• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:46
Pusherman_ schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:47:
[...]

dat is toch absurd... die shit moet toch gewoon werken :S ik moet toch via usb bestanden van en naar m'n phone kunnen zetten?
Ik heb precies dezelfde problemen gehad met 4.4
Terug gegaan naar 4.2.2 en opgelost. Iedere keer een proces op de telefoon wat vastloopt :(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

Jag

Ja briljant he? Ik had het probleem laatst ook, heb maar via wifi file explorer gedaan, ging beter.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
MTP is ook irritant, Nexus devices gebruiken helaas wel MTP als je ze op de PC aansluit.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:06
nu maar via de phone zelf via ES file explorer.. lekker ff 6GB backuppen via wifi... heb 'm maar naast m'n router gelegd :P

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Ja..daarom deed ik het via ADB...was toch iets sneller voor de hele /sdcard :P

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Pusherman_ schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:41:
Ik heb nu een nieuwe phone en wil ff al m'n bestanden van de Nexus 4 backuppen naar m'n pc.

Als ik hem aan m'n pc verbind en de bestanden wil kopieren naar een map op m'n harddisk, dan blijft het 'kopieren' venster in beeld met de tekst 'Tijd berekenen die nodig is om de bestanden te kopieren'.

Maar hij kopieert helemaal niets :(

zowel op win7 64bit als win8 64bit heb ik dit.

weet iemand een oplossing hiervoor?
Soortgelijk probleem gehad. Drivers een keer verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en daarna weer aangesloten. Anders kun je ook nog kijken of je 'USB-foutopsporing' aan hebt staan.

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:22
Haha, ik heb 't via FTP gedaan.

Ging een stuk sneller dan met MTP.. best treurig eigenlijk.

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Ik had regelmatig wat problemen met traag internet op mijn Nexus 4, en het lijkt erop dat ik een (structurele) oplossing heb gevonden: een static IP toewijzen op mijn router (KPN Experiabox). Op de meeste andere netwerken is de snelheid overigens wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:56
Iemand die me kan helpen met mijn probleem?

Ik heb de update van 4.4 --> 4.4.2 vanmorgen ontvangen. Nu kreeg ik tijdens de installatie de vraag: wilt u Clockworkmod.zip installeren (heb hem normaal gesproken erop staan). Dus ik klik op Yes --> update mislukt...

Telefoon opnieuw opgestart, zit nog steeds op 4.4. Nu is het probleem, de telefoon geeft aan dat hij up to date is, dus krijg de OTA niet meer binnen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:43
OTA zip downloaden en sideloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Update werkt met TWRP prima, wellicht clockwork vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:56
Het is uiteindelijk gelukt via deze workaround: http://www.wugfresh.com/faqs/how-to-update-ota-not-working/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Update naar 4.4.2 is binnen en geïnstalleerd. Ik zal wel zien hoe het uitpakt.

Wat betreft het overzetten van bestanden: dat doe ik meestal met de app FTPServer.

Gaat prima. Je moet alleen niet vele gigabytes willen overzetten via Wifi, want dat kan nogal even duren.

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 13-12-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
De 4.4.2 update heeft voor mij niets opgelost. Battery drain heb ik nog steeds en nog steeds is android os de verantwoordelijke.
De battery drain gebeurt bij mij overigens alleen op wifi. Iemand hier een oplossing voor? (wifi uitzetten doe ik al, maar dat is geen oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Zal vast iets specifieks zijn.
Ik heb vandaag al 4 uur scherm tijd terwijl ik het toestel tot max 90% had opgeladen. Wifi staat de hele dag al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
jacuzzi schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:27:
De 4.4.2 update heeft voor mij niets opgelost. Battery drain heb ik nog steeds en nog steeds is android os de verantwoordelijke.
Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je de telefoon helemaal stock maakt, en een factory reset uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
tlpeter schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:05:
Zal vast iets specifieks zijn.
Ik heb vandaag al 4 uur scherm tijd terwijl ik het toestel tot max 90% had opgeladen. Wifi staat de hele dag al aan.
Same for me, 4/4.5 uur via wifi soms iets meer, via 2g ook zo en via 3G 3/3.5 uur.

Maar het verschilt enorm, ik merk dat de Nexus 4 die in China gemaakt zijn vaker last hebben van battery drain terwijl die uit Korea dat zelden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Hmm, ik ga dit weekend wel even prutsen. Bedankt voor de tips iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:27
Eindelijk eens de moeite gedaan om Nexus 4 uit elkaar te halen en battery bridge los te halen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D0C73me.jpg

Er zit dus terug leven in. Alleen werkt touch natuurlijk niet. Is er een manier om (over usb of zo) te controleren of dingen als wifi, gps, speaker... nog werken?

http://www.spareslg.com/l...-lg-e960-acq86270901.html
Hier zelf aan beginnen is vrij kansloos zeker?

Edit: SIM herkent hij nog, kan van iemand USB OTG-kabeltje lenen, daarmee zou ik de rest wel moeten kunnen nagaan. (met een muis)

[ Voor 12% gewijzigd door Th1x4nG op 14-12-2013 04:14 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Th1x4nG schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 03:49:
Er zit dus terug leven in. Alleen werkt touch natuurlijk niet. Is er een manier om (over usb of zo) te controleren of dingen als wifi, gps, speaker... nog werken?
Controlling Nexus 4 on the PC after breaking screen, possible?
Nee hoor, valt reuze mee. 't Is net Lego, maar dan iets kleiner. Velen zijn je al voor gegaan: YouTube: Nexus 4 Teardown - Disassembly & Assembly - Screen & Case Replacement - Drop Test Repair LG E960
't Kostte mij (als leek) een klein uur om het scherm + digitizer te vervangen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 08:49
jacuzzi schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:27:
De battery drain gebeurt bij mij overigens alleen op wifi. Iemand hier een oplossing voor? (wifi uitzetten doe ik al, maar dat is geen oplossing)
Gisteren was mijn telefoon ook in no-time leeg, Android-systeem en Android-besturingssysteem (wat is het verschil?) waren de boosdoeners, elke 20% verbruikt. Toch jammer dat het probleem nog steeds niet is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FabianNL schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:47:
[...]

Gisteren was mijn telefoon ook in no-time leeg, Android-systeem en Android-besturingssysteem (wat is het verschil?) waren de boosdoeners, elke 20% verbruikt. Toch jammer dat het probleem nog steeds niet is opgelost...
Met mijn genoemde tijden heb ik 11% van Android systeem en 8% van Android besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil het gratis zo voor je doen maar denk dat je het prima zelf kunt met youtube ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Net iets leuks in Android 4.4.2 tegengekomen, puur per ongeluk omdat ik mijn vinger op het scherm liet zitten.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GGZ2rran6Gw&feature=c4-overview&list=UU72WpezSlwJ-64g1QxAZm9A]

Best grappig, toch een easter egg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Mizgala28 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:23:
Net iets leuks in Android 4.4.2 tegengekomen, puur per ongeluk omdat ik mijn vinger op het scherm liet zitten.

[video]

Best grappig, toch een easter egg :D
Leuk dat ze dat doen inderdaad. Elke versie sinds ICS heeft op die plek een easter egg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 12:29
Ook een showcase voor de nieuwe full screen mode, waarbij je de balken weer terug krijgt door omlaag te vegen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:04
Held! Het is mij via deze manier eindelijk gelukt om te updaten (van 4.3 naar 4.2.2) in minder dan 10 minuten en mét behoud van data! _/-\o_

Nu moet ik 'm alleen weer opnieuw rooten, maar dat moet geen probleem zijn.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prulleman schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:07:
Ook een showcase voor de nieuwe full screen mode, waarbij je de balken weer terug krijgt door omlaag te vegen
Precies waar ik aan dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40
Ik had de vorige keer met de update van 4.3 naar 4.4 de opstart loop te pakken( was unlocked en root) zonder goede backup toen dus maar kale 4.4 geïnstalleerd en mijn 'wonden gelikt'. En ja dan staat er bijna een week een OTA in je scherm te wachten. Via de NRT 3 full back-ups gedaan.
Ondanks de verschillende berichten toch de update vanaf mijn telefoon uitgevoerd en dan ging blijkbaar goed. Natuurlijk was ik root kwijt maar via NRT was deze zo weer terug.
Al met al wel bij dat het goed is gegaan :) simlock ook weer aangezet gister middag en tot op heden geen lock gehad, en batterij was vanochtend 95% ipv de 82% die ik de afgelopen tijd heel vaak zag.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
He Sh*t. Net 1 week de Nexus 4 in bezit, nu al kapot. Van 30cm hoogte laten vallen op steen, ondanks het siliconen beschermhoesje is het scherm toch kapot :| Na reparatie maar meteen een lederen hoes ervoor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ook met een lederen hoes moet je hem niet laten stuiteren, kan die ook slecht tegen.

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 16-12-2013 09:20 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Gemini NL schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:12:
He Sh*t. Net 1 week de Nexus 4 in bezit, nu al kapot. Van 30cm hoogte laten vallen op steen, ondanks het siliconen beschermhoesje is het scherm toch kapot :| Na reparatie maar meteen een lederen hoes ervoor kopen.
Ik heb zo'n anti slip hoesje, al 2x laten vallen en niks aan de hand naar dat waren echter geen stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Th1x4nG schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 03:49:
Eindelijk eens de moeite gedaan om Nexus 4 uit elkaar te halen en battery bridge los te halen.
[afbeelding]

Edit: SIM herkent hij nog, kan van iemand USB OTG-kabeltje lenen, daarmee zou ik de rest wel moeten kunnen nagaan. (met een muis)
Niet extreem moeilijk, wel even een beetje geduld nodig bij de accu:
http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+4+Teardown/11781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Hier is hij zeker al 10 a 15 keer gevallen, waarvan een paar keer op tegels van een hoogte 30 tot 50 cm. Mijn poetic borderline bumper en screen protector (front & back) van best skins ever houden mijn telefoontje intact O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
hier 3 weken geleden het scherm van m'n vriendin nog vervangen

batterij en scherm losmaken was het moeilijkste werk vond ik... plakt heel hard vast! En met de haardroger er op vond ik niet echt heel erg helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
cplatinck schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:16:
hier 3 weken geleden het scherm van m'n vriendin nog vervangen

batterij en scherm losmaken was het moeilijkste werk vond ik... plakt heel hard vast! En met de haardroger er op vond ik niet echt heel erg helpen
Klopt en als je het de eerste keer doet krijg je vaak zo'n eng gevoel dat je iets kan slopen.

Echter, ik heb zoveel iPhone in mijn handen gehad voor de vervanging van een batterij, daar had je bij de oudere modellen ook zo met de accu, zelfs erger want alles moest eruit voor je de accu kon vervangen, dan is Nexus 4 daarmee vergeleken een makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 23:14
De update naar 4.4.2 is echt goud waard. Mijn telefoon is eindelijk weer bruikbaar. Battery drain is voorbij, vandaag met een beetje whatsappen, twitter en email in 4 uur tijd van 100 naar 85% waar ik voorheen veel meer had. Ik had ook last van die simlocks maar die lijken nu ook verleden tijd, ben er nog niet helemaal zeker van maar het is sowieso iets verbeterd.
google scoort zeker geen pluspunten met hun support maar ik ben blij dat deze update hem eindelijk weer bruikbaar maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 20:19
Qruzader schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:17:
De update naar 4.4.2 is echt goud waard. Mijn telefoon is eindelijk weer bruikbaar. Battery drain is voorbij, vandaag met een beetje whatsappen, twitter en email in 4 uur tijd van 100 naar 85% waar ik voorheen veel meer had. Ik had ook last van die simlocks maar die lijken nu ook verleden tijd, ben er nog niet helemaal zeker van maar het is sowieso iets verbeterd.
google scoort zeker geen pluspunten met hun support maar ik ben blij dat deze update hem eindelijk weer bruikbaar maakt
Wifi of 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Qruzader schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:17:
De update naar 4.4.2 is echt goud waard. Mijn telefoon is eindelijk weer bruikbaar.
Inderdaad. Het gaat hier nu ook prima.

De telefoon staat nu 30 uur aan. In die tijd heb ik voor mijn doen best veel gebruik ervan gemaakt; 4 telefoongesprekken, in totaal ongeveer 20 minuten, en 2 uur aan WhatsApp en SMS. De accu geeft nu 55% aan.

Dit betekent dat die activeit dus 45% aan accu heeft gekost, en als ik dat doortrek, dan kan de telefoon dus 67 uur aan staan (2 dagen, 19 uur), terwijl er in die tijd 45 minuten gebeld kan worden en 4 uur 25 minuten schermtijd gebruikt kan worden voor WA en SMS. (Al zou ik waarschijnlijk meer bellen dan WA gebruiken, maar blijkbaar is bijna iedereen vergeten hoe bellen werkt, en dat het VEEL sneller gaat dan WA-berichten intypen :X)

De telefoon hangt meestal op Wifi, maar hij heeft vandaag ook een uur of 7 op 3G gezeten. Ik heb Widgetsoid nog niet geconfigureerd na de re-install.

Ik vind het zo meer dan voldoende, en de accuduur is net zo goed, zo niet beter dan wat ik bij hetzelfde gebruik haalde met 4.2.x. Ik ben weer zeer tevreden over de N4, al vind ik nog steeds dat hij beter 4 inch had kunnen zijn. (Ik vind het dus uitermate brak dat de N5 wéér een halve centimter langer en 2mm breder is geworden om er een 4.99 inch scherm in te kunnen vrotten....)

[ Voor 32% gewijzigd door Katsunami op 17-12-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Toch wel heel laag gebruik dat jij hebt. Heb jij nog dingen uitgezet of andere trucs uitgehaald om hem zuiniger te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Alles staat uit totdat ik het nodig heb.

Internet op 2G c.q. Wifi en WhatsApp Sync is het enige dat altijd aan staat.

Edit: 45 uur (1 dag, 21 uur), met nog 40% in de accu :P 75 uur moet haalbaar zijn als ik niks meer met de telefoon doe :)

[ Voor 35% gewijzigd door Katsunami op 17-12-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 23:14
Wifi.
Op dit moment 1 dag en 2,5 uur telefoon aan met nog 7% over (3,5 uur screen-on). Voorheen kon ik die screen-on time al nooit halen en laat staan meer dan 1 dag op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Qruzader schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:36:
[...]

Wifi.
Op dit moment 1 dag en 2,5 uur telefoon aan met nog 7% over (3,5 uur screen-on). Voorheen kon ik die screen-on time al nooit halen en laat staan meer dan 1 dag op de batterij.
Nu ook met wifi?

Ik haal 3.5 met wifi als ik veel games speel, anders 4 a 4,5.

Trouwens een kennis heeft een 8gb Nexus 4, van 4 maanden oud voor 200 euro gekocht, met bon en al maar wel de witte, ziet er echt badass uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou mijnes gaat weer in een steile lijn omlaag (de accu dan :P). Lijkt niet in deep sleep te gaan, net als voor update. Gelukkig maar, kunnen we weer halverwege de dag gaan opladen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
De enige "oplossing" voor battery drain die ik voorlopig heb is wifi uitzetten. Heb betterbatterystats en wakelock detector geïnstalleerd, maar het enige wat ik daaruit haal is dat ik de dingen die de meeste wakelocks veroorzaken eigenlijk niet uit kan zetten. Locatie e.d. staan allemaal al uit.
Misschien toch maar terug naar 4.2....

[ Voor 5% gewijzigd door jacuzzi op 17-12-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
jacuzzi schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:41:
De enige "oplossing" voor battery drain die ik voorlopig heb is wifi uitzetten. Heb betterbatterystats en wakelock detector geïnstalleerd, maar het enige wat ik daaruit haal is dat ik de dingen die de meeste wakelocks veroorzaken eigenlijk niet uit kan zetten. Locatie e.d. staan allemaal al uit.
Misschien toch maar terug naar 4.2....
Wifi uitzetten en dan dus 3G?

Ik zit nu 2.5 uur op accu, heb een half uurtje 3FM gestreamd met 40 minuten schermtijd en zit nu op 55%.
4.4.2, wel met CM11, dat zou nog iets verschil kunnen maken maar ook weer niet zo heel veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Wat is de beste manier om een 'clean install' van android 4.4.2 te doen op de Nexus 4? Er draait momenteel al 4.4.2 op, maar ik wil eens een verse installatie doen.

Het mooiste lijkt me om alles te wipen en dan een android 4.4.2 stock rom te installeren. Kan dit via adb side load of moet de bootloader hiervoor geunlocked worden?

[ Voor 8% gewijzigd door nMad op 18-12-2013 19:52 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 01-10 10:43
nMad schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:43:
Wat is de beste manier om een 'clean install' van android 4.4.2 te doen op de Nexus 4? Er draait momenteel al 4.4.2 op, maar ik wil eens een verse installatie doen.

Het mooiste lijkt me om alles te wipen en dan een android 4.4.2 stock rom te installeren. Kan dit via adb side load of moet de bootloader hiervoor geunlocked worden?
Als je nooit root hebt gehad kun je ook niks verandert hebben aan de system, dus kun je m in recovery gewoon Factory default maken. Heb je wel wat zitten veranderen dan zou ik zelf de Factory image met fastboot flashen: https://developers.google.com/android/nexus/images#occam
Je moet dan wel de bootloader unlocken.

Adb sideload gaat niet, deze kan alleen upgraden van een specieke naar andere hogere specifieke versie. Dus niet van 4.4.2 naar 4.4.2, deze bestaat niet.

Let op: niet alleen je setting en apps raak je kwijt, maar ook heel de "sdcard". Dus foto's etc.

[ Voor 10% gewijzigd door elpino.rv op 18-12-2013 20:12 ]

• PCSO
  • Laatst online: 11:20
Gisteren bij een vriend de Nexus 4 ingesteld en geüpdatet naar versie 4.4.2. Werkt allemaal prima. Echter kan ik de helderheid van het scherm zo laag zetten, dat het scherm praktisch zwart wordt. Is dat normaal?

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
elpino.rv schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:08:
Als je nooit root hebt gehad kun je ook niks verandert hebben aan de system, dus kun je m in recovery gewoon Factory default maken. Heb je wel wat zitten veranderen dan zou ik zelf de Factory image met fastboot flashen: https://developers.google.com/android/nexus/images#occam

Adb sideload gaat niet, deze kan alleen upgraden van een specieke naar andere hogere specifieke versie. Dus niet van 4.4.2 naar 4.4.2, deze bestaat niet.

Let op: niet alleen je setting en apps raak je kwijt, maar ook heel de "sdcard". Dus foto's etc.
Ok, thanks! Dan ga ik de factory image met fastboot flashen.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Prulleman
  • Laatst online: 12:29
Arnoldsmit schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:21:
Gisteren bij een vriend de Nexus 4 ingesteld en geüpdatet naar versie 4.4.2. Werkt allemaal prima. Echter kan ik de helderheid van het scherm zo laag zetten, dat het scherm praktisch zwart wordt. Is dat normaal?
Ja hoor, doe hetzelfde maar eens in een compleet verduisterde omgeving, dan komt er nog best een bak licht uit :)

Strava

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:04
Vandaag Whatsapp update gehad. Helaas nog steeds het probleem dat Whatsapp om de zoveel uur 'wit' is en dan geen berichten meer ontvangt of kan versturen, je ziet dus geen data in de app. Voor 4.4 nooit last van gehad dus moet echt wel aan 4.4 liggen denk ik dan. Forcerend afsluiten en opnieuw app openen helpt maar paar uur later weer zelfde liedje... Een van de basisfuncties van Whatsapp (berichten ontvangen) is zo dus niet mogelijk. Meer mensen last van? Heb gewoon de officiële updates van Google.

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 19-12-2013 15:45 ]

• Jag

Jag

Ja heb hetzelfde. Alleen bij mij is 1x back drukken + opnieuw openen voldoende.

• Mizgala28
Ik heb nergens last van en ik draai 4.4.2.

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
elpino.rv schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:08:
[...]

Als je userdata.img niet meeflasht, blijft alles gewoon behouden :9. Heb mijn Nexus 4 altijd al op deze manier geüpdated, nog nooit een enkele app kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Net GTA: SA gedownload voor mijn Nexus 4, geweldig spel alleen kan ik niet alles max instellen want dan merk je dat de boel dik onder 30fps zit en af en toe lagt dus ik heb het ingesteld op max als old skool, dus zonder de extra's voor de mobiele versie, dan loopt hij echt smooth :D

Dan vraag ik mij af wat voor telefoon je in vredesnaam moet hebben om dit maxed out te kunnen spelen, of is dit de Crysis onder de telefoons en kan momenteel geen enkele telefoon het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kreeg net mailtje van provider dat ik bijna door mijn internetbundel zit. Heb nog maar 9MB over. Kijk ik even bij mobiele gegevens, blijkt de app van Google+ ruim 150MB verbruikt te hebben! Ik gebruik helemaal geen Google+, enkel de locatieservice zodat familieleden weten waar ik ben. Hier had ik normaal ook geen last van, dus heeft denk ik met de recente update van G+ te maken. Heb nu de achtergrondgegevens uitgezet van de app op mobiel internet uitgezet.

Dit was de data van gisteren:
19-12-2013 125243.0 kB€ 0.00
Datum Omschrijving Duur Bedrag
2013-12-19 06:21:47 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 06:23:26 Internet gebruik (53486 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 06:25:22 Internet gebruik (6425 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 07:40:26 Internet gebruik (88 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 07:42:59 Internet gebruik (6 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 08:00:13 Internet gebruik (2 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 09:11:29 Internet gebruik (4579 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 10:45:58 Internet gebruik (20 kB) 00:00:00 €0.00
2013-12-19 10:46:09 Internet gebruik (636 kB) 00:00:00 €0.00
's morgens stond ik bij de bushalte maar heb ik mijn telefoon bijna niet gebruikt. Moet dus ergens wat goed mis gaan bij de achtergronddata. De automatische backup voor video's en foto's bij G+ staat uit dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door Deezers op 20-12-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Heb hetzelfde gehad. Eergisteren heetf google+ 350 mb aan achergronddata gebruikt zonder aanleiding. :(

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Maverick schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:18:
Heb hetzelfde gehad. Eergisteren heetf google+ 350 mb aan achergronddata gebruikt zonder aanleiding. :(
Lekker dan, moet nu met 7MB tot 31 december doen (11 dagen). Ga waarschijnlijk vanaf januari sowieso al hogere bundel nemen maar dit soort geintjes kan ik niet waarderen. Let zelf altijd op onnodig verbruik en zul je net zien dat een app gewoon lekker doorharkt... 350MB is wel érg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:41
Deezers schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:05:
Kreeg net mailtje van provider dat ik bijna door mijn internetbundel zit. Heb nog maar 9MB over. Kijk ik even bij mobiele gegevens, blijkt de app van Google+ ruim 150MB verbruikt te hebben! Ik gebruik helemaal geen Google+,..............................

's morgens stond ik bij de bushalte maar heb ik mijn telefoon bijna niet gebruikt. Moet dus ergens wat goed mis gaan bij de achtergronddata. De automatische backup voor video's en foto's bij G+ staat uit dus daar kan het niet aan liggen.
Heb dat auto update van de Playstore helemaal uitgezet en alleen via wifi (niet vanwege datagebruik) maar meer vanwege het het dat dat de WebSMS app nu weer werkt met een workaround zodat ie wel een verzonden sms in de default sms app plaatst (iets wat sinds KitKat helemaal is gesloten omdat je maar moet sms via hangouts....)

En dan kun je als je het handmatig doet dit soort databundelvreters voorkomen.

offtopic: vind dat databundels maar duur bij jullie (hier 1,3 gig voor minder dan 11 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door aveenhuysen op 20-12-2013 09:24 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40
tonyto_tp schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:36:
[...]

Als je userdata.img niet meeflasht, blijft alles gewoon behouden :9. Heb mijn Nexus 4 altijd al op deze manier geüpdated, nog nooit een enkele app kwijtgeraakt.
Bij het unlocken van de bootloader gaat wel alle data verloren.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zet Google+ dan uit als je hen niet gebruikt, ik merk juist dat Android bij mij verkeerde verbruik aangeeft (in positieve zin) android zegt dat ik 371mb data in 2 weken heb gebruikt via 3g en mijn provider zegt 359mb.

En voor de rest lock ik de boel op 495mb, dan mag er geen data via 3g meer worden gebruikt omdat ik naar een 500mb bundel heb, en verder gezien het feit dat ik een keer vergeten ben dat ik 3g gebruik en geen wifi (en dat zou een ramp zijn met een gemiddeld data gebruik via wifi van 72gb per maand).

En verder is GTA: SA echt gigantisch, 2.38gb is een flinke hap van de 5,7gb op mijn nexus 4 die ik nog over had, gelukkig is dat naast dead trigger 2, minecraft, al mijn foto's, apps, muziek EN GTA 3 niet al te veel, ik heb nog 2,8gb ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou het wordt een soort zwarte piste op 3G :p

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-ZXr1qVaB_B8/UrQOLOqWnwI/AAAAAAAAMeo/yZgZQWXNgg4/w436-h726-no/20-12-13+-+1

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ZBtezczN-e0/UrQOLKHjDMI/AAAAAAAAMes/E7DxfYm4eM8/w436-h726-no/20-12-13+-+2

Spotify aan of uit maakt nauwlijks iets uit voor gebuik. Het laatste vlakke stuk is op WiFi, zodra 3G uitgaat stopt ie met leeglopen. Dubieus, dit was weg net na de update. Anderen ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 20-12-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
The_Fes schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:30:
[...]

Bij het unlocken van de bootloader gaat wel alle data verloren.
Ah inderdaad, je hebt gelijk. Ik had verkeerd gelezen en ging er vanuit dat hij de bootloader al had unlocked (net als de meeste tweakers hier :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
Jag schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

Spotify aan of uit maakt nauwlijks iets uit voor gebuik. Het laatste vlakke stuk is op WiFi, zodra 3G uitgaat stopt ie met leeglopen. Dubieus, dit was weg net na de update. Anderen ook last van?
Duidelijk gevalletje van iets dat je telefoon constant wakker houdt. Dit zie je ook aan de balk "ingeschakeld" je telefoon is constant ingeschakeld terwijl je scherm uit staat. Dat is niet de bedoeling. Ook staat je Android Besturingssysteem veel te hoog in te statistieken. Dit heeft niks met een drain te maken maar met een niet lekker werkende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Razer schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:49:
[...]

Duidelijk gevalletje van iets dat je telefoon constant wakker houdt. Dit zie je ook aan de balk "ingeschakeld" je telefoon is constant ingeschakeld terwijl je scherm uit staat. Dat is niet de bedoeling. Ook staat je Android Besturingssysteem veel te hoog in te statistieken. Dit heeft niks met een drain te maken maar met een niet lekker werkende app.
Ja echt lekker slapen doet ie niet. Maar waarom dan niet op WiFi? Gek toch? Het zal wel een update van een app geweest zijn, heb niks nieuws geinstalleerd. Heb ook sowieso niet zoveel geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
Jag schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:56:
[...]

Ja echt lekker slapen doet ie niet. Maar waarom dan niet op WiFi? Gek toch? Het zal wel een update van een app geweest zijn, heb niks nieuws geinstalleerd. Heb ook sowieso niet zoveel geinstalleerd staan.
Waarschijnlijk heb je zoeken naar WiFi netwerken op achtergrond voor locatie altijd aanstaan ook als je niet verbonden bent met WiFi. Zodra je verbindt doet hij dit niet meer. Kijk even onder je geavanceerde WiFi opties en zet deze optie eens uit en kijk hoe het dan werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Welke baseband hebben jullie bij de 4.4.2-update? Ik heb ergens op xda een .98 gevonden en die in gebruik genomen. Maar kan er weinig kopieën van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

PeterFdeVries schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:33:
Welke baseband hebben jullie bij de 4.4.2-update? Ik heb ergens op xda een .98 gevonden en die in gebruik genomen. Maar kan er weinig kopieën van vinden.
Die zit gewoon bij de factory image en komt ook via de OTA mee.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 24-12-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jag schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:32:
Denk maar zo, het kan, dankzij beroerde dekking altijd slechter.
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/slurp.png

Je zal toch op je ski's daaronder zijn en niet kunnen remmen...

(het gele dingetje was omdat ik aan het autoracen was)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat gele is een vrije val in de ravijn :D

Dat heb ik als ik op 3G zit, vrije val naar beneden en dat tussen 2,5 tot 3,5 uur, afhankelijk van het bereik.

Op 2G en Wifi nog steeds een hele nette accu duur, gisteren wel 2x opladen omdat ik GTA: SA speelde, na 2 uur was de lol voorbij en ben ik van 100% naar 7% gegaan, wel de hele 2 uur gamen.

Trouwens, wie is van plan dit te proberen?

http://tweakers.net/nieuw...ndroid-aan.html#r_6648730

[ Voor 19% gewijzigd door Mizgala28 op 24-12-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

pjottum schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:44:
[...]

Denk maar zo, het kan, dankzij beroerde dekking altijd slechter.
[afbeelding]

Je zal toch op je ski's daaronder zijn en niet kunnen remmen...

(het gele dingetje was omdat ik aan het autoracen was)
Meer een soort buckelpiste zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Check. Vanmiddag of een ander rustig momentje tijdens de kerstdagen denk ik.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
Voor de geïnteresseerden: Xposed framework is een hele mooie oplossing als je op stock wil blijven maar toch van de features van bijvoorbeeld CM11 wil profiteren. Met 'modules' kun je dan features aan je stock ROM toevoegen. Je moet wel geroot zijn.
Een paar handige features:
  • Circle battery mod
  • Quicksettings aanpassen (GPS, auto-rotate toggles)
  • Navigation bar kleiner/groter maken, Pie controls icm expanded desktop
  • Reboot optie in power menu
  • 'Clear all' in multitask menu
  • Flashlight in lockscreen
Heb het nu twee dagen draaien en werkt echt perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zijn hier al tweakers aan de slag geweest met Ubuntu Touch?

Helaas net gelezen dat de nieuwe radio van 4.4.1+, die juist weer zo lekker zuinig is, niet werkt met Ubuntu Touch, anders had ik toch binnenkort eens wat geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mijn Nexus 4 laad momenteel niet altijd meer op tot 100%. Ik vrees dat dit het begin van het einde van mijn batterij is. Nu heb ik is eventjes rondgezien, maar je kan niet zoals bij de iPhone ergens je batterij laten vervangen ?

Als ik het zelf doe ben ik mijn garantie kwijt en daar ben ik ook niet zo blij om :s.

Is er dus een manier om je batterij te vervangen zonder je garantie kwijt te geraken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nactive schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:24:
Mijn Nexus 4 laad momenteel niet altijd meer op tot 100%. Ik vrees dat dit het begin van het einde van mijn batterij is. Nu heb ik is eventjes rondgezien, maar je kan niet zoals bij de iPhone ergens je batterij laten vervangen ?

Als ik het zelf doe ben ik mijn garantie kwijt en daar ben ik ook niet zo blij om :s.

Is er dus een manier om je batterij te vervangen zonder je garantie kwijt te geraken ?
Nee, want de batterij is non-replaceable. :/

Zelf doen is een optie, zag ik aan de youtubers, dus dat zou je kunnen overwegen.
Anders contact opnemen met LG.de/fr/uk/com/etc (waar je hem vandaan hebt) om dit te ontdekken...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nactive schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:24:

Toets in je dialer *#*#4636#*#* ga dan naar accu-informatie, daar kun je kijken of je accu staat goed is, als het goed is dan is er niks mis mee.

iPhones zijn enorm populair en heel veel mensen hebben er een, batterij daarvan laten vervangen is een eitje, bijna elke telco boer doet het.

Voor de Nexus 4 kun je zelf de batterij halen, vervangen is vrij makkelijk, maar als je nog garantie hebt zou ik gewoon contact opnemen met LG of dergelijke.

Ik heb zelf zo dat mijn batterij weleens van 100% naar 99% dropt tijdens laden maar even later weer op 100% staat, dat hoort erbij en dat had ik vroeger met de iPhone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Thrackan schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:08:
Zijn hier al tweakers aan de slag geweest met Ubuntu Touch?

Helaas net gelezen dat de nieuwe radio van 4.4.1+, die juist weer zo lekker zuinig is, niet werkt met Ubuntu Touch, anders had ik toch binnenkort eens wat geprobeerd.
Welke radio is dat die zo zuinig is? .48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

.97

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Kwam er net ook achter dat je eerst de radio van 4.3 moet terugflashen om het telefoonsysteem en de wifi te laten werken. Daar heb ik eigenlijk ook geen zin in ;)

Maar eh. net geïnstalleerd. Gek genoeg doet internet het wel, maar de WiFi inderdaad niet. Nou ja, toch ouderwets unlimited dataplan, dus... dan maar even geen WiFi, ik heb geen zin in die onzuinige 4.3 radio ;)

Oh en bellen doet het ook niet, maar dat gebruik ik toch nooit. Telefoon. Gek ding!

---

Het is wel heel snappy! Looking good!

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hey jongens, even een ander thema raak ik mijn garantie kwijt door rooten? Ik wil App Ops alsnog gebruiken en tegenwoordig werkt het alleen nog met een root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

nou. de browser is nog niet heel snappie met de tweakersnbgfd n ee. dat gaat niteheel soepel.. met 50 posts per pagina in het responsive design

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
En vandaag er ook achter gekomen dat een nexus 4 niet tegen een stootje kan.
Achter mijn laadkabel blijven hangen, nexus de grond op, plat met de voorkant op de grond. Scherm compleet gebarsten en reageert totaal niet meer... :(

• Pindasmeer
Mizgala28 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:11:
Hey jongens, even een ander thema raak ik mijn garantie kwijt door rooten? Ik wil App Ops alsnog gebruiken en tegenwoordig werkt het alleen nog met een root.
Ik denk dat je officieel je garantie kwijt bent, maar dat dat in de praktijk wel mee valt (als het overduidelijk hardware falen is maak je vaak gewoon nog aanspraak op garantie). Daarnaast kan je meestal het rooten wel ongedaan maken (mijn vorige Nexus 4 had een accu die niet heel goed was, en het apparaat viel uit bij gebruik van de flitser. Toen heb ik de stock ROM er weer op gezet, bootloader gelockt en verder geen problemen gehad met de garantie).

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
letatcest schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:15:
nou. de browser is nog niet heel snappie met de tweakersnbgfd n ee. dat gaat niteheel soepel.. met 50 posts per pagina in het responsive design
Dat is vreemd, bij mij wel. Gebruik ART, dat scheelt echt enorm, en eigenlijk alles werkt ermee.

• Nathank
  • Laatst online: 01-09 23:56
Hey, ff een vraagje over m'n oude schatje van voordat ik overstapte op de 5.
Mijn scherm sneuvelde toen ik op vakantie was, geen enkel schermdeel werkt meer nu. Is er een mogelijkheid dat ik toch nog over m'n vakantiefoto's kan beschikken? Omdat ik op vakantie was had ik schermvergrendeling, met zo'n patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nathank schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:23:
Hey, ff een vraagje over m'n oude schatje van voordat ik overstapte op de 5.
Mijn scherm sneuvelde toen ik op vakantie was, geen enkel schermdeel werkt meer nu. Is er een mogelijkheid dat ik toch nog over m'n vakantiefoto's kan beschikken? Omdat ik op vakantie was had ik schermvergrendeling, met zo'n patroon.
Met USB aan een PC hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hij moet hem ontgrendelen voor toegang tot bestanden, dat gaat moeilijk als de scherm stuk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mizgala28 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:37:
[...]

Hij moet hem ontgrendelen voor toegang tot bestanden, dat gaat moeilijk als de scherm stuk is :+
Hm, blijkbaar heb ik weinig kaas gegeten van ontgrendeling :D
Als de touch nog wel reageert zou je mogelijk op de tast nog de telefoon kunnen unlocken? Of booten in recovery mode, al weet ik niet heel zeker of je dan bij je bestanden kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Via recovery heb je toegang tot ADB en pull, dus zou je er wat af moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathank
Thrackan schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:50:
[...]

Hm, blijkbaar heb ik weinig kaas gegeten van ontgrendeling :D
Als de touch nog wel reageert zou je mogelijk op de tast nog de telefoon kunnen unlocken? Of booten in recovery mode, al weet ik niet heel zeker of je dan bij je bestanden kunt.
Ah, dat is niet zo duidelijk in mijn eerste bericht.
Het scherm laat nog wel alles zien, het is juist het touch gedeelte wat niet werkt.

Ik heb even zitten googlen over de recovery modus, maar is dat wel mogelijk zonder een root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
Radio dies sporadically on Nexus 4 after updating to 4.3

Heeft iemand hier ervaringen mee?

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58317

ik wel. sinds 2 weken. toestel onbruikbaar. Bij mij ontstonden de problemen bij de update naar android 4.4...

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zou zeggen, lees het topic eens door. Het is een bekend probleem van 4.3 met virtuele providers. Sinds 4.4.2 (radio .98) zou het opgelost moeten zijn van wat ik er van weet. Ikzelf heb er geen last van gehad in combinatie met Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
Bij mij ontstond het na de update naar 4.4.2.

Ik zit overigens bij T-Mobile. Stock Nexus 4.

Ik zal het topic idd eens doorbladeren.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathank
MegaTronics schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:03:
Via recovery heb je toegang tot ADB en pull, dus zou je er wat af moeten kunnen halen.
Als ik dmv de aanknop en volume down naar het recovery menu ga krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T70H1Dq.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Nathank op 28-12-2013 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Een tijdje terug heb ik gepost over mijn probleem met wifi battery drain. Het lijkt me overbodig mijzelf te quoten, dus doe ik het zo.
Eigenlijk lette ik nooit zo op het accu bebruik, totdat ik hierop attent werd gemaakt in oa dit topic. Na wat geëxperimenteer (rooten, bbs installeren, safe mode, apps verwijderen, noem maar op) was mijn conclusie dat het misschien niet afkomstig was van mijn nexus 4.
Google (xda etc) vertelde mij dat er een aantal routers bestaan die een battery drain veroorzaken in android devices. Heel fijn. En laat ik nu niet verbaasd zijn dat mijn linksys e4200 in dat lijstje staat. En uiteraard erkennen noch google, noch cisco het probleem.
Ik ben nog een beetje bezig geweest met wat geavanceerde instellingen in de e4200, zoals geadviseerd in een aantal topics op verschillende fora, maar die veranderingen hielpen niet echt.
Ik heb nu maar gekozen voor de simpele oplossing en gewoon een nieuwe router gehaald (asus rt-ac66u).
Wifi verbruikt nu iig geen absurde hoeveelheid accu meer. Dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:58
jacuzzi schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 03:11:
Een tijdje terug heb ik gepost over mijn probleem met wifi battery drain. Het lijkt me overbodig mijzelf te quoten, dus doe ik het zo.
Eigenlijk lette ik nooit zo op het accu bebruik, totdat ik hierop attent werd gemaakt in oa dit topic. Na wat geëxperimenteer (rooten, bbs installeren, safe mode, apps verwijderen, noem maar op) was mijn conclusie dat het misschien niet afkomstig was van mijn nexus 4.

Ik ben nog een beetje bezig geweest met wat geavanceerde instellingen in de e4200, zoals geadviseerd in een aantal topics op verschillende fora, maar die veranderingen hielpen niet echt.
Ik heb nu maar gekozen voor de simpele oplossing en gewoon een nieuwe router gehaald (asus rt-ac66u).
Wifi verbruikt nu iig geen absurde hoeveelheid accu meer. Dus opgelost.
Hier hebben we allemaal wat aan.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nathank schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:54:
[...]

Als ik dmv de aanknop en volume down naar het recovery menu ga krijg ik dit:
[afbeelding]
Zo te zien heb je geen custom recovery. Je zou nu power + volume + kunnen gebruiken om te kijken of je dan in de stock recovery komt. Met een beetje mazzel kun je dan via ADB alsnog data eraf halen. Kwestie van Nexus aansluiten via USB en de drivers installeren (als je dat nog niet gedaan had) en de SDK tools opstarten.

Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]