ZFLaSH schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:12:
[...]
Ik heb natuurlijk eerst helemaal stock geprobeerd (staat ook in mijn post), maar helaas. Ook heb ik geen virtuele provider maar KPN. Het moet iets knulligs zijn, maar wat. Ik moet en zal erachter komen.
probeer nog eens hetvolgende:
als je telefoon aanstaat, druk zolang op de power button dat hij uitvalt. Als hij uit is gevallen, druk nogmaals iets van 20 of 30 seconden op de power button.
Zet hem hierna gewoon aan met de power button.
Het toestel heeft nu dingen gereset alsof de batterij eruit is geweest. Je kunt dit goed zien aan de datum/tijd bij opstarten, deze is weer helemaal gereset (12:00 of 1:00 ofzo). Dit laatste zie je alleen maar als je niet automatisch tijd synct met het netwerk (tip: zet dit dus even uit zodat je 100% zeker weet dat deze reset gedaan is). Je krijgt nu ook allemaal foutmeldingen van apps dat de datum/tijd niet klopt.
Gewoon weer goed zetten (bv. door time sync via netwerk weer aan te zetten) en het toestel nogmaals rebooten. Ik heb wel eens gelezen dat mensen hiermee een vage battery drain hebben opgelost.
Verklaard nog steeds niet dat een custom rom/kernel het probleem niet heeft eerlijk gezegd, maar het is een poging waard!