Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Nou ik weet niet of dit een 'ik heb onder een steen gelegen post is', of dat dit ook voor andere nieuw is..
Maar iedereen kent het in en uit zoomen met 2 vingers wel ga ik vanuit ;) maar je kunt blijkbaar ook zoomen met 1 vinger :)
En dat gaat behoorlijk simpel.. Als je met je vinger dubbel tikt op het scherm maar de 2e tik vast houd dan kun je als je vinger omhoog/ omlaag doet zoomen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

The-Source schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:48:
Nou ik weet niet of dit een 'ik heb onder een steen gelegen post is', of dat dit ook voor andere nieuw is..
Maar iedereen kent het in en uit zoomen met 2 vingers wel ga ik vanuit ;) maar je kunt blijkbaar ook zoomen met 1 vinger :)
En dat gaat behoorlijk simpel.. Als je met je vinger dubbel tikt op het scherm maar de 2e tik vast houd dan kun je als je vinger omhoog/ omlaag doet zoomen.
Nice, ik wist het iig. nog niet!
D-TECH schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:23:
[...]

Dat is vreemd, bij mij wel. Gebruik ART, dat scheelt echt enorm, en eigenlijk alles werkt ermee.
Ah, dat slechte scrollen was dus in Ubuntu Touch, niet in Android. Was aan het pielen en deelde mijn ervaring ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
The-Source schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:48:
Dat met 1 vinger is een functie van Chrome, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:21:
[...]

Dat met 1 vinger is een functie van Chrome, erg handig.
En Google maps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus sinds 3 dagen gebruik ik ART, ik ben best tevreden mee maar ik denk dat ik terug ga naar Dalvik, ART ins in beta en dat is begrijpelijk maar er gebeuren soms onverwachte dingen.

Vandaag liep de hele telefoon alweer vast toen ik een foto wou maken, achteraf kon wel maar dit is niet wenselijk, batterijduur is hetzelfde en sommige apps starten sneller en andere trager, hier een hele lijstje:

- 9292, werkt normaal zonder crash, grappig genoeg crasht hij af en toe wel onder Dalvik
- Google Agenda, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- AndroidWorld, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Berichten, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Calculator, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Camera (stock), 2x voorgekomen dat de hele telefoon opnieuw moest starten, meestal werkt het prima maar niet altijd dus.
- Chrome, hetzelfde als onder Dalvik, maar scrollen gaat vloeiender.
- Dead Trigger 2, crasht iedere keer, opstarten niet mogelijk.
- E-Mail (stock), precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Google Earth, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Facebook, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- File Manager, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Flow Free, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Galerij,hetzelfde als onder Dalvik, swipen tussen de foto's gaat "iets" soepeler maar niet echt merkbaar.
- GameBoid, crasht af en toe tijdens opstarten, soms is paar keer opnieuw starten noodzakelijk maar dan werkt hij goed.
- Gmail, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Google Now en Search, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- GTA: SA, hetzelfde als onder Dalvik. af en toe een GPU glitch waardoor de achtergrond (lucht) wit wordt, de game blijft werken maar het is zwaar irritant.
- GTA 3, zie GTA: SA
- Jetpack Joyride, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Keep, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Klok (stock), precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Google Maps, inladen gaat stuk sneller, locatie vinden via GPS (wifi uit) gaat veel sneller, met wifi aan hetzelfde als onder Dalvik.
- Facebook Messenger, werkt stabiel en start merkbaar sneller op.
- Minecraft PE, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Vodafone app, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- NOS, werkt stabiel en na opstarten net zo snel als onder Dalvik, echter duurt het opstarten zelf merkbaar langer dan onder Dalvik.
- NPO, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Personen, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Play Music, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Power Toggles, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- QuickOffice, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Reclamefolder, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Skype, start merkbaar trager op, na opstarten werkt hij even snel en stabiel als onder Dalvik.
- Speedtest, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Telefoon, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Temple Run 2, crasht af en toe bij opstarten, vreemde bug onder ART (uitgetest) dat je geen daily events binnen krijgt, erg vreemd.
- Translate, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- TuneIn Radio, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Telefort Online TV, precies hetzelfde als onder Dalvik.
- Yahoo Weer, de app zelf werkt precies hetzelfde als onder Dalvik, de widget heeft de neiging om te crashen.
- Whatsapp, it depends zou ik zeggen, de ene keer start hij sneller dan onder Dalvik, soms ook flink trager, de app werkt stabiel en snel na opstarten.
- Youtube, precies hetzelfde als onder Dalvik.

Met "precies hetzelfde als onder Dalvik" bedoel ik dat de app hetzelfde werkt qua stabiliteit en snelheid als onder Dalvik, dus geen verschil onder ART.

Dus niet veel bijzonders maar ik wou het even melden, ik ga terug naar Dalvik want sommige dingen irriteren mij nog, ik ben wel positief verbaasd dat het in beta stadium zo goed werkt, ik vind de genoemde problemen met apps wel meevallen vergeleken hoe andere programma's met de stempel beta het deden.

Trouwens ik heb iets ontdekt, als mijn Nexus 4 volledig is opgeladen dan trilt hij even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:08
Ik wens allen een voorspoedig en gezond 2014!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Sinds augustus ben ik blije gebruiker van mijn Nexus 4 en heb er nog nooit problemen mee gehad. Tot nu dan.. Gisteravond viel mijn mobiel uit en ik wilde hem daarna aan de oplader leggen om hem om te laden, maar het ledje ging niet aan en de mobiel kreeg ik ook niet aan. Ik heb hem toen maar gewoon de hele nacht aan de lader gehangen, maar ook nu in de ochtend krijg ik hem met geen mogelijkheid aan. De USB-kabel kan wel nog andere apparaten opladen, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heeft mijn mobiel gistermiddag nog gewoon aan die kabel gehangen en ging alles prima.
Een beetje rondzoeken op internet bracht me bij het volgende topic: http://forums.androidcent...s-4-wont-turn-charge.html

Dit lijkt precies op mijn probleem, maar helaas werkt geen van de daar genoemde oplossingen voor mij.
Heeft iemand anders hier ook al een keer zo'n probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
power button al 10+ seconden in gedrukt gehouden?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
Ja alle mogelijke combinaties van powerknop met of zonder volumeknop heb ik inmiddels geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53
heiders schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:56:
Ja alle mogelijke combinaties van powerknop met of zonder volumeknop heb ik inmiddels geprobeerd..
Denk dat dat dit de oplossing is...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2250454

Of misschien is je batterij helemaal overleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Razer op 02-01-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:05
Mizgala28 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:02:
Dus sinds 3 dagen gebruik ik ART, ik ben best tevreden mee maar ik denk dat ik terug ga naar Dalvik, ART ins in beta en dat is begrijpelijk maar er gebeuren soms onverwachte dingen.

Vandaag liep de hele telefoon alweer vast toen ik een foto wou maken, achteraf kon wel maar dit is niet wenselijk, batterijduur is hetzelfde en sommige apps starten sneller en andere trager, hier een hele lijstje:

*knip*

Met "precies hetzelfde als onder Dalvik" bedoel ik dat de app hetzelfde werkt qua stabiliteit en snelheid als onder Dalvik, dus geen verschil onder ART.

Dus niet veel bijzonders maar ik wou het even melden, ik ga terug naar Dalvik want sommige dingen irriteren mij nog, ik ben wel positief verbaasd dat het in beta stadium zo goed werkt, ik vind de genoemde problemen met apps wel meevallen vergeleken hoe andere programma's met de stempel beta het deden.

Trouwens ik heb iets ontdekt, als mijn Nexus 4 volledig is opgeladen dan trilt hij even.
Bedankt voor je lijstje en ervaringen! Voorlopig ART dus nog niet de heilige graal van Android waardoor alles veel sneller/beter loopt. Ben benieuwd wanneer Google het officieel gaat aankondigen, en hoe het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
Razer schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Denk dat dat dit de oplossing is...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2250454

Of misschien is je batterij helemaal overleden.
Bedankt voor het meezoeken! Ik denk dat dit alleen niet precies hetzelfde probleem is. In dat topic gaat het erover dat het rode ledje blijft branden en de telefoon verder niks doet. Mijn telefoon geeft 0 respons, dus ook geen rood lampje. Al even aan de telefoon gehangen met studentmobiel om hem eventueel op te sturen, maar doordat er een klein barstje in de achterkant zit is mijn garantie verlopen.. :-(
Dus ik zoek nog naar een eventueel andere oplossing voor ik alle reparatiekosten etc moet gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Ik heb een tijdje terug mijn Nexus 4 geflashed met de stock 4.4.2 rom met behulp van deze handleiding. Mijn batterijduur is aanzienlijk verbeterd dan het dat het was na de 4.2, 4.3, 4.4 en 4.4.2 updatecycles.

Dit betreft een korte dag (1 januari, lichtelijke kater ;)), maar wel met 4 uur scherm-aan-tijd op automatische helderheid en nog 23% over:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/N4_batterijduur.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/N4_batterijduur2.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/N4_batterijduur3.png

[ Voor 12% gewijzigd door nMad op 02-01-2014 15:15 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:49
Cool. Ook 3G gebruikt of alleen maar Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Pino112 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:41:
Cool. Ook 3G gebruikt of alleen maar Wifi?
Beide, maar met name WiFi (ongeveer 75%).

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Ik heb een smart TV thuis van Samsung (UE40EH5300) die ik graag wil mirroren met mn Nexus 4 zodat ik mn games als het ware op de telefoon spelen kan. Ik kan het echter niet voor elkaar krijgen en nergens duidelijk een oplossing vinden via google. Heeft iemand dat wel eens voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:56
tonyto_tp schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:16:
Voor de geïnteresseerden: Xposed framework is een hele mooie oplossing als je op stock wil blijven maar toch van de features van bijvoorbeeld CM11 wil profiteren. Met 'modules' kun je dan features aan je stock ROM toevoegen. Je moet wel geroot zijn.
Een paar handige features:
  • Circle battery mod
  • Quicksettings aanpassen (GPS, auto-rotate toggles)
  • Navigation bar kleiner/groter maken, Pie controls icm expanded desktop
  • Reboot optie in power menu
  • 'Clear all' in multitask menu
  • Flashlight in lockscreen
Heb het nu twee dagen draaien en werkt echt perfect :9
Gister en vandaag mee gespeeld en moet zeggen dat het super simpel is en echt veel toevoegt! Goeie vervanging voor custom rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Flink verveeld dus even net de "echte" Google Now gespeeld.

Dus even de systeem taal op US English en spelen maar, werkt goed maar echt een stad als Haarlem zoeken lukt 9/10 niet, krijg je vaak Harlem een wijk in New York.

Maar veel nuttige en soms vage informatie, Armin van Buuren is 1.88 en Jennifer Lopez is 1.64, soms merk ik dat hij je verkeerd begrijpt en dan kan het mis gaan (je zegt "tell me about Calvé peanut butter" en hij komt met "tell me about Calvin penis butter").

Maar vaak lukt het wel, ik weet niet hoe het met stand-by zit want ik heb hem weer helemaal uit gezet (ik wil Nederlands als systeem taal maar dan heb je bijna niks aan Now) maar na 36 minuten spelen ben ik 14% van de accu kwijt.

Ook wist hij precies mijn locatie zoals het echt is en ook de weer was van goede locatie, maar iedere keer als ik ernaar vroeg zei hij dus de stad ernaast maar liet mijn locatie zien, en verder zocht hij altijd naar dingen daar en niet hier.

Voor de rest is het geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Over accu's gesproken:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/nexus4accu.jpg

Een paar dagen bijna niets doen met je telefoon levert een lange standbytijd op. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

nMad schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:11:
Ik heb een tijdje terug mijn Nexus 4 geflashed met de stock 4.4.2 rom met behulp van deze handleiding. Mijn batterijduur is aanzienlijk verbeterd dan het dat het was na de 4.2, 4.3, 4.4 en 4.4.2 updatecycles.

Dit betreft een korte dag (1 januari, lichtelijke kater ;)), maar wel met 4 uur scherm-aan-tijd op automatische helderheid en nog 23% over:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt, ik heb ook deze methode gebruikt gezien de OTA update problemen gaf. Eerste lukte het niet maar ik zag later dat de USBdriver twee keer geïnstalleerd moest worden. Verder had ik opeens een 8GB N4 ipv mijn 16GB maar dat werd gelukkig opgelost door een factoryreset.

Om nou te zeggen dat ik veel verschil merk tov 4.2; nee. :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14

Laguna

Connaisseur

MegaTronics schreef op zondag 05 januari 2014 @ 08:57:
Over accu's gesproken:

Een paar dagen bijna niets doen met je telefoon levert een lange standbytijd op. :p
Altijd fijn om dan toch even je schermtijd te vermelden, al is bij voorbaat al te zien dat dit laag is ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
http://android-developers...gle-play-services-41.html

Goed nieuws! Hopelijk zal het voor verbetering van de accuduur zorgen.

[ Voor 37% gewijzigd door nMad op 10-01-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat mij wel is opgevallen sinds Android 4.3 is dat het draadloze opladen niet altijd goed werkt. Hij laad wel op, maar zodra die volledig opgeladen is, loopt die ook vaak redelijk snel weer leeg omdat Android System hem wakker houd. Zelfs als je hem van de lader haalt als die vol is, loopt die sneller leeg. De oplossing is dan om de telefoon te rebooten en dan werkt die weer gewoon. Laad je de Nexus gewoon op met een lader in de USB poort, dan laad die op tot 100% en blijft op dat niveau en slurpt Androis System hem niet leeg. Dus voortaan laad ik hem wel weer op via een bureaulader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MegaTronics schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:15:
Wat mij wel is opgevallen sinds Android 4.3 is dat het draadloze opladen niet altijd goed werkt. Hij laad wel op, maar zodra die volledig opgeladen is, loopt die ook vaak redelijk snel weer leeg omdat Android System hem wakker houd. Zelfs als je hem van de lader haalt als die vol is, loopt die sneller leeg. De oplossing is dan om de telefoon te rebooten en dan werkt die weer gewoon. Laad je de Nexus gewoon op met een lader in de USB poort, dan laad die op tot 100% en blijft op dat niveau en slurpt Androis System hem niet leeg. Dus voortaan laad ik hem wel weer op via een bureaulader.
bij 4.4 is dit gefixed, 4.3 had hier inderdaad een bug. (4.2 overigens weer niet)

En fix voor de bug(wel root nodig) heb ik ooit op xda gevonden, probleem zit em in het actief houden van de g sensor, de app released deze automatisch

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
Prulleman schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:12:
[...]
bij 4.4 is dit gefixed, 4.3 had hier inderdaad een bug. (4.2 overigens weer niet)

En fix voor de bug(wel root nodig) heb ik ooit op xda gevonden, probleem zit em in het actief houden van de g sensor, de app released deze automatisch
Ah, dus daarom liep hij bij mij onder 4.3 zo snel leeg... Ik dacht dat het een nare drain was en heb gewoon nog zo'n Qi lader gekocht voor op mijn werk...

Ach, het is best handig om er 2 te hebben.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nu met 4.4 treed het nog steeds op, heel af en toe gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42

Zewatanejo

Fine Thanks!

Sinds 4.4.2 heb ik problemen met WiFi. Terwijl er verbinding lijkt te zijn met WiFi wordt er toch mobiele data verbruikt. Vervelend als dit gebeurd als je YouTube gebruikt. Verder is ook Whatsapp zeer onstabiel. Ik bedoel daarmee dat echt bijna alle berichten delayed zijn. Overigens is dit ook zo met 3g, dus of het met de onstabiele WiFi te maken heeft vraag ik me af.

Iemand meer met dergelijke problemen?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zewatanejo schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:25:
Sinds 4.4.2 heb ik problemen met WiFi. Terwijl er verbinding lijkt te zijn met WiFi wordt er toch mobiele data verbruikt. Vervelend als dit gebeurd als je YouTube gebruikt. Verder is ook Whatsapp zeer onstabiel. Ik bedoel daarmee dat echt bijna alle berichten delayed zijn. Overigens is dit ook zo met 3g, dus of het met de onstabiele WiFi te maken heeft vraag ik me af.

Iemand meer met dergelijke problemen?
Het WhatsApp probleem heb ik ook opgemerkt. Berichten komen soms binnen met een vertraging van een half uur. Als ik eenmaal bezig ben met heen en weer sturen, dan komen de berichten direct aan, maar als de telefoon een tijdje idle gelegen heeft en ik krijg een bericht binnen, kan dat 1-30 minuten duren. Geen peil op te trekken.

De optie "Optimize WIFI" (die het batterijverbruik vermindert) maakt niks uit: aan of uit maakt geen verschil. WhatsApp op 3G heb ik nog niet geprobeerd, want ik heb bijna overal waar ik kom WIFI. De enige momenten waarop dat niet zo is, is in het OV c.q. in de stad, maar ik heb toevallig onderweg nog geen berichten ontvangen.

Ik heb wel gemerkt dat het vertragingsprobleem op alle Wifi-netwerken waar ik zit voorkomt, dus het is waarschijnlijk geen probleem met de router. Pasgeleden was ik bij mijn tante, en stuurde ze me als test een WA-bericht; ik heb er 7 minuten op moeten wachten, terwijl we op dezelfde router zaten. Zij meldde me dat ze nooit vertraging heeft als ze berichten verstuurt en ontvangt; dat gebeurt alleen bij mij. (En ik ben de enige in mijn omgeving met een Nexus 4: alle anderen zijn Samsung, HTC, iPhone, één oudere Blackberry, en de nieuwe Moto G van mijn moeder.)

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 13-01-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Katsunami schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:27:
[...]

Het WhatsApp probleem heb ik ook opgemerkt. Berichten komen soms binnen met een vertraging van een half uur. Als ik eenmaal bezig ben met heen en weer sturen, dan komen de berichten direct aan, maar als de telefoon een tijdje idle gelegen heeft en ik krijg een bericht binnen, kan dat 1-30 minuten duren. Geen peil op te trekken.

De optie "Optimize WIFI" (die het batterijverbruik vermindert) maakt niks uit: aan of uit maakt geen verschil. WhatsApp op 3G heb ik nog niet geprobeerd, want ik heb bijna overal waar ik kom WIFI. De enige momenten waarop dat niet zo is, is in het OV c.q. in de stad, maar ik heb toevallig onderweg nog geen berichten ontvangen.

Ik heb wel gemerkt dat het vertragingsprobleem op alle Wifi-netwerken waar ik zit voorkomt, dus het is waarschijnlijk geen probleem met de router. Pasgeleden was ik bij mijn tante, en stuurde ze me als test een WA-bericht; ik heb er 7 minuten op moeten wachten, terwijl we op dezelfde router zaten. Zij meldde me dat ze nooit vertraging heeft als ze berichten verstuurt en ontvangt; dat gebeurt alleen bij mij. (En ik ben de enige in mijn omgeving met een Nexus 4: alle anderen zijn Samsung, HTC, iPhone, één oudere Blackberry, en de nieuwe Moto G van mijn moeder.)
Net geprobeerd op mijn N4, berichten komen binnen 10 seconden binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 01-10 10:43
Katsunami schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:27:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_J
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:57
Ik heb de laatste tijd vaker last van het uitvallen van m'n nexus. Voorheen gebeurde dit max 1x per maand maar gister 2x op 1 dag. Heel lang inhouden van de power-knop lijkt de enige manier te zijn om hem weer tot leven te wekken.
Bijkomend nadeel is dat de accu 10-15% per keer verliest.

Ik draai 4.4.2 en de telefoon is nooit geroot.
Wie weet waar ik de oplossing moet zoeken?
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/2014-01-12%2022.07.34.png?w=AACaK_Y73GlCdNcbzcJSIP2W0KgFbHCLezKUZr-FEVGWDA&_subject_uid=41273013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zwaar irritant als je met een Nexus 4 met dit weer (veel zon) buiten dingen via 3G moet regelen, bereik max, verlichting max en iedere minuut 1% a 2% van de accu af.

Doen we hetzelfde op wifi dan is het ineens 1% per 8 a 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Ivo_J schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:35:
Ik heb de laatste tijd vaker last van het uitvallen van m'n nexus. Voorheen gebeurde dit max 1x per maand maar gister 2x op 1 dag. Heel lang inhouden van de power-knop lijkt de enige manier te zijn om hem weer tot leven te wekken.

[afbeelding]
Hier precies hetzelfde probleem (Nexus 4, compleet stock, Hi SIM-kaart). Wellicht een bug van Google Play Services of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:49
FabianNL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:47:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem (Nexus 4, compleet stock, Hi SIM-kaart). Wellicht een bug van Google Play Services of iets dergelijks?
Heb je de nieuwste?
nieuws: Google verbetert accuduur Android met nieuwe versie Play Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb sinds 4.4.x (volledig stock) ook het probleem dat hij af en toe spontaan uit lijkt te vallen, ongeacht de batterijstatus. Ik geloof alleen dat hij niet uitvalt, maar dat het scherm gewoon niet meer aan wil, want ik zag mijn notificatieled nog steeds knipperen voor een nieuwe mail.
Na een beetje zoeken weet ik nu wel hoe je hieruit komt. Aan de oplader en dan power button een paar seconden indrukken laat hem opnieuw opstarten, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe je dit gedrag echt kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

TheLemon schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:54:
Ik heb sinds 4.4.x (volledig stock) ook het probleem dat hij af en toe spontaan uit lijkt te vallen, ongeacht de batterijstatus. Ik geloof alleen dat hij niet uitvalt, maar dat het scherm gewoon niet meer aan wil, want ik zag mijn notificatieled nog steeds knipperen voor een nieuwe mail.
Na een beetje zoeken weet ik nu wel hoe je hieruit komt. Aan de oplader en dan power button een paar seconden indrukken laat hem opnieuw opstarten, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe je dit gedrag echt kan voorkomen?
Hier loop ik al sinds 4.3 tegenaan. Het kunnen bepaalde apps zijn was bij mij de conclusie. De telefoon knippert nog wel maar geluiden maakt ie ook niet meer en mensen kunnen je niet meer bereiken. Dat is het meest irritante ervan, want je hebt niks door totdat je em een keer nodig hebt of denkt, wat is het stil hehe. Reset was de enige oplossing. Custom ROM of stock maakte niks uit bij mij. Heb de app nooit kunnen vinden of betrappen. Heel af en toe heb ik er nog last van maar nu ik naar ART ben gegaan iets minder.

Zucht. Best wel een dealbreaker. Heb op het punt gestaan een ander toestel te nemen en zelfs ander OS. Het vervelendste naast een toestel wat het gewoon niet doet is; Het duurt vaak een week of meer voordat het weer gebeurt. Dus hoe kom je er in godesnaam achter wat het is als het log ook niks meldt... App voor app verwijderen en dan weer wachten tot het gebeurt. Op een gegeven moment is het een maand niet gebeurt en weet je het. Maar zoals je begrijpt, duurt dat een eeuwigheid hehe. Ik loop er dan ook al mee sinds 4.3. Had er ook niet het geduld voor na enige tijd om het app voor app te doen.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:44
Jivebunny schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:11:
[...]
......Hier loop ik al sinds 4.3 tegenaan. Het kunnen bepaalde apps zijn was bij mij de conclusie.....
Ben hier nooit tegen aan gelopen. Voorheen wel het probleem van simlock icm virtuele provider maar dat is sinds 4.4 verholpen. Draai custom roms sinds ik de telefoon heb aangeschaft (feb 2013). Heb geen exotische apps. Draai je ook gedownloade APK's?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Bo0bz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:17:
[...]

Ben hier nooit tegen aan gelopen. Voorheen wel het probleem van simlock icm virtuele provider maar dat is sinds 4.4 verholpen. Draai custom roms sinds ik de telefoon heb aangeschaft (feb 2013). Heb geen exotische apps. Draai je ook gedownloade APK's?
Neen, playstore only en ook nog eens de mainstream apps. Heb nog gedacht aan rotte hardware, maar zoals ik al zei, het gaat nu best wel goed eigenlijk met ART icm CM11 en stock apps veelal.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Mijn Nexus 4 doet geen auto-brightness meer... Weet niet precies hoelang al, het begon me vorige week op te vallen dat het scherm wel erg donker bleef terwijl ik overdag buiten liep. Als ik manual de brightness aanpas werkt dat gewoon naar behoren.

Die sensor zit linksboven toch? Daar zit volgens mij de proximity sensor en de licht sensor. Er zit niets op de sensors, gewoon helemaal vrij/schoon.

Mijn gevoel zegt dat het hardware gerelateerd is en niet zozeer software. Heeft iemand anders hier last van met Android 4.4.2? Misschien is de sensor stuk gegaan toen hij een keer viel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
X-plosive schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:56:
Mijn Nexus 4 doet geen auto-brightness meer... Weet niet precies hoelang al, het begon me vorige week op te vallen dat het scherm wel erg donker bleef terwijl ik overdag buiten liep. Als ik manual de brightness aanpas werkt dat gewoon naar behoren.

Die sensor zit linksboven toch? Daar zit volgens mij de proximity sensor en de licht sensor. Er zit niets op de sensors, gewoon helemaal vrij/schoon.

Mijn gevoel zegt dat het hardware gerelateerd is en niet zozeer software. Heeft iemand anders hier last van met Android 4.4.2? Misschien is de sensor stuk gegaan toen hij een keer viel ofzo.
Probeer de app Lux eens uit de playstore. Je kunt dan aflezen hoeveel licht je sensor leest. Zo weet je zeker of het je sensor is of dat het software gerelateerd is.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Bedankt voor de tip Bo0bz, Lux zegt dat er permanent 10000 lx licht op de sensor valt. Sensor is dus waarschijnlijk stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
X-plosive schreef op zondag 19 januari 2014 @ 09:44:
Bedankt voor de tip Bo0bz, Lux zegt dat er permanent 10000 lx licht op de sensor valt. Sensor is dus waarschijnlijk stuk.
Toch bijzonder dat lux 10000lx registreert aangezien dit de maximale waarde is. Dit staat tegenover je klachten van het te donkere scherm. Je kunt inderdaad het beste je telefoon laten repareren. Zorg er voor dat je telefoon leeg is en je bestanden hebt geback-upt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 14:35
Vanmorgen mijn Nexus 4 in de sportschool laten vallen, kapot scherm, digitizer en strookje LCD :(

Nu kan ik de onderdelen in huis halen voor 100 euro en de reparatie zelf doen, maar ik heb daar geen ervaring mee en het risico dat ik verder van huis raak is dus best aanwezig. Voor 160 euro kan ik hem laten repareren, maar ik twijfel of te telefoon dat nog waard is als ik voor 390 een Nexus 5 heb...

Lastige afweging en doodzonde van het geld, de N4 was zelfs na een jaar nog een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Clock schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:08:
Vanmorgen mijn Nexus 4 in de sportschool laten vallen, kapot scherm, digitizer en strookje LCD :(

Nu kan ik de onderdelen in huis halen voor 100 euro en de reparatie zelf doen, maar ik heb daar geen ervaring mee en het risico dat ik verder van huis raak is dus best aanwezig. Voor 160 euro kan ik hem laten repareren, maar ik twijfel of te telefoon dat nog waard is als ik voor 390 een Nexus 5 heb...

Lastige afweging en doodzonde van het geld, de N4 was zelfs na een jaar nog een prima toestel.
Ik snap dat je nu in diepe rouw zit, maar zat daar een hoesje omheen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Zarif schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:20:
[...]

Ik snap dat je nu in diepe rouw zit, maar zat daar een hoesje omheen? :X
Nope, doe ik niet uit (dure) principe. Ik koop een mooie en strakke telefoon, die wil ik niet verkrachten met een floffy hoesje.

Al moet ik zeggen dat ik op dit moment de berscherming van een hoesje had gewaardeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:25
Recentelijk de Nexus 4 gekocht. Prachtig toestel, en hoewel hij een tijdje uit is kan hij naar mijn mening nog goed meekomen met de concurrentie. Enig vraagteken dat ik heb is de camera: naar mijn mening produceert deze nogal wat ruis. Zelfs bij daglicht is het detail niet zo heel hoog. (in vergelijking met mijn oude Xperia P). Ligt dit aan mijn toestel,of hoef ik me nergens zorgen om te maken? Ter verduidelijking een foto die ik deze namiddag genomen heb: https://drive.google.com/...ibU02V0k/edit?usp=sharing (ik hoop dat de link werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:08:

Voor 80 euro ben je trouwens klaar ;-) en de reparatie is prima zelf uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:00:
[...]

Voor 80 euro ben je trouwens klaar ;-) en de reparatie is prima zelf uit te voeren.
Waar haal je de onderdelen dan? Heb even het N4 (de)assembly filmpje gekeken, en dat ziet er idd doebaar uit. Hier is het incl BTW en verzending 115 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik even aan mijn man moeten vragen, geloof dat het ebay is maar je had ook nog spare lg? Mocht je er hulp bij willen hebben mag je ook langs komen.

Stuur je zo wel een prive bericht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 21:45

[afbeelding]
Ik heb ook al enkele keren zoiets waargenomen. Na wat zoeken vond ik hetzelfde ongeveer op XDA, maar helaas zonder oplossing...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48036973#3

[ Voor 53% gewijzigd door bresjt op 19-01-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
ik heb sinds een goede week (weeral) een batterijbug. Begint mij serieus tegen te steken want sinds Android 4.2.2. loop ik van bug naar bug...
Volgens de batterij statistiekjes is de boosdoener (weeral) google services... (hoewel bij android 4.3 was het google play services, is dit hetzelfde?)
met bijna een uur screen on time gisteren verbruikte dit vlot het dubbele van mijn scherm.
Ik heb al gecontroleerd en ik zit reeds op versie 4.1.32 van google play services.
Nog mensen die dit probleem hebben/hadden en die weten hoe het op te lossen?
ik draai alles stock en integenstelling tot vroeger lost heropstarten het probleem zelfs niet tijdelijk op.

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:03
Clock schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:05:
[...]

Waar haal je de onderdelen dan? Heb even het N4 (de)assembly filmpje gekeken, en dat ziet er idd doebaar uit. Hier is het incl BTW en verzending 115 euro.
ik was paar euro minder kwijt ook via sparesLG. Het vervangen van het scherm+digitizer was verrassend eenvoudig mbv youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:25
carks schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:41:
Recentelijk de Nexus 4 gekocht. Prachtig toestel, en hoewel hij een tijdje uit is kan hij naar mijn mening nog goed meekomen met de concurrentie. Enig vraagteken dat ik heb is de camera: naar mijn mening produceert deze nogal wat ruis. Zelfs bij daglicht is het detail niet zo heel hoog. (in vergelijking met mijn oude Xperia P). Ligt dit aan mijn toestel,of hoef ik me nergens zorgen om te maken? Ter verduidelijking een foto die ik deze namiddag genomen heb: https://drive.google.com/...ibU02V0k/edit?usp=sharing (ik hoop dat de link werkt).
Is dit normaal, of is dit een (bekend) probleem met de Nexus 4? alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
carks schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:15:
[...]

Is dit normaal, of is dit een (bekend) probleem met de Nexus 4? alvast dank :)
Nope, doodnormaal, je kan wel een mooie foto maken maar dan moet je geluk hebben.

Nou paar daagjes de accu besparings modus getest bij locatie, iedere keer iets van tussen 0 a 5 meer accuduur, dus terug naar nauwkeurig want de verschil is zo miniem als het maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Laatst online: 09:43
Mizgala28 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:48:
[...]

Nope, doodnormaal, je kan wel een mooie foto maken maar dan moet je geluk hebben.
Probeer eens de HDR aan of uit te zetten. Kan wat helpen soms heb ik de indruk.

[ Voor 24% gewijzigd door TheCeet op 20-01-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
TheCeet schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:47:
[...]

Probeer eens de HDR aan of uit te zetten. Kan wat helpen soms heb ik de indruk.
Ik doelde op foto zonder HDR, met HDR krijgt je als je geduldig bent wel mooie plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Mizgala28 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 06:33:
[...]

Ik doelde op foto zonder HDR, met HDR krijgt je als je geduldig bent wel mooie plaatjes.
Kijk hier eens voor wat plaatjes: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2000602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Hallo,
Ik heb een vraag over het batterij verbruik, mijn zusje heeft ook een nexus 4 met android 4.4.2.
En ze klaagt over de batterij drain, een kwartiertje Runtastic met gps en muziek laat haar telefoon van 35% naar compleet 0 gaan.
Is dat niet erg veel? Zijn er meerdere mensen die wat z'n grote drain hebben? En wat valt er aan te doen?
Ik draai zelf tevens miui rom, de batterij is ook daar niet super, maar het bevalt me nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sjefke9 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:51:
Hallo,
Ik heb een vraag over het batterij verbruik, mijn zusje heeft ook een nexus 4 met android 4.4.2.
En ze klaagt over de batterij drain, een kwartiertje Runtastic met gps en muziek laat haar telefoon van 35% naar compleet 0 gaan.
Is dat niet erg veel? Zijn er meerdere mensen die wat z'n grote drain hebben? En wat valt er aan te doen?
Ik draai zelf tevens miui rom, de batterij is ook daar niet super, maar het bevalt me nog prima.
misschien is de calibratie een beetje 'off". Loopt ie in dezelfde tijd ook leeg van 100 naar 65?

dit is niet normaal, je zou bij zware belasting misschien wel tussen de 20 en 40 % per uur kunnen gebruiken, maar geen 35 per kwartier...

kan ook nog dat de accu stuk is, maar dan zou je het ook bij andere zaken en standby tijd moeten merken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Na Ubuntu Touch, nu ook Salfish OS voor de Nexus 4.

http://mblog.gsmarena.com/nexus-4-can-rock-the-sailfish-os/

[ Voor 42% gewijzigd door Mizgala28 op 22-01-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik heb sinds deze week een probleem.
Iedere morgen geeft Android aan dat opslagruimte bijna vol is, er is nog maar rond de 100-150 MB vrij. Dus verwijder ik wat apps en mp3's en telefoon is weer te gebruiken met 500MB vrij. Gaat de hele dag goed, tot 's morgens dan is de opslagruimte weer bijna op en doe ik precies hetzelfde... Iedere nacht 'verdwijnt' dus zo'n 300-400 mb van het toestel ook wanneer ik dus steeds mp3's / apps van de sd kaart af haal, hoe kan dit? Ik sluit alle apps in het geheugen maar daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Niet een of andere backup app lopen die elke nacht een backup maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Kan niet wachten om er in elk geval een ander OS op te gooien. Was ook de voornaamste reden voor aankoop van de N4.

Ubuntu Touch draait voor geen meter nog op de N4 (en development lijkt ook stil te liggen op XDA) dus als Sailfish er vloeiend op draait, is dat mijn vervanger.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Deezers schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 06:10:
Iedere morgen geeft Android aan dat opslagruimte bijna vol is, er is nog maar rond de 100-150 MB vrij. Dus verwijder ik wat apps en mp3's en telefoon is weer te gebruiken met 500MB vrij. Gaat de hele dag goed, tot 's morgens dan is de opslagruimte weer bijna op en doe ik precies hetzelfde... Iedere nacht 'verdwijnt' dus zo'n 300-400 mb van het toestel ook wanneer ik dus steeds mp3's / apps van de sd kaart af haal, hoe kan dit? Ik sluit alle apps in het geheugen maar daar ligt het niet aan.
Download ES File Explorer en doe 'SD-kaart analyse'. Dan zie je precies hoe groot alle mappen zijn. Waarschijnlijk zie je dan meteen waar het mis gaat. Zo niet, alles ff opschrijven/screenshots maken en de volgende dag kijken welke map met 300 a 400 MB gegroeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Deezers schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 06:10:
Ik gebruik Storage Analyzer om te kijken wat er zoveel ruimte inneemt:
https://play.google.com/s...velokment.storageanalyser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Een simpele variant zit al ingebouwd in Android (Settings - Storage), daar kun je ook al de eerste check mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ricepuppet schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:31:
[...]

Kan niet wachten om er in elk geval een ander OS op te gooien. Was ook de voornaamste reden voor aankoop van de N4.

Ubuntu Touch draait voor geen meter nog op de N4 (en development lijkt ook stil te liggen op XDA) dus als Sailfish er vloeiend op draait, is dat mijn vervanger.
Ik had ook de hoop dat met de dualboot-optie vaker een update uit zou komen voor U-Touch in dualbootmodus: https://wiki.ubuntu.com/Touch/DualBootInstallation maar helaas is het nog steeds die van eind december volgens mij (maar misschien heb ik het fout natuurlijk)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
En zoals het 6 van de 10 keer is, heb ik weer de heerlijke voordelen ontdekt van Nexus 4 op 3G.

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/9az21x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/15we4d3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/hx5gt0.jpg

Dit is van eergisteren, tot de vrije val is alles voornamelijk via wifi (of zonder wifi of 3G), gamen zat er ook tussen.

Alles ging goed tot ik even geen wifi had en 3G aan moest, dus zoals 6 van de 10 het geval is flikt Nexus 4 een grapje, geen lader op zak en helemaal niet eens de mogelijkheid tot opladen, ik moest even kijken om hoe laat de bus komt, dus 3G aan (ik had nog 18% accu) en daarna binnen amper 1 minuut viel de telefoon uit, er was nog 1% over.

6 van de 10 keer gebeurt het, hieronder weer een bewijs.

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/xd6r9w.jpg

Dit is van gisteren, tot ik ging opladen was dat voornamelijk gamen, chatten en internetten, toen zat ik al op 3 uur en 48 minuten onscreen tijd, ik ging even bijladen omdat ik wist dat ik onderweg naar huis 3G moest hebben, de vrije val is 3G a ongeveer 20 minuten gebruik voor whatsapp.

Met 2G geen problemen, alleen met 3G, ben het gewend maar leuk is het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
letatcest schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:34:
[...]

Ik had ook de hoop dat met de dualboot-optie vaker een update uit zou komen voor U-Touch in dualbootmodus: https://wiki.ubuntu.com/Touch/DualBootInstallation maar helaas is het nog steeds die van eind december volgens mij (maar misschien heb ik het fout natuurlijk)
Laatste nieuws is alleen maar bespreken over oude builds.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Net ontdekt dat omdat Nexus 4 een ingebouwde batterij heeft deze niet 6 maar 24 maanden garantie heeft.

Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Mizgala28 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:24:
Net ontdekt dat omdat Nexus 4 een ingebouwde batterij heeft deze niet 6 maar 24 maanden garantie heeft.

Handig.
Garantie hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:46
carks schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:41:
Probeer eens een andere camera app, ik vind de standaard app echt zwaar teleurstellend.
Ik gebruik nu cameramx van Magix, bevalt mij wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ossi schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:16:
[...]
Probeer eens een andere camera app, ik vind de standaard app echt zwaar teleurstellend.
Ik gebruik nu cameramx van Magix, bevalt mij wel aardig.
Is dat een reclamera? Is gratis namelijk & de remarks zijn echt van het type: niet doen!!!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 26-09 18:34

[afbeelding]
Dit ervaar ik sinds de originele 4.2 (stock).
Soms valt hij één keer per maand uit, soms één keer per week. Ik draai ook alles stock, geen root. Een app is niet de oorzaak, want in safe mode heb ik de sleep of death (SOD) ook al ervaren.
Na een reset to factory defaults lijkt het probleem steeds verholpen, maar het komt na een tijd altijd terug.

Voorlopig geen last meer van, na de volgende aanpassingen:
  • Keep Wi-Fi on during sleep: Only when plugged in
  • Wi-Fi optimalization: On -> Off
  • Play Store Notifications: On -> Off
  • Auto-update apps: do not auto-update apps
(draait een dikke week stabiel, dit is uiteraard nog te vroeg om conclusies te trekken!)

Er loopt trouwens een discussie hierover op XDA: [Q] Nexus 4 randomly turning off, intermittently not being able to restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dan zal ik je het volgende vertellen, sinds 4.3 tot de 4.4 update nooit een crash gehad.
Vanaf 4.4 2x meegemaakt dat bij het maken van een foto hij uitviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
Mizgala28 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:53:
Dan zal ik je het volgende vertellen, sinds 4.3 tot de 4.4 update nooit een crash gehad.
Vanaf 4.4 2x meegemaakt dat bij het maken van een foto hij uitviel.
Dat heeft een collega met een Nexus 5 ook al twee maal mogen meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
pjottum schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Is dat een reclamera? Is gratis namelijk & de remarks zijn echt van het type: niet doen!!!
Geen idee, ooit geïnstalleerd omdat ik de stock camera app zo zat was, deze bevalt mij prima :)
Zit verder geen reclame in.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook nooit verder heb gekeken voor een andere app, dus ik houd mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik ben wel een beetje klaar met de rommel van Google genaamd Android...

Vandaag verslapen omdat de batterij het een goed idee vond om van grofweg 60 a 70 % naar 0 te springen binnen een paar minuten.
Dag wekker... ;w

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kYy7KPxhWslSCmMnTjQc4WUr/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qV1jS1RazEhUp2aSvE7S6r6T/full.png

Had android teruggezet naar 4.2.2 omdat ik op 4.4 niet meer kon kopiëren van en naar de computer en vanwege de batterydrain...

Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow dat is raar misschien garantie claimen bij LG? Heb al een jaar de LG Nexus 4 en heb echt nog nooit problemen gehad want dit lijkt me niet goed, waarschijnlijk krijg je dan een nieuwe batterij opgestuurd van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Al eens de battery stats gerecalibrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Jivebunny schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:03:
Al eens de battery stats gerecalibrate?
Nee, hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Bo0bz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:31:
[...]

Toch bijzonder dat lux 10000lx registreert aangezien dit de maximale waarde is. Dit staat tegenover je klachten van het te donkere scherm. Je kunt inderdaad het beste je telefoon laten repareren. Zorg er voor dat je telefoon leeg is en je bestanden hebt geback-upt.
Hoera, mn sensor lijkt het weer te doen.

Het feit dat hij 10.000 registreerde (veel licht) en daardoor een donker scherm weergeeft lijkt mij juist logisch. Nu heb ik door middel van Lux gezien dat hij verschillende licht waarden kan detecteren, ik zie ook weer de helderheid van het scherm wijzigen.

Hopelijk was het toch een software glitch. Als hij weer stuk gaat zal ik er over nadenken om hem te laten repareren. Een via iBood aangekochte Nexus 4 kan ik gewoon bij LG aanbieden ter reparatie?

[ Voor 7% gewijzigd door X-plosive op 28-01-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
X-plosive schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:11:
[...]

Hoera, mn sensor lijkt het weer te doen.

Het feit dat hij 10.000 registreerde (veel licht) en daardoor een donker scherm weergeeft lijkt mij juist logisch. Nu heb ik door middel van Lux gezien dat hij verschillende licht waarden kan detecteren, ik zie ook weer de helderheid van het scherm wijzigen.

Hopelijk was het toch een software glitch. Als hij weer stuk gaat zal ik er over nadenken om hem te laten repareren. Een via iBood aangekochte Nexus 4 kan ik gewoon bij LG aanbieden ter reparatie?
nee, probeer maar eens wat handmatige waardes, minimale helderheid is in een donkere ruimte prima leesbaar, in de volle zon zie je dan een bijna zwart scherm, daar tegenover is 100% helderheid in de volle zon prettig leesbaar, bekijk je dit in een donkere ruimte wordt je "verblind" door het scherm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Is een optie in de meeste recoveries: Wipe Battery Stats. Voornamelijk CWM is waar ik het van ken. Kan je helpen met het effect van 90% naar 0% in een paar minuten. De informatie op je toestel is met dergelijke gedragingen van je toestel zoals jij ze beschrijft namelijk niet overeenkomstig met de inhoud van je batterij, en dan is het ineens poef leeg. Mocht dit niet helpen, dan zou er wel eens een defect kunnen zijn met je batterij.

Zoek anders ook even naar een paar guides op google: 'wipe battery stats nexus 4' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Jivebunny schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:52:
[...]

Is een optie in de meeste recoveries: Wipe Battery Stats. Voornamelijk CWM is waar ik het van ken. Kan je helpen met het effect van 90% naar 0% in een paar minuten. De informatie op je toestel is met dergelijke gedragingen van je toestel zoals jij ze beschrijft namelijk niet overeenkomstig met de inhoud van je batterij, en dan is het ineens poef leeg. Mocht dit niet helpen, dan zou er wel eens een defect kunnen zijn met je batterij.

Zoek anders ook even naar een paar guides op google: 'wipe battery stats nexus 4' oid.
Ik heb er wat op gezocht, maar de reacties daarop zeggen allemaal dat het gewoon een bestandje verwijderen is wat alleen de batterij geschiedenis wist, maar het doet verder niets.
Of tips om de telefoon twee keer volledig leeg te trekken en volledig opladen, maar het leegtrekken is alleen maar slecht voor de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Laatst online: 30-09 10:39
Is de Nexus 4 het nog steeds waard? Ik bedoel, de Nexus 5 ligt toch wel echt boven mijn budget en ik zou nog maximaal rond de 200 euro voor een toestel neer willen leggen. Kan het nog meekomen met de laatste games en zou ik het toetsel nog wel voor twee jaar kunnen gebruiken of is dat weer te veel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
stane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:
Is de Nexus 4 het nog steeds waard? Ik bedoel, de Nexus 5 ligt toch wel echt boven mijn budget en ik zou nog maximaal rond de 200 euro voor een toestel neer willen leggen. Kan het nog meekomen met de laatste games en zou ik het toetsel nog wel voor twee jaar kunnen gebruiken of is dat weer te veel van het goede?
Het toestel is het zeker nog waard! Misschien niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar hij is nog steeds erg snel en kan alle (?) spellen zonder problemen draaien. Je kan anders ook kijken naar de Moto G, iets minder snel maar wel een veel betere batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ossi schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:06:
[...]

Ik heb er wat op gezocht, maar de reacties daarop zeggen allemaal dat het gewoon een bestandje verwijderen is wat alleen de batterij geschiedenis wist, maar het doet verder niets.
Of tips om de telefoon twee keer volledig leeg te trekken en volledig opladen, maar het leegtrekken is alleen maar slecht voor de batterij...
Nou gaat mijn N4 bijna iedere dag helemaal leeg omdat de accu zo k.u.t is, apart van dat is er maar 1 telefoon die ervoor zou zorgen dat mijn N4 de deur uit moet, de N5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

stane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:
Kan het nog meekomen met de laatste games en zou ik het toetsel nog wel voor twee jaar kunnen gebruiken of is dat weer te veel van het goede?
Op het moment gaat dat prima.
Over twee jaar zul je voor games natuurlijk niet top of the line zijn, maar het hangt ook zeer van de games af. Zware 3D games is wat anders dan een puzzel of iets a la Angry Birds. Maar ook over een jaar of twee kun je nog prima mee verwacht ik.
Mijn vriendin gebruikt nog steeds haar Samsung Galaxy S2 en die speelt veel puzzel-spelletjes en dingen als Fruit Slice e.d., dat gaat daar ook nog allemaal prima op. Volgens mij een 3D game ook nog wel. Dat toestel nu bijna 3 jaar oud en was toen high-end, de N4 is net een jaar oud.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
X-plosive schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:11:
Een via iBood aangekochte Nexus 4 kan ik gewoon bij LG aanbieden ter reparatie?
Via "Mijn iBood" ga je naar uw bestellingen, daar kan je per product een "Service verzoeken indienen".

Ik heb mijn N4 op deze manier teruggestuurd voor herstelling naar iBood (sleep of death issue, zie boven).
Na 4 weken kreeg ik mijn N4 terug, zonder details wat er precies vervangen was. Na enkele mailtjes werd me duidelijk dat men enkel een software upgrade had uitgevoerd. Ik vermoed enkel een upgrade naar Android 4.4 zonder meer. Die was net in die periode beschikbaar (OTA).

Maw mijn SOD issue was niet opgelost.

Denk twee keer na bij een aankoop en retour zending bij iBood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
biest schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:38:
[...]

Via "Mijn iBood" ga je naar uw bestellingen, daar kan je per product een "Service verzoeken indienen".

Ik heb mijn N4 op deze manier teruggestuurd voor herstelling naar iBood (sleep of death issue, zie boven).
Na 4 weken kreeg ik mijn N4 terug, zonder details wat er precies vervangen was. Na enkele mailtjes werd me duidelijk dat men enkel een software upgrade had uitgevoerd. Ik vermoed enkel een upgrade naar Android 4.4 zonder meer. Die was net in die periode beschikbaar (OTA).

Maw mijn SOD issue was niet opgelost.

Denk twee keer na bij een aankoop en retour zending bij iBood!
Ja ik bestel ook nooit meer wat bij die tent... Ooit anderhalve maand moeten wachten op mijn geld na het terugsturen van een item.

*Ontopic:

Vannacht is mijn battterij wel gewoon normaal wat leger gelopen, grofweg 10%. Daar heb ik geen moeite mee.
Het komt er dus op neer dat mijn telefoon gewoon compleet onbetrouwbaar is, want je weet nooit wanneer het weer mis is...
Binnenkort weer eens de upgrade maken naar 4.4.x kijken of de problemen daarmee opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hmm nog steeds heb ik last van dagelijks 'beperkte opslagruimte'. Al tien dagen lang verwijder ik 200MB om op 500MB vrije ruimte uit te komen, maar 's morgens (in de nacht dus) heb ik weer ruimtegebrek en is er dus weer 200MB ingenomen. Die 2GB die er nu totaal af is is ook echt weg, en ik maak niet de hele dag foto's ofzo dus ik gebruik geen extra opslag. Geen idee hoe dit komt en welke app dagelijks 200MB verbruikt... Opslag geeft aan dat Music de grootste verbruiker is op SD met 9,6 GB maar als ik songs van SD verwijder zijn ze ook écht weg van mijn telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Deezers schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:15:
Hmm nog steeds heb ik last van dagelijks 'beperkte opslagruimte'. Al tien dagen lang verwijder ik 200MB om op 500MB vrije ruimte uit te komen, maar 's morgens (in de nacht dus) heb ik weer ruimtegebrek en is er dus weer 200MB ingenomen. Die 2GB die er nu totaal af is is ook echt weg, en ik maak niet de hele dag foto's ofzo dus ik gebruik geen extra opslag. Geen idee hoe dit komt en welke app dagelijks 200MB verbruikt... Opslag geeft aan dat Music de grootste verbruiker is op SD met 9,6 GB maar als ik songs van SD verwijder zijn ze ook écht weg van mijn telefoon...
en heb je onze andere tips gebruikt? bv. kijken met ES file explorer en SD kaart analyse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
Een vraag: wat is, behalve het hebben van meer opslagruimte, het voordeel van het VERWIJDEREN van bloatware boven het FREEZEN ervan? Betere batterijduur door het niet gebruiken van de opslagruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
PeterFdeVries schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:16:
Een vraag: wat is, behalve het hebben van meer opslagruimte, het voordeel van het VERWIJDEREN van bloatware boven het FREEZEN ervan? Betere batterijduur door het niet gebruiken van de opslagruimte?
Veel "bloatware" kan je alleen maar uitschakelen, en niet verwijderen. Verder zal inderdaad het enige verschil de opslagruimte zijn. Maar, batterijduur en opslagruimte hebben weinig verder met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Deze week.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/24zloaa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/v6m5us.jpg

Dat was woensdag, bijna de hele dag alleen via 3G internetten.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/f0w3lj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/v6n39t.jpg

Dit weer de hele dag alleen wifi, normaal haal ik 4 uur, 4.5 uur, maar omdat ik die dag geen enkele keer een game speelde ging hij stuk langer mee.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/xf6pfa.jpg

Hetzelfde als hierboven maar dan ook echt tot de allerlaatste druppel uitgeperst.

Locatie staat aan op nauwkeurig, alleen voor facebook en messenger staat locatie uit (via app ops gedaan voor de 4.4.2 update).

NFC uit, bluetooth ook.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2jdmgc0.jpg

RAM verbruik als ik niks doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
Ik krijg ART niet aan het werk op mijn Nexus. Na het opstarten blijft de telefoon constant doorgaan met het bewegende icoontje van de vier gekleurde bolletjes, de telefoon wordt dan heet (met semaphore kernel). Daarna was ik genoodzaakt om de telefoon een Factory reset te geven. Ik dacht toen handig te zijn en de telefoon direct na het opstarten over te zetten naar ART. Maar weer hetzelfde probleem. Kan het probleem liggen aan het feit dat mijn ROM deodexed is (wel stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Probeer het eens met een andere kernel, franco werkt wel hier, maar helaas een paar essentiële apps niet.
Het bijwerken duurde wel en heel stuk langer dan bij dalvik

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 02-02-2014 23:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik merk sowieso dat ART de boel een stuk trager maakt als je een custom kernel hebt, bij mijn zusje werkt alles onwerkbaar traag op ART in combinatie met CM11.
Pagina: 1 ... 52 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]