Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik heb de laatste dagen last van een batterij drain door het Media server proces. Dit lijkt gerelateerd aan sync errors bij Sound Search voor Google Play.

Ik heb laatst ook mijn wachtwoord eens gewijzigd, maar de rest werkt prima dus dat lijkt het niet te zijn.

Probleem bij Google? Zijn er anderen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:40
elpino.rv schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:42:
[...]

en heb je onze andere tips gebruikt? bv. kijken met ES file explorer en SD kaart analyse?
Ja, ik kan geen app vinden die dagelijks 200MB groeit, toch speelt het probleem dus iedere nacht af. Iedere dag verwijder ik mp3's van de sd-opslag, gaat hele dag goed en als ik 'm snachts aan de usb/oplader leg is het 's morgens weer opslagruimte is bijna vol... dacht eerst dat Music automatisch de verwijderde songs er weer op zet maar nee dat doet ie niet en ik kan zelf nergens zien welke app dagelijks 200MB aan data opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Deezers schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:19:
[...]

Ja, ik kan geen app vinden die dagelijks 200MB groeit, toch speelt het probleem dus iedere nacht af. Iedere dag verwijder ik mp3's van de sd-opslag, gaat hele dag goed en als ik 'm snachts aan de usb/oplader leg is het 's morgens weer opslagruimte is bijna vol... dacht eerst dat Music automatisch de verwijderde songs er weer op zet maar nee dat doet ie niet en ik kan zelf nergens zien welke app dagelijks 200MB aan data opslaat.
Kijk bij opslag waar het gegroeid is dan.

Dus iedere keer zegt iedereen "zet automatische helderheid op je Nexus 4" omdat aldus die mensen het evenveel accu kost als op mijn standard instelling.

Dus 2 dagen op automatisch en na bijna 4 uur zat ik op 4% accu (geen 3g gebruikt) en op mijn eigen instelling heb ik dan meestal tussen de 12% a 20% nog over.

Conclusie is dat ik gelijk had, het voordeel is wel dat je uberhaupt iets in dr zon ziet met automatisch, maar dat + 3G = na 2 uur een lege accu in plaats van 2,5/3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Sinds kitkat heb ik een vreemde battery drain op mijn N4. De telefoon gaat perfect in Deep Sleep, geen rogue apps oid, maar toch dropt de battery behoorlijk snel. Mijn vermoeden is, dat het te maken heeft met de Radio / Wifi maar echt zeker weet ik het nog niet.

De telefoon standby en de mobiel standby zitten vaak tegen de 12-18% en sinds ik cell broadcasts uit heb gezet is het een flink stuk beter, maar nog niet op het niveau van 4.3 (terwijl 4.4 toch beter met de batterij om moet gaan). BBS geeft aan dat er wel flink wat WiFi wakelocks zijn (deleted wakelocks die te herleiden zijn aan wlan_rx en tx), maar dat is batterij technisch niet veel sap.

Iemand die dit ook ondervind? Een factory reset bood geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
stane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:
Is de Nexus 4 het nog steeds waard? Ik bedoel, de Nexus 5 ligt toch wel echt boven mijn budget en ik zou nog maximaal rond de 200 euro voor een toestel neer willen leggen. Kan het nog meekomen met de laatste games en zou ik het toetsel nog wel voor twee jaar kunnen gebruiken of is dat weer te veel van het goede?
ben er nog steeds super tevreden mee! alles gaat nog enorm snappy, apps laden snel op etc. ziet er top uit (mooier dan de N5 vind ik), schermgrootte is ideaal. deze is nog wel even een blijvertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
ZFLaSH schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:49:
Sinds kitkat heb ik een vreemde battery drain op mijn N4. De telefoon gaat perfect in Deep Sleep, geen rogue apps oid, maar toch dropt de battery behoorlijk snel. Mijn vermoeden is, dat het te maken heeft met de Radio / Wifi maar echt zeker weet ik het nog niet.

De telefoon standby en de mobiel standby zitten vaak tegen de 12-18% en sinds ik cell broadcasts uit heb gezet is het een flink stuk beter, maar nog niet op het niveau van 4.3 (terwijl 4.4 toch beter met de batterij om moet gaan). BBS geeft aan dat er wel flink wat WiFi wakelocks zijn (deleted wakelocks die te herleiden zijn aan wlan_rx en tx), maar dat is batterij technisch niet veel sap.

Iemand die dit ook ondervind? Een factory reset bood geen oplossing.
Is de dekking van je mobiel netwerk afdoende?

Als je bijvoorbeeld geen gebruik maakt van mobiel internet is het een keer het proberen waard om op 2G om te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
horizon1978 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:58:
[...]

Is de dekking van je mobiel netwerk afdoende?

Als je bijvoorbeeld geen gebruik maakt van mobiel internet is het een keer het proberen waard om op 2G om te schakelen.
Dekking is bijna altijd vol signaal en gebruik eigenlijk voor 90% van de tijd WiFi. Wat ik nu gedaan heb is het volgende:

- Wifi: netwerkmelding, scannen uit. Optimalisatie aan
- Cell broadcasts uit
- Locatie uit

Het lijkt toch wat uit te maken, maar qua 4.3 nog niet voldoende. Overigens heb ik exact hetzelfde gedrag op Stock rom met stock kernel, als met PA4 beta4 en Franco r203. De modem was .84 en nu .98 wat ook weinig uitmaakt. Zit er al een week mee te klooien en is zwaar frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

Over welke tijd spreken we dan? Leeg binnen de 4 uur? of 8 uur?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 08:31
Ook hier batterijproblemen waar ik maar niet vanaf kom. Bbs zegt dat mijn nexus4 elke lading uren wordt wakker gehouden door msm_hsic_host. De problemen lijken kleiner als ik op wifi zit.

Ik heb inmiddels al vele kernels en roms geprobeerd, het probleem blijft bestaan. Zelfs als ik helemaal schoon en stock ben blijft het beataan.

Iemand vergelijkbare problemen die opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
aran schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:19:
Ook hier batterijproblemen waar ik maar niet vanaf kom. Bbs zegt dat mijn nexus4 elke lading uren wordt wakker gehouden door msm_hsic_host. De problemen lijken kleiner als ik op wifi zit.

Ik heb inmiddels al vele kernels en roms geprobeerd, het probleem blijft bestaan. Zelfs als ik helemaal schoon en stock ben blijft het beataan.

Iemand vergelijkbare problemen die opgelost zijn?
Ik heb wel een hele aparte oplossing gehoord, niet zelf kunnen testen want ik ben niet van plan mijn toestel te rooten.

Anders OS is de oplossing, want al die problemen liggen aan Android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Msm hsic is de verbinding (USB) tussen 3G chip en de CPU. Die kan nooit uit want anders heb je geen 3G meer. Dus die wakelock zal je altijd houden en getuige de xda topics is het geen eentje die je batterij leegzuipt in standby dus dat valt wel wat mee (in vergelijking tot ergere wakelocks dan, het blijft jammer natuurlijk).

Maar dat is een design fout in de N4 en daar kan weinig aan veranderd worden (hardware is zoals die is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Len schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:37:
Over welke tijd spreken we dan? Leeg binnen de 4 uur? of 8 uur?
Nou, dat is moeilijk te zeggen. De screen-on time is prima te noemen als ik hem veel gebruik (3 uur flappy birds geen probleem). Het is puur de standby. Nu heb ik 83% over, 2u28m na volle charge en maar 13m screen on time (relatief weinig gebruikt). Batterij health is nog prima. Wifi signaal en 3g signaal zijn allebei volle bak. Geen BT of NFC.

BBS geeft geen rare of langdurige wakelocks aan en de telefoon is 90% in Deep Sleep.

Heel erg wazig.

[ Voor 7% gewijzigd door ZFLaSH op 10-02-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
@ZFLaSH

Dit was mijn probleem: http://hardforum.com/showthread.php?t=1758079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Laatst online: 12-07 23:07
Ik heb jullie hulp nodig. Mijn nexus 4 maakt niet meer goed contact met de usb connecter, hij kan alleen opladen door een beetje druk uit te oefenen op de usboplader. Dus nexus 4 tegen iets aan laten leunen zodat het gewicht op de usb oplader zit, waardoor hij kan opladen.

Nu is de vraag. Moet ik http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item2586809a7f of http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item5400e6d44d kopen.

Of ligt het probleem misschien aan de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Vreemde bug op mijn Nexus 4, sinds kort is het zo dat iedere keer dat ik de eerste screenshot maak ik geen bijbehorend geluidje bij hoor, vanaf de 2de keer wel.

Is niet erg maar wel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
T homass schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:52:
Ik heb jullie hulp nodig. Mijn nexus 4 maakt niet meer goed contact met de usb connecter, hij kan alleen opladen door een beetje druk uit te oefenen op de usboplader. Dus nexus 4 tegen iets aan laten leunen zodat het gewicht op de usb oplader zit, waardoor hij kan opladen.

Nu is de vraag. Moet ik http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item2586809a7f of http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item5400e6d44d kopen.

Ik zou zeggen de tweede..., maar dat blijft een gok op afstand.. probeer eerst eens heel voorzichtig het binnenste deel van de USB poort te te verbuigen (en schoonmaken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:10
T homass schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:52:

Of voor rond de 10 euro een qi draadloze lader kopen op ebay. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dacuuu schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:09:
[...]

En uren wachten tot hij opgeladen is.

Trouwens alsnog kan hij dan moeilijk op een normale manier bestanden erop zetten enz, en een Qi matje meenemen is niet net zo handig als alleen een USB kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb via de Franco thread begrepen dat het een bug in de kernel betreft en dat meerdere mensen er last van hebben. Ik ga dat even testen en kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Mijn Nexus 4 vergeet al maanden dagelijks de wachtwoorden van het wifi netwerk zowel thuis als op school. Deze zijn beide beveiligd met WPA.

Kan iemand mij helpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
ZFLaSH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:46:
[...]

Ik heb via de Franco thread begrepen dat het een bug in de kernel betreft en dat meerdere mensen er last van hebben. Ik ga dat even testen en kom er op terug.
Ok, ik ben er nog steeds niet uit. Lijkt een combi te zijn tussen de kernel en de radio. Op dit moment ben ik een 2G only test aan het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
batterij awesome

Mijn Nexus 4 was gisteren vast dronken want dit haalde ik met veel facebooken en internetten, voornamelijk via wifi maar ook 2 uurtjes via 3G.

Maar vandaag weer normaal, maar dit was raar en ziek tegelijk, dit haal ik niet eens uitsluitend via wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Dacuuu schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:09:
[...]

Vandaag binnen gekregen z´on draadloze QI oplader. Werkt gewoon perfect!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Mijn nexus n4 draint ook de batterij. Ondanks dat ik niets doe, is de batterij in 7 uur leeg. Iemand enig idee wat het probleem is. Het speelt al een tijdje.

Afbeeldingslocatie: http://uploadir.com/u/8qa9s6rr

Hij viel dus uit toen hij rond de 45 % zat

Afbeeldingslocatie: http://uploadir.com/u/iuk50n5q

Ik zou graag een andere rom erop zetten, maar wanneer ik de telefoon met mijn laptop verbindt, dan kan ik hem niet vinden.

[ Voor 67% gewijzigd door williamf op 16-02-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mizgala28 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:59:
En uren wachten tot hij opgeladen is.
Maakt maar weinig verschil, ik heb niet voor niets benchmarks zitten doen.

Mijn eigen woorden:
"Met LG adapter is de laadstroom strak 830mA terwijl vanaf de Qi pad er tussen de 700mA en 750mA binnen komt."
En ik heb die review nooit meer bijgewerkt, ondanks dat ik de metingen wel heb gedaan en de screenshots nog heb.
Pas als de telefoon bijna vol is gaat de snelheid wat omlaag omdat Qi dan pulserend te werk moet gaan terwijl de stroomtoevoer van de adapter vrij analoog terug kan schalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 15-02-2014 21:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Er is iets geks met kitkat: ik lijk geen eigen tijd in te kunnen stellen zoals wel in oudere versies kan. Zit vlakbij Java, maar nog niet in die tijdzone. Google vindt echter van wel, dus ik zit een uur 'verkeerd'. Zien we hier iets over het hoofd?
Ja dus vv Ipv klok -> instellingen, doe gewoon system -> tijd en datum...

[ Voor 14% gewijzigd door letatcest op 16-02-2014 09:44 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
letatcest schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:50:
Er is iets geks met kitkat: ik lijk geen eigen tijd in te kunnen stellen zoals wel in oudere versies kan. Zit vlakbij Java, maar nog niet in die tijdzone. Google vindt echter van wel, dus ik zit een uur 'verkeerd'. Zien we hier iets over het hoofd?
Hoe zit dit scherm er dan uit bij je:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/tijd.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Damn.. er hebben echt drie mensen mee zitten klooien, maar allemaal bij de tijdinstellingen vanuit de klok zelf en niet vanuit Instellingen --> Systeem --> Datum en Tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
williamf schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:17:
Mijn nexus n4 draint ook de batterij. Ondanks dat ik niets doe, is de batterij in 7 uur leeg. Iemand enig idee wat het probleem is. Het speelt al een tijdje.

[afbeelding]

Hij viel dus uit toen hij rond de 45 % zat

[afbeelding]

Ik zou graag een andere rom erop zetten, maar wanneer ik de telefoon met mijn laptop verbindt, dan kan ik hem niet vinden.
Oke , vandaag was het helemaal erg. Hij viel al uit na zo'n 2 uur en ik heb geen idee hoe dat komt. Het komt niet door gamen want hij stond grotendeels op stand by.

Afbeeldingslocatie: http://uploadir.com/u/funo62u1

Ik wil hem graag rooten en heb zo'n programmaatje gedownload waarbij je eerst de drivers verwijdert en daarna kan rooten. Alleen nu vindt mijn laptop de Nexus helemaal niet meer. Nu wil ik gewoon de drivers weer downloaden, maar ik kan mijn mobiel ook niet bij apparaat beheer vinden. Ik heb weinig ervaring met dit soort dingen. Ik hoop dat iemand me kan helpen, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
williamf schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:01:
[...]

Oke , vandaag was het helemaal erg. Hij viel al uit na zo'n 2 uur en ik heb geen idee hoe dat komt. Het komt door gamen want hij stond grotendeels op stand by.

[afbeelding]

Ik wil hem graag rooten en heb zo'n programmaatje gedownload waarbij je eerst de drivers verwijdert en daarna kan rooten. Alleen nu vindt mijn laptop de Nexus helemaal niet meer. Nu wil ik gewoon de drivers weer downloaden, maar ik kan mijn mobiel ook niet bij apparaat beheer vinden. Ik heb weinig ervaring met dit soort dingen. Ik hoop dat iemand me kan helpen, bij voorbaat dank.
Heb jij toevallig Windows 8(.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
Nee ik heb Windows 7

edit: Vandaag is de batterij ook weer uitgevallen. Hij zat nog op 65% na 8 uur. Prima dus, wel weinig gebruikt. Maar toen ging ik even op internet en viel hij uit, nu zit hij weer op de lader en hij is in één keer naar 0% gesprongen. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft of in ieder geval iets nuttigs kan zeggen :)

[ Voor 88% gewijzigd door williamf op 17-02-2014 15:45 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
[...]

Oke , vandaag was het helemaal erg. Hij viel al uit na zo'n 2 uur en ik heb geen idee hoe dat komt. Het komt niet door gamen want hij stond grotendeels op stand by.

[afbeelding]

Je accu is gewoon stuk. Breng hem voor garantie en je bent van je probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:46
[...]

[afbeelding]

Aantal pagina's terug had ik hetzelfde probleem.
Wat mij laatst een keer is opgevallen is dat ie na 5 minuutjes laden met USB kabeltje op laptop van 35 naar 80 procent sprong. Dat is natuurlijk onmogelijk.

Laat m eens flink leeglopen en laad m dan weer volledig op zonder tussenpauze's, waarschijnlijk kun je dan weer een tijdje normaal met het toestel toe. Lijkt wel of de software in de batterij nogal slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Na zoveel maanden de 2de nadeel van de Nexus 4 ontdekt (eerste is accu) vergeleken met mijn iPhone 4.

Dat is dan meteen de laatste nadeel, alles is veel en veel beter.

De nadeel is dat ik bij de iPhone heel zacht kon praten en super duidelijk verstaanbaar blijven aan de andere kant, bij de Nexus hoor je mij wel als ik zo zacht praat maar begrijpt er niks van, maar dan praat ik ook echt belachelijk zacht dus alleen een nadeel als het moet, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

Na een tijdje twijfelen over welk toestel ik wil kopen voor mijn plan om zo goedkoop mogelijk "sim only" te gaan in november 2014 heb ik besloten een N4 te kopen IPV een Moto G.

Ik hoop dat ik geen spijt krijg van mijn keuze, de N4 ziet er in iedergeval byzonderder uit dan de Moto G.

Ook hoop ik dat Google nog even de N4 nog lang blijft ondersteunen. Ik heb nu een Galaxy Nexus en die heeft denk ik een kapotte chip. Hij blijft vaak hangen en geeft regelmatig bug reports zonder byzondere reden.

Maar aangezien de N4 ook een snapdragon s4 pro is IPV een rare Texas Instruments chip lijkt me dit minder een probleem dan voorheen. Zolang ze niet overgaan naar een intel chipset is er denk ik niets aan de hand.

Nu maar hopen dat ik geen probleem heb zoals hierboven aangegeven met de accu dan gaat de N4 hop op marktplaats en koop ik wel een moto G :)

Stel me niet teleur google en LG :)

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Moest ik gisteren navigeren in Gouda naar een adres en jawel, de GPS had er geen zin in (in de ochtend deed hij het prima).

Moest het redelijk blind doen, niet leuk en regelmatig terugkomend probleem na een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Laatst online: 28-09 11:23
Heeft er iemand 4G werkende gekregen zonder custom ROM?
Ik heb reeds een andere radio geflashed (LTEhybrid33-84), maar bij selecteren van LTE in phone info (*#*#4636#*#), krijg ik geen ontvangst.
Getest op een plaatsen waar een Nexus 5 wel perfect 4G heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
wars schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:28:
Heeft er iemand 4G werkende gekregen zonder custom ROM?
Ik heb reeds een andere radio geflashed (LTEhybrid33-84), maar bij selecteren van LTE in phone info (*#*#4636#*#), krijg ik geen ontvangst.
Getest op een plaatsen waar een Nexus 5 wel perfect 4G heeft.
Dat komt omdat Nexus 4 alleen over band 4 beschikt die in Canada, T-Mobile VS (alleen T-Mobile daar) en paar zuid Amerikaanse landen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Ves

A gadget addicted Bounty

4play schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:52:

Ook hoop ik dat Google nog even de N4 nog lang blijft ondersteunen. Ik heb nu een Galaxy Nexus en die heeft denk ik een kapotte chip. Hij blijft vaak hangen en geeft regelmatig bug reports zonder byzondere reden.
Als ze vasthouden aan de 18 maanden dan zal het minimaal tot mei zijn.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:02:
Na zoveel maanden de 2de nadeel van de Nexus 4 ontdekt (eerste is accu) vergeleken met mijn iPhone 4.

Dat is dan meteen de laatste nadeel, alles is veel en veel beter.

De nadeel is dat ik bij de iPhone heel zacht kon praten en super duidelijk verstaanbaar blijven aan de andere kant, bij de Nexus hoor je mij wel als ik zo zacht praat maar begrijpt er niks van, maar dan praat ik ook echt belachelijk zacht dus alleen een nadeel als het moet, anders niet.
Mijn Nexus 4 gaat met mijn gebruik (beetje bellen, keertje navigeren, wat SMS, beetje nieuws lezen) makkelijk 2,5, vaak 3,5 dag mee. Qua praten heb ik nooit problemen gehad; niemand heeft me ooit verteld dat ze me niet konden verstaan, en ik praat ook nooit hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Katsunami schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:36:
[...]

Mijn Nexus 4 gaat met mijn gebruik (beetje bellen, keertje navigeren, wat SMS, beetje nieuws lezen) makkelijk 2,5, vaak 3,5 dag mee. Qua praten heb ik nooit problemen gehad; niemand heeft me ooit verteld dat ze me niet konden verstaan, en ik praat ook nooit hard.
Bij mij gaat de accu 1 dag mee maar ik ben ook een hele zware gebruiker.

Dat terzijde, ik heb gemerkt dat mijn zusje op haar Galaxy Nexus filters heeft in de Camera app (stock, CM11) en ik niet, ik kan wel in de Galerij alsnog gebruik van maken maar ik heb dat niet in de Camera app.

Ik vind dat raar, Nexus 4 zou dat moeten hebben vind ik of is dat zo in de CM versie? (ik heb stock Android op mijn Nexus 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

Mizgala28 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:02:
[...]

Bij mij gaat de accu 1 dag mee maar ik ben ook een hele zware gebruiker.

Dat terzijde, ik heb gemerkt dat mijn zusje op haar Galaxy Nexus filters heeft in de Camera app (stock, CM11)
Dat kan niet, of het is stock, of het is CM11
en ik niet, ik kan wel in de Galerij alsnog gebruik van maken maar ik heb dat niet in de Camera app.

Ik vind dat raar, Nexus 4 zou dat moeten hebben vind ik of is dat zo in de CM versie? (ik heb stock Android op mijn Nexus 4)
Het zit in CM11, niet in de standaard versie Android die google op z'n telefoons zet.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Len schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:38:
[...]

Dat kan niet, of het is stock, of het is CM11

[...]

Het zit in CM11, niet in de standaard versie Android die Google op z'n telefoons zet.
Ik doelde met stock op standaard CM zonder andere extra's behalve wat je erbij krijgt.

Maar mijn vraag is beantwoordt, wel raar en belachelijk dat Google er zelf niet mee kwam, zeker omdat het gewoon kan.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Nou, heb een berg roms, factory resets e.d. gedaan maar ik blijf een dikke battery drain houden die niet te verklaren is. Batterij conditie is prima, alleen blijft de N4 gewoon leeglopen. Ik zal het vannacht eens proberen in vliegtuigmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 10:48

NBS

Blijkbaar ben ik niet de enige die problemen had of heeft met de Nexus 4 en de batterij daarvan.
Bepaald moment was het zo erg dat mijn batterij maar zeven uur mee ging in de vliegtuig modus. Ik was er helemaal klaar mee en heb mijn Nexus 4 compleet opgeladen, uitgeschakeld en in de kast gelegd. Na twee weken heb ik hem weer uit de kast gehaald, je voelt 'm misschien al aankomen: De batterij was compleet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
NBS schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:20:
Blijkbaar ben ik niet de enige die problemen had of heeft met de Nexus 4 en de batterij daarvan.
Bepaald moment was het zo erg dat mijn batterij maar zeven uur mee ging in de vliegtuig modus. Ik was er helemaal klaar mee en heb mijn Nexus 4 compleet opgeladen, uitgeschakeld en in de kast gelegd. Na twee weken heb ik hem weer uit de kast gehaald, je voelt 'm misschien al aankomen: De batterij was compleet leeg.
Ik heb absoluut geen problemen met batterij, wel met GPS het gaat een tijd goed en daarna kan hij geen locatie vinden, vrolijk rebooten en viola doet het weer tot hij na paar dagen geen zin mee in heeft.

Maar dat probleem heb ik sinds 4.4.2, daarvoor nooit.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Heeft iemand hier nu ook een Nexus 4 waar totaal geen lag te bekennen is? Ik heb enkele ROMs (inclusief stock) geprobeerd en bij ze allemaal zie ik al lag als ik de home knop druk, waarbij de glow om de knop heen niet helemaal vloeiend loopt.Ook terug gaan naar het homescreen levert soms lag op, en het switchen tussen apps met Recent Apps is soms helemaal een drama! Raar, want bij de S4 Mini die theoretisch een stuk trager is had ik helemaal geen lag!

Ook het aan- of uitschakelen van overlays in de developers options (wat bij de originele Desire enige verbetering opleverde) verandert hier nauwelijk wat aan

[ Voor 15% gewijzigd door thefal op 27-02-2014 13:06 ]

• Prulleman
glow op de knoppen gaat bij mij helemaal vloeiend en met het recents menu heb ik ook zelden lag (zal vast wel eens voorkomen, maar op zich niet erg dat je toestel het eens een keer druk heeft met iets op de achtergrond.

ik gebruik rastakat met franco kernel. Meestal zijn dit soort lag dingetjes meer afhankelijk van de kernel dan van de rom (hoewel er vast ook wel een verband zal zijn).

Maar als al je roms die je getest hebt gebruik maken van de stock kernel, dan is het niet vreemd dat je probleem overal terug komt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
ZFLaSH schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:10:
Nou, heb een berg roms, factory resets e.d. gedaan maar ik blijf een dikke battery drain houden die niet te verklaren is. Batterij conditie is prima, alleen blijft de N4 gewoon leeglopen. Ik zal het vannacht eens proberen in vliegtuigmodus.
Nope en nope. Niets hielp. Eregisteren de 0.84 modem teruggezet en PA 3.99RC2 en voila. Mijn batterij is weer zoals het moet zijn. Rond de 4 uur SOT en een dikke standby.

Door al dit gedoe heb ik wel geniale apps ontdekt die de batterij duur nog beter maakt:

- Greenify. simple shortcut Zzzz en sluimerd de apps die je niet op de achtergrond wil draaien.
- Intelli3G: Dit is echt een briljante app! Zit je op WiFi of in Deep sleep, dan zet deze app je 3g terug naar 2g. Zodra je screen on bent zonder WiFi, schakelt hij automatisch op 3G.
- Stabiel undervolten met Franco kan op mijn N4 met 100mv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus bestaat de mogelijkheid om de shortcut naar google zoeken door swipe op Nexus 4 uit te zetten ZONDER root?

Begin er schijtziek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mizgala28 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:18:
Dus bestaat de mogelijkheid om de shortcut naar google zoeken door swipe op Nexus 4 uit te zetten ZONDER root?

Nee, dat is niet mogelijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prulleman schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:59:
[...]

Dan denk ik dat ik hen moet rooten, voor 4.4.2 gebeurde dit niet maar nu lijkt het alsnog bij iedere aanraking dat achterlijke menu tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:43
ZFLaSH schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:38:
[...]

Nope en nope. Niets hielp. Eregisteren de 0.84 modem teruggezet en PA 3.99RC2 en voila. Mijn batterij is weer zoals het moet zijn. Rond de 4 uur SOT en een dikke standby.

Door al dit gedoe heb ik wel geniale apps ontdekt die de batterij duur nog beter maakt:

- Greenify. simple shortcut Zzzz en sluimerd de apps die je niet op de achtergrond wil draaien.
- Intelli3G: Dit is echt een briljante app! Zit je op WiFi of in Deep sleep, dan zet deze app je 3g terug naar 2g. Zodra je screen on bent zonder WiFi, schakelt hij automatisch op 3G.
Dat was al heel lang bekend, .84 heeft idd veel te veel wakelocks bij virtuele providers.
Waarom zit je nog niet op kitkat? Die radio werkt ook goed.

Die intelli3g klinkt interessant... Zal m s installeren!

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 03-03-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 30-09 17:04
Prulleman schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:59:
[...]

Gebruik gewoon een andere launcher (Nova bijvoordbeeld) en je kunt het weghalen zonder het toestel te rooten.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JunkO schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Gebruik gewoon een andere launcher (Nova bijvoordbeeld) en je kunt het weghalen zonder het toestel te rooten.
oja? het gaat om de swype up actie achter de home button he.. Ik gebruik al een hele tijd nova prime, maar de optie om de swype up actie van de home button aan te passen heb ik nog nooit gevonden, je kan wel als je in je launcher zit een actie achter de home button definieren, maar dan houd het volgens mij ook op.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Prulleman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:23:
[...]

oja? het gaat om de swype up actie achter de home button he.. Ik gebruik al een hele tijd nova prime, maar de optie om de swype up actie van de home button aan te passen heb ik nog nooit gevonden, je kan wel als je in je launcher zit een actie achter de home button definieren, maar dan houd het volgens mij ook op.
Wacht, ik heb je hele vraag verkeerd gelezen... My bad! Dat zou ik zo ook niet weten helaas. :+

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
elpino.rv schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:31:
[...]

Dat was al heel lang bekend, .84 heeft idd veel te veel wakelocks bij virtuele providers.
Waarom zit je nog niet op kitkat? Die radio werkt ook goed.

Die intelli3g klinkt interessant... Zal m s installeren!
Scroll even naar boven en lees mijn hele Kitkat ervaring. Kort samengevat ging mijn telefoon met kitkat en 0.97/98 modem gemiddeld 8 uur mee in standby met 17 minuten SOT. Ik heb 5 KK roms geprobeerd waaronder Stock, PA, Omni en Slimbean. Alles met factory reset en zonder apps getest. 3 kernels waaronder Stock, Franco, Trinity en Hell met tardis mod. Niks hielp. Terug naar PA 3.99RC2 en ik heb een standby van 2 dagen / 4 uur SOT.

Oftewel, KK is het nog niet voor mijn specifieke N4. Op mijn N7 werkt PA 4.1 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jouw N4 is gewoon dus een pech geval.

Hmm ik heb dus de N4 en mijn zusje een GN, min ouders hebben de Galaxy Tab.

Allemaal hebben wij de Youatube app en waar hun probleemloos overal via de app HD video kunnen kijken stopt de mijne om de paar seconden, in SD kwaliteit geen probleem en via de browser op HQ ook geen problemen, alleen HD werkt tegen.

Thuis bij mij hetzelfde probleem, vraag mij af waar het aannligt want cache legen en de app herinstalleren hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mizgala28 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:34:
Jouw N4 is gewoon dus een pech geval.

Hmm ik heb dus de N4 en mijn zusje een GN, min ouders hebben de Galaxy Tab.
Nou, in de PA threads op XDA ben ik gelukkig niet de enige. Daarnaast geloof ik niet in pech. Er moet een aanwijsbare reden zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Kan het je simkaart zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ZFLaSH schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:42:
[...]

Nou, in de PA threads op XDA ben ik gelukkig niet de enige. Daarnaast geloof ik niet in pech. Er moet een aanwijsbare reden zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.
En als je eens helemaal terug naar 4.2 stock gaat?
Kan ook een reden zijn, zo gaat een Nexus 4 weleens grapjes uithalen met virtuele providers + Vodafone qua accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mizgala28 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:07:
[...]

En als je eens helemaal terug naar 4.2 stock gaat?

[...]

Kan ook een reden zijn, zo gaat een Nexus 4 weleens grapjes uithalen met virtuele providers + Vodafone qua accu duur.
Ik heb natuurlijk eerst helemaal stock geprobeerd (staat ook in mijn post), maar helaas. Ook heb ik geen virtuele provider maar KPN. Het moet iets knulligs zijn, maar wat. Ik moet en zal erachter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ZFLaSH schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:12:
[...]

Ik heb natuurlijk eerst helemaal stock geprobeerd (staat ook in mijn post), maar helaas. Ook heb ik geen virtuele provider maar KPN. Het moet iets knulligs zijn, maar wat. Ik moet en zal erachter komen.
Misschien is het vergezocht maar niet misschien iets fysiek loszitten waardoor je Nexus 4 zo snel leeg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Aw crap, mijn bumper heeft helaas niet zijn werk gedaan, de achterkant van mijn N4 is gebarsten.
Zijn er N4 eigenaren die dit goedkoop hebben gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Thrackan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:29:
Aw crap, mijn bumper heeft helaas niet zijn werk gedaan, de achterkant van mijn N4 is gebarsten.
http://www.spareslg.com/t...-lg-e960-acq86231209.html
http://www.ebay.com/sch/i...+cover&_sacat=0&_from=R40

of je plakt er een skin op :)
http://www.ebay.com/sch/i...xus+4+vinyl+skin&_sacat=0

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Skin is de goedkoopste, anders was het wel verstandiger om een gewoon hoesje omheen te doen, heeft mijn Nexus 4 al meerdere keren gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mizgala28 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:26:
[...]

Misschien is het vergezocht maar niet misschien iets fysiek loszitten waardoor je Nexus 4 zo snel leeg gaat?
Dat weet ik niet, maar dan zou het wel heel toevallig zijn dat ik per direct op PA3.99RC2 een goede batterij duur heb. Ik kan dadelijk even een nandroid maken en dan PA 4.1 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

ik heb zojuist deze case besteld,

http://www.ebay.com/itm/B...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Een bumper maar ook een bescherming, voor die prachtige glimmende achterkant.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
4play schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:01:

http://www.ebay.com/itm/B...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Heb ik ook, alleen van die glimmende achterkant blijft niks van over omdat het doorzichtige plastic dat weghaalt.

Voor de rest een prima case die ECHT beschermt.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
4play schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:01:

Prima case hoor gebruik hem al sinds de aanschaf en zie je toch nog iets dat het een Nexus is ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

bekend probleem, er staat te veel spanning op het glas. Breekt en scheurt bij velen zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou heeft mijn Nexus 4 vandaag een slechte dag, moest even de mail kijken dus 3g aan en pats 18% van fe accu af in 2 minuten.

Gebeurt wel vaker op 3g, blijft een linke soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Laatst online: 11-08 18:55
Ik had vandaag hetzelfde. Batterystats ging bijna op een hoek van 45° naar beneden. Niks gedaan want de hele dag gewerkt. Wakelock detector geeft alleen weinig bijzonders aan.
Wel valt me op in de battery stats dat er (soms) meermaals com.google.chrome:sandbox staat.
Heb de sync met mn computer uitgezet om dat eens te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PeterFdeVries schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:12:
Ik had vandaag hetzelfde. Batterystats ging bijna op een hoek van 45° naar beneden. Niks gedaan want de hele dag gewerkt. Wakelock detector geeft alleen weinig bijzonders aan.
Wel valt me op in de battery stats dat er (soms) meermaals com.google.chrome:sandbox staat.
Heb de sync met mn computer uitgezet om dat eens te testen
Bij mij helemaal niks, mijn Nexus 4 heeft een haat liefde relatie met 3G, de ene keer gaat het goed de ander niet.

Voor de rest niks mis mee, buiten 3G om kom ik met gemak een zware dag door, 4 tot 5 uur on-screen en dat dag in dag uit, meestal om 5 uur in de ochtend van de lader en pas rond 22 uur weer aangesloten, met 3G is bijladen in het midden van de dag wel een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

3g is zeker een ramp met de laatste radio. Sinds 4.4 is het om te huilen. Gelukkig zit ik grotendeels op Wifi, maar als ik dat niet doe, haal ik met moeite een dag (12 uur) idle. Dekking thuis speelt daar ook een grote rol in vermoed ik.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jivebunny schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:46:
3g is zeker een ramp met de laatste radio. Sinds 4.4 is het om te huilen. Gelukkig zit ik grotendeels op Wifi, maar als ik dat niet doe, haal ik met moeite een dag (12 uur) idle. Dekking thuis speelt daar ook een grote rol in vermoed ik.
Klopt wel, het verbruik bij 3G is iets meer maar daartegen is de stand-by een stuk beter.

Blijf mij afvragen waarom de batyerijduur bij een Nexus telefoon altijd zo slecht is, een S3 of een HTC Ons gaan langer mee en hebben haast gelijke accu capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
Ik heb laatst een nieuwe batterij gekocht en in mijn nexus 4 gezet. Maar nog steeds gaat deze amper een dag mee. Ik gebruik de telefoon dan zeker niet veel, alleen wat internetten. ik hoopte door er een custom rom op te zetten de batterijduur te verlengen, maar ik zie nog geen direct (positief) resultaat. Ik gebruik ook geen 3g/2g en wifi probeer ik elke keer na gebruik uit te zetten. Ook heb ik gewoon volop signaal.
Ook als ik de telefoon 's nachts aan de lader leg, wat erg nodig is, dan laadt hij maar op tot ongeveer 80%.
Iemand enig idee wat ik nu kan doen, hulp is welkom :)

ps. ik kan nog een screenshot laten zien, maar daar heb ik nu even geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Heb je een originele batterij erin?

En heb je weleens een andere lader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Mizgala28 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:18:

Kan je Google Zoeken uitschakelen bij Apps? Dan werkt Google Zoeken weliswaar niet meer, maar goed, dan is de actie ook weg ;)

Anders misschien zoiets proberen Google Play: Google Now Disabler / NoAssist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
Mizgala28 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:56:
Heb je een originele batterij erin?

En heb je weleens een andere lader geprobeerd?
Ja, originele batterij van lg en ik verschillende laders geprobeerd, geen positief effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
Mijn Nexus kan geen locatie meer laten zien in google maps of andere programma's. Telefoon aan en uit zetten hielp niet. Daarom 'GPS status' geïnstalleerd en die geeft aan dat ik met een paar seconden een fix heb. Echter, in Maps blijft de locatie onbekend. Welke instelling heb ik naar alle waarschijnlijkheid uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PeterFdeVries schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:27:
Mijn Nexus kan geen locatie meer laten zien in google maps of andere programma's. Telefoon aan en uit zetten hielp niet. Daarom 'GPS status' geïnstalleerd en die geeft aan dat ik met een paar seconden een fix heb. Echter, in Maps blijft de locatie onbekend. Welke instelling heb ik naar alle waarschijnlijkheid uitgeschakeld?
Zet je locatie aan en uit.

En trouwens, wifi aan laten tijdens locatie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
Bedankt voor je advies. Ik heb dat al gedaan, zoeken met WiFi erbij helpt niets. Nog steeds geen 'lock'. Ik heb het idee dat ik iets heel doms over het hoofd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PeterFdeVries schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:20:
Bedankt voor je advies. Ik heb dat al gedaan, zoeken met WiFi erbij helpt niets. Nog steeds geen 'lock'. Ik heb het idee dat ik iets heel doms over het hoofd zie...
Zien andere apps wel je locatie?

Maar dat even terzijde, een vriend wou precies het verschil qua GPU performance weten tussen Galaxy Nexus en Nexus 4, zelf moet ik toegeven dat vergeleken met de Nexus 4 en 5 de verschil tussen Galaxy Nexus en Nexus 4 veel en veel groter is, zelf als ik Nexus 4 op max zet en de Galaxy Nexus op low in de benchmark dan wint de Nexus 4 alsnog.

Maar ik heb het wel zo eerlijk gehouden.

De eerste is van Nexus 4 de tweede van Galaxy Nexus, beide draaien Android 4.4.2, ik vanilla en de GN de versie van CM nigthly van 9 maart.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TWsDt16NHhNYeGSYHzbzvQU3/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dzd9m1kAghAPjBrOPriTroCk/medium.png

[ Voor 61% gewijzigd door Mizgala28 op 09-03-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
PeterFdeVries schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:27:
Heb ik de laatste tijd ook last van, enige oplossing bij mij was een andere ROM (of bijvoorbeeld fabrieksinstellingen herstellen).

In alle GPS programma's wel een fix, behalve in Google Maps, raar.... maar nu is het wel weer goed :)

Lag niet aan een instelling, alles stond aan, maar Google Maps had gewoon geen zin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
ZFLaSH schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:12:
[...]

probeer nog eens hetvolgende:
als je telefoon aanstaat, druk zolang op de power button dat hij uitvalt. Als hij uit is gevallen, druk nogmaals iets van 20 of 30 seconden op de power button.
Zet hem hierna gewoon aan met de power button.

Het toestel heeft nu dingen gereset alsof de batterij eruit is geweest. Je kunt dit goed zien aan de datum/tijd bij opstarten, deze is weer helemaal gereset (12:00 of 1:00 ofzo). Dit laatste zie je alleen maar als je niet automatisch tijd synct met het netwerk (tip: zet dit dus even uit zodat je 100% zeker weet dat deze reset gedaan is). Je krijgt nu ook allemaal foutmeldingen van apps dat de datum/tijd niet klopt.
Gewoon weer goed zetten (bv. door time sync via netwerk weer aan te zetten) en het toestel nogmaals rebooten. Ik heb wel eens gelezen dat mensen hiermee een vage battery drain hebben opgelost.

Verklaard nog steeds niet dat een custom rom/kernel het probleem niet heeft eerlijk gezegd, maar het is een poging waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
Problem solved, zoals ik al dacht... Iets over het hoofd gezien.
Heb een Factory reset gedaan en alles was weer prima. Alles teruggezet en met app opps het 'tracken' uitgezet van oa 'google play services'. Later wilde ik gaan hardlopen, werkte het weer niet. Bedacht me dat, zette het weer aan en het werkte weer via maps, runkeeper etc.
Vind alleen de link wat vaag tussen die progs en play services...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 19:05
PeterFdeVries schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:00:
Heb een Factory reset gedaan en alles was weer prima. Alles teruggezet en met app opps het 'tracken' uitgezet van oa 'google play services'. Later wilde ik gaan hardlopen, werkte het weer niet. Bedacht me dat, zette het weer aan en het werkte weer via maps, runkeeper etc.
Play Services is een 'laag' tussen de apps en het OS (bijna onderdeel geworden van het OS ondertussen) die redelijk veel voor z'n rekening neemt, onder andere locatie bepaling. Op deze manier probeert Google z'n diensten en veel API's los te koppelen van het OS (gaan uitgebreide discussies over op het internet...)

Voor meer info: http://developer.android.com/google/play-services/index.html

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 11-03-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PeterFdeVries schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:00:
Het voordeel hiervan is dat doordat de "google play services" je locatie weet hij dus wat slimmer om kan gaan met de batterij vs locatie aanvragen. Nadeel is dat je dus minder controle hebt over welke apps hiertoe toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Was op vakantie, kon een nacht niet opladen maar was toch verbaasd dat 's ochtends mijn wekker niet af ging. Vreemde situatie want zo te zien:
- viel het signaal van het mobiele netwerk weg
- viel het wifi signaal weg
- bleef de telefoon ingeschakeld
- bleef GPS ingeschakeld

Wat kan er gebeurd zijn? Misschien een applicatie die dit veroorzaakt heeft, of een rariteit in het Android OS?

Screenshot:
http://s21.postimg.org/en...t_2014_03_08_13_19_59.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
X-plosive schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:56:
Was op vakantie, kon een nacht niet opladen maar was toch verbaasd dat 's ochtends mijn wekker niet af ging. Vreemde situatie want zo te zien:
- viel het signaal van het mobiele netwerk weg
- viel het wifi signaal weg
- bleef de telefoon ingeschakeld
- bleef GPS ingeschakeld

Wat kan er gebeurd zijn? Misschien een applicatie die dit veroorzaakt heeft, of een rariteit in het Android OS?

Screenshot:
http://s21.postimg.org/en...t_2014_03_08_13_19_59.png
Nexus 4 haalt soms zo'n grapje uit, gebeurt bij mij vaak als ik 3G aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:57
ZFLaSH schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:38:
[...]

Intelli3g... Wat een uitvinding! Werkt als een tierelier bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

Jag

Jivebunny schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:46:
Ja bijzonder he? Op 3G verbruik in standby van ongeveer 6% / uur, op wifi eerder iets van 3% / uur. Kom er niet achter wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jag schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:13:
[...]

Ja bijzonder he? Op 3G verbruik in standby van ongeveer 6% / uur, op wifi eerder iets van 3% / uur. Kom er niet achter wat het is.
Extreem, mijn verbruik per nacht (ongeveer 7 a 8 uur) is 3% op wifi.

Op 3g is dat 2% a 3% per uur en op school is de 3g verbruik 8% a 10% per uur.

Dat laatste door waardeloze bereik en dat terwijl de KPN en Vodafone antenne naast de school staan, ik zelf heb Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wat is jullie snelheid via mobiel internet?
Ik kom eigenlijk nooit boven de 1 Mbps uit namelijk...

[ Voor 42% gewijzigd door new_guy op 17-03-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
new_guy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:54:
Wat is jullie snelheid via mobiel internet?
Ik kom eigenlijk nooit boven de 1 Mbps uit namelijk...
5.41mb/PS.

Maar kan het niet gewoon aan je bereik of provider liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
tonyto_tp schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:16:
Voor de geïnteresseerden: Xposed framework is een hele mooie oplossing als je op stock wil blijven maar toch van de features van bijvoorbeeld CM11 wil profiteren. Met 'modules' kun je dan features aan je stock ROM toevoegen. Je moet wel geroot zijn.
Een paar handige features:
  • Circle battery mod
  • Quicksettings aanpassen (GPS, auto-rotate toggles)
  • Navigation bar kleiner/groter maken, Pie controls icm expanded desktop
  • Reboot optie in power menu
  • 'Clear all' in multitask menu
  • Flashlight in lockscreen
Heb het nu twee dagen draaien en werkt echt perfect :9
Waar heb jij de "clear all" module vandaan als ik vragen mag? Ik zie 'm niet in het rijtje staan namelijk.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327541

Of is het onderdeel van een bepaalde module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:35
JunkO schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:52:
[...]

Waar heb jij de "clear all" module vandaan als ik vragen mag? Ik zie 'm niet in het rijtje staan namelijk.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327541

Of is het onderdeel van een bepaalde module?
Gravitybox bied die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
JBSDM schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:15:
[...]

Gravitybox bied die optie.
Dank u! Daar ga ik 's even mee spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Mizgala28 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 07:03:
[...]

5.41mb/PS.

Maar kan het niet gewoon aan je bereik of provider liggen?
Woon en werk in de regio Utrecht.
Laatste week op verschillende locaties (binnen / buiten etc) een test gedaan maar ik kom echt nooit boven de 1Mbs ;(
Pagina: 1 ... 53 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]