn telefoon gebruik ben ik tevreden over de accuduur.Jag schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:54:
Ik vind het echt bijzonder hoeveel uptime veel mensen hier halen! Is dat met sync uit en op 2g ofzo? Hebben jullie heel erg jullie best gedaan om allemaal dingen uit te zetten om hem zuiniger te maken?
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik snap ook niet hoe mensen in een nacht maar een paar procent accu verliezen. Vannacht eens geprobeerd, in 8u41m van 100% naar 85% (op wifi met goed bereik en geen gekke apps op de achtergrond).
Android OS verantwoordelijk voor 51% van het gebruik. Wat doen jullie anders dan ik?
Android OS verantwoordelijk voor 51% van het gebruik. Wat doen jullie anders dan ik?
[ Voor 5% gewijzigd door Isdatzo op 12-12-2013 12:58 ]
Als ik de hele dag op wifi zit of combinatie wifi en 2g dan haal ik tussen 4 á 4.5 uur scherm tijd.Jag schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:54:
Ik vind het echt bijzonder hoeveel uptime veel mensen hier halen! Is dat met sync uit en op 2g ofzo? Hebben jullie heel erg jullie best gedaan om allemaal dingen uit te zetten om hem zuiniger te maken?
Als ik veel of hele tijd op 3G zit dan haal ik 3+ uur.
Heb je al 4.4.1 of 4.4.2?Isdatzo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:57:
Ik snap ook niet hoe mensen in een nacht maar een paar procent accu verliezen. Vannacht eens geprobeerd, in 8u41m van 100% naar 85% (op wifi met goed bereik en geen gekke apps op de achtergrond).
Alles vanaf 4.3.x t/m 4.4.0 bevat een bug waardoor Android OS je toestel leeg trekt.
Trouwens, spraak-naar-tekst werkt niet meer? Het microfoon-icoontje zit nu verstopt onder de komma-toets, maar doet niks
Was nogal gewend geraakt aan praten tegen mijn telefoon
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Jazeker, 4.4.2.Katsunami schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:56:
[...]
Heb je al 4.4.1 of 4.4.2?
Alles vanaf 4.3.x t/m 4.4.0 bevat een bug waardoor Android OS je toestel leeg trekt.
Ik heb niet het idee dat het veel beter is dan in 4.4.0.
Als ze weer de toegang tot de permissie manager krijgen, zou je een de locatie van FB moeten uitzetten.Isdatzo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:14:
[...]
Jazeker, 4.4.2.
Ik heb niet het idee dat het veel beter is dan in 4.4.0.
Dat scheelt gewoon veel van je accu.
Dat is niet waar. Op 4.3 had ik ook wel eens 5 uur screen on time. Met FIFA 14 spelen en alles. Ik heb eergisteren de 4.4.2-update geïnstalleerd, Factory reset gedaan en alles teruggezet met Titanium Backup. Nu op 45% met 2,5 uur screen on en zeker een half uur dead trigger 2 gespeeld. Telefoon is 11 uur van de batterij. Ik vind mooi!!Katsunami schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:56:
[...]
Heb je al 4.4.1 of 4.4.2?
Ik heb de update (4.4.2) 2 dagen geleden ook gehad. Ik kan concluderen dat de batterijduur beter geworden is. Goede update!
[ Voor 3% gewijzigd door Ruurd31 op 12-12-2013 18:00 ]
Het is wel waar. Of je wel of niet last had van die bug was afhankelijk van de provider of SIM die je gebruikte.
Haha, ja die facebook-app is echt ongelofelijke baggerMizgala28 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:45:
[...]
Als ze weer de toegang tot de permissie manager krijgen, zou je een de locatie van FB moeten uitzetten.
Dat scheelt gewoon veel van je accu.
Heb nog wel de FB-messenger.
Tevens ook dat google now, locatiegeschiedenis en dat soort grapjes uitgezet.
Google Now...
*graaf, graaf*
Kan die service ook geblokkeerd worden, zodat hij niet eens opstart?
*graaf, graaf*
Kan die service ook geblokkeerd worden, zodat hij niet eens opstart?
Ik heb nu een nieuwe phone en wil ff al m'n bestanden van de Nexus 4 backuppen naar m'n pc.
Als ik hem aan m'n pc verbind en de bestanden wil kopieren naar een map op m'n harddisk, dan blijft het 'kopieren' venster in beeld met de tekst 'Tijd berekenen die nodig is om de bestanden te kopieren'.
Maar hij kopieert helemaal niets
zowel op win7 64bit als win8 64bit heb ik dit.
weet iemand een oplossing hiervoor?
Als ik hem aan m'n pc verbind en de bestanden wil kopieren naar een map op m'n harddisk, dan blijft het 'kopieren' venster in beeld met de tekst 'Tijd berekenen die nodig is om de bestanden te kopieren'.
Maar hij kopieert helemaal niets
zowel op win7 64bit als win8 64bit heb ik dit.
weet iemand een oplossing hiervoor?
Heb ik ook altijd, hij doet wel wat, alleen het duurt gewoon sick lang.
Als het je irriteert (zoals bij mij) heb je deze opties:
Kopiëren via wifi via ES File Explorer
Of zoals ik nu doe omdat ik hem wil backuppen ivm upgrade naar 4.4.:
Of kijk voor meer info naar 'adb pull'
code:
1
| adb pull /storage/sdcard0 D:\Nexus4 |
dat is toch absurd... die shit moet toch gewoon werkenmaarud schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:43:
Heb ik ook altijd, hij doet wel wat, alleen het duurt gewoon sick lang.
code:
1 adb pull /storage/sdcard0 D:\Nexus4
Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]